Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 15:45
Iedipipeau schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:57:
[...]

Ik wilde hier de vorige keer ook al op reageren, maar was te laat dus niet meer relevant... :-)
Nu heb ik ook een chinees IP camera hangen thuis. Een wanscam JW0004. Ik dacht daar ook normaal geen snapshot uit kon gekregen worden?
Na wat spelen met IP-adressen zoals op de ISPY pagina, kreeg ik dan plots wel een snapshot. Bij mij leek de IP dan zoiets: http://192.168.0.xxx:9999...nuse=xxxxx&loginpas=xxxxx. Deze IP staat bij m'n imageurl in domoticz..

Ik weet niet of het toevallig was, maar wat spelen met die ip-toestanden lukt me wel?

ISPY: https://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=IPCAM
Bedankt voor het meedenken,
Als je onder een webbrowser in de camera kan inloggen en een snapshot kan maken dan kan je idd zo de image url overnemen.
De ipcamera die ik heb werkt alleen met een rtsp stream en dan kan domoticz er niet mee overweg.
Je zou wel zoals je de reacties hebt gelezen via html op het dashboard van je tablet de camera zichtbaar kunnen krijgen.
Is me nog niet gelukt, zal vasy wel een simpel foutje ergens zijn, heb het nog niet gevonden.

Voorlopig gebruik ik de software wel die erbij zit, werkt ook goed, ook op android etc.
Ik denk dat ik daar zo'n nvr for ip camera hdmi network videorecorder bij koop om de motion detct video's en snapshots op te laten nemen, dan hoef ik iig mijn pc niet aan te laten
zoiets link naar AliExpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
maomanna schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:31:
[...]

Je kan het toch gewoon gebruiken nadat je de bridge hebt togevoegd aan domoticz?
Hoort elke Hue lamp dan niet zijn eigen idx te krijgen, daarmee kan je elke lamp los json'en
Klopt maar ik heb nog geen enkele hue lamp en ik wil graag weten welke type en subtype een hue lamp toegewezen krijgt. Misschien wel lighting 2, maar wil het even zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 08:54
Sneezydevil schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:15:
[...]

Klopt maar ik heb nog geen enkele hue lamp en ik wil graag weten welke type en subtype een hue lamp toegewezen krijgt. Misschien wel lighting 2, maar wil het even zeker weten.
De whites zijn lighting2, de color Lighting Limitless/Applamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Dankje denk dat ik er daarmee wel kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 08:53
Sneezydevil schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:15:
[...]

zie mijn Hue lampen
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/2cby7k0914m77l7/hue.PNG?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Thx heb ik meteen het subtype erbij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:52
YKW schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:14:
Ik heb een aantal Fibaro 2x 1,5KW Relay Switches besteld.

Wat ik ook doe, ik krijg ze niet geinclude. Ik heb er 1 met een pulsdrukker aangesloten, of ik nou 1x op de knop van de Fibaro druk of 3x met de pulsdrukker, ik krijg ze gewoon niet geinclude. Als ik op het knopje van de Fibaro druk, gaat de verlichting aan of uit en de drukker werkt zelf ook (3x drukken is aan en / of 3x drukken is uit). Je zou zeggen dat het moet werken. Fibaro zit hemelsbreed 1,5 meter van de meterkast af waar mijn Z-Wave controller zit. Help, hoe krijg ik hem in mijn systeem?
Probeer ze eerst eens te excluden of resetten. Het zou kunnen dat er nog een koppeling met een ander apparaat aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
DRuw schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:32:
Vrienden, ik kreeg net een email dat de icy thermostaat voor 140 euro bij de praxis te bestellen is deze week maar weet iemand of die ook goed in domoticz werkt? Ik kan er wel het eea van vinden maar er zijn meerdere types icy.... Iemand die de ronde aan het werk heeft in domoticz?
Je mag m voor minder dan de helft van mij overnemen. Maar betreffende je vraag: nee, deze werkt niet in Domoticz. Het is een autonoom apparaat dat vooral reageert op de bewegingssensor, de USB aansluiting is om hem te programmeren (dag/weekprogramma en voorkeuren). Hij communiceert met niets en is ook niet tegelijk aan USB en aan je ketel te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
htca schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:48:
Ik heb een arduino nano aangesloten waarop een DHT sensor en een 433MHz zender en ontvanger zijn aangesloten.
Ik zou de pimatic willen vervangen door domoticz willen vervangen. Ik heb daarover de volgende vragen:
- Kan ik de nano direct gebruiken onder domoticz of is een reflash nodig?
- Kan ik met domoticz json/txt/csv files vanaf een andere server parsen danwel een database benaderen?
De vraag is natuurlijk hoe die nano nu werkt.
Bij de overstap kun je wellicht beter een ModeMCU kopen van 5 dollar en daar middels Easy ESP de DHT sensor op aansluiten.

Met Domoticz valt er native niet veel te parsen, je moet dan zelf aan het programmeren gaan.
Je kunt wel eenvoudig via GET requests de data van de meters periodiek doorgeven aan Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
arjandijk162 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:18:
[...]

Je mag m voor minder dan de helft van mij overnemen. Maar betreffende je vraag: nee, deze werkt niet in Domoticz. Het is een autonoom apparaat dat vooral reageert op de bewegingssensor, de USB aansluiting is om hem te programmeren (dag/weekprogramma en voorkeuren). Hij communiceert met niets en is ook niet tegelijk aan USB en aan je ketel te hangen.
Wat is dit voor onzin..?
ICY thermostaat werkt wel degelijk in domoticz:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GRn0UKxYGDpETevCIqLdUcpj/full.png

[ Voor 6% gewijzigd door renedis op 15-01-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

Kraz

Saving the world

renedis schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:33:
[...]

Wat is dit voor onzin..?
ICY thermostaat werkt wel degelijk in domoticz:

[afbeelding]
De ronde variant of de vierkante (oude variant)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Kraz schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:34:
[...]

De ronde variant of de vierkante (oude variant)?
Ik heb de vierkante. Mocht iemand die over willen nemen kan dat trouwens.. De ronde versie connect toch ook gewoon met icy.nl?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KTDxzgJ3FCg3nhfYD8pjDq04/full.png

Ik gebruik de ICY enkel nog maar om de temperatuur mee te meten in de slaapkamer omdat mijn signaaldraad van ketel naar woonkamer niet meer te realiseren is. Heb nu dus een draadloze Honeywell Round Wireless Modulation (Y87RF2008 nieuw model). Setpoint van de ICY werkt overigens ook gewoon nog steeds bij mij.

[ Voor 5% gewijzigd door renedis op 15-01-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
Wil het volgende even melden.

Sinds afgelopen donderdag gingen mijn rolluiken niet meer omlaag en enkele niet omhoog met de gezette timers.

Nu heb ik vanavond is de boel nagekeken en nu zie ik dat bij te timer setting, waar ik aan (omlaag) heb ingesteld op bv, 30 minuten, er bij "voor zonsondergang" de velden zijn veranderd in een leeg veld.
Het gaat om kaku asun-650 schakelaars, ik heb ook 2 rts motoren en die hebben geen wijzigingen gekregen.
Dit komt voor bij 5 rolluiken welke ik zo had ingesteld.

Ik heb beta updates aan staan, waarschijnlijk zal hier iets in mis zijn???

[ Voor 13% gewijzigd door master30 op 15-01-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:45
master30 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:10:
Wil het volgende even melden.

Sinds afgelopen donderdag gingen mijn rolluiken niet meer omlaag en enkele niet omhoog met de gezette timers.

Nu heb ik vanavond is de boel nagekeken en nu zie ik dat bij te timer setting, waar ik aan (omlaag) heb ingesteld op bv, 30 minuten, er bij "voor zonsondergang" de velden zijn veranderd in een leeg veld.
Het gaat om kaku asun-650 schakelaars, ik heb ook 2 rts motoren en die hebben geen wijzigingen gekregen.
Dit komt voor bij 5 rolluiken welke ik zo had ingesteld.

Ik heb beta updates aan staan, waarschijnlijk zal hier iets in mis zijn???
Klopt denk ik!
Had buitenlampen die met sunset aan zouden gaan.

Was ineens om 0:00 odd days geworden.
Vind het toch soms raar wat er aan dingen wordt gesloopt in die bèta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
trekker22 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:27:
[...]

Klopt denk ik!
Had buitenlampen die met sunset aan zouden gaan.

Was ineens om 0:00 odd days geworden.
Vind het toch soms raar wat er aan dingen wordt gesloopt in die bèta's.
Ik kan niet bij type kiezen uit odd days,
Alleen voor en na zonsondergang , op tijd, voor en na zons ondergang en vaste datum tijd
Ik zit op v2.4192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
master30 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:16:
[...]

Ik kan niet bij type kiezen uit odd days,
Alleen voor en na zonsondergang , op tijd, voor en na zons ondergang en vaste datum tijd
Ik zit op v2.4192
geen idee waar ik nu op zit. laatste betas, super onstabiel en om de haverklap offline. pfffff soms dat domoticz.... quality outlives quantity is de leus van Gizmocuz maar soms is het toch wel brak..

edit 4184 heeft echt de opties voor odd days/weeks

[ Voor 5% gewijzigd door trekker22 op 15-01-2016 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 20:40

MavhRik

Marcel

Iemand ervaring met een Qubino 1D en maakt die ook een irritand geluid continue dat goed hoorbaar is vanaf 1 meter afstand?
Zie filmpje: YouTube: Qubino 1D irritand geluid
Let op staat in proef opstelling dus zo blijft hij uiteraard niet hangen :)

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 07:26
Sinds kort ben ik met z-wave & domoticz bezig. Werkt allemaal prima, maar ik heb wel wat problemen met het aanpassen van instellingen van sommige devices.

