Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
tcviper schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:33:
Iemand enig idee toevallig? SBFspot geinstalleerd op de RPI2 (naast Domoticz - nieuwste versie 3.1.2) met 2 inverters in huis (ieder eigen IP op lan) en deze beide in SBFspot.cfg. De smadata komt binnen en in Domoticz laat het zien 3501.441Kwh vandaag, dat is een beetje erg veel :) De SMA app op de telefoon laat 0,10 Kwh zien vandaag totaal. Alsof er een komma niet goed staat ofzo?
Dat is de totaalstand van de SMA, als je hem voor het eerst ziet in domoticz.
Die waarde laad hij dan ook in de "vandaag" stand.
Morgen zal de "vandaag" stand weer normaal zijn. :+

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:56
AUijtdehaag schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:18:
[...]

K, Thx voor de feedback :) Ben benieuwd!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Gonadan schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:44:
[...]

Wat mij opvalt is dat er meestal ook low-budget-no-name SD'tjes worden gebruikt in zo'n Pi, dan vraag je natuurlijk ook wel een beetje om storingen.

Voordeel is wel weer dat als je gewoon een backup hebt je binnen no-time weer een nieuwe SD hebt draaien met je bestaande config.
Ik denk inderdaad ook dat dat het vaakste voor komt, echter ik heb het ook gehad met "dure" sandisks. Het slot is gewoon erg erg gammel. Combineer dat met low budget kaartjes en je hebt al snel prijs. Laat staan met een gammele voeding die heel vaak wordt gebruikt.
Dusch. Goede sd kaart, goede voeding, en niet te vaak erin en eruit en je bent een heel eind heb ik in mijn Pi historie wel geleerd. Het belang van goed spul wordt meestal onderschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 09:54
Al iemand ervaring met de homebridge installatie?
Heb de wiki gevolgd maar loop vast bij"
git clone https://github.com/nfarina/homebridge.git
cd homebridge
git submodule init
git submodule update
npm install

de install op de laatste regel.

Krijg de volgende foutmelding over de Chalk@
npm http GET https://registry.npmjs.org/chalk
npm http 304 https://registry.npmjs.org/chalk
npm ERR! Error: No compatible version found: chalk@'^1.1.1'
npm ERR! Valid install targets:
npm ERR! ["0.1.0","0.1.1","0.2.0","0.2.1","0.3.0","0.4.0","0.5.0","0.5.1","1.0.0","1.1.0","1.1.1"]
npm ERR! at installTargetsError (/usr/local/lib/node_modules/npm/lib/cache.js:682:10)
npm ERR! at /usr/local/lib/node_modules/npm/lib/cache.js:597:10
npm ERR! at saved (/usr/local/lib/node_modules/npm/node_modules/npm-registry-client/lib/get.js:138:7)
npm ERR! at Object.oncomplete (fs.js:93:15)
npm ERR! If you need help, you may report this log at:
npm ERR! <http://github.com/isaacs/npm/issues>
npm ERR! or email it to:
npm ERR! <npm-@googlegroups.com>

gegoogeld en via de site zou ik dit moeten doen, echter met hetzelfde resultaat:
$ npm install --save chalk

En ja daar houdt mijn bescheiden kennis op. Iemand die mij op weg kan helpen??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 19:03
Wolfboy schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:26:
[...]
Yes, inderdaad :)

Die apparaten heb ik het inderdaad over, ik moet overigens wel zeggen dat ik vrij veel defecten gehad heb met de 1-kanaals inbouwschakelaars. Ze werken nog wel door de 2 draden aan elkaar door te verbinden maar niet meer met het knopje of radiografisch. waar het probleem in zit weet ik niet maar ze lijken soms te stoppen met functioneren.

De bewegingssensors en magneetsensors werken in ieder geval probleemloos :)
Heb nu drie RSL apparaten binnen: Twee schakelaars en een dimmer. Echter, het lukt me niet om ze binnen domoticz te vinden. Heb je een gouden tip?

De handleiding verwijst o.a. naar Lightning 4 met pulse 425, maar via RFXmngr krijg ik ook geen contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
UltraSub schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:32:
Ik denk inderdaad ook dat dat het vaakste voor komt, echter ik heb het ook gehad met "dure" sandisks. Het slot is gewoon erg erg gammel. Combineer dat met low budget kaartjes en je hebt al snel prijs. Laat staan met een gammele voeding die heel vaak wordt gebruikt.
Dusch. Goede sd kaart, goede voeding, en niet te vaak erin en eruit en je bent een heel eind heb ik in mijn Pi historie wel geleerd. Het belang van goed spul wordt meestal onderschat.
Dure kaartjes zijn inderdaad ook niet heilig, maar alle beetjes helpen. Pi is natuurlijk goedkoop spul, als je dan alle componenten ook goedkoop kiest dan ga je niet voor absolute stabiliteit, dat moge duidelijk zijn. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik heb in Domoticz een groep gemaakt van 2 HUE lampen ('Verlichting woonkamer'). Handmatig de groep aan of uitzetten werkt prima. Ook individuele lampen schakelen werkt goed.

Echter, met een simpel blockly event krijg ik de groep (of een individuele lamp) niet ingeschakeld:

IF Time >= 16:30
DO set group Verlichting Woonkamer = On

Iemand een idee waarom een simpel event als bovenstaande niet werkt? Ik zie vast iets over het hoofd, maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:31:
[...]

Tot je de eerste keer packages moet hebben die je niet op je syno kunt krijgen zonder geklooi. Of upgrades van je syno. No way dat ik iets wat zo'n taak heeft in huis hard- en software laat sharen. Maar goed, ieder zijn ding.

Heb overigens sterk de indruk dat de model 2B met de microsd een stuk beter is (even puur naar de sd kijkend dan).
Upgrades Syno hebben bij mij nog nooit problemen gegeven. Juist een Syno is uitermate geschikt als server. Niet voor niks dat je er ook een internetserver op kan laten draaien of mailserver. Ik draai er ook de camerasoftware op. Helemaal goed. Domoticz draait nu denk ik bij mij iets meer dan een maand. Geen hickups, helemaal niets. Gewoon gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zerobase schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:39:
Ik heb in Domoticz een groep gemaakt van 2 HUE lampen ('Verlichting woonkamer'). Handmatig de groep aan of uitzetten werkt prima. Ook individuele lampen schakelen werkt goed.

Echter, met een simpel blockly event krijg ik de groep (of een individuele lamp) niet ingeschakeld:

Iemand een idee waarom een simpel event als bovenstaande niet werkt? Ik zie vast iets over het hoofd, maar wat?
Heb zelf nog geen ervaring met blockly, maar wordt een IF wel continu geëvalueerd? Moet je niet eerst iets van een trigger hebben met bijvoorbeeld WHEN? IF suggereert voor mij een check, geen trigger. (als noob zijnde)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:22

Event wel active gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Misschien dat hij dit weigert omdat hij dan continu zou blijven triggeren omdat die voorwaarde heeeeeeel lang geldt ;)
even aanpassen naar:
code:
1
2
IF [[Time >= 16:30] and [een lamp die in die groep zit = Off]]
DO [set group Verlichting Woonkamer = On]

zou dáár iig verandering in moeten brengen :)

^^ active zetten wil ook weleens helpen ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
Event staat active. De trigger is volgens mij de tijd die een bepaalde waarde krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Laatst online: 20:22
Zerobase schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:47:
Event staat active. De trigger is volgens mij de tijd die een bepaalde waarde krijgt.
Ik heb hem zelf gekoppeld aan 'sunset'.... werkt vlekkeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-10 13:59
Zerobase schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:47:
Waarom d.m.v. Blocky? En waarom een "vaste tijd"? Gezien het tijdstip vermoed ik dat je de lampen in de woonkamer wil schakelen om het moment dat het donker is/wordt?

Je kan bij de groep een "timer" instellen. De lampen/groep schakelen op b.v. een half uur voordat de zon ondergaat. Stuk efficiënter.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
In de verbose log van domoticz zie je het event gewoon iedere minuut voorbij komen:

2015-12-29 16:54:00.500 EventSystem: Event triggered: Test_1
2015-12-29 16:55:00.022 EventSystem: Event triggered: Test_1
2015-12-29 16:56:00.043 EventSystem: Event triggered: Test_1

Niet helemaal netjes, maar het event wordt dus wel getriggered.

Ik heb een nieuw event aangemaakt in blockly:

IF Time >= 17:00 and Woonkamer (salontafel) = On
DO set group Verlichting Woonkamer = Off

Als de lamp boven de salontafel om 17:00 nog brandt moeten ongeacht de status van de andere lampen alle lampen uitgeschakeld worden.

Dat event wordt niet getriggered:

2015-12-29 16:56:21.090 EventSystem: reset all events...
2015-12-29 16:58:26.581 EventSystem: reset all events...
2015-12-29 17:02:12.276 EventSystem: reset all events...

Waarschijnlijk heb ik nog niet helemaal door hoe het hele eventsysteem van Domoticz werkt ...

De versie van Domoticz die ik trouwens gebruik is 2.3530

Edit: Inmiddels werken events. Heb het laatste event weggegooid en opnieuw aangemaakt en de lampen gingen keurig netjes uit. Een typefout of iets anders? Het werkt weer zoals het zou moeten!

[ Voor 8% gewijzigd door Zerobase op 29-12-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:23

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:49:
[...]

Inderdaad. Dan kan je het script gewoon uitvoeren met /path/to/script/file.php en met script:///path/to/script/file.php in de on/off actions in domoticz.
Goed, het script werkt met een timer maar de lamp stopt niet met knipperen :o
Ook als ik de lamp uitschakel blijft hij door gaan :+
Het php proces killen lukt niet omdat er blijkbaar steeds een nieuw proces start als ik zie hoeveel id's dat ene script krijgt ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-10 12:22
Ik heb wellicht een domme vraag maar ik ben bezig met Domoticz op een Mac mini. Nu heb ik een Z-stick aangesloten en deze werkt, tevens heb ik een Fibaro Wall plug. Nu zie ik de stick wel in hardware en heb ik een 1 node (de fibaro wall plug?) alleen verder kan ik er niks mee. De node komt niet te voorschijn als ik een device probeer aan te maken.

Iemand die weet wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:09:
[...]

Goed, het script werkt met een timer maar de lamp stopt niet met knipperen :o
Ook als ik de lamp uitschakel blijft hij door gaan :+
Het php proces killen lukt niet omdat er blijkbaar steeds een nieuw proces start als ik zie hoeveel id's dat ene script krijgt ...
Je hebt het script in de on/off action van dezelfde schakelaar?
Dan is het logisch dat hij het steeds triggert :P
bacardicoconut schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:10:
Ik heb wellicht een domme vraag maar ik ben bezig met Domoticz op een Mac mini. Nu heb ik een Z-stick aangesloten en deze werkt, tevens heb ik een Fibaro Wall plug. Nu zie ik de stick wel in hardware en heb ik een 1 node (de fibaro wall plug?) alleen verder kan ik er niks mee. De node komt niet te voorschijn als ik een device probeer aan te maken.

Iemand die weet wat ik verkeerd doe?
1 Node is wellicht de stick. Je hoort er 2 te zien (met type erbij). Heb je de wall plug al included?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:36:
Ik overweeg om een volledig nieuwe installatie van Domoticz te doen.
Sinds enige tijd is er regelmatig een willekeurige zwave node die als dood gemarkeerd wordt.
Mag ik simpelweg een hard reset doen van de Aeotec Z-stick of moet ik eerst alle nodes excluden?
Damned, had ik dit geweten was ik er niet aan begonnen.
6 uur later en eigenlijk nog niks werkende.
Het is blijkbaar van aller grootste belang om eerst alle nodes te excluden.
Zij die niet excluded waren worden opnieuw included met hetzelfde ID als vroeger welke een nieuw ID overschrijft.
Miserie, miserie, miserie :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:19
Geef de controller een harde reset. Dit maakt hem factory default. Je zou ook nu de nodes kunnen excluden en dan een harde reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:23

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:55:
[...]

Je hebt het script in de on/off action van dezelfde schakelaar?
Dan is het logisch dat hij het steeds triggert :P
Ik hoopte dat hij 1 keer zou triggeren door de timer te gebruiken, niet dus :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:39:
[...]

Upgrades Syno hebben bij mij nog nooit problemen gegeven.
nog niet. Het is wachten op het moment dat je een update van DSM draait en je domoticz install is om zeep. Ik zeg niet dat het gebeurt, de kans is aanwezig.
Juist een Syno is uitermate geschikt als server. Niet voor niks dat je er ook een internetserver op kan laten draaien of mailserver. Ik draai er ook de camerasoftware op. Helemaal goed.
Natuurlijk kun je er vanalles en nog wat op draaien. Maar hoe meer hoe groter de kans dat er uiteindelijk een dependency om zeep wordt geholpen.
Domoticz draait nu denk ik bij mij iets meer dan een maand. Geen hickups, helemaal niets. Gewoon gaan!
Hier op een raspberry. Al maanden stabiel. Geen hickup, niets.
Ik zou hem echter liever in een VM draaien en dat komt ook nog wel over een tijdje.

Ik zeg niet dat het niet top kan of zal lopen op een Syno. Wat ik wel zeg is dat iets wat kritisch is een eigen VM of server verdient. Omwille van flexibiliteit en robuustheid qua dependencies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat het niet wat ver om je zo druk te maken over dependencies? Heb jij dan een UPS draaien om alles up-and-running te houden bij stroomuitval? Hoe vaak maak je een backup van je DB van Domoticz?

Ik draai het ook op een Synology NAS en ben er meer over te spreken dan toen ik het op de RPi had draaien. Over een VM kan ik niet meepraten omdat ik dat niet heb. En updaten van DSM is iets wat je naar mijn idee ook maar beter niet meteen moet doen. Gewoon een paar dagen wachten en kijken of anderen de stap al hebben gewaagd. Soms kan het geen kwaad om een stapje terug te doen en af te wachten :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 22:24
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:56:
[...]

Damned, had ik dit geweten was ik er niet aan begonnen.
6 uur later en eigenlijk nog niks werkende.
Het is blijkbaar van aller grootste belang om eerst alle nodes te excluden.
Zij die niet excluded waren worden opnieuw included met hetzelfde ID als vroeger welke een nieuw ID overschrijft.
Miserie, miserie, miserie :o
dat is echt wel een groot nadeel van dat z-wave/draadloze gebeuren.

Jij had toch heel veel nodes?

Zeker z-wave inbouw relais is niet echt relaxt... Fibaro wallplugs excluden lukte me zelfs niet, enige wat helpt is een reset en weer include.

Soms benieuwd of z-wave wel de standaard blijft komende 10+ jaar...

(ik had maar 9 nodes, 6x wallplugs, 3x inbouw relais... valt mee, maar nog steeds niet qua tijd uitgekomen ff die laatste 2 inbouw relais te doen. Het is toch weer een groep uitschakelen, schroeven etc etc) Dat wil je dus niet elke 6 maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 22:48
UltraSub schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:06:
Ik zeg niet dat het niet top kan of zal lopen op een Syno. Wat ik wel zeg is dat iets wat kritisch is een eigen VM of server verdient. Omwille van flexibiliteit en robuustheid qua dependencies.
Als DSM 6 wordt uitgerold komt er een nieuwe functie genaamd Virtual DSM en Docker DSM. Inderdaad ja, virtualiseren op je nas *O*, wat een feest! Wellicht voor specifieke modellen maar toch.

Zie ook: https://www.synology.com/en-global/dsm/6.0beta/

Ik denk dat een Syno/Xpeno box stabiel genoeg is voor het draaien van meerdere kritische processen. Zorg echter voor een gedegen back-up want het kan altijd fout gaan, ook op een dedicated VM/machine.

[ Voor 4% gewijzigd door panomi op 29-12-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

UltraSub schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:06:
Een server blijft enkel uitgevoerd, dus kwetsbaar. Als je ziet hoe sommigen een server inrichten of welk OS ze gebruiken dan is een Synology wellicht vele malen stabieler. Het is allemaal relatief.

Een VM is slechts zo robuust als het platform waarop hij draait, daarnaast voegt elke laag extra complexiteit en dus mogelijkheid tot problemen toe. Een VM op een non-high availability omgeving is niets robuuster dan de server waarop hij draait, mogelijk zelfs minder.

Dus wil je het goed uitpakken dan heb je thuis een HA-cluster en doe je continue replicatie naar een server in de cloud. Dan dus zorgen dat je glas én kabel hebt liggen van verschillende provider. Als alles dan in een brandveilige kluis zit ben je aardig safe, dan is je huis weg maar je controller leeft nog. Alleen even uitzoeken hoe je de z-wave signalen door die kluisdeur heen krijgt. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:17

Pixelmagic

Ubergeek

Gonadan schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:49:
[...]

Een server blijft enkel uitgevoerd, dus kwetsbaar. Als je ziet hoe sommigen een server inrichten of welk OS ze gebruiken dan is een Synology wellicht vele malen stabieler. Het is allemaal relatief.

Een VM is slechts zo robuust als het platform waarop hij draait, daarnaast voegt elke laag extra complexiteit en dus mogelijkheid tot problemen toe. Een VM op een non-high availability omgeving is niets robuuster dan de server waarop hij draait, mogelijk zelfs minder.

Dus wil je het goed uitpakken dan heb je thuis een HA-cluster en doe je continue replicatie naar een server in de cloud. Dan dus zorgen dat je glas én kabel hebt liggen van verschillende provider. Als alles dan in een brandveilige kluis zit ben je aardig safe, dan is je huis weg maar je controller leeft nog. Alleen even uitzoeken hoe je de z-wave signalen door die kluisdeur heen krijgt. :+
En al die moeite omdat we te lui zijn om met de hand een lamp aan te doen >:)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
Probleem met Synology is de benodigde reboots na een update. En dat zijn er relatief best veel. Ook met Docker vraag ik mij af hoe men dit gaat doen. Plus dat je gaat rommelen aan het OS terwijl je dat eigenlijk niet wilt in het kader van Domoticz.
Kan m.i. niet op tegen een dedicated RPi / appliance waar je makkelijk een backup RPi / SD card van kunt hebben.

Edit:
Uptime Syno 25 dagen.
Uptime RPi 150+ dagen.

[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 29-12-2015 21:39 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:02
Pixelmagic schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:23:
[...]

En al die moeite omdat we te lui zijn om met de hand een lamp aan te doen >:)
Twee lampen worden dat dan. En n+1 dus 3.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Niet echt een domoticz vraagje , maar misschien heeft iemand het hier voor elkaar gekregen.
Ik wil graag een scene starten (wake up) als mijn wekker van mijn telefoon(iPhone) afgaat. Ben er al achter gekomen dat dat dmv een json url in domoticz kan. Ik zoek alleen nog iets om die URL af te trappen. Had al gekeken naar Launch Center Pro en IFTTT maar die lijken het niet te kunnen.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:42
Hier vaag probleem, situatie is als volgt:

- Pi 2 met Domoticz
- RFXCOM 433E
- 2x Oude Action Impuls klik-aan-klik-uit
- 1x AWMR300 klik-aan-klik-uit

Nu heb ik de Action kaku's simpel gekoppeld door de dip switches juist in te stellen en dit werkt gewoon goed en met name altijd!

Vanavond heb ik bij een wandschakelaar een AWMR300 van kaku zelf erachter geplaatst. Deze heb ik handmatig gekoppeld d.m.v. AC en een willekeurig ID (3 0 0 0 0), enkel het probleem is. Dit werkt maar voor de helft van de tijd, de ene keer doet die het wel de andere keer niet, waar zal dit hem in zitten? Terwijl die goedkope Action meuk het wel gewoon altijd doet.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:02
degroot schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:49:
Niet echt een domoticz vraagje , maar misschien heeft iemand het hier voor elkaar gekregen.
Ik wil graag een scene starten (wake up) als mijn wekker van mijn telefoon(iPhone) afgaat. Ben er al achter gekomen dat dat dmv een json url in domoticz kan. Ik zoek alleen nog iets om die URL af te trappen. Had al gekeken naar Launch Center Pro en IFTTT maar die lijken het niet te kunnen.
Morning routine is een wekker waar je actions aan kan verbinden voor Android.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 21:37
Zijn er mensen met de Fibaro RGBW-controller die gekoppeld is aan een RGB(W) ledstrip? Met onderstaande JSON-URL zie ik dat de ledstrip eerst naar volledige helderheid (wél de juiste kleur overigens) gaat, om vervolgens naar de (in de URL) ingestelde kleur te gaan. Hebben jullie dit ook?

code:
1
http://url-naar-domoticz:8080/json.htm?type=command&param=setcolbrightnessvalue&idx=XXXXX&hue=40&brightness=40&iswhite=false

Op het Domoticz-forum staat ook mijn exacte configuratie, maar ik kreeg daar nog geen reactie. Enig idee wat dit gedrag kan verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trekker22 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:08:
[...]

dat is echt wel een groot nadeel van dat z-wave/draadloze gebeuren.

Jij had toch heel veel nodes?

Zeker z-wave inbouw relais is niet echt relaxt... Fibaro wallplugs excluden lukte me zelfs niet, enige wat helpt is een reset en weer include.
Al doende leert men ;)
Het geheim zit hem om exclude functie van de Z-stick te gebruiken en niet die van Domoticz.
Uren zitten vloeken om te excluden in Domoticz. Ene device meteen, andere hardnekkig weigereren.
Na de rondgang met de stick, harde reset, ben ik nu 1 voor 1 aan het includen en zorgen dat alle devices netjes genoemd worden want dat was de vorige keer nogal een ramp geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:57:
[...]

Al doende leert men ;)
Het geheim zit hem om exclude functie van de Z-stick te gebruiken en niet die van Domoticz.
Uren zitten vloeken om te excluden in Domoticz. Ene device meteen, andere hardnekkig weigereren.
Na de rondgang met de stick, harde reset, ben ik nu 1 voor 1 aan het includen en zorgen dat alle devices netjes genoemd worden want dat was de vorige keer nogal een ramp geworden.
zwave binnnen domoticz regelen is niks nee.

maar excluden via stick lukt me ook niet?

mijn oplossing was:
- hard reset stick
- alle nodes resetten (dus niet excluden)
- alle nodes weer includen

jij deed het hetzelfde?

Ruk werk om dan alles weer goed op een rijtje te krijgen met scripts/lua/blockly/frontpages... echt niet fijn! (omdat de idx overal anders is!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enkel de Fibaro wall plug will niet excluden totnogtoe. De deurcontacten en motion sensors zijn voor morgen...

Gelukkig werk ik op naam en niet op IDX :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Laatst online: 23-07 16:08
tozzke schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 00:03:
[...]

Je gaat altijd via die deur weg? En een open-signaal krijg je wel altijd van hem?
zo ja, kun je hem niet in Domoticz altijd, na zeg 10 sec, naar closed laten schakelen dan?
Het heeft een hoog zoeviezoevie-gehalte maar ok.... ;)
inderdaad simpel maar misschien wel de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Zanthr schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:28:
[...]

Heb nu drie RSL apparaten binnen: Twee schakelaars en een dimmer. Echter, het lukt me niet om ze binnen domoticz te vinden. Heb je een gouden tip?

De handleiding verwijst o.a. naar Lightning 4 met pulse 425, maar via RFXmngr krijg ik ook geen contact.
Vermoedelijk heb je de verkeerde firmware, zorg ervoor dat je Type 2 geinstalleerd hebt en de Byron mode moet uit staan.

Het moet overigens een redelijk recente versie van de firmware zijn, Bert (van RFXCOM) heeft de ondersteuning op basis van mijn hardware toegevoegd in de laatste versie van de firmware (type 2, 193 of hoger).

[ Voor 17% gewijzigd door Wolfboy op 30-12-2015 00:12 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Nicap

Tsssk....

Klopt het dat in Domoticz de Philips Hue lamp als type: Lighting Limitless/Applamp, RGBW, Dimmer gezien wordt? Kan niet zeggen dat ik het colorwheel echt goed vind werken kwa accuracy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Nicap schreef op woensdag 30 december 2015 @ 00:31:
Klopt het dat in Domoticz de Philips Hue lamp als type: Lighting Limitless/Applamp, RGBW, Dimmer gezien wordt? Kan niet zeggen dat ik het colorwheel echt goed vind werken kwa accuracy.
Ik heb geen Philips Hue lampen maar wel een Fibaro RGBW met RGB led strips en dat klopt kwa kleuren ook echt totaal niet... meestal zet ik hem gewoon op een kleur waarvan ik weet dat het wel mooi is of ik zet de regenboog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
M.v.Veelen schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:10:
Gaat het niet wat ver om je zo druk te maken over dependencies? Heb jij dan een UPS draaien om alles up-and-running te houden bij stroomuitval? Hoe vaak maak je een backup van je DB van Domoticz?
Nee, dat gaat niet wat ver :)
En staat los van ups en backups in deze context.
En updaten van DSM is iets wat je naar mijn idee ook maar beter niet meteen moet doen. Gewoon een paar dagen wachten en kijken of anderen de stap al hebben gewaagd. Soms kan het geen kwaad om een stapje terug te doen en af te wachten :)
Sowieso mee eens, een NAS is niet iets wat je zomaar zou moeten upgraden.
panomi schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:08:
[...]

Als DSM 6 wordt uitgerold komt er een nieuwe functie genaamd Virtual DSM en Docker DSM. Inderdaad ja, virtualiseren op je nas *O*, wat een feest! Wellicht voor specifieke modellen maar toch.

Zie ook: https://www.synology.com/en-global/dsm/6.0beta/

Ik denk dat een Syno/Xpeno box stabiel genoeg is voor het draaien van meerdere kritische processen. Zorg echter voor een gedegen back-up want het kan altijd fout gaan, ook op een dedicated VM/machine.
Zodra er mogelijkheid is tot scheiden middels virtuele omgevingen wordt het heel wat anders inderdaad.
Gonadan schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:49:
[...]

Een VM is wel degelijk robuuster, ook op een non-HA omgeving. Al is het alleen al door de abstractielaag. Ik begrijp je punt, gaat je virtualisatielaag onderuit, dan gaat je VM mee. Maar als je hardware kapot is draai je dezelfde VM zo op andere hardware, zonder iets aan te hoeven passen.
Dat is doorslaan :P
kraades schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:37:
Probleem met Synology is de benodigde reboots na een update. En dat zijn er relatief best veel. Ook met Docker vraag ik mij af hoe men dit gaat doen. Plus dat je gaat rommelen aan het OS terwijl je dat eigenlijk niet wilt in het kader van Domoticz.
Kan m.i. niet op tegen een dedicated RPi / appliance waar je makkelijk een backup RPi / SD card van kunt hebben.

Edit:
Uptime Syno 25 dagen.
Uptime RPi 150+ dagen.
Dit dus. Volledig mee eens. Of de rasp dan de beste keuze is dat is iets anders, maar wel dat het dedicated is.

