• vanengelandt
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 18:59
Tip :
Philips LED Lampe (ersetzt 60 Watt) E27 2700 Kelvin - warmweiß, 10 Watt, 806 Lumen, dimmbar, 8718696449479, 6-er Pack [Energieklasse A+]
samen met

Z-Wave Plus Qubino Flush Dimmer
SKU: ZMNHDD1

met deze setup heb ik totaal geen flikkering of gebrom (muisstil)
let wel dat je de config file hebt voor deze nieuwe module in Domoticz

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:02

Pixelmagic

Ubergeek

ComTech schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:35:
Probeer hier emailnotificatie in te stellen als de deurbel ingedrukt wordt een snapshot van m'n ipcamera verzenden zodat ik kan zien wie er voor de deur staat.
Nu krijg ik de e-mail notificatie niet goed ingesteld

Zowel de gmail settings als via m'n provider smtp mail settings (ziggo) werken niet.
Krijg elke keer deze error:

code:
1
2
2015-12-17 16:30:28.943 Error: SMTP Mailer: Error sending Email to: !
2015-12-17 16:30:28.943 Error: Notification sent (email) => Failed

En bij het testen van de e-mail krijg ik dit
problem sending notification , check the api key

wat doe ik fout?
Ziggo blokeert de uitgaande poort van email, zoek ff op Ziggo smtp of zo voor meer details

PVoutput van mijn 4950Wp

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:01
Probeer hier emailnotificatie in te stellen als de deurbel ingedrukt wordt een snapshot van m'n ipcamera verzenden zodat ik kan zien wie er voor de deur staat.
Je moet bij ziggo echt zelf de afzender zijn.
Dus als jij voor je e-mail inlogt als comtech@ziggo.nl, dan moet je dit ook als afzender in Domoticz gebruiken. Je kunt niet deurbel@pi gebruiken als afzender.

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-10 14:29
Ik weet niet of mensen nog opzoek zijn naar KaKu spul, maar zaterdag heeft de Gamma ze in de aanbieding: https://www.gamma.nl/asso...id%3db_product_b021364802

Een goede actie?

Verwijderd

Krilo_89 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 18:51:
Ik weet niet of mensen nog opzoek zijn naar KaKu spul, maar zaterdag heeft de Gamma ze in de aanbieding: https://www.gamma.nl/asso...id%3db_product_b021364802

Een goede actie?
Die actie loopt al 3 weken.

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

tozzke schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:40:
[...]

Maak een string-variabele aan en noem hem iets van 'Slaapkamer_volledig_sfeer_uit' en geef hem de waarde 'volledig'.

Volgens mij zou het volgende dan moeten gaan werken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
If [Slaapkamer_switch = On] and [var Slaapkamer_volledig_sfeer_uit="volledig"]
Do
Set [Slaapkamer_switch = Off]
Set [Slaapkamer_avond = On]
Set [var Slaapkamer_volledig_sfeer_uit="sfeer"]

Else if [Slaapkamer_switch = On] and [var Slaapkamer_volledig_sfeer_uit="sfeer"]
Do
Set [Slaapkamer_switch = Off]
Set [Slaapkamer_sfeer = On]
Set [var Slaapkamer_volledig_sfeer_uit="uit"]

Else if [Slaapkamer_switch = Off] and [Slaapkamer_volledig_sfeer_uit="uit"]
Do
Set [Slaapkamer_avond = Off]
Set [Slaapkamer_sfeer = Off]
Set [var Slaapkamer_volledig_sfeer_uit="volledig"]

Zo wisselt het aan-commando van de switch tussen volledig aan, sfeer en uit

edit:

bij het uit-commando van Slaapkamer_avond en/of Slaapkamer_sfeer dien je het lichtpunt nog wel uit te schakelen (of het lichtpunt direct aanroepen)
Thanks! Je hebt me goed op gang geholpen. Ik heb hem wel iets aangepast omdat ik het niet heel logisch vind dat je met de aan knop de verlichting ook weer kunt uitzetten. Dus mijn opbouw ziet er iets anders uit

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KanONxF.png

Ten eerste lijkt er een bug in Domoticz te zitten die ervoor zorgt dat als je vanuit Blocky een variable string schrijft hij er altijd "" omheen zit ìn de variabele. Vervolgens kun je daar niet op sturen in Blocky zelf, maar met een nummertje werkt dat wel goed, al is het wat minder leesbaar dan.
Ten tweede loop ik er nu nog wel tegen aan dat als je alleen het blocky script nu gebruikt, het licht niet uit te zetten is omdat hij met de aan knop alleen switched tussen sfeer en avond.
Ik weet ook niet zo goed hoe ik dat kan oplossen, want volgens mij loop je met de 'uit' status weer tegen het probleem aan dat we die al uit hebben gezet na elke actie. Hoe detecteer je dan dat hij weer uit moet...
Wat ik nu heb gedaan is bij de schakelaar een uit script gekoppeld zodat als je de uit knop indrukt hij dat script aanroept (wat simpelweg de slaapkamer lamp direct uitschakeld). Dat werkt wel goed, alleen wordt dat script ook gestart doordat ik in blocky de switch uit zet, waardoor je het licht even kort ziet uitgaan als je schakelt tussen sfeer en avond.
Zou dat nog oplosbaar zijn of moet ik er mee leren leven? :P

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

met wat voor schakelaar bedien je die kaku zender? is dat een (maak)pulsschakelaar of een standaard schakelaar die in 2 standen (aan en uit) kan staan en je dus sowieso de schakelaar steeds uit en weer aan moet zetten om te wisselen tussen volledig en sfeer?

[ Voor 26% gewijzigd door tozzke op 17-12-2015 22:08 ]

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:20
Kort noob vraagje
Ik heb een milight aangestuurde ledstrip , werkt met milight appje en ik heb em werkend in domoticz. Nu probeer ik er een switch (eensleutelhanger als testcase) aan toe te voegen hij herkend de knop en ik heb hem ingesteld als slave van de milight maar die schakelt de strip niet. Wel veranderd de status in domoticz, en met domoticz kan ik de strip wel uitzetten en aan....

Wat doe ik fout.

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-10 13:59
Ik probeer Domoticz te installeren op mijn Synology DS415+. Ik heb via deze handleiding: https://www.domoticz.com/wiki/Synology

Op de Synology draait DSM 5.2

Maar ik loop tegen problemen aan bij het compilen van Domoticz.

Ik heb het gevoel dat cmake niet goed geinstalleerd wordt. Door:
code:
1
2
DS415> cmake -v
-ash: cmake: not found

Maar het grotere probleem zit hem in het compilen. Omdat `make` geen resultaat geeft voer ik `./configure` uit met onderstaande resultaat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
DS415> ./configure
---------------------------------------------
CMake 3.4.1, Copyright 2000-2015 Kitware, Inc.
Found GNU toolchain
C compiler on this system is: gcc
C++ compiler on this system is: g++
Makefile processor on this system is: make
g++ is GNU compiler
g++ has setenv
g++ has unsetenv
g++ does not have environ in stdlib.h
g++ has stl wstring
g++ has struct stat with st_mtim member
make: `cmake' is up to date.
Trace/breakpoint trap (core dumped)
Error when bootstrapping CMake:
Problem while running initial CMake

Zoeken naar "g++ does not have environ in stdlib.h" levert veel resultaat op, maar helaas nog geen 1 met een oplossing voor mij.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

• .Jeroen
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 08:49
WeeDzi schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:21:
Kort noob vraagje
Ik heb een milight aangestuurde ledstrip , werkt met milight appje en ik heb em werkend in domoticz. Nu probeer ik er een switch (eensleutelhanger als testcase) aan toe te voegen hij herkend de knop en ik heb hem ingesteld als slave van de milight maar die schakelt de strip niet. Wel veranderd de status in domoticz, en met domoticz kan ik de strip wel uitzetten en aan....

Wat doe ik fout.
Volgens mij is de slave functie bedoeld om Domoticz mee te laten schakelen als je de daadwerkelijke schakelaar met 2 afstandsbedieningen kunt bedienen. Bij klik aan klik uit kun je bijvoorbeeld meerdere ab's koppelen.
Wat jij wilt kun je denk ik makkelijk bereiken met een scène voor aanzetten en een scène voor uitzetten. De sleutelhanger laat je dan de scenes aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

BoschR schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:16:
Ik probeer Domoticz te installeren op mijn Synology DS415+. Ik heb via deze handleiding: https://www.domoticz.com/wiki/Synology

Op de Synology draait DSM 5.2

Maar ik loop tegen problemen aan bij het compilen van Domoticz.

Ik heb het gevoel dat cmake niet goed geinstalleerd wordt. Door:
code:
1
2
DS415> cmake -v
-ash: cmake: not found

Maar het grotere probleem zit hem in het compilen. Omdat `make` geen resultaat geeft voer ik `./configure` uit met onderstaande resultaat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
DS415> ./configure
CMake 3.4.1, Copyright 2000-2015 Kitware, Inc.
Found GNU toolchain
C compiler on this system is: gcc
C++ compiler on this system is: g++
Makefile processor on this system is: make
g++ is GNU compiler
g++ has setenv
g++ has unsetenv
g++ does not have environ in stdlib.h
g++ has stl wstring
g++ has struct stat with st_mtim member
make: `cmake' is up to date.
Trace/breakpoint trap (core dumped)
Error when bootstrapping CMake:
Problem while running initial CMake

Zoeken naar "g++ does not have environ in stdlib.h" levert veel resultaat op, maar helaas nog geen 1 met een oplossing voor mij.
Domoticz is gewoon als package te verkrijgen ;)
voeg http://jadahl.dscloud.me/sspks/ toe als pakketbron en je bent klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:25:
[...]

Misschien een idee om hierover een pagina aan te maken voor de WiKi van Domoticz.
Er is een readme op Github https://github.com/Egregi...icz/blob/master/README.md en een topic op Domoticz forum http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=7551
Wat zou de toegevoegde waarde dan nog zijn van een wiki pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 08:03:
[...]

Er is een readme op Github https://github.com/Egregi...icz/blob/master/README.md en een topic op Domoticz forum http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=7551
Wat zou de toegevoegde waarde dan nog zijn van een wiki pagina?
De WikI is een verzamelplek van alles wat je o.a met Domoticz kan doen. Eenvoudig terug te vinden en het delen van informatie. Nu moet je via zoeken er toevallig op terecht komen.

De WiKi gebruik ik ook vaak om weer ideeën op te doen voor nieuwe projecten.
Pas geleden zelf ook iets uitgewerkt voor Synology Logcenter icm Domoticz en gelijk een WikI voor aangemaakt zodat andere gebruikers als zij dit ook willen de wiki kunnen raadplegen ipv op diverse plekken te moeten zoeken.

Gebruikersgemak dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 18-12-2015 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
BoschR schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:16:
Wat men ^^^ zegt. Er is een package. Dat is het makkelijkst.
Als je het leuk vind om het zelf te compileren dan kun je ook naar cross compiling kijken zoals bv. in Simon's Blog: Cross compiling voor Synology - Part II.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartRot
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 17:10

Zowel de gmail settings als via m'n provider smtp mail settings (ziggo) werken niet.
Krijg elke keer deze error:

code:
1
2
2015-12-17 16:30:28.943 Error: SMTP Mailer: Error sending Email to: !
2015-12-17 16:30:28.943 Error: Notification sent (email) => Failed

En bij het testen van de e-mail krijg ik dit
problem sending notification , check the api key

wat doe ik fout?
Ja kan ook een kijken naar Telegram. Hier kan je een bot instellen die foto's van je ip-cam naar je telefoon sturen. Ik gebruik dit ook voor mijn deurbel. Via email duurden het net wat langer voor ik de foto op mijn telefoon had dan met telegram.

https://www.domoticz.com/wiki/Telegram_Bot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dit script gemaakt om mij een Pushover melding te sturen als er beneden wordt aangebeld, en vervolgens een foto via de mail als er boven (appartement 3e verd. ;) ) wordt aangebeld. Gaat allebei supervlot :? Of zou dat aan Gmail > Gmail liggen?

De ingebouwde mogelijkheid in Domoticz om een snapshot te sturen ben ik niet zo'n fan van, te weinig instelmogelijkheden. Bovenstaand Bash-script wordt aangeroepen via een Lua-script die alleen de eerste keer drukken binnen 30 sec. laat triggeren. Pakketbezorgers e.d. willen nog wel eens 3-4x drukken, normaal zou ik dan 3-4 meldingen krijgen, nu maar één :)

Misschien dat ik het Lua script nog wat ga aanpassen, nu werkt hij altijd. In principe hoeft hij niks te doen als we thuis zijn (dan horen we de bel immers wel), even een conditie toevoegen dat IemandThuis op 'Off' moet staan.

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 18-12-2015 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een simpele virtuele schakelaar thuis/weg kan je al veel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 12:51
https://www.clicktobuy.nl...xtlnk&utm_campaign=iMailo

Ik zie toevallig bovenstaande aanbieding bij ClickToBuy.
Die HomeEasy... Is dat eigenlijk een vervanger voor die RFXtrx433E Tranceiver?

Met andere woorden...
Kan ik de KAKU toestellen gebruiken via HomeEasy?
Krijg ik dan ook Domoticz aan de praat via de HomeEasy box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 08:17:
[...]

De WikI is een verzamelplek van alles wat je o.a met Domoticz kan doen. Eenvoudig terug te vinden en het delen van informatie. Nu moet je via zoeken er toevallig op terecht komen.

De WiKi gebruik ik ook vaak om weer ideeën op te doen voor nieuwe projecten.
Pas geleden zelf ook iets uitgewerkt voor Synology Logcenter icm Domoticz en gelijk een WikI voor aangemaakt zodat andere gebruikers als zij dit ook willen de wiki kunnen raadplegen ipv op diverse plekken te moeten zoeken.

Gebruikersgemak dus :)
Ik zal een poging wagen, wordt wel even zoeken hoe het allemaal werkt op de wiki...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
.Jeroen schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:19:
[...]

Volgens mij is de slave functie bedoeld om Domoticz mee te laten schakelen als je de daadwerkelijke schakelaar met 2 afstandsbedieningen kunt bedienen. Bij klik aan klik uit kun je bijvoorbeeld meerdere ab's koppelen.
Wat jij wilt kun je denk ik makkelijk bereiken met een scène voor aanzetten en een scène voor uitzetten. De sleutelhanger laat je dan de scenes aanzetten.
Euh je zou een light toch gewoon moeten kunnen schakelen met een knop? dat stel je toch gewoon in op het moment dat je de milight aanmaakt en er een button aan toevoegd? Das nu toevallig een sleutelhanger maar kan net zo goed een gewone schakelaar zijn.... maar het stomme is dat ik in Domoticz gewoon het apparaat kan uitschakelen. Als ik de knop gebruik gaat het object in domoticz uit (alsof je er op drukte) maar de lamp gaat fysiek niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:26:
[...]

Ik zal een poging wagen, wordt wel even zoeken hoe het allemaal werkt op de wiki...
Top en gaat je zeker lukken.

Als je een andere WiKi pagina opent zie je redelijk snel de opbouw.
Inloggen op de Wiki kun je doen met dezelfde gegevens als het Domoticz forum

Om de pagina aan te melden op de indexpagina kun je het beste even een bericht naar Thinpad sturen. Ze zijn bezig om dit om te zetten en kan hij deze direct meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er al 2 gemaakt en gelinkt op http://www.domoticz.com/wiki/Scripts#Specific_4
Als Thinkpad vind dat die ergens anders moeten/mogen gelinkt worden hoor ik dat wellicht wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luttyfrutty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:48

luttyfrutty

XBL: luttyfrutty

Heeft er iemand anders ook last van dat willekeurige packages op de Synology stoppen? Ik ben sinds kort in het bezit van een RFLink gateway en heb een Synology DS213+.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vooral last van Crashplan op de Synology. Bijna bij elke update ambras om het terug werkende te krijgen.
Voordat ik een Rasperry Pi had heb ik ook gepoogd om Domoticz op de nas te draaien maar dat heb ik nooit echt stabiel gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luttyfrutty

luttyfrutty

Opzich draait hij verder wel, maar er stoppen random packages en dit gebeurt meestal s nachts heb ik het gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Is er een Tweakert hier die weet of en hoe een Kamstrup 401 type 5A28G uitgelezen zou kunnen worden? Ik heb zo'n ding in de meterkast hangen die het aantal GJ's meet van mijn stadsverwarming. Ondertussen wel de vraag aan Kamstrup NL gesteld, maar nog geen reactie.

Ik weet wel dat er een IR leeskop (IR Converter Cable) bestaat, maar een soort kant&klare instructie hoe een en ander te bouwen lijk ik (nog) niet te kunnen vinden. Ik kom wel topics tegen waarbij men het via Arduino werkend heeft gekregen, maar ik ben mbt Arduino nog een n00b ;)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik paste in Setting het Theme aan (gebruik dark theme van Thinkpad) en krijg na opslaan ineens gerwim in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2" nu als hoofdpagina ipv de standaard pagina van Domtoticz.

