Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57175

Topicstarter
Het verbaasde me dat een zoekopdracht op NEEO niets op leverde op tweakers.
Volgens mij is dit product de droom remote voor elke HTPC en of domotica tweaker.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/003/133/493/ee2dfe1a370ed2e577466a9bd9572aa9_large.png?1421105845

https://www.kickstarter.c...inking-remote/description
http://www.neeo.com/

De NEEO is een afstandsbediening met een slimme hub. de hub bied naast infrarood ondersteuning voor Bluetooth 4.0, Bluetooth BLE (low energy), Wi-Fi, 6LowPAN, ZigBee, Thread en Z-Wave.

Per gebruiker kan de afstandsbediening worden geprogrammeerd.
En acties kunnen volgens if this than that principe worden gebouwd zodat alles naar wens is te maken.

De volgende stretch goals staan op het programma:
- REST API en Custom HTTP commands.
- IFTTT intergratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-07 18:00
Ziet er gaaf uit.... Ben zelf backer van het Homey kickstarter project, benieuwd of deze afstandsbediening hier goed mee samen kan werken :-).

Zag dat iemand op het Homey forum deze vraag ook al gesteld heeft, wellicht een mooie aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 565589

Zijn er mensen die nog van plan zijn de NEEO aan te schaffen? De goedkoopste optie voor een zilveren (aluminium) remote + NEEO brain is momenteel $249. Ze bieden ook een optie om er 10 te kopen voor $1800. Dat scheelt toch $69 (zie pro combo). Ik ben zeker geïnteresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjn
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-07 07:19

wjn

Ik heb er al een besteld (brain + remote), ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark His Words
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-03 16:25
Besteld, ik had de laatste White Rabbit edition :) Thanks voor de tip, ik zocht al zo'n alles in 1 oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-07 20:36
Ook besteld! De Black Cat edition! Hoge verwachtingen van, hopelijk voor mij de alles in één afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06 00:30
Ook brain en remote besteld. Eerste kickstarter voor mij. Hoop dat het goed gaat. Inhoudelijk zijn ook mijn verwachtingen hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sIRwa3
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 09:32
zit er ook aan te denken. Zou je nou ook klik aan kunnen aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 565589

433 mhz (klik aan klik uit) wordt out of the box niet ondersteund. Er zijn veel backers die hierom gevraagd hebben. Voor zover ik het nu begrepen heb, gaat NEEO een externe bridge leveren waarmee het protocol alsnog ondersteund zal worden. Het zal voor ons wel handig zijn, omdat de klik aan klik uit ontvangers een stukje goedkoper zijn dan bijvoorbeeld z-wave producten.

Kan iemand mij vertellen wat ze precies bedoelen met een A public REST API en Custom HTTP?
Zou dit betekenen dat je ook dit soort goedkope wifi led controllers kan aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sIRwa3
De Custom HTTP zou dat moeten ondersteunen, als ik het zo lees..

Ik heb net gebacked! ben benieuwd naar shipping date's, volgens de site gaan ze in maart de eerste units sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeMade
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 20:43
Cool! Ik heb gisteren ook een brain + remote besteld. Er kwam gelukkig net een Early Bird Neeo Combo vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:13

ratz

Gadgetgeek

Was net op zoek naar een update voor m'n Logitech Harmony met support voor Philips Hue en met IR boost functie (voor IR apparaten achter gesloten kastdeuren) - heb de NEEO gebacked met een White Rabbit limited edition combo pack.

[ Voor 5% gewijzigd door ratz op 03-02-2015 23:16 ]

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:18
Vorige week de black cat gebacked, ik denk dat de iPad Air 2 met Roomie Remote in de verkoop kan als deze binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-07 15:28
Ik heb er ook voor gekozen om deze remote te kopen. Mijn huidige setup kan hier mee bestuurd worden en de toekomstige domotica (zwave) producten die ik wil gaan aanschaffen moeten hier ook mee aan te sturen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 20:02

HeroS

SmartHome Nerd

Hier ook 1 aangeschaft...wel even getwijfeld tussen de nieuwe Logitech HUB maar deze is ook nog niet verkrijgbaar en gaat waarschijnlijk nog wel even een tikje meer kosten.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:49
Wat ik mij even afvraag bij dit project is of meer "exotische" merken ook ondersteund worden. Ik heb bijv. een Anthem AV-Receiver en een Classé setup. Kan je de remote ook dingen laten leren? Is mij nog niet helemaal duidelijk.

Verder wel heel gaaf, en hiermee vervang je heel veel apparaten. Alleen nog klik-aan-klik-uit er nog bij zou een uitkomst bieden.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Volgens mij kun je zelf IR codes leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:49
HeroS schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:42:
Volgens mij kun je zelf IR codes leren.
Dat zou wel gunstig zijn. Ik ga nog even uitzoeken op welk protocol de Philips Livingwhites lampen werken. Als die ook ondersteund worden ga ik denk ik ook maar over op een aanschaf. Ik word gek van al die AB's en dit is tot nu toe wel een van de mooiste oplossingen die ik ben tegen gekomen.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Ir codes zijn te leren en de database met codes wordt heel groot. Als de living whites via een hue bridge lopen gaat het zeker werken.

[ Voor 6% gewijzigd door peptalk op 06-02-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Huppa over de 1,2 mil heen :)

We got IFTTT channel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 10:42

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Leuk ding:)
Zwave Plus toevallig? enig idee welke zwave het ding gebruikt (openzwave stack?)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Denk het niet...maar gaat me ook niet om het z-wave gedeelte. Misschien als 3de controller zou kunnen.

Ik vind vooral het http commands/REST api gedeelte fijn dan kan ik al heleboel regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik zoek nog een vervanger voor mij logitech harmony en als zwave daarbij kan (of commando's naar mijn controller) zou dat natuurlijk super zijn.
Er is en oude logitech ooit geweest waar zwave in zat maar die bestaat allang niet meer helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Hier gaat hij ook de harmony one vervangen...de volume knop werkt niet meer zo goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik zit alleen een beetje te twijfelen..
Ik ben wel vaker een early adopter maar vaak is dan de "revisie 2" wel degene zonder bugs..
In hoeverre kun je dit bijvoorbeeld retourneren als het niet werkt?
Ze ondersteunen de Europese zwave bijvoorbeeld maar een module of sensor die niet in Amerika wordt geleverd, ondersteunen ze die wel?
Ook wel jammer dat de 433 niet wordt meegenomen maargoed dat kan dan via een pi met rfxcom gok ik.
Ding heeft wel een hoge waf factor natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:21
Zit nog een beetje te twijfelen tussen deze en Homey. Homey is natuurlijk duurder en ondersteund meer, maar deze heeft weer een afstandsbediening en ondersteund volgens mij ook wel de belangrijkste protocollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Heel eerlijk moet je denk ik niet te veel verwachten van het z-wave/zigbee/etc gedeelte.

Ik zie het niet gebeuren dat je gemakkelijk regels kunt maken. Maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Wicked-Game schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:36:
Wat ik mij even afvraag bij dit project is of meer "exotische" merken ook ondersteund worden. Ik heb bijv. een Anthem AV-Receiver en een Classé setup. Kan je de remote ook dingen laten leren? Is mij nog niet helemaal duidelijk.
Ik heb ook Classé apparatuur en Classé staat niet bij de lijst van ondersteunde merken. Maar hij kan nieuwe IR codes leren, dus dat moet geen probleem zijn.

Twijfel nog of ik het ga doen of niet. Ik heb een Logitech Harmony Ultimate, prima ding maar dit is wel weer een paar stappen beter natuurlijk. Al is het maar vanwege de accu die naar verluidt lang meegaat.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-04 00:24
Classé komt toch ook uit Canada? Kan me niet voorstellen dat ze die niet in de database opnemen... In de comments is er specifiek naar gevraagd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:21
HeroS schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:22:
Heel eerlijk moet je denk ik niet te veel verwachten van het z-wave/zigbee/etc gedeelte.