Zodra ik iets aanpas in het openZ-wave controlepaneel, springt de aangepaste waarde vrijwel onmiddellijk terug naar de originele waarde. Ik kan dus niks veranderen aan configuratie van de z-wave nodes.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
hondapower schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:18:
[...]

Bij de overstap kun je wellicht beter een ModeMCU kopen van 5 dollar en daar middels Easy ESP de DHT sensor op aansluiten.

Met Domoticz valt er native niet veel te parsen, je moet dan zelf aan het programmeren gaan.
Je kunt wel eenvoudig via GET requests de data van de meters periodiek doorgeven aan Domoticz.
Wellicht ook handig:
http://nl.aliexpress.com/store/1331105

Overigens snap ik niet waar mijn pir last van heeft:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iYPmZSJ.png
is de log van de pir.

en dit is AlarmDetect:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yyaIx9o.png

Met deze blockly:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/85MKIRc.png

Hoe kan AlarmDetect dan aan gaan??

[ Voor 22% gewijzigd door maomanna op 15-01-2016 23:20 ]

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanu
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09 00:21
Sneezydevil schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:57:
[...]

Die flat icons had ik inderdaad ook al gevonden, misschien dat ik daar wat inspiratie uit haal.

Ik zal je straks als ik thuis ben even de link naar de store sturen, hou er wel rekening mee dat er op dit moment nog best veel ontbreekt. Doet op dit moment niet veel meer dan dingen aan en uit zetten als je dat vraagt :P.

Na dit weekend hoop ik dingen als rooms, scenes en verschillende iconen erin te hebben, zal er een beetje aan liggen hoeveel tijd ik heb.

Daarna ga ik ook kijken of ik de boel naar github kan zetten.

p.s. Kan iemand mij trouwens aan de json van een hue lamp helpen? Die wil ik in mijn nieuwe huis gaan gebruiken, maar heb ze nog niet.
Zodra je het op github zet, hoop ik actief mijn bijdragen te kunnen gaan doen (dmv pull requests) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
netvista schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:42:
Sinds kort ben ik met z-wave & domoticz bezig. Werkt allemaal prima, maar ik heb wel wat problemen met het aanpassen van instellingen van sommige devices.

Zodra ik iets aanpas in het openZ-wave controlepaneel, springt de aangepaste waarde vrijwel onmiddellijk terug naar de originele waarde. Ik kan dus niks veranderen aan configuratie van de z-wave nodes.

domoticz/openzwave is gewoon niet geheel optimaal. wil je dat wel pak dan een officiele zwave dealer. als is dan het beste alleen alles van hun merk te pakken. (oftewel sommige dingen zijn alleen tweakers waardig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
master30 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:08:
[...]

Voorlopig gebruik ik de software wel die erbij zit, werkt ook goed, ook op android etc.
Ik denk dat ik daar zo'n nvr for ip camera hdmi network videorecorder bij koop om de motion detct video's en snapshots op te laten nemen, dan hoef ik iig mijn pc niet aan te laten
zoiets link naar AliExpress
Op zich heb je dat niet nodig. Veel camera's kunnen de beelden ook opslaan via FTP of zoals Foscam ook via een cloud dienst, wel betaald maar voor het idee.

Bij instellingen van je camera kom je daar vrij snel achter.

Of een 2de hands Synology aanschaffen dan kun je de beelden en camera via de NAS zelf aansturen.
Bij Aliexpress komen nog importkosten omdat het boven de 22 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:16

timovd

Voorsprong door techniek

renedis schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:41:
[...]

Ik heb de vierkante. Mocht iemand die over willen nemen kan dat trouwens.. De ronde versie connect toch ook gewoon met icy.nl?

[afbeelding]

Ik gebruik de ICY enkel nog maar om de temperatuur mee te meten in de slaapkamer omdat mijn signaaldraad van ketel naar woonkamer niet meer te realiseren is. Heb nu dus een draadloze Honeywell Round Wireless Modulation (Y87RF2008 nieuw model). Setpoint van de ICY werkt overigens ook gewoon nog steeds bij mij.
Je gebruikt de Icy dus alleen als sensor?; aangezien je geen scènes of events kunt maken met het setpoint van de Icy.

Mijn vierkante Icy zit overigens gewoon in Domoticz.

[ Voor 3% gewijzigd door timovd op 16-01-2016 09:40 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 12:57
zeu schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:41:
[...]

Ik stuur de chromecast niet direct vanuit Domoticz aan, maar dat zou prima moeten kunnen. De webinterface is een python script dat kan worden aangeroepen op een URL en verschillende mogelijkheden biedt:

- status opvragen
- volume aanpassen
- specifieke stream starten (ik heb NPO streams geimplementeerd)

Ik kan bijvoorbeeld de via een post request naar de URL http://host/chromecast/npo een andere stream (bv. NPO1) starten op mijn chromecast. Ik heb dit niet geprobeerd met de chromecast audio, maar ik vermoed dat dat ook op vergelijkbare manier zou moeten werken.
Ik heb de pychromecast succesvol op mijn rpi gezet maar nu kom ik niet verder. Hoe kan ik de NPO stream starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

heeft iemand enig idee of de ronde ook gepikt wordt door domoticz?
ik ben de opties aan het bekijken maar volgens mij is de icy toch wel een mooie optie tov de nest etc.
opentherm (waar ik niet 100% in geloof moet ik zeggen) en besturing in domoticz... dat zijn er niet veel:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
netvista schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:42:

Zijn het toevallig passieve nodes? Die halen hun configuratie periodiek op. Als je dan tussendoor gaat kijken laat Domotica weer de huidige waarde zien en niet de ingestelde waarde.

Dit heb ik met mijn Fibaro rookmelders, die updaten eens per zes uur. Als ik dan een instelling wijzig duurt het dus maximaal zes uur voor Domoticz het ziet. Ga je er tussen tijds weer aan zitten ben ik niet zeker wat er precies gaat gebeuren.

Veel apparaten hebben een methode om communicatie met de controller af te dwingen, bij de rookmelders is dit driemaal de knop in drukken. Als je dat direct na het wijzigen van de instellingen doet staan ze er meteen in. Vooral in het begin vond ik dat wel handig om instellingen te proberen, later boeit het je niet zoveel meer hoe lang het duurt om door te voeren.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
DRuw schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:20:
heeft iemand enig idee of de ronde ook gepikt wordt door domoticz?
ik ben de opties aan het bekijken maar volgens mij is de icy toch wel een mooie optie tov de nest etc.
opentherm (waar ik niet 100% in geloof moet ik zeggen) en besturing in domoticz... dat zijn er niet veel:)
Zoals gezegd. De ronde is geen connected thermostaat. De opvolger (ethermostaat) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

arjandijk162 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:27:
[...]

Zoals gezegd. De ronde is geen connected thermostaat. De opvolger (ethermostaat) wel.
Ik zie een paar post van jou trouwens dat je ook met deze vragen speelde... wat heb jij uiteindelijk gekozen als thermostaat als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 12:58
ik wil inloggen op mijn pi via Putty. Maar hij kent mijn wachtwoord niet meer. HELP! wat nu? ik heb nooit iets gewijzigd.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waar het volgende voor staat:
Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/mgr0jptpp/domoticz.jpg

Het betreft hier een Fibaro dimmer 2.

Ik kreeg deze melding nadat een cupje in de Nespresso vast liep :( waarna de verlichting uitging.... en direct weer vanzelf aan.
beiden zitten op dezelfde netspanningsgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:04
Mozart schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 08:34:
[...]

Ik heb geprobeerd om het werkend te krijgen maar dat is nog niet gelukt. De eerste uitdaging is om nefit-easy-http-server werkend te krijgen. Het volgende heb ik gedaan:
1. git clone https://github.com/robertklep/nefit-easy-http-server
2. sudo npm i nefit-easy-http-server -g

Hiermee zou het pakketje geinstalleerd moeten worden. Ik zie ook dat er in het pad nu een easy-server is die uitvoerbaar is. Alleen als ik het start:
sudo easy-server -h

krijg ik geen output :(
Wel jammer want dit is wel iets wat ik graag werkend wil hebben.

edit:
Oplossing is het verwijderen van een te oude versie van nodejs (0.10.x) en deze te vervangen met versie 4.x zoals hier beschreven staat:
https://nodejs.org/en/dow...based-linux-distributions
Bij mij lukt het niet helaas...draai je op Wheezy?
(ik heb de Domoticz image gedownload en daar lukt het updaten niet goed van nodejs)
Zit er nu aan te denken om Jessie te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
DRuw schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:36:
[...]

Ik zie een paar post van jou trouwens dat je ook met deze vragen speelde... wat heb jij uiteindelijk gekozen als thermostaat als ik vragen mag?
Heb net een Nefit Easy besteld. Deze wordt nu ook in Domoticz ondersteund. Had een Opentherm gateway gekocht maar achter een nefit ketel krijg ik het niet voor elkaar. Ben nu even klaar met prutsen, dus kies de kant en klare oplossing. Wie wel een OT ketel heeft kan in V&A kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 10:56

Patrick89

PSN : Gamesource

Zou iemand mij kunnen helpen want ik snap iets nog niet.

Wat ik graag zou willen :
Via domoticz (rpi) een 433mhz adres sturen naar de fysieke transmitter op de arduino (Via usb/arduino), dus geen hardcoded adressen in de arduino.

Nou heb ik zelf al gevonden hoe de usb verbinding eventueel zou moeten, maar wat zorgt er voor dat een adres wordt vezonden naar de arduino, daar vindt ik eigenlijk weinig over.

Ook in de api op de site van mysensors staat niks over 433mhz.

