Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jelv
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online

Een dure tegenhanger van NEEO wat (ook?) volgend jaar gaat uitkomen: Savant Remote $499. Iets groter en zwaarder. Wel vergelijkbaar 3" touchscreen, voor zover je dat kan inschatten. Helaas alleen maar geschreven reviews van gevonden, nog niks op video dus kan er eigenlijk niks over zeggen verder. Savant lijkt een bekend domotica merk in het hogere segment. Ken het verder niet uit mijn omgeving.

Jelv wijzigde deze reactie 11-12-2015 10:46 (5%)

• YKW
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11-02 20:54

YKW

mobiliteit ten top

quote:
Jelv schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:22:
Een dure tegenhanger van NEEO wat (ook?) volgend jaar gaat uitkomen: Savant Remote $499. Iets groter en zwaarder. Wel vergelijkbaar 3" touchscreen, voor zover je dat kan inschatten. Helaas alleen maar geschreven reviews van gevonden, nog niks op video dus kan er eigenlijk niks over zeggen verder. Savant lijkt een bekend domotica merk in het hogere segment. Ken het verder niet uit mijn omgeving.
Ik vind het design van de Neeo veel mooier, ben alleen bang dat de komst van de Neeo nog even op zich zal laten wachten...

Automatiseren kan je leren!

• Donderstraaltje
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Als laatste zeiden ze dat ze nog puur door de tests heen moesten komen dus kan vrij snel gaan.
Hoewel dat zou december nog zijn en niks meer over gehoord.

• jdh009
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:27
Meestal geven ze bij een project wel aan dat ze in massaproductie zijn gegaan. Dus verwacht daarvan nog wel iets na de testen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking

• Freemann
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Vorige week als extra-tje op Homey een Neeo Remote besteld. Ben benieuwd wanneer beide geleverd worden :)

http://www.frijduurzaam.nl: eerste CO2 Warmtepomp+ventilatie WTW van NL,6060Wp,DoucheWTW,regenwater toilet,HR++,K-kozijnen,LTV,bj1982

• jdh009
Ik denk dat het een fijne toevoeging kan zijn. Daarom heb ik ze ook beide besteld, soms wil je even niet tegen het apparaat praten en is wen remote gewoon handiger. Hoop echter wel dat ze redelijk samen te gebruiken zijn qua instellingen maar dat is een kwestie van testen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking

• buzzlightyear
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16:02

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Die Savant was ik ook tegengekomen. Qua design vind ik de Neeo fraaier maar uiteindelijk draait het om de functionaliteit en daar heeft Savant wel een voorsprong denk ik. Time will tell.

• Donderstraaltje
  • Niet online
In de post van 3 dagen terug staat dat de eerste hem gaan krijgen soon na CES, dus na week 2 van 2016.
Ook zou er soon een update over de verification test online staat wat alles bij elkaar zou moeten betekenen dat die probleemloos verlopen is. We gaan het zien I guess....

• matery
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20:22
Zo 2016 is begonnen en helaas nog geen NEEO in bezit. Nu maar hopen op februari/maart dat hij binnen is. Ik ben heel benieuwd wat ze tijdens de CES allemaal te melden hebben.

• Phaeton
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 18-02 23:56
Gisteren zou eea gebeurd moeten zijn op CES. Ik heb nog niets gehoord. Ik hoop heel erg dat ze nog komen. Ik kan goed een bruikbare afstandsbediening gebruiken. Maar na maanden positief blijven ben ik nu mijn hoop op een remote aan het kwijtraken.

• Jelv
  • Niet online
Ze staan op het Z-Wave Alliance paviljoen momenteel, misschien is die investeerder die ze eerder vermelde Z-Wave's Sigma Designs Inc. zelf? Aantal foto's op Twitter voorbij zien komen, maar helaas nog geen video of interviews. Heb een aantal tweet uitgestuurd naar reviewers in de hoop dat ze nog even langs gaan om interview af te nemen. Hopelijk sturen ze nog een persbericht uit dat ze in de verkoop gaan. Dat is tenminste waar ik op aan het hopen ben voor deze CES.

De pre-order pagina is wel bijgewerkt met 'All gone' opmerking. Zie https://neeo.com/pre-order/

Jelv wijzigde deze reactie 07-01-2016 10:39 (23%)

• buzzlightyear

buzzlightyear

quote:
De pre-order pagina is wel bijgewerkt met 'All gone' opmerking. Zie https://neeo.com/pre-order/
En toch kun je eronder nog een pre-order plaatsen.

Ik hoop dat de remote en brain beter werken dan Neeo's communicatie medewerkers ;)

• GloriX
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Eerste CES 2016 preview: http://www.ubergizmo.com/2016/01/neoo-smart-remote/

en nog een, geen hands on, maar meer achtergrond en een vergelijking: http://www.wired.com/2016/01/smart-home-universal-remote/

GloriX wijzigde deze reactie 07-01-2016 13:24 (46%)

• buzzlightyear

buzzlightyear

Wellicht ook interessant: http://remote.sevenhugs.com

• Jelv
  • Niet online
In Ubergizmo stuk staat "and will ship very, very soon." Dat is nog het dichtste bij een release datum die ik tot nog toe heb gevonden.

• Donderstraaltje
  • Niet online
Kort na CES is gezegd/beloofd, want de certificeringen hebben ze schijnbaar al binnen.
Weet niet meer waar het gezegd is maar dat hebben ze gezegd en iedereen las daar over heen.
Kan het proberen terug te zoeken.

