Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:07
quote:
TheRaven123 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:58:
Echt super dat MooDyBLueS de tijd en moeite heeft genomen bovenstaand stuk te typen.

Als je het niet weet, kun je ook niet weten dat 16gb écht te weinig is.

Ik ben zo zelf geinformeerd voordat ik mijn 5s kocht, en ben godsgelukkig dat ik 32gb (tegenwoordig 64gb) heb gekozen!
Tuurlijk kun je dit wel weten, zeker als je al een iphone hebt kun je toch kijken naar het aantal gb wat je al in gebruik hebt en moet je toch een vrij realistische schatting kunnen maken of meer gb nodig is of niet.

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 10-10 02:47

SalimRMAF

4KStudio.nl

Het is al bekend geworden dat een minuut

FullHD 1080P video: 200MB inneemt
UltraHD 4K video: 380MB inneemt per minuut.

Twee maal de bitrate dus, dat valt dus wel mee.

SalimRMAF wijzigde deze reactie 12-09-2015 19:08 (3%)

Gulfstream G650

quote:
SalimRMAF schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 19:08:
Het is al bekend geworden dat een minuut

FullHD 1080P video: 200MB inneemt
UltraHD 4K video: 380MB inneemt per minuut.

Twee maal de bitrate dus, dat valt dus wel mee.
Dan zat ik met mijn schatting gebaseerd op de iPhone 6 Full HD video's toch aardig in de buurt (300-380 MB per minuut).

Dank je wel voor deze info! Ik zal mijn voorgaande post bijwerken. :)
quote:
Scrtz schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 19:02:
[...]

Tuurlijk kun je dit wel weten, zeker als je al een iphone hebt kun je toch kijken naar het aantal gb wat je al in gebruik hebt en moet je toch een vrij realistische schatting kunnen maken of meer gb nodig is of niet.
Dat is zeker zo. Maar de crux zit hem precies in de woorden de jij ook gebruikt: "je KUNT dit weten". Het is helaas zo dat veel gebruikers (zeker de gemiddelde gebruiker) zich dit niet realiseren en al helemaal niet bewust zijn van de verschillen die de 6s teweeg gaat brengen.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik voor de keynote nog enigszins Apple verdedigde om toch 16 GB te blijven voeren. Redenen die ik o.a. aanvoerde waren App Thinning/Slicing en het kleiner worden van iOS 9 als geheel. Maar sinds ik ook dankzij dit forum, de keynote en diverse hands-on video's/artikelen dit allemaal te weten ben gekomen over Live Foto's, 12 MP en 4K video, ben ik inmiddels 180 graden gedraaid in mijn mening. Nu vind ik het eigenlijk niet meer kunnen en zelfs schandalig dat Apple zoveel geld voor een 16 GB toestel durft te vragen waarmee ze zo'n slechte user experience durven leveren.

Want zelfs de meest standaard gebruikers die maar ~5 apps installeren en er geen muziek, series of films op zetten, zullen hun telefoon voor foto's en video's gebruiken. Tegenwoordig zie ik de gemiddelde opa of oma ook al met een smartphone hun kleinkinderen digitaal vereeuwigen en dát zijn juist de mensen die door onwetendheid opgezadeld worden met een 16 GB model wat al vrij snel een ergernis kan worden.

MooDyBLueS wijzigde deze reactie 12-09-2015 19:33 (62%)

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 07:41
Bah bah, nog steeds niet mogelijk om te reserveren voor mij. Vanochtend ook al niet. Bestaat die automatische voorraad checker nog? :P
Voor diegenen die het gemist hebben, inmiddels is de gehele keynote op Apple's YouTube kanaal beschikbaar.

Be warned: de runtime is even lang als Fight Club en 2001: A Space Odyssey. Dus tenzij je net zo'n nerd als ik ben, raad ik je toch écht een van bovengenoemde films aan om je avond mee te vullen. :+

New aluminum alloy isn't to blame for iPhone 6s weight gain
The Verge

quote:
According to Apple, the aluminum in the 6S Plus only weighs 2 grams more than the aluminum in its predecessor. The aluminum in the 6S weighs a gram less than that in the 6.

...

It turns out the extra heft comes almost solely from that new 3D Touch display. The display assembly now weighs over twice as much as before. In the 6S, the display used to weigh 12 grams — it now weighs 29 grams.

MooDyBLueS wijzigde deze reactie 12-09-2015 20:39 (94%)

• Fabian85
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 15-10 14:49
quote:
MooDyBLueS schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 15:58:
[...]
Dan even een andere vraag: er viel mij iets op: de 6 Plus had rondom de knoppen, zowel onderaan met de standaardknoppen als linksboven de "terug"-knop een lichtblauw vak zitten. Ik dacht eerst aan iOS 9, maar ik draai zelf ook de bèta, dus dat kan het niet zijn. :P Iemand enig idee? Het was bij elke app die zich aan de standaard lay-out hield, o.a. mail, Safari, App Store. Ik vind dit namelijk wel een verbetering.
Dat zit er al heul lang in :p

Button shapes bij de accessibility instellingen!
quote:
Fabian85 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 21:47:
[...]

Dat zit er al heul lang in :p

Button shapes bij de accessibility instellingen!
Ah top, thanks! Er worden ook wel dingen gewijzigd die minder fijn zijn, zoals underlined tekst op sommige plekken, maar ik ga het toch maar even een paar dagen de tijd geven. Vind de interface wel wat duidelijker zo, haha.

Nooit geweten dat dit onder accessibility valt. Ik ken alleen dingen zoals High Contrast mode enzo.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
Typhone schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 19:33:
Bah bah, nog steeds niet mogelijk om te reserveren voor mij. Vanochtend ook al niet. Bestaat die automatische voorraad checker nog? :P
Die van Pim werkte voor mij vanochtend overigens niet. Ik had me ingeschreven voor updates van de Duitse Apple Stores maar geen mail ontvangen.

DUT Racing

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02:21
Welke 'gate' zal men dit jaar verzinnen? :+ Nu we uiteraard allen een pre-order hebben geplaatst moeten we de tijd toch uitzitten met wat stof tot nadenken.

Oh en we krijgen nu met de taptic engine feedback bij het indrukken van het scherm. Ben benieuwd of dit dan alleen voor 3D touch geldt of ook voor dingen als toetsenbord etc. Ik vind dat op de Apple Watch wel fijn werken in ieder geval.

swv wijzigde deze reactie 13-09-2015 09:35 (43%)

• ronaldm3
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-10 22:33

ronaldm3

Apple Watch :)

quote:
sww89 schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:23:
Welke 'gate' zal men dit jaar verzinnen? :+ Nu we uiteraard allen een pre-order hebben geplaatst moeten we de tijd toch uitzitten met wat stof tot nadenken.

Oh en we krijgen nu met de taptic engine feedback bij het indrukken van het scherm. Ben benieuwd of dit dan alleen voor 3D touch geldt of ook voor dingen als toetsenbord etc. Ik vind dat op de Apple Watch wel fijn werken in ieder geval.
Ik denk aan de goldengate :)

Ik durf niet met zekerheid te zeggen wat we gaan voelen van de feedback, misschien trilt ie alleen als je het scherm diep indrukt?

Power to the beat.

• Thomas18GT
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 06:54
quote:
MooDyBLueS schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:23:
Ik wil mensen niet de les lezen, maar het lijkt mij verstandig dat iedereen een weloverwogen keuze maakt, dus raad ik iedereen sterk aan a.u.b. onderstaande even door te lezen als je het nu in je hoofd hebt zitten om een 16 GB iPhone 6s (Plus) te gaan kopen:

Een 8 MP foto van de laatste paar iPhone's zijn gemiddeld zo'n 2,5 MB per stuk. Een 12 MP foto zal werkelijk 50% groter zijn, dus zo'n 3,8 MB afgerond.

Daarnaast slaat de iPhone 6s (Plus) standaard Live Foto's op waarvan inmiddels door de aanwezigen bij de keynote bevestigd is dat die 2x de ruimte van een normale 12 MP foto innemen, ofwel zo'n 7,6 MB per stuk.

Met andere woorden: tenzij je de nieuwste features bewust uitschakelt (Live Foto's), zal elke gemaakte foto dus 3x zoveel ruimte in beslag nemen.

Dan video: dankzij deze post van SalimRMAF heb ik onderstaande bijgewerkt op basis van de werkelijke ruimte die video op een iPhone 6s (Plus) in beslag neemt. Een 1080p video van een iPhone 6 neemt zo'n 130 MB per minuut aan ruimte in. Op de 6s is dit 200 MB per minuut en 4K is letterlijk 4x de resolutie van 1080p, maar Apple gebruikt ofwel een lagere bitrate of een betere codec voor 4K video en daardoor neemt dit zo'n 380 MB per minuut in beslag.

Zie hier dan de voorbeelden die echt niet gek zijn na een paar maanden gebruik:
1000 foto's op iPhone 6 = ~2,5 GB
25 1080p video's van 3 minuten op iPhone 6 = ~9,8 GB
Totaal: ~12,3 GB

Zoals je ziet zit je al heel snel aan de beperking met een iPhone 6 (Plus) van 16 GB. Nu het voorbeeld van de 6s (Plus) met dezelfde hoeveelheden:
1000 foto's + live foto's = ~8,6 GB
25 4K video's van 3 minuten = ~28,5 GB (of ~15 GB als je het bewust beperkt tot 1080p)
Totaal: ~37,1 GB (of ~23,6 GB bij 1080p i.p.v. 4K)

Kortom: weet goed wat je met je laatste GB doet!

