Ik had begrepen dat de signaalindicatie in dbm een zelfde verdeling naar de bolletjes heeft. In dat geval zou het bereik dus minder zijn dan bij de 5s. Ik merk hier thuis ook verschil tussen verschillende merk en types. Zou jammer zijn als ik een verlenging afsluit met een mooie 6s plus en dan thuis slecht of geen ontvangstBandeleros schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:41:
[...]
Ben sinds kort overgestapt van een 5s naar een 6s plus. Ik moet zeggen dat de signaalindicatie in de linker bovenhoek vaak lager uitslaat dan bij de 5s ( zelfde provider, zelfde abbo, zelfde sim). Echter heb ik wel altijd 4g bereik en is de kwaliteit van de gesprekken prima tot beter dan de 5s. Misschien is de 6s wat kritischer in het beoordelen dan, in mijn geval, de 5s waardoor de beoordeling in de linker bovenhoek lager uitslaat.
Gemeten heb ik het niet, is puur mijn gevoel:)
De app Lirum info vertelt t ook
Iedereen wil maar HD schermen maar waar ik mijn s5 en s6 op max moest zetten als ik buiten was om maar iets te zien staat mijn iPhone nog steeds gewoon laag en is het goed zichtbaar
Verwijderd
Waarom doe je alsof ik je aanval? Ik dring helemaal niemand een mening op- gebruik vooral wat je wilt. Ik maak alleen een vergelijking tussen de prijs/kwaliteit en prijs/gebruiksgemak verhouding van de iPhone en die van een andere telefoon. Een wezenlijk onderdeel van de discussie over de iPhone, lijkt me. En laat dit topic daar nu net voor bedoeld zijn.ppl schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:39:
[...]
Wat mij opvalt is dat je vrij respectloos bezig bent door je mening aan de rest op te dringen. Dat jij iets fijner vindt wil nog niet zeggen dat het ook fijner is voor een ander. Iets wat net zo hard voor een ander geldt. Dus ja een lang bla bla verhaal kun je inderdaad afdoen met oneliners als "er is meer dan een optimale prijs/kwaliteit verhouding" en "dan koop je toch geen iPhone?!". Uiteraard is het ook heel logisch dat in een topic over de iPhone je hier mensen vindt die dat ding fijner vinden dan een Android device. Die Android lui zitten in hun eigen topic waar je weer amper iPhone mensen vindt.
Ik heb ook liever een iOS device omdat die veel meer in lijn ligt met PalmOS. Dat OS heb ik altijd fijn gevonden. Android doet me dan weer denken aan Windows Mobile, iets wat ik vreselijk vond (totaal niet intuïtief en eenvoudig zoals PalmOS). Als ik geen iOS meer zou kunnen draaien dan heb ik toch echt liever een Microsoft Lumia juist omdat ook die veel meer bij iOS en PalmOS aansluit. Ik deel je mening om naar Android over te stappen dus absoluut niet. Vooral niet wanneer iemand twijfelt want je eigen mening opleggen is echt not done. Informeer een ander en laat diegene lekker zelf de keus maken. Betekent dat ie wat meer moet spelen met Android en iOS (in de winkel, bij vrienden, etc.) en ook vooral wat gerichter naar informatie te vragen in topics als deze. Laat ze vooral zelf uitzoeken wat ze een fijn systeem vinden, is toch voor iedereen weer anders.
En zoals ik hierboven al aangaf is daarvoor dit topic niet bedoeld. Het is bedoeld om ervaringen te delen met de iPhone 6S en 6S Plus.Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:07:
[...]
Waarom doe je alsof ik je aanval? Ik dring helemaal niemand een mening op- gebruik vooral wat je wilt. Ik maak alleen een vergelijking tussen de prijs/kwaliteit en prijs/gebruiksgemak verhouding van de iPhone en die van een andere telefoon. Een wezenlijk onderdeel van de discussie over de iPhone, lijkt me. En laat dit topic daar nu net voor bedoeld zijn.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Blijf zelf ook wat twijfelen. Voor mijn gevoel had mijn nexus 5 dus beter bereik, maar ik let er uiteraard nu ook meer op dan voorheen.
"helaas" is mijn nexus 5 verkocht en kan ik het dus niet 1-op-1 vergelijken. Wel heeft mijn vriendin (ook KPN) met haar 5c vaak beter bereik (in terms of bolletjes). Beider ios9 dus lijkt mij dat dezelfde -dB niveau's bij het aantal bolletjes hoort.
[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:34 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]
Verwijderd
iPhone 6S 16GB Space Gray is binnen en heb zojuist gecheckt en ja hoor ik heb een toestel met een N71mAP (TSMC) chip!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 08:22 ]
Verwijderd
Heb de 6S 64GB rose gold en heb veel problemen met de GPS icm navigeren.
Met de 6 had ik daar geen problemen mee. Lees op veel fora dat ze er nog geen oplossing voor hebben.
Wordt wel gesproken om 4G uit te zetten. Maar of het een firmware (9.1) of een hardware probleem is?
Zijn er meer met dit probleem?
Met de 6 had ik daar geen problemen mee. Lees op veel fora dat ze er nog geen oplossing voor hebben.
Wordt wel gesproken om 4G uit te zetten. Maar of het een firmware (9.1) of een hardware probleem is?
Verwijderd
welke problemen heb je?Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:37:
Verwijderd
Krijg met de app Waze rode tekst bovenin dat er geen GPS signaal is en Google maps was ook de weg kwijt. Navigeerde afgelopen zaterdag, met de 6S moest ik volgens Google rechts en mijn vrouw zat naast me in de auto en haar Samsung zei dat we links moesten, wat wel goed was.
Na het (gelukkig slechts eenmaal voorgekomen) euvel met de gloeiendhete homebutton, heb ik nu een ander probleem. Afgelopen nacht heb ik naar iOS 9.1 ge-update en vanmiddag kwam ik er achter dat het schuifje om de telefoon op stil te zetten niet meer werkt.
Zijn er meerdere die dit probleem ondervinden na de 9.1 update?
Ik heb sinds zaterdag eindelijk mijn iPhone 6s Plus 64GB binnen, wat een toestel zeg! Overigens totaal geen problemen met het scherm, touch-id, etc.
Ik vraag mij af hoe ik ervoor zorg dat het scherm mee draait want mijn weergave staat op standaard maar mee draaien doet het niet?
(het werkt toch ook bij de 6s?)
Ik denk aan een herstart.Roos79 schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:43:
Ik vraag mij af hoe ik ervoor zorg dat het scherm mee draait want mijn weergave staat op standaard maar mee draaien doet het niet?
Dat al eens geprobeerd?
Power to the beat.
Mijn vriendin heeft net de iPhone 64 GB rose goud gekocht met midnight blue leather case. Komt morgen binnen dan zal ik eens een paar foto's maken.
Ze komt van android af, de galaxy S6 net als ik, dus dit wordt ook haar eerste iPhone ervaring. Ben benieuwd hoe ze dat gaat ervaren.
Ze komt van android af, de galaxy S6 net als ik, dus dit wordt ook haar eerste iPhone ervaring. Ben benieuwd hoe ze dat gaat ervaren.
Alleen bij de plus.Roos79 schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:43:
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
O hij bedoelt het homescreen... lekker duidelijk dan.. die doet het idd alleen bij de pLus
Power to the beat.
Jep maar werkt niet helaas dus ik vraag mij af of er ergens een instelling is die je moet inschakelen?ronaldm3 schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:45:
[...]
Ik denk aan een herstart.
Dat al eens geprobeerd?
In safari en whats app werkt het roteren weer wel maar in het basis scherm dus niet?
