Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:02
Er zijn zo veel manieren om wifi connecties / aanwezigheid te checken. Pingen is imo de meest vieze manier.
Ik deed het voorheen via DHCP leases, maar vond dat toch nog omslachtig.

Gelukkig is er SNMP, en als je device dat support (zeer waarschijnlijk) is het imo the way to go.

Voorbeeld Engenius ECB350 met snmpwalk:
code:
1
2
3
4
ray@vld:~$ snmpwalk -v1 -cpublic 10.0.0.2 iso.3.6.1.4.1.14125.1.2.47.1.1.2 | grep -Eo [:0-9a-f:]{2}\(\:[:0-9a-f:]{2}\){5}
00:71:cc:04:11:ab
90:00:4e:50:2f:dd
64:bc:0c:82:a0:20

En dan heb ik dus een lijstje van wifi clients die nu connected zijn, realtime.
Bekende always-on devices (zoals chromecast en printers) filter ik eruit en hou een clean lijstje over.

Het aantal wat overblijft gaat naar Domoticz en daarop heb ik verder gescript.
Dat is nu een simpele if > 0.
Hier moet ik nog iets verder mee, als de schoonmoeder er is wil ik al het licht aan op 100% en de temperatuur zo oncomfortabel mogelijk. uiteraard wordt alles gemined voordat het naar domoticz gaat.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 19:03
Raymond P schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:04:
Hier moet ik nog iets verder mee, als de schoonmoeder er is wil ik al het licht aan op 100% en de temperatuur zo oncomfortabel mogelijk. uiteraard wordt alles gemined voordat het naar domoticz gaat.
Ik moest hier echt heel erg hard om lachen. Maar de oplossing die je noemt klinkt wel prima! Na Kerst eens mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Gonadan schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:45:
[...]

Gloeiende, dat is zeker niet goedkoop, maar ziet er wel erg goed uit. Zelf ben ik ook aan het oriënteren maar kan waarschijnlijk niet zonder twee motoren dus gaat Forest zo richting de €1000. :X
Waarom twee motoren nodig? Bij twee aparte gordijnen ja... dan wordt het duur. Ik heb 1 motor met een lange rails maar de gordijnen gaan wel vanaf links en rechts naar het midden. Erg mooi :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:32
Hmmm, ik probeer de afstandsbediening van mijn projectorscherm via Domoticz aan te sturen. In RFXcom is mijn Kingpin scherm ondersteund. (KP100) Ik heb echter geen idee hoe ik een lightning4 switch toevoeg en ook daarbij een pulse timing van 1040 kan toepassen. (pagina 34 van de RFXtrx_User_Guide.pdf) Probeer ik nou iets wat alleen nog niet in Domoticz is geïmplementeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 12:58
Ik gebruik domoticz al een hele tijd naar tevredenheid. Nu heb ik sinds gisteren een gek probleem. Als ik op mijn laptop naar het ip adres ga van domoticz werkt dit niet meer. Als ik het via buitenom (extern) doe wekrt het wel.
Iemand een idee hoe dit kan?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:44
anconakip schreef op zondag 27 december 2015 @ 09:01:
Ik gebruik domoticz al een hele tijd naar tevredenheid. Nu heb ik sinds gisteren een gek probleem. Als ik op mijn laptop naar het ip adres ga van domoticz werkt dit niet meer. Als ik het via buitenom (extern) doe wekrt het wel.
Je router al keer gereset en je domoticz gereboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 12:58
grote_oever schreef op zondag 27 december 2015 @ 09:20:
[...]

Je router al keer gereset en je domoticz gereboot?
Ja, Gisteren als eerste gedaan. Werkte niet. Maar nu nog een keer gedaan en nu werkt het wel weer. Gek, maar ja het is weer opgelost.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
YoshiBignose schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:31:
Waarom twee motoren nodig? Bij twee aparte gordijnen ja... dan wordt het duur. Ik heb 1 motor met een lange rails maar de gordijnen gaan wel vanaf links en rechts naar het midden. Erg mooi :P
De gordijnen moeten komen voor een deur en een breed raam. Mooi is bij de deur tot de grond en bij het raam tot de vensterbank, nog mooier is twee delen voor het raam waardoor één bij geopende gordijnen in ruste hangt voor heer stuk muur tussen deur en raam (vanwege verwarmingsbuizen). Dus minimaal twee delen is het mooist.

Van wat ik begreep kan één motor alleen twee delen aan als zij gelijke lengte moeten overbruggen. Dat lijkt mij mij dus al lastig vanwege verschil in lengte. Tenzij ik alles tot de grond doe, maar dan komt de split op zo'n 20% van de zijkant van het raam te liggen, lijkt me ook niet echt mooi.

Nu zijn er ook wel goedkopere systemen maar die lijken met name binair te schakelen, dus open of dicht. Die dure lijken wat dat betreft veel flexibeler te zijn.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Isniedood schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:03:

(...)
Wat ik vooral mis is dat ik geen scenes kan importeren van de hue. Op zich kan ik nu hue-achtige scenes aanmaken via de eerder genoemde groups, maar in mijn geval wordt dat erg veel trial and error. Ik weet de kleurcodes namelijk niet. Is er een manier makkelijk te achterhalen wat de kleur/brightness waardes zijn van de lampen die je op dat moment aan heb?

Hoe doen jullie dat?
(...)
Ik heb zelf gewoon kleur (hue) & brightness opgezocht via de standaard beschikbare api en daarmee mijn groepen geconfigureerd. Wat mij betreft de meest eenvoudige optie. Ik heb de indruk dat de kleur net niet helemaal hetzelfde is, maar ik vind het zo goed genoeg.
Er zijn ook scripts in omloop waarmee je het nodige kunt bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Na lang testen, zoeken op internet lukt het mij maar niet om de Aeon minimote te gebruiken binnen Domoticz. Loop steeds vast om waarde 250 goed in te stellen :( https://www.domoticz.com/...pic.php?f=6&t=2283#p19570 Op andere site's kom ik weer tegen dat waardes niet zijn in te stellen via Domoticz en tot dus ver klopt het ook lukt mij niet :(

Nu ben ik op zoek naar een afstandsbediening die wel werkt binnen domoticz. Iemand positieve ervaringen met bepaald merk ?

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Zijn er inmiddels mensen die hun Hue bridge al naar de laatste versie (01030262) geüpdatet hebben?
Ik draai nu nog 01028090 en heb toentertijd wat problemen ondervonden... Domoticz crashte met die firmware (wat overigens vrij snel opgelost was met een update) dus ben ik wat huiverig geworden om de bridge gelijk te updaten.
De update van begin december, sloot alle 3rd party devices uit (waar een hoop over te doen geweest is) en ik was blij dat ik toen de kat uit de boom gekeken heb :). Inmiddels zou dat weer teruggedraaid moeten zijn in versie 01030262 maar ik vraag me af of Domoticz met deze versie goed werkt.

Als ik de changelog moet geloven, zouden er wel wat verbeteringen doorgevoerd moeten zijn dus ik wil op zich wel zoveel mogelijk up to date blijven. Tenzij dit dus zou betekenen dat er functies uitgehaald zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

matthijsph schreef op zondag 27 december 2015 @ 11:34:
[...]

Ik heb zelf gewoon kleur (hue) & brightness opgezocht via de standaard beschikbare api en daarmee mijn groepen geconfigureerd. Wat mij betreft de meest eenvoudige optie. Ik heb de indruk dat de kleur net niet helemaal hetzelfde is, maar ik vind het zo goed genoeg.
Er zijn ook scripts in omloop waarmee je het nodige kunt bereiken.
Ik heb de scriptjes aan de praat gekregen en ga deze nu verder gebruiken. Nu kodi koppelen en kijken hoe ik alles kan linken. Bedankt voor alle reacties, hebben mij zeker vooruit geholpen

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal

Sinds afgelopen week heb ik Domoticz draaien op een raspberry pi met een rfxcom E
ik maak gebruik van de Action schakelaars en dat draait allemaal lekker

Maar nu wil ik mijn bijgeleverde handzenders gebruiken zodat gasten ook ergens een lampje aan kunnen doen, of in geval ik even geen telefoon, laptop of tablet bij de hand heb.

Maar als ik op learn klik en vervolgens een aan knop van de remote indruk ontvangt hij niets.
Ik heb het vinkje aangezet voor nieuwe apparaten te vinden maar niets werkt

verder heb ik een draadloze deurbel die ik ook niet aan de praat krijg, deze is adresseerbaar via een draaischakelaartje. hoe krijg ik die aan de praat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 21:37
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:13:
Hallo allemaal

Sinds afgelopen week heb ik Domoticz draaien op een raspberry pi met een rfxcom E

Maar nu wil ik mijn bijgeleverde handzenders gebruiken zodat gasten ook ergens een lampje aan kunnen doen, of in geval ik even geen telefoon, laptop of tablet bij de hand heb.

Maar als ik op learn klik en vervolgens een aan knop van de remote indruk ontvangt hij niets.

verder heb ik een draadloze deurbel die ik ook niet aan de praat krijg, deze is adresseerbaar via een draaischakelaartje. hoe krijg ik die aan de praat ?
Bij Hardware kun je de modes van je RFXCom instellen, grote kans dat het protocol van je deurbel (mogelijk Byron SX?) niet ingeschakeld is. Overigens wil je alleen de modes inschakelen die je ook daadwerkelijk gebruikt, zie ook de RFXCom manual (en dan specifiek hoofdstukken 2.2.2 en 2.4). Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 19:03
Ik heb stopcontacten ingeleerd met de afstandsbediening in plaats van het stopcontact. Dat werkte prima en de ab's zijn daardoor ook ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:13:
Hallo allemaal

Heb in dit forum reeds opgeschreven hoe dit kan ( ff zoeken ) maar ik ben toch over op echte Kaku's. Werkt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anconakip schreef op zondag 27 december 2015 @ 09:01:
Cache van je browser clearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:27

Matis

Rubber Rocket

Domoticz draait bij mij op poort 8080. Misschien dat je extern port forwarding naar 8080 doet waardoor het wel werkt.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

tozzke schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:55:
Zijn er inmiddels mensen die hun Hue bridge al naar de laatste versie (01030262) geüpdatet hebben?
Staat er bij mij al meerdere dagen op zonder problemen. En domoticz 2.3869

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Nicap

Tsssk....

error33 schreef op zondag 27 december 2015 @ 19:59:
[...]

Staat er bij mij al meerdere dagen op zonder problemen. En domoticz 2.3869
Hmm, 3869? Dan werkt de update checker niet meer dus? ik zit op 3867 en krijg dus geen update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik zit gewoon op 3530 :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit even met een vraagje. ik heb wat z-wave schakelmateriaal her en der ingebouwd. werkt allemaal ook naar behoren.
Nu wil ik voor een paar scenes/ acties direct Kaku licht schakelaars gebruiken.
Kan ik schakelaars in domoticz direct koppelen aan een een apparaat zonder scripts of blockly's? dat maakt namelijk de rest van mijn scripting ook in een klap makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:23

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier nog een vraagje over timers.
Ik heb een Osram spaarlamp met ingebouwde led, waarbij de led maar 0,3W verbruikt.
Om de led aan te krijgen moet de lamp 2s uit en weer aan gaan.
Na 4s uit gaat de spaarlamp aan dus die 2s is echt nodig.
Nu zoek ik een simpele methode om dit in Domoticz te prutsen.
Het idee is dat de tuinlamp bijv. om 1u 's nachts overschakelt op de led :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
@JaymzHetfield, hondapower: Paar weken geleden hadden we het over de Wave Design afzuigkap. Ik heb vorige week mijn afstandsbediening toch even naar RFXCOM gestuurd (Bert, nogmaals bedankt!). Zie dat ondertussen firmware 250 te downloaden is. Wave Design wordt niet specifiek genoemd in de release notes, maar het werkt als fan type Siemens SF01 met ID: AD AD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triangle123
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 09:12
Raymond P schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:04:

Gelukkig is er SNMP, en als je device dat support (zeer waarschijnlijk) is het imo the way to go.

Voorbeeld Engenius ECB350 met snmpwalk:
code:
1
2
3
4
ray@vld:~$ snmpwalk -v1 -cpublic 10.0.0.2 iso.3.6.1.4.1.14125.1.2.47.1.1.2 | grep -Eo [:0-9a-f:]{2}\(\:[:0-9a-f:]{2}\){5}
00:71:cc:04:11:ab
90:00:4e:50:2f:dd
64:bc:0c:82:a0:20
Ik heb dit op mijn domoticz pi geprobeerd maar krijg van alles terug (zonder de grep) maar geen adressen. Kun je een beetje uitleggen wat snmpwalk zou moeten doen, wat de parameters betekenen en of de config file nog aangepast moet worden?
Heb natuurlijk al wat gegoogled maar wordt daar nog niet veel wijzer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:02
triangle123 schreef op zondag 27 december 2015 @ 23:58:
[...]

Ik heb dit op mijn domoticz pi geprobeerd maar krijg van alles terug (zonder de grep) maar geen adressen. Kun je een beetje uitleggen wat snmpwalk zou moeten doen, wat de parameters betekenen en of de config file nog aangepast moet worden?
Heb natuurlijk al wat gegoogled maar wordt daar nog niet veel wijzer van...
Ik kan een poging doen maar heel veel weet ik ook niet over SNMP.
De -v geef je snmp versie aan mee, versie 1 gekozen want 3 vroeg ietswat meer config mbt beveiliging.
-c de community (toegangsomgeving), public.
10.0.0.2 is het IP van mijn accesspoint.
Verdere config was niet nodig.

Kort gezegd met snmpwalk doe je een get en getnext op een MIB.

Met een snmp walk op een object id haal je de waarde en alle opvolgende waarden binnen.
Ik had geen documentatie van Engenius dus heb hier dankbaar gebruik van gemaakt door een walk te doen op 1.3.6.1.4, daar kan je de vendor specific MIB vinden (een walk vanaf 1 kan dus ook).
Dit gaf mij een hele lijst met data, hier heb ik een grep op gedaan met het mac adres van een device waarvan ik wist dat die verbonden was om het exacte OID te vinden.
Grep gaf iso.3.6.1.4.1.14125.1.2.47.1.1.2.0 als OID bij het mac adres, dus ben ik 1 stapje hoger gaan zitten om ze allemaal te krijgen met een walk.
iso.3.6.1.4.1.14125 is bij mij dus het vendor specific MIB.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Speedy-Andre schreef op zondag 27 december 2015 @ 22:53:
Ik heb een Osram spaarlamp met ingebouwde led, waarbij de led maar 0,3W verbruikt.
In de hoop dat 3 seconden kort genoeg is en ook werkt (Domoticz schijnt maar vanaf pulsen van 3 seconden te werken met blockly, misschien dat lua wel werkt?), kun je onderstaande proberen (uiteraard even de gewenste tijd invoeren :)):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/08VAFpo.png
Dit resulteert in:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UYWACCo.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/raZFEew.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zondag 27 december 2015 @ 22:53:
Gebruik PHP met een usleep tussen je commando's. Dan kan je het regelen tot op de microseconde nauwkeurig. Kan immers zijn dat je niet 2 seconden mag wachten tussen commando's en dat dat bv 1,8 seconden moet zijn (omwille van een kleine vertraging bij schakelen etc in Domoticz).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$domoticzurl='http://127.0.0.1:8080/';
function Schakel($idx,$cmd) {
    global $domoticzurl;
    $reply=json_decode(file_get_contents($domoticzurl.'json.htm?type=command&param=switchlight&idx='.$idx.'&switchcmd='.$cmd),true);
    if($reply['status']=='OK') $reply='OK';else {$reply='ERROR';$errors=$errors+1;}
    return $reply;
}
Schakel(23,'Off');
usleep(1800000);
Schakel(23,'On');

Denk dat het overigens interessant kan zijn om eerst de status op te vragen van de switch en om dit dan pas uit te voeren als hij al aan stond. Anders zal de lamp wellicht gewoon op spaarlamp inschakelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2015 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het is denk ik <=2s want als ik het met de hand doe (Kaku switch) dan gaat het soms fout.
Dat de lamp op het moment van de actie al aan is lijkt me logisch :)
Die 3s met een blocky gaat hem niet worden, da's echt te lang.
Ook denk ik dat Domoticz de timing beïnvloedt afhankelijk van wat er op dat moment gaande is, zoals uitlezen van de diverse weersensors e.d.
De Rfxcom moet immers beschibaar zijn als de timer start en stopt.
Als ik dat PHP scriptje in een bestand zet, waar komt hij dan en hoe noem je hem?
Ook zal Domiticz hem moeten aanroepen op een bepaald tijdstip.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het ook makkelijk uitvoeren vanuit cron.
sudo crontab -e
* 1 * * * php /path/to/file/script.php (of wat je kiest natuurlijk)
Als het snel uit/aan is kan je de usleep gewoon weglaten natuurlijk.
Dan ben je wel nog steeds afhankelijk van de opdrachtenqueue van domoticz. Als die net op dat moment met veel bezig is kan die mogelijks hoger dan 2 seconden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 23:52
Ik probeer het onderstaande script werkend te krijgen. Het eerste deel werkt (dus het if gedeelte) bij het elseif gedeelte gaat het mis. Het werkte helemaal totdat ik de check met de 'Hue Staande Lamp' toevoegde. Nu werkt dus het eerste deel wel, hij checkt of de lamp aan is en activeert anders de groep 'Woonkamer lampen'. Maar bij beide situaties bij de elseif wordt er niet gereageerd door de lampen uit te doen en blijven deze dus gewoon branden. Wie ziet wat ik hier fout doe?

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
-- ~/domoticz/scripts/lua/script_variable_Lights.lua

commandArray = {}

if uservariablechanged["IsDark"] or uservariablechanged["Sleep"] then
        if (uservariables["IsDark"] == 'On') and (uservariables["Sleep"] == 'Off') and (otherdevices['Hue Staande Lamp'] == 'Off') then
                commandArray['Group:Woonkamer lampen']='On'
                print ("Lampen aan")
        elseif ((uservariables["IsDark"] == 'On') and (uservariables["Sleep"] == 'On') and (otherdevices['Hue Staande Lamp'] == 'On')) or ((uservariables["IsDark"] == 'Off') and (otherdevices['Hue Staande Lamp'] == 'On')) then
                commandArray['Group:Woonkamer lampen']='Off'
                print ("Lampen uit")
        end
end
return commandArray

Edit:
Lijkt erop dat het eerste gedeelte ook niet goed werkt. Als je handmatig de Hue lamp schakelt in Domoticz via de switch werkt het eerste gedeelte alleen. De statussen lijken niet consequent bijgewerkt te worden. Nog los van het Set Level/ On/Off issue dat er is met Hue.

Edit 2:
Heb er nu dit van gemaakt en dit lijkt afgezien van de onbetrouwbaarheid van de Hue status in Domoticz wel te werken.

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
-- ~/domoticz/scripts/lua/script_variable_Lights.lua

commandArray = {}

if uservariablechanged["IsDark"] or uservariablechanged["Sleep"] then
        if (uservariables["IsDark"] == 'On') and (uservariables["Sleep"] == 'Off') and (otherdevices['Hue Staande Lamp'] == 'Off') then
                commandArray['Group:Woonkamer lampen']='On'
                print ("Lampen aan")
        elseif (uservariables["IsDark"] == 'On') and (uservariables["Sleep"] == 'On') and (otherdevices['Hue Staande Lamp'] == 'On') then
                print ("Sleep, Lampen uit")
        elseif (uservariables["IsDark"] == 'Off') and (otherdevices['Hue Staande Lamp'] == 'On') then
                print ("IsNieDonker, Lampen uit")
        end
end
return commandArray

[ Voor 48% gewijzigd door wmn79 op 28-12-2015 09:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 20:30
Eindelijk een fijne android wear app. App op de telefoon is niet echt overzichtelijk maar zo hoef ik zelf niks meer in te stellen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fQbrakvl.jpg

Deze: Google Play: Domoticz – Android Apps on Google Play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Nicap schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:53:
[...]

Hmm, 3869? Dan werkt de update checker niet meer dus? ik zit op 3867 en krijg dus geen update beschikbaar.
Heb jij beta aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Nicap

Tsssk....

Ja, doe geregeld een update van een beta. Zal eens handmatig een update doen. Kijken wat er dan tevoorschijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:16

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

wmn79 schreef op maandag 28 december 2015 @ 09:30:
Het werkte helemaal totdat ik de check met de 'Hue Staande Lamp' toevoegde.
De status van Philips hue wordt in Domoticz niet goed aangepast op het moment dat een andere bron dan Domoticz de hue lampen schakelt. (bv de app of de hue tap).

zie ook het topic wat ik hiervoor heb gemaakt: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=9499

mijn oplossing is om elke minuut de status van de lampen op te vragen uit de bridge en daarmee een dummy schakelaar te voeden. die dummy schakelaar kan ik weer in allerlei andere scripts gebruiken. Nadeel is dat het maximaal een minuut duurt voordat de dummy schakelaar reageert.

[ Voor 88% gewijzigd door prein2 op 28-12-2015 10:53 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
tozzke schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:55:
Ik draai nu nog 01028090 en heb toentertijd wat problemen ondervonden... Domoticz crashte met die firmware (wat overigens vrij snel opgelost was met een update) dus ben ik wat huiverig geworden om de bridge gelijk te updaten.
De update van begin december, sloot alle 3rd party devices uit (waar een hoop over te doen geweest is) en ik was blij dat ik toen de kat uit de boom gekeken heb :). Inmiddels zou dat weer teruggedraaid moeten zijn in versie 01030262 maar ik vraag me af of Domoticz met deze versie goed werkt.

Als ik de changelog moet geloven, zouden er wel wat verbeteringen doorgevoerd moeten zijn dus ik wil op zich wel zoveel mogelijk up to date blijven. Tenzij dit dus zou betekenen dat er functies uitgehaald zijn....
Ik zit op de meeste recente versie en ondervind geen problemen met Hue en Domoticz. Het enige nadeel is dat Domoticz niet doorheeft dat een lamp " ON " staat als je hem via Hue aan zet, maar of dat een bug is of een beperking van Hue weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triangle123
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 09:12
Raymond P schreef op maandag 28 december 2015 @ 01:23:
[...]

Ik kan een poging doen maar heel veel weet ik ook niet over SNMP.
De -v geef je snmp versie aan mee, versie 1 gekozen want 3 vroeg ietswat meer config mbt beveiliging.
-c de community (toegangsomgeving), public.
10.0.0.2 is het IP van mijn accesspoint.
Verdere config was niet nodig.

Kort gezegd met snmpwalk doe je een get en getnext op een MIB.

Met een snmp walk op een object id haal je de waarde en alle opvolgende waarden binnen.
Ik had geen documentatie van Engenius dus heb hier dankbaar gebruik van gemaakt door een walk te doen op 1.3.6.1.4, daar kan je de vendor specific MIB vinden (een walk vanaf 1 kan dus ook).
Dit gaf mij een hele lijst met data, hier heb ik een grep op gedaan met het mac adres van een device waarvan ik wist dat die verbonden was om het exacte OID te vinden.
Grep gaf iso.3.6.1.4.1.14125.1.2.47.1.1.2.0 als OID bij het mac adres, dus ben ik 1 stapje hoger gaan zitten om ze allemaal te krijgen met een walk.
iso.3.6.1.4.1.14125 is bij mij dus het vendor specific MIB.
Dank je! Blijkt dat mijn ziggo/cisco modem geen snmp ondersteund... Jammer, ik ben nog altijd op zoek naar een goeie manier om "aanwezigheid" van een iphone en windows phone te detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet een gewone thuis/niet thuis schakelaar?
Moet je wel manueel verzetten maar zo ben je tenminste wel zeker wanneer het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik deed aanwezigheidsdetectie eerst ook met het pingen van de twee smartphones hier in huis. Dat werkte echter niet altijd even betrouwbaar.

Sinds een tijdje gebruik ik een Z-Wave bewegingssensor (permanent van stroom voorzien, via USB, batterij ben ik niet zo'n fan van). Dat gecombineerd met wat regels op basis hier van: Verwijderd in "Zipato ZipaBox Domotica gateway" en het werkt prima. Bij het verlaten van het huis even een druk op de knop en het huis valt dood :P

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 28-12-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 23:52
prein2 schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:51:
[...]