Iemand een tip hoe je dit kunt herstellen

In deze pagina kun je geen instellingen aanpassen voor Domoticz en kan het dus niet terugzetten.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeOO op 18-12-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:54:
Ik heb er al 2 gemaakt en gelinkt op http://www.domoticz.com/wiki/Scripts#Specific_4
Als Thinkpad vind dat die ergens anders moeten/mogen gelinkt worden hoor ik dat wellicht wel :)
Nee dat is prima zo :) Verwijzing op de scripts pagina, en dan een eigen pagina voor het script + uitleg zelf.
MikeOO schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:53:
Ik paste in Setting het Theme aan (gebruik dark theme van Thinkpad) en krijg na opslaan ineens gerwim in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2" nu als hoofdpagina ipv de standaard pagina van Domtoticz.

Iemand een tip hoe je dit kunt herstellen

In deze pagina kun je geen instellingen aanpassen voor Domoticz en kan het dus niet terugzetten.
Dat is gek. Maar ligt niet aan mijn thema durf ik wel te zeggen, die overschrijft (tijdelijk) alleen wat kleurtjes op de pagina tijdens het laden, d.m.v. een CSS-bestand, verder niks spannends :D

Heb je niet toevallig bestaande bestanden overschreven waardoor je dit nu hebt? Ik zette dat soort frontpage pagina's altijd in een eigen map. Zomaar alles de 'www'-folder van Domoticz intrappen is nogal, gewaagd :p

Hij zal iets openen (index.html?), misschien die pagina even hernoemen (_index.html o.i.d.) en dan kijken of je er weer bij kunt. Anders een backup van je database maken en een reinstall :/
URL voor database backup is https://jouwip:domoticzpoort/backupdatabase.php

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 18-12-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luttyfrutty schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:33:
Heeft er iemand anders ook last van dat willekeurige packages op de Synology stoppen? Ik ben sinds kort in het bezit van een RFLink gateway en heb een Synology DS213+.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Geen last van. Ik draai hem op een DS414 met RFXCom. Welk package gebruik je?

Aanbieding Ibood voor de liefhebbers: http://www.ibood.com/home...ter&utm_campaign=date_nl#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luttyfrutty

luttyfrutty

Package van Jumbotroll met versienummer 2.0.3847-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook een DS414 met RFXCom en ZWave stick. Geen problemen met stoppende packages hoor. Heb wel Monit draaien, maar die heeft nog niet in hoeven te grijpen. Ik denk dat je het dan ergens anders moet zoeken, dus niet zozeer in Domoticz als boosdoener.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luttyfrutty

luttyfrutty

Ik denk dat het inderdaad aan de RFLink ligt. Bedankt voor jullie reactie! Verder was ik nog nieuwsgierig of jullie domoticz map als shared folder hadden toegevoegd? Ik wil namelijk ThinkPad z'n template gaan gebruiken en deze moet ik aan de WWW map toevoegen.

[ Voor 8% gewijzigd door luttyfrutty op 18-12-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai ook die van Jadahl. Geen centje pijn. Ik heb nog geen andere template toegevoegd. Nog geen zin/tijd gehad me hierin te verdiepen. Als het maar draait vind ik persoonlijk belangrijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luttyfrutty schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:46:
Ik denk dat het inderdaad aan de RFLink ligt. Bedankt voor jullie reactie! Verder was ik nog nieuwsgierig of jullie domoticz map als shared folder hadden toegevoegd? Ik wil namelijk ThinkPad z'n template gaan gebruiken en deze moet ik aan de WWW map toevoegen.
?

Ik heb zijn template ook in gebruik. Een ander mapje aangemaakt en daar de bestanden in gezet. Het package van Jadahl laat die map bij elke update met rust.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luttyfrutty

luttyfrutty

Dat begrijp ik inderdaad maar de locatie op mijn NAS is /usr/local/domoticz/www. Deze wilde als shared folder toevoegen maar dat is mij nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@CodeIt : vraagje.
ik las in topic deel 1 dat jij vanuit Domoticz AutoRemote aanstuurt. Da's nu net wat ik probeer te doen maar niet in slaag :-( Mijn Domoticz werkt, mijn AutoRemote ook vanuit tasker.
Wat ik geprobeerd had was de webversie van Autoremote (http://autoremotejoaomgcd.appspot.com/), daar werkt het ook niet mee (andere berichten wel)
Ik wou die url die hij daar voorstelt plakken in de aan-actie van een domoticz-switch.
Hoe stuur jij je AutoRemote vanuit Domoticz als ik vragen mag ?

Btw: de combinatie Domoticz - Tasker - Autoremote - Eventghost lijkt me erg leuk en opent mogelijkheden.
Heb me een Flirc besteld, kan ik misschien m'n Logitech Harmony One ook nog gaan gebruiken om te schakelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luttyfrutty

luttyfrutty

M.v.Veelen schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:00:
[...]

?

Ik heb zijn template ook in gebruik. Een ander mapje aangemaakt en daar de bestanden in gezet. Het package van Jadahl laat die map bij elke update met rust.
Het is me uiteindelijk toch nog gelukt. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luttyfrutty schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:41:
[...]

Het is me uiteindelijk toch nog gelukt. Toch bedankt!
Als het je zo snel lukt ga ik ook maar eens aan de klus dit weekend... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luttyfrutty

luttyfrutty

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:48:
[...]

Als het je zo snel lukt ga ik ook maar eens aan de klus dit weekend... :)
Met Midnight Commander heb ik alle bestanden op de goede plek gezet en het werkt meteen. Dus ik zou het zeker niet laten want het ziet er net iets beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imparator
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05 11:19
@ThinkPad

Heb nu een RPI 2 met domoticz draaien,

Krijg morgen de nieuwste intel nuc binnen,
Heb al een tijdje terug van jou een schema gekregen , VM enz. te installeren.

Zijn er nog dingen, waar jij tegen aan bent gelopen , bij het installeren van domoticz onder ubuntu ?
zodat ik er meteen , bij een schone installatie , alles goed kan instellen.

Tips van andere zijn ook welkom

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 23:52
Ik heb een Wiki pagina gemaakt van de verschillende manieren om Sonos te gebruiken in Domoticz. Leek mij wel handig aangezien er best wat informatie verspreid stond over verschillende forum topics. Aanvullingen en verbeteringen zijn van harte welkom.

Heb een link naar de pagina gezet op deze pagina. Als dat niet de goede plek is dan hoor ik het ook graag of kan iemand het meteen zelf aanpassen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:49
Stond nog op het verlanglijstje en dus maar besteld. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wmn79 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:01:
Ik heb een Wiki pagina gemaakt van de verschillende manieren om Sonos te gebruiken in Domoticz. Leek mij wel handig aangezien er best wat informatie verspreid stond over verschillende forum topics. Aanvullingen en verbeteringen zijn van harte welkom.

Heb een link naar de pagina gezet op deze pagina. Als dat niet de goede plek is dan hoor ik het ook graag of kan iemand het meteen zelf aanpassen natuurlijk :)
Nou....als je er ook een voor mijn Bluesound kan maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:58:
[...]

Nee dat is prima zo :) Verwijzing op de scripts pagina, en dan een eigen pagina voor het script + uitleg zelf.
[...]

Dat is gek. Maar ligt niet aan mijn thema durf ik wel te zeggen, die overschrijft (tijdelijk) alleen wat kleurtjes op de pagina tijdens het laden, d.m.v. een CSS-bestand, verder niks spannends :D

Heb je niet toevallig bestaande bestanden overschreven waardoor je dit nu hebt? Ik zette dat soort frontpage pagina's altijd in een eigen map. Zomaar alles de 'www'-folder van Domoticz intrappen is nogal, gewaagd :p

Hij zal iets openen (index.html?), misschien die pagina even hernoemen (_index.html o.i.d.) en dan kijken of je er weer bij kunt. Anders een backup van je database maken en een reinstall :/
URL voor database backup is https://jouwip:domoticzpoort/backupdatabase.php
Nee lag zeker niet aan jouw thema. Gebruik ik al een tijdje en vreemde was ook YetAnotherFrontpage gebruikte ik nu al ruim 1 week zonder problemen.

Later kreeg Domoticz nog meer vreemde problemen en verbinding werd steeds verbroken.
Uiteindelijk maar een Image teruggezet van 3 weken terug en laatste update weer toegevoegd.
Nu draait alles gelukkig weer normaal.

Geen idee wat er aan de hand was maar hij had zijn dag denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
tozzke schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 06:20:
[...]

Domoticz is gewoon als package te verkrijgen ;)
voeg http://jadahl.dscloud.me/sspks/ toe als pakketbron en je bent klaar
Klopt, had het inderdaad gevonden en dit gaat inderdaad een stuk sneller. Domoticz draait nu. Bedankt.

Pakketbron ook toegevoegd, maar begrijp nog niet echt hoe en waar ik de Z-stick moet toevoegen. Deze komt niet in de lijst te voorschijn in de lijst bij toe te voegen hardware (in Domoticz).

De z-stick blijft ook rood / blauw / geel knipperen.

Update:
Ik had in eerste instantie Domoticz geinstalleerd via "Synocommunity". Deze installeert zoals het hoort en draait versie 2.0.2112-5, maar na het toevoegen van "Jadahl" kan ik Domoticz bijwerken na een nieuwere versie (2.0.3856-7). Maar na het downloaden krijg ik de melding: Kan "Domoticz" niet installeren.

[ Voor 21% gewijzigd door BoschR op 19-12-2015 15:08 ]

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:45
BoschR schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:23:
[...]

Klopt, had het inderdaad gevonden en dit gaat inderdaad een stuk sneller. Domoticz draait nu. Bedankt.

Pakketbron ook toegevoegd, maar begrijp nog niet echt hoe en waar ik de Z-stick moet toevoegen. Deze komt niet in de lijst te voorschijn in de lijst bij toe te voegen hardware (in Domoticz).

De z-stick blijft ook rood / blauw / geel knipperen.

Update:
Ik had in eerste instantie Domoticz geinstalleerd via "Synocommunity". Deze installeert zoals het hoort en draait versie 2.0.2112-5, maar na het toevoegen van "Jadahl" kan ik Domoticz bijwerken na een nieuwere versie (2.0.3856-7). Maar na het downloaden krijg ik de melding: Kan "Domoticz" niet installeren.
Heb je het volgens deze volgorde gedaan? http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=47&t=7087

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
Top! Bedankt. Dit werkt inderdaad wel. Ging waarschijnlijk om het "vertrouwensniveau: elke uitgever". De foutmelding is ook niet echt heel erg duidelijk :X

Gek genoeg ben ik nu al weer een uur of 2 aan het zoeken waarom ik mijn eerste device (een Fibaro wall plug) niet toegevoegd krijg. De z-stick lijkt wel te reageren wanneer ik 3x snel op de B-knop druk. Maar in Domoticz zie ik de wall plug nergens terug.

Update:
Z-stick verwijderd als hardware en opnieuw toegevoegd. Nu kent die wel 4 nodes: 2x een wall plug (dat klopt) en 1x een "Aeotec Z-Stick Gen5" (Controller) dat klopt ook. De 4e regel zonder Description en een rood uitroepteken als status zegt me niks. Kan ik deze verwijderen?

[ Voor 18% gewijzigd door BoschR op 19-12-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2024

YKW

mobiliteit ten top

Hi allemaal,

Na de installatie van Philips Hue en mijn HonneyWell Evohome systeem en de mogelijkheden van IFTTT heb ik de smaak te pakken gekregen en wil ik meer gaan automatiseren. Daarover een vraag:

Ik wil met twee systemen werken, eentje op 433 MHZ met de RFXCOM en een Raspberry Pi voor Z-Wave. Nu is dat laatste geen probleem, het eerste wellicht wel:

1. De zonwering (ESMO motor, 433 MHZ)
2. De lichttherapie in mij BURG Badkamermeubel (433HMZ)
3. De deur van de parkeergarage (zender van Cardin Elettronica, 433 MHZ)
4. Badkamerventilatie via Z-Wave
5. De gordijnen openen en sluiten via Z-Wave.

Volgens mij wordt de eerste ondersteund door de RFCOM. Helaas het badkamer meubel en volgens mij de parkeergarage deur niet (al is het de vraag of hij het redt vanaf mijn huis). Nu kan je sommige afstandsbedieningen zoals bij Infrarood codes laten leren, is dat ook mogelijk met een RFXCOM? Hoe krijg ik nummer 2 en 3 ondersteund?

En daarnaast, kan ik beide systemen via 1 app bedienen op mijn telefoon? Of heb ik per systeem (433mhz en Z-Wave) een aparte app nodig?

PS: Ik heb ook een Neeo besteld (https://neeo.com/ & NEEO - The Thinking Remote), hopelijk kan je die op termijn ook koppelen aan de 433 MHz, Z-Wave wordt wel ondersteund.

Automatiseren kan je leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik wilde ook beginnen met demotica en ik dacht volgende set aan te schaffen:

https://www.momotica.nl/Domoticz-basis-set-Z-Wave
https://sites.google.com/site/nta8130p1smartmeter/webshop (de P1 kabel)

Dit zou genoeg moeten zijn om met Demoticz de slimme meter uit te lezen terwijl ik voorbereid ben om meer zwave spullen erbij aan te sluiten. Mis ik dan nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Dat moet prima lukken zo.
Ik heb zelf ook de geintegreerd zwave.me module.
Nou dacht ik dat die niet zo goed meer ondersteund gaat worden in de toekomst.
Dan is de zwave plus usb stick een betere keuze.
Vooralsnog werkt het voortreffelijk bij mij. (ik heb wel een ipad voeding erop zitten, voor de zekerheid)

Domoticz, z-wave, rfxcom-e en sbfspot (voor de sma omvormer) erop.
Wat kijkshop cresta's en fibaro tussenstekkers.
Een S0PCM S0 datalogger is ook onderweg.
Leuk speelgoed ;-)

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AUijtdehaag schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 22:01:
Dat moet prima lukken zo.
Ik heb zelf ook de geintegreerd zwave.me module.
Nou dacht ik dat die niet zo goed meer ondersteund gaat worden in de toekomst.
Dan is de zwave plus usb stick een betere keuze.
Vooralsnog werkt het voortreffelijk bij mij. (ik heb wel een ipad voeding erop zitten, voor de zekerheid)

Domoticz, z-wave, rfxcom-e en sbfspot (voor de sma omvormer) erop.
Wat kijkshop cresta's en fibaro tussenstekkers.
Een S0PCM S0 datalogger is ook onderweg.
Leuk speelgoed ;-)
Ik zat te kijken naar deze als tussenstekker
https://www.momotica.nl/D...ars/Greenwave-Powernode-1
Goedkoper en op zolder / achter de keuken plint zie ik het mooie ledje toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Klopt.
Stukken goedkoper, maar niet handig met dubbele stopcontacten.
De fibaro is echt compact.
Waren er geen problemen met die? (ik moet echt even googlen daarvoor, dus ik weet het niet)

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snieuwen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
maomanna schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:02:
[...]

hier is het ook aangepast. Niet meer de lijn, maar dots.
Beide geldt voor mij: slechts 1x per uur en af en toe stippen i.p.v. lijn, nog geen logica weten te achterhalen.
Ik zou dit liefts per minuut willen zien. Of configureerbaar.
S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
snieuwen schreef op zondag 20 december 2015 @ 09:29:
[...]

Beide geldt voor mij: slechts 1x per uur en af en toe stippen i.p.v. lijn, nog geen logica weten te achterhalen.
Ik zou dit liefts per minuut willen zien. Of configureerbaar.
S
Ik heb mede om deze reden een prio plaatsing van een slimme meter aangevraagd. Kan die Youless eruit en kan ik ook gas loggen. Kost me wel €70 maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
Is er iemand die ervaring heeft met de piface, had hem bijna een jaar draaien en is me de sd kaart gecrashed en geen goede backup..........
Maar ik krijg de piface nu niet meer aan de draai, de switches verschijnen wel van de s0 meters en de watermeter, maar de rfx meters komen niet te voorschijn.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 22:24
iemand hier met een Android tablet die gebruikt maakt van Tasker + Motion Detector om de tablet aan te laten gaan bij langs lopen.

Ik heb het draaiend maar is niet stabiel, na een nacht lijkt het vaak niet meer te werken en moet ik alles rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:44
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 22:18:
[...]

Ik zat te kijken naar deze als tussenstekker
https://www.momotica.nl/D...ars/Greenwave-Powernode-1
Goedkoper en op zolder / achter de keuken plint zie ik het mooie ledje toch niet
Zelfde stekker hier voor minder te krijgen. Werkt, maar wel met issues zoals je hier kunt lezen. Verliest contact, versterkt andere nodes niet etc. Ik heb er twee, maar ik zou als vervolg zeker een Fibaro kiezen.
YKW schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:03:
Hi allemaal,

Na de installatie van Philips Hue en mijn HonneyWell Evohome systeem en de mogelijkheden van IFTTT heb ik de smaak te pakken gekregen en wil ik meer gaan automatiseren. Daarover een vraag:

Ik wil met twee systemen werken, eentje op 433 MHZ met de RFXCOM en een Raspberry Pi voor Z-Wave. Nu is dat laatste geen probleem, het eerste wellicht wel:

4. Badkamerventilatie via Z-Wave
5. De gordijnen openen en sluiten via Z-Wave.

Volgens mij wordt de eerste ondersteund door de RFCOM. Helaas het badkamer meubel en volgens mij de parkeergarage deur niet (al is het de vraag of hij het redt vanaf mijn huis). Nu kan je sommige afstandsbedieningen zoals bij Infrarood codes laten leren, is dat ook mogelijk met een RFXCOM? Hoe krijg ik nummer 2 en 3 ondersteund?

