• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
Het grote aantal ondersteunde protocollen past allemaal niet in de firmware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 09:43 ]

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 20:40

MavhRik

Marcel

Ik draai Domoticz op Windows 8.1 x64 (nog, wordt natuurlijk 'ooit' 10) en wil als een van de eerste dingen (die met events gaan werken) mijn CV ketel intelligent aansturen. Ik heb hiervoor in Domoticz al een drietal events gemaakt die werken (getest met virtuele schakelaars).

Nu zit ik alleen nog met de hardware. Ik heb nu wat KAKU spul, maar wil het wat 'beter / betrouwbaarder' aanpakken en heb gekozen voor Z-Wave Plus.

Ik denk dat ik deze USB stick aanschaf omdat ik die al veel voorbij zie komen icm. Domoticz.

Daarnaast heb ik een temperatuur sensor nodig en een schakelaar.

Als temperatuur sensor kan ik oa. de Multisensor 6 gebruiken van Aeotec, maar die is vrij pittig in prijs en ik probeer de initiële kosten een beetje te drukken tot het vrouwtje enthousiast is geworden :+
Dus als iemand nog een Z-Wave Plus temperatuur sensor weet (die gaat werken icm. Domoticz)?

Dan de grote vraag waar ik echt nog geen antwoord op heb is hoe ga ik de CV schakelen? Op dit moment zit er in mijn woonkamer zo'n Honeywell Chronoterm ding. Ik weet dat die bij het in / uit schakelen niets meer doet dan de twee draadjes aan elkaar door verbinden, want toen de voorganger (gouden ronde Honeywell) kapot ging heb ik zo handmatig de avond 'overleefd' door die aan elkaar te verbinden. Dus ik zoek een schakelaar die dat kan, uiteraard met Z-Wave Plus.
PS. OpenTherm zit niet in mijn ketel dus dat kan buiten beschouwing worden gelaten

Hieronder de events:
Iemand in de buurt (<1 KM)
http://s21.postimg.org/md...7884639345084755956_n.jpg
Iemand thuis inc. override voor gasten die we alleen thuis kunnen laten en niet in de kou willen laten zitten :+
http://s4.postimg.org/6xh...7198660517788883383_n.jpg
CV aansturing met sensor, handmatige temperatuur instelling en minimale temperatuur
http://s18.postimg.org/7e...5328002199802409437_o.jpg

Gaat dit allemaal zo werken? wat vergeet ik? wat heb ik nog nodig? etc etc.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zwave Plus is nog relatief nieuw dus het overgrote aanbod is nog gewoon Zwave. Fabrikanten zullen de komende tijd wel vervanging gaan uitbrengen en op die manier voor meer aanbod zorgen, maar daar kan tijd over heen gaan. Is er een reden waarom jij per se Plus wilt en niet gewoon een combinatie?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Gonadan schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:29:
Zwave Plus is nog relatief nieuw dus het overgrote aanbod is nog gewoon Zwave. Fabrikanten zullen de komende tijd wel vervanging gaan uitbrengen en op die manier voor meer aanbod zorgen, maar daar kan tijd over heen gaan. Is er een reden waarom jij per se Plus wilt en niet gewoon een combinatie?
Als je in de database kijkt van de Z-Wave Alliance zie je dat er al best veel Z-Wave Plus apparatuur is. Als er geen andere keus is wil ik het wel overwegen, maar ga in eerste instantie voor het nieuwste want Plus heeft toch wel wat interessante voordelen.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• Royke1972
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-07 15:36
Het paswoord probleem is opgelost.

Nu heb ik portforwarding gedaan.
Als ik via het 4g netwerk wil inloggen dan blijf een tijdje het zwarte achtergrond staan van domoticz en na een tijd geeft die aan offline.
Via het thuis netwerk kom ik er wel in.
Heeft iemand een goede Nederlandse handleiding ervoor.
heb de 84.28.150.***,ip raspberry in domoticz staan en poort 8080
Asus router poort open gezet..
Maar kom er jammer genoeg nog niet in.

mvg Roy

• Gonadan

Gonadan

inVision schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:37:
Als je in de database kijkt van de Z-Wave Alliance zie je dat er al best veel Z-Wave Plus apparatuur is. Als er geen andere keus is wil ik het wel overwegen, maar ga in eerste instantie voor het nieuwste want Plus heeft toch wel wat interessante voordelen.
Dan is je vraag toch al beantwoord? ;)

De keuze is er zeker maar wat ik al zei, het is slechts een toevoeging wat het niet nodig maakt om alle huidige apparaten in de lijn per direct te vervangen. Je kunt nu zuiver voor plus gaan maar dat is gewoon niet de goedkope optie.

Waar wil je temperatuur meten? Ik heb de Fibaro rookmelders gekocht. Goed uit te leggen aan de vrouw en zit temperatuur sensor in.
Ja da's doorgestoken kaart. ;)

Heej ik zie trouwens dat Mark hier ook sinds kort rond hangt , hij is zelfs submitter. Alweer een tijdje terug dat we bier gedronken hebben. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Gonadan op 31-12-2015 17:35 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 09:04
Ik heb nu 2 dagen een GreenWave PowerNode draaien.. alleen klopt het dagelijkse verbruik niet..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sBpJ3Xr.png

Iemand anders dit al meegemaakt?

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:06
Dat duurt effe. Na een tijdje kijken bij unused devices en plots staan ze er bij

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

costo schreef op donderdag 31 december 2015 @ 02:01:
[...]

Ik vraag me af of error33 hier geen error maakt en eigenlijk 2.3867 bedoelt.

Ik ben kort geleden als controle eerst helemaal teruggegaan naar de laatste stabiele versie 2.3530 en daarna beta weer ingeschakeld en geupdate. Toen had ik gewoon weer versie 3870, 3867 dus 3890 3869 lijkt niet te bestaan.

N.B. Op dit moment lijkt het hele update/stabiel/beta niet meer te werken.

edit: error in versienummers :+
Helaas kan ik je geen schermafdruk meer laten zien gezien ik gister geüpdatet heb naar 4017 en nu een update in de wacht heb staan 4020.

Ik draai mijn domoticz op een synology DS214+ en doe de update's via Jumbotroll gaat steeds goed en heb geen problemen ondervonden.

macOS 15.5

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Gonadan schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:26:
[...]

Dan is je vraag toch al beantwoord? ;)

De keuze is er zeker maar wat ik al zei, het is slechts een toevoeging wat het niet nodig maakt om alle huidige apparaten in de lijn per direct te vervangen. Je kunt nu zuiver voor plus gaan maar dat is gewoon niet de goedkope optie.

Waar wil je temperatuur meten? Ik heb de Fibaro rookmelders gekocht. Goed uit te leggen aan de vrouw en zit temperatuur sensor in.

[...]

Ja da's doorgestoken kaart. ;)

Heej ik zie trouwens dat Mark hier ook sinds kort rond hangt , hij is zelfs submitter. Alweer een tijdje terug dat we bier gedronken hebben. :P
Qua temperatuur sensor kan ik zelf wel een oplossing bedenken, maar die is duur, ik zou het dus waarderen als iemand een Z-Wave Plus (bij voorkeur) temperatuur sensor weet, die betaalbaar is. De temperatuur moet in de woonkamer gemeten worden op borst hoogte. Zo'n rookmelder is leuk, maar temperatuur wordt dan bij het plafond gemeten en weet niet of dat (sterk) van invloed is op de gevoels temperatuur zoals we dat nu ervaren op de hoogte waar hij nu zit.

De grote vraag zit in de CV schakelen...

• Gonadan

Gonadan

Omdat je kamer waarschijnlijk verwarmd wordt met behulp van convectie maakt dat hoogteverschil waarschijnlijk weinig uit.

Voor je CV wil je dus feitelijk een potentiaalvrij contact hebben als ik het goed begrijp? Kan je daar niet gewoon een zwave schakelaar voor gebruiken? Volgens mij deden ze dat ook met die deurbel oplossing op Robbshop.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Zanthr schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:25:
Helder, dan stuur ik de Conrad schakelaars retour, want wil de Somfy ondersteuning niet missen.
Is er een technische reden dat Type2 wel ondersteuning heeft en de E niet?
Dat zou je aan de RFXCOM support moeten vragen denk ik, het is goed mogelijk dat de protocollen op elkaar storen waardoor het niet werkt of dat de timings per firmware anders geregeld zijn waardoor niet elk protocol eenvoudig geregeld kan worden. Zonder de source is het echter alleen gissen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 15:45
Wolfboy schreef op donderdag 31 december 2015 @ 21:15:
[...]
Dat zou je aan de RFXCOM support moeten vragen denk ik, het is goed mogelijk dat de protocollen op elkaar storen waardoor het niet werkt of dat de timings per firmware anders geregeld zijn waardoor niet elk protocol eenvoudig geregeld kan worden. Zonder de source is het echter alleen gissen.
Paar postings hierboven was het antwoord gegeven. 8)

Het grote aantal ondersteunde protocollen past allemaal niet in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoi allen, just new met domotica.
Ik zat te denken ik wil m'n synology gebruiken om

Het weerstation uit te lezen
pricewatch: Alecto weerstation WS-5000 ECO

Data van de zonnepanelen http://www.westlandsolar.nl/solar/goodwe-gw3000-ss te capturen en dan door de sturen naar de goodwe site (ipv direct naar goodwe).

Kijken wanneer de garage open is.

En de huis ventilator regelen:
http://www.ithodaalderop....he-ventilatie/cve-eco-rft

En eventueel dan wat meer sensoren en regelen er na (ventilatie roosters etc).

Z-wave lijkt me het beste voor de garage sensor. Dus de USB stick uit het start topic + Domoticz op de synology is een goed begin.

Heeft iemand hier al eerder een van bovenstaande aangesloten, of een idee hoe dat kan? Ik vermoed bij de itho 433Mhz communicatie. Kan dat ook met die Aeon Labs stick uitlezen of heb ik daar nog een extra unit voor nodig aan de Nas?

Hoe zorg ik dat de bediening / NAS goed beveiligd blijft. Nu hangt hij alleen voor intern gebruik aan het netwerk.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Itho heeft een afgeschermd protocol.
Je cve-eco kan je bijvoorbeeld zo aansturen.

Je nas bescherm je door een naam en wachtwoord?
Zo ook je domoticz installatie?
Je nas zal niet meer in slaapstand gaan, daarom heb ik gekozen voor een Pi.

[ Voor 13% gewijzigd door AUijtdehaag op 01-01-2016 15:00 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 09:16

R-B

Blokkert

Iemand enig idee waarom de 1 op de andere dag (gisteravond gemerkt) me hue lights ineens niet meer aangaan met een bash script?

Ik zet lamp aan met:

code:
1
curl -s -H "Accept: application/json" -X PUT --data '{"on":true, "sat":153, "bri":122,"hue":7294}' http://192.168.1.161/api/newdeveloper/lights/1/state ;

en uit met:
code:
1
curl -s -H "Accept: application/json" -X PUT --data '{"on":false}' http://192.168.1.161/api/newdeveloper/lights/1/state ;

Aan/uit zetten met hue app zelf werkte wel, IP adres is ook gewoon bereikbaar.

API debugger geeft bij GET op url api/newdeveloper/lights/1/state een foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[
    {
        "error": {
            "type": 3,
            "address": "/lights/1/state",
            "description": "resource, /lights/1/state, not available"
        }
    }

Is de aanroep van state veranderd? Ik had het toen gemaakt volgens deze: http://www.oiepoie.nl/2014/08/23/philips-hue-domoticz/

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simondelion
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-04-2019
Hallo,

Ik ben sinds enige tijd bezig met het opstarten van een domotica-projectje. Ik loop nu tegen hetvolgende aan: ik wil graag 3 Abus Ip camera's (type TVIP41550) op mijn systeem aansluiten.
Wanneer ik een nieuwe camera toevoeg moet ik de volgende gegevens invullen:
Naam: Camera hal
IP Adres: x.x.x.x
Poort: 80
Gebruikersnaam: root
Wachtwoord:xxx
ImageURL: http://x.x.x.x/cgi-bin/vi...solution=[WIDTH]x[HEIGHT]

Wanneer ik vervolgens de verbinding test komt er nog geen beeld. Heeft iemand van jullie enig idee wat er mis gaat? het is overigens een PIR camera dus ik zou ook de sensor willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

iMars

Full time prutser

Ik ben er achter gekomen waarom bij sommige mensen wel geüpdate wordt, en bij sommige niet (tenminste, dat denk ik ;) ).

Ik maak gebruik van de binary, en die halen de updates binnen van sourceforge. De laatste update die daar staat is 3867.

Bij diegene die wel de updates binnen krijgen, maken gebruik van een andere manier van installatie (git bijvoorbeeld).

Misschien iemand die dat kan bevestigen?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

janne_nl schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:22:
@Gizz: Zit er niet iets fout met de USB toewijzing in Domoticz? Kijk eens bij persistent USB in de wiki van Domoticz
Even netjes melden hoe het afgelopen is: mij ingelezen op het gebied van persistent USB. Voordat ik aan de slag ging toch nog even de RFXCOM uit de USB-aansluiting van mijn Synology getrokken en weer opnieuw aangesloten. Toen werkte het weer :P

Geen idee of ik nu weer problemen krijg als er een keer gereboot moet worden, maar het lijkt weer te werken.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:02
Helemaal juist!
iMars schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 15:41:
Ik ben er achter gekomen waarom bij sommige mensen wel geüpdate wordt, en bij sommige niet (tenminste, dat denk ik ;) ).