De status van Philips hue wordt in Domoticz niet goed aangepast op het moment dat een andere bron dan Domoticz de hue lampen schakelt. (bv de app of de hue tap).

zie ook het topic wat ik hiervoor heb gemaakt: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=9499

mijn oplossing is om elke minuut de status van de lampen op te vragen uit de bridge en daarmee een dummy schakelaar te voeden. die dummy schakelaar kan ik weer in allerlei andere scripts gebruiken. Nadeel is dat het maximaal een minuut duurt voordat de dummy schakelaar reageert.
Tja dat blijkt helaas, dacht dat het wijzigen van dimmer naar On/Off het zou verhelpen maar dat is niet het geval inderdaad. Ga maar eens kijken of ik een eenvoudige workaround in jouw topic kan vinden. Bedankt voor de tip.

Daarnaast blijft het hopen op betere native Hue support in Domoticz. Misschien helpt het als we met een clubje wat Hue hardware aanschaffen en doneren aan gizmocuz. Dat is voor native Sonos support wat mij betreft ook nog wel een idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleujelle
wmn79 schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:03:
[...]

Tja dat blijkt helaas, dacht dat het wijzigen van dimmer naar On/Off het zou verhelpen maar dat is niet het geval inderdaad. Ga maar eens kijken of ik een eenvoudige workaround in jouw topic kan vinden. Bedankt voor de tip.

Daarnaast blijft het hopen op betere native Hue support in Domoticz. Misschien helpt het als we met een clubje wat Hue hardware aanschaffen en doneren aan gizmocuz. Dat is voor native Sonos support wat mij betreft ook nog wel een idee. :)
Ik doe mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:32:
Sinds een tijdje gebruik ik een Z-Wave bewegingssensor (permanent van stroom voorzien, via USB, batterij ben ik niet zo'n fan van). Dat gecombineerd met wat regels op basis hier van: Verwijderd in "Zipato ZipaBox Domotica gateway" en het werkt prima. Bij het verlaten van het huis even een druk op de knop en het huis valt dood :P
Idem hier. Bij verlaten woning op een remote drukken. Alles wordt uitgeschakeld, verwarming lager ingesteld en gedurende de eerste 3 minuten worden geen meldingen gestuurd voor beweging of poort open (uitlooptijd).
Bij thuiskomst effe de smartphone naar m'n Floorplan, of sinds kort gewoon met een remote vanuit de auto.
Momenteel zit er wel niet zo veel in om het automatisch te activeren als we het vergeten. Heb het niet zo voor timers op beweging in huis, we zijn nogal statisch als we een film zien. Hierdoor wordt 'niet thuis' dus pas na 4 uur geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een plug tussen m'n TV-hoek zitten om die stroomloos te maken als we er niet zijn, daarvan kan ik het verbruik meten. Als dat hoger is dan xx Watt dan staat de radio aan of kijken we TV en mag het licht dus niet uitschakelen. Werkt prima.

Doe ik via deze Lua: script_time_nomotion.lua

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 28-12-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, eigenlijk...
Radio en/of tv staan toch altijd aan. Dus kan ik daar wel iets mee doen.
Als computer EN radio EN tv uit zijn EN geen beweging gedurende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:42

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

janne_nl schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:18:
[...]
SD-kaart ook niet vol?
Heb je hem vergroot via de config tool?
Na de feestweek weer even kunnen stoeien. De SD-kaart was niet vol (8GB kaartje en maar deels in gebruik). Ik heb netjes de stap gevolgd om de eerste keer de ruimte te vergroten.

Kleine plottwist: Na de laatste reboot kwam ik opeens niet meer in Domoticz. Even een beeldscherm aan de Pi gehangen: hij hangt vast in het bootscherm met een kernel panic :/

Dan maar opnieuw beginnen: de laatste Domoticz-image opnieuw op de SD-kaart gezet. Booten: geen beeld en rode én groene LED die branden. Niet goed. Nog een keer dezelfde image op de kaart gezet: nu alleen een rode LED, geen beeld.

Conclusie: SD-kaart stuk na een paar maanden Domoticz gedraaid te hebben? Of ben ik een gigantische prutser en zie ik een voor de hand liggend probleem over het hoofd? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:32
Lizard schreef op zondag 27 december 2015 @ 01:15:
Hmmm, ik probeer de afstandsbediening van mijn projectorscherm via Domoticz aan te sturen. In RFXcom is mijn Kingpin scherm ondersteund. (KP100) Ik heb echter geen idee hoe ik een lightning4 switch toevoeg en ook daarbij een pulse timing van 1040 kan toepassen. (pagina 34 van de RFXtrx_User_Guide.pdf) Probeer ik nou iets wat alleen nog niet in Domoticz is geïmplementeerd?
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:56
Kijk eens of het signaal van je ab wordt opgevangen door domoticz. Ik weet niet wat je met een pulsetiming 1040 bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 14:33
Al zoekende naar een P1->USB kabel kwam ik terecht bij AliExpress. Alleen moet je voor $50,- direct 10 van deze dingen afnemen. Gezien het feit dat 1 kabeltje bij Smartmeterdashboard 'slechts' €22,51 kost, heb ik dat met 3 afnemers(incl. mezelf) er snel uitgehaald.

Toevallig iemand ervaring met dit stuk speelgoed van deze site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

ThinkPadd schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:32:
Ik deed aanwezigheidsdetectie eerst ook met het pingen van de twee smartphones hier in huis. Dat werkte echter niet altijd even betrouwbaar.

Heb je er ook een lichtsensor aan gekoppeld of heeft bij jou licht geen invloed of je de lampen wel of niet aan wil?

Moeilijke van een lichtsensor is dat zodra het te donker is het licht ingeschakeld wordt, maar het niet meer te meten valt wanneer de zon weer genoeg verlicht om het licht uit te schakelen. Mogelijke oplossing is een sensor buiten ophangen, maar waterdichte sensoren moet ik nog vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Isniedood op 28-12-2015 16:48 ]

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Gizz schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:50:
[...]

Na de feestweek weer even kunnen stoeien. De SD-kaart was niet vol (8GB kaartje en maar deels in gebruik). Ik heb netjes de stap gevolgd om de eerste keer de ruimte te vergroten.

Kleine plottwist: Na de laatste reboot kwam ik opeens niet meer in Domoticz. Even een beeldscherm aan de Pi gehangen: hij hangt vast in het bootscherm met een kernel panic :/

Dan maar opnieuw beginnen: de laatste Domoticz-image opnieuw op de SD-kaart gezet. Booten: geen beeld en rode én groene LED die branden. Niet goed. Nog een keer dezelfde image op de kaart gezet: nu alleen een rode LED, geen beeld.

Conclusie: SD-kaart stuk na een paar maanden Domoticz gedraaid te hebben? Of ben ik een gigantische prutser en zie ik een voor de hand liggend probleem over het hoofd? :)
SD kaart inderdaad. Maakt het ding goed contact? Heb hier een slave op zolder liggen waar ik een stukje karton tussen heb gezet. Die contactpunten zijn echt enorm fragiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Ebbie73 schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:03:

veel bij aliexpress besteld en nooit problemen mee gehad. Zelf heb ik mijn p1 kabel besteld bij Sossolutions:

https://www.sossolutions.nl/slimme-meter-kabel

Is iets goedkoper en snel leverbaar. Aliexpress is altijd te lang wachten voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ebbie73 schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:03:
Al zoekende naar een P1->USB kabel kwam ik terecht bij AliExpress. Alleen moet je voor $50,- direct 10 van deze dingen afnemen. Gezien het feit dat 1 kabeltje bij Smartmeterdashboard 'slechts' €22,51 kost, heb ik dat met 3 afnemers(incl. mezelf) er snel uitgehaald.

Gewoon zelf maken: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=4970
Veel goedkoper (<5 euro) als je een beetje handig bent.
Isniedood schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:04:
[...]

Heb je er ook een lichtsensor aan gekoppeld of heeft bij jou licht geen invloed of je de lampen wel of niet aan wil?