En daarnaast, kan ik beide systemen via 1 app bedienen op mijn telefoon? Of heb ik per systeem (433mhz en Z-Wave) een aparte app nodig?

PS: Ik heb ook een Neeo besteld (https://neeo.com/ & NEEO - The Thinking Remote), hopelijk kan je die op termijn ook koppelen aan de 433 MHz, Z-Wave wordt wel ondersteund.
Als je wil werken met inleren kun je kijken naar Broadlink RM-pro(ik gebruik die van mij niet meer, dus bij interesse PM). Deze kan dat perfect, alleen kan de Broadlink geen signalen ontvangen buiten de inleermodus, dus niet geschikt voor weerstations etc. Op domoticz.com kun je zien hoe dit apparaat integreert.

Bij RFXCom moet het apparaat ondersteund zijn. Garagedeur werkt vaak met "rolling code" voor de veiligheid, dus grote kans dat die niet wordt ondersteund.

[ Voor 60% gewijzigd door arjandijk162 op 20-12-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arjandijk162 schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:18:
[...]

Zelfde stekker hier voor minder te krijgen. Werkt, maar wel met issues zoals je hier kunt lezen. Verliest contact, versterkt andere nodes niet etc. Ik heb er twee, maar ik zou als vervolg zeker een Fibaro kiezen.
[...]
Die Greenwaves heb ik ook gehad en weer teruggestuurd. Gisteren 3x deze en 1x deze ontvangen. Die werken prima. Alleen geen energiemeting, maarja dat hoef ik toch niet bij elke plug te hebben. Voor energiemeting heb ik deze gekocht, werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:44
De Popp schakelaars ken ik niet, maar over Edomotica ben ik ook niet erg enthousiast(gaat dan om de e27 fittingschakelaar). Die vallen ook erg vaak weg. Waarom heb je niet gekozen voor een iets duurdere fibaro schakelaar?

[ Voor 9% gewijzigd door arjandijk162 op 20-12-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YKW schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:03:
[...]

[...]
Die eerste moet je gewoon even proberen, zelfde met je badkamermeubel.
De RFXCOM even aan je Windows PC hangen en dan RFXmngr openen. En dan de originele afstandsbediening bedienen en kijken of je iets voorbij ziet vliegen wat daarop lijkt (je zult waarschijnlijk ook wel weerstations van je buren e.d. oppikken). Mocht dat niet werken dan kun je nog besluiten om de afstandsbediening op te sturen naar RFXCOM, dan kunnen zij proberen om hem met de RFXCOM aan de praat te krijgen.

Garagedeur kun je vergeten, dat is een rolling code en valt dus niet met RFXCOM te besturen. Gelukkig maar, want anders zou iemand anders ook zomaar je garagedeur kunnen openen. Je kunt beter kijken of er een aansluiting op zit voor een externe drukknop o.i.d., dan kun je er een Z-Wave module aan vast knopen.
UltraSub schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:31:
[...]

Ik heb mede om deze reden een prio plaatsing van een slimme meter aangevraagd. Kan die Youless eruit en kan ik ook gas loggen. Kost me wel €70 maar goed.
Ik had in m'n appartement nog zo'n oude draaischijfmeter en daar een YouLess op. Maar daarmee had ik het gasverbruik nog niet in beeld. Een tweede YouLess zou weer 70-80 euro kosten, maar voor die prijs heb je ook een slimme elektrameter & slimme gasmeter. Ik heb dus ook twee nieuwe meters laten plaatsen op verzoek (prio-plaatsing idd).
arjandijk162 schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:37:
De Popp schakelaars ken ik niet, maar over Edomotica ben ik ook niet erg enthousiast(gaat dan om de e27 fittingschakelaar). Die vallen ook erg vaak weg. Waarom heb je niet gekozen voor een iets duurdere fibaro schakelaar?
Die e-Domotica plugs zijn gewoon rebranded Eversprings. De variant met stroommeting had ik er al twee van (AN158) en die werken perfect. Fibaro is leuk, maar als ik 5 plugs wil hebben loopt dat behoorlijk in de papieren ;)

[ Voor 76% gewijzigd door ThinkPad op 20-12-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjandijk162 schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:18:
[...]

ThinkPadd schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:25:
[...]

Die Greenwaves heb ik ook gehad en weer teruggestuurd. Gisteren 3x deze en 1x deze ontvangen. Die werken prima. Alleen geen energiemeting, maarja dat hoef ik toch niet bij elke plug te hebben. Voor energiemeting heb ik deze gekocht, werkt ook prima.
Hmm reeds bestelt, als ze moeilijk gaan doen stuur ik ze weer terug.

Edit: Wat gebruiken mensen om een dubbele groep te meten, in mijn geval voor de kookplaat ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:02:
[...]

[...]

Hmm reeds bestelt, als ze moeilijk gaan doen stuur ik ze weer terug.

Edit: Wat gebruiken mensen om een dubbele groep te meten, in mijn geval voor de kookplaat ?
Ik weet niet of daar iets voor is. Want als ik kijk hoe mijn verbruik omhoog schiet (gemeten op de Youless dus) als ik de kookplaat aanzet, dan betwijfel ik of je daar iets voor gaat vinden gezien het grote verbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:12:
[...]

Ik weet niet of daar iets voor is. Want als ik kijk hoe mijn verbruik omhoog schiet (gemeten op de Youless dus) als ik de kookplaat aanzet, dan betwijfel ik of je daar iets voor gaat vinden gezien het grote verbruik :)
Ik dacht aan een aparte kwh meter op de groepen te laten zetten in de meterkast en uitlezen met een pulsmeter, maar die meters lijken allemaal gespitst te zijn op terug leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heb volgens mij wel eens van die zwave klemmen gezien om groepen te meten. Misschien zoiets dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:02:
Ik heb achter mijn automaat een din rail kwh meter gezet en middels rs485/modbus via een script aan domoticz geknoopt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
Heb mijn piface inmiddels weer aan de loop, heb er 4 s0 meters opzitten die potentiaal vrij zijn aangesloten op de piface, ook een tcrt5000 op de watermeter, deze zit ook op de piface, kan op deze manier dus het verbuik per groep in huis meten en zo ook groot verbuikers er uit pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
kook op gas dus die kan ik niet meten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2024

YKW

mobiliteit ten top

ThinkPadd schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:52:

Die eerste moet je gewoon even proberen, zelfde met je badkamermeubel.
De RFXCOM even aan je Windows PC hangen en dan RFXmngr openen. En dan de originele afstandsbediening bedienen en kijken of je iets voorbij ziet vliegen wat daarop lijkt (je zult waarschijnlijk ook wel weerstations van je buren e.d. oppikken). Mocht dat niet werken dan kun je nog besluiten om de afstandsbediening op te sturen naar RFXCOM, dan kunnen zij proberen om hem met de RFXCOM aan de praat te krijgen.

Garagedeur kun je vergeten, dat is een rolling code en valt dus niet met RFXCOM te besturen. Gelukkig maar, want anders zou iemand anders ook zomaar je garagedeur kunnen openen. Je kunt beter kijken of er een aansluiting op zit voor een externe drukknop o.i.d., dan kun je er een Z-Wave module aan vast knopen.
Werk het RFXmngr ook met Mac? Alles waar MS op stond is vervangen door Apple.... En bij de garagedeur kon ik, toen ik een extra zender bestelde, met de eerste zender de tweede programmeren..kan dat dus niet met de RFXcom?

Automatiseren kan je leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:22:
Waarom zou je je kookplaat willen meten :?
Om een onderverdeling te maken in de groot gebruikers, zelfde vraag kan zijn "waarom zou ik de wasmachine willen meten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YKW schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:23:
[...]

Werk het RFXmngr ook met Mac? Alles waar MS op stond is vervangen door Apple.... En bij de garagedeur kon ik, toen ik een extra zender bestelde, met de eerste zender de tweede programmeren..kan dat dus niet met de RFXcom?
Ik heb op mijn Macbook Pro Parallels draaien zodat ik de RFXCOM manager ook nog kan gebruiken onder de Windows omgeving. Het is mss wat omslachtig, maar werkt wel.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
was machine meten is wel leuk, is de 60gr eco stand nou echt zoveel zuiniger als de normale stand bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martenjw schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:25:
was machine meten is wel leuk, is de 60gr eco stand nou echt zoveel zuiniger als de normale stand bijvoorbeeld
Ja, en ik denk niet dat je ineens zachtgekookte eieren gaat koken omdat de hardgekookte eieren meer stroom kosten >:)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:24:
[...]