Nogmaals, ieder zijn ding, het was niet mijn bedoeling deze discussie wederom op te laten laaien :)

Overigens, iemand die hier wel eens van een Model B naar een Model 2B is gegaan zonder herinstallatie? Ik weet dat het Kodi image toen anders was voor de 2B, kan me de exacte reden niet meer herinneren. Er is wel wat gecustomized aan mijn installatie, en hoewel het goed en redelijk snel te doen is prefereer ik geen herinstallatie omdat het ding uiteindelijk naar een VM zal gaan ipv een rasp. (*kuch* abstractielaag die ik hierboven noemde? *kuch* :) )

/edit
Ik moest een manier vinden om alarm scheduling door een script te kunnen overriden met een manual actie. Uservar zetten manual of script leek me de beste methode. Dus een json call aan de switch gehangen die altijd de uservar op manual zet. Als het script diezelfde switch verandert omdat dat nodig is, dan wordt die call natuurlijk ook gedaan, maar ik dacht dat is geen probleem, voor we het script exitten dan zetten we de die uservar even naar script. Dat werkt dus niet. Wat blijkt; script enabled/disabled de switch (daarmee status manual zettend door de json call die gekoppeld is), paar regels later de uservar naar script zetten, blijft altijd manual staan. Na wat troubleshooting blijkt dat de switch een whopping 5-10 seconden later wordt omgegooid dan dat het script al klaar is. Dus dan alsnog met een json call mijn waarde overschrijft die ik in het script heb gezet.
Is wel heel vies om daar een sleep voor langere tijd in te zetten. Back to drawingboard.

[ Voor 11% gewijzigd door UltraSub op 30-12-2015 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 09:04
Ik heb gister een GreenWave PowerNode binnen gekregen. Domoticz laat netjes het verbruik zien, maar niet het verbruik per dag. Is dat nog een instelling?

Of de data uitlezen en deze naar een dummy device sturen (Electric Instant+Counter)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:37:

Edit:
Uptime Syno 25 dagen.
Uptime RPi 150+ dagen.
Huh? Benodigde reboots na updates? Na welke updates moet jij rebooten dan? Ik heb dit niet met de packages die ik draai (Domoticz, NZBGet, Sickrage, Autosub, Surveillance station, VPN server, audio station, cronjob editor, Git, Git server, Maria DB, Monit, Nano, Python, Spotweb)....?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 19:54
Mijn Syno reboot hooguit na een update van DSM, zoals het mi hoort bij een *nix systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janne_nl schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:19:
Mijn Syno reboot hooguit na een update van DSM, zoals het mi hoort bij een *nix systeem.
Same here. Al kan ik me wel herinneren dat bij de eerste versies van het Domoticz package the USB drivers als apart pakket geïnstalleerd moeten worden. Voordat ik die aan de gang kreeg was ook een reboot noodzakelijk.

Verder enkel als ik de DSM update, wat sporadisch is. Enkel als ik ergens problemen mee heb, waarvan ik vermoed dat het in een nieuwe versie is opgelost of als ik te lui ben om uit te zoeken hoe ik die update meldingen weg krijg :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 09:04
alberthakvoort schreef op woensdag 30 december 2015 @ 07:49:
Ik heb gister een GreenWave PowerNode binnen gekregen. Domoticz laat netjes het verbruik zien, maar niet het verbruik per dag. Is dat nog een instelling?

Of de data uitlezen en deze naar een dummy device sturen (Electric Instant+Counter)?
Na nogmaals een reboot te hebben gedaan kwam er nog een device bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

UltraSub schreef op woensdag 30 december 2015 @ 05:45:
Een VM is wel degelijk robuuster, ook op een non-HA omgeving. Al is het alleen al door de abstractielaag. Ik begrijp je punt, gaat je virtualisatielaag onderuit, dan gaat je VM mee. Maar als je hardware kapot is draai je dezelfde VM zo op andere hardware, zonder iets aan te hoeven passen.
Dat is precies mijn punt, als de hardware kapot is dan is je VM ook kwijt. Tenzij je dus extra maatregelen gaat nemen als het maken van back-ups van de VM in welke vorm dan ook en die op een andere locatie op slaat. Dan kan je na vervanging van hardware inderdaad relatief snel weer door, dit kan echte rook gewoon door een image van de SD-uit je PI te maken.

Het voordeel van een VM is dat je hardware consistent blijft, dus al rot je cpu eruit en gooi je er iets totaal anders in, voor je VM verandert er niets. Dat kan een voordeel zijn omdat je hem niet opnieuw hoeft in te rollen. Dit doet slechts iets aan de 'recovery' mogelijkheden, niet aan de beschikbaarheid. Qua beschikbaarheid is het niet robuuster, wellicht zelfs minder door de toegevoegde complexiteit.

Nu wil ik niet beweren dat het een slechte keuze is, maar alleen even waarschuwen voor de schijnveiligheid. Qua beschikbaarheid en herstelmogelijkheden is het gelijk aan een Pi waarvan je gewoon een image van de SD hebt getrokken. Een PI verandert binnen het type ook niet van hardware, dus SD er in en gas erop. Nu is het natuurlijk veel leuker om op een VM een volledig OS te draaien en op die manier lekker te knutselen thuis, dat begrijp ik ook wel. Virtualisatie is op dat niveau alleen niet zaligmakend. :)
Dat is doorslaan :P
Ach ja, het zou mij niet verbazen als sommigen écht zo ver willen gaan. :+
Nogmaals, ieder zijn ding, het was niet mijn bedoeling deze discussie wederom op te laten laaien :)
Is dit een terugkerende discussie dan? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Hmm,, Ik wil dat al mijn 3 lichten in de huiskamer tegelijk aangaan, als er op een (van de 3) lichtknoppen wordt gedrukt.

Hiervoor heb ik de volgende lua:
code:
1
2
3
4
if(devicechanged['Licht Voorkamer'] == 'On' and otherdevices['Licht Achterkamer'] == 'Off' and otherdevices['Licht Keuken'] == 'Off') then
  commandArray['Licht Achterkamer']='On'
  commandArray['Licht Keuken']='On'
end

Echter, er zijn 2 dimmers in het netwerk, en die gaan niet naar de status 'On', maar naar status 'Set level 60', waarin 60 het dimniveau is. Dat getal kan dus verschillen. Weet iemand hoe ik een string match doe op Set Level *?

@alberthakvoort: Polling aanzetten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MrBarBarian op 30-12-2015 09:38 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrBarBarian schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:36:
[...]
Weet iemand hoe ik een string match doe op Set Level *?
Probeer
Lua:
1
otherdevices['Dimmer'] ~= 'Off'

eens :*) ('~=' staat voor 'is niet').
Als hij niet uit staat dan moet het wel aan zijn immers. Of dat dat 1% of 100% is lijkt mij niet van belang in jouw script.

Met otherdevices_svalues[DeviceName] schijn je volgens het Domoticz forum het niveau op te kunnen vragen. Maar voor alleen het checken of de lamp aan staat zou ik de '~=' methode gebruiken, veel simpeler.

[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 30-12-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
MrBarBarian schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:36:
Hmm,, Ik wil dat al mijn 3 lichten in de huiskamer tegelijk aangaan, als er op een (van de 3) lichtknoppen wordt gedrukt.

Hiervoor heb ik de volgende lua:
code:
1
2
3
4
if(devicechanged['Licht Voorkamer'] == 'On' and otherdevices['Licht Achterkamer'] == 'Off' and otherdevices['Licht Keuken'] == 'Off') then
  commandArray['Licht Achterkamer']='On'
  commandArray['Licht Keuken']='On'
end

Echter, er zijn 2 dimmers in het netwerk, en die gaan niet naar de status 'On', maar naar status 'Set level 60', waarin 60 het dimniveau is. Dat getal kan dus verschillen. Weet iemand hoe ik een string match doe op Set Level *?

@alberthakvoort: Polling aanzetten ;)
Met alleen polling aanzetten kwam ik er niet, maar polling moet wel aanstaan bij greenwave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
ThinkPadd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:41:
[...]

Probeer
Lua:
1
otherdevices['Dimmer'] ~= 'Off'

eens :*) ('~=' staat voor 'is niet').
Als hij niet uit staat dan moet het wel aan zijn immers. Of dat dat 1% of 100% is lijkt mij niet van belang in jouw script.

Met otherdevices_svalues[DeviceName] schijn je volgens het Domoticz forum het niveau op te kunnen vragen. Maar voor alleen het checken of de lamp aan staat zou ik de '~=' methode gebruiken, veel simpeler.
dat hoopte ik ook ja.. maar om vage reden werkt dat niet. Negatief testen (dus ~= Off) geeft als resultaat dat het licht altijd aangaat :? :? :?

Volgens mij kan je niet testen op devicechanged_svalues?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Ik heb het volgende thuis ingesteld, wellicht leuk om te delen als idee voor een ander.
Heb hier zelf ook veel leuke ideeën vandaan!

Maar er zit ook nog een klein bugje in waar ik niet uit kom.

