Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartsmash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 16:29
Hier een Iphone 6S.
Heeft iemand ook last van mijn probleem:
Twee keer na elkaar het snel zoek scherm opvragen (home screen -> naar beneden slepen).
Daarna worden icoontjes wazig / tekst onleesbaar

Mijn Ipad met IOS 9.1 heeft hier geen last van.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/wvu6hassd/22272722073_c9bcddde62_o.png

[ Voor 7% gewijzigd door Bartsmash op 09-11-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:17

Phntm

Tlingelingeling

hoofdcoach schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:28:
[...]

De 6s is pas een maand uit dus met die 60 dagen zit het wel goed.
Persoonlijk vind ik Apple care plus overbodig. We hebben immers 2 jaar garantie in Nederland. Mijn ervaring met mijn MacBook pro die al ruim over die een jaar garantie was werd gewoon gerepareerd onder het consumenten recht. Je hebt gewoon doodleuk 2 jaar garantie. Het is niet verkeerd maar lijkt mij gewoon wel overbodig. Je krijgt al super service voor de bedragen die je legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:54
Phntm schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:42:
[...]

Persoonlijk vind ik Apple care plus overbodig. We hebben immers 2 jaar garantie in Nederland. Mijn ervaring met mijn MacBook pro die al ruim over die een jaar garantie was werd gewoon gerepareerd onder het consumenten recht. Je hebt gewoon doodleuk 2 jaar garantie. Het is niet verkeerd maar lijkt mij gewoon wel overbodig. Je krijgt al super service voor de bedragen die je legt.
Je bent in de war met de gewone AC. De plus is incl ongelukjes.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Redondo1982 schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:13:
[...]

Je bent in de war met de gewone AC. De plus is incl ongelukjes.
Mijn scherm was ook een ongelukje, namelijk 3 witte bubbels ontstaan door druk, en nog steeds netjes afgehandeld. AC+ verzekerd je ervan, maar Apple blijft het toch goed regelen met haar klanten.

Maar goed, als mensen echt de meerwaarde in dit zien, moeten ze het gewoon nemen. Wilde gewoon mijn mening delen, viel me op omdat ze mij altijd zo goed hebben geholpen.

[ Voor 18% gewijzigd door Phntm op 09-11-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Gewoon fatsoenlijke inboedelverzekering eventueel met buiten de deur dekking. Is meteen je laptop tas etc verzekerd. Oh en met creditcard je iPhone kopen, ook extra verzekerd voor half jaar tot jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-10 21:34
Iemand een idee waarom de iphone 6s 16gb zo goedkoop is bij bijvoorbeeld deze site?

https://www.naztel.nl/apple-iphone-6s-16gb-rose-gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Meerdere posts gelezen, van tweakers, die 'm bij NazTel besteld hadden, import uit andere Europese landen, verder niks mis mee, zover ik me herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-09 14:31

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Justin_ schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:12:
Gewoon fatsoenlijke inboedelverzekering eventueel met buiten de deur dekking. Is meteen je laptop tas etc verzekerd. Oh en met creditcard je iPhone kopen, ook extra verzekerd voor half jaar tot jaar!
Hou er wel rekening mee dat er vaak een maximum bedrag uitgekeerd wordt voor smartphones die veel lager ligt dan de waarde, in de kleine lettertjes staat vaak iets van een maximum van €. 250,- per device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariowie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-03-2024
Hallo mensen, heb mijn telefoon laten vallen hierdoor is het aluminium links onder beschadig en is er rechtsboven een stukje uit de voorkant.

Kan dit gerepareerd worden en zo ja waar? Hij doet het voor de rest goed maar vind het nogal jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08 22:02
Bartsmash schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:45:
Hier een Iphone 6S.
Twee keer na elkaar het snel zoek scherm opvragen (home screen -> naar beneden slepen).

Plaatje:
[afbeelding]
Ik heb ook een iPhone 6s, maar ik kan dit niet reproduceren alleszins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ik merk dat door de haptic engine (met en zonder silicone case van Apple) toch amper hoorbaar is in bepaalde ruimtes. Wel voel je het echt als je het in je broekzak draagt. Zou het komen omdat ik Synchronize gebruik en een simpele melding toon heb als alert waarmee het een hele korte tril is? Of is het zo bij meerderen van jullie? En wat ik dan bedoel uiteindelijk is dat de tril amper hoorbaar is maar wel heel goed te voelen is als je het in je broekzak hebt bijvoorbeeld. Ook voel ik de tril heel af en toe op mijn tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Phntm schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:56:
Ik merk dat door de haptic engine (met en zonder silicone case van Apple) toch amper hoorbaar is in bepaalde ruimtes. Wel voel je het echt als je het in je broekzak draagt. Zou het komen omdat ik Synchronize gebruik en een simpele melding toon heb als alert waarmee het een hele korte tril is? Of is het zo bij meerderen van jullie? En wat ik dan bedoel uiteindelijk is dat de tril amper hoorbaar is maar wel heel goed te voelen is als je het in je broekzak hebt bijvoorbeeld. Ook voel ik de tril heel af en toe op mijn tafel.
Klopt, trillen is nu echt weer voor als je geen geluid wilt maken, maar het wel wilt weten als er iemand belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Tjoekie schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:02:
[...]

Klopt, trillen is nu echt weer voor als je geen geluid wilt maken, maar het wel wilt weten als er iemand belt.
Ah, ik had het een en het ander gehoord, maar raakte toch een beetje in de stress. Dacht dat het weer mijn geluk moest zijn dat mijn toestel een soort defect had. Het knaagt nog wel een beetje dus ik denk dat ik even straks langs de Apple Store ga, omdat het toch op de terugweg zit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:37:
Heb de 6S 64GB rose gold en heb veel problemen met de GPS icm navigeren.
Met de 6 had ik daar geen problemen mee. Lees op veel fora dat ze er nog geen oplossing voor hebben.
Wordt wel gesproken om 4G uit te zetten. Maar of het een firmware (9.1) of een hardware probleem is?

Zijn er meer met dit probleem?
Heb nu 2 dagen de 6S geupgrade naar 9.2 beta 3 en de GPS problemen icm LTE (Tele2) lijken verdwenen te zijn. lijkt dus toch een firmware probleem te zijn.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De nieuwe trilmotor is gewooneen stuk stiller dan bij vorige modellen. En met stiller bedoel ik dan qua geluid. Er lijkt veel minder van het toestel mee te trillen. Ik vind het persoonlijk veel beter zo. Niets mis met jouw toestel ;)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Bard1982
  • Laatst online: 15:48
Heb de 6S 64 GB nu vanaf de introductie in gebruik. Voorgaande toestellen: iPhone 5 (te klein scherm) - Nexus 5 (slechte batterijduur) - Microsoft Lumia 640 (geen apps).