Om een onderverdeling te maken in de groot gebruikers, zelfde vraag kan zijn "waarom zou ik de wasmachine willen meten"
Wasmachine meten doe ik ook, ik heb een script die een melding stuurt als de wasmachine klaar is: http://domoticz.com/forum...c.php?f=23&t=253&start=40
Maar meten vanwege de kosten doe ik niet, ik ga er niet minder om wassen ofzo. Voor testjes (is programma X zuiniger dan programma Y) is het wel geinig, maar daarvoor ga ik er niet 24/7 een Z-Wave node tussen laten.

Kookplaat meten kon nog wel eens lastig zijn, hij zal via Perilex aangesloten zijn en als je pech hebt via meerdere fasen. Een kWh-meter voor meerdere fasen loopt gauw in de papieren :X

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 20-12-2015 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
ze zeggen dan wel eens koop niet hetgeen je werkgever je biedt maar om inderdaad perilex te gaan meten met s0..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:29:
[...]

Ja, en ik denk niet dat je ineens zachtgekookte eieren gaat koken omdat de hardgekookte eieren meer stroom kosten >:)
Dat niet, maar uiteindelijk kan het zo zijn dat de kookplaat significant is in het stroom gebruik dan weet ik dat hem vervangen voor inductie een optie wordt. 7.5kwh gemiddeld per dag en dat mag nog naar beneden, standby gebruik is nu 28watt dus ik moet nu op zoek naar de apparaten zelf. Ik ga het dan niet meer redden met aggregaties per uur op totaal gebruik.

Din kwh meter is niet zo duur en de electricien moet toch langskomen omdat ze de buurt aan het bang maken zijn ivm het vervangen van de waterleiding naar kunststof en ze denken dat onder mijn fundering de aarde draad vast zit aan de waterleiding 8)7. Als hij er dan toch is ....

Edit: Ik heb maar 1 fase (aangesloten) in huis, zou met een 1fase din meter moeten kunnen dan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
ik heb 2 probleempjes met mn eerste setup. ik heb een elro dimmer in mijn woonkamer ingebouwd, gekoppeld en werkt enigzins maar zodra ik de slider beweeg gaat de lamp pulseren. als ik een paar keer op de slider klik dan gaat ie soms op 1 intensiteit staan maar niet de ingestelde (bijv instellen op 40% maar dan vol aan gaan).

2e probleem is dat ik er geen knop op kan laten werken. ik heb de schakelaar zoals de handlijding vermeld als slave device toegevoegd. Als ik dan de knop bedien gaat in domoticz de lamp wel uit maar fysiek niet. dus de domoticz status is uit maar de lamp blijft branden

iemand een idee? of zou het liggen aan het feit dat ik een dimmer koppel aan een aanuit schakelaar?

[ Voor 6% gewijzigd door WeeDzi op 20-12-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:25
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:35:
[...]

Dat niet, maar uiteindelijk kan het zo zijn dat de kookplaat significant is in het stroom gebruik dan weet ik dat hem vervangen voor inductie een optie wordt. 7.5kwh gemiddeld per dag en dat mag nog naar beneden, standby gebruik is nu 28watt dus ik moet nu op zoek naar de apparaten zelf. Ik ga het dan niet meer redden met aggregaties per uur op totaal gebruik.

Din kwh meter is niet zo duur en de electricien moet toch langskomen omdat ze de buurt aan het bang maken zijn ivm het vervangen van de waterleiding naar kunststof en ze denken dat onder mijn fundering de aarde draad vast zit aan de waterleiding 8)7. Als hij er dan toch is ....

Edit: Ik heb maar 1 fase (aangesloten) in huis, zou met een 1fase din meter moeten kunnen dan.
Als je koken op meerdere fasen hebt wordt het inderdaad heel lastig.

Maar de kans is dat, net zoals bij mij, de kookgroep van vraagsteller gewoon bestaat uit 2 groepen van 16A afgemonteerd in een Perilex aansluiting. Ik heb zelf helaas geen ervaring met gebruik meten hiervan, maar er zullen ongetwijfeld genoeg verbruiksmeters voor in de groepenkast bestaan en in het geval van de dubbele kookgroep lijkt me, in het geval van gewoon 2x 16A, dat je dit gewoon moet kunnen doen met 2 verbruiksmeters :).

Maar ook ik heb m'n twijfels bij de vraag of je dit wel echt moet willen. Als het doel inderdaad is om eventueel de switch van keramisch-electrisch naar inductie te verantwoorden, dan is het nut van je investering in het meten van het verbruik beperkt tot het moment dat je daadwerkelijk besluit om wel of niet de switch te maken.

Maar als je tijdens het koken een paar avonden de rest van je totale verbruik constant houdt, dan kan je toch ook erachter komen hoe veel het precies verbruikt ;)

Overigens, niet alleen voor je verbruik is een switch naar inductie aan te bevelen hoor. Het genot van het pijlsnel je water aan de kook krijgen, plaat die nooit heter wordt dan de onderkant van je pannen, niet meer inbranden, direct na evt. overkoken ongestraft een doekje over je plaat kunnen halen, etc.

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 20-12-2015 21:04 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:55
Ben op zoek om de output van een zonneboiler controller (SR1168) via RS-485 in Domoticz in te lezen.

USB naar RS-485 omvormer heb ik, maar nog geen idee wat voor software nodig is?

Kan iemand me op weg helpen ?

[ Voor 3% gewijzigd door hannibal2206 op 21-12-2015 00:52 ]

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
eymey schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:03:

Overigens, niet alleen voor je verbruik is een switch naar inductie aan te bevelen hoor. Het genot van het pijlsnel je water aan de kook krijgen, plaat die nooit heter wordt dan de onderkant van je pannen, niet meer inbranden, direct na evt. overkoken ongestraft een doekje over je plaat kunnen halen, etc.
offtopic:
Ik wil ook switchen van keramisch naar inductie. Maar heb nu dus zo'n perilex ding (2 groepen dus), en naar wat ik lees is het niet ff simpel om te bouwen. Is dat echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

WeeDzi schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:50:
ik heb 2 probleempjes met mn eerste setup. ik heb een elro dimmer in mijn woonkamer ingebouwd, gekoppeld en werkt enigzins maar zodra ik de slider beweeg gaat de lamp pulseren. als ik een paar keer op de slider klik dan gaat ie soms op 1 intensiteit staan maar niet de ingestelde (bijv instellen op 40% maar dan vol aan gaan).
Welke dimmer ? Er zijn voor elro 3 type coderingen. De meeste devices kunnen ze alle 3 aan maar zijn niet alle 3 even betrouwbaar.
2e probleem is dat ik er geen knop op kan laten werken. ik heb de schakelaar zoals de handleijding vermeld als slave device toegevoegd. Als ik dan de knop bedien gaat in domoticz de lamp wel uit maar fysiek niet. dus de domoticz status is uit maar de lamp blijft branden
Heb je de remote dan wel direct gekoppeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb een Perl script gevonden dat eenvoudig is en werkt op m'n Rpi-2.
De output is in hex en ook gedecodeerd in ascii:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
+++ sendserial
 CMD: /?!\r\n
 COUNT: 16
 HEX: 2F414D5034353232372D303631340D0A
 ASCII:
/AMP45227-0614

--- sendserial
+++ sendserial
 CMD: 000\r\n
 COUNT: 152
 HEX: 02302E30302E362E30284638463230303030290D0A302E30302E362E31283136323332333039290D0A322E31382E31283031303039372E3539290D0A322E31382E32283030363935342E3632290D0A322E31382E30283031373035322E3231290D0A332E32382E31283030313330342E3632290D0A332E32382E32283030333135372E3534290D0A332E32382E302830303436322E313629
 ASCII:
0.00.6.0(F8F20000)
0.00.6.1(16232309)
2.18.1(010097.59)
2.18.2(006954.62)
2.18.0(017052.21)
3.28.1(001304.62)
3.28.2(003157.54)
3.28.0(00462.16)
--- sendserial

