• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

En als ik naar m'n homescreen wil vanuit een app?

Learn something new every day.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Bal0n schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:37:
En als ik naar m'n homescreen wil vanuit een app?
Force Touch vanaf de zijkant van het scherm.

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Ah ja, dat werkt ook niet onaardig.

Iets anders, al weet ik niet of dit het goede topic is); ik krijg AirDrop niet aan de praat tussen mijn MBPr 2015 13" en m'n iPhone. Alle settings gechecked en devices gereboot, maar dat mocht niet baten.

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 16:00

ronaldm3

Apple Watch :)

Bal0n schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:49:
Ah ja, dat werkt ook niet onaardig.

Iets anders, al weet ik niet of dit het goede topic is); ik krijg AirDrop niet aan de praat tussen mijn MBPr 2015 13" en m'n iPhone. Alle settings gechecked en devices gereboot, maar dat mocht niet baten.
En voor wie is je iPhone zichtbaar?

Alleen contacten of iedereen?

Dat kan wel eens een verschil maken. :)

Power to the beat.

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

ronaldm3 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:57:
[...]

En voor wie is je iPhone zichtbaar?

Alleen contacten of iedereen?

Dat kan wel eens een verschil maken. :)
Het lijkt m'n Bluetooth te zijn die het niet goed doet, hij paired nergens mee namelijk. :(

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb een rare bug. Ik open embedded YouTube video's altijd in mijn YT app vanuit Safari door de link bovenaan de video in te drukken. Normaal gesproken krijg je dan een popup met de vraag of je de video in YT wil openen. Wat er er laatste tijd op mijn 5s gebeurde is dat Safari een nieuw leeg venster opende, en verder niks. Embedded video doet het dan ook niet meer. Gisteren een 6s gekregen, reservekopie gemaakt, maar hier hetzelfde euvel. YT al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar helaas. Herkent iemand dit en is er een oplossing?

Edit: ingedrukt houden werkt wel, als workaround.

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 21-11-2015 12:18 ]

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:14
Gebruik je een adblocker?

• bram1984
Nee helemaal niks. Wel op mijn Mac volgens mij, maar dat geeft toch niet? Voorheen werkte het wel.

• Wouter36
  • Laatst online: 21:14
Sinds ik een adblocker gebruik heb ik af en toe een blanco pagina bij drukken op een link. Maar dat is bij jou dus niet van toepassing.

• ronaldm3

ronaldm3

Bal0n schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:39:
[...]

Het lijkt m'n Bluetooth te zijn die het niet goed doet, hij paired nergens mee namelijk. :(
En als je van je iPhone de home en aan en uit-knop lange tijd ingedrukt houdt. Reset ie zich en misschien doet ie het danwel goed?

Power to the beat.

Verwijderd

ronaldm3 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:08:
[...]

En als je van je iPhone de home en aan en uit-knop lange tijd ingedrukt houdt. Reset ie zich en misschien doet ie het danwel goed?
Ja dat kan vage klachten verhelpen, wel wil ik hier iets aan toevoegen:
Zodra het toestel uitvalt, laat dan direct BEIDE knoppen los, hou niet per ongeluk de homeknop vast ( dan kom je in het DFU modus terecht als je pech hebt ).

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
toro36 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:17:
Als ik ga bellen met mijn iPhone 6s in combinatie met mijn KPN 4G abonnement dan veranderd het 4G logo in 3G.

Direct na het gesprek gaat het weer terug naar 4G.

In de instellingen heb ik staan:

Settings -> Mobile Data -> Voice 4G

Bellen gaat toch ook via 4G :?
Voice over LTE oftewel VoLTE is er nog niet, dus GEWOON bellen over internet gaat nog niet.

Verwijderd

Berlinetta schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 17:06:
[...]

Voice over LTE oftewel VoLTE is er nog niet, dus GEWOON bellen over internet gaat nog niet.
Nee klopt, anders zou je ook geen belminuten etc verstoken.

Het had beter: HD voice genoemd kunnen worden, dat is wel iets wat redelijk de standaard is nu. Bellen met een hoger kwaliteit. Maar goed dat is weer iets wat je niet aan/uit kunt zetten en wordt vanaf je provider geregeld.

Dat 4G voice is meer een marketing iets van Apple in Nederland (nouja marketing is ook een foute benaming, ik weet er even niks anders voor te verzinnen), je gebruikt het gewoonweg niet omdat providers het nog niet aanbieden ( naar mijn weten ).

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 11:07
Toen ik mijn iphone 6s kocht stond er garageband op. Ik heb de app verwijderd, maar nu wil ik hem toch eens uitproberen. Als ik nu naar de appstore ga staat er dat ik er voor moet betalen.

Weet iemand hoe ik deze app weer terug kan krijgen zonder dat ik er voor moet betalen?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• bram1984
Dacht dat die app sowieso gratis was en is. Bij mij staat er een wolkje bij, dus al eerder gedownload.

Verwijderd

aicaramba schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 17:39:
Toen ik mijn iphone 6s kocht stond er garageband op. Ik heb de app verwijderd, maar nu wil ik hem toch eens uitproberen. Als ik nu naar de appstore ga staat er dat ik er voor moet betalen.

Weet iemand hoe ik deze app weer terug kan krijgen zonder dat ik er voor moet betalen?
Wat als je in de app store naar: aankopen gaat ( onderaan ) daar staan de apps die je ooit weleens gehad / download / gekocht hebt.
Staat die daar niet bij incl het wolkje waar een andere tweaker over spreekt?

Desnoods kan je altijd je toestel op de fabrieksinstellingen zetten natuurlijk ( hoewel dat niet de bedoeling moet zijn ).

• aicaramba
Nee, garageband staat niet bij aankopen.

Bij de app staat geen download wolkje, maar €4,99 op die plek.

Overigens heb ik een 64gb model. Hier wordt garageband standaard al op geinstalleerd.