Ik zie het niet gebeuren dat je gemakkelijk regels kunt maken. Maar wie weet.
Doel je dan op NEEO of Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

NEEO bedoel ik.

Homey gaat dit volgens mij allemaal wel werken. Eerst zien natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Hell Yeah!

Kodi (formerly XBMC) and PLEX using their native APIs. Many of you had asked for it and we already put it on the roadmap. We are now making this a top priority!
Open source solution for device integration. We will provide source code on Github to allow the creators amongst you to build their own 2-way device integrations using HTTP/REST APIs.

Dat is pretty nice!

Nog 20 uur om te backen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Ik heb het gebacked. Black cat uitvoering.

Denk dat de Harmony Ultimate over een tijdje de deur uit kan ;)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Kon het ook niet meer tegenhouden... Ook een zwarte kat gebacked.
Zelfs als hij niet tof werkt met mijn domotica is het een vervanger voor mijn logitech (die de vriendin dan niet meer hoeft te richten...)
Weet iemand hoe sterk die ir is? Als hij aan de andere kant van de kamer staat (5 meter) en de hond staat er tussen, komt het signaal dan wel aan gokken jullie?

• peptalk
DRuw schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:08:

Weet iemand hoe sterk die ir is? Als hij aan de andere kant van de kamer staat (5 meter) en de hond staat er tussen, komt het signaal dan wel aan gokken jullie?
Ik heb begrepen dat ze die Brain of die IR extender achter een TV hebben geplaatst en dat door de 360 graden IR het signaal gewoon aankomt via reflecties.

• matery
Zo de actie is afgelopen op Kickstarter. Ik ben heel beniuwd hoe de voting nu gaat werken, wat er gevote gaat worden en wanneer ze de eerste Neeos zullen versturen. Weet iemand of het bedrag nu direct van mij CC ingehouden wordt eigenlijk?

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-07 18:53
Ja het bedrag wordt nu meteen, na het beëindigen van de "bak" periode en bij succes, afgeschreven.

• DRuw

DRuw

ben benieuwd!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Bij mij is het al afgeschreven :)

• DRuw

DRuw

Ja, daar zullen ze best snel mee zijn;)
toch geinig, 50k als doel en 1500K binnen harken...

[ Voor 40% gewijzigd door DRuw op 12-02-2015 18:38 ]

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-07 18:53
Heeft vaak ook een vervelende bijkomstigheid. Ze hebben er bij het opzetten van dit project geen rekening gehouden met zoveel stuks te moeten maken. Ik heb bij andere kickstarter projecten de ervaring dat de levertijd ruim erg ruim wordt overschreden. Ik hoop voor jullie dat het hier binnen de perken blijft.

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:15
sunnybird schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:24:
Heeft vaak ook een vervelende bijkomstigheid. Ze hebben er bij het opzetten van dit project geen rekening gehouden met zoveel stuks te moeten maken. Ik heb bij andere kickstarter projecten de ervaring dat de levertijd ruim erg ruim wordt overschreden. Ik hoop voor jullie dat het hier binnen de perken blijft.
Ja daar ben ik ook een beetje bang voor heb het zelfde met mijn Sense. Verwacht was november en hij is nog niet binnen :|

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

• Bananeman
  • Niet online
Ja die Sense heb ik ook gebacked, is inmiddels zo lang geleden dat ik 'm al een beetje vergeten was :+

Hopelijk gaat het met de NEEO soepeler.

Motor-forum.nl

• matery
Als ik hem maar voor de kerst heb dan vind ik het prima :) ik zag nu de verwachte leverdatum op mei staan.