[ Voor 15% gewijzigd door Patrick89 op 16-01-2016 13:13 ]

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik bestuur mijn Homewizard deels via Domoticz. Dit werkt met HTTP GET-urls in dummy-switches.
Nu zijn aan/uit knoppen geen probleem, dat is gewoon invullen bij 'on' en 'off'.

Maar ik is het ook mogelijk om dimmers aan te sturen?
De url daarvan is /sw/dim/X/<value 0 ... 255> (0 uit, 255 maximaal).

En een variant erop: Ik wil ook de thermostaat aansturen.
De url daarvan is /hl/X/settarget/<temperature>
Overigens gebruiken we maar 2 of 3 settings (18, 20 en 21 graden), dus dat laatste kan desnoods ook via gewone dummy-switches.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:19
Yihaaa schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:39:
[...]

Bij mij lukt het niet helaas...draai je op Wheezy?
(ik heb de Domoticz image gedownload en daar lukt het updaten niet goed van nodejs)
Zit er nu aan te denken om Jessie te installeren.
Ik heb de nefit-easy-http-server op een Ubuntu server geïnstalleerd. Niet op mijn rpi, daar heb ik alleen domoticz op.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:14:
Ik bestuur mijn Homewizard deels via Domoticz. Dit werkt met HTTP GET-urls in dummy-switches.
Nu zijn aan/uit knoppen geen probleem, dat is gewoon invullen bij 'on' en 'off'.

Maar ik is het ook mogelijk om dimmers aan te sturen?
De url daarvan is /sw/dim/X/<value 0 ... 255> (0 uit, 255 maximaal).

En een variant erop: Ik wil ook de thermostaat aansturen.
De url daarvan is /hl/X/settarget/<temperature>
Overigens gebruiken we maar 2 of 3 settings (18, 20 en 21 graden), dus dat laatste kan desnoods ook via gewone dummy-switches.
Lua-script :)

Virtuele dimmer aanmaken en de waarde daarvan uitlezen in een Lua script en vervolgens met een commandArray 'OpenURL' je HomeWizard aanroepen.

Deze tutorial kun je perfect gebruiken, die doet eigenlijk hetzelfde: http://blog.quindorian.or...d-dimmer-part-4-of-x.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:23:
[...]

Lua-script :)

Virtuele dimmer aanmaken en de waarde daarvan uitlezen in een Lua script en vervolgens met een commandArray 'OpenURL' je HomeWizard aanroepen.

Deze tutorial kun je perfect gebruiken, die doet eigenlijk hetzelfde: http://blog.quindorian.or...d-dimmer-part-4-of-x.html
Ah, bedankt. Duidelijk!

Heb het aangepast, maar vreemd genoeg doet-ie het niet :-(
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
commandArray = {}

DomDevice = 'eettafeltest'
IP = '192.168.1.65'
Port = '80'
URL = '/<wachtwoord>/sw/dim/1/'

if devicechanged[DomDevice] then
   if(devicechanged[DomDevice]=='Off') then DomValue = 0;
     print ("Turning off " .. DomDevice);
     runcommand = "echo GET " .. (URL) .. "0 | nc " .. (IP) .. " " .. (Port) .. " ";
     print (runcommand);
     os.execute(runcommand);
     return commandArray
   else
     DomValue = (otherdevices_svalues[DomDevice]);
     end
   CalcValue = DomValue * 8;
   print ("Value received from Domoticz was " .. (DomValue) .." ");
   print ("Calculated value for Homewizard is " .. (CalcValue) .." ");
   print ("Dimming "  .. (DomDevice) .. " to " .. (CalcValue) .. " ");
   runcommand = "echo GET " .. (URL) .. "" .. (CalcValue) .. " | nc " .. (IP) .. " " .. (Port) .. " ";
   print (runcommand);
   os.execute(runcommand);
 end
return commandArray
Maar gewoon in Putty op de Domoticz-Rpi doet bijv
code:
1
echo GET /<wachtwoord>/sw/dim/1/<getal> | nc 192.168.1.65 80
het wel gewoon.
Ik zie ook geen foutmeldingen in de log van Domoticz.
Zie ik iets over het hoofd?
Ik weet niet of ik het hier moet vragen, maar ik probeer het gewoon :P

[ Voor 0% gewijzigd door ThinkPad op 16-01-2016 15:39 . Reden: code=lua tags, maakt het leesbaarder ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:33:
[...]

Ah, bedankt. Duidelijk!

Heb het aangepast, maar vreemd genoeg doet-ie het niet :-(
[...]
Je hebt voor de HomeWizard geen 'nc' (netcat) nodig, maar gewoon het aanroepen van een URL. Vervang in jouw script, regel #22 eens door:
Lua:
1
commandArray['OpenURL']='http://'.. homewizard_url ..'/'.. password ..'/sw/dim/1/' .. CalcValue

Bovenin je script nog even dit zetten:
Lua:
1
2
local homewizard_url = '192.168.1.65' 
local password = 'JOUWWACHTWOORDHIER'

Je hebt dan nog niet de goede waarde, in die blogpost zegt hij dat Domoticz 32 dimniveaus kent, voor z'n dimmer gebruikt hij er 1023. Jij hebt er maar 255 dus dat moet je even omrekenen dan. Volgens mij is het bij jou: DomValue * 8 i.p.v. * 33. (32x8 = 256 en 16 (de helft) x 8 = 128 wat weer ongeveer de helft van 255 is.

Achter het einde van elke regel een ';' (puntkomma) is volgens mij ook niet nodig trouwens, het is geen PHP :+

[ Voor 48% gewijzigd door ThinkPad op 16-01-2016 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 10:44
hondapower schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:18:
[...]

RFLink besteld, dus 433MHz is afgevangen. DHT22 moet ik een oplossing voor verzinnen.

Ok, ik ga me verdiepen in de GET requests, ik neem aan dat de pi die de meterstanden uitleest deze dan actief moet doorgeven aan domoticz?

[ Voor 6% gewijzigd door htca op 16-01-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
timovd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 09:39:
[...]

Je gebruikt de Icy dus alleen als sensor?; aangezien je geen scènes of events kunt maken met het setpoint van de Icy.

Mijn vierkante Icy zit overigens gewoon in Domoticz.
Ik gebruik de ICY nu alleen als sensors ja, vanwege de kabelbreuk/onmogelijkheid om een thermostaatkabel te verbinden naar de woonkamer. Het is voor mij nu dus gewoon een dure temp sensor in Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0rneel
  • Laatst online: 01-10 22:20
Weet er iemand wat het verschil is tussen een scene en een los commando? Natuurlijk kun je met een scene meerdere lampen tegelijk schakelen maar ik merk dat als ik de sfeerlampen in de woonkamer aanzet met de scene kan ik ze enkel uitzetten met de scene,

Als ik de lampen aan zet met een scene en enkel 1 lamp uit wil zetten dmv de op de uitknop van de lamp te drukken dan gaat deze niet meer uit, en vervolgens ook niet meer met de scene knop. Dus of m'n scene is verkeerd of er zit een bug in de laatste versie van domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 20:48
Ik probeer met de ESP8266 het een en ander te schakelen en uit te lezen.
Het schakelen van de ledstrip gaat prima alleen ik kan de ds18b20 niet uitlezen.
Creating a virtual temp. sensor
The first step is to create a virtual temp. sensor. So, first create a Dummy harware device and then select Temperature from the devices drop down list.

Write down the index numer of the temp. sensor you have created. You will need it later.
Dit heb ik van de domoticz wiki gehaald en op deze manier ook de sensor toegevoegd.
Ik heb het vermoeden dat er in de Arduino code ergens iets fout gaat. (Not my native language :+)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
#include <ESP8266WiFi.h>
#include <WiFiClient.h>
#include <IPAddress.h>
#include <OneWire.h>
#include <DallasTemperature.h>

#define ledstrip1 0
#define ONE_WIRE_BUS 2

OneWire oneWire(ONE_WIRE_BUS);      
DallasTemperature sensors(&oneWire);  

WiFiClient client;                        
char domoticz_server[] = "192,168,X,XXX";
int domoticz_port = 8080;
int ServerResponse;

// Set Wifi SSID and Password
const char* ssid     = "SSID";
const char* password = "PASSWORD";

WiFiServer server(43333);                           

unsigned int uiLedValueTarget1  = 0;
unsigned int uiLedValueCurrent1 = 0;
unsigned int uiFadeTime1        = 0;

String sensor1_1 = "GET /json.htm?type=command&param=udevice&idx=32&nvalue=0&svalue=";    
String sensor1_2 = "";                                    
String sensor1_3 = " HTTP/1.1";
String dataInputSensor1 = "";

void setup() 
{
  // prepare GPIO
  pinMode(ledstrip1, OUTPUT);
  digitalWrite(ledstrip1, LOW);

Serial.begin(9600);
  Serial.println("Opstarten...");

sensors.begin();

// Connect to WiFi network
  WiFi.disconnect();
  WiFi.mode(WIFI_STA);
  WiFi.begin(ssid, password);

// Set Static IP
  WiFi.config(IPAddress(192,168,X,XXX), IPAddress(192,168,X,XXX), IPAddress(255,255,255,0));

while (WiFi.status() != WL_CONNECTED)
  {
    Serial.println("Trying to connect wifi...");  
    delay(1000);
  }
  Serial.println("Wifi connected"); 
  Serial.print("IP address: ");
  Serial.println(WiFi.localIP());

// Start the server
  server.begin();
  Serial.println("Server started");
}

void loop() 
{
  // Check if a client has connected
  WiFiClient client = server.available();
  if (!client) 
  {
    return;
  }

// Wait until the client sends some data
  Serial.println("new client");
  while(!client.available())
  {
    delay(1);
  }