Ik maak gebruik van de binary, en die halen de updates binnen van sourceforge. De laatste update die daar staat is 3867.

Bij diegene die wel de updates binnen krijgen, maken gebruik van een andere manier van installatie (git bijvoorbeeld).

Misschien iemand die dat kan bevestigen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
In dit topic http://domoticz.com/forum...p=67602&hilit=3867#p67602 wordt zoiets wel bevestigd.
Er staat daar: [4017 is only if you update manually (command line updatedomo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 22:51

iMars

Full time prutser

Ik vroeg me af waarom ik voor de binary methode gekozen had, maar nu ben ik wat aan het testen op een virtuele domoticz server zie ik waarom ik dat destijds gedaan heb. De git clone blijft op 11% hangen (nieuwe installatie proberen in een testomgeving). Meer mensen deze issue gehad (die via git geïnstalleerd hebben)?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedipipeau
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-02-2023
Hoy,

Ik heb eens een origineel probleem, denk ik ;-)

Mijn domoticz systeempje werkte al geruime tijd zonder problemen (verschillende Zwave en RFXcom devices). Nu ondervind ik de laatste tijd problemen met m'n RFXCOM 433E. Hij geeft altijd na een onbepaalde tijd geen data meer door aan domoticz. Als ik dan bvb mijn deur van de berging open doe (contact-switch 433Mhz) dan brandt de lamp niet automatisch (Zwave).
Het is zeker niet de schuld van de coco contactswitch want mijn livolo schakelaar in het toilet krijgt ook geen RFX signalen meer door.

In de log verschijnt er niets qua ontvangst van de doorswitch.

Wat ik al gedaan heb:
- update en upgrade van RPi
- verwijderen van extra usb-devices (om zeker te zijn van genoeg stroomvoorziening)
- Upgrade van Domoticz (nieuwste versie, geen beta)
- Firmware Update van de RFXCom
- Opnieuw includen van het deurcontact.
- USB poorten gechecked in Domoticz

Het enige wat helpt is het uittrekken van de RFXCom uit de RPi en opnieuw inpluggen. Dan loopt het weer goed voor enkele uren/1dag max.

Iemand enig idee?

Oja, ik heb nog geen persisent usb op de RPi, maar het zou me verwonderen dat dit het probleem zou oplossen.

[ Voor 1% gewijzigd door Iedipipeau op 01-01-2016 17:24 . Reden: kleine aanvulling van reeds gedane zaken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
AUijtdehaag schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:53:
Itho heeft een afgeschermd protocol.
Je cve-eco kan je bijvoorbeeld zo aansturen.

Je nas bescherm je door een naam en wachtwoord?
Zo ook je domoticz installatie?
Je nas zal niet meer in slaapstand gaan, daarom heb ik gekozen voor een Pi.
Thanks! :)
Ik dacht meer aan, hoe zorg ik voor automatische updates (software heeft zo nu en dan gaten).
Hoe zorg ik dat iemand niet oneindig vaak kan proberen in te loggen om password te raden etc. :)

Ah, dus als ik de boel er aan hang, is hij altijd actief, dus meer stroomgebruik, dus is de Raspberry Pi dus zuininger. Thanks!

Hmm... jammer dat het een gesloten protocol is (is het niet uit te lezen via een sniffer?), ik heb al een draadloze badkamer schakelaar.

[ Voor 8% gewijzigd door djwice op 01-01-2016 17:42 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
Je zou mogelijk dit eens kunnen proberen:

In de hardware tab van RFXcom 433E een Data Timeout defenieren , als er dan een gedefineeeerde tijd geen contact met RFXcom is geweest dan zal Domoticz deze hardware resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 07:08

Japie.G

Colour Classic

Vanaf 12 uur vanmacht heb ik geen gasmeter updates meer.

Iskra ME382 meter met daar aan een Landis+Gyr G350 gasmeter. De gasmeter zelf registreert wel de juiste standen, maar ik krijg ze niet meer binnen in domoticz. De elektriciteit meter werkt wel gewoon. Ik zie nergens error meldingen. Ik vermoed dat de verbinding tussen gasmeter en ME382 weg is. Weet iemand hoe ik dit kan herstellen? Anders maandag enexis maar bellen. Vaag! Een soort milleniumbug?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:26
Toch dit ook maar eens goed gaan bekijken als alternatief voor de HomeWizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Japie.G schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:50:
Vanaf 12 uur vanmacht heb ik geen gasmeter updates meer.

Iskra ME382 meter met daar aan een Landis+Gyr G350 gasmeter. De gasmeter zelf registreert wel de juiste standen, maar ik krijg ze niet meer binnen in domoticz. De elektriciteit meter werkt wel gewoon. Ik zie nergens error meldingen. Ik vermoed dat de verbinding tussen gasmeter en ME382 weg is. Weet iemand hoe ik dit kan herstellen? Anders maandag enexis maar bellen. Vaag! Een soort milleniumbug?
Misschien heb je hier wat aan: ThinkPadd in "Slimme meter uitlezen via P1-poort"
(zelf geen ervaring mee overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Dank! Helaas lukt het mij niet om de >>>> in beeld te krijgen. Zou de koppeling er dan toch gewoon zijn? Snap er niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
Iedipipeau schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:23:
Hoy,

Ik heb eens een origineel probleem, denk ik ;-)

Mijn domoticz systeempje werkte al geruime tijd zonder problemen (verschillende Zwave en RFXcom devices). Nu ondervind ik de laatste tijd problemen met m'n RFXCOM 433E. Hij geeft altijd na een onbepaalde tijd geen data meer door aan domoticz. Als ik dan bvb mijn deur van de berging open doe (contact-switch 433Mhz) dan brandt de lamp niet automatisch (Zwave).
Het is zeker niet de schuld van de coco contactswitch want mijn livolo schakelaar in het toilet krijgt ook geen RFX signalen meer door.

In de log verschijnt er niets qua ontvangst van de doorswitch.

Wat ik al gedaan heb:
- update en upgrade van RPi
- verwijderen van extra usb-devices (om zeker te zijn van genoeg stroomvoorziening)
- Upgrade van Domoticz (nieuwste versie, geen beta)
- Firmware Update van de RFXCom
- Opnieuw includen van het deurcontact.
- USB poorten gechecked in Domoticz

Het enige wat helpt is het uittrekken van de RFXCom uit de RPi en opnieuw inpluggen. Dan loopt het weer goed voor enkele uren/1dag max.

Iemand enig idee?