Maar kan mij herinneren dat in de Amac ook de S modellen het deden?
[ Voor 8% gewijzigd door Roos79 op 02-11-2015 22:17 ]
Verwijderd
Bij de instellingen even op "lock auto rotation, dan weer op mute sound (een keer of 5 even switchen) en dan weer op mute sound. Dat kan het oplossenfruxxxano schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:57:
Na het (gelukkig slechts eenmaal voorgekomen) euvel met de gloeiendhete homebutton, heb ik nu een ander probleem. Afgelopen nacht heb ik naar iOS 9.1 ge-update en vanmiddag kwam ik er achter dat het schuifje om de telefoon op stil te zetten niet meer werkt.
Nee alleen de plus modellen.Roos79 schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:16:
[...]
Jep maar werkt niet helaas dus ik vraag mij af of er ergens een instelling is die je moet inschakelen?
In safari en whats app werkt het roteren weer wel maar in het basis scherm dus niet?
Maar kan mij herinneren dat in de Amac ook de S modellen het deden?
Resultaat van mijn eerste volledige accuduur van mijn 6S. Nu nog 5% over.
Stand by 38:34 uur. Gebruik 6:24. Ik heb de telefoon vandaag best veel gebruikt met de gopro app youtube.
De accuduur is veel beter dan die van mijn iPhone 4. Maar het is jammer dat 2 dagen krap is als je hem veel gebruikt. Dan voel je je toch net niet comfortabel om hem s avonds niet op te laden als je op 60% zit. Mgoed. Zeker niet ontevreden.
Stand by 38:34 uur. Gebruik 6:24. Ik heb de telefoon vandaag best veel gebruikt met de gopro app youtube.
De accuduur is veel beter dan die van mijn iPhone 4. Maar het is jammer dat 2 dagen krap is als je hem veel gebruikt. Dan voel je je toch net niet comfortabel om hem s avonds niet op te laden als je op 60% zit. Mgoed. Zeker niet ontevreden.
Batterijen zijn ontworpen voor zeker een x aantal cycles x aantal procent van hun deign capaciteit te bewaren.aicaramba schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:18:
Resultaat van mijn eerste volledige accuduur van mijn 6S. Nu nog 5% over.
Huidige batterijen gaan het langst mee op een normale dag waar je het gebruikt tijdens de dag en oplaadt 's avonds.
Verwijderd
Rij nu 2 dagen met de telefoon op 3G en lijk geen problemen met de GPS meer te hebben. Lijkt dan toch op een combi van LTE (TELE2) icm met de 6S te zijn. Nu alleen de vraag wie moet aanpassenVerwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:37:
Nieuwe telefoon met Sammy chip.
Gebruik staat nu op 2:15 uur en stand-by van 20:35 uur.
Heb nog 65% batterij over.
Safari-gebruik staat op 1 met 38%.
Zijn dit een beetje normale cijfers?
(iPhone 6S, 64 GB)
(iPhone 6S, 64 GB)
Ja. Misschien is het een idee om een batterijtopic aan te maken om alle batterij-nonsens in te plaatsen.Kayce schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:12:
Nieuwe telefoon met Sammy chip.
(iPhone 6S, 64 GB)

En idd en waarom noemt men dat ding in vredesnaam sammy 
Alsof t over een hond gaat

Alsof t over een hond gaat

[ Voor 22% gewijzigd door Roos79 op 04-11-2015 09:15 ]
Volgens mij is dit een legitieme vraag in een iPhone-ervaringen topic...
Ik kan dit nergens vinden in de instellingen. Kan dit wel bij een iPhone 6S in combinatie met iOS 9.1?Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:58:
[...]
Bij de instellingen even op "lock auto rotation, dan weer op mute sound (een keer of 5 even switchen) en dan weer op mute sound. Dat kan het oplossen
niet als het hier al pagina na pagina over gaat...Kayce schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:15:
Volgens mij is dit een legitieme vraag in een iPhone-ervaringen topic...
Hier ook een ervaring op mijn 6s plus. Ik vind het ding helemaal top.
Beeldscherm kwaliteit is super, niet een super hoge resolutie, maar dat is ook niet nodig, naar mijn mening. Video,vooral in full hd ziet er gewoon top uit(logisch met deze reoslutie)
Ios 9 werkt echt super snel op deze telefoon, bereik is meer dan prima, beter als van mij 4s die ik hiervoor had.
Ik heb er 1 met een Samsung chip,maar accu verbruik is voor mij goed. Ik wou extra de plus versie in verband met de grote maar ook de grotere accu. Nadeel blijft wel dat deze niet te vervangen is, maar dat is volgens mij helaas een beetje standaard aan het worden bij alle merken
Enige nadeel is natuurlijk de torenhoge prijs.
Maar ik ben er blij mee
Beeldscherm kwaliteit is super, niet een super hoge resolutie, maar dat is ook niet nodig, naar mijn mening. Video,vooral in full hd ziet er gewoon top uit(logisch met deze reoslutie)
Ios 9 werkt echt super snel op deze telefoon, bereik is meer dan prima, beter als van mij 4s die ik hiervoor had.
Ik heb er 1 met een Samsung chip,maar accu verbruik is voor mij goed. Ik wou extra de plus versie in verband met de grote maar ook de grotere accu. Nadeel blijft wel dat deze niet te vervangen is, maar dat is volgens mij helaas een beetje standaard aan het worden bij alle merken
Maar ik ben er blij mee
[ Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 04-11-2015 11:11 ]
Nee hoor, geen enkel probleem hier. Heb iOS 9.1 draaien. Ik gebruik al jaren Navigon Europe om te navigeren. De app is gelijk opgestart en binnen een seconde krijg ik 3 verschillende routes gepresenteerd. Tijdens het navigeren raakt ie de GPS verbinding ook geen enkele keer kwijt. Als navigeren met de native app van Apple al niet lukt zou ik eerder aan een hardware probleem denken.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:37:
Kan dit wel bij de iPhone 6s in combinatie met iOS 9.1?Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:58:
[...]
Bij de instellingen even op "lock auto rotation, dan weer op mute sound (een keer of 5 even switchen) en dan weer op mute sound. Dat kan het oplossen
Ja, het verschil met de plus is dat het "homescreen" niet roteert. Op de 6s kun je uiteraard met (bijv) Safari websites wel op landscape modus bekijken.fruxxxano schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:33:
[...]
Kan dit wel bij de iPhone 6s in combinatie met iOS 9.1?
Waar vind ik de optie om de functie van het schuifje te veranderen dan?Aardmens schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:38:
[...]
Ja, het verschil met de plus is dat het "homescreen" niet roteert. Op de 6s kun je uiteraard met (bijv) Safari websites wel op landscape modus bekijken.
Verwijderd
Inmiddels 6 verschillende iPhone 6s gezien en allemaal out of the box krassen op het scherm.. Productie omhoog en kwaliteitscontrole achteruit lijkt het helaas.
Er zuur, ik had gelijkaardig probleem met de iPhone 6.. maar dan met dode pixels. (6x achter elkaar bij nieuwe exemplaren..) uiteindelijk via een 2e order en geld terug toch nog aan een perfecte iPhone 6 geraakt na 7 replacements.Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:43:
Inmiddels 6 verschillende iPhone 6s gezien en allemaal out of the box krassen op het scherm.. Productie omhoog en kwaliteitscontrole achteruit lijkt het helaas.
Twijfel dus een beetje om de 6S te halen.. Dan moet ik het misschien weer 7x doorlopen vooralleer ik een goede heb.. De 6 Plus en 6S Plus hebben er minder last van, blijkbaar.