// Read the first line of the request
  String request = client.readStringUntil('\r');
  Serial.println(request);
  client.flush();

if (request.indexOf("LED1") != -1)
  {
    uiLedValueTarget1 = (request.substring(25)).toInt();
    Serial.println(uiLedValueTarget1);
    uiFadeTime1 = (request.substring(11,12)).toInt();
    Serial.println(uiFadeTime1);  

while (uiLedValueTarget1 != uiLedValueCurrent1)
    {
      delay(uiFadeTime1);
      if (uiLedValueCurrent1 < uiLedValueTarget1)
      {
        uiLedValueCurrent1 = uiLedValueCurrent1 + 1;
      }
      else if (uiLedValueCurrent1 > uiLedValueTarget1)
      {
        uiLedValueCurrent1 = uiLedValueCurrent1 - 1;
      }
      analogWrite(ledstrip1, uiLedValueCurrent1);      //1000Hz, dutycycle 0-1024
    }           
  }
  else if (request.indexOf("LED2") != -1)
  {
    Serial.println("dit is LED2 sukkel");
    client.stop();
    return;
  }
  else 
  {
    Serial.println("invalid request");
    client.stop();
    return;
  } 

// Send the response to the client
  client.print("HTTP/1.1 200 OK\r\n");
  delay(1);
  // The client will actually be disconnected when the function returns and 'client' object is detroyed
  Serial.println("Client disonnected");

// call sensors.requestTemperatures() to issue a global temperature 
  Serial.print("Requesting temperatures...");     // request to all devices on the bus
  sensors.requestTemperatures();            // Send the command to get temperatures
  Serial.println("DONE");

Serial.print("Temperature for Device 1 is: ");
  Serial.print(sensors.getTempCByIndex(0));       // Why "byIndex"? You can have more than one IC on the same bus. 0 refers to the first IC on the wire

//float temp  = dht.readTemperature();
  float temp  = sensors.getTempCByIndex(0);

sensor1_2  = String(temp);
  dataInputSensor1  = String(sensor1_1 + sensor1_2 + sensor1_3);
  Serial.println(dataInputSensor1);
  Serial.println();

if (client.connect(domoticz_server, domoticz_port)) 
  {
    Serial.println("connected to server");
    client.println(dataInputSensor1);
    client.println("Connection: close");
    client.println();

client.find(" ");
    ServerResponse = client.parseInt();
    client.stop();
  }
  else
  {
    Serial.println("connection failed...");
    ServerResponse = 0;
  } 
  Serial.println(ServerResponse);      //200 = ok
  Serial.println();
}

Iemand die er een fout uit kan halen?

/edit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
#include <ESP8266WiFi.h>
#include <OneWire.h>
#include <DallasTemperature.h>

#define ONE_WIRE_BUS 2          // Data wire is plugged into pin 2 on the Arduino

OneWire oneWire(ONE_WIRE_BUS);        // Setup a oneWire instance to communicate with any OneWire devices (not just Maxim/Dallas temperature ICs)
DallasTemperature sensors(&oneWire);  // Pass our oneWire reference to Dallas Temperature.  

WiFiClient client;                        
char domoticz_server[] = "192.168.X.XXX";
int domoticz_port = 8080;
int ServerResponse;

const char* ssid     = "SSID";
const char* password = "PASSWORD";

//Sensor 1 temperature
String sensor1_1 = "GET /json.htm?type=command&param=udevice&idx=39&nvalue=0&svalue=";    //idx=39
String sensor1_2 = "";                                     //temperature 
String sensor1_3 = " HTTP/1.1";
String dataInputSensor1 = "";

void setup(void)
{
  Serial.begin(9600);
  Serial.println("Opstarten...");

sensors.begin();           

WiFi.disconnect();
  WiFi.mode(WIFI_STA);
  WiFi.begin(ssid, password);
  while (WiFi.status() != WL_CONNECTED)
  {
    Serial.println("Trying to connect wifi...");  
    delay(1000);
  }
  Serial.println("Wifi connected"); 
  Serial.print("IP address: ");
  Serial.println(WiFi.localIP());
}

void loop(void)
{ 
  delay(30000); 

// call sensors.requestTemperatures() to issue a global temperature 
  Serial.print("Requesting temperatures...");     // request to all devices on the bus
  sensors.requestTemperatures();            // Send the command to get temperatures
  Serial.println("DONE");

Serial.print("Temperature for Device 1 is: ");
  Serial.print(sensors.getTempCByIndex(0));       // Why "byIndex"? You can have more than one IC on the same bus. 0 refers to the first IC on the wire

//float temp  = dht.readTemperature();
  float temp  = sensors.getTempCByIndex(0);

sensor1_2  = String(temp);
  dataInputSensor1  = String(sensor1_1 + sensor1_2 + sensor1_3);
  Serial.println(dataInputSensor1);
  Serial.println();

if (client.connect(domoticz_server, domoticz_port)) 
  {
    Serial.println("connected to server");
    client.println(dataInputSensor1);
    client.println("Connection: close");
    client.println();

client.find(" ");
    ServerResponse = client.parseInt();
    client.stop();
  }
  else
  {
    Serial.println("connection failed...");
    ServerResponse = 0;
  } 
  Serial.println(ServerResponse);      //200 = ok
  Serial.println();
}

Als ik alleen deze code gebruik krijg ik ook niks binnen.

[ Voor 24% gewijzigd door MyBearTibbers op 16-01-2016 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Ik ben aan het stoeien om een philips hue lamp om de 10 sec te laten veranderen van kleur :)

Nu kan ik al een blockly maken die na 10 sec de lamp veranderd naar een kleur door een scene.

Maar om een loop te maken waardoor de kleuren rood,geel,groen elkaar opvolgen lukt me niet :'(

Iemand een tip op dit te realiseren in domoticz? Het zal wel weer simpel zijn maar mij valt het kwartje nog niet in deze.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArJanE
  • Laatst online: 16:17
Vanmiddag Domoticz op m'n PI geinstalleerd en nu lijkt alles ok, alleen de nieuwe AEON Labs Z-Wave USB stick krijg ik niet aan de gang, althans Domoticz herkent hem wel maar in de Z-Wave Control pagina krijg ik de volgende melding. Iemand enig idee? Ik krijg in ieder geval ook geen van de nodes te zien binnen Domoticz.

2016-01-16 20:21:18.025 Always, OpenZwave Version 1.3.523 Starting Up
2016-01-16 20:21:19.031 Error, contrlr, ERROR: Dropping command, expected response not received after 1 attempt(s)
2016-01-16 20:21:20.032 Error, contrlr, ERROR: Dropping command, expected response not received after 1 attempt(s)
2016-01-16 20:21:21.033 Error, contrlr, ERROR: Dropping command, expected response not received after 1 attempt(s)
2016-01-16 20:21:22.034 Error, contrlr, ERROR: Dropping command, expected response not received after 1 attempt(s)
2016-01-16 20:21:24.083 Error, contrlr, ERROR: Dropping command, expected response not received after 1 attempt(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArJanE
  • Laatst online: 16:17
ArJanE schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 20:57:
Vanmiddag Domoticz op m'n PI geinstalleerd en nu lijkt alles ok, alleen de nieuwe AEON Labs Z-Wave USB stick krijg ik niet aan de gang, althans Domoticz herkent hem wel maar in de Z-Wave Control pagina krijg ik de volgende melding. Iemand enig idee? Ik krijg in ieder geval ook geen van de nodes te zien binnen Domoticz.

2016-01-16 20:21:18.025 Always, OpenZwave Version 1.3.523 Starting Up
2016-01-16 20:21:19.031 Error, contrlr, ERROR: Dropping command, expected response not received after 1 attempt(s)
2016-01-16 20:21:20.032 Error, contrlr, ERROR: Dropping command, expected response not received after 1 attempt(s)
2016-01-16 20:21:21.033 Error, contrlr, ERROR: Dropping command, expected response not received after 1 attempt(s)
2016-01-16 20:21:22.034 Error, contrlr, ERROR: Dropping command, expected response not received after 1 attempt(s)
2016-01-16 20:21:24.083 Error, contrlr, ERROR: Dropping command, expected response not received after 1 attempt(s)
Inmiddels opgelost, had de seriele port setting in Domoticz op USB staan echter hier herkende hij hem niet op. Nu op /dev/ttyACM0 gezet en tadaaa.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
MikeOO schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 08:09:
[...]

Op zich heb je dat niet nodig. Veel camera's kunnen de beelden ook opslaan via FTP of zoals Foscam ook via een cloud dienst, wel betaald maar voor het idee.

Bij instellingen van je camera kom je daar vrij snel achter.

Of een 2de hands Synology aanschaffen dan kun je de beelden en camera via de NAS zelf aansturen.
Bij Aliexpress komen nog importkosten omdat het boven de 22 euro is.
Ik houd niet zo van in de cloud opslaan, heb het liever thuis op een hdd oid.
Dat is misschien ook wel een idee van die nas,
Kan het niet op de rpi 2b, (waar ik ook domoticz op draai), dat ding staat toch al de hele week aan, hang ik daar een externe hdd aan .
Ik heb ook nog wel een rpi b+ om het gescheiden te houden als het beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

error33 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 20:42:
Ik ben aan het stoeien om een philips hue lamp om de 10 sec te laten veranderen van kleur :)

Nu kan ik al een blockly maken die na 10 sec de lamp veranderd naar een kleur door een scene.

Maar om een loop te maken waardoor de kleuren rood,geel,groen elkaar opvolgen lukt me niet :'(

Iemand een tip op dit te realiseren in domoticz? Het zal wel weer simpel zijn maar mij valt het kwartje nog niet in deze.
Dit even in elkaar geflanst
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KtOzmyE.png
De 'TESTknop' is de trigger voor dit alles, 'TESTtimer' is een dummy switch met een afvalvertraging van 10 sec en de variabele zorgt ervoor dat de kleuren een voor een aangeroepen worden.
Dat in de (eerste) If de 'Plafond PC' aangezet wordt, is om de reden dat wanneer er een lamp aangezet wordt met een extern script (wat ik doe), de Domoticz event manager (noem je dat zo? :+) niet ziet dat de lamp aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 07:26
Gonadan schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:26:
[...]