Maar die kickstarter pagina staat zo vol met ongeduldige mensen dat ik liever niet meer door die comments ga... echt hè?

Zelf heb ik inmiddels veel aan mijn setup gedaan en vrijwel alles kan nu ook over ethernet of wifi ipv infrarood bestuurd worden, dat was nogal een heikel puntje hier.

• matery
Het uitblijven van een "big announcement" is wel erg jammer. En inderdaad de comments op de KS pagina zijn soms tot deprimerend aan toe. Ik wacht het weer rustig af maar verwacht wel zeer snel een update vanuit NEEO.

• Donderstraaltje
  • Niet online
Was de big announcement niet after CES? meen echt gelezen te hebben na.

• Bananeman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:41
Nee, op de CES:
quote:
In any case: be ready for a big announcement at CES!
https://www.kickstarter.c...king-remote/posts/1404990

De comments zijn over the top en deprimerend, maar intussen heeft het team vaker zijn belofte gebroken dan gehouden. Ik snap de emotie dus wel (maar wacht zelf ook maar gewoon geduldig af)

Motormedia.nl Motor-forum.nl Motorshopper.nl Motormeuk.nl Motorstek.nl

• jdh009
quote:
Bananeman schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:24:
Nee, op de CES:

[...]

https://www.kickstarter.c...king-remote/posts/1404990

De comments zijn over the top en deprimerend, maar intussen heeft het team vaker zijn belofte gebroken dan gehouden. Ik snap de emotie dus wel (maar wacht zelf ook maar gewoon geduldig af)
Ik betreur het dat de communicatie slecht is bij NEOO maar moet zeggen dat de reacties bij zo'n beetje alle projecten die ik gebacked heb deprimerend zijn. Zolang het lijkt alsof er vooruitgang is ben ik blij. Ik ga er namelijk vanuit dat ik nooit een product zie als ik iets back en dan is het alleen maar meegenomen als dit wel het geval is.

• DRuw
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:55

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Men lijkt te denken bij ks dat ze bij een webshop bestellen... Erg jammer om daar dan vervolgens over te gaan posten.
Ks blijft een investeringsplatform met alle risicos van dien...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• buzzlightyear

buzzlightyear

Neeo heeft iets van zich laten weten op Kickstarter. Morgenavond zou een update moeten verschijnen, keep your fingers crossed!

• Jelv
  • Niet online
Gaat om deze update:

Creator NEEO Inc. about 16 hours ago
Hi Everyone. I'm really sorry we have not been active here in the comments lately. We wanted to post an update earlier but struggled due to the CES show. Paul McCarthy is now on his way home and will reply to your comments and questions ASAP. While travelling back we are also finalizing the new Kickstarter update that we try to publish tomorrow evening. Thanks & stay tuned!

https://www.kickstarter.c...12212553#comment-12212552

• matery
En de update is geplaatst! Goed om weer wat te horen over dit project. De update over de productie geeft het meeste een indruk van de status. Jammer dat ze problemen hebben met het Europese model.

• Jelv
  • Niet online
Fijn dat er weer update is. Hij is opgedeeld in 4 kleine updates op de blog, of lees ze in 1x op de Kickstarter update pagina: https://www.kickstarter.c...king-remote/posts/1464858

Volgende testrun staat gepland voor februari. Zoals helaas verwacht kwam de vertraging door een fout in vorige testrun. Ander nieuws is dat ze nu 50.000 apparaten ondersteunen.

Verder vind ik de toon in het stukje dat mensen niet mogen klagen wat kwalijk. Dat is misschien de manier hoe sillicon valley werkt, altijd positief en vooruit, maar dat is niet hoe Kickstarter reageert als er een beloofte zonder upgave van reden niet nagekomen word. Het is niet motiverend, maar het staat mensen vrij om zo te reageren. Ga er dan gewoon niet op in als je er geen aandacht aan wil geven. Verder geen nieuws over de investering van vorige jaar. Geen nieuws over aantal pre-orders.

Alom goed gevoel na de update. Er is wel weer vertraging, maar ze leven nog. Testrun zal die 300 stuks wel zijn waar ze het eerder over hadden. Daarna willen ze 20.000 per maand gaan maken. Met een roze bril op zou dus in april een NEEO onder mijn tv kunnen staan.

Jelv wijzigde deze reactie 13-01-2016 11:42 (4%)

• Bananeman
Slechte update met maar heel weinig echt nuttige informatie. De mensen achter NEEO houden alles en iedereen voor de gek: ze doen het (o.a. op de CES) voorkomen alsof het apparaat heel snel geleverd gaat worden, maar de waarheid is dat het nog maanden gaat duren voordat de backers hun remote hebben.

Tis dat ik niet sta te springen om een nieuwe remote (Logitech doet het nog prima), maar ik heb er intussen wel spijt van dat ik mijn geld hierin heb gestoken.

• Jelv
  • Niet online
quote:
Bananeman schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:29:
Slechte update met maar heel weinig echt nuttige informatie. De mensen achter NEEO houden alles en iedereen voor de gek: ze doen het (o.a. op de CES) voorkomen alsof het apparaat heel snel geleverd gaat worden, maar de waarheid is dat het nog maanden gaat duren voordat de backers hun remote hebben.