Mijn ervaringen tot nu toe:

Moet zeggen dat de batterijduur erg goed is. Gebruik hem vooral voor email, bellen en Safari. Aan het einde van de dag heb ik zo'n 40-50% over.
Schermformaat is ook prima. Was bang dat 4,7 inch te klein zou zijn, maar dat is zeker niet het geval. Blij dat ik voor deze ben gegaan en niet voor de 6S Plus.
Ook wel weer een verademing om terug bij iOS te zijn. Alles werkt soepel. Je hebt weliswaar minder keuze dan bij Android, maar het zijn wel de juiste mogelijkheden.
Foto's zijn prima. Moet zeggen dat ik Live foto's vind tegenvallen. Het lijkt wel of de kwaliteit minder is. En de framerate is heel slecht. Je kunt beter een kort filmpje maken.
Ook 3D touch gebruik ik eigenlijk nooit. Enige nuttige toevoeging is om het keyboard als trackpad te gebruiken bij een tikfout. Dan ben je veel nauwkeuriger dan met je vinger.
Hij is wel supersnel! Kan moeiteloos tussen applicaties switchen. Ook fijn is het interne geheugen van 2GB, zodat applicaties niet opnieuw hoeven te laden.
Touch ID is erg fijn. Echt een hele goede uitvinding. Hoop wel dat mijn vingerafdrukken nu niet bij NSA in het bestand zitten ;-).

Al met al zeer tevreden. Vind de prijs aan de hoge kant. Maar een beter alternatief in kwalitatief opzicht is er op dit moment gewoon niet. En dat vind ik toch belangrijk bij een apparaat die ik dagelijks gebruik.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 21:37
Bard1982 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:28:
Heb de 6S 64 GB nu vanaf de introductie in gebruik. Voorgaande toestellen: iPhone 5 (te klein scherm) - Nexus 5 (slechte batterijduur) - Microsoft Lumia 640 (geen apps).

Mijn ervaringen tot nu toe:

Moet zeggen dat de batterijduur erg goed is. Gebruik hem vooral voor email, bellen en Safari. Aan het einde van de dag heb ik zo'n 40-50% over.
Schermformaat is ook prima. Was bang dat 4,7 inch te klein zou zijn, maar dat is zeker niet het geval. Blij dat ik voor deze ben gegaan en niet voor de 6S Plus.
Ook wel weer een verademing om terug bij iOS te zijn. Alles werkt soepel. Je hebt weliswaar minder keuze dan bij Android, maar het zijn wel de juiste mogelijkheden.
Foto's zijn prima. Moet zeggen dat ik Live foto's vind tegenvallen. Het lijkt wel of de kwaliteit minder is. En de framerate is heel slecht. Je kunt beter een kort filmpje maken.
Ook 3D touch gebruik ik eigenlijk nooit. Enige nuttige toevoeging is om het keyboard als trackpad te gebruiken bij een tikfout. Dan ben je veel nauwkeuriger dan met je vinger.
Hij is wel supersnel! Kan moeiteloos tussen applicaties switchen. Ook fijn is het interne geheugen van 2GB, zodat applicaties niet opnieuw hoeven te laden.
Touch ID is erg fijn. Echt een hele goede uitvinding. Hoop wel dat mijn vingerafdrukken nu niet bij NSA in het bestand zitten ;-).

Al met al zeer tevreden. Vind de prijs aan de hoge kant. Maar een beter alternatief in kwalitatief opzicht is er op dit moment gewoon niet. En dat vind ik toch belangrijk bij een apparaat die ik dagelijks gebruik.
goeie tip van die trackpad, was ik vergeten.

btw: als je je telefoon vooral voor bellen, email en internet gebruikt, wat kon je dan niet vinden op de Windows foon :P

no comment

• Bard1982
  • Laatst online: 15:48
Martinus schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:38:
[...]

btw: als je je telefoon vooral voor bellen, email en internet gebruikt, wat kon je dan niet vinden op de Windows foon :P
Omdat ik wel diverse andere apps gebruik (spotify, Waze, Sony TV app, Hue, Youtube, Gigaset Elements, Runkeeper, Banken, Telegraaf krant, uitzending gemist, RTL XL, etc). Die zijn niet beschikbaar of van slechte kwaliteit op Windows.

Email gebruik ik het meest, om een indicatie te geven van de batterij-duur.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik mag via mijn werk een telefoon uitzoeken en twijfel tussen de 6s en de 6s Plus. Ik zit er relatief vaak mee in mijn handen en kijk vaak filmpjes (YT) etc. De 6s 64GB gaat me € 510,- kosten en de 6s Plus 64GB komt op € 590,-. Vinden jullie die € 80,- meer het verschil waard en hebben jullie enig idee of een van beide toestellen, met het oog op doorverkoop volgend jaar, verhoudingsgewijs meer geld gaat opbrengen? Ik heb begrepen dat de Plus variant in ieder geval optische beeldstabilisatie heeft en een accu bevat die langer meegaat. Volgens mij mis ik dan niets meer.

Andere vraag: ik heb weleens gelezen dat het terugzetten van een reservekopie een nieuwe iPhone trager maakt dan als je de telefoon als nieuw configureert. Is dat echt het geval en zo ja, kun je in geval van een nieuwe config dan wel gewoon je telefoonboek en WhatsApp gesprekken terugzetten?

Alvast dank voor de reactie.
Martinus schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:38:
[...]

goeie tip van die trackpad, was ik vergeten.
Is dat niet gewoon een feature van iOS 9? Ik kan op mijn iPad Air 2 namelijk ook de cursur verplaatsen door 2 vingers op het toetsenbord te houden, en daar zit ook geen ForceTouch op.

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 12-11-2015 13:46 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 16:04

Nitai

Live the life you love.

bram1984 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:28:
Ik mag via mijn werk een telefoon uitzoeken en twijfel tussen de 6s en de 6s Plus. Ik zit er relatief vaak mee in mijn handen en kijk vaak filmpjes (YT) etc. De 6s 64GB gaat me € 510,- kosten en de 6s Plus 64GB komt op € 590,-. Vinden jullie die € 80,- meer het verschil waard en hebben jullie enig idee of een van beide toestellen, met het oog op doorverkoop volgend jaar, verhoudingsgewijs meer geld gaat opbrengen? Ik heb begrepen dat de Plus variant in ieder geval optische beeldstabilisatie heeft en een accu bevat die langer meegaat. Volgens mij mis ik dan niets meer.
Heb je ervaring met de grootte van de 6s Plus bij een andere smartphone? Ik ben er zelf helemaal weg van, maar de 6s Plus oogt wel groter dan m'n Redmi Note 2 (hiervoor de OnePlus One) die ik er naast gebruik.

Verder is het absoluut een genot als ik filmpjes schiet en Netflix, Youtube, Plex op m'n 6s Plus bekijk.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:14
bram1984 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:28:

Andere vraag: ik heb weleens gelezen dat het terugzetten van een reservekopie een nieuwe iPhone trager maakt dan als je de telefoon als nieuw configureert. Is dat echt het geval en zo ja, kun je in geval van een nieuwe config dan wel gewoon je telefoonboek en WhatsApp gesprekken terugzetten?

Alvast dank voor de reactie.

[...]

Is dat niet gewoon een feature van iOS 9? Ik kan op mijn iPad Air 2 namelijk ook de cursur verplaatsen door 2 vingers op het toetsenbord te houden, en daar zit ook geen ForceTouch op.
Als je films kijkt op je tel, dan is een 6s+ erg aangenaam😀. Er zit een heel mooi scherm in op qua kleuren, helderheid. En vooral de grote leent zich om series op te kijken b.v.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Nitai schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:19:
[...]

Heb je ervaring met de grootte van de 6s Plus bij een andere smartphone? Ik ben er zelf helemaal weg van, maar de 6s Plus oogt wel groter dan m'n Redmi Note 2 (hiervoor de OnePlus One) die ik er naast gebruik.

Verder is het absoluut een genot als ik filmpjes schiet en Netflix, Youtube, Plex op m'n 6s Plus bekijk.
Nope, ik heb alleen een 4s, 5 gehad en heb nu een 5s.
freaky35 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:41:
[...]

Als je films kijkt op je tel, dan is een 6s+ erg aangenaam😀. Er zit een heel mooi scherm in op qua kleuren, helderheid. En vooral de grote leent zich om series op te kijken b.v.
Echt films kijk ik er niet op. Het is puur voor korte dingetjes op YouTube en bijvoorbeeld Dumpert.

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-10 10:47

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik moet zeggen dat ik zelf ook nog erg twijfel tussen een 64Gb 6s of 6s+. Sowieso is het een grote stap vanaf een 5s...

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
Ik kom van een 4s af😀, ik wil niet meer terug👍

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 15:36
Heeft iemand ervaring met die Apple Iphone Lightningdocks? Ik vind ze online er mooi uit zien maar ik vraag me wel of het die 6 tientjes waard is.

Verwijderd

Hallo!

Vraagje, heb een beetje gerommeld met de instellingen van m'n locatievoorzieningen toen ik m'n 6S net had. Ik mis nu de functie dat IOS automatisch spotify klaar zet wanneer je de oortjes in de iPhone doet. Ook geeft de telefoon niet meer de melding wanneer er een Apple store in de buurt is. Weet iemand welke functie ik moet aanzetten om dit terug te krijgen?
Alvast bedankt!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:32
DaanBB schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:03:
Heeft iemand ervaring met die Apple Iphone Lightningdocks? Ik vind ze online er mooi uit zien maar ik vraag me wel of het die 6 tientjes waard is.
Ik heb er 1 en ik vind hem echt super! 60 euro is inderdaad wel veel geld, dat vond ik ook. Echter als je het kan missen en je wilt een minimalistisch stijlvol dock dan zou ik hem zeker kopen.

©2004

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:05

Bob Popcorn

Plop!

Ik heb een probleempje met mn batterij. Sinds een paar dagen loopt ie significant harder leeg, en ik zie ook bij batterijgebruik dat het aantal uren/minuten van "stand by" en "gebruik" gelijk zijn. Dit was niet zo, en ik haalde ook veel langere batterijduur voorheen (vorige week).

Ik heb Dropbox verwijderd, omdat ie vee achtergrondactiviteit had. Ook heb ik Buienalarm uit de widgets gehaald. Ik heb die laatste ook beperkt in de locatievoorzieningen.

Iemand anders met hetzelfde probleem?

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Martinus
Bob Popcorn schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:45:
Ik heb een probleempje met mn batterij. Sinds een paar dagen loopt ie significant harder leeg, en ik zie ook bij batterijgebruik dat het aantal uren/minuten van "stand by" en "gebruik" gelijk zijn. Dit was niet zo, en ik haalde ook veel langere batterijduur voorheen (vorige week).

Ik heb Dropbox verwijderd, omdat ie vee achtergrondactiviteit had. Ook heb ik Buienalarm uit de widgets gehaald. Ik heb die laatste ook beperkt in de locatievoorzieningen.

Iemand anders met hetzelfde probleem?
Heb sinds enkele dgn ook dat gevoel, heb weer serie app refresh uitgezet. Merkte het naar het installeren van serie apps en enkele widgets. Ff weer testen.

no comment

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bartsmash schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:45:
Hier een Iphone 6S.

Plaatje:
[afbeelding]
Ik had niet het probleem dat jij beschreef.

Maar de volgende fix voor een probleem met frame drops in animaties op de iPhone 6s Plus (waar mijn Plus dus wel last van heeft), heeft bij mij ook het wazige weggehaald bij de transitie naar het snelzoek scherm.
http://www.cultofmac.com/...-plus-frame-rate-problem/

Wellicht al gemeld in dit topic:
6s Plussers, kijk ook eens naar de YouTube video van Erica Griffin die bij "Source" gelinkt is onderaan bovenstaand artikel.
YouTube: iPhone 6s Plus Performance Issues: Dropping Frames

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:42
Ik ben er zojuist achter gekomen dat wanneer je 3d touch als trackpad gebruikt op je toetsenbord, je de druk iets minder laat worden maar wel je vinger op het trackpad houdt, en je daarna weer harder drukt. Dat je zo woorden kan selecteren. Was dit bekend?

Door constant contact te houden met het trackpad, maar te wisselen van zacht en hard drukken kun je dus tekst selecteren en deselecteren.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enit
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-09 19:59
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:52:
Hallo!

Vraagje, heb een beetje gerommeld met de instellingen van m'n locatievoorzieningen toen ik m'n 6S net had. Ik mis nu de functie dat IOS automatisch spotify klaar zet wanneer je de oortjes in de iPhone doet. Ook geeft de telefoon niet meer de melding wanneer er een Apple store in de buurt is. Weet iemand welke functie ik moet aanzetten om dit terug te krijgen?
Alvast bedankt!
Instellingen > Algemeen > Handoff en appsuggesties.

En dan de optie aanzetten bij Geïnstalleerde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofdcoach
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:44
aicaramba schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:54:
Ik ben er zojuist achter gekomen dat wanneer je 3d touch als trackpad gebruikt op je toetsenbord, je de druk iets minder laat worden maar wel je vinger op het trackpad houdt, en je daarna weer harder drukt. Dat je zo woorden kan selecteren. Was dit bekend?

Door constant contact te houden met het trackpad, maar te wisselen van zacht en hard drukken kun je dus tekst selecteren en deselecteren.
Ja :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
aicaramba schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:54:

Dat werkt ook zonder trackpad voor het selecteren van tekst! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:26
Heeft er ook iemand problemen dat mail push niet werkt (in mijn geval voor een Yahoo account).

Hier een iPhone 6s met iOS 9.1.

Edit: Ik merk ook dat app updates niet gepusht worden (badge icon app store laat geen updates zien). Pas als ik de App Store App open dan krijg ik te zien dat er updates zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door SpeedingWilly op 13-11-2015 10:57 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enit schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:46:
[...]

Instellingen > Algemeen > Handoff en appsuggesties.

En dan de optie aanzetten bij Geïnstalleerde apps.
Super, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 22:41
Ik heb zojuist mijn iphone laten repareren en nu zie ik allemaal lichtpuntjes en vlekken op het scherm.
Kan dit nog wegtrekken of moet ik terug naar de winkel? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Deepeej schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:37:
Ik heb zojuist mijn iphone laten repareren en nu zie ik allemaal lichtpuntjes en vlekken op het scherm.
Kan dit nog wegtrekken of moet ik terug naar de winkel? Iemand hier ervaring mee?
Terug naar de winkel. Die lichtvlekken trekken niet weg.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
@Deepeej: zeker terug gaan, de vlekken in die schermen bij iphones en ipads is echt een veel voorkomend issue. Koste mij 7 swaps voor een goeie 6, en nu had ik hetzelfde met de 6s plus... de eerste had een samsung chip en gele hoek, ruilen en had tsmc met lek in het scherm, weer swappen en had links 3 dikke clouds in het scherm en.....samsung chip, nu eindelijk sinds een weekje een goeie met tsmc chip. Al om al, het blijft een loterij (schandalig voor zoveel geld verwacht je perfectie).
Maar ik had eigenlijk zelf nog een vraag over de inkomende mailtjes; Voorheen kwamen de mailtjes netjes binnen, net als een smsje dat doet...een ping en je zag dat je een mailtje had, maar nu haalt de mail niet eerder mailtjes binnen voordat ik de mail app open ? Heb niks kwa instellingen veranderd, gmail staat op push en fetsh ipv handmatig? Wel het op de achtergrond verversen staat op handmatig ipv elk uur bv. Kan het zijn dat 9.1 wat veranderd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:26
Bontes schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:46:
Maar ik had eigenlijk zelf nog een vraag over de inkomende mailtjes; Voorheen kwamen de mailtjes netjes binnen, net als een smsje dat doet...een ping en je zag dat je een mailtje had, maar nu haalt de mail niet eerder mailtjes binnen voordat ik de mail app open ? Heb niks kwa instellingen veranderd, gmail staat op push en fetsh ipv handmatig? Wel het op de achtergrond verversen staat op handmatig ipv elk uur bv. Kan het zijn dat 9.1 wat veranderd heeft?
Jij hebt dus ook last van het push probleem :)

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Gmail is altijd langzaam geweest met push & fetch. Ik had dit ook al op Android. Echter heb ik er niet zo veel last van op mijn iPhone, ik gebruik mijn gmail alleen voor synching en wat emailtjes over declaraties en wat dan ook, meuk dus. Misschien moet je gewoon achtergrond verversen automatisch zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 09:54
@Deepeej: zeker terug gaan, de vlekken in die schermen bij iphones en ipads is echt een veel voorkomend issue. Koste mij 7 swaps voor een goeie 6, en nu had ik hetzelfde met de 6s plus... de eerste had een samsung chip en gele hoek, ruilen en had tsmc met lek in het scherm, weer swappen en had links 3 dikke clouds in het scherm en.....samsung chip, nu eindelijk sinds een weekje een goeie met tsmc chip. Al om al, het blijft een loterij (schandalig voor zoveel geld verwacht je perfectie).
Voor zover ik weet pusht Gmail al lang niet meer of je moet hun app gebruiken. Een zeer goed alternatief is om Outlook te gebruiken, deze pusht alle mail ook gmail etc etc

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofdcoach
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:44
Ff in je Berichtencentrum instellen dat mail meldingen geeft. (Stroken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 11:02
Jawel, heb een iPhone 6s SG 64GB binnen vandaag.... Loopt dat ding gewoon compleet vast af en toe. Browsen in Safari of spelletje doen of .. zelfs na Touch ID configuren bij instellen van de iPhone... Loopt vast, daarna na een tijdje ronddraaide puntjes op het scherm en daarna reboot...... Dat is toch niet goed? Ik ga 'm laten ruilen (komt bij PDAShop vandaan) want ik wil er wel eentje die behoorlijk werkt.

Wel alles gedaan. Reset van alles, DFU zelfs, met restore van backup, zonder restore, als nieuwe iPhone, etc etc..

Nou ja, hopen dat de volgende wel goed is.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 18:43

Crusader

Arc Nature

Dat is inderdaad niet best. Mooi dat je 'm omruilt want 't klinkt mij niet als iets softwarematigs in de oren.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny69
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07-2022
Hoe komt het dat ik geen enkele kaart krijg toegevoegd aan Wallet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 19:01

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Kan iemand iets zeggen over de krasgevoeligheid van het scherm van de 6s? Op mijn normale 6 komen heel snel
krassen. Ben benieuwd of ze met de nieuwe 6s hier iets aan hebben gedaan..

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Erhnam schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:26:
Kan iemand iets zeggen over de krasgevoeligheid van het scherm van de 6s? Op mijn normale 6 komen heel snel
krassen. Ben benieuwd of ze met de nieuwe 6s hier iets aan hebben gedaan..
De schermen zijn niet veranderd en de krassen komen door je eigen gebruik. Ik heb altijd nihil krasjes op al m'n iPhones en ik gebruik ze zonder hoesje en protector. Ze gaan zak in zak uit (spijkerbroeken) en gaan regelmatig langs ritsen in jassen. Geen krasje te bekennen. De eerstvolgende stap van Apple zou saffier kunnen zijn en dat zou voor jou dan wel een uitkomst zijn gezien de gevolgen van je gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
Redondo1982 schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:38:
[...]

De schermen zijn niet veranderd en de krassen komen door je eigen gebruik. Ik heb altijd nihil krasjes op al m'n iPhones en ik gebruik ze zonder hoesje en protector. Ze gaan zak in zak uit (spijkerbroeken) en gaan regelmatig langs ritsen in jassen. Geen krasje te bekennen. De eerstvolgende stap van Apple zou saffier kunnen zijn en dat zou voor jou dan wel een uitkomst zijn gezien de gevolgen van je gebruik.
De schermen zijn wel degelijk veranderd. Er is iets gedaan met ionisatie (ofzo) om de schermen sterker te maken. Of dit een effect heeft op de krasbestendigheid is mij niet bekend. Maar om krassen te krijgen op je scherm, moet je wel een bepaald soort misbruik plegen met je toestel (mijn eigen ervaring na 4 jaar is maar 1 krasje en ik gebruik nooit een hoesje of ander type bescherming).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:53
Redondo1982 schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:38:
[...]

Lees nu eerst de apple site eens voordat je onzin gaat vertellen hier.
http://www.apple.com/iphone-6s/design/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
Nou, eerder meldde ik dat de mijn dag nieuwe iPhone 6s 64GB SG vastliep, tijdens van alles zo'n beetje. Dus scherm vast, soms kwam 'ie terug.. soms hangen en dan na een tijd vanzelf rebooten.... Gisteren nog een vast scherm tijdens facetimen (terwijl audio gewoon doorliep??) Vandaag lijkt 'ie het gewoon weer te werken...

Nou, al met al... ding moet geruild worden ;-)

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
pacificocean schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:09:
[...]

Lees nu eerst de apple site eens voordat je onzin gaat vertellen hier.
http://www.apple.com/iphone-6s/design/
Allemaal gelul in de ruimte die zogenaamde nieuwe schermen. Kijk maar naar die schermen van de Apple Watch. Overal komen krassen op naarmate je gebruik.

Ik ga echt geen Apple site geloven mbt het glas van een iPhone. Sommige iPhones komen al met krassen uit de verpakking en ten tijde van de i6 hadden heel veel mensen er moeite mee om de Apple medewerkers te overtuigen.

Geloof jij de Apple site maar en dan geef ik die jongen echt advies uit de praktijk ipv Apple's theorie geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pffff. Apple mag geen misleidende informatie op hun pagina zetten mbt producten etc.

Eerst al het opslag geouwehoer nu weer over schermen of het ion x is etc.

Mijn god Apple is geen Volkswagen wat sjoemelt met hun informatie en dat kun je al wel duidelijk zien aan hun bedragen.

Als een bedrijf zulke bedragen vraagt (wat prijs/kwaliteit verhouding redelijk is imho) dan kun je er toch wel vanuit gaan dat ze niet zeggen dat ze een bepaalde handeling met het glas doen om hem te verstevigen om het vervolgens gewoon niet te doen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:16:
Pffff. Apple mag geen misleidende informatie op hun pagina zetten mbt producten etc.

Eerst al het opslag geouwehoer nu weer over schermen of het ion x is etc.

Mijn god Apple is geen Volkswagen wat sjoemelt met hun informatie en dat kun je al wel duidelijk zien aan hun bedragen.

Als een bedrijf zulke bedragen vraagt (wat prijs/kwaliteit verhouding redelijk is imho) dan kun je er toch wel vanuit gaan dat ze niet zeggen dat ze een bepaalde handeling met het glas doen om hem te verstevigen om het vervolgens gewoon niet te doen.
Nee, Volkswagen is dan wel een lekker voorbeeld zeg! Alsof die geen grote bedragen vragen voor hun auto's en bestelwagens?! Had jij bovendien dit verwacht van VW dan? Is toch ook een grote speler met veel knowhow, uitstraling en een voorbeeldfunctie. Ik denk ook echt dat Apple niks speciaals aan het scherm heeft gedaan, omdat ik denk dat het allemaal marketingtermen zijn om de consument te misleiden en het gevoel te geven dat het verbeterd is. Ze weten toch dat het een gebruiksvoorwerp is waar krassen op kunnen komen en als het echt buitenproportioneel is dan is er altijd nog een omruilmogelijkheid. Ik zie op dit moment net zoveel 6 als 6sen met krasjes/krassen. Heeft gewoon met het gebruik te maken, tenzij je de pech hebt dat ie uit de doos komt met krassen. Die mensen hebben echt pech vind ik en is eigenlijk ontoelaatbaar gezien de prijzen die Apple voor haar producten vraagt. Maar dit is een andere orde, want jij vindt de prijs/kwaliteitverhouding in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Deze discussie gaat nergens over, ga nou maar eens op youtube en zoek scratch en droptests. Wat er gebeurt met die toestellen in de video's is al meer dan genoeg informatie. Deze discussie hoeft dus niet plaats te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die had ik voor dat ik de iPhone kocht al gezien,je ziet sowieso dat het 7000 aluminium sterker is dan de normale iPhone 6 maar goed ik ga een telefoon ook niet uitwringen als een vaatdoek. Wat je ziet dat ze hem expres van bepaalde hoogtes laten vallen is ook een apart iets. Want dat is allemaal opzettelijk en "gecontroleerd" mensen maken ongecontroleerde bewegingen als zoiets gebeurt want daardoor valt de telefoon. Daarnaast heb ik nog nooit iemand ontmoet die zo wreed achterlijk is dat hij een telefoon als snijplank gebruikt. 8)7 Wie gaat er in godsnaam "per ongeluk" met een Stanley over zijn telefoon krassen? Als je dat soort dingen gaat bekijken ga je inderdaad dingen zien die je wilt zien maar dat staat compleet los van de daadwerkelijke realiteit. Dat je ooit krasjes op je telefoon krijgt? Ja wellicht als je je vingers etc metaal of zand aanraakt omdat je bv lasser of botanist bent of zo en die splinters onder je poriën meeneemt en je het uitsmeert over je telefoon vanwege swypen. Broekzakstof kan ook nog wellicht. Maar dat "per ongeluk" een Stanley eroverheen halen of gaan buigen met je handen want kennelijk zitten je handen vast aan je bovenbenen ipv je torso 8)7 of "per ongeluk" op een trap staan met je telefoon in de hand en je arm uitsteken om hem vervolgens "per ongeluk" expres op beton te laten vallen, Yeah right.... :+
Dat sommige telefoons bekrast aankomen kan misschien wel eens gebeuren,.Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Daar heb je garantie voor.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al wel een krasje op mijn iPhone 6s gesignaleerd, maar geen diepe kras.. als het licht er goed op valt zie je hem en je kan hem voelen met je nagel maar zit niet bij het LED-scherm dus heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eventjes mijn korte ervaringen meedelen met de iphone 6s plus.
64g versie gekocht vorige week en na twee dagen al mogen omruilen ivm kapotte powerbutton.
ruiltoestel vrijdag gekregen en ik ga vandaag alweer terug, onvaardbaar backlightbleeding.
toch wel een schande dat de QA zo de wensen overlaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb vandaag op werk gemerkt dat het scherm niet automatisch uit gaat als het aan de oplader ligt. Iemand enig idee waar ik dit in instellingen kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Laatst online: 04-10 13:40

ronaldm3

Apple Watch :)

Phntm schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:16:
Ik heb vandaag op werk gemerkt dat het scherm niet automatisch uit gaat als het aan de oplader ligt. Iemand enig idee waar ik dit in instellingen kan veranderen?
Niet direct nee... Maar na enige tijd wel.

Oplossing anders: even de aan/uit knop indrukken! :)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-10 06:28
Deepeej schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:37:
Waar heb je die laten repareren dan? Het probleem wat jij hebt zal niet minder worden namelijk, wel erger.
Dit is het resultaat van druk schade op het LCD dat weet ik wel.

Heb je dit bij Apple laten doen of bij een winkel??

Zelf heb ik wel goed ervaringen met doctorphone ( www.doctorphone.nl ) voor reparaties, laatst ook nog een ipad er laten doen en gaat echt grandioos goed ( per pakketpost in mijn geval ) maar goed dit zijn dan veelal reparaties die buiten de garantie vallen.
Voordeel daar is dat ik levenslang garantie krijg op het vervangen onderdeel ( fabrieksfouten uiteraard, mag hem dus niet elke week van de trap af laten donderen :D ).

Maar goed hoe dan ook zou ik terug gaan naar de winkel, en indien dit door Apple zelf gedaan is vind ik het zeer kwalijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
JeroenC schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:25:
[...]

Waar heb je die laten repareren dan? Het probleem wat jij hebt zal niet minder worden namelijk, wel erger.
Dit is het resultaat van druk schade op het LCD dat weet ik wel.

Heb je dit bij Apple laten doen of bij een winkel??

Zelf heb ik wel goed ervaringen met doctorphone ( www.doctorphone.nl ) voor reparaties, laatst ook nog een ipad er laten doen en gaat echt grandioos goed ( per pakketpost in mijn geval ) maar goed dit zijn dan veelal reparaties die buiten de garantie vallen.
Voordeel daar is dat ik levenslang garantie krijg op het vervangen onderdeel ( fabrieksfouten uiteraard, mag hem dus niet elke week van de trap af laten donderen :D ).

Maar goed hoe dan ook zou ik terug gaan naar de winkel, en indien dit door Apple zelf gedaan is vind ik het zeer kwalijk!
Ik heb het bij de GSMwinkel in helmond laten doen. En ik heb nog meer problemen de touchid doet het niet meer en de batterij gaat veel minder lang mee dus volgens mij hebben ze liggen aankloten met mijn telefoon. Ik ga proberen mij geld terug te halen en dan maar langs de apple store, misschien kunnen die nog iets van mijn telefoon maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
Phntm schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:16:
of energie besparing aanzetten,dan gaat het scherm wel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:12

OMX2000

By any means necessary...

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:44:
Ik heb al wel een krasje op mijn iPhone 6s gesignaleerd, maar geen diepe kras.. als het licht er goed op valt zie je hem en je kan hem voelen met je nagel maar zit niet bij het LED-scherm dus heb er geen last van.
Ik heb twee heeeele dunne "krasjes" die onder het scherm lijken te liggen. Ik kan geen krasjes voelen met mijn nagels, en als ik mijn iPhone schuin in het licht hou zie ik ook niks. Je ziet ook niks als het scherm aanstaat. Ik twijfel of ik ermee terug ga. Het stoort mij verder niet.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

freaky35 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:44:
[...]

of energie besparing aanzetten,dan gaat het scherm wel uit
Handige tip, bedankt voor het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Deepeej schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:29:
[...]

Ik heb het bij de GSMwinkel in helmond laten doen. En ik heb nog meer problemen de touchid doet het niet meer en de batterij gaat veel minder lang mee dus volgens mij hebben ze liggen aankloten met mijn telefoon. Ik ga proberen mij geld terug te halen en dan maar langs de apple store, misschien kunnen die nog iets van mijn telefoon maken.
Hmm, als de touch id kapot is ben je volgens mij het haasje. Naar mijn weten is het niet mogelijk om die te vervangen. Dit zal dus door Apple zelf moeten gebeuren, maar als hun zien dat die kapot gemaakt is dan heb je niks meer ( je garantie is sowieso vervallen nu! )

Helmond ligt in de buurt van Venray toch? Want ik zag op de website dat www.doctorphone.nl ook in venray een vestiging zou moeten hebben maar goed of die net zo goed zijn als in Arnhem weet ik niet, ik heb alleen maar ervaringen met DoctorPhone te Arnhem.
Grootste voordeel van hun vind ik de ''levenslange'' garantie en ik heb al een paar keer mijn toestel na een reparatie daar het binnen garantie moeten opsturen, en er is nooit een probleem geweest. dat betekent voor mij dat ze wel iets behoorlijk goeds doen daar.

[ Voor 28% gewijzigd door LopendeVogel op 17-11-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
Nou, de telefoon is terug naar CB... Nog wel even een filmpje gemaakt van het hele vastlopen en rebooten van het scherm: YouTube: iPhone 6s hanging, freezing, rebooting....

Nu maar hopen dat ik een werkend model terug krijg....

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rosto schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:51:
Nou, de telefoon is terug naar CB... Nog wel even een filmpje gemaakt van het hele vastlopen en rebooten van het scherm: YouTube: iPhone 6s hanging, freezing, rebooting....

Jemig dat zijn wel heftige problemen en dat je er zo'n vrolijk deuntje onderzet hahahahahahahaha!!!

Kan je niet tijdens rebooten in DFU komen en dan alles opnieuw flashen? Anders moet het misschien wel het scherm zijn omdat hij geen aanrakingen naar commando's kan omzetten of misschien moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
JeroenC schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 17:49:
[...]

Hmm, als de touch id kapot is ben je volgens mij het haasje. Naar mijn weten is het niet mogelijk om die te vervangen. Dit zal dus door Apple zelf moeten gebeuren, maar als hun zien dat die kapot gemaakt is dan heb je niks meer ( je garantie is sowieso vervallen nu! )

Helmond ligt in de buurt van Venray toch? Want ik zag op de website dat www.doctorphone.nl ook in venray een vestiging zou moeten hebben maar goed of die net zo goed zijn als in Arnhem weet ik niet, ik heb alleen maar ervaringen met DoctorPhone te Arnhem.
Grootste voordeel van hun vind ik de ''levenslange'' garantie en ik heb al een paar keer mijn toestel na een reparatie daar het binnen garantie moeten opsturen, en er is nooit een probleem geweest. dat betekent voor mij dat ze wel iets behoorlijk goeds doen daar.
Als dit het geval zou zijn dan eis ik gewoon een nieuwe iphone 6 (die gaan ze natuurlijk niet geven), maar ik ben bang dat het een gevalletje rechtsbijstand wordt. Als ik mijn scherm laat repareren verwacht ik dat na de reparatie alles weer naar behoren werkt, en niet dat daarna een functie zoals touch id niet meer werkt. Baal hier wel ontzettend van allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:04:
[...]

Jemig dat zijn wel heftige problemen en dat je er zo'n vrolijk deuntje onderzet hahahahahahahaha!!!

Kan je niet tijdens rebooten in DFU komen en dan alles opnieuw flashen? Anders moet het misschien wel het scherm zijn omdat hij geen aanrakingen naar commando's kan omzetten of misschien moederbord.
Alles geprobeerd tot aan DFU restore toe ... maar helaas niets hielp. :-(

Dus er restte maar een ding... Filmpje met vrolijk deuntje maken ... en terugsturen maar.

Had nog gedacht een afspraak te maken bij de Apple Store hiervoor.. Maar de telefoon komt bij PDAShop/CB vandaan... Laten die het maar oplossen. Alles voor een glimlach; Ben benieuwd.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Laatst online: 17:56
Net naar aanleiding van een live chat met een medewerker een afspraak gemaakt bij de Genius Bar morgen. Mijn homeknop zit tamelijk los: zonder hem in te drukken kan ik hem heen en weer bewegen en voel en hoor je hem "klikken". Dit was de eerste 2 weken niet zo, en omdat de Genius Bar toch op weg naar huis is besloten om er even voor langs te gaan. Ben benieuwd, ben verder helemaal tevreden met dit toestel dus zit niet echt te wachten op een reparatie/omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:06
Rosto schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:51:

Je krijgt gewoon een nieuwe lijkt mij aangezien hij binnen die 14 dagen zit lijkt mij niet dat hij voor reparatie hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Deepeej schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:01:
[...]

Als dit het geval zou zijn dan eis ik gewoon een nieuwe iphone 6 (die gaan ze natuurlijk niet geven), maar ik ben bang dat het een gevalletje rechtsbijstand wordt. Als ik mijn scherm laat repareren verwacht ik dat na de reparatie alles weer naar behoren werkt, en niet dat daarna een functie zoals touch id niet meer werkt. Baal hier wel ontzettend van allemaal.
Ja voor zover ik het weet, zit de touch vast aan de onderkant van je scherm, dus als je het scherm onvoorzichtig / te hard open trekt dan trek je automatische de flex kapot die aan de touch en het moederbord vast zit..
Maar goed ik weet niet wat hun allemaal gedaan hebben, en mijn kennis is ook niet ''je van het'' op dat gebied.
Ben benieuwd wat de winkel tegen je gaat zeggen, hou me op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
Roos79 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:03:
[...]

Je krijgt gewoon een nieuwe lijkt mij aangezien hij binnen die 14 dagen zit lijkt mij niet dat hij voor reparatie hoeft.
Even een update.. De glimlach komt weer terug; Er is een nieuwe opgestuurd. :)

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:47:
eventjes mijn korte ervaringen meedelen met de iphone 6s plus.
64g versie gekocht vorige week en na twee dagen al mogen omruilen ivm kapotte powerbutton.
ruiltoestel vrijdag gekregen en ik ga vandaag alweer terug, onvaardbaar backlightbleeding.
toch wel een schande dat de QA zo de wensen overlaat...
nog een update, vandaag mijn derde iphone retour gebracht. een blauwe hue band langs de ganse linkerzijde.
Ik heb het wel een beetje gehad met de gebrekkige Quality Control bij Apple, en dat voor een toestel waar je bijna 1K voor moet neertellen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:13:
[...]

nog een update, vandaag mijn derde iphone retour gebracht. een blauwe hue band langs de ganse linkerzijde.
Ik heb het wel een beetje gehad met de gebrekkige Quality Control bij Apple, en dat voor een toestel waar je bijna 1K voor moet neertellen... |:(
Jouw ervaringen zijn toch echt apart. Ik heb mijn 6s 64gb silver en er mankeert helemaal niks aan. Alle knopjes zitten goed in de behuizing. Touch ID zit goed vast en werkt ook uitstekend. Scherm is piek fijn, geen backlight bleeding of dergelijke. Jij hebt gewoon keiharde ongeluk, maar het juiste toestel komt nog wel. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardmens
Hier zojuist ook een 6s Plus 64gb in huis gehaald. Was flink aan het twijfelen over de Plus, maar na ervaring in winkel en mijn grote handen ben ik heel tevreden met mijn keuze. Telefoon is geweldig en mankeert niks dus ik ben helemaal blij! Nu druk bezig alle trucjes en nieuwigheden te verkennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Aardmens schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:09:
Hier zojuist ook een 6s Plus 64gb in huis gehaald. Was flink aan het twijfelen over de Plus, maar na ervaring in winkel en mijn grote handen ben ik heel tevreden met mijn keuze. Telefoon is geweldig en mankeert niks dus ik ben helemaal blij! Nu druk bezig alle trucjes en nieuwigheden te verkennen!
Gefeliciteerd met dit prachtige toestel. Die van mij is ook 100% Ok ,ik ben er nog steeds erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:06
freaky35 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:37:
[...]

Gefeliciteerd met dit prachtige toestel. Die van mij is ook 100% Ok ,ik ben er nog steeds erg blij mee.
Hier ook een 100% goed toestel ben er super blij mee!

En Rosto had niet anders verwacht je heb gewoon binnen die 14 dagen omruil recht dus was gek geweest als dat niet zo was gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardmens
@freaky35: Bedankt! Jij ook veel plezier gewenst!

Ik kom van een 4s af dus het formaat was zeker even wennen, maar ook de snelheid is weer helemaal top. (4s had na 4 jaar wel wat minder snelheid haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Rosto schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:12:
[...]

Even een update.. De glimlach komt weer terug; Er is een nieuwe opgestuurd. :)
Niet meer dat terecht👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Aardmens schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:40:

Ik kom van een 4s af dus het formaat was zeker even wennen, maar ook de snelheid is weer helemaal top. (4s had na 4 jaar wel wat minder snelheid haha)
Ik kom toevallig dus ook van een 4s af, maar het formaat went snel, dat vind tenminste, plus inderdaad merkbaar sneller.Games, internet, ook 4g werkt allemaal vind ik erg snel en soepel. Ik verbaasde me vooral van de snelheid via WiFi thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
-

[ Voor 100% gewijzigd door Redondo1982 op 18-11-2015 23:42 ]

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:54
Aardmens schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:40:

Idem. Ik heb sinds dinsdag j.l. de 6s plus 128gb in huis. Het is nog even wennen qua bellen (groot verschil met de 4s) maar het vasthouden, etc went erg snel. Het beeldscherm komt ook niet op me af maar is nu al gewend. En tot nu toe geen gekke dingen wat op fabricagefouten kan duiden. De vingerafdruk moet ik nog bekijken. Ik heb hem met een ouderwetse code uitgerust. Zie het maar als vrees voor dat die vingerafdruk goed werkt. :)

Ik heb wel meteen een reservesnoer gehaald en kreeg Belkin mee bij A-Mac. Dat zou goed werken. Ik moet het nog even testen of het inderdaad goed werkt. Verder raadden ze daar een soort 2e glasplaat aan. Dat gaat dan over de huidige en voelt net als de eigen glasplaat. Ze hadden het niet op voorraad voor de plus dus voor nu niet gedaan. Bij de verkoopster voelde het wel normaal aan. Kent iemand die produkt? Zo ja, hoe is de ervaring? Was iets van € 29.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
freaky35 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:17:
[...]

Ik kom toevallig dus ook van een 4s af, maar het formaat went snel, dat vind tenminste, plus inderdaad merkbaar sneller.Games, internet, ook 4g werkt allemaal vind ik erg snel en soepel. Ik verbaasde me vooral van de snelheid via WiFi thuis.
dit nieuwe product is dus sneller dan het product van vier jaar geleden. Toch een verrassende conclusie 8)7

Het WiFi zal niet sneller zijn, de iPhone 6s ondersteunt dezelfde kanalen als de iPhone 4s. Hoogstens zal je telefoon de data sneller verwerken.

Maar iig fijn dat je tevreden bent :)

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 22:56
Gisteren een 64 GB 6s opgehaald en eerste indruk is: wow! Ik kom van een iPhone 5 af en het verschil is erg groot. Het kwaliteit van het scherm en de snelheid is echt 100x beter.

3D Touch vind ik nu nog een beetje een "extra", weet niet of ik het echt veel ga gebruiken.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
SirLenncelot schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:36:
[...]

dit nieuwe product is dus sneller dan het product van vier jaar geleden. Toch een verrassende conclusie 8)7

Het WiFi zal niet sneller zijn, de iPhone 6s ondersteunt dezelfde kanalen als de iPhone 4s. Hoogstens zal je telefoon de data sneller verwerken.

Wifi is wel degelijk sneller op de 6s aangezien deze ook Wifi AC en 5GHz ondersteund.

• freaky35
SirLenncelot schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:36:
[...]

Ik heb een AC router(Netgear r7000) en deze Iphone ondersteund blijkbaar AC Wifi ,dat wist ik niet voordat ik deze telefoon kocht.

Maar het is ook daadwerkelijk merkbaar,Ik haal er rond de 20 volle mb/s (200 Mbps ) mee,via Wifi 8)7 8)7

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
DeeSung schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:02:
[...]

Wifi is wel degelijk sneller op de 6s aangezien deze ook Wifi AC en 5GHz ondersteund.
Als de iPhone 4S dit niet ondersteunt dan klopt het spec sheet van tweakers niet pricewatch: Apple iPhone 4S 8GB Zwart en "I stand corrected"

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:53
SirLenncelot schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:55:
[...]

Als de iPhone 4S dit niet ondersteunt dan klopt het spec sheet van tweakers niet pricewatch: Apple iPhone 4S 8GB Zwart en "I stand corrected"
Die kloppen inderdaad niet.
https://support.apple.com/kb/SP643?locale=nl_NL

• Deepeej
JeroenC schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:56:
[...]

Ja voor zover ik het weet, zit de touch vast aan de onderkant van je scherm, dus als je het scherm onvoorzichtig / te hard open trekt dan trek je automatische de flex kapot die aan de touch en het moederbord vast zit..
Maar goed ik weet niet wat hun allemaal gedaan hebben, en mijn kennis is ook niet ''je van het'' op dat gebied.
Ben benieuwd wat de winkel tegen je gaat zeggen, hou me op de hoogte!
Ben vanmiddag terug naar de winkel gegaan. Ze hebben er weer een nieuw scherm opgezet en de vlekken zijn verdwenen en de touch id werkt ook weer. De jongen zelf had het ook nooit meegemaakt maar ik ben blij dat het opgelost is. :) Blijkbaar zat er een rot scherm tussen maar het is opgelost. Voor de moeite heb ik ook een screenprotector ontvangen dus al met al toch tevreden klant

• LopendeVogel
Deepeej schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:20:
[...]

Ben vanmiddag terug naar de winkel gegaan. Ze hebben er weer een nieuw scherm opgezet en de vlekken zijn verdwenen en de touch id werkt ook weer. De jongen zelf had het ook nooit meegemaakt maar ik ben blij dat het opgelost is. :) Blijkbaar zat er een rot scherm tussen maar het is opgelost. Voor de moeite heb ik ook een screenprotector ontvangen dus al met al toch tevreden klant
aaah toppie man :D
Dan was de touch id vermoedelijk niet of niet aangesloten?Dus heb je geluk gehad :D

Thanks voor het melden!

• kortenhoef86
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
martwoutnl schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:16: Bij de verkoopster voelde het wel normaal aan. Kent iemand die produkt? Zo ja, hoe is de ervaring? Was iets van € 29.
Ik heb deze ook, de Belkin glasprotector is dit. Bij mij is deze door iCentre geplaatst en bevalt prima. Geen luchtbellen of iets dergelijks en touchscreen werkt net zo goed, net als 3D-touch.
Tevreden gebruiker hier _/-\o_

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:54
kortenhoef86 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:48:
[...]

Ik heb deze ook, de Belkin glasprotector is dit. Bij mij is deze door iCentre geplaatst en bevalt prima. Geen luchtbellen of iets dergelijks en touchscreen werkt net zo goed, net als 3D-touch.
Tevreden gebruiker hier _/-\o_
Bedankt voor het delen van je ervaring.

• Yakumos
  • Laatst online: 17:56
Kom net terug van de Apple store. Mijn loszittende home button werd zonder problemen onderkend. Kreeg het aanbod van een remanufactured of later terug komen voor een reparatie. Toen ik vroeg wanneer later was bleek dat ze per vandaag de reparatie aanbieden :P . Besloten om een nieuw scherm erop te laten zetten, omdat ik tevreden ben met de deze telefoon (batterijduur, chip). Dus mag hem over anderhalf uur weer ophalen.

De kosten voor een nieuw scherm zijn bij de 6s 111 euro trouwens (mijne viel uiteraard onder garantie), mochten mensen zich het afvragen, en per vandaag kunnen ze dus de reparatie uitvoeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Yakumos op 19-11-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
GielFox schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:27:
Kom net terug van de Apple store. Mijn loszittende home button werd zonder problemen onderkend. Kreeg het aanbod van een remanufactured of later terug komen voor een reparatie. Toen ik vroeg wanneer later was bleek dat ze per vandaag de reparatie aanbieden :P . Besloten om een nieuw scherm erop te laten zetten, omdat ik tevreden ben met de deze telefoon (batterijduur, chip). Dus mag hem over anderhalf uur weer ophalen.

De kosten voor een nieuw scherm zijn bij de 6s 111 euro trouwens (mijne viel uiteraard onder garantie), mochten mensen zich het afvragen, en per vandaag kunnen ze dus de reparatie uitvoeren.
ook gek, was bij mij niet zo, maar er werd wel virtueel een reparatie aangeboden a € 280,- stond overigens vast tarief, kennelijk was er nog geen prijs.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 13:25
Als ik ga bellen met mijn iPhone 6s in combinatie met mijn KPN 4G abonnement dan veranderd het 4G logo in 3G.

Direct na het gesprek gaat het weer terug naar 4G.

In de instellingen heb ik staan:

Settings -> Mobile Data -> Voice 4G

Bellen gaat toch ook via 4G :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Nee, nog niet landelijk al word er volgens mij wel mee getest. Waar mogelijk gebruik ik FaceTime audio. Briljante bel kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik ben recentelijk overgestapt na jaren android op een iPhone 6s. Fingers crossed dat het bevalt. ;)

Is het mogelijk om de homescreen button op enkel touch te laten reageren? Ik vind dat ie nogal wat geluid maakt namelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door DrSnuggles op 20-11-2015 13:54 ]

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Dan moet je twee handelingen doen, lock knop indrukken en dan de touch id gebruiken. Die hoef je dan niet meer in te drukken.
Pagina: 1 ... 28 ... 42 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.