Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:27
Betekend dit als ik een samsung chip krijg en hem zou willen omruilen dat kan? (Heb besteld bij coolblue moet nog geleverd krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 20:44

PaYnE81

XBL VandalizerNL

lotfiej schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:23:
Betekend dit als ik een samsung chip krijg en hem zou willen omruilen dat kan? (Heb besteld bij coolblue moet nog geleverd krijgen(
Ik verwacht niet dat CoolBlue of welke andere shop dat zal accepteren als reden. Het apparaat functioneert verder normaal tenslotte.

Als Apple toe zal geven dat er inderdaad een probleem zou zijn dan verwacht ik een omruil actie voor bepaalde serienummers, net zoals in het verleden met bijvoorbeeld de batterijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
PaYnE81 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:27:
[...]

Ik verwacht niet dat CoolBlue of welke andere shop dat zal accepteren als reden. Het apparaat functioneert verder normaal tenslotte.

Als Apple toe zal geven dat er inderdaad een probleem zou zijn dan verwacht ik een omruil actie voor bepaalde serienummers, net zoals in het verleden met bijvoorbeeld de batterijen :)
Bij coolblue hoef je geen reden op te geven.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

lotfiej schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:31:
[...]

Bij coolblue hoef je geen reden op te geven.. :o
Nice! ff mn order annuleren en bij coolblue plaatsen dan :P

Lirium Info Lite 2.0 is de app trouwens in de officiele store die het uit zou kunnen lezen. Of het correct wordt uitgelezen doe ik geen uitspraken over ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Mag je wel telefoons retourneren (die al in gebruik zijn genomen)? Volgens mij niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 12:27
Je hebt toch altijd 14 dagen bedenktijd bij webshops? Ook als het desbetreffende product al in gebruik genomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
[...]

Dat denk ik ook

En laten we eerlijk zijn. Als je een telefoon met een goede batterijduur wil moet je sowieso geen iPhone nemen.

Baalde wel een beetje toen ik net zag dat ik de Samsung chip heb. Maar goed, ik ga niet meteen uit stress mijn telefoon retourneren. Ik wacht rustig af of Apple hier wat aan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Sefaex schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:35:
[...]

Dat denk ik ook

En laten we eerlijk zijn. Als je een telefoon met een goede batterijduur wil moet je sowieso geen iPhone nemen.

Baalde wel een beetje toen ik net zag dat ik de Samsung chip heb. Maar goed, ik ga niet meteen uit stress mijn telefoon retourneren. Ik wacht rustig af of Apple hier wat aan gaat doen.
Lijkt me inderdaad het beste idee, geen reden om meteen te gaan stressen als je verder tevreden bent met het product.

Het het zelf ook met mn Macbook Air Sandisk SSD ipv een Samsung. En ja de benchmarks laten het verschil zien, in gebruik stoort het mij niet :)

Het verschil in batterijduur is wellicht zelfs een softwarematig probleem op dit moment, er is nog te weinig bekend naast dat er een verschil is tussen de 2 chips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
Enige waar ik me echt zorgen over maakte is het verschil in batterij duur.. 2 uur is wel veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
[...]

Dat denk ik ook

Nee, maar dat maakt het niet minder vervelend als je nóg 2 uur minder hebt.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de oververhitte TouchID/Homebuttons issue, met een reboot van het toestel als gevolg

Heeft iemand daar al meer over gelezen?

Early adopter.... had gewoon ff een paar maandjes moeten wachten zoals m'n verstand al zei :+ :9~

[ Voor 24% gewijzigd door PaYnE81 op 07-10-2015 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
Gelukkig de TSMC chip in m'n plus *O*
Ook al merk je het misschien niet, het gaat om het idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat denk ik ook

Onzin, mijn telefoon doet het prima van smorgens tot ik savonds thuis ben, en dat is voldoende toch? waarom moet een telefoon 3 dagen mee, als ik ga slapen zet ik hem toch in mijn docking station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankyou
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-08-2023
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:55:
[...]

Onzin, mijn telefoon doet het prima van smorgens tot ik savonds thuis ben, en dat is voldoende toch? waarom moet een telefoon 3 dagen mee, als ik ga slapen zet ik hem toch in mijn docking station
Hoeft niet per sé 3 dagen mee, maar het zou mooi zijn als je een volle dag intensief gebruik van de telefoon zou kunnen maken zonder dat de batterij op is.

MacBook Air 13" 2014 128GB || iPhone 13 mini 256GB || Nintendo Switch 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:56
Ryur schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:34:
Mag je wel telefoons retourneren (die al in gebruik zijn genomen)? Volgens mij niet toch?
Wetterlijk 14 dagen bedenktijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
Retourneren kan altijd, maar wat als je nieuwe iPhone weer een Samsung chip heeft ?

Je kan geen iPhones uit de doos blijven halen. Lijkt mij een onbegonnen zaak.

Trouwens:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankyou schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:59:
[...]

Hoeft niet per sé 3 dagen mee, maar het zou mooi zijn als je een volle dag intensief gebruik van de telefoon zou kunnen maken zonder dat de batterij op is.
Dat kan ik dus met mijn 6s, ook mijn 6 plus.
maar waarschijnlijk gebruik ik hem minder als jou :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Hebben jullie iets gemerkt in het gebruik van mobiele data? Ik heb nu deze maand (7 dagen dus) al meer dan 3GB gebruikt terwijl ik volgens mij niks anders doe dan normaal. Ik heb de afgelopen week 5x zoveel gebruikt dan het week gemiddelde van het afgelopen half jaar. Als ik kijk naar mijn data verbruik in september dan zie ik ook duidelijk een toename vanaf het moment dat ik de 6s in gebruik heb genomen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5673109/forums/6sData-klein.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 12:15
Kan dat misschien komen door de wifi assist optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

jorgen83 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:23:
Wilde het net zeggen ^^
pposthoorn schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:24:
[...]

Dat is het enige wat ik kan bedenken, maar ik ben het grootste deel van de tijd thuis of op TU Delft en op beide plekken is het wifi goed...
Toch lijkt de detectie vrij agressief te zijn, mijn WiFi thuis is ook prima, nooit problemen verder, maar toch schakelt hij gedurend over naar 4G

[ Voor 52% gewijzigd door PaYnE81 op 07-10-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

jorgen83 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:23:
Dat is het enige wat ik kan bedenken, maar ik ben het grootste deel van de tijd thuis of op TU Delft en op beide plekken is het wifi goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Sefaex schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:10:
Retourneren kan altijd, maar wat als je nieuwe iPhone weer een Samsung chip heeft ?

Trouwens:

[video]
Hallooo

het gaat hier niet om kleine verschil in snelheid wat je in praktijk niet merkt.

Het gaat hier gewoon om 30% langer kunnen doen met 1 lading. Je kan niet verwachten van mensen dat ze zoiets door de vingers zien (dit hoeven ze ook niet te doen).

Verder is het niet ons probleem maar die van apple. We gaan niet hetzelfde betalen terwijl er verschil in zit.

Mocht er echt zoveel verschil in zitten had apple de samsung chip gewoon niet moeten gebruiken.

Mensen je staat gewoon in je recht en als apple dat niet aanstaat lever je de telefoon zonder pardon weer in.

Apple kan wel zogenaamd doen alsof een A9 een A9 chip is, maar dat is het niet.

Wedde als apple van tevoren bekend maakt welke chip er in zit dat iedereen voor de betere chip kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

DeeSung schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:39:
[...]

Hallooo

het gaat hier niet om kleine verschil in snelheid wat je in praktijk niet merkt.

Het gaat hier gewoon om 30% langer kunnen doen met 1 lading. Je kan niet verwachten van mensen dat ze zoiets door de vingers zien (dit hoeven ze ook niet te doen).

Verder is het niet ons probleem maar die van apple. We gaan niet hetzelfde betalen terwijl er verschil in zit.

Mocht er echt zoveel verschil in zitten had apple de samsung chip gewoon niet moeten gebruiken.

Mensen je staat gewoon in je recht en als apple dat niet aanstaat lever je de telefoon zonder pardon weer in.

Apple kan wel zogenaamd doen alsof een A9 een A9 chip is, maar dat is het niet.

Wedde als apple van tevoren bekend maakt welke chip er in zit dat iedereen voor de betere chip kiest.
Recht hebben en recht halen zijn helaas verschillende dingen ... Sommige "issues" worden netjes opgelost door Apple en andere negeren ze gewoon, rechtzaken hebben daar helaas ook weinig in opgelost :) (MBP LCD panel anyone? )
Sefaex schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:10:

Trouwens:

[video]
Lijkt weinig aan de hand te zijn als je deze video bekijkt, over een paar dagen zullen we het wel definitief horen ^^

[ Voor 17% gewijzigd door PaYnE81 op 07-10-2015 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:52
Leuk bedoelt, maar dit is niet de HK ;).

[ Voor 81% gewijzigd door Hoedje op 07-10-2015 20:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

twieren schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:06:
[...]

Wetterlijk 14 dagen bedenktijd.
Even oppassen met dat soort uitspraken. Producten gekocht in een fysieke winkel kunnen aldaar bekeken en getest worden, hierbij heb je dus geen wettelijk recht op 14 dagen bedenktijd. Dat heb je alleen bij online aankopen.

Nou is apple vrij coulant en bieden ze van zichzelfuit 14 dagen bedenktijd aan.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
fsfikke schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:55:
[...]

Even oppassen met dat soort uitspraken. Producten gekocht in een fysieke winkel kunnen aldaar bekeken en getest worden, hierbij heb je dus geen wettelijk recht op 14 dagen bedenktijd. Dat heb je alleen bij online aankopen.

Nou is apple vrij coulant en bieden ze van zichzelfuit 14 dagen bedenktijd aan.
Maar neem aan dat dat alleen voor aankopen geldt via Apple zelf. Lijkt me sterk dat ze een iPhone terugnemen die bij een andere winkel is gekocht.

Moet trouwens zeggen dat deze controversie rond de SoC me wel doet nadenken over het wel of niet nemen van een iPhone bij mijn contractverlenging deze maand.
Ik vind 2 uur accuduur toch een behoorlijk verschil.

[ Voor 31% gewijzigd door Goudstalen op 07-10-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
mijn zwarte 6s plus kon ik bij de Apple store zo omruilen voor een zilverkleurige na een dag of 4 , zo makkelijk heb ik nog nooit iets zien gaan...... ze kijken nog net of alles in de doos zit en that's it
DGonlag2 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:56:
[...]

Maar neem aan dat dat alleen voor aankopen geldt via Apple zelf. Lijkt me sterk dat ze een iPhone terugnemen die bij een andere winkel is gekocht.
logisch

[ Voor 41% gewijzigd door Cardwizard op 07-10-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Doen ze ook niet :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pposthoorn schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:21:
Hebben jullie iets gemerkt in het gebruik van mobiele data? Ik heb nu deze maand (7 dagen dus) al meer dan 3GB gebruikt terwijl ik volgens mij niks anders doe dan normaal. Ik heb de afgelopen week 5x zoveel gebruikt dan het week gemiddelde van het afgelopen half jaar. Als ik kijk naar mijn data verbruik in september dan zie ik ook duidelijk een toename vanaf het moment dat ik de 6s in gebruik heb genomen:
[afbeelding]
Ik kijk nu even, mobiele data: 6,4 GB :o misschien even een reset uitvoeren er van haha

update:
1.59 GB / 15 GB
You have until 24/10/2015 to use any remaining minutes & texts. Enjoy!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 13:31

koku

Tnet Devver
Zelf heb ik de 6S 64GB Plus nu bijna een week en ben zeer tevreden over de accu. Ik krijg hem niet leeg voor het einde van de dag. Ik blijk wel de Samsung chip te hebben, maar dat is voor mij geen probleem, de telefoon voldoet zoals hij is. Een nog langere accuduur is natuurlijk nog beter, maar ik maak me er niet druk om.

Hoe het bij de normale 6S (niet plus versie) is weet ik niet. Daar is het verschil misschien wat meer te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:44
Ik ben vooral benieuwd welke versie iOS ze gebruiken tijdens het testen van de batterijduur etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
wes- schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:28:
Ik ben vooral benieuwd welke versie iOS ze gebruiken tijdens het testen van de batterijduur etc.
iOS 9.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ze zouden een van de 9.1 beta's moeten proberen, die leveren al een betere batterij ervaring op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:08

RnB

Dat idee heb ik ook ja.
Vrijdag haal ik mijn 6s op en dan ga ik wel even testen met mijn gebruik.
Met mijn 6 haalde ik op twee normale werkdagen de 9u gebruik en 33u standby.
Met oudere iOS versies haalde ik dat bij lange na niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit momenteel op 2 uur, 51 min en 9 uur, 17 min met 78% over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:44
BoomTree schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:38:
Ze zouden een van de 9.1 beta's moeten proberen, die leveren al een betere batterij ervaring op.
Precies sinds de beta van gisteren gaat mijn batterij een stuk langer mee. Het zal waarschijnlijk met iOS 9.1 opgelost zijn. Ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen :)
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:41:
Ik zit momenteel op 2 uur, 51 min en 9 uur, 17 min met 78% over
2u 22min, 9u 44min 83% iOS 9.1b4

[ Voor 22% gewijzigd door wes- op 07-10-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:45
iPhone 5S, iOS 9.0.2. 4 uur en 50 min scherm aan, standby 11 uur en 35 min. Nog 34% over.

[ Voor 8% gewijzigd door Volkan1984 op 07-10-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:38
Wat zijn jullie ervaringen met de lederen case van Apple? Ik heb er nu 3 in mijn handen en ze mankeren allemaal wel wat, vage strepen, hoekjes die niet strak/glad zijn... Ben ik nu te kritisch bezig of heb ik gewoon 3 wanproducten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
iPhone 5S iOS 9.0.2, gebruik: 2 uur 16 min, stand-by: 12 uur 12 min en nog 67% over.

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:52

pdavie2311

Live life to the fullest..

Sleeve staat nu ook te koop bij vraag en aanbod op dit forum….

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
GioStyle schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:54:
Wat zijn jullie ervaringen met de lederen case van Apple? Ik heb er nu 3 in mijn handen en ze mankeren allemaal wel wat, vage strepen, hoekjes die niet strak/glad zijn... Ben ik nu te kritisch bezig of heb ik gewoon 3 wanproducten?
Vooral de zwarte is en blijft erg mooi , de overige lederen cases gaan uiteraard verkleuren etc , sommige mensen vinden dat mooi (is immers een eigenschap van leer) maar ik vind het er niet uitzien

De zwarte gebruik ik al een jaar en is nog steeds mooi , dus die gaat weer een ronde meer

Voor het eerst trouwens dat ik een case zo lang gebruik en geen nieuwe koop voor een nieuwe iPhone

Weet natuurlijk niet hoe kritisch je er naar kijkt maar het blijft leer , een siliconen case bijvoorbeeld zal er "strakker" uit zien , en dan bedoel ik het materiaal gebruik , de lederen is in mijn ogen toch echt mooier , fijner in de hand en is fijner uit je broekzak te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
cardwizard schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:00:
[...]

Vooral de zwarte is en blijft erg mooi , de overige lederen cases gaan uiteraard verkleuren etc , sommige mensen vinden dat mooi (is immers een eigenschap van leer) maar ik vind het er niet uitzien

De zwarte gebruik ik al een jaar en is nog steeds mooi , dus die gaat weer een ronde meer

Voor het eerst trouwens dat ik een case zo lang gebruik en geen nieuwe koop voor een nieuwe iPhone

Weet natuurlijk niet hoe kritisch je er naar kijkt maar het blijft leer , een siliconen case bijvoorbeeld zal er "strakker" uit zien , en dan bedoel ik het materiaal gebruik , de lederen is in mijn ogen toch echt mooier , fijner in de hand en is fijner uit je broekzak te halen
Ik denk dat ik er net wat te kritisch naar kijk. Leer is natuurlijk een natuurproduct met daarbij behorende eigenschappen. Voor de rest ben ik het helemaal met je eens. Leer staat een stuk chiquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Er bestaat altijd nog zoiets als "14 dagen op zicht" bij koop op afstand. Reden is niet nodig en dit is wettelijk bepaald. Maar geldt dus nadrukkelijk enkel bij webshops.

Ben trouwens erg benieuwd naar de ervaringen met de batterij hier gesteld is. Zouden mensen met de 6s (Plus) wellicht de battery benchmark kunnen draaien en hun screenshots hier posten?

Ik zie namelijk op MacRumors forum iPhone 6s modellen met de Samsung chip voorbijkomen die slechts 5:36 halen. Dus nog minder dan de resultaten waar o.a. iCulture naar linkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik geloof helemaal niks van die paar verhalen over het grote verschil in chip tussen Samsung/TSMC. Zoals eerder door ExquisiteSteez geplaatst: YouTube: iPhone 6s Plus (Samsung/TSMC) Battery Test als tegen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Moet trouwens zeggen dat deze controversie rond de SoC me wel doet nadenken over het wel of niet nemen van een iPhone bij mijn contractverlenging deze maand.
Ik vind 2 uur accuduur toch een behoorlijk verschil.
Nope, het is een wettelijk recht op alle tastbare producten die je via webshops koopt. Dus geen vouchers, maar bijvoorbeeld in-ears zijn ook vaak uitgesloten vanwege hygiëne. Maar verder geldt het dus wel bij alle webshops. Tip: houd de iPhone gewoon in zijn folie en test puur of je een TSMC chip hebt of niet en ga dan pas de rest uitpakken. Je moet hem namelijk wel in originele staat houden.
BoomTree schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:38:
1. een bèta is nooit representatief voor de uiteindelijke versie
2. de batterij ervaring zal naar verhouding zijn, dus ook al gaat de batterij langer mee, dan zal dat voor beide chips gelden en zowel de TSMC als Samsung variant dus allebei langer mee gaan t.o.v. 9.0.x
Ja, je bent te kritisch. :P Want leder is een "natuurlijk, 'levend' materiaal" (bron: Van Lier schoenen), dit zal altijd op bepaalde plekken andere (ver)kleuringen gaan vertonen. Dit is normaal. Sterker nog: dit is in essentie de charme van leder.

Sommige leather cases worden al 'vintage' geleverd (BookBook), andere zullen dat na verloop van tijd worden. Voorbeeld: goede lederen schoenen en tassen (ik heb zelf bijvoorbeeld Van Lier, Floris van Bommel schoenen en Castelijn & Beerens tas) worden dan ook niet oud, maar krijgen karakter (tot op zekere hoogte natuurlijk).
Aardmens schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:06:
Ik geloof helemaal niks van die paar verhalen over het grote verschil in chip tussen Samsung/TSMC. Zoals eerder door ExquisiteSteez geplaatst: YouTube: iPhone 6s Plus (Samsung/TSMC) Battery Test als tegen geluid.
Ik ben ook zeker nog niet overtuigd, maar deze video test slechts een half uur FIFA en YouTube, meer niet. En dan is er 6% af. Vergeet niet dat de afbouw van een batterij niet lineair verloopt. Dit zou wel zo moeten, maar is niet zo. Bij normaal gebruik kom je meestal het eerste uur van de dag met 100% door en duurt het vaak ook nog wel een tijd voordat je de 90% hebt bereikt, maar de laatste 10% gaat juist een stuk sneller.

[ Voor 14% gewijzigd door MooDyBLueS op 07-10-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:34
Aardmens schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:06:
Test is wel maar uitgevoerd tot 94%. Jammer dat die hem niet tot 0% laat lopen, om een valide beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:52:
[...]

Er bestaat altijd nog zoiets als "14 dagen op zicht" bij koop op afstand. Reden is niet nodig en dit is wettelijk bepaald. Maar geldt dus nadrukkelijk enkel bij webshops.

Ben trouwens erg benieuwd naar de ervaringen met de batterij hier gesteld is. Zouden mensen met de 6s (Plus) wellicht de battery benchmark kunnen draaien en hun screenshots hier posten?

Ik zie namelijk op MacRumors forum iPhone 6s modellen met de Samsung chip voorbijkomen die slechts 5:36 halen. Dus nog minder dan de resultaten waar o.a. iCulture naar linkt.
Ik heb de Samsung chip naar het schijnt maar merk geen verminderde batterij duur tov de 6 plus die hij vervangt. Gebruik het toestel nu bijna 2 weken.

Welke test hebben we het over? Kan hem wel even uitvoeren als dat iets zegt.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2954das.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 07-10-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Heel tof..

Na :
- De uniforme backlight (iPhone 5S gestart, no fix = lotto)
- Het 'gelere' scherm (iPhone 6 gestart, no fix = lotto)
- De bend-gate (overroepen of niet...) (iPhone 6 gestart, nu pas met de 6S gefixed..)
- Nu de chip-gate (iPhone 6S gestart, no fix = lotto)

Lijkt precies alsof Apple het moeilijk heeft om hun kwaliteitscontrole hoog te houden (RIP STEVE JOBS)
Elke iPhone komt er wel iets anders..
Het is echt teleurstellend dat je voor minimum 750 euro een minder of beter toestel krijgt..

Voor die prijs mag het wel inorde zijn..
Nu zit ik met de iPhone 6 64GB.. Krijg al schrik van de 6S die ik vrijdag bestel =|

[ Voor 6% gewijzigd door laurensdbb op 07-10-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 12-09 10:56
Donstil schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:27:
[...]
Gaat over de Geekbench 3 battery test geloof ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

laurensdbb schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:45:
[Onzinnige "twee-weken-na-launch-daarna-nooit-meer-wat-van-gehoord-gates"]

Nu zit ik met de iPhone 6 64GB.. Krijg al schrik van de 6S die ik vrijdag bestel =|
Als je denkt dat je van Apple een slechte telefoon krijgt kan je ook kijken naar andere aanbieders :)

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 07-10-2015 21:53 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:35

PBP

Heel tof..

Na :
- De bend-gate (overroepen of niet...) (iPhone 6 gestart, nu pas met de 6S gefixed..)

Lijkt precies alsof Apple het moeilijk heeft om hun kwaliteitscontrole hoog te houden (RIP STEVE JOBS)
Het is echt teleurstellend dat je voor minimum 750 euro een minder of beter toestel krijgt..

De 3GS had last van scheuren in de behuizing. Antennagate was met de iPhone 4. Allemaal onder leiding van Jobs. Krijg nogal sterk de indruk dat ook 'chipgate' weer behoorlijk aangedikt word door de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
fsfikke schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:53:
[...]

Als je denkt dat je van Apple een slechte telefoon krijgt kan je ook kijken naar andere aanbieders :)
Offtopic: Apple zal er zich geen vragen bij stellen ;) ik wel daarintegen, verder de meeste nutteloze post van 2015 die jij hier neerzet..
PBP schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:03:
[...]

De 3GS had last van scheuren in de behuizing. Antennagate was met de iPhone 4. Allemaal onder leiding van Jobs. Krijg nogal sterk de indruk dat ook 'chipgate' weer behoorlijk aangedikt word door de media.
Dat is waar, alleen geef het toch een beetje een gevoel van hmm.. :O
Jammer dat er geen enkel toestel 'mint' kan zijn.. nuja dat geldt voor alle merken..
Maar als ik 850 euro voor een telefoon betaal wil ik een goeie..
Er komt vast wel nog meer informatie over, apple vind wel een manier als er effectief een verschil is.

Zelf al zouden ze genoodzaakt zijn de TSMC versie terug te schroeven in batterijduur..
Zelf hoop ik inderdaad dat het overroepen is!

Wie wil testen :
https://www.reddit.com/r/...3nuw26/chipgate_exchange/

[ Voor 54% gewijzigd door laurensdbb op 07-10-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is geneuzel achter de komma toch? Kan mij eigenlijk maar slecht voorstellen dat ze bij Apple voor een andere chip fabrikant gekozen hebben terwijl de performance minder is.

Ze besluiten dit soort dingen echt niet met in het achterhoofd "Nou ze komen er heus niet achter".

Hieronder mijn Geekbench, straks de accu test nog even doen (moet met een volle accu)

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/dbmrl4.png

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 07-10-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:27:
[...]

Ik heb de Samsung chip naar het schijnt maar merk geen verminderde batterij duur tov de 6 plus die hij vervangt. Gebruik het toestel nu bijna 2 weken.

[afbeelding]
Geek bench 3 battery benchmark.

Al heb ik zojuist het MacRumors topic doorgenomen en ben erachter gekomen dat de Geekbench benchmark tool teveel variabelen aan boord heeft, het houdt namelijk geen rekening met:
- apps op achtergrond
- notifications
- scherm helderheid
- Low Power Mode

Ondanks dat de screenshots een bepaalde tijd bewijzen en 'garanderen' dat de test vanaf 100% is uitgevoerd, kan je heel makkelijk Samsung zwart maken door gewoon iemand je dood te laten spammen op WhatsApp. Omgekeerd kan je de TSMC zeer eenvoudig langer mee laten gaan door LPM in te schakelen.

Iets betrouwbaardere tests van meerdere bronnen bevestigen overigens wel dat de Samsung 2-3 graden (Celsius) warmer wordt in stress tests dan de TSMC en 2-3% slechter presteert. Dat zijn echter afwijkingen van niks en totaal niet boeiend voor real-life gebruik.

Wel heeft de OCD'er in mij net een Numbers sheet aangemaakt en de Samsung tegen TSMC afgezet, alleen gebaseerd op screenshots, waarbij ik alsnog heb moeten aannemen dat men niet liegt over de chip en/of wat er op de achtergrond heeft gedraaid. Opvallend is wel dat ondanks dat ik maar 16 metingen heb kunnen opvangen (verspreid over 6s en 6s Plus), de TSMC wel consequent een langere accuduur haalt en slechts 1 keer een TSMC chip een score heeft gehaald die onder de hoogste Samsung score (batterijduur) ligt.

iPhone 6s TSMC : avg. 6:54:33 (4 metingen)
iPhone 6s Samsung: avg. 4:52:58 (5 metingen)

iPhone 6s Plus TSMC: avg. 8:15:00 (5 metingen)
iPhone 6s Plus Samsung: avg. 5:55:35 (2 metingen)

Ik begin het idee te krijgen dat het allemaal wel meevalt. Ondanks de gemiddelden, vind ik het namelijk te makkelijk om ermee te sjoemelen zoals eerder gezegd. Desondanks zou ik voor de zekerheid toch wel een TSMC willen bemachtigen, dit wetende. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mm ben benieuwd.
Die test duurt wel even begrijp ik? Want dan doe ik hem morgen op de zaak wel even. Opladen naar 100%, alle apps sluiten en FlightModus lijkt mij de eerlijkste manier.

Ik merk in ieder geval in dagelijksgebruik geen verschil met de 6Plus en dat is voor mij eigenlijk al voldoende.

Het zou ook zomaar kunnen dat er op Reddit wat zielige gebruikertjes zitten die er maar slecht tegen kunnen dat hij Chippie van Samsung komt. Want Samsung is de vijand voor sommige natuurlijk 8)7

Edit: twee testen voor een Plus met Samsung chip zegt eigenlijk ook geen zak. Je krijg al geen goed gemiddelde met 2 en al helemaal niet op miljoenen verkochte exemplaren.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 07-10-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:12
Heel tof..

Na :

Misschien is het maar beter dat je jezelf afsluit van het internet. Iedereen wordt gek gemaakt met dingen die niet (in grote mate) bestaan. Serieus je kunt van elke merk een lijstje maken met 'problemen' en er is altijd wat te zeuren. Ik heb tot nu toe alleen ooit een iPad mini retina moeten ruilen omdat het scherm totaal niet uniform was. Ik kon de iPad direct omruilen in de Apple Store en daarvan was het scherm goed. Verder heb ik geen klachten over mijn een iPad 1,2,3 en Air 2 (gehad). Tevens ook geen klachten over mijn iPhone 4,4s,5,5s,6,6 Plus en 6s Plus die ik in bezit heb (gehad). iMac 21.5" 2011, MacBook Air 11.6" 2011, MacBook Pro retina 13" 2013 en MacBook Pro retina 15" 2014 ook geen klachten over (gehad).

Maar ga jij maar lekker alle fora afstruinen naar problemen dan vind je vanzelf wat je zoekt. Er zijn dingen in het leven waar je je drukker om kunt maken dan dit. Het is niet alsof je een huis koopt waar je 30 jaar aan vast zit en achter allerlei gebreken komt.

Sorry als het denigerend overkomt zo is het niet bedoelt. Je hebt 14 dagen de tijd om een Apple product gekocht bij Apple te proberen. Laat je niet gek maken door verhalen op internet. Bevalt het niet? Terugbrengen of ruilen. Je betaalt inderdaad aardig wat geld maar mag ook net zo lang ruilen totdat je tevreden bent. Apple doet echt niet moeilijk in tegenstelling tot sommige klanten ;)

Oh en wat betreft dat SoC gedoe, eerst maar zien wat daar echt van waar is. Alsof je puur op de Geekbench resultaten kunt vertrouwen plus dat niet eens een afspiegeling is van de praktijk. Handig hoor een Multicore score van 4500 bij iets als het voeren van een telefoongesprek :z

En bestel gewoon de 6s, kijk in de tussentijd alleen op Tweakers en niet op MacRumors of Reddit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:23:
Mm ben benieuwd.
Die test duurt wel even begrijp ik? Want dan doe ik hem morgen op de zaak wel even. Opladen naar 100%, alle apps sluiten en FlightModus lijkt mij de eerlijkste manier.

Ik merk in ieder geval in dagelijksgebruik geen verschil met de 6Plus en dat is voor mij eigenlijk al voldoende.

Het zou ook zomaar kunnen dat er op Reddit wat zielige gebruikertjes zitten die er maar slecht tegen kunnen dat hij Chippie van Samsung komt. Want Samsung is de vijand voor sommige natuurlijk 8)7

Edit: twee testen voor een Plus met Samsung chip zegt eigenlijk ook geen zak. Je krijg al geen goed gemiddelde met 2 en al helemaal niet op miljoenen verkochte exemplaren.
Helemaal met je eens.

Ter info: de Samsung 6s Plus chips deden er 5:36 en 6:14 over, dat heb je dus om te verslaan.

De TSMC 6s Plus was op z'n minst 8:02 en max 8:32. Ik ga morgen voor de gein mijn iPhone 5 ook eens testen, precies zoals jij zegt: in flight modus en alle apps gesloten. Ook met de iOS 9.1 beta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sww89 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:34:
[...]
Handig hoor een Multicore score van 4500 bij iets als het voeren van een telefoongesprek :z
Bel jij er ook daadwerkelijk mee dan?
Ik doe dat op zijn max 10 minuten per maand.

Haat bellen met een passie, doe het zakelijk al zoveel dat ik het privé echt heb afgezworen.
Gebeld worden vind ik ook mega hinderlijk, irritante sociale verplichting die je wordt opgelegd door de beller.

Maar goed dat is voer voor een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:08:
[...]
1. een bèta is nooit representatief voor de uiteindelijke versie
2. de batterij ervaring zal naar verhouding zijn, dus ook al gaat de batterij langer mee, dan zal dat voor beide chips gelden en zowel de TSMC als Samsung variant dus allebei langer mee gaan t.o.v. 9.0.x
1. waar heb ik gezegd dat het representatief is dan, van een beta kan je wel goed zien wat de lijn der verwachting is, en dat is uit vele ervaringen met de de 9.1 betas dat de batterij gewoon langer mee gaat.
2. dat zou idd kunnen, daarom zeg ik ook testen met de 9.1 betas en dan kijken of daar het verschil nog aanwezig is of dat het verbeterd is, het kan ook een optimalisatie issue zijn en het verschil kan dus best weggewerkt zijn in de uiteindelijke 9.1 versie.

Het is daarom ook gissen naar wat de oorzaak, een beetje testjes draaien om de gebruikers bezig te houden en misschien hoor je er over een maand niets meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb vannacht de batterij test even laten lopen.
Telefoon op FlightModus, alle apps gesloten en scherm helderheid door geekbench aangepast.

Resultaat is meer dan prima.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/286zsww.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
Ja hier ook slechte case, paste gewoon niet. Was trouwens de 6s plus case. Teruggestuurd. Bestel ook geen nieuwe.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2je1egg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:09
Heb de TSMC-chip blijkbaar, maar het boeit me eerlijk gezegd vrij weinig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Donstil schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:49:
Telefoon op FlightModus, alle apps gesloten en scherm helderheid door geekbench aangepast.

[afbeelding]
Kijk dat is interessant :)
Jij hebt een Samsung chip en een 6s plus toch als ik het goed lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:49:

[afbeelding]
Super dat je dit hebt gedaan! En ik sluit me weer helemaal aan bij je statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:12
Donstil schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:58:
[...]

Bel jij er ook daadwerkelijk mee dan?
Ik doe dat op zijn max 10 minuten per maand.

Haat bellen met een passie, doe het zakelijk al zoveel dat ik het privé echt heb afgezworen.
Gebeld worden vind ik ook mega hinderlijk, irritante sociale verplichting die je wordt opgelegd door de beller.

Maar goed dat is voer voor een ander topic.
Niet echt, maar als ik zou zeggen gamen of webbrowsen in safari dan zou mijn argument niet zo sterk zijn omdat je bij die twee zaken wel de snelheidsboost van de 6s merkt :p
PaYnE81 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:33:
[...]

Kijk dat is interessant :)
Jij hebt een Samsung chip en een 6s plus toch als ik het goed lees?
Wat mij betreft zegt dit goede resultaat net zo veel (lees: weinig) als de slechte resultaten omdat niemand op basis van gelijke omstandigheden test. Ik ga dit ook bewust niet testen omdat het echt niks zegt over de praktijk. Mijn 6s+ werkt er niet anders door nu dit vage nieuws naar buiten is gekomen. Hij is sneller dan de 6, dat is een feit, de batterijduur is gelijk aan die van de 6 bij mij, dat is ook een feit en dus ben ik tevreden. Die paar getalletjes die slechts door 1 app worden uitgepoept boeien mij dan ook vrij weinig. En nee ik steek niet mijn kop in het zand of slik alles wat Apple (verkeerd) doet. De telefoon doet wat ik er van verwacht en eventuele performance verschillen wegen bij mij zwaarder bij bijvoorbeeld een MacBook of auto, omdat ik dan echt op specificaties beslis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

sww89 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:52:
[...]

Niet echt, maar als ik zou zeggen gamen of webbrowsen in safari dan zou mijn argument niet zo sterk zijn omdat je bij die twee zaken wel de snelheidsboost van de 6s merkt :p

[...]

Wat mij betreft zegt dit goede resultaat net zo veel (lees: weinig) als de slechte resultaten omdat niemand op basis van gelijke omstandigheden test. Ik ga dit ook bewust niet testen omdat het echt niks zegt over de praktijk. Mijn 6s+ werkt er niet anders door nu dit vage nieuws naar buiten is gekomen. Hij is sneller dan de 6, dat is een feit, de batterijduur is gelijk aan die van de 6 bij mij, dat is ook een feit en dus ben ik tevreden. Die paar getalletjes die slechts door 1 app worden uitgepoept boeien mij dan ook vrij weinig. En nee ik steek niet mijn kop in het zand of slik alles wat Apple (verkeerd) doet. De telefoon doet wat ik er van verwacht en eventuele performance verschillen wegen bij mij zwaarder bij bijvoorbeeld een MacBook of auto, omdat ik dan echt op specificaties beslis.
Ben ik met je eens, zelfde geld voor mij :) Vind het alleen wel interessant wat het verschil nu veroorzaakt. Dat Geekbench niet echt consequent betrouwbare resultaten produceert is denk ik wel bewezen door de vorige post, en daar doelde ik meer op ^^

Het enige dat Apple heeft beloofd in de keynote (als ik mij goed herinner) is dat de batterijduur gelijk is gebleven en hooguit licht verbeterd ten opzichte van de 6 en 6plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sww89 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:52:
[...]

[...]

Ben het met je eens, enige manier waarop dit verschil ofwel bewezen kan worden ofwel naar het land der fabelen verwezen kan worden, is door een controlled test. Je zou dan twee gelijke modellen (beide 6s of 6s Plus) moeten hebben met enerzijds TSMC en anderzijds Samsung chip. Daarnaast helemaal clean laten (voor het gemak) en zo min mogelijk instellen en in ieder geval zorgen dat je identieke settings gebruikt. Dit is alsnog geen goede meting voor de accutijd die je er in real life mee haalt, maar onderling kan je het dan wel meten.

Tevens zou je de test minimaal 3x moeten uitvoeren en bij grote afwijkingen zelfs vaker om een betrouwbaar gemiddelde te krijgen. Idealiter zou je de test daarna zelfs moeten herhalen met wederom een TSMC en Samsung variant, maar dan beide uit een andere batch.

Maar goed, ik heb geen zin om 2 toestellen op mijn creditcard te kopen in de gok dat de chips verschillend zijn.
PaYnE81 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:59:
[...]

Ben ik met je eens, zelfde geld voor mij :) Vind het alleen wel interessant wat het verschil nu veroorzaakt. Dat Geekbench niet echt consequent betrouwbare resultaten produceert is denk ik wel bewezen door de vorige post, en daar doelde ik meer op ^^

Het enige dat Apple heeft beloofd in de keynote (als ik mij goed herinner) is dat de batterijduur gelijk is gebleven en hooguit licht verbeterd ten opzichte van de 6 en 6plus
Het is niet Geekbench die geen consequente resultaten produceert, maar de verschillen per telefoon. De een heeft 10 apps, de ander 250. De een zet hem in FlightModus, de ander niet. Etc.

Daar komen de grootste verschillen binnen eenzelfde chip uit voort. Verder heeft elke tool en elk toestel natuurlijk foutmarges waarbinnen geopereerd wordt. Afgaande op de resultaten zou dat zo'n 30 minuten kunnen zijn, daar vallen de hogere waardes wel allemaal binnen namelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door MooDyBLueS op 08-10-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

MooDyBLueS schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:59:
[...]

Ben het met je eens, enige manier waarop dit verschil ofwel bewezen kan worden ofwel naar het land der fabelen verwezen kan worden, is door een controlled test. Je zou dan twee gelijke modellen (beide 6s of 6s Plus) moeten hebben met enerzijds TSMC en anderzijds Samsung chip. Daarnaast helemaal clean laten (voor het gemak) en zo min mogelijk instellen en in ieder geval zorgen dat je identieke settings gebruikt. Dit is alsnog geen goede meting voor de accutijd die je er in real life mee haalt, maar onderling kan je het dan wel meten.

Tevens zou je de test minimaal 3x moeten uitvoeren en bij grote afwijkingen zelfs vaker om een betrouwbaar gemiddelde te krijgen. Idealiter zou je de test daarna zelfs moeten herhalen met wederom een TSMC en Samsung variant, maar dan beide uit een andere batch.

Maar goed, ik heb geen zin om 2 toestellen op mijn creditcard te kopen in de gok dat de chips verschillend zijn.
Dat kunnen we lekker aan de reviewers over laten, ik gok er op dat die al druk bezig zijn gezien de verhitte discussie op de voorgenoemde fora :P

Wellicht is er slechts een problematische Samsung batch van cpu's als er al een probleem zou zijn, iedereen gaat meteen uit van worst case scenario op basis van een handjevol test resultaten in een niet gecontroleerde omgeving :+
MooDyBLueS schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:59:

Het is niet Geekbench die geen consequente resultaten produceert, maar de verschillen per telefoon. De een heeft 10 apps, de ander 250. De een zet hem in FlightModus, de ander niet. Etc.

Daar komen de grootste verschillen binnen eenzelfde chip uit voort. Verder heeft elke tool en elk toestel natuurlijk foutmarges waarbinnen geopereerd wordt. Afgaande op de resultaten zou dat zo'n 30 minuten kunnen zijn, daar vallen de hogere waardes wel allemaal binnen namelijk.
True, ik liet het iets te globaal, maar bepaalde settings die grote gevolgen hebben in de test zouden gechecked kunnen worden, zoals flight mode en display brightness etc, zodat er afgezien van de apps en background taken een gelijke omgeving is. Het feit dat dat dus manipuleren is zonder dat te zien in de resultaten maakt het inconsequent :)

[ Voor 24% gewijzigd door PaYnE81 op 08-10-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaYnE81 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:02:
[...]

Dat kunnen we lekker aan de reviewers over laten, ik gok er op dat die al druk bezig zijn gezien de verhitte discussie op de voorgenoemde fora :P

Wellicht is er slechts een problematische Samsung batch van cpu's als er al een probleem zou zijn, iedereen gaat meteen uit van worst case scenario op basis van een handjevol test resultaten in een niet gecontroleerde omgeving :+
Precies, ik blijf wel geïnteresseerd in de professionele resultaten.

Het zou inderdaad een problematische batch kunnen zijn, want ik heb juist nog een Ars Technica artikel erbij gehaald over de Qualcomm SnapDragon 810 die door TSMC geproduceerd wordt en juist hitteproblemen en daarmee throttling kent, waarbij de door Samsung ontworpen en geproduceerde Exynos chip dat niet heeft. Daar haalt Ars juist aan dat Samsung's procédé verfijnder is en daardoor betere resultaten boekt en beter binnen de marges blijft qua temp en throttling.

Dat Samsung nu juist de slechtere is, zegt in mijn ogen niks over Samsung of TSMC. Beide bedrijven hebben een onfeilbaar bewezen track record op dit gebied. Samsung staat daarnaast bijvoorbeeld bekend om zijn extreem snelle en betrouwbare geheugenchips en SSD's. Zo ben ik bijvoorbeeld erg blij met de PCIe SSD van Samsung in mijn MacBook Pro retina 15-inch. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
MooDyBLueS schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:09:
[...]

Precies, ik blijf wel geïnteresseerd in de professionele resultaten.

Het zou inderdaad een problematische batch kunnen zijn, want ik heb juist nog een Ars Technica artikel erbij gehaald over de Qualcomm SnapDragon 810 die door TSMC geproduceerd wordt en juist hitteproblemen en daarmee throttling kent, waarbij de door Samsung ontworpen en geproduceerde Exynos chip dat niet heeft. Daar haalt Ars juist aan dat Samsung's procédé verfijnder is en daardoor betere resultaten boekt en beter binnen de marges blijft qua temp en throttling.

Dat Samsung nu juist de slechtere is, zegt in mijn ogen niks over Samsung of TSMC. Beide bedrijven hebben een onfeilbaar bewezen track record op dit gebied. Samsung staat daarnaast bijvoorbeeld bekend om zijn extreem snelle en betrouwbare geheugenchips en SSD's. Zo ben ik bijvoorbeeld erg blij met de PCIe SSD van Samsung in mijn MacBook Pro retina 15-inch. :D
Maar Snapdragon & Exynos chips hebben andere ontwerpen, door twee verschillende bedrijven. In principe zijn de chips in de iPhones gelijk, ze hebben hetzelfde ontwerp door hetzelfde bedrijf, maar worden door verschillende fabrikanten gemaakt. Niet echt te vergelijken dus.

Overigens boeit me het performance verschil ook totaal niet. Is toch snel genoeg. Maar een eventueel verschil in batterijduur zou ik wel kwalijk vinden. Zeker aangezien fabrikanten adverteren met 'Tot ** uur batterijduur'. Kunnen ze dit met beide chips waar maken vraag ik me dan af. Als blijkt dat 'tot ** uur batterij' alleen maar haalbaar is met bijvoorbeeld de TSMC chip, dan vindt ik dat toch een beetje misleidende reclame. (Ik heb overigens niet gelezen wat de beloofde batterijduur is, en wat de iPhones precies halen in testen. Misschien klopt het gewoon helemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat Apple hier toch mee gelezen heeft, de Slogan op de Nederlandse site is aangepast :P

"Er is maar één ding veranderd. Alles"
DGonlag2 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:10:
Als blijkt dat 'tot ** uur batterij' alleen maar haalbaar is met bijvoorbeeld de TSMC chip, dan vindt ik dat toch een beetje misleidende reclame. (Ik heb overigens niet gelezen wat de beloofde batterijduur is, en wat de iPhones precies halen in testen. Misschien klopt het gewoon helemaal)
Ik heb verder geen verstand van de diepe Materie maar de Apple site geeft het volgende aan.
Gesprekstijd: tot 24 uur via 3G
Internetgebruik: tot 12 uur via 3G, tot 12 uur via 4G LTE, tot 12 uur via wifi
HD-video afspelen: tot 14 uur
Geluid afspelen: tot 80 uur
Stand-bytijd: tot 16 dagen
Vooral "Internet gebruik: tot 12 uur" en "HD-video afspelen: tot 14 uur"
Lijken mij claims die ze totaal niet waar kunnen maken, mijn telefoon (zie hierboven) was dus leeg nadat het scherm 8 uur en een kwartier aangestaan had (Want meer doet GeekBench niet toch?).

Dus je kunt waarschijnlijk alleen 14 uur video halen als je na 7 uur je scherm uitzet en verder luistert 8)7

[ Voor 80% gewijzigd door Donstil op 08-10-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Donstil schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:34:
Ik denk dat Apple hier toch mee gelezen heeft, de Slogan op de Nederlandse site is aangepast :P

Slaat nog steeds nergens op, maargoed, beter dan eerst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40

[...]

Ik heb verder geen verstand van de diepe Materie maar de Apple site geeft het volgende aan.

[...]

Vooral "Internet gebruik: tot 12 uur" en "HD-video afspelen: tot 14 uur"
Lijken mij claims die ze totaal niet waar kunnen maken, mijn telefoon (zie hierboven) was dus leeg nadat het scherm 8 uur en een kwartier aangestaan had (Want meer doet GeekBench niet toch?).

Dus je kunt waarschijnlijk alleen 14 uur video halen als je na 7 uur je scherm uitzet en verder luistert 8)7
Alle claims zijn 'tot', dus pas wanneer die 14 uur wordt overschreden zijn hun claims niet meer waar.
Als er maar 14 minuten wordt behaald zijn de claims nog steeds waar.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]
Och wat erg... dan verander je de slogan, maar gebruik je niet de juiste grammaticaregels. Zonder de woorden te veranderen, zou het als volgt moeten zijn: "Er is maar één ding veranderd: alles".

Buiten dat: de slogan is nog steeds erg houterig van opzet. Nu heb ik even niet paraat wat de vorige slogan exact was, maar beter zou zijn: "Het enige wat veranderd is, is alles".

Kom op Apple Nederland! Als jullie meelezen, mogen jullie deze door mij verbeterde slogan gratis in jullie reclame-uitingen opnemen. Als jullie nog een keer mijn hulp nodig hebben, wil ik ingehuurd worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:53

robhof

Lembongan view

MooDyBLueS schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:11:
[...]

Och wat erg... dan verander je de slogan, maar gebruik je niet de juiste grammaticaregels. Zonder de woorden te veranderen, zou het als volgt moeten zijn: "Er is maar één ding veranderd: alles".

Buiten dat: de slogan is nog steeds erg houterig van opzet. Nu heb ik even niet paraat wat de vorige slogan exact was, maar beter zou zijn: "Het enige wat veranderd is, is alles".

Kom op Apple Nederland! Als jullie meelezen, mogen jullie deze door mij verbeterde slogan gratis in jullie reclame-uitingen opnemen. Als jullie nog een keer mijn hulp nodig hebben, wil ik ingehuurd worden. :+
Zou dan toch je eerste optie gebruiken. Twee keer 'is' lijkt me minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 17:30

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robhof schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:12:
[...]

Zou dan toch je eerste optie gebruiken. Twee keer 'is' lijkt me minder mooi.
En toch is dat heel gebruikelijk in het Nederlands:
"Ik denk dat dat het beste is"
"Waar rook is, is vuur"

Mijns inziens is het beter om een lekker lopende zin/slogan te hebben waar een woord zichzelf opvolgt, dan een zin die überhaupt niet lekker loopt omdat je zo nodig een zichzelf opvolgende woord wilt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Mijn verbruik van 100% naar 1%:

Usage: 6 uur, 33 minuten, standby: 38 uur, 2 minuten.

Het betreft een iPhone 6S. Ik was bang dat ie niet een hele dag zou halen door de kleinere accu, maar dat redt ie prima zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is te bestellen vanaf 9 oktober. Zou ik best opblijven tot iets na 12 en dan bestellen of vroeg opstaan?
M.a.w: is het vanaf middernacht beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
GioStyle schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:14:
Mijn verbruik van 100% naar 1%:

Usage: 6 uur, 33 minuten, standby: 38 uur, 2 minuten.

Het betreft een iPhone 6S. Ik was bang dat ie niet een hele dag zou halen door de kleinere accu, maar dat redt ie prima zo te zien.
Heb je de Samsung of TSMC chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 17:30
Mijn verbruik op 6S+ 64GB van 100 naar 5% -> 10 uur, 14 min gebruik en 32 uur, 57 min stand by (heb de TSMC chip). Bluetooth, 4G, locatiebepalingen, ververs app op achtergrond etc staat allemaal aan bij mij.

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Timons106 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:18:
[...]

Heb je de Samsung of TSMC chip?
TSMC chip. Daarnaast moet ik vermelden dat 3G, WiFi en Bluetooth continu aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:17:
Hij is te bestellen vanaf 9 oktober. Zou ik best opblijven tot iets na 12 en dan bestellen of vroeg opstaan?
M.a.w: is het vanaf middernacht beschikbaar?
Bedoel je bij Apple zelf? de rest zal hoogst waarschijnlijk sowieso nog met een backlog zitten door alle pre orders ben ik bang ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaYnE81 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:30:
[...]

Bedoel je bij Apple zelf? de rest zal hoogst waarschijnlijk sowieso nog met een backlog zitten door alle pre orders ben ik bang ^^
ja op de apple website :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

In dat geval kun je de reserveer en haal optie gebruiken om alvast een toestel te reserveren. Volgens mij zijn er op dit moment alleen nog maar 16GB modellen beschikbaar van de 6s de 6s+ staat er sowieso niet bij gek genoeg :)

Als je hem wilt laten opsturen dan zal denk ik niemand het antwoord weten op je vraag, helaas. Tenzij iemand bij Apple zelf werkt natuurlijk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4K video shootout shows iPhone 6s outperforming $3k’s worth of Nikon DSLR

http://9to5mac.com/2015/1...-6s-camera-vs-nikon-dslr/

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:47:

:z
Niet zo gek met die Tamron lens die nauwelijks beter is dan een jampot.
.

Is toch een iets andere lens dan ik had gedacht. Maar het is appels met peren vergelijken imho

[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 08-10-2015 17:21 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:47:

_O_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik had door toevallig in mijn email te kijken, net na middernacht van 1 op 2 oktober, direct een iPhone 6s 64GB zilver besteld, betaald. Ik dacht nog, dan ben ik vast toevallig wel één van de eerste bestellers...

Kreeg ik vandaag een e-mail met de bevestiging van de verzending, jeuj!

Van de simkaart. -O-

Gelukkig, eind van de middag nog een bevestiging van de separate verzending van de iPhone. *O*

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterrtt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-07 21:00
Morgen ga ik de iPhone 6S halen, maar op mijn huidige iPhone staat iOS 9.1 (beta). Op mijn nieuwe iPhone wil ik geen beta versie meer hebben. Kan ik dan mijn nieuwe iPhone back-up restoren van mijn huidige iPhone of gaat dat niet lukken(omdat dit 9.1 is)? Btw: ik heb de Apple Beta Software Program verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 12-09 10:56
Peterrtt schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:12:
Morgen ga ik de iPhone 6S halen, maar op mijn huidige iPhone staat iOS 9.1 (beta). Op mijn nieuwe iPhone wil ik geen beta versie meer hebben. Kan ik dan mijn nieuwe iPhone back-up restoren van mijn huidige iPhone of gaat dat niet lukken(omdat dit 9.1 is)? Btw: ik heb de Apple Beta Software Program verlaten.
Nee dat kan niet. Je kan een back-up alleen terugzetten op dezelfde óf hogere versie van iOS.
Misschien dat je nog een oudere back-up hebt? Of toch weer 9.1 op je 6s zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:35

PBP

Apple heeft inmiddels een statement gegeven over het hele samsung/tsmc chipgate verhaal
With the Apple-designed A9 chip in your iPhone 6s or iPhone 6s Plus, you are getting the most advanced smartphone chip in the world. Every chip we ship meets Apple's highest standards for providing incredible performance and deliver great battery life, regardless of iPhone 6s capacity, color, or model.

Certain manufactured lab tests which run the processors with a continuous heavy workload until the battery depletes are not representative of real-world usage, since they spend an unrealistic amount of time at the highest CPU performance state. It's a misleading way to measure real-world battery life. Our testing and customer data show the actual battery life of the iPhone 6s and iPhone 6s Plus, even taking into account variable component differences, vary within just 2-3% of each other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even mijn eerdere GeekBench score rechtzetten.
Mijn Plus heeft touch een TSMC chip en geen Samsung chip.

Alsnog geloof ik er niet echt in maar ik zit dus aan de "goeie" kant van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
waar is de slowchat die vorig jaar zo tof was, 20 tal die samen aan het wachten waren tot het moment aanbrak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:42

Crusader

Arc Nature

Niet nodig om te wachten, ga 'm morgenochtend ophalen bij AMP Logistics :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thibautb schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 23:26:
waar is de slowchat die vorig jaar zo tof was, 20 tal die samen aan het wachten waren tot het moment aanbrak...
Die was twee weken geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
Donstil schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:06:
[...]

Die was twee weken geleden ;)
Nu ben ik boos... Maar vorig jaar was er ook echt een hele toffe chat tijdens de launch voor nl en be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

thibautb schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:09:
[...]

Nu ben ik boos... Maar vorig jaar was er ook echt een hele toffe chat tijdens de launch voor nl en be
Ach, over ongeveer 6 uurtje mag je reserveren
Kijk hier na 6:00 voor actuele informatie over de beschikbaarheid, of kies een andere bestelmogelijkheid.
De mensen die hem wilde hebben hem echter al uit Duitsland gehaald o.i.d. :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thibautb schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:09:
[...]

Ik leef met je mee.
De dagen voor release en de dag van release (Alleen ervaring met Duitse release) zijn idd leuk op het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
Hoeveel kans is er eigenlijk dat als ik om 6 uur ga kijken naar de site dat er nieuwe modellen in de store aan zijn gekomen en ik er kan reserveren? Vooral een 6plus sg 128G? Ik denk dat dat 1 van de zeldzamere modelletjes is?
Pagina: 1 ... 16 ... 42 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.