Sinds 2009 gebruik ik ZonPHP om mijn PV te loggen. Het programma werd destijds actief ondersteund, vooral in België. Helaas is die ondersteuning vrijwel verdwenen.
Ook in NL zijn er een aantal tevreden gebruikers, zoals NielsTn.
Al weer een tijdje geleden heb ik een uitbreiding gemaakt, waardoor ZonPHP wat beter in een frame past en sinds een jaar werkt het ook met JooFlash op de iPad of de iPhone.
Laatste aanpassing is de mogelijkheid voor een transparante achtergrond in de grafieken, helaas nog niet in de iPad versie.
De huidige versie schakelt automatisch om naar onderstaande iPadversie als je ZonPHP start en zoals je ziet is het een webapp die geschikt is voor full screen mode.
Waarom dit bericht? Misschien heeft iemand interesse.

Voordelen van ZonPHP
De laatste (bekende) standaard ZonPHP is te downloaden op deze site
Bekende zaken van de standaard download zijn o.a. typefouten in grootheden (kwhp i.p.v. kWh/kWp).
Openingpost nog niet volledig, maar uitbreiding volgt
Ook in NL zijn er een aantal tevreden gebruikers, zoals NielsTn.
Al weer een tijdje geleden heb ik een uitbreiding gemaakt, waardoor ZonPHP wat beter in een frame past en sinds een jaar werkt het ook met JooFlash op de iPad of de iPhone.
Laatste aanpassing is de mogelijkheid voor een transparante achtergrond in de grafieken, helaas nog niet in de iPad versie.
De huidige versie schakelt automatisch om naar onderstaande iPadversie als je ZonPHP start en zoals je ziet is het een webapp die geschikt is voor full screen mode.
Waarom dit bericht? Misschien heeft iemand interesse.

Voordelen van ZonPHP
- Open source, dus goed af te stemmen op nieuwe wensen middles PHP/MySQL
- Baas over eigen data: middels queries zelf statistieken vergaren, niet afhankelijk van buitenlandse websites waar je je data naar toe sluist. Gewoon: eigen beheer
- Stabiliteit: al bij vele duizenden gebruikers bekend als een solide oplossing. Uiteraard valt of staat stabiliteit ook met de (eigen) provider waar je de database/website host
- statistieken van 1 systeem maar ook van multi-omvormer systemen te combineren/bekijken;
- standaard output naar formaat voor duitse Sonnenertrag.eu is aanwezig
- de SE-editie is goed om handmatig dag-productie in op te voeren, mocht automatische data-registratie/logging nog niet aanwezig zijn;
De laatste (bekende) standaard ZonPHP is te downloaden op deze site
Bekende zaken van de standaard download zijn o.a. typefouten in grootheden (kwhp i.p.v. kWh/kWp).
Openingpost nog niet volledig, maar uitbreiding volgt
[ Voor 43% gewijzigd door ericplan op 16-10-2015 22:12 ]
A'dam PVOutput