Oja, ik heb nog geen persisent usb op de RPi, maar het zou me verwonderen dat dit het probleem zou oplossen.
In vergelijkbare gevallen was de oplossing een powered USB hub te gebruiken.
Als er spikes op de USB voeding komen slaat de FTDI USB interface vast. Een goede voeding of een powered USB hub is dan een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Op exact de jaarwisseling is de uitlezing van mijn gasmeter op mijn rPi via een P1 kabel ermee gestopt. De elektriciteitsmeter doet het gewoon, en volgens de log krijgt Domoticz regelmatig de gasstand van 12 uur vannacht door. Alsof de gasmeter zijn stand niet meer doorgeeft aan de elektriciteitsmeter. Maar omdat ik de gas stand niet op de elektriciteitsmeter kan zien (of kan dit wel) heb ik geen idee wat er aan de hand kan zijn. Ik wacht even af of Enelogic morgen de nieuwe gas-stand heeft voordat ik dingen ga proberen denk ik. Als Enelogic morgen de standen ook niet uitleest dan denk ik dat het een zaak voor Liander is. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Het is ook best wel vreemd dat het probleem exact op 1 januari ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedipipeau
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-02-2023
costo schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:39:
Je zou mogelijk dit eens kunnen proberen:
[...]
Net getest, niet geholpen
b_weijenberg schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:31:
[...]
In vergelijkbare gevallen was de oplossing een powered USB hub te gebruiken.
Als er spikes op de USB voeding komen slaat de FTDI USB interface vast. Een goede voeding of een powered USB hub is dan een oplossing.
Bedankt voor de info, deze zal ik zeker eens proberen. Is het dan niet raar dat niet alle USB-devices hier last zou van hebben?
Enig idee welke info ik terug zou moeten krijgen van sudo lsusb betreffende de RFXCom? Want momenteel zie ik daar niet echt iets staan wat kan verwijzen naar het device.

Ook detecteert de RFXCom wel nog de signalen van de Deursensor, want het activiteit lichtje van de RFXCom licht op als ik de deur open en dicht doe...

[ Voor 11% gewijzigd door Iedipipeau op 01-01-2016 18:47 . Reden: Opmaak en typfouten... 't was lastig gisteravond ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:34
ThinkPadd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:39:
RS232 naar Ethernet converter besteld :) (USR-TCP232)
Idee is om die aan de OTGW te hangen zodat ik hem in Domoticz gewoon over IP kan benaderen. Een netwerkkabel leggen is wat makkelijker/betrouwbaarder dan een enorme USB-verlengkabel gebruiken. M'n Domoticz-server (NUC met ESXi) staat niet in de buurt van de ketel namelijk.
Domoticz heeft al ondersteuning hiervoor gelukkig, "OpenTherm Gateway with LAN interface". Maar volgens mij zijn er ook wel oplossingen om een seriele poort van TCP/IP naar een /dev/tty te mappen. Andersom kan i.i.g. prima met socat / ser2net (had ik al geprobeerd met een oude OpenWRT-router waar ik de OTGW aan had hangen).

De converter heeft 5V nodig, heb gelijk dit kabeltje meebesteld zodat ik hem via een oude USB-adapter kan voeden :)

Wat ik mij ook nog bedacht, het is wellicht ook een mooie oplossing voor iemand die een slimme meter heeft, maar de machine waar Domoticz op draait niet in de meterkast heeft zitten, maar WEL een netwerkaansluiting in de meterkast heeft. De P1-poort van een slimme meter is namelijk ook gewoon een seriele poort stiekem. Op die manier zou je de slimme meter ook over IP kunnen benaderen. Ook hier is in Domoticz al ondersteuning voor, "P1 Smart Meter with LAN interface".

Een RS232 naar WiFi oplossing zal vast ook bestaan, maar ik ben voorstander van de regel dat als een netwerkkabel mogelijk is, dat altijd de voorkeur heeft boven WiFi.
Ziet er goed uit. Ik heb ook zoiets nodig, maar dan voor een USB-device. Deze heeft in de meterkast minder ontvangst dan elders in huis dus ik wil deze graag verplaatsen naar een ruimte die ik wel kan bereiken met een ethernetkabel.
Ik heb dus eigenlijk zoiets nodig:
Afbeeldingslocatie: http://img.td-imgs.com/images/05/25/10525_387014_CAD-10525.jpg
Maar ik verwacht dat dat niet echt gaat werken. USB kan worden omgezet naar RS232 door middel van zoiets
Afbeeldingslocatie: http://www.partsdata.co.uk/media/image/thumbnail/seriell-usb-reverse-adapter_-dsub-9-weiblich-an-usb-b-maennlich-serial-to-usb_USB-0570-S_1_720x600.jpg.

Zal dat wel werken of kan ik een soortgelijke oplossing wel vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
Geen idee welke info lsusb terug zou moeten geven voor een RFXcom, ik gebruik RFLink en zie met lsusb de naam v/d hardware staan.
Als het zo is dat de FTDI vast slaat, zoals b_weijenberg veronderstelt, dan zal een reset vanuit Domoticz ook wel niet helpen want dat commando komt dan niet meer door de FTDI heen.
Iedipipeau schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:44:
[...]

Net getest, niet geholpen

[...]

Bedankt voor de info, deze zal ik zeker eens proberen. Is het dan niet raar dat niet alle USB-devices hier last zou van hebben?
Enig idee welke info ik terug zou moeten krijgen van sudo lsusb betreffende de RFXCom? Want momenteel zie ik daar niet echt iets staan wat kan verwijzen naar het device.

Ook detecteert de RFXCom wel nog de signalen van de Deursensor, want het activiteit lichtje van de RFXCom licht op als ik de deur open en dicht doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Gonadan schreef op donderdag 31 december 2015 @ 21:09:
Omdat je kamer waarschijnlijk verwarmd wordt met behulp van convectie maakt dat hoogteverschil waarschijnlijk weinig uit.

Voor je CV wil je dus feitelijk een potentiaalvrij contact hebben als ik het goed begrijp? Kan je daar niet gewoon een zwave schakelaar voor gebruiken? Volgens mij deden ze dat ook met die deurbel oplossing op Robbshop.
Ik heb even gezocht op potentiaalvrij schakelen (dry switch) en dat lijkt inderdaad op wat ik nodig heb.
Ik heb in de database gekeken en dit allemaal gevonden:
http://products.z-wavealliance.org/products/1181
http://products.z-wavealliance.org/products/1148
http://products.z-wavealliance.org/products/1149
http://products.z-wavealliance.org/products/1058
http://products.z-wavealliance.org/products/1336
http://products.z-wavealliance.org/products/1528
http://products.z-wavealliance.org/products/1593
http://products.z-wavealliance.org/products/1378
http://products.z-wavealliance.org/products/1367
Nu nog kijken welke het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pino112 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:02:
[...]
Zal dat wel werken of kan ik een soortgelijke oplossing wel vergeten?
Dat kun je vergeten, zijn zo te zien gewoon simpele verloopstekkertjes zonder enige logica erin.