Zijn het toevallig passieve nodes? Die halen hun configuratie periodiek op. Als je dan tussendoor gaat kijken laat Domotica weer de huidige waarde zien en niet de ingestelde waarde.

Dit heb ik met mijn Fibaro rookmelders, die updaten eens per zes uur. Als ik dan een instelling wijzig duurt het dus maximaal zes uur voor Domoticz het ziet. Ga je er tussen tijds weer aan zitten ben ik niet zeker wat er precies gaat gebeuren.

Veel apparaten hebben een methode om communicatie met de controller af te dwingen, bij de rookmelders is dit driemaal de knop in drukken. Als je dat direct na het wijzigen van de instellingen doet staan ze er meteen in. Vooral in het begin vond ik dat wel handig om instellingen te proberen, later boeit het je niet zoveel meer hoe lang het duurt om door te voeren.
Dat was het "probleem" idd. Thanks d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
UltraSub schreef op woensdag 30 december 2015 @ 05:45:
Ik moest een manier vinden om alarm scheduling door een script te kunnen overriden met een manual actie. Uservar zetten manual of script leek me de beste methode. Dus een json call aan de switch gehangen die altijd de uservar op manual zet. Als het script diezelfde switch verandert omdat dat nodig is, dan wordt die call natuurlijk ook gedaan, maar ik dacht dat is geen probleem, voor we het script exitten dan zetten we de die uservar even naar script. Dat werkt dus niet. Wat blijkt; script enabled/disabled de switch (daarmee status manual zettend door de json call die gekoppeld is), paar regels later de uservar naar script zetten, blijft altijd manual staan. Na wat troubleshooting blijkt dat de switch een whopping 5-10 seconden later wordt omgegooid dan dat het script al klaar is. Dus dan alsnog met een json call mijn waarde overschrijft die ik in het script heb gezet.
Is wel heel vies om daar een sleep voor langere tijd in te zetten. Back to drawingboard.
Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem. Iemand met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
UltraSub schreef op zondag 17 januari 2016 @ 08:21:
[...]

Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem. Iemand met een oplossing?
Wat voor script heb je, LUA? En je stopt de commando's in de commandArray?

Zo ja kun je misschen het omgooien van de switch laten doen door het aanroepen van een json url met os.execute, dat is misschien sneller, hoewel het ook niet echt een mooie oplossing is, maar een sleep wil je in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Kan iemand mij (en mogelijk daarmee anderen) op weghelpen bij de integratie van de Nefit Easy in Domoticz? Op forum en wiki van Domcticz kwam ik niets tegen.
Ik zag dat de Easy sinds de laatste update wordt ondersteund. Bij aanmaken in hardware moet ik een adres en poort invoeren. Maar welk adres en poort is dat? Apart Easy-client op rpi? Of via ipadres van Easy? Kortom, wie weet raad? Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 09:54
Weet of het meer mensen is opgevallen maar ik kwam er net achter dat sinds vrijdag de gasmeeting weer werkt!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Niet bij iedereen.. Ze rollen sinds de 16e een update uit en dat kan tot 6 weken duren geloof ik. Zie apart topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Met de laatste beta update (v2.4223) zie ik in de log van gas en elektriciteit dat Domoticz denkt dat het vandaag maandag is. Datum en tijd loopt wel prima, alleen de dag klopt niet.

Is meerdere mensen dit opgevallen?

EDIT: in versie 2.4237 is dit weer verholpen

[ Voor 11% gewijzigd door marigo op 19-01-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
master30 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 21:36:
[...]

Ik houd niet zo van in de cloud opslaan, heb het liever thuis op een hdd oid.
Dat is misschien ook wel een idee van die nas,
Kan het niet op de rpi 2b, (waar ik ook domoticz op draai), dat ding staat toch al de hele week aan, hang ik daar een externe hdd aan .
Ik heb ook nog wel een rpi b+ om het gescheiden te houden als het beter is.
Lijk mij op zich geen probleem. Je bent afhankelijk van de geboden opties van je camera. Als deze alleen FTP heeft zul je een ftp server op je rasp moeten installeren en dan zou je ook de beelden daar naar toe kunnen sturen. Weet alleen niet of de rasp dat goed kan bijhouden via usb. Zeker als je camera hangt op een plek met veel beweging zal constant opnames maken en die moet hij dus wegschrijven. Hangt ook af wat de kwaliteit van de beelden is natuurlijk. Hier hangen HD camera's en dat is dan best een stroom aan info. Op zich denk ik dat het prima zal gaan zeker als het maar 1 camera betreft.

Maar je kan het altijd gaan testen of dat werkt. Als je voor je begint een image maakt van je SD kun je zonder problemen gaat testen. Werkt het niet lekker zet je de image weer terug. Blijft je Domoticz vrij van testen.

Werkt het wel goed gelijk een wiki pagina aanmaken voor andere >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anconakip schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:06:
ik wil inloggen op mijn pi via Putty. Maar hij kent mijn wachtwoord niet meer. HELP! wat nu? ik heb nooit iets gewijzigd.
Gebruikersnaam wel pi of root gebruiken.
Dit wordt niet vanzelf veranderd. Of iemand heeft dit voor je gedaan of je gebruikt bv hoofdletter(s) in je gebruikersnaam / wachtwoord terwijl die er niet in zitten. Daar is Linux gevoelig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
vmb schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:19:
Kan iemand mij (en mogelijk daarmee anderen) op weghelpen bij de integratie van de Nefit Easy in Domoticz? Op forum en wiki van Domcticz kwam ik niets tegen.
Ik zag dat de Easy sinds de laatste update wordt ondersteund. Bij aanmaken in hardware moet ik een adres en poort invoeren. Maar welk adres en poort is dat? Apart Easy-client op rpi? Of via ipadres van Easy? Kortom, wie weet raad? Thx!
Je moet ergens de nefit-easy-http-server software installeren. Dat kan op een pi of een andere Linux server. De software vind je hier:
https://github.com/robertklep/nefit-easy-http-server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Sneezydevil schreef op zondag 17 januari 2016 @ 08:54:
[...]

Wat voor script heb je, LUA? En je stopt de commando's in de commandArray?

Zo ja kun je misschen het omgooien van de switch laten doen door het aanroepen van een json url met os.execute, dat is misschien sneller, hoewel het ook niet echt een mooie oplossing is, maar een sleep wil je in ieder geval niet.
Yup, lua met commandarray.
Heb alles naar json calls omgeschreven, dus nu is de flow:
- json call met alarmswitch off
-- alarmswitch gaat uit, en zet middels een json call een "Manual" status (kom ik niet omheen helaas)
- json call die uservar naar "Script" zet

Op commandline test dat goed. Vanuit lua door domoticz getriggered een nogo, is te traag, blijft gewoon Manual in de uservar staan, omdat de json call van de switch zelf nog later aan komt. Dus een functie gebouwd met een repeat until loop en een os.execute met sleep 1. Vies, maar ja, kan niet veel anders. Die werkt 3x top, en dan ineens weer shit: Uservar netjes veranderd naar script, maar blijft gewoon in de lus en dus blijft hij json calls doen. Wat een gezeik zeg. Zou standaard in Domoticz moeten worden bijgehouden, of een switch met de GUI is gezet of door een script :)

Nu ik daarover zit te denken, dat zou echt niet eens zo'n slecht idee zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

tozzke schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:07:
[...]

Dit even in elkaar geflanst
De 'TESTknop' is de trigger voor dit alles, 'TESTtimer' is een dummy switch met een afvalvertraging van 10 sec en de variabele zorgt ervoor dat de kleuren een voor een aangeroepen worden.
Dat in de (eerste) If de 'Plafond PC' aangezet wordt, is om de reden dat wanneer er een lamp aangezet wordt met een extern script (wat ik doe), de Domoticz event manager (noem je dat zo? :+) niet ziet dat de lamp aan is.

Ik ga het proberen groten dank _/-\o_

macOS 15.5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
vmb schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:19:
Je kunt het inderdaad op een RPi installeren:

nodejs installeren (zie: http://blog.wia.io/instal...v4-0-0-on-a-raspberry-pi/)
en de easy-server installeren (zie: https://github.com/robertklep/nefit-easy-http-server/)

Om de server te starten type je dan in 1 regel in:

easy-server --serial=jouweasyserial --password=jouweasyww --access-key=jouweasyaccesskey --host=192.168.0.100 (het IP adres van de RPi waarop je het hebt geïnstalleerd. Als Domoticz op dezelfde RPi draait, kun je daar 127.0.0.1 invullen.

Dan vul je in Domoticz het IP adres in wat je hierboven ook hebt gebruikt en poort 3000 (dat is de standaard poort waarop de easy server draait). Na korte tijd zul je dan onder devices 6 extra Easy devices voorbij zien komen die je dan kunt toevoegen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 07:14
Nog een laatste poging;

ik zit met het volgende probleem, de logging naar PVoutput is sinds ik domoticz heb geupdate stuk.

Ik gebruik, naar de domoticz wiki, deze methode

Op mijn dak liggen zonnepanelen en deze worden via een S0 en kwh meter gelogd naar mn raspberry pi. Daarnaast is mn slimme meter via een P1 kabel aangesloten. Beide meters zijn zichtbaar in domoticz.

Ik gebruik het volgende python script

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
# encoding: utf-8
'''
pvoutput -- Upload van Domoticz naar pvoutput.org

Instructies:

Status informatie voor pvoutput kan ingesteld worden op 5, 10 of 15 minuten, 
roep dit programma aan op dat interval voor een juiste upload.

