TonVH schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:08:
Ik krijg toch echt geen toegang. Ongeacht wat ik als username/password geef.
Welk adres gebruik je?? Het moet in ieder geval news.tweak.nl en geen tweaknews misschien zit het daarin??

sneller usenet? tips en tricks

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-06 19:42
VPN uitstaan?
Gewoon op IP 217.19.16.197 poort 119
U/P moet je idd leeg laten. En volgens mij ook geen SSL of TLS gebruiken.

Als het niet werkt even een mailtje naar de servicedesk eraan wagen. Wellicht dat je in een IP blok zit dat (nog) niet in de ACL staat

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-06 16:25
WhySoSerious? schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:51:
[...]

news.tweak.nl zonder gebruikersnaam of wachtwoord.

Ik hoop wel dat ze de hz wel gaan aanpassen naar 60hz, voetbal kijken is niet leuk op 25hz
Zelfs het nieuws bekijken met 25hz vind ik verschrikkelijk, het lijkt wel slowmotion. Maar haperen doet hij iig niet meer bij CC, MTV en Ziggo Sport :)

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Hans_18T schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:40:
Gewoon op IP 217.19.16.197 poort 119
Dat was de oplossing!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:18

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Meer mensen met problemen met tweak(Enschede)? Alles is opeens super traag. Heb alle routers al gereset zonder resultaat. Is al een paar dagen aan de gang.

[Voor 12% gewijzigd door LED-Maniak op 01-09-2017 16:09]

Appeltaart is lekker!

• maie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-06 14:34
Hier in Wierden 7642 sinds ongeveer 10 minuten helemaal geen internet meer. Heb de standaard dingen al geprobeerd. Misschien heeft dat er iets mee te maken?

Edit: lijkt alweer opgelost te zijn.

[Voor 11% gewijzigd door maie op 01-09-2017 16:27]

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 15:35
Almere 1336 geen problemen. Kan er nog prima bij vanaf werk. Snelheid is ook gewoon goed.

Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | Toyota Yaris Hybrid Executive Premium

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:19

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

LED-Maniak schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:06:
Meer mensen met problemen met tweak(Enschede)? Alles is opeens super traag. Heb alle routers al gereset zonder resultaat. Is al een paar dagen aan de gang.
Nope, geen enkel probleem hier vanuit Twek. Througput en latency zijn wat ze horen te zijn.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:12
Jammer dat er geen lipsync is. Vaak loopt e.a. niet gelijk dat was hiervoor nooit een issue. Alles zit gewoon aan de kabel. Klagen bij tweak levert momenteel alleen maar meer ergenis op. Nivo van de SD is bedroevend.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
LED-Maniak schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:06:
Hier in Enschede (7545) geen problemen.
Net met mijn iPhone even een speedtest gedaan, die pakt 330 mbit dus traag is het niet.

Ok.... Vandaag is de upgrade naar Sparql Basic geactiveerd.

Dus net ReplayTV uitgeprobeerd. Het werkt!

Maar op het enthousiasme volgt meteen de teleurstelling: Baggerkwaliteit :r :(
Je ziet, zowel bij publieke als commerciële zenders bij programma's die normaal prima HD zijn, geeoon onscherpe kartelige randen. Lijkt werk alsof de resolutie nog minder dan SD is.

Zucht.... Dát is me geen 6-7 euro per maand extra waard! Fijn dat het nu via de sparql box kan zonder te switchen naar Chromecast, maar die laatste icm NLziet geeft een veeeeeel scherper plaatje!

• Arjantje72
eymey schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:11:
Ok.... Vandaag is de upgrade naar Sparql Basic geactiveerd.

Dus net ReplayTV uitgeprobeerd. Het werkt!

Maar op het enthousiasme volgt meteen de teleurstelling: Baggerkwaliteit :r :(
Je ziet, zowel bij publieke als commerciële zenders bij programma's die normaal prima HD zijn, geeoon onscherpe kartelige randen. Lijkt werk alsof de resolutie nog minder dan SD is.

Zucht.... Dát is me geen 6-7 euro per maand extra waard! Fijn dat het nu via de sparql box kan zonder te switchen naar Chromecast, maar die laatste icm NLziet geeft een veeeeeel scherper plaatje!
Was je de kwaliteit eerst niet opgevallen, of bedoel je de kwaliteit van de ReplayTV?

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:15
Ik heb hier ook al geklaagd over de kwaliteit van een opname (eurosport), en in het algemeen m.b.t 1080p ipv 1080i. Het valt mij echt wel op dat de kwaliteit minder is dan de Abox.

Geen haperingen, maar wel mindere kwaliteit.

Maar volgens anderen zou het niet te merken zijn.....
Arjantje72 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:54:
[...]

Was je de kwaliteit eerst niet opgevallen, of bedoel je de kwaliteit van de ReplayTV?
Mn post heeft betrekking op replaytv, dus doel op de kwaliteit daarvan.

Met live tv heb ik persoonlijk geen probleem. Het is wel iets minder dan met de eigen Tweak streams van de Abox, maar dat noem ik marginaal.

De kwaliteitsverslechtering van replaytv is echter méér dan marginaal, zelfs 'significant' is een understatement.

Het gekke is overigens dat begin gemist wél goed is. Maar is begin gemist verlopen, dan is de kwaliteit daarna verdwenen.

Oh ja, ook weer een groot irritatiepunt mbt begin gemist: op een gegeven moment verloopt de begin gemist stream. Hij 'loopt af' zoals de box het noemt en dan kan je kiezen: terug naar live tv of volgende programma begin gemist. Like WTF??? Als je zoiets aanbiedt, dan moet het ook gewoon mogelijk zijn de HELE uitzending uit te kijken! In dit geval startte ik halverwege Jinek het begin en 10 minuten voor het einde was de stream verlopen 8)7

[Voor 24% gewijzigd door eymey op 02-09-2017 00:14]

ja dat heb ik nu ook 3 x mee gemaakt echt vaag dus het werkt helaas nog niet zoals het moet :X
edit: de verlopen stream
eymey schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:55:
[...]

Mn post heeft betrekking op replaytv, dus doel op de kwaliteit daarvan.

Met live tv heb ik persoonlijk geen probleem. Het is wel iets minder dan met de eigen Tweak streams van de Abox, maar dat noem ik marginaal.

De kwaliteitsverslechtering van replaytv is echter méér dan marginaal, zelfs 'significant' is een understatement.

Het gekke is overigens dat begin gemist wél goed is. Maar is begin gemist verlopen, dan is de kwaliteit daarna verdwenen.

Oh ja, ook weer een groot irritatiepunt mbt begin gemist: op een gegeven moment verloopt de begin gemist stream. Hij 'loopt af' zoals de box het noemt en dan kan je kiezen: terug naar live tv of volgende programma begin gemist. Like WTF??? Als je zoiets aanbiedt, dan moet het ook gewoon mogelijk zijn de HELE uitzending uit te kijken! In dit geval startte ik halverwege Jinek het begin en 10 minuten voor het einde was de stream verlopen 8)7

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 10:43
rob2011 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:51:
Jammer dat er geen lipsync is. Vaak loopt e.a. niet gelijk dat was hiervoor nooit een issue. Alles zit gewoon aan de kabel. Klagen bij tweak levert momenteel alleen maar meer ergenis op. Nivo van de SD is bedroevend.
Is mij ook opgevallen, vooral bij RTL4 lopen beeld en geluid niet helemaal synchroom. Heb het geluid nu via de receiver/versterker lopen en kan daar de lipsync weer rechttrekken...

