Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kayce schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:13:
Ik ga voor een 2e swap. Scherm is an sich prima, maar er zit een wazige vlek die van een afstandje behoorlijk zichtbaar is. Voor nu geen ramp, maar wil verergeren voorkomen.

Nee, de reden dat 'ie toch teruggaat is de batterijduur. Gisteren Fitstar gebruikt, een app met voornamelijk filmpjes. Die snoepte in een half uur tijd 20% van mijn batterij af. Ligt het aan de app? Misschien, maar mijn iPhone 5S doet het zelfs nog beter wat dat betreft.

Fingers crossed: Maar als het weer een Samsung chip betreft OF een matig scherm, dan gaat ook die retour en ga ik gewoon naar de Apple Store zelf.

OCD of niet: Ik wil een product wat voor 99% bevalt. Die 1% marge gun ik ze dan.
Als het niet goed voelt moet je inderdaad voor een swap gaan. Ik had dezelfde donkere vlek/vlekken. Het stoorde me in het begin, maar na een paar dagen viel het me echt niet meer op. Uiteindelijk toch een swap gedaan i.v.m. een ander probleem en nu een perfect scherm te pakken zonder vlekken.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

Had gisteravond na opladen van mijn iphone 6s plus dat ie maar bleef hangen op 100 procent, ook na een half uur gebruik ofzo. Ff gegoogled en er bleken meer mensen last van te hebben: https://discussions.apple.com/thread/7246165

Blijkt dat het vooral gebeurt bij mensen die candy crush spelen en daarbij de tijd handmatig veranderen. De batterij zou daardoor in de 'war' raken.
Het lijkt erop dat in mijn geval deze bug naar voren kwam door die automatische verandering naar de wintertijd gisteren.

Op zich met een reboot verholpen (afkloppen: weet niet of hij weer raar gaat doen als ik hem zo weer oplaadt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-09 14:31

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Kyo schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:36:
Had gisteravond na opladen van mijn iphone 6s plus dat ie maar bleef hangen op 100 procent, ook na een half uur gebruik ofzo. Ff gegoogled en er bleken meer mensen last van te hebben: https://discussions.apple.com/thread/7246165

Blijkt dat het vooral gebeurt bij mensen die candy crush spelen en daarbij de tijd handmatig veranderen. De batterij zou daardoor in de 'war' raken.
Het lijkt erop dat in mijn geval deze bug naar voren kwam door die automatische verandering naar de wintertijd gisteren.

Op zich met een reboot verholpen (afkloppen: weet niet of hij weer raar gaat doen als ik hem zo weer oplaadt).
[offtopic mode] :+ toch grappig dat je gestraft wordt voor valspelen haha :P [/offtopic mode]

Wel apart, mijn batterij bleef vanochtend een paar procenten hangen had ik het idee, maar hij liep met een sprongetje van ~5% wel door. Ben nu eigenlijk benieuw of het een bug is eigenlijk, haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 20:16
En weg is iPhone 2! Fingers crossed voor een TSMC + uniform scherm zonder gele waas!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 21:37
Kayce schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:26:
En weg is iPhone 2! Fingers crossed voor een TSMC + uniform scherm zonder gele waas!
why the focus op tsmc. Die "gate" is toch allang gesloten? Ben wel benieuwd of je nu een goede tel in jouw beleving krijgt.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 09:54
Net mijn nieuwe 6s 64 binnen (over van de 5s) na de install toch eens ff kijken en de rechtstreeks van apple toegezonden 6s is inderdaad een TSMC.

Maakt mij niets uit hoor maar om wat zout in de wonden te strooien ;)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:15
Sinds afgelopen zaterdag een iPhone 6s plus in bezit, best een overstap van de 5s maar went erg snel:).

Toch heb ik me twijfels over de homebutton. Deze maakt beduidend meer geluid dan me oude telefoon de 5s. Na wat onderzoek op het internet lees ik al snel dat ik niet de enigste ben die dit vind.

Echter lees ik ook veel over een los zittende homebutton. Ik moet zeggen dat wanneer ik goed grip heb op de homebutton dat ik hem ook wat heen en weer voel gaan. Wanneer ik hem lichtjes aanraak en het dan probeer zit hij wel goed op zijn plek.

Ik was benieuwd of er hier mensen zijn die het zelfde ervaren en wanneer voor jullie de marge teveel is om terug te gaan naar apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bandeleros schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:59:
Sinds afgelopen zaterdag een iPhone 6s plus in bezit, best een overstap van de 5s maar went erg snel:).

Toch heb ik me twijfels over de homebutton. Deze maakt beduidend meer geluid dan me oude telefoon de 5s. Na wat onderzoek op het internet lees ik al snel dat ik niet de enigste ben die dit vind.

Echter lees ik ook veel over een los zittende homebutton. Ik moet zeggen dat wanneer ik goed grip heb op de homebutton dat ik hem ook wat heen en weer voel gaan. Wanneer ik hem lichtjes aanraak en het dan probeer zit hij wel goed op zijn plek.

Ik was benieuwd of er hier mensen zijn die het zelfde ervaren en wanneer voor jullie de marge teveel is om terug te gaan naar apple.
Als hij het gewoon doet is dat voor mij reden genoeg om niet terug te gaan. Tenzij je een oorverdovende Klik hoort als je erop drukt natuurlijk :+

Op internet klaagt iedereen natuurlijk, daar lijken enkele tientallen homeknopjes met een klik al snel een probleem. Mensen klagen nou een maal graag.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bandeleros schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:59:

Ik heb hetzelfde probleem met m'n 6s. De eerste 2 dagen had ik geen problemen, maar het geluid is nu ook nogal hard als ik op de homeknop druk. Ik stoor me er persoonlijk mateloos aan. Ik kan overigens niet zeggen dat hij bij mij los zit, maar het voelt en klinkt goedkoop. Het is m'n eerste iPhone, dus ik wist eerst niet of ik me hier zorgen over moest maken, maar het blijkt inderdaad een terugkerend verschijnsel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenvdk schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:22:
[...]

Reserve kopie.

En het is niet dat ik geen statusbalk krijg hij blijft gewoon 3 seconden op het unlock scherm hangen
Heb ik ook gehad, clean install gedaan en nu werkt ie perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:03:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met m'n 6s. De eerste 2 dagen had ik geen problemen, maar het geluid is nu ook nogal hard als ik op de homeknop druk. Ik stoor me er persoonlijk mateloos aan. Ik kan overigens niet zeggen dat hij bij mij los zit, maar het voelt en klinkt goedkoop. Het is m'n eerste iPhone, dus ik wist eerst niet of ik me hier zorgen over moest maken, maar het blijkt inderdaad een terugkerend verschijnsel te zijn.
Geluid is wat harder inderdaad, maar de 6 van me vriendin klinkt ook wat harder dan dat ik gewend ben van mijn 5s. Die homeknop lijkt alleen wat te wiebelen als ik met mijn vinger de homeknop wat probeer te bewegen. Voelt duidelijk dat de homeknop in het midden vast zijn aan zijn mechanisme zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bandeleros schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:12:
[...]