Kijk eens naar VirtualHere. Daarmee kun je een USB-device delen over het netwerk. Het USB-apparaat kun je dan bijv. in een Raspberry Pi prikken, of een oude OpenWRT-router o.i.d. die je nog hebt liggen. Die deelt het dan vervolgens richting de Raspberry / PC waar je Domoticz op hebt draaien.

Wat voor USB-apparaat gaat het om?

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 01-01-2016 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

eew schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:40:
Op exact de jaarwisseling is de uitlezing van mijn gasmeter op mijn rPi via een P1 kabel ermee gestopt. De elektriciteitsmeter doet het gewoon, en volgens de log krijgt Domoticz regelmatig de gasstand van 12 uur vannacht door. Alsof de gasmeter zijn stand niet meer doorgeeft aan de elektriciteitsmeter. Maar omdat ik de gas stand niet op de elektriciteitsmeter kan zien (of kan dit wel) heb ik geen idee wat er aan de hand kan zijn. Ik wacht even af of Enelogic morgen de nieuwe gas-stand heeft voordat ik dingen ga proberen denk ik. Als Enelogic morgen de standen ook niet uitleest dan denk ik dat het een zaak voor Liander is. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Het is ook best wel vreemd dat het probleem exact op 1 januari ontstaat.
Vaag!! We hebben dus exact hetzelfde probleem! Ik zit bij enexis. Netbeheerder lijkt het dus niet aan te liggen! Mijn zwager heeft zelfde P1 kabel en netbeheerder. Dus dat valt uit te sluiten.

Iskram ME382 kwh meter of de landis gyr G350 gasmeter is het probleem! Athans, dat moet dan wel!

[ Voor 11% gewijzigd door Japie.G op 01-01-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
ThinkPadd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:36:
[...]

Dat kun je vergeten, zijn zo te zien gewoon simpele verloopstekkertjes zonder enige logica erin.

Kijk eens naar VirtualHere. Daarmee kun je een USB-device delen over het netwerk. Het USB-apparaat kun je dan bijv. in een Raspberry Pi prikken, of een oude OpenWRT-router o.i.d. die je nog hebt liggen. Die deelt het dan vervolgens richting de Raspberry / PC waar je Domoticz op hebt draaien.

Wat voor USB-apparaat gaat het om?
Heb nog een Arduino Uno liggen, kan dat proberen. Thnx.

Gaat om een Flexbox, om P2000 te kunnen ontvangen. Onlangs verhuisd waarbij de RPi in de meterkast staat ipv slaapkamer in oude huis (met Flexbox bij raam), vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Japie.G schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:49:
[...]

Vaag!! We hebben dus exact hetzelfde probleem! Ik zit bij enexis. Netbeheerder lijkt het dus niet aan te liggen! Mijn zwager heeft zelfde P1 kabel en netbeheerder. Dus dat valt uit te sluiten.

Iskram ME382 kwh meter of de landis gyr G350 gasmeter is het probleem! Athans, dat moet dan wel!
Hier een Iskra MT382 en een UNIFLOW G4. Ik heb het vermoeden dat er iets mis gaat in de communicatie tussen gas en electrameter. Maar ik weet het morgen zeker. Enelogic leest mijn meter uit via Liander, hun gegevens komen altijd overeen met Domoticz. Als ze morgen wel gasgegevens van mij hebben dan ligt het probleem in Domoticz, hebben ze deze niet dan kon de gasmeter blijkbaar niet omgaan met de jaarwisseling en mag Liander langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pino112 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:06:
[...]

Heb nog een Arduino Uno liggen, kan dat proberen. Thnx.

Gaat om een Flexbox, om P2000 te kunnen ontvangen. Onlangs verhuisd waarbij de RPi in de meterkast staat ipv slaapkamer in oude huis (met Flexbox bij raam), vandaar.
Ik ken dat apparaat niet, maar zit er niet stiekem ook gewoon een USB>Serial printje in? Dan zou je die Serial to Ethernet converter ook kunnen gebruiken... Moet je wel een beetje van solderen houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

eew schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:33:
[...]

Hier een Iskra MT382 en een UNIFLOW G4. Ik heb het vermoeden dat er iets mis gaat in de communicatie tussen gas en electrameter. Maar ik weet het morgen zeker. Enelogic leest mijn meter uit via Liander, hun gegevens komen altijd overeen met Domoticz. Als ze morgen wel gasgegevens van mij hebben dan ligt het probleem in Domoticz, hebben ze deze niet dan kon de gasmeter blijkbaar niet omgaan met de jaarwisseling en mag Liander langs komen.
Het probleem moet dan in de iskra meter zitten! Nou ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
ThinkPadd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:34:
[...]

Ik ken dat apparaat niet, maar zit er niet stiekem ook gewoon een USB>Serial printje in? Dan zou je die Serial to Ethernet converter ook kunnen gebruiken... Moet je wel een beetje van solderen houden :P
Zou mooi zijn ja. Het is een apparaatje echt specifiek gemaakt om P2000 te ontvangen, dus heb hem even opengeschroefd. Op het printplaatje zit meteen de USB-connector, dat gaat dus niet lukken.

Ik ga naar Arduino + VirtualHere kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:29

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

djwice schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:38:
[...]

Hoe zorg ik dat iemand niet oneindig vaak kan proberen in te loggen om password te raden etc. :)
Kun je hier vinden.

https://www.domoticz.com/...s_to_login_multiple_times

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:17

Pixelmagic

Ubergeek

Japie.G schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:03:
[...]

Het probleem moet dan in de iskra meter zitten! Nou ben benieuwd!!
Hier ook een MT382 van Enexis, net even gecontroleerd en hier krijg ik wel de correcte standen die op de meter staan via P1 door.

Dus niet iedereen heeft er last van kan ik hu in ieder geval melden.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Ik heb een ME382. Toch echt supervreemd dit. Maandag enexis bellen.. Misschien software update ofzo? Je kun die meter niet zelf even resetten ofzo toch?

