Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
*snip* HK is een paar deuren verderop

[ Voor 117% gewijzigd door Daedalus op 29-09-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:45
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:37:
[...]

Dat klopt als een bus, van de iphone 6 plus heeft 99.9% een prima scherm.
Van de hoeveel die jij al hebt gezien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:34:
[...]

Dat is echt niet overdreven, alleen niet iedereen kijkt even kritisch naar zijn/haar scherm.
Ik echter wel en ik heb er heeeeel veel gezien. Je kunt het zien door de bovenkant van
het scherm van een iphone 6 te vergelijken met de onderkant.
De onderkant is meestal egaal wit en de bovenkant is wat geelig en gevlekt.
Hier zijn ook enorm veel topics over op de diverse fora.

Mijn vraag is dan ook, heeft de iphone 6s een ander type scherm zodat dit nu niet meer
voorkomt. Dus concreet heeft de 6s wel een egaal (wit) scherm.

cor
Natuurlijk is dit wel overdreven.
De iPhone 6 heeft echt geen foutmarge van meer dan 50%, dan was er echt wel wat meer bekend dan "wat topic's online".

De 6s van mijn vriendin had trouwens al geen egaal wit scherm, uit de doos defect met twee vlekken erin 8)7 maar goed dat zal wel gewoon een rotte appel zijn, werd ook keurig (Althans niet meer dan logisch eigenlijk) omgewisseld door Apple.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:51

pdavie2311

Live life to the fullest..

Net de Screenprotector gehaald en laten monteren en de zwarte Apple lederen case voor mijn Iphone 6s. De screenprotector is van Mobiparts zag ik en deze voldoet voor mij. Nee, hij komt niet volledig tot aan de randen van het scherm, maar dat doet er geen een volgens mij ivm de afrondingen.

De case kocht ik bij iCentre en de verkoper kon geen garantie geven dat deze zou passen. Als ik de verpakking open maak, kan hij niet meer terug zei die..Hmmm, ok…Toch maar weer Apple Store A'dam gebeld en nogmaals gevraagd of de case zou passen. Ja hoor, geen probleem werd er gezegd. Dit is dus ook zo en zit mooi om mijn iPhone 6s…Het is gewoon een kwaliteit stukje zo'n apple case. Duur? Ja, maar het oog wil ook wat en alles past mooi bij elkaar zo. Wel even een backprotector geplakt alvorens de iPhone in de case, haha! Hoewel ik de case om de 2 dagen even schoonmaak van binnen, wil ik geen risico op krassen achterop. Zo verkoop ik volgend jaar deze telefoon in nieuwstaat en krijg ik er ook nog een aardig bedrag voor, als ik voor de iPhone 7 ga..Want die komt er! Haha!!

Foto' s lukt mij nog niet te plaatsen. Heb ze gemaakt met de iPad 3 van mijn kids, maar daar zit geen mail account op, express gedaan. Fotostream pakt ze ook niet 1,2,3 als het ff snel moet….Wordt vervolgd de piccies…Excuus...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
ipad 3 ondersteunt airdrop, daarmee kun je heel eenvoudig foto's overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Donstil schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:23:
[...]

Natuurlijk is dit wel overdreven.
De iPhone 6 heeft echt geen foutmarge van meer dan 50%, dan was er echt wel wat meer bekend dan "wat topic's online".

De 6s van mijn vriendin had trouwens al geen egaal wit scherm, uit de doos defect met twee vlekken erin 8)7 maar goed dat zal wel gewoon een rotte appel zijn, werd ook keurig (Althans niet meer dan logisch eigenlijk) omgewisseld door Apple.
Ik be-aam.. zeker 75% heeft hier last van maar weet het gewoon niet.
Ik zelf doe vergelijk met iedere iPhone die ik bijna tegenkom en zeg het hen gewoon niet dat hun scherm
op niks trekt in vergelijk met die van mij. Je ziet het pas als je een echt 'minte' kleurweergave op de iPhone ziet.

iPhone 6 plus had er geen last van klopt, iPhone 5S ook niet echt. Voornamelijk de iPhone 6/6S (blijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:03
Ben ik de enige die de tapic engine immens lekker vindt?

Berichten / mails ontvangen voelt echt veel aangenamer en maakt een leuker geluid, zelfs de wekker klinkt 's morgensvroeg wat vriendelijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
laurensdbb schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:30:
[...]

Ik be-aam.. zeker 75% heeft hier last van maar weet het gewoon niet.
Ik zelf doe vergelijk met iedere iPhone die ik bijna tegenkom en zeg het hen gewoon niet dat hun scherm
op niks trekt in vergelijk met die van mij. Je ziet het pas als je een echt 'minte' kleurweergave op de iPhone ziet.

iPhone 6 plus had er geen last van klopt, iPhone 5S ook niet echt. Voornamelijk de iPhone 6/6S (blijkt)
Hierom gaat die van mij (i6) donderdag terug naar de AS Amsterdam, want ik dacht dat het scherm egaal en uniform was totdat ik hem naast die van iemand anders had gelegd. Wat een verschil!!

En dan heb ik de laatste twee versies iPads al teruggestuurd, dus ik zou al beter moeten weten. Al was dit echt abnormaal, want dat was gewoon een gescheiden veld tussen links geel en rechts wit.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:50:
[...]

Hierom gaat die van mij (i6) donderdag terug naar de AS Amsterdam, want ik dacht dat het scherm egaal en uniform was totdat ik hem naast die van iemand anders had gelegd. Wat een verschil!!

En dan heb ik de laatste twee versies iPads al teruggestuurd, dus ik zou al beter moeten weten. Al was dit echt abnormaal, want dat was gewoon een gescheiden veld tussen links geel en rechts wit.
Donderdag? Je weet dat ze nog geen s'en hebben hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:06
Donstil schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:07:
[...]

Donderdag? Je weet dat ze nog geen s'en hebben hè?
Hij heeft het over de normale 6 niet de 6s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:30:
[...]

Hij heeft het over de normale 6 niet de 6s
Maar dit is het 6s topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
gelukkig let er iemand op deze tent hier! zijn naam: Donstil _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:30:
[...]

gelukkig let er iemand op deze tent hier! zijn naam: Donstil _/-\o_ _/-\o_
Anders wordt het een rommeltje he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Aardmens schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:11:
ipad 3 ondersteunt airdrop, daarmee kun je heel eenvoudig foto's overzetten.
iPad 3 heeft dit niet volgens mij hoor, ik vind het niet namelijk..Morgen maar ouderwets met het fototoestel even piccies maken, ouderwets aan de MacBook hangen met een kabel en zo erop zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Maar ik reageer op iemands stelling die zegt dat de 6 en 6s hier voornamelijk last van heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
Redondo1982 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:47:
[...]

Maar ik reageer op iemands stelling die zegt dat de 6 en 6s hier voornamelijk last van heeft ;)
Inderdaad, geldt voor beiden :) een gewaarschuwd man is er twee waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:27
Heeft iemand de 6S al mogen vasthouden terwijl je gewend was aan de 6? Hij is 0,2mm dikker. Dat lijkt helemaal niks, maar ik ben ooit van de oorpronkelijke iPad mini naar de iPad mini 2 gegaan. Die was 0,3mm dikker. Lijkt ook niks, maar ik heb het altijd jammer gevonden dat die iPad zo 'dik' voelde. Ik hoop dat dit niet het geval is met de iPhone 6S t.o.v. de 6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:29
PhilipsFan schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:58:
Heeft iemand de 6S al mogen vasthouden terwijl je gewend was aan de 6? Hij is 0,2mm dikker. Dat lijkt helemaal niks, maar ik ben ooit van de oorpronkelijke iPad mini naar de iPad mini 2 gegaan. Die was 0,3mm dikker. Lijkt ook niks, maar ik heb het altijd jammer gevonden dat die iPad zo 'dik' voelde. Ik hoop dat dit niet het geval is met de iPhone 6S t.o.v. de 6...
Pak een liniaal. Kijk hoeveel 1 mm is, en bedenk dan dat 0,2 mm nog eens 5x zo klein is. Al die verhalen over dat ie dikker is, is misschien volgens de cijfertjes wel waar, maar in de gebruikspraktijk niet hoor. De iPhone 6s (Plus) voelt meer solide aan doordat het gewicht aanzienlijk is toegenomen. Of je dit dan onder de noemer 'dik aanvoelen' wilt schuiven is aan jezelf. Een zwaarder toestel associeer je immers eerder met dik en lomp dan met dun en bescheiden. Het tegendeel vind ik zelf waar. Ik vind de 6s Plus namelijk een prettig gewicht hebben. Ik heb nog niet de kans gehad een 6s vast te houden, maar naar het schijnt wordt ook bij de 6s die gewichtstoename niet direct als negatief ervaren, omdat je tussen de oren het gevoel hebt dat ie daardoor meer premium en steviger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipsFan schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:58:
Ik kom van de 6 en heb nu een 6s. Hij is idd wat dikker. Maar dat vind ik juist fijn. Hij voelt veel steviger aan en ligt lekkerder in de hand. Ik ben er zeker blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:34:
[...]

Dat is echt niet overdreven, alleen niet iedereen kijkt even kritisch naar zijn/haar scherm.
Ik echter wel en ik heb er heeeeel veel gezien. Je kunt het zien door de bovenkant van
het scherm van een iphone 6 te vergelijken met de onderkant.
De onderkant is meestal egaal wit en de bovenkant is wat geelig en gevlekt.
Hier zijn ook enorm veel topics over op de diverse fora.

Mijn vraag is dan ook, heeft de iphone 6s een ander type scherm zodat dit nu niet meer
voorkomt. Dus concreet heeft de 6s wel een egaal (wit) scherm.

cor
Dus, laat me dit even duidelijk krijgen, ondanks alle zeer kritische reviewers die ook het scherm van voor naar achter hebben uitgelicht en getest hebben met meerdere modelle. En het oordeel destijds velden dat het in vrijwel alle aspecten het beste smartphone scherm is wat men ooit getest heeft (waarna de S6 het stokje overnam), waar uniformiteit en achtergrondverlichting een belangrijke rol spelen. Ondanks dit alles geloof jij nog steeds dat het een groot probleem is bij de meerderheid van de iPhone 6 toestellen?

Waar baseer jij jouw uitspraken op als ik vragen mag? Wat zijn jouw testopstellingen? Hoe heb je dit afgezet tegen een controle groep die volgens jou wel aan de eisen voldoen?

Ik zeg niet dat het niet voorkomt, maar een rekensom die ik eerder heb gemaakt, toont aan dat iets zeker wanneer het op een iPhone (lees: een product dat in zeer korte tijd met tientallen miljoenen over de toonbank vliegt) al heel snel als een "groot" probleem wordt aangeduid, terwijl dit helemaal niet zo is. Een normaal RMA percentage bij elektronics is 2-3%, dat betreft alleen in het openingsweekend van de 6s al zo'n 260.000-390.000 iPhone 6s (Plus) modellen. Absoluut gezien een gigantisch aantal. Als dan nog eens terugkijkt dat na een aantal maanden de iPhone 6 modellen al op 50+ miljoen zaten, dan heb je het dus al over zo'n 1-1,5 miljoen RMA's. Dat is heel normaal en misschien dat Apple's RMA percentages juist wat hoger of lager liggen dan dit industriebreed geaccepteerde percentage. Desondanks geeft dit aan hoe snel iets uit z'n verband getrokken kan worden. Bendgate waren ook misschien honderden tot duizenden individuele meldingen, daarvoor dito met Antennagate. Nu vast ook wel met Camera Flash gate.

Dat neemt allemaal niet weg dat opmerkingen van mensen zoals jij die lukraak dingen roepen als "zeker de helft van alle iPhone 6's" vrijwel altijd ongefundeerd zijn en puur gebaseerd zijn op eigen ervaring en nog erger: gevoel en emotie spelen daarin te vaak een veel te grote rol. Dus excuseer ik mij vast op voorhand dat ik dergelijke verhalen gewoon niet geloof tot er werkelijke bewijzen voor aangeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
MooDyBLueS schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:52:
[...]

Dus, laat me dit even duidelijk krijgen, ondanks alle zeer kritische reviewers die ook het scherm van voor naar achter hebben uitgelicht en getest hebben met meerdere modelle. En het oordeel destijds velden dat het in vrijwel alle aspecten het beste smartphone scherm is wat men ooit getest heeft (waarna de S6 het stokje overnam), waar uniformiteit en achtergrondverlichting een belangrijke rol spelen. Ondanks dit alles geloof jij nog steeds dat het een groot probleem is bij de meerderheid van de iPhone 6 toestellen?

Waar baseer jij jouw uitspraken op als ik vragen mag? Wat zijn jouw testopstellingen? Hoe heb je dit afgezet tegen een controle groep die volgens jou wel aan de eisen voldoen?

Ik zeg niet dat het niet voorkomt, maar een rekensom die ik eerder heb gemaakt, toont aan dat iets zeker wanneer het op een iPhone (lees: een product dat in zeer korte tijd met tientallen miljoenen over de toonbank vliegt) al heel snel als een "groot" probleem wordt aangeduid, terwijl dit helemaal niet zo is. Een normaal RMA percentage bij elektronics is 2-3%, dat betreft alleen in het openingsweekend van de 6s al zo'n 260.000-390.000 iPhone 6s (Plus) modellen. Absoluut gezien een gigantisch aantal. Als dan nog eens terugkijkt dat na een aantal maanden de iPhone 6 modellen al op 50+ miljoen zaten, dan heb je het dus al over zo'n 1-1,5 miljoen RMA's. Dat is heel normaal en misschien dat Apple's RMA percentages juist wat hoger of lager liggen dan dit industriebreed geaccepteerde percentage. Desondanks geeft dit aan hoe snel iets uit z'n verband getrokken kan worden. Bendgate waren ook misschien honderden tot duizenden individuele meldingen, daarvoor dito met Antennagate. Nu vast ook wel met Camera Flash gate.

Dat neemt allemaal niet weg dat opmerkingen van mensen zoals jij die lukraak dingen roepen als "zeker de helft van alle iPhone 6's" vrijwel altijd ongefundeerd zijn en puur gebaseerd zijn op eigen ervaring en nog erger: gevoel en emotie spelen daarin te vaak een veel te grote rol. Dus excuseer ik mij vast op voorhand dat ik dergelijke verhalen gewoon niet geloof tot er werkelijke bewijzen voor aangeleverd worden.
Jouw verhaal is imho ook maar laks.. hoeveel reviewers gaan 2 toestellen testen van 2 verschillende batches :)? Uit reviews blijkt duidelijk dat het scherm niet de kwaliteit van de galaxy s6 heeft onder andere.. al is dat appels met peren vergelijken. Ik zou zeggen, haal zelf eens 5 toestellen en je zal anders praten. 75% van de mensen bij mijn werkgever lopen met een iPhone 6 en ik kan je zeggen dat meer dan 1/2 er last van heeft, jammer maar waar. Ik heb het niet direct over de uniformiteit (maar dat is er ook wel, maar in mindere mate zichtbaar zonder een zéér goed oog) de gele tint die is makkelijk te onderscheiden. Neem de proef op de som en ga eens naar mediamarkt of andere en vergelijk je toestel :+ . Kom dan achteraf wel niet af dat je scherm geel is en je geen warranty meer kan krijgen.

Niet om te bashen maar ik heb volgende toestellen gehad :
iPhone 3GS
iPhone 5
iPhone 5S
iPhone 6 (7x)

De iPhone 6 plus heeft er geen last van (99% is OK)
Op vlak van kleurweergave was mijn iPhone 5S de beste.

Tuurlijk gaat apple dit niet naar boven halen, mensen mogen niet denken, maar daarom zijn wij tweakers..

[ Voor 5% gewijzigd door laurensdbb op 29-09-2015 23:17 ]

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:19
Hier de mening van de pro's over de iPhone 6 display voor de discussie hierboven.
http://www.displaymate.com/iPhone6_ShootOut.htm
The iPhone 6 and 6 Plus are much better calibrated with significantly improved Absolute Color Accuracy and
with more accurate Intensity Scales and Image Contrast. The iPhone 6 and 6 Plus continue with a Slightly Bluish
White Point, but somewhat less than the iPhone 5. The White Point Accuracy is more critical than for other colors
because it affects all of the low saturation colors and white is more noticeable because it often fills the screen.
The iPhone 6 and 6 Plus provide very nice, pleasing and accurate colors, and picture quality. Although the White Points are both (intentionally) slightly too blue, the Absolute Color Accuracy and Intensity Scales are Very Good to Excellent. The very challenging set of DisplayMate Test and Calibration Photos that we use to evaluate picture quality looked Beautiful, even to my experienced hyper-critical eyes. But this only holds for viewing in low Ambient Light. We’ll discuss high Ambient Light in the Conclusions...
Het wachten is op de review van de 6S! :)

[ Voor 3% gewijzigd door SidewalkSuper op 30-09-2015 00:13 ]

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
Ik heb hem nu ongeveer 4 dagen, de 6S+, moet zeggen dat het voor mij weer een enorme vooruitgang is. Ik kwam van de 5S ( Koop overigens altijd alleen de S modellen. ) Alleen waar ik me zorgen om maak is dat het toestel uit China komt, zit namelijk in Shanghai en heb hem daar in de store gekocht. Nu is mijn vraag uiteraard, gaat dit voor problemen zorgen bij de Doane o.i.d en hoe zit het met de antenne....

• davee92
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05 15:09
pdavie2311 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:57:
Net de Screenprotector gehaald en laten monteren en de zwarte Apple lederen case voor mijn Iphone 6s. De screenprotector is van Mobiparts zag ik en deze voldoet voor mij. Nee, hij komt niet volledig tot aan de randen van het scherm, maar dat doet er geen een volgens mij ivm de afrondingen.

De case kocht ik bij iCentre en de verkoper kon geen garantie geven dat deze zou passen. Als ik de verpakking open maak, kan hij niet meer terug zei die..Hmmm, ok…Toch maar weer Apple Store A'dam gebeld en nogmaals gevraagd of de case zou passen. Ja hoor, geen probleem werd er gezegd. Dit is dus ook zo en zit mooi om mijn iPhone 6s…Het is gewoon een kwaliteit stukje zo'n apple case. Duur? Ja, maar het oog wil ook wat en alles past mooi bij elkaar zo. Wel even een backprotector geplakt alvorens de iPhone in de case, haha! Hoewel ik de case om de 2 dagen even schoonmaak van binnen, wil ik geen risico op krassen achterop. Zo verkoop ik volgend jaar deze telefoon in nieuwstaat en krijg ik er ook nog een aardig bedrag voor, als ik voor de iPhone 7 ga..Want die komt er! Haha!!

Foto' s lukt mij nog niet te plaatsen. Heb ze gemaakt met de iPad 3 van mijn kids, maar daar zit geen mail account op, express gedaan. Fotostream pakt ze ook niet 1,2,3 als het ff snel moet….Wordt vervolgd de piccies…Excuus...
Ik ben nu gewend de iphone te gebruiken zonder hoesje een paar dagen, en dat voelt toch wel het fijnst haha. Ben dus wel heel benieuwd hoe de apple hoes er om heen zit, en aan voelt..
Maakt de telefoon dat echt wat dikker, of is het minimaal ?

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 13:14
davee92 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 07:59:
[...]

Ik ben nu gewend de iphone te gebruiken zonder hoesje een paar dagen, en dat voelt toch wel het fijnst haha. Ben dus wel heel benieuwd hoe de apple hoes er om heen zit, en aan voelt..
Maakt de telefoon dat echt wat dikker, of is het minimaal ?
ik heb sinds gister dit binnen en past mooi strak om de 6s:

www.bol.com/nl/p/case-mat...sparant/9200000030575948/

komt denk ik ook geen stof/zandkorrels tussen die voor krasjes zorgen en je blijft de iphone mooi zien en wordt nauwelijks dikker (hij pakt zich zelfs fijner aan vind ik)

• _Bailey_
  • Niet online
sinds gister mijn 6S binnen. Ben van ong 40-45Mbps op 4G van mijn iPhone 6 naar ruim 90 Mbps op mijn nieuwe 6S gegaan. Best leuke snelheidswinst.

Zou dit door mijn provider KPN komen of door mijn nieuwe iPhone 6S?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:20
Jeffrey0416 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 04:44:
Ik heb hem nu ongeveer 4 dagen, de 6S+, moet zeggen dat het voor mij weer een enorme vooruitgang is. Ik kwam van de 5S ( Koop overigens altijd alleen de S modellen. ) Alleen waar ik me zorgen om maak is dat het toestel uit China komt, zit namelijk in Shanghai en heb hem daar in de store gekocht. Nu is mijn vraag uiteraard, gaat dit voor problemen zorgen bij de Doane o.i.d en hoe zit het met de antenne....
Haha, waarom kijk je daar dan ook niet eerder naar ;) douane doet overigens niet zo moeilijk lijkt mij. Je moet hem miss niet nieuw in doos meenemen, maar gewoon als 'gebruiksvoorwerp'. Antenne gegevens heb ik hier niet zo bij de hand, maar je kan natuurlijk even opzoeken welke band(en) jouw provider hier in NL gebruikt.

n.a.

• swv
Geert1976 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:09:
sinds gister mijn 6S binnen. Ben van ong 40-45Mbps op 4G van mijn iPhone 6 naar ruim 90 Mbps op mijn nieuwe 6S gegaan. Best leuke snelheidswinst.

Zou dit door mijn provider KPN komen of door mijn nieuwe iPhone 6S?
Beiden :)

[ Voor 10% gewijzigd door swv op 30-09-2015 08:19 ]

• pdavie2311

pdavie2311

trekker22 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:04:
[...]

ik heb sinds gister dit binnen en past mooi strak om de 6s:

www.bol.com/nl/p/case-mat...sparant/9200000030575948/

komt denk ik ook geen stof/zandkorrels tussen die voor krasjes zorgen en je blijft de iphone mooi zien en wordt nauwelijks dikker (hij pakt zich zelfs fijner aan vind ik)
Als ik jou was, zou ik wel een backprotector erop doen alvorens in deze case te plaatsen. Zie je niks van, heb ik zelfs op mijn 6s voordat hij in de Apple case ging. Daarbij maak ik om de 3 dagen even de case en iPhone schoon van stof etc, zo kan het niet misgaan denk ik. Steekt de camera ook niet nog uit met die case? Omdat hij zo dun is?

De Apple case zit als gegoten, prachtig leder en voelt goed aan om de iPhone beet te pakken.

• _Bailey_
  • Niet online
ah, mooi! thanks voor het linkje :)

• trekker22
pdavie2311 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:27:
[...]

Als ik jou was, zou ik wel een backprotector erop doen alvorens in deze case te plaatsen. Zie je niks van, heb ik zelfs op mijn 6s voordat hij in de Apple case ging. Daarbij maak ik om de 3 dagen even de case en iPhone schoon van stof etc, zo kan het niet misgaan denk ik. Steekt de camera ook niet nog uit met die case? Omdat hij zo dun is?

De Apple case zit als gegoten, prachtig leder en voelt goed aan om de iPhone beet te pakken.
backscreen protector vergeten, dus inderdaad kans op nog krassen van stof. zal er een halen.

camera loopt ongeveer precies gelijk met de casing. had dus eigenlijk 1-2 mm dikker mogen zijn (de case)

nouja ik doe meestal 3 jaar met mijn iphone en ben er niet overdreven zuinig op :)

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:22

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ik ben sinds gister over op een SG 6s (kom vanaf 6), mjin bevindingen tot nu toe zijn:
  • Hij voelt sowieso vlotter aan.
  • Qua dikte, hij voelt dikker aan, al denk ik dat het gewicht meer invloed heeft dan de dikte. Waarschijnlijk weet ik over een week niet beter en voelt het weer als vanouds.
  • De nieuwe behuizing voelt wat stroever aan, wat zeker plezierig is (kans op vallen).
  • 3d touch, leuke toevoeging, zal nog wel even wennen zijn voordat ik het nuttige ervan zie.
  • Nieuwe trilmotor geeft een subtiele trilling bij berichten etc, erg blij mee

[ Voor 15% gewijzigd door [RNMC] Viper op 30-09-2015 09:06 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jeffrey0416 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 04:44:
Nee hoor, dat geeft geen problemen bij de douane. Gewoon door het rode poortje lopen en vertellen dat je een iPhone gekocht hebt en de rekening laten zien :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Jeffrey0416
fsfikke schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:10:
[...]

Nee hoor, dat geeft geen problemen bij de douane. Gewoon door het rode poortje lopen en vertellen dat je een iPhone gekocht hebt en de rekening laten zien :)
Ahh, rode poortje :P Wat houdt dat in? Dat ik alsnog invoer heffing o.i.d moet afdragen? Zou wel zuur zijn aangezien de iphone in China sowieso al een tikkie duurder is...

• SidewalkSuper
lol, wat denk je zelf :p

• _Bailey_
  • Niet online
ik werk op Schiphol....ik zal zwaaien als je me voorbij loopt! :P

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:47

Crusader

Arc Nature

Jeffrey0416 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:24:
[...]

Ahh, rode poortje :P Wat houdt dat in? Dat ik alsnog invoer heffing o.i.d moet afdragen? Zou wel zuur zijn aangezien de iphone in China sowieso al een tikkie duurder is...
http://www.invoercalculator.nl/

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Jeffrey0416
Even geen grappen :P Ik heb de kleur van poortjes nog nooit opgemerkt..

• SidewalkSuper
Rood is, ik heb iets aan te geven
Groen is, ik heb niets aan te geven (goh :p )

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jeffrey0416 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:37:
[...]

Even geen grappen :P Ik heb de kleur van poortjes nog nooit opgemerkt..
Dit heeft niks met dit topic te maken, ik zou even kijken op de website van de douane, gek genoeg hebben die precies opgeschreven wat je moet doen.
http://www.belastingdiens...rijstelling_van_belasting

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:25
3D Touch om een link die iemand post eerst te previewen is toch wel verrekte handig. d:)b

• Jeffrey0416
fsfikke schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:42:
[...]

Dit heeft niks met dit topic te maken, ik zou even kijken op de website van de douane, gek genoeg hebben die precies opgeschreven wat je moet doen.
http://www.belastingdiens...rijstelling_van_belasting
Je wou me gewoon naaien :P

Anyway, even iets anders, de hardware van de telefoon is dermate krachtig dat je het bijna als mini computer kan gaan zien. Bestaat er een optie dat je Data van je scherm naar een extern scherm kan streamen o.i.d, incombinatie met een bluetooth keyboard zou dit super zijn.
Peabz21 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:45:
3D Touch om een link die iemand post eerst te previewen is toch wel verrekte handig. d:)b
Ik ben er nog niet helemaal uit of het handig is.
Vind 3D Touch als "rechtermuisknop" op iconen handig en merk dat ik dit na die paar dagen gebruik al veelvuldig doe alleen 3d Touch in Safari vind ik maar een onding.

De normale manier van links openen werkt nu geregeld niet, alsof de telefoon dan nog even wacht of er een 3D touch handeling geplaatst gaat worden.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:29
Jeffrey0416 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:10:
[...]

Je wou me gewoon naaien :P

Anyway, even iets anders, de hardware van de telefoon is dermate krachtig dat je het bijna als mini computer kan gaan zien. Bestaat er een optie dat je Data van je scherm naar een extern scherm kan streamen o.i.d, incombinatie met een bluetooth keyboard zou dit super zijn.
Mompelt iets van apple tv, screen mirroring en bluetooth toetsenbord. Alleen een muis ga je missen...

Dus 100% ideaal is het nog niet.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

laurensdbb schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 23:15:
[...]

Jouw verhaal is imho ook maar laks.. hoeveel reviewers gaan 2 toestellen testen van 2 verschillende batches :)? Uit reviews blijkt duidelijk dat het scherm niet de kwaliteit van de galaxy s6 heeft onder andere.. al is dat appels met peren vergelijken. Ik zou zeggen, haal zelf eens 5 toestellen en je zal anders praten. 75% van de mensen bij mijn werkgever lopen met een iPhone 6 en ik kan je zeggen dat meer dan 1/2 er last van heeft, jammer maar waar. Ik heb het niet direct over de uniformiteit (maar dat is er ook wel, maar in mindere mate zichtbaar zonder een zéér goed oog) de gele tint die is makkelijk te onderscheiden. Neem de proef op de som en ga eens naar mediamarkt of andere en vergelijk je toestel :+ . Kom dan achteraf wel niet af dat je scherm geel is en je geen warranty meer kan krijgen.

Niet om te bashen maar ik heb volgende toestellen gehad :
iPhone 3GS
iPhone 5
iPhone 5S
iPhone 6 (7x)

De iPhone 6 plus heeft er geen last van (99% is OK)
Op vlak van kleurweergave was mijn iPhone 5S de beste.

Tuurlijk gaat apple dit niet naar boven halen, mensen mogen niet denken, maar daarom zijn wij tweakers..
Hoezo is mijn verhaal laks? Reviewers zoals DisplayMate (zie de reactie direct onder die van jou ook) gebruikt wel degelijk meerdere toestellen. En als het meer dan de helft zou zijn, zoals jij aangeeft, dan heeft het helemaal niks met batches te maken. Dan zou het een structureel probleem moeten zijn.

Maar op basis van jou verhaal ben ik toch maar eens rond gaan kijken, ik loop zelf nog met een iPhone 5, en de iPhone 6 van mijn vrouw en een aantal collega's (4) bekeken en nergens kwam ik ook maar iets tegen wat in de buurt komt van de gele tint waar je het over hebt. Ze zijn allemaal gewoon wit, zelfs een kleine neiging naar blauwig, de kleurtemperatuur is wel ietwat anders dan mijn iPhone 5 (die wat warmer is), maar dat is geen probleem, slechts een eigenschap van het paneel.

Overigens heb ik zelf een iPad mini 2 recentelijk tweedehands gekocht waarbij ik direct onderin het scherm een gele tint aantrof, dus ik weet wel degelijk waar ik op moet letten. Daarnaast ben ik van mijzelf ook een extreem kritisch persoon en accepteer daarom (op 1 uitzondering na) bijvoorbeeld op voorbaat ook geen AMOLED schermen die met een Pentile lay-out zijn uitegerust. Die ene uitzondering is dus de Galaxy S6, omdat die een dusdanig hoge ppi heeft dat het niet meer te zien is. Overigens is dat vrijwel unaniem onder de goed aangeschreven reviewers ook het enige scherm wat beter genoemd kan worden dan de schermen van de iPhone 6 en 6 Plus. Dus die "onder andere" waar jij het over hebt kan je weglaten, want hoewel er veel toestellen zijn die in de buurt komen bij deze schermen, zoals de HTC One's, is er geen een die puur op schermkwaliteit gekeken de iPhone 6, 6 Plus of Galaxy S6 overtreft.

En ook ik wil helemaal niet bashen, maar nogmaals: reviewers zoals DisplayMate, AnandTech, etc. gebruiken hoogwaardige testapparatuur om hun metingen uit te voeren. Testapparatuur die binnen zeer kleine foutmarges extreem nauwkeurige metingen kunnen doen die wij met het menselijk oog niet eens kunnen onderscheiden. Dat zijn (bijna) wetenschappelijke benaderingen en dus is het logisch dat je daar veel meer waarde aan kan hechten dan aan een aantal mensen die roepen dat er zoveel slechte schermen zijn.

En tuurlijk gaat Apple die niet groot toegeven, maar dat issue van de iPad mini 2 blijkt volgens diverse fora ook met enige regelmaat voor te komen (percentages weet ik niet, maar ook dat zal zeker niet de helft zijn) en Apple voert dan ook gewoon een RMA uit zonder tegenwoord.
Bekijk het ook eens van de andere kant: als daadwerkelijk de helft van alle iPhone 6 modellen het door jouw geschetste probleem zouden hebben, dan zou Apple er veel beter aan doen om een omruil actie te doen, zoals ze ook met accu's, homeknoppen en dergelijke weleens hebben gedaan. Want natuurlijk zal niet iedereen het zien/opvallen, maar mensen zoals jij en ik zal het wel opvallen, omdat wij inderdaad tweaker zijn (lees: kritisch). Met andere woorden: ik sta er gewoon nog steeds verbaasd over dat je over dergelijke aantallen/percentages praat, terwijl ik nu al 5 toestellen heb bekeken en het nergens terug zie en in het afgelopen jaar ook zeker tientallen iPhone 6 modellen in de winkels heb bekeken en/of aan mensen heb laten zien, waarbij mij niks is opgevallen. Om aan te geven hoe kritisch ik ben: het valt mij wel direct op bij de diverse Moto en Samsung toestellen hoe korrelig de Pentile AMOLED schermen zijn en hoe slecht de kleurweergave van vrijwel alle AMOLED schermen is op een paar utizonderingen na (Galaxy S6 o.a.). ;)

Als je doelt op iets zoals dit, dan zou het echt heel duidelijk zichtbaar moeten zijn en dit is ook wat ik op mijn iPad mini 2 zag (aan 1 kant). Maar nogmaals: ik blijf erbij dat 50%+ erg overdreven is.

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:49
Ik heb twee iPhone 6 toestellen gehad. Eentje had ik teruggestuurd om exact dezelfde reden als @laurensdbb aangaf (donkere vlekken en gelig). De tweede was iets beter, maar vertoonde ook wat van die donkere vlekken aan de bovenkant.

Ik heb bij enkele collega's gekeken én in twee Apple stores. Zowat alle iPhone 6 toestellen hadden een vorm van donkere vlekken aan de bovenkant en/of gelige tinten/kleurverloop.

Wat ik gemerkt heb is dat mensen zeggen dat ze kritisch zijn, maar dat er heel veel verschil tussen zit. Ik zie zowat alles en ook bij toestellen waarvan mensen zeggen dat deze 'perfect' zijn, zie ik meestal wel iets van imperfecties. Noem het OCD :) Niet alleen qua display, ook qua gebruik.

Nog een voorbeeld: Hoe vaak ik wel niet lees/hoor dat bepaalde Android toestellen supersnel en geen lag/studder vertonen. Hoe kan het dan dat ik bij zowat elk toestel wel af en toe lag/studder zie. Dat was ook een van de redenen dat ik mijn S6 Edge plus heb teruggestuurd.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:20
Ik dacht dit jaar toch echt een perfect exemplaar te hebben , maar nee weer problemen ! Elk jaar kan ik wel een iPhone terug brengen omdat er iets mee is , meestal scherm problemen zoals vlekken , rode waas , dode pixels , gelukkig doen ze daar nooit moeilijk over , mensen zeggen vaak het valt wel mee maar als je zoveel geld uitgeeft dan mag je toch een perfect toestel verwachten lijkt me

Nu had ik een keer of 10 per dag dat er ineens allemaal strepen verticaal over het scherm kwamen ;w

Voorbeeld :

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/103dcpj.jpg

Dus gisteravond maar weer in de auto gesprongen en de 6s plus geruild , ben meteen voor een witte gegaan aangezien ik al jaren de zwarte heb.... Hopelijk nu wel een probleemloos toestel :P

[ Voor 12% gewijzigd door Cardwizard op 30-09-2015 12:33 ]

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
cardwizard schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:23:
Ik dacht dit jaar toch echt een perfect exemplaar te hebben , maar nee weer problemen ! Elk jaar kan ik wel een iPhone terug brengen omdat er iets mee is , meestal scherm problemen zoals vlekken , rode waas , dode pixels , gelukkig doen ze daar nooit moeilijk over , mensen zeggen vaak het valt wel mee maar als je zoveel geld uitgeeft dan mag je toch een perfect toestel verwachten lijkt me

Nu had ik een keer of 10 per dag dat er ineens allemaal strepen verticaal over het scherm kwamen ;w

Voorbeeld :

[afbeelding]

Dus gisteravond maar weer in de auto gesprongen en de 6s plus geruild , ben meteen voor een witte gegaan aangezien ik al jaren de zwarte heb.... Hopelijk nu wel een probleemloos toestel :P
Hoe kan dit in vredesnaam :|
Echt niet goed..

• Cardwizard
3 dagen gebruikt zonder ook maar een enkel probleem , gister kreeg ik er dus last van

Schijnt een brakke connector te zijn op het display , een tik op de achterkant verhelpt het even , is schijnbaar geen nieuwe probleem als ik internet af zoek , komt meestal voor nadat een iPhone gevallen is blijkbaar

En nee ik heb hem niet laten vallen

[ Voor 29% gewijzigd door Cardwizard op 30-09-2015 14:00 ]

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
cardwizard schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:23:

Voorbeeld :

[afbeelding]

had ik met de iPhone 5 ook. Vodafone wilde het toestel naar hun reparatiepartner terugsturen (Dynafix). Ik heb toen gewezen op de fabrieksgarantie waarop zij het zelf terug naar Apple stuurden. Binnen een paar dagen had ik een nieuw toestel waar ik nooit problemen meer mee gehad heb :)

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• pdavie2311

pdavie2311

As promised…De foto met de Apple leather case en screen protector. Black al the way! Ik vind het goed zo!!

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/2ekpyzs.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door pdavie2311 op 30-09-2015 14:09 ]

• Cardwizard
Zo heb ik mijn 6 plus een jaar gehad !

Nu het tegenovergestelde ... Spierwit

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/21jyqyv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/s64zsw.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Cardwizard op 30-09-2015 15:06 ]

• pdavie2311

pdavie2311

Moest foto even omzetten naar kleiner gaf GOT aan…Wel klein zo, maar het is te zien toch?

Ach, heb alles zwart! Matzwarte fiets, zwarte naked bike, dan de iPhone ook maar zwart, haha….

• Novarion
pdavie2311 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:04:
As promised…De foto met de Apple leather case en screen protector. Black al the way! Ik vind het goed zo!!

[afbeelding]
Exact mijn future setup, super strak!
Tempered glass ook toch, tevreden mee? Zijn nogal eens klachten over het feit dat ie niet ver genoeg komt. Wat waarschijnlijk altijd zo zal zijn door de rondingen. Heb zelf een Nillkin 9H setje liggen. :)

• pdavie2311

pdavie2311

Novarion schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:09:
[...]

Exact mijn future setup, super strak!
Tempered glass ook toch, tevreden mee? Zijn nogal eens klachten over het feit dat ie niet ver genoeg komt. Wat waarschijnlijk altijd zo zal zijn door de rondingen. Heb zelf een Nillkin 9H setje liggen. :)
Hij dekt het scherm, als datgene dat echt brand als scherm net volledig af. Komt niet verder naar de ronding..Goed genoeg voor mij. Ik vind dit een mooie setup idd…Mooi strak! (stiekum toch piccie even weer wat groter gemaakt, sssssttttt)

• davee92
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05 15:09
pdavie2311 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:11:
[...]

Hij dekt het scherm, als datgene dat echt brand als scherm net volledig af. Komt niet verder naar de ronding..Goed genoeg voor mij. Ik vind dit een mooie setup idd…Mooi strak! (stiekum toch piccie even weer wat groter gemaakt, sssssttttt)
Hoeveel maakt dit de iphone nou dikker eigenlijk haha ?
En heb je met deze case ook snel last van stofjes en dergelijke in de randen ?

• Cardwizard
Vorige post aangevuld

[ Voor 90% gewijzigd door Cardwizard op 30-09-2015 15:06 ]

• trekker22
persoonlijke hotspot werkt niet op 6s?

in hoofdmenu kun je ook niet zien of het aanstaat (ga ik er uit en weer er in staat de hotspot uit)

en zie wel een blauw balkje dat iemand connectie maakt en knalt er dan weer uit??

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bij mij lijkt het te werken, m'n laptop kan verbinden maar krijgt geen internetverbinding. Misschien komt het omdat dit m'n werklaptop is die nogal dichtgetimmerd is.

Verwijderd

Ik heb mijn 6s binnen, 6s plus was er nu niet, maar kan altijd besluiten om te ruilen als ik niet kan wennen aan de normale 6s. Heb 948 betaald voor de 128 Gb versie, zelfde als in Duitsland denk ik? Hij is alleen soms wat traag en blijft hangen... Of moet ik weer iOS 9.1 er op zetten? Het is wel echt een 6s want 3D touch werkt ook :p
trekker22 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:40:
persoonlijke hotspot werkt niet op 6s?
Werkt hier prima hoor.
Gebruik het bijna dagelijks om de iPad in mijn auto van data te voorzien.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 30-09-2015 15:19 ]

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:25
Net de 6s gekocht in Duitsland. Even tot morgen wachten en dan kunnen we weer 2 jaar volop genieten!

Verwijderd

Mijn ervaring met de 6s tegenover de 6 plus, heb hem vandaag gekregen;

Voor mijn gevoel gaat de batterij maar de helft lang mee? Of speel ik er meer op? Morgen na werk weet ik het zeker!
Typen en vast houden gaat beter en toetsenbord is niet te klein wat ik eerst wel dacht dat het probleem zou zijn.

3D touch heb ik eigenlijk geen eens gebruikt nog.

Voor camera is geweldig :)

• pdavie2311

pdavie2311

Batterij twijfel ik ook nog over...lijkt sneller te gaan..

• Cardwizard
de batterij van de 6s zal zeker niet in de buurt komen van een 6 plus dat is logisch

• swv
Ik heb het idee dat de iOS 9.1 beta's meer stroom vreten. Mijn 6 vond ik namelijk ook iets korter meegaan en de 6s Plus lust ook wel wat sap. Enige kanttekening is dat ik nu nog maar op dag 2 zit en er nog niet heel erg over kan oordelen. Morgen hopelijk iOS 9.1 PB3 maar dat betekent dat het toestel nogmaals moet 'inwerken'. Wellicht kan ik volgende week dan eindelijk concluderen hoe de batterij het doet. Al geldt in mijn geval 6 =/= 6s Plus natuurlijk.

• Cardwizard
Is de public beta niet uit nog ? Heb net wel de derde beta geïnstalleerd namelijk

Heb geen dev account maar kreeg net wel de derde update

[ Voor 14% gewijzigd door Cardwizard op 30-09-2015 20:38 ]

Verwijderd

cardwizard schreef op woensdag 30 september 2015 @ 19:56:
de batterij van de 6s zal zeker niet in de buurt komen van een 6 plus dat is logisch
Apple zei dat ik hem 14 dagen mag testen en dan kan ik hem altijd terug brengen en dan bij betalen (£ 100) voor dezelfde maar dan de plus versie.

Belangrijkste voor mij is dat de batterij lang genoeg mee gaat, als ik dat niet red dan moet ik sowieso weer voor de plus gaan. Voor de rest bevalt de kleine prima

Mijn 6 plus ging trouwens 2 dagen mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2015 20:21 ]

• Cardwizard
Binnen 14 dagen terug brengen is inderdaad geen probleem , het kleinere scherm zou ik misschien nog wel mee kunnen "leven" de accu van de plus wil en kan ik niet meer missen

Verwijderd

Ik moet zeggen dat je ongemerkt toch snel went aan 3D touch. Ik zit constant harder te drukken op mijn iPad. Maar er gebeurd niks :).

Verwijderd

cardwizard schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:34:
Binnen 14 dagen terug brengen is inderdaad geen probleem , het kleinere scherm zou ik misschien nog wel mee kunnen "leven" de accu van de plus wil en kan ik niet meer missen
Dat was mijn gedachten ook, maar daar kom ik aankomende week achter :) mocht ik het echt niks vinden dan ga ik hem volgend weekend terug brengen , tenminste als de plus dan eindelijk eens op voorraad is

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik krijg Handoff maar niet werkend op mijn 6s met de tweede publieke bèta van iOS 9.1... Meer mensen hier last van? Ik weet het, het blijft een bèta, maar even benieuwd. Kan iOS 9.0.2 niet installeren, omdat ik enkel back-ups van iOS 9.1 heb. :P

Verder valt de batterijduur van het 'kleinere' model mij nog mee. Nu op 31% met 4:48 gebruik en 12:52 stand-by. Niet verwacht.

Verder hier een Native Union case eromheen zitten. Die beviel me wel omdat de opstaande randen om het scherm niet zo hoog en dik zijn. Daarnaast is hij relatief dun en mooi afgewerkt met kersenhout. :*)
Ik leg hem nooit op het scherm en nu kun je ten minste goed bij de volume knoppen en de mute-switch.

[ Voor 29% gewijzigd door Liliuokalani op 30-09-2015 20:43 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:40:
[...]

Dat was mijn gedachten ook, maar daar kom ik aankomende week achter :) mocht ik het echt niks vinden dan ga ik hem volgend weekend terug brengen , tenminste als de plus dan eindelijk eens op voorraad is
Ik ga zodra ik weer thuis in München ben ook mijn 6s wisselen voor een plus. Ik wil het toch even proberen hoe dat bevalt :)

Verwijderd

fsfikke schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:42:
[...]

Ik ga zodra ik weer thuis in München ben ook mijn 6s wisselen voor een plus. Ik wil het toch even proberen hoe dat bevalt :)
De plus heb ik al gehad en beviel prima, typen gaat net wat fijner op de normale 6s. Maar ik maak me meer zorgen om de batterij :(

• swv
cardwizard schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:19:
Is de public beta niet uit nog ? Heb net wel de derde beta geïnstalleerd namelijk

Heb geen dev account maar kreeg net wel de derde update
Om 19 uur niet maar nu wel inderdaad :) Des te beter want dan kunnen er eerder resultaten teruggekoppeld worden mbt batterij.

• Redondo1982
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:58:
[...]

De plus heb ik al gehad en beviel prima, typen gaat net wat fijner op de normale 6s. Maar ik maak me meer zorgen om de batterij :(
En dan bedoel je typen met één hand? Ik zit namelijk te twijfelen tussen beide formaten. Heb nu de i6, maar ik wil een keer de plus. Echter die dingen zijn zo ongelooflijk lomp, dat is niet des Apple's.

Novarion schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:44:
[...]

Hoe kan dit in vredesnaam :|
Echt niet goed..
Heel simpel: het is volstrekt normaal dat 2-3% van alle elektronica nu eenmaal defect gaat, DOA of later in de levensduur. Dat heeft niks met de kwaliteit van het product an zich te maken en is bij Apple zo, bij Samsung, bij Sonos, bij JBL, noem maar op, ongeacht de productcategorie. Alleen ligt er op de eerste twee merken nu eenmaal een vergrootglas en alles wat niet goed is, komt gelijk op het internet en wordt door Jan en alleman opgepikt en volledig uit zijn verband gerukt.
pdavie2311 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:04:

[afbeelding]
Nice, thanks! Ziet er erg strak uit zo! Als ik het zo zie, twijfel ik weer over een space gray. :P
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:09:
Ik heb mijn 6s binnen, 6s plus was er nu niet, maar kan altijd besluiten om te ruilen als ik niet kan wennen aan de normale 6s. Heb 948 betaald voor de 128 Gb versie, zelfde als in Duitsland denk ik? Hij is alleen soms wat traag en blijft hangen... Of moet ik weer iOS 9.1 er op zetten? Het is wel echt een 6s want 3D touch werkt ook :p
iOS 9.1 is nog niet uit (alleen via public bèta). Dus waarom je het over "weer" hebt, snap ik even niet. Bedoel je niet iOS 9.0.1?
Anyway, als je merkt dat het toestel in het algemeen niet werkt zoals het zou moeten, is een factory reset het beste. Maak alleen wel even een volledige iTunes/iCloud back-up.
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 19:48:
Mijn ervaring met de 6s tegenover de 6 plus, heb hem vandaag gekregen;

Voor mijn gevoel gaat de batterij maar de helft lang mee? Of speel ik er meer op? Morgen na werk weet ik het zeker!
Typen en vast houden gaat beter en toetsenbord is niet te klein wat ik eerst wel dacht dat het probleem zou zijn.

3D touch heb ik eigenlijk geen eens gebruikt nog.

Voor camera is geweldig :)
Je weet toch wel dat de niet-Plus modellen een flink kleinere accu hebben? Beter gezegd: alleen de Plus modellen hebben een flink betere accuduur dan alle voorgaande iPhone's. Dus ja, als je van een Plus afkomt, is het wel wat behelpen. Tuurlijk zal er veel mee spelen ook niet aan bijdragen dat je een goede accutijd haalt, maar dat is in dit geval ondergeschikt.
Redondo1982 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:15:
[...]

En dan bedoel je typen met één hand? Ik zit namelijk te twijfelen tussen beide formaten. Heb nu de i6, maar ik wil een keer de plus. Echter die dingen zijn zo ongelooflijk lomp, dat is niet des Apple's.
Haha, daar zal je toch aan moeten wennen, want inmiddels is het wel degelijk des Apple's. ;-) Niet voor niks is de 4" iPhone op de iPhone 5s na volledig uitgestorven, niks in de 6-reeks. Sinds Apple deze toestellen heeft geïntroduceerd, is de Android markt voor grote toestellen volledig ingestort en haalt Apple ook in Europa weer flink marktaandeel terug. >:)

Verwijderd

Redondo1982 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:15:
[...]

Typen met 1 hand bij de plus is een heel stuk lastiger ja bijna niet te doen, verder is de plus en grotere scherm geweldig.ik typ altijd met 2 vingers / handen en dat gaat zowel geweldig op de 6 merk ik als op de 6 plus (iedereen snapt dat S het zelfde is) dus op dat gebied zijn ze alle twee geweldig.

Grotere scherm van de plus is heel fijn, maar hij past bv minder makkelijk in mijn jaszak en merk ik bij de normale niks van.

Alle twee de toestellen hebben voor en nadelen. Die optische stabilisatie die is leuk bij de plus maar de foto's die ik plaats komen vooral op facebook dus veel maakt het niet uit. Ook maak ik vooral fotos overdag dus ook dat boeit niet.

Alle twee geweldige toestellen, op dit moment wint geen enkele het van de ander helaas. Maar ik wil mijn mobiel meer als mobiel gaan gebruiken en de iPad er bij voor al het overige.

Omdat ik nog niet er uit ben of ik de iPad pro of air 2 pak is het voor mijn gevoel ook nog raadsel helaas

Verwijderd

http://snapsnapsnap.photos/iphone-6s-camera-comparison/

Leuke vergelijking van alle camera's in alle iPhone modellen.
Vind helaas wel dat het na de 5S bergafwaars is gegaan :(
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:01:

Heb net uitvoerig naar 6s Plus vs. 6 Plus vs. Galaxy S6 Edge+ zitten kijken (laatstgenoemde heeft volgens mij dezelfde camera als de S6 en S6 Edge) en ik vind de Samsung duidelijk scherpere foto's maken. Dusdanig veel scherper, dat ik eigenlijk wel teleurgesteld ben in de 6s Plus camera. Had er veel meer van verwacht: nieuwe sensor, OIS, deep trench isolation, focus pixels. Maar helaas. Wat dat betreft ligt het in lijn met jouw oordeel. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MooDyBLueS op 30-09-2015 22:18 ]

• Redondo1982
MooDyBLueS schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:29:
[...]

Haha, daar zal je toch aan moeten wennen, want inmiddels is het wel degelijk des Apple's. ;-) Niet voor niks is de 4" iPhone op de iPhone 5s na volledig uitgestorven, niks in de 6-reeks. Sinds Apple deze toestellen heeft geïntroduceerd, is de Android markt voor grote toestellen volledig ingestort en haalt Apple ook in Europa weer flink marktaandeel terug. >:)
Ik vind het grote model qua vormgeving absoluut niet des Apple's. Dat het een bestseller is dat wil ik wel geloven. Alle mobile devices zijn goed! Maar die twee stellingen staan wel los van elkaar. Het model hoeft immers niet des Apple's te zijn om hem te kopen.

Wel is het zo als ik naar alle reacties kijk, dan lijkt de upgrade zinloos van een i6 naar een 's' versie. Was direct verkocht, maar kom daar toch een beetje op terug.

[ Voor 10% gewijzigd door Redondo1982 op 30-09-2015 23:12 ]

• Cardwizard
Zeker als je van een plus naar een s plus gaat is het niet zinloos (dan zou je nog steeds een 4s kunnen gebruiken zelfs) de betere snelheid en het dubbele geheugen doet het toestel meer dan goed ! Persoonlijk zijn dat de zeer welkome verbeteringen wat een verschil

Dan nog een betere camera , 3D Touch de verbeterde vingerafdruk sensor maakt het echt geen zinloze upgrade

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Redondo1982 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:11:
[...]

Wel is het zo als ik naar alle reacties kijk, dan lijkt de upgrade zinloos van een i6 naar een 's' versie. Was direct verkocht, maar kom daar toch een beetje op terug.
Ik ben ontzettend blij met mijn upgrade van de 6 naar 6s. Enkele vernieuwingen maken een beduidend verschil. De instant TouchID, de goede camera's en de algehele ontzettende snelheid van het ding zijn duidelijke verbeteringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
cardwizard schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:17:
Zeker als je van een plus naar een s plus gaat is het niet zinloos (dan zou je nog steeds een 4s kunnen gebruiken zelfs) de betere snelheid en het dubbele geheugen doet het toestel meer dan goed ! Persoonlijk zijn dat de zeer welkome verbeteringen wat een verschil

Dan nog een betere camera , 3D Touch de verbeterde vingerafdruk sensor maakt het echt geen zinloze upgrade
Niet zo overdrijven he? Een 4s is een 3,5 inch iPhone. Het grotere scherm van de i6 is een welkome versterking gebleken. Graag dus vergelijken op waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Redondo1982 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 00:15:
[...]

Niet zo overdrijven he? Een 4s is een 3,5 inch iPhone. Het grotere scherm van de i6 is een welkome versterking gebleken. Graag dus vergelijken op waarde.
En zo is voor iedereen een ander punt zinvol om te upgraden :Y)

Denk trouwens dat er nog nooit zoveel vernieuwingen in een upgrade van het model zitten als dit jaar

[ Voor 12% gewijzigd door Cardwizard op 01-10-2015 06:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MooDyBLueS schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:18:
[...]

Heb net uitvoerig naar 6s Plus vs. 6 Plus vs. Galaxy S6 Edge+ zitten kijken (laatstgenoemde heeft volgens mij dezelfde camera als de S6 en S6 Edge) en ik vind de Samsung duidelijk scherpere foto's maken. Dusdanig veel scherper, dat ik eigenlijk wel teleurgesteld ben in de 6s Plus camera. Had er veel meer van verwacht: nieuwe sensor, OIS, deep trench isolation, focus pixels. Maar helaas. Wat dat betreft ligt het in lijn met jouw oordeel. ;)
Jah klopt, vind het echt jammer. Ook de lowlight foto's zijn donkerder dan bij oude modellen. Nu weet ik niet of dit met de editor nog op t zelfde niveau te krijgen is, maar automatisch was fijner geweest.
Maar aan de andere kant is Apple ook niet dom: als ze een Samsung S6-like camera in de 6S hadden gestopt, dan kreeg je het iPhone 4S verhaal. Dan heb je zo'n killerphone dat mensen 5 jaar na release nog steeds hun telefoon gebruiken. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Je kunt de helderheid van foto's toch nog regelen door in de camera app met je vinger in het midden naar boven en beneden te swypen? Misschien niet iets wat je bij iedere foto die je maakt weer handmatig wilt doen natuurlijk omdat het in de standaard instellingen al goed moet zijn maar als de situatie er om vraagt zou het wel kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 06:34:
[...]

Jah klopt, vind het echt jammer. Ook de lowlight foto's zijn donkerder dan bij oude modellen. Nu weet ik niet of dit met de editor nog op t zelfde niveau te krijgen is, maar automatisch was fijner geweest.
Maar aan de andere kant is Apple ook niet dom: als ze een Samsung S6-like camera in de 6S hadden gestopt, dan kreeg je het iPhone 4S verhaal. Dan heb je zo'n killerphone dat mensen 5 jaar na release nog steeds hun telefoon gebruiken. :p
sww89 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 06:45:
Je kunt de helderheid van foto's toch nog regelen door in de camera app met je vinger in het midden naar boven en beneden te swypen? Misschien niet iets wat je bij iedere foto die je maakt weer handmatig wilt doen natuurlijk omdat het in de standaard instellingen al goed moet zijn maar als de situatie er om vraagt zou het wel kunnen helpen?
Dat kan je natuurlijk aanpassen, maar het feit dat het out-of-the-box dus slechter is, geeft aan dat Apple niet goed genoeg haar best heeft gedaan om dit zelf in de imaging processor aan te laten passen. Het is ook wel eenvoudig te verklaren, het is namelijk een andere sensor en die heeft nu eenmaal andere karakteristieken.

Desondanks is het vrij duidelijk dat Apple dit punt niks meer heeft gedaan dan in de buurt komen van Samsung, maar dan met name qua MP en 4K video, kwalitatief hebben ze geen stap gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een wit puntje in mijn backlight gevonden :( dus moet sowieso terug, nu wil ik dat als ik terug moet dat de + op voorraad is, dus laten we het hopen. Voor woensdag over 2 weken dus, en ga niet weer vrij nemen dus maximaal volgende week zondag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:01:

In de bijbehorende tekst zijn ze vrij lovend over de camera? :?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

fsfikke schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:48:
[...]

Ik ben ontzettend blij met mijn upgrade van de 6 naar 6s. Enkele vernieuwingen maken een beduidend verschil. De instant TouchID, de goede camera's en de algehele ontzettende snelheid van het ding zijn duidelijke verbeteringen :)
Daar sluit ik mij bij aan, meerwaarde van 3dtouch moet ik nog ondervinden, wellicht wanneer meer apps hier gebruik van gaan maken. Echter of iemand dit het prijsverschil waard vind is natuurlijk een persoonlijke kwestie.

Iets anders, sinds mijn overgang krijg ik mijn ibooks niet meer synced, of dit nou door ios9 of combi van nieuwe telefoon met ios9 komt weet ik niet, nog meer mensen last van?
Het uitzetten van de sync en weer aanzetten heeft niet geholpen.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Kan iemand me vertellen hoe live photo werkt als je meerdere foto's snel achter elkaar maakt? Dus meerdere foto's per seconde. Kán het uberhaubt? En heb je dan toch de volledige 3 seconde live photo?

Ik ben ook wel benieuwd naar de accuduur van de 6S. Er zijn heel veel reviews die er iets over zeggen, maar ik kan absoluut niet inschatten of ik middel, zwaar of licht gebruik doe.

Met mijn iPhone 4 heb ik meestal nog 30-40% over na een dag, maar soms is hij ook om 8 uur 's avonds leeg. En een andere keer heb ik na een dag nog 60% over. Afhankelijk van het gebruik.

[ Voor 19% gewijzigd door aicaramba op 01-10-2015 09:27 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Bij burst foto's werkt geen live.

Ik heb de 6s nog even te kort om iets zinnigs te roepen over het batterij verbruik, gister had ik rond de 30% over in de avond. Lijkt dus enigzins op de 6.

[ Voor 70% gewijzigd door [RNMC] Viper op 01-10-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
MooDyBLueS schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:25:
Heel simpel: het is volstrekt normaal dat 2-3% van alle elektronica nu eenmaal defect gaat, DOA of later in de levensduur. Dat heeft niks met de kwaliteit van het product an zich te maken en is bij Apple zo, bij Samsung, bij Sonos, bij JBL, noem maar op, ongeacht de productcategorie. Alleen ligt er op de eerste twee merken nu eenmaal een vergrootglas en alles wat niet goed is, komt gelijk op het internet en wordt door Jan en alleman opgepikt en volledig uit zijn verband gerukt.
True! Maar je gaat hier meestal niet vanuit wanneer je iets nieuws koopt.
En Apple en een aantal andere merken hebben zeker vergrootglas boven zich hangen, aan de ene kant triest aan de andere kant, ze beloven het beste product en daar mag je voor betalen, daar ga je je dan ook naar gedragen. Alleen ontbreekt evenwicht nog wel eens.

Scratchtests met schroevendraaiers,hamers, stanleymessen, bendgates, onder water dompelen, van een gebouw smijten en in de fik steken ervan. Don't know about other Tweakers, maar ik heb mijn telefoon nog nooit van een flat gegooid, in brand gestoken of even bewerkt met een hamer. Maar misschien ben ik erg zuinig en ligt 't aan mij. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
ViperTPR schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:29:
Bij brust foto's werkt geen live.

Ik heb de 6s nog even te kort om iets zinnigs te roepen over het batterij verbruik, gister had ik rond de 30% over in de avond. Lijkt dus enigzins op de 6.
Ik heb het niet over burst, maar over handmatig meerdere foto's snel achter elkaar nemen. Dus gewoon 2x per seconde op de shutter knop drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

aicaramba schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:51:
[...]

Ik heb het niet over burst, maar over handmatig meerdere foto's snel achter elkaar nemen. Dus gewoon 2x per seconde op de shutter knop drukken.
Ah op zo'n manier, ja dan hebben alle foto's live, het stuk ervoor lijkt bij de foto's op elkaar maar zijn in tijd gezien iets verschoven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
aicaramba schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:51:
[...]

Vrij logisch als je kijkt naar hoe Live Photo werkt.
Een moment voor de foto wordt vastgelegd en een moment er na.

Maak jij foto's sneller dan er voor de foto wordt opgenomen, zal de live foto gewoon worden genegeerd, omdat het simpelweg niet kan.
Dit zullen ze doen om een stukje uniformiteit te houden aan de live foto's door snellere foto's te maken zal je in jouw geval dus hele korte live foto's krijgen, terwijl wanneer je een enkele foto neemt dit moment langer zal zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Novarion op 01-10-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
ViperTPR schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:56:
[...]

Ah op zo'n manier, ja dan hebben alle foto's live, het stuk ervoor lijkt bij de foto's op elkaar maar zijn in tijd gezien iets verschoven natuurlijk.
Ah, dank je. Dit heb je zelf geprobeerd?

Mijn vriendin wil best regelmatig op de foto en vaak maak ik dan gewoon snel achter elkaar meerdere foto's. Het zou leuk zijn als dan de live photo ook voor elke foto goed werkt en er geen vertraging zit in het maken van de fotos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

aicaramba schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:03:
[...]

Ah, dank je. Dit heb je zelf geprobeerd?
...
Ja, zelf getest, vraag is alleen wat wil je met zoveel live foto's achter elkaar? beste eruit kiezen?

Pagina: 1 ... 13 ... 42 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.