@author:     Nicky Bulthuis

@copyright:  2014 Nicky Bulthuis. All rights reserved.

@license:    BSD

@deffield    updated: Updated
'''

import sys
import json
import urllib2
import re
from decimal import Decimal

from argparse import ArgumentParser

class Domoticz():

def __init__(self, url):

self.baseurl = url

def __execute__(self, url):

req = urllib2.Request(url)
        return urllib2.urlopen(req, timeout=5)

def get_device(self, xid):
        """
        Get the device information.
        """
        url = "%s/json.htm?type=devices&rid=%s" % (self.baseurl, xid)
        data = json.load(self.__execute__(url))
        return data

def main(argv=None): # IGNORE:C0111
    '''Command line options.'''

parser = ArgumentParser(description='Upload van Domoticz naar pvoutput.org')
    parser.add_argument("-a", "--apikey", dest="apikey", help="PVOutput API Key", required=True)
    parser.add_argument("-s", "--sid", dest="sid", help="PVOutput System Id", required=True)
    parser.add_argument("-u", "--url", dest="url", help="URL naar Domoticz, eg: http://localhost:8080", default='http://localhost:8080')
    parser.add_argument("-e", "--e-device-id", dest="e_device_id", help="Domoticz Device Id voor het Elektriciteits verbruik", type=int, required=True)
    parser.add_argument("-p", "--pv-device-id", dest="pv_device_id", help="Domoticz Device Id voor het PV", type=int)

# Process arguments
    args = parser.parse_args()

e_in, e_uit, e_in_pwr, e_uit_pwr = get_e(args.url, args.e_device_id)
    pv_in, pv_pwr = get_pv(args.url, args.pv_device_id)

v1 = pv_in
    v2 = pv_pwr
    v3 = e_in + pv_in - e_uit
    v4 = max(e_in_pwr + pv_pwr - abs(e_uit_pwr), 0)

code = upload_to_pvoutput(args.apikey, args.sid, v1, v2, v3, v4)

if code == 200:
        return 0
    else:
        return code

def floorTime(dt=None, roundTo=60):
    """
    Floor a datetime object to any time laps in seconds
    dt : datetime.datetime object, default now.
    """
    import datetime

if dt is None:
        dt = datetime.datetime.now()

dt_min = datetime.datetime(datetime.MINYEAR, 1, 1)
    dt_min = dt_min.replace(tzinfo=dt.tzinfo)

seconds = (dt - dt_min).seconds
    rounding = seconds // roundTo * roundTo
    return dt + datetime.timedelta(0, rounding - seconds, -dt.microsecond)

def upload_to_pvoutput(apikey, sid, v1, v2, v3, v4):

now = floorTime(roundTo=60*5)
    d = now.strftime('%Y%m%d')
    t = now.strftime('%H:%M')

url = 'http://pvoutput.org/service/r2/addstatus.jsp?d=%s&t=%s&v1=%s&v2=%s&v3=%s&v4=%s' % (d, t, v1, v2, v3, v4)

print url
    req = urllib2.Request(url)
    req.add_header('X-Pvoutput-Apikey', apikey)
    req.add_header('X-Pvoutput-SystemId', sid)

return urllib2.urlopen(req).getcode()

def get_e(url, device_id):
    """
    Ophalen gegevens voor het elektriciteit.
    """

device_data = Domoticz(url).get_device(device_id)
    data = device_data['result'][0]

p = re.compile('^([0-9\.]+) .*$')

e_in = int(Decimal(p.match(data['CounterToday']).group(1)) * 1000)
    e_uit = int(Decimal(p.match(data['CounterDelivToday']).group(1)) * 1000)

e_in_pwr = int(p.match(data['Usage']).group(1))
    e_uit_pwr = int(p.match(data['UsageDeliv']).group(1))

return e_in, e_uit, e_in_pwr, e_uit_pwr

def get_pv(url, device_id):
    """
    Ophalen gegevens voor PV.
    """
    device_data = Domoticz(url).get_device(device_id)
    data = device_data['result'][0]

p = re.compile('^([0-9\.]+) .*$')

pv = int(Decimal(p.match(data['CounterToday']).group(1)) * 1000)
    pv_pwr = int(p.match(data['Usage']).group(1))

return pv, pv_pwr

if __name__ == "__main__":
    sys.exit(main())

Vervolgens krijg ik de volgende error na het uitvoeren van het script

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
pi@raspberrypi ~ $ sudo python /home/pi/domoticz/scripts/pvoutput.py -a 8a<knip>4cd -s 36380 -e 009 -p 014
Traceback (most recent call last):
  File "/home/pi/domoticz/scripts/pvoutput.py", line 144, in <module>
    sys.exit(main())
  File "/home/pi/domoticz/scripts/pvoutput.py", line 61, in main
    e_in, e_uit, e_in_pwr, e_uit_pwr = get_e(args.url, args.e_device_id)
  File "/home/pi/domoticz/scripts/pvoutput.py", line 120, in get_e
    e_uit = int(Decimal(p.match(data['CounterDelivToday']).group(1)) * 1000)
KeyError: 'CounterDelivToday'

In de reacties onder het blog waarin deze methode uitgelegd wordt lijkt dit vaker voor te komen maar zijn geen oplossingen beschikbaar.
Heeft iemand hier een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:00

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

M.v.Veelen schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:18:
[...]

en de easy-server installeren (zie: https://github.com/robertklep/nefit-easy-http-server/)

easy-server --serial=jouweasyserial --password=jouweasyww --access-key=jouweasyaccesskey --host=192.168.0.100 (het IP adres van de RPi waarop je het hebt geïnstalleerd. Als Domoticz op dezelfde RPi draait, kun je daar 127.0.0.1 invullen.

Dan vul je in Domoticz het IP adres in wat je hierboven ook hebt gebruikt en poort 3000 (dat is de standaard poort waarop de easy server draait). Na korte tijd zul je dan onder devices 6 extra Easy devices voorbij zien komen die je dan kunt toevoegen.
Wat voor devices krijg je erbij? Kun je bijv dan ook de keteltemperatuur instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niki_lauda schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:53:
[...]

Wat voor devices krijg je erbij? Kun je bijv dan ook de keteltemperatuur instellen?
- Ketel druk
- Temperatuur woonkamer
- Temperatuur buiten
- Boiler status
- Setpoint

Aanpassen van de setpoint zal dmv scripts moeten gebeuren denk ik. Heb ik nog niet naar gekeken.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:04:
[...]

Aanpassen van de setpoint zal dmv scripts moeten gebeuren denk ik. Heb ik nog niet naar gekeken.
Dat gaat dan via de Nefit Easy™ HTTP server (ophalen en wegschrijven).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
-Niels- schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:18:
Nog een laatste poging;

ik zit met het volgende probleem, de logging naar PVoutput is sinds ik domoticz heb geupdate stuk.

Ik gebruik, naar de domoticz wiki, deze methode

...
In de reacties onder het blog waarin deze methode uitgelegd wordt lijkt dit vaker voor te komen maar zijn geen oplossingen beschikbaar.
Heeft iemand hier een idee?
Haal op regel 120 int eens weg en het bijbehorende ( en ).

Kijk eerst eens wat de inhoud is van CounterDelivToday door op regel 116 dit te zetten:
code:
1
print data

of door het met behulp van de domoticz webservice uit te vragen:
http://<domoticz>/json.htm?type=devices&rid=<DeviceID>

Ik heb zelf aan dit script het uitlezen van de buitentemperatuur toegevoegd. Deze temperatuur wordt dan ook naar PVOutput geupload.
Voor het uitlezen van de temperatuur heb ik een nieuwe functie gemaakt en daarbij wordt de temperatuur al in het juiste formaat opgeleverd door het script en is omzetting of matching niet nodig.

[ Voor 82% gewijzigd door Mozart op 17-01-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:04
[...]

Bedankt, ik ben er ook mee aan t stoeien.

Ik heb de Domoticz image gebruikt en daar staat geloof ik al een oude versie van nodejs op. Kun je de versie die jij hierboven hebt beschreven er zo er "bovenop" installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

[...]

Bedankt! Ik ga ermee aan de slag. Op welke manier kan ik de server automatisch laten starten na bijv. en reboot? Lijkt me dat dit ook mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Kijk ff in de wiki naar monit;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

DRuw schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:51:
Bedankt voor tip, ga ik doen. Ervaring mee, moet goed komen.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:40

Nicap

Tsssk....

Ik heb sinds een tijdje dat de status van een Zwave schakelaar niet geupdate wordt in Domoticz als ik hem met de wandschakelaar schakel. In Domoticz zelf gaat het wel goed als ik daar schakel.

Het gaat om een Fibaro module i.c.m. een Aeon stick(in een raspberrypi waar domoticz op draait). Het is tevens ook mijn enige Zwave schakelaar. Heb verder alleen nog twee Fibaro bewegingssensoren die wel goed werken.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vmb schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:50:
[...]

Bedankt voor tip, ga ik doen. Ervaring mee, moet goed komen.

_/-\o_
Al iets gevonden? Ik heb op de RPi gemerkt dat na een aantal uren de service ermee was gestopt. Zou wel handig zijn als ik dit door Monit kan laten monitoren. Hoewel ik het nog liever op de Synology zou willen laten monitoren, maar dat is misschien de volgende stap :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:33
DRuw schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:51:
hihi, sinds ik Monit op de rpi heb draaien is domoticz nooit meer vastgelopen 8)7

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mightym schreef op maandag 18 januari 2016 @ 07:23:
[...]

hihi, sinds ik Monit op de rpi heb draaien is domoticz nooit meer vastgelopen 8)7
Da's heel mooi, maar in dit geval hebben we het over de nefit-easy server die we willen monitoren mbv. Monit en niet zozeer over Domoticz zelf. Misschien dat iemand daar een oplossing voor heeft bedacht en dat wil delen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:33
M.v.Veelen schreef op maandag 18 januari 2016 @ 07:29:
[...]