De huiskamer verlichting wordt hier geschakeld met een kaku schemersensor Kaku ABST-604.
Om niet in een "flipstorm" terecht te komen gebruik ik dit script, en dat werkt perfect:
http://tweaken.blogspot.n...ng-schakelen-met-een.html

Op de muur hier in de huiskamer zit een schakelaar "HK3" waarmee ik het licht ook kan uitzetten als we naar bed gaan. Deze schakelaar is dus meegenomen in het blocky script wat de boel aan stuurt.
Deze "HK3" schakelaar gaat rondom rond elf uur savonds uit, voor het geval we niet thuis zijn en anders onnodig heel de nacht het licht blijft branden. En smorgens na zon opkomst gaat deze weer aan zodat en licht indien nodig weer geschakeld wordt.

Het enige probleem was nog dat we wel eens in het donker zaten als we zelf later als elf uur naar bed gaan. Omdat eigenlijk altijd de TV wel aanstaat (TV of radiokanaal), heb ik in de blocky een "ping alive" naar de tv er tussen gezet.... werkt ook goed! :)

Zie onderstaand blocky:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/14klliv.jpg

Nu het probleem:
Als overdag de TV aanstaat, maar het inmiddels niet donker genoeg meer is voor het licht..
Blijft het licht aanstaan (als je de HK3 schakelaar uit zet) logisch omdat de TV aanstaat.
Hoe kan ik dat aanpassen om er iets van tijd tussen te zetten?

Het licht moet overdag aangaan als de schakelaar "HK3" aanstaat.
(En deze gaat elke morgen vanzelf aan) en "state -isdonker" moet ook aanstaan.
dit gaat allemaal wel goed.

Maar het licht moet overdag uitgaan als "state -isdonker" uitstaat, ook dus als de TV aanstaat dit lukt ook
Het licht moet overdag ook uitgaan als de "HK3" schakelaar uitgezet wordt. hier reageert blocky nu niet op
En het licht moet savonds niet uitgaan als de "HK3 " schakelaar via de rondom timer uitgaat maar de TV dus nog aan staat

Probleem dus dat met de blocky nu het licht overdag niet uitgaat als de TV aanstaat en je de schakelaar handmatig uitzet. 8)7

EDIT:
probleem doet zich alleen voor als handmatig het licht uitgedaan wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door LJ80 op 30-12-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
M.v.Veelen schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:05:
[...]

Huh? Benodigde reboots na updates? Na welke updates moet jij rebooten dan? Ik heb dit niet met de packages die ik draai (Domoticz, NZBGet, Sickrage, Autosub, Surveillance station, VPN server, audio station, cronjob editor, Git, Git server, Maria DB, Monit, Nano, Python, Spotweb)....?
Offtopic en dan hou ik erover op. ;)
DSM updates vind ik relatief veel voorkomen. Elke maand of wat komt er wel eentje voorbij zeker na het cryptolocker debacle (wat goed is natuurlijk maar dat is het punt niet).
Een Domoticz systeem moet je gewoon makkelijk een jaar up and running kunnen houden. Net als je router, je ijskast etc.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 20:40

MavhRik

Marcel

Ik ben weer wat verder aan het gaan met mijn domotica. Ik wil als eerste mijn CV gaan aansturen via presence detection, maar doe het in stappen (wegens kosten). De stap waar ik nu ben (heb de hardware nog niet voor het hele verhaal) is een virtuele schakelaar aan laten gaan als ik OF mijn vrouw via GeoFencing thuis zijn. Voor GeoFencing gebruik ik de 'nieuwe' Domoticz app (premium) en deze werkt goed (die vorige 'Dromotica' was buggy as hell helaas).

enfin... ik ben dus in Blocky bezig om een virtuele schakelaar aan te laten gaan als schakelaar 1 OF 2 aan zijn en IemandThuis is uit en uiteraard andersom als 1 EN 2 uit zijn en IemandThuis = aan

Nu krijg ik het niet werkend, maar dat kon je al gokken anders was ik dit bericht niet aan het typen. :)
Ik zie echter soms voorbeelden van and constructies in array formaat. Zoals een paar berichten hierboven:Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/14klliv.jpg

Daar is een and (die geel is omcirkeld) met twee waardes erin. Hoe krijg je dat voor elkaar, want ik moet and in een and in een and etc doen. Het zal vast iets simpels zijn, maar ik zie het dus echt niet :(

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
inVision schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:18:
Het zal vast iets simpels zijn, maar ik zie het dus echt niet :(
Ik heb niets bijzonders gedaan, zie hier dit is exact hezelfde block:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/oib3mu.jpg

Het enige verschil dat ik rechtermuisknop heb geklikt en "external inputs" selecteer.
(andere optie is "inline inputs")
Dan komt het onder elkaar te staan en is het beter leesbaar.

Het gele komt gewoon omdat dat gedeelte geselecteerd staat op moment van screenshot.

[ Voor 3% gewijzigd door LJ80 op 30-12-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 20:40

MavhRik

Marcel

LJ80 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:24:
[...]

Ik heb niets bijzonders gedaan, zie hier dit is exact hezelfde block:
[afbeelding]

Het enige verschil dat ik rechtermuisknop heb geklikt en "external inputs" selecteer.
Dan komt het onder elkaar te staan en is het beter leesbaar.

Het gele komt gewoon omdat dat gedeelte geselecteerd staat op moment van screenshot.
Ah bedankt, external inputs dus...! Dat gele snap ik :) Ik ga weer ff stoeien...

//edit
Nu heb ik het dus ook meteen werkend _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door MavhRik op 30-12-2015 10:31 ]

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
inVision schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:26:

Nu heb ik het dus ook meteen werkend _/-\o_
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Hallo allemaal,

Ik heb de volgende setup:

Node 1 Aeotec Z-Stick Gen5
Node 2 ?
Node 5 FIBARO System FGWPE Wall Plug
Node 6 FIBARO System FGWPE Wall Plug
Node 7 ?
Node 8 Aeotec Z-Wave Repeater
Node 9 FIBARO System FGMS001 Motion Sensor

Helaas raakt Node 5 constant zijn verbinding kwijt met de Z-Stick, terwijl die maar 4 meter ver zit. Ik had hoop dat de Repeater iets zou oplossen maar dat helpt helemaal niks.

Kan ik d.m.v de network heal / Network information wat instellen? Mijn map zit er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K1cRuBu.jpg

Dank voor jullie hulp en tips alvast :)

[ Voor 0% gewijzigd door Jelleujelle op 30-12-2015 11:26 . Reden: Foutje, Moest node 5 zijn die constant zijn verbinding kwijt raakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wolfboy schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 02:52:
[...]
Dat heb ik nog nooit meegemaakt eigenlijk, niet toevallig op een andere usb poort aangesloten waardoor de com poort anders is? (ik roep maar iets...)

Domoticz zou z'n config niet zomaar kwijt moeten raken in ieder geval
Het bleek dus mijn router te zijn, die had de port forwarding gewoon compleet gesloopt. Door de cache van Domoticz werkte de GUI prima maar liet hij gewoon geen inhoud meer zien. 8)7
De config was dus inderdaad gewoon nog compleet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:49
Ik had het ook al op het Domoticz forum gepost, maar misschien leest hier ook een slimmerik mee die kan helpen :)

Ik probeer Kodi te intergreren in Domoticz, maar ik krijg het niet voor 100% werkend. Ik heb Kodia Media Server als hardware device toegevoegd en voeg vervolgens de Kodi installatie op mijn Windows 10 Enterprise laptop toe op poort 9999. Deze port change was nodig omdat poort 9090 door iets anders wordt gebruikt.

Als ik telnet naar de Windows machine en ik voer {"jsonrpc":"2.0","method":"JSONRPC.Ping","id":1} uit dan krijg ik "Pong" als result. So far so good.
Als ik de remote control van de nieuwe switch aan klik kan ik daarmee bijvoorbeeld het geluid harder of zachter zetten, muten, naar het beginscherm gaan, etc.