Moeilijke van een lichtsensor is dat zodra het te donker is het licht ingeschakeld wordt, maar het niet meer te meten valt wanneer de zon weer genoeg verlicht om het licht uit te schakelen. Mogelijke oplossing is een sensor buiten ophangen, maar waterdichte sensoren moet ik nog vinden.
Ja ook nog. Heb een MySensors node gebouwd op basis van een BH1750 lux sensor. Heb hem achter een raam (op het zuiden) staan, werkt perfect. Hij wordt dus niet beïnvloed door verlichting in de huiskamer ofzo.

Bij < 143 lux wil ik het licht aan en bij > 250 weer uit.

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 28-12-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Laatst online: 23-07 16:08
Iemand een idee hoe het volgende op te lossen is:

Ik gebruik dit als zogenaamd alarmeringssysteem:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/oaubk7.jpg

Op zich werkt dit perfect samen met het aanwezigheids ping script.

Nu het probleem, niet altijd komt het "gesloten" signaal van het magneet contact aan.
Zodra dan het ping script merkt dat ik niet meer aanwezig ben gaat bovenstaand blocky in werking.
En dan komt er dus een loos alarm binnen dat de garage deur open gaat.

Het zou mooi zijn als er pas gealarmeerd wordt als de status "open" van het magneet contact plaats vind nadat het pingscript gedetecteerd heeft dat je er niet meer bent. En niet nu het al op "open" stond voordat ik de woning verlaat.

Nog mooier is uiteraard als het signaal altijd aankomt dan is dit probleem er immer niet. :)

Maar wellicht iemand een ideetje hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hoe krijg ik het voor elkaar, Domoticz wil mijn plattegrondje in floorplans niet lezen :/
De eigenaar van het plaatje is pi, dat zal niet goed zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

LJ80 schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:20:
Iemand een idee hoe het volgende op te lossen is:

Ik gebruik dit als zogenaamd alarmeringssysteem:
[afbeelding]

Op zich werkt dit perfect samen met het aanwezigheids ping script.

Nu het probleem, niet altijd komt het "gesloten" signaal van het magneet contact aan.
Zodra dan het ping script merkt dat ik niet meer aanwezig ben gaat bovenstaand blocky in werking.
En dan komt er dus een loos alarm binnen dat de garage deur open gaat.

Het zou mooi zijn als er pas gealarmeerd wordt als de status "open" van het magneet contact plaats vind nadat het pingscript gedetecteerd heeft dat je er niet meer bent. En niet nu het al op "open" stond voordat ik de woning verlaat.

Nog mooier is uiteraard als het signaal altijd aankomt dan is dit probleem er immer niet. :)

Maar wellicht iemand een ideetje hiervoor?
Maar dan kan het dus ook gebeuren dat de garagedeur dus écht open staat en je geen notificatie krijgt? Dat lijkt me niet bepaald wenselijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
Ik begin net met LUA en heb een (misschien domme) vraag: Kun je vanuit je LUA scripts, een soort van "config" bestand includen?
Lijkt me handig als je een device veranderd oid je niet al je scripts hoeft na te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TravockMD schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:32:
Ik begin net met LUA en heb een (misschien domme) vraag: Kun je vanuit je LUA scripts, een soort van "config" bestand includen?
Lijkt me handig als je een device veranderd oid je niet al je scripts hoeft na te lopen.
Ja, volgens mij op deze manier:

Lua:
1
local configbestand = require('configbestand')

Zelf geen ervaring mee, maar heb dit eens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nu snap ik waarom je de vraag stelde, jij had met Kallox een tweede rail achter de kunststof rail geplaatst heb ik ondertussen gelezen. :P

Heb je nooit overwogen om sowieso gewoon een soepele kunststof rail te plaatsen en daar zelf een motor en bediening bij te knutselen? In feite heb je niet meer nodig dan een (stille) krachtige motor, een stuk touw en een katrolletje. Nu had ik wel een kickstarter gezien die het simpel wil houden, maar dat was op bluetooth gebaseerd.

Het moet toch mogelijk zijn een betrouwbare bediening te knutselen met wat hardware op een bestaand gordijn? Net als jij voel ik niet zoveel voor het kopen van spul als Forest, alleen voor mijn woonkamerraam zou dat al 1100 euro worden. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 08:21
Na de alarm wiki gevolgd te hebben, is na de domoticz update de uservariables minder toegankelijk schijnt. Na de tip van Heggink heb iuk de variabelen omgezet naar dummies.

Nu alles in blockly's.

Dummyswitches:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YYz7h1X.png

Set alarm:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0YsxTfi.png

Motiondetection
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8wYlW14.png

Set Siren:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BWFshO9.png

SoundSiren:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DUsWCJs.png

Alarmoff:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ofEXr5n.png

Na een kleine test werkte dit wel, De inloopdelays niet getest. De switch SoundAlarm gaat niet consequent om na een AlarmDetect. etc.
Iemand een idee?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Laatst online: 23-07 16:08
tozzke schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:05:
[...]

Maar dan kan het dus ook gebeuren dat de garagedeur dus écht open staat en je geen notificatie krijgt? Dat lijkt me niet bepaald wenselijk :)
alleen een melding als tie open gaat, nadat ik het huis verlaten heb.
Echt open en geen notificatie dat zou ik de deur niet achter me dicht trekken, maar dat zie je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 08:21
Speedy-Andre schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:25:
Hoe krijg ik het voor elkaar, Domoticz wil mijn plattegrondje in floorplans niet lezen :/
De eigenaar van het plaatje is pi, dat zal niet goed zijn |:(
Sudo chown user:group filename om het aan te passen

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 07:14:
[...]

Gebruik PHP met een usleep tussen je commando's. Dan kan je het regelen tot op de microseconde nauwkeurig. Kan immers zijn dat je niet 2 seconden mag wachten tussen commando's en dat dat bv 1,8 seconden moet zijn (omwille van een kleine vertraging bij schakelen etc in Domoticz).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$domoticzurl='http://127.0.0.1:8080/';
function Schakel($idx,$cmd) {
    global $domoticzurl;
    $reply=json_decode(file_get_contents($domoticzurl.'json.htm?type=command&param=switchlight&idx='.$idx.'&switchcmd='.$cmd),true);
    if($reply['status']=='OK') $reply='OK';else {$reply='ERROR';$errors=$errors+1;}
    return $reply;
}
Schakel(23,'Off');
usleep(1800000);
Schakel(23,'On');
maomanna schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:09:
[...]

Sudo chown user:group filename om het aan te passen
Ik heb het al voor elkaar, ik had in de install handleiding een regeltje niet uitgevoerd. ;(
Over bovenstaand php scriptje, ik zie daar een aantal keer 'idx' staan maar welke vervang ik voor het idx van de betreffende schakelaar?
Vervolgens heb ik hem bij de schakelaar als 'aan' script toegevoegd (script//(naam script in script dir)
Dat werkt denk ik niet, ik wil het script op een bepaald tijdstip starten (timer?) maar bij timer kan je alleen aan of uit kiezen.
Is het zo dat als de timer van 'aan' start het scriptje gaat lopen?

[edit]
Ik kan het script starten vanaf de prompt, dan komt er melding van 401 unauthorized http request.
Hij staat op 127.0.0.1 ...

[edit kwadraat :+ ]
Bij instellingen had ik geen lokaal ip ingevuld, daarna werkt het script vanaf de prompt en de led gaat aan.
Met de timer geeft hij kennelijk alleen een 'aan' commando en start het script niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Speedy-Andre op 29-12-2015 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De pi afgesloten, rfxcom afgekoppeld, pi weer opgestart, alle configuratie pleite gvd. Had hem waarschijnlijk eerst als hardware moeten deactiveren of zo. Is dit nog te herstellen of wordt dit opnieuw klikken?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wat was de bedoeling van het afkoppelen?
Je kan hem ook op niet-actief zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

LJ80 schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:05:
[...]

alleen een melding als tie open gaat, nadat ik het huis verlaten heb.
Echt open en geen notificatie dat zou ik de deur niet achter me dicht trekken, maar dat zie je ;)
Je gaat altijd via die deur weg? En een open-signaal krijg je wel altijd van hem?
zo ja, kun je hem niet in Domoticz altijd, na zeg 10 sec, naar closed laten schakelen dan?
Het heeft een hoog zoeviezoevie-gehalte maar ok.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Gonadan schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:29:
De pi afgesloten, rfxcom afgekoppeld, pi weer opgestart, alle configuratie pleite gvd. Had hem waarschijnlijk eerst als hardware moeten deactiveren of zo. Is dit nog te herstellen of wordt dit opnieuw klikken?
Dat heb ik nog nooit meegemaakt eigenlijk, niet toevallig op een andere usb poort aangesloten waardoor de com poort anders is? (ik roep maar iets...)