Geluid is wat harder inderdaad, maar de 6 van me vriendin klinkt ook wat harder dan dat ik gewend ben van mijn 5s. Die homeknop lijkt alleen wat te wiebelen als ik met mijn vinger de homeknop wat probeer te bewegen. Voelt duidelijk dat de homeknop in het midden vast zijn aan zijn mechanisme zeg maar.
of het nou vaker voorkomt of niet, ik vind het toch wel een mankement dat niet past bij een toestel in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moodshifter
  • Laatst online: 25-03 12:32
sww89 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 23:25:
Ik heb nog nooit dat freeze probleem gehad eigenlijk. Ik heb geen Facebook.

Ik heb alleen de laatste dagen af en toe last van een rotatiebug waar de 6 Plus ook al mee te maken had volgens mij. Namelijk dat wanneer ik mijn 6s Plus op iOS 9.1 ontgrendel, het scherm in landscape staat en naar portrait draait terwijl ik hem altijd gelockt in portrait gebruik. Als ik vervolgens bepaalde apps na gebruik sluit, en dus weer terug ga naar het springboard, hetzelfde rotatieritueel wordt herhaalt.

Maar ik kan er ook weer dagen lang geen last van hebben. Ben er dus ook niet achter of het probleem zich bij bepaald gebruik voordoet.
Afgelopen zaterdag in de apple store in den haag een tijdje met beide devices gespeeld (ook verschillende varianten qua kleur) en dit viel me echt op bij de plus. Ik ergerde me er al dood aan in de winkel. En mede daardoor ga ik voor de 6s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
Moodshifter schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:35:
[...]

Afgelopen zaterdag in de apple store in den haag een tijdje met beide devices gespeeld (ook verschillende varianten qua kleur) en dit viel me echt op bij de plus. Ik ergerde me er al dood aan in de winkel. En mede daardoor ga ik voor de 6s.
Dan zou ik ook nog even langs de Store in Amsterdam gaan. Daar hebben ze er geen last van (toen ik er was in ieder geval).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:38:
[...]

of het nou vaker voorkomt of niet, ik vind het toch wel een mankement dat niet past bij een toestel in deze prijsklasse.
Het gaat niet om het mankement, het gaat om hoe men daarmee omgaat. Vroeger was men daadkrachtig: mankeerde er iets aan dan ging je terug en regelde je dat gewoon. Niet dat verwijfde gedoe van tegenwoordig (=overal en nergens op internet lopen klagen) met de meeste onrealistische verwachtingen.

Reviews waren ooit nog wel eens handig maar tegenwoordig zit je ofwel met gesponsorde content/advertorials of onrealistische mensen. Aan beide heb je niks want het is ofwel te positief of te negatief waardoor je geen correct beeld krijgt. Ik lees ze tegenwoordig met een pak zout en als het product dan toch een mankement vertoond dan hebben we daar de garantie voor. Wat heb je er aan als je er een compleet drama van maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen waar de batterij sinds de final van 9.1 keihard gaat?

Tot de laatste Closed beta nergens last van en sinds afgelopen week is het dwijlen met de kraan open.

Vanmorgen 11:00 van de lader. Nu alweer 9%.

Edit:
Mm ik moet het bij Safari zoeken. Bijna niet gebruikt, toch 45%

Afbeeldingslocatie: http://a57.tinypic.com/2r6gyg1.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 26-10-2015 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

http://forums.imore.com/i...phone-samsung-tsmc-5.html

Lees deze pagina eens door van die thread. Tomshardware heeft hun eigen meer op real life gebruik gebaseerde tests gedraaid en geconcludeerd dat juist de Samsung meer batterij besparend zou zijn. 3,5 tot 10,8 procent kan het schelen! Hoop dat je inderdaad de TSMC chip te pakken hebt, lekker meer batterijverbruik in real life, maar ach, je kan in ieder geval geekbench draaien en staren naar hun cijfertjes >:) ;)

Maar even serieus. Het is vrij onduidelijk eigenlijk welke chip nu echt de beste is. De ene zegt dit, de andere dat. Daarom verspil ik ook geen moeite en heb ik ook nooit de drang gehad om met die app te checken welke chip ik heb.

[ Voor 17% gewijzigd door Kyo op 27-10-2015 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 20:52
Kyo schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 01:07:
[...]

http://forums.imore.com/i...phone-samsung-tsmc-5.html

Lees deze pagina eens door van die thread. Tomshardware heeft hun eigen meer op real life gebruik gebaseerde tests gedraaid en geconcludeerd dat juist de Samsung meer batterij besparend zou zijn. 3,5 tot 10,8 procent kan het schelen! Hoop dat je inderdaad de TSMC chip te pakken hebt, lekker meer batterijverbruik in real life, maar ach, je kan in ieder geval geekbench draaien en staren naar hun cijfertjes >:) ;)

Maar even serieus. Het is vrij onduidelijk eigenlijk welke chip nu echt de beste is. De ene zegt dit, de andere dat. Daarom verspil ik ook geen moeite en heb ik ook nooit de drang gehad om met die app te checken welke chip ik heb.
Dit is typisch een voorbeeld van ach, ik lul maar met de menigte mee, de chipgate is gewoon onzin. Hoop voor hem ook dat die een TSMC krijgt, komt er volgende week een bechmark dat de SS chip beter is, gaat die weer terug naar de Apple store voordat haha!

Maar wat zeuren mensen toch tegenwoordig veel over alles, ben er echt verbijsterd over... Bedoel een foutief scherm of dode pixels oke, maar een te harde klik? Of een verkeerde chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:26
Grappig genoeg had ik gisteren nagenoeg precies hetzelfde gebruik als het screenshot dat daar geplaats werd dus ik denk dat het in het algemeen de beide chips elkaar weinig zullen ontlopen.
Er zullen heus wel dingen zijn waar de ene een paar punten beter zal scoren dan de andere maar gebruikt ook niet iedereen zijn telefoon anders?

[ Voor 28% gewijzigd door Roos79 op 27-10-2015 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
  • Laatst online: 01-01 20:16
Jeffrey0416 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 02:30:
[...]

Dit is typisch een voorbeeld van ach, ik lul maar met de menigte mee, de chipgate is gewoon onzin. Hoop voor hem ook dat die een TSMC krijgt, komt er volgende week een bechmark dat de SS chip beter is, gaat die weer terug naar de Apple store voordat haha!

Maar wat zeuren mensen toch tegenwoordig veel over alles, ben er echt verbijsterd over... Bedoel een foutief scherm of dode pixels oke, maar een te harde klik? Of een verkeerde chip?
Dat heb ik mezelf na veel pijn en moeite ook wijsgemaakt... Totdat ik 20% batterijlading zag verdwijnen in 30 minuten. En dat met een heel normale app (FitStar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 20:52
Kayce schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:46:
[...]