Ik krijg echter geen status door. En wanneer ik bijvoorbeeld op de shutdown knop klik krijg ik een foutmelding. In de log van Domoticz staat het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
 2015-12-30 09:46:49.908 Kodi: (Kodi Woonkamer) Created. 
 2015-12-30 09:46:49.909 Kodi: (Kodi Woonkamer) Starting thread. 
 2015-12-30 09:46:49.909 Kodi: (Kodi Woonkamer) Entering work loop. 
 2015-12-30 09:46:49.910 Kodi: (Kodi Woonkamer) Connected to '192.168.0.100:9999'. 
 2015-12-30 09:46:49.910 Kodi: (Kodi Woonkamer) Sending data: '{"jsonrpc":"2.0","method":"System.GetProperties","params":{"properties":["canhibernate","cansuspend","canshutdown"]},"id":1007}' 
 2015-12-30 09:46:50.009 Kodi: Starting I/O service thread. 
 2015-12-30 09:46:50.009 Error: Kodi: (Kodi Woonkamer) Async Read Exception: 125, Operation canceled 
 2015-12-30 09:46:50.011 Kodi: (Kodi Woonkamer) Event: 'Off'. 
 2015-12-30 09:46:50.911 Kodi: (Kodi Woonkamer) Sending data: '{"jsonrpc":"2.0","method":"JSONRPC.Ping","id":1001}' 
 2015-12-30 09:47:20.914 Kodi: (Kodi Woonkamer) Sending data: '{"jsonrpc":"2.0","method":"JSONRPC.Ping","id":1001}' 
 2015-12-30 09:47:50.917 Kodi: (Kodi Woonkamer) Missed 1 pings, assumed off. 
 2015-12-30 09:47:50.919 Kodi: (Kodi Woonkamer) Event: 'Off'. 
 2015-12-30 09:47:50.969 Kodi: (Kodi Woonkamer) Disonnected. 
 2015-12-30 09:47:51.918 Kodi: (Kodi Woonkamer) Connected to '192.168.0.100:9999'. 
 2015-12-30 09:47:51.920 Kodi: (Kodi Woonkamer) Event: 'On'. 
 2015-12-30 09:47:51.971 Kodi: (Kodi Woonkamer) Sending data: '{"jsonrpc":"2.0","method":"System.GetProperties","params":{"properties":["canhibernate","cansuspend","canshutdown"]},"id":1007}' 
 2015-12-30 09:47:52.201 Kodi: Restarting I/O service thread. 
 2015-12-30 09:47:52.971 Kodi: (Kodi Woonkamer) Sending data: '{"jsonrpc":"2.0","method":"JSONRPC.Ping","id":1001}' 
 2015-12-30 09:48:11.979 Kodi: (Kodi Woonkamer) Sending data: '{"jsonrpc":"2.0","method":"System.GetProperties","params":{"properties":["canhibernate","cansuspend","canshutdown"]},"id":1004}' 
 2015-12-30 09:48:11.979 Kodi: (Kodi Woonkamer) Shutdown requested but is probably not supported. 
 2015-12-30 09:48:16.264 Kodi: (Kodi Woonkamer) Sending data: '{"jsonrpc":"2.0","method":"Input.ExecuteAction","params":{"action":"mute"},"id":1006}' 
 2015-12-30 09:48:16.264 Kodi: (Kodi Woonkamer) Sent command: 'Input.ExecuteAction mute'. 
 2015-12-30 09:48:17.435 Kodi: (Kodi Woonkamer) Sending data: '{"jsonrpc":"2.0","method":"Input.ExecuteAction","params":{"action":"mute"},"id":1006}' 
 2015-12-30 09:48:17.436 Kodi: (Kodi Woonkamer) Sent command: 'Input.ExecuteAction mute'. 
 2015-12-30 09:48:19.488 Kodi: (Kodi Woonkamer) Sending data: '{"jsonrpc":"2.0","method":"Input.ExecuteAction","params":{"action":"volumeup"},"id":1006}' 
 2015-12-30 09:48:19.488 Kodi: (Kodi Woonkamer) Sent command: 'Input.ExecuteAction volumeup'. 
 2015-12-30 09:48:20.000 Kodi: (Kodi Woonkamer) Sending data: '{"jsonrpc":"2.0","method":"Input.ExecuteAction","params":{"action":"volumeup"},"id":1006}' 
 2015-12-30 09:48:20.000 Kodi: (Kodi Woonkamer) Sent command: 'Input.ExecuteAction volumeup'. 
 2015-12-30 09:48:22.974 Kodi: (Kodi Woonkamer) Sending data: '{"jsonrpc":"2.0","method":"JSONRPC.Ping","id":1001}' 
 2015-12-30 09:48:52.978 Kodi: (Kodi Woonkamer) Missed 1 pings, assumed off. 
 2015-12-30 09:48:52.980 Kodi: (Kodi Woonkamer) Event: 'Off'. 
 2015-12-30 09:48:53.031 Kodi: (Kodi Woonkamer) Disonnected. 
 2015-12-30 09:48:53.980 Kodi: (Kodi Woonkamer) Connected to '192.168.0.100:9999'. 
 2015-12-30 09:48:53.981 Kodi: (Kodi Woonkamer) Event: 'On'. 
 2015-12-30 09:48:54.031 Kodi: (Kodi Woonkamer) Sending data: '{"jsonrpc":"2.0","method":"System.GetProperties","params":{"properties":["canhibernate","cansuspend","canshutdown"]},"id":1007}' 
 2015-12-30 09:48:55.032 Kodi: (Kodi Woonkamer) Sending data: '{"jsonrpc":"2.0","method":"JSONRPC.Ping","id":1001}' 
 2015-12-30 09:49:23.719 Kodi: Restarting I/O service thread. 
 2015-12-30 09:49:25.035 Kodi: (Kodi Woonkamer) Sending data: '{"jsonrpc":"2.0","method":"JSONRPC.Ping","id":1001}'

Wat overigens ook nog opvalt is onderstaande foutmelding op het moment dat ik de poort wijzig (van bijvoorbeeld 9999 naar -9999) en op "Aanpassen" klik:
Error: Kodi: (Kodi Woonkamer) Async Read Exception: 125, Operation canceled

Firewalls staan uit, Kodi draait versie 15.2, Domoticz versie V2.3867 en Allow programs on this system to control Kodi en Allow programs on other systems to control Kodi staan beide aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

LJ80 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:53:
[...]
Zie onderstaand blocky:
[img=800,210]http://i65.tinypic.com/14klliv.jpg"%5Dafbeelding[/img]

Nu het probleem:
Als overdag de TV aanstaat, maar het inmiddels niet donker genoeg meer is voor het licht..
Blijft het licht aanstaan (als je de HK3 schakelaar uit zet) logisch omdat de TV aanstaat.
Hoe kan ik dat aanpassen om er iets van tijd tussen te zetten?

Het licht moet overdag aangaan als de schakelaar "HK3" aanstaat.
(En deze gaat elke morgen vanzelf aan) en "state -isdonker" moet ook aanstaan.
dit gaat allemaal wel goed.

Maar het licht moet overdag uitgaan als "state -isdonker" uitstaat, ook dus als de TV aanstaat dit lukt ook
Het licht moet overdag ook uitgaan als de "HK3" schakelaar uitgezet wordt. hier reageert blocky nu niet op
En het licht moet savonds niet uitgaan als de "HK3 " schakelaar via de rondom timer uitgaat maar de TV dus nog aan staat

Probleem dus dat met de blocky nu het licht overdag niet uitgaat als de TV aanstaat en je de schakelaar handmatig uitzet. 8)7

EDIT:
probleem doet zich alleen voor als handmatig het licht uitgedaan wordt.
Volgens mij doet onderstaande wat jij wilt:
doet hetzelfde als onderstaande

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DJKyCjW.png
en dit is weer hetzelfde als wat jij al hebt :?
Enige verschil is dat jij met een group werkt

[ Voor 7% gewijzigd door tozzke op 30-12-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
klopt dit is hetzelfde.
Het zit em in het laatste and stukje waar TV en HK3 een voorwaarde zijn.

Eigenlijk wil ik alleen na bijvoorbeeld 21:00 uur dat dit de voorwaarde is.
Dus na 21:00 niet het licht uitzetten via HK3 omdat dan de TV nog aanstaat.

De rest van de dag is het wel handig als HK3 werkt en je dus het licht uit kan zetten als je het wil.
En dat werkt nu niet als dan de TV aan zou staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 08:21

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
tozzke schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 00:03:
[...]

Je gaat altijd via die deur weg? En een open-signaal krijg je wel altijd van hem?
zo ja, kun je hem niet in Domoticz altijd, na zeg 10 sec, naar closed laten schakelen dan?
Het heeft een hoog zoeviezoevie-gehalte maar ok.... ;)
dan zou dit simple blocky toch moeten werken:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2vlkxv7.jpg

waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd want gaat niet vanzelf op closed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

LJ80 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:23:
[...]

dan zou dit simple blocky toch moeten werken:
[afbeelding]

waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd want gaat niet vanzelf op closed....
Als dit je enige voorwaarde is, moet je de andere Control pakken (die zónder plusje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
tozzke schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:24:
[...]

Als dit je enige voorwaarde is, moet je de andere Control pakken (die zónder plusje)
je hebt gelijk, heb het aangepast maar maakt niet uit in de werking.
gaat dan nog niet vanzelf naar closed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
AUijtdehaag schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:18:
[...]

Een dag later, zie nu ca 0,629Kwh in Domoticz, de app van SMA zelf zegt: 10,89Kwh vandaag. Lijkt dus niet echt te kloppen. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er mij iemand uitleggen hoe je een Fibaro Deurcontact FGK107 moet excluden/includen?
Handleiding heeft het enkel over includen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkthetenk83
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-03 18:52
Ik heb een probleempje met mijn raspberry Pi in combinatie met de RFX transeiver en KAKU stopcontact.

