had dezelfde gedacht, toch gedaan... kleine moeite... maakt mijn probleem alleen maar groter.. dus mijn Genius bezoek blijft staan.cardwizard schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:23:
Geloof er niks van ... Maar wie ben ik
no comment
had dezelfde gedacht, toch gedaan... kleine moeite... maakt mijn probleem alleen maar groter.. dus mijn Genius bezoek blijft staan.cardwizard schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:23:
Geloof er niks van ... Maar wie ben ik
no comment
Kan niet stoppen met ontploffen!
Verwijderd
je mag hem sowieso omruilen voor een nieuwe, desnoods voor geld en dat je van dat geld een nieuwe haalt......Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:58:
Ik lees hier al een tijdje mee en besloten om gisteren een iPhone 6S 64gb space grey los te kopen bij de Apple store Haarlem. In de winkel gechecked en alles leek in orde. Vanmorgen in de trein viel me op dat mijn scherm boven wat minder wit lijkt dan onder. Iets grijzer. Komende zaterdag kan ik bij genius bar terecht. Wat denken jullie?
Is dit een terechte klacht? En kan ik een nieuwe iPhone krijgen of wordt dit refurbished?
Meer mensen hier last van (gehad) en hoe werd je geholpen?
Eerste iPhone dus weet niet helemaal wat ik kan verwachten als ik terug ga zaterdag.
Heb hier ook last van, niks heeft gewerkt tot nu toe (refresh op background enz) denk gewoon dat het een slechte combinatie van software en website is.Bob Popcorn schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:50:
Hoe gebruiken jullie Whatsapp Web? Ik zet overdag m'n iPhone op "Niet Storen", en gebruik Whatsapp Web en Telegram client op m'n PC. De "Niet Storen" modus is dan zodat het scherm niet de hele tijd aan gaat als ik een Whatsapp/Telegram berichtje krijg, of een werk-email. Echter na een half uurtje werkt Whatsapp Web niet meer omdat m'n iPhone niet meer met het internet is verbonden. Als ik 'm dan unlock doet 'ie het vaak weer. Het lijkt dat m'n iPhone in een soort deep sleep terecht komt.
Iemand een idee?
Overigens, Facebook verwijderen doet echt wonderen met je batterij...
Hier werkt het al sinds vanmorgen 8.30 prima!Talezz schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:19:
[...]
Heb hier ook last van, niks heeft gewerkt tot nu toe (refresh op background enz) denk gewoon dat het een slechte combinatie van software en website is.
Dat kan natuurlijk, maar er zijn meer mensen die hier last van hebben (wat ik heb gelezen her en der) dus hiet is wel een issue blijkbaar.Bartsmash schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:22:
[...]
Hier werkt het al sinds vanmorgen 8.30 prima!
Dit is de issue die mij op dit moment weghoudt bij iOS. Mijn 6S retour gedaan om dit. Ik wil doordeweeks als ik achter mijn computer zit niet nog mijn iPhone op tafel hebben liggen of elke keer moeten controleren of er nog verbinding is.Talezz schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:31:
[...]
Dat kan natuurlijk, maar er zijn meer mensen die hier last van hebben (wat ik heb gelezen her en der) dus hiet is wel een issue blijkbaar.
Paar pagina's terug heb ik hetzelfde gemeld. Ik ben in mijn geval terug gegaan naar de A-mac en daar is het toestel netjes omgeruild. De jongen die mij hielp zag het probleem duidelijk. De manager (die blijkbaar akkoord moet geven voor een swap) zag het niet. Wat op zich wel logisch was, want hij heeft niet eens naar de display gekeken.. De horkVerwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:58:
Ik lees hier al een tijdje mee en besloten om gisteren een iPhone 6S 64gb space grey los te kopen bij de Apple store Haarlem. In de winkel gechecked en alles leek in orde. Vanmorgen in de trein viel me op dat mijn scherm boven wat minder wit lijkt dan onder. Iets grijzer. Komende zaterdag kan ik bij genius bar terecht. Wat denken jullie?
Is dit een terechte klacht? En kan ik een nieuwe iPhone krijgen of wordt dit refurbished?
Eerste iPhone dus weet niet helemaal wat ik kan verwachten als ik terug ga zaterdag.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
KPN werkt niet met Dynafix, maar met Teleplan. Bende. Dus ik zou Apple Store doen.KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:01:
Ben een blije 6S gebruiker...maar nu even iets minder... viel me ineens een zilverkleurig streepje op onderaan het glas.. denk een haarscheurtje. Voor mn gevoel is het ook licht voelbaar met een nagel, maar kan ook gevoel zijn
Zelfs al boeit het technisch niks, het is gewoon vervelend dat dat ding daar zitHeb mn telefoon ook (nog
) niet laten vallen, optisch is er verder niks op aan te merken.
Wat is handigste met dit soort gevallen, garantie via KPN (=dynafix?) of keer in A'dam langs?
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Tuurlijk mag je voor 859 wel kwaliteit verwachten en het is ook niet zo dat je dit niet hebt. Echter ben je ontevreden over de homebutton en moet je voor jezelf de afweging maken of je deze wilt laten swappen.pdavie2311 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:03:
Ik erger mij toch steeds meer aan mijn homebutton. Kraakt wat hij niet deed. Ook al schoongemaakt, maar helpt niks. Loont het de moeite om naar oberhausen te rijden en een afspraak met genius bar te maken?
Oberhausen is dichtst bij voor mij, maar heb al wat onderzoek gedaan en soms zeggen ze daar dat het aan de folie ligt? Wat bedoelen ze daar mee? Er zit een temperde Glass screenprotector op, maar daar lijdt mijn homebutton niet onder hoor..
Toestel is net een week uit de 2 weken omruil termijn helaas. Zoals al eerder aangegeven, heb voor de rest geen klachten. Geen vlekken op scherm, goede chip etc..maar voor 859,- verwacht ik goede kwaliteit, of is dat teveel gevraagd?
[ Voor 8% gewijzigd door Redondo1982 op 20-10-2015 08:13 ]
I don't have dreams, I have goals!!
[ Voor 25% gewijzigd door turkeyhakan op 20-10-2015 08:33 ]
Maak een wit plaatje van 1334x750 en bekijk die full screen. Als je je er aan stoort zou ik teruggaan.Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:58:
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Anders gewoon even met Apple Support bellen? Die kunnen telefoons ook umruilen. Dat lijkt me wat makkelijker dan naar Düsseldorf rijden.pdavie2311 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:03:
Ik erger mij toch steeds meer aan mijn homebutton. Kraakt wat hij niet deed. Ook al schoongemaakt, maar helpt niks. Loont het de moeite om naar oberhausen te rijden en een afspraak met genius bar te maken?
Oberhausen is dichtst bij voor mij, maar heb al wat onderzoek gedaan en soms zeggen ze daar dat het aan de folie ligt? Wat bedoelen ze daar mee? Er zit een temperde Glass screenprotector op, maar daar lijdt mijn homebutton niet onder hoor..
Toestel is net een week uit de 2 weken omruil termijn helaas. Zoals al eerder aangegeven, heb voor de rest geen klachten. Geen vlekken op scherm, goede chip etc..maar voor 859,- verwacht ik goede kwaliteit, of is dat teveel gevraagd?
[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 20-10-2015 10:12 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Maar hoe vaak komt het voor dat je naar een volledig wit scherm staart?Apie! schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:23:
[...]
Maak een wit plaatje van 1334x750 en bekijk die full screen. Als je je er aan stoort zou ik teruggaan.
Het volledig witte scherm is om te zien waar de grijze vlekken precies zitten. Dat is wat duidelijker dan wanneer er zwarte tekst en llijntjes op het scherm staan. Hoe vaak het voorkomt is niet relevant. Al gebeurt het maar 1x per maand of 1x per jaar, dan wil ik gewoon niet naar een scherm zitten kijken dat er vies uit ziet terwijl het dat niet is.RnB schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:41:
[...]
Maar hoe vaak komt het voor dat je naar een volledig wit scherm staart?
Ik had met mijn 6 ook last van ''clouding'' aan de bovenkant van het scherm en hoewel het me stoorde in het begin, kwam ik erachter dat in 99% van de gevallen ik het niet zag. Na verloop van tijd stoorde ik mij er ook niet meer aan.
Ik zou gewoon gaan kijken of het stoort in jouw dagelijks gebruik. Als dat het geval is, kan je altijd nog terug.
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Ik snap je, maar er is geen perfect egaal scherm in de omloop. Of het nu een beeldscherm in een iPhone, een iMac of een MacBook is, perfect egaal is niet mogelijk. Zo egaal mogelijk natuurlijk wel, maar dan ben je misschien 10 devices verder.Apie! schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:29:
[...]
Het volledig witte scherm is om te zien waar de grijze vlekken precies zitten. Dat is wat duidelijker dan wanneer er zwarte tekst en llijntjes op het scherm staan. Hoe vaak het voorkomt is niet relevant. Al gebeurt het maar 1x per maand of 1x per jaar, dan wil ik gewoon niet naar een scherm zitten kijken dat er vies uit ziet terwijl het dat niet is.
In mijn geval dacht ik ook dat het wel mee zou vallen...totdat ik een mailtje las waar alleen tekst in stond en het leek het alsof ik allemaal vieze vlekken op het scherm had.
Ik kreeg ook meteen een nieuwe bij de MediaMarkt nadat ze dat scherm hadden gezien.
De nieuwe 6s die ik kreeg had ook een lichtgrijs vlekje, maar die zie ik nu niet meer, ook niet op een (compleet) witte achtergrond.
[ Voor 20% gewijzigd door RnB op 20-10-2015 16:32 ]
Verwijderd
Hetzelfde hier. Hoewel ik ook al wel eerder de normale 6 plus ooit in bezit heb gehad. Die extra batterijduur is gewoon te sexy om te laten liggen(:Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:24:
Heb nu een iPhone 6s+ in gebruik na de gewone 6s en moet zeggen dat ik geen spijt heb van deze switch. Met name het batterijverbruik scheelt enorm. Ik kan van alles doen en hij gaat maar zeer langzaam leeg. Lijkt een beetje op de iPad qua verbruik. Dit was met de 6s wel anders die een stuk vlotter leeg was.
Overigens zijn het beide toestellen met een Samsung chip dus daar zit het hem niet in
Verder is het grote scherm wel even wennen maar is duidelijk te zien dat de resolutie scherper is.
PSN: bryanlost
vandaag nieuwe gekregen nu weer goede touch id denk ik. Nu een samsung (had tsmc), deze wordt echt heel warm bij de restore van de iCloud. Alleen sommige dingen volg ik niet. Restore van iCloud met versleutelde paswoord gaf bij mn oude foon, 1 op 1 retour bij een telefoon herstel, dus 100% paswoorden. Bij deze telefoon, maar de helft. Bv de ing app niet meer, dat is z'n gedonder met instellen, maar password app wel weer inclusief touch id.Martinus schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:03:
[...]
had dezelfde gedacht, toch gedaan... kleine moeite... maakt mijn probleem alleen maar groter.. dus mijn Genius bezoek blijft staan.
no comment
Je denkt teveel na... Ga gewoon die telefoon gebruiken en na een tijdje ben je tevreden.Martinus schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:33:
[...]
vandaag nieuwe gekregen nu weer goede touch id denk ik. Nu een samsung (had tsmc), deze wordt echt heel warm bij de restore van de iCloud. Alleen sommige dingen volg ik niet. Restore van iCloud met versleutelde paswoord gaf bij mn oude foon, 1 op 1 retour bij een telefoon herstel, dus 100% paswoorden. Bij deze telefoon, maar de helft. Bv de ing app niet meer, dat is z'n gedonder met instellen, maar password app wel weer inclusief touch id.
Ik begrijp het niet. Telefoon voelt wel sneller aan, vloeiender.. wellicht had ik een maandagochtend model, echter deze is weer heel warm.
al met al een bijzonder ervaring, nadat je een jaar geen iphone hebt gehad. Nog geen goed gevoel... voor 969 euro.
wellicht, ben alleen meer consequentie gewend van apple. Heb er gewoon ff slecht gevoel bij.hoofdcoach schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:52:
[...]
Je denkt teveel na... Ga gewoon die telefoon gebruiken en na een tijdje ben je tevreden.
no comment
De ING app moet je bij elke iPhone wissel opnieuw activeren.Martinus schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:04:
[...]
wellicht, ben alleen meer consequentie gewend van apple. Heb er gewoon ff slecht gevoel bij.
Verwijderd
klopt, id. van imei gewisseld.fsfikke schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:12:
[...]
De ING app moet je bij elke iPhone wissel opnieuw activeren.
no comment
Gewoon ff wachten tot je reservekopie volledig is teruggezet. Waarschijnlijk is ie de foto's aan het downloaden.ninasky11 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:04:
Mannen ik heb gezocht op term *wachten* maar kan het 1,2, 3 niet vinden.
Heb net reservekopie van mijn 5S gemaakt. 6S aangesloten en reservekopie erop gezet maar meer als de helft van de apps zijn zwart op mijn scherm. Als ik op een van die zwarte aanklik krijg ik te zien wachten.
Iemand idee wat dit allemaal is? En hoe zorg ik ervoor dat die apps weer geïnstalleerd zijn. En volgens mij zijn al die zwarte icoontjes betaalde apps.
Alvast bedankt!
Maar volgens iTunes was alles klaar en foto's zijn ook allemaal goed. Behalve helft van mijn 250 apphoofdcoach schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:12:
[...]
Gewoon ff wachten tot je reservekopie volledig is teruggezet. Waarschijnlijk is ie de foto's aan het downloaden.
Vreemd... Misschien dat ze morgenochtend klaar zijn. Anders opnieuw terugzetten?ninasky11 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:15:
[...]
Maar volgens iTunes was alles klaar en foto's zijn ook allemaal goed. Behalve helft van mijn 250 app
Of de rest van de apps heeft Apple verwijderd.hoofdcoach schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:47:
[...]
Vreemd... Misschien dat ze morgenochtend klaar zijn. Anders opnieuw terugzetten?
Power to the beat.
Ben je dan ook constant op je telefoon bezig? ik zit zelf nog met de 5s maar heb hem ook om 6 uur er af gehaald, toen half uurtje beetje instagram, paar facebook filmpjes gekeken en whatsapp en zit nog op 95%Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:31:
Ik heb mijn iPhone 6s 128GB met tsmc chip nu 6 dagen, en ben super tevreden met mijn batterij! Vanochtend om zes uur van de lader afgehaald , en nu nog 81% over. Geen dingen uitstaan, gewoon alles aan via WiFi en 4G. Top dus!!
[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:43 ]
Oh jesus XD hahah thanksMar.tin schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:06:
[...]
Nog niet helemaal wakker?Volgens mij staat er 06:00 smorgens en is het gepost rond 22:30...
Dat geeft +- 16,5 uur
[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 21-10-2015 09:11 ]
Sure, super chill, maar niet echt realistisch. Je hebt 'm waarschijnlijk nauwelijks aangeraakt, want anders had 'ie echt wel meer verbruikt. Dit soort stoere praat zorgt ervoor dat een hoop mensen denken dat er iets mis is met hun iPhone.Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:31:
Ik heb mijn iPhone 6s 128GB met tsmc chip nu 6 dagen, en ben super tevreden met mijn batterij! Vanochtend om zes uur van de lader afgehaald , en nu nog 81% over. Geen dingen uitstaan, gewoon alles aan via WiFi en 4G. Top dus!!
Kan niet stoppen met ontploffen!
Dat warme had ik ook met mn iCloud restore met Samsung chip, verder geen last van gehad dat ie warm werd met normaal gebruik incl. wat Hearthstone. Zou me er niet teveel aan storen als de tel verder prima werktMartinus schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:33:
[...]
vandaag nieuwe gekregen nu weer goede touch id denk ik. Nu een samsung (had tsmc), deze wordt echt heel warm bij de restore van de iCloud. Alleen sommige dingen volg ik niet. Restore van iCloud met versleutelde paswoord gaf bij mn oude foon, 1 op 1 retour bij een telefoon herstel, dus 100% paswoorden. Bij deze telefoon, maar de helft. Bv de ing app niet meer, dat is z'n gedonder met instellen, maar password app wel weer inclusief touch id.
Ik begrijp het niet. Telefoon voelt wel sneller aan, vloeiender.. wellicht had ik een maandagochtend model, echter deze is weer heel warm.
al met al een bijzonder ervaring, nadat je een jaar geen iphone hebt gehad. Nog geen goed gevoel... voor 969 euro.
Verwijderd
Als de telefoon opgeladen moet worden, ligt ie altijd de hele nachts bij mij aan de lader.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:27:
Ik heb hier een iPhone 6S, maar ik ben nog aan het twijfelen betreft het laden van het toestel.Is het handig om in de ochtend terwijl je slaapt de hele ochtend gewoon op te laden? Of is dat niet zo verstandig.
Ik deed dit namelijk wel bij me alle andere overige toestellen, maar merkte dat de accu dan ook niet lang mee ging.
[ Voor 9% gewijzigd door PaYnE81 op 21-10-2015 11:41 ]
Dat weet je dus niet want je weet niet hoe het zou zijn als je dat niet deedPaYnE81 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:40:
[...]
Als de telefoon opgeladen moet worden, ligt ie altijd de hele nachts bij mij aan de lader.
Heb dit met al mijn toestellen gedaan tot nu toe, en nooit een negatieve invloed op de accuduur gemerkt
Ik laad hem dus altijd op tot 100%, tenzij ik sporadisch de dag niet zou redden, dan laad hij tussendoor op kantoor een stukje
Meningen verschillen, maar over het algemeen wordt er gezegd dat dit niet van invloed is en je alleen moet voorkomen dat de lading onder de 20% komt en eventueel ééns per maand wel een full discharge, charge cyclus kunt overwegen (kalibratie batterijmeter). Zelf haal ik hem liever wel van de lader als hij 100% is en laad ik hem dus op voor ik ga slapen, in de nacht verliest hij toch niet meer dan een procent (data uit, rustig slapenVerwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:27:
Ik heb hier een iPhone 6S, maar ik ben nog aan het twijfelen betreft het laden van het toestel.Is het handig om in de ochtend terwijl je slaapt de hele ochtend gewoon op te laden? Of is dat niet zo verstandig.
Ik deed dit namelijk wel bij me alle andere overige toestellen, maar merkte dat de accu dan ook niet lang mee ging.
Correctie, ik merk geen verschil in gebruiksduur tussen toestel nieuw en toestel ~2 jaar oudRicmaniac schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:49:
[...]
Dat weet je dus niet want je weet niet hoe het zou zijn als je dat niet deed
Maar ik hetzelfde ja, laad al me toestellen altijd al gewoon snachts op als ik slaap.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Verwijderd
Ik denk dat er eerder een factor zit dat mensen veel "zeikeriger" geworden zijn, productiefouten daar gelaten natuurlijk.Kyo schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:33:
Wat is dat toch met die technologie tegenwoordig dat er altijd wel wat is met zo'n nieuwe telefoon. Gaat zelfs zo ver dat mensen met een relatief klein 'probleem' bang zijn om em te ruilen voor een nieuwe omdat je dan toch wel weer een ander (misschien wel groter) mankement tegenkomt.
je drukt wel hard genoeg? gevoeligheid van 3d touch verandert? anders even chat met apple starten.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:08:
Gisteren heb ik mijn 6S gewisseld vanwege een krakende home button na een bezoek aan de genius bar. Super tevreden met het nieuwe exemplaar, maar een aantal 3D touch functies werken niet meer. Als ik bijvoorbeeld op het Apple Maps icoontje druk gebeurt er niks, terwijl op mijn vorige toestel ik directe links te zien kreeg om bijv. naar huis te navigeren. Zelfde geldt bij Whatsapp en Dropbox waar ik nu ook ineens geen shortcuts meer zie.... In de apps werkt het dan weer wel en in de mail app werkt dat peek en pop ook goed. Niet dat ik de functie enorm veel gebruikte, maar viel me op 😅.
Telefoon is voor de rest helemaal up to date en heb de apps (whatsapp en dropbox ook al verwijderd en weer geïnstalleerd, maar dat helpt niks
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
Verwijderd
Ben normaal helemaal niet van het ruilen of het langsgaan in een winkel, was de eerste keerPaYnE81 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:53:
[...]
Ik denk dat er eerder een factor zit dat mensen veel "zeikeriger" geworden zijn, productiefouten daar gelaten natuurlijk.
Het is toch eigenlijk van de zotte dat mensen een vervangend device gaan eisen voor iets simpels als een knopje wat verder volledig functioneel is maar net even anders klikt dan die van de buurman
"van ruilen, komt huilen" wees blij met wat je hebt dus, en mocht je echt een defect hebben niet aarzelen om te ruilen, zolang je aarzelt zal het niet zo boeiend zijn toch?
Jup, bij sommige apps doet ie het wel en ik zie en voel wel de feedback die je moet zien bij een forch touch[RNMC] Viper schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:00:
[...]
je drukt wel hard genoeg? gevoeligheid van 3d touch verandert? anders even chat met apple starten.
Ho Ho wacht even, ik sprak niemand persoonlijk aan, maar bedoelde het algemeenVerwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:58:
[...]
Ben normaal helemaal niet van het ruilen of het langsgaan in een winkel, was de eerste keer.Alleen de home knop regeerde soms gewoon niet en zat aardig los, en de medewerker van de genius bar beaamde dat ook. Hij zei toen uit zichzelf dat het makkelijker en sneller was om te ruilen ipv te repareren. Ben normaal helemaal niet dat ik snel iets te klagen heb haha, want ben het met je eens dat mensen soms te snel niet tevreden zijn!
[...]
Jup, bij sommige apps doet ie het wel en ik zie en voel wel de feedback die je moet zien bij een forch touch![]()
Zal maar chatten met Apple dan idd, dank jullie wel!
Verwijderd
Haha was al duidelijk hoorPaYnE81 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:05:
[...]
Ho Ho wacht even, ik sprak niemand persoonlijk aan, maar bedoelde het algemeen![]()
Waar jij een probleem had wat buiten normale werking valt, en dat ook terecht kosteloos wordt vervangen, zijn er echter ook genoeg die zeuren om een TSMC of Samsung chip maar verder geen problemen ondervind, homeknop die iets anders aanvoelt als hun vorige telefoon maar verder prima functioneert, etc.
dat bedoelde ik eerder
Ik heb mijn 6s opgestuurd, ik had achteraf beter naar Amsterdam kunnen gaan om hem daar om te ruilen. Ik had ook last van krakende home-knop (leek los te zitten) en mijn volume knop bleef hangen. Nu is het daar extra druk en kan ik een week extra wachtenVerwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:58:
[...]
Ben normaal helemaal niet van het ruilen of het langsgaan in een winkel, was de eerste keer.Alleen de home knop regeerde soms gewoon niet en zat aardig los, en de medewerker van de genius bar beaamde dat ook. Hij zei toen uit zichzelf dat het makkelijker en sneller was om te ruilen ipv te repareren. Ben normaal helemaal niet dat ik snel iets te klagen heb haha, want ben het met je eens dat mensen soms te snel niet tevreden zijn!
[...]
Jup, bij sommige apps doet ie het wel en ik zie en voel wel de feedback die je moet zien bij een forch touch![]()
Zal maar chatten met Apple dan idd, dank jullie wel!
Verwijderd
Bob Popcorn schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:15:
[...]
Sure, super chill, maar niet echt realistisch. Je hebt 'm waarschijnlijk nauwelijks aangeraakt, want anders had 'ie echt wel meer verbruikt. Dit soort stoere praat zorgt ervoor dat een hoop mensen denken dat er iets mis is met hun iPhone.
Stoere praat?? Ik ben een volwassen kerel, had al een telefoon toen jij nog aan de Brinta zat. Denk je dat ik zomaar iets neerzet? Voortaan denken dan schrijven.
Verwijderd
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Waar merk je dat aan?THE_BASE schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:28:
Voor de nieuwsgierigen: ik merk sterke snelheidswinst met iOS 9.1. Morgen eens kijken hoe de batterij het uit houdt met deze versie van iOS.
Inmiddels weer een dagje verder, ik heb nu nog 35% over en heb em toch best veel gebruikt vandaag om alles over te laten zetten van de 5S kwa settings en fotos. Vandaar dat fotos ook de meeste juice gebruikt heeft. 6,5 uur gebruik nu en 41 uur stand-by.bryanvan schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:20:
Ik heb eindelijk mijn iPhone 6S Plus 64GB SG in ontvangst mogen nemen. Nu zojuist de eerste dag voorbij.
Ik ben erg tevreden van de overstap van een 5S! Ik heb trouwens de TMSC chip, geen krakende home button, naar mijn idee geen dode pixels, gele vlekken en andere enge dingen die ik gehoord heb.
Batterij verbruik is toch best netjes al zeg ik zelf. Met mijn 5S was ik nu zo rond de 50-65% die ik nog over had. Ik zit met me nieuwe iPhone nu nog op 82% over, waarbij 17 uur standby, 2,5 uur gebruik. Toch best netjes al zeg ik het zelf en dan heb ik nog geen eens alle slurpende settings uit gezet. Scherm size is ook enorm lekker, hoef niet meer te turen naar het scherm. Al met al, tot nu toe echt heel erg tevreden.
In mijn geval lijkt Safari sneller, openen apps sneller en reageer WhatsApp sneller, zeker ook handig met QuickReply.
Dat had ik de eerste paar dagen, nu niet meer. Weet niet waar het verschil in zit. Heb alleen Facebook verwijderd.bryanvan schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:45:
[...]
Wat me wel opgevallen is is dat de telefoon soms in een soort van "harddisk sleep" staat. Als ik hem dan unlock en bijvoorbeeld 3D touch direct wil gebruiken duurt dat echt even 3 seconden voordat ie reageert (en ja ik druk goed). Ook soms met apps wel eens dat hij dan echt even moet nadenken, heeft iemand dit ook?
Verwijderd
Ik ben ook van een 5s naar een 6s+ 64gb, en het verschil is echt ziekelijk. De snelheid, de batterij, touch id 2.0, het grotere scherm en de nieuwe functies. echt insane gewoonbryanvan schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:45:
[...]
Inmiddels weer een dagje verder, ik heb nu nog 35% over en heb em toch best veel gebruikt vandaag om alles over te laten zetten van de 5S kwa settings en fotos. Vandaar dat fotos ook de meeste juice gebruikt heeft. 6,5 uur gebruik nu en 41 uur stand-by.
Wat me wel opgevallen is is dat de telefoon soms in een soort van "harddisk sleep" staat. Als ik hem dan unlock en bijvoorbeeld 3D touch direct wil gebruiken duurt dat echt even 3 seconden voordat ie reageert (en ja ik druk goed). Ook soms met apps wel eens dat hij dan echt even moet nadenken, heeft iemand dit ook?
Verwijderd
Er is een voordeel, je moet alleen "verder" denken.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:20:
is er een voordeel van het filmen in 4k, als je geen 4k monitor hebt?
maw, is de kwaliteit "toch" beter op normale monitoren of de iphone zelf? of is dit verschil er gewoon echt niet en is het zonder 4k monitor geen verschil?
Verwijderd
Das een goeie! en stel nou dat je op dit moment een 4k tv, laptop, computerscherm etc hebt, zou je dan voor 4k 30fps of 1080p 60 fps gaan?Jeffrey0416 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:23:
[...]
Er is een voordeel, je moet alleen "verder" denken.
Wat nou als je supermooie moment vastlegt op 4K terwijl je nu nog geen 4k monitor hebt. Denk aan de toekomst, wanneer het wel betaalbaar wordt. Dan kan je, je gemaakte momenten lekker terug kijken op 4k resolutie!
Echter is 4k wel op 30fps, dus je moet even afwegen wat belangrijker is. Ik blijf filmen in 1080 omdat ik voorkeur geef aan 60fps, een meer vloeiend beeld.
Ja, dit is de vraag die bij mij ook leeft. Juist met het oog op de toekomst is het fijn om al scherper te schieten dan je tv aankan.Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:48:
[...]
Das een goeie! en stel nou dat je op dit moment een 4k tv, laptop, computerscherm etc hebt, zou je dan voor 4k 30fps of 1080p 60 fps gaan?
Had ik de eerste twee dagen ook, nu geen last meer van. Heb overigens ook percentage uit staan, geloof het allemaal wel.Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:14:
Ik heb nu sinds 9 oktober een 6s. Sinds enkele dagen lijkt soms het batterijpercentage te hangen. Ik moet hem dan opnieuw opstarten en dan lijkt het percentage wel juist te zijn. Lijkt mij een bug in iOS of niet?
Voorbeeld: Gisteren heeft mijn batterij een tijdje aan de oplader gezeten. Er kwam toen maar 3% bij (van 15% naar 18%). Toen ik hem een herstart gaf was deze ineens 42%.
In mijn ogen ligt dit aan de situatie. Als je iets wilt opnemen met veel actie (lees beweging) en detail minders belangrijk is wil je dit natuurlijk het liefst zo vloeiend mogelijk, ik irriteer me namelijk snel wanneer de beelden schokkend aanvoelen (vrij snel op 30fps) maar dit verschilt per persoon. Rustige situatie's zoals bijvoorbeeld een stukje natuur, een landschap, of bijvoorbeeld een drukke winkelstraat van ver af kan je op 4k doen zodat je zoveel mogelijk detail vast legt.Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:48:
[...]
Das een goeie! en stel nou dat je op dit moment een 4k tv, laptop, computerscherm etc hebt, zou je dan voor 4k 30fps of 1080p 60 fps gaan?
Verwijderd
Heeft met de brandpuntsafstand van 2.2 te maken van de lens van de iPhone, hierdoor kan hij niet zo dichtbij focussen als andere toestellen met een lagere waarde, als ik het goed hebVerwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:52:
Hoe dichtbij kunnen jullie focussen?
Bij mij kan mijn camera niet scherpstellen bij < 10cm / 15cm.
Kom van een Samsung af, dus geen idee of dit normaal is.
Bij mijn 5s was dit ook zo. Ik heb er verder nooit last mee gehad. leg 10 iphones naast elkaar en ze klikken allemaal wel iets anders qua geluid of gevoel. Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken dat de knop loskomt. Maar als het je stoort kun je hem er wel voor omruilen.vikt0r94 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:32:
Zo, net m'n iphone mogen ontvangen. Prachtig apparaat, maar ik denk dat er iets mis mee is. Mijn home button klikt als ik m'n duim erop leg (zonder in te drukken). Alsof 'ie los ligt en een beetje verschuift. Iemand hier ervaring mee?
Heb hier meer meldingen van gezien, zoek even in dit topic, je zult er een aantal tegenkomenvikt0r94 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:32:
Zo, net m'n iphone mogen ontvangen. Prachtig apparaat, maar ik denk dat er iets mis mee is. Mijn home button klikt als ik m'n duim erop leg (zonder in te drukken). Alsof 'ie los ligt en een beetje verschuift. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb dit bij meerdere iPhones gehad en heb het altijd kunnen verhelpen met een wattenstaafje en nagellakremover van het vrouwtje. Doe wat remover op het wattenstaafje en druk de homeknop er mee in. Ga dan met het staatje een aantal keer rond tussen de homeknop en de phone.vikt0r94 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:32:
Nagellak removerAdarkar schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:10:
[...]
Ik heb dit bij meerdere iPhones gehad en heb het altijd kunnen verhelpen met een wattenstaafje en nagellakremover van het vrouwtje. Doe wat remover op het wattenstaafje en druk de homeknop er mee in. Ga dan met het staatje een aantal keer rond tussen de homeknop en de phone.
Ik zou je contacten op een andere manier overzetten. Genoeg mogelijkheden, bijv. via Google, of speciale apps.DirtyDutch schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:43:
Heb sinds een week een IPhone 6S Plus en kom van een Samsung S6 maar nu zit ik met het volgende,heb mijn contacten van mijn SIM geimporteerd en zie netjes de namen staan van mijn contacten maar de lijst gaat verder met # en daar allemaal telefoonnummers zonder naam...Heeft iedereen dit of heb ik een instelling niet goed??
Google Play: Move to iOSfsfikke schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:45:
[...]
Ik zou je contacten op een andere manier overzetten. Genoeg mogelijkheden, bijv. via Google, of speciale apps.
Wanna play?
Dit heb ik ook, derde dag ding nu in gebruik. Op internet zegt men dat het komt door indexering van je telefoon. Zover ik gezien heb was het bij iedereen na een paar dagen of week weg.Mrk87 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:49:
Morgen 2 weken de 6S in gebruik.
Ik loop echter tegen iets aan. Als ik de iPhone ontgrendel verschijnt (soms, niet altijd) de statusbar (met provider, tijd, batterijpercentage). Pas 1 of 2 seconden later. In die tussentijd kan ik niet swipen tussen verschillende homescreens. Vervelend als je snel iets op wilt zoeken.
Iemand die dit ook heeft en/of een idee heeft waar ik het in moet zoeken?
[ Voor 21% gewijzigd door bryanvan op 22-10-2015 20:55 ]
4,5 uur is niet veel...bryanvan schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 21:38:
Yup de 6S Plus, bij elkaar ongeveer 4,5 uur screen time. Maar wat ik zeg, dit is vast niet representatief voor iedereen.
Je moet harder drukken, wanneer het wazig word betekend dat je niet hard genoeg druktBlack! schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:18:
Sinds vandaag ook de beschikking over de iphone 6s SG 64GB, wel met de samsung chip maar dat mag de pret niet drukken. Snelle telefoon, zeker als je van de iPhone 4 af komt.
Alleen nu loop ik tegen 1 ding aan. 3D Touch lijkt bij mij niet te werken. Als ik de functie oproep, bijvoorbeeld op de camera. Dan wordt het scherm heel kort even wazig maar er verschijnen geen opties. Druk ik vervolgens langer op het icoontje dan kom ik in het scherm om de icoontjes te verplaatsen. Er lijkt dus iets mis te zijn. Ik heb het toestel al meerdere malen herstart maar dat heeft dus niet geholpen.
Ik heb out of the box direct geupgrade naar iOS 9.1 en vervolgens mijn reservekopie terug gezet vanaf iOS 7.1.2. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Ik neem aan dat er weinig verschil zit tussen een iTunes en iCloud herstel actie...
Iemand een idee wat dit kan zijn of moet ik terug naar CoolBlue (daar online gekocht)?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq