pdavie2311 schreef op zondag 20 september 2015 @ 17:09:
Tja, de beleving om naar Oberhausen te gaan, daar een splinternieuwe iPhone 6s 16GB op te halen met volledige garantie etc, is natuurlijk super. Maar voor 200,- minder heb ik een iPhone 6 64GB met dus meer opslag….Maar wel een jaar oud en volgend jaar bij verkoop dus 2 jaar oud…
Dus eigenlijk is het jou niet echt om de opslag te doen maar om het geld, en is de 64GB in de goedkopere iPhone 6 die je kan overnemen meer een leuke extra die je niet nodig hebt?
Als je echt vastberaden bent om volop in te zetten op de iPhone 7, dan is het niet zo gek om toch voor die (tweedehands toch?) 6 64GB te gaan en het geld wat je overhoudt opzij te leggen voor volgend jaar (of voor Apple Music €9,99 en iCloud 50GB €0,99 per maand) en misschien de iPhone 7 van iets meer opslag te voorzien als dat tegen die tijd wel nodig blijkt.
Als je toch zoals je beargumenteerd de beleving, nieuwe features en garantie wilt, ga dan voor de 6s. Dan heb je ook niet zo'n haast met het kopen van een iPhone 7 en het feit dat je dan nog garantie over hebt doet het ook goed bij de verkoop van het toestel. Onder de streep heb je hoogstwaarschijnlijk uiteindelijk wel meer afgeschreven op de 6s dan op de 6.
Donstil schreef op zondag 20 september 2015 @ 17:26:
Ik begrijp niet dat de algemene indruk online is dat 16 GB veels te weinig is, naar mijn mening echt sterk overdreven.
Kijk je kunt wel voor een oud model gaan met meer opslag (6 64gb) maar als je de opslag niet gebruikt is dat ook zonde. Dan is de 6s 16GB net zo duur. (beiden €739 in de Duitse store)
Ik vind zelf dat 16GB an sich niet echt te weinig is, maar bij een telefoon van inmiddels €739-€749 vind ik het anno 2015 wel wat gierig worden. Vandaar mijn eerdere opmerking. Maar verder maak ik er niet zo'n punt van en vind ik over het algemeen de argumenten niet zo sterk. Dat gezeur over geen sd kaart opslag vind ik altijd zo typisch. Er is toch ook de keuze voor een 64GB en 128GB model? Maar nee dan moet er opeens bijbetaald worden en dat is voor een aantal (uit het andere 'kamp' zullen we maar zeggen) een brug te ver

Immers wanneer je voor Apple kiest weet je van te voren dat het geld gaat kosten dus als je meer opslag wilt dan moet je gewoon braaf die €100 extra aftikken en zo niet de mensen in hun waarde laten die dat wel doen
En als ik het goed begrepen heb kan pdavie2311 een tweedehands iPhone 6 64GB overnemen want: vanwege het €200 prijsverschil tov van de 6s 16GB waar hij het over heeft. Wat mij betreft kan dat het advies wel iets veranderen als het niet perse nodig is die €200 extra bij te leggen voor een 6s. Immers staat pdavie2311 wel voor deze keuze, want anders was hij met een andere instelling naar dit topic gekomen.
Mocht ik het verkeerd opvatten en pdavie2311 toch een kersversie iPhone 6 64Gb uit de Apple Store bedoelen (maar dan was de 6 16GB ook nog een optie), dan zou ik inderdaad gewoon meteen voor de 6s 16GB gaan.
pdavie2311 schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:13:
Heb net de keynote even gekeken, puur iPhone..Had ik beter niet kunnen doen! Ben nu overtuigd om de 6s te halen. Dat 3d touch en live foto's doen het hem voor mij. Ik maak veel foto's van mijn kids met mijn tel en ook de camera is stukken beter..Sterker glas en alu zijn ook leuke features aangaande krassen etc…
Ga dus de 16GB zilver halen die voor mij klaarligt, kan altijd vragen of ze mij een 64GB willen verkopen, maar daar heb ik geen reservering voor, dus dan nemen we de 16GB mee, haha..
Oke mijn verhaal kan weer de prullenbak in haha
[
Voor 12% gewijzigd door
swv op 20-09-2015 21:14
]