Ieder nadeel heb z'n voordeel... hogere restwaarde en als je het toestel 2 jaar gaat gebruiken, heb je over 2 jaar nog een snelle telefoon met goede en up to date softwarefreaky35 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:09:
Maar ik ben er blij mee
Power to the beat.
Verwijderd
Blijft bij mij goed werken, maar alleen als ik de 6S op 3G zet. Wanneer ik op LTE draai van Tele2 gaat het fout. Zie ook hier: https://www.ifixit.com/An...on+with+4G%2B+LTE+1800Mhzmustisen schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:28:
[...]
Nee hoor, geen enkel probleem hier. Heb iOS 9.1 draaien. Ik gebruik al jaren Navigon Europe om te navigeren. De app is gelijk opgestart en binnen een seconde krijg ik 3 verschillende routes gepresenteerd. Tijdens het navigeren raakt ie de GPS verbinding ook geen enkele keer kwijt. Als navigeren met de native app van Apple al niet lukt zou ik eerder aan een hardware probleem denken.
Hoe bevalt het formaat..? Ik zit met een iPhone 6 momenteel en heb toch wat schrik van het formaat vanfreaky35 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:09:
Maar ik ben er blij mee
de iPhone 6S Plus.. Update gewijs lijkt mij de stap van iPhone 6 naar 6S Plus voelbaarder dan die van een iPhone 6 naar 6S.. In de winkel voelt de 6S Plus toch akkelig groot als je net met de 6S gespeelt hebt. Maar die heeft dan 'voor mij' weinig vernieuwends.
Ik ben van de 6 naar de 6S plus gegaan en geen moment spijt, heerlijk formaatlaurensdbb schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:51:
[...]
Hoe bevalt het formaat..? Ik zit met een iPhone 6 momenteel en heb toch wat schrik van het formaat van
de iPhone 6S Plus.. Update gewijs lijkt mij de stap van iPhone 6 naar 6S Plus voelbaarder dan die van een iPhone 6 naar 6S.. In de winkel voelt de 6S Plus toch akkelig groot als je net met de 6S gespeelt hebt. Maar die heeft dan 'voor mij' weinig vernieuwends.
Ik kan hem gewoon met 1 hand bedienen en kan hem altijd in mijn broekzak laten, ook tijdens het zitten. Prima keuze.
Ik ben van de iPhone 5 naar de 6S Plus gegaan en tot op heden geen spijt. Ja, het is een enorm toestel. Maar vooralsnog geen nadelen, broekzakken, bediening, etc, lukt allemaal.hoofdcoach schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:34:
[...]
Ik ben van de 6 naar de 6S plus gegaan en geen moment spijt, heerlijk formaatals ik nu een gewone 6 vast heb denk ik; jeetje wat klein!
Ik kan hem gewoon met 1 hand bedienen en kan hem altijd in mijn broekzak laten, ook tijdens het zitten. Prima keuze.
.laurensdbb schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:51:
[...]
Hoe bevalt het formaat..? Ik zit met een iPhone 6 momenteel en heb toch wat schrik van het formaat van
Super vind ik het👍😉Maar je kan alleen voor jezelf bepalen of je het te groot vind, naar mijn mening
Even de balans voor mijzelf opmaken want ik stond er al niet meer bij stil...
Ik ben ooit van de 5s naar de 6 Plus gegaan maar dat was wel even schrikken en ging toen voor de 6 waarvan ik toen dacht dat dat ideaal was. Nu nog steeds vind ik de 6(s) het ideale formaat als je handzaamheid en schermgrootte even zwaar rekent. Echter, en stop nu niet met lezen
, ben ik nu wel uiterst tevreden met de 6s Plus. Echt heel gek maar ik vind nu het 5.5" formaat weer goed. Ik had blijkbaar een overbruggingsjaar nodig met de 6. Het erge is nog dat ik zo gewend ben aan 5.5" dat ik er eigenlijk niet meer bij stil sta. Oh het dragen van soepele en of ruimere jeans is wel iets om een beetje rekening mee te houden wil je dat ie niet te aanwezig is in jouw broekzakken. Ik denk dat dat mij bij ook wel geholpen heeft en dat ik daarom snel vergeet dat ik een grote telefoon in mijn broekzak heb zitten. En ik draag voornamelijk J&J regular jeans.
Ik ben ooit van de 5s naar de 6 Plus gegaan maar dat was wel even schrikken en ging toen voor de 6 waarvan ik toen dacht dat dat ideaal was. Nu nog steeds vind ik de 6(s) het ideale formaat als je handzaamheid en schermgrootte even zwaar rekent. Echter, en stop nu niet met lezen
Vanaf nu dus allen richting Jack&Jones met de iPhone 6S Plussww89 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:40:
Even de balans voor mijzelf opmaken want ik stond er al niet meer bij stil...
Ik ben ooit van de 5s naar de 6 Plus gegaan maar dat was wel even schrikken en ging toen voor de 6 waarvan ik toen dacht dat dat ideaal was. Nu nog steeds vind ik de 6(s) het ideale formaat als je handzaamheid en schermgrootte even zwaar rekent. Echter, en stop nu niet met lezen, ben ik nu wel uiterst tevreden met de 6s Plus. Echt heel gek maar ik vind nu het 5.5" formaat weer goed. Ik had blijkbaar een overbruggingsjaar nodig met de 6. Het erge is nog dat ik zo gewend ben aan 5.5" dat ik er eigenlijk niet meer bij stil sta. Oh het dragen van soepele en of ruimere jeans is wel iets om een beetje rekening mee te houden wil je dat ie niet te aanwezig is in jouw broekzakken. Ik denk dat dat mij bij ook wel geholpen heeft en dat ik daarom snel vergeet dat ik een grote telefoon in mijn broekzak heb zitten. En ik draag voornamelijk J&J regular jeans.
Wat haal je ongeveer van screen on time?
Verwijderd
Echt bizar.. maken ze zoveel reclame over sublieme schermkwaliteit en dan zit het onder de krassen nog voordat je het gebruikt.. Als ik jouw ervaringen zo hoor dan denk ik dat als ik er een tegenkom zonder kras, dat er dan wel een dode pixel zal zijnlaurensdbb schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:52:
[...]
Er zuur, ik had gelijkaardig probleem met de iPhone 6.. maar dan met dode pixels. (6x achter elkaar bij nieuwe exemplaren..) uiteindelijk via een 2e order en geld terug toch nog aan een perfecte iPhone 6 geraakt na 7 replacements.
Twijfel dus een beetje om de 6S te halen.. Dan moet ik het misschien weer 7x doorlopen vooralleer ik een goede heb.. De 6 Plus en 6S Plus hebben er minder last van, blijkbaar.

Ik kom van een 5s, maar als ik jou was zou ik voor de upgrade vanaf een iPhone 6 inderdaad niet weer die hele procedure doorlopen..
klinkt als slechte batch, heb er 2 gehad, prima schermen beide.Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:43:
Heb sinds een week last van de rotation bug, ook gek, mss met 9.2 opgelost?
no comment
Wil je direct zien als het scherm geen dode pixels heeft.. Download dan 'dead spotter' op de app-store.Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:05:
[...]
Echt bizar.. maken ze zoveel reclame over sublieme schermkwaliteit en dan zit het onder de krassen nog voordat je het gebruikt.. Als ik jouw ervaringen zo hoor dan denk ik dat als ik er een tegenkom zonder kras, dat er dan wel een dode pixel zal zijn![]()
Ik kom van een 5s, maar als ik jou was zou ik voor de upgrade vanaf een iPhone 6 inderdaad niet weer die hele procedure doorlopen..
Maximum helderheid aanzetten natuurlijk, met dat haal je ze er makkelijk uit..
Of ik zou voor de 6S Plus moeten gaan, schermkwaliteit/batches van het scherm zijn veel beter
Bij mijn 6s Plus met 9.1 werkt de gezondheid app niet. Bij bronnen/apparaten hoort er normaal iphone te staan bij mij staat er niets. Op aanraden van Apple Support een herstel uitgevoerd, maar helaas heeft dit het probleem niet
opgelost.
Nog meer mensen met dit probleem?
opgelost.
Nog meer mensen met dit probleem?
Nee, werkt bij mij gewoon zonder problemen.LukaKian schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:16:Nog meer mensen met dit probleem?
Zou je voldoende hebben aan 16 gb? En hoeveel van die 16 is daadwerkelijk beschikbaar?
12 en een beetje Gb.mikerijnders schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:16:
Zou je voldoende hebben aan 16 gb? En hoeveel van die 16 is daadwerkelijk beschikbaar?
Dat is 32 minuten filmen op 4k.
Als je dat niet doet, en je zet er niet veel muziek op enz. Zal het wel genoeg zijn maar ik zou toch wat meer neerleggen voor de 64GB, dan hoef je in ieder geval niet elke week foto's of apps weg te gooien.
Bedankt voor de tip. Had geen problemen met mijn iPhone maar toch de app even geïnstalleerd. Rechtsboven in het scherm 2 kleine streepjes die niet goed meekleuren.. iPhone van een week oud. Wordt morgen opgehaald voor reparatie.laurensdbb schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:16:
[...]
Wil je direct zien als het scherm geen dode pixels heeft.. Download dan 'dead spotter' op de app-store.
Of ik zou voor de 6S Plus moeten gaan, schermkwaliteit/batches van het scherm zijn veel beter
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
De reden waarom Apple nog steeds een iPhone met maar 16GB opslag verkoopt, is omdat vele eigenaren hiervan uiteindelijk de volgende Instellingen pagina oproepen en toegeven.
De keuze is €100,-- meer voor het 64GB model, of 12/24 maanden á €0.99 voor 50GB iCloud.
http://imgur.com/Zb68MIh
De keuze is €100,-- meer voor het 64GB model, of 12/24 maanden á €0.99 voor 50GB iCloud.
[ Voor 14% gewijzigd door NxCPU op 05-11-2015 13:51 . Reden: Vorige image hoster gaf popups. ]
Als de iPhone 16GB dan vol zit gaat dan de nieuwe data automatisch naar iCloud of zit ik dan verkeerd te denken?NxCPU schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:04:
De reden waarom Apple nog steeds een iPhone met maar 16GB opslag verkoopt, is omdat vele eigenaren hiervan uiteindelijk de volgende Instellingen pagina oproepen en toegeven.
[afbeelding]
Nee, dus dat verhaal slaat nergens op.melvinnie schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:09:
[...]
Als de iPhone 16GB dan vol zit gaat dan de nieuwe data automatisch naar iCloud of zit ik dan verkeerd te denken?
Lees in het screenshot wat er onder de switch bovenaan staat.melvinnie schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:09:
[...]
Als de iPhone 16GB dan vol zit gaat dan de nieuwe data automatisch naar iCloud of zit ik dan verkeerd te denken?
Ik heb de switch voor de screenshot even op aan gezet. Vandaar dat de laatste update op afgelopen maandag staat.
Je kunt op het zelfde scherm zelfs per App aan en uitzetten of naar de ICloud opslagen moet worden of niet (screenshot 1).
Ik gebruik de iCloud nog niet zo want ik heb het 128GB model van de 6s Plus aangeschaft.
Ik doe er gelijk een screenshot bij om dit te bewijzen want anders wordt er weer geroepen dat dat ook nergens op slaat (screenshot 2).
1: http://imgur.com/DUMKwVW
2: http://imgur.com/rnzpfAp
Verwijderd
Kleine kanttekening bij de iPhone 6s plus.
Dat hey Siri is echt super mooi om te hebben alleen begrijp ik niet wanneer ik de Apple EarPods in doe dat hey Siri pas werkt nadat je de knop indrukt van de EarPods remote. Kun je dat ook constant instellen?
Dat hey Siri is echt super mooi om te hebben alleen begrijp ik niet wanneer ik de Apple EarPods in doe dat hey Siri pas werkt nadat je de knop indrukt van de EarPods remote. Kun je dat ook constant instellen?
Nog steeds belachelijk dat Apple de 32GB er tussenuit heeft gehaald, ze hadden juist het 16GB model moeten schrappen en zonder prijsverhoging 32GB in het instapmodel moeten stoppen. Nu voelt voor velen die 100 euro upgrade naar 64GB als "verplicht".NxCPU schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:04:
Mijn iPhone: 11,5GB in gebruik, GEEN muziek op het toestel, Foto's staan allemaal in iCloud. Sla dus bijna niets op het toestel op en met een 16GB model zou ik dus minder dan 5GB vrij beschikbaar hebben gehad...
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Waar en hoe kan je instellen dat ie alleen foto opslaat in iCloud ipv op het toestel??Mijn iPhone: 11,5GB in gebruik, GEEN muziek op het toestel, Foto's staan allemaal in iCloud. Sla dus bijna niets op het toestel op en met een 16GB model zou ik dus minder dan 5GB vrij beschikbaar hebben gehad...
Ik heb inmiddels een week of drie een 64GB 6S en zag gisteren opeens dat er zich wat vuil ophoopt onder de linker bovenhoek van het scherm. Niet direct storend bij normaal gebruik maar toch duidelijk zichtbaar in de vorm van kleine spikkeltjes bij een lichte achtergrond.
T-Mobile biedt twee mogelijkheden die me beide niet zo bevallen: óf de telefoon ter reparatie afgeven en twee weken missen, óf direct een andere telefoon krijgen maar dan wel één die z'n eigen problemen heeft gehad (die inmiddels zijn gefixt).
Misschien ben ik wat veeleisend maar ik geef m'n telefoon niet graag twee weken weg met het risico deze toch licht gehavend terug te krijgen, al zijn het slechts zeer kleine sporen. De tweede optie valt daarom bij voorbaat af. Ik ben altijd vreselijk zuinig op m'n iPhones geweest, je betaalt er notabene genoeg voor. Kort gezegd: ik wil gewoon een nieuwe.
Voor degenen die er meer ervaring mee hebben: hoe groot is de kans dat ik bij de Apple Store in Amsterdam een nieuw exemplaar mee krijg? Ik moet er vanuit Assen heen dus zou er wel even voor moeten reizen, maar dat zou geen probleem zijn wanneer ik een redelijke kans van slagen heb.
T-Mobile biedt twee mogelijkheden die me beide niet zo bevallen: óf de telefoon ter reparatie afgeven en twee weken missen, óf direct een andere telefoon krijgen maar dan wel één die z'n eigen problemen heeft gehad (die inmiddels zijn gefixt).
Misschien ben ik wat veeleisend maar ik geef m'n telefoon niet graag twee weken weg met het risico deze toch licht gehavend terug te krijgen, al zijn het slechts zeer kleine sporen. De tweede optie valt daarom bij voorbaat af. Ik ben altijd vreselijk zuinig op m'n iPhones geweest, je betaalt er notabene genoeg voor. Kort gezegd: ik wil gewoon een nieuwe.
Voor degenen die er meer ervaring mee hebben: hoe groot is de kans dat ik bij de Apple Store in Amsterdam een nieuw exemplaar mee krijg? Ik moet er vanuit Assen heen dus zou er wel even voor moeten reizen, maar dat zou geen probleem zijn wanneer ik een redelijke kans van slagen heb.