• Bananeman
  • Niet online
Kerst 2016 bedoel je dan hè? :+

Motor-forum.nl

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hmm zie nu dit draadje pas, en heb hem op dag 2 backed :P
Geen idee of het wat is want vind er eigenlijk nèt wat te weinig knoppen aan zitten, maarja als het niks is raak ik hem wel kwijt gok ik zo.
Niet dat ik veel van die opties zal gebruiken maar zocht een htpc remote met meer knoppen dan een apple remote en minder dan een mce remote en met goede knoppenlayout (ben nogal picky).
Vind het vooral erg jammer dat op de remote zelf geen ir zit, flink gemiste kans.
Naja we gaan het binnenkort wel zien, blijf er nog altijd gemengde gevoelens bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
Ik hoop het niet :X Volgens mij hebben ze de hardware al ruime tijd op papier staan is het nu een kwestie van fabriceren en uitleveren. Alle optie die ze nog willen gaan toevoegen worden volgens mij via updates verstuurd dus daar hoeft gelukkig niet op gewacht te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Heb het idee dat ze de boel redelijk onder controle hebben. Het zijn ook "maar" 6000 remotes en brains die ze moeten maken.Dat moet te overzien zijn.

Heb ook liever dat ze de tijd nemen en een goed product opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-07 07:37

SilencerNL

No remorse

Ik heb gebacked met mijn creditcard. Hier is het alleen nog een reservering. Dus nog niet daadwerkelijk afgeschreven.
Donderstraaltje schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:09:
...
Vind het vooral erg jammer dat op de remote zelf geen ir zit, flink gemiste kans.
...
Ik denk dat je er weinig van zult merken. Ze hebben getest met de Brain achter een televisie. Het was nog steeds mogelijk om die TV te bedienen. Volgens mij is de 360 graden IR blaster erg krachtig, en komen de signalen prima aan via weerkaatsing.

[ Voor 46% gewijzigd door SilencerNL op 13-02-2015 08:16 ]

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Nou het gaat mij niet om de TV want dat zal wel goed komen, maar de audioapparatuur in het cabinet.
Tenzij de infrarood signalen door hout gaan wat ik ten zeerste betwijfel gaat deze situatie problemen opleveren.
In de comments is daar een tijd over gediscussieerd en eigenlijk zeer terecht.
Juist daarom kan het zijn dat hij er hier weer erg vlug uit vliegt in april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Ik lees in de FAQ:

Is an IR extender part of the package?
Yes, an IR blaster unit comes with each NEEO Brain. Simply plug it into the Brain and place it in your AV equipment cabinet. It’s cord is long, no worries!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Mja hoe mijn kast in elkaar zit is wat lastig uitleggen, maar denk zelfs dat ik er met zo'n kabel niet uit kom.
Het komt er op neer dat mijn audioapparatuur net kwa diepte past en zo'n oogje krijg ik er niet voor.
Overigens heb ik wel ideeën want je kunt ir extenders kopen die werken via een standaard 3,5" audioplug en die kan ik dan inbouwen en via de achterkant aansluiten.

Dit soort:

Afbeeldingslocatie: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Doc/images/277/c01823140.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Donderstraaltje schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:15:
Nou het gaat mij niet om de TV want dat zal wel goed komen, maar de audioapparatuur in het cabinet.
Tenzij de infrarood signalen door hout gaan wat ik ten zeerste betwijfel gaat deze situatie problemen opleveren.
In de comments is daar een tijd over gediscussieerd en eigenlijk zeer terecht.
Juist daarom kan het zijn dat hij er hier weer erg vlug uit vliegt in april.
Als je apparatuur via IP te bedienen is dan is het te hopen dat dat snel wordt toegevoegd en heb je geen extra dingen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sIRwa3
Naja we gaan het binnenkort wel zien, blijf er nog altijd gemengde gevoelens bij hebben.
zeg, als jou kastje zo lastig is dat de brein EN/OF een extender er niet kunnen komen, dan helpt een ir op de remote toch ook niet? ik vind het een slimme keuze om deze beperkte/gebrekkige zender elders te plaatsen en zo krachtiger te maken waardoor ze de remote dunner en efficienter kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Heb vrij zicht vanaf de bank, het is geen inbouwkast of meubel of iets :P
Zou dan haast met een foto moeten komen om het uit te leggen.
Heb nu een standaard tv remote met cec en eventueel een losse (universele) ir remote en die werkt perfect vanaf de bank, alleen vind ik die button layout niet optimaal en hij is niet meer leverbaar mocht er iets gebeuren.
Ooit heb ik eens zo'n ir piramide gehad om ir signalen over te brengen naar een andere ruimte ofzo en dat was hier ook niet zo'n succes.
Als ik nu de remote richt vanaf waar ik de brain (kunnen) zou zetten dan reageert het ook niet meer.

Ben niet de enige die hier mee zit en ben echt benieuwd wat voor elkaar te krijgen is zodra het hier is.
Aangezien hij wlan heeft overweeg ik om anders met de 3D printer een plafond beugel te maken of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sIRwa3
je zou zelf een IR mod kunnen doen, een IR ledje met een kabeltje IN je apparaat bouwen waar het ledje mooi naast de ontvanger plaatst. Bij mij op de zaak doen ze dat met een hoop apparatuur. je zou b.v een extra RCA chassis deel aan de achterkant kunnen monteren. Dan plug je in de brein en gaan! Je zou kunnen daisy chainen als je meerdere apparaten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Yups naar lopen kijken, dat is dat ding met het plaatje al is dat proprietary. De ruimte is er wel :)
Maar persoonlijk zou ik het zo liever niet doen, hoop gedoe omdat er naar mijn mening ff niet over nagedacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Je kunt toch altijd nog elke willekeurige ir extender er bij gebruiken.
Of de brain achter je plaatsen. Ik weet alleen niet of de brain ook draadloos werkt, dus dat hij niet met een kabel aan een routr hoeft te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Ja ik denk dat we deze discussie onderhand moeten onderbreken, het gaat steeds minder over de remote hier :P
Maar ik kan hem niet achter me plaatsen, dan was het probleem in 1x opgelost. De appartement indeling is hier nogal knudde. Maar uiteindelijk gaat het daar niet om, ik blijf erbij dat het onverstandig was ir uit de remote te laten.

We gaan het zien en als hij me niet bevalt vliegt hij er gewoon uit, daar zitten nog meer factoren aan dan waar moet de brain staan, ook hoe fijn werken de knoppen want dat is wel heel erg aan de minimale kant. Waarom ik hem dan gekocht heb is de vraag? - want die vraag komt? Nou omdat de basisknoppen op de goede plek zitten dus het wat kan zijn. Is het niks ben ik hem al kwijt want het PM's gekregen van mensen die de kickstarter gemist hebben en hem maar al te graag in april al hebben voordat de meeste mensen hem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Hij is gewoon te pre-orderen voor 299$ op de NEEO website. Dus afgezien van een paar tientjes goedkoper hoeft niemand hem te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Interview met de NEEO:
http://ec.libsyn.com/p/1/...36d1ca5df91a&c_id=8568955

Klinkt allemaal erg goed!

Vooral het stukje over de hand herkenning ...cool!

[ Voor 11% gewijzigd door HeroS op 23-03-2015 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:01
Eerst zien, dan geloven. Er bestaan al jaren prachtige en ergonomische afstandsbedieningen, maar uiteindelijk staat of valt het systeem met de gebruiksvriendelijkheid en de ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik overweeg deze te kopen, maar hoor graag of er nog beweging zit in de eerste leveringen.

Moet dat bakje op de kast staan, of mag dat ook in de kast?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Leveringen zijn uitgesteld.

Er zit ook nog een mini IR versie van dat 'bakje' bij voor in de kast, waarschijnlijk kan de grote er dan ook wel bij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Dan ga ik toch wachten tot,ze echt starten met leveren.