Het probleem is dat mijn domoticz de KAKU niet ziet/herkend als ik op leren klik. Is er een manier waarop ik de RFX kan testen? opnieuw toevoegen aan de hardware heeft niet geholpen. Op de transeiver branden ook geen ledjes. Wel heel eventjes als ik hem insteek in de pi.

ik heb ook al op het stopcontact op de connectieknop gedrukt zodat het lampje knippert (groen). Verder heb ik ook alle modussen aan gezet voor de RFX.

ideetjes zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:22:
Kan er mij iemand uitleggen hoe je een Fibaro Deurcontact FGK107 moet excluden/includen?
Handleiding heeft het enkel over includen...
je hebt je stick ook een hard reset gegeven?

dan zou ik die module gewoon resetten en dan includen. Volgens mij is dat precies hetzelfde als een exclude en dan weer include.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

frenkthetenk83 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:23:
Ik heb een probleempje met mijn raspberry Pi in combinatie met de RFX transeiver en KAKU stopcontact.

Het probleem is dat mijn domoticz de KAKU niet ziet/herkend als ik op leren klik. Is er een manier waarop ik de RFX kan testen? opnieuw toevoegen aan de hardware heeft niet geholpen. Op de transeiver branden ook geen ledjes. Wel heel eventjes als ik hem insteek in de pi.

ik heb ook al op het stopcontact op de connectieknop gedrukt zodat het lampje knippert (groen). Verder heb ik ook alle modussen aan gezet voor de RFX.

ideetjes zijn welkom!
Is het stopcontact geen ontvanger? Dan is die connectieknop namelijk hetzelfde als leren in Domoticz en gaan ze gewoon op elkaar staan wachten terwijl niemand zendt. ;)

Je kunt dat oplossen door in Domoticz met de hand een schakelaar (AC voor kaku) te maken en daar dan wat waarden in te vullen. Als je op test drukt wanneer het stopcontact op leren staat moet hij koppelen.

In dat licht, zojuist heb ik een deurbel op die wijze toegevoegd. Hoe hebben jullie dat gedaan als je zelf AC ID's en codes moet invullen? Gewoon willekeurig of een bepaalde logica aangebracht?

Daarnaast ben ik er nog niet helemaal over uit welk type schakelaars ik moet gebruiken. De belknop werkt als een soort pulsdrukker dus geeft altijd het signaal 'aan' en niet 'uit', hij begon als ON/OFF maar dat leek mij niet handig, ik heb er nu gewoon een 'Push On Button' van gemaakt. De gong zelf heb ik ook zo'n knop van gemaakt, want die reageert op een 'aan' en verder is er geen status. Zijn hier beter opties voor? :)

[ Voor 23% gewijzigd door Gonadan op 30-12-2015 18:54 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
tcviper schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:57:
[...]

Een dag later, zie nu ca 0,629Kwh in Domoticz, de app van SMA zelf zegt: 10,89Kwh vandaag. Lijkt dus niet echt te kloppen. Enig idee?
Dat is vreemd. Geen echt idee eigenlijk. Werkt hier right out of the box
Vandaag: 5,924 domoticz, 5,924 pvoutput, heb geen sma app draaien op het moment.

Wat geeft pvoutput aan?
Je kan ook V5 t/m V12 uploaden. (v1 t/m V 4 is de standaard)
PDF

[ Voor 12% gewijzigd door AUijtdehaag op 30-12-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
AUijtdehaag schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:58:
[...]

Dat is vreemd. Geen echt idee eigenlijk. Werkt hier right out of the box
Vandaag: 5,924 domoticz, 5,924 pvoutput, heb geen sma app draaien op het moment.

Wat geeft pvoutput aan?
Je kan ook V5 t/m V12 uploaden. (v1 t/m V 4 is de standaard)
PDF
Ik gebruik geen pvoutput omdat ik geen zin heb te betalen voor 3 systemen (aangezien met 2 inverters je een parent en 2 childs eronder moet hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Hi,

Ik kan geen events meer opslaan/bewerken. Zodra ik dat doe krijg ik de volgende error:

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/w0e3gm7v1/Schermafbeelding_2015_12_30_om_19_44_57.jpg

Deze error is er ook als ik bestaande events wil aanpassen...

Hardware is een synology (al gereboot) en ik draai Domoticz V2.4017

Ik vind alleen dit topic: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=255 van 2 jaar oud, verder niks op google.

Hebben jullie tips/ideeën?

EDIT, In Firefox krijg ik deze melding, in Chrome niet :) Een bug dus..

[ Voor 17% gewijzigd door Jelleujelle op 30-12-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2023
Jelleujelle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:47:
Hi,

Ik kan geen events meer opslaan/bewerken. Zodra ik dat doe krijg ik de volgende error:

[afbeelding]

Deze error is er ook als ik bestaande events wil aanpassen...

Hardware is een synology (al gereboot) en ik draai Domoticz V2.4017

Ik vind alleen dit topic: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=255 van 2 jaar oud, verder niks op google.

Hebben jullie tips/ideeën?
Heeft volgens mij met de nieuwste versie te maken waarin een LUA editor is ingebouwd. Daar zal ergens een bug ingeslopen zijn. Even wachten op een update dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Domoticz update bij mij niet verder dan 2.3867. Krijg bij Check for update no update available. Zit op beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

tcviper schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:17:
Domoticz update bij mij niet verder dan 2.3867. Krijg bij Check for update no update available. Zit op beta.
Bij mij ook niet. Zul je even handmatig moeten updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Nicap schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:28:
[...]

Of we wachten even tot het wel werkt via update :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

tcviper schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:31:
[...]

Of we wachten even tot het wel werkt via update :P
De kans is groot dat je dan lang kunt wachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
tcviper schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:23:
[...]

Ik gebruik geen pvoutput omdat ik geen zin heb te betalen voor 3 systemen (aangezien met 2 inverters je een parent en 2 childs eronder moet hangen).
Je betaalt toch maar 1x 10 AUD per jaar?
Ik heb ook 3 systemen draaien op 1 account.
Zou het niet willen/kunnen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
:9
AUijtdehaag schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:36:
[...]

Je betaalt toch maar 1x 10 AUD per jaar?
Ik heb ook 3 systemen draaien op 1 account.
Zou het niet willen/kunnen missen.
Heb pvoutput nu activated :) En daar klopt de data dus wel. Ligt dus blijkbaar aan domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou dat toch liever in een eigen database. Al 7 jaar ZonPHP gebruiker ;)
ZonPHP uitbreiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Gonadan schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:03:
[...]

Het bleek dus mijn router te zijn, die had de port forwarding gewoon compleet gesloopt. Door de cache van Domoticz werkte de GUI prima maar liet hij gewoon geen inhoud meer zien. 8)7
De config was dus inderdaad gewoon nog compleet.
De Domoticz cache kan best hardnekkig zijn ja... als je problemen hebt altijd even met een andere browser testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 14:17
met de hand updaten krijgt het ook niet op versie 2.4***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyharrie
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11-2023

crazyharrie

9370WP op O-Z-W Ecodan 7,5Kw

Ik heb een probleem waar ik geen raad mee weet, ik heb 2 foscam camera's in domoticz geïntegreerd.
Ik kan via de test de beelden zien, maar alleen via de test.
De stream werkt dus wel, maar er speelt dus niets af, houd een zwart kader met een icoontje in de linkerbovenhoek.

Ik zou denken dat het een codec probleem is, maar kan dat wel in domoticz?

Wie kan mij wat wijzer maken naar de oplossing?

@Loesje: Wie niet in (vandebron) zonne energie gelooft, moet er maar eens in gaan liggen. http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=19198&sid=17057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 08:21
ik begin het vermoeden te krijgen dat het ping mijn telefoonscript, mijn domoticz elke keer laat crashen.
In mijn /var/mail/user/ zie ik telkens de melding:
00:00:02- pid file exists
00:00:02- script seems to be still running, exiting
00:00:02- If this is not correct, please delete file /domoticz/scripts/check_device_online.py_x.x.x.x.pid
x.x.x.x is intern ip.

Hele log vol, meer dan 40k aan regels...

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

iMars

Full time prutser

Nicap schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:28:
[...]

Handmatig updaten (via updatebeta in domoticz folder) blijft bij mij op versie 3867 staan...

Koop hier mijn P1 reader :)

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
error33 schreef op zondag 27 december 2015 @ 19:59:
[...]

Staat er bij mij al meerdere dagen op zonder problemen. En domoticz 2.3869
Ik vraag me af of error33 hier geen error maakt en eigenlijk 2.3867 bedoelt.

Ik ben kort geleden als controle eerst helemaal teruggegaan naar de laatste stabiele versie 2.3530 en daarna beta weer ingeschakeld en geupdate. Toen had ik gewoon weer versie 3870, 3867 dus 3890 3869 lijkt niet te bestaan.

N.B. Op dit moment lijkt het hele update/stabiel/beta niet meer te werken.

edit: error in versienummers :+

[ Voor 4% gewijzigd door costo op 31-12-2015 02:03 ]

• Royke1972
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-07 15:36
Hallo allemaal ik ben ook aan de slag gegaan met een raspberry pi met domoticz erop en een rfxcom ivm met de vele klik aan en klik uit in huis.
Ik heb momenteel een homewizard die als wat ik wil in de toekomst weg kan.

Vandaag na alles aan de praat hebben te gekregen kwa zenders en ontvangers en de slimme meter is er wat met de paswoord gebeurd.
Ik kom dus niet meer ingelogd op de domoticz.
Ik heb al gezocht op lost password en had daar een handleiding gevonden in engels.
Nu is mijn engels niet het beste.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om het paswoord te resetten of wat dan ook.
Er staat linux op de raspberry en start van zelf de domoticz op.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om me te helpen dat ik er weer inkom.
Het is de eerste keer dat ik met die systeem werk.
En als iemand me op afstand wil helpen via teamvieuwer mag dat ook.

Mvg Roy

Verwijderd

Eerste hit op Google: https://www.domoticz.com/wiki/Lost_Username_Password
Of als Engels een probleem is: https://translate.google....rname_Password&edit-text=
let wel op dat in de vertaalde pagina de commando's OOK vertaalt zijn...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2015 04:36 ]

• tozzke

tozzke

aka tozzert

LJ80 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:09:
klopt dit is hetzelfde.
Het zit em in het laatste and stukje waar TV en HK3 een voorwaarde zijn.

Eigenlijk wil ik alleen na bijvoorbeeld 21:00 uur dat dit de voorwaarde is.
Dus na 21:00 niet het licht uitzetten via HK3 omdat dan de TV nog aanstaat.

De rest van de dag is het wel handig als HK3 werkt en je dus het licht uit kan zetten als je het wil.
En dat werkt nu niet als dan de TV aan zou staan.....
Volgens mij heb ik hem zo redelijk voor elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wwOjezc.png
Jij dient alleen een lamp uit die group 'woonkamer' toe te voegen aan beide voorwaardes, anders blijft hij triggeren. Tevens moet je 'Schakelaar HK3' (iets) later in laten schakelen dan dat 'State - IsDonker' afvalt, anders zal je verlichting niet uitgaan.

• Gonadan

Gonadan

Gisteren zat ik met mijn nieuwe deurbel en blockly te spelen, ik heb Domoticz tussen de knop en de gong gebouwd. (of dit zo blijft weet ik nog niet, het is wel afhankelijk zo, andere discussie)

Het ontvangen van de knop gaat prima, al ben ik er nog niet over uit welk type geschikt is.
• ON/OFF: werkt goed, maar zorgt voor een altijd aan status en klikken in Domoticz heeft dus alleen zin bij inschakelen.
• Doorbell: werkt leuk, maar als je klikt in Domoticz stuurt hij een 'Group On' terwijl de knop zelf een 'On' stuurt. Vage shit.
• Push ON: werkt goed, altijd de juiste status. Ziet er alleen niet uit en het voelt alsof het niet klopt.

Het aansturen van de gong gaat ook prima, al heb ik daar hetzelfde probleem. :D
• ON/OFF: werkt goed, maar slechts bij inschakelen. Dus voor een blockly prima, voor klikken in Domoticz niet.
• Doorbell: stuurt een Group On bij klik, en dan gaat de gong niet af.
• Push ON: Werkt goed, alleen krijg je niet zo'n mooi bel icoon. :'(

Daarnaast had ik een mooie blockly geschreven die de bel twee keer af zou moeten laten gaan:
IF [ deurbel = On ]
DO
SET Gong = ON
SET Gong = ON AFTER 2 SECONDS

Maar dan doet hij alleen die na twee seconden. Wordt Blockly seriëel uitgevoerd of parallel?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:42

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zojuist een pakketje van de postbode in ontvangst genomen om mijn eerste stapjes op het Z-wave vlak te zetten *O*
En daarmee direct alles wat met de RFXtrx433 te maken heeft om zeep geholpen -O-

1. Alles werkte zoals het hoort.
2. Ik sluit de Aotec Z-stick gen5 aan op de Synology
3. Ik voeg de Z-stick toe bij hardware
4. Ik voeg de eerste node toe (een greenwave stekkertje)
5. Test: stekker kan schakelen en meet stroomverbruik :7
6. Ik wil de tv aandoen (KaKu), he dat werkt niet. Gordijnen open doen (Somfy), werkt niet. In de logs staat netjes dat de RFXcom iets verstuurd:
2015-12-31 11:04:30.937 (RFXCOM) RFY (Rolgordijn achterdeur)
2015-12-31 11:04:38.819 (RFXCOM) Lighting 2 (TV-meubel)
2015-12-31 11:04:40.311 (RFXCOM) Lighting 2 (Televisie)
Domoticz opnieuw opgestart, zelfde probleem.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
@Gizz: Zit er niet iets fout met de USB toewijzing in Domoticz? Kijk eens bij persistent USB in de wiki van Domoticz

@Gonadan: Ik heb de gong beneden direct aan de deurbelknop verbonden. Als Domoticz eruit ligt gaat tenminste de bel nog. De tweede (verplaatsbare) bel gaat wel via domoticz, alleen overdag, als we in bed liggen wil ik de bel niet horen. Als iemand me dringend nodig heeft belt hij/zij maar

• Gonadan

Gonadan

janne_nl schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:22:
@Gonadan: Ik heb de gong beneden direct aan de deurbelknop verbonden. Als Domoticz eruit ligt gaat tenminste de bel nog. De tweede (verplaatsbare) bel gaat wel via domoticz, alleen overdag, als we in bed liggen wil ik de bel niet horen. Als iemand me dringend nodig heeft belt hij/zij maar
Die manier van inrichten heb ik in het topic al vaker gelezen inderdaad, die overweeg ik dan ook nog voor in de toekomst. Het is echter geen antwoord op mijn vragen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Gonadan schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:07:
Gisteren zat ik met mijn nieuwe deurbel en blockly te spelen, ik heb Domoticz tussen de knop en de gong gebouwd. (of dit zo blijft weet ik nog niet, het is wel afhankelijk zo, andere discussie)

Het ontvangen van de knop gaat prima, al ben ik er nog niet over uit welk type geschikt is.
• ON/OFF: werkt goed, maar zorgt voor een altijd aan status en klikken in Domoticz heeft dus alleen zin bij inschakelen.
• Doorbell: werkt leuk, maar als je klikt in Domoticz stuurt hij een 'Group On' terwijl de knop zelf een 'On' stuurt. Vage shit.
• Push ON: werkt goed, altijd de juiste status. Ziet er alleen niet uit en het voelt alsof het niet klopt.

Het aansturen van de gong gaat ook prima, al heb ik daar hetzelfde probleem. :D
• ON/OFF: werkt goed, maar slechts bij inschakelen. Dus voor een blockly prima, voor klikken in Domoticz niet.
• Doorbell: stuurt een Group On bij klik, en dan gaat de gong niet af.
• Push ON: Werkt goed, alleen krijg je niet zo'n mooi bel icoon. :'(

Daarnaast had ik een mooie blockly geschreven die de bel twee keer af zou moeten laten gaan:
IF [ deurbel = On ]
DO
SET Gong = ON
SET Gong = ON AFTER 2 SECONDS

Maar dan doet hij alleen die na twee seconden. Wordt Blockly seriëel uitgevoerd of parallel?
@ blockly werkt een [set ... = ... after ... seconds] pas vanaf 3 seconden om de een of andere reden. Vroeger werkte het gewoon vanaf 1 seconde :/

• Gonadan

Gonadan

tozzke schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:36:
@ blockly werkt een [set ... = ... after ... seconds] pas vanaf 3 seconden om de een of andere reden. Vroeger werkte het gewoon vanaf 1 seconde :/
Dat is dan wel grappig, want hij gaat maar één keer af als ik zo'n blockly instel, maar wel pas na een paar seconden. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 31-12-2015 11:46 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Zanthr
Wolfboy schreef op woensdag 30 december 2015 @ 00:08:
[...]
Vermoedelijk heb je de verkeerde firmware, zorg ervoor dat je Type 2 geinstalleerd hebt en de Byron mode moet uit staan.

Het moet overigens een redelijk recente versie van de firmware zijn, Bert (van RFXCOM) heeft de ondersteuning op basis van mijn hardware toegevoegd in de laatste versie van de firmware (type 2, 193 of hoger).
Ik heb de EXT versie, dus zit met firmware 250... Ik heb de RFXtrx E versie omdat ik ook Somfy wil aansturen. Zou het qua up-to-date versie niet ook in 250 zitten?

• b_weijenberg
  • Laatst online: 26-09 16:08
Zanthr schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:01:
Ik heb de EXT versie, dus zit met firmware 250... Ik heb de RFXtrx E versie omdat ik ook Somfy wil aansturen. Zou het qua up-to-date versie niet ook in 250 zitten?
Zie hfdstk 2.2.2 in de RFXtrx User guide welke protocollen ondersteund worden in Type1, Type2 en ext firmware.
RSL wordt in Type1 en Type2 ondersteund. RSL sensoren worden in Type2 ondersteund.
Somfy wordt alleen in ext firmware ondersteund.

• Zanthr
Helder, dan stuur ik de Conrad schakelaars retour, want wil de Somfy ondersteuning niet missen.
Is er een technische reden dat Type2 wel ondersteuning heeft en de E niet?
Pagina: 1 ... 26 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.