Dat heb ik mezelf na veel pijn en moeite ook wijsgemaakt... Totdat ik 20% batterijlading zag verdwijnen in 30 minuten. En dat met een heel normale app (FitStar).
Toch vreemd, ik heb gisteren bijna een uur zitten kloten op Fallout shelter, toch zwaarder als de Fitstar app lijkt me, ongeveer op 40 a 50% helderheid. Kostte me ongeveer 14%, met een samsung chip. Dusja idk, zal wel aan mij liggen maar werkt prima :P

*EDIT*

Nu moet ik wel toegeven dat ik een Chinese variant heb 8)7 , heb hem gekocht in de Apple Store in Beijing... Misschien zijn er op dat gebied ook verschillen! Staan zelfs Chinese letters op mijn achterkant, en zover heeft nog niemand, maar dan ook niemand, een Chinees model getest :+ :+ :+

[ Voor 22% gewijzigd door Jeffrey0416 op 27-10-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:10
Er zijn ook apps die slecht met de batterij omgaan. Meest recente voorbeeld is Facebook. Het ligt dus lang niet altijd aan de chip of het besturingssysteem.

Vroeger was het makkelijk, was er maar 1 courante iPhone versie. Nu zijn het er legio, aangezien de 4s nog steeds wordt ondersteund. Allemaal andere hardware en software die ondersteund moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 10:36
Ik doorzocht dit topic op "bumper" maar kom weinig tegen.

Vroeg me af of er mensen waren die net als ik een goede bumper zochten voor hun Iphone 6S (plus) en toch graag zouden willen dat bij een bumper die toch op de mm nauwkeurig wordt gefabriceerd, een nieuwe versie wordt uitgebracht voor de S varianten.

Ik heb bijvoorbeeld nu de volgende bumper besteld via Ebay en deze om mijn 6S Plus gedaan, past toch nét niet lekker!
Vermoedelijk door het minieme verschil in dikte tussen de 6 en de 6S modellen.
De rand van deze bumper is dus bedoeld om nipt uit te steken zodat je bij het neerleggen van je phone met de achterkant de oppervlakte niet raakt...dat is dus voor mn gevoel nu net weg!

http://www.ebay.de/itm/111623388291?

Ook had ik er liever eentje in rose gold natuurlijk.
Iemand al dergelijke bumpers speciaal voor 6S (plus) toestellen gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardmens
Nasty Nate schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:53:
Iemand al dergelijke bumpers speciaal voor 6S (plus) toestellen gespot?
Ik denk dat je hier meer info kunt vinden: [iPhone 6 & 6 Plus] Hoesjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-10 21:34
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:04:
[...]

Heb ik ook gehad, clean install gedaan en nu werkt ie perfect!
clean install werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

Heb weer zoiets vaags. Ik doe de iphone 6s plus op de lader (4% over), na tien minuten check ik mijn tel, staat ie nog steeds op 4. Moment later spring ie naar 27%, 2 minuten later naar 13%, daarna 16% en is uiteindelijk gaan settlen op 14%. Vanaf dat moment begon ie normaal 'gedrag' te vertonen bij het opladen...

Niemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Kyo schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:16:
Heb weer zoiets vaags. Ik doe de iphone 6s plus op de lader (4% over), na tien minuten check ik mijn tel, staat ie nog steeds op 4. Moment later spring ie naar 27%, 2 minuten later naar 13%, daarna 16% en is uiteindelijk gaan settlen op 14%. Vanaf dat moment begon ie normaal 'gedrag' te vertonen bij het opladen...

Niemand dit probleem?
Dat percentage is ook maar een cijfer. Het opladen van een batterij is een natuurkundig proces dat start (of niet) wanneer je hem aansluit.

Mijn tip: zet het percentage icoon uit en gebruik je telefoon gewoon.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

SirLenncelot schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:35:
[...]

Dat percentage is ook maar een cijfer. Het opladen van een batterij is een natuurkundig proces dat start (of niet) wanneer je hem aansluit.

Ik kom van Android en daar is het me nog nooit voorgekomen, dus vond het een beetje vreemd. Dacht/denk aan een defecte batterij ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
draai sinds het weekend 9.1 lijkt me prima versie. Draait soepel en accu gaat goed mee, mss ook eindelijk goed opgeladen na een swap recentelijk. 1 gek ding, mijn settings/instellingen app crashed om de dag. moet ik dus 2 keer duiken, iemand ook? gelukkig gewoons bug, zal wel opgelost worden met 9.1.1

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Ook handig om het over een hele week te monitoren ipv een paar dagen. Dat geeft een nauwkeuriger beeld. Daarbij kun je ook beter gebruik maken van het batterij overzicht in Instellingen ipv het percentage wat bij de accu in het menubalkje staat. Sinds iOS 9 kun je daar niet alleen zien hoeveel procent een app je accu gebruikt heeft in de afgelopen 7 dagen of 24 uur maar ditzelfde ook in tijd.

Dat het percentage bij het opladen schommelt is vrij normaal want heel simpel gezegd is die stroomtoevoer ook niet altijd constant. Zeker niet bij li-ion/lipo waarbij een controller moet zorgen dat de cel niet overbelast wordt (warmte speelt hier bijv. een hele belangrijke rol) of wanneer je de telefoon gebruikt (actief maar vergis je ook niet in apps die op de achtergrond draaien).

Buiten dat zijn dit soort percentages ook niet meer dan indicatief. Het zorgt ervoor dat je een inschatting kunt maken hoe lang je nog met je smartphone kunt (of anders gezegd: wanneer je 'm aan de lader moet gaan hangen). Houdt er rekening mee dat hetgeen wat je met je smartphone doet ook bepalend is. Gamen slurpt een accu harder leeg dan muziek luisteren. Dat percentage kan daardoor al hard dalen. Sommige apps hebben last van wat bugs waardoor deze ook weer meer stroom gebruiken wanneer ze in de achtergrond draaien. Whatsapp en Facebook zijn daar voorbeelden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, ik heb mijn standaard toetsenbord voor berichten apjes enz enz...
Maar nu komt het , als ik hem op Engels zet krijg ik een heel mooi balkje boven mijn toetsenbord met allemaal woord suggesties voor het volgende woord. Waarom is dit niet bij Nederlandse toetsenbord ? Of kun je dat ergens instellen?? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:28:
Even een vraagje, ik heb mijn standaard toetsenbord voor berichten apjes enz enz...
Maar nu komt het , als ik hem op Engels zet krijg ik een heel mooi balkje boven mijn toetsenbord met allemaal woord suggesties voor het volgende woord. Waarom is dit niet bij Nederlandse toetsenbord ? Of kun je dat ergens instellen?? Alvast bedankt
De Nederlandse taal wordt nog niet ondersteund voor die feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je, dan maar swiftkey gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:15

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik had een i6, en nu de i6S. Het valt me op dat de 6S merkbaar sneller is in het dagelijks gebruik, hebben jullie dat ook?