Bij kickstarter zijn er nogal wat projecten die nooit leveren, of gewoon een stuk rommel of half ontwikkeld spul versturen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Full-size home automation in every sense: We initially had a very solid but simple Z-wave implementation. Due to your many requests on http://my.neeo.com, we decided to expand our Z-Wave implementation a lot. The much requested "secondary controller” is in on day one. According to new Z-Wave terminology, the term "secondary controller" is outdated and is replaced by "learn mode" and "controller shift". With "learn mode" our controller can be added to existing networks. With "controller shift" you can add another controller to an existing network. Additionally, we can reassure you that NEEO is going to be fully Z-Wave Plus certified. Thanks active backers for the input! And do keep it coming. Together we are constantly improving NEEO!

Yeah! That's nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ben niet erg tevreden over m'n pricewatch: Logitech Harmony 350 Control voor mijn HTPC. Erg benieuwd hoe dit gaat werken en of er bijvoorbeeld support voor Plex in te bouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Plex support zit er vanaf dag #1 in hebben ze al gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:33:
Plex support zit er vanaf dag #1 in hebben ze al gezegd.
Erg benieuwd hoe dat gaat werken. Zou wel snelkoppeling op het touchscreen willen voor een specifieke serie die ik op dat moment kijk. Vraag me alleen of Plex daar ondersteuning voor heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door Jelv op 14-07-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Weet ik niet, gebruik geen plek omdat ik het een on-programma vind. Moet je vragen @ kickstarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Voor wie het nog niet gezien/gelezen had; ze hebben dus een workaround voor het probleem en over niet al te lange tijd kunnen ze over gaan tot leveren :D
De blogposts zijn best de moeite waard om te lezen, dus als je dat nog niet gedaan hebt echt even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Gisteren een pre order geplaatst, hopelijk lukt de levering nog voor het einde van het jaar. Via kickstarter heb ik ook nog de Spin remote lopen, zodra dat die binnen is verkoop ik hem denk ik door, de NEEO ziet er vele malen beter uit.

Het zou mooi zijn als dit er ook mee zou gaan werken. https://www.kickstarter.c...-and-shades?ref=discovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Einde van het jaar? Iig de backers hebben hem binnen nu en enkele weken :). Enkele early backers hebben er nu al eentje voor test doeleinden, zodra de interface acceptabel is gaan ze over tot shippen want de hardware kant is done.

Ik hoop dat dit wat is, heb het zelf op de gok gekocht want over het algemeen vind ik universele remotes met touch remotes voorop niks. Het komt echt aan op de functionaliteit want ik mis toch echt wel een aantal fysieke knoppen. Ach ja is het niks ben in hem zo kwijt in v&a, daar al rekening mee gehouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Zit te wachten op de demo van een werkend exemplaar. De communicatie is redelijk goed (ze plaatsen updates, maar reageren niet op elke vraag) te noemen dus heb wel hoop. Hopelijk komt er nog een demo voordat de pre-order korting afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Iemand al de survey ontvangen? (voor check gegevens/adapter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
HeroS schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:24:
Iemand al de survey ontvangen? (voor check gegevens/adapter)
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

LOL, krijg hem net binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Verzendgegevens wel bevestigd afgelopen weekend maar adapter??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

DRuw schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:05:
Verzendgegevens wel bevestigd afgelopen weekend maar adapter??
Neem aan dat ze dit koppelen aan je land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik ook maar ik dacht even dat er bij jullie apart naar gevraagd was:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
NEEO updates van gisteren:

Ander soort plastic voor de brain.
https://neeo.com/blog/201...grade-polycarbonate-parts

Uitstel en nog geen datum.
https://neeo.com/blog/2015/10/19/i-want-my-neeo

Komt een partnership, geen overname. Vermoedelijk om de vertragingen te financieren?
https://neeo.com/blog/2015/10/19/what-it-takes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voor diegene die ook een Toon thermostaat hebben, kunnen ook dit verzoek steunen: https://support.neeo.com/...rom-Eneco-with-the-remote

Ik kan niet wachten, mijn Harmony heeft het wel zo'n beetje begeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 17:08