Ik start het script door het simpelweg op de prompt aan te roepen:
perl ampy.pl

Is bovenstaande data een beetje eenvoudig geschikt te maken voor weergave in Domoticz?
En kan ik dat script met enige regelmaat starten waarna de data in een log wordt geschreven?
Hoewel het een domme meter is en geen 'smart meter' denk ik wel dat dit moet kunnen :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:02
Speedy-Andre schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:39:
Ik heb een Perl script gevonden dat eenvoudig is en werkt op m'n Rpi-2.
De output is in hex en ook gedecodeerd in ascii:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
+++ sendserial
 CMD: /?!\r\n
 COUNT: 16
 HEX: 2F414D5034353232372D303631340D0A
 ASCII:
/AMP45227-0614

--- sendserial
+++ sendserial
 CMD: 000\r\n
 COUNT: 152
 HEX: 02302E30302E362E30284638463230303030290D0A302E30302E362E31283136323332333039290D0A322E31382E31283031303039372E3539290D0A322E31382E32283030363935342E3632290D0A322E31382E30283031373035322E3231290D0A332E32382E31283030313330342E3632290D0A332E32382E32283030333135372E3534290D0A332E32382E302830303436322E313629
 ASCII:
0.00.6.0(F8F20000)
0.00.6.1(16232309)
2.18.1(010097.59)
2.18.2(006954.62)
2.18.0(017052.21)
3.28.1(001304.62)
3.28.2(003157.54)
3.28.0(00462.16)
--- sendserial

Ik start het script door het simpelweg op de prompt aan te roepen:
perl ampy.pl

Is bovenstaande data een beetje eenvoudig geschikt te maken voor weergave in Domoticz?
En kan ik dat script met enige regelmaat starten waarna de data in een log wordt geschreven?
Hoewel het een domme meter is en geen 'smart meter' denk ik wel dat dit moet kunnen :)
Heel veel wegen naar Rome.
Een linkje naar de source zou handig zijn, iets deftigs maken met Perl lukt mij over het algemeen wel.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
DukeBox schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:40:
[...]

Welke dimmer ? Er zijn voor elro 3 type coderingen. De meeste devices kunnen ze alle 3 aan maar zijn niet alle 3 even betrouwbaar.

[...]

Heb je de remote dan wel direct gekoppeld ?
het is de HE876 ik heb em nu met AC protocol ingesteld kan natuurlijk met een ander protocol proberen is ARC dan betrouwbaarder?

en wat betreft die knop ja ik heb hem bij de lamp als slave device ingesteld en je ziet dat domoticz ook ziet en uitvoert dat de lamp uit moet en dus ook gaat. Maar fysiek blijft het ligt branden.....

Edit
door je vragen kreeg ik nieuwe zoek ingevingen en kwam dit topic tegen http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=17&p=42143 schijnt met deze dimmer types vaker voor te komen een zogenaamd dimcycle..... oplossing
" Send a Set Dim level 99% to avoid entering the dimmer to go into the dim cycle.
This can be used to replace the ON command."
\Nu nog even uitzoeken hoe je dat fixed

[ Voor 20% gewijzigd door WeeDzi op 20-12-2015 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

WeeDzi schreef op zondag 20 december 2015 @ 23:31:
en wat betreft die knop ja ik heb hem bij de lamp als slave device ingesteld en je ziet dat domoticz ook ziet en uitvoert dat de lamp uit moet en dus ook gaat. Maar fysiek blijft het ligt branden.....
Dat klopt dus.. zo werkt slave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
DukeBox schreef op zondag 20 december 2015 @ 23:37:
[...]

Dat klopt dus.. zo werkt slave.
dan heb ik de handleiding niet begrepen... hoe moet je de knop dan instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Zoals ik al eerder schreef, direct koppelen aan je schakelaar/dimmer.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 20-12-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
DukeBox schreef op zondag 20 december 2015 @ 23:39:
Zoals ik al eerder schreef, direct koppelen aan je schakelaar/dimmer.
ik heb de handleiding exact gevolgd...
ik snap niet wat je dan bedoeld met direct koppelen aan je schakelaar...?

ik heb in de edit van de lamp de schakelaar als slave device ingesteld zoals de handleiding dat voorschrijft....

ben ik nu zo noob of lijkt dat maar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

WeeDzi schreef op zondag 20 december 2015 @ 23:47:
ik snap niet wat je dan bedoeld met direct koppelen aan je schakelaar...?
Het is best verwarrend, slave is alleen bedoeld voor domoticz om de status aan te passen bij gebruik van meer dan 2 schakelaars(en/of remotes) door deze als 1 te zien, verder gebeurd er dus niets.
Je moet alsnog beide schakelaars (en/of remotes) aan de switch koppelen.

En waar wordt dat in de handleiding gemeld ? Volgens mij staat dat alleen bij hotel schakelingen e.d. Voor een standaard setup is dat niet nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 20-12-2015 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Raymond P schreef op zondag 20 december 2015 @ 23:04:
[...]

Heel veel wegen naar Rome.
Een linkje naar de source zou handig zijn, iets deftigs maken met Perl lukt mij over het algemeen wel.
http://wiki.volkszaehler....meters/power/edl-ehz/e110

Daar komt hij vandaan, dat is tevens de maker van de IR lees/schrijfkop die op m'n Ampy 5227 meter zit.
De Rpi herkent hem als cp210x op usb1.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Speedy-Andre schreef op maandag 21 december 2015 @ 00:13:
[...]

http://wiki.volkszaehler....meters/power/edl-ehz/e110

Daar komt hij vandaan, dat is tevens de maker van de IR lees/schrijfkop die op m'n Ampy 5227 meter zit.
De Rpi herkent hem als cp210x op usb1.
Daar is wel wat mee te doen ja.
Ik ben alleen niet bekend met Raspberry, kan je perl modules installeren? Of draait het gewoon Debian oid?

<knip>

edit:
Ik zag een paar posts terug een korte samenvatting van je staan.
Een voorzetje: http://pastebin.com/1M0Zi4gG

Met note, als ik je example response pak vanuit je vorige bericht dan krijg ik geen complete dataset.
Hij start netjes met STX maar ik mis een ETX aan het einde.
Waarschijnlijk is een van de seriële settings niet goed waardoor je niet het hele bericht binnen krijgt.

[ Voor 36% gewijzigd door Raymond P op 21-12-2015 04:24 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand een tip voor onderstaand in LUA code.

Ik wil mijn lichtplan uitbreiden. Normaal gaat er 1 lamp aan in de woonkamer als er niemand thuis is en het donker wordt. Nu heb ik er een virtuele switch bijgemaakt voor een vakantiestand. Normaal blijft het licht aan tot er iemand thuis komt en zelf het licht uitdoet.

Als ik op vakantie ben wil ik bepaalde lampen ook aan laten gaan als het donker wordt maar deze moeten op een bepaalde tijd ook uitgaan. Ik wil niet met timers werken maar proberen alles in LUA te houden.

Maar ik zie even niet.

Mijn huidige code die alles regelt

[code=lua]
local presence_switch = 'IemandThuis'
local isdark_switch = 'State - IsDonker'
vSchemer_licht_aan = tonumber(uservariables['Schemer_licht_aan'])

function sleep(n)
os.execute("sleep " .. tonumber(n))
end

commandArray = {}

if devicechanged[isdark_switch] then
if (otherdevices[isdark_switch] == 'Off' and otherdevices['Vakantie'] == 'Off' and otherdevices['Zon op-onder'] == 'Off' and vSchemer_licht_aan >= 1) then
commandArray['Buitenlamp voordeur']='Off'
commandArray['Lampen bij bank']='Off'
commandArray['Ganglamp (Kerst)']='Off'
commandArray['Lamp bij TV']='Off'
commandArray['Lamp op sidetable']='Off'
commandArray['Leeslamp']='Off'
commandArray['LED Sidetable']='Off'
commandArray['Buitenverlichting (kerst)']='Off'
commandArray['Variable:Schemer_licht_aan'] = tostring(0)
commandArray['Variable:vakSchemer_licht_aan'] = tostring(0)
print('<font color="blue">LICHT - Het is licht geworden - Alle lampen uit!!</font>')

elseif (otherdevices[presence_switch] == 'On' and otherdevices['Vakantie'] == 'Off' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and otherdevices['Zon op-onder'] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 0) then
commandArray['Lampen bij bank']='On'
commandArray['Ganglamp (Kerst)']='On'
commandArray['Lamp bij TV']='On AFTER 600'
commandArray['Lamp op sidetable']='On AFTER 601'
commandArray['Buitenverlichting (kerst)']='On AFTER 1800'
commandArray['Variable:Schemer_licht_aan'] = tostring(1)
print('<font color="blue">THUIS - Het is donker en er is iemand Thuis - Lichten gaan aan!!</font>')

elseif (otherdevices[presence_switch] == 'Off' and otherdevices['Vakantie'] == 'Off' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and otherdevices['Zon op-onder'] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 0) then
commandArray['Lamp op sidetable']='On'
commandArray['Variable:Schemer_licht_aan'] = tostring(2)
print('<font color="blue">NIET-THUIS - Er is niemand Thuis - Het is donker - Licht op de sidetable gaat aan!!</font>')
end
end

if devicechanged[presence_switch] then
if (otherdevices[presence_switch] == 'Off' and otherdevices['Vakantie'] == 'Off' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and otherdevices['Zon op-onder'] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 1) then
print('<font color="blue">WEGGAAN - De laatste persoon heeft heeft het huis verlaten- Het is donker - Alle lichten gaan uit en Licht op de sidetable gaat aan!!</font>')

elseif (otherdevices[presence_switch] == 'On' and otherdevices['Vakantie'] == 'Off' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and otherdevices['Zon op-onder'] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 2) then
commandArray['Buitenlamp voordeur']='On FOR 3'
commandArray['Lampen bij bank']='On'
commandArray['Ganglamp (Kerst)']='On'
commandArray['Lamp bij TV']='On'
commandArray['Buitenverlichting (kerst)']='On'
commandArray['Variable:Schemer_licht_aan'] = tostring(1)
print('<font color="blue">THUISKOMEN - Het is donker en er komt iemand thuis - Lichten gaan aan!!</font>')
end
end

return commandArray
[/code=lua]

