Omdat je enkel NoMotion wil tellen, kun je in Domoticz/Lua ook opvragen wanneer de laatste status wijziging is geweest. Als je dit vergelijkt met de huidige datumtijd, heb je het aantal seconden wanneer deze voor het laatste gewijzigd is.endness schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:41:
Zo kan 't ook inderdaad, alleen heb ik dan een extra uservar nodig die ik op 1 zet. Ik controleerde nu de switch zelf, en daar gaat het fout inderdaad.. Ik heb nu 2 scriptjes draaien. 1 van tsjoender, die de virtuele-motion-switch uitzet bij 30 minuten geen beweging, een ander (device-triggered) script, die diezelfde switch aanzet zodra er beweging is.
In principe, als je Motion Sensor dus op NoMotion staat, kun je met die lastupdate bepalen hoelang hij al op NoMotion staat en heb je eigenlijk die hele teller niet meer nodig.
Als ThinkPad in de dRules (git repo die ik aan ThinkPad cadeau gedaan heb) wil graven, dan staat de gehele oplossing nog wel ergens.
Het idee van het tellen van het aantal minuten komt via mij bij ThinkPad terecht. Ik gebruik echter geen domoticz, maar een Zipabox hier heb ik niet de mogelijk om eenvoudig die datumtijd op te vragen. Vandaar de teller wat van de Zipabox omgezet is naar een Domoticz variant. Ik moet wel toegeven dat de teller eenvoudiger ik gebruik is als je ook veel blocky gebruikt.