Da's heel mooi, maar in dit geval hebben we het over de nefit-easy server die we willen monitoren mbv. Monit en niet zozeer over Domoticz zelf. Misschien dat iemand daar een oplossing voor heeft bedacht en dat wil delen.
Het is nog vroeg ;)
Dit is toch het Domoticz forum of ben ik nu echt het pad kwijt?

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bent het pad niet kwijt, dit is het Domoticz topic. Maar daar worden dus ook zaken besproken die net nieuw zijn in Domoticz en andere aanverwante zaken. Zolang het maar niet heel erg offtopic gaat kan dat gewoon.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op maandag 18 januari 2016 @ 07:17:
[...]

Al iets gevonden? Ik heb op de RPi gemerkt dat na een aantal uren de service ermee was gestopt. Zou wel handig zijn als ik dit door Monit kan laten monitoren. Hoewel ik het nog liever op de Synology zou willen laten monitoren, maar dat is misschien de volgende stap :)
Je hebt toch node en npm op de Synology draaien. Waarom dan een RPi?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat alle oplossingen mbt dit verhaal voor een RPi worden bedacht en gemaakt. Dus als ik ervoor kan zorgen dat e.e.a. op de RPi stabiel kan blijven draaien, dan is het waarschijnlijk voor mij later wel te doen om dat voor de Synology ook aan te passen.

Op de Syno draait het overigens net even iets anders en moet ik vooraf het PATH commando opgeven, anders vindt hij nodejs niet en kan ik niet verder.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Laatst online: 01-03 13:47
Hallo allen,

Wellicht wel eens voorbij gekomen maar na alle pagina's doorgelopen te hebben niet kunnen vinden.
Ik heb ooit de KAKU versie van de range extender gehad maar die beviel niet zo, wellicht werkt dit beter ? :
http://nl.aliexpress.com/...,searchweb1451318411_6452

Of zeggen jullie bij voorbaat al niet doen ?!

Mvrgr

Erwin

Andere optie 2e RPI+RFXcom plaatsen maar kan ik die dan aansturen via de 1e ? dus zonder 2 configs te moeten hebben ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Als ik met Z-wave aan de slag wil op met Rpi met domoticz, dan moet ik een USB-controller hebben.
Nu zie ik er twee veel langskomen, die van Aeon Labs en de goedkopere no name.
Zijn er nog veel verschillen behalve het feit dat de Aeon Labs een eigen voeding heeft en daardoor makkelijker te koppelen is? Of is dat het enige verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op maandag 18 januari 2016 @ 08:57:
Omdat alle oplossingen mbt dit verhaal voor een RPi worden bedacht en gemaakt. Dus als ik ervoor kan zorgen dat e.e.a. op de RPi stabiel kan blijven draaien, dan is het waarschijnlijk voor mij later wel te doen om dat voor de Synology ook aan te passen.

Op de Syno draait het overigens net even iets anders en moet ik vooraf het PATH commando opgeven, anders vindt hij nodejs niet en kan ik niet verder.
Ik verwacht niet dat de oplossing binnen Domoticz nog iets anders nodig gaat hebben dan Node.js.
V.w.b. het pad. Je kunt het dan in /usr/local/bin zetten die standaard al in het PATH staat.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Japie.G

Colour Classic

Vraag over Domoticz icm Philips Hue

Ik heb twee Hue kleur lampen, beiden beschikbaar in Domoticz. Is het ook mogelijk om met 1 dimmer slider de beide lampen te kunnen dimmen? Ik krijg dat niet voor elkaar. En is er een mogelijkheid om een Hue scene te schakelen via Domoticz?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:38
anandus schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:39:
Als ik met Z-wave aan de slag wil op met Rpi met domoticz, dan moet ik een USB-controller hebben.
Nu zie ik er twee veel langskomen, die van Aeon Labs en de goedkopere no name.
Zijn er nog veel verschillen behalve het feit dat de Aeon Labs een eigen voeding heeft en daardoor makkelijker te koppelen is? Of is dat het enige verschil?
Enige verschil is volgens mij dat de Aeon Labs een batterij heeft inderdaad waardoor je de stick uit de computer kan halen en ermee naar je z-wave device toe kan gaan om te koppelen. Ik heb zelf deze van z-wave.me. Dat is volgens mij dezelfde als de andere waar je naar linkt. Werkt prima en ik heb het niet uit de computer kunnen halen om te pairen nog niet gemist. Maar heb ook geen z-wave devices die ingebouwd zijn dus misschien komt dat daar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

En dat was gisteravond ineens een niet meer werkende domoticz, foumeldingen bij een reboot van de raspberry. Corrupte/Defecte SD kaart.

Wel een db backup maar kan wel heyu opnieuw instaleren en alle lua scripts configureren.

Dat was wel even balen :-) Straks als ik weer klaar ben maar eens een SD kaart backup maken

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:58:
[...]

Ik verwacht niet dat de oplossing binnen Domoticz nog iets anders nodig gaat hebben dan Node.js.
V.w.b. het pad. Je kunt het dan in /usr/local/bin zetten die standaard al in het PATH staat.
Ga ik graag mee aan de slag, alleen zou ik dan toch iets willen hebben zodat Monit het proces in de gaten kan houden en kan aftrappen als deze onderuit gaat. Er zijn echter maar weinig users met een Syno, Domoticz én een Nefit Easy blijkbaar :/
Het is me namelijk ook nog niet gelukt om met 'nohup' het proces op de achtergrond te starten op de Syno. Op de RPi lukt me dat wel. Dus als iemand iets weet of met me mee wil denken (desnoods via PM), dan hou ik me warm aanbevolen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranik
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 11:44
M.v.Veelen schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:07:
Er zijn echter maar weinig users met een Syno, Domoticz én een Nefit Easy blijkbaar :/
Hier ook Syno/Domo/Easy combinatie. Ik draai Domoticz wel vanuit chroot, niet met een package, wat de automatische startup iets lastiger maakt. Ik heb wel alvast een init script gemaakt voor de easy-server, maar die start ik voorlopig nog met de hand na een reboot (wel met nohup zodat het proces doordraait als ik de ssh sessie sluit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je dat script met me / ons delen? Wellicht kan ik er iets mee en hoef ik de RPi niet meer aan te spreken.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
geenwindows schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:09:
[...]

ff een kick;
Iemand die hier iets op weet/ervaring mee heeft of iets waar ik na moeten kijken? want ik vind 137.700kWh nogal veel :P
lijkt wel of er iets fout gaat bij het teller en verbruik tabel...
Ik had even hoop dat het nu opgelost was maar helaas, domoticz gooit nog steeds het verbruik door de war en heb nog steeds niet de juiste weg gevonden om het te fixen.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/12410512_908650269249899_7503499596765792656_n.jpg?oh=e88a7b573c9660c401f2f7c98998c9ee&oe=56FDFBA0&__gda__=1463180412_096e9929442b55cb723c16dcca99ecbd
in de tabel wordt de teller verbruik onder verbruik gezet, waardoor het dus compleet door de war loopt.
Wat kan hier aan doen? behalve dan morgen de dag verbruik te verwijderen?

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranik
M.v.Veelen schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:34:
Kun je dat script met me / ons delen? Wellicht kan ik er iets mee en hoef ik de RPi niet meer aan te spreken.
In de chroot omgeving heb ik /etc/init.d/easy-server.sh aangemaakt die ik vervolgens start met
nohup /etc/init.d/easy-server.sh start &
. Als je dit vanuit Syno zelf doet gaat dit script/deze methode niet werken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
#! /bin/sh
### BEGIN INIT INFO
# Provides:          nefit easy http server
# Required-Start:    $network $remote_fs $syslog
# Required-Stop:     $network $remote_fs $syslog
# Default-Start:     2 3 4 5
# Default-Stop:      0 1 6
# Short-Description: nefit-easy-http-server
# Description:       This daemon will start the nefit-easy-http-server for use by Domoticz
### END INIT INFO

# Do NOT "set -e"

PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/local/bin
DESC="Nefit Easy HTTP Server"
NAME=easy-server
USERNAME=root
PIDFILE=/var/run/$NAME.pid
SCRIPTNAME=/etc/init.d/$NAME
NEFIT_SERIAL_NUMBER=123456789
NEFIT_ACCESS_KEY=0000AAAABBBB
NEFIT_PASSWORD=password

DAEMON=/usr/local/bin/$NAME

DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS --serial=$NEFIT_SERIAL_NUMBER"
DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS --access-key=$NEFIT_ACCESS_KEY"
DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS --password=$NEFIT_PASSWORD"

# Exit if the package is not installed
[ -x "$DAEMON" ] || exit 0

# Load the VERBOSE setting and other rcS variables
. /lib/init/vars.sh

# Define LSB log_* functions.
# Depend on lsb-base (>= 3.2-14) to ensure that this file is present
# and status_of_proc is working.
. /lib/lsb/init-functions

#
# Function that starts the daemon/service
#
do_start()
{
        # Return
        #   0 if daemon has been started
        #   1 if daemon was already running
        #   2 if daemon could not be started
        start-stop-daemon --chuid $USERNAME --start --quiet --pidfile $PIDFILE --exec $DAEMON --test > /dev/null \
                || return 1
        start-stop-daemon --start --quiet --pidfile $PIDFILE --exec $DAEMON -- \
                $DAEMON_ARGS \
                || return 2
}

#
# Function that stops the daemon/service
#
do_stop()
{
        # Return
        #   0 if daemon has been stopped
        #   1 if daemon was already stopped
        #   2 if daemon could not be stopped
        #   other if a failure occurred
        start-stop-daemon --stop --quiet --retry=TERM/30/KILL/5 --pidfile $PIDFILE --name $NAME
        RETVAL="$?"
        [ "$RETVAL" = 2 ] && return 2
        # Wait for children to finish too if this is a daemon that forks
        # and if the daemon is only ever run from this initscript.
        # If the above conditions are not satisfied then add some other code
        # that waits for the process to drop all resources that could be
        # needed by services started subsequently.  A last resort is to
        # sleep for some time.
        start-stop-daemon --stop --quiet --oknodo --retry=0/30/KILL/5 --exec $DAEMON
        [ "$?" = 2 ] && return 2
        # Many daemons don't delete their pidfiles when they exit.
        rm -f $PIDFILE
        return "$RETVAL"
}

case "$1" in
  start)
        [ "$VERBOSE" != no ] && log_daemon_msg "Starting $DESC" "$NAME"
        do_start
        case "$?" in
                0|1) [ "$VERBOSE" != no ] && log_end_msg 0 ;;
                2) [ "$VERBOSE" != no ] && log_end_msg 1 ;;
        esac
        ;;
  stop)
        [ "$VERBOSE" != no ] && log_daemon_msg "Stopping $DESC" "$NAME"
        do_stop
        case "$?" in
                0|1) [ "$VERBOSE" != no ] && log_end_msg 0 ;;
                2) [ "$VERBOSE" != no ] && log_end_msg 1 ;;
        esac
        ;;
  status)
        status_of_proc "$DAEMON" "$NAME" && exit 0 || exit $?
        ;;
  restart)
        log_daemon_msg "Restarting $DESC" "$NAME"
        do_stop
        case "$?" in
          0|1)
                do_start
                case "$?" in
                        0) log_end_msg 0 ;;
                        1) log_end_msg 1 ;; # Old process is still running
                        *) log_end_msg 1 ;; # Failed to start
                esac
                ;;
          *)
                # Failed to stop
                log_end_msg 1
                ;;
        esac
        ;;
  *)
        echo "Usage: $SCRIPTNAME {start|stop|status|restart}" >&2
        exit 3
        ;;
esac

:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn buitentemp sensor heeft vandaag twee keer 50+ graden gemeten.
Is dit nog op een gemakkelijke manier te corrigeren?
Mijn maand- en jaargrafiek geeft nl. nu een lelijke piek.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hzsjhIYm.png

[ Voor 12% gewijzigd door technorabilia op 18-01-2016 13:27 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het goed is kun je de uitschieter verwijderen door SHIFT in te drukken en dan op die waarde te klikken in het maandoverzicht.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dranik schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:26:
[...]

In de chroot omgeving heb ik /etc/init.d/easy-server.sh aangemaakt die ik vervolgens start met
nohup /etc/init.d/easy-server.sh start &
. Als je dit vanuit Syno zelf doet gaat dit script/deze methode niet werken.

- knip -
Dank voor het delen. Echter, chroot omgeving? Op dit vlak ben ik (nog) niet zo handig. Wat heb ik nog meer te doen voordat ik dit kan gebruiken, want chroot zegt me zo 1,2,3 even niets.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranik
M.v.Veelen schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:40:
[...]

Dank voor het delen. Echter, chroot omgeving? Op dit vlak ben ik (nog) niet zo handig. Wat heb ik nog meer te doen voordat ik dit kan gebruiken, want chroot zegt me zo 1,2,3 even niets.
Ik had eerst ook Domoticz als package draaien (die van Jumbotroll) op de Syno, maar vond dit lastig bij het updaten (gewijzigde bestanden worden overschreven) e.d. Chroot is een soort gesimuleerde debian-omgeving die bovenop je synology draait waarmee je wat meer controle over het syteem hebt. Zie bijvoorbeeld hier en hier voor wat uitleg. Kost wel wat tijd om het een beetje goed in te richten hoor, ben zelf alleen al een paar uur bezig geweest om nodejs op een fatsoenlijke versie te krijgen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:36:
Als het goed is kun je de uitschieter verwijderen door SHIFT in te drukken en dan op die waarde te klikken in het maandoverzicht.
Goeie tip. Wist ik niet.
Ik krijg dan alleen de melding "Problem Deleting Data point" zowel in dag als maandoverzicht. :?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dranik schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:59:
[...]

Ik had eerst ook Domoticz als package draaien (die van Jumbotroll) op de Syno, maar vond dit lastig bij het updaten (gewijzigde bestanden worden overschreven) e.d. Chroot is een soort gesimuleerde debian-omgeving die bovenop je synology draait waarmee je wat meer controle over het syteem hebt. Zie bijvoorbeeld hier en hier voor wat uitleg. Kost wel wat tijd om het een beetje goed in te richten hoor, ben zelf alleen al een paar uur bezig geweest om nodejs op een fatsoenlijke versie te krijgen :O
Dat is dan al een tijd geleden want Jumbotroll heeft ervoor gezorgd dat de themes en scripts allemaal blijven staan nu als je gaat updaten. Daarnaast heeft hij nu ook ZWave en kan hij testen voordat hij het package beschikbaar stelt.
En nee, dat chroot spreekt me totaal niet aan. Ik wil dat niet op mijn Syno hebben en zeker niet uren bezig zijn met instellen. Alles loopt prima zoals het is ontworpen, ik zit alleen even met dit stukje dat ik graag werkend wil hebben.
kraades schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:03:
[...]

Goeie tip. Wist ik niet.
Ik krijg dan alleen de melding "Problem Deleting Data point" zowel in dag als maandoverzicht. :?
Vreemd. Dat is toch de manier waarop je waardes moet kunnen deleten.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 06-10 09:49
Ik heb een bug aangemaakt op het forum van Domoticz, maar voor de zekerheid wil ik even weten of anderen hier ook last van hebben.
I'm using my Youless, with the special gas-firmware, to monitor my gas usage. There are some differences between Domoticz and the Youless interface.

The Youless is showing actual usage in liters per hour and the total usage in m3:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nSxSJvh.png

The utility tab in Domoticz is showing the usage in "m", but this should be liters. The total usage is displayed correctly in m3.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IobL39Q.png

On the dashboard the usage is displayed in "m" and the total usage has the same value as the daily usage. This actual usage should be changed to liters and the total usage should obviously change to the total usage instead of the daily usage.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QgyY2Si.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
M.v.Veelen schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:07:
[...]

Ga ik graag mee aan de slag, alleen zou ik dan toch iets willen hebben zodat Monit het proces in de gaten kan houden en kan aftrappen als deze onderuit gaat. Er zijn echter maar weinig users met een Syno, Domoticz én een Nefit Easy blijkbaar :/
Het is me namelijk ook nog niet gelukt om met 'nohup' het proces op de achtergrond te starten op de Syno. Op de RPi lukt me dat wel. Dus als iemand iets weet of met me mee wil denken (desnoods via PM), dan hou ik me warm aanbevolen.
Ook hier een syno-domo-easy gebruiker. Moet zeggen dat domo prima draait op de syno. Maar ben toch aan het oriënteren om naar een standalone-raspberry te gaan. Dit omdat de syno ook veel andere zaken heeft draaien die allemaal voor een error kunnen zorgen. Inmiddels zo afhankelijk van domo dat ik het niet wil riskeren alle kastjes en meubels van de muur te halen om lampen uit te kunnen doen. Stand alone op een Pi voelt zonder door enige kennis gehinderd als iets stabieler.

Ik ben voor mijzelf nog een goede reden aan het zoeken om de Easy in domo te gaan krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Japie.G schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:22:
Vraag over Domoticz icm Philips Hue

Ik heb twee Hue kleur lampen, beiden beschikbaar in Domoticz. Is het ook mogelijk om met 1 dimmer slider de beide lampen te kunnen dimmen? Ik krijg dat niet voor elkaar. En is er een mogelijkheid om een Hue scene te schakelen via Domoticz?
Een virtuele dimmer maken die je vervolgens als input gebruikt in een event/script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Een vraag over domoticz ism een raspberry PI. Na de crash van gisteren heb ik een nieuwe geinstalleerd. en een kopier gemaakt van de sdkaart.. Is deze raspbian installatie ook op 1 of andere manier uit te lezen vanaf een windows pc ?

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op maandag 18 januari 2016 @ 18:28:
[...]

Ook hier een syno-domo-easy gebruiker. Moet zeggen dat domo prima draait op de syno. Maar ben toch aan het oriënteren om naar een standalone-raspberry te gaan. Dit omdat de syno ook veel andere zaken heeft draaien die allemaal voor een error kunnen zorgen. Inmiddels zo afhankelijk van domo dat ik het niet wil riskeren alle kastjes en meubels van de muur te halen om lampen uit te kunnen doen. Stand alone op een Pi voelt zonder door enige kennis gehinderd als iets stabieler.

Ik ben voor mijzelf nog een goede reden aan het zoeken om de Easy in domo te gaan krijgen.....
Wat zou Domoticz in de war kunnen schoppen op je Syno dan denk je? Ik heb er ook van alles op draaien, maar zo stabiel als op de Syno was het op de RPi bij mij niet hoor. Niet dat ik vaak problemen had, maar de Syno draait toch 24/7 en is meer dan krachtig genoeg om Domo te draaien. Ik denk, en ik kan dat niet met voorbeelden staven, dat het met de RFXCOM ook net even wat beter gaat en dat het bereik wat groter is dan op de RPi.

Enige minpuntje is dat het vaak RPi oplossingen zijn die worden bedacht en dat je als Syno user dan dit moet ombuigen naar de Syno. En dat is in het geval van de Nefit dus nu ook het geval :P

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1 ... 33 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.