Kijk voor de gein maar eens hoeveel foto's en video's je nu op je iPhone hebt staan en bedenk daarbij of je weleens wat hebt moeten back-uppen en je kan eenvoudig nagaan of je aan 16 GB genoeg zal hebben of niet. Je kan ook zeggen: als je nu weleens je 16 GB leeg moet maken van foto's dan zal dit ongeveer 3x zo vaak moeten op de 6s (Plus).
Een heel goed verhaal, maar ik heb nu na bijna een jaar nog geen 100 foto's gemaakt met mijn Note 4 (die ik heb bewaard). Daarnaast misschien 2 minuten aan filmpjes die ik eigenlijk nog moet opruimen.

Daarnaast gebruik ik Spotify en staat er ongeveer voor 1gb aan muziek op mijn Note 4. Conclusie: van de 32GB heb ik er 22 over en er zit niet eens een SD kaartje in. Voor sommige mensen is 16GB simpelweg genoeg.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
sww89 schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:23:
Oh de standaard dingetjes zullen dit jaar ook weer terug komen, gele schermen, knopjes die 'gek' voelen etc.

DUT Racing

• gjg78
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 12-03 09:47
quote:
ronaldm3 schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:30:
[...]

Ik denk aan de goldengate :)

Ik durf niet met zekerheid te zeggen wat we gaan voelen van de feedback, misschien trilt ie alleen als je het scherm diep indrukt?
Ik heb gisteravond nog naar de Upgrade podcast van Relay.fm zitten luisteren. Daarin vertelde Jason Snell die in de hands-on ruimte de iPhone had uitgeprobeerd, dat zowel bij een press op een icon, peek en een pop bijv. in mail je iedere keer een zachte trilling voelde.

• swv
quote:
gjg78 schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:23:
[...]

Ik heb gisteravond nog naar de Upgrade podcast van Relay.fm zitten luisteren. Daarin vertelde Jason Snell die in de hands-on ruimte de iPhone had uitgeprobeerd, dat zowel bij een press op een icon, peek en een pop bijv. in mail je iedere keer een zachte trilling voelde.
Ik kwam op het geniale idee om eens op de website van Apple te kijken http://www.apple.com/iphone-6s/3d-touch/ Zoals ik het opvat krijg je inderdaad alleen feedback bij het gebruik van 3D Touch.

• gjg78
quote:
MooDyBLueS schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:23:
Ik wil mensen niet de les lezen, maar het lijkt mij verstandig dat iedereen een weloverwogen keuze maakt, dus raad ik iedereen sterk aan a.u.b. onderstaande even door te lezen als je het nu in je hoofd hebt zitten om een 16 GB iPhone 6s (Plus) te gaan kopen:

Een 8 MP foto van de laatste paar iPhone's zijn gemiddeld zo'n 2,5 MB per stuk. Een 12 MP foto zal werkelijk 50% groter zijn, dus zo'n 3,8 MB afgerond.

Daarnaast slaat de iPhone 6s (Plus) standaard Live Foto's op waarvan inmiddels door de aanwezigen bij de keynote bevestigd is dat die 2x de ruimte van een normale 12 MP foto innemen, ofwel zo'n 7,6 MB per stuk.

Met andere woorden: tenzij je de nieuwste features bewust uitschakelt (Live Foto's), zal elke gemaakte foto dus 3x zoveel ruimte in beslag nemen.

Dan video: dankzij deze post van SalimRMAF heb ik onderstaande bijgewerkt op basis van de werkelijke ruimte die video op een iPhone 6s (Plus) in beslag neemt. Een 1080p video van een iPhone 6 neemt zo'n 130 MB per minuut aan ruimte in. Op de 6s is dit 200 MB per minuut en 4K is letterlijk 4x de resolutie van 1080p, maar Apple gebruikt ofwel een lagere bitrate of een betere codec voor 4K video en daardoor neemt dit zo'n 380 MB per minuut in beslag.

Zie hier dan de voorbeelden die echt niet gek zijn na een paar maanden gebruik:
1000 foto's op iPhone 6 = ~2,5 GB
25 1080p video's van 3 minuten op iPhone 6 = ~9,8 GB
Totaal: ~12,3 GB

Zoals je ziet zit je al heel snel aan de beperking met een iPhone 6 (Plus) van 16 GB. Nu het voorbeeld van de 6s (Plus) met dezelfde hoeveelheden:
1000 foto's + live foto's = ~8,6 GB
25 4K video's van 3 minuten = ~28,5 GB (of ~15 GB als je het bewust beperkt tot 1080p)
Totaal: ~37,1 GB (of ~23,6 GB bij 1080p i.p.v. 4K)

Kortom: weet goed wat je met je laatste GB doet!

Kijk voor de gein maar eens hoeveel foto's en video's je nu op je iPhone hebt staan en bedenk daarbij of je weleens wat hebt moeten back-uppen en je kan eenvoudig nagaan of je aan 16 GB genoeg zal hebben of niet. Je kan ook zeggen: als je nu weleens je 16 GB leeg moet maken van foto's dan zal dit ongeveer 3x zo vaak moeten op de 6s (Plus).
Hele interessante use-case als je veel foto's en video's maakt met je iPhone. Waaruit blijkt dat het zonde is als je een iPhone 16 GB koopt.

Mocht je nou in het buitenland reizen, en op een of andere manier geen goedkope verbinding kunnen maken, dan wil je misschien ook wat muziek erop zetten. (Hier: muziek 2,7 GB) Het is ook wel leuk om bij een lange reis een speelfilm erop kwijt te kunnen.

Ben zelf gek op het verzamelen en uitproberen van apps. Zeker als de nieuwe iPhone allerlei leuke nieuwe mogelijkheden heeft. Speel je vaak games en dan wat meer dan Candy Crush dan kan het ook snel met je ruimte gaan.Bijv. Infinity Blade 3 - 2,8 GB, Transistor 2,1 GB, BrokenSword 5 - 1,8 GB enz.

Dit is waarschijnlijk niet doorsnee: Heb nu 180 apps en 38,4 GB in gebruik :p
quote:
Thomas18GT schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:54:
[...]

Een heel goed verhaal, maar ik heb nu na bijna een jaar nog geen 100 foto's gemaakt met mijn Note 4 (die ik heb bewaard). Daarnaast misschien 2 minuten aan filmpjes die ik eigenlijk nog moet opruimen.

Daarnaast gebruik ik Spotify en staat er ongeveer voor 1gb aan muziek op mijn Note 4. Conclusie: van de 32GB heb ik er 22 over en er zit niet eens een SD kaartje in. Voor sommige mensen is 16GB simpelweg genoeg.
Dan heb jij zeker genoeg aan 16 GB inderdaad. :)
Wat prima is, het gaat er ook niet om dat ik zeg dat 16 GB voor iedereen te weinig is, zeker niet, alleen dat veel mensen het zich niet realiseren hoe snel het kan gaan en in veel gevallen ook gaat. Maar de hoofdlijn van dit verhaal is dat de 6s reeks gewoonweg meer opslag vereist en je dus niet kan zeggen "mijn huidige iPhone heeft 16 GB en daar heb ik genoeg aan, dus ik heb ook genoeg aan een iPhone 6s (Plus) met 16 GB".

Niet dat jij advies nodig hebt, maar anders zou ik inderdaad ook tegen jou zeggen: neem gewoon een 16 GB iPhone. ;)

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 06:36
quote:
gjg78 schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:43:
Dit is waarschijnlijk niet doorsnee: Heb nu 180 apps en 38,4 GB in gebruik :p
180 apps? Kolere dan weet je toch van ellende niet meer welke je moet openen als je hem in de hand hebt.

Ik heb buiten de Apple apps er ongeveer 20 apps op en iets van 10 daarvan gebruik ik dagelijks.
(In willekeurige volgorde. Parkline, instagram, twitter, movist, ishows2, vscocam, googleMaps, tinein radio, plex)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• gjg78
quote:
sww89 schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:29:
[...]

Ik kwam op het geniale idee om eens op de website van Apple te kijken http://www.apple.com/iphone-6s/3d-touch/ Zoals ik het opvat krijg je inderdaad alleen feedback bij het gebruik van 3D Touch.
Dat is inderdaad een duidelijke uitleg op de Apple website. ;)

Misschien is dit anderen ook wel opgevallen: Dat als we het drukken op het display ook als een gesture zien, dat nu dezelfde gestures op zowel de nieuwe iPhones als de nieuwe MacBooks werken.

In theorie zou Apple het trackpad in de MacBooks kunnen vervangen door een 3D Touch display. Hoe cool is dat? ;)

• gjg78
quote:
Donstil schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:44:
[...]

180 apps? Kolere dan weet je toch van ellende niet meer welke je moet openen als je hem in de hand hebt.

Ik heb buiten de Apple apps er ongeveer 20 apps op en iets van 10 daarvan gebruik ik dagelijks.
(In willekeurige volgorde. Parkline, instagram, twitter, movist, ishows2, vscocam, googleMaps, tinein radio, plex)
Ik geef toe dat ik wat zou kunnen opruimen ;) De apps die ik belangrijk vind, staan vooraan en de rest in folders. Meestal open ik de rest van apps door de naam van de app in te tikken.

iOS 9 is dan wel ideaal met Pro Active, kan ik na een tijdje precies zien welke apps er niet bij komen te staan en die eens opruimen ;)

• FiXeR.nl
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
quote:
gjg78 schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:46:
[...]

In theorie zou Apple het trackpad in de MacBooks kunnen vervangen door een 3D Touch display. Hoe cool is dat? ;)
een display zie ik niet zitten, maar de Macbooks hebben al Force Touch. Alleen die heeft maar twee clicks diepte.

• juliusyoup
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 07:33
quote:
FiXeR.nl schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:30:
[...]
een display zie ik niet zitten, maar de Macbooks hebben al Force Touch. Alleen die heeft maar twee clicks diepte.
Die 'twee clicks diepte' is natuurlijk maar relatief, want je kan instellen hoe diep die twee liggen. Ze kunnen dus wel meerdere levels zien (een goed voorbeeld hiervan is het vooruit spoelen in quicktime, hoe harder je drukt hoe sneller, met meerdere levels). De software gaat alleen bijna altijd van slechts twee niveau's uit.

• ronzuid
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13-12-2017
Hallo, ik ga 1 Oktober naar de USA, wil er voor een 6s gaan kijken, moet ik nog ergens op letten, welk model heb ik nodig, want moet wel op europese 4G werken, of maakt dat niet uit?
Alvast bedankt.

• Donstil
quote:
ronzuid schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:48:
Hallo, ik ga 1 Oktober naar de USA, wil er voor een 6s gaan kijken, moet ik nog ergens op letten, welk model heb ik nodig, want moet wel op europese 4G werken, of maakt dat niet uit?
Alvast bedankt.
Dit is letterlijk eergisteren nog besproken.
quote:
Donstil schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:51:
[...]

En goed op de garantie letten, of even aan de Apple Store medewerker vragen of je het zwart op wit kan krijgen.

Ik kocht eens een 5 op release in Colorado, paar weken later was deze defect en werd de garantie mij mooi geweigerd door de Amsterdamse Apple store en Apple Online.

Bleek dat er maar een aantal amerikaanse producten van Apple zijn mijn garantie in Europa.
(Net zoals een Apple product uit het midden oosten hier geen garantie heeft).

Dus even goed informeren of dit nog steeds het geval is, want het verschil is te klein om dat voor lief te nemen.
Ik zou niet verwachten dat je de weken na release makkelijk een iPhone koopt ik de Vs.

Donstil wijzigde deze reactie 13-09-2015 14:09 (4%)

• WouterL
  • Nu online
Daar zijn de eerste gold hunters al op V&A.
900 euro voor een iphone 16gb 6s. (,:

• Donstil
quote:
Wouter lucassen schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:13:
Daar zijn de eerste gold hunters al op V&A.
900 euro voor een iphone 16gb 6s. (,:
afgelopen release heel leuk winst mee gemaakt.
Ik had een extra 6+ en een extra normale 6.

Normale 6 met € 250,- winst verkocht en de 6+ met €450,- :)

Toch mijn vriendin haar 6 weer bijna gratis :)

• dave1972
  • Laatst online: 15-10 07:24

Huawei Mate 20 Pro

• WouterL
  • Nu online
quote:
Donstil schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:38:
[...]

afgelopen release heel leuk winst mee gemaakt.
Ik had een extra 6+ en een extra normale 6.

Normale 6 met € 250,- winst verkocht en de 6+ met €450,- :)

Toch mijn vriendin haar 6 weer bijna gratis :)
Zo absurd haha. Maar zolang mensen het kopen is er blijkbaar een markt voor..

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
Wat had ome Bill ook al weer een keer gezegd?
quote:
640 kB ought to be enough for anybody
Gelukkig is Bill nu niet dood anders zouden er elke keer dat Microsoft met een product kwam wat meer dan 640kB nodig had hordes mensen schreeuwen "Schande, Bill draait zich om in z'n graf!!!"

Ondanks dat blijft het natuurlijk wel een hele vreemde move dat Apple nu opeens afstapt van touchscreens en iedereen verplicht een stylus te gebruiken. :F

fsfikke wijzigde deze reactie 13-09-2015 15:05 (11%)

DUT Racing

• swv
quote:
quote:
fsfikke schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:02:
[...]

[...]

Gelukkig is Bill nu niet dood anders zouden er elke keer dat Microsoft met een product kwam wat meer dan 640kB nodig had hordes mensen schreeuwen "Schande, Bill draait zich om in z'n graf!!!"

Ondanks dat blijft het natuurlijk wel een hele vreemde move dat Apple nu opeens afstapt van touchscreens en iedereen verplicht een stylus te gebruiken. :F
Nog een leuk opinie stukje op http://computerworld.nl/m...oodsbang-voor-het-s-woord

Ik ben het wel eens met Steve. Wie een Windows Mobile smartphone heeft gehad begrijpt wel wat hij bedoelde. De HTC HD2 met capacitieve touchscreen was al beter maar het OS was er nog niet klaar voor.

Samsung en Apple positioneren hun stylussen duidelijk als hulpmiddel bij notuleren en grafische werkzaamheden. Daarom proberen ze krampachtig de term stylus te ontwijken omdat dat zou refereren naar vroegere tijden waar ze niet mee geassosieerd willen worden, terwijl beide 'pennen' per definitie wel een stylus zijn.

Ach ik kan mij er niet druk om maken. Ik vind er niks hypocriet aan en begrijp best dat ze het marketingtechnisch anders willen presenteren omdat het doel van zo'n stylus ook anders is dan vroeger.

• dave1972
Het was meer bedoeld als een grap hoor, vind de pro wel een mooi ding om te zien....maar veeeeeeeeeeeel te veel geld als je t mij vraagt. Maar goed is Offtopic. Wat betreft de Iphone...tsja vind die nieuwe toevoeging best wel leuk bedacht, maar niet iets om mij over de streep te trekken om hem te halen ( heb de 6 gehad ) en waarom toch weer die 16 Gig versie en 1 Gig RAM is mij echt een raadsel. Ik wacht wel weer een jaar en kijk waar ze dan mee komen.

Huawei Mate 20 Pro

• swv
quote:
dave1972 schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:28:
Het was meer bedoeld als een grap hoor, vind de pro wel een mooi ding om te zien....maar veeeeeeeeeeeel te veel geld als je t mij vraagt. Maar goed is Offtopic. Wat betreft de Iphone...tsja vind die nieuwe toevoeging best wel leuk bedacht, maar niet iets om mij over de streep te trekken om hem te halen ( heb de 6 gehad ) en waarom toch weer die 16 Gig versie en 1 Gig RAM is mij echt een raadsel. Ik wacht wel weer een jaar en kijk waar ze dan mee komen.
Dan maken wij er ons beide niet druk om ;) De iPad Pro is meer bedoeld om te produceren in plaats van te consumeren en valt of staat daarom bij daaraan gerelateerde apps. Ik zie wel mogelijkheden die meer passen bij mijn werk dan bij mij thuis.

Over RAM is mij nog niks bekend dus graag een bron. Alles wijst erop dat dit 2GB is maar het is nog wachten op de eerste teardown. Ik denk ook dat wij in de westerse wereld nu zo verwend zijn met zeer goede telefoons dat we niet zoveel meer moeten verwachten bij upgrades. Misschien moeten we maar eens tevreden zijn met wat we al hebben ipv meer meer meer en alleen kopen als het nodig is ;)

• swoutr
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-10 21:40
quote:
De 6s en 6s plus beschikken over 2gb ram, en wat betreft 16gb als instap, tja ze maken er dikke winst op, veel mensen maken nu de overstap naar 64gb, dat zou bij 32gb als instap een stuk minder zijn. All about the money, sad but true.

MBPR 15” 2018 | iPhone X 64GB | Xbox woutertjuuuh | steam bubureijers

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 02:41
quote:
fsfikke schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:02:
[...]

[...]

Ze verplichten niemand tot gebruik van een stylus, en naar mijn weten is het scherm van de Pro nog steeds een touch screen. Ik snap dat gezeur nu nooit, mooi toch dat het erbij zit, en voor zo'n groot scherm kan het een meerwaarde zijn.

• epo
  • Laatst online: 02:41
quote:
sww89 schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:50:
[...]

Dan maken wij er ons beide niet druk om ;) De iPad Pro is meer bedoeld om te produceren in plaats van te consumeren en valt of staat daarom bij daaraan gerelateerde apps. Ik zie wel mogelijkheden die meer passen bij mijn werk dan bij mij thuis.

Over RAM is mij nog niks bekend dus graag een bron. Alles wijst erop dat dit 2GB is maar het is nog wachten op de eerste teardown. Ik denk ook dat wij in de westerse wereld nu zo verwend zijn met zeer goede telefoons dat we niet zoveel meer moeten verwachten bij upgrades. Misschien moeten we maar eens tevreden zijn met wat we al hebben ipv meer meer meer en alleen kopen als het nodig is ;)
Dat zou slecht voor de economie zijn :) Maar onderhuids is er genoeg veranderd. Is er een andere telefoon welke zo revolutionair veranderd is de laatste jaren? Qua afwerking, uiterlijk en eco systeem met de Macs er niks beters dan een i6 voor mij, als je dat niet interesseert zijn er genoeg andere keuzes, voor ieder wat wils op de markt. Ik heb een S6 voor de speel ernaast, dat scherm (of althans de hogere resolutie en minder fletse kleuren dan) mag Apple snel in een iPhone stoppen.

• dave1972
quote:
epo schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:57:
[...]

Dat zou slecht voor de economie zijn :) Maar onderhuids is er genoeg veranderd. Is er een andere telefoon welke zo revolutionair veranderd is de laatste jaren? Qua afwerking, uiterlijk en eco systeem met de Macs er niks beters dan een i6 voor mij, als je dat niet interesseert zijn er genoeg andere keuzes, voor ieder wat wils op de markt. Ik heb een S6 voor de speel ernaast, dat scherm (of althans de hogere resolutie en minder fletse kleuren dan) mag Apple snel in een iPhone stoppen.
Qua afwerking etc zijn ze idd bijna niet te overtreffen. Het blijft ( vind ik ) nog steeds 1 van de beste telefoons ( ook al heb ik nu een Nexus 6 😄 ). Misschien verwachten we ook wel teveel van Apple ( qua vernieuwingen ).

Huawei Mate 20 Pro

• Donstil
quote:
voor mij persoonlijk en voor meerdere op tweakers is het 16 GB model te weinig maar voor een grote groep gebruikers eigenlijk best prima verwacht ik.

- Foto's gaan in de cloud dus hoeven niet meer op het toestel te staan.
- Muziek komt uit Apple Music
- films en series komen van Netflix.

De standaard Apps (Facebook, Whatsapp, instagram, enz) gebruiken niet zo gigantisch veel opslag dus dan blijft er nog een aantal GB over voor "overige" zaken.

Kan allemaal best prima denk ik.

Oké je kan geen uren 4K filmen maar dat doen die mensen waarschijnlijk ook niet.

• gjg78

• ronaldm3

ronaldm3

quote:
gjg78 schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:34:
[...]

Super! En die iPad Pro is dus echt een beest van 'n iPad ;)
Net zoveel boxen als werkgeheugen :)

Ik heb het gevoel dat Apple misschien gaat proberen deze iPhone door te laten lopen tot 2017 en dan pas met de 7 te komen.
Er valt toch niks meer aan te verbeteren??

Power to the beat.

• gjg78
quote:
ronaldm3 schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:51:
[...]

Ik heb het gevoel dat Apple misschien gaat proberen deze iPhone door te laten lopen tot 2017 en dan pas met de 7 te komen.
Nou ik heb al een artikel gelezen op een Apple nieuws website dat je met 3D touch wellicht de Home button overbodig wordt. Geen idee waar je dan Touch ID moet laten. Misschien is er ook iets op te vinden dat het in het scherm kan. Toekomst zal het uitwijzen.

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:19
quote:
ronaldm3 schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:51:
[...]

Mwauh, dat lijkt me sterk. Van een 's'-model (dus 4s, 5s, 6s) zijn er meestal technisch gezien niet zo veel verbeteren. Meestal alleen een nieuw design waardoor je dus een groter scherm krijgt. De CPU & GPU gaat er in het s-model meestel veel harder op voor uit.

• ronaldm3

ronaldm3

quote:
SquareOne schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:55:
[...]

Mwauh, dat lijkt me sterk. Van een 's'-model (dus 4s, 5s, 6s) zijn er meestal technisch gezien niet zo veel verbeteren. Meestal alleen een nieuw design waardoor je dus een groter scherm krijgt. De CPU & GPU gaat er in het s-model meestel veel harder op voor uit.
Het zou wel heel mooi bij 2017 passen overigens.

Ik heb het gerucht ook vernomen dat touchID in het scherm zal worden verwerkt... of aan de zijkant zoals bij de Z5. Dan heb je een toestel zonder homeknop en dat is echt slick!

Power to the beat.

• SquareOne
quote:
ronaldm3 schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:01:
[...]

Het zou wel heel mooi bij 2017 passen overigens.

Ik heb het gerucht ook vernomen dat touchID in het scherm zal worden verwerkt... of aan de zijkant zoals bij de Z5. Dan heb je een toestel zonder homeknop en dat is echt slick!
Volgens mij is er écht nog 0 gelekt over de iPhone 7. Ik ben dan ook benieuwd naar je bronnen. Of heb je een sarcasm mode aan staan :X ?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
gjg78 schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:55:
[...]
Geen idee waar je dan Touch ID moet laten. Misschien is er ook iets op te vinden dat het in het scherm kan. Toekomst zal het uitwijzen.
Het verleden heeft laten zien dat dat niet geweldig werkt, Synaptics probeert dat al een hele tijd zonder groot succes. (Samsung koopt de touch schermen van Synaptics)

DUT Racing

• gjg78
quote:
fsfikke schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:07:
[...]

Het verleden heeft laten zien dat dat niet geweldig werkt, Synaptics probeert dat al een hele tijd zonder groot succes. (Samsung koopt de touch schermen van Synaptics)
Ja inderdaad, die vingerscanners waar je je vinger overheen moet swipen ipv neerleggen hehe ;)

Ik las er vanochtend over, geen gerucht, maar gewoon een gedachtengang wat 3D touch nou in de toekomst verder kan betekenen voor de iPhone:
http://www.imore.com/3d-touch-and-future-iphone

gjg78 wijzigde deze reactie 13-09-2015 19:15 (19%)

• PeterPanda
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15-10 18:15
quote:
SquareOne schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:06:
[...]

Volgens mij is er écht nog 0 gelekt over de iPhone 7. Ik ben dan ook benieuwd naar je bronnen. Of heb je een sarcasm mode aan staan :X ?
Wat ik me zo kan bedenken: kleinere bezel, betere accu, dunner, misschien draadloos opladen
Standaard 32GB? :X :X

Mijn naam is niet Peter!

• thibautb
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 13-09 14:01
Ik ben nog niet door heel het topic gegaan, maar is er al meer info over wanneer we hem kunnen krijgen? En als hij beschikbaar is om te bestellen betekend dat dan ook dat ik er direct bv om 00.01 uur die dag (ja ik weet dat het meestal wat later is) dat ze beschikbaar zijn op de webshop kan bestellen? En laatste ding ligt het nu aan mij maar ik dacht dat de prijzen hetzelfde waren gebleven?

• ronaldm3

ronaldm3

quote:
SquareOne schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:06:
[...]

Here you go!

http://appleinsider.com/a...into-touchscreen-displays

Power to the beat.

• Scrtz
quote:
thibautb schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:11:
Ik ben nog niet door heel het topic gegaan, maar is er al meer info over wanneer we hem kunnen krijgen? En als hij beschikbaar is om te bestellen betekend dat dan ook dat ik er direct bv om 00.01 uur die dag (ja ik weet dat het meestal wat later is) dat ze beschikbaar zijn op de webshop kan bestellen? En laatste ding ligt het nu aan mij maar ik dacht dat de prijzen hetzelfde waren gebleven?
Daarvoor is het levertijden topic.

@ hierboven, de iphone komt altijd in september uit, gaan ze echt niet naar 2017 verschuiven hoe kom je er op.. Ze weten altijd wel dingen te vernieuwen, vooral bij de 7 zal het vooral om een nieuw design gaan.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
Een patent van Apple heeft ongeveer een kans van 1% om gerealiseerd te worden :p

DUT Racing

• ronaldm3

ronaldm3

Zo bedenk me zojuist een fantastische functie die ze toe kunnen voegen aan Touch 3D:

Open het multitask venster doe een Force Touch en tada alle openstaande apps zijn afgesloten.

Ik ga gelijk Ive ff mailen :).

Power to the beat.

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 15-10 13:30

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
MooDyBLueS schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:09:
[...]

Je kan het wel goed in je voordeel draaien zeg. ;)

Zonder gekheid: de iPhone 6 was bij introductie € 699, de 6s wordt naar verwachting € 739 (dat is hij iig in Duitsland). Dat is dus € 40 duurder.

Je kan dat niet met de huidige straatprijs van de iPhone 6 vergelijken, want dat is een toestel van een jaar oud. Over een jaar is de iPhone 6s ook in straatprijs gedaald.

Daarbij komt dat de iPhone 6 waarschijnlijk in de eerste maand wanneer de 6s beschikbaar komt (in NL) nog verder in straatprijs zal dalen (huidige adviesprijs is inmiddels € 639 geworden). Dit omdat die dan relatief gezien bijna niet meer verkoopt en ze met aanbiedingen je juist binnen proberen te lokken.

Dus ja, als de iPhone 6s je te duur is, zou ik nog even wachten met het kopen van den iPhone 6.
Blijft het punt staan dat een iPhone 6S 64GB nog altijd goedkoper is dan een iPhone 5 64GB drie jaar geleden was.

Wat een gezeur zeg allemaal...

www.digitalracing.nl

• TMC
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14-10 14:41
quote:
MooDyBLueS schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:19:
Voor diegenen die het gemist hebben, inmiddels is de gehele keynote op Apple's YouTube kanaal beschikbaar.

Be warned: de runtime is even lang als Fight Club en 2001: A Space Odyssey. Dus tenzij je net zo'n nerd als ik ben, raad ik je toch écht een van bovengenoemde films aan om je avond mee te vullen. :+

[video]

New aluminum alloy isn't to blame for iPhone 6s weight gain
The Verge

[afbeelding]

[...]
Komt het extra gewicht niet met name door de 'tactic engine' wat een heel nieuw mechanisme is?

• kmf
  • Niet online
quote:
Ik heb zo'n qi-chargepad op m'n iPhone geplakt. En ik begrijp nu helemaal waarom Apple deze niet zomaar wilt invoeren.

In de 3 verschillende modellen chargers moet je namelijk wel goed mikken wil je een constante stroomverbinding behouden. Effentjes fout, en je telefoon springt van opladen naar niet opladen. En dat constant.

Misschien ooit, als ze met een magneetring die twee dingen goed kan positioneren....

Het is handig om op het werk je telefoon neer te leggen en opgeladen te krijgen, maar wel zo mee kan nemen wanneer je wil. En ik heb in de auto ook een qi-charger ingebouwd. Leuk om draadloos op te laden op het moment dat de phone in de dock gaat.

Maar ja, je ziet de kabel nog steeds in de auto. Er is nog steeds 1 plek waar je je telefoon op de bureau ga zetten. In principe is een dock net zo goed...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

quote:
TMC schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:45:
[...]
Komt het extra gewicht niet met name door de 'tactic engine' wat een heel nieuw mechanisme is?
Er zitten 2 nieuwe mechanismes in: tactic engine en 3D touch layer. Mag jij raden welke groter en dus zwaarder is. ;)
Tactic engine zal ook wel een paar gram wegen, maar dat wordt weer opgeheven door de relatief zware accu die op die plek zat en is opgeofferd.
quote:
kmf schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:46:
[...]

Ik heb zo'n qi-chargepad op m'n iPhone geplakt. En ik begrijp nu helemaal waarom Apple deze niet zomaar wilt invoeren.

In de 3 verschillende modellen chargers moet je namelijk wel goed mikken wil je een constante stroomverbinding behouden. Effentjes fout, en je telefoon springt van opladen naar niet opladen. En dat constant.

Misschien ooit, als ze met een magneetring die twee dingen goed kan positioneren....

Het is handig om op het werk je telefoon neer te leggen en opgeladen te krijgen, maar wel zo mee kan nemen wanneer je wil. En ik heb in de auto ook een qi-charger ingebouwd. Leuk om draadloos op te laden op het moment dat de phone in de dock gaat.

Maar ja, je ziet de kabel nog steeds in de auto. Er is nog steeds 1 plek waar je je telefoon op de bureau ga zetten. In principe is een dock net zo goed...
Grotendeels mee eens. Er zijn wel degelijke wireless charging oplossingen, maar dat zijn wel degenen die direct in de telefoons ingebakken zitten. De Galaxy S6 schijnt best aardig te werken.

Desondanks is wireless charging nog steeds een inefficiënt product wat eigenlijk geen enkel voordeel biedt. Je hebt nog steeds één vaste plek waar je je telefoon moet opladen, namelijk op een oplaadstation. Dat oplaadstation moet ook van stroom voorzien worden, dus kom je uiteindelijk op dezelfde plekken terecht als normaal. Sterker nog: je bent zelfs beperkte, want met een normale USB-kabel kan je je telefoon ook gewoon blijven gebruiken als je op de bank hangt of aan de eetkamertafel zit. Met wireless charging moet je hem continu plat laten liggen. Ook heeft iedere eigenaar van een telefoon met wireless charging die de moeite heeft genomen om er een oplaadstation bij aan te schaffen, er hoogstwaarschijnlijk maar 1, op 1 plek in zijn/haar huis en dient dus op alle andere plekken (werk, stations, auto, hotel, etc) gewoon nog een USB-kabel te gebruiken. Niemand die dat laadstation mee gaat sjouwen. Dus het is 100% een gimmick, niks meer.

Om wireless charging nog even verder de grond in te boren >:) : waar je de Galaxy S6 met USB-kabel op kan laden in zo'n 90 minuten, kost wireless charging je minimaal 2x zo lang. Dus: why even bother? Vergeet niet dat zo'n oplaadstation ook al snel € 40-50 kost.

MooDyBLueS wijzigde deze reactie 13-09-2015 23:04 (71%)

• swv
quote:
MooDyBLueS schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:54:
[...]

Er zitten 2 nieuwe mechanismes in: tactic engine en 3D touch layer. Mag jij raden welke groter en dus zwaarder is. ;)
Tactic engine zal ook wel een paar gram wegen, maar dat wordt weer opgeheven door de relatief zware accu die op die plek zat en is opgeofferd.

[...]

Grotendeels mee eens. Er zijn wel degelijke wireless charging oplossingen, maar dat zijn wel degenen die direct in de telefoons ingebakken zitten. De Galaxy S6 schijnt best aardig te werken.

Desondanks is wireless charging nog steeds een inefficiënt product wat eigenlijk geen enkel voordeel biedt. Je hebt nog steeds één vaste plek waar je je telefoon moet opladen, namelijk op een oplaadstation. Dat oplaadstation moet ook van stroom voorzien worden, dus kom je uiteindelijk op dezelfde plekken terecht als normaal. Sterker nog: je bent zelfs beperkte, want met een normale USB-kabel kan je je telefoon ook gewoon blijven gebruiken als je op de bank hangt of aan de eetkamertafel zit. Met wireless charging moet je hem continu plat laten liggen. Ook heeft iedere eigenaar van een telefoon met wireless charging die de moeite heeft genomen om er een oplaadstation bij aan te schaffen, er hoogstwaarschijnlijk maar 1, op 1 plek in zijn/haar huis en dient dus op alle andere plekken (werk, stations, auto, hotel, etc) gewoon nog een USB-kabel te gebruiken. Niemand die dat laadstation mee gaat sjouwen. Dus het is 100% een gimmick, niks meer.

Om wireless charging nog even verder de grond in te boren >:) : waar je de Galaxy S6 met USB-kabel op kan laden in zo'n 90 minuten, kost wireless charging je minimaal 2x zo lang. Dus: why even bother? Vergeet niet dat zo'n oplaadstation ook al snel € 40-50 kost.
Ik vind het op de Apple Watch anders wel aardig werken en kan het gemak heel goed begrijpen. Dat is dan ook het enige voordeel want het blijft een methode dat alleen handig is op je nachtkastje. Buiten dat vind ik het ook onpraktisch en ben ik het ook wel met jou eens. Al moet er bij gezegd worden dat de Watch lader zeer compact is en daarom weinig onder doet voor een gewone laadkabel.. dus het is niet zo'n sterk voorbeeld :p

• Donstil
Draadloos laden is best wel tof eigenlijk.
Ik heb een blauwe maandag een Nexus 5 geprobeerd (Kwam gillend terug) en daar gebruikte ik het best veel op.

Had een QI mat op mijn nachtkastje en dat werkte erg goed. Was wat traag maar verder erg fijn.

Ik kan mij alleen wel voorstellen dat het als een gimmick voelt als je het niet daadwerkelijk echt gebruikt hebt. Wat is het nou voor moeite om een kabeltje in je telefoon te steken lees je vaak, nou dat is absoluut geen moeite maar QI laden voelt echt als een enorme luxe, daarna weer met een kabeltje moeten rommelen voelde heel ouderwets op een of andere manier.

@KMF een goeie QI charger heeft meerdere spoelen inzich. Mikken is er daardoor niet bij, althans ik heb dat nooit zo ervaren. Ook hebben de meeste telefoons met QI een ovale spoel ipv een ronde wat het allemaal wat makkelijker maakt.

• TheRaven123
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 13-10 20:46
denk dat wireless charging pas voordelen gaat bieden als publieke locaties deze draadloze laadstation inbouwen in hun meubliair. bijv mcdonalds heeft draadloze punten in de tafels, waar je je phone oplegt en hij simpelweg oplaadt (niet te vaak komen want mcdonalds = slecht), in een trein lijkt het me hemels om de gsm op het tafeltje te leggen en hij wordt opgeladen, net als in vliegtuigen, biebs, scholen, werkplekken, noem maar op.

• WouterL
  • Nu online
quote:
MooDyBLueS schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:54:
[...]

[...]

En toch zie ik het vooral veel waarde hebben voor openbare plaatsen. Dit gebeurt al op sommige plekken (dingen als 'hippe' starbucks).

Als je deze draadloze oplaad punten vaker gaat terug zien verandert het wat mij betreft in wat meer dan een 'gimmick' maar als een heuse handigheid.

Mijn draadloze QI ligt in ieder geval in de kast.... (persoonlijk gebruik).

• WouterL
  • Nu online
quote:
TheRaven123 schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:52:
denk dat wireless charging pas voordelen gaat bieden als publieke locaties deze draadloze laadstation inbouwen in hun meubliair. bijv mcdonalds heeft draadloze punten in de tafels, waar je je phone oplegt en hij simpelweg oplaadt (niet te vaak komen want mcdonalds = slecht), in een trein lijkt het me hemels om de gsm op het tafeltje te leggen en hij wordt opgeladen, net als in vliegtuigen, biebs, scholen, werkplekken, noem maar op.
Haha, je was me net voor :P Great minds think alike dan maar..

• TheRaven123
quote:
Wouter lucassen schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:53:
[...]

Haha, je was me net voor :P Great minds think alike dan maar..
haha ik zag het, gefliciteerd, je bent een genie _/-\o_

• TheRaven123
apple kennende zullen ze ook niet met wireless charging komen voordat:

- de techniek 100% werkt. Over de s6 lees ik ook niet alleen goede dingen (zeer traag, toestel wordt gloeiend-gloeiend heet met een case erom tijdens het chargen, etc etc.)

- ze een wonder charger hebben gemaakt die er perfect bij aansluit, en waar zij weer een slaatje uit kunnen slaan.

Met beide vind ik niets mis, als het maar werkt:)

• kmf
  • Niet online
quote:
Donstil schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:36:

@KMF een goeie QI charger heeft meerdere spoelen inzich. Mikken is er daardoor niet bij, althans ik heb dat nooit zo ervaren. Ook hebben de meeste telefoons met QI een ovale spoel ipv een ronde wat het allemaal wat makkelijker maakt.
Op mijn werk heb ik ook een chargeer met drie spoelen. En dan moet ik mijn iPhone haaks op de chargeer zetten. Het leek alsof die steeds van de ene naar de andere spoel springt en dus aan en uit z'n oplaadsysteem komt. Uiteindelijk vervangen door een met een spoel.
quote:
TheRaven123 schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:52:
Ben benieuwd hoeveel telefoons vergeten worden daar :P
Zag wel dat de nieuwe Prius een ingebouwde au-chargeer heeft waar een iPhone 6plus precies in past.

kmf wijzigde deze reactie 14-09-2015 00:03 (36%)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
kmf schreef op maandag 14 september 2015 @ 00:01:
[...]

Ben benieuwd hoeveel telefoons vergeten worden daar :P
Zag wel dat de nieuwe Prius een ingebouwde au-chargeer heeft waar een iPhone 6plus precies in past.
Dat zal je de komende jaren steeds vaker zien, de nieuwe BMW 7-serie heeft het bijv. ook ingebouwd :)

DUT Racing

• Donstil
quote:
fsfikke schreef op maandag 14 september 2015 @ 00:09:
[...]

Dat zal je de komende jaren steeds vaker zien, de nieuwe BMW 7-serie heeft het bijv. ook ingebouwd :)
Ja de i8 ook idd.
Voor die toffe sleutel die erbij hoort.

QI is ook een mooie standaard voor in bv de armsteun. Zeker icm draadloze CarPlay.

Donstil wijzigde deze reactie 14-09-2015 00:22 (11%)

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 07:44
quote:
PeterPanda schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:11:
[...]

Wat ik me zo kan bedenken: kleinere bezel, betere accu, dunner, misschien draadloos opladen
Standaard 32GB? :X :X
Kleinere bezels gaat een lastige worden voor Apple. Zodra je een telefoon ziet met aan de zijkanten smalle bezels en aan de boven/onderkant wat grotere bezels weet je eigenlijk gelijk dat het een iPhone is. Het is gewoon een kenmerk van de iPhone.

Aanschouw:

• Donstil
quote:
mprkooij schreef op maandag 14 september 2015 @ 00:24:
[...]

Kleinere bezels gaat een lastige worden voor Apple. Zodra je een telefoon ziet met aan de zijkanten smalle bezels en aan de boven/onderkant wat grotere bezels weet je eigenlijk gelijk dat het een iPhone is. Het is gewoon een kenmerk van de iPhone.

Aanschouw:

[afbeelding]
Hee waarom staat de 3G er niet bij.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
Donstil schreef op maandag 14 september 2015 @ 00:20:
[...]

Ja de i8 ook idd.
Voor die toffe sleutel die erbij hoort.

[afbeelding]

QI is ook een mooie standaard voor in bv de armsteun. Zeker icm draadloze CarPlay.
Daarmee waren intern ook wel wat issues qua opwarmen van de sleutel tijdens het laden :X Maar zou nu goed moeten gaan :p

DUT Racing

• SidewalkSuper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15-10 18:36
iPhone 6S heeft officieel 2GB ram
https://twitter.com/hamzasood/status/643092816315445248

iPad Pro officieel 4GB

• macmellow
  • Laatst online: 11-10 22:34
Hopelijk is de 64GB Space Grey een beetje beter verkrijgbaar dan met de lancering van vorig jaar. Toen had ik het geluk om hem de eerste dag in huis te hebben, zou dit jaar weer fijn zijn. Fingers crossed dat veel mensen een Rose Gold versie willen. :P

MacBook Pro 15” 2018 16/512 GB, iPad 2018 128 GB, iPhone XR 128 GB

• gjg78
quote:
macmellow schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:22:
Hopelijk is de 64GB Space Grey een beetje beter verkrijgbaar dan met de lancering van vorig jaar. Toen had ik het geluk om hem de eerste dag in huis te hebben, zou dit jaar weer fijn zijn. Fingers crossed dat veel mensen een Rose Gold versie willen. :P
Nou als Apple Evangelist zou dit toch moeten lukken toch? :p

• macmellow
  • Laatst online: 11-10 22:34
quote:
gjg78 schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:25:
[...]

Nou als Apple Evangelist zou dit toch moeten lukken toch? :p
Haha dat hoop ik dan maar. Ik werk bij een Retailer dus kan 'm alleen daar halen, dat beperkt je kansen aanzienlijk. Voordeel is wel dat ik de winkel in kan voor klanten naar binnen kunnen. :+

MacBook Pro 15” 2018 16/512 GB, iPad 2018 128 GB, iPhone XR 128 GB

• gjg78
Ah, je kunt er dus eentje voor jezelf apart leggen. Klopt de voorraad dan nog wel? :p

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
macmellow schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:22:
Gisteren waren de non-plus versies bijna nog allemaal te bestellen met levering op 25-09 in de Duitse Apple Store. Dus volgens mij komt het wel goed :p

DUT Racing

• SquareOne
quote:
fsfikke schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:37:
[...]

Gisteren waren de non-plus versies bijna nog allemaal te bestellen met levering op 25-09 in de Duitse Apple Store. Dus volgens mij komt het wel goed :p
64GB Zwart is in ieder geval niet meer op te halen en ook niet meer te leveren op 25/9.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
SquareOne schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:06:
[...]

64GB Zwart is in ieder geval niet meer op te halen en ook niet meer te leveren op 25/9.
Klopt, maar dat is 3 dagen nadat de voorbestellingen van start gingen.

DUT Racing

• Thomas18GT
  • Laatst online: 06:54
quote:
SquareOne schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:06:
[...]

En dat precies toen ik erachter kwam dat 16GB toch wel wat weinig was na gesproken te hebben met wat iPhonebezitters. Ik heb de 16GB gereserveerd in Duitsland maar ik denk dat ik toch voor de 64GB ga.

• BikkelZ
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15-10 14:30
2GB RAM betekent dat op de langere termijn de iPhone 6S bij de apparaten gaat horen die langer ondersteuning krijgt voor updates en meer features van die updates ook daadwerkelijk zullen werken. De iPad 1 werd heel snel gedropt terwijl de iPad 2 nu nog steeds updates krijgt, samen met de iPhone 4S en de iPhone Touch van rond die tijd. Ik vermoed dat de 512MB modellen vanaf iOS 10.0 geen updates meer krijgen omdat er steeds meer RAM en CPU intensieve applicaties gaan uitkomen.

Voor mij was het dus erg belangrijk dat de iPhone 6S bij de 2GB RAM devices zou horen, omdat je er dan gauw twee jaar extra qua support uit kan persen. Geen idee wat ik precies in 2020 nog verwacht van een iPhone 6S maar aan de andere kant zijn smartphones ook wel aardig uitgeëvolueerd, er verandert niet zo veel meer.

Remote iOS / Microsoft freelancer

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13-10 20:05
quote:
Thomas18GT schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:47:
[...]

En dat precies toen ik erachter kwam dat 16GB toch wel wat weinig was na gesproken te hebben met wat iPhonebezitters. Ik heb de 16GB gereserveerd in Duitsland maar ik denk dat ik toch voor de 64GB ga.
In de Franse online store staat dat de telefoon nog gewoon leverbaar is op de 25e, wellicht is dat een optie.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15-10 13:18
quote:
mprkooij schreef op maandag 14 september 2015 @ 00:24:
[...]

Aanschouw:

[afbeelding]
Dat de bezel als kenmerk wordt gezien is denk ik eerder iets wat door consumenten in het leven is geroepen en is volgens mij geen op zichzelf staand doel van Apple. Ik denk dat de motivatie bij Apple eerder is dat ze de bezel boven/onder gelijk willen houden.

Het kleiner maken van de bezels wordt in dat geval tegengehouden door de Touch ID / Home knop... die zie ik Apple nog niet zomaar verwijderen; hoewel ze wat mij betreft best eens met een schuin oog naar de toestellen van LG mogen kijken. Hardware knoppen op de achterkant is zo'n gek idee nog niet.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Scrtz
quote:
XyritZz schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:49:
[...]

Dat de bezel als kenmerk wordt gezien is denk ik eerder iets wat door consumenten in het leven is geroepen en is volgens mij geen op zichzelf staand doel van Apple. Ik denk dat de motivatie bij Apple eerder is dat ze de bezel boven/onder gelijk willen houden.

Het kleiner maken van de bezels wordt in dat geval tegengehouden door de Touch ID / Home knop... die zie ik Apple nog niet zomaar verwijderen; hoewel ze wat mij betreft best eens met een schuin oog naar de toestellen van LG mogen kijken. Hardware knoppen op de achterkant is zo'n gek idee nog niet.
Mwa ik denk dat ze in de nabije toekomst die homeknop wel weghalen, dan zal de homeknop hoogstwaarschijnlijk visueel in het scherm worden geplaatst als ze de technologie zover hebben om vingerprintscanning via het scherm te laten gaan.

• swv
Zucht :/
quote:
"Apple gaat weer record iPhone-verkoop verbreken"
vs
quote:
We zijn op weg om het record van 10 miljoen iPhones van vorig jaar te doorbreken, als de verkoop officieel van start gaat op 25 september.
Aldus http://www.iculture.nl/iphone-6s-verkoopcijfers-2015/

In mijn ogen betekent dit dat we nog helemaal niet weten of die 10 miljoen wordt gehaald op 25 september. Er vanuit gaande dat ze eenzelfde/iets meer voorraad hebben dan vorig jaar, China meedoet in de eerste ronde, de winkelverkoop een week later start en gezien de modellen die uren en dagen na pre-order start nog beschikbaar zijn denk ik dat het een nek aan nek race wordt in het voordeel van de 6s. Anders had Apple wel uitbundiger gereageerd.

Edit: Wat ik er mee wil zeggen is, er is hoop voor de release in NL als je er eentje wilt bemachtigen, mochten huidige ontwikkelingen een indicatie zijn. Alleen de 6s+ is een dingetje om snel bij te zijn :P
Hier nog een betere bron met meer info:
http://www.cnbc.com/2015/...first-weekend-record.html
http://www.macrumors.com/...10-million-first-weekend/

swv wijzigde deze reactie 14-09-2015 15:25 (30%)

• cranebird
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 03-10 12:09
quote:
ronaldm3 schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:28:
Zo bedenk me zojuist een fantastische functie die ze toe kunnen voegen aan Touch 3D:

Open het multitask venster doe een Force Touch en tada alle openstaande apps zijn afgesloten.

Ik ga gelijk Ive ff mailen :).
Ja, hoi, Ive hier ;) : Je weet dat je dan juist meer batterij aan het verbruiken bent? Alleen bij een vastgelopen app of een app waarvan je weet dat ie de komende 10 minuten op de achtergrond nog veel aan het doen is het zinvol om hem af te sluiten.

Alles afsluiten is nooit een goed idee, omdat je dan 0,0 gebruik maakt van de geheugencaching, en dus (veelgebruikte) apps altijd van scratch moet opstarten, wat veel intersiever is voor de cpu.

(bron zeg meer dan 1000 woorden - één van de vele)

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13-10 20:05
quote:
sww89 schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:04:

[...]

vs

[...]

In mijn ogen betekent dit dat we nog helemaal niet weten of die 10 miljoen wordt gehaald op 25 september. Er vanuit gaande dat ze eenzelfde/iets meer voorraad hebben dan vorig jaar, China meedoet in de eerste ronde, de winkelverkoop een week later start en gezien de modellen die uren en dagen na pre-order start nog beschikbaar zijn denk ik dat het een nek aan nek race wordt in het voordeel van de 6s. Anders had Apple wel uitbundiger gereageerd.

Edit: Wat ik er mee wil zeggen is, er is hoop voor de release in NL als je er eentje wilt bemachtigen, mochten huidige ontwikkelingen een indicatie zijn. Alleen de 6s+ is een dingetje om snel bij te zijn :P
... of Apple heeft veel meer voorraad dan vorig jaar.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• Donstil
quote:
sww89 schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:04:

[...]

vs

[...]

:+

• swv
Niet helemaal eerlijk want ze hebben het artikel inmiddels uitgebreid bij iCulture. Vandaar ook mijn rommelige reactie :P

Ik vind dat het lastig te vergelijken is met vorig jaar. Nu hebben ze namelijk een week extra om pre-orders aan te nemen EN China zit er bij. Dan zou je toch verwachten dat ze niet opweg zijn naar 10 miljoen maar naar het dubbele? Vorig jaar waren er na 2 weken ook 20 miljoen verkocht naar het schijnt.

Ik geloof best dat ze er meer produceren dan vorig jaar en dat alle voorraad indicaties gebaseerd zijn op wat ze hebben en op wat ze de komende dagen ook nog denken te produceren, maar ik geloof niet dat er nu al 20 miljoen iPhones klaarliggen. En aangezien er nu nog steeds diverse modellen verkrijgbaar zijn ben ik benieuwd hoeveel iPhones Apple op 18 september heeft verkocht als peildatum wil je nog enigszins kunnen vergelijken met vorig jaar. Maar door die extra week kunnen ze in hun voordeel zeggen dat ze in het openingsweekend weer veel meer hebben verkocht terwijl je stiekem wordt misleid.

En ik zie in het verkeerde topic eigenlijk zie ik nu |:( Afijn ik hoop dat men gezien de positieve ervaringen van de iPhone 6 bereidt is weer massaal geldt aan Apple te doneren. Anders is mijn Appletje straks niks meer waard :>

• Donstil
Met china erbij is 10 miljoen idd niet heel veel.
Toch is het nog best een prestatie, zeker als je dit vergelijkt met de concurentie.

Al zijn dergelijke "verkoop aantallen" natuurlijk wel gokken, zo zijn er misschien wel mensen die meerdere toestellen gereserveerd hebben maar er maar 1 gaan kopen (zoals ikzelf en meerdere hier op tweakers).
quote:
sww89 schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:30:
Niet helemaal eerlijk want ze hebben het artikel inmiddels uitgebreid bij iCulture. Vandaar ook mijn rommelige reactie :P
Je bedoelt zeker: "ze hebben het artikel inmiddels uitgebreid bij 9to5Mac en daardoor heeft iCulture het ook aangepast" :+

• gjg78
quote:
Donstil schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:49:
Met china erbij is 10 miljoen idd niet heel veel.
Toch is het nog best een prestatie, zeker als je dit vergelijkt met de concurentie.

Al zijn dergelijke "verkoop aantallen" natuurlijk wel gokken, zo zijn er misschien wel mensen die meerdere toestellen gereserveerd hebben maar er maar 1 gaan kopen (zoals ikzelf en meerdere hier op tweakers).

[...]
Even ter info opgezocht:

In 2013 verkocht Apple 9 miljoen iPhone 5s exemplaren in het eerste weekend. China zat daar voor de 1e keer ook bij.
https://www.apple.com/pr/...lion-Sets-New-Record.html

Van de iPhone 6/6 Plus verkocht Apple 10 miljoen exemplaren in het eerste weekend.
https://www.apple.com/pr/...llion-Set-New-Record.html

Conclusie: Ze zitten op ongeveer dezelfde aantallen dit jaar?

• swv
Ik vind het ook helemaal mooi.

Het ging mij eigenlijk in eerste instantie om de voorbarige berichtgeving toen het nieuws nog vers was ;)

• C.QL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11-10 21:02
Ik heb hier reeds 5 jaar een trouwe iPhone 4 en zou nu voor de 6s 64GB gaan.

Heeft het eigenlijk zin om te wachten tot na de release voor een (lichte) prijsdaling?
Als ik naar het prijsverloop van de iPhone 6 64GB kijk, dan kende die half september wel een daling naar minimumprijs 800 euro en begin oktober nog een korte tijdelijke daling.

Weet iemand nog wat hiervoor de oorzaak zou kunnen zijn? En of we dit opnieuw moeten verwachten?

• Uniciteit
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

quote:
C.QL schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:26:

Heeft het eigenlijk zin om te wachten tot na de release voor een (lichte) prijsdaling?
Als ik naar het prijsverloop van de iPhone 6 64GB kijk, dan kende die half september wel een daling naar minimumprijs 800 euro en begin oktober nog een korte tijdelijke daling.

Weet iemand nog wat hiervoor de oorzaak zou kunnen zijn? En of we dit opnieuw moeten verwachten?

[afbeelding]
De reden is dat winkeliers simpelweg erg weinig ruimte hebben om met de prijs te stunten. Voor de 64 GB iPhone 6 was de adviesprijs €799 en daar houden winkels zich dan ook 9/10 keer aan, want als ze lager gaan zitten dan verdienen ze er niks meer aan.

De iPhone 6S zal vergelijkbaar rond de adviesprijs blijven hangen totdat het volgende model uit komt.

Ik schat de kans klein in dat er kort na de release al winkels onder de adviesprijs zitten.

Uniciteit wijzigde deze reactie 14-09-2015 20:31 (4%)

quote:
BikkelZ schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:33:
2GB RAM betekent dat op de langere termijn de iPhone 6S bij de apparaten gaat horen die langer ondersteuning krijgt voor updates en meer features van die updates ook daadwerkelijk zullen werken. De iPad 1 werd heel snel gedropt terwijl de iPad 2 nu nog steeds updates krijgt, samen met de iPhone 4S en de iPhone Touch van rond die tijd. Ik vermoed dat de 512MB modellen vanaf iOS 10.0 geen updates meer krijgen omdat er steeds meer RAM en CPU intensieve applicaties gaan uitkomen.

Voor mij was het dus erg belangrijk dat de iPhone 6S bij de 2GB RAM devices zou horen, omdat je er dan gauw twee jaar extra qua support uit kan persen. Geen idee wat ik precies in 2020 nog verwacht van een iPhone 6S maar aan de andere kant zijn smartphones ook wel aardig uitgeëvolueerd, er verandert niet zo veel meer.
Erg doordacht punt! _/-\o_
Ik loop nu met een bijna 3 jaar oude iPhone 5 die sinds de iOS 9.1 beta update blijkbaar denkt een 5s te zijn, zo snel is het geworden. Maar juist vanwege de geweldige ondersteuning van Apple op het gebied van software updates, vind ik het al de meerinvestering in zo'n toestel waard (t.o.v. Android/Windows).
quote:
XyritZz schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:49:
[...]

Ik kon de video niet zo snel vinden, maar in een interview heeft Jony Ive al eens toegelicht dat o.a. hij, maar ook wijlen Steven Jobs en enkele anderen binnen het design team, een sterke voorliefde voor symmetrie hebben.

Hoe ik het dan ook zie is: Apple heeft deze ontwerp taal omgezet in een herkenbaar product en dankzij deze herkenbaarheid heeft de consument dit als onmiskenbaar Apple/iPhone in z'n hoofd zitten (vaak ook onbewust). Dat is voor Apple dan weer reden om het voorlopig zo te houden. Recht van voren is de iPhone 6s (Plus) nog altijd voor 90% gelijk aan de originele iPhone uit 2007.

Vergeet ook even niet dat Apple niet echt speelruimte heeft. Ze hebben nu al in de 6s modellen de accu moeten verkleinen om ruimte te maken voor de taptic engine. Als de bezels loze ruimte zouden zijn geweest, dan hadden ze daar wel een stuk accu of de taptic engine in geplaatst.

Natuurlijk kan Apple vast wel een iPhone met kleinere bezels maken (boven en onder dan, aan de zijkanten zitten ze nu aan de limiet van de huidige in-cell touchscreen technologie, aldus bronnen binnen Apple), maar dat zal dus ten koste van iets moeten gaan.
quote:
C.QL schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:26:

[afbeelding]
De eerste lijn van € 900+ betreft absurde pre-order prijzen van winkels die hopen snel even 10x de normale marge te kunnen verdienen door trachten als enige/eerste webwinkel pre-orders toe te staan in de hoop dat mensen gelijk hun portemonnee trekken in de eerste verleiding.

De korte dip in oktober zal een foutieve prijs zijn geweest (kan simpelweg per ongeluk een 16 GB model geweest zijn die door de crawler onterecht als 64 GB aangemerkt werd), zeker aangezien deze minimumprijs in maart/april (een half jaar later dus) pas weer werkelijkheid werd en langere tijd aanhield.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:09

vhal

ಠ_ಠ

Ik denk dat mijn Nexus 4 wel met pensioen mag aan het eind vd maand. Ik heb er best veel plezier mee gehad maar hij begint wat kwaaltjes te krijgen.

Gezien ik een aardige ecosystem heb aan apps op mijn iPad Air en ik Android wel gezien heb na 5.1, zal ik ws. toch gaan overstappen naar iOS. Ik heb even getwijfeld om een 6 64GB te kopen icm verlenging abo maar ik ben bang dat de prijzen voor een 6s 64GB icm abo niet zo gek veel ontlopen tov een 6. Daarnaast is het nieuws van 2GB interngeheugen wel fijn voor de toekomst en speelt het feit dat de 6 toch een jaar 'oud' is ook wel mee. Verder wacht ik nog even de reviews af.

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

quote:
vhal schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:04:
Ik denk dat mijn Nexus 4 wel met pensioen mag aan het eind vd maand. Ik heb er best veel plezier mee gehad maar hij begint wat jwaaltjes te krijgen.

Gezien ik een aardige ecosystem heb aan apps op mijn iPad Air en ik Android wel gezien heb na 5.1, zal ik ws. toch gaan overstappen naar iOS. Ik heb even getwijfeld om een 6 64GB te kopen icm verlenging abo maar ik ben bang dat de prijzen voor een 6s 64GB icm abo niet zo gek veel ontlopen tov een 6. Daarnaast is het nieuws van 2GB interngeheugen wel fijn voor de toekomst en speelt het feit dat de 6 toch een jaar 'oud' is ook wel mee. Verder wacht ik nog even de reviews af.
Geef je helemaal gelijk. Stel dat je voor een iPhone 6 wilt gaan, zou ik eigenlijk nog iets langer wachten tot de 6s echt goed en wel verkrijgbaar is, dan zal je zien dat de 6 ineens snel daalt en ook bij abonnementen gestunt zal worden.

• mprkooij
  • Laatst online: 07:44
Ben toch echt wel benieuwd wanneer de 6s / 6s Plus te pre-orderen zijn :-)

Ik verwacht zelf begin oktober. Was ook zo bij de 6 / 6 Plus dacht ik ?

mprkooij wijzigde deze reactie 14-09-2015 21:52 (15%)

• swoutr
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-10 21:40
quote:
mprkooij schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:51:
Ben toch echt wel benieuwd wanneer de 6s / 6s Plus te pre-orderen zijn :-)

Ik verwacht zelf begin oktober. Was ook zo bij de 6 / 6 Plus dacht ik ?
De 6 was hier op 25 sept. Verkrijgbaar en in Amerika etc de 15e geloof ik. De 5s daarentegen zat ook een dikke maand tussen. In Amerika halverwege september, maar in Nederland pas 25 okt. Ik hoop dat de 6s niet zo lang op zich laat wachten. En snap ook niet zo goed waarom het destijds zo lang heeft moeten duren. Ik sta te popelen om over te stappen van mijn 5s!

MBPR 15” 2018 | iPhone X 64GB | Xbox woutertjuuuh | steam bubureijers

• Donstil
Zou wel mooi zijn voor de waarde van mijn 6+ :)

The Atlantic: For Apple, Boring Still Sells
quote:
As it has gone every year since 2007, when the first iPhone was announced, last week’s Apple event generated a lot of chatter. This year, though, some of that chatter took on a different tone. Some critics hissed at what they saw as paltry changes to their beloved device. Reactions to the iPhone 6S included: It’s boring. It looks pretty much the same as before. The changes are incremental at best. There’s no “killer new feature.” There’s a fancy new camera, but so what? (As my colleague Rob Meyer has noted, this is totally acceptable.)

While the headlines might be more indicative of Apple-media-hype-fatigue than of anything else, this morning Apple seemed to have news for all of those disappointed journalists: The company announced that its iPhone 6S and iPhone 6S Plus were showing strong pre-order sales, and predicted that it will beat last year’s 10 million phones sold on release weekend. Apple’s spokesperson, Trudy Muller, said that preorders around the world have been going strong and that their customer response is“extremely positive.” Apple says that the online demand is currently beating the company’s own sales forecasts. (Some have suggested that Apple’s reluctance to give specific sales numbers is hiding something—last year, the company provided them after the launch of the iPhone 6.)

This year, what seems to be more important than any perceived slowdown in innovation is a burgeoning group of loyal Apple customers: China’s middle class. Online reports show that sales are especially strong in China, and Re/Code’s Dawn Chmielewski also notes that beating the 10 million units sales might be made easier as—unlike the iPhone 6—the iPhone 6S will get a big boost from consumers in China. The iPhone 6 launch in China was delayed last year, as Apple waited for Chinese regulators to approve its use on Chinese wireless networks.

The lack of a “killer new feature” is probably irrelevant in light of consumers’ daily needs, which the iPhone continues to fulfill. The life expectancy of a smartphone depends on the user, but some experts say that mobile phones aren’t engineered to last more than a couple years. A Gallup survey found that the reason 47 percent of Americans upgrade their iPhones is because it stops working, compared to the 2 percent who upgrade whenever a new iPhone is released. In the same study, 51 percent reported upgrading whenever their provider allowed—so the iPhone Upgrade Program (which gives customers a new unlocked iPhone every year) might prove another boon to Apple.

The iPhone 6 gave Apple its best quarter in corporate history for the last quarter of 2014; the company posted nearly $75 billion in sales with $18 billion in profit. The iPhone 6S announcement may not have been the game-changing event journalists hoped it would be, but perhaps it didn’t need to be for iPhone sales to keep going its own way—up.
Pagina: 1 ... 4 ... 42 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True