Ja, dat natuurlijk ook het is niet dat er loze ruimte in het toestel zit puur voor het design. Alles zit op elkaar gepropt. Minder bezel betekent dat de componenten ergens anders geplaatst moeten worden, wat betekent dat het toestel bijv. weer iets dikker zou worden.MooDyBLueS schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:48:
[...]
Ik kon de video niet zo snel vinden, maar in een interview heeft Jony Ive al eens toegelicht dat o.a. hij, maar ook wijlen Steven Jobs en enkele anderen binnen het design team, een sterke voorliefde voor symmetrie hebben.
Hoe ik het dan ook zie is: Apple heeft deze ontwerp taal omgezet in een herkenbaar product en dankzij deze herkenbaarheid heeft de consument dit als onmiskenbaar Apple/iPhone in z'n hoofd zitten (vaak ook onbewust). Dat is voor Apple dan weer reden om het voorlopig zo te houden. Recht van voren is de iPhone 6s (Plus) nog altijd voor 90% gelijk aan de originele iPhone uit 2007.
Vergeet ook even niet dat Apple niet echt speelruimte heeft. Ze hebben nu al in de 6s modellen de accu moeten verkleinen om ruimte te maken voor de taptic engine. Als de bezels loze ruimte zouden zijn geweest, dan hadden ze daar wel een stuk accu of de taptic engine in geplaatst.
Natuurlijk kan Apple vast wel een iPhone met kleinere bezels maken (boven en onder dan, aan de zijkanten zitten ze nu aan de limiet van de huidige in-cell touchscreen technologie, aldus bronnen binnen Apple), maar dat zal dus ten koste van iets moeten gaan.
[...]
Over die accu; daar kwam ik een poos terug nog eens een artikel over tegen wat ik jammergenoeg niet meer terug kan vinden. Kwam er op neer dat hoewel consumenten zich altijd blind lijken te staren op het aantal mAh ze daar bij Apple niet echt naar kijken. Het design team van Apple heeft in hun hoofd dat een iPhone een x aantal uur standby/gesprekstijd moet hebben, en ze kijken puur naar het energieverbruik van de componenten in het toestel om te bepalen hoeveel mAh de accu dan moet hebben om het voorafgestelde doel aan standby/gesprekstijd te halen.
Als ze zuinigere componenten in het toestel weten te plaatsen durven ze het dus ook wel aan om de accu te verkleinen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)