Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:43
ronaldm3 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 18:58:
[...]

Ik sprak net een vrachtwagen chauffeur, een vriend van een collega van hem wist te melden dat ie gisteren een lading iPhone's voorbij zag komen... Het model kon die niet zien want ze waren nog ingepakt!! _/-\o_

Anyway, We moeten nog een weekje wachten en dan kunnen we met z'n allen gaan zeuren over het feit dat Apple niet vernieuwend genoeg is en dat we met smart uitkijken naar de 7!! 8)7
Haha hoor wat je zegt, ik sprak een vrachtwagenchauffeur een vriend van een collega van hem :p

Jullie zitten jezelf helemaal gek te maken hierzo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

schumi1986 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:22:
[...]

Haha hoor wat je zegt, ik sprak een vrachtwagenchauffeur een vriend van een collega van hem :p

Jullie zitten jezelf helemaal gek te maken hierzo
Nou ken ik ronaldm3 niet persoonlijk, maar de kleuterjuf van de buurvrouw van zijn nichtje vertelde me dat zijn opmerkingen vaak sarcastisch zijn :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

fsfikke schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:26:
[...]

Nou ken ik ronaldm3 niet persoonlijk, maar de kleuterjuf van de buurvrouw van zijn nichtje vertelde me dat zijn opmerkingen vaak sarcastisch zijn :p
Haha ja idd die juf zei dat nog!!

Idd een beetje sarcastisch!!

Power to the beat.

Verwijderd

Nou keuze is gemaakt: het wordt een iPhone 6S met 16GB.

Wilde eerst de oude 6, maar preisverschil is minimaal.

De iPhone 5S van kennis mogen lenen en deze vol mogen zetten met alle apps die ik gebruik. Nog zo'n 3.5 - 4gb over. Lijkt me genoeg voor foto's icm iCloud en iPad. Dingen zoals iMovie, iWork, Garageband, etc. hoef ik toch niet op mn telefoon. En 4K filmen is beetje overkill aangezien ik niets heb om het op af te spelen.

Twijfel alleen nog tussen Silver of Rose Gold. Wil de kleur eerst in het echt zien. Als ik beide reserveer, ben ik dan ook verplicht om beide te kopen? Of kan ik van m'n reservatie ook 1 annuleren ter plekke?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2015 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:35:
[...]
Twijfel alleen nog tussen Silver of Rose Gold. Wil de kleur eerst in het echt zien. Als ik beide reserveer, ben ik dan ook verplicht om beide te kopen? Of kan ik van m'n reservatie ook 1 annuleren ter plekke?
Je mag alle gereserveerde iPhone's ophalen (max 2 per persoon) of maar een van de twee (of 0, maar dan kan je beter thuisblijven :+ )

fsfikke schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:40:
[...]

Je mag alle gereserveerde iPhone's ophalen (max 2 per persoon) of maar een van de twee (of 0, maar dan kan je beter thuisblijven :+ )
Vorig jaar mocht je zelfs geen 2 reserveringen ophalen als het om 2x1 iPhone ging. Althans in Dusseldorf deden ze daar moeilijk over en kreeg een vriendje van me hem niet mee.

(ook deden ze erg moeilijk dat mijn vriendin en ik op 1 creditcard wilde betalen. Mocht ook niet want het limiet was 1 reservering en maximaal 2 iPhones per kaart, moeilijk doen om het moeilijk doen 8)7 )

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Ik snap echt niet dat mannen voor een roze iPhone kunnen gaan, goud is nog op het randje. Maar roze? Beetje vrouwelijk niet? Is het dan echt om te "showen" dat je een s hebt?

Heb zelf de 6s 64gb SG gereserveerd, toch maar niet de plus. Gewoon niet praktisch in dagelijks gebruik, laat staan in gebruik met één hand, bovendien scheelt het me weer 100 euro :).

[ Voor 38% gewijzigd door swoutr op 17-09-2015 20:42 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

swoutr schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:37:
Ik snap echt niet dat mannen voor een roze iPhone kunnen gaan, goud is nog op het randje. Maar roze? Beetje vrouwelijk niet? Is het dan echt om te "showen" dat je een s hebt? Ik heb de 64gb 6s SG gereserveerd, toch maar niet de plus. Gewoon niet praktisch in dagelijks gebruik, en met één hand. En het scheelt me weer 100 euro :).
Of misschien is het omdat mensen de kleur mooi vinden. Sinds wanneer mag je niet meer zelf kiezen wat je mooi vindt/gebruikt/draagt? De tijd gaat vooruit, niet terug ;)

offtopic:
Niet voor iedereen is de kleur van de iPhone hetgeen wat de laatste twijfel over zijn geaardheid wegneemt :p

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 17-09-2015 20:43 ]

• swoutr
fsfikke schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:41:
[...]

Of misschien is het omdat mensen de kleur mooi vinden. Sinds wanneer mag je niet meer zelf kiezen wat je mooi vindt/gebruikt/draagt? De tijd gaat vooruit, niet terug ;)
Zeg niet dat dat niet mag, maargoed zoveel mensen, zoveel wensen.

ik zie nu je offtopic reactie van geaardheid. Dat je een roze telefoon zou kopen om "aan te tonen dat je extra mannelijk bent" zegt volgens mij meer maargoed.

Conclusie, alle mannen met een 6s (plus) die niet roze is, zijn homo.

[ Voor 24% gewijzigd door swoutr op 17-09-2015 21:11 ]

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:55
Heb over mijn 6 lang getwijfeld de gouden te nemen, uiteindelijk vond ik hem toch te tacky. Maar ieder zijn meug en mijn vriendin heeft bijvoorbeeld wel een roze 5c.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
swoutr schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:37:
Ik snap echt niet dat mannen voor een roze iPhone kunnen gaan, goud is nog op het randje. Maar roze? Beetje vrouwelijk niet? Is het dan echt om te "showen" dat je een s hebt?

Heb zelf de 6s 64gb SG gereserveerd, toch maar niet de plus. Gewoon niet praktisch in dagelijks gebruik, laat staan in gebruik met één hand, bovendien scheelt het me weer 100 euro :).
Ik twijfel nog steeds tussen de plus en de normale. Ik zal van de week nog eens de aMac inlopen om alles te vergelijken. ;)
fsfikke schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:41:
[...]

offtopic:
Niet voor iedereen is de kleur van de iPhone hetgeen wat de laatste twijfel over zijn geaardheid wegneemt :p
Een roze iPhone is leuk als je Priscilla heet en nepnagels hebt. :> Maar als ik een zakelijke partner spreek met een roze iPhone dan vind ik dat toch wel vreemd. Zelfs als het een vrouw is. Een roze iPhone is gewoon ongepast in heel veel verschillende omgevingen, waar je serieus voor de dag moet komen. Zeker als man.

Net als dat jij een roze iPhone mag hebben, mag ik het vreemd vinden toch?

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik vind dat het heel apart is dat veel mensen het ongepast vinden om een roze telefoon te hebben. Geeft in mijn ogen nog wel een probleempje weer binnen de samenleving. Zeker in dit geval de roze-goude iPhone die ik persoonlijk best chique vind (zou hem overigens zelf niet kopen, ben geen fan van paars/roze tinten)

• swoutr
Aardmens schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:02:
Ik vind dat het heel apart is dat veel mensen het ongepast vinden om een roze telefoon te hebben. Geeft in mijn ogen nog wel een probleempje weer binnen de samenleving. Zeker in dit geval de roze-goude iPhone die ik persoonlijk best chique vind (zou hem overigens zelf niet kopen, ben geen fan van paars/roze tinten)
Persoonlijk vind ik het geen ongepaste kleur, maar als man zijnde is het wel de laatste keuze die ik zou maken. In mijn ogen een beetje te vergelijken met een roze horloge met nepdiamantjes. Maar zoals al eerder aangegeven, ieder zijn mening.

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Aardmens schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:02:
Veel mensen roze bij vrouwen horen, waarom? Omdat vroeger elke vrouw roze mooi vond?
In het bedrijfsleven zie je veel meer mannen in een roze overhemd/das lopen dan vrouwen die roze dragen.
Ik snap de meeste mannen hun punt over roze niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De rose gold is denk ik echt een kleur die je in het echt moet zien om te oordelen.
Als je bv filmpjes over de rose gold dock zoekt, verschilt de kleur enorm aan het licht. De ene keer is het bronzig, de andere keer weer huidskleurig en weer een andere keer is het gewoon paars.

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:13:
De rose gold is denk ik echt een kleur die je in het echt moet zien om te oordelen.
Als je bv filmpjes over de rose gold dock zoekt, verschilt de kleur enorm aan het licht. De ene keer is het bronzig, de andere keer weer huidskleurig en weer een andere keer is het gewoon paars.
Ik ga in ieder geval vrijdag kijken en maak dan een keuze.
Altijd zilver/wit gehad.
Nu zal het Rosegold of SPG worden!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Heeft niemand anders het idee dat de 6s te klein is en de 6s Plus te groot?

Ik kwam dus van de 6 Plus en het was een soort haat/liefde-relatie. Verliefd op de accuduur, het scherm en de camera, maar daarentegen was hij in sommige situaties wel onhandelbaar.

Als ik nu de iPhone 6 vasthoud, krijg ik wel ineens het gevoel dat je daarmee figuurlijk naar een iPhone 5 formaatje terug gaat...

Voordelen 6s:
  • Perfect handelbaar
  • Sneller dan 6s Plus
  • 3D Touch handiger
Nadelen:
  • Wel erg klein
  • Geen OIS
  • Slechtere accuduur
  • Geen mainstream resolutie
Voordelen 6s Plus
  • Geweldig voor content
  • Betere accuduur
  • Mainstream resolutie
  • OIS
Nadelen:
  • Soms onhandelbaar
  • Lastig met 3D Touch
Conclusie: De Plus heeft heel veel voordelen, maar de grootte is wel enorm belangrijk. Eigenlijk neig ik naar de kleine, al is het scherm van de grote wel goddelijk. Lastig :(

[ Voor 13% gewijzigd door Liliuokalani op 17-09-2015 23:25 ]

Je laatste minpunt moeten we nog even afwachten.

In het begin van de Plus vond ik hem ook geregeld onhandig maar nu gebruik ik hem met twee handen (duimen eigenlijk) en dat gaat top. Ben dan ook nog eens veel sneller in het typen dan ik was met 1 hand (duim) op de 5s.

Plus het feit dat de beste van de twee de plus is (wat jij al aanhaalde, ois, FullHD, accu) heeft mij toch weer doen besluiten de plus te nemen. Dat hij zo nu en dan onhandig is weegt niet op tegen de rest.

• Liliuokalani
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:34:
Je laatste minpunt moeten we nog even afwachten.

In het begin van de Plus vond ik hem ook geregeld onhandig maar nu gebruik ik hem met twee handen (duimen eigenlijk) en dat gaat top. Ben dan ook nog eens veel sneller in het typen dan ik was met 1 hand (duim) op de 5s.

Plus het feit dat de beste van de twee de plus is (wat jij al aanhaalde, ois, FullHD, accu) heeft mij toch weer doen besluiten de plus te nemen. Dat hij zo nu en dan onhandig is weegt niet op tegen de rest.
True, maar heb wel het idee dat previews met 3D Touch vooral met één hand een uitkomst gaan bieden. Vandaar dat ik hem erin gezet heb. In één hand een 6s Plus en dan ook nog eens hard drukken gaat hem niet worden :+

Met twee handen is hij inderdaad wel veel beter, maar ik heb nog twee weken de tijd voor de keuze. Ik reserveer gewoon groot en klein in Amsterdam straks, kan ik dan gewoon kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
mitchell2805 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:19:

Ik kwam dus van de 6 Plus en het was een soort haat/liefde-relatie. Verliefd op de accuduur, het scherm en de camera, maar daarentegen was hij in sommige situaties wel onhandelbaar.

Als ik nu de iPhone 6 vasthoud, krijg ik wel ineens het gevoel dat je daarmee figuurlijk naar een iPhone 5 formaatje terug gaat...

Voordelen 6s:
  • Perfect handelbaar
  • Sneller dan 6s Plus
  • 3D Touch handiger
Nadelen:
  • Wel erg klein
  • Geen OIS
  • Slechtere accuduur
Voordelen 6s Plus
  • Geweldig voor content
  • Betere accuduur
  • Mainstream resolutie
  • OIS
Nadelen:
  • Soms onhandelbaar
  • Lastig met 3D Touch
Conclusie: De Plus heeft heel veel voordelen, maar de grootte is wel enorm belangrijk. Eigenlijk neig ik naar de kleine, al is het scherm van de grote wel goddelijk. Lastig :(
Haha ik heb precies hetzelfde, heb nu zelf nog wel de 5s. Werk sinds kort bij de amac, mijn collega's daar hebben allemaal een 6 plus en zweren er bij. Maar vind hem zelf eigenlijk te groot en wil mijn telefoon met één hand kunnen gebruiken. Sta in de winkel de hele tijd te vergelijken als er niks te doen is. Maar ga denk ik toch voor de normale, vind de plus naast het mooiere scherm, de betere batterij en OIS gewoon echt te groot.

Was er maar een 5" iPhone :'( en op zijn minst een betere batterij voor de 6s. Die resolutie maakt me niet zoveel uit, dat zie je toch nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34

Voordelen 6s:
  • Perfect handelbaar
  • Sneller dan 6s Plus
  • 3D Touch handiger
Hoezo sneller dan de plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 12:15
Sneller leverbaar gok ik.

...op zich zit er misschien ook wel iets in dat de plus met hogere resolutie en dezelfde processor iets trager is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Ik had de 6 plus en je merkte dat hij minder vloeiend en snel is dan de gewone 6. Heeft gewoon met de resolutie te maken, want de 6 plus rendert intern op 2208 x 1242. Wordt daarna gescaald naar 1080p. Een groot verschil met 1334 x 750 waarop de gewone 6 rendert.

http://iphone.appleinside...ives-lower-fps-benchmarks

Bij de 6s en 6s Plus hetzelfde verhaal dus.

Edit: Kijk hier maar eens naar: http://tweakers.net/benchdb/test/1094

[ Voor 9% gewijzigd door Liliuokalani op 18-09-2015 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Gisteren nog even de 5S in mijn handen gehad (die heeft mijn vrouw). Zelf heb ik een 6 maar dan merk ik toch dat zo'n 5S echt wel fijn is qua formaat. Jammer dat er geen 6S komt die kleiner is. Verder twijfel ik steeds meer om bij de volgende wel te gaan voor 64GB, maar het prijsverschil is echt schandalig voor een beetje geheugen. Ook weer lekker commercieel om geen 32GB aan te bieden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:32
Was er maar een 5" iPhone :'( en op zijn minst een betere batterij voor de 6s. Die resolutie maakt me niet zoveel uit, dat zie je toch nauwelijks.
Is de reden waarom ik nu op S6 (jaja Samsung) zit, 4.7" is echt klein als je > 5.0" gewoon bent.
Heb nog de 5s maar die is van het werk en gebruik die eigenlijk zelden wegens onhandig schermformaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
mitchell2805 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:03:
[...]

Ik had de 6 plus en je merkte dat hij minder vloeiend en snel is dan de gewone 6. Heeft gewoon met de resolutie te maken, want de 6 plus rendert intern op 2208 x 1242. Wordt daarna gescaald naar 1080p. Een groot verschil met 1334 x 750 waarop de gewone 6 rendert.

http://iphone.appleinside...ives-lower-fps-benchmarks

Bij de 6s en 6s Plus hetzelfde verhaal dus.

Edit: Kijk hier maar eens naar: http://tweakers.net/benchdb/test/1094
En niet eens een klein beetje verschil, dat had ik niet verwacht. Hmm toch maar heroverwegen of ik toch de 6s neem. Dank voor de uitleg :)

Edit: dat geldt dus eigenlijk alleen voor games of ook met andere apps? En opstarten van apps en scrollen op websites, zit daar verschil in?

[ Voor 8% gewijzigd door Vinnocchio op 18-09-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 17:57
zijn er al mensen die een reserveringslink hebben voor Oberhausen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
zelf al gevonden :) http://www.apple.com/de/shop/buy-iphone/iphone6s.

Helaas alle 64 gb modellen niet meer te verkrijgen -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Vinnocchio schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:35:
[...]

En niet eens een klein beetje verschil, dat had ik niet verwacht. Hmm toch maar heroverwegen of ik toch de 6s neem. Dank voor de uitleg :)

Edit: dat geldt dus eigenlijk alleen voor games of ook met andere apps? En opstarten van apps en scrollen op websites, zit daar verschil in?
Die benchmarks zijn natuurlijk wel een beetje overdreven, maar je merkt het vooral als je de tabbladen-view opent in Safari, een zware app afsluit of andere van dat soort dingen...

Ik heb net nog een half uurtje de 6 en 6 Plus vergeleken, maar de camera is bij de 6 wel stom. Bij aMac in de winkel een HDR-foto maken levert zonder hem extreem stil te houden meteen ghosting op en de ruis is ook wat opvallender. En dat met nog redelijk wat licht. :( De 6 Plus was substantieel beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
mitchell2805 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:32:
[...]

Die benchmarks zijn natuurlijk wel een beetje overdreven, maar je merkt het vooral als je de tabbladen-view opent in Safari, een zware app afsluit of andere van dat soort dingen...

Ik heb net nog een half uurtje de 6 en 6 Plus vergeleken, maar de camera is bij de 6 wel stom. Bij aMac in de winkel een HDR-foto maken levert zonder hem extreem stil te houden meteen ghosting op en de ruis is ook wat opvallender. En dat met nog redelijk wat licht. :( De 6 Plus was substantieel beter...
Ik ga er wel vanuit dat met de nieuwe processor en meer ram dat het allemaal een stuk vloeiender loopt, ondanks dat er dan nog steeds wel een verschil zal zijn tussen de 6s en de 6s+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:17
ls789 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:21:
zelf al gevonden :) http://www.apple.com/de/shop/buy-iphone/iphone6s.

Helaas alle 64 gb modellen niet meer te verkrijgen -.-
sommige nog steeds te koop, geen 64gb of rosé meer, maar toch. had wel uitverkocht verwacht op alle fronten.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royality
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-01 11:47
Na een lange tijd android te hebben gebruikt, (LG G2 Scherm kapot) (Xperia Z3 scherm backlight defect) nu ook eindelijk toch maar de overstap gemaakt op een iphone 6s space grey 64gb.
Mijn mening is toch dat alles veel soepeler draait, ben benieuwd wanneer hij binnenkomt.
Besteld bij studentmobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Martinus schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:45:
[...]

sommige nog steeds te koop, geen 64gb of rosé meer, maar toch. had wel uitverkocht verwacht op alle fronten.
mwah die 16 gb loopt niet zo hard (heb zelf een 16gb nu). Toen ik mijn 16 gb vorig jaar haalde kon ik zo bij de winkel een iphone halen.. die waren toen al niet zo populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
swoutr schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:30:
[...]

Was er maar de iPhone 6s plus met de bezels van de oppo R7 ofzo. Nu is het een 5,5'' iPhone in een 6'' behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:46

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik heb een iPhone 6 16GB en heb de meest gebruikte apps erop die ik nuttig vind, foto's, wat filmpjes en nog 7GB over..Ik game niet en muziek ook niet veel. Als hij vol wordt, zet ik alle foto's en filmpjes op mijn Macbook en is de iPhone weer leeg….Ik red me nog prima met 16GB hoor…Ik snap wel als je veel games speelt en hem bomvol muziek hebt staan het anders is….

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Apple Care trouwens duurder geworden voor iPhones?
Ik dacht dat het eerst 99 euro met 69 eigen risico was?
Maar als ik in Duitsland kijk is het 149 euro met 99 eigen risico voor de 6S(+).
Ben blij dat de inboedelverzekering ook valschade dekt, maar ben toch benieuwd wat een nieuw 3D touch scherm zonder Apple Care gaat kosten bij Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 18:08:
Is Apple Care trouwens duurder geworden voor iPhones?
Ik dacht dat het eerst 99 euro met 69 eigen risico was?
Maar als ik in Duitsland kijk is het 149 euro met 99 eigen risico voor de 6S(+).
Ben blij dat de inboedelverzekering ook valschade dekt, maar ben toch benieuwd wat een nieuw 3D touch scherm zonder Apple Care gaat kosten bij Apple zelf.
Klopt, voor de 6s is het €149 met een eigen risico van €99.

Ik vond Apple Care+ opzich wel interessant, maar met zo'n hoog eigen risico was mijn interesse snel weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Apple care+ is zeker interessant voor de iphone, nu wel een stuk minder inderdaad, maar 99 euro 2 jaar lang volledig wereldwijd verzekerd is geen geld. Een eigen risico van 69 valt ook reuze mee. Bij telecom aanbieders vragen ze vaak 15 euro per maand. Dat is 360 voor 2 jaar, en dan nog een eigen risico van minstens 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Voordelen 6s:
  • Perfect handelbaar
  • Sneller dan 6s Plus
  • 3D Touch handiger
Nadelen:
  • Wel erg klein
  • Geen OIS
  • Slechtere accuduur
Voordelen 6s Plus
  • Geweldig voor content
  • Betere accuduur
  • Mainstream resolutie
  • OIS
Nadelen:
  • Soms onhandelbaar
  • Lastig met 3D Touch
Ik ben van de normale iPhone 6 overgestapt naar een 6 plus een paar weken geleden. Geen enkel moment spijt gehad om voor de 6 plus te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verpakkingen en Roze gold iPhone op 9to5 Mac
http://www.macrumors.com/...ckaging-rose-gold-iphone/
swoutr schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:02:
Apple care+ is zeker interessant voor de iphone, nu wel een stuk minder inderdaad, maar 99 euro 2 jaar lang volledig wereldwijd verzekerd is geen geld. Een eigen risico van 69 valt ook reuze mee. Bij telecom aanbieders vragen ze vaak 15 euro per maand. Dat is 360 voor 2 jaar, en dan nog een eigen risico van minstens 50 euro.
Het eigenrisico van Apple Care + is naar 99,-

Ik koop dergelijke producten altijd met mijn CC, zit 400 dagen verzekering bij (maar gebruik ze toch maar 365 dagen 8)7 ) met een eigen risico van 49,- per incident,

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 18-09-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:48:
Verpakkingen en Roze gold iPhone op 9to5 Mac
http://www.macrumors.com/...ckaging-rose-gold-iphone/

[...]

Het eigenrisico van Apple Care + is naar 99,-

Ik koop dergelijke producten altijd met mijn CC, zit 400 dagen verzekering bij (maar gebruik ze toch maar 365 dagen 8)7 ) met een eigen risico van 49,- per incident,
Zou ik mogen vragen welke CC? Hier namelijk maar 180 dagen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:45:
[...]
Zou ik mogen vragen welke CC? Hier namelijk maar 180 dagen :'(
Das afhankelijk van je pakket, bv ing heeft 2 cc kaarten. De een met 180 de ander met 365 dgn, echter kost ook meer wat vaak ook weer gecorreleerd is met de hoeveelheid je kan CC-en.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinus schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:48:
[...]

Das afhankelijk van je pakket, bv ing heeft 2 cc kaarten. De een met 180 de ander met 365 dgn, echter kost ook meer wat vaak ook weer gecorreleerd is met de hoeveelheid je kan CC-en.
Ahh okee, heb het net nagekeken idd.
Voor 20 euro per jaar meer kan ik upgraden naar 365 dagen, binnenkort maar eens doen.
Goedkoper dan AppleCare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:55:
[...]

Ahh okee, heb het net nagekeken idd.
Voor 20 euro per jaar meer kan ik upgraden naar 365 dagen, binnenkort maar eens doen.
Goedkoper dan AppleCare.
let wel op dat voor mobiele apparatuur vaak beperkende voorwaarden gelden. Bijvoorbeeld een maximaal verzekerd bedrag.

edit: bijvoorbeeld bij ING CC platinum maximaal €250,-

https://www.ing.nl/media/...inumcard_tcm162-47132.pdf

crtl+F "mobiel"

[ Voor 19% gewijzigd door SirLenncelot op 18-09-2015 23:05 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed de voorwaarden lezen is idd de beste tip die je kan hebben.

1x gebruik van moeten maken. IPad mini Retina na 7 dagen op de straat laten vallen. Werd toen keurig vergoed - 49,95.

• Martinus
Donstil schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:42:
Goed de voorwaarden lezen is idd de beste tip die je kan hebben.

1x gebruik van moeten maken. IPad mini Retina na 7 dagen op de straat laten vallen. Werd toen keurig vergoed - 49,95.
ben van mening dat een goede inboedelverzekering beter werk.

no comment

JB schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:13:
Gisteren nog even de 5S in mijn handen gehad (die heeft mijn vrouw). Zelf heb ik een 6 maar dan merk ik toch dat zo'n 5S echt wel fijn is qua formaat. Jammer dat er geen 6S komt die kleiner is. Verder twijfel ik steeds meer om bij de volgende wel te gaan voor 64GB, maar het prijsverschil is echt schandalig voor een beetje geheugen. Ook weer lekker commercieel om geen 32GB aan te bieden.
Je weet hopelijk wel dat je laatste opmerking sowieso kant noch wal raakt? De hele iPhone (en alle Apple producten) is één grote commercie die erop uit is om jouw zakken leeg te kloppen met producten die je eigenlijk niet nodig hebt.

Met andere woorden: € 700 uitgeven voor het instapmodel iPhone vind je geen commercie, maar € 100 meer voor meer opslag en in potentie een betere user experience wel? :P

[ Voor 10% gewijzigd door MooDyBLueS op 19-09-2015 11:44 ]

Martinus schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:24:
[...]

Yup, en als je veel spullen hebt, heb je ook speciale verzekeringen voor smartphones en/of audiovisuele apparatuur. Een vriend van mij heeft meerdere spiegelreflexcamera's (waaronder full frame), veel (dure) lenzen, maar ook een MacBook Pro retina, iPhone, iPad en dergelijke die hij veelvuldig meeneemt. Ik weet zeker dat alles bij elkaar dik over de € 10.000 gaat zonder het uit te hoeven rekenen.

Hij heeft daarvoor dus een speciale verzekering afgesloten, die amper beperkingen kent met maximale prijs van een apparaat of aantallen. Uiteraard wel een beperking (die je zelf kan kiezen) op verzekerd bedrag en op eigen risico per gebeurtenis.

Kost hem wel een paar tientjes in de maand, maar dan hoeft hij zich letterlijk nergens zorgen om te maken, ook al koopt hij weer wat nieuws, het is automatisch meeverzekerd (tot het maximum). Is ook een idee voor mensen die veel apparatuur thuis hebben en/of er vaak mee reizen.

Ik heb zelf een inboedelverzekering waar een deel door gedekt wordt en mijn doorlopende reisverzekering heb ik ook afgesloten met extra dekking op dergelijke apparatuur. Liever eenmalig zoiets goed afsluiten dat alles dekt, dan voor elk apparaat afzonderlijk een verzekering nemen. Dat houd je op een gegeven moment ook gewoon niet meer bij.
[...]

Maar werkt een inboedelverzekering ook als er iets met je toestel gebeuerd buitens huis? Nee toch?

MooDyBLueS schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:55:
[...]

Yup, en als je veel spullen hebt, heb je ook speciale verzekeringen voor smartphones en/of audiovisuele apparatuur. Een vriend van mij heeft meerdere spiegelreflexcamera's (waaronder full frame), veel (dure) lenzen, maar ook een MacBook Pro retina, iPhone, iPad en dergelijke die hij veelvuldig meeneemt. Ik weet zeker dat alles bij elkaar dik over de € 10.000 gaat zonder het uit te hoeven rekenen.

Hij heeft daarvoor dus een speciale verzekering afgesloten, die amper beperkingen kent met maximale prijs van een apparaat of aantallen. Uiteraard wel een beperking (die je zelf kan kiezen) op verzekerd bedrag en op eigen risico per gebeurtenis.

Kost hem wel een paar tientjes in de maand, maar dan hoeft hij zich letterlijk nergens zorgen om te maken, ook al koopt hij weer wat nieuws, het is automatisch meeverzekerd (tot het maximum). Is ook een idee voor mensen die veel apparatuur thuis hebben en/of er vaak mee reizen.

Ik heb zelf een inboedelverzekering waar een deel door gedekt wordt en mijn doorlopende reisverzekering heb ik ook afgesloten met extra dekking op dergelijke apparatuur. Liever eenmalig zoiets goed afsluiten dat alles dekt, dan voor elk apparaat afzonderlijk een verzekering nemen. Dat houd je op een gegeven moment ook gewoon niet meer bij.
Ja klopt die hadden mijn ouders vroeger ook, toen ik nog thuis woonde. Niet eens zo gek duur ook.

Sieraden, horloges, Macbooks, spiegelreflexcamera's. Alles kan erop

• SirLenncelot
  • Niet online
[...]

voor audiovisuele apperatuur gelden vaak ook maximaal verzekerde bedragen.

Bijvoorbeeld bij nationale nederlanden €300,- voor smartphones en tables

bron: file:///C:/Users/lweer/Downloads/Polisvoorwaarden_PP_2410-01_Inboedelverzekering_Standaard_All-in_(1986-40.1412).pdf

CTRL+F "smartphones"
Donstil schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 12:38:
[...]

Maar werkt een inboedelverzekering ook als er iets met je toestel gebeuerd buitens huis? Nee toch?
Dat heet de buitenshuisdekking en zit in uitgebreide (all-risk) inboedelverzekeringen vaak wel in het pakket.

edit: verkeerde comment gequote.
edit 2: misschien interessant om een aparte verzekerings-thread te openen en hier alleen over het toestel te discussiëren.

[ Voor 58% gewijzigd door SirLenncelot op 19-09-2015 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor degenen die hun huidige iPhone op iOS 8 laten en pas naar iOS 9 overstappen met de aanschaf van een iPhone 6s (Plus): Ars Technica heeft weer eens een epische review geschreven over de meest recente iOS versie.

http://arstechnica.com/ap...os-9-thoroughly-reviewed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was deze al voorbij gekomen?

Van links naar rechts: spacegrijs, goud, zilver, roségoud.
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/Verpakking%20Apple%20iPhone%206S.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ja :p Donstil in "[iPhone 6s & iPhone 6s Plus] Ervaringen & discussie"

Weet iemand of het mogelijk is om de levering te volgen? Ik meen dat je de vorige jaren de iPhones kon tracken vanuit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fsfikke schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:38:

Weet iemand of het mogelijk is om de levering te volgen? Ik meen dat je de vorige jaren de iPhones kon tracken vanuit China.
Excuses voor de repost. ;)

Dat kan trouwens en is inmiddels al aan de order voor o.a. de Amerikaanse pre-orders:
http://www.macrumors.com/...ow-shipping-ahead-sep-25/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fsfikke schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:38:

Ten tijden van de watch launch werden de duitse orders verstuurd vanuit praag, de dag voor release gingen deze pakketjes dus pas de deur uit. Dit terwijl er ook veel amerikaanse orders uit china kwamen.

Mijn duitse bestelling is ook nog niet onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik twijfel nog erg..Of een iPhone 6 64GB kopen of een iPhone 6s 16GB kopen…Qua budget wil ik niet meer uitgeven..Nu kan ik nog makkelijk met 16GB doen, Dropbox etc…Is dan de 6s 16GB de betere keuze? Sowieso neem ik volgend jaar de iPhone 7, dus qua doorverkoop ook een beetje gelijk?

P.s Er ligt een 6s 16GB zilver voor mij klaar vrijdag in Oberhausen…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op zondag 20 september 2015 @ 14:34:
Ik twijfel nog erg..Of een iPhone 6 64GB kopen of een iPhone 6s 16GB kopen…Qua budget wil ik niet meer uitgeven..Nu kan ik nog makkelijk met 16GB doen, Dropbox etc…Is dan de 6s 16GB de betere keuze? Sowieso neem ik volgend jaar de iPhone 7, dus qua doorverkoop ook een beetje gelijk?

P.s Er ligt een 6s 16GB zilver voor mij klaar vrijdag in Oberhausen…..
Als je genoeg hebt aan 16 GB dan zou ik zeker voor de 6s gaan.

Heb je toch het nieuwere toestel, snellere cpu, "betere" camera, langere ondersteuning. Enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Tja, dat is een kwestie van ervaren of kijken naar wat je in het verleden met een smartphone hebt gedaan. Als ik kritisch naar mijzelf kijk dan zou ik ook met 16GB uitkunnen. Maar ik speel af en toe graag een spelletje, en in tegenstelling tot apps als Dropbox of NS Reisplanner zijn games vaak GB's groot die je dan niet even gaat downloaden (over 4G). In dat soort gevallen heb ik liever dat ik zulke apps al lokaal heb opgeslagen 'voor het geval dat'. Ook bij het opslaan van offline muziek in Spotify/Apple Music voor op vakantie is meer GB's welkom. Je hebt de verhalen waarschijnlijk wel gelezen dat iedereen inmiddels verlangt naar een instapmodel van 32GB en dat zou voor mij ook meer dan voldoende zijn. Helaas is dat er niet dus zit ik al aan 64GB gebonden. Maar als het écht moet, dan kan ik ook uit met 16GB.

Maar ja, wat is mijn mening of situatie waard voor de jouwe. Je moet doen waar je je goed bij voelt en een iPhone 6 is nog steeds een dijk van een telefoon. En aangezien je voor de 7 wilt gaan, loop je nu met een iPhone 6 niet echt achter en over een jaar ben je weer 'bij'.
Wat verkoopwaarde betreft is het echt wat een gek er voor geeft en of je dat voor of na de release van de 7 doet. De hoeveelheid opslag rechtvaardig niet perse een hogere vraagprijs. Een 64GB 6 zal dan misschien hetzelfde of iets minder opbrengen dan een 16GB 6s. Het ligt er ook aan hoe snel je akkoord gaat met een bod. Dat is een beetje het spelletje ;)

Als je echt mijn mening wil horen, dan zou ik zeggen; kijk naar je huidige opslagbehoefte en of je met 16GB uit kan. Het hebberige in mij zou dan toch voor het nieuwste model kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar hij zegt toch al dat hij met een 16 GB uit de voeten kan :) .

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 20-09-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Heb nu nog 6,8 gb over..alle apps die ik wil en foto's nog niet zo veel..100 ofzo..Dan heb ik aan 16gb genoeg toch? En haal ik vrijdag de 6s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:56:
Heb nu nog 6,8 gb over..alle apps die ik wil en foto's nog niet zo veel..100 ofzo..Dan heb ik aan 16gb genoeg toch? En haal ik vrijdag de 6s...
Lijkt mij wel. En mocht het echt te weinig zijn dan kan je altijd nog wat foto's/filmpjes op een andere plek opslaan (Mac lokaal, cloud, enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online
Ja dan is 16GB wel genoeg voor dat ene jaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier met een NL BTW nummer die de 25ste van een 6s plus 128 gb af wilt? Goud of Rosé goud is de wens, hoor graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
pdavie2311 schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:56:
Waarom geen tweedehandse 6 met 64gb als je toch volgend jaar de 7 wilt kopen. Je houd dan flink wat centen in je zak, en 16gb blijkt tegenwoordig toch echt passen en meten vooral met de nieuwe features van de 6S zoals live foto's en 4k video. Buiten dat vind ik de 6S geen fantastische upgrade, buiten een paar leuke gimmicks zoals 3d touch ed. vind ik alleen de 2gb ram echt een toevoeging. De soc ed. zijn alleen maar evolutie (zuiniger,sneller,kleiner).
Op youtube staan genoeg video's over "why I should upgrade" maar dat is alleen maar hosanna van blinde Apple fan's die je alleen maar inprenten dat je de extra snelheid van de soc nodig hebt met argumenten als desktop CPU power en console GPU power. Geloof mij maar dat je met een iPhone 6 nog zeker 2 jaar vooruit kan en alle apps games ed. prima kan draaien. Als je aan een budget vast zit dan is mijn advies ga lekker voor een tweedehands 6 met 64gb en koop volgend jaar lekker de 7.
Dat gezegd hebbende ben ik wel een Apple fanboy die elk jaar de nieuwste iPhone koopt en zo'n beetje alles van Apple heeft, maar ik blijf wel reëel en eerlijk wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Blijft lastig..Ik heb mijn iPhone 6 16GB verkocht, omdat ik zelf een iPhone 5s van mijn werk krijg. Nu is mijn vrouw toe aan een andere tel, vandaar dus dat het de iPhone 6s 16GB, of iPhone 6 64GB gaat worden..

Mijn vrouw boeit het niet zoveel ,dus die wil de 5s wel en neem ik de nieuwe iPhone, haha…

Tja, de beleving om naar Oberhausen te gaan, daar een splinternieuwe iPhone 6s 16GB op te halen met volledige garantie etc, is natuurlijk super. Maar voor 200,- minder heb ik een iPhone 6 64GB met dus meer opslag….Maar wel een jaar oud en volgend jaar bij verkoop dus 2 jaar oud…

Wat een luxe probleem. Schaam me kapot met al het gedoe in de wereld, dat ik mij hier druk over maak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Problemen van de eerste wereld. Laat ons lekker discussie voeren over Smartphones :D

Als 16 GB nu genoeg is voor je dan is dat het komende jaar ook nog wel.

Ik begrijp niet dat de algemene indruk online is dat 16 GB veels te weinig is, naar mijn mening echt sterk overdreven.

En als je Apples filosofie gebruikt:
Apps worden kleiner.
iOS wordt kleiner.
Muziek komt uit Apple Music
Foto's gaan in de cloud.

Ruimte zat.

Kijk er zijn gebruikers natuurlijk welke 250+ apps op hun telefoon installeren (maar deze niet gebruiken) of veel games spelen ja dan is misschien een 16 GB te weinig maar verder valt het allemaal wel mee. Je kunt zelf het beste inschatten of je veel 4k gaat filmen bv.

Kijk je kunt wel voor een oud model gaan met meer opslag (6 64gb) maar als je de opslag niet gebruikt is dat ook zonde. Dan is de 6s 16GB net zo duur. (beiden €739 in de Duitse store)

[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 20-09-2015 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Ik hoop dan toch echt dat we de iPhone's 25 september kunnen gaan pre-orderen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 20 september 2015 @ 17:26:
Problemen van de eerste wereld. Laat ons lekker discussie voeren over Smartphones :D

Ik begrijp niet dat de algemene indruk online is dat 16 GB veels te weinig is, naar mijn mening echt sterk overdreven.

Apps worden kleiner.
iOS wordt kleiner.
Foto's gaan in de cloud.

Ruimte zat.

Kijk er zijn gebruikers natuurlijk welke 250+ apps op hun telefoon installeren (maar deze niet gebruiken) of veel games spelen ja dan is misschien een 16 GB te weinig maar verder valt het allemaal wel mee. Je kunt zelf het beste inschatten of je veel 4k gaat filmen bv.

Kijk je kunt wel voor een oud model gaan met meer opslag (6 64gb) maar als je de opslag niet gebruikt is dat ook zonde. Dan is de 6s 16GB net zo duur. (beiden €739 in de Duitse store)
Als je 10 maanden Apple music hebt gehad, had je het 64 gb model kunnen nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:24:
[...]

Als je 10 maanden Apple music hebt gehad, had je het 64 gb model kunnen nemen
Maar dan heb je nog steeds geen muziek een 64 GB komt niet volgeladen met muziek namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online

Apps worden kleiner.
iOS wordt kleiner.
Foto's gaan in de cloud.

Ruimte zat.

Dan moet je wel gebruik willen maken van de Apple filosofie. Ik persoonlijk heb liever mp3's op mijn telefoon, misschien ouderwets maar vind het wel zo makkelijk. Al dat streamen kost data en vereist ook weer een toelaatbare databundel, en zoals hierboven al gezegd een extra maandelijks last voor de Apple music service. Ook het uploaden naar de cloud kost mobiele data buitenshuis, zijn toch wel flink wat scenario's te bedenken dat je ergens foto's en filmpje's wil maken en dat je dan toch weer net wat opslagruimte te kort komt en om dan een paar honderd mb's te uploaden via mobiele data kan ook weer prijzig worden.

16gb opslag blijft mi. toch wikken en wegen, die ene game er wel op zetten of toch maar die filmpje's behouden om vanavond aan vrienden te laten zien of de navigatie app maar verwijderen want die update van 1-1,5 gb kan anders niet gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is natuurlijk hoeveel de 6S beschikbaar heeft van die 16GB.
Want bij iedere iPhone is er minder beschikbaar, zelfs binnen een generatie: de iPhone 6+ heeft minder beschikbaar dan de 6.
Ik vraag me af hoeveel de nieuwe functies als livephotos en 3D Touch aan systeemopslag innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 19:07:
De vraag is natuurlijk hoeveel de 6S beschikbaar heeft van die 16GB.
Want bij iedere iPhone is er minder beschikbaar, zelfs binnen een generatie: de iPhone 6+ heeft minder beschikbaar dan de 6.
Ik vraag me af hoeveel de nieuwe functies als livephotos en 3D Touch aan systeemopslag innemen.
Als je de verhalen van Apple mag geloven wordt zowel iOS als de apps kleiner. Onder andere doordat alleen de resources die nodig zijn voor jouw toestel geïnstalleerd worden.

En je bent niet verplicht om op de maximale resolutie te filmen en fotograferen, dit kun je ook aan je eigen wensen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

16GB zou genoeg moeten voor beperkt gebruik al speelt altijd wel het gevoel van "had ik maar meer geheugen gekocht.."
Daarnaast is de stap van 16GB naar 64GB best een flinke stap. Jammer dat de 32GB weggesaneerd is, deze zou voor mij voldoende zijn.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Het enige dat ik " meer " zou doen met 64GB is denk ik mijn foto's niet zo vaak op mijn mac zetten. Omdat er toch genoeg ruimte is..Games doe ik niet en muziek dus ook niet, iPod voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdavie2311 schreef op zondag 20 september 2015 @ 19:53:
Het enige dat ik " meer " zou doen met 64GB is denk ik mijn foto's niet zo vaak op mijn mac zetten. Omdat er toch genoeg ruimte is..Games doe ik niet en muziek dus ook niet, iPod voor..
Als je 9/10 argumenten voor 16gb hebt moet je niet twijfelen en een 16gb kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vhal schreef op zondag 20 september 2015 @ 19:49:
16GB zou genoeg moeten voor beperkt gebruik al speelt altijd wel het gevoel van "had ik maar meer geheugen gekocht.."
Daarnaast is de stap van 16GB naar 64GB best een flinke stap. Jammer dat de 32GB weggesaneerd is, deze zou voor mij voldoende zijn.
De 64 gb is evenduur als de 32 gb was. Je krijgt gratis dubbele opslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:15
Heb nu zoveel bedragen gezien. Is er iemand die precies het verschil weet in prijs van de iPhone 6 64 gb en de iPhone 6 s 64 gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

jaydenjarno schreef op zondag 20 september 2015 @ 20:51:
Heb nu zoveel bedragen gezien. Is er iemand die precies het verschil weet in prijs van de iPhone 6 64 gb en de iPhone 6 s 64 gb?
749€ (6 - Apple store NL) vs 849€ (6s - Apple store Duitsland)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

vhal schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:01:
[...]

749€ (6 - Apple store NL) vs 849€ (6s - Apple store Duitsland)
Vreemd dat de kleur goud op de 6 niet meer te bestellen is via Apple.nl

Tevens is de 5S ook niet meer in het goud te bestellen... Volledige focus op de 6S/6S+ dus.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ronaldm3 schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:08:
[...]

Vreemd dat de kleur goud op de 6 niet meer te bestellen is via Apple.nl

Tevens is de 5S ook niet meer in het goud te bestellen... Volledige focus op de 6S/6S+ dus.
Sinds de afgelopen keynote is dat bekend idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online
pdavie2311 schreef op zondag 20 september 2015 @ 17:09:
Tja, de beleving om naar Oberhausen te gaan, daar een splinternieuwe iPhone 6s 16GB op te halen met volledige garantie etc, is natuurlijk super. Maar voor 200,- minder heb ik een iPhone 6 64GB met dus meer opslag….Maar wel een jaar oud en volgend jaar bij verkoop dus 2 jaar oud…
Dus eigenlijk is het jou niet echt om de opslag te doen maar om het geld, en is de 64GB in de goedkopere iPhone 6 die je kan overnemen meer een leuke extra die je niet nodig hebt?

Als je echt vastberaden bent om volop in te zetten op de iPhone 7, dan is het niet zo gek om toch voor die (tweedehands toch?) 6 64GB te gaan en het geld wat je overhoudt opzij te leggen voor volgend jaar (of voor Apple Music €9,99 en iCloud 50GB €0,99 per maand) en misschien de iPhone 7 van iets meer opslag te voorzien als dat tegen die tijd wel nodig blijkt.

Als je toch zoals je beargumenteerd de beleving, nieuwe features en garantie wilt, ga dan voor de 6s. Dan heb je ook niet zo'n haast met het kopen van een iPhone 7 en het feit dat je dan nog garantie over hebt doet het ook goed bij de verkoop van het toestel. Onder de streep heb je hoogstwaarschijnlijk uiteindelijk wel meer afgeschreven op de 6s dan op de 6.

Ik vind zelf dat 16GB an sich niet echt te weinig is, maar bij een telefoon van inmiddels €739-€749 vind ik het anno 2015 wel wat gierig worden. Vandaar mijn eerdere opmerking. Maar verder maak ik er niet zo'n punt van en vind ik over het algemeen de argumenten niet zo sterk. Dat gezeur over geen sd kaart opslag vind ik altijd zo typisch. Er is toch ook de keuze voor een 64GB en 128GB model? Maar nee dan moet er opeens bijbetaald worden en dat is voor een aantal (uit het andere 'kamp' zullen we maar zeggen) een brug te ver :D Immers wanneer je voor Apple kiest weet je van te voren dat het geld gaat kosten dus als je meer opslag wilt dan moet je gewoon braaf die €100 extra aftikken en zo niet de mensen in hun waarde laten die dat wel doen :+

En als ik het goed begrepen heb kan pdavie2311 een tweedehands iPhone 6 64GB overnemen want: vanwege het €200 prijsverschil tov van de 6s 16GB waar hij het over heeft. Wat mij betreft kan dat het advies wel iets veranderen als het niet perse nodig is die €200 extra bij te leggen voor een 6s. Immers staat pdavie2311 wel voor deze keuze, want anders was hij met een andere instelling naar dit topic gekomen.
Mocht ik het verkeerd opvatten en pdavie2311 toch een kersversie iPhone 6 64Gb uit de Apple Store bedoelen (maar dan was de 6 16GB ook nog een optie), dan zou ik inderdaad gewoon meteen voor de 6s 16GB gaan.
pdavie2311 schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:13:
Heb net de keynote even gekeken, puur iPhone..Had ik beter niet kunnen doen! Ben nu overtuigd om de 6s te halen. Dat 3d touch en live foto's doen het hem voor mij. Ik maak veel foto's van mijn kids met mijn tel en ook de camera is stukken beter..Sterker glas en alu zijn ook leuke features aangaande krassen etc…

Ga dus de 16GB zilver halen die voor mij klaarligt, kan altijd vragen of ze mij een 64GB willen verkopen, maar daar heb ik geen reservering voor, dus dan nemen we de 16GB mee, haha..
Oke mijn verhaal kan weer de prullenbak in haha d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door swv op 20-09-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Heb net de keynote even gekeken, puur iPhone..Had ik beter niet kunnen doen! Ben nu overtuigd om de 6s te halen. Dat 3d touch en live foto's doen het hem voor mij. Ik maak veel foto's van mijn kids met mijn tel en ook de camera is stukken beter..Sterker glas en alu zijn ook leuke features aangaande krassen etc…

Ga dus de 16GB zilver halen die voor mij klaarligt, kan altijd vragen of ze mij een 64GB willen verkopen, maar daar heb ik geen reservering voor, dus dan nemen we de 16GB mee, haha..

Hahaha! Ik reageerde net toen jij ook gereageerd had, excuus..Klopt inderdaad dat ik een 2e hands 64GB kan kopen van een jaar oud. Die is volgende jaar bij verkoop dus 2 jaar oud en 2e eigenaar. Dan denk ik dat ik met mijn 16GB iPhone 6s, makkelijker verkopen kan. Ik hoef dan niet de hoofdprijs, maar zelf nieuw gekocht en nog garantie...

[ Voor 25% gewijzigd door pdavie2311 op 20-09-2015 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iDownloadblog heeft de nieuwe Cover art als wallpaper beschikbaar.
Kunnen we alvast in de stemming komen.

Afbeeldingslocatie: http://media.idownloadblog.com/wp-content/uploads/2015/09/iPhone-6s-Fish-Gold-Wallpaper.jpg
Gold iPhone

Afbeeldingslocatie: http://media.idownloadblog.com/wp-content/uploads/2015/09/iPhone-6s-Fish-Pink-Wallpaper.png
Pink iPhone

Afbeeldingslocatie: http://media.idownloadblog.com/wp-content/uploads/2015/09/iPhone-6s-Fish-Red-Wallpaper.jpg
Space Grey iPhone
sww89 schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:11:
Ik vind zelf dat 16GB an sich niet echt te weinig is, maar bij een telefoon van inmiddels €739-€749 vind ik het anno 2015 wel wat gierig worden. Vandaar mijn eerdere opmerking. Maar verder maak ik er niet zo'n punt van en vind ik over het algemeen de argumenten niet zo sterk. Dat gezeur over geen sd kaart opslag vind ik altijd zo typisch. Er is toch ook de keuze voor een 64GB en 128GB model? Maar nee dan moet er opeens bijbetaald worden en dat is voor een aantal (uit het andere 'kamp' zullen we maar zeggen) een brug te ver :D Immers wanneer je voor Apple kiest weet je van te voren dat het geld gaat kosten dus als je meer opslag wilt dan moet je gewoon braaf die €100 extra aftikken en zo niet de mensen in hun waarde laten die dat wel doen :+
Vooral dat laatste is vaak moeilijk, althans dat zie ik altijd onder berichten op de Frontpage.

SD Kaarten zijn voor mij een No Go. Heb een blauwe maandag een Android telefoon gehad en dat hele file systeem (wat zo lekker open is weet je wel 8)7 ) is echt een rommeltje. Stop je er een SD kaart in met Muziek, laat je de Muziek app over je hele telefoon zoeken vind hij naast je Mp3's ook ringtones die hij dan vervolgens weer in een playlist opneemt |:(

Nee geef mij dan ook maar 100,- per geheugen upgrade meer, dat heb ik er wel voor over.

Neemt trouwens ook niet weg dat de gebruikers uit het andere kamp die 100,- ook betalen maar dan aan het eind van de rit, namelijk in vermindering van 2e hands waarde. Dat vergeten ze echter voor het gemak even mee te tellen.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 20-09-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Donstil schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:20:
iDownloadblog heeft de nieuwe Cover art als wallpaper beschikbaar.
Kunnen we alvast in de stemming komen.

[afbeelding]
Gold iPhone

[afbeelding]
Pink iPhone

[afbeelding]
Space Grey iPhone

[...]

Vooral dat laatste is vaak moeilijk, althans dat zie ik altijd onder berichten op de Frontpage.

SD Kaarten zijn voor mij een No Go. Heb een blauwe maandag een Android telefoon gehad en dat hele file systeem (wat zo lekker open is weet je wel 8)7 ) is echt een rommeltje. Stop je er een SD kaart in met Muziek, laat je de Muziek app over je hele telefoon zoeken vind hij naast je Mp3's ook ringtones die hij dan vervolgens weer in een playlist opneemt |:(

Nee geef mij dan ook maar 100,- per geheugen upgrade meer, dat heb ik er wel voor over.

Neemt trouwens ook niet weg dat de gebruikers uit het andere kamp die 100,- ook betalen maar dan aan het eind van de rit, namelijk in vermindering van 2e hands waarde. Dat vergeten ze echter voor het gemak even mee te tellen.
Hier sluit ik me volledig bij aan, tevens is een iPhone na 2 jaar nog te updaten en houdt ie beter zijn waarde vast :) Jammer dat die covers nog niet bewegen op de iPhone 6!! 8)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

MooDyBLueS schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:42:
[...]

Met andere woorden: € 700 uitgeven voor het instapmodel iPhone vind je geen commercie, maar € 100 meer voor meer opslag en in potentie een betere user experience wel? :P
Nee ik geef liever 100 euro meer uit voor 32 GB :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Kan ik nou gewoon straks bij de Apple Store in Haarlem / Amsterdam de iPhone reserveren en dan in de winkel mijn huidige Vodafone contract verlengen? Zodat je in de shop maar een X bedrag voor het toestel hoeft te betalen? Of is het handiger om in te gaan op de mail van Vodafone die ik ongetwijfeld binnen enkele dagen ga krijgen? Wat is jullie ervaring qua levertijden?

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeaveXL schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:46:
Kan ik nou gewoon straks bij de Apple Store in Haarlem / Amsterdam de iPhone reserveren en dan in de winkel mijn huidige Vodafone contract verlengen? Zodat je in de shop maar een X bedrag voor het toestel hoeft te betalen? Of is het handiger om in te gaan op de mail van Vodafone die ik ongetwijfeld binnen enkele dagen ga krijgen? Wat is jullie ervaring qua levertijden?
apple verkoopt, vodafone financiert
kan dus uiteraard niet in de apple winkels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Weet iemand vanaf hoe laat je 25 sept een iphone reserveren voor de NL winkels?

[ Voor 10% gewijzigd door ls789 op 21-09-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ls789 schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:18:
Het is nog helemaal niet zeker dat dit überhaupt gaat gebeuren.
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:08:
[...]

apple verkoopt, vodafone financiert
kan dus uiteraard niet in de apple winkels..
Waarom is "uiteraard"?
Je kunt gewoon je abonnement verkengen/nieuwe afsluiten in een Apple store hoor.

[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 21-09-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
ls789 schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:18:
Zoals Donstil al zei is het nog helemaal niet zeker, maar wel enigszins aannemelijk.

Ik denk om 6:00 's ochtends. Dan beginnen de reserveringen in Duitsland ook weer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat dit de 24e wel duidelijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:34:
denk dat dit de 24e wel duidelijk zal zijn.
waar gaan ze dat bekend maken dan? Gewoon op de apple site?

Bij de 6 werkte dat echt ideaal.. gewoon reserveren + tijdstip en ik werd met 10 min geholpen toen ik daar aankwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online
ls789 schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:31:
[...]

waar gaan ze dat bekend maken dan? Gewoon op de apple site?

Bij de 6 werkte dat echt ideaal.. gewoon reserveren + tijdstip en ik werd met 10 min geholpen toen ik daar aankwam.
Wat dacht je van http://tweakers.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariowie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-03-2024
http://www.apple.com/pr/l...-Friday-September-25.html de 25e dus maar dit is alleen voor de eerste landen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
ronaldm3 schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:54:
[...]

Hier sluit ik me volledig bij aan, tevens is een iPhone na 2 jaar nog te updaten en houdt ie beter zijn waarde vast :) Jammer dat die covers nog niet bewegen op de iPhone 6!! 8)
Iphone blijft idd veel waardevaster, het is alleen zo vreselijk jammer dat die kleur er zo makkelijk af valt en dat een iPhone van 1 jaar oud eruit ziet alsof die een retourtje maan heeft gedaan, ook al is deze gewoon normaal gebruikt.

Zou zwlf ook graag eens een iPhone kopen alleen dat weerhoud mij er wel van.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi1986 op 21-09-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
.

[ Voor 99% gewijzigd door schumi1986 op 21-09-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:32
schumi1986 schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:43:
[...]

Iphone blijft idd veel waardevaster, het is alleen zo vreselijk jammer dat die kleur er zo makkelijk af valt en dat een iPhone van 1 jaar oud eruit ziet alsof die een retourtje maan heeft gedaan, ook al is deze gewoon normaal gebruikt.

Zou zwlf ook graag eens een iPhone kopen alleen dat weerhoud mij er wel van.
Daarom moet je ook niet de Space Grey versie kopen. 8) Overigens is dat wat je zegt verder complete onzin, mijn iPhone 6 (jaar oud) ziet er nog uit als nieuw en nee ik gebruik geen covers, screenprotectors of andere onzinnige dingen die het ontwerp volledig verpesten.

[ Voor 17% gewijzigd door NotSoSteady op 21-09-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

NotSoSteady schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:09:
[...]

Daarom moet je ook niet de Space Grey versie kopen. 8) Overigens is dat wat je zegt verder complete onzin, mijn iPhone 6 (jaar oud) ziet er nog uit als nieuw en nee ik gebruik geen covers, screenprotectors of andere onzinnige dingen die het ontwerp volledig verpesten.
+1!

De 5 had heel veel last van exterieur beschadigingen maar de 5S en 6 niet meer.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Daar ben ik het toch niet mee eens, ken veel vrienden en collega's met een iPhone 5s en 6 , daarvan is er 1 onbeschadigd en dat is van iemand die de hele dag de iPhone in zijn colbert heeft zitten.
Pagina: 1 ... 6 ... 42 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.