Ik kan nog op de pc kijken in itunes. Misschien staat hij daar bij.

Edit: ik heb hem geinstalleerd. Hij stond bij de hitlijsten bij 'top gratis'.

[ Voor 55% gewijzigd door aicaramba op 21-11-2015 18:51 ]

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
.
.
.
.
.
Kon "Zoek op pagina" de laatst ingevoerde zoekterm maar onthouden. Nu moet je (om te voorkomen dat je de zoekterm steeds moet intoetsen) deze steeds eenmalig kopiëren en meerdere keren plakken als je op meerde cards/tabs wil zoeken met dezelfde zoekterm.

Het zoeken op de pagina via de adresbalk biedt ook geen uitkomst.
.
.
.
.
.

[ Voor 8% gewijzigd door NxCPU op 22-11-2015 03:14 ]

Er is net een kaars omgevallen terwijl mijn iPhone ernaast lag. Gevolg:

Nu heb ik het scherm enz weer volledig schoon maar als ik iemand bel klinkt die ander onderwater. Er zal dus ook kaarsvet in de iPhone zitten.

Afbeeldingslocatie: http://a67.tinypic.com/2rh3cxk.jpg

Wat is nou de beste manier om dit te laten maken bij Apple? Waterschade Swap aanvragen?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:16
er zit natuurlijk losse kaarsvet op je de speaker waar je luistert. Hoe wil je dit verhalen?
denk dat het niet in je foon zit, het stolt heel erg snel, zeker met koude ondergrond.
vloeipapier met warmte bron zou ik eerst proberen.

no comment

Martinus schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 22:48:
er zit natuurlijk losse kaarsvet op je de speaker waar je luistert. Hoe wil je dit verhalen?
denk dat het niet in je foon zit, het stolt heel erg snel, zeker met koude ondergrond.
vloeipapier met warmte bron zou ik eerst proberen.
Ooh nee nergens op verhalen hoor. Maar bedoel gewoon repareren tegen betaling. Dacht dat Apple een regeling had voor dergelijke reparaties, €349,- oid.

Het is er naar mijn gevoel volledig uit ziet er nu namelijk weer net zo uit als bij de 6s van mijn vriendin. Echter is het geluid ruk.

Maar zal zo nog even met Aluminium folie en een aansteker proberen voorzichtig.

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 22:25:
.....
Nu heb ik het scherm enz weer volledig schoon maar als ik iemand bel klinkt die ander onderwater. Er zal dus ook kaarsvet in de iPhone zitten.
.....
Ondersteboven/Glaskant op een radiator die aan staat?
(Maar niet te lang vanwege de hitte.)
Oke ik heb het met een aluminium folieetje gedaan. Geluid lijkt weer goed, kan geen verschil horen tussen de twee iPhones in huis.

Alleen zulke warmte raad ik niemand aan. Er ontstond een zwarte vlek ter grote van mijn duim in het scherm (volledig zwarte pixels). Duurde toch wel een aantal minuten voordat ze het weer deden en een tijd langer zelfs voordat het scherm zijn normale kleur weer terug had.

Eind goed al goed. Met een sissert afgelopen, alleen mijn zaterdagavondje weg is wat eerder afgelopen dan de bedoeling was.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52
Normaal haal je kaarsvet weg met een strijkijzer en iets wat veel op neemt, bij voorkeur keukenrol of een microvezeldoek. Keukenrol geniet de voorkeur, omdat je dit makkelijker weggooit. Strijkijzer hoeft niet kokend heet, maar gewoon warm. Kaarsvet wordt dan warm en vloeibaar. Dat wordt dan ook gelijk opgenomen. Hierna stolt het weer in het stuk keukenrol en dat gooi je dan uiteraard weg.

[ Voor 3% gewijzigd door Redondo1982 op 22-11-2015 00:21 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Verwijderd

[afbeelding]

Wat is nou de beste manier om dit te laten maken bij Apple? Waterschade Swap aanvragen?
Moa het ligt eraan wat je wilt,
- Dit probleem is voor een paar tientjes te verhelpen. Of de hoorspeaker dient vervangen te worden of het is een kwestie van reinigen. Beiden zijn ''goedkoop'' te doen
- Indien je een compleet nieuwe telefoon wilt kan je hem inderdaad voor een paar 100 euro laten swappen bij Apple. (let op dat die prijzen laatst verhoogd zijn vergeleken bijv een jaar terug)

Verwijderd

Redondo1982 schreef op zondag 22 november 2015 @ 00:20:
Normaal haal je kaarsvet weg met een strijkijzer en iets wat veel op neemt, bij voorkeur keukenrol of een microvezeldoek. Keukenrol geniet de voorkeur, omdat je dit makkelijker weggooit. Strijkijzer hoeft niet kokend heet, maar gewoon warm. Kaarsvet wordt dan warm en vloeibaar. Dat wordt dan ook gelijk opgenomen. Hierna stolt het weer in het stuk keukenrol en dat gooi je dan uiteraard weg.
Het spijt me dat ik het zeg, maar dit adviseer ik ten strengste om NIET te doen.

Hiermee loop je de kans dat eventueel kaarsvet wat al IN je toestel zit zich verspreid naar andere onderdelen. Momenteel is de kans groot dat de mogelijke oplossingen van mij ( hierboven ) meer dan voldoende zijn. Ga je de kaarsvet weer vloeibaar maken dan kunnen de gevolgen groot zijn, je weet niet waar het in je toestel momenteel zit en waar het nog verder naartoe kan gaan.

Mede doordat er ook antennes boven zitten, camera en veel meer loop je de kans ook die te beschadigen door het kaarsvet warm te maken.

Enige voordeel van kaarsvet is, is dat het opdroogt in tegen stelling tot normaal vocht ( water etc ), maar dan nog wil je niet dat het dadelijk van boven tot onder in je toestel genesteld zit.

• Redondo1982
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 09:40:
[...]

Het spijt me dat ik het zeg, maar dit adviseer ik ten strengste om NIET te doen.

Hiermee loop je de kans dat eventueel kaarsvet wat al IN je toestel zit zich verspreid naar andere onderdelen. Momenteel is de kans groot dat de mogelijke oplossingen van mij ( hierboven ) meer dan voldoende zijn. Ga je de kaarsvet weer vloeibaar maken dan kunnen de gevolgen groot zijn, je weet niet waar het in je toestel momenteel zit en waar het nog verder naartoe kan gaan.

Mede doordat er ook antennes boven zitten, camera en veel meer loop je de kans ook die te beschadigen door het kaarsvet warm te maken.

Enige voordeel van kaarsvet is, is dat het opdroogt in tegen stelling tot normaal vocht ( water etc ), maar dan nog wil je niet dat het dadelijk van boven tot onder in je toestel genesteld zit.
Normaal gezien haal je zo kaarsvet weg, dat wil niet zeggen dat het per specifiek geval hetzelfde moet zijn. Ik heb zo duizenden m2 schoongemaakt.
Maar als iets intern in een apparaat zit kan een andere behandeling nodig zijn. Je kan immers niet met een strijkapparaat in een iPhone.

Maar wat raad jij aan in dit specifieke geval zonder de swap kosten te pakken? Proberen kan dan namelijk altijd, want dit is een noodsituatie en je weet dat je sowieso de swap moet gaan pakken als je het niet zelf oplost.

Verwijderd

Redondo1982 schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:17:
[...]

Normaal gezien haal je zo kaarsvet weg, dat wil niet zeggen dat het per specifiek geval hetzelfde moet zijn. Ik heb zo duizenden m2 schoongemaakt.
Maar als iets intern in een apparaat zit kan een andere behandeling nodig zijn. Je kan immers niet met een strijkapparaat in een iPhone.

Maar wat raad jij aan in dit specifieke geval zonder de swap kosten te pakken? Proberen kan dan namelijk altijd, want dit is een noodsituatie en je weet dat je sowieso de swap moet gaan pakken als je het niet zelf oplost.
Nou ik wil je niet doorverwijzen naar ons ( ik weet niet of dat überhaupt mag ), maar wij kunnen bijvoorbeeld het toestel open maken en reinigen ( min of meer dezelfde behandeling als bij waterschade ). Veelal kan dit voldoende zijn, echter indien je hoorspeaker daadwerkelijk defect is wordt deze vervangen.

Let wel op, genoeg problemen gezien bij klanten die eerst bij een ander bedrijf geweest zijn met als resultaat ( touch id / home knop werkt niet meer etc ). Zo kunnen wij hem maken maar dan uiteraard met behoud van jou apple garantie.

Wellicht dat er ook andere bedrijven zijn die het toestel goedkoop kunnen maken met behoud van je garantie.

Ik weet niet wat jij precies bedoelt met zelf oplossen, indien jij geen ervaring hebt met het openmaken van een iPhone dan adviseer ik om niet aan een iphone 5s/6/6s te beginnen ( kans is groot dat je de touch id kapot maakt ). Dus zelf moet je niet het toestel gaan openmaken indien je er geen ervaringen mee hebt. Wel kan je het uit handen geven, maar let op dat je wel naar een bedrijf gaat die er voldoende ervaringen mee heeft, je garantie geeft, en belangrijker: je fabrieksgarantie laat behouden.

Stel bij ons ( voorbeeld ) blijkt de waterschade behandeling (reiniging) niet voldoende te zijn, dan worden die kosten weggeschrapt zodra we de hoorspeaker zouden vervangen. Levenslang garantie op de hoorspeaker en behoud van je fabrieksgarantie. (kosten zouden dan 35 euro zijn)

Nogmaals, ik wil geen reclame maken voor doctorphone momenteel. Ik wil alleen meerdere opties bespreken / aankaarten alvorens je tot een swap van een paar 100 euro overgaat.

Echter doe ik totaal niks met andere bedrijven die reparaties uitvoeren ( alleen Dynafix aangezien wij daarmee aangesloten zijn wegens contracten met bepaalde fabrikanten, maar die staan los van ons mbt Apple ), dus ik kan je helaas geen ander bedrijf aanraden om het te laten doen. Ze zullen er vast wel zijn :D

• Redondo1982
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:25:
[...]

Nou ik wil je niet doorverwijzen naar ons ( ik weet niet of dat überhaupt mag ), maar wij kunnen bijvoorbeeld het toestel open maken en reinigen ( min of meer dezelfde behandeling als bij waterschade ). Veelal kan dit voldoende zijn, echter indien je hoorspeaker daadwerkelijk defect is wordt deze vervangen.

Let wel op, genoeg problemen gezien bij klanten die eerst bij een ander bedrijf geweest zijn met als resultaat ( touch id / home knop werkt niet meer etc ). Zo kunnen wij hem maken maar dan uiteraard met behoud van jou apple garantie.

Wellicht dat er ook andere bedrijven zijn die het toestel goedkoop kunnen maken met behoud van je garantie.

Ik weet niet wat jij precies bedoelt met zelf oplossen, indien jij geen ervaring hebt met het openmaken van een iPhone dan adviseer ik om niet aan een iphone 5s/6/6s te beginnen ( kans is groot dat je de touch id kapot maakt ). Dus zelf moet je niet het toestel gaan openmaken indien je er geen ervaringen mee hebt. Wel kan je het uit handen geven, maar let op dat je wel naar een bedrijf gaat die er voldoende ervaringen mee heeft, je garantie geeft, en belangrijker: je fabrieksgarantie laat behouden.

Stel bij ons ( voorbeeld ) blijkt de waterschade behandeling (reiniging) niet voldoende te zijn, dan worden die kosten weggeschrapt zodra we de hoorspeaker zouden vervangen. Levenslang garantie op de hoorspeaker en behoud van je fabrieksgarantie. (kosten zouden dan 35 euro zijn, mits dit de oplossing is)

Nogmaals, ik wil geen reclame maken voor doctorphone momenteel. Ik wil alleen meerdere opties bespreken / aankaarten alvorens je tot een swap van een paar 100 euro overgaat.

Echter doe ik totaal niks met andere bedrijven die reparaties uitvoeren ( alleen Dynafix aangezien wij daarmee aangesloten zijn wegens contracten met bepaalde fabrikanten, maar die staan los van ons mbt Apple ), dus ik kan je helaas geen ander bedrijf aanraden om het te laten doen. Ze zullen er vast wel zijn :D
Ik weet niet wat moderators hiervan vinden, daar ga ik niet over. Ik vind het prima op deze manier, maar ik heb niet de leiding. Maar dit is dus een specifiek geval en is buiten mijn kennis om. Maar er werden hier een aantal suggesties met kaarsvet gegeven en de oplossing die ik bood komt uit de schoonmaakbranche. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk wat je toepast en ik wilde Donstil graag helpen, zoals iedereen wil denk ik. Het is inmiddels opgelost voor Donstil, dus dat is het allermooiste en dit zonder verdere kosten.

Verwijderd

Redondo1982 schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:34:
[...]

Ik weet niet wat moderators hiervan vinden, daar ga ik niet over. Ik vind het prima op deze manier, maar ik heb niet de leiding. Maar dit is dus een specifiek geval en is buiten mijn kennis om. Maar er werden hier een aantal suggesties met kaarsvet gegeven en de oplossing die ik bood komt uit de schoonmaakbranche. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk wat je toepast en ik wilde Donstil graag helpen, zoals iedereen wil denk ik. Het is inmiddels opgelost voor Donstil, dus dat is het allermooiste en dit zonder verdere kosten.
Ja precies, hoe meer oplossingen hoe beter, echter wilde ik wel het risico meegeven indien men de kaarsvet zou gaan opwarmen. Ik dacht dus ho eens even, daar kunnen behoorlijk wat risico's aan vast zitten wanneer men dit bij een elektronische apparaat toepast.

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 11:02:
[...]

Ja precies, hoe meer oplossingen hoe beter, echter wilde ik wel het risico meegeven indien men de kaarsvet zou gaan opwarmen. Ik dacht dus ho eens even, daar kunnen behoorlijk wat risico's aan vast zitten wanneer men dit bij een elektronische apparaat toepast.
Wat nou als je het strijkijzer met de hete kant naar boven laat wijzen, de iPhone met het scherm naar beneden; dan kan het er alleen maar uitlopen zou je zeggen. :+
ronaldm3 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:08:
[...]

Nope, had ik al wel geprobeerd, maar mocht niet baten. We zijn nu een dag verder en toevallig heeft mijn vriendin gister een nieuwe iPhone 5s opgehaald. Om het eea uit te sluiten dus geprobeerd om met haar iPhone AirDrop aan de praat te krijgen, en dat werkte vlekkeloos. Nogmaals mijn eigen iPhone geprobeerd (je weet maar nooit) en warempel, het werkt perfect!

Verwijderd

Bal0n schreef op zondag 22 november 2015 @ 11:45:
[...]

Wat nou als je het strijkijzer met de hete kant naar boven laat wijzen, de iPhone met het scherm naar beneden; dan kan het er alleen maar uitlopen zou je zeggen. :+

[...]

Nope, had ik al wel geprobeerd, maar mocht niet baten. We zijn nu een dag verder en toevallig heeft mijn vriendin gister een nieuwe iPhone 5s opgehaald. Om het eea uit te sluiten dus geprobeerd om met haar iPhone AirDrop aan de praat te krijgen, en dat werkte vlekkeloos. Nogmaals mijn eigen iPhone geprobeerd (je weet maar nooit) en warempel, het werkt perfect!
Haha ja dat zou je wel zeggen, maar er zitten wel meer nadelen bij het ''oververhitten'' van een telefoon, want dat is wat je moet doen om die kaarsvet vloeibaar te krijgen en dat is: soldeer punten kunnen los gaan zitten.

Al met al, gewoon niet aan beginnen ( is mijn advies hoor ).

• bram1984
Hebben jullie ook niet werkende LinkedIn en Buienradar widgets? "Laden niet mogelijk", staat er bij mij de hele tijd.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:05
bram1984 schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:27:
Hebben jullie ook niet werkende LinkedIn en Buienradar widgets? "Laden niet mogelijk", staat er bij mij de hele tijd.
Widgets? Die zitten toch alleen op een android?

• bram1984
Sinds iOS8 al, maakt verder niet uit.

[ Voor 77% gewijzigd door bram1984 op 22-11-2015 17:55 ]

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:03
hoofdcoach schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:32:
Kreeg vanochtend een melding dat ik mijn passcode opnieuw moest invullen omdat TouchID 48 uur niet zou zijn gebruikt. Alleen is heb ik deze uiteraard gewoon gebruikt in de afgelopen 48 uur. :+ Meer mensen hier last van?
Yep. Al een paar weken achter elkaar, elke keer op zondagochtend. Irritante bug.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:57
Iemand recent de 6S nog aangeschaft? Welke softwareversie staat op het toestel?

• bram1984
9.1
Zou iemand dit wellicht even kunnen checken door de apps te downloaden?

[ Voor 99% gewijzigd door bram1984 op 23-11-2015 00:06 ]

• TheKerremenke
  • Laatst online: 00:13
Untouchablezz20 schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:38:
Mijn zilveren 6s 64 Gb werd vorige week met iOS 9.0 geleverd. De dag erna was de update naar 9.1 beschikbaar.

Rechtstreeks vanaf Apple btw

[ Voor 5% gewijzigd door TheKerremenke op 23-11-2015 05:30 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Mijne is afgelopen donderdag geleverd en daar stond 9.1 op (grijs / 64GB).

[ Voor 11% gewijzigd door DrSnuggles op 23-11-2015 08:32 ]

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:16
Bal0n schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:31:
kennelijk word er een nieuwe batch uitgeleverd, en is de eerste op. Ben benieuwd of de foon ook beter zijn :) :) :)

no comment

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 17:33

pdavie2311

Live life to the fullest..

Stom vraagje mss…Ik ben zaterdag mijn originele oplader kwijtgeraakt van mijn 6s..Nu moet ik vandaag echt een nieuwe kopen, nog maar 10% batterij..Steeds op Flight mode om te sparen, haha…

Waar koop ik dit? Mediamarkt? Omgeving Emmen? Ik haal vanavond ook een Apple Watch, 2e hands op, hier zit een aparte lader/kabel bij dacht ik? Kan ik dan gewoon een simpele dock kopen bij MM kopen? Wil wel de Watch en iPhone samen kunnen laden..Wat is de beste (niet dure) oplossing?

Thanx!!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:00
aicaramba schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:42:

Overigens heb ik een 64gb model. Hier wordt garageband standaard al op geinstalleerd.
Ook op de andere modellen het aantal gbs doet er niet toe 8)7
TheKerremenke schreef op maandag 23 november 2015 @ 05:30:
[...]

Mijn zilveren 6s 64 Gb werd vorige week met iOS 9.0 geleverd. De dag erna was de update naar 9.1 beschikbaar.

Maf toch dat een 6s met iOS 9 word geleverd en niet met iOS 8 :+

Verwijderd

pdavie2311 schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:39:
Stom vraagje mss…Ik ben zaterdag mijn originele oplader kwijtgeraakt van mijn 6s..Nu moet ik vandaag echt een nieuwe kopen, nog maar 10% batterij..Steeds op Flight mode om te sparen, haha…

Waar koop ik dit? Mediamarkt? Omgeving Emmen? Ik haal vanavond ook een Apple Watch, 2e hands op, hier zit een aparte lader/kabel bij dacht ik? Kan ik dan gewoon een simpele dock kopen bij MM kopen? Wil wel de Watch en iPhone samen kunnen laden..Wat is de beste (niet dure) oplossing?

Thanx!!
Ik heb bij de Hema een USB -->> iphone kabel gekocht, dit om via de computer op te kunnen laden.
Kost 4,50.
Misschien de snelste optie :)

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-11 12:44
Andersom is het maf, gezien de 6s uitkwam 'samen' met iOS9.
Dus in theorie is iOS8 op een 6s al niet mogelijk. :P

• aicaramba
Roos79 schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:39:
[...]

Ik had gelezen dat de 16gb modellen het niet standaard geïnstalleerd krijgen, om te voorkomen dat de telefoon te snel vol staat. Je kan hem wel gratis downloaden.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 17:33

pdavie2311

Live life to the fullest..

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:53:
[...]

Ik heb bij de Hema een USB -->> iphone kabel gekocht, dit om via de computer op te kunnen laden.
Kost 4,50.
Misschien de snelste optie :)
Thanx!! Idd…Bestel dan wel de originele online of zo, ben ik eerst gered...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• TheKerremenke
Roos79 schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:39:
[...]

[...]

Nee, maf dat ie met iOS 9.0 ipv 9.1 geleverd wordt

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Dennischo
  • Niet online
Heb last van geluid opnemen. M'n stem pakt ie wel gewoon, maar omgeving geluiden zoals muziek of tijdens een live optreden hoor ik alleen ruis en gekraak. Zowel video als losse audio record. Meer mensen hier last van?

Zo maar even met Apple chatten.

• pacificocean
TheKerremenke schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:36:
[...]

Nee, maf dat ie met iOS 9.0 ipv 9.1 geleverd wordt
Kijk eens naar de productie datum...

• TheKerremenke
Week 42

• pacificocean
Is die van mij toch 2 weken nieuwer :) Daar stond wel 9.1 op

[ Voor 6% gewijzigd door pacificocean op 23-11-2015 17:51 ]

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:40
Kan je de productiedatum gewoon op de doos zien?

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:19
Vorige week woensdag bij de MM, iOS 9.0.2

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• pacificocean
elaho schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:33:
Kan je de productiedatum gewoon op de doos zien?
Zit verwerkt in het serienummer. En kan je op verschillende sites opzoeken. Bijvoorbeeld op
https://imeidata.net/iphone/model-check

• TheKerremenke
Maar ja, de updates krijg je toch vrijwel direct binnen. Dus waarmee ie geleverd wordt maakte mij weinig uit. Zolang het toestel maar in orde is. Hetgeen gelukkig het geval is.

Dus lekker genieten na de iPhone 5.

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:08:
[...]

Haha ja dat zou je wel zeggen, maar er zitten wel meer nadelen bij het ''oververhitten'' van een telefoon, want dat is wat je moet doen om die kaarsvet vloeibaar te krijgen en dat is: soldeer punten kunnen los gaan zitten.

Al met al, gewoon niet aan beginnen ( is mijn advies hoor ).
Soldeer gaat niet zomaar los zitten lijkt me. Dat krijg je met een Föhn of een aansteker (zoals ik gebruikt heb) niet zo 1.2.3 voor elkaar.
TheKerremenke schreef op maandag 23 november 2015 @ 05:30:
[...]

Dag erna? iOS 9.1 is al uit sinds 20 oktober.

• TheKerremenke
Laat ik het zo zeggen. De dag erna stond de update automatisch klaar. Hier had ik zelf toen nl nog niet aan gedacht. Ivm teveel uitproberen en instellen van de telefoon

• TweakTom92
  • Laatst online: 28-10 08:34
Heeft iemand hier onderstaande weleens gemerkt?

Als ik het beeldscherm van mijn 6s aan hebt staan, (nog gelocked of gewoon ergens in de telefoon) en ik druk beide volumeknoppen tegelijk in en direct daarna de lockknop dan gaat mijn beeldscherm uit (logisch, want ik 'lock' hem) maar ook trilt de telefoon eventjes kort.

Ik heb werkelijk géén idee waarom hij trilt, ook is het niet altijd. Het maakt niet uit of de telefoon op trilstand staat of met het geluid aan.

Ik heb het bij andere iphone's nooit gemerkt, maar wellicht heb ik ook nooit deze manier van 'tegelijk knoppen indrukken' perongeluk gedaan. Immers is dit de eerste telefoon waar de volume en lock knoppen tegenover elkaar zitten.

Weet iemand hier waarom mn telefoon kort trilt? Heeft het verder een functie en wat kunnen we er mee? :)

Edit:
Zojuist een chatsessie met Apple gehad, de jongeman kon het nabootsen op zijn eigen telefoon maar had werkelijk geen idee waar het voor diende. :P

Hij ging het verder uitzoeken en stuurt me er later een mail over met zijn bevindingen.

[ Voor 14% gewijzigd door TweakTom92 op 24-11-2015 12:13 ]

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11 12:07

Phntm

Tlingelingeling

TweakTom92 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:19:
Heeft iemand hier onderstaande weleens gemerkt?

Als ik het beeldscherm van mijn 6s aan hebt staan, (nog gelocked of gewoon ergens in de telefoon) en ik druk beide volumeknoppen tegelijk in en direct daarna de lockknop dan gaat mijn beeldscherm uit (logisch, want ik 'lock' hem) maar ook trilt de telefoon eventjes kort.

Ik heb werkelijk géén idee waarom hij trilt, ook is het niet altijd. Het maakt niet uit of de telefoon op trilstand staat of met het geluid aan.

Ik heb het bij andere iphone's nooit gemerkt, maar wellicht heb ik ook nooit deze manier van 'tegelijk knoppen indrukken' perongeluk gedaan. Immers is dit de eerste telefoon waar de volume en lock knoppen tegenover elkaar zitten.

Weet iemand hier waarom mn telefoon kort trilt? Heeft het verder een functie en wat kunnen we er mee? :)

Edit:
Zojuist een chatsessie met Apple gehad, de jongeman kon het nabootsen op zijn eigen telefoon maar had werkelijk geen idee waar het voor diende. :P

Hij ging het verder uitzoeken en stuurt me er later een mail over met zijn bevindingen.
Even net uitgeprobeerd en... :o :o :o ben benieuwd waarvoor het dient. Lijkt me een leuke grapje om te kijken of je taptic engine het nog doet, maar verder geen nut lijkt mij toch?

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
interessant

• ronaldm3

ronaldm3

Phntm schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:16:
[...]

Even net uitgeprobeerd en... :o :o :o ben benieuwd waarvoor het dient. Lijkt me een leuke grapje om te kijken of je taptic engine het nog doet, maar verder geen nut lijkt mij toch?
idd een beetje vreemd.

Met het scherm aan werkt het trouwens ook.

Unlocked en wel dan heh... misschien heeft het iets met de toekomst te maken... een iPhone zonder mute switch maar met deze 3 knoppen tegelijk, en dat het nu nog niet aan staat in de software, zoals wel vaker :)

Power to the beat.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Toevoeging:

In locked toestand, trilt hij elke 14e keer als je die drie knoppen simultaan indrukt :P

Verwijderd

[afbeelding]

Oma's truuk: paar keer dubbel gevouwen keukenpapier op het kaarsvet, dan met strijkijzer warm maken. Het keukenpapier zal het vloeibare kaarsvet absorberen. Strijkijzer niet te heet, en gsm ondersteboven houden zodat er zeker niets naar binnen gaat.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
pacificocean schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:43:
[...]

Zit verwerkt in het serienummer. En kan je op verschillende sites opzoeken. Bijvoorbeeld op
https://imeidata.net/iphone/model-check
Ik heb zojuist mijn 6S Plus ontvangen, maar helaas geeft bovenstaande site een "Model not found on database" melding, ondanks dat ze op Twitter aangekondigd hebben dat de 6S ondersteunt wordt.

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 12:21

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

HyperTrophy schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:00:
Toevoeging:

In locked toestand, trilt hij elke 14e keer als je die drie knoppen simultaan indrukt :P
Mijn 5s doet dit ook :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-11 14:13
MaZo schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:24:
[...]
Ik heb zojuist mijn 6S Plus ontvangen, maar helaas geeft bovenstaande site een "Model not found on database" melding, ondanks dat ze op Twitter aangekondigd hebben dat de 6S ondersteunt wordt.
Idem. Hier ook geen resultaat. En dat ook met een 6s Plus.

Verder nu een week in huis en geen klachten (afkloppen op hout).

• pacificocean
MaZo schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:24:
[...]
Wat vul je in?
Bij mij doet imei het niet maar serial nr wel. (6s)

Anders zijn er genoeg andere sites te vinden, waar je die info kan ophalen.

[ Voor 9% gewijzigd door pacificocean op 25-11-2015 13:01 ]

• TweakTom92
  • Laatst online: 28-10 08:34
HyperTrophy schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:00:
Toevoeging:

Het heeft naar mijn idee niet met het aantal keren t maken, maar met de tijd er tussen. Als je 'm 5 minuten weg legt doet hij het gelijk bij de eerste keer weer.

Apple Support gaat mij binnenkort een mail sturen met de echte 'functie'.

• Roos79
pacificocean schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:00:
[...]

Wat vul je in?

Hier werkt het serial nr ook gewoon idd ;)

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Vandaag een 6S grijs 16GB aangeschaft. Kwam met 9.1 :)
[...]

Wat vul je in?

Ook even gechecked met het serie nummer. Leuk dat je dat je zelfs de productie datum kunt zien. 24 dagen geleden...week 43 _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door breaky73 op 25-11-2015 16:46 ]

• pacificocean
breaky73 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:35:
[...]

Vandaag een 6S grijs 16GB aangeschaft. Kwam met 9.1 :)

[...]

Ook even gechecked met het serie nummer. Leuk dat je dat je zelfs de productie datum kunt zien. 24 dagen geleden...week 43 _/-\o_
Ik ben echt verbaasd wat er allemaal opstaat:
Laatste actieve SIM
Find My iPhone actief, etc

• ronaldm3

ronaldm3

pacificocean schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:02:
[...]

Ik ben echt verbaasd wat er allemaal opstaat:
Laatste actieve SIM
Find My iPhone actief, etc
Dappere website dus.

Even je imei nummer in toesten en je IP onthouden en tada ze weten waar je huis is :)

Power to the beat.

• Roos79
breaky73 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:35:

De mijne is van week 41 en dan zeggen ze 1 maand en 24 dagen en dan zou week 43 pas 24 dagen zijn dat is wel wat vreemd dan toch?

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11 12:07

Phntm

Tlingelingeling

Roos79 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 23:27:
[...]

De mijne is van week 41 en dan zeggen ze 1 maand en 24 dagen en dan zou week 43 pas 24 dagen zijn dat is wel wat vreemd dan toch?
Als je een MacBook pro hebt kun je het ook gewoon zien met coconut battery. Bij mij laat ie zien dat productie datum 12 oktober was.

• Roos79
http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html
Deze site geeft weer hele andere week nummers??

• pacificocean

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:49
Ik heb geen widget van LinkedIn actief maar buienradar werkt bij mij ook niet.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:57
Bal0n schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:31:
Waar heb je deze aangeschaft?

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Abonnement verlengd bij KPN.

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-11 18:01
Pendora schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:48:
[...]

Ik heb geen widget van LinkedIn actief maar buienradar werkt bij mij ook niet.
Hier ook (buienradar)... Blijft op gegevens laden staan

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Als ik even een klein beetje offtopic mag gaan...

Ik heb net een 6s opgepikt. Vorig jaar heb ik een tijdje een 5s gebruikt, en ik heb dus een Apple ID met wat app aankopen en dergelijke. Ik kan echter het wachtwoord niet meer herinneren :P (ja, ik weet het, dom dom). Hoe lang hoort het doorgaans te duren voor je een reset email krijgt nadat je door het "Ik ben mijn wachtwoord vergeten" proces bent gegaan? Want het schiet zo te zien niet echt op momenteel.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:26

Nitai

Live the life you love.

Propane schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:55:
Als ik even een klein beetje offtopic mag gaan...

Ik heb net een 6s opgepikt. Vorig jaar heb ik een tijdje een 5s gebruikt, en ik heb dus een Apple ID met wat app aankopen en dergelijke. Ik kan echter het wachtwoord niet meer herinneren :P (ja, ik weet het, dom dom). Hoe lang hoort het doorgaans te duren voor je een reset email krijgt nadat je door het "Ik ben mijn wachtwoord vergeten" proces bent gegaan? Want het schiet zo te zien niet echt op momenteel.
Hoe snel weet ik niet, maar meestal binnen een half uur heb je wel een reset mail. Heb je het vergeten wachtwoord proces via de iPhone of via de website gestart? Dat maakt soms ook wel eens verschil.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nitai schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:03:
[...]

Hoe snel weet ik niet, maar meestal binnen een half uur heb je wel een reset mail. Heb je het vergeten wachtwoord proces via de iPhone of via de website gestart? Dat maakt soms ook wel eens verschil.
Via de Apple ID site. Kan het nog eens proberen via de telefoon, er is al wel een half uur verstreken ondertussen en helaas nog niets.

Edit: Never mind, hij stuurde het automatisch naar de Rescue Mail die ik had ingesteld in plaats van naar het mail adres waarmee ik het ID had aangemaakt. Opgelost.

[ Voor 15% gewijzigd door Propane op 28-11-2015 14:15 ]

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
[...]

Wat vul je in?

Dat werkt, dank!

Manufacture Date: November, 2015
Production Week: 45
Phone Age: 0 Year(s), 0 Month(s), 27 Day(s)

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-11 15:39
De vraag zal al wel voorbij gekomen zijn. Maar ik heb sinds kort de iPhone 6S en ik kom van een iPhone 5. Ik heb echt lang getwijfeld over het formaat, vaak uitgeprobeerd in de winkel en bij anderen en dacht dat het wel oké zou zijn, maar ik moet echt serieus wennen aan dit formaat. Ik verlang eigenlijk terug naar mijn iPhone 5. Ik snap dat zoiets persoonlijk is maar hoe staan anderen daarin? Went dit formaat?

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Verwijderd

Jurgen_V schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:45:
De vraag zal al wel voorbij gekomen zijn. Maar ik heb sinds kort de iPhone 6S en ik kom van een iPhone 5. Ik heb echt lang getwijfeld over het formaat, vaak uitgeprobeerd in de winkel en bij anderen en dacht dat het wel oké zou zijn, maar ik moet echt serieus wennen aan dit formaat. Ik verlang eigenlijk terug naar mijn iPhone 5. Ik snap dat zoiets persoonlijk is maar hoe staan anderen daarin? Went dit formaat?
Hoewel het natuurlijk echt persoonlijk is, denk ik van wel.
Zelf gebruik ik telefoons in alle formaten en alles went. Echter waar ik wel een ''hekel'' aan heb is indien ik een iphone 4 formaat in handen krijg, dat is echt gewoon te klein indien je minimaal de iphone 5 gewend bent.

Jou twijfel hoorde we natuurlijk ook van alle kanten toen Apple de iPhone 5 introduceerde: veel te groot.

De iPhone 6 / 6s is gewoon goed handzaam, past in je broek, ligt goed in vrijwel elke hand en etc.
De iPhone 6 plus is weer een ander verhaal, zijn jouw handen aan de kleinere formaat dan ga je merken dat je met 1 hand de telefoon moeilijk kan bedienen.

Maar mijn antwoord zou zijn: ja daar wen je aan. Maar nogmaals, het is persoonlijk, ik kan niet voor jou spreken of jij wel of niet eraan kan wennen. Ik zelf en veel andere hebben er 0,0 moeite mee.

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:19
Ik kom ook van een iPhone 5 en nu de 6S. Eerste week was het ook ontzettend wennen maar nu zou ik niet meer terug willen. Plus is voor mij veel te groot. Net weer eens de 5 bekeken en nu voelt dat echt te klein :P

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11 16:36
Kan ik helemaal beamen. Ik heb zelf een 6 en mijn vrouw mijn oude 5s. Als ik die dan weer in mijn handen heb dan ga ik al snel op zoek naar de rest van de telefoon ;)

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:31
Die website geeft bij mij aan dat het apparaat in België is gekocht, heeft denk ik te maken met waar Tech Data ze heeft ingekocht voor Media Markt. Staat verder ook dat hij in week 41 gemaakt is en ik heb hem ook in week 41 gekocht, gaat snel dus!

• mastachilla
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:42
Jurgen_V schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:45:
Ik kom van een 4s en moet ook echt wennen aan het formaat. vind de 6s best groot en vind hem eigenlijk niet lekker vasthouden/bedienen met 1 hand. Ik denk dat ik een formaat als de 5 een mooi compromis zou vinden tussen gebruiksgemak en formaat scherm. Dat andere mensen de plus makkelijk te bedienen vinden met een hand begrijp ik dan ook echt niet.
Aan de andere kant als ik nu de 4s naast mijn 6s leg ziet die er wel heel erg klein uit en komt deze zelfs wat ouderwets over.
Conclusie is wel dat ik super blij ben met de 6s alleen ik zou hem iets handzamer willen.

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-11 15:39
Bedankt voor de toelichtingen. Een 4 inch iPhone 6 model zou perfect zijn voor mij (dat 3D touch dan zou ontbreken boeit mij niet), maar ik vrees dat die nooit komt.

Ik ben ondertussen nog niet gewend en vind het meer en meer een onding worden. Ik geef het nog even kans en anders wordt het wisselen voor mij. :/

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 18:02
Heeft iemand tips voor een goede adblocker? Ik heb Purify (1,99) en F-secure geprobeerd (gratis) geprobeerd. F-secure lijkt minder agressief dan Purify, maar dat hangt van de instellingen af van Purify. En bij Purify kan je wel heel makkelijk sites whitelisten.

Echter merk je dat Nederlandse sites soms met Purify op blanco gaan, terwijl je dat met F-secure niet hebt.

Zijn er betere adblockers? En dan liefst geen Crystal of Adblock Plus, want die laten toch reclame door tegen betaling door adverteerders. Was er maar echt Ghostery op iOS. En dan bedoel ik niet de Ghostery app, want die is heel slecht vergeleken met de Ghostery op Chrome en Safari browsers.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
1blocker hier in gebruik. Kwam als beste uit een test die ik via theloopinsight tegenkwam. UItgebreide instel mogelijkheden trokken mij over de streep.

• aicaramba
Ik heb de 6S nu ruim een maand en ik kan zeggen dat ik nog niet aan het formaat gewend ben. Als ik de telefoon met één hand bedien moet ik mijn hand ver oprekken om te voorkomen dat ik hem alleen onder beet heb en de telefoon gaat kantelen. Ook met de muis naar de bovenkant lukt me niet comfortabel. Ik gebruik nog regelmatig de 'one handed mode'.

Maar vooral mijn pink - wijsvinger rek ik meer om te voorkomen dat de telefoon kantelt. Daar kan een one handed mode ook niets aan veranderen.

Een dun Nilkin hoesje heeft er voor gezorgd dat de telefoon wat meer grip heeft, waardoor ik hem niet meer zo krampachtig hoef vast te houden.

Of ik terug zou willen naar een kleiner formaat weet ik niet. Het grotere scherm heeft natuurlijk ook voordelen.

[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 02-12-2015 07:47 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand storing bij iCloud opgemerkt? Twee verzenders hebben maandagmorgen een e-mail verstuurd, welke ik vanmorgen binnen kreeg. Daarnaast merk ik vaak op dat wanneer ik een mailtje lees op Mac, dat het mailtje langer dan normaal nog even in iPhone blijft staan. Ook het notificatiesymbooltje. Ik heb wel Fetch aan staan in plaats van Push, maar dat heb ik al 8 jaar en zou niet uit mogen maken. Benieuwd of iemand dit herkent.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:23
Fetch ipv Push maakt daar natuurlijk juist voor uit. Ik snap niet dat je zegt dat dat niet uit zou mogen maken.

Verwijderd

aicaramba schreef op woensdag 02 december 2015 @ 07:44:
Ik heb de 6S nu ruim een maand en ik kan zeggen dat ik nog niet aan het formaat gewend ben. Als ik de telefoon met één hand bedien moet ik mijn hand ver oprekken om te voorkomen dat ik hem alleen onder beet heb en de telefoon gaat kantelen. Ook met de muis naar de bovenkant lukt me niet comfortabel. Ik gebruik nog regelmatig de 'one handed mode'.
Houdt je de telefoon wel op de "juiste" manier vast?
Ik merk dat veel iPhone gebruikers die een kleinere iPhone hebben gehad, de telefoon nog op de rechter manier vasthouden.
Terwijl je op de linker manier, een veel groter bereik hebt, met daarbij een betere grip.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/n53jux.png

• aicaramba
Ik hou hem juist op de linker manier vast.. Ik hou mijn pink onder het toestel, maar om te voorkomen dat de telefoon kantelneigingen krijgt moet ik mijn wijsvinger best ver naar boven houden. Daardoor moet ik mijn vingers best ver spreiden. Zo heb ik mijn iphone 4 ook al altijd vast gehouden.

[ Voor 9% gewijzigd door aicaramba op 02-12-2015 09:14 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:16
Ik bedien mijn 6s plus zelfs met 1 hand☺, ligt er maar net aan hoe groot je handen zijn☺
Pagina: 1 ... 29 ... 42 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.