Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
MooDyBLueS schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:48:

[...]

Ik kon de video niet zo snel vinden, maar in een interview heeft Jony Ive al eens toegelicht dat o.a. hij, maar ook wijlen Steven Jobs en enkele anderen binnen het design team, een sterke voorliefde voor symmetrie hebben.

Hoe ik het dan ook zie is: Apple heeft deze ontwerp taal omgezet in een herkenbaar product en dankzij deze herkenbaarheid heeft de consument dit als onmiskenbaar Apple/iPhone in z'n hoofd zitten (vaak ook onbewust). Dat is voor Apple dan weer reden om het voorlopig zo te houden. Recht van voren is de iPhone 6s (Plus) nog altijd voor 90% gelijk aan de originele iPhone uit 2007.

Vergeet ook even niet dat Apple niet echt speelruimte heeft. Ze hebben nu al in de 6s modellen de accu moeten verkleinen om ruimte te maken voor de taptic engine. Als de bezels loze ruimte zouden zijn geweest, dan hadden ze daar wel een stuk accu of de taptic engine in geplaatst.

Natuurlijk kan Apple vast wel een iPhone met kleinere bezels maken (boven en onder dan, aan de zijkanten zitten ze nu aan de limiet van de huidige in-cell touchscreen technologie, aldus bronnen binnen Apple), maar dat zal dus ten koste van iets moeten gaan.

[...]
Ja, dat natuurlijk ook het is niet dat er loze ruimte in het toestel zit puur voor het design. Alles zit op elkaar gepropt. Minder bezel betekent dat de componenten ergens anders geplaatst moeten worden, wat betekent dat het toestel bijv. weer iets dikker zou worden.

Over die accu; daar kwam ik een poos terug nog eens een artikel over tegen wat ik jammergenoeg niet meer terug kan vinden. Kwam er op neer dat hoewel consumenten zich altijd blind lijken te staren op het aantal mAh ze daar bij Apple niet echt naar kijken. Het design team van Apple heeft in hun hoofd dat een iPhone een x aantal uur standby/gesprekstijd moet hebben, en ze kijken puur naar het energieverbruik van de componenten in het toestel om te bepalen hoeveel mAh de accu dan moet hebben om het voorafgestelde doel aan standby/gesprekstijd te halen.

Als ze zuinigere componenten in het toestel weten te plaatsen durven ze het dus ook wel aan om de accu te verkleinen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 10:09
Ik begrijp dat hele gedoe over Apple en de iPhone niet meer zo.
Het is elke presentatie hetzelfde. Ja, ze hebben een paar keer de wereld op z'n kop gezet met revolutionaire producten maar geen enkel bedrijf kan zo'n innovatiekracht toch volhouden? Zeker niet als er na je eigen innovatie nieuwe bedrijven opstarten (of huidige veranderen) om ook te gaan innoveren.

Daarnaast de 'piek' in de verkoop en de 'opmerking' dat ondanks de weinig innovatie het toch wel verkoopt. Ikzelf heb m'n Note 3 nu bijna 1 jaar en 10 maanden. Ik weet dat elk jaar rond deze periode er 1 uitkomt. Na 6-8 maanden in de lifecycle weet je bij Apple ga niet nieuw kopen want er komt een nieuwe aan. Het zou dus best logisch (aanname) zijn dat de verkoop na 6-8 maanden enorm afneemt en dan ineens weer piekt bij een nieuw model. De prijzen blijven gelijk dus waarom niet wachten. De iPhone is 6 maanden niet ineens interessanter (qua prijs) zoals dat wel bij bijvoorbeeld de Galaxy S6 is geweest. Deze laatste begon overigens op 700 en staat nu op 479 als minimum.

Dan nog even het iPhone vs Samsung / iOS vs Android gebash. Ja het is een feit dat alle platformen dichter bij elkaar zijn gekomen en ja Apple vraagt nu eenmaal meer en ja het is een mode-icoon. Het zij allemaal maar zo. Je maakt je eigen keuzes in het leven en je kiest je eigen toestel. Ik had een iPhone 5, schermen te klein ik nam een Note 3 en nu weer terug vanaf volgende week vrijdag naar een iPhone 6S. Soms is de 1 wat beter dan de ander, maar het gras is altijd groener bij de buren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XyritZz schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:53:
[...]

Ja, dat natuurlijk ook het is niet dat er loze ruimte in het toestel zit puur voor het design. Alles zit op elkaar gepropt. Minder bezel betekent dat de componenten ergens anders geplaatst moeten worden, wat betekent dat het toestel bijv. weer iets dikker zou worden.

Over die accu; daar kwam ik een poos terug nog eens een artikel over tegen wat ik jammergenoeg niet meer terug kan vinden. Kwam er op neer dat hoewel consumenten zich altijd blind lijken te staren op het aantal mAh ze daar bij Apple niet echt naar kijken. Het design team van Apple heeft in hun hoofd dat een iPhone een x aantal uur standby/gesprekstijd moet hebben, en ze kijken puur naar het energieverbruik van de componenten in het toestel om te bepalen hoeveel mAh de accu dan moet hebben om het voorafgestelde doel aan standby/gesprekstijd te halen.

Als ze zuinigere componenten in het toestel weten te plaatsen durven ze het dus ook wel aan om de accu te verkleinen.
Precies, dit laatste denk ik ook. En wellicht ten overvloede, maar ik bedoel dus dat met de huidige designs en SoC er niet een nóg kleinere accu ingezet kan worden dan de 1.715 mAh die de 6s nu krijgt. Die is al kleiner en komt door meer integratie van de connectivity chips, M9 coprocessor en het zuiniger zijn van de A9 SoC t.o.v. de A8. Maar wie weet als de A10 weer flink zuiniger is... ik hoop het eigenlijk wel, want het gewicht begint nu toch wel aardig uit de klauwen te lopen met een 6s Plus van bijna 200 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RiCk schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:55:
[...]

Ik begrijp dat hele gedoe over Apple en de iPhone niet meer zo.
Het is elke presentatie hetzelfde. Ja, ze hebben een paar keer de wereld op z'n kop gezet met revolutionaire producten maar geen enkel bedrijf kan zo'n innovatiekracht toch volhouden? Zeker niet als er na je eigen innovatie nieuwe bedrijven opstarten (of huidige veranderen) om ook te gaan innoveren.
Volledig mee eens!
Daarnaast de 'piek' in de verkoop en de 'opmerking' dat ondanks de weinig innovatie het toch wel verkoopt. Ikzelf heb m'n Note 3 nu bijna 1 jaar en 10 maanden. Ik weet dat elk jaar rond deze periode er 1 uitkomt. Na 6-8 maanden in de lifecycle weet je bij Apple ga niet nieuw kopen want er komt een nieuwe aan. Het zou dus best logisch (aanname) zijn dat de verkoop na 6-8 maanden enorm afneemt en dan ineens weer piekt bij een nieuw model. De prijzen blijven gelijk dus waarom niet wachten. De iPhone is 6 maanden niet ineens interessanter (qua prijs) zoals dat wel bij bijvoorbeeld de Galaxy S6 is geweest. Deze laatste begon overigens op 700 en staat nu op 479 als minimum.
Hier sla je de plank toch aardig mis. De iPhone's dalen wel degelijk in prijs na 6-8 maanden. De iPhone 6 16 GB die voor € 699 geïntroduceerd werd, zag vanaf feb/mrt ineens een sterke daling tot zo'n € 625. Je aanname dat de verkoop na 6-8 maanden enorm afneemt klopt weer wel en komt inderdaad deels omdat de 'hype' voorbij is en deels omdat een aantal mensen dan gaat wachten op het nieuwe product. Maar vergeet niet dat de mensen die écht 3/4 maanden of langer gaan wachten alleen de echte nerds zoals wij zijn. Henk en Trudy hebben daar totaal geen weet van, behalve dat ze een (nieuw) iPhone willen. De grootste daling in de verkoop is simpelweg te verklaren doordat het nieuwe eraf is en daarom dalen de straatprijzen.

Waar je een vergissing in maakt is je vergelijking met de Galaxy S6. En vat dit alsjeblieft niet op als Android bashen, want ik vind de Galaxy S6 echt een geweldig toestel, als ik er een AOSP rom op zou kunnen draaien, zou ik hem best willen hebben. Maar de Galaxy S6 verkopen zijn vanaf het begin gewoon dramatisch slecht geweest, waardoor ze een € 100 prijsverlaging hebben ingezet. Daarnaast is het door de verzadiging van Android telefoons ook een feit dat dergelijke toestellen zowel in straatprijs als restwaarde flink verschillen van iPhone's. Het simpelste vergelijk is dat je voor een iPhone 6 (sep 2014 uitgekomen) nu tweedehands nog minimaal € 450-500 voor moet betalen, terwijl je zoals je zelf zegt een Galaxy S6 (april 2015 uitgekomen) nu nieuw nog minder dan € 500 voor hoeft te betalen, terwijl deze nieuw ook € 699 was. Dat is dus nieuw al een prijsdaling van 30%! Voor mij al reden genoeg om die toestellen nooit te kopen.
Dan nog even het iPhone vs Samsung / iOS vs Android gebash. Ja het is een feit dat alle platformen dichter bij elkaar zijn gekomen en ja Apple vraagt nu eenmaal meer en ja het is een mode-icoon. Het zij allemaal maar zo. Je maakt je eigen keuzes in het leven en je kiest je eigen toestel. Ik had een iPhone 5, schermen te klein ik nam een Note 3 en nu weer terug vanaf volgende week vrijdag naar een iPhone 6S. Soms is de 1 wat beter dan de ander, maar het gras is altijd groener bij de buren :P
Mee eens, allebei bieden ze hun eigen voor- en nadelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:57
swoutr schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:00:
[...]

De 6 was hier op 25 sept. Verkrijgbaar en in Amerika etc de 15e geloof ik. De 5s daarentegen zat ook een dikke maand tussen. In Amerika halverwege september, maar in Nederland pas 25 okt. Ik hoop dat de 6s niet zo lang op zich laat wachten. En snap ook niet zo goed waarom het destijds zo lang heeft moeten duren. Ik sta te popelen om over te stappen van mijn 5s!
De 4S was zelfs pas op 28 oktober.
Nu ik jouw post nog eens lees, lijkt wel of het steeds de s-modellen zijn die zoveel later zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:44
dcl! schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:54:
[...]

De 4S was zelfs pas op 28 oktober.
Nu ik jouw post nog eens lees, lijkt wel of het steeds de s-modellen zijn die zoveel later zijn?
Maar de 4S was in de VS ook pas 14 oktober beschikbaar, dus daar zat maar twee weken tussen.

De 5s zat 5 weken tussen VS en Nederland. Kan alle kanten op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peabz21 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:19:
[...]

Maar de 4S was in de VS ook pas 14 oktober beschikbaar, dus daar zat maar twee weken tussen.

De 5s zat 5 weken tussen VS en Nederland. Kan alle kanten op gaan.
Precies, is erg lastig te zeggen. Enerzijds heeft Apple vaak wel een patroon, anderzijds willen ze ook weer niet compleet voorspelbaar zijn. De afgelopen 4 jaar was de keynote op de 2e dinsdag van september, nu ineens woensdag. Ben benieuwd of het met 9/9 te maken heeft, dan zou het volgend jaar op een vrijdag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MooDyBLueS schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:59:
[...]

Precies, is erg lastig te zeggen. Enerzijds heeft Apple vaak wel een patroon, anderzijds willen ze ook weer niet compleet voorspelbaar zijn. De afgelopen 4 jaar was de keynote op de 2e dinsdag van september, nu ineens woensdag. Ben benieuwd of het met 9/9 te maken heeft, dan zou het volgend jaar op een vrijdag zijn.
Men zoekt ook wel heer erg naar een patroon bij alles wat ze doen. Het kan net zo goed zijn dat ze gewoon als doel hebben begin september de keynote te houden. Afhankelijk van de omstandigheden planning van de mensen, locatie, logistics, etc. kiezen ze de handigste datum. Zomaar een gek idee ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fsfikke schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:07:
[...]

Men zoekt ook wel heer erg naar een patroon bij alles wat ze doen. Het kan net zo goed zijn dat ze gewoon als doel hebben begin september de keynote te houden. Afhankelijk van de omstandigheden planning van de mensen, locatie, logistics, etc. kiezen ze de handigste datum. Zomaar een gek idee ;)
Mee eens, daar maak ik me ook zeker schuldig aan. Maar dan is het ook wel HEEL erg toevallig dat de afgelopen 4 jaar op een dinsdag in september was, specifiek zelfs de 2e. Toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MooDyBLueS schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:09:
[...]

Mee eens, daar maak ik me ook zeker schuldig aan. Maar dan is het ook wel HEEL erg toevallig dat de afgelopen 4 jaar op een dinsdag in september was, specifiek zelfs de 2e. Toch? ;)
Ik zie bijna een link met onze prinsjesdag :o What are they up to.... :|

Ne maar serieus, welk commercieel voordeel zou het Apple leveren om een keynote op een specifieke weekdag te houden?

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 15-09-2015 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fsfikke schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:10:
[...]

Ik zie bijna een link met onze prinsjesdag :o What are they up to.... :|
Ik gok dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:09:
[...]

De Keynote bedoel je?
Die was dit jaar toch op woensdag ;)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:39:
[...]

De Keynote bedoel je?
Ik dacht dat het woensdag is geworden omdat het maandags labor day was, dan zijn veel Amerikanen vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:39:
[...]

De Keynote bedoel je?
Ja, dit jaar wel. Maar de jaren ervoor was het steeds dinsdag. ;)
Dat WAS dus de trend die ze dit jaar doorbroken hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door MooDyBLueS op 15-09-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 10:09
MooDyBLueS schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:21:

Hier sla je de plank toch aardig mis. De iPhone's dalen wel degelijk in prijs na 6-8 maanden. De iPhone 6 16 GB die voor € 699 geïntroduceerd werd, zag vanaf feb/mrt ineens een sterke daling tot zo'n € 625. Je aanname dat de verkoop na 6-8 maanden enorm afneemt klopt weer wel en komt inderdaad deels omdat de 'hype' voorbij is en deels omdat een aantal mensen dan gaat wachten op het nieuwe product. Maar vergeet niet dat de mensen die écht 3/4 maanden of langer gaan wachten alleen de echte nerds zoals wij zijn. Henk en Trudy hebben daar totaal geen weet van, behalve dat ze een (nieuw) iPhone willen. De grootste daling in de verkoop is simpelweg te verklaren doordat het nieuwe eraf is en daarom dalen de straatprijzen.
Lekkere sterke taal :P Je hebt gelijk. Het zakt wel, my bad. Maar niet al te veel ten opzichte van Android en relatief gezien blijft het wel op eenzelfde niveau tot een volgende introductie steken.
Als ik de grafieken van een aantal iPhones en Galaxy SX toestellen kijk toont dat zich ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
MooDyBLueS schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:06:
[...]

Ja, dit jaar wel. Maar de jaren ervoor was het steeds dinsdag. ;)
Dat WAS dus de trend die ze dit jaar doorbroken hebben.
2012 was de keynote ook op een woensdag (12/09/2012). In 2011 was het in oktober en niet september. En de jaren daarvoor werd de iPhone aangekondigd in juni tijdens WWDC.

We zoeken naar patronen die er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Precies, dingen zien die je wilt zien.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ben ik hier de enige die weinig reden ziet om een 6S aan te schaffen? De 6 lijkt mij nu veel interessanter. Op V&A zie ik ze soms al voor 450 euro verkocht worden, nieuwstaat.

Is die extra RAM en extra snelheid nu echt nodig? De 6 is toch al heel snel, en kan volgens mij alle apps probleemloos draaien. Foto's zijn wel mooier, maar de 6 maakt ook mooie foto's. Dat 3D-touch kan handig zijn, maar dat rechtvaardigt die enorme meerprijs voor mij in ieder geval niet.

Als je tegenargumenten hebt hoor ik die graag, want ik ben wel op zoek naar redenen om een 6S te kopen. :P

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Jirachi schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:27:
Ben ik hier de enige die weinig reden ziet om een 6S aan te schaffen? De 6 lijkt mij nu veel interessanter. Op V&A zie ik ze soms al voor 450 euro verkocht worden, nieuwstaat.

Is die extra RAM en extra snelheid nu echt nodig? De 6 is toch al heel snel, en kan volgens mij alle apps probleemloos draaien. Foto's zijn wel mooier, maar de 6 maakt ook mooie foto's. Dat 3D-touch kan handig zijn, maar dat rechtvaardigt die enorme meerprijs voor mij in ieder geval niet.

Als je tegenargumenten hebt hoor ik die graag, want ik ben wel op zoek naar redenen om een 6S te kopen. :P
Voor een nieuw toestel scheelt het 'maar' 100 euro. Dat bedrag vind ik te verwaarlozen als je toch 850 euro gaat uitgeven (uitgaande van een 64GB model). Verder vaak willen mensen (waaronder ik) gewoon iets nieuws. :P

[ Voor 95% gewijzigd door SquareOne op 15-09-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:54

vhal

ಠ_ಠ

Het is maar net wat je hiervoor gebruikt. Kom je van een oud barrel - als in een 4(S) - , dan lijkt mij de 6S eerder voor de hand liggend dan als je van een 6 afkomt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
vhal schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:32:
[...]

Het is maar net wat je hiervoor gebruikt. Kom je van een oud barrel - als in een 4(S) - , dan lijkt mij de 6S eerder voor de hand liggend dan als je van een 6 afkomt.
Daar heb je gelijk in, maar als je van een 4S komt, is de 6 net zo voor de hand liggend, gezien de forse minderprijs en de weinige verschillen met de 6S.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jirachi schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:35:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar als je van een 4S komt, is de 6 net zo voor de hand liggend, gezien de forse minderprijs en de weinige verschillen met de 6S.
Juist niet zou ik zeggen. Als je zolang met een toestel doet dan wil je toch dat hij op moment van kopen het allernieuwst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:05
Het prijsverschil tussen een tweedehands 6, 64gb en een nieuwe 6s 64 is tussen de 200 en 300 euro. Voor dat verschil heb je dus langer garantie, een nieuw toestel, betere processor/camera/etcetc. Vooral het nieuw gehalte en langer garantie lijkt me al zeker 200 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:58

Tja, als je even mee helpt met rekenen: diegene die hun 6 verkopen en aanbieden voor 450 euro, leggen zelf weer ±250-450 euro bij en hebben de 6s. Jij zegt nu voor 450 euro een iPhone 6 te willen kopen en hebt misschien wel/geen opbrengsten bij de verkoop van jouw vorige telefoon? Enfin, als je eenmaal de eerste investering hebt gemaakt bij de nieuwste iPhone is upgraden niet zo heel duur meer zolang je er nog genoeg voor terug krijgt ;)

De vraag is dus eerder hoelang je er mee wilt gaan doen? Je kunt er ook voor kiezen om elk jaar de iPhone van het jaar daarvoor te kopen, en de iPhone van het jaar daar weer voor te verkopen. Een iPhone van 2 generaties geleden brengt ook nog aardig wat op. Dan hoef je jaarlijks veel minder bij te leggen.

Tenzij je echt krap bij kas zit zou ik sowieso niet de iPhone 6 nieuw bij Apple kopen omdat je dan zoals gezegd beter voor die 100 euro meer de 6s kan halen. Tweedehands heb je aan de iPhone 6 in zeer goede staat nog steeds een topper in huis!

Maar zo te lezen denkt iedereen hier weer anders over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
heb nu ook een 4s, en wil graag een sneller toestel, maar om nu voor de 6 te kiezen ipv de nieuwe 6s,...
de nieuwe processor en meer geheugen vertellen me juist dat de telefoon klaar is voor komende apps en games, en dus langer mee zal gaan dan de huidige 6.

3d touch zegt me van de update het minst, maar dat komt omdat de huidige functies die bekend zijn, mij niet over de streep zouden trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde als HyperTrophy,

Ik heb echter nooit een iphone gehad, echter sta ik nu wel op het punt om over te stappen vanuit Andriod.
Bij mij gaat het echter via het bedrijf waar tegenwoordig Apple standaard is geworden, iedereen heeft aangeven te willen wachten tot de S versie komt ipv de huidige iphone 6, niet alleen omdat dit het laatste model is, maar ook omdat deze een duidelijke upgrade voor de toekomst heeft (meer RAM en goede processor). Die enkele extra functies zijn leuk, maar het gaat me meer om de performance onder de kap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperTrophy schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:44:
heb nu ook een 4s, en wil graag een sneller toestel, maar om nu voor de 6 te kiezen ipv de nieuwe 6s,...
de nieuwe processor en meer geheugen vertellen me juist dat de telefoon klaar is voor komende apps en games, en dus langer mee zal gaan dan de huidige 6.

3d touch zegt me van de update het minst, maar dat komt omdat de huidige functies die bekend zijn, mij niet over de streep zouden trekken.
Nu ga ik je het toch een beetje moeilijker maken, door te zeggen dat niet vanaf vandaag op morgen ineens de meeste apps en games de snelste hardware en 2 GB geheugen nodig hebben ;)

Als je nu een 6 koopt, en volgend jaar een 7 is er nog niets aan de hand wat betreft apps/games. Maar ook ik heb hier geen glazenbol staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjg78, dat klopt, maar als je 2-3 jaar met je toestel wilt doen dan is een beetje over capaciteit mooi mee genomen.

De iphone 6 zal het ook nog wel 2-3 jaar volhouden, maarja misschien dat je dan een beetje de beperkingen gaat merken, maar ook hier geen glazen bol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:53:
gjg78, dat klopt, maar als je 2-3 jaar met je toestel wilt doen dan is een beetje over capaciteit mooi mee genomen.

De iphone 6 zal het ook nog wel 2-3 jaar volhouden, maarja misschien dat je dan een beetje de beperkingen gaat merken, maar ook hier geen glazen bol..
Ja, dat is ook een goed punt: Hoe lang wil je met je volgende toestel gaan doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Hoe lang ik met mijn nieuwe toestel wil doen ligt er aan.

Als ik een 6 koop, (nieuwstaat voor 450 euro), 2 jaar.
Als ik een 6S koop, 3 jaar.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik heb helemaal niets met 2e hands toestellen, (uitzonderingen daargelaten).
Uitzonderingen voor mij kunnen zijn: Nieuw (gesealed in doos). Zo heb ik 2 jaar geleden een Samsung S4 gekocht in gesealde doos, dit omdat de persoon die het toestel verkocht toch liever bij de iphone 5 bleef.
Toestel was 3 maand "oud" en factuur etc aanwezig..

Een gebruikt toestel zou ik eigenlijk alleen kopen van mensen die ik goed ken (familie/vrienden etc). Nooit via marktplaats..

Het is en blijft een gebruiksvoorwerp, je weet niet hoe ermee omgegaan is en hoe betrouwbaar de verkopende partij is..

Ik koop dan ook liever een model van een jaar oud in de winkel tegen gereduceerde prijs, of ik koop gewoon de nieuwste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik heb drie jaar geleden, pas, een iphone 4S nieuw gekocht. Dat was dus toen al een 'verouderd' model.
Wil nu wel eens 'het nieuwste'.
enige fysieke mankement wat ik nu ervaar aan de 4S is uiteraard de batterij, en lichte swirls/krassen op het scherm. Heb er in het begin wel folie opgehad, maar vond dat onderdoen ten opzichte van het gebruiksgemak.

zal er wss toch wel een hoesje bijkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is imo afhankelijk van wat iemand ermee wilt doen/ervan verwacht.

Ik wil elke 2 jaar de nieuwste iphone en ben bereid er de hoofdprijs voor te betalen. Enerzijds omdat ik een telefoon wil, anderzijds omdat ik een techliefhebber ben en dol ben op de nieuwste functies, features en snelheden.

Ook wil ik dat mijn iphone over 2 jaar (totdat ik een nieuwe koop) supersnel blijft en al mijn wensen blijft vervullen, net als de 5S nog 7 weken (loopt abbo af) blijft doen.
Met de 5 was mij dit niet gelukt.

Stel dat ik gewoon een iphone wilde en er niet teveel mee deed/verwachtte, dan hield ik mijn 5S, of ging ik voor de 6 vanwege het grotere scherm.

Is de iphone 6s nodig? nee! maar is een iphone uberhaupt nodig?
Vind ik het een geile gadget en ben ik bereid er veel geld voor te betalen? ja! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 00:05
Nu zit ik komende weken in canada. Ik zie dat de 16GB versie daar slechts 749 dollars is. 838 na belastingen. Dat is 558€. Erg goedkoop lijkt me. Europese stekker heb ik nog wel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

P. vd Loo schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:32:
Nu zit ik komende weken in canada. Ik zie dat de 16GB versie daar slechts 749 dollars is. 838 na belastingen. Dat is 558€. Erg goedkoop lijkt me. Europese stekker heb ik nog wel liggen.
Ik denk dat je fout hebt gekeken.. de 16 GB iPhone 6S kost 899 Canadese dollars. Oftewel €600 excl BTW, nog steeds wel een aardige prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
Uniciteit schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:42:
[...]

Ik denk dat je fout hebt gekeken.. de 16 GB iPhone 6S kost 899 Canadese dollars. Oftewel €600 excl BTW, nog steeds wel een aardige prijs.
ik zie hier toch echt 749 staan
http://www.evad3rs.net/20...ldwide-international.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
ik heb zojuist gezien dat prijzen niet vaststaan en dat apple ze onlangs heeft verhoogd voor oa canada. Jammer ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P. vd Loo schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:56:
[...]

ik heb zojuist gezien dat prijzen niet vaststaan en dat apple ze onlangs heeft verhoogd voor oa canada. Jammer ;-(
Let ook goed op de garantie he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
Donstil schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:59:
[...]

Let ook goed op de garantie he.
Ja daar zijn de geleerden het ook niet over eens. De een zegt geen probleem hier, de ander zegt weer wat anders. Ik ga er gewoon vanuit dat een smartphone zonder problemen 2 jaar meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P. vd Loo schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:04:
[...]

Ja daar zijn de geleerden het ook niet over eens. De een zegt geen probleem hier, de ander zegt weer wat anders. Ik ga er gewoon vanuit dat een smartphone zonder problemen 2 jaar meegaat.
Ik weet het helaas uit eigen ervaring (hier al vaker langs gekomen) dat dit niet zonder meer zo is.
Als het aankomt op de iPhone dan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P. vd Loo schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:04:
[...]

Want Donstil hierboven al zegt: er is een verschil tussen ergens recht op hebben en het ook krijgen. Daarnaast geldt zeker buiten de EU dat je dat eigenlijk niet kan/macht verwachten. Binnen de EU heb je nog wetgevingen over de economische levensduur van een apparaat (2 jaar voor een smartphone), maar ook daar zitten behoorlijk wat haken en ogen aan (reparatie is na het eerste jaar niet zondermeer gratis) en wederom geldt hier: er recht op hebben is één ding...

Kortom: als garantie belangrijk voor je is, moet je niet € 100 beknibbelen in het buitenland, maar gewoon in Nederland een aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:07:
[...]

Ik weet het helaas uit eigen ervaring (hier al vaker langs gekomen) dat dit niet zonder meer zo is.
Als het aankomt op de iPhone dan he.
Als je het product bij Apple koop heb je 2 jaar garantie bij Apple, ook een iPhone. Koop je hem bij Dixons, dan kan je het 1ste jaar garantie claimen bij Apple, jaar 2 en eventueel 3 moet bij Dixons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:49:
[...]

Als je het product bij Apple koop heb je 2 jaar garantie bij Apple, ook een iPhone. Koop je hem bij Dixons, dan kan je het 1ste jaar garantie claimen bij Apple, jaar 2 en eventueel 3 moet bij Dixons.
Niet als je hem bij Apple, maar buiten de EU koopt. Je valt vanzelfsprekend onder de garantiewetten van het land van aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
mijn in New York (Apple Store Prince Street) gekochte iPhone 6, waar ik ook tijdens de aankoop AppleCare Protection Plan bij had gekocht, had een maandje geleden wat problemen.
Bezoekje aan de Apple Store hier in Amsterdam; 3 werkdagen later lag er een refurb/nieuw toestel voor me klaar

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 15-09-2015 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Geert1976 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:02:
mijn in New York (Apple Store Prince Street) gekochte iPhone 6, waar ik ook tijdens de aankoop AppleCare Protection Plan bij had gekocht, had een maandje geleden wat problemen.
Bezoekje aan de Apple Store hier in Amsterdam; 3 werkdagen later lag er een refurb/nieuw toestel voor me klaar
Apple Care is dan ook een wereldwijde verzekering, geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:02:
Ja ik zei al eerder (in een ander topic dat zou kunnen). Laat je goed informeren,
Misschien heeft Apple Care + er bij jou voor gezorgd dat je "garantie" kreeg.

Goed laten informeren blijft belangrijk.

Neemt niet weg dat de koers te slecht staat om echt een leuk voordeeltje te halen.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:49:
[...]

Lezen is ook een vak he. We hebben het over kopen in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:16:
[...]

Neemt niet weg dat de koers te slecht staat om echt een leuk voordeeltje te halen.

[...]
vorig jaar nog wel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja absoluut maar NU NU NU niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:21:
[...]

Ja absoluut maar NU NU NU niet :)
oke, jij wint! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:10:
[...]

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. :)
I give up! 8)7 8)7 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, ik snap je punt hoor. Heb zelf nog eens een iPhone 5c (toen ze nog 16 GB waren) in Hong Kong gekocht voor omgerekend € 426, waar dat in Nederland € 599 was een paar weken later. Ik liep zo'n 3 weken in Nederland met een telefoon die nog helemaal niet uit was. Gelukkig had de douanier op Schiphol geen flauw idee dat het een iPhone was toen ik hem uit mijn broekzak haalde. :P

Even wat anders: is er eigenlijk al iets meer duidelijk over de A9 SoC?
Waarmee ik doel op aantal cores, kloksnelheid en dergelijke?

Van de iPad weten we inmiddels dat de iPad mini 4 niet gelijk is aan de iPad air 2 namelijk. De air 2 heeft een A8X triple core 1.5 GHz, terwijl de iPad mini 4 de A8 uit de iPhone 6 gekregen heeft, maar dan wel weer op 1.5 GHz i.p.v. 1.4 GHz.

Uit de iPad mini 4 benchmarks van Ars Technica blijkt trouwens ook dat de iPad mini 4 ondanks het 2 GB geheugen toch nog in het geheel flink achterloopt op de iPad air 2. 2 GB geheugen is dus niet zaligmakend zoals sommigen misschien denken.

[ Voor 37% gewijzigd door MooDyBLueS op 15-09-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind dat persoonlijk toch wat jammer.
Ben wel in de markt voor een nieuwe Mini maar wil niet betalen voor hardware van afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik iemand hoorde zeggen: "dit is eindelijk de iPad mini die we vorig jaar hoorden te krijgen". Maar in mijn ogen is het nog steeds niet de iPad mini waar we recht op hebben. Hij loopt dankzij de standaard A8 SoC namelijk nu alweer achter de feiten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MooDyBLueS schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 23:50:
Zoals ik iemand hoorde zeggen: "dit is eindelijk de iPad mini die we vorig jaar hoorden te krijgen". Maar in mijn ogen is het nog steeds niet de iPad mini waar we recht op hebben. Hij loopt dankzij de standaard A8 SoC namelijk nu alweer achter de feiten aan.
Welke feiten?
Had ook liever een A9 gezien, maar een A8 is nog ruimschoots één van de snelste socs op de markt.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De iPad mini schijnt altijd een beetje het ondergeschoven kindje te zijn. Wat ik erg jammer vind, aangezien het formaat me juist ontzettend aanspreekt. De mini 3 was een totale aanfluiting, TouchID en een ander kleurtje :N Deze update is niet zo erg, maar het had beter gekund.

[ Voor 29% gewijzigd door fsfikke op 16-09-2015 00:09 ]

• PGB83
Van de iPad's heeft de Mini ook mijn voorkeur. Het is daarom jammer dat Apple de Mini niet als een volwaardige iPad beschouwd en gewoon de nieuwste hardware erin stopt. Apple associeerd kleiner met mindere specs, net zoals bij de MacBooks.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 23:59:
[...]

Welke feiten?
Had ook liever een A9 gezien, maar een A8 is nog ruimschoots één van de snelste socs op de markt.
Het feit dat de iPad air 2 al ruim een jaar een triple-core A8X SoC heeft en de ruim een jaar nieuwere iPad mini 4 uitgerust wordt met een dual-core A8 SoC. Dit is dus zowel de CPU als GPU die achterlopen. Verder is de iPad mini 4 wel een erg goed product hoor, want ook deze heeft nu het fully laminated display, is lichter en dunner geworden.

Maar... het is geen budget tablet, zoals een ASUS MemoPad of de tientallen 8" Samsung tablets onder de € 200. Dus in dat opzicht hebben we het nog steeds over een iPad mini die slechts € 100 goedkoper is dan zijn grote broer. Op zich is dat geen slecht prijsverschil als je dat zo bekijkt voor alleen het schermformaat en de mindere SoC, maar als je de losse prijs van € 399 dan weer ziet, is het toch op z'n minst jammer dat Apple niet de A8X of A9 erin heeft gestopt.

A9 had ik ook logischer gevonden, want de iPad air 3 (wanneer die ook uit zal komen) zal waarschijnlijk wel een A9X krijgen.

Begrijp me niet verkeerd, de A8 is ook geen slechte SoC, maar Apple kiest er dus bewust voor om deze in de iPad mini 4 te stoppen, met de verwachting dat ook deze iPad weer jaren mee moet gaan. Kijk maar hoe lang de iPad mini het heeft volgehouden en de mini 2 nu ook nog steeds als nieuw verkrijgbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Peabz21 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:19:
Van de iPad's heeft de Mini ook mijn voorkeur. Het is daarom jammer dat Apple de Mini niet als een volwaardige iPad beschouwd en gewoon de nieuwste hardware erin stopt. Apple associeerd kleiner met mindere specs, net zoals bij de MacBooks.
En de iPhone 6s :P

fsfikke schreef op woensdag 16 september 2015 @ 00:08:
De iPad mini schijnt altijd een beetje het ondergeschoven kindje te zijn. Wat ik erg jammer vind, aangezien het formaat me juist ontzettend aanspreekt. De mini 3 was een totale aanfluiting, TouchID en een ander kleurtje :N Deze update is niet zo erg, maar het had beter gekund.
Dit ben ik met je eens, maar dat komt eigenlijk puur hoe Apple de mini 3 gepositioneerd heeft. Door hem € 100 duurder te maken dan de in prijs gedaalde mini 2. Als Apple de mini 3 laten we zeggen € 30 of echt hoogstens € 50 duurder had gemaakt, dan was het nog wel prima geweest. Dat zie ik als een redelijke meerprijs voor iemand die echt Touch ID wil hebben. Maar € 100 zeker niet nee.

• _Bailey_
  • Niet online
ik verbaas me enigzins dat al die half-roze nieuwe iPhones al uitverkocht zijn tijdens de pre-orders in de landen waar dit mogelijk is.

Als je toch een 3 jaar geleden tegen menig man zou zeggen; "In 2015 loop jij rondt met een half-roze iPhone", zou toch 1 van de eerste reacties zijn; haha, een (half)roze iPhone??? jij bent niet goed bij je hoofd!

Ofwel; denk dat de reden van de keuze voor een half-roze hoofdzakelijk is zodat je goed kan laten zien dat je de nieuwste iPhone hebt.

Mocht Apple in 2016 een paarse iPhone op de markt gaan brengen, koop ik deze direct! ;)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Geert1976 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:55:
ik verbaas me enigzins dat al die half-roze nieuwe iPhones al uitverkocht zijn tijdens de pre-orders in de landen waar dit mogelijk is.

Als je toch een 3 jaar geleden tegen menig man zou zeggen; "In 2015 loop jij rondt met een half-roze iPhone", zou toch 1 van de eerste reacties zijn; haha, een (half)roze iPhone??? jij bent niet goed bij je hoofd!

Ofwel; denk dat de reden van de keuze voor een half-roze hoofdzakelijk is zodat je goed kan laten zien dat je de nieuwste iPhone hebt.

Mocht Apple in 2016 een paarse iPhone op de markt gaan brengen, koop ik deze direct! ;)
Ik denk toch echt dat maar bar weinig mensen €800+ uitgeven aan een telefoon die ze lelijk vinden alleen om te showen. Het lijkt me dat vooral een hoop dames het een leuke kleur vinden. Maar laten we afwachten hoe het straatbeeld er over een paar maanden uitziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Yup, dat zeker (laten zien dat je de nieuwste hebt).

Maar wat ook nog zou kunnen is dat Apple de voorraad als volgt heeft opgebouwd:
- spacegrijs: 10 miljoen
- zilver: 10 miljoen
- goud: 5 miljoen
- roségoud: 2 miljoen

En dat dit dus de reden is dat die utverkocht is en de rest relatief makkelijker te verkrijgen is. Ik heb geen idee hoor, maar ik kan me wel voorstellen dat Apple met een nieuwe kleur niet gelijk evenveel gaat produceren als de overige.

Verwijderd

MooDyBLueS schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:55:
[...]

Het feit dat de iPad air 2 al ruim een jaar een triple-core A8X SoC heeft en de ruim een jaar nieuwere iPad mini 4 uitgerust wordt met een dual-core A8 SoC. Dit is dus zowel de CPU als GPU die achterlopen. Verder is de iPad mini 4 wel een erg goed product hoor, want ook deze heeft nu het fully laminated display, is lichter en dunner geworden.

Maar... het is geen budget tablet, zoals een ASUS MemoPad of de tientallen 8" Samsung tablets onder de € 200. Dus in dat opzicht hebben we het nog steeds over een iPad mini die slechts € 100 goedkoper is dan zijn grote broer. Op zich is dat geen slecht prijsverschil als je dat zo bekijkt voor alleen het schermformaat en de mindere SoC, maar als je de losse prijs van € 399 dan weer ziet, is het toch op z'n minst jammer dat Apple niet de A8X of A9 erin heeft gestopt.

A9 had ik ook logischer gevonden, want de iPad air 3 (wanneer die ook uit zal komen) zal waarschijnlijk wel een A9X krijgen.

Begrijp me niet verkeerd, de A8 is ook geen slechte SoC, maar Apple kiest er dus bewust voor om deze in de iPad mini 4 te stoppen, met de verwachting dat ook deze iPad weer jaren mee moet gaan. Kijk maar hoe lang de iPad mini het heeft volgehouden en de mini 2 nu ook nog steeds als nieuw verkrijgbaar is.
Ik ben een techneut, dus geef mij de A9, maar helaas is blijkbaar de tablet markt niet winstgevend genoeg meer om elk jaar een nieuwe iPad uit te brengen, en met de nieuwste hardware... Je ziet dat b.v. een Samsung helaas hetzelfde doet.

• _Bailey_
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:58:
[...]

Yup, dat zeker (laten zien dat je de nieuwste hebt).

Maar wat ook nog zou kunnen is dat Apple de voorraad als volgt heeft opgebouwd:
- spacegrijs: 10 miljoen
- zilver: 10 miljoen
- goud: 5 miljoen
- roségoud: 2 miljoen

En dat dit dus de reden is dat die utverkocht is en de rest relatief makkelijker te verkrijgen is. Ik heb geen idee hoor, maar ik kan me wel voorstellen dat Apple met een nieuwe kleur niet gelijk evenveel gaat produceren als de overige.
ja, daar zit wel een kern van waarheid in denk ik.

By the way, heerlijk even slap ouwehoeren over iPhone's...met al die shit in Europa momenteel.
Even fijne afleiding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Echte mannen dragen Roze.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2q1gt1x.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 16-09-2015 10:04 ]

• _Bailey_
  • Niet online
f*ck! ik bestel gelijk ff wat roze Marco Polo shirts! :P
Geert1976 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:04:
[...]

f*ck! ik bestel gelijk ff wat roze Marco Polo shirts! :P
Snel doen, doet het fraai bij een Roze iPhone 6s.

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 12:15
Dus: 25 september pre-order en 2 oktober beschikbaar in Nederland.

• _Bailey_
  • Niet online
jorgen83 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:08:
Dus: 25 september pre-order en 2 oktober beschikbaar in Nederland.
is slechts een gerucht... (via iphoned)

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

Geert1976 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:27:
[...]

is slechts een gerucht... (via iphoned)
Denk zoiezo geen pre-order dat was vorig jaar volgens mij ook niet meer.

En als er al een pre-order zou zijn dan zou dat wel op zaterdag zijn net zoals afgelopen zaterdag.

Power to the beat.

Waarom duurt het eigenlijk zo belachelijk lang dit keer voordat de iPhone 6s pagina's op Apple.nl vertaald zijn naar het Nederlands?

Ik kan me herinneren dat dit normaal is direct na de keynote, dat gebeurt ook in Duitsland, Frankrijk en dergelijk, maar die zijn inmiddels naar de respectievelijke talen vertaald. Of gaan ze daar ook (bewust?) mee wachten tot ze bekend maken wanneer de iPhone's in NL verkrijgbaar zullen zijn?

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
MooDyBLueS schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:54:
Waarom duurt het eigenlijk zo belachelijk lang dit keer voordat de iPhone 6s pagina's op Apple.nl vertaald zijn naar het Nederlands?

Ik kan me herinneren dat dit normaal is direct na de keynote, dat gebeurt ook in Duitsland, Frankrijk en dergelijk, maar die zijn inmiddels naar de respectievelijke talen vertaald. Of gaan ze daar ook (bewust?) mee wachten tot ze bekend maken wanneer de iPhone's in NL verkrijgbaar zullen zijn?
Meen me vaag te herinneren dat dat altijd zo is, not sure tho

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:36
MooDyBLueS schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:54:

Ik heb het ook wel eens aangegeven ergens bij een nieuwsartikel hier op Tweakers. Toen werd mij verteld dat ik m'n mond moest houden, want ik kan toch Engels? Ja ik kan Engels, dus!?! Het voelt gewoon alsof je een beetje in de steek wordt gelaten door Apple. ;w
mprkooij schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:07:
[...]

Ik heb het ook wel eens aangegeven ergens bij een nieuwsartikel hier op Tweakers. Toen werd mij verteld dat ik m'n mond moest houden, want ik kan toch Engels? Ja ik kan Engels, dus!?! Het voelt gewoon alsof je een beetje in de steek wordt gelaten door Apple. ;w
Ik ben inderdaad ook al lang blij dat de eerste twee reacties wél van een volwassen niveau zijn. Na het posten van mijn vraag, schoot me gelijk te binnen dat ik wellicht dergelijke reacties kon verwachten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Apple bevestigt officieel dat screen protectors blijven werken met 3D Touch, zolang ze Apple's ontwerp richtlijnen volgen.
Apple marketing chief Phil Schiller appears to have confirmed in an email to 3D Techtronics that screen protectors that comply with Apple's design guidelines will work with 3D Touch. "Yes. screen overlays that follow our guidelines will continue to work with 3D Touch," Schiller wrote.
Bron.

[ Voor 13% gewijzigd door MooDyBLueS op 17-09-2015 09:56 ]

• EvEs0r
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 00:50
MooDyBLueS schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:55:
Apple bevestigt officieel dat screen protectors blijven werken met 3D Touch, zolang ze Apple's ontwerp richtlijnen volgen.

[...]

Bron.
Oftewel weer een markt die ze nu kunnen gaan controleren... Ik zie de prijzen alweer omhoog schieten! ;w

Nee, ik ben géén Belg!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

EvEs0r schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:52:
[...]

Oftewel weer een markt die ze nu kunnen gaan controleren... Ik zie de prijzen alweer omhoog schieten! ;w
Die richtlijnen waren er eerst toch ook al?

• EvEs0r
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 00:50
fsfikke schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:40:
[...]

Die richtlijnen waren er eerst toch ook al?
Maar nu met 3D Touch is het wel belangrijker om daar ook daadwerkelijk aan te voldoen lijkt me? Of zit ik nu heel erg mis?

Nee, ik ben géén Belg!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

EvEs0r schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:42:
[...]

Maar nu met 3D Touch is het wel belangrijker om daar ook daadwerkelijk aan te voldoen lijkt me? Of zit ik nu heel erg mis?
Dat klopt, maar het is niet zoals het mfi programma waarbij bedrijven moeten betalen voor certificering. Ze moeten zich alleen aan een paar richtlijnen houden qua grootte, dikte, conductivity etc. Dus ik zie geen reden waarom Apple opeens de markt zou gaan controlleren en prijzen omhoog zouden schieten.

• mprkooij
Het zal niet lang meer duren voordat de iPhones te pre-orderen zijn denk ik. Kreeg zojuist deze mail van T-Mobile:

HET AFTELLEN IS BEGONNEN!

Beste meneer *************,

Nog even geduld, het aftellen is begonnen. Op dit moment worden de laatste voorbereidingen getroffen om de nieuwe iPhones ook in Nederland te lanceren. Zodra je jouw iPhone kunt bestellen, brengen we je uiteraard meteen per e-mail op de hoogte. Houd je inbox daarom goed in de gaten!

• swv
Dan is de berichtgeving over een mogelijke release op 2 oktober best aannemelijk. Ze gaan geen pre-orders doen als je nog 8 weken moet wachten toch?

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik ben dus benieuwd naar die live wallpapers (vissen en rook). Maar die kan ik nergens vinden op de apple site. Ik kan wel de live photos zien.

Iemamd die toevallig weet waar ik ze kan vinden?

Edit:

Ik heb ze gevonden.

http://www.phonearena.com...9-wallpapers-here_id73642

[ Voor 25% gewijzigd door DeeSung op 17-09-2015 14:13 ]

DeeSung schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:08:
Ik ben dus benieuwd naar die live wallpapers (vissen en rook). Maar die kan ik nergens vinden op de apple site. Ik kan wel de live photos zien.

Iemamd die toevallig weet waar ik ze kan vinden?
Bedoel je te downloaden? Dat zal wel niet gebeuren, dit zit in iOS ingebakken, net als alle huidige wallpapers.

Als je gewoon bedoelt waar Apple ze op hun website laat zien, dan kan je op vrijwel elke pagina wel voorbeelden zien:
http://www.apple.com/nl/iphone-6s/

• DeeSung
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:17:
[...]

Bedoel je te downloaden? Dat zal wel niet gebeuren, dit zit in iOS ingebakken, net als alle huidige wallpapers.

Als je gewoon bedoelt waar Apple ze op hun website laat zien, dan kan je op vrijwel elke pagina wel voorbeelden zien:
http://www.apple.com/nl/iphone-6s/
Ja maar die bewegen niet xD

Verwijderd

mprkooij schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:13:
Het zal niet lang meer duren voordat de iPhones te pre-orderen zijn denk ik. Kreeg zojuist deze mail van T-Mobile:

HET AFTELLEN IS BEGONNEN!

Beste meneer *************,

Nog even geduld, het aftellen is begonnen. Op dit moment worden de laatste voorbereidingen getroffen om de nieuwe iPhones ook in Nederland te lanceren. Zodra je jouw iPhone kunt bestellen, brengen we je uiteraard meteen per e-mail op de hoogte. Houd je inbox daarom goed in de gaten!
ik heb de mail ook gehad, imo een beetje opfokken/reclame maken van tmobile.

• mprkooij
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:43:
[...]

ik heb de mail ook gehad, imo een beetje opfokken/reclame maken van tmobile.
Ja, maar ik denk niet dat ze deze informatie via de mail gaan versturen wanneer de iPhone nog 4-5 weken op zich laat wachten. Zou zomaar kunnen dat de geruchten kloppen omtrent de release op 2 oktober.

Verwijderd

mprkooij schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:45:
[...]

Ja, maar ik denk niet dat ze deze informatie via de mail gaan versturen wanneer de iPhone nog 4-5 weken op zich laat wachten. Zou zomaar kunnen dat de geruchten kloppen omtrent de release op 2 oktober.
Ik ben even in de mail gedoken van 2 jaar geleden, toen mijn 4s-abbo afliep, en de 5S aangekondigd was.

2013:

- 10 september: Apple kondigt de iPhone 5S aan.

- 11 september : e-mail van t-mobile: "De nieuwe iPhones komen eraan!" Wij zijn blij met jou als klant. Daarom willen we jou meteen informeren zodra je de nieuwe iPhone kunt bestellen. Als je dat wilt natuurlijk. Zo zijn wij.

- 3 oktober : e-mail van t-mobile: "Je hebt aangegeven dat je interesse hebt in de iPhone 5s. Op dit moment zijn de nieuwe iPhones nog niet in Nederland verkrijgbaar. Zodra je jouw iPhone 5s kunt bestellen, brengen we je uiteraard meteen op de hoogte. "

- 22 oktober : e-mail van t-mobile: " Je hebt aangegeven dat je interesse hebt in de iPhone 5s. We hebben goed nieuws voor je! Omdat jij als klant belangrijk bent voor ons, hebben we speciaal voor jou een uniek en persoonlijk aanbod klaarstaan. Klik hier om met voorrang jouw iPhone 5s te bestellen. "

- 23 oktober : e-mail van t-mobile : "bezorgafspraak maken"

- 26 oktober: TheRaven123 had zijn iPhone 5S in huis :)

2015

- 9 september: Apple kondigt de iPhone 6S aan.

- 17 september : e-mail van t-mobile: "Nog even geduld, het aftellen is begonnen. Op dit moment worden de laatste voorbereidingen getroffen om de nieuwe iPhones ook in Nederland te lanceren. Zodra je jouw iPhone kunt bestellen, brengen we je uiteraard meteen per e-mail op de hoogte. Houd je inbox daarom goed in de gaten! "

- ? :*)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2015 15:08 ]

• swv
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:56:
[...]

dat ben ik met je eens idd. zij weten obv allang wanneer ze hem krijgen, en het zou slechte reclame zijn om hem 5 weken vantevoren aan te kondigen via mail.

ik hoop zo snel mogelijk! :9 :9
Ik kwam zelf natuurlijk ook tot deze conclusie, maar het is niet ongewoon.

nieuws: T-Mobile sluit leveringsproblemen iPhone 3G niet uit 6 weken!
Nou, vooruit dan maar:
http://bgr.com/2015/09/11...wallpapers-download-link/

Alleen niet zeuren dat ze zo lage kwaliteit zijn en niet mooi loopen. :P

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:57
En dat terwijl die dingen (al meer dan een week) in ieder geval in de Apple-store in Amsterdam in de kluis liggen...
Hoorde ik van een collega - diens neef werkt daar...
poljaap1984 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:55:
En dat terwijl die dingen (al meer dan een week) in ieder geval in de Apple-store in Amsterdam in de kluis liggen...
Ja... wat is je punt?

Het is toch logisch dat Apple de voorraad alvast verscheept en veilig stelt? Ze kunnen dat niet één dag van tevoren toen, stel je voor dat het vertraagd is of iets anders misgaat.

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:57
MooDyBLueS schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:58:
[...]

Ja... wat is je punt?

Het is toch logisch dat Apple de voorraad alvast verscheept en veilig stelt? Ze kunnen dat niet één dag van tevoren toen, stel je voor dat het vertraagd is of iets anders misgaat.
Ik zeg uitdelen die handel, ben ongeduldig ;) ;)
poljaap1984 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:01:
[...]

Ik zeg uitdelen die handel, ben ongeduldig ;) ;)
Oh, wacht even... ik zie nu pas dat je Amsterdam schreef. Dat is wel erg vroeg ja. Nou, dan zou ik niet verwachten dat ze pas eind oktober uitkomen eigenlijk. :P

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

poljaap1984 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:55:
En zo ken ik iemand die werkt bij het logistieke bedrijf die de bezorging regelt en die hebben nog geen 6S ingeklaard :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• DeeSung
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:17:
[...]

Nou, vooruit dan maar:
http://bgr.com/2015/09/11...wallpapers-download-link/

Alleen niet zeuren dat ze zo lage kwaliteit zijn en niet mooi loopen. :P
Haha ik had mijn post voor jouw post geupdated. Daarin met een link naar phonearena. Daar lopen ze wel vloeiend de nieuwe motion wallpapers

Verwijderd

onderschat het logitieke geregel niet. de 6s(+) zijn een onderdeel van apple, niet het enige waar ze zich mee bezig houden.

het zou niet vreemd zijn als de apple stores en de providers de toestellen al in huis hebben.

Dat ze pas op een door apple bepaalde datum mogen communiceren/uitbrengen is een ander verhaal.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
sww89 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:04:
[...]

Ik kwam zelf natuurlijk ook tot deze conclusie, maar het is niet ongewoon.

nieuws: T-Mobile sluit leveringsproblemen iPhone 3G niet uit 6 weken!
Toen liep je niet zo maar even naar de concurrent om het toestel op te pikken. t-mobile had toen uiteraard het alleenrecht om de iPhone te verkopen binnen Nederland. Zelfs Apple resellers konden je niet aan een simlock vrij toestel helpen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

SirLenncelot schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:13:
[...]

Toen liep je niet zo maar even naar de concurrent om het toestel op te pikken. t-mobile had toen uiteraard het alleenrecht om de iPhone te verkopen binnen Nederland. Zelfs Apple resellers konden je niet aan een simlock vrij toestel helpen.
Ik sprak net een vrachtwagen chauffeur, een vriend van een collega van hem wist te melden dat ie gisteren een lading iPhone's voorbij zag komen... Het model kon die niet zien want ze waren nog ingepakt!! _/-\o_

Anyway, We moeten nog een weekje wachten en dan kunnen we met z'n allen gaan zeuren over het feit dat Apple niet vernieuwend genoeg is en dat we met smart uitkijken naar de 7!! 8)7

Power to the beat.

Pagina: 1 ... 5 ... 42 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.