[ Voor 38% gewijzigd door Japie.G op 01-01-2016 21:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
Interessant voor de Nefit Easy eigenaar:
Nefit Easy: XMPP protocol ontcijferen
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=9653
root@linux:~/nefit-easy-client# ./bin/easy location
{"lat":99.852955,"lng":9.48399}
root@linux:~/nefit-easy-client# ./bin/easy pressure
{"pressure":1.8,"unit":"bar"}
root@linux:~/nefit-easy-client# ./bin/easy status
{"user mode":"clock","clock program":"auto","in house status":"ok","in house temp":21.1,"boiler indicator":"off","control":"room","temp override duration":0,"current switchpoint":31,"ps active":true,"fp active":false,"temp override":true,"holiday mode":false,"boiler block":null,"boiler lock":null,"boiler maintainance":null,"temp setpoint":15,"temp override temp setpoint":15,"temp manual setpoint":15.5,"hed enabled":null,"hed device at home":null,"outdoor temp":6,"outdoor source type":"virtual"}
root@linux:~/nefit-easy-client# node example/current-status.js 
Temperature is set to 15.0 °C, current is 21.1 °C.
Outside temperature is 6.0 °C.
System pressure is 1.8 bar.
root@linux:~/nefit-easy-client#

[ Voor 75% gewijzigd door technorabilia op 01-01-2016 22:44 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier ook een Iskra MT382 meter (Enexis) die sinds 0.00 uur geen gasstanden meer doorkrijgt van de gasmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
Iedipipeau schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:44:

Klopt, de RFXtrx433 werkt dan nog wel alleen heeft de FTDI USB chip geen verbinding meer met de Linux USB driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royke1972
Hier ook een ME382 meter en ik krijg ook geen gas gegevens meer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Iskra meter, zelfde issue sinds 00:00... weird... lijkt de millennium bug wel:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Hier ook een mt382 die icm een PI en domoticz de gasstanden niet meer toont. Betekent dit dat mijn nieuwe leverancier de standen ook niet op kan halen? Mijn overstap is per 1 januari dus de oude leverancier gaat ook per 1 jan. nog verrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 09:54
eew schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:40:
Had het niet in de gaten maar ook hier vanaf dezelfde datum (essent en Uniflo g45mv) niet meer binnen.
En ff gekeken ook een ME382

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
De app werkt goed :) kan ik Dromotica weg doen.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2024

YKW

mobiliteit ten top

Ik ben sinds gister ook gebruiker van Domoticz en enthousiast over de mogelijkheden. Inmiddels zijn mijn zonnescherm werkend, de HUE lights en de Evohome. Morgen aan de slag met Z-Wave.

Nu heb ik alleen via de Broadcom de mogelijkheid om IR signalen te leren en te versturen, wat het mogelijk maakt om mijn audio en video apparatuur te bedienen via Domoticz (en dus de TV, TV ontvanger en de versterker aan te doen op het juiste kanaal). Echter, ik kan wel allemaal losse knoppen maken, maar kan ik ook een tabblad bouwen wat lijkt op die van een afstandsbediening? Met losse programmeerbare kleine knoppen?

Automatiseren kan je leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yos2000
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23-06 13:28
Ook hier een ME382, helaaas zie ook ik geen gasmeter standen. De stand op de meter zelf loopt gewoon op, maar de telegrammen uit de P1 poort bevatten steeds dezelfde gas-meterstand. Zoals al gezegd lijkt het te liggen aan de communicatie tussen Gas en Electra meter. Ook ik heb Enexis gevraagd wat er aan de hand is. Hopelijk maandag reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 09:16

R-B

Blokkert

Hier ook gas-meter probleem, een G4SRV

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:17

Pixelmagic

Ubergeek

Pixelmagic schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:13:
[...]

Hier ook een MT382 van Enexis, net even gecontroleerd en hier krijg ik wel de correcte standen die op de meter staan via P1 door.

Dus niet iedereen heeft er last van kan ik hu in ieder geval melden.
Goed lezen is een vak, ik krijg dus ook de gas meter standen niet meer door, dacht dat er niets meer door kwam bij jullie.

Gelukkig gebruik ik minder dan 0.5m3 per dag dus niet zo'n ramp als dat niet doorkomt.

Ik ben benieuwd wat ze hier mee gaan doen, het viel mij bij het aansluiten van de nieuwe groepenkasten ook al op dat de meter niet meer uit kan schakelen met de ingenouwde functie hiervoor (knop vasthouden en loslaten op juite moment) terwijl dit wel gewerkt heeft bij de plaatsing. Vond het niet de moeite waard om te melden maar ga daar nu toch anders over denken. Iemand anders die dat ook gemerkt heeft ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zit te denken aan Domoticz (vooral omdat ik Z-wave overweeg), maar heb drie vraagjes, niet direct over domoticz, maar de parafernalia.

1. Ik heb een Homewizard met een Heatlink. Wat kan ik gebruiken in plaats van de Heatlink? HL werkt via Opentherm.
2. Ondersteunt Domoticz ook de Wattcher?
3. Als ik rondkijk ziet Z-Wave er heel duur uit (€50 voor een schakelaar :X)? Dus ik vermoed dat ik gewoon heel verkeerd zoek :P kan iemand me op weg helpen naar redelijk geprijste schakelaars en dimmers?

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 02-01-2016 10:20 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
anandus schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:19:

3. Als ik rondkijk ziet Z-Wave er heel duur uit (€50 voor een schakelaar :X)? Dus ik vermoed dat ik gewoon heel verkeerd zoek :P kan iemand me op weg helpen naar redelijk geprijste schakelaars en dimmers?
Nee hoor, je kijkt goed, dat zijn (helaas) normale prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
YKW schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 09:23:
(...)
Nu heb ik alleen via de Broadcom de mogelijkheid om IR signalen te leren en te versturen, wat het mogelijk maakt om mijn audio en video apparatuur te bedienen via Domoticz (en dus de TV, TV ontvanger en de versterker aan te doen op het juiste kanaal). Echter, ik kan wel allemaal losse knoppen maken, maar kan ik ook een tabblad bouwen wat lijkt op die van een afstandsbediening? Met losse programmeerbare kleine knoppen?
Daar zijn wel oplossingen voor zoals deze frontpage. Hier kun je flexibel allerlei knoppen op instellen. Er zijn inmiddels volgens mij ook nog wel wat alternatieven voor gekomen.
Of het ook echt binnen Domoticz zal lukken vraag ik me af. Je zou natuurlijk zelf de code kunnen aanpassen, maar daar krijg je er waarschijnlijk allerlei problemen met updaten voor terug.

edit:
ik bedacht me net nog dat je misschien een floorplan kunt 'misbruiken'. Daar kun je een tabblad van maken. Als achtergrond gebruik je dan de vorm van een afstandsbediening waar je vervolgens losse knoppen op rangschikt zodat het de vorm krijgt die jij wil. Geen idee of dat er een beetje fatsoenlijk uitziet...

[ Voor 14% gewijzigd door matthijsph op 02-01-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit te denken aan Domoticz (vooral omdat ik Z-wave overweeg), maar heb drie vraagjes, niet direct over domoticz, maar de parafernalia.

1. Ik heb een Homewizard met een Heatlink. Wat kan ik gebruiken in plaats van de Heatlink? HL werkt via Opentherm.
2. Ondersteunt Domoticz ook de Wattcher?
  1. Met een OpenTherm-gateway kun je de OpenTherm communicatie van je ketel lezen & beïnvloeden. Zie [OTGW] OpenTherm gateway
  2. Niet dat ik weet. Maar voor het uitlezen van je elektriciteitsmeter kun je een YouLess gebruiken, die wordt in Domoticz ondersteund
  3. Dat is normaal, helaas. Komt omdat Z-Wave veel betrouwbaarder (2-weg verkeer) is, en een mesh-netwerk vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Zelf ben ik ook van HW over aan het gaan naar Domoticz. De schakelaars gebruik ik gecombineerd om de kosten te spreiden. Ik heb een doorverwijzing gemaakt naar de HW via:
http://192.168.1.40:80/wachtwoord/sw/15/on

koppeling HW

En dat gaat goed ;)

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleflubbie
  • Laatst online: 21:23
Ook hier geen update meer van gas stand. Betreft Kaifa elektriciteitsmeter en Itron gasmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royke1972
Het ligt blijkbaar niet aan Domoticz want mijn homewizard krijgt ook geen gas standen door. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Maar het is ook geen generaal probleem voor de E en Gas meter. Hier doet hij het nog gewoon.
Kaifa E meter en ltron gas meter.

in het gebied zuid limburg met enexis als netbeheerder.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ligt inderdaad niet aan Domoticz, ik heb een zelfbouw applicatie en die doet het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleflubbie
  • Laatst online: 21:23
Na 'resetten' van gasmeter (rode knop op gasmeter 7 seconden vasthouden) lijkt het erop dat de gasstand weer doorgegeven wordt.
Randy.W schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 11:05:
Ook hier geen update meer van gas stand. Betreft Kaifa elektriciteitsmeter en Itron gasmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 19:54
YoshiBignose schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 09:16:
De app werkt goed :) kan ik Dromotica weg doen.
Ziet er inderdaad prima uit. Jammer alleen dat je de stand van een rolgordijn niet ziet. Dat zie je in Dromotica dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Enelogic heeft van mij vandaag ook geen gasstanden. Volgens mij heb ik gisteren al de knop op de gasmeter een seconde of 10 ingedrukt. Dit lijkt dus een wijdverspreid probleem te zijn. Ik neem aan dat we er maandag wel meer over horen dan. Onder andere van organisaties als Enelogic, die opeens een hele berg klanten zullen hebben met missende gasstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

janne_nl schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 11:46:
Ziet er inderdaad prima uit. Jammer alleen dat je de stand van een rolgordijn niet ziet. Dat zie je in Dromotica dan weer wel.
Gezien de leeftijd en versie van de app (0.1) verwacht ik dat zoiets nog wel komt.

De betrokkenen reageren er goed op feedback dus als je iedeeën hebt, gewoon sturen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Randy.W schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 11:27:
Na 'resetten' van gasmeter (rode knop op gasmeter 7 seconden vasthouden) lijkt het erop dat de gasstand weer doorgegeven wordt.

[...]
Lijkt hier helaas niet te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Laatst online: 20:22
Als ik mij Pi icm met Domoticz nu zou willen uitbreiden met Zwave... wat adviseren de zwave-ers hier dan? Razberry? Of iets anders? Thnx in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 15:51
rogiertw schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:41:
Als ik mij Pi icm met Domoticz nu zou willen uitbreiden met Zwave... wat adviseren de zwave-ers hier dan? Razberry? Of iets anders? Thnx in advance!
Een Z-wave USB stick. Die kan je tenminste ook nog in andere apparaten gebruiken tov de Razberry en die van Aeontec heeft als voordeel dat je hem "standalone" kunt gebruiken om apparaten in je netwerk te includen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
janne_nl schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 11:46:
[...]

Hmm er staat wel open/closed alleen met 1 schuifknopje. Bij Dromotica had ik 2 pijltjes met open en closed dus echt heel anders is dat toch niet?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook idd

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvwm
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 20:25
Met veel enthousiasme bezig met Domoticz. Met wat zoekwerk ook gestart met LUA. Ik krijg echter de kleursetting in de output niet aan de gang.

In een script staat bijvoorbeeld:
print('<font color="red">Tweede of verdere keer ping success voor Ping_Ds415plus --> Ping_Ds415plus blijft oke</font>')

In de output komt dan:
2016-01-02 15:23:02.210 LUA: <font color="red">Tweede of verdere keer ping success voor Ping_Ds415plus --> Ping_Ds415plus blijft oke</font>

Het systeem pakt de kleurzetting niet mee, hij pakt alles op als tekst en laat de kleur standaard zwart. In een aantal voorbeeld zie ik dezelfde programmering, dus het lijkt toch de juiste manier.

Wat doe ik niet goed?

Versie van Domoticz is v2.3530 op een Ri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 19:54
YoshiBignose schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:57:
[...]

Hmm er staat wel open/closed alleen met 1 schuifknopje. Bij Dromotica had ik 2 pijltjes met open en closed dus echt heel anders is dat toch niet?
Het maakt allemaal niet veel uit, Maar bij Dromotica zie je de huidige stand. (Niet precies, maar wel open of dicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

ik222 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:04:
[...]

Lijkt hier helaas niet te werken...
Hier ook niet, maar ik vind ook nergens een handleiding van mijn gasmeter. Zelfs de gene die er het meest op lijkt werkt anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Meter reset werkt niet hier, al wel 100 keer gedaan inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-10 13:59
BoschR schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:28:
Ik heb een FGS-222 (2x 1,5kw relay) om mijn Hormann garagedeur (handleiding) te bedienen. De module is inmiddels aangesloten, alleen heb ik nog wat hulp nodig met het configureren van de module.

Ik zou graag met relay 1 de deur willen bedienen (open / dicht / stoppen / starten). Dit kan d.m.v. een "puls" te sturen op 20 en 21a (zie evt. handleiding pag. 28 afb. 12).

Met relay 2 zou ik graag de status van de deur willen ophalen. Dus of de deur open staat of volledig gesloten is. (Dit kan 6 / 5 / 8 uit te lezen, zie evt. handeiding pag. 29 afb. 16).

Ik heb diverse configuraties van de FGS-222 al geprobeerd, maar helaas zonder al teveel succes. Dit is mijn huidige configuratie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
1. Enable/Disable ALL ON/OFF:
ALL ON active / ALL OFF active

3. Auto off relay after specified time:
Manual override disabled

4. Auto off for relay 1:
100

5. Auto off for relay 2: 
100

6. Separation of association sending (key 1):
Map status to all devices in group 1 (default)

7. Control key #2 behaviour:
Device status is checked

13. Inputs behaviour:
Toggle

14. Inputs Button/Switch configuration:
Mono-stable input (button)
Inmiddels ben ik nog niet veel verder. Is er iemand die me verder kan helpen?

Waar wordt de "auto off intelligentie" opgeslagen? Is dat in de module zelf, of stuurt Domticz een on + off signaal?

[ Voor 3% gewijzigd door BoschR op 02-01-2016 18:42 ]

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 13:15
Hier ook een Iskra MT382 meter (Delta) die sinds 0.00 uur geen gasstanden meer doorkrijgt van de gasmeter.

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtenburger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:27
Vreemd al die gasmeter problemen. Ik heb dit zelf ongeveer twee maanden geleden gehad. Stand op de gasmeter liep gewoon door, uitlezing via P1 dacht daar anders over. Type gas en elektra meter weet ik niet meer. Enexis heeft bij mij gas en elektra meter vervangen. Nu is de communicatie tussen de meters draadloos, eerst zat er nog wel een draad tussen.
Zou de firmware van de elektra meter een update hebben gekregen waardoor deze problemen ontstaan?

Nibe S2125-12, VVMS320 / Home Assistant (MinisForum U700; CONBEE II; RF-LINK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik wil de temperatuur van de aanvoer- en retourleiding van mijn CV ketel draadloos meten met Domoticz. Liefst via een DS18B20 sensor ivm de temperaturen en zodat ik de sensor aan de leiding kan tie-wrappen. Weet iemand of er een (goedkope) 433Mhz oplossing bestaat met deze techniek die op Domoticz werkt?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
Microkid schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 20:17:
Ik wil de temperatuur van de aanvoer- en retourleiding van mijn CV ketel draadloos meten met Domoticz. Liefst via een DS18B20 sensor ivm de temperaturen en zodat ik de sensor aan de leiding kan tie-wrappen. Weet iemand of er een (goedkope) 433Mhz oplossing bestaat met deze techniek die op Domoticz werkt?
deze bijvoorbeeld:
http://www.weerstationkop...izard/wsp-320-watersensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon via de 1-wire 2 ds18b20 aansluiten stukje netwerk kabel en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 20:32:
[...]
gewoon via de 1-wire 2 ds18b20 aansluiten stukje netwerk kabel en klaar.
Ik kan/wil/ga geen kabels trekken ivm de afstand, vandaar de draadloze oplossing.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zo'n Esp8266 en communiceren via WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 07:41
Mysensors is een goedkope en draadloze oplossing. De mogelijkheden zijn legio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:43
Jeenodes?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BizzieBis schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 20:49:
Mysensors is een goedkope en draadloze oplossing. De mogelijkheden zijn legio.
Met een MySensors node kan dit inderdaad erg simpel: www.mysensors.org/build/temp (site is nu down overigens, Google cache hier).
Is de goedkoopste optie denk ik.

Ander vraagje: weet iemand eigenlijk of er ook een limiet zit aan de IDX toewijzing? Het laatst toegevoegde device heeft bij mij nu als IDX 591 gekregen, wat ik al best hoog vind.

Ik heb maar 40 devices echt in gebruik, de rest is allemaal vanwege het testen en subdevices die met Z-Wave nodes meekomen. En natuurlijk ook van rotzooi wat de RFXCOM uit de buurt oppikt.

[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 02-01-2016 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
ESPEasy is de makkelijkste oplossing en ook nog eens supergoedkoop en betrouwbaar want 2-weg..

http://www.esp8266.nu/index.php/Main_Page
Je kunt meerdere DS18B20 aansluiten en tegelijk nog diverse andere sensoren.
Gaat via je WiFi, in de hardware eenmalig een virtueel device "Dummy (Does nothing, use for virtual switches only)" waarna je voor ieder device aan je ESPEasy via "Create Virtual Sensors" een IDX krijgt die je in de ESPEasy WebGUI op de juiste plaats invoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:43
ThinkPadd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:07:
[...]

<knip>

Ander vraagje: weet iemand eigenlijk of er ook een limiet zit aan de IDX toewijzing? Het laatst toegevoegde device heeft bij mij nu als IDX 591 gekregen, wat ik al best hoog vind.

Ik heb maar 40 devices echt in gebruik, de rest is allemaal vanwege het testen en subdevices die met Z-Wave nodes meekomen. En natuurlijk ook van rotzooi wat de RFXCOM uit de buurt oppikt.
2^63-1 naar alle waarschijnlijkheid.

+1 ging niet (sqlite file) ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

costo schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 23:55:
[...]

ESPEasy is de makkelijkste oplossing en ook nog eens supergoedkoop en betrouwbaar want 2-weg..

http://www.esp8266.nu/index.php/Main_Page
Je kunt meerdere DS18B20 aansluiten en tegelijk nog diverse andere sensoren.
Gaat via je WiFi, in de hardware eenmalig een virtueel device "Dummy (Does nothing, use for virtual switches only)" waarna je voor ieder device aan je ESPEasy via "Create Virtual Sensors" een IDX krijgt die je in de ESPEasy WebGUI op de juiste plaats invoert.
Moet ik dan de nodemcu versie hebben zodat er meteen USB voeding en ttl-serial op zit?
Afbeeldingslocatie: http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1zyunIVXXXXaZaFXXq6xXFXXX4/Official-original-only-V2-not-V3-Esp8266-NodeMCU-v2-Lua-WIFI-network-development-kit-board-based.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 03-01-2016 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 08:21
die ESPEasy ziet er goed en handig uit!

Zelf worstel ik nog even met mn lampen.

Ik heb nu deze blockly, maar de lampen gaan na 10 sec ong weer uit...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rDRMN8L.png

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de lampen netjes 15minuten aanblijven?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

maomanna schreef op zondag 03 januari 2016 @ 00:33:
die ESPEasy ziet er goed en handig uit!

Zelf worstel ik nog even met mn lampen.

Ik heb nu deze blockly, maar de lampen gaan na 10 sec ong weer uit...

[afbeelding]

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de lampen netjes 15minuten aanblijven?
In het log zie je ook dat deze blockly daarvoor zorgt? of heb je misschien nog andere blocklies die hetzelfde lichtpunt bedienen? of een uitschakelvertraging ingesteld bij dat bewuste lichtpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
Microkid schreef op zondag 03 januari 2016 @ 00:30:
[...]

Moet ik dan de nodemcu versie hebben zodat er meteen USB voeding en ttl-serial op zit?
[afbeelding]
Het NodeMCU board is inderdaad de makkelijkste manier om zo'n ESP8266 te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2024

YKW

mobiliteit ten top

matthijsph schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:34:
[...]

edit:
ik bedacht me net nog dat je misschien een floorplan kunt 'misbruiken'. Daar kun je een tabblad van maken. Als achtergrond gebruik je dan de vorm van een afstandsbediening waar je vervolgens losse knoppen op rangschikt zodat het de vorm krijgt die jij wil. Geen idee of dat er een beetje fatsoenlijk uitziet...
Goed idee... Ik ga daar van de week eens aan knutselen....

Automatiseren kan je leren!

Pagina: 1 ... 27 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.