Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:23
kmichael schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 23:19:
[...]

gaanik gebruikt IPv4.

Ik zou wel eens IPv6 willen proberen op 1 pc.
Kan dit ook met een windows 10 pc achter een router zodat andere apparatuur gewoon IPv4 blijven gebruiken ?
op ip4 blijf je altijd bereikbaar maar uitgaand neemt hij toch vaak ipv6

maar dit is niet nodig want had nl verwacht dat jij al op ipv6 zat ivm je goede resultaten
die ik alleen met ipv6 haal en niet met ip4 dus hier zit het "probleem dan ook niet

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:11
Ik heb nu een maand Tweak met een Fritz5490 @ 100/100

Werkt pefect.

Zodra ik IPV6 aanzet gaat het nog wel prima, ik merk wel dat google en facebook langer doen over het laden, maar dat ligt aan google/facebook.

Ik een paar keer opgemerkt dat een ping naar mijn gateway (dus mijn fritz) via 1 gbit lan (normaal 1ms) nu fluctueerde tussen de 10 a 60. Ik ping dan ipv4 en ipv6 maar geen verschil het blijft fluctueren.

Na het uitschakelen van IPV6 is de ping direct 1ms.

Ik heb nu IPV6 uit staan, maar ik ga er wel weer een keertje naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:38
eymey schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 22:18:
Ik zag het net ook! Kreeg een mailtje van de 7490. Band steering zit ik idd op te wachten, als het goed werkt. Niemand meer uitleggen waarom ik nu twee wifi ssid's heb en welke ze dan moeten pakken.

Hopen dat die feature ook snel naar mn 1750e repeater komt :-)

Ben wel benieuwd of hij mn instellingen voor sparql heel laat als ik update.
Ik had geen issues met de update. Sinds kort voor 100% over zyxel staat nu uit. (Er was 1 switch defect/niet in staat om igmp3 snooping te doen)
Voor bandsteering is op beide banden dezelfde ssid nodig. Ik heb dit altijd al gehad en de Apple devices connecten altijd al op 5ghz, dus daar geen verbeteringen voor mij....

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen IPv4 en IPv6 en wat is het voordeel ten opzichte van elkaar? Waarom zou je IPv6 gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IPv6 is de opvolger van het IPv4 protocol.

Misschien is een link aar de openingspost van het volgende topic het meest duidelijk:
TrailBlazer in "Het grote IPv6 topic"

Kort gezegd komt het erop neer dat, vroeger of later (en dit wordt al een hele poos geroepen maar begint nu toch echt wel steeds mee rrealiteit te worden) alle IPv4 adressen 'op' zijn en regionale verdelers van IP-adressen (zoals RIPE bij ons) helemaal geen grote blokken adressen meer aan nieuwe of snel groeiende partijen zoals Tweak kunnen geven en die bv. gedwongen worden om op termijn klanten geen publiek IPv4 adres meer te geven maar achter NAT te gooien.

Met IPv6 is dit allemaal voorbij en kan zelfs iedere computer wereldwijd (of in ons melkwegstelsel :P ) weer een publiek routeerbaar IPv6 adres krijgen, dus ook de computers achter een router.

Voor jou als klant is IPv6 op dit moment nog niet zo heel hard nodig, tenminste niet zolang alle sites die jij interessant vindt ook nog via IPv4 routeerbaar zijn.

Voor mij is IPv6 wél interessant omdat ik ook in de ICT werkzaam ben en het hebben van een IPv6 prefix thuis fijn is om me ook meer in de materie te kunnen verdiepen en er ook ervaring mee op te doen.

Van mij mag Tweak het dan ook zo snel mogelijk 'native' aan gaan bieden (liefst Dual Stack met een publiek IPv4 adres).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:37
vandaag nog eens wat testen gedaan maar kan nog niet zeggen dat ik het gevonden heb.

FB5490 ipv6 aan op Always use a native IPv4 connection (recommended)
hier test gedaan http://test-ipv6.com/ hij zit ip 6 alleen hij zegt dat de dns traag is

ziggo site en kpn site testen gedaan rond de 500 - 600mbit down tot de testen (dus nog geen full speed maar het lijkt er meer op echter 4 van de 5 testen halen het eind niet en eindigen met een error
onsbrabantnet test blijft gewoon de maximale snelheid halen

dus kan niet zeggen dat de verbinding stabieler word van ip6 aan. maar de speedtesten halen wel iets meer snelheid.

terug naar ipv4
ziggo en kpn site gaan terug naar hun cap van 50-60mbit maar geen foute testen er meer tussen
onsbrabantnet gewoon zoals altijd maximale snelheid

heb onder tussen ook een mail naar tweak gedaan met de vraag waar dit probleem met de speedtesten aan zou kunnen liggen.

wat mij veder ook opvalt en het maakt niet uit met welke ip settings ik dat doe dat gewone internet downloads heel erg op en neer gaan in snelheid onder het downloaden. dit zie ik soms ook terug in de snelheids testen op die 3 sites dat er in eens even een drop in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook nog even een update m.b.t. mijn Sparql ervaringen tot nu toe:

Helaas nog helemaal geen antwoord van Tweak gehad op mijn ticket met daarin het verzoek om mij een M12 te leveren ivm. de freezes en de afstandsbediening met meer functionaliteit.

Maar gek genoeg hebben we inmiddels al een paar avonden helemaal geen last meer gehad van deze freezes :o. Heel af en toe nog wel de kleine micro-hikjes in het geluid, maar ook die zijn maar zeer sporadisch.

EN, met betrekking tot het makkelijk schakelen tussen radio en tv (wat met de M12 afstandsbediening kan): Ook als ik de M12 opgeef in Logitech "MyHarmony" (de insteldienst die bij de systemen met een hub ), krijg ik geen losse "radio/tv" knop te zien.

Maar: Ik heb ook nog een oude Logitech Harmony 555 liggen! Het is me al eerder opgevallen dat de database bij die oudere lijn afstandsbedieningen bij sommige apparaten meer knoppen kent dan de nieuwere software. Dus ik stelde de M12 op die afstandsbedienign in en, waarempel: Een "TV/radio" toggle! En die werkt dus ook gewoon fantastisch op de M15 :D.

Zitten op dit moment ook midden in een verbouwing dus ik heb nog even geen tijd gehad om nu ook de "radio luisteren" activiteit in m'n harmony met hub te veranderen, maar het leren van de tv/radio knop op de oude harmony aan de hub ging iig ook prima :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:50

odan

The dark side is within all!

overstap gaat niet helemaal vlekkeloos helaas. vanmorgen de monteur langs gehad met alle onderdelen, maar er kwam geen signaal binnen op glas.Hij dacht zelf dat de overzetting in de wijkkast nog moest gebeuren.

Maar kreeg zojuist telefoon dat er morgen iemand van regge fiber langs komt.

Dus nog even mobiel abbo gebruiken voor internet...

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 07:54
odan schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:17:
overstap gaat niet helemaal vlekkeloos helaas. vanmorgen de monteur langs gehad met alle onderdelen, maar er kwam geen signaal binnen op glas.Hij dacht zelf dat de overzetting in de wijkkast nog moest gebeuren.

Maar kreeg zojuist telefoon dat er morgen iemand van regge fiber langs komt.

