Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• chaosangel
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 04-09-2017

chaosangel

[One piece of information]

Topicstarter
Het verbaasde me dat een zoekopdracht op NEEO niets op leverde op tweakers.
Volgens mij is dit product de droom remote voor elke HTPC en of domotica tweaker.

https://www.kickstarter.c...inking-remote/description
http://www.neeo.com/

De NEEO is een afstandsbediening met een slimme hub. de hub bied naast infrarood ondersteuning voor Bluetooth 4.0, Bluetooth BLE (low energy), Wi-Fi, 6LowPAN, ZigBee, Thread en Z-Wave.

Per gebruiker kan de afstandsbediening worden geprogrammeerd.
En acties kunnen volgens if this than that principe worden gebouwd zodat alles naar wens is te maken.

De volgende stretch goals staan op het programma:
- REST API en Custom HTTP commands.
- IFTTT intergratie.

[ Dual P1 133 Proliant 1500; P3 666!!! :-); p4 2G ]

• Donderstraaltje
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Mja hoe mijn kast in elkaar zit is wat lastig uitleggen, maar denk zelfs dat ik er met zo'n kabel niet uit kom.
Het komt er op neer dat mijn audioapparatuur net kwa diepte past en zo'n oogje krijg ik er niet voor.
Overigens heb ik wel ideeën want je kunt ir extenders kopen die werken via een standaard 3,5" audioplug en die kan ik dan inbouwen en via de achterkant aansluiten.

Dit soort:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chaosangel
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 04-09-2017

chaosangel

[One piece of information]

Topicstarter
quote:
Donderstraaltje schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:53:
[...]

Welke knoppen gebruik ik, en ook blind?

- up, down, left, right
- ok
- back
- home
- more
- EPG
- Recordings
- Play/Pause
- mute
- volume up/down
- page up/down (ook wel channel up/down)

De volgende niet blind vanwege de layout (te hoog)
Next/Back, Forward Rewind, Power
Ik gebruik de volgende knoppen in Kodi:

Mute: Mute.
Volume Up: Volume Up.
Volume Down: Volume Down.
Back: Back
Menu: Right mouse button. (geeft een keuze menu)
Chan Up: Chan Up
Chan Down: Chan Down
Up: Up, Skip forward
Down: Down, Skip backward
Left: Left, Reverse
Right: Right, Forward
OK: Ok, Play, Pause
Power: Power

Je zal voor EPG en Recordings inderdaad naar je neeo moeten kijken.

Ik kijk televisie niet via kodi maar gewoon direct op de TV, Menu is de EPG knop wanneer ik TV kijk.

[ Dual P1 133 Proliant 1500; P3 666!!! :-); p4 2G ]

• road rebel
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14-12 19:10
Ik heb een US versie aangeschaft en mijn eerste bevindingen op HTForum.nl geplaatst.

Mijn eerste ervaring is voorlopig nog beperkt tot een eenvoudige programmatie (mediaspeler > versterker > tv). Voor het koppelen aan mijn domotica zal ik wat extra tijd nodig hebben, maar eerlijk gezegd ben ik zeer aangenaam verrast.

De eerste ervaringen op het internet waren gemengd, dus mijn verwachtingen waren vrij laag, maar uiteindelijk is het een heel mooi apparaat geworden.

road rebel wijzigde deze reactie 12-10-2017 10:41 (16%)

• Bananeman
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Ik heb 'm binnen. Nu geen tijd om uit te pakken en te installeren, wordt vanavond. Dat ik deze dag nog mag meemaken ;)

Bananeman wijzigde deze reactie 03-11-2017 12:59 (41%)

Motormedia.nl Motor-forum.nl Motorshopper.nl

• vanisher
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 12:17
Ik was 3816, ook vandaag binnen gekregen. Ik heb zelden met zoveel enthousiasme iets 'uitgepakt'.
Erg mooi verpakt! Degelijke spullen. Alleen de afwerking van de kabels al.... :)

vanisher wijzigde deze reactie 03-11-2017 14:02 (18%)

• jordyvanraaij
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 29-11 16:35
Ik heb hem ook binnen (pledge 6,424)! Helaas nog geen kans gehad om hem aan te sluiten en te testen, er moet eerst nog gewerkt worden.. Ik ben erg benieuwd naar de eerste ervaringen! Het unboxen was in ieder geval al een feestje, wat een prachtige verpakking en wat een mooie spullen. _/-\o_

jordyvanraaij wijzigde deze reactie 03-11-2017 15:00 (38%)

• HeroS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13-12 13:10

HeroS

Domotica Nerd

Review van de NEEO klaar. Hij is te bekijken via:

https://www.domotica-blog.nl/post/review-neeo

Conclusie:
Na 2,5 jaar wachten heeft NEEO een fijn product opgeleverd. Het geheel ziet er solide en verzorgd uit. De combinatie van een afstandbediening met domotica controller is nog niet zo gek. De meeste TV's zijn tenslotte vaak alleen te bedienen via Infrarood. Daarnaast (call me old skool) is het bedienen via een echte knop toch wat fijner dan via een APP (IP).
Dat er maar 11 fysieke knoppen zijn is op zich geen probleem, de overige functies zijn te bedienen via het schermpje. Hier had ik wel mij twijfels over, maar voor functies die je minder gebruikt werkt het prima. Het ontbreken van een verlichting bij de knoppen vind ik wel een gemiste kans.

Er worden meer dan 60.000 apparaten ondersteund dus de meest voorkomende zullen er zeker tussen zitten. Helaas is het nog niet mogelijk om een apparaat die niet ondersteund wordt in te leren. Hopelijk komt deze feature nog.

Het domotica gedeelte zit best goed in elkaar en de ondersteuning van Z-Wave apparaten lijkt ook prima op orde. De door mij toegevoegde Fibaro Wall Plug en Zipato Bewegingsmelder werken in ieder geval goed en reageren snel. Wat ik wel een beetje heb is dat dit gedeelte er aangeplakt voelt. Dit komt met name omdat er onderdelen missen, zoals het inzicht in energieverbruik en het ontbreken van een uitleg bij de configuratie van het apparaat. Ander voorbeeld hiervan is dat mijn bewegingssensor überhaupt niet bij mijn apparaten komt te staan.

Het maken van scenes (Recipes) zit best aardig in elkaar. Er zijn meerdere triggers en condities mogelijk. Een pluspunt is natuurlijk dat de recipes gemakkelijk te combineren zijn met je IR apparatuur. Het geheel werkt ook vriendelijk en wijst voor zich. Hierdoor zijn wat complexere regels lastiger om te maken.

De prijs is best aan de forse kant met zijn €369 maar als je bedenkt dat je hiervoor een controller en afstandbediening krijgt, is dit een zeer goede concurrerende prijs. Het systeem heeft nog wel wat fine tuning nodig. Ik had wat problemen bij de installatie en af en toe reageert de Brain niet of kan hij niet gevonden worden.

+
Ondersteuning van meer dan 60.000 apparaten
IR/Z-Wave Plus ondersteuning
Product van goede bouwkwaliteit

-
Her en der nog wat bugs
Domotica gedeelte moet nog worden uitgebreid
Niet goedkoop
Knoppen worden niet verlicht

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

• HeroS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13-12 13:10

HeroS

Domotica Nerd

quote:
DRuw schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:51:
Ik heb hem als secundaire controller met een Vera 3 en werkt prima.
Ik snap alleen niet hoe ik devices weghaal uit de lijst zonder ze echt weg te gooien.
Je kunt discovered devices toevoegen maar krijg ze niet meer weg.
Probleem is ook bij dubbele schakelaars dat je ze niet 2 namen kan geven...
iemand enig idee?
Bij recipe kun je dingen aan en uitzetten volgens mij. Maar weet niet hoe de vera ze erin heeft gezet.

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True