Verwijderd
Ik heb vanmorgen antwoord gekregen over de M12 STB. deze is inderdaad niet meer leverbaar, maar hij gaat intern kijken en bespreken of dit een optie zou zijn. Zij hebben vast wel ergens een M12 nog liggen. De monteur vertelde mij dat hij een aantal M12 zou weten te liggen.Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:03:
Nee was het maar waar.Zou ik wel willen hoor. Lees vooral ook de laatste zin.
![]()
Verder vraag ik me daar alleen af wat er zou gebeuren en of het wat uit zou maken.
En omdat de specs van de m15 duidelijk wat minder zijn dan die van de m12.
En ook omdat die monteur aan Flevoboy63 aangaf dat de m12 wat sneller is.
Tweak zou dit nu makkelijk bij Flevoboy63 kunnen testen bijvoorbeeld.
En ik zei ook al, 'En maakt het geen verschil, dan weten we dat ook weer.'
Ook apart dat ze tegen Flevoboy63 zeggen dat de m12 er ook nog is en op verzoek
geleverd kan worden. Aan hem alleen dan zeker voor zijn "perfecte verbinding"?
Bij eymey lijkt het immers niet te kunnen.
Verder hebben ze mij gevraagd nu bij te houden welke tijden, zender de haperingen ontstaan. Dit ga ik nu dus doen. Ik zag iemand hier die vooral tussen 20 en 22 de haperingen ervaarde, dat is ook mijn ervaring.
Ik zag trouwens op marktplaats dat de M12 aangeboden wordt voor 39,95 per stuk. Deze man had er nog 6.
http://www.marktplaats.nl...pet=horizontalRichSnippet
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 10:39 ]
Meld dat even bij Tweak... De Sparql boxen worden namelijk alleen in bruikleen gegeven en blijven eigendom van Tweak. Doorverkoop is dus diefstal/heling.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:26:
[...]
Ik heb vanmorgen antwoord gekregen over de M12 STB. deze is inderdaad niet meer leverbaar, maar hij gaat intern kijken en bespreken of dit een optie zou zijn. Zij hebben vast wel ergens een M12 nog liggen. De monteur vertelde mij dat hij een aantal M12 zou weten te liggen.
Verder hebben ze mij gevraagd nu bij te houden welke tijden, zender de haperingen ontstaan. Dit ga ik nu dus doen. Ik zag iemand hier die vooral tussen 20 en 22 de haperingen ervaarde, dat is ook mijn ervaring.
Ik zag trouwens op marktplaats dat de M12 aangeboden wordt voor 39,95 per stuk. Deze man had er nog 6.
Ik was vanmorgen op kantoor bij Tweak en kreeg daar netjes een M15 mee als omruil voor mijn kapotte M12.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:26:
[...]
Ik heb vanmorgen antwoord gekregen over de M12 STB. deze is inderdaad niet meer leverbaar, maar hij gaat intern kijken en bespreken of dit een optie zou zijn. Zij hebben vast wel ergens een M12 nog liggen. De monteur vertelde mij dat hij een aantal M12 zou weten te liggen.
Naast dat de M15 groter is, stabieler staat, mooier past bij de rest van de apparatuur. Zie ik geen verschil qua werking met de m12. Het menu is niet merkbaar trager dan de M12. Oh ja de Afstands bediening is HUGE! (gebruik die toch niet)
Als ik veel zap komt er een IGMP stroom van ruim 120 Mbits binnen, echter de M15 krijgt van de Switch niet meer dan 15 Mbits (dus 1 stream) binnen. En vooralsnog zie ik geen problemen met TV kijken..
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
Verwijderd
Tweak weet inmiddels van het probleem en gaan hun best doen om het zo snel mogelijk op te lossen!
Vandaag de M12 omgeruild voor een M15. Met mijn Harmony afstands bediening reageerd de M15 (net als de M12) bijna meteen op de commando's. Uit standby direct. Vanuit de uitstand duurt het enkele seconden. Dit is echter op de M12 ook zo. (zolang de 3 puntjes boven in het beeld staan) Daarna beginnen zowel de M12 als de M15 te zappen.eymey schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:23:
[...]
Wat bij de M15 overigens ook heel frappant is: Mijn Logitech Harmony hub zendt IR commando's altijd met evenveel herhalingen onafhankelijk van hoe lang ik de knop op de companion remote of in de app aanklik. Als de M15 net uit standby is gekomen, dan wil het ding de eerste tijd (ongeveer een minuut) op geen enkel IR commando van Harmony meer reageren. Gebruik ik de remote van Abox zelf, dan wil hij wel reageren als ik de toetsen net een fractie langer ingedrukt houd. Na verloop van tijd reageert ie dan ook weer op de Harmony.
Dat doet bij mij nog meer het vermoeden groeien dat de M15 gewoon ontzettend tegen z'n limieten aan gebruikt wordt. Overigens helpt aantal repeats omhoog zetten op de Harmony pas op het moment dat de M15 op 'snelle' momenten juist weer commando's dubbel registreert
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:26:
...Ik zag trouwens op marktplaats dat de M12 aangeboden wordt voor 39,95 per stuk.
Deze man had er nog 6. http://www.marktplaats.nl...pet=horizontalRichSnippet
Dat heb ik dan maar weer effe gedaan.TagForce schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:24:
Meld dat even bij Tweak... De Sparql boxen worden namelijk alleen in bruikleen gegeven en blijven eigendom van Tweak. Doorverkoop is dus diefstal/heling.
de vorige keer dat we Sparql boxen te koop tegenkwamen. Dit zeiden ze van Tweak/ Sparql onder andere
op mijn bericht dat er alweer Sparql boxen te koop werden aangeboden:
...Bedankt voor uw bericht.
Wellicht is dit dezelfde aanbieder, alleen dan via Marktplaats. De aanbieder is namelijk MKH electronics.
Wij zijn erachter gekomen dat dit op marktplaats staat. In ieder geval hartelijk bedankt voor de melding,
wij gaan hier achteraan!...
Hier hetzelfde. Ik heb inmiddels een dag of 5 een M15 (zonder AB, was die van de M12 vergeten mee terug te nemen naar het kantoor, dus hebben ze die van de M15 uit de doos gehaald, werkt ook met die van de M12).rjhilbrink schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:47:
[...]
Ik was vanmorgen op kantoor bij Tweak en kreeg daar netjes een M15 mee als omruil voor mijn kapotte M12.
Naast dat de M15 groter is, stabieler staat, mooier past bij de rest van de apparatuur. Zie ik geen verschil qua werking met de m12. Het menu is niet merkbaar trager dan de M12. Oh ja de Afstands bediening is HUGE! (gebruik die toch niet)
Als ik veel zap komt er een IGMP stroom van ruim 120 Mbits binnen, echter de M15 krijgt van de Switch niet meer dan 15 Mbits (dus 1 stream) binnen. En vooralsnog zie ik geen problemen met TV kijken..
Het enige verschil wat ik merk tussen de M15 en de M12 is dat in de TV Guide de M15 iets trager is met naar de zenders 'lopen' als je naar boven/beneden gaat. Eerst wordt de programmanaam wit, en daarna kruipt het witte blokje om het programma pas mee. Verder zijn ze ongeveer even snel (en dat is retetraag, eerlijk gezegd). Verder heb ik op de M15 dezelfde 'freezes' als ik op de M12 had. Voornamelijk 's avonds ongeveer 2 keer per 3 uur een seconde of minder hangend beeld.
Overigens, voor de duidelijkheid: Met de originele AB zapt de M15 dus ook direct na het uit standby komen. Waarschijnlijk omdat ik dan al gauw de knop wat langer ingedrukt houd tov. mijn Logitech Harmony hub die altijd met een exacte tijdsduur de IR commando's verstuurt. En blijkbaar reageert mijn M15 daar verschillend op qua wel of niet reageren.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik gebruik hier ook de Fritzbox samen met spotify connect, maar ervaar geen problemen. Ik weet ook niet zo 123 een setting in de fritzbox die dit zou kunnen tegenhouden. Zit er niet meer tussen of hangt alles aan de fritzbox?WhySoSerious? schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:11:
Ik kan geen verbinding krijgen met Spotify Connect. Telefoon en reciever zitten op hetzelfde netwerk. Kan het misschien aan de fritzbox liggen?
Beide via wifi van de fritzbox. De reciever ook nog via kabel gedaan, maar helpt ook niet. De spotify app zit te reciever wel en als je er op klikt, dan staat er verbinding maken... maar gebeurd er niks. Zal straks kijken of de pc wel werkt met spotify connect.rjhilbrink schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:04:
[...]
Ik gebruik hier ook de Fritzbox samen met spotify connect, maar ervaar geen problemen. Ik weet ook niet zo 123 een setting in de fritzbox die dit zou kunnen tegenhouden. Zit er niet meer tussen of hangt alles aan de fritzbox?
[ Voor 4% gewijzigd door WhySoSerious? op 13-02-2017 16:09 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Schijnt een bekend probleem te wezen met sommige receivers dat meerdere merken treft.
Daar liep ik een tijdje terug ook tegenaan met mijn 1750e. De truuk is om wifi apparaten onderlinge communicatie toe te staan.Bij de duitse versie zit dat onder WLAN - Sicherheit - "Die unten angezeigten aktiven WLAN-Geräte dürfen untereinander kommunizieren"WhySoSerious? schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:11:
Ik kan geen verbinding krijgen met Spotify Connect. Telefoon en reciever zitten op hetzelfde netwerk. Kan het misschien aan de fritzbox liggen?
Omdit even terug te trekken naar Tweak, toen ik vanmorgen op kantoor was zag ik de 1750 bij Tweak in de voorraadkast staan. Nu gebruik ik deze zelf ook zonder problemen, maar lijkt erop dat tweak dus ook een extra repeater/ap gaat (verkopen/verhuren/weggeven). Dit natuurlijk naast de berg FritzBoxen die in de kast stondenHans_18T schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:55:
[...]
Daar liep ik een tijdje terug ook tegenaan met mijn 1750e. De truuk is om wifi apparaten onderlinge communicatie toe te staan.Bij de duitse versie zit dat onder WLAN - Sicherheit - "Die unten angezeigten aktiven WLAN-Geräte dürfen untereinander kommunizieren"
Ik heb dit nog even getest maar inderdaad. Als je door de zender lijst loopt op de M15 (dus van boven naar beneden) dan is de box een stukje trager. Ga je door de programma's heen op dezelfde zender (van links naar rechts) dan is het nauwelijks merkbaar.TagForce schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:13:
[...]
Het enige verschil wat ik merk tussen de M15 en de M12 is dat in de TV Guide de M15 iets trager is met naar de zenders 'lopen' als je naar boven/beneden gaat.
Box staat als sinds 10 uur aan maar in ieder geval nog geen hoorbare hapering.
Verwijderd
Dat wist ik niet, lees pas net je bericht en had voor de "gein"en om te proberen dus een M12 besteld. Ik zal hem dan maar snel terugsturen, anders werk ik mee aan heling!TagForce schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:24:
[...]
Meld dat even bij Tweak... De Sparql boxen worden namelijk alleen in bruikleen gegeven en blijven eigendom van Tweak. Doorverkoop is dus diefstal/heling.
Ik heb inmiddels Tweak gesproken en deze bevestigen dat de M12 eigendom blijft van Sparql. Ze vertelde mij ook dat ze al op de hoogte waren dat de M12 aangeboden wordt op marktplaats.
http://sparql.nl/film1-on-demand-per-direct-beschikbaar.html
Wat ik bedoel: ik heb favorieten 1 ingesteld naar eigen smaak. Regelmatig ben ik aan het zappen en land op een hoop oninteressante zenders, dan staat het vinkje op favorieten 3 of zelfs 4.
Terugzetten naar favo 1 lijkt vaak niet te lukken. Ik moet hem dan dwingen eerst een andere te kiezen...wachten en daarna weer op favorieten 1 zetten. Zelfs dat lukt niet altijd.
Zappen naar bv. bbc lukt niet eens, ik heb geen zin om door 35 onzinzenders te stappen, de kanaalnrs zitten niet in mijn hoofd. Wel in de harmony, maar daar gaat het niet om.
Ik heb twee boxen (M15), beiden hetzelfde.......
Bedankt, maar zie die optie niet op de 5490. De pc doet het wel met spotify connect, dus het zal wel aan de reciever liggen.Hans_18T schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:55:
[...]
Daar liep ik een tijdje terug ook tegenaan met mijn 1750e. De truuk is om wifi apparaten onderlinge communicatie toe te staan.Bij de duitse versie zit dat onder WLAN - Sicherheit - "Die unten angezeigten aktiven WLAN-Geräte dürfen untereinander kommunizieren"
De optie zou moeten zitten onder:WhySoSerious? schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:15:
[...]
Bedankt, maar zie die optie niet op de 5490. De pc doet het wel met spotify connect, dus het zal wel aan de reciever liggen.
Wireless -> Security -> The active wireless devices displayed below may communicate with each other
Als de optie er niet is zou je de advanced view mode moeten aanzetten:
Linksonderin klikken op VIEW:Standard.
Door te klikken loop je door alle 2 de view modussen heen :-)
Tijdens DWDD zeker 2 keer een grote freeze van 10 seconden.
En tijdens "Proefkonijnen" op NPO3 ben ik op een gegeven moment maar naar het DVB-C signaal van Ziggo ge-switched, want na 2 grote haperingen leken daarna beeld en geluid continu 'over te slaan', waarbij gewoon steeds een halve seconde aan 'content' werd overgeslagen.
Netwerksetup is hier de afgelopen week niet veranderd en ook was er geen zwaar internetverkeer (wat sowieso nooit specifiek voor problemen zorgt als ik wél zwaar verkeer genereer, dit meld ik puur ter volledigheid).
Ja daar staat het, maar was al aan. Ik heb het probleem wel gevonden, het was mijn gebruikersnaam met speciale tekens. De reciever kan daar niet mee omgaan blijkbaar, nu een normale gebruikersnaam en nu werkt het gewoonrjhilbrink schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:56:
[...]
De optie zou moeten zitten onder:
Wireless -> Security -> The active wireless devices displayed below may communicate with each other
Als de optie er niet is zou je de advanced view mode moeten aanzetten:
Linksonderin klikken op VIEW:Standard.
Door te klikken loop je door alle 2 de view modussen heen :-)

Ik had dat gisteren ook. Maar dan op RTL4. Leuk verschil was dat de haperingen op de M15 korter waren dan op de M12. Daar zit qua netwerk pad ook verschil tussen. Ik heb dit gisteren recht getrokken (Fiber->CoreSwitch-> 2 switches voor M12 en M15eymey schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:29:
Na een best 'goede week' was het hier vanavond weer een groot drama met haperingen en freezes
Tijdens DWDD zeker 2 keer een grote freeze van 10 seconden.
En tijdens "Proefkonijnen" op NPO3 ben ik op een gegeven moment maar naar het DVB-C signaal van Ziggo ge-switched, want na 2 grote haperingen leken daarna beeld en geluid continu 'over te slaan', waarbij gewoon steeds een halve seconde aan 'content' werd overgeslagen.
Netwerksetup is hier de afgelopen week niet veranderd en ook was er geen zwaar internetverkeer (wat sowieso nooit specifiek voor problemen zorgt als ik wél zwaar verkeer genereer, dit meld ik puur ter volledigheid).
Enige verschil is merk switch tussen boven en beneden en iets van 30 Meter Cat5e. Vanavond even kijken of het helpt. Verder aan de slag geweest met de IGMP settings. Dat blijft gokken omdat elk merk zijn eigen bewoordingen heeft en/of opties. (Cisco/Cisco/Meraki/TP-Link/Ubiquiti)
Echte,r ik gebruik gewoon 1 box die direct is aangesloten op de Fritz!box (nou ja, wel met een utp aansluiting en patch panel ertussen, maar die zijn prima in orde).
Maar liefst "350 films en serieafleveringen"Jan Driebeen schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:12:
En er is weer eens Sparql-nieuws:
http://sparql.nl/film1-on-demand-per-direct-beschikbaar.html
Ben ik de enige die dat echt ontzettend weinig vind ? Star Trek: The Next Generation bestaat al uit 178 afleveringen, om maar iets te noemen. Dus 2 series en 10 films je zit op die 350.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Ik zie in de statistieken van mijn TP-link switch zowel V2 als V3 IGMP pakketjes voorbij komen.Hans_18T schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:38:
Mijn Netgear switches staan ingesteld op IGMP V2 (GS105e en GS108e V2)
Dus mocht je problemen hebben probeer V3 ook eens aan te zetten. (hoop dat de netgear's dit ondersteunen)
Dus......Aaargh! schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:52:
[...]
Maar liefst "350 films en serieafleveringen"![]()
Ben ik de enige die dat echt ontzettend weinig vind ? Star Trek: The Next Generation bestaat al uit 178 afleveringen, om maar iets te noemen. Dus 2 series en 10 films je zit op die 350.
Daar wordt toch echt 350 titels mee bedoeld hoor. Check anders het aanbod van Film1 op hun eigen site.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Verwijderd
'Op elk gewenst moment kun je kiezen uit een dagelijks
wisselende collectie van 350 films en serieafleveringen.'
Even snel geteld op hun site. Totale aanbod is 558 films en 13 series. Dat laatste is dan nog in opbouw hoop ik maar voor een bedrijf dat Film1 heet ook niet zo vreemd natuurlijk dat ze vooral films hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:49:
En het is ook nog eens een wisselende collectie.
'Op elk gewenst moment kun je kiezen uit een dagelijks
wisselende collectie van 350 films en serieafleveringen.'
Overigens ook even wat betreft de Sparql app op Android: Zelf, op een Xperia Z3-compact tablet met Android 6.0.1, werkt de app op zich wel en ik kan ook voor langere periodes TV kijken. Maar voreger of later houdt de stream op en moet ik de app restarten. Daarna kan ik weer een tijdje kijken. Zo'n 1 op de 5 keer blijft het beeld idd zwart. Ben benieuwd hoe snel Tweak met een oplossing komt
Da's nog minder dan mijn eigen collectie, en daar zitten alleen films en series in in die mij aanspreken.Barre73 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:21:
[...]
Even snel geteld op hun site. Totale aanbod is 558 films en 13 series. Dat laatste is dan nog in opbouw hoop ik maar voor een bedrijf dat Film1 heet ook niet zo vreemd natuurlijk dat ze vooral films hebben.
Dan kies jij dus niet voor Film1. Tweak zocht een alternatief voor het verlies van HBO en ik zou niet weten welke alternatieven er anders waren. Voor veel mensen zal dit een goed alternatief zijn. Voor jij blijkbaar niet. Prima, dan zal je je eigen collectie moeten blijven bekijken of moeten vergroten.Aaargh! schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:54:
[...]
Da's nog minder dan mijn eigen collectie, en daar zitten alleen films en series in in die mij aanspreken.
Ieder zijn ding zeg ik dan.
De film voetbal helden zit er ook tussenAaargh! schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:54:
[...]
Da's nog minder dan mijn eigen collectie, en daar zitten alleen films en series in in die mij aanspreken.
Heb je wel eens over kodi gehoord ? . alle series up to date.
Ik betaal nu 1 Euro meer aan Sparql zonder HBO, dan vorig jaar met HBO en wil ik Film1, dan kost met dat ook nog eens 15 euro extra per maand.
Het is dat Sparql vrijwel probleemloos werkt, anders was ik er bij weggegaan.
pd5lwd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:40:
[...]
De film voetbal helden zit er ook tussen![]()
![]()
Heb je wel eens over kodi gehoord ? . alle series up to date.
Beetje off-topic, maar waarom verwijs je specifiek naar "Kodi"? Kodi is een open source mediacenter, waar geen enkele vorm van content bij zit of link naar illegale films of series bij zit. Door al die verkopers van illegale streaming boxjes die ook XBMC of KODI vertellen lijkt het misschien dat Kodi is bedoeld voor illegaal naar films en series kijken, maar dat is dus niet zo. Sterker, dat imago werkt ze steeds meer tegen doordat tegenwoordig mensen maar wijs wordt gemaakt dat ze door Kodi te installeren illegaal kunnen kijken.
Zeg er dan op z'n minst bij dat je Kodi nodig hebt plus bepaalde plugins (die je niet op de Kodi site zal vinden en waar zij ook geen support op leveren.
Tsja... als een contentleverancier ineens stopt met z'n diensten, dan zullen providers toch wat moeten. Tweak heeft er niet voor gekozen dat HBO zou stoppen. En qua bieden van een alternatief kan je nou eenmaal niet iedereen tevreden stellen.Arjantje72 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:52:
Mja toch voelt het niet fijn aan met dat HBO gebeuren.
Ik betaal nu 1 Euro meer aan Sparql zonder HBO, dan vorig jaar met HBO en wil ik Film1, dan kost met dat ook nog eens 15 euro extra per maand.
Het is dat Sparql vrijwel probleemloos werkt, anders was ik er bij weggegaan.
[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 15-02-2017 10:16 ]
eymey schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:15:
[...]
offtopic:
Beetje off-topic, maar waarom verwijs je specifiek naar "Kodi"? Kodi is een open source mediacenter, waar geen enkele vorm van content bij zit of link naar illegale films of series bij zit. Door al die verkopers van illegale streaming boxjes die ook XBMC of KODI vertellen lijkt het misschien dat Kodi is bedoeld voor illegaal naar films en series kijken, maar dat is dus niet zo. Sterker, dat imago werkt ze steeds meer tegen doordat tegenwoordig mensen maar wijs wordt gemaakt dat ze door Kodi te installeren illegaal kunnen kijken.
Zeg er dan op z'n minst bij dat je Kodi nodig hebt plus bepaalde plugins (die je niet op de Kodi site zal vinden en waar zij ook geen support op leveren.
Streaming content op Kodi niet illegaal volgens Europees Hof.
En jij bepaald zelf de keuze als je het wel gebruikt of niet gebruiken wilt.
En inderdaad dit is offtopic dus graag een slotje op deze discussie
[...]
Tsja... als een contentleverancier ineens stopt met z'n diensten, dan zullen providers toch wat moeten. Tweak heeft er niet voor gekozen dat HBO zou stoppen. En qua bieden van een alternatief kan je nou eenmaal niet iedereen tevreden stellen.
Alleen is dit geen alternatief voor HBO want HBO zat bij je abbo in en hier moet je extra voor betalen. Fox Sport is het 'alternatief' voor HBO.Barre73 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:28:
[...]
Dan kies jij dus niet voor Film1. Tweak zocht een alternatief voor het verlies van HBO en ik zou niet weten welke alternatieven er anders waren.
Als Film1 bij het abbo zat dan was het prima, zou er niet vaak naar kijken (net als HBO) maar een leuk extraatje. Het is echter niet iets waar ik ooit voor zou betalen.
Tja, maar van HBO naar Fox Sport is natuurlijk geen alternatief, dat is een compleet ander product. Had dan OF het abbo goedkoper gemaakt zonder Fox of Film1 in de plaats gedaan.eymey schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:15:
[...]
Tsja... als een contentleverancier ineens stopt met z'n diensten, dan zullen providers toch wat moeten. Tweak heeft er niet voor gekozen dat HBO zou stoppen. En qua bieden van een alternatief kan je nou eenmaal niet iedereen tevreden stellen.
Sport zit echt geen hond op te wachten.
Tweak heeft het abbo goedkoper gemaakt (3,00 euro per maand om precies te zijn) met het wegvallen van HBO:Aaargh! schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:44:
[...]
Had dan OF het abbo goedkoper gemaakt zonder Fox of Film1 in de plaats gedaan.
Ik betaalde tot en met 31-12-2016 met HBO 23,95 - 9,00 = 14,95 per maand voor Sparql Basic
Ik betaal nu vanaf 1-1-2017 zonder HBO 21,95 - 10,00 = 11,95 per maand voor Sparql Basic
"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ
(Met Sport1 erbij)
[ Voor 17% gewijzigd door Arjantje72 op 15-02-2017 10:58 ]
Dan heb je waarschijnlijk gekozen voor een duurder pakket (Premium?) of aanvullende zender(s).Arjantje72 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:56:
Voor mij is het toch 1 Euro duurder geworden
Tweak heeft je destijds die optie geboden: ik heb toen gekozen voor behoud van Basic zónder HBO (dat was 3 euro goedkoper) en niet te gaan voor een upgrade naar Premium.
"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ
Precies: je hebt een aanvullende zender (Sport 1) genomen, vandaar dus.Arjantje72 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:56:
Voor mij is het toch 1 Euro duurder geworden
(Met Sport1 erbij)
Sorry, die kwam er verplicht bij en heb Basic trouwens.Ruudmansky schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:01:
[...]
Precies: je hebt een aanvullende zender (Sport 1) genomen, vandaar dus.
Als je alleen Basic hebt en geen extra opties, zou je nu per maand 11,95 moeten betalen:Arjantje72 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:04:
[...]
Sorry, die kwam er verplicht bij en heb Basic trouwens.
21,95 - 10,00 (korting) = 11,95 in plaats van 23,95 - 9,00 (korting) = 14,95.
Dat was de deal die Tweak destijds voorstelde, of je kon upgrade naar Premium en dan zou je (als ik me niet vergis) inderdaad 15,95 per maand gaan betalen.
Ik heb gewoon Basic gehouden en verder niets aangepast en betaal sindsdiens echt gewoon 11,95 per maand in plaats van 14,95.
Als dat bij jou niet zo is, zou ik eens contact opnemen met Tweak.
Verwijderd
waar ik toch nooit naar keek. En nu kijk ik af en toe wel eens een voetbalwedstrijd bij 1 van de 3 Fox Sports
zenders. En ik ging per maand € 8,- minder betalen.
Ik meende dat er met Film 1 als je dat al had ook zo'n soort korting was. Die pakte niet zo voordelig uit?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2017 11:11 ]
Haha, ja inderdaad. Met dien verstande dat jij betaalt voor een premium pakket waar ik geen brood in zie. Ik kijk toch al nauwelijks TV en om nou meer te gaan betalen voor nog meer zenders die ik niet kijk...Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:10:
Ik ben er dan nog het beste op vooruit gegaan.Ik had en heb Sparql Premium. Er gingen 3 zenders weg
waar ik toch nooit naar keek. En nu kijk ik af en toe wel eens een voetbalwedstrijd bij 1 van de 3 Fox Sports
zenders. En ik ging per maand € 8,- minder betalen.![]()
Ik meende dat er met Film 1 als je dat al had ook zo'n soort korting was. Die pakte niet zo voordelig uit?
Ik zit op het KPN netwerk, dat is weer anders dan hun eigen netwerkRuudmansky schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:09:
[...]
Als je alleen Basic hebt en geen extra opties, zou je nu per maand 11,95 moeten betalen:
21,95 - 10,00 (korting) = 11,95 in plaats van 23,95 - 9,00 (korting) = 14,95.
Dat was de deal die Tweak destijds voorstelde, of je kon upgrade naar Premium en dan zou je (als ik me niet vergis) inderdaad 15,95 per maand gaan betalen.
Ik heb gewoon Basic gehouden en verder niets aangepast en betaal sindsdiens echt gewoon 11,95 per maand in plaats van 14,95.
Als dat bij jou niet zo is, zou ik eens contact opnemen met Tweak.
Ik had al premium, en dat heb ik nog steeds, omdat daar alle interessante zenders in zitten. Waar ik mee zit is dat er nu geld van mij richting Fox Sport gaat, iets waar ik het totaal niet mee eens ben. Nog erger is ik nu ook opgenomen wordt in de statistieken als Fox Sport abbonee, terwijl ik die zender nooit kijk.Ruudmansky schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:00:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk gekozen voor een duurder pakket (Premium?) of aanvullende zender(s).
Tweak heeft je destijds die optie geboden: ik heb toen gekozen voor behoud van Basic zónder HBO (dat was 3 euro goedkoper) en niet te gaan voor een upgrade naar Premium.
Ik had graag extra betaald om Fox buiten het basis pakket te houden. D.w.z.: Als Sparql een abbo aan zou bieden met exact hetzelfde pakket als ik nu heb maar dan zonder Fox, dan zou ik daar zo €5-10 extra voor betalen.
[ Voor 8% gewijzigd door Aaargh! op 15-02-2017 11:20 ]
Ik heb precies hetzelfde wat betreft dat Fox sport, heb er totaal niet om gevraagd.Aaargh! schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:19:
[...]
Ik had al premium, en dat heb ik nog steeds, omdat daar alle interessante zenders in zitten. Waar ik mee zit is dat er nu geld van mij richting Fox Sport gaat, iets waar ik het totaal niet mee eens ben. Nog erger is ik nu ook opgenomen wordt in de statistieken als Fox Sport abbonee, terwijl ik die zender nooit kijk.
Ik had graag extra betaald om Fox buiten het basis pakket te houden. D.w.z.: Als Sparql een abbo aan zou bieden met exact hetzelfde pakket als ik nu heb maar dan zonder Fox, dan zou ik daar zo €5-10 extra voor betalen.
Oh, geen idee of dat nog verschil maakt. Ik zit op hun eigen netwerk, wellicht verklaart dat het dan.Arjantje72 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:17:
[...]
Ik zit op het KPN netwerk, dat is weer anders dan hun eigen netwerk
Mijn factuur toont het volgende:
Factuurregels
Omschrijving Periode Van Periode Tot Ex.BTW BTW Totaal
Sparql Ontvanger
2017-01-01 2017-01-31 € 0,00 € 0,00 € 0,00
Glasvezel Internet 1000 Mbit
2017-01-01 2017-01-31 € 33,06 € 6,94 € 40,00
Korting op Sparql Basic
2017-01-01 2017-01-31 € -8,26 € -1,74 € -10,00
E-mailadressen
Online schijfruimte 5GB
Subdomein
Bellen Standaard
SIP account: 31365361783, telefoonnummer 0365361783
Sparql Basic
2017-01-01 2017-01-31 € 18,14 € 3,81 € 21,95
Dus per saldo 11,95 per maand voor Sparql Basic zonder HBO. Da's echt goedkoper dan 14,95 Basic met HBO. Maar genoeg daaarover nu, ik wil het er niet inwrijven.

Ik ook niet, maar voor mijn gevoel kreeg ik het er gratis bij :-)Arjantje72 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:22:
[...]
Ik heb precies hetzelfde wat betreft dat Fox sport, heb er totaal niet om gevraagd.
Sorry, bedoelde Fox Sports ipv Sport1Ruudmansky schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:01:
[...]
Precies: je hebt een aanvullende zender (Sport 1) genomen, vandaar dus.

Ah, kijk. Sport 1 is een extra zender en daar betaal je voor, vandaar dat ik dacht dat het daar aan lag.Arjantje72 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:50:
[...]
Sorry, bedoelde Fox Sports ipv Sport1
Fox Sport is wel 'gratis' in Sparql Basic... (al heb ik er niks aan
Verwijderd
Enige tijd geleden heeft u aangegeven dat u last heeft van lange haperingen bij het kijken van live televisie.
Nu vragen wij ons af hoe de televisie ontvanger met de Sparql ontvanger is verbonden.
Loopt de HDMI kabel van de Sparql ontvanger rechtstreeks naar de televisie? Of loopt deze nog via een mediacenter o.i.d.?
Mochten de haperingen blijven spelen dan stellen wij voor een monteur langs te sturen die de haperingen bij u op locatie komt onderzoeken. Met dit antwoord hoop ik u voldoende van dienst te kunnen zijn. Heeft u toch nog vragen of opmerkingen, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.
Hier precies hetzelfde , ook 8 euro per maand goedkoper uit.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:10:
Ik ben er dan nog het beste op vooruit gegaan.Ik had en heb Sparql Premium. Er gingen 3 zenders weg
zenders. En ik ging per maand € 8,- minder betalen.![]()
En dan het uitgebreide pakket dus incl. premium zenders
Verwijderd
Ik snap de hele discussie niet zo goed en zal uitleggen waarom?Aaargh! schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:44:
[...]
Tja, maar van HBO naar Fox Sport is natuurlijk geen alternatief, dat is een compleet ander product. Had dan OF het abbo goedkoper gemaakt zonder Fox of Film1 in de plaats gedaan.
Ik had een compleet pakket voor de abbo wissel, met HBO(had iedereen dus), Foxsport totaal, ziggo sport en premium. Ik betaalde voor dat pakket €121,95. (inclusief telefoon en 1000 mbit internet)
Nu heb ik pakket 3: Met film 1 en de rest zoals hierboven genoemd en betaal nu en dus zonder HBO en betaal nu €108,95. (met telefoon en 1000 Mbit internet)
Dus duidelijk goedkoper en probeer dit pakket maar eens bij een ander af te sluiten, zit je zo rond de €130,-
Verwijderd
Dan laat je hem toch buiten je favorieten en dan zul je sport nooit tegen komen. Maar mijn rekensom maakt toch duidelijk dat het voor de film en sport liefhebbers inderdaad goedkoper is.Aaargh! schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:44:
[...]
Tja, maar van HBO naar Fox Sport is natuurlijk geen alternatief, dat is een compleet ander product. Had dan OF het abbo goedkoper gemaakt zonder Fox of Film1 in de plaats gedaan.
Maar ik snap ook wel dat als je geen sport liefhebber bent er je wel voor moet betalen. maar ja zoals al is opgemerkt, je kunt het niet iedereen naar de zin maken.
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.
[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 15-02-2017 14:43 ]
Verwijderd
Ja dat heb ik ook en daar zit een probleem bij de M15. maar de techneuten van Tweak zijn daarvan op de hoogte. Bij mij heeft de monteur tests gedaan en blijkbaar zit daar een dingetje.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:38:
Hebben mensen, die de sparql m15 hebben, ook het volgenden problem? bij het vooruitspoelen van opnames, gaat het na zoveel seconden het beeld stil staan, en moet je vervolgens weer op play knop drukken, enzo herhalen tot je het reclame blok gehad hebt, had dit nooit met de m12 box gehad?
Verwijderd
En wat was de update dan?WhySoSerious? schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:31:
Vandaag weer een update gekregen van Tweak over de haperingen.
[...]
Was ik de eerste keer niet duidelijk? Meerdere posts achter elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.
[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 16-02-2017 09:32 ]
Het "dingtje" lijkt er ook te zijn bij gepauzeerde streams. Heb zelf geen opnemen pakket maar kan wel gebruik maken van pauzeren (dat overigens uberhaupt niet altijd goed gaat). Maar heen en weer spoelen in een stream vanuit de pauzestand moet je al helemáál niet proberen. Niet alleen gaat het op een gegeven moment hangen waarbij je weer zelf op de "play" toets moet drukken, maar hij springt op een gegeven moment zelfs van hot naar her (soms zelfs terug in de tijd, van vóór je gepauzeerd had).Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:43:
[...]
Ja dat heb ik ook en daar zit een probleem bij de M15. maar de techneuten van Tweak zijn daarvan op de hoogte. Bij mij heeft de monteur tests gedaan en blijkbaar zit daar een dingetje.
Verder wat betreft de discussie omtrent HBO versus Fox Sports:
Het is gewoon simpel. Het basic abbo is goedkoper geworden nadat HBO verdween. Daar heb je 'gratis' Fox Sports bij gekregen.
Had Tweak het wellicht nóg goedkoper kunnen maken door Fox Sports níet erbij te doen? Wellicht. Echter, Tweak heeft ook commerciele belangen. Bovendien zijn ze, net als álle andere providers, onder druk gezet om Fox Sports in het basispakket te zetten. Ben je het er niet mee eens? Succes met het vinden van een andere provider.die níet standaard Fox Sports biedt.
Oftewel, Fox Sports móest er sowieso in. Is dat hetzelfde als HBO? Nee. Maar zoiets als film1 standaard aanbieden ipv HBO kost Tweak óók extra geld, los van de vraag of ze daar de rechten toe krijgen van film1.
De enigen die je hier wat mij betreft boos op kan aankeken zijn de heren en dames van de contentmaffia, HBO en Film1 inkluis.
[ Voor 35% gewijzigd door eymey op 15-02-2017 15:02 ]
Ik wil wel extra betalen om het niet te krijgen.Ruudmansky schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:26:
[...]
Ik ook niet, maar voor mijn gevoel kreeg ik het er gratis bij :-)
Dat maakt geen ruk uit voor de inkomsten van Fox Sports... Ze krijgen 2 euro voor elke abonnee van Sparql, ongeacht of deze nu wel of geen Fox Sports kan ontvangen. Dat is de voornaamste reden geweest om Fox dan maar in het basispakket te gooien.Aaargh! schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:00:
[...]
Ik wil wel extra betalen om het niet te krijgen.
Doet er niet toe. Voor Fox Sports is het ook belangrijk hoeveel mensen hun zender kunnen ontvangen, ik wil niet bij die statistiek horen want het geeft de illusie dat er meer mensen op hun klote zender zitten te wachten dan dat daadwerkelijk het geval is.TagForce schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:03:
[...]
Dat maakt geen ruk uit voor de inkomsten van Fox Sports...
Ik denk dat het meer zegt wanneer heel NL die zenders kan ontvangen, maar niemand er naar kijkt, dan dat alleen de mensen die er ook echt naar willen kijken die zenders kan ontvangen. Qua kijkcijfer en adverteerderswaarde bedoel ik dan.Aaargh! schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:05:
[...]
Doet er niet toe. Voor Fox Sports is het ook belangrijk hoeveel mensen hun zender kunnen ontvangen, ik wil niet bij die statistiek horen want het geeft de illusie dat er meer mensen op hun klote zender zitten te wachten dan dat daadwerkelijk het geval is.
Maar goed, offtopic geneuzel
Ze zetten nu monteurs er op, weet niet of die het kunnen fixen.
Verwijderd
Tja dat doen ze al maanden, maar de monteurs hebben de oplossing niet hahaha. Ik heb op 7 februari 3 uur lang een monteur hier gehad, maar ja de haperingen zijn er nog steeds. Al moet ik zeggen dat het lijkt alsof het de laatste dagen minder aan het worden is.WhySoSerious? schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:47:
[...]
Ze zetten nu monteurs er op, weet niet of die het kunnen fixen.
Oké en die kwam ook speciaal voor de haperingen? Wat hebben ze gedaan dan? Dat ze over HDMI hebben snap ik niet.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:44:
[...]
Tja dat doen ze al maanden, maar de monteurs hebben de oplossing niet hahaha. Ik heb op 7 februari 3 uur lang een monteur hier gehad, maar ja de haperingen zijn er nog steeds. Al moet ik zeggen dat het lijkt alsof het de laatste dagen minder aan het worden is.
[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSerious? op 15-02-2017 20:09 ]
Ik heb alleen favo 1 ingesteld, maar land regelmatig in 3 of 4. Dan kom ik bijna niet meer terug.
Ik zou alle favorieten hetzelfde kunnen instellen, maar da's onzin.
on-topic: die fox rommel (sport? toch alleen voetbal!) mag er van mij ook af!
Verwijderd
Bij mij werken de favorieten prima. Ik herken niet wat jij beschrijft.jaro431 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:23:
Dus helemaal niemand heeft last van favorieten-keuze, die naar een andere favorieten-keuze schiet?
Ik heb alleen favo 1 ingesteld, maar land regelmatig in 3 of 4. Dan kom ik bijna niet meer terug.
Ik zou alle favorieten hetzelfde kunnen instellen, maar da's onzin.
on-topic: die fox rommel (sport? toch alleen voetbal!) mag er van mij ook af!
Verwijderd
Bij mij is de monteur en een techneut op afstand aan het kijken geweest waar de haperingen nu vandaan kwamen. Ze hebben alle bekabeling in mijn huis vervangen door Cat6. verder alle apparatuur vervangen en wat testen gedaan.WhySoSerious? schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:08:
[...]
Oké en die kwam ook speciaal voor de haperingen? Wat hebben ze gedaan dan? Dat ze over HDMI hebben snap ik niet.
Ik zit in een soort test bij hen en geef elke week de storingen door die ik heb ervaren. Mijn vrouw en ik houden deze bij. Ik heb wel het idee dat ze steeds dichter bij de oplossing komen. want de haperingen zijn echt een stuk minder dan twee weken geleden.
Waarschuwing nummer 3. Zie je PM. Wil je vanaf nu wel gebruik maken van de wijzig-knop?
[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 16-02-2017 09:37 ]
de enige hapering die ik op dit moment ervaar is als er een andere box opstart dan staat bij mij het beeld even 10 seconden stil maar als ik binnen die 10 sec zap gaat het beeld wel meteen lopen
[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 16-02-2017 13:08 ]
[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 16-02-2017 13:10 ]
Als dat zo is, dan heb je dus een 'correcte' aansluiting (met als het goed is ook goede IGMP snooping en zo). En zou dit fenomeen zich misschien per se voordoen als gevolg van iets in je eigen netwekr.
Als het haperen reproduceerbaar is door het starten van een andere box, dan vraag ik me af of dit fenomeen zich ook 'breder' voordoet, dus bijvoorbeeld boxen van andere abonnees op dezelfde Area- of zelfs City-pop...... Heb absoluut geen idee hoe het multicast netwerk van Tweak in elkaar zit, maar ik probeer mee te denken
[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 16-02-2017 13:28 ]
Verwijderd
Als er nu of vroeger delay lijkt te zitten, dan vraag ik me sowieso af of het hele live TV gebeuren niet nodeloos ingewikkeld in elkaar zit, met bv .buffering (wat ook fout kan gaan).
Verwijderd
Er hoeft ook maar een heel klein beetje verschil tussen te zitten om het als een echo te ervaren.
Als het nu al gebeurd dan is het minder dan een kwart seconde gok ik zo...Misschien nog wel minder.
En dat kan ik ook alleen maar horen omdat mijn woonkamer en slaapkamer naast elkaar zijn.
Het was trouwens ook iets dat me toevallig opviel. Niet dat ik dat nu dagelijks ga bekijken of zo.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2017 15:19 ]
Dat heb ik een hele tijd geleden ook gehad, lag toen aan een switch.Mr-D. schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:12:
[mbr]*knip*. Offtopic.[/]
de enige hapering die ik op dit moment ervaar is als er een andere box opstart dan staat bij mij het beeld even 10 seconden stil maar als ik binnen die 10 sec zap gaat het beeld wel meteen lopen
De vraag is eerder waar je zelf stond/zat? Geluid gaat niet zo snel, en de afstand kan al een groot verschil uitmaken.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:59:
Er hoeft ook maar een heel klein beetje verschil tussen te zitten om het als een echo te ervaren.
Als het nu al gebeurd dan is het minder dan een kwart seconde gok ik zo...Misschien nog wel minder.
En dat kan ik ook alleen maar horen omdat mijn woonkamer en slaapkamer naast elkaar zijn.
Met mijn audio systeem die zowel in de woonkamer als in de keuken geluid geeft kan ik door het zetten van 1 stap. Het geluid synchroon ontvangen of een echo krijgen.. Dus tenzij je exact in het midden stond. Kun je dus geen oordeel vellen over eventuele vertragingen tussen de boxen..
Verwijderd
En natuurlijk, in een groot huis kan dat zeker wel verschillen. Maar ik heb het over mijn kleine huissie waar ik dan ook nog in het midden sta. Daar baseer ik dat dus op. Ik ga heus niet op zo'n manier reageren als ik in een groot huis verschil zou horen als de decoder op zolder knalhard staat en die beneden op dezelfde zender.
Mijn huis is ook niet zo groot. Tussen keuken en woonkamer radio is dat hooguit 10 meter. en dan hoor je het verschil al. De Multicast stream is namelijk voor alle devices gelijk. Dus de verschillen moeten of door de TV komen, of de afstand, of de verwerking door de boxen. (en deze zijn bij de meeste Sparqelaars hetzelfde)Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:16:
Oké, niet zo snel, maar zo langzaam gaat geluid nou ook weer niet.Ik zei al dat mijn woonkamer en slaapkamer naast elkaar zijn. Daar heb ik allemaal echt wel rekening mee gehouden hoor. En voor de goede orde dan : Ja, ik stond in het midden.
De tv's staan hier zo'n 5/ 6 meter bij elkaar vandaag denk ik.
En natuurlijk, in een groot huis kan dat zeker wel verschillen. Maar ik heb het over mijn kleine huissie waar ik dan ook nog in het midden sta. Daar baseer ik dat dus op. Ik ga heus niet op zo'n manier reageren als ik in een groot huis verschil zou horen als de decoder op zolder knalhard staat en die beneden op dezelfde zender.
Ik had al in een eerdere post aangegeven dat deze freeze vanuit mijn switch komt heb ook zeker $4 betaald voor deze USBpowered switch deze had ik nog liggen van een ander project en door aanpassingen in mijn eigen net had ik nog maar een poort vrij voor iptv dus ik heb er dan ook geen probleem mee
Kan nu wel meteen zien wanneer de tv boven aangaat
Verwijderd
Hallo,Mr-D. schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 18:47:
Nou dan maar weer on topic
Ik had al in een eerdere post aangegeven dat deze freeze vanuit mijn switch komt heb ook zeker $4 betaald voor deze USBpowered switch deze had ik nog liggen van een ander project en door aanpassingen in mijn eigen net had ik nog maar een poort vrij voor iptv dus ik heb er dan ook geen probleem mee
Kan nu wel meteen zien wanneer de tv boven aangaat
Ik heb hetzelfde verschijnsel gehad en gebruikte toen TP-switch. Nu ik de netgear GS105e switch gebruik heb ik dat niet meer. Wat ik nu ook gedaan heb is één STB rechtstreeks in de Fritz! en de andere drie gaan via de switch. Maar wat ik zie is dat alle STB"s nog steeds een freeze hebben. Zowel de STB's aangesloten op de switch als de rechtstreeks aangesloten STB op de Fritz!. Ik zie geen verschil.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2017 19:24 ]
Ik heb de SD van Tweak gemaild (op zondag pas om 12:00u open) en wacht hun reactie af....
[ Voor 22% gewijzigd door Jan Driebeen op 19-02-2017 10:43 . Reden: Ben niet de enige met dit probleem ]
[ Voor 4% gewijzigd door WhySoSerious? op 18-02-2017 23:25 ]
Hier in Almere Parkwijk het zelfde. Kan geen opnames meer bekijken. Uizending gemist geeft ook een zwart beeld. Pauzeren in live TV uitzendingen werkt niet meer, uitzending beeld blijft gewoon doorlopen.Jan Driebeen schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:38:
Ik kan sinds vanavond geen opgenomen programma's meer afspelen, heb abox en Zyxell reeds gereset zonder resultaat. Nog meer mensen hier last van (Almere-stad)?
Als het wel zou werken dan schiet het pauzeren en afspelen in eens door naar de live TV uitzending, dus heb ik alsnog een stuk gemist. Ik heb de fritzbox met het M15 Sparqlkastje. Kortom het Sparql gebeuren is heel slecht
[ Voor 5% gewijzigd door Mr-D. op 19-02-2017 10:02 ]
Verwijderd
Klopt.Jan Driebeen schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:38:
Ik kan sinds vanavond geen opgenomen programma's meer afspelen, heb abox en Zyxell reeds gereset zonder resultaat. Nog meer mensen hier last van (Almere-stad)?
Ik heb de SD van Tweak gemaild (op zondag pas om 12:00u open) en wacht hun reactie af....
Ook film1 ondemand werkt niet
Ik heb hier gisterenmiddag over gebeld.
Het was bekend en ze zijn er mee bezig.
Aangezien het nu blijkbaar nog steeds niet werkt, zal er morgen wel naar gekeken worden
Net ff getest met de andere tv-kastjes, blijkt het nu plots wel weer te werken. Probleem (opname niet te bekijken) bij mij is dus opgelost.Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:48:
[...]
Klopt.
Ook film1 ondemand werkt niet
Ik heb hier gisterenmiddag over gebeld.
Het was bekend en ze zijn er mee bezig.
Aangezien het nu blijkbaar nog steeds niet werkt, zal er morgen wel naar gekeken worden
Verwijderd
Maar goed, die korting maakt voor mij het Premium pakket juist ook prima van prijs.Ruudmansky schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:13:
Haha, ja inderdaad. Met dien verstande dat jij betaalt voor een premium pakket waar ik geen brood in zie. Ik kijk toch al nauwelijks TV en om nou meer te gaan betalen voor nog meer zenders die ik niet kijk...
Dus of ik nou zoveel meer betaal voor een aantal zenders die ik alleen kan zien met dat pakket?
En ik kijk wel graag en vrij veel tv. En hij staat ook vaak op de achtergrond aan.
Ik betaal € 60,95 per maand voor mijn hele 3 in 1 pakket. Dus € 20,95 voor het tv gebeuren met 2 decoders.
Min die ene decoder betaal ik nu dus voor het tv pakket met Premium met iets van 125 zenders € 16,95
Nah, vind ik niet veel om in ieder geval een aantal zenders die ik beslist wil hebben te kunnen zien.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2017 00:39 ]
had gisteren ook zowaar haperingen ben dus benieuwd wat ze vandaag gaan doenWhySoSerious? schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:19:
Vanavond tijdens Wie is de Mol weer veel haperingen. Toen maar verder gezien via Ziggo, want de analoge basiszenders zijn gelukkig nooit afgesloten hier. Maandag komt er een monteur langs voor de haperingen, ben benieuwd wat die gaat doen.
Gisteravond heb ik geen enkele hapering gehad.
Andere dus weer wel.
Dit lijkt mij lastig op te lossen voor tweak.
Het is niet structureel.
Dat maakt het toch moeilijker
Modem heeft wel een IP. telefoon registreerd niet en pingen naar Google werkt ook niet
edit: 12:08 contact gehad met tweak was geen storing bekend nadat hij even contact had gehad met technische dienst zagen ze een storing en voor we het gesprek afgrond hadden kreeg hij al een melding dat het opgelost moest zijn en dat was ook zo.
tweak aan de telefoon krijgen koste meer moeite
[ Voor 107% gewijzigd door hjvg op 20-02-2017 12:10 ]
Dit topic is gesloten.