Tis dat ik niet sta te springen om een nieuwe remote (Logitech doet het nog prima), maar ik heb er intussen wel spijt van dat ik mijn geld hierin heb gestoken.
Wat ze zeggen is eerlijk. Ze weten het zelf gewoon niet. Want ze hebben geen gigantisch team om de problemen op te lossen. Als er weer probleem is moeten ze het oplossen en dan kunnen ze weer door. De datum die ze noemen is dat ze in februari meer weten. Lees ook dit stukje:

So how does the current timeline look like? We are running the next (hopefully last!!!) verification run early February. Until then corrections need to be made. [..]. The current release depends on that verification run. That means we will all know more in February. https://www.kickstarter.c...king-remote/posts/1464858

• buzzlightyear

buzzlightyear

Er zijn vele comments toegevoegd op de Kickstarter site:
https://www.kickstarter.c...-thinking-remote/comments

• Jelv
  • Niet online
Over de funding:
NEEO had raised funding form Angel investors to pay for salaries, trade shows, office space, etc. 100% of Kickstarter funds (after the 8% taken by Kickstarter and credit card companies) goes into the actual manufacture of your NEEO. I hope that this info helps. Thanks!

Over productie van testrun:
You are correct, with Chinese New Year looming, there will be a pause in any production during that holiday. - Paul

• EnKaa
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 18-02 06:35
Oef, dan maar hopen dat er al heel wat NEEO's geproduceerd kunnen worden voor Chinees Nieuwjaar. Schijnt dat het daar dan wekenlang stilligt.

Ik ben blij om te zien dat er in elk geval 'iets' gebeurt bij NEEO. Bij een ander project dat ik gebacked heb (Arist), is het oorverdovend stil. Ik ga er stiekem wel vanuit dat ik over een tijdje een mooie nieuwe afstandsbediening heb :)

• Jelv
  • Niet online
quote:
EnKaa schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:30:
Oef, dan maar hopen dat er al heel wat NEEO's geproduceerd kunnen worden voor Chinees Nieuwjaar. Schijnt dat het daar dan wekenlang stilligt.

Ik ben blij om te zien dat er in elk geval 'iets' gebeurt bij NEEO. Bij een ander project dat ik gebacked heb (Arist), is het oorverdovend stil. Ik ga er stiekem wel vanuit dat ik over een tijdje een mooie nieuwe afstandsbediening heb :)
Het gaat om de finale testrun. Volgens mij is dat 200 stuks. Als die er goed door komen gaan ze pas de echte productie opstarten. Dat zou 20.000 stuks per week moeten zijn geloof ik. Maar de vorige testruns gingen steeds mis. Ook als testrun goed gaat en na de Chinees nieuwjaar week (8 tot 14 feb) klaar is zal de productie niet voor maart starten gok ik zo.

• Donderstraaltje
  • Niet online
Hoop wel dat ik nog mijn adres kan wijzigen (al eens een mail gehad en moet eens kijken of die link weer werkt), twijfel sterk om te verhuizen. Het duurt me toch allemaal wel een beetje lang nu, flink langer dan gehoopt. Komt het na maart pas is het jammer maar helaas en blijft hij door tijdgebrek een half jaar lang in de doos vrees ik. Sta op het punt een zeer drukke periode te hebben waar ik meer van huis ben dan thuis ben.... en ik ga of voor of na die periode verhuizen.

• Jelv
  • Niet online

Nog een concurrent. Wel nog exclusief in de VS, maar als het aanslaat zullen ze de sprong naar Europa vast willen maken.

• jdh009
Het design is een beetje gek met dat ding aan de rechterkant. Ht heeft iets weg van een touchscreen telefoon met een gek ding erop geplakt.

• Donderstraaltje
  • Niet online
Dat is absoluut geen concurrent, ik zal nooit een remote kopen zonder fysieke knoppen.
Meteen is dat ook de grootste reden waarom ik nooit een telefoon als remote zou gebruiken.

Na een stuk of 15 universele remotes in mijn handen gehad te hebben over de jaren (heb het ff nu niet over de al dan niet aanwezige domotica functionaliteit) kan je wel ongeveer voorspellen of iets succesvol kan zijn of niet. En ik heb ze van 30 euro tot 1100 euro in mijn handen gehad, en de prijs zegt relatief weinig eigenlijk, met eigenlijk de goedkoopste die er het beste uitkwam zo far vreemd genoeg (wederom als remote, niet domotica).
Dat zoveel mensen de Neeo backte en de comments die je leest zie je wel aan dat heel veel mensen niet tevreden zijn met wat er op de markt is nu.

Voor mij is deze nog niet perfect, maar afhankelijk van de software kan hij het wel bijna zijn en juich gewoon toe toe dat een nieuwkomer de markt op een goede manier probeert te veroveren. Een MKII als ze de lijn doorzetten kan voor mij een instant buy zijn. Juist vanwege de benadering heb ik ze gebacked, met in mijn achterhoofd als hij toch flink tegenvalt doorverkoop relatief makkelijk zal zijn.

• HeroS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:23

HeroS

Domotica Nerd

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

• Jelv
  • Niet online
Weer een concurrent: Sony Huis Remote Controller

Ze hebben een Sony 'kickstarter' ervoor opgezet: https://first-flight.sony.com/pj/7/HUIS. Kortom die gaan ze eerst in de JP markt testen en als het wat word misschien internationaal uitrollen. Via Bright.

