jaydenjarno schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:59:
Voor de mensen die twijfelen om van Android naar iOS te gaan. DOEN!! Wat een verademing zeg. Apple kan echt niet meer dan Android. Ongeveer hetzelfde alleen minder te custumizen bij iOS. Maar wat blijft het toestel fijn werken zeg. Geen vertragingen of dingen. Alles werkt als hè het aanklikt. Niet echt de vinger op te leggen wat het lekkerder werken maakt maar meer een algemene ervaring met gebruik.
Mwah, ik heb hier een iPhone 5s 32GB naast een Xiaomi Mi4 64GB gehad en ik ben het niet met je eens.
- De Xiaomi kost nieuw minder dan de iPhone tweedehands
- De Mi4 heeft een beter scherm ( groter, scherper, fellere kleuren)
- De Mi4 heeft meer opslag
- De Mi4 voelt kwalitatief beter aan ( de iPhone voelt niet onstevig aan, maar wel als een stuk speelgoed omdat hij zo licht is)
- De Mi4 kan ten minste een fatsoenlijk aantal webpagina's open houden zonder dat er pagina's herladen moeten worden
- De Mi4 gaat met mijn gebruik makkelijk twee dagen mee, de iPhone haalt met zeer veel moeite nog geen dag
- De Mi4 heeft meer "smooth" animaties ( die iPhone-smoothness die mijn 3g destijds had is dus weg)
- iOS freezet, is instabiel
- De Mi4 heeft een betere camera met meer features
- De Mi4 is sneller, ook in het gebruik
Wat de iPhone beter kon:
- Navigeren ging smoother ( blijkbaar is de GPS module van de iPhone beter)
- Touch ID is geniaal, maar die knop maakte wel een vreemd geluid en voelt niet stevig aan
- Lightning is iets makkelijker in gebruik van micro-USB
- De muziek-app was lichtelijk beter- maar nog steeds onhandig
- Het toetsenbord was fijner als je eraan gewend was
Nu zijn er mensen die vinden dat iOS stabieler en smoother loopt en langer ondersteuning krijgt, maar dat is dus niet mijn ervaring. De iPhone had minimaal twee keer per dag freezes, mijn Mi4 heeft dat simpelweg niet. De iPhone liep ook merkbaar minder smooth. Wat ondersteuning betreft, ik krijg wekelijks updates, Stagefright was al twee maanden voordat het ontdekt was gepatcht in MIUI ( wat de Mi4 draait) en de Mi1, de eerste telefoon van Xiaomi, kreeg bijna vier jaar updates.
Dit alles neemt niet weg dat ik de iPhone 6s een interessant toestel vindt, maar als we naar toestellen gaan kijken die
wel een fatsoenlijke prijs hebben ( want wat is die 6s krankzinnig duur) vind ik dat Apple simpelweg verliest. Als ik onbeperkt geld had zou ik er een 6s bijkopen om te kijken of ik het wat vind, maar dat heb ik helaas niet

Wat aan de iPhone ook mooi is is de beestachtige SoC en de snelle opslag.
Nu weet ik dat er mensen gaan zeggen dat "je een defect model had" maar daar geloof ik niks van. Technisch was het ding nog 100% goed. Hetzelfde werd namelijk gezegd toen ik een BB Z10 gekocht had om te kijken of dat wat was. Volgens de gebruikers van dat ding moest die van mij wel defect zijn, want ja, hij werkte bij mij niet zo perfect als zij me wijs wilden maken dat hij was. Zelfs toen ik een andere haalde, die precies hetzelfde deed, wilden ze nog beweren dat ik twee defecte modellen had...
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 31-10-2015 11:43
]