Domoticz zou z'n config niet zomaar kwijt moeten raken in ieder geval

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:21:

Over bovenstaand php scriptje, ik zie daar een aantal keer 'idx' staan maar welke vervang ik voor het idx van de betreffende schakelaar?
Je geeft de idx mee bij het oproepen van de functie:
Schakel(23,'On'); // Schakelt idx 23 On.

Als je het wil kunnen starten via een actie in domoticz middels script:///path/to/file/script.php ga je de file moeten starten met
code:
1
2
#!/usr/bin/php
<?php

en moet je een chmod +x /path/to/file/script.php uitvoeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2015 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 06:30:
[...]

Je geeft de idx mee bij het oproepen van de functie:
Schakel(23,'On'); // Schakelt idx 23 On.

Als je het wil kunnen starten via een actie in domoticz middels script:///path/to/file/script.php ga je de file moeten starten met
code:
1
2
#!/usr/bin/php
<?php

en moet je een chmod +x /path/to/file/script.php uitvoeren.
Ik heb de idx ingevuld waar in het voorbeeld 23 stond en dat werkt bij starten vanaf de prompt.
Het gaat vaker goed als ik 1,5s invul.
Die <?php staat al in het script, waar verwijst de 1e regel naar?
Is dat vergelijkbaar als met php op de prompt beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wolfboy schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 02:52:
Dat heb ik nog nooit meegemaakt eigenlijk, niet toevallig op een andere usb poort aangesloten waardoor de com poort anders is? (ik roep maar iets...)

Domoticz zou z'n config niet zomaar kwijt moeten raken in ieder geval
Dat is mogelijk, ik heb de USB-poorten niet vastgezet omdat ze na een aantal reboots niet veranderd waren. Nu mist er één apparaat dus wellicht is de poort van de Z-Wave-stick daardoor wel veranderd.

Overigens is hij nu ook ineens niet meer bereikbaar van buitenaf, al kan ik dat niet hard op Domoticz afgeven. Gisteren heb ik ook een firmware update van de router gedaan, mogelijk heeft die mijn configuratie daar lopen slopen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Gonadan schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:24:
[...]

Nu snap ik waarom je de vraag stelde, jij had met Kallox een tweede rail achter de kunststof rail geplaatst heb ik ondertussen gelezen. :P

Heb je nooit overwogen om sowieso gewoon een soepele kunststof rail te plaatsen en daar zelf een motor en bediening bij te knutselen? In feite heb je niet meer nodig dan een (stille) krachtige motor, een stuk touw en een katrolletje. Nu had ik wel een kickstarter gezien die het simpel wil houden, maar dat was op bluetooth gebaseerd.

Het moet toch mogelijk zijn een betrouwbare bediening te knutselen met wat hardware op een bestaand gordijn? Net als jij voel ik niet zoveel voor het kopen van spul als Forest, alleen voor mijn woonkamerraam zou dat al 1100 euro worden. :X
Yeah... op zich weleens aan zitten denken ja maar nadat ik deze rails binnen had duurde het ook al ruim anderhalve maand voor ik tijd had hem op te hangen... een dergelijk projectje gaat er nooit van komen vrees ik ;(

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:09:
[...]

Ik heb de idx ingevuld waar in het voorbeeld 23 stond en dat werkt bij starten vanaf de prompt.
Het gaat vaker goed als ik 1,5s invul.
Die <?php staat al in het script, waar verwijst de 1e regel naar?
Is dat vergelijkbaar als met php op de prompt beginnen?
Inderdaad. Dan kan je het script gewoon uitvoeren met /path/to/script/file.php en met script:///path/to/script/file.php in de on/off actions in domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

DRuw schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:17:
Yeah... op zich weleens aan zitten denken ja maar nadat ik deze rails binnen had duurde het ook al ruim anderhalve maand voor ik tijd had hem op te hangen... een dergelijk projectje gaat er nooit van komen vrees ik ;(
Nou ik ga toch wel een onderzoekje wagen nog denk ik. Van die Kallox heb ik filmpjes gezien, die krijg ik nooit geaccepteerd thuis, zelfs mijn bonenmaler wordt overstemd. Die Forest zien er werkelijk waar fantastisch uit, maar is prijstechnisch gewoon belachelijk. Daarbij is hergebruik überhaupt niet mogelijk.

Een combinatie van zelf gekozen motor met aansturing kan ook best prijzig zijn, maar is herbruikbaar en ik kan de kosten focussen op de aandrijving en aansturing in plaats van een op maat gemaakte überrail met tandriemaandrijving. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleujelle
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren mijn Domoticz op mijn Synology geupdate naar een nieuwe versie, versie:

NAS:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EOBdmUf.jpg

Ik wil ook mijn raspberry (waar domoticz als slave op draait) ook graag updaten naar deze versie, maar wat ik ook probeer, beta of Stable, ik krijg hem niet op de juiste versie...

RASP:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H8kCAWE.jpg

Doe ik iets fout? Worden deze versies altijd gelijk uit gebracht? Hebben jullie tips?

Rasp en Nas moeten op dezelfde versie zijn wil het werken (aldus https://www.domoticz.com/wiki/Setting_up_Device_sharing deze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Gonadan schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:54:
[...]

Nou ik ga toch wel een onderzoekje wagen nog denk ik. Van die Kallox heb ik filmpjes gezien, die krijg ik nooit geaccepteerd thuis, zelfs mijn bonenmaler wordt overstemd. Die Forest zien er werkelijk waar fantastisch uit, maar is prijstechnisch gewoon belachelijk. Daarbij is hergebruik überhaupt niet mogelijk.

Een combinatie van zelf gekozen motor met aansturing kan ook Most Unexceptional prijzig zijn, maar is herbruikbaar en ik kan de kosten focussen op de aandrijving en aansturing in plaats van een op maat gemaakte überrail met tandriemaandrijving. :P
Ik heb nu zo'n kallox hier liggen en zo bijzonder erg is het niet. Mijn redelijk stille bonenmaler komt er toch duidelijk bovenuit hoor :)

Al moet ik toegeven dat ik hem nog niet in productie heb draaien dus wie weet :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het filmpje op Robbshop gaf wel een mooi idee, daarnaast gaf Druw aan dat hij ze een verdieping hoger nog kon horen. Daarom had hij de rails al vervangen, dus ik durf het niet zo goed aan. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelleujelle schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:09:
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren mijn Domoticz op mijn Synology geupdate naar een nieuwe versie, versie:

NAS:
[afbeelding]

Ik wil ook mijn raspberry (waar domoticz als slave op draait) ook graag updaten naar deze versie, maar wat ik ook probeer, beta of Stable, ik krijg hem niet op de juiste versie...

RASP:
[afbeelding]

Doe ik iets fout? Worden deze versies altijd gelijk uit gebracht? Hebben jullie tips?

Rasp en Nas moeten op dezelfde versie zijn wil het werken (aldus https://www.domoticz.com/wiki/Setting_up_Device_sharing deze site.
Idem hier. Had ook al meldingen van v4015 zien passeren maar krijg de Rpi er maar niet op.
Zonet nog het updatebeta script gedraait maar blijft op v3867.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:19
Bij mij precies hetzelfde. geen update beschikbaar op de RPI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

UltraSub schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:27:
[...]