Jelv wijzigde deze reactie 15-02-2016 13:16 (68%)

• Donderstraaltje
  • Niet online
Weer geen fysieke knoppen! denk daarom dat ze wel goed op domotica mikken (die markt is enorm in Japan, al decennia en die lopen ver op ons voor).
Voor licht aan/lamellen open/airco aan en wat profielen eraan zie ik het nog best werken... maar een tv remote zie ik het niet vervangen.

Daarbij, en dat is verder puur persoonlijk, heb ik weinig op met Sony apparatuur en de afstandsbedieningen van Sony heb ik nooit wat gevonden. Dit opnieuw is in mijn ogen absoluut geen concurrent voor de Neeo. Echt wie kan mij uitleggen waarom al dit soort producten (behalve om het zo universeel mogelijk te krijgen) voor touch buttons gaan i.p.v. fysieke knoppen? Heb zat discussies gehad en zij kunnen mij nooit overtuigen van het nut en visa versa. Over de vormfactor van de ab begin ik maar niet, met al mijn ervaring kan ik zeggen dat het daarop ook gaat falen.

In mijn ogen is het daarom geen lang leven beschoren net zoals met veel andere domotica achtige dingen die Sony al geprobeerd heeft. Kleine kans maar dat het buiten Japan komt want vrijwel niks van dit alles komt buiten Japan.

• jdh009
Iemand toevallig al iets gehoord via een van de kanalen over de laatste ronde met verificaties?

Laatste update via Facebook is alweer 1 feb en via kickstarter comments 10 feb met de aankondiging dat ze op de ISE stonden. Had gehoopt dat er iets meer hands on of andere details naar buiten zouden komen na de ISE maar dit valt tegen.

jdh009 wijzigde deze reactie 19-02-2016 10:06 (4%)

• jdh009
Aankomend weekend komt er een update volgens de site:
quote:
Raphael Oberholzer (NEEO)
Mar 3, 10:51
Hi Gizmo,
The update will be published on Sunday (Cupertino time) - just to "warn" you upfront - it will not contain the final results from the ongoing verification run as some parts are just going to Chinese customs today. I will write another update as soon as those results are clear, because shipping depends on it.
PS4 - sorry I have to be vague here until it's ready to be communicated, but I can already leak that much info: you can look forward to a cool solution! Please keep that for you as it's really not ready to be communicated.
Thanks for your message and thanks for being part of this!
Raphael
Raphael Oberholzer
CEO
NEEO Inc.

• jdh009

• Jelv
  • Niet online
Verification run

We initially wanted to wait with this update until we have the results of the verification run as the shipping date greatly depends on it. We asked some backers and most of them said they would prefer an update upfront even if the results are not there yet. So here we go.

Some of the parts of the last verification run just went trough customs at the end of last week and are scheduled to arrive early this week. As soon as we receive them we will post a quick comment to share that with you. Then we will start testing, measuring, inspecting and reporting. We will of course send out another update as soon as the results are clear. This might take up to 2 weeks.

Some good news about the parts we already got:

Last time when we received samples we still had a list of about 40 tiny adjustments that required rework. Almost all of these imperfections were not visible by just looking at it but they were measurable slightly outside the tolerances. Asking the manufacturer to correct these hardly visible or invisible things might seem like exaggeration on our side but it's not. It’s part of the process. Once you have defined your golden master you stick with it for a very long time that’s why you want to make sure you know in every single detail what you get and you want to have clearly defined tolerance. So those corrections were all made… …and the latest samples went trough!! All good!!!! We finally have our golden master for the ME parts (ex. polycarbonate part which are yet to get finally approved by us). It’s a great feeling knowing this and having the golden master. Thank you so much team!

That’s it for now. The next update is expected in 2 weeks or less - we will write it as soon as the results are clear.

• DRuw

DRuw

ze mogen van mij wel gaan uitleveren... de knoppen van mijn harmony blijven steeds meer hangen:(

• outlandos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18-02 22:18
Is er al bekend wanneer de NEEO uitkomt? Ik wacht met smart op de eerste reviews :+

• buzzlightyear

buzzlightyear

quote:
outlandos schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:49:
Is er al bekend wanneer de NEEO uitkomt?
Duurt nog wel even...

• Jelv
  • Niet online
Niks bekend nog. Ze weten het zelf ook niet. Ze werken natuurlijk ook met een beperkt budget en een complex hardware product. Als alles goed gaat zou het deze zomer moeten zijn, maar daar zijn we nog lang niet. Het is wachten op de volgende status update.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Woei een update :P

Kort samengevat; alles ready alleen ze moeten vanwege reception problems nog andere antennes in de remote zelf testen. Ze zeggen 3 weken nodig te hebben.

Wellicht nu eindelijk eens binnenkort onze remotes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DRuw

DRuw

En zonder samenvatting: (warning long post)