Instellingen -> Foto & Video -> iCloud Fotobibliotheek (inschakelen) en dan -> Optimaliseer iPhone Opslag.DirtyDutch schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:41:
[...]
Waar en hoe kan je instellen dat ie alleen foto opslaat in iCloud ipv op het toestel??
Dan bewaard die volgens mij alleen thumbnails op de iPhone, en gaan de originelen direct naar iCloud.
Ik weet bijna wel zeker dat je bij de Apple Store een refurbished toestel krijgt, geen nieuwe als in gesealde (retail) doos. Een refurbished toestel heeft dan wel altijd een nieuwe behuizing, accu en scherm gekregen. Is gewoon als nieuw.Grobbelboy schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:49:
Ik heb inmiddels een week of drie een 64GB 6S en zag gisteren opeens dat er zich wat vuil ophoopt onder de linker bovenhoek van het scherm. Niet direct storend bij normaal gebruik maar toch duidelijk zichtbaar in de vorm van kleine spikkeltjes bij een lichte achtergrond.
Wellicht is Express Replacement voor jou een optie?
Niet mee eens want door een 64gb iphone heb je ook meer I cloud ruimte nodig en dus moest ik alsnog extra ruimte kiezenNxCPU schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:04:

Het is "Foto's en Camera". Je hebt wel gelijk.DGonlag2 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:57:
[...]
Instellingen -> Foto & Video -> iCloud Fotobibliotheek (inschakelen) en dan -> Optimaliseer iPhone Opslag.
Dan bewaard die volgens mij alleen thumbnails op de iPhone, en gaan de originelen direct naar iCloud.
Het is niet verplicht om alles wat op je iPhone staat in de iCloud te bewaren. Je kunt ook (bijna) niets in de iCloud opslaan.Roos79 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:13:
[...]
Niet mee eens want door een 64gb iphone heb je ook meer I cloud ruimte nodig en dus moest ik alsnog extra ruimte kiezen
Ik laat alleen backups van de iPhone in de iCloud opslaan. Ik heb een 128GB iPhone met 5GB iCloud. Dat gaat prima.
Dat is een hersenkronkel bij een aantal mensen die voor het grote gemak maar even vergeten dat een jaar eerder je 100 euro neer moest tellen om die 32GB te kunnen verkrijgen. Nu krijg je daar het dubbele voor dus eigenlijk meer waar voor je geld. Je kunt het ook anders formuleren: de 32GB was overpriced en nu krijg je de juiste prijs omdat je 64GB krijgt. Het is maar net hoe je het wil zien en hoe je het wil redeneren.XyritZz schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:42:
Nog steeds belachelijk dat Apple de 32GB er tussenuit heeft gehaald, ze hadden juist het 16GB model moeten schrappen en zonder prijsverhoging 32GB in het instapmodel moeten stoppen. Nu voelt voor velen die 100 euro upgrade naar 64GB als "verplicht".
Die 16GB is voor best veel mensen nog ruim voldoende. Er zijn zat mensen die niet zo gek veel met de telefoon doen, met name in het bedrijfsleven, maar die in het smartphone tijdperk nou niet bepaald veel keus meer hebben uit simpele telefoons. Ook die mensen willen een makkelijk te gebruiken telefoon die lang mee kan gaan. Voor sommigen betekent dat de iPhone en dan kom je snel op de 16GB. Wat moeten die met 32GB? Dan had Apple net zo goed die 16GB kunnen behouden en de prijs omlaag schroeven want daar hebben ze veel meer aan. Daarom hebben de vele concurrenten ook nog dit soort lower end smartphones in hun assortiment.
Met andere woorden: het is een vaststaand feit dat het geen bal uitmaakt wat Apple had gedaan want mensen waren toch gaan zeuren en klagen dat het de verkeerde beslissing was. Iedere beslissing is namelijk verkeerd voor een groepje mensen. Iets wat overigens niet alleen bij Apple opgaat maar vrijwel iedere smartphone maker.
Het belachelijke is het geklaag en de hoge eisen die mensen aan het stellen zijn. Besef je heel goed dat wanneer je voorheen meer dan 16GB nodig had je de knip moest trekken. Dat is nu nog steeds zo met als enige verschil dat wanneer je dat nu doet je gewoon meer waar krijgt voor je geld (2x zoveel voor hetzelfde geld). Had kunnen betalen van zo'n model is al pure luxe waar aardig wat mensen van dromen. In dat licht is het dan ook totaal niet gepast om zo te lopen miepen. Wees eens blij met de mogelijkheden die je hebt, die heeft niet iedereen. Verplichte upgrade? Je bent niet goed wijs.
Je weet het mooi te brengen
Zo'n beetje alle high-end smartphones van 2015 hebben minimaal 32GB aan intern opslag aan boord. Als je een 4k video optie implementeert op je telefoon dan kom je gewoon niet weg met 16GB. De geheugenprijzen zijn momenteel een stuk goedkoper dan een paar jaar terug. 16GB is gewoon belachelijk.
Apple pakt op deze manier een hogere winstmarge op de 16GB modellen en ze verkopen daarnaast nog eens extra iCloud bundeltjes per maand. Slimme marketing.
En het geklaag heeft niets met hoge eisen stellen te maken. In de prijsklasse van de iPhone mag je gewoon minimaal 32GB verwachten.
Apple pakt op deze manier een hogere winstmarge op de 16GB modellen en ze verkopen daarnaast nog eens extra iCloud bundeltjes per maand. Slimme marketing.
En het geklaag heeft niets met hoge eisen stellen te maken. In de prijsklasse van de iPhone mag je gewoon minimaal 32GB verwachten.
Met een gratis 5gb iCloud account heb je toch niks aan dat thumbnail gebeuren?
Stel een16gb iPhone waarvan 12gb bruikbaar en dan 2 jaar foto's sparen is 8gb...
Past dus niet in je iCloud.
Stel een16gb iPhone waarvan 12gb bruikbaar en dan 2 jaar foto's sparen is 8gb...
Ik heb geen idee wat je bedoelt, maar 50GB iCloud opslag heb je voor 99 cent per maand.
Ik heb de telefoon nu bijna twee weken en merk nu dat er iets van 30 stofdeeltjes (of hele kleine krasjes/puntjes van 1 mm maar gezien het sapphire glas en hoe voorzichtig ik ermee ben omgegaan denk ik stofdeeltjes) onder het camera glas zitten. Ik zag het vanuit een bepaalde hoek in de woonkamer onder binnenverlichting (in daglicht merkte ik het niet vandaag).
Vooralsnog geen last van gehad met fotos maar is dit een bekend probleem en hoe komt het stof daar, heb de tel pas twee weken.
Vooralsnog geen last van gehad met fotos maar is dit een bekend probleem en hoe komt het stof daar, heb de tel pas twee weken.
Je weet hopelijk wel dat de 6s geen saffierglas heeft, toch?Kyo schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:09:
Ik heb de telefoon nu bijna twee weken en merk nu dat er iets van 30 stofdeeltjes (of hele kleine krasjes/puntjes van 1 mm maar gezien het sapphire glas en hoe voorzichtig ik ermee ben omgegaan denk ik stofdeeltjes) onder het camera glas zitten. Ik zag het vanuit een bepaalde hoek in de woonkamer onder binnenverlichting (in daglicht merkte ik het niet vandaag).
Ja er is wel saffierglas, maar dat is slechts de de homebutton voor TouchID.
Editje: was iets onduidelijk, het camera glas.
Als daar stof onder zit zal ik zeker even de store binnen wandelen. Dat moet gewoon netjes stofvrij blijven/zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Novarion op 05-11-2015 23:26 ]
Hij heeft het over de lens van de camera.Novarion schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:20:
[...]
Je weet hopelijk wel dat de 6s geen saffierglas heeft, toch?
Oh en ik weet niet of het een bekend probleem is, dat moet ik even Googlen voor je.. Of doe dat even zelf.
Als je 12 gb heb en je heb 8 gb nodig kan je het gewoon op je toestel laten staan toch..trekker22 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:59:
Met een gratis 5gb iCloud account heb je toch niks aan dat thumbnail gebeuren?
[ Voor 46% gewijzigd door Thomas18GT op 05-11-2015 23:27 ]
Maar nauwelijks plek voor apps/email etc.Thomas18GT schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:24:
[...]
Hij heeft het over de lens van de camera.
Oh en ik weet niet of het een bekend probleem is, dat moet ik even Googlen voor je.. Of doe dat even zelf.
[...]
Als je 12 gb heb en je heb 8 gb nodig kan je het gewoon op je toestel laten staan toch..
Ik had dit met mijn iPhone 5 die 3 jaar in gebruik was met 16gb.
Zeker, en helemaal met die live foto's en 4k filmen. Daarom vind ik het ook belachelijk dat er überhaupt een 16GB versie is. Maar sommige mensen schijnen er mee rond te kunnen komen. Waarom je een toestel van over de 700 euro heb die je zo weinig gebruikt weet ik ook niet.trekker22 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:29:
[...]
Maar nauwelijks plek voor apps/email etc.
Ik had dit met mijn iPhone 5 die 3 jaar in gebruik was met 16gb.
Nieuwe apple klant, voor het eerst een iphone. Is het beter om bij de geniusbar v apple een afspraak te maken hiervoor of bij coolblue, waar ik het toestel gekocht heb? Heb de tel pas 13 dagen, als er omgeruild moet worden lees ik dat je bij apple nog wel eens een refurbished product meekrijgt.Novarion schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:20:
[...]
Je weet hopelijk wel dat de 6s geen saffierglas heeft, toch?
Editje: was iets onduidelijk, het camera glas.
Als daar stof onder zit zal ik zeker even de store binnen wandelen. Dat moet gewoon netjes stofvrij blijven/zijn.
Als er een Apple Store bij je in de buurt zit, lijkt me dat het makkelijkst om daar even binnen te stappen. Hun kunnen je waarschijnlijk direct een uitkomst bieden.Kyo schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:45:
[...]
Nieuwe apple klant, voor het eerst een iphone. Is het beter om bij de geniusbar v apple een afspraak te maken hiervoor of bij coolblue, waar ik het toestel gekocht heb? Heb de tel pas 13 dagen, als er omgeruild moet worden lees ik dat je bij apple nog wel eens een refurbished product meekrijgt.
Waar Coolblue als verkopendepartij toch een tussenpositie heeft, namelijk tussen jou en Apple.
Dus het makkelijkste is op de bron afstappen
Je kan inderdaad even een afspraak maken, dan is er sowieso iemand beschikbaar op het moment dat je hebt gepland. Wel makkelijk bij eventuele drukte.
Ik ben benieuwd, let us know!
Woon in Den Haag dus zal maar ff een afspraak plannen bij de applestore hier Via de website. Hopelijk kunnen ze het gewoon in de store fixen, de telefoon is namelijk op alle andere vlakken perfect (goeie licht naar warm neigende tint maar zeker niet geel, egaal scherm, geen backlight bleed, goeie batterij). Wil niet de iphone loterij weer aangaan.Novarion schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 00:36:
[...]
Als er een Apple Store bij je in de buurt zit, lijkt me dat het makkelijkst om daar even binnen te stappen. Hun kunnen je waarschijnlijk direct een uitkomst bieden.
Waar Coolblue als verkopendepartij toch een tussenpositie heeft, namelijk tussen jou en Apple.
Dus het makkelijkste is op de bron afstappen
Je kan inderdaad even een afspraak maken, dan is er sowieso iemand beschikbaar op het moment dat je hebt gepland. Wel makkelijk bij eventuele drukte.
Ik ben benieuwd, let us know!
Thanks voor de info.
Terug naar coolblue. Die ruilen hem binnen 14 dagen probleemloos voor je om voor een nieuwe. Kans is groot dat je bij apple een refurb krijgt of ze maken de lens schoon waarbij je de kans loopt dat er binnenkort weer stof in komt.Kyo schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:45:
[...]
Nieuwe apple klant, voor het eerst een iphone. Is het beter om bij de geniusbar v apple een afspraak te maken hiervoor of bij coolblue, waar ik het toestel gekocht heb? Heb de tel pas 13 dagen, als er omgeruild moet worden lees ik dat je bij apple nog wel eens een refurbished product meekrijgt.
[ Voor 13% gewijzigd door BillSpaarbank op 06-11-2015 08:30 ]
De lens schoonmaken? Dat heb ik nog nooit gehoord, volgens mij doen ze dat echt niet. Toen ik lensproblemen had kreeg ik een nieuwe.
Ik heb dit probleem gehad met een iPhone 5s toen ik in de VS was en de Apple store daar heeft het toestel intern schoongemaakt en het rubber van de cameramodule vervangen. Geen idee of ze dat in NL ook doen.SidewalkSuper schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:55:
De lens schoonmaken? Dat heb ik nog nooit gehoord, volgens mij doen ze dat echt niet. Toen ik lensproblemen had kreeg ik een nieuwe.
Absoluut een 64 nemen,16 gb heb je zo vol, ik weet niet of je er games op speelt, maar dan gaat het hard.mikerijnders schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:16:
Of veel filmt, muziek op hebt staan.
ten eerste is namelijk de opslag al geen 16gb, maar rond de 15,dan gaat er nog heel wat af aan het besturingsysteem van de iphone, dan houd je iets van 10a 11 gb over?
Als je fatsoenlijk leest dan zie je dat ik nergens roep dat het een verplichte upgrade is, maar dat het voor veel mensen zo voelt.ppl schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:31:
[...]
Dat is een hersenkronkel bij een aantal mensen die voor het grote gemak maar even vergeten dat een jaar eerder je 100 euro neer moest tellen om die 32GB te kunnen verkrijgen. Nu krijg je daar het dubbele voor dus eigenlijk meer waar voor je geld. Je kunt het ook anders formuleren: de 32GB was overpriced en nu krijg je de juiste prijs omdat je 64GB krijgt. Het is maar net hoe je het wil zien en hoe je het wil redeneren.
Die 16GB is voor best veel mensen nog ruim voldoende. Er zijn zat mensen die niet zo gek veel met de telefoon doen, met name in het bedrijfsleven, maar die in het smartphone tijdperk nou niet bepaald veel keus meer hebben uit simpele telefoons. Ook die mensen willen een makkelijk te gebruiken telefoon die lang mee kan gaan. Voor sommigen betekent dat de iPhone en dan kom je snel op de 16GB. Wat moeten die met 32GB? Dan had Apple net zo goed die 16GB kunnen behouden en de prijs omlaag schroeven want daar hebben ze veel meer aan. Daarom hebben de vele concurrenten ook nog dit soort lower end smartphones in hun assortiment.
Met andere woorden: het is een vaststaand feit dat het geen bal uitmaakt wat Apple had gedaan want mensen waren toch gaan zeuren en klagen dat het de verkeerde beslissing was. Iedere beslissing is namelijk verkeerd voor een groepje mensen. Iets wat overigens niet alleen bij Apple opgaat maar vrijwel iedere smartphone maker.
Het belachelijke is het geklaag en de hoge eisen die mensen aan het stellen zijn. Besef je heel goed dat wanneer je voorheen meer dan 16GB nodig had je de knip moest trekken. Dat is nu nog steeds zo met als enige verschil dat wanneer je dat nu doet je gewoon meer waar krijgt voor je geld (2x zoveel voor hetzelfde geld). Had kunnen betalen van zo'n model is al pure luxe waar aardig wat mensen van dromen. In dat licht is het dan ook totaal niet gepast om zo te lopen miepen. Wees eens blij met de mogelijkheden die je hebt, die heeft niet iedereen. Verplichte upgrade? Je bent niet goed wijs.
Je argumenten zijn trouwens onzin, het bedrijfsleven dat simpelere telefoons wil deelt geen 6s toestellen uit maar kiest voor een 5s die veel goedkoper is. Dat is ook waar Apple rekening mee houdt, door regelmatig de oudere toestellen in nieuwe uitvoering uit te brengen, zo kwam er van de 5 een 5c en hebben ze eerder nog onder het 16GB model een 8GB model gereleased... speciaal om die budget/zakelijke markt te bedienen.
De 6s is het toptoestel die over het algemeen juist door de meest trouwe klanten wordt gekocht, en het is belachelijk dat Apple er mee weg komt dat ze hun toptoestel met zo weinig geheugen uitrusten. Helemaal omdat het voor Apple nagenoeg niets kost om zonder prijsverhoging de 16GB modellen met 32GB uit te rusten. Er zou dan niemand klagen dat ze een 16GB optie hadden moeten bieden met een lagere prijs; voor die doelgroep is de 6/5s nog te koop.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
@ XyritZz: Maar door de verkoopcijfers blijkt wel dat er meer dan genoeg mensen zijn die bereid zijn de iPhone met bepaalde opslag voor een bepaalde prijs te kopen. Ik ben het helemaal met je eens dat de 16GB 32GB had moeten zijn, maar blijkbaar is het niet "erg" genoeg voor alle kopers van de 16GB iPhone 6(s) (Plus).
Coolblue gebeld, over de telefoon kunnen regelen dat ik em om kan ruilen morgen in de winkel. Wel leuk, nu maar hopen dat ik scoor in de Iphone loterij, want deze was op die stofdeeltjes in de lens na perfect (qua scherm tint, egaal, geen backlight leak, top prestaties van de batterij, geen unlock lag, etc etc).BillSpaarbank schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:28:
[...]
Terug naar coolblue. Die ruilen hem binnen 14 dagen probleemloos voor je om voor een nieuwe. Kans is groot dat je bij apple een refurb krijgt of ze maken de lens schoon waarbij je de kans loopt dat er binnenkort weer stof in komt.
Verwijderd
Ik weet niet of mijn vraag nou hier thuishoort, of in het iOS topic. Maar als ik nu een nieuwe iPhone 6S koop, staat het automatisch uploaden naar de Cloud cq gedeelde fotostream dan automatisch(default) aan? Zo ja, kan ik dit vanaf de iPhone zelf ook (permanent) uitschakelen? Bedankt!
Ik weet niet of het standaard aan staat, maar uitzetten kan gewoon.
Ik heb het 16gb model, voor mij ruim voldoende. Je houd naast ios ongeveer 11gb over.
Mijn grootste gedeelte word gebruikt voor de filmrol (ca 4gb) en de grootste app is iMovie. Heb er geen games opstaan of andere grote apps, gebruik (nog) geen icloud, reservekopieën staan op de pc en al mijn genomen foto's en filmpjes worden elke keer bij aansluiten automatisch binnengehaald op de pc. Ik red mij hier prima mee, voor mij was de meerprijs voor het 64gb simpelweg niet nodig. Ieder zijn keuze al vind ik het gat 16>64 ook wat vreemd.
Ik heb het 16gb model, voor mij ruim voldoende. Je houd naast ios ongeveer 11gb over.
Mijn grootste gedeelte word gebruikt voor de filmrol (ca 4gb) en de grootste app is iMovie. Heb er geen games opstaan of andere grote apps, gebruik (nog) geen icloud, reservekopieën staan op de pc en al mijn genomen foto's en filmpjes worden elke keer bij aansluiten automatisch binnengehaald op de pc. Ik red mij hier prima mee, voor mij was de meerprijs voor het 64gb simpelweg niet nodig. Ieder zijn keuze al vind ik het gat 16>64 ook wat vreemd.
Tja, de ene loopt met de rest mee, de ander kiest zijn eigen pad. Dat de rest iets doet of heeft betekent meestal niet dat jij dat ook maar moet doen want dan ben je gewoon de zoveelste. Je kunt beter vanuit je eigen kracht uitgaan en dus naar je eigen cijfers en toekomstvisie kijken. Op basis daarvan neem je de beslissing.BillSpaarbank schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:40:
Je weet het mooi te brengenZo'n beetje alle high-end smartphones van 2015 hebben minimaal 32GB aan intern opslag aan boord. Als je een 4k video optie implementeert op je telefoon dan kom je gewoon niet weg met 16GB. De geheugenprijzen zijn momenteel een stuk goedkoper dan een paar jaar terug. 16GB is gewoon belachelijk.
Als we het over meningen gaan hebben weet ik er ook wel eentje. Ik vind het namelijk belachelijk dat ik extra geld neer moet tellen voor een 128GB iPhone terwijl een Mac mini voor minder over meer dan dat aan opslagcapaciteit beschikt en dat je niet eens kunt kiezen voor 256GB, zeker niet nu we dat 3D geheugen hebben. Daarbij is het ook wel raar dat je meer voor een iPhone betaald dan een complete computer a la de Mac mini. En zo weet ik er wel meer. Doet het er toe? Nee want de realiteit is gewoon anders en dan werkt het heel simpel: je koopt het of je koopt het niet. Apple stuurt net als de rest op basis van cijfers, die beïnvloed je op die wijze.
Ware het niet dat er enorm veel concurrentie is op cloud gebied met name van iets als Google Apps, Office 365 (veel gebruikt in het bedrijfsleven, leuke deals voor studenten/scholieren), dropbox. Zowel Google Apps en Office 365 liggen veel meer voor de hand omdat deze zich heel erg op het bedrijfsleven en het onderwijs richten. iCloud richt zich alleen op de individuele consument.Apple pakt op deze manier een hogere winstmarge op de 16GB modellen en ze verkopen daarnaast nog eens extra iCloud bundeltjes per maand. Slimme marketing.
Omdat Jantje en Pietje in de sloot springt moet de rest er maar achteraan springen? Nee, goeie onderbouwing... Het geklaag heeft gewoon te maken met niet willen betalen, voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, etc. Is niks mis mee als je dat wil maar wees een vent en geef het dan ook gewoon toe. Ik wil ook graag zo min mogelijk voor iets betalen.En het geklaag heeft niets met hoge eisen stellen te maken. In de prijsklasse van de iPhone mag je gewoon minimaal 32GB verwachten.
Ten eerste heb ik argumenten en ten tweede zijn ze niet onzin. Onzin is wat jij hierboven neer hebt gekalkt. Het bedrijfsleven kiest helemaal niet een 5s uit, het bedrijfsleven kiest datgene uit wat hun leverancier ze kan leveren of datgene wat de medewerker aanvraagt en ja dat moet vaak zo goedkoop mogelijk. Dan kom je niet vaak op de 6s uit maar ook niet op de 5s met 32 of 64GB. Juist dan kom je uit op de 16GB modellen want dat zijn de goedkoopste iPhones ongeacht of het een 5, 5c, 5s, 6, 6+, 6s of 6s+ is. Als de leverancier alleen de huidige modellen kan leveren omdat ze de andere niet meer hebben zit je aan die 6s 16GB en dat is eerder regel dan uitzondering (wie houdt er tegenwoordig nog een grote voorraad aan? en wie krijgt eenvoudig van Apple nog oude modellen?).XyritZz schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:33:
Je argumenten zijn trouwens onzin, het bedrijfsleven dat simpelere telefoons wil deelt geen 6s toestellen uit maar kiest voor een 5s die veel goedkoper is.
