"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dat is me te ver weg. Net naar TPH geweest en ik krijg morgen een hele nieuwe, goede service!fsfikke schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:24:
[...]
Als je ermee naar Apple gaat zetten ze er meteen een nieuw scherm in
Daarmee scoort hij zelfs een plekje lager dan de iPhone 6 vorig jaar! 10e plek slechts. Voor het eerst sinds misschien wel de introductie van de eerste iPhone verslagen door reeds bestaande smartphones, legt de 6s het af tegen o.a. de Moto X Style, Note 4, LG G4 en natuurlijk de Galaxy S6 serie.
http://www.dxomark.com/Mobiles
Dit was dé cameratest waar ik op zat te wachten en het blijkt dus geen haar beter dan de camera van vorig jaar. We kunnen dus concluderen dat Apple alleen maar 12 MP heeft gekozen om 4K video mogelijk te maken, want daar is 8 MP te weinig voor. Extra pijnlijk wordt het omdat het juist de S-modellen steeds waren die de grootste camera-upgrade kregen. Dat belooft niet veel goeds voor de iPhone 7.
En als ik nogal negatief en bekritiserend overkom, dan klopt dat. Want er zijn simpelweg geen smartphones die zo duur verkocht worden als deze generatie iPhone's en met alle marketingpraat van Apple mag je een flinke verbetering verwachten, maar die zit er dus gewoon niet in. Voor dit geld kan en mag je veel meer verwachten.
Dat is slechts 1 test however. Uit de blinde camera test kwam de 6s erg goed uit de bus.MooDyBLueS schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 23:51:
Ouch, dit doet pijn. De iPhone 6s haalt 82 punten in de DxOMark test.
Daarmee scoort hij zelfs een plekje lager dan de iPhone 6 vorig jaar! 10e plek slechts. Voor het eerst sinds misschien wel de introductie van de eerste iPhone verslagen door reeds bestaande smartphones, legt de 6s het af tegen o.a. de Moto X Style, Note 4, LG G4 en natuurlijk de Galaxy S6 serie.
Dit was dé cameratest waar ik op zat te wachten en het blijkt dus geen haar beter dan de camera van vorig jaar. We kunnen dus concluderen dat Apple alleen maar 12 MP heeft gekozen om 4K video mogelijk te maken, want daar is 8 MP te weinig voor. Extra pijnlijk wordt het omdat het juist de S-modellen steeds waren die de grootste camera-upgrade kregen. Dat belooft niet veel goeds voor de iPhone 7.
En als ik nogal negatief en bekritiserend overkom, dan klopt dat. Want er zijn simpelweg geen smartphones die zo duur verkocht worden als deze generatie iPhone's en met alle marketingpraat van Apple mag je een flinke verbetering verwachten, maar die zit er dus gewoon niet in. Voor dit geld kan en mag je veel meer verwachten.
Klopt, maar het zijn een van de meest toonaangevende reviewers op gebied van fotografie. Zij voeren zelfs uitgebreide tests uit op de meest geavanceerde dSLR's en MILC's. Ze zijn niet heilig uiteraard, maar het zegt wel wat.Wouter lucassen schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 00:03:
[...]
Dat is slechts 1 test however. Uit de blinde camera test kwam de 6s erg goed uit de bus.
En wat mag "de" blinde test wel niet zijn dan? Graag een bron. En wat is "erg goed": waar vergelijk je dat mee of waar doel je dan precies op, want dat is een waarde-oordeel wat op zich helemaal niks zegt, het gaat juist om de vergelijking met andere smartphones.
Als ik de iPhone 6 foto's vergelijk met de 6s foto's, dan zie ik eigenlijk alleen bij een 1:1 crop wat meer scherpte, maar dat is dan ook echt het enige. Voor de rest zie ook ik geen vooruitgang. Er zijn wel kleine details waarop de foto's verschillen, maar dat is stuivertje wisselen.
Ik ken deze site/reviewer verder niet dus ga even af op jou oordeel of ze toonaangevend zijn maar als dat idd klopt dan is een 8.2 toch een hele nette score?MooDyBLueS schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 00:11:
[...]
Klopt, maar het zijn een van de meest toonaangevende reviewers op gebied van fotografie. Zij voeren zelfs uitgebreide tests uit op de meest geavanceerde dSLR's en MILC's. Ze zijn niet heilig uiteraard, maar het zegt wel wat.
Zeker aangezien de rest op nog geen halve punt voorsprong ligt.
Edit: de iPhone 6s (De plus heeft hij nog niet getest lees ik, komt later) scoort op de drie punten "Exposure and contrast", "Color" en "Artifacts" trouwens beter dan de Z5 welke hij als beste test.
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 15-10-2015 00:19 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
http://www.phonearena.com...ne-6--not-as-much_id74637MooDyBLueS schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 00:11:
[...]
Klopt, maar het zijn een van de meest toonaangevende reviewers op gebied van fotografie. Zij voeren zelfs uitgebreide tests uit op de meest geavanceerde dSLR's en MILC's. Ze zijn niet heilig uiteraard, maar het zegt wel wat.
En wat mag "de" blinde test wel niet zijn dan? Graag een bron. En wat is "erg goed": waar vergelijk je dat mee of waar doel je dan precies op, want dat is een waarde-oordeel wat op zich helemaal niks zegt, het gaat juist om de vergelijking met andere smartphones.
Als ik de iPhone 6 foto's vergelijk met de 6s foto's, dan zie ik eigenlijk alleen bij een 1:1 crop wat meer scherpte, maar dat is dan ook echt het enige. Voor de rest zie ook ik geen vooruitgang. Er zijn wel kleine details waarop de foto's verschillen, maar dat is stuivertje wisselen.
Uiteindelijk gaat t erom wat jij en ik mooie foto's vinden. Experts of niet.
Waarom gaan mensen er altijd standaard vanuit dat men overstapt vanuit de 6 naar de 6S. Ik kom van de 5S, omdat ik persoonlijk altijd liever de S modellen koop. Voor mij is het gewoon een super grote vooruitgang op het gebied van alles. Ook de camera is gewoon enorm verbeterd, en dan heb ik het niet eens over de optische beeld stabilisatie.. Collega's waren verbaasd over de video opname die een 6S plus kan maken.MooDyBLueS schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 23:51:
Ouch, dit doet pijn. De iPhone 6s haalt 82 punten in de DxOMark test.
De camera is misschien dan wel niet de beste in de smartphone markt maar hey, op alle andere vlakken is de iPhone wel een van de beste toestellen die nu verkrijgbaar is. En dan heb ik het niet alleen over puur specificatie's of benchmarks, denk verder dan dat. Denk aan dagelijks praktijk gebruik, en de naadloze integratie met andere apple devices
Precies.Wouter lucassen schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 00:21:
[...]
http://www.phonearena.com...ne-6--not-as-much_id74637
Uiteindelijk gaat t erom wat jij en ik mooie foto's vinden. Experts of niet.
Bovendien, een site, die de Xperia Z5, een toestel, dat veel ervaren testers juist teleurstellend vinden, op het gebied van de camera, op 1 plaatst en de Nokia 808 Pureview ( 'dood' OS, maar wel de beste camera in een mobiele telefoon) op 15, kan ik niet meer serieus nemen, sorry hoor.
[ Voor 0% gewijzigd door Marly op 15-10-2015 16:00 . Reden: typo ]
Bedankt voor deze verhelderende uitleg, dit klinkt allemaal zeer aannemelijk en zie geen reden om hier aan te twijfelen.sww89 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:29:
[...]
Dan ben je denk ik verkeerd geinformeerd. De iPhone 6s en Samsung Galaxy S6 ondersteunen beide LTE cat. 6 welke 300Mb down en 50Mb up mogelijk maakt. Dat houdt in dat ze beiden twee banden van 20 MHz kunnen bundelen. In die zin zijn ze gelijk. Ook ondersteund de 6s meer banden dan ooit, ook die in Nederland (al sinds de 5s trouwens). Op de 2600 MHz band echter is het wat gecompliceerder omdat daar een versnippering van frequenties is die je niet zomaar kunt bundelen. Het gaat dan om gepaarde en ongepaarde frequenties. Op dat gebied ondersteund de 6s ze volgens mij niet allemaal. Ik ben niet zo technisch wat dat betreft, maar hier kan je daar meer over lezen over de situatie in Nederland.
Voor de goede orde, KPN heeft momenteel in Utrecht (en een aantal andere steden):
- 4G op de 800 MHz band met 10 MHz bandbreedte max 75 Mbps
- 4G op de 1800 MHz band met 20 MHz bandbreedte max 150 Mbps
- Binnenkort (2016?) 4G op de 2600 MHz band met 10 MHz gepaard (en 30 MHz ongepaard maar dat mag je nu vergeten)
Met LTE uit de 6e categorie kan je dus 20 MHz en 20 MHz bundelen om de theoretische snelheid te halen van 300 Mbps. Aangezien KPN slechts 10 MHz op 800 MHz en 20 MHz op 1800 MHz heeft, komen ze niet verder dan 225 Mbps wanneer ze die banden bundelen. Dat is voor hun in marketing termen 4G+.
Terug naar jouw situatie in Utrecht. Waarschijnlijk heb jij je snelheden op de S6 verkregen doordat je door het netwerk op 4G+ werd gezet. Vandaar dat je met 160 Mbps aardig dicht bij de theoretische 225 Mbps zat. De 6s daarentegen zat waarschijnlijk niet op 4G+ maar hield het netwerk jou op 4G1800 waardoor je net niet de 100 Mbps aantikte en daarmee zat je niet ver af van de theoretische 150 Mbps op die band. Dit is een gok van mijn kant en kun je op de iPhone ook niet nagaan, maar klinkt wel logisch wanneer je doorgaans 160 Mbps zou kunnen halen. Waarom je dan niet op 4G+ bent gezet is mij dan een raadsel (als dit klopt!). De 6s ondersteund het wel volledig in Nederland zoals het op dit moment is uitgerold.
Er is nog een mogelijkheid, en dat is dat jij doelt op de nieuwste Samsungs, namelijk de Galaxy S6 Edge+ en Note 5. Die ondersteunen LTE cat. 9 en daarmee kun je drie banden bundelen. Dat wordt dus 20 MHz + 20 MHz + 20 MHz maakt 450 Mbps in theorie als je 800 MHz + 1800 MHz + 2600 MHz gaat inzetten daarvoor.
KPN gaat naast 4G op de 800 MHz en 1800 MHz band, ook uitrollen op de 2600 MHz band, en in Delft wordt daar al met daarvoor gefabriceerde telefoons geexperimenteerd. In Utrecht kan dat voor zover ik weet nog niet (hooguit voor testdoeleinden), anders staat dat wel in het Antenneregister. Je krijgt dan de situatie uit de vorige alinea, maar dan met het gegeven dat KPN niet anders kan dan 10 MHz + 20 MHz + 10 MHz en dus niet hoger kan dan 300 Mbps zonder grondige herschikking van het totale 2G, 3G en 4G netwerk.
De Samsung Galaxy S6 ondersteund de nodige technieken van KPN voor 4G+ en kan theoretisch bij KPN 225 Mbps halen.
De iPhone 6s ondersteund de nodige technieken van KPN 4G+ en kan theoretisch bij KPN 225 Mbps halen.
Dan is het aan het netwerk om jou op de juiste frequentie(s) over te zetten wanneer je binnen het bereik van de betreffende mast bent.
Alle bronnen op een rij:
https://www.qualcomm.com/invention/technologies/lte/advanced
Robert's blog: iPhone LTE frequenties in Nederland
Wikipedia: List of devices with LTE Advanced
Wikipedia: LTE Advanced
https://www.4gmasten.nl/achtergrond/frequentie-veiling
https://www.4gmasten.nl/n...-ondersteunt-de-iphone-6s
nieuws: KPN haalt bij 4g-test 297Mbit/s door 2,6GHz-band in te zetten
Dat zou dus kunnen betekenen dat ik met 6s of bijna dubbele snelheden(96mb) haal tov de s6 edge 48mb op 4G, of juist halve snelheid haal met de 6s tov de s6 edge (160mb ) op 4G+ .
Nogmaals jou uitleg is erg aannemelijk en het zou best kunnen dat ik het stuk verkeerd heb gelezen , of degene die het artikel heeft geschreven het verkeerd begrepen heeft. Het "feit" blijft wel dat de snelheden die ik hier haal ( allemaal op dezelfde plek gemeten ) niet stroken met wat hij gelezen heeft . nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die op het KPN netwerk wel de snelheden halen in de buurt van de 160 MB op hun 6s (plus)
Betreft de camera kwaliteit .
Als ik de foto's vergelijk met de s6 edge dan vind ik ze van de 6s plus overdag scherper . dat merk ik vooral als ik op de gemaakte foto ga inzoomen. In de avond vind ik de foto's van de s6 er beter uitkomen . bij de s6 lijkt het wel alsof de foto zo softwarematig getweakt wordt (kwa kleur en ruisonderdrukking)dat het tenkoste gaat van de scherpte .
[ Voor 3% gewijzigd door indofk op 15-10-2015 06:36 ]
Waarom zou je de resolutie gaan "missen"?T-Blizzard schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:02:
[...]
De reden dat ik de OPO heb aangeschaft is omdat mijn zoontje mijn Nexus 5 van de tafel liet kletteren. (Ik kreeg toevallig een invite). Hij is echt groot en de 6+ is nog groter. Tussen de 4.7 en 5 inch is groot zat voor mij. FHD en OIS op de normale 6S en ik had niet zo getwijfeld.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Het is ook maar net wat je verwacht van een camera
En dan ook de sneer naar de iPhone 7 waar nog niks concreets over bekend is komt een beetje trollerig over...
En dan nog is DXO de nu.nl onder de camera reviewsitesMooDyBLueS schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 00:11:
[...]
wacht liever even op dpreview...
Ik vergelijk ook de cameras omdat ik die heel belangrijk vind. In de genoemde review van tweakers vond ik de 6s plus er juist in de nachtfoto negatief uitspringen. Als je kijkt naar alle noise in de lucht. Erg vlekkerig.PaYnE81 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 07:37:
Softwarematig nabewerken gebeurt volgens mij ook op de iPhone, en hier valt wellicht nog wat te verbeteren. De nacht kiekjes op de review van Tweakers vertoonde ook wat meer ruis dan die van de 6 / 6+. Dag kiekjes waren wel beter geloof ik, ook al scheelde het niet heel veel.
Het is ook maar net wat je verwacht van een camera
En dan ook de sneer naar de iPhone 7 waar nog niks concreets over bekend is komt een beetje trollerig over...
Camera is niks beter en ook force touch hoor ik van de meeste mensen dat het iets nieuws is en dat is leuk, maar niks direct toevoegt. Misschien wel in de toekomst. Tel hierbij op de gestegen prijs van € 60,- tov de i6 64gb en je hebt steeds meer argumenten om niet te upgraden.
Ik neig steeds meer naar een jaartje overslaan, ondanks dat ik altijd graag het nieuwste wil. Maar er moet wel iets tastbaars zijn.
I don't have dreams, I have goals!!
Zo makkelijk is dat niet haha. Als ik zakelijk bezig ben dan beweeg ik de onderste steen om een 'dubbeltje' extra korting te krijgen en neem ik moeiteloos keiharde beslissingen, maar bij prive dingen zoals de iPhone ben ik besluiteloos. Kan ik bijna moeilijk naar mezelf kijken in de spiegel en denk ik, wie hou ik nou voor de gek? Whahahahacardwizard schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:39:
makkelijk toch , geld in de knip houden en wachten op de 7
Het valt me op zelfs als ik niet mijn OPO er naast houdt. QHD daarentegen vind ik weer onzin dat verschil kan ik niet eens waarnemen en weegt niet op tegen de nadelen.Bob Popcorn schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 07:36:
[...]
Waarom zou je de resolutie gaan "missen"?
Als ik em 10min aan de lader leg laad hij 6 procent bij, gebruik ik het toestel vervolgens aan de lader dan laad hij 10 procent in 5min.. heb toch het idee dat het niet helemaal klopt.
Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om het eens te testen?
Maar, echt nadelen? Valt wel mee toch? Ik vind het display van een iPhone nou niet bepaald korrelig ofzo?T-Blizzard schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:47:
[...]
Het valt me op zelfs als ik niet mijn OPO er naast houdt. QHD daarentegen vind ik weer onzin dat verschil kan ik niet eens waarnemen en weegt niet op tegen de nadelen.
Misschien slechte accu en kijk anders even in je logboek of je panic.plist ziet staan. Zo ja, gelijk terug en dan krijg je een nieuwe bij de AS.ronny69 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:48:
Sinds zondag in het bezit van de 6 s plus. Al twee keer gewoon uitgevallen. Iemand idee wat het is anders gaat hij terug naar de winkel.
Hier al een aantal weken de 6s plus in gebruik, maar dat is bij mij nog nooit gebeurd... Heb je een reservekopie teruggezet? Anders eens met een clean install proberen?ronny69 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:48:
Sinds zondag in het bezit van de 6 s plus. Al twee keer gewoon uitgevallen. Iemand idee wat het is anders gaat hij terug naar de winkel.
[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:43 ]
Heb niks terg gezet. Ik kom van Android ?koku schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:51:
[...]
Hier al een aantal weken de 6s plus in gebruik, maar dat is bij mij nog nooit gebeurd... Heb je een reservekopie teruggezet? Anders eens met een clean install proberen?
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Misschien domme vraag. Maar waar vind ik logboek ?Redondo1982 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:51:
[...]
Misschien slechte accu en kijk anders even in je logboek of je panic.plist ziet staan. Zo ja, gelijk terug en dan krijg je een nieuwe bij de AS.
Nee hoor, geen domme vraag. Vroeger was hij makkelijker inzichtbaar. Tegenwoordig is hij wat meer weggestopt. Instellingen->privacy->diagnose en gebruik->diagnose en gebruikronny69 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:59:
[...]
Misschien domme vraag. Maar waar vind ik logboek ?
Zou net zo snel moeten gaan. Alleen met die imitatiekabels gaat het langzamer. Of er moet wat aan de hand zijn met die Apple kabel. Al denk ik dat het signaal is of geen signaal, oftewel hij doet het of hij doet het niet.THE_BASE schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:58:
Hier duurt laden ook drie uur of langer. Maar dat is met een origineel Apple 2-meter snoer. Vandaag mijn gewone bij toestel geleverde snoertje even proberen.
Dat zei ik dus ook, de nachtfoto's vielen tegen maar als je zo kijkt lijken dat nabewerkings artifacts te zijn en valt er dus nog wel wat te verbeteren bij deze nieuwe camera'sMNTN schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:19:
[...]
Ik vergelijk ook de cameras omdat ik die heel belangrijk vind. In de genoemde review van tweakers vond ik de 6s plus er juist in de nachtfoto negatief uitspringen. Als je kijkt naar alle noise in de lucht. Erg vlekkerig.
Persoonlijk zou ik nooit in dezelfde generatie upgraden naar een S, het zijn altijd in verhouding kleine verbeteringen geweest tov het voorgaande model. Ik wacht zelf altijd met upgraden naar de S modellen, maar vond het afgelopen jaar met de 6 ook lastig hoorRedondo1982 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:35:
De i6s wordt steeds onaantrekkelijker zo te zien als je al een i6 hebt. Het enige dat nog overblijft is de upgrade naar 2gb ram en de nieuwe kleur rose gold.
Camera is niks beter en ook force touch hoor ik van de meeste mensen dat het iets nieuws is en dat is leuk, maar niks direct toevoegt. Misschien wel in de toekomst. Tel hierbij op de gestegen prijs van € 60,- tov de i6 64gb en je hebt steeds meer argumenten om niet te upgraden.
Ik neig steeds meer naar een jaartje overslaan, ondanks dat ik altijd graag het nieuwste wil. Maar er moet wel iets tastbaars zijn.
Ik zou als ik jou was lekker wachten op de iPhone 7, jouw huidige 6 gaat nog makkelijk een jaartje mee
[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:56 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]
Mijn idee. En op mijn iPhone 6 ging het prima, toestel gaat zo aan de lader, ben benieuwd of het binnen twee uur van 0 tot 100% geladen is.Redondo1982 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:09:
[...]
Zou net zo snel moeten gaan. Alleen met die imitatiekabels gaat het langzamer. Of er moet wat aan de hand zijn met die Apple kabel. Al denk ik dat het signaal is of geen signaal, oftewel hij doet het of hij doet het niet.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Er zit volgens mij wel iets van een chip in die lightning connectors, waardoor hij met een originele kabel een hogere laadspanning kan geven en dus sneller kan laden.THE_BASE schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:31:
[...]
Mijn idee. En op mijn iPhone 6 ging het prima, toestel gaat zo aan de lader, ben benieuwd of het binnen twee uur van 0 tot 100% geladen is.
Je komt het ook af en toe tegen bij bepaalde powerbanks, dus er lijkt wel iets van een check te zijn.
Normaal gesproken zou de lengte van de kabel geen verschil moeten maken, hooguit is er iets met je langere kabel mis. Maar als deze op je 6 wel gewoon "snel" laad is dat ook uitgesloten
Meningen verschillen, maar wat is jullie idee hieromtrent? Probleem om iPad oplader te gebruiken?
[ Voor 22% gewijzigd door Justin_ op 15-10-2015 11:33 ]
Volgens Apple kun je een iPad lader gebruiken voor je iPhone: http://www.apple.com/nl/s...96440c30befffdabf4c9c9906Justin_ schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:21:
Meegeleverde oplader geeft 1ampere stroom, ipad oplader meer.
Meningen verschillen, maar wat is jullie idee hieromtrent? Probleem om iPad oplader te gebruiken?
Gebruik zelf de helft van de tijd de iPad lader ook op mn vorige iPhone. Nog geen negatieve gevolgen van gezien.Justin_ schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:21:
Meegeleverde oplader geeft 1ampere stroom, ipad oplader meer.
Heb net even gespeeld met de i6s van een buurman van me en ik moet zeggen dat het display wel betere kleuren toont. Is de kleurenweergave veranderd of zou dit komen omdat hij een zwarte iPhone heeft en ik een witte? Voor de rest hoef je inderdaad niet te upgraden, want dat Force Touch is tot nu toe niet echt de moeite waard. Vindt het op dit moment juist meer een last dan lust.PaYnE81 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:16:
[...]
Dat zei ik dus ook, de nachtfoto's vielen tegen maar als je zo kijkt lijken dat nabewerkings artifacts te zijn en valt er dus nog wel wat te verbeteren bij deze nieuwe camera's
[...]
Persoonlijk zou ik nooit in dezelfde generatie upgraden naar een S, het zijn altijd in verhouding kleine verbeteringen geweest tov het voorgaande model. Ik wacht zelf altijd met upgraden naar de S modellen, maar vond het afgelopen jaar met de 6 ook lastig hoor![]()
Ik zou als ik jou was lekker wachten op de iPhone 7, jouw huidige 6 gaat nog makkelijk een jaartje mee
Blijf dus inderdaad lekker zitten bij de i6.
Het scherm was ik ook aangenaam door verrast. Ik kom vanaf de 5s dus is sowieso al een groot verschil, of er vanaf de 6 nog veel veranderd is durf ik niet te zeggen.Redondo1982 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:38:
[...]
Heb net even gespeeld met de i6s van een buurman van me en ik moet zeggen dat het display wel betere kleuren toont. Is de kleurenweergave veranderd of zou dit komen omdat hij een zwarte iPhone heeft en ik een witte? Voor de rest hoef je inderdaad niet te upgraden, want dat Force Touch is tot nu toe niet echt de moeite waard. Vindt het op dit moment juist meer een last dan lust.
Blijf dus inderdaad lekker zitten bij de i6.
Wel grappig ik had een witte 5s en nu voor een zwarte 6s gegaan, misschien heeft de kleur er dus wel mee te maken ^^
Ja, die kleuren spingen eruit! Dat viel me gelijk op aan het display. Alsof het nog meer naar voren kwam en bovenop het display lag, soort augmented reality haha. Het display is wel veranderd door de extra toevoeging van FT, dus misschien is het wel een stuk beter geworden. Ik ga eens even spieken op het web of ik er iets over kan vinden. Je zou toch zeggen dat het prominent aanwezig zou moeten zijn in reviews.PaYnE81 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:41:
[...]
Het scherm was ik ook aangenaam door verrast. Ik kom vanaf de 5s dus is sowieso al een groot verschil, of er vanaf de 6 nog veel veranderd is durf ik niet te zeggen.
Wel grappig ik had een witte 5s en nu voor een zwarte 6s gegaan, misschien heeft de kleur er dus wel mee te maken ^^
Ik kom van een iPhone 4s af; dus qua snelheid is de 6s echt een beest. Nu irriteer ik me zelfs aan de iPad 3 terwijl die snelheid me eigenlijk nooit was opgevallen..
Alleen, ik heb het gevoel dat de speaker (voor muziek) minder klinkt dan de speaker op de 4s; hebben meer mensen hier last van of zouden het meer onderbuikgevoelens zijn omdat ik meer vooruitgang had verwacht..
[ Voor 14% gewijzigd door InGen10 op 15-10-2015 11:48 ]
Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |
iPad 3 irriteer ik me al langere tijd aan. Sinds iOS7 is het helemaal klote. Als je eenmaal een Air en met name een Air 2 in je handen hebt gehad wil je niet anders meer. Ik heb zelf de Air2 en dat is ook een monster. iPad 3 speelt de kleine nu mee.InGen10 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:47:
Ik kom van een iPhone 4s af; dus qua snelheid is de 6s echt een beest. Nu irriteer ik me zelfs aan de iPad 3 terwijl die snelheid me eigenlijk nooit was opgevallen..
Alleen, ik heb het gevoel dat de speaker (voor muziek) minder klinkt dan de speaker op de 4s; hebben meer mensen hier last van of zouden het meer onderbuikgevoelens zijn omdat ik meer vooruitgang had verwacht..
Echter wat er net gebeurde vond ik wel een beetje vreemd, mijn iPhone 6S 64GB ging niet meer aan en de homebutton was echt gloeiend heet. Uiteindelijk heb ik hem wel weer aangekregen door middel van het inhouden van de homebutton en de powerknop.
Ik hoop niet dat dit vaker voorkomt, want het lijkt me niet heel bevordelijk voor de fingerprint scanner. Ik was de iPhone niet aan het opladen of iets dergelijks, het was ook echt alleen de homeknop, aan de oplaadpoort of de achterkant was niks te merken.
Ik heb dit topic niet heel erg goed gevolgd, maar zijn er meerdere Tweakers met hetzelfde probleem? Komt dit vaker terug? Misschien toch meer even contact opnemen met Coolblue over dit euvel...
Ik heb dat probleem ook sporadisch voorbij zien komen op interwebs, maar dacht dat het eigenlijk al opgelost was gezien hoe weinig meldingen je kunt vinden.... hmmm....fruxxxano schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:01:
Echt een geweldig toestel, dikke upgrade vanaf de iPhone 5S!
Echter wat er net gebeurde vond ik wel een beetje vreemd, mijn iPhone 6S 64GB ging niet meer aan en de homebutton was echt gloeiend heet. Uiteindelijk heb ik hem wel weer aangekregen door middel van het inhouden van de homebutton en de powerknop.
Ik hoop niet dat dit vaker voorkomt, want het lijkt me niet heel bevordelijk voor de fingerprint scanner. Ik was de iPhone niet aan het opladen of iets dergelijks, het was ook echt alleen de homeknop, aan de oplaadpoort of de achterkant was niks te merken.
Ik heb dit topic niet heel erg goed gevolgd, maar zijn er meerdere Tweakers met hetzelfde probleem? Komt dit vaker terug? Misschien toch meer even contact opnemen met Coolblue over dit euvel...
Wellicht dus nog een onopgeloste bug in iOS en hopelijk geen HW issue.
Heb het zelf nog niet gehad, maar zal het in de gaten houden. Je hebt niet het idee dat het een bepaalde handeling was? anders zou ik dat ook even kunnen testen namelijk
edit:
Lijkt nog geen oplossing voor te zijn, meer mensen dit hier ervaren?
https://discussions.apple.com/thread/7247833?start=135&tstart=0
[ Voor 7% gewijzigd door PaYnE81 op 15-10-2015 12:15 ]
Nee, mijn telefoon heeft denk ik een half uur stil gelegen op mijn bureau, en toen ik er weer op wilde kijken gebeurde er niks.PaYnE81 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:08:
[...]
Ik heb dat probleem ook sporadisch voorbij zien komen op interwebs, maar dacht dat het eigenlijk al opgelost was gezien hoe weinig meldingen je kunt vinden.... hmmm....
Wellicht dus nog een onopgeloste bug in iOS en hopelijk geen HW issue.
Heb het zelf nog niet gehad, maar zal het in de gaten houden. Je hebt niet het idee dat het een bepaalde handeling was? anders zou ik dat ook even kunnen testen namelijk
Ik ben inderdaad niet de enigste die last heeft van dit probleem:
https://discussions.apple.../7247833?start=0&tstart=0
Verder heb ik nog nergens een officiële verklaring of oplossing van Apple voorbij zien komen..
Laden van mijn 6S Plus duurt met de originele Apple 2m kabel ook langer dan met de originele meegeleverde kabel.THE_BASE schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:58:
Hier duurt laden ook drie uur of langer. Maar dat is met een origineel Apple 2-meter snoer. Vandaag mijn gewone bij toestel geleverde snoertje even proberen.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Wat voor model heb je? Ik las ergens dat vooral de 128GB variant er last van heeft. Deze heb ik zelf ook, maar gelukkig nog geen last van gehad. *fingers crossed*fruxxxano schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:01:
Echt een geweldig toestel, dikke upgrade vanaf de iPhone 5S!
Was mij ook opgevallen en had dezelfde conclusie getrokkenfruxxxano schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:26:
[...]
Zoals te lezen is gaat het om een iPhone 6s 64GB (Space Gray). Na het luchtig doorlezen van het topic op het forum van Apple kom ik tot de conclusie dat het bij alle modellen voor kan komen. Het lijkt alsof de 64GB variant vaker wordt genoemd, maar dit komt denk ik ook doordat deze gewoonweg vaker is verkocht.
[ Voor 87% gewijzigd door PaYnE81 op 15-10-2015 12:28 ]
Zoals te lezen is gaat het om een iPhone 6s 64GB (Space Gray). Na het luchtig doorlezen van het topic op het forum van Apple kom ik tot de conclusie dat het bij alle modellen voor kan komen. Het lijkt alsof de 64GB variant vaker wordt genoemd, maar dit komt denk ik ook doordat deze gewoonweg vaker is verkocht.Mrk87 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:24:
[...]
Wat voor model heb je? Ik las ergens dat vooral de 128GB variant er last van heeft. Deze heb ik zelf ook, maar gelukkig nog geen last van gehad. *fingers crossed*
Bedankt voor de update, mijn veronderstelling was dat het ook bij winkelaankopen is.fsfikke schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:55:
[...]
Even oppassen met dat soort uitspraken. Producten gekocht in een fysieke winkel kunnen aldaar bekeken en getest worden, hierbij heb je dus geen wettelijk recht op 14 dagen bedenktijd. Dat heb je alleen bij online aankopen.
Nou is apple vrij coulant en bieden ze van zichzelfuit 14 dagen bedenktijd aan.
En het blijkt te kloppen. Om 11.20 uur aan de lader met 0%, om 12.10 uur op 50% en om 12:40 uur op 75%. Dus het gaat wel sneller met een 'normale' originele kabel.Crusader schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:19:
[...]
Laden van mijn 6S Plus duurt met de originele Apple 2m kabel ook langer dan met de originele meegeleverde kabel.
Bij mij laadt ie net zo snel op met de Apple 2m kabel als met de meegeleverde kabel.THE_BASE schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:47:
[...]
En het blijkt te kloppen. Om 11.20 uur aan de lader met 0%, om 12.10 uur op 50% en om 12:40 uur op 75%. Dus het gaat wel sneller met een 'normale' originele kabel.
[ Voor 63% gewijzigd door RnB op 15-10-2015 12:57 ]
Ik denk dat je de originele lader gebruikt die meegeleverd is. Ik gebruik altijd iPad- of andere 2.1A opladers en dan merk je dat die extra stroomsterkte (boven de 1A) moeilijker door die langere kabel heen is te krijgen. Dus met die kleine opladers merk je geen verschil, met de 2A laders wel.RnB schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:57:
[...]
Bij mij laadt ie net zo snel op met de Apple 2m kabel als met de meegeleverde kabel.
Mijn vermoeden.
Mijn batterij gaat wel heel snel leeg met de samsung chip, denk wel dat het gewoon mijn telefoon is. Heb met coolblue geregeld dat ze hem gaan omruilen wanneer ze voorraad hebben met voorbehoud dat ik goed me me toestel omga en alles bewaarJustin_ schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:42:
Zijn er mensen daadwerkelijk overgegaan in het inwisselen van hun SamSung chipped iphone vanwege chipgate?
Verkeerd gedacht.Crusader schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:00:
[...]
Ik denk dat je de originele lader gebruikt die meegeleverd is. Ik gebruik altijd iPad- of andere 2.1A opladers en dan merk je dat die extra stroomsterkte (boven de 1A) moeilijker door die langere kabel heen is te krijgen. Dus met die kleine opladers merk je geen verschil, met de 2A laders wel.
Mijn vermoeden.
iPad lader inclusief die 2m kabel.
Overigens deed mijn no-name Chinese 3m kabel het ook gewoon snel, maar vanwege een gebroken connector, heb ik nu eentje van Apple gehaald.
[ Voor 12% gewijzigd door RnB op 15-10-2015 13:57 ]
Ik hád het idee dat het ernstig was, maar aangezien ik nu al twee keer ruim anderhalve dag met een Samsung-chip kan doen, denk ik niet dat een andere chip er twee volle dagen van maakt.Justin_ schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:42:
Zijn er mensen daadwerkelijk overgegaan in het inwisselen van hun SamSung chipped iphone vanwege chipgate?
Het heeft even geduurd voor het bij mij landde, maar het zit tussen de oren voornamelijk. Plus: wie zegt dat je een andere chip krijgt bij omruil?
Waarom? Ik heb zelf nog geen aanleiding gezien om te gaan controleren of ik een Samsung of TSMC chip in mijn iPhone 6s heb zitten. Lijkt mij een storm die gaat overwaaien en zoiets (Bendgate, etc) ontstaat schijnbaar bij elke nieuw model. Als er écht issues zijn dan komt er een terugroepactie.Justin_ schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:42:
Idd echt grote onzin. Mijn Samsung chipped 6s+ heeft nu nog 31% batterij. Is gisteren rond 7:30 van de lader gegaan. (7 uur 25 min gebruik, 30 uur 41 min standby)Woudloper schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:14:
[...]
Waarom? Ik heb zelf nog geen aanleiding gezien om te gaan controleren of ik een Samsung of TSMC chip in mijn iPhone 6s heb zitten. Lijkt mij een storm die gaat overwaaien en zoiets (Bendgate, etc) ontstaat schijnbaar bij elke nieuw model. Als er écht issues zijn dan komt er een terugroepactie.
Waarom zou ik willen ruilen?
Was het proberen waardRnB schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:57:
[...]
Verkeerd gedacht.![]()
iPad lader inclusief die 2m kabel.
Overigens deed mijn no-name Chinese 3m kabel het ook gewoon snel, maar vanwege een gebroken connector, heb ik nu eentje van Apple gehaald.
met name benieuwd naar de reacties hier op het forum en hoe Apple (store) hierop reageert.hoofdcoach schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:17:
[...]
Idd echt grote onzin. Mijn Samsung chipped 6s+ heeft nu nog 31% batterij. Is gisteren rond 7:30 van de lader gegaan. (7 uur 25 min gebruik, 30 uur 41 min standby)
Waarom zou ik willen ruilen?
Gisteren had ik 9:47 gebruik en 25:54 stand-by. Ik kan makkelijk een dag doorkomen met de 6S. Dit zijn dus op dagen dat ik niet werk anders zit ik er niet 9 uur op haha.
Aan de hand van het statement van Apple vermoed ik dat een Samsung chip geen reden voor omruilen is. Waarom ook?Justin_ schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:50:
[...]
met name benieuwd naar de reacties hier op het forum en hoe Apple (store) hierop reageert.
Ik gebruik deze:DeeSung schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:51:
Ik wil ook de 2m kabel van apple kopen maar die is 30 euro. Nou zag ik hem in de pricewatch goedkoper, maar ik betwijfel of dit een originele is (ook al staat erbij van wel). Of zal ik het wel proberen?
Gisteren had ik 9:47 gebruik en 25:54 stand-by. Ik kan makkelijk een dag doorkomen met de 6S. Dit zijn dus op dagen dat ik niet werk anders zit ik er niet 9 uur op haha.

http://www.amazon.de/Zert...ST=_AC_UL160_SR160%2C160_
Ooit een keer gelezen dat dit de beste kabel is, en stuk goedkoper dan die van Apple. Ben er tevreden mee en de kwaliteit is hoger dan die van Apple. 7,99 bij Amazon.de. De 1.8m is 9,99.
Verwijderd
zowat alles valt tegen:
-> Samsung Chip (met slechtere batterijduur. Ja ik ben een heavy user en ja ik lig wakker van die aantal %'en)
-> airdrop werkt niet (zijn nog veel mensen met dit probleem)
-> handoff is gewoon een gimmick (in chrome/safari kan je ook gewoon zien welke pagina je aan het zien was op uwe smartphone). Bovendien is dit maar bij enkele apps
-> force touch: ook weer een gimmick. Alleen handig bij mail en berichten. En daar houdt het bij op.
Heb net een retour aangevraagd en ze komen hem gratis ophalen bij mijn thuis.
Ik denk dat het voor jou beter is je toestel te retourneren en wat anders uit te zoeken. Als dit je echt irriteert heeft het geen zin het toestel te houden.Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:08:
Heb hem gisteren binnen gekregen.
zowat alles valt tegen:
-> Samsung Chip (met slechtere batterijduur. Ja ik ben een heavy user en ja ik lig wakker van die aantal %'en)
-> handoff is gewoon een gimmick (in chrome/safari kan je ook gewoon zien welke pagina je aan het zien was op uwe smartphone). Bovendien is dit maar bij enkele apps
-> force touch: ook weer een gimmick. Alleen handig bij mail en berichten. En daar houdt het bij op.
Dus omdat het gimmicks zijn, is je toestel gelijk ongeschikt?Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:08:
zowat alles valt tegen:
Force touch is nu vrij nieuw, je moet app-makers ook wel de kans geven om nuttige functionaliteit te bedenken. Ben wel benieuwd welk toestel je nu dan hebt genomen.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
2 dingen had je al kunnen weten en 1 is waarschijnlijk een bug en TSMC / Samsung chip boeit niet zolang het toestel aan je gebruiksdoel voldoet.
Waarom had je ook alweer een iPhone gekocht?
Zonder de cijfertjes zou jij niet eens door hebben of jij een Samsung of Apple chip hebt.Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:08:
zowat alles valt tegen:
Amazon zou gewoon snel naar nederland moeten komen haha. Mijn duits is niet zo goed en heb er zoiezo geen account. Koop liever in nederland dan.desune schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:53:
[...]
Ik gebruik deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.amazon.de/Zert...ST=_AC_UL160_SR160%2C160_
Ooit een keer gelezen dat dit de beste kabel is, en stuk goedkoper dan die van Apple. Ben er tevreden mee en de kwaliteit is hoger dan die van Apple. 7,99 bij Amazon.de. De 1.8m is 9,99.
https://translate.google....BLOJJG/ref=dp_ob_image_ceDeeSung schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:36:
[...]
Amazon zou gewoon snel naar nederland moeten komen haha. Mijn duits is niet zo goed en heb er zoiezo geen account. Koop liever in nederland dan.
best te doen ^^
Verwijderd
We leven in een wereldje met cijfertjes mocht je het niet doorhebben. Techreviews enzo heblackspeedy schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:34:
[...]
Zonder de cijfertjes zou jij niet eens door hebben of jij een Samsung of Apple chip hebt.

Verwijderd
flappe teveelPaYnE81 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:34:
Airdrop en Handoff zijn iOS functies, 3D Touch staat nog in de kinderschoenen, en tja chipgate he, blijft een doorn in sommige hun oog, waar ook nog de kans bestaat dat er bij iOS 9.1 een minder verschil is.
2 dingen had je al kunnen weten en 1 is waarschijnlijk een bug en TSMC / Samsung chip boeit niet zolang het toestel aan je gebruiksdoel voldoet.
Waarom had je ook alweer een iPhone gekocht?
Ik ben tot nog toe er erg tevreden mee. Ook boven verwachting, mijn 5s was snel zat dacht ik. Mijn telefoon geschiedenis, iPhone 4, 4s, xperia Z, iPhone 5, Lumia 930, iPhone 5s en nu dus de 6s.
Heb dus alle platformen wel geprobeerd, en ios blijft voor mij toch het fijnste werken. Accuduur is ook het beste van allemaal. Touch is mega snel, nergens lag of bugjes, 3d touch gebruik ik al best vaak. Camera van de Lumia was overigens wel top.
Mijn batterij status op het moment: gebruik 3:29, standby: 33:35 nog 59% over
Verwijderd
Heb een gewone 6 van mijn werk is deze is wel trager.
Batterijduur is nagenoeg gelijk, kom er van 7 uur in de morgen tot 's avonds laat mee door, de 6S lijkt iets langer mee te gaan bij gelijk gebruik.
Instellingen op beide telefoons zo goed als gelijk
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2015 17:53 ]
Goede ervaring met bepaalde?
Ik heb er een van Screen Armor, is perfect spul!Justin_ schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:08:
Net een glazen screenprotector laten plaatsen die helaas net over de rand waar het scherm gaat bollen valt. zal kwestie van dagen zijn voor die voldoende stof hebben gehapt om irritant te worden.
Ik ben heel tevreden met de Nillkin Amazing 9H Glass screenprotector. Valt niet over de bolling maar precies op het display.Justin_ schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:08:
Net een glazen screenprotector laten plaatsen die helaas net over de rand waar het scherm gaat bollen valt. zal kwestie van dagen zijn voor die voldoende stof hebben gehapt om irritant te worden.
Maar sinds ik mijn iPhone 6s 64GB (Samsung Chip) heb geüpdatet naar ios 9.0.2. Lijkt het wel of mijn batterij ietsje langer meegaat.
Nu staat er bij batterij:
Gebruik: 6 uur, 37 min
Stand-by 25 uur, 52 min.
En ik heb nog 27% over.
Langer dan 6uur en 5 min heeft hij tot nu toe nog niet aangestaan.
Meer mensen die dit is opgevallen ?
Voor de liefhebber, de hierboven omschreven screenprotector:Crusader schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:50:
[...]
Ik ben heel tevreden met de Nillkin Amazing 9H Glass screenprotector. Valt niet over de bolling maar precies op het display.

Die lichtgrijze rand; is dit lucht of de protector zelf?Novarion schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:45:
[...]
Voor de liefhebber, de hierboven omschreven screenprotector:
[afbeelding]
Rechts zit het een heel klein beetje, maar is niet storend (voor mij althans). Het valt niet op. Hij zit net een mm van een mm te ver naar rechts.vhal schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:50:
[...]
Die lichtgrijze rand; is dit lucht of de protector zelf?
Daarom -heb 't al zo vaak gezegd- klagen over screenprotectors die niet het gehele scherm bedekken heeft weinig zin. Door de ronding in het glas is dat simpel weg niet haalbaar. Wie dit vervelend vind, moet er lekker geen nemen met het risico op krassen op het glas of een 5s kopen met een vlak scherm. (Wat zegt ie nou?
Ik ben er super content mee, zit super, voelt super en...het beschermt!
Verwijderd
Hebben jullie dat ook of zou er iets mis zijn met mijn telefoon?
Bij airdrop even icloud in en uit loggen!!Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:08:
zowat alles valt tegen:
Oei wat lelijk.Novarion schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:45:
[...]
[afbeelding]
Wel goed om te zien dat je een iPhone echt kiest voor iOS trouwens.
Prima toch. Zo maakt iedereen een afweging voor zichzelf.Redondo1982 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:35:
De i6s wordt steeds onaantrekkelijker zo te zien als je al een i6 hebt. Het enige dat nog overblijft is de upgrade naar 2gb ram en de nieuwe kleur rose gold.
Ik vind ForceTouch juist erg handig, veel van mijn apps zijn al ge-update, het is zelfs zo dat ik na een dag 6s gebruik savonds hard probeer te drukken op mijn iPad
Nieuwe TouchID is ook fantastisch naar mijn mening. Snelheid is ongekend en echt een verademing.
[ Voor 63% gewijzigd door Donstil op 15-10-2015 20:49 ]
Goeie dag achter de rug? Dat je even stoom af moet blazen? Mag hoor.Donstil schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:44:
[...]
Oei wat lelijk.
Wel goed om te zien dat je een iPhone echt kiest voor iOS trouwens.
Screenprotector met een leather case wil zeggen dat je alleen voor iOS kiest en niet voor het design van de iPhone? Veel smaakloze mensen in jouw optiek dan. Ieder z'n ding.
Ik heb ook sinds gister de app eraf gemieterd, ben benieuwd.THE_BASE schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:30:
Zojuist na berichtgeving vanavond dat Facebook toegeeft dat er iets mis is met de app, de app verwijderd en een safari bladwijzer van Facebook op mijn startscherm gezet. Ben benieuwd of het daadwerkelijk batterij bespaard. Wordt vervolgd.
[ Voor 31% gewijzigd door Novarion op 15-10-2015 21:01 ]
Ja tenzij je het design graag ziet op foto's natuurlijk.Novarion schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:58:
[...]
Goeie dag achter de rug? Dat je even stoom af moet blazen? Mag hoor.
Screenprotector met een leather case wil zeggen dat je alleen voor iOS kiest en niet voor het design van de iPhone? Veel smaakloze mensen in jouw optiek dan. Ieder z'n ding.
Want met een dergelijke case en plakplaatje zie je er verder niets meer van
Prima dag gehad trouwens, vind het gewoon erg lelijk vooral die te kleine protector daar heeft mijn dag niets mee van doen verder
Volgens mij had ik 'm zelf namelijk gekocht naar aanleiding van jouw eerdere post met die foto en die protector zit er echt strak opNovarion schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:45:
[...]
[afbeelding]
Ik heb die rand dus niet, bij mij zit ie exact goed.vhal schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:50:
[...]
Die lichtgrijze rand; is dit lucht of de protector zelf?
Ik heb de optie "ververs in achtergrond" uitgezet voor Facebook en een hoop andere apps. Dat scheelde al heel wat.THE_BASE schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:30:
Zojuist na berichtgeving vanavond dat Facebook toegeeft dat er iets mis is met de app, de app verwijderd en een safari bladwijzer van Facebook op mijn startscherm gezet. Ben benieuwd of het daadwerkelijk batterij bespaard. Wordt vervolgd.
[ Voor 50% gewijzigd door Crusader op 15-10-2015 21:19 ]
Jij nog steeds de Fitbag Sleeve? Ik vind hem strak zitten om mijn 6s..Gebruik hem niet, maar bij het passen, vond ik hem er maar moeilijk in en uit gaan? Mute knop activeren etc hierdoor..Hoe doe jij dat? Bevalt hij wel? We hebben dezelfde dacht ik, ook de alcantara? (Heb niet teruggelezen, hoop dat mijn geheugen mij niet in de steek laat..;-)Donstil schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:13:
[...]
Ja tenzij je het design graag ziet op foto's natuurlijk.
Want met een dergelijke case en plakplaatje zie je er verder niets meer van![]()
Prima dag gehad trouwens, vind het gewoon erg lelijk vooral die te kleine protector daar heeft mijn dag niets mee van doen verder
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Klopt inderdaad.Crusader schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:15:
[...]
Volgens mij had ik 'm zelf namelijk gekocht naar aanleiding van jouw eerdere post met die foto en die protector zit er echt strak op :
Wellicht bestel ik er nog wel eentje tegen de kerst, scheelt een randje.
Over Facebook en de achtergrond verversing uitzetten. Schijnt niet te werken. De Facebook app is een VoIP app en zal verversen voor audio en daarbij toch even de rest ook meenemen. Stond van de week een artikel over. Weet niet of Facebook deze sneaky wijze al terug heeft gedraaid inmiddels.
Dat heb ik voor alle apps aan staan, alleen werkt het niet bij Facebook, omdat deze app via een achterdeur nog steeds actief blijft. Ik probeer dit weekend of het echt uit maakt. Ben benieuwd!Crusader schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:15:
[...]
Ik heb de optie "ververs in achtergrond" uitgezet voor Facebook en een hoop andere apps. Dat scheelde al heel wat.
Zie iCulture.
Ja alcantara idd een blauwe.pdavie2311 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:20:
[...]
Jij nog steeds de Fitbag Sleeve? Ik vind hem strak zitten om mijn 6s..Gebruik hem niet, maar bij het passen, vond ik hem er maar moeilijk in en uit gaan? Mute knop activeren etc hierdoor..Hoe doe jij dat? Bevalt hij wel? We hebben dezelfde dacht ik, ook de alcantara? (Heb niet teruggelezen, hoop dat mijn geheugen mij niet in de steek laat..;-)
Gebruik hem nog steeds met veel plezier. Al gaat hij er eigenlijk maar 2x per dag in en uit.
Op kantoor ligt hij op de sleeve, dan gaat hij erin tot ik thuis ben.
Ik druk altijd mijn iPhone naar buiten vanaf de dichte kant, dat werkt goed.
Had de vorige iPhone ook al een 6 plus dus hoesje gaat al een jaartje mee, is al wat ruimer geworden. Geen last met Mute switch oid.
Aha, dat verklaart waarom Facebook nog steeds meldt in de achtergrond actief te zijn geweest, al is dat wel veel minder.THE_BASE schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:43:
[...]
Dat heb ik voor alle apps aan staan, alleen werkt het niet bij Facebook, omdat deze app via een achterdeur nog steeds actief blijft. Ik probeer dit weekend of het echt uit maakt. Ben benieuwd!
Zie iCulture.
Nu heb ik er tijdelijk zo'n goedkope plastic backcover op zitten van €3,95
Ik zit nog wel te twijfelen of ik nog een screen protector wil hebben en als ik er 1 ga nemen zal het die van Cinder worden. Die is dekt namelijk al het glas af. Ook de ronde hoeken.

Eerste indruk van de iphone 6s is wel goed. Ik kom zelf van een iphone 5 dus het is zeker even wennen.
Dat 3D touch is ook wel wennen hoor. Vaak ben ik te bang om door te drukken en dat resulteert vaak dat mijn iphone denkt dat ik de homescreen layout wil wijzigen met wiebelende icoontjes
Verder ben ik blij dat ik niet uiteindelijk voor de 6s+ ben gegaan, omdat ik nu na 1 dag al de 6S ietsjes te groot vind voor 1 hand bediening.
Voor derest is het een verademing hoeveel snelheidswinst ik heb geboekt tov mijn iphone 5
klikkerdeklik :+
Volgens mij had iemand een paar pagina's terug dit ook. Iemand anders opperde daar iets op dat je kon doen en anders Apple even bellen.Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:06:
Ik heb mijn iPhone 6s nu een week. Hij is al 2x vastgelopen. Zomaar, hij lag gewoon op tafel zonder dat er apps open stonden.
**Flauwe modus on**Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:06:
Ik heb mijn iPhone 6s nu een week. Hij is al 2x vastgelopen. Zomaar, hij lag gewoon op tafel zonder dat er apps open stonden.
Samsung chip ?
Misschien denkt je iPhone dat het een Galaxy S6 is ?
**Flauwe modus off**
Dat mag uiteraard niet gebeuren , nog nooit gehad of van gehoord , als dat vaker gebeurt kun je uiteraard de iPhone als nieuw instellen of omruilen
[ Voor 7% gewijzigd door Cardwizard op 16-10-2015 02:20 ]

Vroeg kocht ik wel eens de Zagg of andere duurdere protectors, maar die voelden toch niet helemaal lekker aan.
Meerdere malen bij Amazon.de besteld. Goede ervaringen. Daarvoor bi Amazon.co.uk, maar in 2013 hebben ze verzendkosten geïntroduceerd. Lol was gelijk eraf. Uit Duitsland vanaf een bepaald bedrag (29 Euro of zo) gratis verzending. Keuze enorm!DeeSung schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:36:
[...]
Amazon zou gewoon snel naar nederland moeten komen haha. Mijn duits is niet zo goed en heb er zoiezo geen account. Koop liever in nederland dan.
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.