Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik ben apple music gaan proberen, heb al een Spotify abonnement, maar is het normaal dat wanneer je op een nummer drukt je eventjes moet wachten voordat je wat hoort?

Bij Spotify is het instant (de niet opgeslagen nummers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Lijkt me niet echt een iPhone 6s vraag :p Misschien beter hier: [Apple Music] Ervaringen & Discussie

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Zelf niet razend over de screen on time van mijn 6s 64gb. al red ik de dag wel. Nu even tot 100% laden en dan morgen een test doen, jammer dat je niet het verbruik sinds full charge kunt zien per app etc. Hierdoor kun je niet goed zien hoeveel % een specifiek gebruik je heeft gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black!
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:01
lotfiej schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:26:
[...]

Je moet harder drukken, wanneer het wazig word betekend dat je niet hard genoeg drukt
Dat was het inderdaad. En ik maar voorzichtig zijn zodat ik het scherm niet zou beschadigen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

Net toch maar de iphone 6s plus besteld... kom van een note 3 en eigenlijk alleen de iphone 1 gehad... sindsdien alleen Android. Wachtte eigenlijk op de nexus 6p, maar gewoon opeens soort van drang om toch maar te kopen... tijd zal uitwijzen of ik de goeie keuze heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43

Crusader

Arc Nature

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:34
Justin_ schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:59:
Zelf niet razend over de screen on time van mijn 6s 64gb. al red ik de dag wel. Nu even tot 100% laden en dan morgen een test doen, jammer dat je niet het verbruik sinds full charge kunt zien per app etc. Hierdoor kun je niet goed zien hoeveel % een specifiek gebruik je heeft gekost.
Dat kan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Kyo schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:15:
Net toch maar de iphone 6s plus besteld... kom van een note 3 en eigenlijk alleen de iphone 1 gehad... sindsdien alleen Android. Wachtte eigenlijk op de nexus 6p, maar gewoon opeens soort van drang om toch maar te kopen... tijd zal uitwijzen of ik de goeie keuze heb gemaakt.
Heel graag jouw reactie daarop. Ik ben ook een Note 3 gebruiker en ben aan het twijfelen tussen de 6s+ en Note 5. Hoe dan ook voor een kleinere scherm geen sprake van.

Wat het voor mij moeilijker maakt zijn de apps die ik gekocht heb bij PlayStore, maar ja als de iPhone mij kan overtuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
Zover ik kan zien kan ik alleen verbruik per app in laatste 24 uur of 6 dagen zien. Of totale standbyetijd danwel gebruikstijd sinds laatste volledige charge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Egaal scherm, tsmc chip, geen touch id problemen. Maar...

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/64709y7oz/image.jpg

Bij low light situaties krijg ik op iedere foto van die blauwe vlekken. Dus kan hem alsnog om gaan ruilen en mee doen aan de roulette van fouten die ik dan weer kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
GentiLi schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:51:
[...]

Heel graag jouw reactie daarop. Ik ben ook een Note 3 gebruiker en ben aan het twijfelen tussen de 6s+ en Note 5. Hoe dan ook voor een kleinere scherm geen sprake van.

Wat het voor mij moeilijker maakt zijn de apps die ik gekocht heb bij PlayStore, maar ja als de iPhone mij kan overtuigen...
ik ga komende week(of de week daarop) de iPhone 6s plus 64GB kopen, ik ben zelf ook een note 3 gebruiker. de note 5 is geen optie voor mij dus ik ga voor ios.. als je baat hebt bij mijn ervaringen herinner me dan even, dan zal ik je mijn ervaringen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat ik heel blij ben met mijn iPhone 6s heb ik besloten om hem te verkopen, helaas zijn er paar dingen die zelfs de iPhone niet kan oplossen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
Justin_ schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:59:
Je kan dat tegenwoordig (handmatig) resetten? Na het volledig opladen, resetten en dan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:08

RnB

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:06:
Egaal scherm, tsmc chip, geen touch id problemen. Maar...

[afbeelding]

Bij low light situaties krijg ik op iedere foto van die blauwe vlekken. Dus kan hem alsnog om gaan ruilen en mee doen aan de roulette van fouten die ik dan weer kan krijgen.
Dat lijken wel reflecties van een lamp. Dat is goed te zien in de foto in het midden.
Heb je in alle low light situaties die ''vlekken'' of gaan ze weg als je wegdraait van je plek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 20:52
Vind nog steeds grappig dat mensen door blijven pronken met hun chip :P terwijl er helemaal geen reden voor is haha XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
Black! schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:00:
[...]

Dat was het inderdaad. En ik maar voorzichtig zijn zodat ik het scherm niet zou beschadigen |:(
Je kan de intensiteit van het drukken aanpassen mocht je het drukken te zwaar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:26
Justin_ schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:57:
[...]

Zover ik kan zien kan ik alleen verbruik per app in laatste 24 uur of 6 dagen zien. Of totale standbyetijd danwel gebruikstijd sinds laatste volledige charge?
Want wat jij noemt is in iOS 9.1 weer weg nu zie je het weer anders heb ik t idee.
Moet je op klokje ernaast klikken dan zie je het grbuikt per app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoofdcoach
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10 09:44
Jeffrey0416 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:35:
Vind nog steeds grappig dat mensen door blijven pronken met hun chip :P terwijl er helemaal geen reden voor is haha XD
Precies, zoals met alle "Gates" een storm in een glas water :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Even terugkomen op mijn home button..Deze kraakt niet meer na hem met een wattenstaafje te hebben schoongemaakt! Top! Ik heb dus gelukkig een perfecte 6s met geen enkele problemen..Gewoon van genieten vanaf nu...;-)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:28:
[...]

Dat lijken wel reflecties van een lamp. Dat is goed te zien in de foto in het midden.
Heb je in alle low light situaties die ''vlekken'' of gaan ze weg als je wegdraait van je plek?
De bewegen wel als ik wegdraai. Alsof het licht er dan van een andere hoek invalt. Maar ik dacht dat zoiets normaal alleen met zonlicht was, met m'n andere telefoons had ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-10 06:28
[...]

Ik switch nog regelmatig tussen android en ios.
Bijv eens de stap gemaakt van de HTC m7 naar de iphone 5s en eens de stap van de Samsung S5 naar de iphone 6.
Enige voordeel eigenlijk van ios in gebruik is de accuduur en de vinger scanner.
Maar goed ik gebruikte ernaast geen ipad of mac systeem waar natuurlijk weer voordelen in het synce zit.
Nu zit ik weer op android en ik mis eigenlijk niks op de accuduur en vinger scanner na, wel ga je veel zaken missen zodra je op ios gaat vanaf android.
Iets simpels: geluid standen, standaard bij ios kan je uit 2 keuzes kiezen die je natuurlijk naar wens kan aanpassen.
Zelf gebruik ik altijd 3 standen op android: trillen, alles uit, of alles aan. Zoiets simpels is out of the box niet mogelijk bij ios.
Bepaalde websites laden en bestanden downloaden vanaf de website op android is geen probleem, maar veelal een nogo op ios.

Het ligt eraan wat je wilt, want ios is een fijn OS maar mist een hoop vergeleken Android. Stel je bent veelal aan android gewend dan wordt het moeilijk om aan ios te wennen, andersom zal het allemaal wat makkelijker zijn.
Maar goed indien de accuduur prioriteit nummer 1 is dan weet ik zeker dat een iphone jou bevalt. Is dat niet zo (omdat je hem elke nacht aan de lader zou doen bijv) dan weet ik niet met welke je beter af bent, ik denk zelf met een android telefoon (uiteraard wel een high end en dan niet een samsung s3 vergelijken met een iphone 6s natuurlijk :D )

Persoonlijk ga ik het op een hele andere boeg gooien doordat ik een xbox one en windows 10 computer/laptop heb en ik me wel weer de voordelen uit een windows 10 telefoon kan halen. Dus mijn eerst volgende toestel wordt een leuk windows 10 apparaat. Maar goed dat komt puur doordat ze in de basis bijna alles wel kunnen maar ik kan weer veel voordelen uit een windows 10 telefoon halen dankzij mijn xbox one en andere windows 10 apparaten.
En zo zouden meer mensen het moeten gaan zien denk ik, indien jij alles van apple hebt dan past een iphone er makkelijk tussen. Indien jij veel android hebt dan zal je met android weer beter uit de voeten komen, en ik gebruik alleen maar windows thuis dus ik haal weer alle voordelen uit een windows 10 telefoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 23:56
JeroenC schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:04:
[...]

Ik switch nog regelmatig tussen android en ios.
Bijv eens de stap gemaakt van de HTC m7 naar de iphone 5s en eens de stap van de Samsung S5 naar de iphone 6.
Enige voordeel eigenlijk van ios in gebruik is de accuduur en de vinger scanner.
Maar goed ik gebruikte ernaast geen ipad of mac systeem waar natuurlijk weer voordelen in het synce zit.
Nu zit ik weer op android en ik mis eigenlijk niks op de accuduur en vinger scanner na, wel ga je veel zaken missen zodra je op ios gaat vanaf android.
Iets simpels: geluid standen, standaard bij ios kan je uit 2 keuzes kiezen die je natuurlijk naar wens kan aanpassen.
Zelf gebruik ik altijd 3 standen op android: trillen, alles uit, of alles aan. Zoiets simpels is out of the box niet mogelijk bij ios.
Bepaalde websites laden en bestanden downloaden vanaf de website op android is geen probleem, maar veelal een nogo op ios.

Het ligt eraan wat je wilt, want ios is een fijn OS maar mist een hoop vergeleken Android. Stel je bent veelal aan android gewend dan wordt het moeilijk om aan ios te wennen, andersom zal het allemaal wat makkelijker zijn.
Maar goed indien de accuduur prioriteit nummer 1 is dan weet ik zeker dat een iphone jou bevalt. Is dat niet zo (omdat je hem elke nacht aan de lader zou doen bijv) dan weet ik niet met welke je beter af bent, ik denk zelf met een android telefoon (uiteraard wel een high end en dan niet een samsung s3 vergelijken met een iphone 6s natuurlijk :D )

Persoonlijk ga ik het op een hele andere boeg gooien doordat ik een xbox one en windows 10 computer/laptop heb en ik me wel weer de voordelen uit een windows 10 telefoon kan halen. Dus mijn eerst volgende toestel wordt een leuk windows 10 apparaat. Maar goed dat komt puur doordat ze in de basis bijna alles wel kunnen maar ik kan weer veel voordelen uit een windows 10 telefoon halen dankzij mijn xbox one en andere windows 10 apparaten.
En zo zouden meer mensen het moeten gaan zien denk ik, indien jij alles van apple hebt dan past een iphone er makkelijk tussen. Indien jij veel android hebt dan zal je met android weer beter uit de voeten komen, en ik gebruik alleen maar windows thuis dus ik haal weer alle voordelen uit een windows 10 telefoon :D
Waarom moet alles gelijk zijn op merkgebied? Alles werkt prima met elkaar. Ik heb alleen maar iPhones en ben gewoon een Windows gebruiker. Ik moet helemaal niks hebben van OSX bijvoorbeeld. De mobile devices van Apple vind ik daarintegen gewoon de bom, mooie producten, goed werkend etc.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-10 06:28
Redondo1982 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:13:
[...]

Waarom moet alles gelijk zijn op merkgebied? Alles werkt prima met elkaar. Ik heb alleen maar iPhones en ben gewoon een Windows gebruiker. Ik moet helemaal niks hebben van OSX bijvoorbeeld. De mobile devices van Apple vind ik daarintegen gewoon de bom, mooie producten, goed werkend etc.
Het moet niet, maar nadat ik zoveel telefoons om verschillende redenen gehad heb is het enige wat ik nu nog kan missen het totaal plaatje.
Uiteraard werkt een iphone ondanks dat je een android tablet hebt en een windows 10 computer.
Maar zowel ios als android als een windows 10 telefoon werkt. Het 1 is niet meer beter dan de ander, ze zijn allemaal goed ( heb bijna elk high end toestel tot en met de iphone 6 en samsung s5 wel gehad ).
Zo werkt mijn windows 10 computer bijv ideaal samen met mijn xbox one, enige wat nog ontbreekt is mijn telefoon ertussen.

Ja ik heb het niet over uiterlijk gehad want dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur en voor veel tweaker helemaal niet prio nr 1: hoe ziet die uit.
Hij gaf aan op android te zitten en te twijfelen tussen de nieuwe note en de nieuwe iphone. Wie ben ik dan om geen kennis die ik heb ervan te delen met deze tweaker? Ik bekijk het objectief en niet naar persoonlijke meningen.
Doordat ik al zoveel android en ios telefoons gehad heb vind ik dat ik best wel de verschillen mag opnoemen wat iemand tot een besluit kan maken, waar hij immers om vroeg.

Doordat veel het alleen over android en ios hebben ( duh we zitten in een ios topic ) wilde ik toch even windows 10 aanhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mijn OCD wordt weer flink op de proef gesteld. Sinds Gisteravond zit er opeens een fellere lichte plek in mijn display. Het lijkt feller te worden als de telefoon wat warmer wordt. Vandaag is het weer bijna niet te zien.

Niet mijn telefoon, maar zo ziet het eruit:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3wJX6KxrmUUej78lHuw4xKv3/medium.jpg

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-09 14:31

PaYnE81

XBL VandalizerNL

BillSpaarbank schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:31:
Mijn OCD wordt weer flink op de proef gesteld. Sinds Gisteravond zit er opeens een fellere lichte plek in mijn display. Het lijkt feller te worden als de telefoon wat warmer wordt. Vandaag is het weer bijna niet te zien.

[afbeelding]
wat moet ik hier zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Witte punt onder het < teken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

BillSpaarbank schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:31:

[afbeelding]
wat moet ik hier zien?
Ah ok, op de uitvergrote versie valt dat een beetje weg ^^

Geen idee wat dat zou moeten zijn :S Coating niet beschadigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Het lijkt echt onder het LCD te zitten. Een soort imperfectie in de backlight laag ofzo. Na wat neuzen op internet lijkt het vaker voor te komen. Ik kijk wel even of het erger wordt en voorlopig geniet ik nog enorm van de iPhone 6s. Maar dit soort dingen vind ik altijd jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
Roos79 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:35:
[...]

Want wat jij noemt is in iOS 9.1 weer weg nu zie je het weer anders heb ik t idee.
Moet je op klokje ernaast klikken dan zie je het grbuikt per app.
Ik niet? Door op dat knopje te drukken krijg je alleen schermtijd in de afgelopen 24 uur, danwel zes uur te zien bij ios9.1. Ga even nazoeken of het te resetten valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black!
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:01
indofk schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:35:
[...]

Je kan de intensiteit van het drukken aanpassen mocht je het drukken te zwaar vinden.
Bedankt. Heb het inmiddels aangepast.

[ Voor 11% gewijzigd door Black! op 23-10-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 20:16
Kleine overwinning voor mijzelf... Normaal gesproken extreem picky als het gaat om iPhones (of andere Apple-apparatuur).

Terecht ook denk ik, aangezien Apple ook premium prijzen durft te vragen. Extra kritische houding is dan wel op zijn plaats.

Nadat ik 1 iPhone 6S had ontvangen met een Samsung-chip, was ik gelijk over de zeik. "Wat flikt Apple me nu weer", dacht ik; gealarmeerd door "chipgate". Gisteren nieuwe iPhone ontvangen. Wederom een "Sammy". Na aanvankelijke irritatie en direct contact met Apple over een nieuwe omruiling, begon de boosheid wat weg te ebben...

Ik hou deze iPhone gewoon 2 weken en laat het toestel voor zichzelf spreken. Ik zie wel of ik iets van een slechtere batterijduur merk.

Als blijkt dat chipgate idd bestaat (irritante naam trouwens), dan zal er vast coulant met latere omruilingen worden omgegaan.

Overigens blijkt uit steeds meer bronnen dat de Samsung helemaal niet onderdoet voor de TSMC.

Tot nu toe zeer tevreden. Egaal scherm, geen dode pixels of andere ongemakken.

Dat gezegd hebbende: Apple moet wel wat doen aan haar kwaliteitscontroles. Want deze is al jaren bagger! Mijn iPhone 4, 4S, 5S en 6S hadden allemaal wel "iets". En dan tel ik mijn MacBook Pro's en iPad's niet eens mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kayce schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:03:
Kleine overwinning voor mijzelf... Normaal gesproken extreem picky als het gaat om iPhones (of andere Apple-apparatuur).

Terecht ook denk ik, aangezien Apple ook premium prijzen durft te vragen. Extra kritische houding is dan wel op zijn plaats.

Nadat ik 1 iPhone 6S had ontvangen met een Samsung-chip, was ik gelijk over de zeik. "Wat flikt Apple me nu weer", dacht ik; gealarmeerd door "chipgate". Gisteren nieuwe iPhone ontvangen. Wederom een "Sammy". Na aanvankelijke irritatie en direct contact met Apple over een nieuwe omruiling, begon de boosheid wat weg te ebben...

Ik hou deze iPhone gewoon 2 weken en laat het toestel voor zichzelf spreken. Ik zie wel of ik iets van een slechtere batterijduur merk.

Als blijkt dat chipgate idd bestaat (irritante naam trouwens), dan zal er vast coulant met latere omruilingen worden omgegaan.

Overigens blijkt uit steeds meer bronnen dat de Samsung helemaal niet onderdoet voor de TSMC.

Dat gezegd hebbende: Apple moet wel wat doen aan haar kwaliteitscontroles. Want deze is al jaren bagger! Mijn iPhone 4, 4S, 5S en 6S hadden allemaal wel "iets". En dan tel ik mijn MacBook Pro's en iPad's niet eens mee!
Ik heb nog nooit wat gehad met mijn Apple spul en heb toch heel wat gekocht de laatste jaren.
Ik heb mijn 6s 2 weken gebruikt. Was er blij mee. Prima accu. Zelfde duur als de 6 en rete snel. Geen problemen. Toen keek ik welke chip ik had.... Samsung. Als ik meteen had gekeken had ik misschien een placebo effect gehad en gedacht dat hij minder presteerde. Chipgate is een hoop gebakken lucht. En er zal nooit een Apple product komen waar niet over gezeurd wordt. Hoge bomen vangen veel wind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Heb hier een 6s+ met Samsung chip... bij normaal gebruik doe ik 4 (ja VIER) dagen met een acculading. Dat is meer dan ik ooit uit welke andere iPhone heb gehaald. Ben er helemaal happy mee hoor wat dat betreft.

Volgens mij maakt het geen moer uit welke chip er in zit, ze zijn beiden prima.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
XyritZz schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:32:

Amen brother!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:27

Ik ben al dik de 10 producten gepasseerd en alleen met een iPad Mini 2 had ik schermproblemen. Het tweede exemplaar was echter weer goed. Om die reden heb ik onlangs ook een Dell 4k monitor retour gestuurd (en besloten te wachten tot die dingen wat goedkoper worden) en wanneer je bijvoorbeeld in het Galaxy S6 topic kijkt lees je ook over problemen.

Ook ik ben redelijk kritisch, maar zo heeft elk merk wel wat. Zoals JFS ook al zegt moet je je niet gek laten maken. Je hebt nu een mooi exemplaar en eventuele batterijproblemen zijn eerder gerelateerd aan het OS, bepaalde apps of (slechte) dekking van je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
BillSpaarbank schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:43:
Het lijkt echt onder het LCD te zitten. Een soort imperfectie in de backlight laag ofzo. Na wat neuzen op internet lijkt het vaker voor te komen. Ik kijk wel even of het erger wordt en voorlopig geniet ik nog enorm van de iPhone 6s. Maar dit soort dingen vind ik altijd jammer.
Dit ken ik van een iPhone 6. Dit is een overbelichte/defecte pixel. Dit erkent Apple ook, hiermee zou ik heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
JeroenC schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:18:
[...]

Het moet niet, maar nadat ik zoveel telefoons om verschillende redenen gehad heb is het enige wat ik nu nog kan missen het totaal plaatje.
Uiteraard werkt een iphone ondanks dat je een android tablet hebt en een windows 10 computer.
Maar zowel ios als android als een windows 10 telefoon werkt. Het 1 is niet meer beter dan de ander, ze zijn allemaal goed ( heb bijna elk high end toestel tot en met de iphone 6 en samsung s5 wel gehad ).
Zo werkt mijn windows 10 computer bijv ideaal samen met mijn xbox one, enige wat nog ontbreekt is mijn telefoon ertussen.

Ja ik heb het niet over uiterlijk gehad want dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur en voor veel tweaker helemaal niet prio nr 1: hoe ziet die uit.
Hij gaf aan op android te zitten en te twijfelen tussen de nieuwe note en de nieuwe iphone. Wie ben ik dan om geen kennis die ik heb ervan te delen met deze tweaker? Ik bekijk het objectief en niet naar persoonlijke meningen.
Doordat ik al zoveel android en ios telefoons gehad heb vind ik dat ik best wel de verschillen mag opnoemen wat iemand tot een besluit kan maken, waar hij immers om vroeg.

Doordat veel het alleen over android en ios hebben ( duh we zitten in een ios topic ) wilde ik toch even windows 10 aanhalen.
Alles werkt gewoon goed met elkaar samen en daarom snapte ik je punt niet zo goed. Je kan diverse ecosystemen naast elkaar gebruiken. Ik ben het ook niet met je eens dat tweakers geen waarde hechten aan hoe iets eruit ziet. Dat was misschien zo 5 tot 10 jaar geleden, maar nu echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Wouter lucassen schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:20:
[...]

Dit ken ik van een iPhone 6. Dit is een overbelichte/defecte pixel. Dit erkent Apple ook, hiermee zou ik heen gaan.
Ben net weer even in de winkel geweest en ze erkende het probleem. iPhone nummer 3 is nu bezig met de restore :)

Scherm mooi egaal en bijkomend voordeel is dat ik nu ook geen donkere vlekken meer in het scherm heb. Dit is trouwens de derde Samsung chip op rij. Niet dat dat me iets uitmaakt, maar ik vond het opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
BillSpaarbank schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:55:
[...]

Ben net weer even in de winkel geweest en ze erkende het probleem. iPhone nummer 3 is nu bezig met de restore :)

Scherm mooi egaal en bijkomend voordeel is dat ik nu ook geen donkere vlekken meer in het scherm heb. Dit is trouwens de derde Samsung chip op rij. Niet dat dat me iets uitmaakt, maar ik vond het opvallen.
Volgens mij was de verhouding Samsung/TMC ook iets van 6:4, oftewel 3:2. Grotere kans om een Samsung chip op te pakken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

BillSpaarbank schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:55:
[...]

Gaat lekker! haha, wel fijn dat het zo snel voor je opgelost wordt. Apple Store zelf?
Wouter lucassen schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:57:
[...]

Volgens mij was de verhouding Samsung/TMC ook iets van 6:4, oftewel 3:2. Grotere kans om een Samsung chip op te pakken dus.
Klopt bij de 6S was het 3:2 bij de Plus was een groter deel TSMC geloof ik :)

[ Voor 44% gewijzigd door PaYnE81 op 23-10-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
PaYnE81 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:27:
[...]

Klopt bij de 6S was het 3:2 bij de Plus was een groter deel TSMC geloof ik :)
Heb zelf de Samsung plus. Niks dan lof wat batterij betreft (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
PaYnE81 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:27:
[...]

Gaat lekker! haha, wel fijn dat het zo snel voor je opgelost wordt. Apple Store zelf?
Ik voel me dan zo'n zeikerd _O- "Kijk er zit hier een stipje in mijn scherm..." haha.

Was bij de A-mac. Ik wilde het probleem in ieder geval even laten zien en ze zagen het gelijk zelf ook. Hij zei uit zichzelf, ik kan hem nog een keer voor je omruilen... Dat heb ik maar niet geweigerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 01-10 21:37
ja mooi, ik had een tsmc chip, maar slechte touch id en kennelijk langzame handeling van zaken (draait gewoon sneller nu, kennelijk meer mis). Heb nu 4 dgn de sammy, dikke prima werkt goed en altijd. Batterij goed, geen lawaai bij homebutton, egaal scherm, en niks anders dan blij.... dus ja toen ik di wat teleurgesteld was zeiden ze hier ook, laat het ff wennen en genieten. Dat is aangebroken, dus geef het de tijd. Ben nu blij met de foon.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moodshifter
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-03 12:32
Ik hoor en lees veel goede verhalen over de batterij hier,maar tis me soms niet echt duidelijk welk model die mensen dan hebben. 8)7 De plus of de gewone s.

Ik wil deze week een nieuwe iPhone halen,alleen twijfel ik ontzettend. Aan de ene kant vind ik de + echt te groot, aan de andere kant is het wel diegene met de grootste batterij. Nu zijn m'n dagen erg wisselend en dus soms ook erg lang. Ik heb het dan over 7 uur ochtends de deur uit en dan ergens tussen 11/1 thuis. Redt de 6s met gemak zulke lange (en ook wel intensieve dagen?) of ben ik dan toch beter af met de plus?

Hoor graag jullie ervaringen en meningen over m'n ''dilemma''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:36
Wat heb je nu? En red je het daarmee?

Ik ben van 5s naar 6s gegaan, echt een dikke verbetering kwa accutijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 16:46
Ik ben van de Samsung Galaxy S6 overgestapt naar de IPhone 6S Plus mede door de dramatische accutijd en twijfelde ook echt enorm over de plus of tie te groot zou zijn maar na 2 dagen was ik al gewend en wil echt niet meer kleiner...en natuurlijk de accutijd is echt heerlijk gewoon,krijg hem bijna niet leeg in een dag...eigenlijk niet;)en zit dan echt voortdurend op fb,mail,whatsapp..gaming minimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moodshifter
  • Laatst online: 25-03 12:32
ik heb nu een htc one.(de m7) van 2,5 jaar oud. En nee daar red ik het niet mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 20:52

Tom Yam

(>'.')>

Moodshifter schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:46:
Ik hoor en lees veel goede verhalen over de batterij hier,maar tis me soms niet echt duidelijk welk model die mensen dan hebben. 8)7 De plus of de gewone s.

Ik wil deze week een nieuwe iPhone halen,alleen twijfel ik ontzettend. Aan de ene kant vind ik de + echt te groot, aan de andere kant is het wel diegene met de grootste batterij. Nu zijn m'n dagen erg wisselend en dus soms ook erg lang. Ik heb het dan over 7 uur ochtends de deur uit en dan ergens tussen 11/1 thuis. Redt de 6s met gemak zulke lange (en ook wel intensieve dagen?) of ben ik dan toch beter af met de plus?

Hoor graag jullie ervaringen en meningen over m'n ''dilemma''.
Ik heb de 6s+. Kom van een xperia, die ik eigenlijk net te groot vond maar ben toch niet voor de 6s maar de 6s+ gegaan om de grotere batterij, beter scherm en de OIS in de camera.
Ik heb geen seconde spijt gehad. De telefoon 'klopt' gewoon, is (zeker met een hoes) makkelijk vast te houden, nodigt ook uit om met twee handen te werken. En als je toch maar een hand kan gebruiken is even dubbel aantikken van de home button genoeg. Het formaat was ik binnen no time aan gewend en m'n oude telefoon voelt ineens juist te klein.

batterij: 06.30 ging de telefoon van de lader, en om 22.45 weer eraan. In de tussenliggende 16 uur en 13 minuten, was de telefoon 9 uur en 45 minuten in gebruik en was er er aan het einde nog 12% over. Dit is een dag met redelijk intensief gebruik:

50 minuten navigeren met Waze (dit trekt redelijk veel batterij overigens).
1,5 uur browsen
3 uur spotify streamen
45 minuten reddit app
45 minuten Agar.io
foto's en video's nemen en ook terugkijken
en tussentijds wat bellen, berichten sturen en whatsapp/telegram

vanaf 19% is de energiezuinige modus ingeschakeld geweest. Dit was een uur of 2130.

De hele dag heb ik niet zuinig aan gedaan met de telefoon, gewoon gebruiken enzo. Wel automatische helderheid en soms het scherm zelf iets minder fel of uit (bv. bij navigeren is het niet de hele rit op het scherm nodig).

TL;DR: met redelijk druk gebruik is een lange dag (16 uur) prima haalbaar.
Ik denk dat wanneer je er een beetje op let je er gerust nog een uur of 1,5 of misschien wel 2,5 uit kan halen. En bij echt zuinig doen nog wel meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Tom Yam op 24-10-2015 00:05 ]

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

Heb net de iphone 6s plus en heb een heel raar probleem. De eerste twee fotos die ik in mijn woonkamer nam bij low light waren helder en scherp. Daarna eerst wat anders gedaan en toen ik weer de camera uitprobeerde nam ie alleen maar grainy fotos en veel slechtere fotos in dezelfde situatie en licht condities... mijn broertje's iphone 6s plus ernaast gezet en inderdaad, die van mij zijn opeens echt grainy, ruis, helemaal duidelijk te zien als je het uitvergroot?

Probleem is dat dit niet zo duidelijk zal zijn als je die fotos van mij niet naast elkaar zet met die van mijn broertje, dus weet niet of ik coolblue ervan kan overtuigen om te ruilen voor wen nieuwe. Rare is dat mijn eerste 2 fotos wel goed waren...

Edit: laat maar, effe lens schoongemaakt en weer perfect :+ :o

[ Voor 10% gewijzigd door Kyo op 24-10-2015 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Als men in aanraking komt met lange werkdagen, dan is een powerbank aanschaffen mogelijk een goede optie. Uit eigen ervaring heeft mij dat meerdere malen op vliegvelden gered. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
Ik merk nu dat het scherm toch minder egaal is dan ik dacht. Let wel: Ik ben picky, dus iemand anders zou het wellicht niet opvallen.

Bovenin lijkt een waas te zitten die zichtbaar is op een volledige witte achtergrond. Daarnaast zit er als je schuin over het scherm kijkt, op diezelfde plek een donkere waas. Je moet het scherm echt een beetje tilten om het te kunnen zien.

Mijn "angst" is dat deze issues groter worden.

Iemand soortgelijke ervaringen?

Overigens: Batterij gaat nu 24 uur mee, waarvan 2,5 uur gebruik. Nog 50% batterij over. Is dat een beetje Ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Laatst online: 21-08 16:46
Net deze besteld :

http://www.aliexpress.com...explosion/2024708160.html

wilde eigenlijk een Nilliken glass bestellen maar aangezien ik er altijd een een normaal plasticje erop heb zitten eerst maar eens een goedkope proberen...dure versie kunnen altijd nog;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 01-10 21:37
THE_BASE schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:28:
Voor de nieuwsgierigen: ik merk sterke snelheidswinst met iOS 9.1. Morgen eens kijken hoe de batterij het uit houdt met deze versie van iOS.
Bevestigd dit iemand ook?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
9.1 vind ik persoonlijk ook soepeler aanvoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Nee, weinig verschil om eerlijk te zijn. Wel wat kleine haperingen weg. Nou moet ik wel zeggen dat forumlid The Base toch altijd heel radicaal is in zijn uitingen. Dus gewoon met een korreltje zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:43
Kayce schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:57:
Ik merk nu dat het scherm toch minder egaal is dan ik dacht. Let wel: Ik ben picky, dus iemand anders zou het wellicht niet opvallen.

Bovenin lijkt een waas te zitten die zichtbaar is op een volledige witte achtergrond. Daarnaast zit er als je schuin over het scherm kijkt, op diezelfde plek een donkere waas. Je moet het scherm echt een beetje tilten om het te kunnen zien.

Mijn "angst" is dat deze issues groter worden.

Iemand soortgelijke ervaringen?

Overigens: Batterij gaat nu 24 uur mee, waarvan 2,5 uur gebruik. Nog 50% batterij over. Is dat een beetje Ok?
Hoe picky ben je. Ik heb twee keer iPhone 6 gehad en als ik echt picky ben dan zie ik bovenin het scherm ook verschil. Eerlijk gezegd vind ik het wel best.

Andere Android toestellen die ik heb gehad hadden dit ook dus misschien heeft het met de lcd techniek te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Hebben anderen ook last van een crashende abn amro app met de iphone 6s plus?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:02
Wilde voor de clear JM TENC gaan, maar helaas overal uitverkocht. Heb dus maar de zwarte Leather Case van Apple genomen weliswaar 6, maar deze past gewoon op 6S. En het bevalt me wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-10 21:34
Heeft iemand ook last van het volgende?:
(iPhone 6s 64GB samsung chip) als ik mijn telefoon voor een langere tijd niet gebruik en als ik hem dan unlock via touch id duurt het 3 seconden ongeveer om hem daadwerkelijk te unlocken soort van lag nadat ik mijn vinger heb gescant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:08

RnB

Hoeveel tijd is voor een langere tijd?
Als ik die van mij na een nacht slapen unlock met TouchID, reageert mijn iPhone net zo snel als altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
RnB schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:55:
Hoeveel tijd is voor een langere tijd?
Als ik die van mij na een nacht slapen unlock met TouchID, reageert mijn iPhone net zo snel als altijd.
na 30 minuten is dit al. Heb hem al een keer helemaal gereset zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Laatst online: 07-10 08:58

koku

Tnet Devver
kmf schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:34:
Hebben anderen ook last van een crashende abn amro app met de iphone 6s plus?
Nee werkt hier prima zonder crashes. Al aantal weken inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch blij dat ik voor de 64GB ben gegaan.
Dacht steeds dat 16GB wel genoeg was, maar heb de 64GB nu 4 dagen in bezit en zit al op 15gb in gebruik. Dus had dat nooit gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Eerste lading met de 6s 27 uur en 51 min stand-by en 6 uur 31 gebruiks tijd.
Ik ben dik tevreden moet ik zeggen want vandaag dus gewoon veel gebruikt en niks zuinig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Laatst online: 07-10 10:16
Cache schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:40:
Als men in aanraking komt met lange werkdagen, dan is een powerbank aanschaffen mogelijk een goede optie. Uit eigen ervaring heeft mij dat meerdere malen op vliegvelden gered. :)
Lijkt mij dat je wel mag verwachten dat zo'n toestel een dagje mee gaat.. Voor reizen of weekendjes weg een powerbank meeslepen, oké. Maar dagelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Thomas18GT schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:08:
[...]

Lijkt mij dat je wel mag verwachten dat zo'n toestel een dagje mee gaat.. Voor reizen of weekendjes weg een powerbank meeslepen, oké. Maar dagelijks?
Tuurlijk mag je dat verwachten. Of het tegenwoordig in de praktijk echter zo uitpakt is een tweede en dan kan een powerbank wel van pas komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:30:
[...]

Nee, weinig verschil om eerlijk te zijn. Wel wat kleine haperingen weg. Nou moet ik wel zeggen dat forumlid The Base toch altijd heel radicaal is in zijn uitingen. Dus gewoon met een korreltje zout nemen.
Ik probeer zowel mijn positieve als negatieve bevindingen te delen en vrijwel niets is op dit forum gebaseerd op feiten, zo ook jouw opmerking niet. Je zegt zelf: 'weinig' verschil. Je merkt dus zelf wel degelijk verschil, net als ik. Kijk eerst eens naar jezelf, voor je iemand aanvalt op zijn of haar postgedrag.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
THE_BASE schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:40:
[...]

Ik probeer zowel mijn positieve als negatieve bevindingen te delen en vrijwel niets is op dit forum gebaseerd op feiten, zo ook jouw opmerking niet. Je zegt zelf: 'weinig' verschil. Je merkt dus zelf wel degelijk verschil, net als ik. Kijk eerst eens naar jezelf, voor je iemand aanvalt op zijn of haar postgedrag.
Het kleine verschil heb ik goed beargumenteerd. Jij merkt sterke snelheidswinst en ik heb niets gelezen op welke aspecten van iOS of welke problemen zijn opgelost. Overigens heb ik het ook nooit over feiten gehad, maar zeg wel dat jouw uitingen (lees: mening) vaak uitersten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die zich rot irriteert aan reclames door je internet heen, ik heb de adblocker app van purify gekocht (1,99) dit is een top adblocker !!! Je verliest totaal geen snelheid tijdens surfen en heb nu geen enkele irritante reclames meer!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:26
Zelf heb ik adblock plus uit de Appstore werkt ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenvdk schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:00:
[...]
Heb je een clean install gedaan of een reserve kopie terug gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:12
Jeroenvdk schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:00:
[...]
Bedoel je misschien dit euveltje?
Mrk87 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:49:
Morgen 2 weken de 6S in gebruik.

Ik loop echter tegen iets aan. Als ik de iPhone ontgrendel verschijnt (soms, niet altijd) de statusbar (met provider, tijd, batterijpercentage). Pas 1 of 2 seconden later. In die tussentijd kan ik niet swipen tussen verschillende homescreens. Vervelend als je snel iets op wilt zoeken.

Iemand die dit ook heeft en/of een idee heeft waar ik het in moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Sinds een paar dagen merk ik wat vreemds op , de stand-by en gebruikstijd zijn exact hetzelfde

Vandaag ook weer , iPhone nog geen 10 minuten gebruikt maar beide staan op 1 uur en 35 minuten , zie geen vreemde dingen tussen het gebruik staan behalve achtergrondactiviteit van Facebook (ook na de laatste update) en ook veel van whatsapp (die begrijp ik niet trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:57:
[...]

Het kleine verschil heb ik goed beargumenteerd. Jij merkt sterke snelheidswinst en ik heb niets gelezen op welke aspecten van iOS of welke problemen zijn opgelost. Overigens heb ik het ook nooit over feiten gehad, maar zeg wel dat jouw uitingen (lees: mening) vaak uitersten zijn.
Ik vind het helemaal prima, zo heeft iedereen zijn mening.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
cardwizard schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:28:
Sinds een paar dagen merk ik wat vreemds op , de stand-by en gebruikstijd zijn exact hetzelfde

Vandaag ook weer , iPhone nog geen 10 minuten gebruikt maar beide staan op 1 uur en 35 minuten , zie geen vreemde dingen tussen het gebruik staan behalve achtergrondactiviteit van Facebook (ook na de laatste update) en ook veel van whatsapp (die begrijp ik niet trouwens)
Dan is er een proces op de achtergrond gaande dat jouw iPhone 'wakker' houdt. Joost mag weten wat dat dan moet zijn. Je zult dan ook merken dat de batterij sneller leeg gaat dan normaal het geval is. Een reset lost dit probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:54:
[...]

Heb je een clean install gedaan of een reserve kopie terug gezet?
Reserve kopie.

En het is niet dat ik geen statusbalk krijg hij blijft gewoon 3 seconden op het unlock scherm hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

[...]

Heb em nu iets meer dan een dag en kan dus nog niet heel erg veel zinnigs erover zeggen. Wil wel kwijt dat de eerste indruk erg goed is. Hij is razendsnel, alles draait super soepel. Touch ID werkt perfect en de angst die ik had om aan IOS te wennen is me ook reuze meegevallen: alles spreekt wel een beetje voor zich en ik mis zelf niet veel vergeleken met android op dat gebied. Moet er wel bij zeggen dat ik zelf nooit van de customization (elke dag een nieuwe launcher ofzo) ben, dus dat is natuurlijk een factor.
Wat ik wel mis is dat het scherm niet zulke mooie blacks produceert als de note 3 en de nieuwere amoled schermen. Vooral in het donker is dit merkbaar en ik mis zelf een beetje het gevoel alsof de randen van het toestel er niet meer zijn wanneer ik in mijn bed lig en een filmpje aanzet met veel donkere scènes erin. Maar voor de rest een prima scherm hoor met realistischere kleuren.

Batterij kan ik na een kleine twee dagen niet veel over zeggen, maar ben er tot nu toe blij mee: nu op 42%, heb nu 21hr 22m standby time sinds mijn vorige charge en 4hr 39m usage. Ik weet dat dat laatste niet precies hetzelfde is als screen on time bij android, maar in mijn geval is dit dus nagenoeg wel het geval: toestel op ietsje rond 40 procent brightness constant aan gehad om ermee te spelen, browsen, ontdekken, apps downloaden en installeren, etc. 2 uur ervan was op 4g tijdens een treinreis.

So far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
sww89 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:21:
[...]

Dan is er een proces op de achtergrond gaande dat jouw iPhone 'wakker' houdt. Joost mag weten wat dat dan moet zijn. Je zult dan ook merken dat de batterij sneller leeg gaat dan normaal het geval is. Een reset lost dit probleem op.
Dat lijkt me ook inderdaad , maar dat moet ik toch kunnen zien bij verbruik ? daar zie ik echter niks geks
Heb net een reset gedaan , even kijken wat er straks staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:43
cardwizard schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:28:

Facebook zou een oorzaak kunnen zijn. Bij mij gaf dat veel achtergrond activiteit. Er zou binnenkort een update voor komen. Op dit moment heb ik FB verwijdert en scheelt een stuk.

Voor nog meer winst heb ik locatievoorzieningen en achtergrond verversen uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

koku schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:07:
[...]

Nee werkt hier prima zonder crashes. Al aantal weken inmiddels.
6s Plus, iOS9.1?

De abn-amro app is de enige die crasht.

[ Voor 9% gewijzigd door kmf op 25-10-2015 14:16 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
Gisteren weer gemerkt dat bereik belabberd is. zat met wat mensen te eten in het cetrum, van een grote stad. Mijn tel (6s) had geen bereik, 5s en 4s bij mij aan tafel hadden half tot volledig bereik.
Apple support kon mij ook niet helpen. Dan maar swappen (irritant dat ik mijn screenprotector kwijtraak maargoed).

[ Voor 10% gewijzigd door Justin_ op 25-10-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Laatst online: 07-10 08:58

koku

Tnet Devver
kmf schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:15:
[...]

6s Plus, iOS9.1?

De abn-amro app is de enige die crasht.
iPhone 6s plus 64gb goud.
Al geprobeerd de app te verwijderen en herinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

koku schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:13:
[...]

iPhone 6s plus 64gb goud.
Al geprobeerd de app te verwijderen en herinstalleren?
Zelfs een restore gedaan met een Back-up waarbij app niet in zat... ;(

Elke keer als ik een ander scherm opent in de app en terugkomt, dan krijg ik een crash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
Heb meer info over mijn probleem.
Als ik bij Facebook of clash of clans mijn telefoon vergrendel en dan weer ontgrendel duurt het ongeveer 3 seconden voordat hij ontgrendeld is.. Verder nog geen apps gevonden waarbij dit gebeurt. Iemand waarbij dit ook gebeurt? Ios9.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Laatst online: 20:15
Ik heb hier ook last van, iphone 6s plus 64gb.
Geen peil op te trekken wanneer de telefoon blijft hangen voor 3 seconden en wanneer niet.
Wel lijkt het erop dat wanneer ik de telefoon eerst met de lock button unlock, even wacht en dan unlocked met touch id het niet gebeurd.

Lijkt wel of het vanuit standby met touch id meteen inlogd te snel gaat waardoor de telefoon het opstarten niet kan bij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 18:43

Crusader

Arc Nature

Nu je het zo zegt... ik had er ook last van maar nu twee weken geen Facebook meer op mijn telefoon en ook geen hangen na unlock meer gehad. Toeval? Geen idee.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Ik heb nog nooit dat freeze probleem gehad eigenlijk. Ik heb geen Facebook.

Ik heb alleen de laatste dagen af en toe last van een rotatiebug waar de 6 Plus ook al mee te maken had volgens mij. Namelijk dat wanneer ik mijn 6s Plus op iOS 9.1 ontgrendel, het scherm in landscape staat en naar portrait draait terwijl ik hem altijd gelockt in portrait gebruik. Als ik vervolgens bepaalde apps na gebruik sluit, en dus weer terug ga naar het springboard, hetzelfde rotatieritueel wordt herhaalt.

Maar ik kan er ook weer dagen lang geen last van hebben. Ben er dus ook niet achter of het probleem zich bij bepaald gebruik voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:48
kmf schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:55:
[...]

Elke keer als ik een ander scherm opent in de app en terugkomt, dan krijg ik een crash
Ik heb het ook. Wisselen tussen rekeningnummer = directe crash. Ik heb de 6s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:55:
[...]

ABNAMRO app doet het hier prima, ook als ik via de App switcher terug switch naar de app.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyritZz schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:32:
Heb hier een 6s+ met Samsung chip... bij normaal gebruik doe ik 4 (ja VIER) dagen met een acculading. Dat is meer dan ik ooit uit welke andere iPhone heb gehaald. Ben er helemaal happy mee hoor wat dat betreft.

Hoe kan ik weten wat voor chip er in mijn toestel zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:49:
[...]

Hoe kan ik weten wat voor chip er in mijn toestel zit?
Staat in dit topic beschreven en op zo ongeveer elke website met tech-nieuws :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:53:
[...]

Staat in dit topic beschreven en op zo ongeveer elke website met tech-nieuws :p
Waarom nou weer zo'n reactie? Als ik het had gezien zou ik het echt niet vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:54:
[...]

Waarom nou weer zo'n reactie? Als ik het had gezien zou ik het echt niet vragen!
Zoeken op "welke chip" in [iPhone 6s & iPhone 6s Plus] Ervaringen & discussie dan de eerste hit bijv.
Het gaat er niet om of je het toevallig voorbij hebt zien komen, maar of je twee seconden de moeite hebt genomen zelf te zoeken. Als niemand dat doet en al z'n kleine vraagjes post die al honderd keer behandelt zijn wordt het voor iedereen een zooitje :)

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 26-10-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:54:
[...]

Lirum info lite kan het laten zien, echter viel me op dat met de laatste update hij beide modellen en procede grotes laat zien, dus je zult naar cpu manufacturer moeten kijken :)

* Zoek in het forum / google, had je waarschijnlijk ook het resultaat opgeleverd dat is wat fsfikke bedoelt :)

[ Voor 0% gewijzigd door PaYnE81 op 26-10-2015 09:00 . Reden: edit: kan nie namen lezen nie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaYnE81 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:59:
[...]

Lirum info lite kan het laten zien, echter viel me op dat met de laatste update hij beide modellen en procede grotes laat zien, dus je zult naar cpu manufacturer moeten kijken :)

* Zoek in het forum / google, had je waarschijnlijk ook het resultaat opgeleverd dat is wat fsfikke bedoelt :)
Thanks voor je reply! Maar wat ik nu allemaal lees zit er toch wel echt een verschil tussen de Samsung-chip en de TSMC-chip. Ik snap niet waarom Apple hiervoor gekozen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:05:
[...]

Thanks voor je reply! Maar wat ik nu allemaal lees zit er toch wel echt een verschil tussen de Samsung-chip en de TSMC-chip. Ik snap niet waarom Apple hiervoor gekozen heeft?
Dat geclaimde verschil is allang weer achterhaald en blijkt in de praktijk zelfs soms andersom uit te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
FiXeR.nl schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:12:
[...]

Dat geclaimde verschil is allang weer achterhaald en blijkt in de praktijk zelfs soms andersom uit te pakken.
Andersom?
Dat zeggen vast diegene met een samsung chip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:05:
[...]

Roos79 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:13:
[...]

Andersom?
Het is iets genuanceerder haha, maar de conclusie was geloof ik (als ik me goed herinner) dat de TSMC het wat langer uit houdt in bepaalde situatie waar de belasting van de cpu hoog is voor langere tijd. En de Samsung is in sommige applicaties / handelingen wat sneller. De GeekBench test overdreef het verschil tussen de 2 chips. Verder niet heel boeiend ofzo tenzij 1 van deze situaties dagelijks kost is voor je. Bij gemiddeld gebruik gaat de batterij ongeveer even lang mee.

Dus ik zou zeggen, geniet van je toestel en maak je niet druk om kleine verschillen die vooralsnog binnen de foutmarge liggen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door PaYnE81 op 26-10-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Roos79 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:13:
[...]

Andersom?
Het verschil bleek alleen in geekbench te bestaan terwijl als je het ging testen in real-life bleek het niets uit te maken en kwam de samsung chip soms zelfs beter uit de bus. Overigens gewoon getest door hardware websites, dus geen reden om een gekleurde mening te hebben.

Ik durf zelfs te wedden dat niemand op tweakers het door zou hebben als magisch je chip veranderde in de chip van de andere fabrikant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
Ik ga voor een 2e swap. Scherm is an sich prima, maar er zit een wazige vlek die van een afstandje behoorlijk zichtbaar is. Voor nu geen ramp, maar wil verergeren voorkomen.

Nee, de reden dat 'ie toch teruggaat is de batterijduur. Gisteren Fitstar gebruikt, een app met voornamelijk filmpjes. Die snoepte in een half uur tijd 20% van mijn batterij af. Ligt het aan de app? Misschien, maar mijn iPhone 5S doet het zelfs nog beter wat dat betreft.

Fingers crossed: Maar als het weer een Samsung chip betreft OF een matig scherm, dan gaat ook die retour en ga ik gewoon naar de Apple Store zelf.

OCD of niet: Ik wil een product wat voor 99% bevalt. Die 1% marge gun ik ze dan.
Pagina: 1 ... 25 ... 42 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.