SD kaart inderdaad. Maakt het ding goed contact? Heb hier een slave op zolder liggen waar ik een stukje karton tussen heb gezet. Die contactpunten zijn echt enorm fragiel.
Ik heb het maar even opgegeven, de Pi ligt nu in de kast. Domoticz draait nu op mijn Synology: kost meer elektriciteit doordat de Synology nooit kan gaan slapen, maar een hoop minder geklooi.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als ik de aansluitschema's van bijvoorbeeld een inbouwdimmer bekijk dan willen die feitelijk in serie aangesloten worden. Ofwel, de module gaat de lamp schakelen, de bestaande schakelaar gaat als input werken voor de module.

Heeft iemand ooit overwogen om het parallel aan te sluiten? De module kan dan gewoon schakelen zoals normaal, maar de bestaande schakelaar kan de lamp direct van stroom voorzien en passeert daarbij de module.

Enerzijds heeft dit als nadeel dat je domoticasysteem niet weet wat de status is en de lamp ook niet meer kan uitschakelen. Wellicht kan het zelfs niet eens veilig, maar daar heb ik nog niets over gevonden.

Anderzijds kwam ik op dit idee vanwege een plannetje voor de overloop. Het lijkt mij mooi als je daar op basis van beweging gedimd licht krijgt, voldoende om je weg te vinden maar niet meer. De bestaande schakelaars kan je dan gebruiken om 100% licht in te schakelen voor als je meer nodig hebt dan alleen je weg vinden. Hetzelfde voor de schuur; inschakelen op beweging, maar als je rustig wilt zitten klussen (dus vaak stil staat) kan je hem via de bestaande schakelaar gewoon permanent aanzetten.

Of is dit een kansloze oplossing en kan het veel slimmer? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt sterk af van de gebruikte dimmer.
Wat je omschrijft is vrij eenvoudig mogelijk met Qubino dimmers. Wellicht ook wel met de Fibaro dimmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Gizz schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:35:
[...]

Ik heb het maar even opgegeven, de Pi ligt nu in de kast. Domoticz draait nu op mijn Synology: kost meer elektriciteit doordat de Synology nooit kan gaan slapen, maar een hoop minder geklooi.
Tot je de eerste keer packages moet hebben die je niet op je syno kunt krijgen zonder geklooi. Of upgrades van je syno. No way dat ik iets wat zo'n taak heeft in huis hard- en software laat sharen. Maar goed, ieder zijn ding.

Heb overigens sterk de indruk dat de model 2B met de microsd een stuk beter is (even puur naar de sd kijkend dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om een volledig nieuwe installatie van Domoticz te doen.
Sinds enige tijd is er regelmatig een willekeurige zwave node die als dood gemarkeerd wordt.
Mag ik simpelweg een hard reset doen van de Aeotec Z-stick of moet ik eerst alle nodes excluden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:20:
Hangt sterk af van de gebruikte dimmer.
Wat je omschrijft is vrij eenvoudig mogelijk met Qubino dimmers. Wellicht ook wel met de Fibaro dimmers.
Weet je dat zeker? Want bij mijn weten schakel je Qubino en Fibaro op dezelfde wijze, hij gaat dan een soort hotelschakeling met je bestaande schakelaar aan. Dat is dus niet wat ik zoek. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met je PIRs zet je de dimmer op 50% en met I2 op 100%.
Dus niet I1 maar I2 gebruiken en daar wat achter scripten. Kan niet zo moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

UltraSub schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:31:
[...]

Tot je de eerste keer packages moet hebben die je niet op je syno kunt krijgen zonder geklooi. Of upgrades van je syno. No way dat ik iets wat zo'n taak heeft in huis hard- en software laat sharen. Maar goed, ieder zijn ding.
Daar valt wat voor te zeggen. Aan de andere kant draait mijn Synology al jaren zonder problemen en is mijn Pi in 4 maanden van werkend naar disk i/o errors naar kernel panics naar dood gegaan. Ook niet echt betrouwbaar :P

Voorlopig werkt alles perfect (kon zo de database van Domoticz van de Pi restoren zonder problemen) en verdere uitbreidingen heb ik niet gepland. Daarnaast lijkt een harde schijf wat robuuster om continue logs naar te schrijven dan een SD-kaartje met een beperkt aantal schrijfacties.
Heb overigens sterk de indruk dat de model 2B met de microsd een stuk beter is (even puur naar de sd kijkend dan).
Dat is juist degene die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:48:
Met je PIRs zet je de dimmer op 50% en met I2 op 100%.
Dus niet I1 maar I2 gebruiken en daar wat achter scripten. Kan niet zo moeilijk zijn.
Naar aanleiding van jouw post ben ik er wat dieper in gedoken, maar het komt er dus op neer dat hij daadwerkelijk onderscheid maakt tussen schakelen via zwave en input krijgen. Je kunt dan dus in Domoticz gewoon op basis van de statussen van de inputs scripten zie ik.

Moet ik dan input 2 gebruiken omdat het 'standaard schakelen' al direct gelinkt is aan input 1? Of is dat een foute aanname?

Uit de review van domotica-blog haal ik dat de input meteen weer naar 'uit' gaat als je de wandschakelaar los laat. Dit zal echter om een pulsdrukker gaan en niet om een tuimelschakelaar. Zo je dan met een tuimelschakelaar de input wel op 'aan' hebben staan tot je hem weer daadwerkelijk uit zet?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domoticz heeft genoeg aan minder dan een seconde 'aan' om een script te starten.
Als je daar dan rekening mee houdt dat je de drukknop net iets langer indrukt zie ik daar niet meteen een probleem in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:56:
Domoticz heeft genoeg aan minder dan een seconde 'aan' om een script te starten.
Als je daar dan rekening mee houdt dat je de drukknop net iets langer indrukt zie ik daar niet meteen een probleem in.
Dat is ook niet het probleem, maar ik heb nu gewoon geen pulsdrukkers dus zou voor mijn scenario gewone schakelaars willen gebruiken. Als L1 inderdaad een pulsdrukker verwacht, om ook te kunnen dimmen, kan je dan op L2 wel continu stroom hebben of gaat hij dan raar doen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, nog niets verbonden op I2 en I3.
Ik verwacht daar wel geen problemen mee. I1 kan ook overweg met continu spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@Gizz
Logs moet je ook weg laten schrijven naar een ram filesystem ;)
De standaard domoticz log schrijft trouwens ook naar ram. Als je inderdaad logging via opstartparameters hebt ingesteld moet je wel een ram filesystem aanmaken anders wordt er inderdaad te veel naar sd geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
Gizz schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:49:
[...]

Daar valt wat voor te zeggen. Aan de andere kant draait mijn Synology al jaren zonder problemen en is mijn Pi in 4 maanden van werkend naar disk i/o errors naar kernel panics naar dood gegaan. Ook niet echt betrouwbaar :P

Voorlopig werkt alles perfect (kon zo de database van Domoticz van de Pi restoren zonder problemen) en verdere uitbreidingen heb ik niet gepland. Daarnaast lijkt een harde schijf wat robuuster om continue logs naar te schrijven dan een SD-kaartje met een beperkt aantal schrijfacties.

[...]

Dat is juist degene die ik heb.
Naar het SD kaartje laat ik de DB en de Logs niet schrijven. Aan de PI Hangt een goedkoop schijfje aan van paar tientjes.. De PI zelf is redelijk vrij van schrijf acties.. Alle Logs zijn geforward naar de externe disk en de DBA ook.

Voordeel is dat deze de SD kaart minder belast, nadeel je hebt wel weer een klein device bij. De PI heb ik met dubbelzijdig tape aan de HDD geplakt in mn meterkast :+

via een cronjob wordt de back-up en log files weggeschreven naar een andere computer in huis elke nacht :) ik kan dus hoogstens een dag aan data missen mocht de HDD het begeven., of de SD kaart :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:03:
[...]

Dat is ook niet het probleem, maar ik heb nu gewoon geen pulsdrukkers dus zou voor mijn scenario gewone schakelaars willen gebruiken. Als L1 inderdaad een pulsdrukker verwacht, om ook te kunnen dimmen, kan je dan op L2 wel continu stroom hebben of gaat hij dan raar doen?
Ik heb afgelopen weekend een Qubino schakelaar (ZMNHAA2 dacht ik) in m'n gang geplaatst, de L1 ingang kan prima overweg met bi-stable switches, oftewel je ouderwetse aan/uit-lichtschakelaar. De L2 en L3 ingang nog niet gebruikt.

Met een dimmer ga je wel pulsdrukkers nodig hebben denk ik. Voor m'n woonkamer net vandaag een dimmer besteld (ZMNHDD1). Bij sandervurink.nl (goedkoop!) nog een Busch-Jaeger dubbele pulsdrukker besteld. De L1 gaat dan de lamp dimmen, de L2 wil ik de andere pulsdrukker aan vast knopen om als 'killswitch' te gebruiken (indrukken bij het verlaten van het huis/slapen om alles uit te zetten). Dat laatste doe ik nu met een 433Mhz wandzender die door de huiskamer slingert, maar daar gaat de batterij van leeg, ding kwijt blablabla (en stiekem is Z-Wave gewoon gaaf ;) ).

Hier overigens van Raspberry Pi > Synology > Intel NUC met ESXi (Domoticz in Ubuntu VM) gegaan.
Raspberry vond ik niet fijn, ook rare problemen soms. Synology bleven m'n 2 HDD's constant draaien wat ik onnodige slijtage & stroomverbruik vond. De NUC kan ik nog veel meer virtuele machines op draaien. Heb er bijv. ook eentje voor m'n OTGW uit te lezen op draaien. Een klein en zuinig PCtje is lang zo gek nog niet als server. Een Raspberry is dat eigenlijk ook, maarja daar kun je niet zomaar een x86 .exe op draaien :+

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 29-12-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

UltraSub schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:30:
@Gizz
Logs moet je ook weg laten schrijven naar een ram filesystem ;)
De standaard domoticz log schrijft trouwens ook naar ram.
Oh dan werkte dat bij mij ook zo, daar heb ik nooit iets aan veranderd. Punt blijft dat de boel stuk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:14:
Geen idee, nog niets verbonden op I2 en I3.
Ik verwacht daar wel geen problemen mee. I1 kan ook overweg met continu spanning.
Nou ja ik lees net van niet, als je op L1 continu zet gaat hij dimmen toch?
ThinkPadd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:52:
Ik heb afgelopen weekend een Qubino schakelaar (ZMNHAA2 dacht ik) in m'n gang geplaatst, de L1 ingang kan prima overweg met bi-stable switches, oftewel je ouderwetse aan/uit-lichtschakelaar. De L2 en L3 ingang nog niet gebruikt.

Met een dimmer ga je wel pulsdrukkers nodig hebben denk ik. Voor m'n woonkamer net vandaag een dimmer besteld (ZMNHDD1). Bij sandervurink.nl (goedkoop!) nog een Busch-Jaeger dubbele pulsdrukker besteld. De L1 gaat dan de lamp dimmen, de L2 wil ik de andere pulsdrukker aan vast knopen om als 'killswitch' te gebruiken (indrukken bij het verlaten van het huis/slapen om alles uit te zetten). Dat laatste doe ik nu met een 433Mhz wandzender die door de huiskamer slingert, maar daar gaat de batterij van leeg, ding kwijt blablabla (en stiekem is Z-Wave gewoon gaaf ;) ).
Ja ik ga er vanuit dat een gewone aan/uit-schakelaar het minder erg vindt als je geen pulsdrukker hebt. :P

Dus de L1 is dan voor de schakeling zelf bedoeld, de L2 is gewoon iets los wat je kan gebruiken naar eigen inzicht?
Hier overigens van Raspberry Pi > Synology > Intel NUC met ESXi (Domoticz in Ubuntu VM) gegaan.
Raspberry vond ik niet fijn, ook rare problemen soms. Synology bleven m'n 2 HDD's constant draaien wat ik onnodige slijtage & stroomverbruik vond. De NUC kan ik nog veel meer virtuele machines op draaien. Heb er bijv. ook eentje voor m'n OTGW uit te lezen op draaien. Een klein en zuinig PCtje is lang zo gek nog niet als server. Een Raspberry is dat eigenlijk ook, maarja daar kun je niet zomaar een x86 .exe op draaien :+
Ja lekker, heb ik net een Pi gekocht met Domoticz omdat ik dan los van mijn zeer betrouwbare en stabiele server kan draaien, krijg je dit soort verhalen. :+
Gizz schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:08:
Oh dan werkte dat bij mij ook zo, daar heb ik nooit iets aan veranderd. Punt blijft dat de boel stuk is :P
Je kunt natuurlijk ook gewoon pech hebben hè, het hoeft niet meteen te zijn dat werken met een Pi ruk is. Ze worden niet voor niets zo onwijs veel ingezet voor dit soort toepassingen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 29-12-2015 13:23 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
Wie?
z-wave Aeon labs multi sensor, doet het al een tijd goed, maar nu ineens niet meer
sinds gister blijft de bewegingssensor op aan staan, terwijl deze normaal na 3 minuten uitgaat
ik zag dat hij gister ook opgehouden was met de overige data te sturen.
na een beetje klooien, zend hij opeens alleen de Lux waarde. en daarna doet hij het gewoon weer.
alleen doet de bewegingssensor het nu dus niet meer.
in bedieningspaneel staat hij ook in "sleep" maar dit is eigenlijk altijd zo volgens mij.
er is helemaal niks veranderd, ook geen update oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:56
Iemand enig idee toevallig? SBFspot geinstalleerd op de RPI2 (naast Domoticz - nieuwste versie 3.1.2) met 2 inverters in huis (ieder eigen IP op lan) en deze beide in SBFspot.cfg. De smadata komt binnen en in Domoticz laat het zien 3501.441Kwh vandaag, dat is een beetje erg veel :) De SMA app op de telefoon laat 0,10 Kwh zien vandaag totaal. Alsof er een komma niet goed staat ofzo?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gonadan schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:22:
Je kunt natuurlijk ook gewoon pech hebben hè, het hoeft niet meteen te zijn dat werken met een Pi ruk is. Ze worden niet voor niets zo onwijs veel ingezet voor dit soort toepassingen. ;)
Is ook zo, zoals eerder aangegeven heb ik een Pi2 als mediacenter draaien en die doet het prima. Toch blijft de SD-kaart een zwak punt bij zowel de Pi als Pi2, het internet staat vol met berichten over SD-kaarten die corrupt raken na reboots, soms te repareren door opnieuw een image te laden, soms ook echt einde verhaal.

Over andere onderdelen van de Pi hoor je weinig tot niets. Ik kom in ieder geval zelden tot nooit iets tegen over een kapotte processor, ram of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gizz schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:40:
Is ook zo, zoals eerder aangegeven heb ik een Pi2 als mediacenter draaien en die doet het prima. Toch blijft de SD-kaart een zwak punt bij zowel de Pi als Pi2, het internet staat vol met berichten over SD-kaarten die corrupt raken na reboots, soms te repareren door opnieuw een image te laden, soms ook echt einde verhaal.

Over andere onderdelen van de Pi hoor je weinig tot niets. Ik kom in ieder geval zelden tot nooit iets tegen over een kapotte processor, ram of wat dan ook.
Wat mij opvalt is dat er meestal ook low-budget-no-name SD'tjes worden gebruikt in zo'n Pi, dan vraag je natuurlijk ook wel een beetje om storingen.

Voordeel is wel weer dat als je gewoon een backup hebt je binnen no-time weer een nieuwe SD hebt draaien met je bestaande config.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:56
Ja ik was zelf aant denken om misschien de Macmini (die nu toch al 24/7 draait voor plex en andere zaken) om daar ook dan Domoticz als master op te gooien. Dan kan die RPI2 in meterkast puur voor p1 meting ofzo dienen. Idee? :P

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

ja dat scheelt een hoop helaas.
montage zal ook wel schelen hoor: monteer hem even in wat laagjes rubber gok ik.
Ik heb ze direct in de bovenkant geschroefd en daardoor hoor ik het op de eerste verdieping prima als ik hem open of dichtdoe....
Dit zal wel minder zijn als je hem "geïsoleerd" ophangt vermoed ik.
Wat je al zei, om 1000 uit te geven voor de gordijnen gaat te ver maar mocht je een geniale ingeving/oplossing hebben hoor ik het graag!!

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Pagina: 1 ... 25 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.