• rob2011
Op 720p gaat alles goed. Maar dit is ook niet wat je wil.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-05 13:06

Fonta

BuG Admin

jaro431 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:02:
Ik heb hier ook al geklaagd over de kwaliteit van een opname (eurosport), en in het algemeen m.b.t 1080p ipv 1080i. Het valt mij echt wel op dat de kwaliteit minder is dan de Abox.

Geen haperingen, maar wel mindere kwaliteit.

Maar volgens anderen zou het niet te merken zijn.....
Hoezo zou het volgens anderen niet te merken zijn?
Als je hier de pagina's leest vanaf waar iedereen de box een beetje begon te krijgen was dat juist 1 van de punten die iedereen opviel.

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com

Op zich zijn er een aantal leuke functies toegevoegd, ook op de app op de (Android) telefoon.
Zo vind ik het onder andere wel geinig dat je ook vanuit de app op de telefoon ook filmpjes
van replay tv kunt starten op je tv. Of..eh casten noemen ze dat. Werkt wel goed. :)
Daar is het zeker geen HD, ook al laat ie onder in beeld zien dat het van een HD zender was.

Het enige wat me echt dik tegenvalt is dat de beeldkwaliteit van de HD zenders zichtbaar
achteruit is gegaan. Dat kunnen anderen marginaal vinden maar voor mij was dat beeld eerder
een grote plus. En ook omdat het niet de st(r)eaming pile of rommel van KPN was. ;)

En daarbij zie ik nu soms ook beelden met allemaal vierkante blokjes tussendoor.
Zo te zien op alle zenders wel eens. Bij de M12 Aboxen nooit gehad. Knap waardeloos dit.

• Aaargh!

Aaargh!

jeroenmuzikant schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:55:
En daarbij zie ik nu soms ook beelden met allemaal vierkante blokjes tussendoor.
Zo te zien op alle zenders wel eens.
Op BBC1, toch een van de meest bekeken zenders hier in huis, gebeurt het continue en die zender is daardoor onkijkbaar.

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-05 13:01
Ik weet niet wat het is met radio en tweak, maar met de Abox was na een paar uur radio de Abox compleet vastgelopen. Met de Amino schakelt ie ook ineens uit. Het verschil is dat ik de Abox moest resetten waar ik bij de Amino gewoon met de afstandsbediening het apparaat weer kan aanzetten.
Beide niet goed dus.
Nee dat is een instellingsfout standaard staat deze in het kader van het groene leven aan denk ik zo. dat kan je in de instellingen aanpassen na 4uur of helemaal uit oid. (ben niet thuis dus kan het niet zeggen waar het precies zit maar ik liep hier ook tegen aan)
SamPatterson schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:14:
Ik weet niet wat het is met radio en tweak, maar met de Abox was na een paar uur radio de Abox compleet vastgelopen. Met de Amino schakelt ie ook ineens uit. Het verschil is dat ik de Abox moest resetten waar ik bij de Amino gewoon met de afstandsbediening het apparaat weer kan aanzetten.
Beide niet goed dus.

SamPatterson schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:14:
Beide niet goed dus.
Mr-D. schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:33:
Nee dat is een instellingsfout standaard staat deze in het kader van het groene leven aan denk ik zo. dat kan je in de instellingen aanpassen na 4uur of helemaal uit oid. (ben niet thuis dus kan het niet zeggen waar het precies zit maar ik liep hier ook tegen aan)
Juistem. :) Staat onder Menu (knop) > Instellingen > Algemeen > (daar onderaan staat:) Auto-standby.

Om bij instellingen te komen is het het makkelijkst om, na op de menuknop gedrukt te hebben,
met het pijltje naast ok 1 naar links te gaan. 8)

[Voor 39% gewijzigd door jeroenmuzikant op 02-09-2017 18:21]

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-05 21:01

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ik weet niet of iemand het al had gemeld, maar de Sparql app werkt in ieder geval wel op mobiele data in België/buitenland. Als ik het via de internet provider van mijn vrienden probeer mag de stream niet af gespeeld worden. Heb geen VPN ingesteld, anders zou het mogelijk wel lukken.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Het lijkt er op dat ze het beeld bij Discovery Science iets hebben opgeknapt, maar nog wel een SD stream.
Weet nog steeds niet wat ik nu van Sparql moet denken. Er word nu blijkbaar aardig om gerommeld met de streams.....

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:35

HaterFrame

Well... Poo came out!

jeroenmuzikant schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:33:
Het lijkt er op dat ze het beeld bij Discovery Science iets hebben opgeknapt, maar nog wel een SD stream.
Weet nog steeds niet wat ik nu van Sparql moet denken. Er word nu blijkbaar aardig om gerommeld met de streams.....
Volgens mij zijn ze idd hard aan het sleutelen, wil niet zeggen dat dit allemaal helemaal definitief is.
Helaas betekend dat wel dat we weer beta testers zijn. Vind ik dat erg? Mwah, vervelend is een beter woord. Laten we wel wezen, bij de grote spelers betaal je meer, krijg je standaard ellende door je strot geduwd en is er maar weinig mogelijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik best te vreden ben met de support, ja het duurt soms wat lang, ja dat is vervelend maar uiteindelijk zijn mijn problemen wel opgelost door “outside the box” kunnen denken.

Daarnaast gun ik het tweak en Sparql ook wel.

I am the great Cornholio!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 17:25

Zorian

What the fox?

Als ik de ervaringen hier zo lees heb ik 0,0 spijt dat ik het TV pakket enkele maanden terug heb opgezegd. Scheelt meteen 14/15 euro per maand.
Als ik zo nodig TV moet kijken heb ik nog de KPN iTV app die ik kan casten naar mijn TV via iemand anders. En ik kijk eigenlijk zelden TV vanwege al die reclame.
MetaFrame schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:52:
[...]

Volgens mij zijn ze idd hard aan het sleutelen, wil niet zeggen dat dit allemaal helemaal definitief is.
Helaas betekend dat wel dat we weer beta testers zijn. Vind ik dat erg? Mwah, vervelend is een beter woord. Laten we wel wezen, bij de grote spelers betaal je meer, krijg je standaard ellende door je strot geduwd en is er maar weinig mogelijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik best te vreden ben met de support, ja het duurt soms wat lang, ja dat is vervelend maar uiteindelijk zijn mijn problemen wel opgelost door “outside the box” kunnen denken.

Daarnaast gun ik het tweak en Sparql ook wel.
Dame here. Bij Ziggo ben je al 34 per maand kwijt voor een pakket en box muteert replay TV, als je alleen TV wil.

Ook al klaag ook ik veel, dat is omdat ik gewoon graag zie dat Tweak de knelpunten oplost:

× kwaliteit / output Sparql box
× kwaliteit replaytv (nu is het wmb onkijkbaar en als dat niet snel verbetert downgrade ik weer naar Light en blijven we NLziet gebruiken
× pauze
× verlooptijd begin gemist
× kwaliteit streams
eymey schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:09:
...Ook al klaag ook ik veel, dat is omdat ik gewoon graag zie dat Tweak de knelpunten oplost:

× kwaliteit / output Sparql box
× kwaliteit replaytv (nu is het wmb onkijkbaar en als dat niet snel verbetert downgrade ik weer naar Light en blijven we NLziet gebruiken
× pauze
× verlooptijd begin gemist
× kwaliteit streams
Ja, ikke ook. :) En ik zie het ook nog wel even aan.
Maar die punten die je noemt moeten inderdaad echt nog wel wat beter gaan worden.

Voor mij persoonlijk was Discovery Science HD een zender waar ik graag naar keek.
Da's nu een veel mindere SD stream geworden. En dat was er dus niet bij gezegd.
We gingen over naar een nieuw platform. Prima. Dingen gaan beter worden. Ook prima. Vooruitgang. Best.