Dus nog even mobiel abbo gebruiken voor internet...
Ik had precies het zelfde. Reggefiber heeft de dag erop het 'probleem' verholpen en de verbinding werkt nu perfect. Helaas wel 2x zelf moeten bellen, en het beloofde belletje terug kwam maar niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
Iemand hier waarbij het internet er ook uit ligt? (omgeving dronten). De mijn tweak pagina geeft ook een 503.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
oke blijkbaar had ik te veel vertrouwen in de tweak helpdesk.

dat kreeg ik dus terug van de helpdesk naar dat ze me vroegen een keer op speedtest.net te testen en toen ik zei dat daar de snelheid tegen de max aan zat
Goed om te horen dat u op speedtest.net wel de juiste snelheden behaald.
Dat betekent dus dat uw verbinding goed werkt! Wellicht zou u eens contact op moeten nemen met KPN en/of Ziggo en ze vertellen dat hun speedtest niet deugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Geen probleem ook vanmorgen niet
speeder1988 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 00:46:
Iemand hier waarbij het internet er ook uit ligt? (omgeving dronten). De mijn tweak pagina geeft ook een 503.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
Mr-D. schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:45:
Geen probleem ook vanmorgen niet

[...]
Het stond vannacht later dan mijn post al op de website van Tweak dat er problemen waren. Deze waren rond half 6 vanochtend opgelost. Heeft toch 5 uur geduurd voor alles weer functioneerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaa juist er waren problemen vannacht/ ochtend. Vandaar dat de tv bij mij waarschijnlijk raar deed vannacht.
Maar dat was niet zozeer met internet. Er stond (staat er nu nog trouwens):
Netwerkstoring 7 februari
Door een storing in onze redundant uitgevoerde verbinding naar Dronten, zijn een aantal diensten onderbroken. Het gaat onder meer om:

-Hosting services (mail en dergelijke)
-TV opnames
-Sparqlbox menu’s
Update 5:45: de storing is opgelost

Onze excuses voor het ongemak.
Redundant? Zou je toch denken dat dat daarmee niet zo snel zou gebeuren.
Extra lijn is een inbel-verbinding of zo? :+ Afijn, alles werkt ook allang weer. d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Tja 2 lijnen is redundant maar als ze op hetzelfde uitkomen waar de storing zit
Maar kan gebeuren toch en ze hebben het opgelost

[ Voor 1% gewijzigd door Mr-D. op 07-02-2017 19:54 . Reden: zoals altijd een typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_nomercy
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Internet heb ik geen probleem mee (enkel die storing van vannacht die overigens al om 00:30 begon want ik was nog wakker)
Internet loopt als een speer : http://www.speedtest.net/result/6033703174.png

Sparql worden we wel verdrietig van.
zit weer over updatete zeuren maar krijg uiteindelijk foutmelding:
"Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het upgraden. probeer het aub opnieuw"
Nou tot ik een ons weeg maar wil niet.

In het begin leek het leuk te gaan met Sparql maar daar ben ik nu snel van terug.
Veel hangers en regelmatig resetten van de box. mist zoveel van programma's dat ik er bijna aan ga denken om contract maar te laten ontbinden door in gebreke stelling.

Die app is ook al zo oud als de weg naar Rome en word ook nooit geupdate zins 2014 :-s

Draait nu op FW 2010.7008.2767.1
waar kan je ergens wat lezen wat de updates inhouden en waar kan ik controleren of dit de meest recente update is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj_nomercy schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:13:
...Sparql worden we wel verdrietig van.
zit weer over updatete zeuren maar krijg uiteindelijk foutmelding:
"Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het upgraden. probeer het aub opnieuw"
Nou tot ik een ons weeg maar wil niet.

In het begin leek het leuk te gaan met Sparql maar daar ben ik nu snel van terug.
Veel hangers en regelmatig resetten van de box....

...Draait nu op FW 2010.7008.2767.1
waar kan je ergens wat lezen wat de updates inhouden en waar kan ik controleren of dit de meest recente update is ?
Misschien eens een andere box vragen? Ik heb er twee, en eigenlijk nooit problemen mee.
En wat voor Firmware versie noem je daar eigenlijk? :? Is dat wat er op jouw Sparql box draait?
Dat lijkt me een oude. Bij mij is het 2500.6451.17409.1 En dat zou het bij jou ook moeten zijn
neem ik maar aan. :) Maar misschien is dat ook de update die blijft mislukken?

Misschien moet je die Sparql box eerst eens een Facory Reset geven
zoals deze beschrijving in 5 stappen op de Tweak/ Sparql site van Mr-D.

p.s.: Die app doet het verder prima toch? Bij mij wel tenminste. Dus laat ze daar nou maar afblijven. ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 12:54

Zorian

What the fox?

Afgelopen avond lag alles hier plat door die storing inclusief het internet.
Nu begint het gedonder dus weer. Klapt er net uit en alle diensten zijn weg. Herstarten van modem doet niks. Wat is er toch gaande bij Tweak?

[ Voor 8% gewijzigd door Zorian op 08-02-2017 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm...Nah ja, internet doet het hier wel. Tv doet het ook wel maar de info onder in beeld komt er
of helemaal niet, of zonder het plaatje wat er bij hoort. Blijkbaar is er wel weer iets aan de hand.....

En gewoonlijk kon ik deze pagina ook op de computer bereiken: http://185.6.48.3:8808/client-portal/device/
Daar kun je dan verder niet veel mee. 8) Wist ik door de 'abox handigheidjes' op een van die pagina's van
Mr-D. :) Maar de ene keer kwam er de overlay voor NPO1 te staan als ik het me goed herinner. En laatst
toen ik het weer eens probeerde vroeg ie naar mijn klantnummer en pincode. Maar die is nu helemaal niet
te bereiken. En daar komt wel gedeeltelijk die info bij het tv beeld vandaan dacht ik. Is nu niet te vinden.....

En 'Mijn Tweak' is ook niet te bereiken. Er lijkt weer hetzelfde aan de hand als gisternacht/ ochtend....
503 Service Unavailable

No server is available to handle this request.
Volgende redundant verbinding graag een andere kant langs. :+

Edit: Vanaf vlak na 4:00 lijkt alles er weer te zijn. Nou fijn hoor......Ik ga pitten. :)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
Onderhoudsmelding

Morgennacht wordt mijn server fysiek verhuist naar een datacenter in Amsterdam dus de tips website kan tijdelijk niet bereikbaar zijn ook ivm aanpassingen van de dns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Nooit echt eerder problemen gehad met de Abox...

Maar zojuist krijg ik na 5 - 10 mins tv kijken een vastlopend beeld. Ff van zender wisselen doet de stream (lijkt wel) herstarten en kan ik weer kijken...

Maar even zien of een reset van dat kreng helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:15
Hallo mede tweakers.

Ik ben sinds vandaag trots lid van Tweak nou heb ik alleen wel een vraagje.
Als ik een speedtest via de ziggo site of via de kpn site doe haal ik max 70mbps via elke andere speedtest haal ik +-950mbps.

Hoe kan het dat de Ziggo en KPN speedtest zo'n raal resultaat geven ?

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr-D.
Lees ff een paar bladzijdes terug je bent niet de enige
Dracoz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:05:
Hallo mede tweakers.

Als ik een speedtest via de ziggo site of via de kpn site doe haal ik max 70mbps via elke andere speedtest haal ik +-950mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Hallo mede tweakers.

de reactie van tweak is mail kpn/ziggo en vertel ze dat hun speedtest niet klopt. maar ja dat is natuurlijk onzin omdat er mesen zijn die hem wel goed kunnen testen daar.

trouwens gisteravond heel even voor het eerst stoterig in het beeld na een laptop uit gezet te hebben die windows updates aan het zoeken/downloaden was was het weer goed.

maar vanavond op rtl 4 en 5 echt meerdere keren lange freezer op andere zenders lijkt het beter maar. vandaag staat er na mijn weten niets te downloaden ofzo

oke alle zenders hebben vanavond niet echt zin hier bij mij alleen maar haperingen nu weet ik in iedergeval wel waar iedereen het over heeft.

(regio koekange)

[ Voor 8% gewijzigd door hjvg op 08-02-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hallo mede tweakers.

Omdat je een test doet /in het netwerk van KPN of Ziggo/ en dat er ergens daartussen vertraging zit.

Als ik KPN of Ziggo was dan zou ik er geen energie in steken om er voor te zorgen dat mijn speedtest server *vanaf een andere ISP* enorm snel is. Bijvoorbeel door maar een gigabit aan bandbreedte naar het internet toe beschikbaar te stellen.

Wat haal je op realistische tests, zoals die van DSL Reports?
Speedtest test alleen een server "zo dicht/snel mogelijk" bij jouw modem. Ik gebruik graag het internet ipv de speedtest server van mijn ISP :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Amen, @Androde.

Tweak heeft, in de mail die een paar posts eerder werd geciteerd, gewoon gelijk. Als je bij andere speedtest servers wél de volle snelheid maakt, dan is er met je internetverbinding dus gewoon niets mis, punt uit!

Dat het dan naar de Operator/KPN of Ziggo speedtests langzaam gaat is jammer, maar kan aan diverse dingen liggen. De peering met die partijen, knijpen (bewust of onbewust) door die partijen van speedtests van buiten hun netwerk of het totaal van alle speedtests bij elkaar, you name it.

In ieder geval, eventueel op de peering na, geen dingen waar Tweak verder iets aan kan doen. Dat er zo schamper gedaan wordt over het niveau van de helpdesk terwijl het wat mij betreft gewoon een correcte mail is, verbaast me.

(en nee, ik werk niet voor Tweak. Ik probeer gewoon realistisch te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 21:54
Iemand anders ook al geen internet in omgeving twente?
Of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 12:54

Zorian

What the fox?

En dat is de 3e nacht op rij dat alles eruit sodemietert. Ik ga maar eens een klacht indienen want dit gaat nergens meer over. Regio Dronten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
Ik weet niet wat ze bij Tweak aan het doen zijn maar dit is al de derde nacht rond 00.00 uur dat het internet eruit vliegt. Eergisteren voor het eerst 5 uur eruit. Gisteravond ook een paar uur. Zojuist vliegt hij er weer uit en direct weer de 503 op de MijnTweak pagina.

1x is ok
2x is bijzonder vervelend
3x is belachelijk
(omgeving Dronten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F3Nd3R
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 18:47
Hier ook down.

Omgeving Dronten.

Ook drie nachten op rij rond hetzelfde tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
Zojuist maar een klacht gestuurd per email. Ziet ernaar uit dat dit weer lang gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
donnie1992 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 23:23:
Of ben ik de enige?
Regio Dronten toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd. In Almere totaal geen problemen ervaren.

Zelfs TV lijkt de laatste paar dagen een stuk stabieler (ook tijdens heavy speedtesting :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Hier Enschede, binnen de singel. Geen issues.
Of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Of ben ik de enige?
Nergens last gehad in Wierden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:23
Afgelopen maandag aangesloten op 1000mbit. (Almere, kwam van Telfort 50mbit). Erg tevreden alles werkt perfect (heb geen tv, tv is zooooo 2016). Ook de meegeleverde Fritzbox werkt goed. Zelfs op 2de etage haal ik op een budget laptop met budget wifi kaart 30mbit up en down, wat ik prima daarvoor vind...

Enige minpuntje is dat de newsservers maar tot 200mbit ondersteunen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
KarlMarX schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:05:
Afgelopen maandag aangesloten op 1000mbit. (Almere, kwam van Telfort 50mbit). Erg tevreden alles werkt perfect (heb geen tv, tv is zooooo 2016). Ook de meegeleverde Fritzbox werkt goed. Zelfs op 2de etage haal ik op een budget laptop met budget wifi kaart 30mbit up en down, wat ik prima daarvoor vind...

Enige minpuntje is dat de newsservers maar tot 200mbit ondersteunen ;-)
200 Mbit?

Als ik alleen Tweaknews gebruik hark ik spul naar binnen met 830+ Mbit.
40x SSL

Met nog een abbo erbij haal ik 980 a 1005 Mbit >:)

[ Voor 4% gewijzigd door kmichael op 09-02-2017 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen dinsdag de tweak monteur hier geweest en alles is nu cat6, maar zoals iedereen al dacht, het probleem van haperingen was niet opgelost. Hij heeft alle hardware inclusief de Fritz! vervangen. Hij heeft steeds contact met een technische medewerker van Tweak om test uit te voeren. Bleek niet stabiel te werken. De monteur zag nu zelf ook dat het zappen een ramp was en ook de haperingen volgde elkaar in rap tempo op.
Toen kwam een techneut van Tweak op het idee om op mijn boxen de fastleave aan te zetten( doen ze blijkbaar op afstand). Nou jullie geloven het niet, maar de hele woensdag en donderdagochtend geen haperingen geconstateerd en het zappen gaat nu ook als de brandweer. De conclusie is waarschijnlijk, zoals de monteur het uitlegt dat de boxen niet in staat zijn om de 100 mbit voor zijn kiezen te krijgen en te verwerken.
Ik ga het nu verder testen en kijken of de problemen nu wegblijven. Ik zal updates geven aan de techneut van tweak. Toch de M15 boxen die te traag zijn, denk ik!
Hij vertelde overigens ook dat de M12 boxen er nog zijn, die kunnen op verzoek geleverd worden. Hij gaf toe dat deze inderdaad wat sneller zijn. Wat hen wel verbaasd is dat het opname pakket en pauzeren bij mij altijd goed gefunctioneerd heeft. Hij heeft wat opname testen gedaan en speelde het zonder problemen af. Dit was ook weer een raadsel. Er blijkken juist veel problemen met opname en pauzeren te zijn, alleen niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmichael schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:11:
[...]

200 Mbit?

Als ik alleen Tweaknews gebruik hark ik spul naar binnen met 830+ Mbit.
40x SSL

Met nog een abbo erbij haal ik 980 a 1005 Mbit >:)
Met welk programma hark jij het dan naar binnen, ik kom met spotnet niet verder dan 400 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:30:
[...]

Met welk programma hark jij het dan naar binnen, ik kom met spotnet niet verder dan 400 mbit.
Newsbin zie topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

En de handtekening van Mr-D. (T&T).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:26:
...De monteur zag nu zelf ook dat het zappen een ramp was en ook de haperingen volgde elkaar in rap tempo op.
Toen kwam een techneut van Tweak op het idee om op mijn boxen de fastleave aan te zetten( doen ze blijkbaar op afstand). Nou jullie geloven het niet, maar de hele woensdag en donderdagochtend geen haperingen geconstateerd en het zappen gaat nu ook als de brandweer. De conclusie is waarschijnlijk, zoals de monteur het uitlegt dat de boxen niet in staat zijn om de 100 mbit voor zijn kiezen te krijgen en te verwerken.
Ik ga het nu verder testen en kijken of de problemen nu wegblijven. Ik zal updates geven aan de techneut van tweak. Toch de M15 boxen die te traag zijn, denk ik!
Hij vertelde overigens ook dat de M12 boxen er nog zijn, die kunnen op verzoek geleverd worden. Hij gaf toe dat deze inderdaad wat sneller zijn...
Ik was al benieuwd naar je bevindingen. :)
Achteraf gezien had het dus ook zonder hardware en kabel swap gekund. 8) Maar mooi dat het nu
wel goed werkt. Ben ik wel benieuwd wat 'fastleave' met het feit dat die box geen 100 Mb aankan
heeft te maken? Dan blijven er geen meerdere streams tegelijk meer lopen of zo?
Maar afijn, hopelijk kunnen ze het dan bij iedereen met problemen zo oplossen.

Jaaa zie je wel, die m12 boxen zijn echt wat beter. Rare keus van ze dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ken die, alleen dat werkte niet lekker vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:37:
[...]

Ik was al benieuwd naar je bevindingen. :)
Achteraf gezien had het dus ook zonder
hardware en kabel swap gekund. 8) Maar mooi dat het nu wel goed werkt. Ben ik wel benieuwd
wat 'fastleave' met het feit dat die box geen 100 Mb aankan heeft te maken? Maar afijn,
hopelijk kunnen ze dat bij iedereen met problemen zo oplossen.

Jaaa zie je wel, die m12 boxen zijn echt wat beter. Rare keus van ze dan....
Ja wat fastleave is weet ik ook niet precies. (Fastleave staat nu aan en zorgt ervoor dat de stb niet de vollen 100mb voor zijn kiezen krijgt en daardoor blijft hangen) Dit is wat de monteur mij appt over fastleave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:40:
[...]

Ja wat fastleave is weet ik ook niet precies. (Fastleave staat nu aan en zorgt ervoor dat de stb niet de vollen 100mb voor zijn kiezen krijgt en daardoor blijft hangen) Dit is wat de monteur mij appt over fastleave.
is fastleave in optie die je zelf kunt aanpassen in de abox? of is dit iets wat gedaan moet worden vanuit tweak?

heb al even snel in mijn m15 gekeken maar zag de optie nog niet staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hjvg schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:43:
[...]

is fastleave in optie die je zelf kunt aanpassen in de abox? of is dit iets wat gedaan moet worden vanuit tweak?

heb al even snel in mijn m15 gekeken maar zag de optie nog niet staan
Nee doen ze op afstand is mij verteld. Maar weet er het fijne ook niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie de optie fastleave wel op mijn Zyxel staan bij de IGMP instellingen. En er staat ook een vinkje bij aan.
Maar ik wist niet dat dat per Sparql box dan ook nog ingesteld moest/ kon worden.

Edit: Dat was uit mijn hoofd. 'Fast Leave Enable' staat er eigenlijk. :) Waar een vinkje bij aan staat.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2017 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22
Klinkt als wat MikroTik "quick-leave" noemt.
quick-leave (yes|no) : specifies action on IGMP Leave message. If quick-leave is on, then an IGMP Leave message is sent upstream as soon as a leave is received from the first client on the downstream interface. Use set to yes only in case there is only one subscriber behind the proxy.
Sowieso is het raar om fast leave op de box niet aan te zetten, zou wellicht eerder een instelling op de router kunnen zijn en daarmee krijg je problemen als je meer dan 1 receiver in je netwerk hebt (dan zou een kanaal dat op beide receivers actief is, verdwijnen zodra 1 receiver wegzapt).

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:49:
Ik zie de optie fastleave wel op mijn Zyxel staan bij de IGMP instellingen. En er staat ook een vinkje bij aan.
Maar ik wist niet dat dat per stb dan ook nog ingesteld moest/ kon worden.
Oke, ik heb een fritz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nescafe schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:50:

[...]

Sowieso is het raar om fast leave op de box niet aan te zetten, zou wellicht eerder een instelling op de router kunnen zijn en daarmee krijg je problemen als je meer dan 1 receiver in je netwerk hebt (dan zou een kanaal dat op beide receivers actief is, verdwijnen zodra 1 receiver wegzapt).
Geen idee, dat is wat hij mij vertelde. Ik heb een Fritz! en die optie zie ik daar in elk geval niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:39

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

nescafe schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:50:

[...]

Sowieso is het raar om fast leave op de box niet aan te zetten
Volgens mij is kan dat ook geen setting zijn op box zelf. Die doet gewoon een multicast leave/join wanneer je van zender wisselt, waarom zou ie wachten ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:22
Bedankt voor het delen! Super!

Ik weet niet zeker of 100mbit+ verkeer de oorzaak is van de "kleine haperingen". Ik heb een EdgeRouter Lite en ik zie in de bandwidth monitor dat de "vorige zender" direct stopt tijdens het zappen (dit was voor december 2015 echter niet het geval, heb toen gemeld bij Tweak). Er stroomt dus maar ~15mbit IPTV verkeer vanuit de wijkcentrale, over de router naar de Spaql box. Toch heb ik last van ~3 haperingen per uur. Heb jij helemaal geen hikjes meer? Dat zou geweldig zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:26:
Afgelopen dinsdag de tweak monteur hier geweest en alles is nu cat6, maar zoals iedereen al dacht, het probleem van haperingen was niet opgelost. Hij heeft alle hardware inclusief de Fritz! vervangen. Hij heeft steeds contact met een technische medewerker van Tweak om test uit te voeren. Bleek niet stabiel te werken. De monteur zag nu zelf ook dat het zappen een ramp was en ook de haperingen volgde elkaar in rap tempo op.
Hij vertelde overigens ook dat de M12 boxen er nog zijn, die kunnen op verzoek geleverd worden. Hij gaf toe dat deze inderdaad wat sneller zijn. Wat hen wel verbaasd is dat het opname pakket en pauzeren bij mij altijd goed gefunctioneerd heeft. Hij heeft wat opname testen gedaan en speelde het zonder problemen af. Dit was ook weer een raadsel. Er blijkken juist veel problemen met opname en pauzeren te zijn, alleen niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webmasternick schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:41:

Ik weet niet zeker of 100mbit+ verkeer de oorzaak is van de "kleine haperingen". Ik heb een EdgeRouter Lite en ik zie in de bandwidth monitor dat de "vorige zender" direct stopt tijdens het zappen (dit was voor december 2015 echter niet het geval, heb toen gemeld bij Tweak). Er stroomt dus maar ~15mbit IPTV verkeer vanuit de wijkcentrale, over de router naar de Spaql box. Toch heb ik last van ~3 haperingen per uur. Heb jij helemaal geen hikjes meer? Dat zou geweldig zijn.

[...]
Ik moet je zeggen dat mijn tv de hele dag al aanstaat en gisteren ook en ik totaal geen haperingen meer heb ervaren. Ik ben sinds augustus 2016 abonnee, en dat is nog nooit gebeurd. Ik ben benieuwd of het in de avond zonder haperingen blijft. Gisteravond geen haperingen gehad. Maar ik zal je op de hoogte houden Wat ze nu precies gedaan hebben, is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
jammer dat je het niet weet vind het nl wel interessante kost
gisteren toevallig wel een hikje gezien rond een uur of 9 maar daar bleef het gelukkig bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webmasternick schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:41:

Ik heb trouwens een Netgear GS105E voor de 4 STB's geïnstalleerd. Deze zit op poort 4 van de Fritz! Deze netgear kan aangeven of er 10/100/1000 mbit door de poorten komt.(dmv leds op de switch) Er zit op deze Netgear, welke overigens behoorlijk te programmeren is via webinterface, een kabeltest functie. Het vreemde is dat hij op poort 1 en 2 van de Fritz! een foutmelding geeft en op poort 3 en 4 van de Fritz! niet.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr-D. schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:22:
jammer dat je het niet weet vind het nl wel interessante kost
gisteren toevallig wel een hikje gezien rond een uur of 9 maar daar bleef het gelukkig bij
Ik vind het al heel wat dat Tweak mij gevraagd heeft om mee te werken aan een "perfecte verbinding" zoals een techneut dat noemde. Blijkbaar zijn ze wel bezig om het probleem op te sporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
maar heb je nu ook een perfecte verbinding??
hoe is je interne verbinding tov de vorige situatie ?
hebben ze alle kabels vervangen of alleen de stb kabels??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:31:
[...]

Ik vind het al heel wat dat Tweak mij gevraagd heeft om mee te werken aan een "perfecte verbinding" zoals een techneut dat noemde. Blijkbaar zijn ze wel bezig om het probleem op te sporen.
klopt dat is in iedergeval ook wat ik gehoord heb dat ze druk bezig zijn het te verhelpen/ ze denken ook het verholpen te hebben.

in de wolden dachten ze nog dat 1% met problemen te maken had. Echter is bij mij het probleem sinds dinsdag ook aanwezig (nadat ze dinsdag morgen de video feed niet meer via dronten naar de wolden lieten gaan maar rechtstreeks) vanmorgen is de feed weer terug aangepast maar kan nog niet zeggen dat alle haperingen hiermee ook weer weg zijn voor mij.

echter uit tweak zijn eigen data bleek niet dat er meer mensen last hadden sinds dinsdag en vonden het dus ook raar dat ik in eens sinds dinsdag problemen had met tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mr-D. schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:44:
maar heb je nu ook een perfecte verbinding??
hoe is je interne verbinding tov de vorige situatie ?
hebben ze alle kabels vervangen of alleen de stb kabels??
Alle verbindingen wat de tv aangaat zijn nu cat6. verder hebben ze al mijn STB's, 4 stuks vervangen. Verder is ook de Fritz! vervangen. Alles gemeten en de waarden waren prima. Echter voor mij is er weinig veranderd, want gisteravond had ik elk uur weer gemiddeld 3 haperingen. Dit vanmorgen met de technische afdeling teruggekoppeld. Zijn gaan het intern nu verder bespreken. Ik blijf het idee hebben dat de haperingen in de STB zit. Want bij een hapering zit de hele STB vast en soms zo vast dat ik de stroomkabel even uit de STB moet halen. Daarna werkt hij weer.

Ik heb toch ook vodafone gehad en daar nooit last van haperingen.

Wat voor Tweak vreemd blijft is dat opname en pauze bij mij werkt zonder storingen. Daar hebben zij veel klachten over heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjvg schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:51:
[...]

klopt dat is in iedergeval ook wat ik gehoord heb dat ze druk bezig zijn het te verhelpen/ ze denken ook het verholpen te hebben.

in de wolden dachten ze nog dat 1% met problemen te maken had. Echter is bij mij het probleem sinds dinsdag ook aanwezig (nadat ze dinsdag morgen de video feed niet meer via dronten naar de wolden lieten gaan maar rechtstreeks) vanmorgen is de feed weer terug aangepast maar kan nog niet zeggen dat alle haperingen hiermee ook weer weg zijn voor mij.

echter uit tweak zijn eigen data bleek niet dat er meer mensen last hadden sinds dinsdag en vonden het dus ook raar dat ik in eens sinds dinsdag problemen had met tv
Ik kan je zeggen dat ik inderdaad dinsdagavond en woensdag geen haperingen had. Echter gisteren waren de haperingen weer als van ouds. Zie mijn verhaal bij D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Dat is heel jammer
Ze doen wel hun best bij jouw maar lukt helaas niet
maar daarin tegen is nu wel bewezen dat het niet aan je eigen netwerk ligt en dus toch bij hun
dat is alvast wat dus is nu een kwestie van elimineren dus oude box vragen en daarmee testen lost dit niets op dan de pop aanpakken enzzz...
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:43:
[...]

Alle verbindingen wat de tv aangaat zijn nu cat6. verder hebben ze al mijn STB's, 4 stuks vervangen. Verder is ook de Fritz! vervangen. Alles gemeten en de waarden waren prima. Echter voor mij is er weinig veranderd, want gisteravond had ik elk uur weer gemiddeld 3 haperingen. Dit vanmorgen met de technische afdeling teruggekoppeld. Zijn gaan het intern nu verder bespreken. Ik blijf het idee hebben dat de haperingen in de STB zit. Want bij een hapering zit de hele STB vast en soms zo vast dat ik de stroomkabel even uit de STB moet halen. Daarna werkt hij weer.

Ik heb toch ook vodafone gehad en daar nooit last van haperingen.

Wat voor Tweak vreemd blijft is dat opname en pauze bij mij werkt zonder storingen. Daar hebben zij veel klachten over heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr-D. schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:36:
Dat is heel jammer
Ze doen wel hun best bij jouw maar lukt helaas niet
maar daarin tegen is nu wel bewezen dat het niet aan je eigen netwerk ligt en dus toch bij hun
dat is alvast wat dus is nu een kwestie van elimineren dus oude box vragen en daarmee testen lost dit niets op dan de pop aanpakken enzzz...

[...]
Afwachten wat ze nu gaan ondernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Je zou denken dat het nu toch wel eens tijd is om een andere box (lees: snellere) te proberen? De M20 van ABOX42 lijkt me een goede optie om even te proberen. Deze is een stuk sneller en heeft meer geheugen.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wimpien schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:23:
Je zou denken dat het nu toch wel eens tijd is om een andere box (lees: snellere) te proberen? De M20 van ABOX42 lijkt me een goede optie om even te proberen. Deze is een stuk sneller en heeft meer geheugen.
Of zoals ik eerder had voorgesteld een Arris of Arcadyan die KPN gebruikt. Hoe ze dat moeten doen is niet aan mij maar die boxen lopen als een trein (incidenten daargelaten)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Barre73 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:52:
[...]

Of zoals ik eerder had voorgesteld een Arris of Arcadyan die KPN gebruikt. Hoe ze dat moeten doen is niet aan mij maar die boxen lopen als een trein (incidenten daargelaten)
Als ik de site van ABOX42 mag geloven is het heel makkelijk om meerdere varianten van hun settopboxen te beheren. Dus een stuk of wat M12's, een flink aantal M15's en een paar M20's tegelijkertijd beheren en ook naast elkaar van updates voorzien moet relatief simpel zijn.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks voor het ook hier delen van je bevindingen, @Flevoboy!

Tsja, mijn scepsis blijkt dus een beetje terecht te zijn. Hopelijk is dit voor Tweak het teken om nou eens voorbíj die 'perfecte verbinding' te kijken. Natuurlijk, als een enkele klant over haperen, dan zijn ondeugdelijke bekabeling, gebruik van powerline of zelfs WIFI of een aaneenschakeling van switches waar TV-boxen aan hangen hoofdverdachten.

Maar als er onder je klanten zo veel klachten zijn (ook al ontken je dat uiteraard aan klanten die klagen over de haperingen), dan kan het bijna onmogelijk zo zijn dat toevallig al die klanten een rotte netwerkkabel hebben of wat dan ook.

Feit nummer 1 is dat een Abox42 box als de M15 inderdaad zo traag is als dikke stront door een trechter. Dat Abox42 uberhaupt zo'n ding in z'n assortiment heeft (of de GUI en/of middelware zijn nodeloos complex in elkaar gesleuteld bij Tweak).

Ik hoop van harte dat Tweak snel met andere STB's gaat testen (en natuurlijk ook naar het netwerk in de PoP's zelf blijft kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen week mijn ZyXEL laten vervangen voor de FRITZ!Box 5490, en tot nu geen problemen behalve dat de Sparql app op zowel mijn Android telefoon als Android tables (2) niet meer werkt!

Zodra ik de app start zie ik heel even beeld, en daarna alles op zwart!
Heb de app ook al opnieuw geinstalleerd, maar helaas.. Nog steeds zwart beeld :/

Iemand hier met het zelfde probleem (Android)?

Ik had dit probleem nooit met de ZyXEL!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2017 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
eymey schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 23:28:
Thanks voor het ook hier delen van je bevindingen, @Flevoboy!

Tsja, mijn scepsis blijkt dus een beetje terecht te zijn. Hopelijk is dit voor Tweak het teken om nou eens voorbíj die 'perfecte verbinding' te kijken. Natuurlijk, als een enkele klant over haperen, dan zijn ondeugdelijke bekabeling, gebruik van powerline of zelfs WIFI of een aaneenschakeling van switches waar TV-boxen aan hangen hoofdverdachten.

Maar als er onder je klanten zo veel klachten zijn (ook al ontken je dat uiteraard aan klanten die klagen over de haperingen), dan kan het bijna onmogelijk zo zijn dat toevallig al die klanten een rotte netwerkkabel hebben of wat dan ook.

Feit nummer 1 is dat een Abox42 box als de M15 inderdaad zo traag is als dikke stront door een trechter. Dat Abox42 uberhaupt zo'n ding in z'n assortiment heeft (of de GUI en/of middelware zijn nodeloos complex in elkaar gesleuteld bij Tweak).

Ik hoop van harte dat Tweak snel met andere STB's gaat testen (en natuurlijk ook naar het netwerk in de PoP's zelf blijft kijken).
Zo negatief heb ik je nog nooit gezien ;)
Er zijn ook mensen(zoals ik), zonder opname pakket waar wel alle boxen(2x) het gewoon goed doen, nooit een probleem. Ja misschien 1 hapering van nog geen seconde per week ofzo. :)

Oh ja, paar maanden geleden, liep 1 box helemaal vast: vroeg ineens om een update(die er niet is, de nieuwste had hij al), wat elke keer dus niet lukte. Even gemaild en 2 dagen later een nieuwe box thuis en die draait ook alweer een paar maanden goed. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Arjantje72 op 10-02-2017 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is ook best moeilijk om positief te blijven ;).

1 lichtpuntje is dat de grote freezes ook bij mij (in Almere Stad) minder lijken. Maar zeker niet helemaal weg. Maar feit blijft dat de M15 echt rampzalig traag is. Hier overigens ook geen opname pakket ;)

Ik weet overigens niet of jij een M12 of een M15 hebt?

Maar al met al is het gewoon een teleurstelling dat ze een dienst, die ze inmiddels alweer sinds 2014 aanbieden, nog steeds niet stabiel kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Ik heb de M12 en na jaren (na de defecte) weer een M12 gekregen, zit wel in het KPN gebied.
Ik kan wel begrijpen dat het vervelend kan zijn als het niet wil werken, bij mij zijn er al jaren totaal geen problemen.
Dat kan dus komen(als ik het goed begrijp) door de drukte per wijkcentrale. Hier hebben ze nog nooit van Tweak gehoord. Ik heb het geprobeerd uit te leggen, maar ja het is niet bekend zoals Ziggo of KPN he? :+

Maar dus geen klagen van deze kant, alhoewel wel dat HBO er uit is gegaan en ik per saldo meer betaal, maar dat is een ander onderwerp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp zeer goed dat men gefrustreerd raakt door dit probleem.
Als ik terug kijk naar het begin van Sparql. Tjonge tjonge.
Dan was ik zelf al geïrriteerd, dan begint de vrouw en kinderen ook nog eens te mopperen tegen mij. :)

Maar sinds een half jaar heb ik totaal geen haperingen meer.
Zoals Arjantje72 hierboven al zegt, hooguit 1 a 2 kleine haperingen van een seconde in de week. Meer niet.

De opnames van film1 en ziggosport dat was nog wel een drama.
Ik heb toevallig afgelopen week weer eens een film van film1 opgenomen, en tot mijn verbazing liep deze film zonder haperingen normaal af.
Binnenkort nog maar eens een film van film1 opnemen en bekijken of het niet toevallig was dat ik geen haperingen had.

Al met al ben ik de laatste maanden erg tevreden.
Ik heb een ouderwetse zyxel met een M12 box die rechtstreeks op de Zyxel op poort 3 is aangesloten.
Ik woon in Almere stad, ik zit dus op het eigen tweak netwerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zouden toch bij een paar mensen die meerdere m15 boxen hebben, een m12 kunnen proberen?
Zeker bij Flevoboy63 zouden ze dit wel eens mogen doen. Ze zijn blijkbaar nog wel beschikbaar. :)
Dan kunnen ze kijken of dat beetje extra snelheid en geheugen het verschil maakt of niet...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabdroid
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-07 15:57
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:53:
[...]

Afwachten wat ze nu gaan ondernemen.
Ben erg benieuwd... hier nog steeds haperingen van minimaal 10 sec, meerdere keren per avond...
Ik ga ook maar weer eens bellen, ik zit er hard over te denken om het TV pakket in z'n geheel op te zeggen...
Met het internet ben ik verder dik tevreden... erg jammer dat Tweak het niet voor elkaar krijgt om die haperingen in de TV stream op te lossen... :(

Wat zou een goed alternatief zijn?? Ik heb nog wel een uitwijkmogelijkheid naar satellietontvangst (Canal Digitaal familiepakket), maar het is van de zotte dat ik dat als back-up mogelijkheid moet aanhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja...Het blijft apart dat het bij de ene zo goed als vlekkeloos werkt,
en dat het bij de andere de hele tijd blijft haperen.
Bij mij in Leeuwarden met 2 m12 Sparql boxen rechtstreeks op de Zyxel gaat het prima.
Heel af en toe eens een hapering van een halve seconde...en dat ook echt zelden.

En heeeel soms valt de stream van Discovery Science dood, kan ik dan zien omdat
de lampjes op de Zyxel niet meer knipperen. Jaa die Zyxel staat zo dat ik dat soort
dingen meteen kan zien. :) Een keer heen en weer zappen lost dat weer op.
Gekke is wel dat het alleen met die zender gebeurd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:08:
Ze zouden toch bij een paar mensen die meerdere m15 boxen hebben, een m12 kunnen proberen?
Zeker bij Flevoboy63 zouden ze dit wel eens mogen doen. Ze zijn blijkbaar nog wel beschikbaar. :)
Dan kunnen ze kijken of dat beetje extra snelheid en geheugen het verschil maakt of niet...
Dit nu precies wat ik heb voorgesteld om een M12 STB hier te installeren en een M15 dus te vervangen. Ik heb hier nog geen antwoord op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonic1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 23:39:
Ik heb afgelopen week mijn ZyXEL laten vervangen voor de FRITZ!Box 5490, en tot nu geen problemen behalve dat de Sparql app op zowel mijn Android telefoon als Android tables (2) niet meer werkt!

Zodra ik de app start zie ik heel even beeld, en daarna alles op zwart!
Heb de app ook al opnieuw geinstalleerd, maar helaas.. Nog steeds zwart beeld :/

Iemand hier met het zelfde probleem (Android)?

Ik had dit probleem nooit met de ZyXEL!
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de Zyxel nog maar de app op de tablet doet inderdaad niets. Ook een keer opnieuw geinstalleerd en toen even beeld....vervolgens weer alles zwart.

Erg vervelend want ik kijk regelmatig via de app. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:03:
[...]

Dit nu precies wat ik heb voorgesteld om een M12 STB hier te installeren en een M15 dus te vervangen. Ik heb hier nog geen antwoord op gehad.
Hier toevallig ook net weer een 10sec ffeeze op de m15 :(

In reactie op mijn ticket over de haperingen gaf Tweak bij mij aan dat ze geen m12's meer konden leveren.... En verder het gebruikelijke zoals direct op Zyxel aansluiten, uberhaupt de andere ethernetpooorten niet gebruiken (oftewel, belachelijk dat je uberhaupt een thuisnetwerk hent :') ), etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 01:14:
Ik heb de M12 en na jaren (na de defecte) weer een M12 gekregen, zit wel in het KPN gebied.
Ik kan wel begrijpen dat het vervelend kan zijn als het niet wil werken, bij mij zijn er al jaren totaal geen problemen.
Dat kan dus komen(als ik het goed begrijp) door de drukte per wijkcentrale. Hier hebben ze nog nooit van Tweak gehoord. Ik heb het geprobeerd uit te leggen, maar ja het is niet bekend zoals Ziggo of KPN he? :+

Maar dus geen klagen van deze kant, alhoewel wel dat HBO er uit is gegaan en ik per saldo meer betaal, maar dat is een ander onderwerp ;)
Ah, jij zit in kpn gebied :-) Tsja, qua wijkcentrale drukte maakt het dan niet zo veel uit hoe (on)bekend Tweak is. Je krijgt de streams direct uit dezelfde multicast infra als alle KPN klanten of klanten van andere kpn wholesale derivaten. En die streams zullen dan ook gewoon in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tonic1 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:29:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de Zyxel nog maar de app op de tablet doet inderdaad niets. Ook een keer opnieuw geinstalleerd en toen even beeld....vervolgens weer alles zwart.

Erg vervelend want ik kijk regelmatig via de app. :(
Ik heb net ff gekeken, maar op Android heb ik geen probleem (lollipop 5.1), misschien moet je wat specifieker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:35:
[...]

Hier toevallig ook net weer een 10sec ffeeze op de m15 :(

In reactie op mijn ticket over de haperingen gaf Tweak bij mij aan dat ze geen m12's meer konden leveren.... En verder het gebruikelijke zoals direct op Zyxel aansluiten, uberhaupt de andere ethernetpooorten niet gebruiken (oftewel, belachelijk dat je uberhaupt een thuisnetwerk hent :') ), etc.
Ik heb weliswaar een M12 en de Zyxel in gebruik, maar ik heb geen "Freezes" opgemerkt. Daarnaast verwacht ik eigenlijk ook geen verschil tussen de M12 en de M15 (zapsnelheid buiten beschouwing gelaten) immers de IP bits worden omgezet naar HDMI bits "om" de processor "heen" CPU capaciteit is in dit geval volgens mij niet van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:58:
[...]

Ik heb net ff gekeken, maar op Android heb ik geen probleem (lollipop 5.1), misschien moet je wat specifieker zijn.
Het probleem bij mij is dat de SparQL app altijd netjes gewerkt heeft en nu opeens niet meer (op geen van mijn Android OS's devices).
Zodra ik de app start lijkt het dat alles goed gaat.... Ik zie "Even geduld aub.. Ophalen van kanalen", en daarna de TV Gids.
Kies ik dan een van de kanalen gaat het scherm op zwart, en blijft het zo...

Installeer ik de app opnieuw, en dan de app start moet ik inloggen, en heb ik wel beeld totdat ik bv. van kanaal wissel. Dan gaat alles weer op zwart.
Sluit ik hierna de app af, of herstart ik het device en dan de app zie ik weer "Even geduld aub.. Ophalen van kanalen", en daarna de TV Gids. Hierna blijf het scherm op zwart...Wat ik ook probeer..

Omdat ik net een nieuwe Frizbox heb dacht ik dat dit misschien het probleem was.
Heb het ook even via de buren geprobeerd (die nog een ZyXEL hebben en ook gebruik maken van Tweak/SparQL). Helaas zelfde probleem.

De SparQL app(s) telefoon en tablet zijn al een tijdje niet geupdate. Dit is dus niet het probleem.
Telefoon en tablets (die het altijd goed deden met de SparQL app) zijn ook al een tijdje niet geupdate. Dit is dus ook niet het probleem.

Tweak heeft ook geen oplossing :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da's grappig (of eigenlijk niet) Gisteren avond werkte het probleemloos, maar ik heb gisteren niet van kanaal gewisseld. Net nog eens geprobeerd en ik heb nu precies hetzelfde (alleen een zwart beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het probleem dus niet enkel bij mij.

Morgen nogmaals Tweak / SparQL bellen over het SparQL app probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:56
Hans_18T schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:05:
Da's grappig (of eigenlijk niet) Gisteren avond werkte het probleemloos, maar ik heb gisteren niet van kanaal gewisseld. Net nog eens geprobeerd en ik heb nu precies hetzelfde (alleen een zwart beeld)
Hier geen probleem met de Sparql-App (iOS, Almere). Kan gewoon swipen/van kanaal wisselen. Trouwens,
Ik zie dat deze app sinds de lancering niet meer is ge-update....

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem zit hem dus in de Android app denk ik (zit ook in Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfde probleem met Andriod 6.0.1 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 09:43:
[...]

Het probleem bij mij is dat de SparQL app altijd netjes gewerkt heeft en nu opeens niet meer (op geen van mijn Android OS's devices).
Zodra ik de app start lijkt het dat alles goed gaat.... Ik zie "Even geduld aub.. Ophalen van kanalen", en daarna de TV Gids.
Kies ik dan een van de kanalen gaat het scherm op zwart, en blijft het zo...

Installeer ik de app opnieuw, en dan de app start moet ik inloggen, en heb ik wel beeld totdat ik bv. van kanaal wissel. Dan gaat alles weer op zwart.
Sluit ik hierna de app af, of herstart ik het device en dan de app zie ik weer "Even geduld aub.. Ophalen van kanalen", en daarna de TV Gids. Hierna blijf het scherm op zwart...Wat ik ook probeer..

Omdat ik net een nieuwe Frizbox heb dacht ik dat dit misschien het probleem was.
Heb het ook even via de buren geprobeerd (die nog een ZyXEL hebben en ook gebruik maken van Tweak/SparQL). Helaas zelfde probleem.

De SparQL app(s) telefoon en tablet zijn al een tijdje niet geupdate. Dit is dus niet het probleem.
Telefoon en tablets (die het altijd goed deden met de SparQL app) zijn ook al een tijdje niet geupdate. Dit is dus ook niet het probleem.

Tweak heeft ook geen oplossing :-(
Bij mij werkt de app van Sparql zonder problemen. Ook op mijn mobiel werkt de app probleemloos. Ik heb al mijn tweede Fritz! en denk niet dat het daar aanligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
lijkt idd op een android probleem even de phone van de vrouw gepakt (S6 op 6.0.1)
dacht nog even werkt goed tot idd een zap poging dan zwart beeld opnieuw opstarten van de app beeld blijft zwart

op de ipad werkt het goed (zapt ook een stuk sneller dan de abox :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hans_18T schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:18:
[...]

Ik heb weliswaar een M12 en de Zyxel in gebruik, maar ik heb geen "Freezes" opgemerkt. Daarnaast verwacht ik eigenlijk ook geen verschil tussen de M12 en de M15 (zapsnelheid buiten beschouwing gelaten) immers de IP bits worden omgezet naar HDMI bits "om" de processor "heen" CPU capaciteit is in dit geval volgens mij niet van belang.
Tot zo ver de theorie. ;). De praktijk is weerbarstiger.

Overigens, waar jij waarschijnlijk op doelt is dat de Aboxen (hopelijk) een hardwarematige h.264 decoder in hun GPU hebben zitten. Echter, dat zegt nog steeds niet zo veel. Als de netwerk stack van zo'n M15 sneller over de zeik gaat dan van een M12, om maar een voorbeeld te noemen, dan kan dat dus nog steeds een verschil verklaren.

Sowieso moet er een verklaring zijn voor het feit dat de box even helemaal freezed tijdens zo'n langduriger hapering. Hardware-accelerated video decoden is leuk, maar de chipset van de box moet nog steeds de bits binnen hengelen en, samen met eventuele overlay van de GUI aan die GPU aanbieden.

Wat bij de M15 overigens ook heel frappant is: Mijn Logitech Harmony hub zendt IR commando's altijd met evenveel herhalingen onafhankelijk van hoe lang ik de knop op de companion remote of in de app aanklik. Als de M15 net uit standby is gekomen, dan wil het ding de eerste tijd (ongeveer een minuut) op geen enkel IR commando van Harmony meer reageren. Gebruik ik de remote van Abox zelf, dan wil hij wel reageren als ik de toetsen net een fractie langer ingedrukt houd. Na verloop van tijd reageert ie dan ook weer op de Harmony.

Dat doet bij mij nog meer het vermoeden groeien dat de M15 gewoon ontzettend tegen z'n limieten aan gebruikt wordt. Overigens helpt aantal repeats omhoog zetten op de Harmony pas op het moment dat de M15 op 'snelle' momenten juist weer commando's dubbel registreert :')

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 12-02-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enne....Yep. Ook hier in Leeuwarden problemen met de Sparql app op mijn Samsung Galaxy S6 op 6.0.1.
Toen ik over de problemen hier las startte ik de app op, selecteerde Fox Sports 1 en die deed het prima.
Maar bij alles wat ik daarna probeerde bleef het beeld zwart. Ook de app opnieuw opstarten hielp niet.
Bij elk net zwart beeld. Android heeft bij mij wel net een update gehad. Geen idee of het daar mee
te maken heeft. Gewoonlijk gebruik ik die app bijna niet. Maar als ik dat dan wel deed kon ik wel
andere zenders selecteren zonder problemen. Maar het heeft dus blijkbaar niks met het feit
of je een Zyxel of een Fritz!box hebt... Edit: Mjah, dat laatste werd later ook al gezegd. :D

En voor die andere discissie. ;)
Daarom was ik ook wel eens benieuwd wat er gebeurd als Tweak bij mensen met meerdere m15 boxen,
1 ervan omruilt voor een m12. Puur om te zien of dat verschil maakt. En maakt het geen verschil,
dan weten we dat ook weer. 8) Maar ik vermoed dat het toch wel een beetje verschil maakt. Zeker op
zo'n moment dat ie stottert en hoe ie daarvan recovered. Maar misschien zit ik er ook wel naast.
Die m15 heeft bij Flevoboy63 toch ook wel een avond en ochtend goed gewerkt. Blijft apart hoor.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Heb jij dat getest??
Dus box is dan dus niet gekoppeld aan je abbnr of heb je ze nu beide ??
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:19:
Enne....Yep. Ook hier in Leeuwarden problemen met de Sparql app op mijn Samsung Galaxy S6.
Toen ik over de problemen hier las startte ik de app op, selecteerde Fox Sports 1 en die deed het prima.
Maar bij alles wat ik daarna probeerde bleef het beeld zwart. Ook de app opnieuw opstarten hielp niet.
Bij elk net zwart beeld. Android heeft bij mij wel net een update gehad. Geen idee of het daar mee
te maken heeft. Gewoonlijk gebruik ik die app bijna niet. Maar als ik dat dan wel deed kon ik wel
andere zenders selecteren zonder problemen. Maar het heeft dus blijkbaar niks met het feit
of je een Zyxel of een Fritz!box hebt...

En voor die andere discissie. ;)
Daarom was ik ook wel eens benieuwd wat er gebeurd als Tweak bij mensen met meerdere m15 boxen,
1 ervan omruilt voor een m12. Puur om te zien of dat verschil maakt. En maakt het geen verschil,
dan weten we dat ook weer. 8) Maar ik vermoed dat het toch wel een beetje verschil maakt. Zeker op
zo'n moment dat ie stottert en hoe ie daarvan recovered. Maar misschien zit ik er ook wel naast.
Die m15 heeft bij Flevoboy63 toch ook wel een avond en ochtend goed gewerkt. Blijft apart hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? Heb ik wat getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee was het maar waar. :) Zou ik wel willen hoor. Lees vooral ook de laatste zin. 8)

Verder vraag ik me daar alleen af wat er zou gebeuren en of het wat uit zou maken.
En omdat de specs van de m15 duidelijk wat minder zijn dan die van de m12.
En ook omdat die monteur aan Flevoboy63 aangaf dat de m12 wat sneller is.
Tweak zou dit nu makkelijk bij Flevoboy63 kunnen testen bijvoorbeeld.
En ik zei ook al, 'En maakt het geen verschil, dan weten we dat ook weer.'

Ook apart dat ze tegen Flevoboy63 zeggen dat de m12 er ook nog is en op verzoek
geleverd kan worden. Aan hem alleen dan zeker voor zijn "perfecte verbinding"?
Bij eymey lijkt het immers niet te kunnen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
nee ze hebben waarschijnlijk alleen voor geselecteerde klanten die meer klagen gok ik zo

maar idd verkeerd gelezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:03:
Nee was het maar waar. :) Zou ik wel willen hoor. Lees vooral ook de laatste zin. 8)

Verder vraag ik me daar alleen af wat er zou gebeuren en of het wat uit zou maken.
En omdat de specs van de m15 duidelijk wat minder zijn dan die van de m12.
En ook omdat die monteur aan Flevoboy63 aangaf dat de m12 wat sneller is.
Tweak zou dit nu makkelijk bij Flevoboy63 kunnen testen bijvoorbeeld.
En ik zei ook al, 'En maakt het geen verschil, dan weten we dat ook weer.'

Ook apart dat ze tegen Flevoboy63 zeggen dat de m12 er ook nog is en op verzoek
geleverd kan worden. Aan hem alleen dan zeker voor zijn "perfecte verbinding"?
Bij eymey lijkt het immers niet te kunnen.
Ik ga het morgen merken. Breng morgen een M12 terug ivm aan/uit knop die blijft hangen en de box dan elke keer de setup laat doorlopen. Inmiddels is de Zolder M12 verhuist naar de woonkamer. Daarnaast valt me op dat met de fritzbox de haperingen langer duren dan met de Zxyel. (zyxel gebruikte is enkel en alleen voor IPTV) blijft wel zo dat de haperingen voornamelijk tussen zeg 20 en 22 voorkomen.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonic1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:19:
Enne....Yep. Ook hier in Leeuwarden problemen met de Sparql app op mijn Samsung Galaxy S6.
of je een Zyxel of een Fritz!box hebt... Edit: Mjah, dat laatste werd later ook al gezegd. :D
Vanavond maar eens de Zyxel opnieuw gestart..... eerst duurt het zeker een half uur voordat er ook maar iets van een internet connectie werkt ( TV wel overigens..) en nu doen ook de ziggosport app,, foxsport app en Netflix het niet meer.
Dit op een TAB 2S met 6.01.

Ook nog even geprobeerd via mijn tel ( met ook android 6.01) doet de boel het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Ik zou wel een M12 Boxje even kunnen missen, maar ze zijn zeker niet uitwisselbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tonic1 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:34:
...en nu doen ook de ziggosport app,, foxsport app en Netflix het niet meer.
Dit op een TAB 2S met 6.01.

Ook nog even geprobeerd via mijn tel ( met ook android 6.01) doet de boel het niet..
Tja, ik heb hier vanaf dat het vanmiddag 1 keertje wel werkte alleen maar zwart beeld op
alle zenders in de Sparql app. En als ik naar de Zyxel kijk dan begint er ook geen stream te lopen.
Op een low tech manier hoor. Alles verder uit, en als ik een stream start in de app dan knipperen
er geen lampjes op de Zyxel. :D

En het zit toch echt in de app. Aanvoer of zo? Want met VLC player op
de Galaxy S6 heb ik wel gewoon beeld met de 'free to fiber' netten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Re SparQL app (op Android).. Morgen allemaal even Tweak bellen aub!
Pagina: 1 ... 48 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.