Vraagje, want volgens mij worden de timelapse opnames in FullHD geschoten, en niet in 4K. Kun je dit veranderen?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 13:40

ronaldm3

Apple Watch :)

SalimRMAF schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 02:19:
Ik had een i6, en nu de i6S. Het valt me op dat de 6S merkbaar sneller is in het dagelijks gebruik, hebben jullie dat ook?

Vraagje, want volgens mij worden de timelapse opnames in FullHD geschoten, en niet in 4K. Kun je dit veranderen?
1: Vragen naar de bekende weg :)
2: Klopt idd 4K is alleen mogelijk bij het filmen en niet met timelapse, slomo of wat dan ook.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbaa
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:36
Ik krijg morgen mijn salaris gestort en ben van plan om een 6s zilver 64GB te bestellen.

Nou was ik in de eerste instantie van plan om deze te bestellen bij Coolblue maar daar is hij momenteel niet op voorraad.. en via de reguliere Apple website wel.

Zijn er voordelen / nadelen verbonden aan het bestellen bij Apple zelf? Coolblue heeft zo'n geweldige service.. :P

Graag jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 23:56
Akentoch schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:55:
Ik krijg morgen mijn salaris gestort en ben van plan om een 6s zilver 64GB te bestellen.

Nou was ik in de eerste instantie van plan om deze te bestellen bij Coolblue maar daar is hij momenteel niet op voorraad.. en via de reguliere Apple website wel.

Zijn er voordelen / nadelen verbonden aan het bestellen bij Apple zelf? Coolblue heeft zo'n geweldige service.. :P

Graag jullie advies!
Voordelen via AS, namelijk 1 jaar fabrieksgarantie via Apple en 1 jaar consumentenrecht via Apple. Oftewel, 2 jaar garantie via Apple en dat brengt veel voordeel met zich mee. Service is geweldig zonder tussenstation.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbaa
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:36
Aka, gewoon bij Apple bestellen dus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Akentoch schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:15:
Aka, gewoon bij Apple bestellen dus? :)
Als ik m'n iPhone weer los koop dan wordt het zeker weer de AS. Ook met abo evenaren ze de aanbiedingen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 19:00
Heren,

Kennen jullie een App waar je je prive fotos kan uploaden (betrouwbare app) en een lock (toegangscode) kan plaatsen zodat niemand erin kan komen behalve jij?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79

Graag jullie advies!
Via cb al weken niet tot slecht leverbaar dus als je hem snel wil Apple zelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thugnificent
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-10 11:21
Anonymous_ schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:29:
Heren,

Kennen jullie een App waar je je prive fotos kan uploaden (betrouwbare app) en een lock (toegangscode) kan plaatsen zodat niemand erin kan komen behalve jij?

Groetjes
ik weet kycalc goed is om foto's te vergrendelen met touch id en wachtwoord. uploaden zelf weet ik niet zeker, is wel de moeite waard om naar te kijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Ik heb sinds kort ook een nieuwe iPhone 6s 64 gb Space Gray als vervanging van mijn iPhone 5s.
Wat een vooruitgang in batterij:).

Waar mijn vorige iPhone rond de 30-40% zat op het einde van een werkdag zit de 6s nog rond de 70%.
Rond 23:00 voor het slapen gaan staat hij nog op ~40-50%.

Ik heb dan wel een Samsung chip maar ik merk er niks van:), heb zaterdag de halve dag lopen gamen op de iPhone en heb hem totaal niet aan de lader hoeven te hebben.

Wat ik wel zo willen is dat een Live Photo automatisch animeert bij de achtergronden / in het foto album, is dit in te stellen?(Dus geen deep press)

[ Voor 14% gewijzigd door Ferluci92 op 28-10-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 19:00
Redondo1982 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:23:
[...]

Als ik m'n iPhone weer los koop dan wordt het zeker weer de AS. Ook met abo evenaren ze de aanbiedingen op internet.
gaan ze ook mee met de prijzen van bv coolblue ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
MNTN schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:22:
[...]

gaan ze ook mee met de prijzen van bv coolblue ?
Voor zover ik weet wel.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:34 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik ben van plan een wit zilvere iPhone 6s 64gb te kopen in de vs maar waar moet ik op letten?

Gr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:37:
Hallo,
Ik ben van plan een wit zilvere iPhone 6s 64gb te kopen in de vs maar waar moet ik op letten?

Gr
Of je geen gouden of zwarte krijgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:37:
Hallo,

Gr
Serienummer of modelnummer, zodat je mobiel internet kan ontvangen in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Redondo1982 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:53:
[...]

Of je geen gouden of zwarte krijgt :+
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:50:
[...]
Serienummer of modelnummer, zodat je mobiel internet kan ontvangen in Europa.
dacht echt dat dit nog een fabeltje was, ff zoeken levert id. 4 modellen in de US, 2 zoals in de EU en 2 alleen LTE.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb sinds gisteren de iPhone 6s+ 128gb space grey en ik heb een vraag erover.

Zijn er mensen die Vodafone hebben en ook 4g+ actief hebben? Zo ja geeft hij bij jullie dan alleen 4g aan of een 4g+ icoon?

Ik kom van de Note 4 en ik had overal waar ik was (Groningen en hoogezand) 4g+ bij mijn netwerk staan maar mijn iPhone geeft alleen 4g aan terwijl ik op de exact dezelfde locaties ben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Soms zegt het weinig heb je ook gekeken welke snelheid je had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja rond de 27 Mbps haal ik upload en download het ging mij erom of je ook die + krijgt of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:35:
Ja rond de 27 Mbps haal ik upload en download het ging mij erom of je ook die + krijgt of niet
Je krijgt geen + te zien. Alleen 4g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

robertwebbe

Robert Webbe

Dit was mijn beste 4G+ speedtest:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/751/21971512060_bd8473c538_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lotfiej schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 19:40:
[...]

Je krijgt geen + te zien. Alleen 4g
Hartstikke bedankt!!!!

Dan weet ik het nu ook en kan ik het aan Vodafone vertellen aangezien hun dit ook niet wisten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeCloony
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-08-2024
Heeft iemand nog nog problemen met het spontaan uitvallen van de 6s ?

Mijn iphone heeft dat een aantal keren gehad, maar na de installatie van 9.1 is het nog niet voorgekomen.
Ik vraag me af of het probleem is opgelost. Op internet lees ik ook geen recente problemen meer.

Iemand last met een 6s /ios 9.1 die spontaan uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Je heb er geen probleem meer mee maar vraagt er toch naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofdcoach
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10 09:44
Kreeg vanochtend een melding dat ik mijn passcode opnieuw moest invullen omdat TouchID 48 uur niet zou zijn gebruikt. Alleen is heb ik deze uiteraard gewoon gebruikt in de afgelopen 48 uur. :+ Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik heb nou een paar keer zoiets gehad:
Facebook app:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8doVHdzQsAtYnxBdT4zm6OA5/thumb.png
Hierbij is het beeld naar beneden verplaatst met een grijs vlak erboven.
Kickstarter app:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UBeMaqrAStSE0DXQHp7d7fhk/thumb.png
Hierbij is er gewoon een donker vlak vanaf rechts over het beeld geschoven.

Ik heb nog geen idee hoe ik het voor elkaar kreeg, maar het weer wegkrijgen was meestal de app afsluiten of heen en weer switchen tussen verschillende apps.

[ Voor 12% gewijzigd door Apie! op 30-10-2015 10:08 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmldrs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:53
Apie! schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:05:
Ik heb nou een paar keer zoiets gehad:
Facebook app:
[afbeelding]
Hierbij is het beeld naar beneden verplaatst met een grijs vlak erboven.
Kickstarter app:
[afbeelding]
Hierbij is er gewoon een donker vlak vanaf rechts over het beeld geschoven.

Ik heb nog geen idee hoe ik het voor elkaar kreeg, maar het weer wegkrijgen was meestal de app afsluiten of heen en weer switchen tussen verschillende apps.
Bovenste is een feature genaamd Reachability. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022

Graag jullie advies!
Hier hetzelfde.
Mijn galaxy s3 is aan het begeven, maar de 64/128gb is vrijwel nergens voorradig.
Via Apple zelf duurt het 1 of 2 dagen, maar geen idee hoe je garanties/problemen moet afhandelen.
In een fysieke winkel kan je hem gewoon binnensteken en zij doen de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoofdcoach schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:32:
Kreeg vanochtend een melding dat ik mijn passcode opnieuw moest invullen omdat TouchID 48 uur niet zou zijn gebruikt. Alleen is heb ik deze uiteraard gewoon gebruikt in de afgelopen 48 uur. :+ Meer mensen hier last van?
Ik heb dit op mijn iPad Air 2 (iOS 9.1.). Had het ook al in eerdere versies van iOS 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
Den Deze schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:03:
[...]

Hier hetzelfde.
Mijn galaxy s3 is aan het begeven, maar de 64/128gb is vrijwel nergens voorradig.
Via Apple zelf duurt het 1 of 2 dagen, maar geen idee hoe je garanties/problemen moet afhandelen.
Apple heeft verschillende fysieke winkels en de service is echt heel erg goed. Mocht je een garantiegeval hebben, dan wordt het terplekke meteen geregeld. Bij andere winkels kan je het eerste jaar wel bij apple zelf terecht, maar daarna alleen bij de betreffende winkel. Zij zullen bij een garantiegeval het toestel opsturen naar een reparatiecentrum en dit kost tijd. Daarnaast is de vraag of het dan dezelfde kwaliteit is die apple geeft.
Sommige winkel bieden wel weer gratis drie jaar garantie ipv twee. Het blijft een persoonlijke voorkeur, maar ik zou voor de apple store gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
Justin_ schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:58:
Gisteren weer gemerkt dat bereik belabberd is. zat met wat mensen te eten in het cetrum, van een grote stad. Mijn tel (6s) had geen bereik, 5s en 4s bij mij aan tafel hadden half tot volledig bereik.
Apple support kon mij ook niet helpen. Dan maar swappen (irritant dat ik mijn screenprotector kwijtraak maargoed).
@justin_ Ik vroeg mij af of jij had geswapped en wat nu jouw ervaringen zijn qua bereik.

@all ik zit zelf op een grensgebied van bereik bij mijn provider. Daarom is bereik voor mij wel een dingetje. Nu lees ik op verschillende plekken wat minder goede dingen over het bereik met de 6s plus. Hoe is jullie ervaring en eventueel in vergelijk met een ander toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
MNTN schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:31:
[...]

@justin_ Ik vroeg mij af of jij had geswapped en wat nu jouw ervaringen zijn qua bereik.

@all ik zit zelf op een grensgebied van bereik bij mijn provider. Daarom is bereik voor mij wel een dingetje. Nu lees ik op verschillende plekken wat minder goede dingen over het bereik met de 6s plus. Hoe is jullie ervaring en eventueel in vergelijk met een ander toestel?
Na swap nog weinig verbetering. Naar KPN winkel gegaan: nieuwe simkaart die ik had gekregen was brak. Nu beter bereik, maar 4g valt nog steeds tegen (telefoon switched direct naar 3g bij bellen). Ook in diverse gebouwen weinig bereik en langzaam internet. Heb het idee dat dit met mijn nexus 5 niet zo was.. Zal van de week even teruggaan naar het restaurant waar mijn verbinding helemaal weg was.

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:43 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kortenhoef86
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Justin_ schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:44:
[...](telefoon switched direct naar 3g bij bellen)
Dat is correct. VoLTE is nog niet actief, dus spraakverbindingen lopen via 2G/3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kortenhoef86 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:19:
[...]

Dat is correct. VoLTE is nog niet actief, dus spraakverbindingen lopen via 2G/3G.
Maar hebben we wel hd voice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:51
HD Voice ligt toch gewoon aan de provider. Bijv Vodafone heeft dat op het 3G-netwerk uitgerold.
Als je echt HD Voice wil moet je trouwens gewoon Facetime Audio bellen, dat is magnifiek.

[ Voor 32% gewijzigd door SidewalkSuper op 30-10-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kortenhoef86
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Jazeker, maar wel afhankelijk van provider en toestel. Leesvoer:
reviews: Een einde aan blikkerig bellen - hd-voice en bellen over 4g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Den Deze schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:03:
[...]

Hier hetzelfde.
Amac wil soms ook nog enkele op voorraad hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:14:
HD Voice ligt toch gewoon aan de provider. Bijv Vodafone heeft dat op het 3G-netwerk uitgerold.
Als je echt HD Voice wil moet je trouwens gewoon Facetime Audio bellen, dat is magnifiek.
Klopt ik had het op mijn note 4 praktisch standaard maar omdat dat geluid als vanzelfsprekend is hoor ik het verschil niet als je een note 4 tegenover de iPhone 6s plus qua speaker en microfoon vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
Bandeleros schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:12:
[...]

Even een update van mijn kant.

Gister avond bij de apple store geweest (genius afspraak) over mijn homebutton (iPhone 6s plus).
Ze hebben een diagnostische test uitgevoerd, bleek niet te werken zoals het zou moeten volgens de test.
Over de gebruikservaring had ik echter geen problemen, meer over het mechanisme wat zeer goedkoop aanvoelde.

Telefoon is ter plekke omgeruild en inderdaad me gevoel zat goed. Homebutton van me nieuwe telefoon voelt veel solider aan. Ik ben er erg tevreden over en kan nu volop genieten van de 6s plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 20:52

Tom Yam

(>'.')>

SirLenncelot schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:35:
[...]

Deze opmerking is voor mij een soort van mini-openbaring geweest. Gewoon niet zo stressen op dat percentage! Dank!