Nu zou ik dus een nieuwe optie erbij moeten maken die bijna gelijk is aan Er is niemand Thuis - Het is donker - Licht op de sidetable gaat aan!! en zou met onderstaand prima werken.

Maar nu moet er ook nog een optie bij komen die om bv 02:15 alles uit zet als de vakantiestand On is.
Nog mooier als er random tijd op zit rond die tijd. Nu kan ik natuurlijk nog een virtuele switch aanmaken die op een bepaalde tijd omgezet wordt met de time functie en deze switch laten controleren op devicechanged. Maar zou mooi zijn als ik dit gewoon in LUA kon maken.

[code=lua]
elseif (otherdevices[presence_switch] == 'Off' and otherdevices['Vakantie'] == 'On' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and otherdevices['Zon op-onder'] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 0) then
commandArray['Vakantieboven_switch01)']='On AFTER 1800'
print('<font color="blue">VAKANTIESTAND - Er is niemand Thuis - Het is donker - Licht op de sidetable gaat aan!!</font>')
end
[/code=lua]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:33:
Iemand een tip voor onderstaand in LUA code.

[...]
Je kunt 'On RANDOM 30' gebruiken bijv. Die zet een switch aan op een random moment binnen 30 minuten.

Verder zou ik de verlichting in een groep zetten die je dan aan/uit schakelt, daar wordt het script wat compacter van ;) De status van een groep kun je niet opvragen in Lua dacht ik, maar daarvoor kun je een virtuele switch gebruiken die je in de groep zet en waar je dan de status van opvraagt in je Lua script :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Raymond P schreef op maandag 21 december 2015 @ 01:12:
[...]

Daar is wel wat mee te doen ja.
Ik ben alleen niet bekend met Raspberry, kan je perl modules installeren? Of draait het gewoon Debian oid?

<knip>

edit:
Ik zag een paar posts terug een korte samenvatting van je staan.
Een voorzetje: http://pastebin.com/1M0Zi4gG

Met note, als ik je example response pak vanuit je vorige bericht dan krijg ik geen complete dataset.
Hij start netjes met STX maar ik mis een ETX aan het einde.
Waarschijnlijk is een van de seriële settings niet goed waardoor je niet het hele bericht binnen krijgt.
Dat zou best kunnen, volgens mij moest ik hem afbreken omdat hij niet stopte met lezen :)
Er is iets niet helemaal netjes in het voorbeeldscript.
Perl is denk ik al geïnstalleerd, anders kon hij dit script niet uitvoeren lijkt mij.
Als ik de pastebin data in een script zet, wat gaat hij dan doen behalve de leeskop uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:44:
[...]

Je kunt 'On RANDOM 30' gebruiken bijv. Die zet een switch aan op een random moment binnen 30 minuten.

Verder zou ik de verlichting in een groep zetten die je dan aan/uit schakelt, daar wordt het script wat compacter van ;) De status van een groep kun je niet opvragen in Lua dacht ik, maar daarvoor kun je een virtuele switch gebruiken die je in de groep zet en waar je dan de status van opvraagt in je Lua script :)
Verlichting in groepen schakelen wordt lastig omdat meerdere lampen eigen schakelmomenten hebben.
Op zich is dat verder voor mij ook geen probleem en kan ik alles per lamp afstellen. Daarbij gaat het maar om 1 script wat alle verlichting schakelt. Anders moet ik meerdere groepen gaan maken en dan ben ik net zo ver, scheelt misschien maar een paar regels in LUA.

Ik heb het voorlopig maar even opgelost met een virtuele switch die de lichten uitzet in de vakantiestand.
Kijk ik binnenkort wel hoe ik dit in LUA kan verwerken icm met een time optie.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 21-12-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 19:03
In Domoticz heb ik de nieuwe firmware (249) geladen maar na lange tijd wachten leek hij voltooid en heb ik de apparatuur opnieuw gestart om zeker te zijn van goede werking. Echter, in domoticz krijg ik nu de RFXtrx 433 helemaal niet meer te zien.
Ook kan ik hem niet opnieuw toevoegen want hij ziet geen aangesloten apparatuur.

Nu lijkt het te zo te zijn dat het flashen niet gelukt is. RFXmngr herkent de RFXtrx wel, RFXflash dan weer niet... Enig idee hoe dit aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zanthr schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:13:
In Domoticz heb ik de nieuwe firmware (249) geladen maar na lange tijd wachten leek hij voltooid en heb ik de apparatuur opnieuw gestart om zeker te zijn van goede werking. Echter, in domoticz krijg ik nu de RFXtrx 433 helemaal niet meer te zien.
Ook kan ik hem niet opnieuw toevoegen want hij ziet geen aangesloten apparatuur.

Nu lijkt het te zo te zijn dat het flashen niet gelukt is. RFXmngr herkent de RFXtrx wel, RFXflash dan weer niet... Enig idee hoe dit aan te pakken?
Heb je wel een RFXtrx433E versie en niet de RFXtrx433, dus zonder de E. Want dan zou je de verkeerde firmware gebruikt hebben.

Heb je ook de laatste versie van RFXflash gedownload. Weet niet of deze nieuwer is maar voor de zekerheid.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 21-12-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Zanthr schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:13:

Dit probleem had ik ook met het flashen via Domoticz.
Sluit de RFXtrx aan op een windows machine en flash je juiste firmware versie met de laaste RFXflash versie.

------------------------------------------------------------------------------------

Mocht iemand zijn plafondwaaier aan willen sluiten op Domoticz:
http://www.aliexpress.com...e-control/1859126710.html

Ik kan bevestigen dat deze werkt!

[ Voor 18% gewijzigd door renedis op 21-12-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

renedis schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:06:
Mocht iemand zijn plafondwaaier aan willen sluiten op Domoticz:
http://www.aliexpress.com...e-control/1859126710.html

Ik kan bevestigen dat deze werkt!
RFXCOM is sowieso heel erg flexibel hierin. Ik had een tijdje geleden een nieuw setje van de Conrad wat niet werkte met de RFXCOM waarop ik even een support mail verstuurd heb naar hem. Op zijn verzoek even naar hem opgestuurd, hij heeft het getest, de firmware aangepast en mijn hardware weer terug gestuurd en nu hebben we firmware 193 die ook de nieuwe Conrad hardware ondersteund :)

Al kan ik me voorstellen dat een fan wat lastiger op te sturen is :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Speedy-Andre schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:22:
[...]

Dat zou best kunnen, volgens mij moest ik hem afbreken omdat hij niet stopte met lezen :)
Er is iets niet helemaal netjes in het voorbeeldscript.
Perl is denk ik al geïnstalleerd, anders kon hij dit script niet uitvoeren lijkt mij.
Als ik de pastebin data in een script zet, wat gaat hij dan doen behalve de leeskop uitlezen?
Het resultaat versturen naar http://10.0.0.5:8080 wat het interne adres is van mijn domoticz server.
Daar heb ik een dummy p1 smart meter met idx 243.
Uiteraard dat stukje setting dus even veranderen naar jouw situatie.

Voor http heb ik een library gebruikt, naar alle waarschijnlijkheid is die niet voorgeinstalleerd. Als je bak debian minded is staat er ergens bovenin het scriptje een regeltje apt gecomment die je kan kopieren en uitvoeren.

Als ik vanavond weer even tijd heb kijk ik nog wel even naar het serial deel.

- knip -

Pagina: 1 ... 23 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.