Ik heb het volgende thuis ingesteld, wellicht leuk om te delen als idee voor een ander.
Heb hier zelf ook veel leuke ideeën vandaan!
Maar er zit ook nog een klein bugje in waar ik niet uit kom.
De huiskamer verlichting wordt hier geschakeld met een kaku schemersensor Kaku ABST-604.
Om niet in een "flipstorm" terecht te komen gebruik ik dit script, en dat werkt perfect:
http://tweaken.blogspot.n...ng-schakelen-met-een.html
Op de muur hier in de huiskamer zit een schakelaar "HK3" waarmee ik het licht ook kan uitzetten als we naar bed gaan. Deze schakelaar is dus meegenomen in het blocky script wat de boel aan stuurt.
Deze "HK3" schakelaar gaat rondom rond elf uur savonds uit, voor het geval we niet thuis zijn en anders onnodig heel de nacht het licht blijft branden. En smorgens na zon opkomst gaat deze weer aan zodat en licht indien nodig weer geschakeld wordt.
Het enige probleem was nog dat we wel eens in het donker zaten als we zelf later als elf uur naar bed gaan. Omdat eigenlijk altijd de TV wel aanstaat (TV of radiokanaal), heb ik in de blocky een "ping alive" naar de tv er tussen gezet.... werkt ook goed!
Zie onderstaand blocky:
Nu het probleem:
Als overdag de TV aanstaat, maar het inmiddels niet donker genoeg meer is voor het licht..
Blijft het licht aanstaan (als je de HK3 schakelaar uit zet) logisch omdat de TV aanstaat.
Hoe kan ik dat aanpassen om er iets van tijd tussen te zetten?
Het licht moet overdag aangaan als de schakelaar "HK3" aanstaat.
(En deze gaat elke morgen vanzelf aan) en "state -isdonker" moet ook aanstaan.
dit gaat allemaal wel goed.
Maar het licht moet overdag uitgaan als "state -isdonker" uitstaat,
ook dus als de TV aanstaat dit lukt ook
Het licht moet overdag ook uitgaan als de "HK3" schakelaar uitgezet wordt.
hier reageert blocky nu niet op
En het licht moet savonds niet uitgaan als de "HK3 " schakelaar via de rondom timer uitgaat
maar de TV dus nog aan staat
Probleem dus dat met de blocky nu het licht overdag niet uitgaat als de TV aanstaat en je de schakelaar handmatig uitzet.
EDIT:
probleem doet zich alleen voor als handmatig het licht uitgedaan wordt.
[
Voor 4% gewijzigd door
LJ80 op 30-12-2015 10:06
]