GentiLi schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:51:
[...]
Heel graag jouw reactie daarop. Ik ben ook een Note 3 gebruiker en ben aan het twijfelen tussen de 6s+ en Note 5. Hoe dan ook voor een kleinere scherm geen sprake van.
Wat het voor mij moeilijker maakt zijn de apps die ik gekocht heb bij PlayStore, maar ja als de iPhone mij kan overtuigen...
Ik switch nog regelmatig tussen android en ios.
Bijv eens de stap gemaakt van de HTC m7 naar de iphone 5s en eens de stap van de Samsung S5 naar de iphone 6.
Enige voordeel eigenlijk van ios in gebruik is de accuduur en de vinger scanner.
Maar goed ik gebruikte ernaast geen ipad of mac systeem waar natuurlijk weer voordelen in het synce zit.
Nu zit ik weer op android en ik mis eigenlijk niks op de accuduur en vinger scanner na, wel ga je veel zaken missen zodra je op ios gaat vanaf android.
Iets simpels: geluid standen, standaard bij ios kan je uit 2 keuzes kiezen die je natuurlijk naar wens kan aanpassen.
Zelf gebruik ik altijd 3 standen op android: trillen, alles uit, of alles aan. Zoiets simpels is out of the box niet mogelijk bij ios.
Bepaalde websites laden en bestanden downloaden vanaf de website op android is geen probleem, maar veelal een nogo op ios.
Het ligt eraan wat je wilt, want ios is een fijn OS maar mist een hoop vergeleken Android. Stel je bent veelal aan android gewend dan wordt het moeilijk om aan ios te wennen, andersom zal het allemaal wat makkelijker zijn.
Maar goed indien de accuduur prioriteit nummer 1 is dan weet ik zeker dat een iphone jou bevalt. Is dat niet zo (omdat je hem elke nacht aan de lader zou doen bijv) dan weet ik niet met welke je beter af bent, ik denk zelf met een android telefoon (uiteraard wel een high end en dan niet een samsung s3 vergelijken met een iphone 6s natuurlijk

)
Persoonlijk ga ik het op een hele andere boeg gooien doordat ik een xbox one en windows 10 computer/laptop heb en ik me wel weer de voordelen uit een windows 10 telefoon kan halen. Dus mijn eerst volgende toestel wordt een leuk windows 10 apparaat. Maar goed dat komt puur doordat ze in de basis bijna alles wel kunnen maar ik kan weer veel voordelen uit een windows 10 telefoon halen dankzij mijn xbox one en andere windows 10 apparaten.
En zo zouden meer mensen het moeten gaan zien denk ik, indien jij alles van apple hebt dan past een iphone er makkelijk tussen. Indien jij veel android hebt dan zal je met android weer beter uit de voeten komen, en ik gebruik alleen maar windows thuis dus ik haal weer alle voordelen uit een windows 10 telefoon