Maar in die strekking vind ik de overgang van een zender van HD naar SD niet bepaald een vooruitgang. :N
En er zijn volgens mij nog meer HD zenders verdwenen....

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-05 14:40
Ik kijk regelmatig opnames van al begonnen films en dan de reclame doorspoelen. Begin gemist leek mij dus een prachtige optie, maar werkt voor geen meter. Eigenlijk altijd te laat begin, bij spoelen loopt de bende vaak vast en moet je weer helemaal opnieuw beginnen, want terug spoelen als je te ver bent (wat zonder beeld wel gebeurt) geeft hele rare sprongen in de stream. En bij de laatste reclame is de stream klaar, dus werkt begin gemist niet meer.....leuk aan het einde van een film.. Gelukkig ook tegelijkertijd opgenomen. Die stream komt dan pas beschikbaar om te kijken.

Maar, ook daar is vast overheen te komen door Sparql. Zal zo die standby-tijd aanpassen.
wat ik vind om weer beta tester te zijn ????? tja
opzich geen probleem maar communiceer dan eens nu zie je elke keer weer veranderingen in de de streams andere aanpassingen wat eigenlijk alleen maar meer frustraties oplevert

of doe hier eens actief posten krijg nu wel steeds een grotere nasmaak van Tweak

letwel ben nog niet ontevreden want ben gelukkig zeer vrij met wat ik met mijn verbinding wil
en dat kan niet bij ziggo of kpn

• ADK
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 20:46
Heb sinds kort een nieuw Fritzbox 5490 van Tweak maar merk dat sommige websites (vooral Facebook en alleen op mobieltjes) traag laden. Andere mensen hier ook last van? Speedtest geeft gewoon 940/940Mbit aan, andere DNS (google) servers instellen helpt ook niet.

• Arjantje72
Mr-D. schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:30:
wat ik vind om weer beta tester te zijn ????? tja
opzich geen probleem maar communiceer dan eens nu zie je elke keer weer veranderingen in de de streams andere aanpassingen wat eigenlijk alleen maar meer frustraties oplevert

of doe hier eens actief posten krijg nu wel steeds een grotere nasmaak van Tweak

letwel ben nog niet ontevreden want ben gelukkig zeer vrij met wat ik met mijn verbinding wil
en dat kan niet bij ziggo of kpn
Precies het gebrek aan communicatie.
Eerst waren ze hier actief en zochten ze mensen om te testen en hun bevindingen te delen.
Nu is het 0,0 communicatie en hun 1GB uitbreiding staat ook alweer een tijdje stil.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken.

En die nieuwe box is een drama: altijd op NL1 beginnen, de gids is waardeloos(en waarom alle zenders zichtbaar?), opstarten en zappen is trager.
Blauwe led(waarom doen ze dat toch?), geluid op sommige zenders niet synchroon.
Kleuren in het beeld zijn anders dan voorheen.
En dan de pluspunten:

Nee het is echt een vooruitgang, die goed en duidelijk is gecommuniceerd :/

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-03 06:56
Zorian schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:57:
Als ik de ervaringen hier zo lees heb ik 0,0 spijt dat ik het TV pakket enkele maanden terug heb opgezegd. Scheelt meteen 14/15 euro per maand.
Als ik zo nodig TV moet kijken heb ik nog de KPN iTV app die ik kan casten naar mijn TV via iemand anders. En ik kijk eigenlijk zelden TV vanwege al die reclame.
Hier hetzelfde. Anno 2017 geen fatsoenlijk tv product kunnen leveren met een goed lopend begin gemist, beeld en geluid synchroon etc, het is niet best. Ik kijk nu via de Ziggo app van iemand anders bevalt prima, neem vanwege het voetbal wel binnenkort weer een abo op Ziggo. Waarom kunnen de reuzen wel fatsoenlijke tv leveren en lukt dit Tweak maar niet?
Vraag me nu zelfs af of het betere beeld van gisteren echt zo was. Of dat het wishful thinking was. :? Science ziet er nu weer niet uit bij snelle(re) bewegingen. Moet maar weer gauw HD worden.... En de rest van de problemen ook effe rap oplossen nu. De lol gaat er soms wel wat af zo.

[Voor 109% gewijzigd door jeroenmuzikant op 03-09-2017 15:22]

Anoniem: 744663

jeroenmuzikant schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:48:
Vraag me nu zelfs af of het betere beeld van gisteren echt zo was. Of dat het wishful thinking was. :?
Science ziet er nu weer niet uit bij snelle(re) bewegingen. Moet maar weer gauw HD worden....
En de rest van de problemen ook effe rap oplossen nu. De lol gaat er soms wel wat af zo.
Hier ook bij ziggo sport HD en fox bij snelle bewegingen blokjes in beeld.
Wordt een beetje moe van tweak/Sparql

• Aaargh!

Aaargh!

Arjantje72 schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:06:
[...]
En die nieuwe box is een drama: altijd op NL1 beginnen, de gids is waardeloos(en waarom alle zenders zichtbaar?), opstarten en zappen is trager.
Blauwe led(waarom doen ze dat toch?), geluid op sommige zenders niet synchroon.
Kleuren in het beeld zijn anders dan voorheen.
Ik vraag me echt af of de mensen van Tweak/Sparql zelf thuis wel gebruik maken van hun eigen TV dienst ? Er zitten zoveel obvious problemen, zoals het niet zelf kunnen samenstellen van een zenderlijst, waar je je toch direct aan gaat ergeren als je dit thuis dagelijks moet gebruiken.

Aaargh! schreef op zondag 3 september 2017 @ 15:15:
[...]

Ik vraag me echt af of de mensen van Tweak/Sparql zelf thuis wel gebruik maken van hun eigen TV dienst ?...
Nou vast niet al teveel van hun eigen mensen. Want dan zou het wel sneller opgelost worden. ;)

Hee da's apart. Hun eigen streams in VLC player doen het ook nog wel. Zal vast niet lang meer duren. Maar daar kun je nog (bij Motors TV HD bijvoorbeeld zelfs wel 4) verschillende talen selecteren. (Het Engelse commentaar was vaak een stuk beter dan het Nederlandse commentaar) Dat alles lijkt er op het nieuwe platform uitgesloopt te zijn. Of krijgt iemand het op de Amino wel voor elkaar om bij welk net het dan maar mogelijk is een ander geluidsspoor te kiezen? Of ondertiteling aan/ uit wat bij een aantal zenders kon?

[Voor 22% gewijzigd door jeroenmuzikant op 03-09-2017 20:33]

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 11:41
Ik ben opzich wel blij met het nieuwe platform. Sindsdien geen hapering meer gehad. Er zijn zeker verbeter punten en hoop dat ze die ook aanpakken met een update. Inderdaad jammer dat Tweak hier niet meer reageert.

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Nu bijna 2.5 weken in gebruik.
En er niets verbeterd in die tijd.
Vraag me af hoe lang het nog gaat duren.
0,0 communicatie vanuit Tweak.
Dit is zeker geen product wat klaar is.
Met de M12 nooit geen storing gehad.

[Voor 22% gewijzigd door arjan.n op 03-09-2017 20:13]

arjan.n schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:11:
Nu bijna 2.5 weken in gebruik.
En er niets verbeterd in die tijd.
Vraag me af hoe lang het nog gaat duren.
0,0 communicatie vanuit Tweak.
Dit is zeker geen product wat klaar is.
Met de M12 nooit geen storing gehad.
Hier ook met de m12 geen storing gehad, nu op het nieuwe platform alleen maar problemen wat betreft kwaliteit streams, zowel op ziggosport of voetbal werestrijden kijk ik tegen veel blokjes aan cq heel onscherp beeld bij logo's maar ook om voetbal spelers op elk kanaal
Zit nu Skyfall te kijken op 7 maar lijkt net of hij elke seconde voor een honderdste op pauze wordt gezet en de volgende honderdste meteen weer inloopt heel irritant (1080p )

Da's hier niet te zien. (720p bij ene en 1080i bij andere tv)
Zou bij die sigarettenrook van haar net wel opgevallen zijn. :)

[Voor 23% gewijzigd door jeroenmuzikant op 04-09-2017 08:18]

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-05 20:33
Ondanks alle horror verhalen hier toch de knoop doorgehakt vanmiddag, ga over van Ziggo naar Tweak (Almere), Internet+TV+bellen

[Voor 8% gewijzigd door LittleTycoon op 03-09-2017 21:30]

LittleTycoon schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:29:
Ondanks alle horror verhalen hier toch de knoop doorgehakt vanmiddag, ga over van Ziggo naar Tweak (Almere), Internet+TV+bellen
Welkom bij de groep beta testers van tweak :)

Mr-D. schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:17:
Zit nu Skyfall te kijken op 7 maar lijkt net of hij elke seconde voor een honderdste op pauze wordt gezet en de volgende honderdste meteen weer inloopt heel irritant (1080p )
Heb het zelfde probleem op 1080p, echter bij 1080i niet, kortom streams zijn wel degelijk minder van kwaliteit op oude platform had ik geen problemen met 1080p

Anoniem: 821741

Ik ben nog met vakantie, maar even aan het zoeken geweest als de negatieve ervaringen kloppen. Je komt dan toch uit op KPN, alleen daar ben ik dus €123,- kwijt. Dan heb ik wel hetzelfde pakket als bij Tweak, met dat verschil dat het internet 500 Mbit is. De rest van de providers zijn een stuk duurder. Ben benieuwd wat ik volgend weekend ga mee maken met het nieuwe platform van Tweak.

• LittleTycoon
Anoniem: 744663 schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:47:
[...]

Welkom bij de groep beta testers van tweak :)
Dat heb ik er wel voor over: 72,- p. maand Ziggo vs 66 p. maand tweak. Verschil met Ziggo: 1GB/1GB internet vs. 300MB/30MB, alle kanalen op 2 tv's versus (met extra kastje) vs. 1 tv/30 open zenders via CI en tweaknews vs. geen usenet. Telefonietarieven tweak zijn waarschijnlijk ook niet duurder dan Ziggo.

Blokjes in mijn beeld heb ik ook met Ziggo bij bepaalde zenders. Enige is dat ik formule1 nu via RTL moet kijken en geen opnemen. Replay tv maakt dit hopelijk goed.

• WhySoSerious?
LittleTycoon schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:05:
[...]

Dat heb ik er wel voor over: 72,- p. maand Ziggo vs 66 p. maand tweak. Verschil met Ziggo: 1GB/1GB internet vs. 300MB/30MB, alle kanalen op 2 tv's versus (met extra kastje) vs. 1 tv/30 open zenders via CI en tweaknews vs. geen usenet. Telefonietarieven tweak zijn waarschijnlijk ook niet duurder dan Ziggo.

Blokjes in mijn beeld heb ik ook met Ziggo bij bepaalde zenders. Enige is dat ik formule1 nu via RTL moet kijken en geen opnemen. Replay tv maakt dit hopelijk goed.
En eredivisie 1,3,5 in basispakket als je Sparql Basic neemt. Bij Ziggo nog appart €17,95 per maand. Moet je wel van voetbal houden natuurlijk, ik wel haha. :+

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Anoniem: 744663 schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:49:
[...]

Heb het zelfde probleem op 1080p, echter bij 1080i niet, kortom streams zijn wel degelijk minder van kwaliteit op oude platform had ik geen problemen met 1080p
1080p stream bestaat helemaal niet, dan doet de box de deinterlacing ipv je tv op 1080i. Dus dan kan je de fout in de box zoeken en niet in de stream ...
Had hier bij T-mobile overigens hetzelfde gevoel toen ik naar een andere box ging afgelopen december, dat het beeld minder was (en dat kon je bij een hoge kwaliteit uitzending als Studio Voetbal toen wel merken dus mogelijk zit het gewoon in de verwerking van de box? Valt hier overigens niks meer in te stellen tegenwoordig dus gewoon 1080i. De twee typen stb's zijn overigens nog allebei in actief gebruik bij de klanten dus niet dat de oude is afgestoten en over andere streams is ook geen woord gevallen in al die tijd; in 'eigen' gebied zijn het dezelfde of vergelijkbare als Tweak's 'eigen' streams)

edit: kan natuurlijk ook zo zijn dat Studio Voetbal uit de HD studio is gegooid en het weer gewoon upscaled 'HD' is. Maar daar is het dan eigenlijk weer te goed voor, alleen het beeld is gewoon net iets minder scherp/ gedetailleerd dan het was. Buiten dit programma eigenlijk verder nauwelijks opgemerkt en gewoon goed beeld (bij nogmaals T-Mobile); zijn ook maar zeer weinig programma's waar je zo'n scherp beeld en detail in de closeups bij gezichten had dat je het meteen opmerkt als dat minder is ...

[Voor 59% gewijzigd door apis29 op 04-09-2017 00:00]

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-05 08:32
Sinds donderdag toch maar noodgedwongen in gebruik .. de installatie verliep soepel! Er zijn alleen wel twee nadelen:

• De beeldkwaliteit is echt bedroevend bij sommige snelle beelden (sport), dat lijkt me toch wel essentieel
• In de programmagids zijn alle zenders zichtbaar en is niet duidelijk wat al dan niet in je pakket zit

Ik heb het doorgegeven .. ben benieuwd of er wat mee wordt gedaan.

En verder .. dat blauwe ledje doet echt pijn aan m'n ogen .. ;) binnenkort maar een stuk tape er over ofzo ..

[Voor 17% gewijzigd door PhoeniX- op 04-09-2017 09:24]

apis29 schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:52:
[...]

1080p stream bestaat helemaal niet, dan doet de box de deinterlacing ipv je tv op 1080i. Dus dan kan je de fout in de box zoeken en niet in de stream ...
Had hier bij T-mobile overigens hetzelfde gevoel toen ik naar een andere box ging afgelopen december, dat het beeld minder was (en dat kon je bij een hoge kwaliteit uitzending als Studio Voetbal toen wel merken dus mogelijk zit het gewoon in de verwerking van de box? Valt hier overigens niks meer in te stellen tegenwoordig dus gewoon 1080i. De twee typen stb's zijn overigens nog allebei in actief gebruik bij de klanten dus niet dat de oude is afgestoten en over andere streams is ook geen woord gevallen in al die tijd; in 'eigen' gebied zijn het dezelfde of vergelijkbare als Tweak's 'eigen' streams)

edit: kan natuurlijk ook zo zijn dat Studio Voetbal uit de HD studio is gegooid en het weer gewoon upscaled 'HD' is. Maar daar is het dan eigenlijk weer te goed voor, alleen het beeld is gewoon net iets minder scherp/ gedetailleerd dan het was. Buiten dit programma eigenlijk verder nauwelijks opgemerkt en gewoon goed beeld (bij nogmaals T-Mobile); zijn ook maar zeer weinig programma's waar je zo'n scherp beeld en detail in de closeups bij gezichten had dat je het meteen opmerkt als dat minder is ...
Dit.

Het is en blijft een hardnekkige misvatting dat TV streams 1080p zouden zijn. Dat zijn ze niet. Nergens! Het 'beste' wat je kan krijgen is 1080i.

Dat zal óf in je box, óf in je TV weer omgezet moeten worden naar het progressive formaat voor het naar je scherm toe gaat. En het hangt in hoge mate van de hardware af in welke kwaliteit dat gebeurt.

Als je echt goed wil vergelijken tussen bv. streams (de KPN HD Glas streams versus de Sparql streams), dan moet je dus de variabele 'hardware' al uit de vergelijking halen door beide boxen op 1080i output te zetten, want dan gebruik je iig in beide gevallen de de-interlacer van de TV.

Overigens zou ik dus sowieso in z'n huidige vorm, zelfs al kreeg ik de optie, 1080p niet gebruiken op de Amino. Als ik het zo lees mankeert er echt van alles aan die stand, zelfs bij mensen die er wel voor kunnen kiezen. Moet dus duidelijk nog aan gesleuteld worden.

edit: Ik houd goede hoop dat er nog wel flink wat verbeterd zal gaan worden. Zo te zien is de Aria 610 een vrij nieuw apparaat in settopbox-land dus hopelijk mogen we daar ook nog wel wat updates voor verwachten.

Het Solocoo platform van Stream Group bestaat alweer iets langer (o.a. ook gebruikt door Online.nl en Fiber NL). Dat kan een nadeel zijn (want waarom werken sommige dingen na al die tijd nog zo knullig?), aan de andere kant valt er misschien ook nog wel flink wat aan te sleutelen, ook aan de hand van voorkeuren van de reseller (in dit geval Sparql).

Waarschijnlijk is het ook zo dat die andere partijen toch al afhankelijk zijn van KPN WBA en Multicast streams en krijgt Sparql die daarom ook by default. Hopelijk kan men daar nog aan sleutelen en is Tweak bereid om gewoon zelf hun vertrouwde goede streams door te blijven geven :)

[Voor 15% gewijzigd door eymey op 04-09-2017 11:36]

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 14:45
Weet iemand waar het IR oogje van de nieuwe Animo box zit? Ik kan het met geen mogelijkheid vinden. Nu staat steeds de klep van de kast open :-(

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• MGerrits
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-05 14:57
Vorige week nog weer eens een mail gestuurd naar de servicedesk en gevraagd naar een statusupdate. Had al snel na het in gebruik nemen van de amino boxen een mail gestuurd en daarin veel van de onderhand wel bekende issues gemeld.

Kreeg vanochtend de volgende reactie terug.

Wij zijn bezig met de problemen, helaas zijn dit de problemen die voorbij komen bij het introduceren van een nieuw product. Helaas durf ik niet precies te zeggen wanneer het verholpen zou moeten zijn.

Ze zien Sparql dus blijkbaar weer als een nieuw product !!!

Ben zeker geen fan van Ziggo, maar ga nu toch maar weer TV bij hen afnemen. Gezien de reactie van Tweak vrees ik dat het nog heel lang gaat duren voor ze de problemen hebben gefixed.

• LoSBoL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-06 21:13
MGerrits schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:30:

Ze zien Sparql dus blijkbaar weer als een nieuw product !!!
Is het toch ook? als je een beetje 'achter het plankje denkt', dan is de conclusie dat de stekker uit het eigen netwerk/streams Sparql avontuur is getrokken, en dat er nu nog een partij is waarbij het onderdeel 'TV' wordt ingekocht.

Blijkbaar is Tweak/Sparql eindelijk tot de conclusie gekomen dat ze het gewoon niet waar kunnen maken.

En dus nog een extra schakel, met opnieuw de vraag, worden we hier uiteindelijk beter van?
De streamkwaliteit is in ieder geval behoorlijk terug gelopen, ook in het DSL gebied en dat zal voorlopig wel zo blijven.
Maar aan de andere kant kan het uiteindelijk best positief uitpakken, wellicht dat 'de nieuwe partij' professioneler en vooral sneller de problemen aan kan pakken, waar Sparql gewoon stil stond.

Maar het blijft waardeloos, je 'betaald' gewoon vol voor een werkend product, maar het blijft een beta ervaring met geen enkele compensatie vanuit Tweak.

Het internetdeel is volwassen van Tweak, maar voor de rest blijft het een hobbyclub van computertechneuten die werkelijk nul kaas hebben gegeten van klantbeleving.

Allemaal prima, toen men nog met de underdog positie de empathie van haar klanten kreeg, maar nu ze actief alles in 1 willen aanbieden, wordt het toch echt tijd dat ze ook waar gaan maken wat ze beloven.

Zoals ik al zei, het kan best zijn dat we uiteindelijk beter af zijn nu Tweak bij zijn leest blijft door Internet te leveren en het TV deel uit te besteden.
Dat ze het zelf niet waar kunnen maken zal inderdaad vast de hoofdaanleiding zijn om nu met een 3rd party in zee te gaan. TV en vooral Video on Demand is gewoon lastiger dan je denkt, vooral als je geen 'reus' bent.

Die 3rd party biedt nu voor minstens 3 kleine tot middelgrote partijen televisie aan. Hopelijk is dat een stimulans voor ze om dingen flink aan te pakken :)

Als ze bij Tweak de herwonnen capaciteit nou kunnen inzetten om native Dual Stack IPv6 aan te gaan bieden ben ik blij :D

[Voor 10% gewijzigd door eymey op 04-09-2017 15:16]

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:54
eymey schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:46:
...

Als ze bij Tweak de herwonnen capaciteit nou kunnen inzetten om native Dual Stack IPv6 aan te gaan bieden ben ik blij :D
+1

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• Jan Driebeen
[b]
• In de programmagids zijn alle zenders zichtbaar en is niet duidelijk wat al dan niet in je pakket zit
Ik maak gebruik van Favorieten in de nieuwe tvgids, scheelt een klein beetje irritatie..

• CrazyNES
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-03 10:32
Hallo,

Ik heb een vraag om hulp.
Ik heb veel gelezen in dit topic maar een daadwerkelijke duidelijk antwoord heb ik helaas niet kunnen vinden.

Ik wil heel graag af van het geleverde Zyxel apparaat. Ik wil graag een goede router plaatsen die het online gamen wat beter "on point" maakt. Dit apparaat is gewoon niet al te best volgens mij.

Ik heb gelezen dat ik mij moet focussen op de VLAN 34.
Ik gebruik géén telefonie en ook géén TV van Tweak.
Het gaat mij puur om het inet signaal en deze goed in te stellen.

Ik zat te denken aan een Nighthawk r7000... Kan dit? Zo niet... Andere suggesties zijn welkom.
Ik wil deze rechtstreeks aansluiten zonder de Zyxel in bridge te moeten zetten.
Heb ik wel die Genexis adapter nodig? (Ik lees dat Fritzbox hem niet gebruikt)

Ik ben niet van plan wireless te gamen of te streamen. Het moet aanwezig zijn voor mijn GSM, maar ik heb mijn apparatuur natuurlijk gewoon bekabeld aangesloten om de beste kwaliteit te krijgen.

Hopelijk leest iemand dit en wil diegene mij helpen. Mag ook via een privé berichtje.

Ik weet best wat van netwerken af. Echter heb ik nog weinig kaas gegeten van Glasvezel i.c.m. VLAN.

Mvg,

Robert

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-03 08:32

MaxHardcore

PSN: butella

CrazyNES schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:09:
Hallo,

Ik heb een vraag om hulp.
Ik heb veel gelezen in dit topic maar een daadwerkelijke duidelijk antwoord heb ik helaas niet kunnen vinden.

Ik wil heel graag af van het geleverde Zyxel apparaat. Ik wil graag een goede router plaatsen die het online gamen wat beter "on point" maakt. Dit apparaat is gewoon niet al te best volgens mij.

Ik heb gelezen dat ik mij moet focussen op de VLAN 34.
Ik gebruik géén telefonie en ook géén TV van Tweak.
Het gaat mij puur om het inet signaal en deze goed in te stellen.

Ik zat te denken aan een Nighthawk r7000... Kan dit? Zo niet... Andere suggesties zijn welkom.
Ik wil deze rechtstreeks aansluiten zonder de Zyxel in bridge te moeten zetten.
Heb ik wel die Genexis adapter nodig? (Ik lees dat Fritzbox hem niet gebruikt)

Ik ben niet van plan wireless te gamen of te streamen. Het moet aanwezig zijn voor mijn GSM, maar ik heb mijn apparatuur natuurlijk gewoon bekabeld aangesloten om de beste kwaliteit te krijgen.

Hopelijk leest iemand dit en wil diegene mij helpen. Mag ook via een privé berichtje.

Ik weet best wat van netwerken af. Echter heb ik nog weinig kaas gegeten van Glasvezel i.c.m. VLAN.

Mvg,

Robert
Het lijkt erop dat je dit verhaal baseert op basis van een onderbuik gevoel.

Heb je ook werkelijk problemen met gamen?

• LED-Maniak

LED-Maniak

Ik zit er ook al een tijdje naar te kijken om de zyxel te vervangen.

Hij loopt eens per week vast en de wifi snelheid is zeer traag(60 tot 80MBit wat ik er uit krijg) vergeleken met de fritzbox die nu geleverd wordt. Maar daar vragen ze een hoop geld voor bij tweak..

Appeltaart is lekker!

• Jan Driebeen
Website van Sparql is bijgewerkt: http://sparql.nl/nieuws.html

Jan

• WhySoSerious?
Helaas niets over updates, wel een nieuw tv pakket of was die er al? :/

Het kan nog erger bij KPN, daar 25 keer per dag resetten :+

http://www.totaaltv.nl/ni...r-4k-ultra-hddecoder-kpn/

[Voor 64% gewijzigd door WhySoSerious? op 04-09-2017 22:38]

• MaxHardcore

MaxHardcore

LED-Maniak schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:31:
Ik zit er ook al een tijdje naar te kijken om de zyxel te vervangen.

Hij loopt eens per week vast en de wifi snelheid is zeer traag(60 tot 80MBit wat ik er uit krijg) vergeleken met de fritzbox die nu geleverd wordt. Maar daar vragen ze een hoop geld voor bij tweak..
Vragen ze geld voor?

• LED-Maniak

LED-Maniak

75 euro voor de swap.

Appeltaart is lekker!

• MaxHardcore

MaxHardcore

Ben je toevallig in de gelegenheid om het contract te beëindigen?

Wellicht kun je enige druk uitoefenen op die manier.

Anders klagen over het vastlopen van de zyxell en de wifi snelheid.
Als je de servicedesk maar genoeg spamt, komen ze misschien tot inkeer.

[Voor 20% gewijzigd door MaxHardcore op 04-09-2017 23:05]

• LED-Maniak

LED-Maniak

Nee, daar heb ik geen behoefte aan, het alternatief is niet veel beter. Spijtig dat de router zo crap is, waarschijnlijk rekenen ze die 75 euro omdat er een fibertje naar de fritzbox getrokken moet worden.

Goedkoper alternatief is 30 euro voor een Xiaomi 3C router, schijnt een mooi en snel dingetje te zijn.

Appeltaart is lekker!

• MaxHardcore

MaxHardcore

LED-Maniak schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:08:
Nee, daar heb ik geen behoefte aan, het alternatief is niet veel beter. Spijtig dat de router zo crap is, waarschijnlijk rekenen ze die 75 euro omdat er een fibertje naar de fritzbox getrokken moet worden.

Goedkoper alternatief is 30 euro voor een Xiaomi 3C router, schijnt een mooi en snel dingetje te zijn.
Bij mij zit er een kabeltje van een halve meter tussen en die kosten ex btw rond de 5 euro.

Denk eerder dat het standaard procedure is. Moet eerlijk zeggen, mijn hobby is het treiteren van bedrijven. Krijg meestal veel gedaan en anders neem ik ook gewoon afscheid.

Gaat gewoon om het principe. In de basis moeten ze goede apparatuur leveren.

Ik heb zelf geen ervaring met de Zyxell. is de wifi snelheid zo slecht op dat apparaat?

• LittleTycoon
Is die nieuwe webvtv dienst op 1 of andere manier re integreren in kodi. Web tv krijg ik de familie niet aan, via de kodi interdace (met cec support) gaat dit wel lukken.

Anoniem: 821741

LED-Maniak schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:08:

Het alternatief is niet veel beter? Hoe kom je aan die wijsheid? Ik ben van mening dat de fritsbox een stuk beter is dan de gare Zyxel. Het beste wat ze de afgelopen hebben gedaan!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:29
Zowel de amino beneden als naar later bleek het exemplaar op de slaapkamer waren gisteravond niet meer aan te krijgen met de afstandsbediening. Voedingskabel eruit bleek de enige manier om de box aan te krijgen en tv te kunnen kijken. Wel bijzonder dat beide boxen compleet vaststonden tegelijkertijd. Kan haast niet anders dan dat er 'iets' naar de boxen is verstuurd waardoor beide vastlopen. Niet eerder sinds aansluiten een dergelijke vastloper gehad overigens..

• CrazyNES
MaxHardcore schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:22:
[...]

Het lijkt erop dat je dit verhaal baseert op basis van een onderbuik gevoel.

Heb je ook werkelijk problemen met gamen?
Hallo,

Een onderbuik gevoel niet echt...
Op mijn vorige adres had ik Ziggo als ISP en na het vervangen van de standaard router merkte ik veel verschil. Ik speel voornamelijk shooters op een redelijk hoog niveau.
Ik mag van geluk spreken dat ik over een goed stel ogen beschik en heel veel kan waarnemen. Te vaak heb ik nu hetzelfde gevoel als toen ik had bij Ziggo.
Daarnaast zijn de standaard routers niet echt kwalitatief maar meer "stabiel en compatible"
Het moet zo weinig mogelijk kosten... We hebben immers te maken met een bedrijf die profit wil draaien.

Maar nu de vraag. Kunt u mij helpen?
Slechter word het nooit met een andere router lijkt mij.

Nog andere reacties?

Alvast bedankt.

Gr, Robert

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-06 16:30
Je zou ook een EdgeRouter Lite (+/- €100) kunnen overwegen. Deze router is zeer stabiel en biedt heel veel configuratie mogelijkheden. De interface/configuratie is wel wat complexer dan de meeste consumenten routers.
Ik heb deze ook al een tijdje met veel plezier in gebruik. Je kan mijn handleiding gebruiken voor de configuratie. IPTV werkt trouwens ook.
CrazyNES schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:35:
[...]

Hallo,

Een onderbuik gevoel niet echt...
Op mijn vorige adres had ik Ziggo als ISP en na het vervangen van de standaard router merkte ik veel verschil. Ik speel voornamelijk shooters op een redelijk hoog niveau.
Ik mag van geluk spreken dat ik over een goed stel ogen beschik en heel veel kan waarnemen. Te vaak heb ik nu hetzelfde gevoel als toen ik had bij Ziggo.
Daarnaast zijn de standaard routers niet echt kwalitatief maar meer "stabiel en compatible"
Het moet zo weinig mogelijk kosten... We hebben immers te maken met een bedrijf die profit wil draaien.

Maar nu de vraag. Kunt u mij helpen?
Slechter word het nooit met een andere router lijkt mij.

Nog andere reacties?

Alvast bedankt.

Gr, Robert

• Aaargh!

Aaargh!

CrazyNES schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:09:
Bouw zelf een Linux bakje en installeer deze als router, grootste voordeel is dat je zelf kan kiezen welke hardware je gebruikt (b.v. goeie kwaliteit NIC's) en je de router helemaal kan tunen zoals je zelf wilt (b.v. gebruik maken van fq_codel als qdisc)

• CrazyNES
Allen,

Dank voor de reacties.

Ik ga voor een Edgerouter en knutselen naar nieuwe mogelijkheden.

Gr, Robert
bvsteyn schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:05:
Zowel de amino beneden als naar later bleek het exemplaar op de slaapkamer waren gisteravond niet meer aan te krijgen met de afstandsbediening. Voedingskabel eruit bleek de enige manier om de box aan te krijgen en tv te kunnen kijken. Wel bijzonder dat beide boxen compleet vaststonden tegelijkertijd. Kan haast niet anders dan dat er 'iets' naar de boxen is verstuurd waardoor beide vastlopen. Niet eerder sinds aansluiten een dergelijke vastloper gehad overigens..
Ik heb toen precies hetzelfde gehad dus denk idd dat er iets verstuurd is gelukkig heb ik er klik aan en uit ertussen zitten dus zo opgelost

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 14:20
CrazyNES schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:17:
Allen,

Dank voor de reacties.

Ik ga voor een Edgerouter en knutselen naar nieuwe mogelijkheden.

Gr, Robert
Ik heb zelf, na veel ellende met de Zeiksel (na een reboot moest ik handmatig de telefonie opnieuw aanmelden en opstarten, spontane reboots, spontaan uitval van internet terwijl de rest gewoon bleef werken en nog veel meer ellende) de Fritzlbox gekregen en ik moet zeggen, ik heb daar nooit meer ellende mee gehad. Alleen het draadloos bereik zou beter mogen.

De Edgerouter is al bij een aantal mensen hier tot volle tevredenheid in gebruik. Dus ik denk dat je daar een verstandige keuze mee maakt. Enige nadeel is dat er geen wifi in zit. Je gaf al aan dat dat niet heel belangrijk voor je is, dus je zou er een UniFi achter kunnen hangen, of eventueel zelfs een repeater van de Action van €15. Of je hangt de Zeiksel er achter en je gebruikt die alleen voor wifi en evt. als switch. Maar gezien mijn ervaring met dat ding zou ik het zelf niet doen, ook niet als ik alle andere functionaliteit uitschakel, want het kwam bij mij geregeld voor dat hij bij een (spontane of gedwongen omdat hij weer eens vastliep) reboot terugging naar fabrieksinstellingen.
bvsteyn schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:05:
Mr-D. schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:09:
[...]

Ik heb toen precies hetzelfde gehad dus denk idd dat er iets verstuurd is gelukkig heb ik er klik aan en uit ertussen zitten dus zo opgelost
Hmm, zelf tot nu toe nog helemaal geen last van gehad, ook gisteravond niet. Eigenlijk vind ik tot nu toe de box ontzettend stabiel!

• CrazyNES
Alfie104 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:25:
[...]

Ik heb zelf, na veel ellende met de Zeiksel (na een reboot moest ik handmatig de telefonie opnieuw aanmelden en opstarten, spontane reboots, spontaan uitval van internet terwijl de rest gewoon bleef werken en nog veel meer ellende) de Fritzlbox gekregen en ik moet zeggen, ik heb daar nooit meer ellende mee gehad. Alleen het draadloos bereik zou beter mogen.

De Edgerouter is al bij een aantal mensen hier tot volle tevredenheid in gebruik. Dus ik denk dat je daar een verstandige keuze mee maakt. Enige nadeel is dat er geen wifi in zit. Je gaf al aan dat dat niet heel belangrijk voor je is, dus je zou er een UniFi achter kunnen hangen, of eventueel zelfs een repeater van de Action van €15. Of je hangt de Zeiksel er achter en je gebruikt die alleen voor wifi en evt. als switch. Maar gezien mijn ervaring met dat ding zou ik het zelf niet doen, ook niet als ik alle andere functionaliteit uitschakel, want het kwam bij mij geregeld voor dat hij bij een (spontane of gedwongen omdat hij weer eens vastliep) reboot terugging naar fabrieksinstellingen.
Zeiksel... hahaha (leuk gevonden)

Ik zal inderdaad in eerste instantie de ZyXEL puur als accespoint gaan gebruiken voor een WiFi signaal.
Het WiFi signaal heeft tot nu toe niet heel moeilijk gedaan voor mijn iPhone gebruik.
Ik zal een degelijke Switch aanschaffen om de ZyXEL grotendeels uit het netwerk te verbannen.

Het zal alleen wel even wat studeren worden om de EdgeRouter goed te kunnen instellen met alle mogelijkheden.
De handleiding van webmasternick is zeer behulpzaam om het snel operationeel te krijgen.
Daarnaast wil ik het apparaat uiteindelijk ook zelf begrijpen en tweaken.

Gr, Robert

• Aaargh!

Aaargh!

Alfie104 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:25:
De Edgerouter is al bij een aantal mensen hier tot volle tevredenheid in gebruik. Dus ik denk dat je daar een verstandige keuze mee maakt. Enige nadeel is dat er geen wifi in zit.
Da's geen nadeel, da's een voordeel. Ik vind het bizar dat zo veel fabrikanten het een goed idee vinden 2 functies die helemaal niets met elkaar te maken hebben in 1 doosje te combineren. Super onhandig.

De router wil je meestal plaatsen op de plek waar je internet verbinding binnen komt. Een access point wil je juist zo centraal mogelijk in huis hebben. Een accesspoint-router combo staat dus eigenlijk altijd op de verkeerde plek.

• LED-Maniak

LED-Maniak

Anoniem: 821741 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 06:04:
[...]

Het alternatief is niet veel beter? Hoe kom je aan die wijsheid? Ik ben van mening dat de fritsbox een stuk beter is dan de gare Zyxel. Het beste wat ze de afgelopen hebben gedaan!
Het alternatief.. een andere ISP.. is niet veel beter dan tweak.

fritzbox is een prima ding. Alleen ik heb er het geld niet voor over.

Appeltaart is lekker!

• Arjantje72
Ik snap al dat gezeur over de Zyxel niet zo goed, loopt al jaren stabiel hier.
Ben ik waarschijnlijk de enige. :)

• Alfie104
Arjantje72 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:51:
Wees blij en hoop dat het zo blijft, of dat je op tijd spontaan een Fritzlbox krijgt aangeboden. Die van mij heeft ook een hele tijd probleemloos gedraaid. Op een gegeven moment kwamen er kleine problemen, met enkele weken ertussen. Maar de problemen werden steeds vervelender en kwamen steeds vaker voor. Totdat ik zo vaak heb moeten klagen bij Tweak dat ze hem uit eigen beweging hebben vervangen door een Fritzlbox. Er is nog wel eerst een monteur bij mij thuis gekomen die van alles gedaan heeft om de Zyxel weer normaal te laten werken. Maar toen hij op het punt stond weg te gaan en het ding stortte weer in, was hij het ook zat. Nu dus alweer maanden probleemloos.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-05 13:06

Fonta

BuG Admin

Arjantje72 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:51:
Nope, niet de enige. Bij mij draait hij ook naar behoren. Een keertje problemen met de tv gehad dat het beeld na een paar minuten bleef hangen na switchen van kanaal. Na een reset van de zeiksel was dat opgelost.
Hij was toen al meer dan 130 dagen up. Sindsdien geen problemen meer gehad.

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com

• nasigoreng01
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-01-2021
De Zyxel doet het bij mij redelijk stabiel sinds ik vorig jaar de wifi heb uitgeschakeld en losse APs heb geinstalleerd. Enige probleem wat nu nog geregeld optreedt is een VoIP probleem: we kunnen niet gebeld worden en de beller krijgt te horen dat het nummer niet in gebruik is. Zojuist (jawel 5 minuten geleden) gebeurde het ook weer, enige wat helpt is de Zyxel rebooten - zo ongeveer 1x per maand.

Ik sluit me wat dat betreft aan bij Aaargh! en ga binnenkort de VoIP via een aparte ATA laten lopen - kan er weer een functie uitgeschakeld worden op de Zyxel.

• Alfie104
nasigoreng01 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:42:Enige probleem wat nu nog geregeld optreedt is een VoIP probleem: we kunnen niet gebeld worden en de beller krijgt te horen dat het nummer niet in gebruik is. Zojuist (jawel 5 minuten geleden) gebeurde het ook weer, enige wat helpt is de Zyxel rebooten - zo ongeveer 1x per maand.
Daar begon het bij mij ook mee, ja.

• rob2011
Wat nu weer. Ik heb een zyxel met fw 16 er op. vandaag rond 15:00 ineens een ping he ik heb geen verbinding meer. iedereen thuis in paniek geen internet meer.

Heb ik ineens weer FW versie 13 WTF en gewoon alles default. Kan tweak dit op afstand ? dacht dat er iets was met dat tr19 protocol

• Klaphekje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-05 18:28
Ik heb het zelfde probleem. Firmware is gedowngrade en de settings zijn terug naar default.
Zeer vreemde actie inderdaad..

• rob2011
Zou dit graag willen voorkomen. is dit te stoppen op de zyxel ?

• eljantie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 21:17
8)7

[Voor 100% gewijzigd door eljantie op 06-09-2017 19:52]

• m_lwdn
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Yep, ook hier ongevraagd en onaangekondigd de firmware teruggezet naar 13 en geen Tv en telefoon meer.
Bye bye Tweak.. Dan maar een tientje erbij en naar KPN. ;w

• Alfie104
Ik denk dat fw 16 niet zo goed bleek te zijn. Het is wel meer voorgekomen by Zyxel dat niet iedere verandering een verbetering bleek te zijn...

• XeRoExEz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-02 16:13
Hier even een stukje waarvan ik had gehoopt hem niet te hoeven schrijven:

Bij installatie van de nieuwe AMINO Box viel mij op dat de box doodleuk je kijk gedag doorstuurd. Het is best schikken om je zapgedag actie terug te zien en naar een log URL gestuurd te zien worden.

Of we er allemaal voor getekend hebben in de voorwaarden weet ik niet en dat interesseert ook niet. Maar ik weet dat zelfs een corporate Ziggo je kijkgedrag niet logt en vele anderen met hen niet. Had juist van tweak verwacht dat deze privacy in een nog iets hoger vaandel zou hebben

Om het hele perikel nou niet gelijk aan de grote klok te hangen en hen schade te berokkenen heb ik ze eerst maar gemaild. Na 7 dagen niets gehoord te hebben even gebeld en tot mijn verbazing de verdenking gekregen dat ik uit m'n nek kletste en het ticket gesloten zou worden.

Ik kon daar uit opmaken dat ze er mogelijk zelf niet van op de hoogte waren.Het leek me zo schadelijk voor hun imago dat ik toch maar weer een mail heb gestuurd. Nu op de 7e dag antwoord gekregen;
Bedankt voor uw bericht.

Wij loggen het kijkgedrag anoniem ter verbetering van onze diensten.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.
Voor de mensen onder ons zonder (commercieel) technische ervaring; Er is niets, maar dan ook echt helemaal niets 'anoniem' aan loggen :) Temeer omdat je mac adres meegestuurd word welke aan je klantnummer gekoppeld is. Dat die koppeling bestaat verteld de API je namelijk keurig.

Ik kan melden dan onderzoek tot 'verbeteren van dienstverlening' jargon is voor het doen van inzoomen op data. In zuivere vorm gaat beschermen van persoonsgegevens niet wat je er mee doet, maar wat je er mee kan.

[Voor 25% gewijzigd door XeRoExEz op 06-09-2017 23:40. Reden: Volgorde leesbaarheid]

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 22:39
Ehm, bij IPTV is dat best standaard. Je vraagt altijd een ip op en dat zal gewoon gelogd worden. Zal al zo zijn geweest op het oude platform (en bij andere isp's), nu lijkt het alleen al client-side te gebeuren in plaats van alleen server-side.

Qua Ziggo, analoog loggen zullen ze inderdaad niet maar de dingen die via hun eigen mediaboxen gaan zullen ook gewoon ergens gelogd worden.

Qua anonimisering, dat er herkenbare persoonsgegevens bij zitten zegt niks. Daardoor zouden ze het op persoon kunnen loggen maar die info kunnen ze net zo goed weer strippen en voor hun eigen data alleen de anonieme dingen houden. Gezien hoe snel ze hun loggings hebben verwijderd toen de bewaarplicht verviel een tijd terug lijkt me dat waarschijnlijk.

[Voor 31% gewijzigd door Centurius op 07-09-2017 01:11]

• Ruudmansky
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-01 11:54
Bij mij min of meer hetzelfde:
Ik had versie 18 op de ZyXEL staan (sinds begin augustus) en na deze onaangekondigde (reset)actie van Tweak trof ik versie 14 aan en waren mijn instellingen foetsie.
(Vreemd dat kennelijk ook de firmware die ze terugplaatsten kan verschillen per klant (of gebied?).)

Op zich geen probleem, omdat ik mijn routerconfiguratie na elke aanpassing ervan opsla in een safe-bestand. Ik kon dus gelukkig simpel de backup terugzetten.
Wel heb ik toch ook maar weer versie 18 van de firmware teruggezet, omdat ik daar geen enkel probleem mee had.
(Benieuwd hoe lang ze die laten staan, of dat ze hem weer vervangen door versie 14 (of 13, of..).)

Inderdaad een vreemde actie, maar ik slaap er niet slechter van. De ZyXEL werkt bij mij al meer dan een jaar zonder problemen. Ik heb dan ook geen reden tot klagen.

Bij UPC/Ziggo gebeurden dit soort fratsen ook, vaak met de uitrol van een nieuw DOCSIS-platform. En ook UPC/Ziggo kondigde dat soort acties nooit formeel aan.
Is dat netjes? Nee, maar er loopt geen bloed uit.
rob2011 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:41:
Wat nu weer. Ik heb een zyxel met fw 16 er op. vandaag rond 15:00 ineens een ping he ik heb geen verbinding meer. iedereen thuis in paniek geen internet meer.

Heb ik ineens weer FW versie 13 WTF en gewoon alles default. Kan tweak dit op afstand ? dacht dat er iets was met dat tr19 protocol

[Voor 0% gewijzigd door Ruudmansky op 07-09-2017 09:14. Reden: typootjes]

"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ

• Aaargh!

Aaargh!

XeRoExEz schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:36:
Hier even een stukje waarvan ik had gehoopt hem niet te hoeven schrijven:

Bij installatie van de nieuwe AMINO Box viel mij op dat de box doodleuk je kijk gedag doorstuurd. Het is best schikken om je zapgedag actie terug te zien en naar een log URL gestuurd te zien worden.
Dank voor de tip, dat gaan we dus mooi blokkeren in de router.

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-06 16:08
heb je ip waar het naartoe gaat?

• Aaargh!

Aaargh!

Vanavond eens even kijken hoe die requests er uit zien, misschien dat het nog mooier is om in plaatst van het te blokkeren de doorgegeven data te randomizen zodat de verzamelde data nutteloos is.

Pagina: 1 ... 65 66 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee