Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-07 13:19
Anoniem: 35872 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 20:22:
[...]

Edit: Zie dat Sander er 1 heeft.. Hoe bevalt het hoesje? Enige slijtage te zien aan het hoesje? En is je telefoon er makkelijk uit te halen?

Ik neig zelf naar dit type: http://www.appelhoes.nl/D...ouch-Strap-iPhone-6-Black
Bevalt me prima. Hier kan je wat meer info vinden: SanderH_ in "[iPhone 6 & 6 Plus] Hoesjes"

Na ruim een half jaar gebruik zie ik nog geen slijtage. Ik ga hem dan ook opnieuw gebruiken voor mijn 6S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanderH_ schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 21:16:
[...]

Bevalt me prima. Hier kan je wat meer info vinden: SanderH_ in "[iPhone 6 & 6 Plus] Hoesjes"

Na ruim een half jaar gebruik zie ik nog geen slijtage. Ik ga hem dan ook opnieuw gebruiken voor mijn 6S.
Het is en blijft persoonlijk, maar een vriend van mij heeft ook deze gehad, maar hij gaf aan toch wel vaak bijna mis te grijpen. Vond het wat eng, dus nu gebruikt hij een Twelve South SurfacePad:
Afbeeldingslocatie: http://www.technologytell.com/apple/files/2013/03/surfacepad1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-06 10:36
Ah ja? Hoe dan? Want bij afleveradres blijft die van mij op België staan. Kan die niet veranderen naar Duitsland bv. Facturatie adres kan ik wel veranderen naar het is eender welk land maar aflever adres niet.

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
MooDyBLueS schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 21:29:
[...]

Het is en blijft persoonlijk, maar een vriend van mij heeft ook deze gehad, maar hij gaf aan toch wel vaak bijna mis te grijpen. Vond het wat eng, dus nu gebruikt hij een Twelve South SurfacePad:
[afbeelding]
Hoe bedoel je, misgrijpen? :>

Het is zeker niet dat hij er losjes inzit, je moet zelf wat "kracht" zetten om hem er uit te halen. Maar ik ben dan ook altijd chirurgisch voorzichtig met mijn toestel. Elk zijn smaak uiteraard, maar ik heb liever een "naakte" iPhone vast zodat ik ook de behuizing kan voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik zie dat veel mensen het over sleetse hebben. Ik zou het gebruik van een sleede vooral aanraden icm een screenprotector. In een sleede gaat namelijk stof en (fijn)zand zitten. Zand is veel schadelijker dan bijvoorbeeld metalen als sleutels ofzo.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanderH_ schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 21:37:
[...]

Hoe bedoel je, misgrijpen? :>

Het is zeker niet dat hij er losjes inzit, je moet zelf wat "kracht" zetten om hem er uit te halen. Maar ik ben dan ook altijd chirurgisch voorzichtig met mijn toestel. Elk zijn smaak uiteraard, maar ik heb liever een "naakte" iPhone vast zodat ik ook de behuizing kan voelen.
Misgrijpen als in: juist omdat de iPhone er vrij strak in zit, dat hij er op het laatst juist ineens uitvliegt, of dat je dusdanig veel kracht zet dat je niet makkelijk meer onder controle hebt waar je toestel beland (je hand is de bedoeling).

Het is ook maar net wat je voorkeur heeft. Ik heb ook het liefst een naakte iPhone, maar ze zijn toch wel erg duur en breekbaar. En niet alleen de iPhone, maar alle smartphones. Een Moto G of Lumia 640 van om en nabij de € 200 zou ik totaal geen moeite en geld aan uitgeven om te beschermen, maar een iPhone van dik € 900 (6s Plus 64 GB) is mij te kostbaar om naakt te gebruiken.

Zoals ik al aangaf, is het bij ook altijd goed gegaan, tot mijn iPhone 5 een keer net niet in mijn broekzak gleed, maar er net naast, gelijk het hele scherm aan diggelen. Kosten €140. Dat kan je met een sleeve ook gebeuren, één enkel moment van onoplettendheid, haast of teveel kracht zetten en het kán zomaar een kostenpost van dik € 100 zijn.

Daarom heb ik liever een BookBook of vergelijkbaar. 24/7 beschermd, praktisch (filmstandaard, detachable book voor gebruik in autohouder, pasjes passen erin) en nog mooi ook.

Wat mij vooral een doorn in het oog is met sleeves is het continu eruit moeten schuiven als je een notification hebt om te zien wat er binnenkomt. Of er bovenop leggen, maar dat brengt ook risico's met zich mee zoals van tafel stoten.

I know, ik denk in allerlei doemscenario's, maar het zou kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:09:
Wat mij vooral een doorn in het oog is met sleeves is het continu eruit moeten schuiven als je een notification hebt om te zien wat er binnenkomt.
Kijk daar heb ik dit voor.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/15d6slt.jpg

:+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Toch blijf ik het mindere horloges vinden..
Hij oogt best klein, heb je 38mm? of een dikke pols :o ?

Hoopte dat Rosé goud de goede kleur zou worden het is echter gewoon echt roze :')
Gemiste kans in mijn ogen. Oke, ik heb hem nog niet in het echt gezien maar echt elke foto is die gewoon roze.. |:(

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 14:20
Famous schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:29:
[...]

Hoopte dat Rosé goud de goede kleur zou worden het is echter gewoon echt roze :')
Gemiste kans in mijn ogen. Oke, ik heb hem nog niet in het echt gezien maar echt elke foto is die gewoon roze.. |:(
Bekijk die reveal video dan nog eens? Daar ziet hij er namelijk best mooi uit.. Ook al zie ik mijzelf niet met een roze telefoon lopen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Famous schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:29:
[...]

Een dikke pols :)
Dit is het 42 Mm model.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

mprkooij schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:34:
[...]

Bekijk die reveal video dan nog eens? Daar ziet hij er namelijk best mooi uit.. Ook al zie ik mijzelf niet met een roze telefoon lopen.. :P
Afbeeldingslocatie: http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aRVMPjM_700b_v2.jpg

*hond negeren*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ik snap het zelf ook niet meer :P +1 voor de hond trouwens hahaha.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:50
Aan die watchface te zien zou Apple zelf ook liever een ronde smartwatch gemaakt hebben :+
schumi1986 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:10:
[...]

Aan die watchface te zien zou Apple zelf ook liever een ronde smartwatch gemaakt hebben :+
Ja want alle horloges zijn rond toch?
Rechthoekige horloges dat is echt iets van de laatste twee jaar 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.poshtime.co.uk/watches/496.080d.jpg

• Famous

Famous

R 400+

Donstil schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:36:
[...]

[afbeelding]
Mompelt iets over 8-hoekig :D
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eyzWeWxDfnA3GlBOued5gfGh/thumb.jpg

Wat vinden jullie eigenlijk van het rosé goud? ik kan er eigenlijk nog steeds niet over uit..

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Famous schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:47:

Wat vinden jullie eigenlijk van het rosé goud? ik kan er eigenlijk nog steeds niet over uit..
Ik wil het eerst in het echt zien voordat ik er een oordeel over vel :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 23:53

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ligt het aan mij, of was de iPhone 6 echt alleen in zwart en zilver verkrijgbaar? Bestond er geen gouden iPhone 6?

Gulfstream G650

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:50
Donstil schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:36:
[...]

[afbeelding]
Ik doelde meer op jou ronde watchface op een vierkant horloge, echt niet om aan te zien imo

• Famous

Famous

R 400+

SalimRMAF schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:52:
Ligt het aan mij, of was de iPhone 6 echt alleen in zwart en zilver verkrijgbaar? Bestond er geen gouden iPhone 6?
'T ligt aan jou inderdaad ;)
De iPhone 6 champagne gold is er namelijk.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

SalimRMAF schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:52:
De gouden iphone 6 kun je niet meer vanaf de apple site bestellen, maar was er wel degelijk. Rose en goud zijn nu exclusief voor de 6S.

39

Anoniem: 157478

Ik heb dus een iPhone 6 aangeschaft n wil mn iPhone 5 backuppen.
Dit heb ik via iTunes gedaan.

Echter, moet ik nu alle apps opnieuw gaan downloaden? Wat is dan het nut van een backup?

Is er geen makkelijkere weg?

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 23:53

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Fietsbel schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:57:
[...]

De gouden iphone 6 kun je niet meer vanaf de apple site bestellen, maar was er wel degelijk. Rose en goud zijn nu exclusief voor de 6S.
Ik dacht al, dat ik gek werd. O-)

Wisten jullie al dat de 6S 2GB aan RAM aan boord heeft?

Ik heb nu de 16G iPhone 6, ik film graag in 4K maar weet niet zeker of ik hem ga halen (€300 bijdokken voor 4K, 2GB RAM, thats it)

Gulfstream G650

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 20:37
BtM909 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:48:
[...]

Ik twijfel nog, tussen zwart en rose, heb goud en zilver al gehad. Maar ik vind dat Apple altijd wit hoort te zijn, zoals de eerste macbooks... Rose heeft een witte voorkant, dus denk dat ik die ga bestellen.. Mocht die te roze zijn, dan heb ik 2 keuzes haha, hoesje of aan me vriendin geven... Heb nog aantal uur om na te denken terwijl ik slaap :+ :+

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Anoniem: 157478 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 01:07:
Ik heb dus een iPhone 6 aangeschaft n wil mn iPhone 5 backuppen.
Dit heb ik via iTunes gedaan.

Echter, moet ik nu alle apps opnieuw gaan downloaden? Wat is dan het nut van een backup?

Is er geen makkelijkere weg?
Volgens mij is dit iPhone 6s ervaringen topic niet de beste plek om deze vraag te stellen. Maar ach, het is weekend dus waarom niet.

Als je een reservekopie maakt via iCloud op je iPhhone 5s en deze instelt tijdens het configureren van je iPhone 6 dan zou alles automatisch goed moeten staan.

https://support.apple.com/nl-nl/HT203977

en de volgende eerst zelf Google gebruiken en in het juiste topic posten :F

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• SanderH_
http://www.apple.com/fr/shop/goto/iphone6s

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5zzCPm7.png

oOo

[ Voor 41% gewijzigd door SanderH_ op 12-09-2015 09:08 ]

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-06 18:59

Anoniem: 467839

kun je hem dan zonder een duits adres of telefoonnummer afhalen wanneer jij dat wilt? en welke apple store moet je dan heen?

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:56
Anoniem: 467839 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:12:
kun je hem dan zonder een duits adres of telefoonnummer afhalen wanneer jij dat wilt? en welke apple store moet je dan heen?
SanderH linkt naar de franse site, en in Frankrijk gelden die restricties niet volgens mij.

oja idd, my bad. ik kreeg dezeflde tekst op de duitse site te zien, vandaar :)

hij is nu trouwens tebstellen op de franse site

en duitsland

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 467839 op 12-09-2015 09:21 ]

ik heb de 6s 64 gb spacegray zojuist gereserveerd in CentrO en kan hem de 25e afhalen
:)

• EvEs0r
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 00:50
Anoniem: 467839 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:26:
ik heb de 6s 64 gb spacegray zojuist gereserveerd in CentrO en kan hem de 25e afhalen
:)
Moest jij hem bevestigen met een SMS vanaf een Duits nummer? Die melding krijg ik! :'(

Nee, ik ben géén Belg!

nee gewoon de 2-traps bevestiging van mijn apple ID (gewoon eigen nr waarop je een code krijgt dat " ik " het was)

• SanderH_
Ik heb hem kunnen reserveren in Rijsel, vrijdagavond >:)

Ik dacht dat je ook een datum kon kiezen, maar het was dus uitsluitend de 25e.

SanderH_ schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:35:
Ik heb hem kunnen reserveren in Rijsel, vrijdagavond >:)

Ik dacht dat je ook een datum kon kiezen, maar het was dus uitsluitend de 25e.
ja idd, een dag erna was me beter uitgekomen maar vooruit :*)

ligt het aan mij of is de i-phone gekte stukken minder dan vorige jaren?

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Anoniem: 467839 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:39:
[...]

ja idd, een dag erna was me beter uitgekomen maar vooruit :*)

ligt het aan mij of is de i-phone gekte stukken minder dan vorige jaren?
hoe zou dat komen denk je? ;)

• EvEs0r
Anoniem: 467839 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:32:
nee gewoon de 2-traps bevestiging van mijn apple ID (gewoon eigen nr waarop je een code krijgt dat " ik " het was)
Ah, ik stelde m'n wachtwoord opnieuw in, en toen deed ie het wel gewoon! Raar!

Nee, ik ben géén Belg!

vertel!

• mprkooij
Vorig jaar waren alle iPhone zo op via de reserveringssite, nu zie ik dat elke iPhone nog te reserveren valt. Zou apple dit jaar meer iPhones op voorraad hebben?

• colorsone
Ik heb hem ook gereserveerd, heb geen sms gehad om te verifiëren, wel een bevestiging via de mail. Wat gebeurt er als ik hem niet kom ophalen? gaat ie dan gewoon door naar de volgende klant?

• mprkooij
colorsone schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 10:00:
Ik heb hem ook gereserveerd, heb geen sms gehad om te verifiëren, wel een bevestiging via de mail. Wat gebeurt er als ik hem niet kom ophalen? gaat ie dan gewoon door naar de volgende klant?
Ja dan gaat hij door naar de volgende klant. Ik vroeg het vorig jaar toen met de iPhone 6. De Apple genius vertelde mij dat je een uur de tijd had om hem te komen halen, anders ging hij door naar de volgende.

• colorsone
mprkooij schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 10:01:
[...]

Ja dan gaat hij door naar de volgende klant. Ik vroeg het vorig jaar toen met de iPhone 6. De Apple genius vertelde mij dat je een uur de tijd had om hem te komen halen, anders ging hij door naar de volgende.
Ah mooi, heb hem wel gereserveerd maar ik twijfel toch nog, heb nu een 6 die prima bevalt en €300 meer betalen voor 2GB ram..
colorsone schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 10:02:
[...]

Ah mooi, heb hem wel gereserveerd maar ik twijfel toch nog, heb nu een 6 die prima bevalt en €300 meer betalen voor 2GB ram..
Ja de k je echt dat alle kopers die vandaag reserveren dat doen voor 2 GB ram?
Ik doe het persoonlijk voor de nieuwe camera en bv mijn vriendin ook.

Haha nice!

off-topic: ik ben best wel een Apple fan, maar de Watch vind ik toch echt een compleet nutteloos ding. Ik houd het lekker bij mijn Hamilton Jazzmaster auto chrono die niet over 2 jaar hopeloos verouderd is. :+
BtM909 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:48:
[...]

Ik ook. Via diverse hands-on video's en previews lees ik dat de roségouden versie in het echt een stuk minder roze is.

Ben zelf ook wel benieuwd, ondanks dat ik sowieso geen (rosé)gouden versie ga kopen.
Donstil schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 10:11:
[...]

2 GB is naar mijn weten nog nergens écht bevestigd, behalve wat meldingen dat Apple support medewerkers dit via een chat hebben bevestigd.

Ik denk wel dat dit zo is, maar ervan uitgaan is een ander verhaal.

[ Voor 49% gewijzigd door MooDyBLueS op 12-09-2015 10:17 ]

• colorsone
[...]

De camera is ook leuk mee genomen, weet alleen niet wat ik er van moet verwachten, als ik de foto's zie die mijn vriendin maakt met haar Galaxy S6 ben ik toch blij met mijn iPhone 6...

• mprkooij
[...]

colorsone schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 10:23:
[...]

De camera is ook leuk mee genomen, weet alleen niet wat ik er van moet verwachten, als ik de foto's zie die mijn vriendin maakt met haar Galaxy S6 ben ik toch blij met mijn iPhone 6...
Ik zit ook te twijfelen om er een te kopen. Heb nu de iPhone 6 64GB, zou dan over willen stappen naar de iPhone 6s Plus 64GB. Moet ik ongeveer 450,- (iPhone 6S Plus + Leather case) bijbetalen, iPhone 6 64GB gaat dan weg voor 550,-.

Ik doe het dan voor:

12MP camera
2GB Ram
3D touch (gimmick)

[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 12-09-2015 10:29 ]

mprkooij schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 10:28:
[...]

[...]

Ik zit ook te twijfelen om er een te kopen. Heb nu de iPhone 6 64GB, zou dan over willen stappen naar de iPhone 6s Plus 64GB. Moet ik ongeveer 450,- (iPhone 6S Plus + Leather case) bijbetalen, iPhone 6 64GB gaat dan weg voor 550,-.

Ik doe het dan voor:

12MP camera
2GB Ram
3D touch (gimmick)
Mijn vrouw zit ook te twijfelen om van de iPhone 6 64 GB te upgraden. Maar dan gewoon naar de 6s 64 GB. En goud, omdat ze nu zilver heeft. Zij hoeft dan geen nieuw hoesje te kopen.
mprkooij schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 10:28:
[...]

[...]

Ik doe het dan voor:

12MP camera
2GB Ram
3D touch (gimmick)
Ja zo praat iedereen zijn keuze voor zichzelf goed natuurlijk.

Ik persoonlijk maar nu al prachtige platen met mijn 6+. Als de 6s+ dat nog beter doet (en dat is wel de verwachting) ben ik al ruim tevreden.

• EvEs0r
colorsone schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 10:02:
[...]

Ik zit met hezelfde dilemma hoor! En met mij velen denk ik :)

Nee, ik ben géén Belg!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
EvEs0r schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 10:52:
[...]

Ik zit met hezelfde dilemma hoor! En met mij velen denk ik :)
Dat is eigenlijk ieder jaar zo 😆

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-07 18:05

epo

Ook gereserveerd in Oberhausen, de 128GB 6s Space Grey. Zo te zien genoeg op voorraad, of door extra productie of minder interesse, ik denk een combi :) Maar maakt mij niet uit !
Ik koop elk jaar een nieuwe, de camera, 3D touch lijken mij een fijne nieuwe toevoeging.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

epo schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:12:
Ook gereserveerd in Oberhausen, de 128GB 6s Space Grey. Zo te zien genoeg op voorraad, of door extra productie of minder interesse, ik denk een combi :) Maar maakt mij niet uit !
Ik koop elk jaar een nieuwe, de camera, 3D touch lijken mij een fijne nieuwe toevoeging.
De Rose Gold is gewoon al uitgereserveerd :S

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Niet elke vestiging krijgt dus evenveel voorraad qua kleuren kennelijk. Of de Rose Gold moet het populairst zijn, maar dat kan ik niet geloven :+

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Joosie200 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:50:
Niet elke vestiging krijgt dus evenveel voorraad qua kleuren kennelijk. Of de Rose Gold moet het populairst zijn, maar dat kan ik niet geloven :+
In Frankrijk nog overal beschikbaar: alleen Duitsland bokt een beetje :P

En de vestigingen in Frankrijk zijn net te ver om daar ff voor heen en weer te rijden. hmmm

[ Voor 12% gewijzigd door BtM909 op 12-09-2015 12:55 ]

Joosie200 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:50:
Hier in de poll op tweakers anders ook.

• Joosie200
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:06:
[...]

Hier in de poll op tweakers anders ook.
Welke poll? Frontpage of waar? Ben wel benieuwd welke kleuren het meest gekozen worden. :)
Joosie200 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:08:
[...]

Welke poll? Frontpage of waar? Ben wel benieuwd welke kleuren het meest gekozen worden. :)
Nee in het geruchten topic paar dagen terug.
Stond de Roze kleur ook bovenaan.

Die roze kleur is echt iets wat je gezien moet hebben voor aankoop.
Van de gouden werd ook gebooooooeeeeed en gebaaaaad, maar toen bleek dat het helemaal geen goud-goud was, vlogen ze de deur uit :)

Anyhooeee, ik wil sowieso een zwarte, dus ben helaas gelimiteerd tot 1 model.

wel briljant systeem trouwens in duitsland. Vanmorgen was er de keuze tot ophalen bij een hele lijst stores waar je echt doorheen kon scrollen, nu nog maar 8.

Zo worden ook geen valse verwachtingen geschept. Door de voorraad heen, geen mogelijkheid meer!

• Joosie200
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:09:
[...]

Ik zie het. De gouden variant vind ik niet zo geslaagd met de witte kleur als contrast, dus als ik er al een zou kiezen zou dat space grey of zilver zijn. Juist omdat de space grey een zwarte voorkant heeft, zilveren een zilveren en (rose) goud wit. Volledig zwart of wit lijkt me ook tof, maar dat is al verleden tijd helaas.

Joosie200 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:22:
[...]

Ik zie het. De gouden variant vind ik niet zo geslaagd met de witte kleur als contrast, dus als ik er al een zou kiezen zou dat space grey of zilver zijn. Juist omdat de space grey een zwarte voorkant heeft, zilveren een zilveren en (rose) goud wit. Volledig zwart of wit lijkt me ook tof, maar dat is al verleden tijd helaas.
+1, ik vind de zwarte iphone 5 tot op heden ook de coolste (die insane krassende)

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:21
[...]

Zilver heeft een witte voorkant, geen zilveren.
[...]

Ik wilde wat anders dus was vanmorgen op pad een gouden 6s+ te bestellen (heb een SG 6+ gehad en nu een zilveren). Is niet gelukt maar de SG versie wel. Ben daar wel gelukkig mee eigenlijk.

De zwarte voorkant vind ik gewoon wat fraaier.
Vooral het randje om de homeknop heb ik bij de witte altijd lelijk gevonden.

Zwart front met goud achter lijkt mij dan wel weer fraai :)

• Joosie200
  • Niet online
Scrtz schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:30:
[...]

Zilver heeft een witte voorkant, geen zilveren.
Is wel verneukeratief die galerij, de nieuwe blueorgoldendress zo je wilt :P Vind wit wel beter passen bij de zilveren (ligt er niet zo dik bovenop) Liefst laten ze bij Apple jouw eigen product gewoon customizen qua kleur, zoals Motorola ook toestaat O-)

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:56
Is er iemand die mij zou willen meenemen? Ik ben een student in Groningen (zonder auto) en kan met het OV best ver komen, samen met een rugzak vol met versnaperingen.

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
http://www.apple.com/shop/buy-iphone/iphone6s/

649 dollaar is hij zelfs als je een pre order doet in Amerika :(

En dan moeten wij als Europese stervelingen 749 euro betalen?
Even er vanuit gaande dat wij de Franse prijs moeten betalen,
Das wel zuur, heeft allemaal met de Euro te maken.

Toch vreemd die 649 dollaar in plaats van 699 dollaar, zou dat met een carrier lock te maken hebben? Je moet namelijk de provider aangeven daar.

en nu staat de dollar nog dicht bij de euro, maar 6 jaar geleden was $650 gewoon iets van €300 :p

verder heb ik geen idee hoe het precies zit met die prijsverschillen, maar ze halen het iig ergens vandaan.
duncanvdlinden schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:48:

Toch vreemd die 649 dollaar in plaats van 699 dollaar, zou dat met een carrier lock te maken hebben? Je moet namelijk de provider aangeven daar.
$649,- is zonder sim-Lock maar ook zonder Sales tax.

Wij hebben in Europa de betere deal trouwens.
Hij kost in Amerika namelijk € 585,- zonder belasting en bij ons € 610,-

Voor die €25,- krijg je een tweede jaar garantie en allemaal consumenten rechten.

Prima deal dus!

Anoniem: 688404

Donstil schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:32:
[...]

Ik wilde wat anders dus was vanmorgen op pad een gouden 6s+ te bestellen (heb een SG 6+ gehad en nu een zilveren). Is niet gelukt maar de SG versie wel. Ben daar wel gelukkig mee eigenlijk.

De zwarte voorkant vind ik gewoon wat fraaier.
Vooral het randje om de homeknop heb ik bij de witte altijd lelijk gevonden.

Zwart front met goud achter lijkt mij dan wel weer fraai :)
Ik heb zelf een gouden iPhone 5s gehad met wit front. Toen viel me op dat het front wel prominent aanwezig was als ik iets op mijn iPhone aan het doen was. Daarna heb ik meteen een iPad air gekocht met zwart front.

De content komt er mooier op uit. Je ziet het ook bij de meeste televisies, de rand is vaak zwart en zo dun mogelijk.

Een andere reden om voor zwart te gaan: Als je iPhone uit staat, lijkt het scherm helemaal tot het aluminium door te lopen. Dat is wat ik ook erg mooi vind aan de space grey iPhone 6s modellen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

duncanvdlinden schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:48:

Dollar bedoel je? En met sales tax zit je in de VS als snel richting de $699.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Donstil schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:53:
[...]

$649,- is zonder sim-Lock maar ook zonder Sales tax.

Wij hebben in Europa de betere deal trouwens.
Hij kost in Amerika namelijk € 585,- zonder belasting en bij ons € 610,-

Voor die €25,- krijg je een tweede jaar garantie en allemaal consumenten rechten.

Prima deal dus!
als je doorklikt kun je hem gewoon reserveren voor $649.

wanneer je hem gaat halen gaan ze niet nog een belasting los heffen lijkt me?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 467839 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:56:
[...]

Denk je dat Apple in de VS hun producten ook gewoon zwart onder de toonbank verkoopt :?
"Hey Genius, ik hoef geen bonnetje hoor *wink*"

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 12-09-2015 14:02 ]

Anoniem: 467839 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:56:
[...]

Jawel. Prijzen in de Vs (Canada ook bv) zijn altijd zonder Tax.

Zelfs prijzen in de supermarkt bv. Of de kaartjes voor televisies in de Best-buy.

Koop je een toestel online dan wordt er bij het afrekenen pas Sales tax gerekend. Sales Tax loopt van 0% in Alaska tot wel 12% in NYC en gemiddeld is het 8% oid.

Sales tax is weer opgebouwd uit verschillende factoren, tax die de staat belast, een gedeelte voor de county (soort gemeente) maar ook weer een gedeelte voor de stad waar je het in koopt

Edit: Er wordt online wel vaker "huilie huilie" gedaan over de Amerikaanse prijzen. Voor het gemak worden al onze rechten en sociale zekerheden dan maar even vergeten. Want ja dat ze in Amerika maar 1 jaar garantie hebben, of geen ziektewet kennen dat wordt voor het gemak maar weg gelaten. Dat is niet leuk voor de vergelijking natuurlijk 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 12-09-2015 14:05 ]

fsfikke schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:01:
[...]

Denk je dat Apple in de VS hun producten ook gewoon zwart onder de toonbank verkoopt :?
"Hey Genius, ik hoef geen bonnetje hoor *wink*"
onder de toonbank zou vreemd zijn.

Donstil schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:02:
[...]

Jawel. Prijzen in de Vs (Canada ook bv) zijn altijd zonder Tax.

Zelfs prijzen in de supermarkt bv. Of de kaartjes voor televisies in de Best-buy.

Koop je een toestel online dan wordt er bij het afrekenen pas Sales tax gerekend. Sales Tax loopt van 0% in Alaska tot wel 12% in NYC en gemiddeld is het 8% oid.

Sales tax is weer opgebouwd uit verschillende factoren, tax die de staat belast, een gedeelte voor de county (soort gemeente) maar ook weer een gedeelte voor de stad waar je het in koopt

Edit: Er wordt online wel vaker "huilie huilie" gedaan over de Amerikaanse prijzen. Voor het gemak worden al onze rechten en sociale zekerheden dan maar even vergeten. Want ja dat ze in Amerika maar 1 jaar garantie hebben, of geen ziektewet kennen dat wordt voor het gemak maar weg gelaten. Dat is niet leuk voor de vergelijking natuurlijk 8)7
toon volledige bericht
Dat wist ik echt niet! dus in de supermarkt koop je een krop sla die 99ct geprijsd staat, en aan de kassa mag je dan 1,29 oid aftikken.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 467839 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:11:
[...]

Dat wist ik echt niet! dus in de supermarkt koop je een krop sla die 99ct geprijsd staat, en aan de kassa mag je dan 1,29 oid aftikken.
Precies zo werkt dat idd. Ander land, andere gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 12-09-2015 14:16 ]

Anoniem: 467839 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:11:
[...]

Haha ja zo ongeveer.
Ik ben al een hele hoop in Amerika geweest dus kijk er niet meer vanop maar Canada is misschien nog wel erger (daar ben ik dit jaar voor het eerst geweest).

Kocht ik een groot blik (700 ML ongeveer) MountainDew van $1,50 (fictief bedrag). zie ik later dat er ruim 20 cent was bijgekomen.

Wat bleek nou je betaald daar 12% sales tax (15 cent) aluminium deposit (2cent) recycle fee (1cent) enz enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

weer wat geleerd!

• Choasmarkk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-05 09:04
Hoi mensen,

Ik heb net een iPhone in Frankfurt gereserveerd. Deze kan ik gewoon zonder probleem daar ophalen met een Nederlands paspoort enzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Choasmarkk schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:52:
Hoi mensen,

Ik heb net een iPhone in Frankfurt gereserveerd. Deze kan ik gewoon zonder probleem daar ophalen met een Nederlands paspoort enzo?
Ja.

Donstil schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 10:35:
[...]

Ja zo praat iedereen zijn keuze voor zichzelf goed natuurlijk.

Ik persoonlijk maar nu al prachtige platen met mijn 6+. Als de 6s+ dat nog beter doet (en dat is wel de verwachting) ben ik al ruim tevreden.
Puur op de achterliggende techniek afgaande, verwacht ik geen enorme verbetering qua foto's. Een kleine stap hoogstens. In een notendop de effecten van de veranderingen (maar de mate waarin valt niet op papier te zeggen):
  • 12 MP i.p.v. 8MP: zorgt voor meer oplossend vermogen en scherpte, dit zou merkbaar moeten verbeteren
  • 1,22µ vs. 1,5µ (micron) pixels: zorgt voor slechtere low-light performance
  • Deep Trench Isolation: compenseert (deels?) het effect van kleinere pixels, zoals in de keynote toegelicht werd
  • 50% meer Focus Pixels (PDAF): zorgt voor betrouwbaardere autofocus, mogelijk ook iets sneller
  • OIS bij video (6s Plus alleen): dit was bij de 6 Plus nog niet mogelijk, alleen met foto's
Nogmaals mijn disclaimer: de mate waarin de genoemde effecten optreden is afwachten, maar technisch gezien zijn dit wel de effecten van de nieuwe sensor. Overigens baseer ik bovenstaande op het gegeven dat de nieuwe sensor op zichzelf even groot in oppervlak is als bij de iPhone 6 en 6 Plus, wat ik baseer op het feit dat de lens even groot lijkt te zijn (in ieder geval niet significant groter).
epo schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:12:
Misschien omdat 90% bij voorbaat aast op de 16 GB, 9% de 64 GB neemt en alleen 'gekken' zoals jij de 128 GB kopen? >:)
BtM909 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:43:
[...]

De Rose Gold is gewoon al uitgereserveerd :S
Ik verwacht eigenlijk dat Apple net als vorig jaar met de gewone gouden versie vrij conservatief ingesteld is op deze nieuwe kleur.

De andere kleuren hebben zich inmiddels bewezen en met een nieuwe kleur kan je de kat uit de boom kijken, sommige mensen kiezen vanwege het niet beschikbaar zijn toch wel een andere kleur, omdat ze niet puur vanwege de kleur een paar weken of een maand langer willen wachten. Dat had mijn vrouw vorig jaar ook met de iPhone 6 die ze in het goud wilde hebben.
Donstil schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:09:
[...]

Ook bij The Verge hoorde ik in de podcast iemand zeggen "it's scary to see the love for this rose gold option from the straight male community". :P

Trouwens, ik ben zojuist even een iCentre binnengelopen waar ik de 6 Plus weer eens in mijn handen heb gehad en vond dat toch wel erg meevallen in één hand. Weliswaar kaal, maar toch. En zeker niet zo glibberg/glad zoals sommigen beweren. Ik vind hem heerlijk dun aanvoelen en ondanks dat ik weet dat hij 0,2mm dikker is dan de iPhone 6, voelt hij gewoon dunner aan. En ook het gewicht is mij alleszins meegevallen. Weet dus vrijwel zeker dat het een 6s Plus gaat worden.

Dan even een andere vraag: er viel mij iets op: de 6 Plus had rondom de knoppen, zowel onderaan met de standaardknoppen als linksboven de "terug"-knop een lichtblauw vak zitten. Ik dacht eerst aan iOS 9, maar ik draai zelf ook de bèta, dus dat kan het niet zijn. :P Iemand enig idee? Het was bij elke app die zich aan de standaard lay-out hield, o.a. mail, Safari, App Store. Ik vind dit namelijk wel een verbetering.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:27
Donstil, 'hey siri' en altijd meeluisteren gebeurd lokaal volgens Apple. Als je dat gelooft ;)
http://techcrunch.com/201...to-features/#.vg7mlp:nnXT
sww89 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:03:
Donstil, 'hey siri' en altijd meeluisteren gebeurd lokaal volgens Apple. Als je dat gelooft ;)
Heeft niks met geloven te maken, dat is de achterliggende techniek en een essentieel verschil tussen Apple en Google. Dit zit nu in de M9 coprocessor ingebakken en is daarmee ook krachtiger geworden (individuele herkenning), maar voorheen werd dit gewoon door de A8 (of A7) SoC afgehandeld.

Pas na het stellen van een vraag, stuurt Siri die vraag naar het internet om de informatie op te halen (het antwoord).

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

sww89 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:03:
Lijkt me wel aannemelijk, normaal stuurt hij de voice input van Siri naar de servers van Apple om het te verwerken, dat zou voor 'hey Siri' betekenen dat ie constant alles wat ie hoort door zou moeten sturen 8)7
Lokale herkenning zou veel handiger zijn, vandaar dat je de telefoon ook kan trainen in het herkennen van hoe jij 'hey Siri' uitspreekt: http://9to5mac.com/2015/0...nition-training-hey-siri/

fsfikke schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:06:
[...]

Lijkt me wel aannemelijk, normaal stuurt hij de voice input van Siri naar de servers van Apple om het te verwerken, dat zou voor 'hey Siri' betekenen dat ie constant alles wat ie hoort door zou moeten sturen 8)7
Lokale herkenning zou veel handiger zijn, vandaar dat je de telefoon ook kan trainen in het herkennen van hoe jij 'hey Siri' uitspreekt: http://9to5mac.com/2015/0...nition-training-hey-siri/
Aan de werking van de eerste herkenning "Hey Siri" is feitelijk niks veranderd. Ook met je iPhone 4S, 5, 5s, 6 en 6 Plus luistert je microfoon lokaal naar de Hey Siri herkenning, pas zodra hij dit opgepikt heeft, luistert Siri naar wat je verder zegt en DIE informatie wordt naar de Apple servers gestuurd.

Hij staat echt niet 24/7 alle geluiden van je microfoon naar de Apple servers te sturen hoor, dan zou je na een paar dagen al door je internetbundel heen zijn. :P

MooDyBLueS schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 15:58:
[...]

Puur op de achterliggende techniek afgaande, verwacht ik geen enorme verbetering qua foto's. Een kleine stap hoogstens. In een notendop de effecten van de veranderingen (maar de mate waarin valt niet op papier te zeggen):
  • 12 MP i.p.v. 8MP: zorgt voor meer oplossend vermogen en scherpte, dit zou merkbaar moeten verbeteren
  • 1,22µ vs. 1,5µ (micron) pixels: zorgt voor slechtere low-light performance
  • Deep Trench Isolation: compenseert (deels?) het effect van kleinere pixels, zoals in de keynote toegelicht werd
  • 50% meer Focus Pixels (PDAF): zorgt voor betrouwbaardere autofocus, mogelijk ook iets sneller
  • OIS bij video (6s Plus alleen): dit was bij de 6 Plus nog niet mogelijk, alleen met foto's
Nogmaals mijn disclaimer: de mate waarin de genoemde effecten optreden is afwachten, maar technisch gezien zijn dit wel de effecten van de nieuwe sensor. Overigens baseer ik bovenstaande op het gegeven dat de nieuwe sensor op zichzelf even groot in oppervlak is als bij de iPhone 6 en 6 Plus, wat ik baseer op het feit dat de lens even groot lijkt te zijn (in ieder geval niet significant groter).

[...]

Misschien omdat 90% bij voorbaat aast op de 16 GB, 9% de 64 GB neemt en alleen 'gekken' zoals jij de 128 GB kopen? >:)

[...]

Ik verwacht eigenlijk dat Apple net als vorig jaar met de gewone gouden versie vrij conservatief ingesteld is op deze nieuwe kleur.

De andere kleuren hebben zich inmiddels bewezen en met een nieuwe kleur kan je de kat uit de boom kijken, sommige mensen kiezen vanwege het niet beschikbaar zijn toch wel een andere kleur, omdat ze niet puur vanwege de kleur een paar weken of een maand langer willen wachten. Dat had mijn vrouw vorig jaar ook met de iPhone 6 die ze in het goud wilde hebben.

[...]

Ook bij The Verge hoorde ik in de podcast iemand zeggen "it's scary to see the love for this rose gold option from the straight male community". :P

Trouwens, ik ben zojuist even een iCentre binnengelopen waar ik de 6 Plus weer eens in mijn handen heb gehad en vond dat toch wel erg meevallen in één hand. Weliswaar kaal, maar toch. En zeker niet zo glibberg/glad zoals sommigen beweren. Ik vind hem heerlijk dun aanvoelen en ondanks dat ik weet dat hij 0,2mm dikker is dan de iPhone 6, voelt hij gewoon dunner aan. En ook het gewicht is mij alleszins meegevallen. Weet dus vrijwel zeker dat het een 6s Plus gaat worden.

Dan even een andere vraag: er viel mij iets op: de 6 Plus had rondom de knoppen, zowel onderaan met de standaardknoppen als linksboven de "terug"-knop een lichtblauw vak zitten. Ik dacht eerst aan iOS 9, maar ik draai zelf ook de bèta, dus dat kan het niet zijn. :P Iemand enig idee? Het was bij elke app die zich aan de standaard lay-out hield, o.a. mail, Safari, App Store. Ik vind dit namelijk wel een verbetering.
toon volledige bericht
welke phone heb je nu? mijn hart zegt dat ik de 6s+ wil kopen, maar komende van een 5s weet ik niet of de + niet een te grote stap is meteen.
Anoniem: 467839 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:11:
[...]

welke phone heb je nu? mijn hart zegt de 6s+, maar komende van een 5s weet ik niet of de + niet een te grote stap is meteen.
iPhone 5. ;)

Misschien helpt het dat mijn vrouw de iPhone 6 heeft en ik daar dus het afgelopen jaar ook aan gewend ben geraakt, maar ook in de winkel was ik nou niet direct onder de indruk van de iPhone 6 qua formaat vergeleken met mijn 5. Het kan dus puur door de wow-factor van het prachtige grote scherm komen, maar buiten het onpraktische aan zo'n grote telefoon, heeft de 6s Plus wel aardig wat voordelen:
- flink langere accuduur
- 1080p scherm
- landscape mode
- optische beeldstabilisatie (nu ook voor video, zelfs in 4K)
- 'slechts' € 100/110 duurder

MooDyBLueS schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:18:
[...]

iPhone 5. ;)

Misschien helpt het dat mijn vrouw de iPhone 6 heeft en ik daar dus het afgelopen jaar ook aan gewend ben geraakt, maar ook in de winkel was ik nou niet direct onder de indruk van de iPhone 6 qua formaat vergeleken met mijn 5. Het kan dus puur door de wow-factor van het prachtige grote scherm komen, maar buiten het onpraktische aan zo'n grote telefoon, heeft de 6s Plus wel aardig wat voordelen:
- flink langere accuduur
- 1080p scherm
- landscape mode
- optische beeldstabilisatie (nu ook voor video, zelfs in 4K)
- 'slechts' € 100/110 duurder
ik zie ook alleen maar voordelen, de 100 euro extra heb ik gespaard dus dat is geen issue.

Enige waar ik mee zit is of hij niet te groot is voor mijn broekzak etc. In de Mediamarkt oid steek je m zo lastig in je broekzak om even te passen :P

• Scrtz
Ik ben toen ook maar voor de 6 gegaan om 'safe' te spelen en omdat ik in Duitsland als eerste pre-orderde had ik ook geen kans om uberhaupt de 6 en de 6+ vantevoren te zien. Achteraf was ik ook liever voor de plus gegaan, vandaar dat ik nu ook de 6s plus 64gb besteld heb.

komende van de 5s was ik veels te snel gewend aan de 6 in mijns ogen, oftewel te weinig verschil. Als je het scherm ziet van de 6 plus is die ook veel scherper. De plus is gewoon heel iets anders, wat positief maar misschien ook negatief uit kan pakken.

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 13:54
Anoniem: 467839 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:28:
[...]

Enige waar ik mee zit is of hij niet te groot is voor mijn broekzak etc. In de Mediamarkt oid steek je m zo lastig in je broekzak om even te passen :P
Daar zou ik niet bang voor zijn, ik ken genoeg mensen die er nog een hoesje omheen hebben en dan gewoon in de broekzak.

Ik heb overigens de 6s 16gb in het space gray in Oberhausen gereserveerd :*)

• Scrtz
Thomas18GT schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:14:
[...]

Daar zou ik niet bang voor zijn, ik ken genoeg mensen die er nog een hoesje omheen hebben en dan gewoon in de broekzak.

16gb met live photos en 4k videos opnemen, wordt dat niet heel krap?

Thomas18GT schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:14:
[...]

ik bedoel dit echt niet met een vervelende ondertoon maar je geeft €849 uit voor een telefoon, boordevol functies die geheugen vreten.

kun je niet beter €100 (€8,33 per maand als je de iphone 1 jaar gebruikt of €4,16 per maand bij 2 jaar) meer uitgeven?

Ik weet dat je op deze manier alles kan verkleinen en tuurlijk, het is weer €100 meer, maar als je zo'n bedrag uitgeeft en nóg niet de ervaring hebt waarvoor de 6s+ bedoeld is, is het echt zonde.
Anoniem: 467839 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:28:
[...]

ik zie ook alleen maar voordelen, de 100 euro extra heb ik gespaard dus dat is geen issue.

Even naar de Apple Store of iCentre, daar gebruiken ze flinterdunne en flexibele kabeltjes om de iPhone's te beveiligen. Wel handig om even een medewerker te roepen en het te vragen, anders lijkt het wel alsof je hem wilt jatten wanneer je hem zonder blikken of blozen in je zak probeert te stoppen. :P
Scrtz schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:44:
[...]

16gb met live photos en 4k videos opnemen, wordt dat niet heel krap?
Yup, erg krap/crap.
Anoniem: 467839 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:58:
[...]

ik bedoel dit echt niet met een vervelende ondertoon maar je geeft €849 uit voor een telefoon, boordevol functies die geheugen vreten.

kun je niet beter €100 (€8,33 per maand als je de iphone 1 jaar gebruikt of €4,16 per maand bij 2 jaar) meer uitgeven?

Ik weet dat je op deze manier alles kan verkleinen en tuurlijk, het is weer €100 meer, maar als je zo'n bedrag uitgeeft en nóg niet de ervaring hebt waarvoor de 6s+ bedoeld is, is het echt zonde.
Helemaal me eens! Eindelijk iemand die het ook snapt, haha. _/-\o_

[ Voor 106% gewijzigd door MooDyBLueS op 12-09-2015 18:23 ]

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-06 22:11

ronaldm3

Apple Watch :)

Anoniem: 467839 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:58:
[...]

Daarbij zal de 64Gb ook meer restwaarde hebben en is het dus een win win situatie.

Ik heb vanmorgen een 64GB Silver gereserveerd.

De reden dat er meer in voorraad zal zijn heeft denk ik ook te maken met het feit dat Apple bijna 2 weken tussen pre-order en uitleverdatum aanhoudt. :)

Power to the beat.

ronaldm3 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:04:
[...]

Daarbij zal de 64Gb ook meer restwaarde hebben en is het dus een win win situatie.

Ik heb vanmorgen een 64GB Silver gereserveerd.

De reden dat er meer in voorraad zal zijn heeft denk ik ook te maken met het feit dat Apple bijna 2 weken tussen pre-order en uitleverdatum aanhoudt. :)
was dat vorige keren niet?

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-06 22:11

ronaldm3

Apple Watch :)

Volgens mij hielden ze de vorige keren telkens 1 week ertussen... Correct me if i am wrong ;)

Power to the beat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik wil mensen niet de les lezen, maar het lijkt mij verstandig dat iedereen een weloverwogen keuze maakt, dus raad ik iedereen sterk aan a.u.b. onderstaande even door te lezen als je het nu in je hoofd hebt zitten om een 16 GB iPhone 6s (Plus) te gaan kopen:

Een 8 MP foto van de laatste paar iPhone's zijn gemiddeld zo'n 2,5 MB per stuk. Een 12 MP foto zal werkelijk 50% groter zijn, dus zo'n 3,8 MB afgerond.

Daarnaast slaat de iPhone 6s (Plus) standaard Live Foto's op waarvan inmiddels door de aanwezigen bij de keynote bevestigd is dat die 2x de ruimte van een normale 12 MP foto innemen, ofwel zo'n 7,6 MB per stuk.

Met andere woorden: tenzij je de nieuwste features bewust uitschakelt (Live Foto's), zal elke gemaakte foto dus 3x zoveel ruimte in beslag nemen.

Dan video: dankzij deze post van SalimRMAF heb ik onderstaande bijgewerkt op basis van de werkelijke ruimte die video op een iPhone 6s (Plus) in beslag neemt. Een 1080p video van een iPhone 6 neemt zo'n 130 MB per minuut aan ruimte in. Op de 6s is dit 200 MB per minuut en 4K is letterlijk 4x de resolutie van 1080p, maar Apple gebruikt ofwel een lagere bitrate of een betere codec voor 4K video en daardoor neemt dit zo'n 380 MB per minuut in beslag.

Zie hier dan de voorbeelden die echt niet gek zijn na een paar maanden gebruik:
1000 foto's op iPhone 6 = ~2,5 GB
25 1080p video's van 3 minuten op iPhone 6 = ~9,8 GB
Totaal: ~12,3 GB

Zoals je ziet zit je al heel snel aan de beperking met een iPhone 6 (Plus) van 16 GB. Nu het voorbeeld van de 6s (Plus) met dezelfde hoeveelheden:
1000 foto's + live foto's = ~8,6 GB
25 4K video's van 3 minuten = ~28,5 GB (of ~15 GB als je het bewust beperkt tot 1080p)
Totaal: ~37,1 GB (of ~23,6 GB bij 1080p i.p.v. 4K)

Kortom: weet goed wat je met je laatste GB doet!

Kijk voor de gein maar eens hoeveel foto's en video's je nu op je iPhone hebt staan en bedenk daarbij of je weleens wat hebt moeten back-uppen en je kan eenvoudig nagaan of je aan 16 GB genoeg zal hebben of niet. Je kan ook zeggen: als je nu weleens je 16 GB leeg moet maken van foto's dan zal dit ongeveer 3x zo vaak moeten op de 6s (Plus).

[ Voor 14% gewijzigd door MooDyBLueS op 12-09-2015 19:25 . Reden: Gewijzigd n.a.v. bevestigde opslagruimte voor 1080p en 4K video op de iPhone 6s (Plus). ]

quote:
TheRaven123 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:20:
[...]

was dat vorige keren niet?
Volgens mij hielden ze de vorige keren telkens 1 week ertussen... Correct me if i am wrong ;)

ik zou het echt niet weten, heb wel al 2 generaties iphones maar ben er nooit zo mee bezig geweest tot op heden;)

wel viel me op dat vorige jaren alles meteen uitverkocht was en de sites plat door de drukte, en dit jaar niet:)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 467839 op 12-09-2015 18:29 ]

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Goed verhaal en uitleg ! Heeft me net over de streep getrokken om idd voor de 64gb gedaan :-)
MooDyBLueS schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:23:
Ik wil mensen niet de les lezen, maar het lijkt mij verstandig dat iedereen een weloverwogen keuze maakt, dus raad ik iedereen sterk aan a.u.b. onderstaande even door te lezen als je het nu in je hoofd hebt zitten om een 16 GB iPhone 6s (Plus) te gaan kopen:

Een 8 MP foto van de laatste paar iPhone's zijn gemiddeld zo'n 2,5 MB per stuk. Een 12 MP foto zal werkelijk 50% groter zijn, dus zo'n 3,8 MB afgerond.

Daarnaast slaat de iPhone 6s (Plus) standaard Live Foto's op waarvan inmiddels door de aanwezigen bij de keynote bevestigd is dat die 2x de ruimte van een normale 12 MP foto innemen, ofwel zo'n 7,6 MB per stuk.

Met andere woorden: tenzij je de nieuwste features bewust uitschakelt (Live Foto's), zal elke gemaakte foto dus 3x zoveel ruimte in beslag nemen.

Dan video: een 1080p video van een iPhone 6 neemt grofweg 130 MB per minuut aan ruimte in. 4K is letterlijk 4x de resolutie van 1080p, dus met een gelijke bitrate (ik heb geen idee wat Apple voor 4K heeft gekozen) zal het zo'n 500 MB per minuut innemen. Zelfs als Apple flink op bitrate gaat beperken, kan je wel minimaal op 300 MB per minuut rekenen.

Zie hier dan de voorbeelden die echt niet gek zijn na een paar maanden gebruik:
1000 foto's op iPhone 6 = ~2,5 GB
25 1080p video's van 3 minuten op iPhone 6 = ~9,8 GB
Totaal: ~12,3 GB

Zoals je ziet zit je al heel snel aan de beperking met een iPhone 6 (Plus) van 16 GB. Nu het voorbeeld van de 6s (Plus) met dezelfde hoeveelheden:
1000 foto's + live foto's = ~8,6 GB
25 4K video's van 3 minuten = ~22,5 GB (bij 300 MB/s, als je van 500 MB/s uitgaat wordt het zelfs 37,5 GB)
Totaal: ~31,1 GB

Kortom: weet goed wat je met je laatste GB doet!

Kijk voor de gein maar eens hoeveel foto's en video's je nu op je iPhone hebt staan en bedenk daarbij of je weleens wat hebt moeten back-uppen en je kan eenvoudig nagaan of je aan 16 GB genoeg zal hebben of niet. Je kan ook zeggen: als je nu weleens je 16 GB leeg moet maken van foto's dan zal dit ongeveer 3x zo vaak moeten op de 6s (Plus).
toon volledige bericht

Echt super dat MooDyBLueS de tijd en moeite heeft genomen bovenstaand stuk te typen.

Als je het niet weet, kun je ook niet weten dat 16gb écht te weinig is.

Ik ben zo zelf geinformeerd voordat ik mijn 5s kocht, en ben godsgelukkig dat ik 32gb (tegenwoordig 64gb) heb gekozen!
Pagina: 1 ... 3 ... 42 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.