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Ik gebruik zelf KPN en zou dus over 4g moeten kunnen bellen. Wellicht een instelling verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:51
Nee, zoals hierboven staat is het niet actief. :)
In Nederland werkt het nog zo dat je niet over 4G kan bellen.

Op het moment dat providers dit beschikbaar maken, zal je een ipcc-update krijgen die je dan moet accepteren op je iPhone.

Het is dus volkomen normaal dat je iPhone naar 3G of 2G terugschakelt op het moment dat je gaat bellen.

[ Voor 93% gewijzigd door SidewalkSuper op 30-10-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10 07:39
Voor de mensen die twijfelen om van Android naar iOS te gaan. DOEN!! Wat een verademing zeg. Apple kan echt niet meer dan Android. Ongeveer hetzelfde alleen minder te custumizen bij iOS. Maar wat blijft het toestel fijn werken zeg. Geen vertragingen of dingen. Alles werkt als hè het aanklikt. Niet echt de vinger op te leggen wat het lekkerder werken maakt maar meer een algemene ervaring met gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaydenjarno schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:59:
Voor de mensen die twijfelen om van Android naar iOS te gaan. DOEN!! Wat een verademing zeg. Apple kan echt niet meer dan Android. Ongeveer hetzelfde alleen minder te custumizen bij iOS. Maar wat blijft het toestel fijn werken zeg. Geen vertragingen of dingen. Alles werkt als hè het aanklikt. Niet echt de vinger op te leggen wat het lekkerder werken maakt maar meer een algemene ervaring met gebruik.
Ik kan dat alleen maar beamen! Overgestapt van Android naar de iPhone 6s en ik weet nu al dat ik niet meer terug zal gaan! Werkt allemaal super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:41
Ik ging destijds van Android 2.x ofzo (HTC Desire) met veel kuren naar een 4S, dan merk je al wel dat het stukken degelijker in elkaar zit. Al geloof ik wel dat Android door de jaren heen ook beter is geworden.

Daarna een Nokia 930 en sindskort een 6S. Windows op mobiel werkt best goed, lekker snel en vloeiend, smoelt lekker... maar iOS zit onderhuid stiekem erg doordacht in elkaar... en er zijn fatsoenlijke apps :-)
Blij met de overstap (mis alleen Qi laden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, ik heb hier een iPhone 5s 32GB naast een Xiaomi Mi4 64GB gehad en ik ben het niet met je eens.

- De Xiaomi kost nieuw minder dan de iPhone tweedehands
- De Mi4 heeft een beter scherm ( groter, scherper, fellere kleuren)
- De Mi4 heeft meer opslag
- De Mi4 voelt kwalitatief beter aan ( de iPhone voelt niet onstevig aan, maar wel als een stuk speelgoed omdat hij zo licht is)
- De Mi4 kan ten minste een fatsoenlijk aantal webpagina's open houden zonder dat er pagina's herladen moeten worden
- De Mi4 gaat met mijn gebruik makkelijk twee dagen mee, de iPhone haalt met zeer veel moeite nog geen dag
- De Mi4 heeft meer "smooth" animaties ( die iPhone-smoothness die mijn 3g destijds had is dus weg)
- iOS freezet, is instabiel
- De Mi4 heeft een betere camera met meer features
- De Mi4 is sneller, ook in het gebruik

Wat de iPhone beter kon:
- Navigeren ging smoother ( blijkbaar is de GPS module van de iPhone beter)
- Touch ID is geniaal, maar die knop maakte wel een vreemd geluid en voelt niet stevig aan
- Lightning is iets makkelijker in gebruik van micro-USB
- De muziek-app was lichtelijk beter- maar nog steeds onhandig
- Het toetsenbord was fijner als je eraan gewend was

Nu zijn er mensen die vinden dat iOS stabieler en smoother loopt en langer ondersteuning krijgt, maar dat is dus niet mijn ervaring. De iPhone had minimaal twee keer per dag freezes, mijn Mi4 heeft dat simpelweg niet. De iPhone liep ook merkbaar minder smooth. Wat ondersteuning betreft, ik krijg wekelijks updates, Stagefright was al twee maanden voordat het ontdekt was gepatcht in MIUI ( wat de Mi4 draait) en de Mi1, de eerste telefoon van Xiaomi, kreeg bijna vier jaar updates.

Dit alles neemt niet weg dat ik de iPhone 6s een interessant toestel vindt, maar als we naar toestellen gaan kijken die wel een fatsoenlijke prijs hebben ( want wat is die 6s krankzinnig duur) vind ik dat Apple simpelweg verliest. Als ik onbeperkt geld had zou ik er een 6s bijkopen om te kijken of ik het wat vind, maar dat heb ik helaas niet :9 Wat aan de iPhone ook mooi is is de beestachtige SoC en de snelle opslag.

Nu weet ik dat er mensen gaan zeggen dat "je een defect model had" maar daar geloof ik niks van. Technisch was het ding nog 100% goed. Hetzelfde werd namelijk gezegd toen ik een BB Z10 gekocht had om te kijken of dat wat was. Volgens de gebruikers van dat ding moest die van mij wel defect zijn, want ja, hij werkte bij mij niet zo perfect als zij me wijs wilden maken dat hij was. Zelfs toen ik een andere haalde, die precies hetzelfde deed, wilden ze nog beweren dat ik twee defecte modellen had... :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardmens
Als je merkt dat iOS instabiel is met freezes moet je zeker een herinstallatie overwegen. Instabiliteit en freezes zijn onacceptabel en geheel niet mijn ervaring (4 jaar een 4S nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Kan het niet vergelelijken met de iPhone 5 of iets. Heb de 6s en dat is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
MNTN schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:31:
[...]

Niemand ervaringen hiermee?

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:16:
[...]

Mwah, ik heb hier een iPhone 5s 32GB naast een Xiaomi Mi4 64GB gehad en ik ben het niet met je eens.

- lang verhaal -
Het leven draait niet alleen maar om het optimaliseren van prijs/kwaliteitverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aardmens schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:56:
Als je merkt dat iOS instabiel is met freezes moet je zeker een herinstallatie overwegen. Instabiliteit en freezes zijn onacceptabel en geheel niet mijn ervaring (4 jaar een 4S nu)
Ook gedaan, al twee keer. Teruggaan naar 9.0.2. bood ook geen soelaas. Sterker nog, de 4s en de 5 die ik ook beide gehad heb, hadden ook regelmatig freezes. De 3g dan weer niet.
MarcoC schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:13:
[...]
Het leven draait niet alleen maar om het optimaliseren van prijs/kwaliteitverhouding.
Is het niet een beetje simpel om het maar af te doen met een oneliner? Nogmaals, ik vind dat Apple met de 6s zeker technisch gezien een mooi ding neergezet heeft. Maar voor de prijzen die ze durven te vragen vind ik dat je toch zeker een FHD scherm mag verwachten ( volgens mij weet ondertussen iedereen toch wel dat dat verschil wel degelijk te zien is,) een 32GB base model en een grotere batterij zonder camerabump. Dan kan de prijs/ kwaliteit verhouding volgens jou niet de enige overweging zijn ( waarin je deels gelijk hebt,) maar in dit geval is hij gewoon volledig zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:20:
[...]

Ook gedaan, al twee keer. Teruggaan naar 9.0.2. bood ook geen soelaas. Sterker nog, de 4s en de 5 die ik ook beide gehad heb, hadden ook regelmatig freezes. De 3g dan weer niet.

[...]

Is het niet een beetje simpel om het maar af te doen met een oneliner? Nogmaals, ik vind dat Apple met de 6s zeker technisch gezien een mooi ding neergezet heeft. Maar voor de prijzen die ze durven te vragen vind ik dat je toch zeker een FHD scherm mag verwachten ( volgens mij weet ondertussen iedereen toch wel dat dat verschil wel degelijk te zien is,) een 32GB base model en een grotere batterij zonder camerabump. Dan kan de prijs/ kwaliteit verhouding volgens jou niet de enige overweging zijn ( waarin je deels gelijk hebt,) maar in dit geval is hij gewoon volledig zoek.
Dan koop je toch geen iPhone? Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:40:
[...]
Dan koop je toch geen iPhone? Probleem opgelost.
Er is helemaal geen probleem, en als dat er wel was dan zou dat probleem niet zijn dat ik geen iPhone wil kopen ;) Wat me opvalt is echter dat er hier meerdere keren wordt gezegd dat iOS/ iPhones zo veel fijner zijn dan al het andere wat er op de markt is, terwijl dat totaal niet mijn ervaring is. En dat terwijl ik toch ruim voldoende ervaring ermee heb. Vandaar dat ik twee telefoons vergeleek; de vraag waarom iPhones als zoveel beter dan de rest worden gezien kwam daaruit voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:42
Ik heb mijn 6s binnen. Ik heb tsmc chip. Deze was iets langzamer, dacht ik? Of zijn er weer nieuwe inzichten? Ik weet dat de verschillen niet waarneembaar zijn, normaal gesproken, maar toch.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
MNTN schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:08:
[...]

Niemand ervaringen hiermee?
Ben sinds kort overgestapt van een 5s naar een 6s plus. Ik moet zeggen dat de signaalindicatie in de linker bovenhoek vaak lager uitslaat dan bij de 5s ( zelfde provider, zelfde abbo, zelfde sim). Echter heb ik wel altijd 4g bereik en is de kwaliteit van de gesprekken prima tot beter dan de 5s. Misschien is de 6s wat kritischer in het beoordelen dan, in mijn geval, de 5s waardoor de beoordeling in de linker bovenhoek lager uitslaat.

Gemeten heb ik het niet, is puur mijn gevoel:)

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:42 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 09:54
Mijn iphones staan en stonden altijd op stil, mede door mijn pebble's en nu de watch.
Altijd als Tomtom gestart werd overrulede hij de geluidinstelling en bleef het scherm aan (power aangesloten)

Echter bij de 6s heeft het geluid het even gedaan en moest ik het geluid naderhand ontgrendelen om iets te horen.
Ook het scherm ging telkens uit tot ik de instellingen gewijzigd had in nooit uit (op de iphone zelf)
Hebben meer mensen hier last van of ligt dit aan mij(n iphone)?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 10:16
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:49:
[...]

Er is helemaal geen probleem, en als dat er wel was dan zou dat probleem niet zijn dat ik geen iPhone wil kopen ;) Wat me opvalt is echter dat er hier meerdere keren wordt gezegd dat iOS/ iPhones zo veel fijner zijn dan al het andere wat er op de markt is, terwijl dat totaal niet mijn ervaring is. En dat terwijl ik toch ruim voldoende ervaring ermee heb. Vandaar dat ik twee telefoons vergeleek; de vraag waarom iPhones als zoveel beter dan de rest worden gezien kwam daaruit voort.
Misschien moet je de 6s met die mi4s gaan vergelijken, die zitten dichter bij elkaar qua release date volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomas18GT schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:55:
[...]

Misschien moet je de 6s met die mi4s gaan vergelijken, die zitten dichter bij elkaar qua release date volgens mij.
Mwah, ik zie hier dat hij in Europa 170 euro moet kosten. Dat lijkt me verre van een goede vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:43
Is nogal een statement. Heb zelf beide systemen en beide hebben zo hun voor en nadelen.

Mijn persoonlijke mening is dat iOS sinds versie 8 echt beter is geworden op bepaalde vlakken zoals de quick toggles, notificatie scherm en deel opties.
Android is icm de nieuwere toestellen de laatste jaren ook flink verbeterd.
Haperingen in Android is bijna verdwenen terwijl het in iOS weer een beetje terugkomt als ik kijk naar iOS 9 icm de iPhone 6 en lager.

Toch blijft iOS erg soepel en consistent wat betreft snelheid.

Android heeft gewoon iets meer mogelijkheden wat betreft het naar je hand zetten en dat is niet alleen wat icoontjes maar gewoon bijna alles wat je wil en vooral met custom roms gaat er een wereld open.

Als ik moet kiezen tussen de iPhone 6 en de nieuwste Android toestellen zoals bijv de S6 dan vind ik dat moeilijk. Puur met verstand dan is de S6 beter als ik kijk naar hardware en mogelijkheden. Vooral het beeldscherm van de S6 is prachtig. Hij is erg snel en de camera is super.
Hopelijk komt er in de iPhone 7 wel minimaal een full HD scherm.

Toch heeft de iPhone iets wat moeilijk te verklaren is. De iPhone geeft een gevoel van zekerheid wat gedeeltelijk denk ik tussen de oren zit. Updates zijn een stuk zekerder, dus al is het toestel drie jaar oud, het maakt niet uit.
Verder is iOS erg consistent zoals vormgeving, snelheid, animaties/overgangen en stabiliteit.
Voor mijn gevoel is het een soort van Nokia geworden zoals het vroeger was. Wat het moet doen of kan dat doet het ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Garret1410 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:09:
[...]

Is nogal een statement. Heb zelf beide systemen en beide hebben zo hun voor en nadelen.

Mijn persoonlijke mening is dat iOS sinds versie 8 echt beter is geworden op bepaalde vlakken zoals de quick toggles, notificatie scherm en deel opties.
Android is icm de nieuwere toestellen de laatste jaren ook flink verbeterd.
Haperingen in Android is bijna verdwenen terwijl het in iOS weer een beetje terugkomt als ik kijk naar iOS 9 icm de iPhone 6 en lager.

Toch blijft iOS erg soepel en consistent wat betreft snelheid.

Android heeft gewoon iets meer mogelijkheden wat betreft het naar je hand zetten en dat is niet alleen wat icoontjes maar gewoon bijna alles wat je wil en vooral met custom roms gaat er een wereld open.

Als ik moet kiezen tussen de iPhone 6 en de nieuwste Android toestellen zoals bijv de S6 dan vind ik dat moeilijk. Puur met verstand dan is de S6 beter als ik kijk naar hardware en mogelijkheden. Vooral het beeldscherm van de S6 is prachtig. Hij is erg snel en de camera is super.
Hopelijk komt er in de iPhone 7 wel minimaal een full HD scherm.

Toch heeft de iPhone iets wat moeilijk te verklaren is. De iPhone geeft een gevoel van zekerheid wat gedeeltelijk denk ik tussen de oren zit. Updates zijn een stuk zekerder, dus al is het toestel drie jaar oud, het maakt niet uit.
Verder is iOS erg consistent zoals vormgeving, snelheid, animaties/overgangen en stabiliteit.
Voor mijn gevoel is het een soort van Nokia geworden zoals het vroeger was. Wat het moet doen of kan dat doet het ook goed
Ik heb vrij veel gebruikers ervaring met iOS, Android en WP. iOS heeft echt mijn voorkeur en met name omdat het hele ecosysteem erg "af" aanvoelt. Apps op Android hebben voor mijn gevoel erg last van de diversiteit aan specificaties waar ze aan moeten voldoen en een goede (third party) app voor WP is eerder uitzondering dan regel.

Een concreet voorbeeld van "niet af aanvoelen" vind ik bijvoorbeeld de ontzettend slechte muziek spelers die bij Android te installeren zijn. Deze spelers indexeren elk audio bestand dat op het device staat waardoor je in shuffle modus opeens een ringtone of ingesproken memo beluistert. Dat zou op iOS niet snel voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirLenncelot schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:19:
[...]

Ik heb vrij veel gebruikers ervaring met iOS, Android en WP. iOS heeft echt mijn voorkeur en met name omdat het hele ecosysteem erg "af" aanvoelt. Apps op Android hebben voor mijn gevoel erg last van de diversiteit aan specificaties waar ze aan moeten voldoen en een goede (third party) app voor WP is eerder uitzondering dan regel.

Een concreet voorbeeld van "niet af aanvoelen" vind ik bijvoorbeeld de ontzettend slechte muziek spelers die bij Android te installeren zijn. Deze spelers indexeren elk audio bestand dat op het device staat waardoor je in shuffle modus opeens een ringtone of ingesproken memo beluistert. Dat zou op iOS niet snel voorkomen.
Ik breek even in op dat statement over de muziekspeler hoor ;) In elk geval bij mijn telefoon is het zo dat er in de mapjes waar bijvoorbeeld spraakopnamen of ringtones zitten er een .NOMEDIA bestand zit, wat ervoor zorgt dat die mappen niet meegenomen worden tijdens het scannen. Mijn muziek gooi ik gewoon de de voorgeinstalleerde map "Music" en dan werkt het prima. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de meegeleverde achtergronden; die zie ik ook niet in mijn gallerij ( alhoewel ik ervoor kan kiezen om ze zichtbaar te maken.) Doen Samsungs dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny69
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07-2022
aicaramba schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:53:
Ik heb mijn 6s binnen. Ik heb tsmc chip. Deze was iets langzamer, dacht ik? Of zijn er weer nieuwe inzichten? Ik weet dat de verschillen niet waarneembaar zijn, normaal gesproken, maar toch.
Waar zie ik welke chip ik heb? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Mijn mening is gebaseerd op vee gebruik van Android vanaf versie 1.3. Nu iOS en merk zoveel verschil. Heb de s6 gehad en de htc m7 en m8 maar die halen het niet bij de iPhone. Resolutie is misschien wel hoger maar het scherm van de iPhone vind ik toch beter. Echtere kleuren. Beter leesbaar als zal het naast elkaar misschien iets minder scherp zijn. Nadeel van Android is wel de apps die ervoor zijn. Op de achtergrond uitschakelen enz gaat daar gewoon minder goed. Op iOS nog geen last van gehad al laat ik alles open staan. Dat doe ik nu dus ook. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:49:
Wat me opvalt is echter dat er hier meerdere keren wordt gezegd dat iOS/ iPhones zo veel fijner zijn dan al het andere wat er op de markt is, terwijl dat totaal niet mijn ervaring is.
Wat mij opvalt is dat je vrij respectloos bezig bent door je mening aan de rest op te dringen. Dat jij iets fijner vindt wil nog niet zeggen dat het ook fijner is voor een ander. Iets wat net zo hard voor een ander geldt. Dus ja een lang bla bla verhaal kun je inderdaad afdoen met oneliners als "er is meer dan een optimale prijs/kwaliteit verhouding" en "dan koop je toch geen iPhone?!". Uiteraard is het ook heel logisch dat in een topic over de iPhone je hier mensen vindt die dat ding fijner vinden dan een Android device. Die Android lui zitten in hun eigen topic waar je weer amper iPhone mensen vindt.

Ik heb ook liever een iOS device omdat die veel meer in lijn ligt met PalmOS. Dat OS heb ik altijd fijn gevonden. Android doet me dan weer denken aan Windows Mobile, iets wat ik vreselijk vond (totaal niet intuïtief en eenvoudig zoals PalmOS). Als ik geen iOS meer zou kunnen draaien dan heb ik toch echt liever een Microsoft Lumia juist omdat ook die veel meer bij iOS en PalmOS aansluit. Ik deel je mening om naar Android over te stappen dus absoluut niet. Vooral niet wanneer iemand twijfelt want je eigen mening opleggen is echt not done. Informeer een ander en laat diegene lekker zelf de keus maken. Betekent dat ie wat meer moet spelen met Android en iOS (in de winkel, bij vrienden, etc.) en ook vooral wat gerichter naar informatie te vragen in topics als deze. Laat ze vooral zelf uitzoeken wat ze een fijn systeem vinden, is toch voor iedereen weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:27:
[...]

Ik breek even in op dat statement over de muziekspeler hoor ;) In elk geval bij mijn telefoon is het zo dat er in de mapjes waar bijvoorbeeld spraakopnamen of ringtones zitten er een .NOMEDIA bestand zit, wat ervoor zorgt dat die mappen niet meegenomen worden tijdens het scannen. Mijn muziek gooi ik gewoon de de voorgeinstalleerde map "Music" en dan werkt het prima. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de meegeleverde achtergronden; die zie ik ook niet in mijn gallerij ( alhoewel ik ervoor kan kiezen om ze zichtbaar te maken.) Doen Samsungs dat anders?
Mijn ervaringen zijn tot dusver gebaseerd op een HTC legend, ASUS Nexus 7 en de OnePlus One. Het Nomedia bestand heb ik nog niet eerder gezien. Hoe Samsung het doet zou ik niet weten.

Maar het gegeven dat dit dus kan gebeuren maakt dat ik persoonlijk iOS fijner gebruiken vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:47
Dit topic gaat over de iPhone. Het is niet bedoelt om iOS of iOS apparaten te vergelijken met Android. Graag weer ontopic :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 26 ... 42 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.