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Was me aan het oriënteren op vervanging van mijn Harmony One die zijn beste tijd heeft gehad en moet helaas aan een nieuwe. Al surfend kwam ik bij de Neeo terecht en heb er vandaag een besteld. Ben benieuwd of dit een waardige opvolger wordt, het lijkt er op van wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

heb al even niets meer gehoord eerlijk gezegd...
ben benieuwd wanneer ze verstuurd worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 17:08

buzzlightyear

To infinity and beyond...

heb al even niets meer gehoord eerlijk gezegd...
ben benieuwd wanneer ze verstuurd worden :?
Jij zit al een tijdje te wachten. Ik pas twee dagen en heb al geen geduld meer :)

Op papier ziet de persoonsherkenning, Sonos en Zwave implementatie er erg goed uit maar tijd zal leren of het echt te mooi om waar te zijn is of dat het echt werkt. Zou leuk zijn als ie nog voor de kerst binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Ik ga er nog altijd vanuit dat het ding gewoon geleverd gaat worden, maar als je de comments leest op de Kickstarter-pagina zijn sommige mensen hun geduld al kwijt. Dit weekend moet er weer een update verschijnen.

Ik had laatst een verzoek ingediend voor ondersteuning van mijn voorversterker (Classé CP-800, die stond nog niet op de lijst), kreeg al na twee dagen antwoord dat ze deze nu ook ondersteunen. Ze leven iig nog wel dus ;)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06 00:30
Update vandaag. Nog steeds geen concrete verzenddatum bekend van het eerste exemplaar :O
Belooft wel een top product te worden :9
Of zou het toch een scam zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Ziet er goed uit!

Laat hem maar komen nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnKaa
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-07 06:17
Wat mij betreft ziet die update er goed uit! Ik zie in elk geval iets wat lijkt op een werkend product ;)

Persoonlijk erger ik me nogal aan de comment-sectie op Kickstarter. Allemaal doemdenkers die een Zano-scenario vrezen en elke dag een update verlangen van de makers. En dan zijn er nog mensen die denken dat ze in hun recht staan om per direct zo'n ding op te eisen omdat ze 'm op Kickstarter hebben 'gekocht'.. Zo werkt het natuurlijk niet. Achja..

Ik heb er wel vertrouwen in! Heeft iemand trouwens nog iets gehoord over eventuele 433 mhz ondersteuning, al dan niet met een extern apparaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Eindelijk een demo! Ga een bestelling plaatsen. Eerlijk gezegd durfde ik het niet aan met al die magere updates tot nu toe, maar dit ziet er echt goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Ben er wel blij mee, zeker om te zien wat het bereik is en met moeilijke plekken :).
Intussen hebben er hier wat hardware veranderingen plaatsgevonden en hoop dat het daardoor makkelijker is.
Zelf heb ik ook een mailwisseling met een van de devs, er is een feature die ze willen toevoegen maar tot op heden nog niet de tijd voor gehad hebben.
Als het ze echt lukt voor mij geen rot Logitechs meer, ergerde me er altijd aan kapot omdat het nooit deed wat ik wilde en de originele remotes samen met een cec module bleek voor een a/v setup gewoon het beste te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:52

jdh009

FP ProMod
Ziet er goed uit! Begin steeds meer een idee te krijgen van hoe ik hem ga gebruiken. Was toen ik hem backed meer een leuk hebbedingetje en een leuke investering in zo'n bedrijfje. Ben benieuwd hoe ik hem uiteindelijk ga gebruiken en hoop dat ie straks leuk/goed werkt in combinatie met Homey.

Voor sommige zaken is het net wat makkelijker als je een afstandsbediening hebt ipv je altijd maar tegen een apparaat moet praten.