Friends,
Ready for some good news?
We have been spending more than a week inspecting and testing the verification run units. The most important thing upfront: All small production adjustments we made are correctly incorporated and all work! Let’s go through everything piece by piece.
The Extender: (Rev 3) worked well like in all previous tests. Small optical changes has been successfully implemented. The optics work as expected and the extender is simply (by far) the best in the market. Even within not so ideal environments for IR (such as black AV racks with little reflection) you reach all devices with one extender. Status: Ready for release!
The Docking Station: (Rev 2) This is a relatively simple board and during the last verification runs we did not do any changes. The most sensitive part here are the 4 golden pogo pins that need to be perfectly picked, placed and soldered. The 40 units we received are all in immaculate condition. Status: Ready for release!
The Remote: (Rev 4) We have not done any important changes here. The only stuff we did were some special marks for high volume production and we connected some additional pins to the CPU for future use. This all worked well. The part we are not completely happy with is the signal strength of the antennae. We have a matching circuit and played with it but it did not really get us back to the perfect results we had earlier. We run some simulations and took the units to some aeronautics RF specialists friends lab as they have some of the craziest test gear around and ran a lot of tests and compared to previous units. The result is now clear. We need to use a different base material four our custom antenna and implement a slightly updated design. (For your info: The antenna we are using is custom designed as non of the of-the-shelf antennas could perform that well) We already implemented everything needed during the last days, sourced the different base material and initiated a test run for it. This will take a little while (about 3 weeks) but it’s really the very last thing that we electronically want to do. It would be wrong to have units out there and knowing their signal could be a few dB better by a small little change. We hope you agree with this. Apart from that we run all automated tests, stress tests and the units make an excellent impression!
The Brain: (Rev 4) Remember, last time we had the EU problem. This time all 40 units we received are perfect. We also did not perform any real changes apart from some marks for the high-volume production. All units came in perfect condition, with serial number and everything. This thing is ready for release!
The SOM (system on module): (Rev 3) This was the part we were worried the most about as we did some mass production clean-ups that are related to the time when we added a lot of debugging and redundancy due to the eMMC change. Until now all the units we made worked well but still included those unwanted and unnecessary pieces. Removing those for the first time was a little risk. This also provided us space to add an additional screw hole to fix the SOM permanently onto the Brain's PCB. Result: All very, very good and ready for release!
External power supplies: We had to change to a different, more expensive type (from another manufacturer). This was more for a certification reason as the previous ones also did a good job. For those who are interested in that topic I will write a more detailed post about in a couple of days. Status: Ready for release!
Michael wrote a stress test that did over 600 full firmware image updates on a couple of the new brains that he left running for the weekend. He went to the office today and as expected, it’s still nicely running. This is important as it says a lot about the product lifetime. The NAND units typically died between 200 and 300 cycles. I have a Rev 4 brain in front of me right now and love it because I know it’s exactly the way it has to be. Ready for primetime!
What’s excluded here are the polycarbonate parts where we still need to get and check the T-final parts. We expect no major risk there though. The results should be known in about two weeks.
Inspection of small mechanical parts: We went ahead inspecting every little screw, PSA adhesive patches and capacitive patches with the microscope and performed force tests. Nothing to complain there. And most important for the design guys among us - finally ALL the little screws are black: some of them are custom screws, made for NEEO. All fine here!
I hope you get a little of the exciting feeling we more and more get here at the office! The big moment is closer than ever. Rest assured we are not doing any amendments that could “break” anything of the now smoothly working NEEOs. The only thing we are still doing now is a 20-unit verification run of the remote to inspect the slight antenna change. Although the current version works good we really want to get this right to be performing at its absolute best in the tens of thousands of units that will be manufactured exactly like this.
The big dinosaurs in the industry can now get worried as the small team called NEEO is ready to kick some ass :)
Enjoy a great Sunday & stay tuned for news.
The NEEO team

• HeroS

HeroS

Domotica Nerd

Lijkt dus wat beweging in te zitten. Wel goed om te lezen dat ze voor kwaliteit gaan. Zal nog wel 2 maanden duren gok ik zo.

• buzzlightyear

buzzlightyear

Er is een update gepost op Kickstarter. Helaas weer niet veelzeggend... Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen.

• Jelv
  • Niet online
De update die buzzlightyear bedoelde staat hier https://www.kickstarter.c...king-remote/posts/1550261.

De testrun van de laatste verbeterde onderdelen is binnen en zijn ze nu aan het testen. Over een aantal dagen komt hier meer informatie over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
quote:
Ja 98%! Dus nog wat plastic en test aanpassingen. Over paar weken een nieuw testrun. Dan weer twee weken wachten op resultaten. Duurt lang, maar ze durven eindelijk over verzending te praten!

Zit er iemand van jullie bij de eerste 200 trouwens? Heb zelf een pre-order in bestelling staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

En wederom een update:

https://www.kickstarter.c...king-remote/posts/1595662

Hoop dat we na de zomer een ETA te horen krijgen!

• DRuw

DRuw

Men is best pissig aan het worden op het kickstarter forum zag ik.
Begint ook wel een bijzonder lang verhaal te worden inderdaad....

• Donderstraaltje
  • Niet online
Heb er intussen ook niet meer zo'n trek in inderdaad. Zoveelste mm speling van een knop? kom op dat merkt niemand of is totaal acceptabel voor een kickstarter product.. dit is overdrijven.

Weet bij krijgen niet eens of ik hem wel zal gebruiken, intussen al naar andere oplossingen gekeken die voorlopig prima voldoen.

• peptalk
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:21
Gelukkig kan ik makkelijk af met de spullen die ik heb, het is alleen zonde van de z-wave dingen die ik al een jaar heb liggen. Maak me er niet druk om, maar het duurt idd wel heel erg lang nu en idd er beginnen er nu wel heel veel te klagen die zich al die tijd stil hebben gehouden. Ah ja ik wacht wel af;-)

• Jelv
  • Niet online
Nog een a twee weken en dan krijgen we weer een maandelijkse update. Mensen zeuren al vanaf dag 1, dat is weinig nieuws. Het is vooral zuur als je erop wacht, maar ik behandel het als een extra cadeautje wat misschien nog eens zal komen.

• DRuw

DRuw

Same here maar wel met idee dat de techniek nog niet achterhaald is als ik hem eimdelijk binnen heb;)

• Jelv
  • Niet online
De juli update is daar: https://neeo.com/blog/201...-status-update#commenting

De product kwaliteit is eindelijk goed! De productie moeten ze nog verder testen. En dan gaan ze de eerste early backers versies maken.

Jelv wijzigde deze reactie 12-07-2016 13:48 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

Tegenvaller is wel dat het nog een paar maanden gaat duren voordat alles getest is. Ik vermoed dat ze e.e.a. aan het uitstellen zijn om investeerders te vinden of zelfs voor een overname gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik vind het stiekem echt te lang duren... En iedere keer de updates in de trant dat het perfect getest is en nog een paar maandjes langer duurt.
De roadmap blijft afwezig laat staan een echte planning...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roelpa
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:11
Ik vind de updates al maanden waardeloos.
Ok, ze hebben de hardware zogezegd op punt nu, maar een leverdatum lijkt nog veraf te zijn.
Het is ook al lang geleden dat ze nog met informatie over de software gekomen zijn. Foto's en filmpjes hebben ze al maanden niet meer gepost.

Ik heb er persoonlijk nog weinig vertrouwen in dat er ooit iets geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bananeman
Kansloos verhaal intussen idd. Ik ga eens nadenken of ik mijn pledge ga verkopen, dit duurt zelfs met engelengeduld nog te lang.

• buzzlightyear

buzzlightyear

*knip*, daar is dit topic niet voor bedoeld. Een zoekertje plaatsen kan in V&A.

ThinkPad wijzigde deze reactie 18-07-2016 12:21 (77%)

• buzzlightyear

buzzlightyear

• Donderstraaltje
  • Niet online
Neutraal gevoel bij, inmiddels hoeft het voor mij allemaal niet zo nodig meer eigenlijk want ik heb alles al op een andere manier werken nu. Wellicht dat het in de toekomst in mijn nieuwe huis (ben aan het rondkijken/overwegen) leuk wordt.

• Jelv
  • Niet online
Blijft bizar dat ze er zo lang over doen. Twee maanden om de tests af te maken is wat er staat. Maar een update hoelang de productie duurt en vervolgens testen van die run duurt geven ze niet aan. Verwacht er maar niet veel van. Als het nog komt is het mooi mee genomen.

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het ziet er allemaal prachtig uit en zou er graag eentje willen kopen. Maar, net zoals met Homey, wacht ik de eerste resultaten af. Want ook die is flink tegengevallen en nog steeds teveel "beta" product voor mij.

39

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16:39
Precies waarom ik toch even de kat uit de boom kijk. Is allemaal heel leuk om een beetje te tweaken, maar op het moment dat je verlichting bijvoorbeeld niet aan gaat in je huis omdat het apparaat niet reageert word het toch al snel irritant. Dat soort dingen moet gewoon werken.

• DRuw

DRuw

Weer een update, weer geen datum....

• Donderstraaltje
  • Niet online
Weer een slechte update, weer kan ik er eigenlijk niks van zeggen. Zo langzamerhand hoeft het voor mij echt niet meer.

• Jelv
  • Niet online
Ben opzich wel benieuwd naar demo's van de beurs en de dealer aankondiging die ze daar gaan doen.

• matery
Waardeloze update qua productiestatus maar wel wat informatie over software en het dealer programma.

Ik heb op dit moment 1 verlichtingspunt op zwave en wil dit deze winter graag uitbreiden met uiteindelijk de neeo(app) als aansturing. Ik vind de domoticz app te doen maar niet echt een mooie gui hebben wat de Neeo weer wel heeft.

Ik krijg het idee dat ze zelf niet weten wat Neeo betekend en daarom maar een wedstrijd hebben uitgeroepen.

De demo's laten vooral sonos en hue zien. Ik zou toch graag een filmpje met zwave zien.

matery wijzigde deze reactie 17-09-2016 18:03 (9%)
Reden: Stukje over zwave

• buzzlightyear

buzzlightyear

Helaas wederom een beperkte update. Het ziet er allemaal goed uit maar iets meer helderheid over timelines of over de echte status zou wel mooi zijn. Sowieso vind ik het nog steeds jammer dat ze niet cijfertoetsen hebben toegevoegd. Dan zou het de ultieme remote kunnen zijn.

• DRuw

DRuw

Weer een update dat we mogen stemmen hoe fantastich het wel niet is...
wel een hint over een productiedatum:
We are still fine-tuning the FSTs (final system tests). A real production update will follow as soon as things are dialed-in. This should be within the next 2-3 weeks. We will share the news as soon as we got them!!
Toch maar wachten of toch een harmony ultimate.... :X
KS is ondertussen ontploft zo te zien.....
dat krijg je als je een update stuurt over hoe fantastisch hij en zn vrouw het ding gebruiken (van ons geld haha).
Ik zie er zo langzamerhand de humor wel van in.... maar zou hij in 2016 nog komen (of uberhaubt in 2017 dan?) 8)7

DRuw wijzigde deze reactie 19-10-2016 06:53 (26%)

• peptalk
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:21
Zal wel 2017 worden, ook wel vreemd dat ze vragen om te stemmen op hun produkt voor een award. Wil hem nog steeds graag hebben <3

• Jelv
  • Niet online
Gok ook 2017. Hoop nog steeds dat het bedrijf niet omvalt voordat de KS edities geleverd zijn. Gok dat het daarna wel snel over is als ze zo snel langzaam blijven werken.. Lees over de clouddienst van hun, hoop dat het werkt via Dropbox want anders hebben we een probleem wanneer NEEO omvalt :|

Jelv wijzigde deze reactie 01-11-2016 10:36 (37%)

• DRuw

DRuw

en dan de support nog met het toevoegen van nieuwe apparatuur in de database...
Overigens is het niet lang meer tot het 2 jarig bestaan van dit topic... -O-

DRuw wijzigde deze reactie 25-10-2016 18:07 (33%)

• Donderstraaltje
  • Niet online
In de comments is iets naar boven gekomen wat we liever toch echt van Neeo zelf gehoord hadden;

https://search.rpxcorp.com/litigation_documents/11992612

Schijnbaar loopt er dus een rechtszaak waardoor levering opgeschort is, ben gewoon eerlijk en zeg gewoon dat het zo zit Neeo.
Anyways de comments gaan er dus aardig op los.
Als ik het zo lees gaat het om een vrij algemeen pantent voor iets dat zo voor de hand ligt dat ik niet weet waarom hier een patent uitgegeven voor is maar goed.

Zijn we weer helemaal bij.

• DRuw

DRuw

Hmmm toch een update waarbij ze een levering hinten van december/januari....
Ben benieuwd

• HeroS

HeroS

Domotica Nerd

Er staat alleen niet bij welk jaar :9

• Jelv
  • Niet online
Wow dat geeft wel een hoop vertrouwen door die filmpjes. Erg grondig aangepakt en ziet eruit als een capabel team. Het dichtgooien van de comments zou misschien beter zijn als ze zo Apple achtig blijven communiceren.

De hints dat het 'bijna' klaar is omdat ze support personeel aan het aannemen zijn is goed nieuws. Ik kan niet wachten!

• Jelv
  • Niet online
Twee blog updates:

https://neeo.com/blog/2016/12/2/chinese-customs
https://neeo.com/blog/201...s-ict-public-award-winner

Eerste link is enige nieuws waardige. De testapparatuur die naar China verstuurd is staat bij de douane ter controle. Ze verwachten dat het 6 december er doorheen komt.

Chinees nieuwjaar is 28 januari. Hoop dat ze voor die tijd de productie nog opgestart krijgen :O

Jelv wijzigde deze reactie 05-12-2016 14:16 (9%)

• Bananeman
https://www.kickstarter.c...king-remote/posts/1771974

Dit is intussen echt een grote grap. Wat een amateuristisch gedoe.

• Donderstraaltje
  • Niet online
Tja... er staat dat je een ticket voor Amsterdam kan aanvragen... dat is voor mij nog wel te rijden.
Intussen heb ik mijn homecinema setup, want daar was ie primair voor bedoeld, links en rechts wat geüpgraded en settings in de software lopen veranderen waardoor nu elke remote die mij bevalt werken kan.
Een programmeerbare ontvanger ipv een programmeerbare remote. Wellicht de omgekeerde wereld maarja het werkt goed.

Voor diegenen die ook bezig zijn met een home cinema setup die niet helemaal lekker bevalt; Flirc Streacom Edition (programmeerbare IR ontvanger), Pulse Eight CEC module (voorziet de HTPC van CEC), de TV en 5.1 receiver ondersteunen ook CEC. Dus ik zet de htpc aan, kodi start en hoppa de receiver en tv springen mooi aan, en bij uitzetten ook uit. Er zit een TV kaart in zodat ik mijn zenders mooi kan sorteren in zendergroepen wat beter zapt en de elektronische tv gids overzichtelijker maakt en Blu-rays afspelen doet ie ook perfect middels een slot in blu-ray drive... scheelt weer een los kastje dat je hebt staan en moet bedienen (en dus een remote). AnyDVD sloopt de DRM waardoor het mooi in kooi werkt. Aan de skin heb wat kleine edits gemaakt zodat de boel fijner navigeert en ik heb wat keys toegevoegd aan kodi subitems zodat ik mijn knoppen op de remote fijner kan afstellen.

Dus tja... zo kan het dus ook...
Nu dus to go or not to go

• matery
Ik had gehoopt dat het hele Chinese douane verhaal nu wel gepasseerd zou zijn maar helaas. Ik ben wel van plan naar de ISE te gaan. Ik wil na 2 jaar NEEO wel eens in actie zien. Hopelijk kunnen ze ook wat zwave acties laten zien.

• DRuw

DRuw

Weer een update gehad... gaat maart/april worden gok ik.
Begint een beetje een lachtertje te worden :'(

• Donderstraaltje
  • Niet online
Dat van het Chinese nieuwjaar wisten ze al lang van te voren, komt mij iets te goed uit.
Vraag me ook af waarom perse China... ik heb ook naar productie processen gekeken en grappig genoeg is China vaak helemaal NIET goedkoper.
Ja de grondstoffen zijn goedkoper maar die kun je ook eerst uit China naar jouw locatie sturen.
En ja versturen vanuit China is ook goedkoper maar de Westerse track&trace en service is beter.
Zo lang je assemblage robots gebruikt voor PCB's valt het nog wel mee het prijsverschil vs China, en ook manual labour valt nog wel eens mee.
Niet voor niets zijn er veel fabrikanten welke eerst naar China zijn uitgeweken weer terug naar NL gekomen voor productie.

Mijn persoonlijke mening; ze hebben dit project gebruikt als een wel heel enorme leerschool... zijn tegen zo wat alles aangelopen wat maar had gekund. En ook niet luisteren naar mensen of hulp accepteren ook he...

• DRuw

DRuw

en zo 3 jaar delay:(

• Redwood
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 19-02 08:14

Redwood

The Truth Is In Here

Ik zag ineens dit topic voorbij komen. Dom dat ik nooit gezocht heb.
Hoe dan ook, ik ben een backer vanaf het begin in de veronderstelling dat de NEEO oorspronkelijk mei 2014 (toch?) geleverd zou worden.

Ik heb nog steeds hoop dat het uiteindelijk een prachtig product gaat worden en dat de ontwikkelaars absoluut hun aller uiterste best hebben gedaan, echter de ronduit belabberde communicatie naar de backers. Elke update lijkt een opsomming van smoesjes te zijn. Dus enerzijds knaagt het dat het bedrijf ineens niet kan leveren. Altijd lastig. De NEEO is wel de reden dat ik nooit meer iets ga backen.

Terug ontopic, is er hier daadwerkelijk iemand die de NEEO in zijn handen gehad of tenminste live heeft gezien?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• Jelv
  • Niet online
Ze staan op de ISE in Amsterdam van 7 tot 10 februari als je ze wilt zien. Misschien kan je ook nog wel los een afspraak maken in de buurt als je zou willen.

Heb hem zelf na de kickstarter bestelt omdat ik ook zo mijn bedenkingen had. Als ik de updates zo lees zal het eerder maart worden dan juli dus heb er wel vertrouwen in dat het nog gaat komen. Helaas zijn ze niet zo transparant als ik had gehoopt. Maar vergeet ook niet dat kickstarter een funding manier is en ze duidelijk nog geen organisatie hadden staan.

• DRuw

DRuw

uiteraard maar een verwachting geven van een levertijd en JAREN eroverheen gaan is naar mijn idee schandalig.
Ook wil hem nog steeds hebben maar nu om mijn harmony te vervangen, niet meer als domotica controller.
Het is relatief simpel om als universal remote zijn werk netjes te doen maar de ondersteuning van alle protocollen heb ik eerlijk gezegd geen vertrouwen (meer) in.

• Bananeman
Meest amateuristische Kickstart ooit wat mij betreft. Zowel wat betreft (niet) nakomen van beloftes als qua communicatie.

Wat me wel verbaast is dat er nog geen gelijkwaardig of beter product op de markt is, of heb ik iets gemist?

• Donderstraaltje
  • Niet online
Er is nog geen gelijkwaardig product. En ook deze vind ik niet perfect maar kan op 90% van mijn wensen komen.

Wat ik mis:

- Media buttons pause/play/next, schijnbaar kun je bepaalde knoppen ingedrukt houden voor een andere functie maar geef mij liever echte knoppen. Te spartaans zo.
- Inkeping achter voor comfort... ik gebruik die dingen vaak om blind mijn tv remote te pakken en mijn vingers gelijk goed te hebben liggen.
- Microfoon, niet dat ik dat nodig heb (nog) maar je ziet dat in steeds meer apparaten.

Heb alerter geschreven, ik doe nu alles met een setup van 35€ kwa remotes hier op mijn setup en dat werkt tot op heden verbazingwekkend goed eigenlijk... Denk dat ik hem na binnenkrijgen gelijk in de verkoop gooi want ben het een beetje zat.

• Jelv
  • Niet online
quote:
DRuw schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:30:
uiteraard maar een verwachting geven van een levertijd en JAREN eroverheen gaan is naar mijn idee schandalig.
Ook wil hem nog steeds hebben maar nu om mijn harmony te vervangen, niet meer als domotica controller.
Het is relatief simpel om als universal remote zijn werk netjes te doen maar de ondersteuning van alle protocollen heb ik eerlijk gezegd geen vertrouwen (meer) in.
Maart 2015 was de datum van de eerste planning. Toen ze dat nog durfde. Er is nog een kans dat het 'jaar' is ipv 'jaren' dus.

• Bananeman
quote:
Donderstraaltje schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:26:

Denk dat ik hem na binnenkrijgen gelijk in de verkoop gooi want ben het een beetje zat.
Je kunt ook je pledge verkopen, er zijn (tot mijn verbazing) mensen die deze willen kopen.

• Bananeman
quote:
Jelv schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:30:
[...]

Maart 2015 was de datum van de eerste planning. Toen ze dat nog durfde. Er is nog een kans dat het 'jaar' is ipv 'jaren' dus.
Ik ben zéér benieuwd of we dat ding voor de zomer in handen hebben. De laatste update leek hoopgevend, maar kan het zoveelste trucje zijn om tijd te winnen en de backers enigszins tevreden te stellen.

• buzzlightyear

buzzlightyear

Gisteren even bij Neeo langsgeweest op de ISE 2017. Eerste keer dat ik de Neeo in het echt heb gezien en ik moet zeggen dat het het er fraai uit ziet. Nu maar afwachten of en wanneer er geleverd gaat worden.

• chaosangel
  • Laatst online: 04-09-2017

chaosangel

[One piece of information]

Topicstarter

[ Dual P1 133 Proliant 1500; P3 666!!! :-); p4 2G ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True