Deels ook om hun voorraden gewoon leeg te krijgen (voorraden kosten geld, oud spul helemaal omdat je dat deels moet afschrijven, eigenlijk draai je er verlies op).Dat is ook waar Apple rekening mee houdt, door regelmatig de oudere toestellen in nieuwe uitvoering uit te brengen, zo kwam er van de 5 een 5c en hebben ze eerder nog onder het 16GB model een 8GB model gereleased... speciaal om die budget/zakelijke markt te bedienen.
Dit is dus waarom je argumenten onzin zijn: het is loos gebrul. Er is geen enkele onderbouwing waarom er meer dan 16GB in moet zitten, waarom mensen dat zo voelen, wie dat dan zo voelen. Het zegt genoeg als men niet verder komt dan "ja maar de rest doet dat ook".De 6s is het toptoestel die over het algemeen juist door de meest trouwe klanten wordt gekocht, en het is belachelijk dat Apple er mee weg komt dat ze hun toptoestel met zo weinig geheugen uitrusten.
Kortom, kunnen jullie ook daadwerkelijk de noodzaak aantonen of blijven we vervallen in "ja maar de rest doet het ook!", "ja maar ik wil dat!", "ja maar je moet extra betalen!", "ja maar 32, 64, 128 is een mooie wiskundige volgorde"? Wanneer wordt er eens vanuit verkoop/bedrijfskundig oogpunt gekeken ipv wat je zelf het liefste zou willen?
Verwijderd
Kan dat geblaat over opslag en beperkingen niet eens ophouden? Wat interesseert het nou wat Apple daar in doet. Het is Apple hun keus om die opslag types te doen en onze keus om daar in mee te gaan en te kopen en voor de rest van de andere fabrikanten geldt hetzelfde. Sommige personen zijn er mee eens, andere zoeken complete complot theorieën. Geloof me je vind nog eerder marsmannetjes dan aanwijzingen dat Apple dit expres doet.
Ik had paar dagen geleden een vraag gesteld over de EarPods en Siri maar ik ben er achter gekomen dat het niet mogelijk is om Siri altijd te laten meeluisteren met de Apple EarPods in je oren.
Ik had paar dagen geleden een vraag gesteld over de EarPods en Siri maar ik ben er achter gekomen dat het niet mogelijk is om Siri altijd te laten meeluisteren met de Apple EarPods in je oren.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2015 01:05 ]
Ik vind €820 voor een telefoon wel erg veel zit nu te twijfelen tussen een 6 met 64 gb of de 6s met 16 gbfreaky35 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:19:
[...]
Absoluut een 64 nemen,16 gb heb je zo vol, ik weet niet of je er games op speelt, maar dan gaat het hard.
Of veel filmt, muziek op hebt staan.
ten eerste is namelijk de opslag al geen 16gb, maar rond de 15,dan gaat er nog heel wat af aan het besturingsysteem van de iphone, dan houd je iets van 10a 11 gb over?
Zou voor de 6S 16GB gaan..bevalt ie niet dan knal je hem MP op en ruil hem zo tegen een 6 64GB,zie ze regelmatig voorbij komen:)
Absoluut!, ik zou echt voor een 64gb gaan, 16gb is gewoon te weinig, vooral omdat je maar iets van 12 bruikbare ruimte overhoud. Als je veel muziek hebt, of ook films kijkt en spelletjes speelt, ben je er zo doorheen. Alleen al als je een video opneemt ben je al heel wat ruimte kwijt. Plus als je van plan bent de tel weer te verkopen, raak je die. Makkelijker kwijt denk ik.mikerijnders schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:04:
[...]
Ik vind €820 voor een telefoon wel erg veel zit nu te twijfelen tussen een 6 met 64 gb of de 6s met 16 gb
Verwijderd
Tanks voor de tip! Deed de pixel check zelf altijd heel omslachtig met full screen in de verschillende kleuren, maar nu de handige app gebruikt. En de aanhouder wint, heb er 3 tegelijk besteld en er zit er 1 tussen zonder krassen of dode pixelslaurensdbb schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:16:
[...]
Wil je direct zien als het scherm geen dode pixels heeft.. Download dan 'dead spotter' op de app-store.
Zou niet hierdoor voor de plus gaan, tenzij je die sowieso al liever zou willen.. Zou gewoon een paar 6s tegelijk bestellen en dan uitkiezen
Verwijderd
Weet niet wat het was, maar wel heel irritant, heb er uiteindelijk gewoon 3 tegelijk besteld, waar er gelukkig 1 tussen zat zonder schade/dode pixels.Martinus schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:16:
[...]
klinkt als slechte batch, heb er 2 gehad, prima schermen beide.
Heb sinds een week last van de rotation bug, ook gek, mss met 9.2 opgelost?
Van de rotation bug nog geen last gehad tot nu toe, heb hem als nieuw geconfigureerd staan.
Verwijderd
Zou ook zeker voor de 64 gb gaan, 16 gb zit zo vol.mikerijnders schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:04:
[...]
Ik vind €820 voor een telefoon wel erg veel zit nu te twijfelen tussen een 6 met 64 gb of de 6s met 16 gb
Verwijderd
Heb sinds vanmiddag via Coolblue tweedekansje een iPhone 6s+ 64gb Space Gray weten te bemachtigen. Toestel is nog geen maand oud maar ziet eruit als nieuw zonder beschadigingen. Gewoon via Coolblue nog 22 maanden garantie. Scheelde me toch weer 200 euro.
Kom vanaf een iPhone 6+ 64gb, maar toch voel ik wel verschil. Betere camera, stuk vlotter, multitasken gaat veel beter & 3D touch ben ik nu toch wel redelijk aan t gebruiken.
Zit er nog wel aan te denken om voor AppleCare+ te gaan.. Wat denken jullie?
Kom vanaf een iPhone 6+ 64gb, maar toch voel ik wel verschil. Betere camera, stuk vlotter, multitasken gaat veel beter & 3D touch ben ik nu toch wel redelijk aan t gebruiken.
Zit er nog wel aan te denken om voor AppleCare+ te gaan.. Wat denken jullie?
Apple care kan je niet meer afsluiten nu toch kan enkel de eerst maand dacht ik?
Volgens mij binnen 60 dagen: http://www.apple.com/nl/s...hone-6s-en-iphone-6s-plus
Verwijderd
Je kan het in een Apple store afsluiten binnen 30 dagen(welke trouwens nog niet om zijn. heb tot 14 nov de tijd). En idd wat Aardmens zegt, binnen 60 dagen via Apple Support.Roos79 schreef op zondag 08 november 2015 @ 21:51:
Apple care kan je niet meer afsluiten nu toch kan enkel de eerst maand dacht ik?
Maar ze gaan vermoedelijk wel uit van de eerste registratie van de iPhone en die zal bij jouw iPhone eerder liggen maar dat kan je zo zien op Apple natuurlijk.
De 6s is pas een maand uit dus met die 60 dagen zit het wel goed.Roos79 schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:42:
Maar ze gaan vermoedelijk wel uit van de eerste registratie van de iPhone en die zal bij jouw iPhone eerder liggen maar dat kan je zo zien op Apple natuurlijk.
Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.