[ Voor 18% gewijzigd door jdh009 op 30-11-2015 23:08 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
https://support.neeo.com/...re-Wishlist?sort_by=votes

Hier zitten nog erg leuke dingen bij met vrij aardige discussies, kijken jullie daar al veel?
Er zitten een paar bij die ik heel erg graag zie gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

jdh009 schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:08:
Ziet er goed uit! Begin steeds meer een idee te krijgen van hoe ik hem ga gebruiken. Was toen ik hem backed meer een leuk hebbedingetje en een leuke investering in zo'n bedrijfje. Ben benieuwd hoe ik hem uiteindelijk ga gebruiken en hoop dat ie straks leuk/goed werkt in combinatie met Homey.

Voor sommige zaken is het net wat makkelijker als je een afstandsbediening hebt ipv je altijd maar tegen een apparaat moet praten.
Helemaal mee eens, een AB is zoveel eenvoudiger en minder awkward dan het praten tegen je gsm :D
Ik wacht nog even af tot de eerste gebruikerservaringen om te gaan bestellen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
EnKaa schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:04:
Wat mij betreft ziet die update er goed uit! Ik zie in elk geval iets wat lijkt op een werkend product ;)

Persoonlijk erger ik me nogal aan de comment-sectie op Kickstarter. Allemaal doemdenkers die een Zano-scenario vrezen en elke dag een update verlangen van de makers. En dan zijn er nog mensen die denken dat ze in hun recht staan om per direct zo'n ding op te eisen omdat ze 'm op Kickstarter hebben 'gekocht'.. Zo werkt het natuurlijk niet. Achja..

Ik heb er wel vertrouwen in! Heeft iemand trouwens nog iets gehoord over eventuele 433 mhz ondersteuning, al dan niet met een extern apparaatje?
Aan de andere kant.. Ze laten/lieten wel heel erg weinig van zich horen. Ik snap het wel, terwijl ik niet eens via Kickstarter heb gedoneerd. Ik heb hem later via de website besteld.

Vergeeft niet dat het project al zeer ruim over de deadline is, en er sindsdien vrijwel niets is verteld. Dat je nu in de filmpjes een werkend prototype ziet is leuk, maar zegt ook niet zoveel. Een werkend prototype was er nl dit voorjaar ook al.

Maargoed, goed dat ze nu concreet iets laten zien en hopelijk blijven ze dat doen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat in januari de release is (zoals enigszins aangekondigd)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Gelukkig kan je je afleveradres wijzigen: in februari verhuis ik mogelijk 😜. En in februari tot en met april 0,0 tijd (60 urige werkweek) er uitgebreid naar te kijken zoals het er nu naar uit ziet dus dan verdwijnt ie jammerlijk genoeg in de opslag. Hopelijk dus echt januari.

Van wat ik zie op het filmpje weet ik niet wat het tegenhoud, schijnbaar waren de hardwarematige problemen opgelost. Weet niet hoe het met certificeringen zit, gezien de final hardware nu zou dat het enige zijn buiten een heel groot software probleem (is er niet meer naar bekend) dat levering kan tegenhouden. Neem ook aan dat ze bezig zijn met assemblen; ze hadden er toch al 300 in elkaar gezet ook als eerste wave? Stond ergens in een van hun blogposts. Neem aan dat het dan puur een punt van laatste firmware flashen is en shippen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Het lijkt nu echt wat serieus te worden:
Creator NEEO Inc. about 15 hours ago
@PS

We have a spot at the certifications partner's lab still this months for the final certification. Due to all the pre-compliance work that was performed our hardware engineers don’t see a risk in certification. Thanks!

- Paul

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Nice! Mijn harmony krijgt kuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
The latest on delivery is that it still depends on the ongoing verification run at our contract manufacturer. IF everything is according to specs and the units pass all quality checks we will ramp up high volume production in the very week. Thanks for your support & stay tuned to the NEEO Blog page here:

https://neeo.com/blog/

Cheers!
3 december om 21:37
In meest ideale geval is NEEO dus vorige week begonnen met productie van X. Blijft jammer dat je niet volledig over de schouder kan mee kijken en je weet welke aantallen wanneer gemaakt gaan worden. Wederom even geduld nog nodig maar het ziet er goed uit.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste