Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

thibautb schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:14:
Hoeveel kans is er eigenlijk dat als ik om 6 uur ga kijken naar de site dat er nieuwe modellen in de store aan zijn gekomen en ik er kan reserveren? Vooral een 6plus sg 128G? Ik denk dat dat 1 van de zeldzamere modelletjes is?
Als Apple ook zo denkt hebben ze daar niet zoveel voorraad van en dan kan het opeens hard gaan.
Hoeveel kans? Je hebt altijd 100% kans met dit soort dingen 8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Famous schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:17:
[...]

Als Apple ook zo denkt hebben ze daar niet zoveel voorraad van en dan kan het opeens hard gaan.
Hoeveel kans? Je hebt altijd 100% kans met dit soort dingen 8)7
Ik kan tegen dan nog wel mijn bestelling online annuleren dus dan kijk ik wel als ik wakker ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thibautb schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:14:
Hoeveel kans is er eigenlijk dat als ik om 6 uur ga kijken naar de site dat er nieuwe modellen in de store aan zijn gekomen en ik er kan reserveren? Vooral een 6plus sg 128G? Ik denk dat dat 1 van de zeldzamere modelletjes is?
Nou je hebt 2 type toestellen. Drie kleuren en drie verschillende opslag types.

Er zijn dus 18 verschillende mogelijkheden.

Dat maakt je kans precies 50%, het lukt namelijk wel, of het lukt niet :+

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 09-10-2015 00:37 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
Donstil schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:28:
[...]

Nou je hebt 2 type toestellen. Drie kleuren en drie verschillende opslag types.

Er zijn dus 18 verschillende mogelijkheden.

Dat maakt je kans precies 50%.
Het lukt wel, of het lukt niet :+
Gaan we niet wat kensrekenen doen?

Aangezien 6s en 6s plus dus zouden wij 50/50 kunnen doen maar dat klopt niet want er worden veel meer s gemaakt dan s plus, dus zullen we zeggen 35/65. Dan de kleuren zwart wordt het meest verkocht met daarnaast silver en daarnaast paars en dan goud denk ik, dus van de 35 % is er naar mijn schatting 2/15 kans dat er een toestel op voorraad is en dan nog opslag dat moeten we in 7 delen zou ik zeggen 4/7 voor 16g 1/7 voor 64 en 2/7 voor 128G. Dit is eerder gebasseerd op verkoop en voorraad dan gewoon logisch als iedereen evenveel zou pakken, en dan kom ik dus op 1.8% uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

thibautb schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:34:
[...]

Aangezien 6s en 6s plus dus zouden wij 50/50 kunnen doen maar dat klopt niet want er worden veel meer s gemaakt dan s plus, dus zullen we zeggen 35/65. Dan de kleuren zwart wordt het meest verkocht met daarnaast silver en daarnaast paars en dan goud denk ik, dus van de 35 % is er naar mijn schatting 2/15 kans dat er een toestel op voorraad is en dan nog opslag dat moeten we in 7 delen zou ik zeggen 4/7 voor 16g 1/7 voor 64 en 2/7 voor 128G. Dit is eerder gebasseerd op verkoop en voorraad dan gewoon logisch als iedereen evenveel zou pakken, en dan kom ik dus op 1.8% uit...
Naast dat het niet lekker leest en de fouten die erin staan klopt de berekening ook gewoon niet :+
even simpele dingen bold gemaakt :D

Hoe kom je aan de aantallen? Waar wil je die op baseren? Ja ik weet dat het een kansberekening moet zijn
Daarnaast zijn het, in mijn ogen, niet honderdduizenden mensen die in Nederland een iPhone willen reserveren. Een kans van (slechts) 1,8% is dan ook wel aanzienlijk laag, niet?

[ Voor 18% gewijzigd door Famous op 09-10-2015 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
Famous schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:39:
[...]

Naast dat het niet lekker leest en de fouten die erin staan klopt de berekening ook gewoon niet :+
Haha, nu ik er eigenlijk aan denk klopt het van geen kanten maar daarjuist wel... Als iemand anders ideëen heeft, mijn berekening zou eerder zijn voor het aantal van het totaal aantal iphones dat er wordt geleverd in de apple store, of komt dat ook niet eens dicht haha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Mijn iPhone is binnen gekomen met de nachtlevering!
Nu even uitvogelen of het een TSMC of Samsung model betreft :) (niet dat ik 'm ga terug sturen).

EDIT: het gaat dus blijkbaar om de Samsung variant, jammer, maar niks aan te doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Timons106 op 09-10-2015 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
Timons106 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:47:
Nu even uitvogelen of het een TSMC of Samsung model betreft :) (niet dat ik 'm ga terug sturen).
Wat wat wat nee nee nee, geef me de magische sleutel tot de manier dat jij gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
thibautb schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:49:
[...]

Wat wat wat nee nee nee, geef me de magische sleutel tot de manier dat jij gebruikt hebt?
Nachtlevering van Typhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
[...]

Paars? Die wil ik dan wel eens zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

EDIT: het gaat dus blijkbaar om de Samsung variant, jammer, maar niks aan te doen.
Ik heb ook een samsung van Typhone.

Er schommelt nogal wat aan die benchmarkresultaten waarop de hele ophef is gebaseerd (o.a. 1 toestel wel met sim kaart uitrusten en de andere niet).
Denk dat het wel meevalt en dat 'we' het meer aandacht geven dan dat het zou moeten toekomen....

Wat nu ook een rol gaat spelen zijn o.a. self-fulfilling prophecy en confirmation bias op basis van onze verwachtingen die op z'n beurt weer beïnvloed zijn door chipgate.

Hoe laat kwam jouw iPhone aan btw? De mijne om 1:00 (Haarlem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:48
Ik denk dat slecht 3G/4G bereik van grotere impact is dan een eventuele 2-3% in de chipafwijking zoals Apple die noemt.

Elke auto die uit de fabriek komt rollen presteert toch ook niet exact hetzelfde met zijn soortgenoten? Men kan wel 250 pk opgeven, maar in de praktijk zit daar toch ook een enkel procentje verschil in? Misschien wel 1-3%?

Wel opvallend hoe open Apple is geworden. Tenminste, relatief gezien dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
randje schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 02:02:
[...]

Ik heb ook een samsung van Typhone.

Er schommelt nogal wat aan die benchmarkresultaten waarop de hele ophef is gebaseerd (o.a. 1 toestel wel met sim kaart uitrusten en de andere niet).
Denk dat het wel meevalt en dat 'we' het meer aandacht geven dan dat het zou moeten toekomen....

Wat nu ook een rol gaat spelen zijn o.a. self-fulfilling prophecy en confirmation bias op basis van onze verwachtingen die op z'n beurt weer beïnvloed zijn door chipgate.

Hoe laat kwam jouw iPhone aan btw? De mijne om 1:00 (Haarlem).
De mijne kwam om 00:40, en ik woon nog wel in een uithoek (Goedereede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Hoe weet je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:10
[...]

Lijkt me niet bepaald kansberekening. Meer gokwerk als je het mij vraagt.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:23
appje, lirum info light, na opstarten zie je welke chip er in zit.

Samsung: N71AP (iPhone 6s) en N66AP (iPhone 6s Plus)
TSMC: N71MAP (6s) en N66MAP (iPhone 6s Plus

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 17:06
Zijn er mensen die bewust overstappen van de iPhone 6 naar de iPhone 6s plus dus van klein naar groot en met welke reden. Ik twijfel nog altijd welke ik meeneem en ben benieuwd naar jullie ervaring erin. Toestel altijd bij de hand en in broekzak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
RSD1982 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:26:
Zijn er mensen die bewust overstappen van de iPhone 6 naar de iPhone 6s plus dus van klein naar groot en met welke reden. Ik twijfel nog altijd welke ik meeneem en ben benieuwd naar jullie ervaring erin. Toestel altijd bij de hand en in broekzak.
Ik! Vanwege het grotere scherm en de batterijduur. Ik had al eens een 6 Plus geprobeerd maar vond de stap van 5s naar 6 Plus wel groot. Ik raakte er wel snel aan gewend maar vond het toch wel spannend met bendgate. Daarnaast kwam ik er achter dat mijn jeans geen chille voorzakken hadden. Daar heb ik het afgelopen jaar een beetje op gelet bij het kopen van nieuwe en terwijl ik ondertussen de gewone 6 in gebruik had. Nu was ik echt klaar voor de 6s Plus en gebruik hem nu bijna 2 weken naar volle tevredenheid :) Maar misschien denk ik daar na een jaar weer anders over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik ook, ik ben snel gewend geraakt aan de grootte van de 6, en merkte dat ik soms wel vond dat net iets groter ook prettig zou zijn. Gisteren mijn 6s omgeruild voor een 6s plus, en dat bevalt tot nu toe erg goed :) in m'n broekzak past het prima (ik hoef me geen zorgen meer te maken over bendgate :p ) maar het is wel het enige wat je in je zak kan hebben, een plus plus m'n werktelefoon bijv. is too much.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Voor de statistiek:
Vanochtend bij Amac Ehv een N71mAP meegekregen (iphone 6s / 64gb / SG)

[ Voor 4% gewijzigd door dicespark op 09-10-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-09 14:31

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Blijft toch apart:

AppleCare+ voor de 6s / 6s+ staat op €. 149,- in de webshop. Kijk je vervolgens bij de beschrijving staat er:

AppleCare+ voor iPhone is een verzekering die recht geeft op deskundige ondersteuning per telefoon1 en waarmee je tot twee jaar lang2 gedekt bent tegen hardwarereparaties, inclusief maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje, met een eigen risico per voorval (€ 69 voor iPhone 6 of oudere modellen en € 99 voor iPhone 6s en iPhone 6s Plus)

uuuuh :+

Edit: Oops my bad gaat over een schade geval, mogguh! 8)7 :+

[ Voor 7% gewijzigd door PaYnE81 op 09-10-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:45
Wat snap je niet?

[ Voor 17% gewijzigd door MarcoC op 09-10-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik heb de nachtlevering van Typhone gehad en nu een N17mAP, dus een TSMC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 22:11

Jentae

Houdt van aglets.

Ik heb een 6S 64GB SG besteld bij T-Mobile, maar ben nog aan het twijfelen om niet voor een 6S Plus te gaan in verband met de Optische beeldstabilisatie... zou het de moeite waard zijn om daar icm het grotere scherm €110 meer voor te betalen?

Heb een aantal goede Canon camera's voor de 'echte' foto's, maar een goede point en click in de vorm van een telefoon is wel handig! Of zou de kwaliteit van de camera in de 6S voldoende zijn?

Hmmm... :)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Jentae schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:29:
Ik heb een 6S 64GB SG besteld bij T-Mobile, maar ben nog aan het twijfelen om niet voor een 6S Plus te gaan in verband met de Optische beeldstabilisatie... zou het de moeite waard zijn om daar icm het grotere scherm €110 meer voor te betalen?

Heb een aantal goede Canon camera's voor de 'echte' foto's, maar een goede point en click in de vorm van een telefoon is wel handig! Of zou de kwaliteit van de camera in de 6S voldoende zijn?

Of je het verschil het waard vind kan alleen jij beantwoorden denk ik ^^

In de review op Tweakers wordt de optische beeldstabilisatie besproken geloof ik, met voorbeelden.
Voor mij persoonlijk vind ik het grote scherm een struikelblok (kom van een 5s) maar de stabilisatie vind ik een groot pluspunt voor de plus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:41
Voor mij is het grote scherm DE reden om voor de plus te gaan , heerlijk !

Erg persoonlijk dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:14

vhal

ಠ_ಠ

Jentae schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:29:

Naast je genoemde punten is de batterij ook wel een pluspunt. De grootte blijft een persoonlijk iets.
Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor een 6s Plus ivm de genoemde IS. Voor de iets serieuze foto's gebruik ik een Canon 6D icm een Sigma 35mm f1.4 maar voor het point&shoot gebeuren lijkt mij de 6s Plus een prima aanvulling. Daarnaast is het filmen met een DSLR een vak apart, met een smartphone is het toch wat makkelijker...

IS is leuk maar vrij nutteloos in low-light scenes icm bewegende onderwerpen (bijv. kinderen). Of je moet in gaan flitsen maar geen idee of je dit überhaupt kan met de iOS camera software. Feit is wel dat een potente DSLR icm een lens uiteraard rondjes loopt om de 6s (plus) wat betreft mogelijkheden en beeldkwaliteit.

[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 09-10-2015 10:48 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBuff
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-07 14:02
Iphone 6s Zilver 64gb besteld bij de mediamarkt, wordt over 1/2 dagen geleverd.

Ik moest net wel voor mijn werk bij de mediamarkt zijn (middelburg) en die hadden er nog genoeg op voorraad, helaas mocht ik de mijne niet meenemen en moet ik wachten :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 08:51
Vannacht mijn iPhone 6s 64GB Space Grey opgehaald bij Media Markt. Man of 25 stond voor de deur en er was voorraad zat, iedereen met een preorder heeft hem gekregen en alles was verder nog op voorraad behalve de Plus in 128GB.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2uztdex.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

BlueBuff schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:49:
Iphone 6s Zilver 64gb besteld bij de mediamarkt, wordt over 1/2 dagen geleverd.

Ik moest net wel voor mijn werk bij de mediamarkt zijn (middelburg) en die hadden er nog genoeg op voorraad, helaas mocht ik de mijne niet meenemen en moet ik wachten :(.
Webshop voorraden en winkel voorraden he ^^ wel zuur, maar logistiek zou het mis kunnen gaan waardoor jij ineens 2 iPhones zou hebben bijvoorbeeld. Snap wel dat MM dit niet doet op zich.
macmellow schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:52:
Vannacht mijn iPhone 6s 64GB Space Grey opgehaald bij Media Markt. Man of 25 stond voor de deur en er was voorraad zat, iedereen met een preorder heeft hem gekregen en alles was verder nog op voorraad behalve de Plus in 128GB.
[afbeelding]
welke MM was dit? wellicht ook handig om te vermelden :)

[ Voor 29% gewijzigd door PaYnE81 op 09-10-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem_H
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 20:25
iemand ervaring met Full size glazen screen protectors voor de iPhone 6S? zag klanten met screen protectors die net te klein zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
PaYnE81 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:53:
[...]

Webshop voorraden en winkel voorraden he ^^ wel zuur, maar logistiek zou het mis kunnen gaan waardoor jij ineens 2 iPhones zou hebben bijvoorbeeld. Snap wel dat MM dit niet doet op zich.

[...]

welke MM was dit? wellicht ook handig om te vermelden :)
Media Markt Apeldoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Laatst online: 11-09 15:57
Willem_H schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:08:
iemand ervaring met Full size glazen screen protectors voor de iPhone 6S? zag klanten met screen protectors die net te klein zijn.
Denk dat je nooit fullsize zal krijgen door de ronding van scherm.
En als het wel zo is, zal het wellicht slechter blijven zitten.

Ik heb mijn glazenscreenprotector al klaar liggen, weet dat het een prima merk is met kwaliteit.
Het stukje te kort neem ik op de koop toe, liever dat dan een beschadigd scherm later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:31
Mijn model komt van de Amac in Breda. Was gewoon op voorraad. Mijn directeur heeft me vanochtend ermee verrast.

Model: N71mAP- iPhone 6s with A9 chip manufactured by TSMC.

Als Apple zegt dat het 3% scheelt in dagelijks gebruik, vind ik dat toch behoorlijk. Want bij intensief gebruik scheelt het meer, zo blijkt uit de test. Dus als het 6% scheelt bij intensief normaal dagelijks gebruik; normaal is een telefoon na 16 uur leeg. Dat is 960 minuten. Dan kan ik er toch 41 minuten langer mee doen. Dat kan net het verschil zijn tussen einde dag of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Ik stap over van de iPhone 5s naar de 6s plus.
Groter scherm, langere accu duur en langere standbytijd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 20:57

Crusader

Arc Nature

Security schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:31:
[...]

Ik stap over van de iPhone 5s naar de 6s plus.
Groter scherm, langere accu duur en langere standbytijd :*)
Hier idem, kom ook van de 5S.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Die iPhone van mij van de Media Markt heeft een Samsung chip trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
macmellow schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:43:
Die iPhone van mij van de Media Markt heeft een Samsung chip trouwens..
Want er staat een sticketje 'Samsung' op de doos?
Die chipgate, mijn god zeg.. |:(

Edit: las dat de media markt samsung chips had, maar je had het over jouw toestel :D

[ Voor 14% gewijzigd door Novarion op 09-10-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Novarion schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:45:
[...]

Want er staat een sticketje 'Samsung' op de doos?
Die chipgate, mijn god zeg.. |:(
Rustig maar.

Ik zeg niet dat ik het erg vind, ik zag dat het gedeeld werd dus ik deel het ook even.

Maakt mij niets uit namelijk.

Edit: Ah Oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Willem_H schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:08:
Dat zijn volgens mij alle glazen protectors. Komt doordat het scherm afgerond is, hoop van de plastic protectors hebben het ook zag ik. Jammer dat je bijna niet iets sluitends kan vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 16:17
Screenprotectors op de 6 zijn echt niet nodig. Heb de mijne al een jaar, zit regelmatig bij mijn sleutels en nog geen enkel krasje op het scherm. We leven niet meer in 2010 waarbij na ieder stootje er een kras op je scherm zat.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:11
RobbieB schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:14:
Screenprotectors op de 6 zijn echt niet nodig. Heb de mijne al een jaar, zit regelmatig bij mijn sleutels en nog geen enkel krasje op het scherm. We leven niet meer in 2010 waarbij na ieder stootje er een kras op je scherm zat.
Geloof ik niets van. Maak je scherm eens schoon en houd hem onder een lamp. Je kan mij niet wijs maken dat er geen één kras(je) op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
De "6" generatie krast behoorlijk snel , bij mij viel het (zoals altijd) wel mee , want : zuinig

Een maatje van van me had het glas van zijn toestel behoorlijk snel onder de krassen

De bewering dit jaar is dat het glas sterker is dan ooit tevoren , dat zegt natuurlijk helemaal niets over krasbestendigheid

Glas krast nou eenmaal helaas , en de meeste krassen zul je zien in de coating die over het glas zit

[ Voor 45% gewijzigd door Cardwizard op 09-10-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
fsfikke schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 18:59:
[...]

Reviews van T.net over Apple hardware zijn meestal voorspelbaar negatief :p
Dat kan het geval zijn ja. Wat ook een mogelijkheid is, is dat Tweakers geen absurd roze bril op heeft, zoals websites als The Verge en Mashable, wat gewoon Apple reclamewebsites zijn. Dat soort websites doet ook altijd ongedundeerde onderbuikopmerkingen ten positieve aan Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb letterlijk nèt m'n nieuwe iPhone 6S binnen en ben hem nu aan het instellen.
Bij het "Hallo" scherm, waar het grootste deel van het scherm egaal wit behoort te zijn en alleen de tekst zwart zie je dat sommige delen van het scherm minder "helder" wit zijn. Is dit een kwestie van nieuwigheid (alsin, is het een bekend "probleem" bij gloednieuwe telefoons en moet dat nog inbranden of zoiets) of is dit al een reden tot zorgen?

Het lijkt net of er onder de glaslaag vingers zitten ofzo, best irritant :|

[ Voor 12% gewijzigd door Gitarist op 09-10-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:55
Gitarist schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:21:
Ik heb letterlijk nèt m'n nieuwe iPhone 6S binnen en ben hem nu aan het instellen.
Bij het "Hallo" scherm, waar het grootste deel van het scherm egaal wit behoort te zijn en alleen de tekst zwart zie je dat sommige delen van het scherm minder "helder" wit zijn. Is dit een kwestie van nieuwigheid (alsin, is het een bekend "probleem" bij gloednieuwe telefoons en moet dat nog inbranden of zoiets) of is dit al een reden tot zorgen?

Ik heb sinds net ook een nieuwe 6S en dat wat je omschrijft herken ik niet. Het scherm moet vanaf het begin goed werken en egaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gitarist schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:21:

Dat 'probleem' komt bij elke release weer naar boven: http://www.cultofmac.com/...llow-dont-worry-overmuch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Laatst online: 21:26
Ik stap over van de 4S naar de 6s plus. Voornamelijk omdat mij het grote scherm fijner lijkt werken. En natuurlijk de betere camera ;)

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Die uitleg had ik ook in mn achterhoofd, wist alleen niet meer precies de details ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

@Gapert86 en fsfikke, jullie berichten zijn helaas tegenstrijdig. De link die jij (fsfikke) hier postte gaat niet geheel op voor mijn situatie; ik zou het namelijk niet als "gelig" willen omschrijven, eerder als minder helder.
Maar toch, nu ik dit gelezen heb is het denk ik alsnog verstandig om even een paar dagen af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:07
Omruilen kan natuurlijk sowieso binnen een bepaalde tijd. :)
Als je met geldige reden ontevreden bent kun je ruilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:45
En elke keer komt dit verhaal weer naar boven, wat gewoon absoluut onjuist is, en waar geen enkel bewijs voor is. De kans is 99,99% dat je scherm over een jaar exact hetzelfde is als vandaag. Een scherm verandert niet zomaar van kleur. Dat verhaal over een adhesive dat nog moet drogen is totale onzin.
Gitarist schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:37:
@Gapert86 en fsfikke, jullie berichten zijn helaas tegenstrijdig. De link die jij (fsfikke) hier postte gaat niet geheel op voor mijn situatie; ik zou het namelijk niet als "gelig" willen omschrijven, eerder als minder helder.
Maar toch, nu ik dit gelezen heb is het denk ik alsnog verstandig om even een paar dagen af te wachten.
Je kan het afwachten, maar de kans is klein dat het wat uitmaakt. In het beste geval valt het je niet meer op omdat je er aan gewend bent geraakt.

[ Voor 34% gewijzigd door MarcoC op 09-10-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bard1982 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:17:
Mijn model komt van de Amac in Breda. Was gewoon op voorraad. Mijn directeur heeft me vanochtend ermee verrast.

Model: N71mAP- iPhone 6s with A9 chip manufactured by TSMC.

Als Apple zegt dat het 3% scheelt in dagelijks gebruik, vind ik dat toch behoorlijk. Want bij intensief gebruik scheelt het meer, zo blijkt uit de test. Dus als het 6% scheelt bij intensief normaal dagelijks gebruik; normaal is een telefoon na 16 uur leeg. Dat is 960 minuten. Dan kan ik er toch 41 minuten langer mee doen. Dat kan net het verschil zijn tussen einde dag of niet.
3% van 960 minuten is 28 minuten en een beetje, die moet je maar eerder naar huis gaan dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

CB aan de telefoon mijn 64SG met KPN verlenging komt waarschijnlijk vandaag binnen en word dan morgen bezorgd. Momenteel zijn ze er nog niet dus ik moest even een slag om de arm houden.

Blijkbaar toch een hoop stress om niks :D

Verrek verkeerde topic, excuses :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jay-v op 09-10-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Jay-v schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:38:
CB aan de telefoon mijn 64SG met KPN verlenging komt waarschijnlijk vandaag binnen en word dan morgen bezorgd. Momenteel zijn ze er nog niet dus ik moest even een slag om de arm houden.

Blijkbaar toch een hoop stress om niks :D
Het is ook elk jaar het zelfde he! Damn Apple ons zo laten stressen :D O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Een tijdje verder inmiddels zie ik dat het bij andere kleuren dan wit niet opvalt en het ook minder stoort... Dus ik geef het nog even het voordeel van de twijfel.

Voor de positieve noot: die camera is echt wel weer een heel stuk beter dan die van m'n oude 5S. Dit is vooral bij de facetime camera te merken! Nu zie ik goed hoe lelijk ik echt ben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 00:00

Flapmo

and back is gigi!

Zojuist mijn iPhone 6S ontvangen (64gb). Komt hij tegenwoordig met lege batterij :?. Kan me niet herinneren van vorige telefoons, meestal kwam juist Apple met een (half)volle batterij vanwege "unboxing experience" etc. Na 30 minuten aan de lader kwam hij tot leven, maar tijdens terugzetten van de backup viel hij gewoon uit :(. Ik begin een batterij issue te vermoeden, of ben ik gewoon zeer ongeduldig?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:50

RnB

Laadt dat ding nou maar eerst op en trek dan jouw conclusies.

Je hebt wel gelijk dat ze altijd met minimaal een halfvolle accu kwamen, maar misschien heb je nou net die ene die leeg aankomt en is het niets.

Dat hoop ik in ieder geval voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Niet te snel conclusies trekken inderdaad.
Maar.. een leeg toestel is wel suspicious, moet ik toegeven.
Nog geen reden tot paniek, ga genieten! (wel eventjes aan 't stroom houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 00:00

Flapmo

and back is gigi!

RnB schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:21:
Laadt dat ding nou maar eerst op en trek dan jouw conclusies.
Daar ben ik mee bezig, maar tot nu toe na alweer een extra 30 minuten geen teken tot leven. Batterij op laadscherm blijft ook op enkel rood streepje hangen. Toen hij aan was gaf hij echter 100% batterij aan. Blijft vreemd, elke telefoon springt toch na een minuut of 5 in ieder geval aan zolang je hem aan de stroom houdt. Ik zal hem in ieder geval tot morgen er aan laten voordat ik Vodafone maar een belletje geef.
RnB schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:21:
Je hebt wel gelijk dat ze altijd met minimaal een halfvolle accu kwamen, maar misschien heb je nou net die ene die leeg aankomt en is het niets.

Dat hoop ik in ieder geval voor je.
Zou in ieder geval een trip naar de vodafone winkel schelen voor het omruilen van de telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Flapmo op 09-10-2015 15:32 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Eerste indrukken zijn niet misselijk, snel, vlotte TouchID, mooi scherm. :)

Maar kan ik na 10 min. met dat ding niet zeggen. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Korte vraag: ik wil een 6S gaan kopen, maar vroeg mij af of er kinderziektes in de eerste batch zitten, en zo ja, welke? Anders wacht ik namelijk nog even :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
apNia schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:44:
Korte vraag: ik wil een 6S gaan kopen, maar vroeg mij af of er kinderziektes in de eerste batch zitten, en zo ja, welke? Anders wacht ik namelijk nog even :)
Om dat zeker te weten zou ik nog een paar maanden wachten :+ , de eerste batch is al echt wel verkocht als ze in het eerste weekend al 13 miljoen iPhones verkocht hebben

[ Voor 14% gewijzigd door Cardwizard op 09-10-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik denk dat ik je grapje snap en ik en m'n moeder hebben heel hard gelachen!

Maar zijn er bekende kinderziektes geweest bij de launch? Las iets over de fingerprintscanner die slecht reageerde. But not sure.

edit: dat dan de batch uitverkocht is zegt toch niks over gevonden kinderziektes in de eerste batch?

[ Voor 22% gewijzigd door apNia op 09-10-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:07
De eerste keer dat ik iets daarover hoor.
Als je een kinderziekte ervaart ruil je hem toch om? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 16:17
Zo net een besteld via KPN, kan alleen niks vinden over de verwachte levering. Zie alleen de standaard melding 'besteld voor 20:00, morgen in huis'. Iemand al ervaring hiermee bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

SidewalkSuper schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:19:
De eerste keer dat ik iets daarover hoor.
Als je een kinderziekte ervaart ruil je hem toch om? :)
Ben ik de enige die het omruilen van een iPhone gewoon heel kut lijkt? Zeker als je 'm een tijdje kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
apNia schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:32:
[...]

Ben ik de enige die het omruilen van een iPhone gewoon heel kut lijkt? Zeker als je 'm een tijdje kwijt bent.
Je krijgt toch gelijk een nieuwe, omdat men in de winkel kan zien dat de telefoon het niet goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ah wist niet dat je gelijk een nieuwe iPhone mee zou krijgen. Dacht dat er ook nog wel eens wat ter reparatie zou gaan :) (buiten de gebruikelijke schade aan de buitenkant)

[ Voor 17% gewijzigd door apNia op 09-10-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Had net een iCloud backup van mijn 5s gemaakt, sim naar mijn 6s verplaatst en wilde de zojuist gemaakte backup naar de 6s zetten. De telefoon vroeg netjes om mijn iCloud logingegevens, waarna ik een backup kon kiezen. Nu komt het vreemde: bij iedere backup die ik aanklik, inclusief de zojuist gemaakte, vraagt de telefoon om het wachtwoord van een totaal ander emailadres wat ik nog nooit gezien heb!

Vervolgens maar via iTunes alles ingesteld, wat gelukkig werkte. Vreemd toch? Iemand anders eenzelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:49
Cache schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:01:
Had net een iCloud backup van mijn 5s gemaakt, sim naar mijn 6s verplaatst en wilde de zojuist gemaakte backup naar de 6s zetten. De telefoon vroeg netjes om mijn iCloud logingegevens, waarna ik een backup kon kiezen. Nu komt het vreemde: bij iedere backup die ik aanklik, inclusief de zojuist gemaakte, vraagt de telefoon om het wachtwoord van een totaal ander emailadres wat ik nog nooit gezien heb!

Vervolgens maar via iTunes alles ingesteld, wat gelukkig werkte. Vreemd toch? Iemand anders eenzelfde ervaring?
Stond dat emailadres niet toevallig ingesteld op je oude iphone als extra account ofzo?

Ik kom van Android af en ga nu dus de 6s gebruiken. Sinds iOS 9 hebben ze die mooie functie bij de 1e keer instellen om gegevens vanuit Android over te zetten. Echter blijft hij bij mij zeggen dat het is mislukt en dat ik het later moet proberen. Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
The_Zohan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:05:
[...]

Stond dat emailadres niet toevallig ingesteld op je oude iphone als extra account ofzo?

Ik kom van Android af en ga nu dus de 6s gebruiken. Sinds iOS 9 hebben ze die mooie functie bij de 1e keer instellen om gegevens vanuit Android over te zetten. Echter blijft hij bij mij zeggen dat het is mislukt en dat ik het later moet proberen. Iemand dezelfde ervaring?
Nope, had mijn eigen hotmail, gmail en werkmail. Verder nooit iets anders gebruikt. Het vreemde emailadres was totaal onbekend. Heb het even opgezocht en het was friarktu@hotmail.com... google wordt er ook niet wijzer van, afgezien van het feit dat er nog iemand hetzelfde probleem had met hetzelfde emailadres op macrumors. Helaas hadden ze daar ook geen concrete antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Toevallig wel eens "gekraakte" apps oid geïnstalleerd ? Certificaten om apps te installeren ?

Ik denk het wel , en daar ligt het aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hij wil elke app even verifiëren idd, als ik een nieuwe iPhone in gebruik neem moet ik daardoor drie keer in de App store uit en in loggen voor m'n Nederlandse, Duitse en Amerikaanse Apple-ID.

Apps die je niet gekocht hebt deleten en gewoon in de App store kopen helpt het beste d:)b

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 09-10-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.jelle
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Retourneren kan altijd, maar wat als je nieuwe iPhone weer een Samsung chip heeft ?

Je kan geen iPhones uit de doos blijven halen. Lijkt mij een onbegonnen zaak.

Trouwens:

[Video: https://www.youtch?t=3&v=fde15ih0N2o]
Net er ook achter gekomen dat ik een Samsung chip heb.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14704060/unnamed.png
Maar scored hoger dan beide in deze video. Weet niet wat ik moet geloven zo....
Maar net de doos open, dus zal vanavond verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Geekbench is blij met deze iPhone release ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/12072808_1076680379008993_8735289979901255450_n.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=8af8557a78738998018cfcd61e24f701&oe=56882677

Vanmiddag getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
Bedankt! Dit zou inderdaad een goede reden kunnen zijn. Dat stamt nog uit het tijdperk waarin ik de eerste generatie iPod touch had aangeschaft; wat een tijd geleden zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fsfikke schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:49:
Hij wil elke app even verifiëren idd, als ik een nieuwe iPhone in gebruik neem moet ik daardoor drie keer in de App store uit en in loggen voor m'n Nederlandse, Duitse en Amerikaanse Apple-ID.

Apps die je niet gekocht hebt deleten en gewoon in de App store kopen helpt het beste d:)b
Ppff hier ook, zelfde geld voor een nieuwe Mac oid, ik blijf die iPhone machtigen.
Ben een aantal jaar geleden overgestapt van email via mijn eigen domein naar een @mac account (inmiddels dus @me en @icloud) toen een tijdje aan het mailen geweest met Apple maar Appleid@hetdomeinwatikgebruikte.nl wilde ze niet samenvoegen met mijn @Mac account. "Is niet mogelijk" kreeg ik steeds, wat natuurlijk onzin is, zeker als je ziet op Macromors dat ze het zo nu en dan wel doen.

Maar goed ik heb dus mijn oude apps op dat domein, nieuwe apps en gratis apps op @Mac en USA only apps weer op een ander account. Wordt er gek van. Al moet ik wel zeggen dat mijn Apps enz tegenwoordig een stuk minder worden. Ik heb nu nog iets van 20 apps geïnstalleerd staan waarvan ik er 10 dagelijks gebruik, de rest boeit me eigenlijk niet zoveel meer gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Hmm. Heb m'n watch niet ontkoppeld van de "oude" iPhone, en die iPhone is al wel weg. Had wel een gecodeerd reservekopie gemaakt @ iTunes. Hoop dat ie alles heeft opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Vandaag mijn 6S Plus 64 GB gold opgehaald. Helemaal gelukkig!

Nu heb ik een vraagje... Ik overstap van iPhone 5S. Veel kleinere scherm. Is ergens adviezen over het indelen van meest gebruikte apps over de schermen? Ik heb nu meer ruimte, maar ook bovenste apps kunnen naa beneden met dubbele tik op home button. Heeft iemand ervaringen of linkjes naar webpagina waar voorbeelden zijn of zo... Mijn dank bij voorbat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Olga2000 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 20:00:
Vandaag mijn 6S Plus 64 GB gold opgehaald. Helemaal gelukkig!

Nu heb ik een vraagje... Ik overstap van iPhone 5S. Veel kleinere scherm. Is ergens adviezen over het indelen van meest gebruikte apps over de schermen? Ik heb nu meer ruimte, maar ook bovenste apps kunnen naa beneden met dubbele tik op home button. Heeft iemand ervaringen of linkjes naar webpagina waar voorbeelden zijn of zo... Mijn dank bij voorbat!
Je zet je meest gebruikte apps toch op een plek neer die jij fijn vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Weet iemand of die nieuwe lightning docks ergens te koop zijn behalve bij Apple ? Kan alleen de "oude" witte vinden bij andere winkels

Zie dat CoolBlue de gouden op voorraad heeft en de rest "binnenkort" zullen andere winkels wel volgen

[ Voor 52% gewijzigd door Cardwizard op 09-10-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
Net ook de 6s binnen, had hiervoor een Lumia 930 en daarvoor een 4s. Alles voelt gewoon lekker vertrouwd aan, wat ik bij die Nokia toch minder had. Apps zijn ook weer wat 'completer' en/of bestaan gewoon.
Scherm is gewoon goed, Lumia had een hogere resolutie, maar merk ik weinig van, iPhone pakt wel lekkerder vast.

Touchid werkt ook erg goed en snel en 3d touch is wennen, maar voegt zeker wat toe. Hopelijk gaat deze net zo lang mee als de 4s (die nu naast me ligt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Laatst online: 07-10 07:39
Misschien een stomme vraag maar ben de gelukkige bezitter van een 6s. Kom van Android af. Is het nu nodig om de apps te sluiten via het Multitask scherm of kan je gewoon alles laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenj95
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-10 19:29
jaydenjarno schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 21:28:
Misschien een stomme vraag maar ben de gelukkige bezitter van een 6s. Kom van Android af. Is het nu nodig om de apps te sluiten via het Multitask scherm of kan je gewoon alles laten staan?
Je kunt gewoon lekker alles laten staan! iOS regelt background taken prima zelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nee juist ongunstig. Zijn tal van artikelen over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toevallig van vandaag:
http://www.idownloadblog....-life-is-a-terrible-idea/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Laatst online: 07-10 07:39
En nog ergens op letten met opladen? Of gewoon in de nacht aan de oplader en overdag gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
Wel jammer weer dat ie nog geen Qi laden ondersteunt (of stiekem wel, zo maar testen ;p). Heb standaard zo'n ding op mn nachtkastje en op mn werk, ideaal!

Nu maar een goede lightning kabel zien te vinden, al komt er met de nieuwe Apple tv dacht ik ook een mee... die wil ik toch wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:43
Dat hoeft bij Android toch ook niet anno 2015. Task killers worden juist afgeraden om te gebruiken.
Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat een app op de achtergrond blijft doordraaien.

Zover ik weet bevriest iOS alle apps wanneer het toestel in standby gaat wat voor mij persoonlijk een nadeel is wanneer je iets wilt downloaden, uploaden of updaten met het scherm uit.
Natuurlijk heeft het weer zo z'n voordelen waardoor je geen gekke battery drains hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Nou ik heb eindelijk de iPhone 6s uitgepakt. Perfect scherm en ook nog TSMC processor.

Ik ga zo maar een hoesje bestellen bij coolblue.

Ik ben blij *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Garret1410 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:41:
[...]

Dat hoeft bij Android toch ook niet anno 2015. Task killers worden juist afgeraden om te gebruiken.
Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat een app op de achtergrond blijft doordraaien.

Zover ik weet bevriest iOS alle apps wanneer het toestel in standby gaat wat voor mij persoonlijk een nadeel is wanneer je iets wilt downloaden, uploaden of updaten met het scherm uit.
Natuurlijk heeft het weer zo z'n voordelen waardoor je geen gekke battery drains hebt.
Technisch verhaal, maar goed om te weten:
http://www.speirs.org/blo...out-ios-multitasking.html
http://www.idownloadblog....ultitasking-really-works/

[ Voor 5% gewijzigd door kmf op 09-10-2015 22:57 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-10 21:34
Iemand al ervaring met een Samsung chip gekocht bij een provider? Vandaag mijn 6s ontvangen van KPN met samsung chip... KPN zegt dat ik het moet oplossen bij Apple zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jeroenvdk schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:13:
Iemand al ervaring met een Samsung chip gekocht bij een provider? Vandaag mijn 6s ontvangen van KPN met samsung chip... KPN zegt dat ik het moet oplossen bij Apple zelf
Wat is het probleem dan? Hadden ze bij de specificaties een specifieke chip beloofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Terechte opmerking van KPN.

Wat gok je dat Apple gaat doen? Oh de chip staat je niet aan, geef maar hier dan krijg je diegene die 'beter' is?
Als ze daar op happen en meewerken, hebben ze volgende week een paar miljoen toestellen terug op de toonbank omdat mensen meer vertrouwen hebben in een derde partij -lees: Geekbench- dan de producten van Apple.

Dus prettige wedstrijd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 20:57

Crusader

Arc Nature

Heb vandaag m'n 6S Plus gehaald en heeft Samsung chip. So what. Ik vind dat verhaal over die processoren weer gedoe om niks. Ding gaat lekker lang mee op een accu. Weer een hype onstaan omtrent processoren, get over it.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook als je een toestel koopt via een verlenging of nieuw abonnement heb je een zicht termijn als je online besteld. Retourneren is dus een van de opties maar wat bedoel je precies met "oplossen bij Apple zelf"?

Een bepaalde chip is natuurlijk geen reden om garantie te claimen er is immers niets defect. Apple gaat dus niets doen in deze (Mocht je daar op doelen). Heb je echt een onderbuik gevoel dan moet je dus bij KPN zijn om het ongedaan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 14:10
Die chipgate is ondertussen een aantal dagen oud. Zijn er ondertussen al meer vergelijkingstests uitgevoerd, in gecontroleerde omstandigheden, die het probleem onderbouwen/weerleggen? Of zijn het nog steeds die enkele youtube videos?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
Ik stel voor om het woord 'gate' op te nemen in de lijst met grof taalgebruik voor censuur. Of bestaat zoiets nog niet hier op het forum? :Y)

Ik zou niet weten hoe het er voor staat. Het kost ook tijd om zoiets grondig te testen. Ik denk dat het eerder overwaait dan dat er nog resultaten komen ;)
Pagina: 1 ... 17 ... 42 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.