[Tweak Glasvezel] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 67 Laatste
Acties:
  • 419.236 views

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-11 14:16
(jarig!)
Ik haal max 940 down en 955 up
Zorian schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:40:
[...]

En die kan 1000Mbit zonder moeite doorpompen? :p
Zou ik waarschijnlijk enkel de instellingen voor de Fritz moeten opvragen bij Tweak denk ik. Want die leveren de Fritz ook tegenwoordig. Alleen niet aan mensen die erom vragen, zelfs niet als je bereid bent ervoor te betalen. :')

sneller usenet? tips en tricks

Mr-D. schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:52:
[...]

volgens mij zijn er ook div mensen met een M12 box die dit hebben
misschien dat deze dit hieronder even kunnen vermelden kunnen we een balans opmaken
Voor zo ver ik het nu een beetje begin te zien (maar daar zijn meer reports voor nodig) hebben (of hadden) mensen met de M12 vooral last van micro-haperingen

En worden het met de M15 dus ineens hele grote haperingen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Mr-D.
(jarig!)
Lijkt er wel op maar ik denk idd dat dit nog iets te vroeg is om dit echt zo te zeggen
eymey schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:30:
[...]

Voor zo ver ik het nu een beetje begin te zien (maar daar zijn meer reports voor nodig) hebben (of hadden) mensen met de M12 vooral last van micro-haperingen

En worden het met de M15 dus ineens hele grote haperingen.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-11 11:51

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 23:54:
[...]
Dan had de Zyxel waarschijnlijk weer geen gegevens staan voor het IP tv gedeelte.
Lijkt bij jou dan wat mis te gaan met de IP lease....met de renew daarvan misschien?
Al lijkt het wel vaker mis te gaan bij jou met die Zyxel. Brak geheugen in dat ding of zo?
To die conclusie ben ik helaas ook gekomen, iets is er niet helemaal goed in de zyxel en idd, het geheugen oid lijkt de boosdoener.

I am the great Cornholio!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 16:38
Gisteravond rond het 19:30 uur RTL4 Nieuws had ik op mijn Sparql compleet geen verbinding met RTL zenders. Maar NPO 1, 2 en 3 deden het wel naar behoren.

Dit is in Almere Buiten overigens.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-11 11:51

HaterFrame

Well... Poo came out!

Storing omgeving Enschede?

I am the great Cornholio!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Ik denk het. Laatste probe bericht van 10h46. Ben niet thuis, dus geen ergenis, maar lijkt er idd wel op...

[ Voor 19% gewijzigd door GEi op 30-01-2017 11:54 ]

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-11 15:34
Mr-D. schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:54:
Lijkt er wel op maar ik denk idd dat dit nog iets te vroeg is om dit echt zo te zeggen

[...]
Ik volg dit vanaf de zijlijn omdat ik geen Tweak heb maar ik ben toch zo benieuwd wat er zou gebeuren als er bij wijze van test een KPN decoder zou kunnen worden gebruikt. Uiteraard met de goede nieuwe firmware etc.. Maar dus meer in het algemeen, wat zou er gebeuren als er een "bewezen" IPTV decoder ingezet zou worden zoals bijvoorbeeld die van Arris of die van Arcadyan?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Goed punt, @Barre73.

Wat mij betreft zou Tweak dáár eens naar moeten kijken, desnoods met eentje die even na het booten een lijst met (onversleutelde) streams geeft zoals die van NPO in het Coanet gebied, zodat ze er niet meteen een hele infra voor hoeven te bouwen, gewoon om te kijken hoe stabiel die zijn.

Want die Abox dingen (iig de M15) zijn ook in het algemeen gewoon heel er stroperig, ook in de menu's en dergelijke.

Wat ze nu bv. bij Flevoboy gaan doen, waaronder Cat6 kabel aanleggen, is volgens mij zo ontzettend rommelen op plekken waar de oorzaak waarschijnlijk nieteens ligt (hoewel ik me wel kan voorstellen dat ze eerst bepaalde dingen willen uitsluiten).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:40:
...Hoe komt die shop eigenlijk aan Sparql boxen? :?...
De tekst er bij lijkt ook zo van de Sparql site gekopieerd...
Ja zie dat klopt niet.
Ik denk ik stuur toch maar effe een berichtje aan Tweak daar over. Antwoord daarop was onder andere:
...Hartelijk dank voor je melding. Het klopt dat wij de Sparql box enkel in bruikleen uitgeven, dus het is met zekerheid te zeggen dat hier sprake is van heling. Wij hebben contact opgenomen met de winkel met het verzoek onze boxen aan ons te retourneren....
Da's duidelijke taal. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2017 13:08 ]

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:00

weebl

YARR!

Wij gaan binnenkort verhuizen naar een nieuwbouw-huis waar vziw (nog) geen Ziggo aansluiting beschikbaar is op het moment dat we er intrekken. Glasvezel is volgens alle vergelijkingssites wel beschikbaar en kan het volgens de website van Tweak ook aanvragen.
Nu ben ik me een beetje aan het oriënteren op de verschillende providers en van de meeste verhalen die ik lees word ik niet heel erg vrolijk. Nu lijkt Tweak het over de hele lijn een stuk beter te doen dan de rest dus ik ben geneigd om er een abonnement af te sluiten. Maar nu ik hier de verhalen over haperende TV lees begin ik te twijfelen, m'n vrouw kijkt vrij veel TV en daarom is het belangrijk dat het goed werkt.
Ik ben even benieuwd wat ik wat dat betreft kan verwachten. Het is een volledig nieuwe wijk waar we gaan wonen en ook de infrastructuur is dus helemaal nieuw. Ook het trekken van CAT6 kabels is geen probleem, aangezien we toch nog flink moeten klussen.

Haal ik met het afsluiten van een abonnement bij Tweak een hoop ellende wbt. TV op de hals of zal dat wel meevallen? Wat raden jullie me aan?

• Mr-D.
(jarig!)
Is niet zo veel over te zeggen
Lijkt er nu op of je hebt veel problemen of niet en maakt eigenlijk niets uit waar je in het coa gebied woont
Ik heb zelf geen problemen na wat geïnvesteerd te hebben in mijn eigen netwerk zoals bv een eigen router
weebl schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:12:
Wij gaan binnenkort verhuizen naar een nieuwbouw-huis waar vziw (nog) geen Ziggo aansluiting beschikbaar is op het moment dat we er intrekken. Glasvezel is volgens alle vergelijkingssites wel beschikbaar en kan het volgens de website van Tweak ook aanvragen.
Nu ben ik me een beetje aan het oriënteren op de verschillende providers en van de meeste verhalen die ik lees word ik niet heel erg vrolijk. Nu lijkt Tweak het over de hele lijn een stuk beter te doen dan de rest dus ik ben geneigd om er een abonnement af te sluiten. Maar nu ik hier de verhalen over haperende TV lees begin ik te twijfelen, m'n vrouw kijkt vrij veel TV en daarom is het belangrijk dat het goed werkt.
Ik ben even benieuwd wat ik wat dat betreft kan verwachten. Het is een volledig nieuwe wijk waar we gaan wonen en ook de infrastructuur is dus helemaal nieuw. Ook het trekken van CAT6 kabels is geen probleem, aangezien we toch nog flink moeten klussen.

Haal ik met het afsluiten van een abonnement bij Tweak een hoop ellende wbt. TV op de hals of zal dat wel meevallen? Wat raden jullie me aan?

Verwijderd

Moeilijk te zeggen wat je kunt verwachten. Bij de ene (en de meesten neem ik maar aan :D) werkt het
vlekkeloos. En bij de ander lijkt het maar niet goed te kunnen werken. Al zijn ze op de achtergrond er
heus nog wel mee bezig om dat ook op te lossen. :)

Maar ik heb hier in Leeuwarden dan 2 tv decoders, 'Sparql boxen'. En het is hier echt prima in orde.
Heeeel af en toe, een paar keer per maand of zo blijft het beeld & geluid wel eens minder dan een
halve seconde stilstaan en gaat dan weer verder. Nah als dat alles is. Werkt hier verder prima. d:)b
Ik gebruik gewoon hun apparatuur, Sparql boxen rechtstreeks op de router. En ik kijk heeeeeel veel tv.

Dus het zal heus wel een beetje meevallen. 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2017 14:08 ]

• Tabdroid
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-07 15:57
Mr-D. schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:21:
Welke box heb je met de grote of kleine afstandsbediening??

[...]
Ik heb de nieuwe Sparq box, die met de grote afstandsbediening.
Deze is ook al 2 x omgewisseld....de Zyxel router al 3 keer, allemaal zonder resultaat...

Die afstandsbediening is overigens een grote verbetering, nu hoef ik niet meer met een zaklamp te zoeken naar de knopjes... :)

Eind deze week ga ik al die onderbrekingen die ik genoteerd heb doormailen naar Tweak....
Tijdens die onderbrekingen valt het geluid trouwens ook weg...
Zo te lezen in dit forum zijn er nog meer die dezelfde problemen hebben.
Ben ook benieuwd naar de resultaten van het onderzoek dat Tweak gaat doen bij Flevoboy, alhoewel ik niet verwacht dat een CAT6 kabel het probleem gaat verhelpen.... voorheen hier nooit problemen gehad.

Hopelijk wordt e.e.a. snel opgelost... Tweak biedt een heel mooi pakket aan voor een interessante prijs, maar dan moet het wel allemaal goed werken...

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:00

weebl

YARR!

Dank voor de antwoorden! Denk dat ik het maar ga aanvragen dan :)
Tabdroid schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:47:
[...]

Ik heb de nieuwe Sparq box, die met de grote afstandsbediening.
Deze is ook al 2 x omgewisseld....de Zyxel router al 3 keer, allemaal zonder resultaat...

Die afstandsbediening is overigens een grote verbetering, nu hoef ik niet meer met een zaklamp te zoeken naar de knopjes... :)

Eind deze week ga ik al die onderbrekingen die ik genoteerd heb doormailen naar Tweak....
Tijdens die onderbrekingen valt het geluid trouwens ook weg...
Zo te lezen in dit forum zijn er nog meer die dezelfde problemen hebben.
Ben ook benieuwd naar de resultaten van het onderzoek dat Tweak gaat doen bij Flevoboy, alhoewel ik niet verwacht dat een CAT6 kabel het probleem gaat verhelpen.... voorheen hier nooit problemen gehad.

Hopelijk wordt e.e.a. snel opgelost... Tweak biedt een heel mooi pakket aan voor een interessante prijs, maar dan moet het wel allemaal goed werken...
Dit is dus exact wat ik ook heb ja! Met de 'nieuwe' Sparql box.

Zowel geluid als beeld vallen weg, gewoon total freeze.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit sinds ik Sparql erbij heb gekregen (medio afgelopen december) de ZyXEL heb gebruikt. Heb ik eigenlijk ook heel geen zin in en, zoals blijkt uit jouw ervaringen, heeft het zo te zien ook helemaal geen nut. Bovendien, ik draai dus achter een Fritz!box die qua IPTV hetzelfde is geconfigureerd als de door Tweak geleverde Fritz!box.

Oftewel, ik krijg dus steeds meer de neiging om gewoon Tweak te mailen en om een M12 box te vragen. Kleine knopjes op de afstandsbediening zal ik weinig last van hebben, aangezien we hier toch Harmony gebruiken.

• HeyImAllan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-10 07:41
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:37:
[...]

Ik heb ook een Fritz 5490 en geen telefoon problemen. Werkt hier zowel ingaand als uitgaand prima. Ook de nummerweergave werkt zoals het moet. Ben wel benieuwd welk firmware probleem er dan is.
Welke versie van de firmware heb je?

Verwijderd

HeyImAllan schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:23:
[...]

Welke versie van de firmware heb je?
Ik heb 06.52 heb ik.

Verwijderd

eymey schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:22:
[...]

Dit is dus exact wat ik ook heb ja! Met de 'nieuwe' Sparql box.

Zowel geluid als beeld vallen weg, gewoon total freeze.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit sinds ik Sparql erbij heb gekregen (medio afgelopen december) de ZyXEL heb gebruikt. Heb ik eigenlijk ook heel geen zin in en, zoals blijkt uit jouw ervaringen, heeft het zo te zien ook helemaal geen nut. Bovendien, ik draai dus achter een Fritz!box die qua IPTV hetzelfde is geconfigureerd als de door Tweak geleverde Fritz!box.

Oftewel, ik krijg dus steeds meer de neiging om gewoon Tweak te mailen en om een M12 box te vragen. Kleine knopjes op de afstandsbediening zal ik weinig last van hebben, aangezien we hier toch Harmony gebruiken.
Zijn de sparqlboxen aan je account gekoppeld?
Zo niet dan kan je misschien de box voor een weekje ruilen met iemand die een M12 box heeft.
Dan weet je gelijk of het probleem bij de M15 box ligt.

Mocht Tweak geen M12 boxen meer hebben, dan is dat misschien een optie
Voor zo ver ik een paar posts terug heb begrepen zijn de Sparql boxen wel aan je account gekoppeld. Dus dat wordt lastig.

Verwijderd

Jammer dan.
Anders had je eventueel wel van mij 1 kunnen lenen

• Mr-D.
(jarig!)
Van mij kan je er ook wel ff een lenen of even ruilen als ik het dan ook ervaar zijn we meteen klaar

Het is mss wel een idee om eens een swap te proberen. Ik weet niet in hoeverre Tweak echt op mac adres controleert ofzo, maar vermoedelijk is de check alleen of je niet meer boxen aansluit dan waar je voor betaalt.

@mr-d: van jou weet ik dat je in ook Almere woont. Mss kom ik hier nog op terug. @gerard67: weet niet wat jij woont maar sowieso dank voor je aanbod :-)

• Mr-D.
(jarig!)
Vannacht idd onderhoud geweest rond een uur of 2 vannacht
Fritz heeft geen reboot nodig telefoon is nog gewoon online top

Hier lijkt er helemaal geen downtime te zijn geweest.

In ieder geval, de Fritz heeft er niets van gemerkt.

edit: Op mijn RIPE atlas probe ook geen gekke dingen te zien.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 31-01-2017 10:48 ]

Verwijderd

Mjah....Ook wel weer apart. Vorige onderhoud was alleen aan tv apparatuur en toen ging alles offline.
Ik wilde deze keer nog zeggen, 'dan zal het nu alleen de tv wel zijn die er uit vliegt'. 8)

Maar nee, helemaal niks van gemerkt deze keer. Ik lag nu ook gewoon te pitten.
En alles is gewoon weer/ nog steeds online vandaag hier in Leeuwarden. d:)b
De Zyxel heeft ook geen downtime gehad zie ik nu. Is van alles nu 11 dagen geleden.

2x Van die Abox42 m12 'Sparql boxen' heb ik er aanhangen trouwens.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2017 01:35 ]

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-11 08:05
Hier (Deventer) ging de verbinding rond 2:15 wel even plat, maar kwam netjes weer vanzelf op.

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-11 04:21

Ron

hier ook een tijdje last gehad van haperingen in het tv-beeld

op een gegeven moment een nieuwe kabel getrokken (cat6) richting de meterkast en sinds dien geen problemen meer

wat ik wel vervelend vind is het ontbreken van ondertitels bij een groot aantal zenders als de bbc, dat maakt het erg lastig tv kijken voor mijn (dove) moeder,

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-11 12:39
HeyImAllan schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:08:
[...]

Ik heb inmiddels bevestigd gekregen dat het een firmware bug betreft. Tweak gaat het oplossen en brengt mij op de hoogte.

Met deze settings krijg ik:
Internet telephony with 036316xxxxxxxxx@sip.tweakphone.nl via sip.tweakphone.nl failed. Cause: Service Unavailable (500)

Ligt dus echt aan de 5490.
Heb je wel op het tabblad LINE SETTINGS in de LOCATION INFORMATION de juiste waardes ingevuld?
dus 00 en 31 bij country
en 0 en 36 bij area code (als je in Almere woont)
Ik kan namelijk niets vinden op de Fora over problemen met de 6.52 firmware. VOlgens mij is deze ook voor alle Boxen ongeveer gelijk kan me niet voorstellen dat er zulke grote verschillen in zitten (MUV evt drivers)

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

• HeyImAllan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-10 07:41
rjhilbrink schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:08:
[...]

Heb je wel op het tabblad LINE SETTINGS in de LOCATION INFORMATION de juiste waardes ingevuld?
dus 00 en 31 bij country
en 0 en 36 bij area code (als je in Almere woont)
Ik kan namelijk niets vinden op de Fora over problemen met de 6.52 firmware. VOlgens mij is deze ook voor alle Boxen ongeveer gelijk kan me niet voorstellen dat er zulke grote verschillen in zitten (MUV evt drivers)
Ik heb deze waardes ook een keer geprobeerd maar het mocht niet baten. Ook in overleg met de helpdesk tot 3x toe fabrieksinstellingen terug laten zetten en de telefonie settings laten pushen.

Tweak zegt ook dat ik de eerste ben met dit probleem en ze gaan het uitzoeken :) Ik heb zo'n vermoeden dat er aan de serverkant voor mijn sip account geen translation rule is die 3136xxxxxx@sip.tweakphone.nl toestaat. Echter leek dat tweak onwaarschijnlijk omdat alle accounts hetzelfde worden uitgerold.

Zodra het opgelost is laat ik het hier even weten :)
Toeval of niet: Gisteravond tijdens TV kijken (heel stuk NPO 1 en heel stuk RTL4 ) geen enkele hapering of freeze mee gemaakt op m'n M15 box.

Hopen dat het zo blijft :P.

Overigens, zijn er meer mensen die de Sparql box ook wel eens voor radio luisteren gebruiken? Ik hink nog op een aantal gedachten. Op een gegeven moment willen we toch Ziggo eruit gooien (wordt nu effectief alleen nog voor tvheadend en FM radio gebruikt, waarvoor 19 euro per maand wat te veel is :P ).

Enige nadeel blijft dan dat ik óf een Chromecast Audio aan onze huiskamer-AVR moet gaan hangen, óf we gaan de Sparql box gebruiken. Echter, de Sparql box lijkt niet echt geschikt voor radio aanzetten in 'headless mode' (lees, zonder de TV erbij aan te moeten doen). Ik heb iig geen knop op de AB kunnen vinden die de Sparql box meteen in radio modus zet. Dat maakt het ook meteen lastig om dit in een start sequence voor een "radio luisteren" activiteit in Logitech Harmony op te nemen.

Mss toch maar eens een feature request indienen bij Sparql. Zal wel heel lage prio krijgen ivm alle problemen (wel terecht, hapervrije tv is prio 1 :P ).

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik laat het geluid over mijn home cinemaset lopen.
Mijn tv blijft uit.
Nadeel is dan wel dat je niet kan zien op wat voor zender de radio staat.
Echter ik heb een harmony one, en daarin heb ik mijn radio zender lijst onder favorieten staan.
Ook kan ik met de harmony rechtstreeks de radio aanschakelen.
Dit is wel gebaseerd op de M12 box.
Deze heeft op de ab een apparte radioknop.

[ Voor 22% gewijzigd door goldvinger op 01-02-2017 11:30 ]

Ah... dus de M12 had wel een apart radioknop.

Grrr... waarom moeten ze dat weer zo nodig 'stuk' maken door dat met de M15 niet meer te leveren :(.

Kende je Harmony die radio knop al vanuit de database of moest je die aanleren? Indien dat eerste, zou ik mss kunnen kijken of ik 'm aan een ander apparaat kan ontfutselen :P

• goldvinger
De instellingen komen uit de database.

[ Voor 157% gewijzigd door goldvinger op 01-02-2017 12:24 ]

• Mr-D.
(jarig!)
nou ik denk dat ze binnenkort wel weer een paar van die boxjes hebben zie een aar post terug van de gene die ze aanbood en Tweak nu toch een bericht naar die persoon stuurt om hun boxen terug te sturen 😃
eymey schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:48:
Ah... dus de M12 had wel een apart radioknop.

Grrr... waarom moeten ze dat weer zo nodig 'stuk' maken door dat met de M15 niet meer te leveren :(.

Kende je Harmony die radio knop al vanuit de database of moest je die aanleren? Indien dat eerste, zou ik mss kunnen kijken of ik 'm aan een ander apparaat kan ontfutselen :P

goldvinger schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:21:
Thanks. Dan kan ik daar nog eens even naar gaan kijken. Wellicht is de M15 nog wel ontvankelijk voor het IR commando.
Mr-D. schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:48:
nou ik denk dat ze binnenkort wel weer een paar van die boxjes hebben zie een aar post terug van de gene die ze aanbood en Tweak nu toch een bericht naar die persoon stuurt om hun boxen terug te sturen 😃

[...]
Haha, toevallig of niet.... wilde even snel vanaf m'n werk kijken of de boxen nog op die site staan. Geeft het McAfee filter dat op de corporate proxy draait een waarschuwing dat die site phishing kan zijn :P

[ Voor 49% gewijzigd door eymey op 01-02-2017 13:51 ]

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-11 18:27

SilencerNL

No remorse

Over de M12 / M15 discussie. Ik heb ze beide in bezit gehad tijdens mijn verhuizing, en kon ze dus vergelijken.

Het viel mij echt op dat de 'nieuwe' M15 een stuk langzamer reageerde: langzamer schakelen tussen zenders, interface stroperiger, etc. Gebeld met Tweak met de vraag of ik (met bijbetaling) een M20 kon krijgen. Helaas leveren ze die niet.

Ik heb dan ook de M15 teruggestuurd, en de M12 (die ik in het oude huis gebruikte) nu nog steeds in gebruik in mijn nieuwe huis.

Don't dream your life, live your dreams!

• Mr-D.
(jarig!)
yep deze melding
URL: http://mkh-electronics.co...2-m12-digitale-ontvanger/ (37.128.144.136)
URL Categories: Online Shopping, Phishing (Dynamic)
Application: (Unverified)
Geolocation: Unknown

maar die proxy leert wel snel van de week werd mijn tips site ook aangemerkt als pornografisch :?
maar binnen 2 minuten wel van zijn blacklist af :)
eymey schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:33:
[...]

Thanks. Dan kan ik daar nog eens even naar gaan kijken. Wellicht is de M15 nog wel ontvankelijk voor het IR commando.

[...]

Haha, toevallig of niet.... wilde even snel vanaf m'n werk kijken of de boxen nog op die site staan. Geeft het McAfee filter dat op de corporate proxy draait een waarschuwing dat die site phishing kan zijn :P

[ Voor 9% gewijzigd door Mr-D. op 01-02-2017 22:17 ]

goldvinger schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:21:
Toch nog even hierop terug komen: Ik heb nu in de Harmony de Abox42 M12 ingesteld als afstandsbediening. De basiscommando's werken gewoon met mijn M15. Echter, ik kom in de app geheel geen "radio" knop tegen.

Ik gebruik de Logitech Harmony Smart control (een afstandsbediening die met een hub werkt).

Wel zie ik dat voor de Abox42 M12 3 IR talen beschikbaar zijn. Geen van drie lijkt de knop te geven.....

Ik heb in ieder geval ook Tweak maar even een mailtje gestuurd.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 01-02-2017 22:57 ]

• goldvinger
Vreemd.
Ik weet niet meer precies hoe en wat ik gedaan heb.
Misschien dat ik de radioknop toch ingeleerd heb.
Als je wilt kan je wel de afstandbediening lenen van de m12.
Ik woon in almere stad. (Danswijk)
Maar misschien dat je een betere oplossing van tweak krijgt.
Laat het mij maar weten.
eymey schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:57:
[...]

Toch nog even hierop terug komen: Ik heb nu in de Harmony de Abox42 M12 ingesteld als afstandsbediening. De basiscommando's werken gewoon met mijn M15. Echter, ik kom in de app geheel geen "radio" knop tegen.

Ik gebruik de Logitech Harmony Smart control (een afstandsbediening die met een hub werkt).

Wel zie ik dat voor de Abox42 M12 3 IR talen beschikbaar zijn. Geen van drie lijkt de knop te geven.....

Ik heb in ieder geval ook Tweak maar even een mailtje gestuurd.
goldvinger schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:59:
Vreemd.
Ik weet niet meer precies hoe en wat ik gedaan heb.
Misschien dat ik de radioknop toch ingeleerd heb.
Als je wilt kan je wel de afstandbediening lenen van de m12.
Ik woon in almere stad. (Danswijk)
Maar misschien dat je een betere oplossing van tweak krijgt.
Laat het mij maar weten.

[...]
Thanks voor het aanbod! Mocht Tweak niet met een oplossing komen, dan neem ik het wellicht aan :). Ik woon in Filmwijk dus dat is lekker dichtbij :D. Mogelijk hoef ik hem nieteens te lenen van je, want ik heb ook nog een oudere Logitech Harmony 555 liggen dus die zou ik samen met en laptop mee kunnen nemen om die ter plekke bij jou het kunstje te leren. :P

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tweak schijnt de Fritzboxen nu ook te leveren aan bestaande klanten, een mailtje/ticket sturen is voldoende. Kosten zijn wel 75 euro.

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-11 12:39
Dennischo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:00:
Tweak schijnt de Fritzboxen nu ook te leveren aan bestaande klanten, een mailtje/ticket sturen is voldoende. Kosten zijn wel 75 euro.
Mag je hem dan ook houden? 75 administratie kosten klinkt erg hoog. En is misschien een goedkope manier voor tweak om deel van de problemen op te lossen... ik wacht nog even....Tot Tweak mij er een aanbied.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
rjhilbrink schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:17:
[...]

Mag je hem dan ook houden? 75 administratie kosten klinkt erg hoog. En is misschien een goedkope manier voor tweak om deel van de problemen op te lossen... ik wacht nog even....Tot Tweak mij er een aanbied.
Blijft eigendom van Tweak, omdat het door Tweak zelf aangesloten moet worden betaal je 75 euro.
Vind het zelf ook nergens op slaan, beetje services naar je vaste klanten is wel welkom... Maargoed! Voor de liefhebbers ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Dennischo op 02-02-2017 13:28 ]

• Barre73
Dennischo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:28:
[...]

Blijft eigendom van Tweak, omdat het door Tweak zelf aangesloten moet worden betaal je 75 euro.
Vind het zelf ook nergens op slaan, beetje services naar je vaste klanten is wel welkom... Maargoed! Voor de liefhebbers ;)
Als Tweak dit op dezelfde manier aansluit als bij nieuwe klanten dan begrijp ik die monteur wel. Dat is namelijk direct op de connector van de FTU middels een glasvezelpatchkabel, koppelbus etc.. en op de SFP poort van de Fritzbox.
Dat wil je niet aan je klanten zelf overlaten en dat vindt Reggefiber ook niet zo'n goed plan (kans op schade groter).

• goldvinger
Prima.
Ik hoor het wel.
eymey schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:47:
[...]

Thanks voor het aanbod! Mocht Tweak niet met een oplossing komen, dan neem ik het wellicht aan :). Ik woon in Filmwijk dus dat is lekker dichtbij :D. Mogelijk hoef ik hem nieteens te lenen van je, want ik heb ook nog een oudere Logitech Harmony 555 liggen dus die zou ik samen met en laptop mee kunnen nemen om die ter plekke bij jou het kunstje te leren. :P
Dennischo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:00:
Als dit kosten zouden zijn die je later niet terug krijgt (ook niet als je de FB weer inlevert) zou ik dat wel behoorlijk hoog vinden. Anderzijds, dan heb je voor 75 euro wel een apparaat in huis dat vergelijkbaar is met een 7490, die nieuw nog steeds minstens 187 euro kost :). En ik snap het ook wel weer want ze moeten toch een monteur langs sturen.

Misschien ga ik het nog wel doen ook. Scheelt weer een adapter in m'n overvolle meterkast en een extra LAN poort op de FB. En onze 7490 kan nog genoeg opbrengen op de tweedehands markt.

Maar eerst maar eens m'n ticket bij Tweak afwachten. Ik hoop dat ze nog m12's hebben liggen (ookal lijkt die EOL bij Abox42) en kunnen ze dan een ritje combineren :P.

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 02-02-2017 14:20 ]

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-11 16:29
sinds een paar uur mag ik mij dan ook echt tweak klant noemen (koekange gemeente de wolden).

de fritzbox 5490 gekregen pc rechtstreeks aangesloten op het modem en maar eens wat speed testen gedaan. en krijg toch wel bijzonder resultaten hier onder de tweak resultaten

http://www.speedtest.net/ down: 945.85Mbps up: 724.81Mbps
http://speedtest.tweak.nl getest in ie11 begint op 110MB/s ongeveer eindigt op 80MB/s
http://speedtest.onsbrabantnet.nl down: 873Mbit/sec up 893Mbit/s

https://www.ziggo.nl/speedtest down: 61.40Mbps up 25.73Mbps
http://speedtest.operator.nl/kpn/ down: 53.39Mbps up:26.79Mbps

vooral de laatste 2 zijn wel heel raar want als ik die 2 testen doe met mijn ziggo verbinding (180/18)

krijg ik dit:

https://www.ziggo.nl/speedtest down: 152.37Mbps up 15.50Mbps
http://speedtest.operator.nl/kpn/ down: 152.39Mbps up:15.50Mbps

opzich ziet het er naar uit dat de snelheid dus wel goed is allen dat de 2 laatste testen raar doen met een tweak verbinding geen idee waar dit aan zou kunnen liggen

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-11 07:04
Met alle haperingen met het tv gedeelte is Tweak aan klanten een gebaar verschuldigd, zou een gratis 5490 dan niet een mooi gebaar zijn?

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-11 08:05
el flaco schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:06:
Met alle haperingen met het tv gedeelte is Tweak aan klanten een gebaar verschuldigd, zou een gratis 5490 dan niet een mooi gebaar zijn?
Laat ze het probleem eerst maar eens oplossen. Afijn, ik ben zelf sinds begin deze week voor de TV weer klant bij Ziggo. Jammer, maar helaas.

• hjvg
even een vraagje aan mensen met een harmony hebben jullie de favorieten lijst helemaal zelf ingevuld?
zie namelijk sparql niet in de lijst van serviceproviders (televiesie providers voor komen)
Ik heb hier nog niet de moeite genomen om de favorieten in te vullen. Dat komt misschien nog wel als de boel naar tevredenheid draait. Maar wij komen toch nooit verder dan 1 t/m 9 en soms eens een regionale :P

Verwijderd

Foutje bedankt. :) Ik dacht dat je bij de Sparql box ook zo favoriete radiostations kon opslaan.
Blijkbaar was dat bij de decoder van mijn vorige provider. :D

[ Voor 174% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2017 17:02 ]

el flaco schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:06:
Hollander
(Sorry ik kon het niet laten)

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-11 16:50
eymey schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:18:
[...]

En ik snap het ook wel weer want ze moeten toch een monteur langs sturen.
Monteur waarvoor? Die genexis is niet verzegeld en makkelijk los genomen worden, oude binnenwerk eruit en de patchkabel rechtstreeks op je glas aansluiten (kabel zit in de doos) en aansluiten op je FB.

• Mr-D.
(jarig!)
Ik denk dat ze ons knijpen want haal sinds kort dezelfde resultaten vorig jas trok ik op beide sites wel de lijn vol
hjvg schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:24:
sinds een paar uur mag ik mij dan ook echt tweak klant noemen (koekange gemeente de wolden).

de fritzbox 5490 gekregen pc rechtstreeks aangesloten op het modem en maar eens wat speed testen gedaan. en krijg toch wel bijzonder resultaten hier onder de tweak resultaten

http://speedtest.tweak.nl getest in ie11 begint op 110MB/s ongeveer eindigt op 80MB/s

vooral de laatste 2 zijn wel heel raar want als ik die 2 testen doe met mijn ziggo verbinding (180/18)

krijg ik dit:

opzich ziet het er naar uit dat de snelheid dus wel goed is allen dat de 2 laatste testen raar doen met een tweak verbinding geen idee waar dit aan zou kunnen liggen

• Mr-D.
(jarig!)
Kan jij van tevoren die kabel ook schoonmaken en er zijn denk ik ook voldoende klanten die niet eens weten was hun router staat laat staan hoe een glasvezel eruit ziet jij weet dit toevallig wel maar on andere vakgebieden was jij je niet aan zou wagen zullen die mensen hetzelfde zeggen doe je toch simpel zelf
chocka schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:57:
[...]

Monteur waarvoor? Die genexis is niet verzegeld en makkelijk los genomen worden, oude binnenwerk eruit en de patchkabel rechtstreeks op je glas aansluiten (kabel zit in de doos) en aansluiten op je FB.

• Barre73
Mr-D. schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:21:
Kan jij van tevoren die kabel ook schoonmaken en er zijn denk ik ook voldoende klanten die niet eens weten was hun router staat laat staan hoe een glasvezel eruit ziet jij weet dit toevallig wel maar on andere vakgebieden was jij je niet aan zou wagen zullen die mensen hetzelfde zeggen doe je toch simpel zelf

[...]
Een FTU losmaken (zonder teveel los te maken en daarmee de opgerolde vezel los te laten schieten), daar een koppelbus op aan te sluiten, connectoren schoonmaken en aansluiten is echt geen werk dat klanten zelf horen te doen. En zoals ik al zei: als je per ongeluk een fout maakt en de connector daarbij vernielt, kan Reggefiber langskomen om een nieuwe pigtail op te lassen. Dat soort dingen gebeuren allemaal niet zo snel al een gekwalificeerde monteur dit doet.

En daarbij: Er zijn meerdere soorten FTU's in omloop. Niet allemaal zijn ze even makkelijk...

• Mr-D.
(jarig!)
en mocht die gekwalificeerde monteur het stuk maken kan hij het zelf ook repareren
Barre73 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:41:
[...]

Een FTU losmaken (zonder teveel los te maken en daarmee de opgerolde vezel los te laten schieten), daar een koppelbus op aan te sluiten, connectoren schoonmaken en aansluiten is echt geen werk dat klanten zelf horen te doen. En zoals ik al zei: als je per ongeluk een fout maakt en de connector daarbij vernielt, kan Reggefiber langskomen om een nieuwe pigtail op te lassen. Dat soort dingen gebeuren allemaal niet zo snel al een gekwalificeerde monteur dit doet.

En daarbij: Er zijn meerdere soorten FTU's in omloop. Niet allemaal zijn ze even makkelijk...

• Barre73
Mr-D. schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:55:
en mocht die gekwalificeerde monteur het stuk maken kan hij het zelf ook repareren

[...]
Nee dat niet helaas. Monteurs van Tweak zijn andere dan die van de onderaannemers van Reggefiber. Meestal huurt Tweak Guidion in en dat zijn geen glasvezelmonteurs.

Dat dus allemaal :-). Die monteur komt dus sowieso, al is het alleen al omdat Tweak dat gewoon vereist.

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-11 16:50
hjvg schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:24:

krijg ik dit:

Probeer de beta van speedtest eens http://beta.speedtest.net/
Mr-D. schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:11:
Ik denk dat ze ons knijpen want haal sinds kort dezelfde resultaten vorig jas trok ik op beide sites wel de lijn vol

[...]
Veronderstellen dat er geknepen wordt lijkt me een beetje voorbarig. Zeker als dat aan de hand van wisselvallige speedtest sites wordt gedaan.

Het lijkt mij aannemelijker dat, met al die gigabit aansluitingen, Tweak op een gegeven moment ook aan de max van zn capaciteit richting internet komt te zitten en de 'lijnen' op een gegeven moment gewoon 'vol' zitten.

Overboeking dus. Overigens nog altijd beter dan de overboeking die bv. Ziggo al op de lokale buurt 'loops' heeft zitten in de vorm van gedeeld frequentiespectrum voor docsis streams :+

• Mr-D.
(jarig!)
Ok kan jij mij dan ook meteen uitleggen waarom ik daar nu constant niet boven de 70mbit kom en een ziggoklant wel zijn 300mbit lijn vol trekt op dezelfde moment en is ook constant lijkt er erg op dat je afgekapt wordt?
eymey schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 23:53:
[...]

Veronderstellen dat er geknepen wordt lijkt me een beetje voorbarig. Zeker als dat aan de hand van wisselvallige speedtest sites wordt gedaan.

Het lijkt mij aannemelijker dat, met al die gigabit aansluitingen, Tweak op een gegeven moment ook aan de max van zn capaciteit richting internet komt te zitten en de 'lijnen' op een gegeven moment gewoon 'vol' zitten.

Overboeking dus. Overigens nog altijd beter dan de overboeking die bv. Ziggo al op de lokale buurt 'loops' heeft zitten in de vorm van gedeeld frequentiespectrum voor docsis streams :+

• GEi
  • Niet online

GEi

Ik zal vanavond ook eens kijken, direct met een kabel verbonden. Zou wel zorgelijk zijn wanneer Tweak zich op dit pad begeeft...
Mr-D. schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:11:
[...]
Mr-D. schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 07:21:
Ok kan jij mij dan ook meteen uitleggen waarom ik daar nu constant niet boven de 70mbit kom en een ziggoklant wel zijn 300mbit lijn vol trekt op dezelfde moment en is ook constant lijkt er erg op dat je afgekapt wordt?

[...]
Dat kan aan zo ontzettend veel factoren liggen.

Zoals ik al zei zou het kunnen dat er meer Gigabit klanten proberen hun lijn vol te trekken dan dat er uplink capaciteit van Tweak is richting het internet, terwijl de Ziggo klant misschien op dat moment op zijn segment de enige gebruiker is.

Ook de routering tussen Ziggo en de site die jullie gebruiken versus die tussen Tweak en de site die jullie gebruiken kan een rol spelen. ( Van een Ziggo aansluiting naar de Ziggo speedtest is sowieso eerder in het voordeel omdat Ziggo daar alles binnen hun eigen netwerk houdt).

Ik heb gisteravond toevallig nog in een korte burst updates van een Nederlandse Ubuntu mirror binnen getrokken. Gezamenlijk gewoon dik door de 700 Mbit/s heen. En zelfs nog een speedtes.net op mijn Sony Xperia Z3-compact tablet op 5 Ghz. wifi van 300 Mbit/s (wat de maximale snelheid is die de tablet met dienst antenneconfiguratie kan halen op wifi ).

Trouwens, uit de resultaten van @hjvg blijkt dat hij ook twee speedtest van ~800 Mbit/s had bij OnsBrabantNet. Dat zou nooit kunnen als er bewust geknepen werd.

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 03-02-2017 08:45 ]

• hjvg
ja die site geeft ongeveer de zelfde snelheid als de gewone speedtest site download 888 upload 791
Mr-D. schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 07:21:

[...]
yup dat zelfde heb ik ook en dat is alleen op de ziggo/kpn site
eymey schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:42:
[...]

Dat kan aan zo ontzettend veel factoren liggen.

Zoals ik al zei zou het kunnen dat er meer Gigabit klanten proberen hun lijn vol te trekken dan dat er uplink capaciteit van Tweak is richting het internet, terwijl de Ziggo klant misschien op dat moment op zijn segment de enige gebruiker is.
het lijkt meer dat er aan de ziggo/kpn kant geknepen word ik heb daar geen enkele test boven de 65Mbit gehaald met mijn tweak verbinding ik heb alle testen na elkaar uit gevoerd en meerdere keren. zal wel heel toevallig zijn dat elke keer dat ik kpn/ziggo site pak dan in eens alle andere tweak klanten ook testen terwijl als ik op 1 van de andere sites test het wel goed er uit ziet

• Mr-D.
(jarig!)
Das precies wat ik bedoelde alleen een beetje klungelig neer gezet hier
hjvg schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:24:
[...]

ja die site geeft ongeveer de zelfde snelheid als de gewone speedtest site download 888 upload 791

[...]

yup dat zelfde heb ik ook en dat is alleen op de ziggo/kpn site

[...]

het lijkt meer dat er aan de ziggo/kpn kant geknepen word ik heb daar geen enkele test boven de 65Mbit gehaald met mijn tweak verbinding ik heb alle testen na elkaar uit gevoerd en meerdere keren. zal wel heel toevallig zijn dat elke keer dat ik kpn/ziggo site pak dan in eens alle andere tweak klanten ook testen terwijl als ik op 1 van de andere sites test het wel goed er uit ziet

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-11 12:04
Gister is bij mij de aansluiting gemaakt met 1Gbit. Kon alleen nog op mijn telefoon testen, aangezien de ethernet dongle voor mijn MacBook nog ergens anders ligt. Daar trok de Fritzbox de volledige bandbreedte dicht. De dekking van de Fritzbox is ook uitstekend.

• Mr-D.
(jarig!)
Nee ik bedoelde aan de Ziggokant
GEi schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 07:40:
Ik zal vanavond ook eens kijken, direct met een kabel verbonden. Zou wel zorgelijk zijn wanneer Tweak zich op dit pad begeeft...

[...]

• maie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11 09:14
Raar, ik haal op beide speedtest sites meer dan 920mbps, misschien omdat we in een andere regio wonen? (ik zit zelf in Wierden)

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-11 12:04
maie schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:31:
Raar, ik haal op beide speedtest sites meer dan 920mbps, misschien omdat we in een andere regio wonen? (ik zit zelf in Wierden)
Ik ook, zal daar vanavond even checken.
Mr-D. schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:17:
[...]
Dat was dus in het geheel niet duidelijk ;)

Ik ageerde vooral tegen de suggestie dat Tweak ineens verbindingen zou knijpen ofzo.....

Maar voor de rest blijft overigens wel staan dat speedtest mirrors alleen nooit erg betrouwbaar zijn. Je hebt per definitie te maken met belasting van de centrale internet uplinks (of regionale backhauls) bij Tweak zelf, de routering naar de server bij de andere provider / in het andere netwerk, belasting daarvan, etc.

Overigens zou het zo maar kunnen dat Ziggo speedtesters uit andere netwerken knijpt, maar ook met die suggestie wil ik voorzichtig zijn. Dat eigen Ziggo klanten een hogere snelheid halen dan testers uit andere netwerken (en bij KPN/Operator geldt hetzelfde) kan namelijk dus ook gewoon heel goed netwerktechnisch te verklaren zijn.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het zou ook een kwestie met peering kunnen zijn, dat de route tussen Ziggo en Tweak niet optimaal is.

• GEi
  • Niet online

GEi

d:)b
Mr-D. schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:17:
[...]

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-10 14:00
Op dit moment heb ik nergens last van, ik doe wel vaker speedtests nog nooit gezien dat ze allemaal tegelijk traag zijn, in ieder geval nooit zo traag 400 Mbit is wel de bodem.

Net een speedtest gedaan om 16:45 (ben ondertussen wel een torrent aan het downloaden en versturen + Youtube)

Enschede

Afbeeldingslocatie: http://heisenberg.nu/tweakers/gigabit/speedtest201702032.png

[ Voor 10% gewijzigd door kmichael op 03-02-2017 18:19 ]

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:49
Voor de Fritzbox gebruikers (althans de 7490 gebruikers), firmware 6.80 is beschikbaar. Inclusief Band Steering, waar sommigen van ons op zaten te wachten...

https://nl.avm.de/producten/fritzos/fritzos-680/
Ik zag het net ook! Kreeg een mailtje van de 7490. Band steering zit ik idd op te wachten, als het goed werkt. Niemand meer uitleggen waarom ik nu twee wifi ssid's heb en welke ze dan moeten pakken.

Hopen dat die feature ook snel naar mn 1750e repeater komt :-)

Ben wel benieuwd of hij mn instellingen voor sparql heel laat als ik update.

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:49
[b][message=50121667,noline]Hopen dat die feature ook snel naar mn 1750e repeater komt :-)
Psies. Want nu heb ik "halve" bandsteering. Maar als ze net zo snel zijn als met de 6.5 update, daar volgde de 1750E vrij snel na de 7490.

Ik ben er nu een uurtje mee aan het spelen en heb nog geen issues gevonden (met Band Steering of iets anders) :)
Ok.... Stoute schoenen aan getrokken en update geïnstalleerd. Na update en daarop volgende reboot kwam TV iig óók weer terug :D

Edit: Eindelijk ook onder home network een zelf te kiezen permanent IP adres aan een apparaat toewijzen door gewoon het door de FB gekozen IP te editen, ipv eerst het apparaat te moeten verwijderen en dan handmatig mac en ip in te moeten voeren _O_

[ Voor 49% gewijzigd door eymey op 03-02-2017 23:14 ]

• Mr-D.
(jarig!)
mooi nu dit gelezen te hebben dan ga ik ook de update draaien maar zolang er voor de 1750 geen update is heeft de bandsteering ook niet veel zin
maar dat ip zelf aanpassen yes top

wat ik niet zo snel kon vinden in de release-notes is dat je nu ook eindelijk de gastwifi inlog pagina deels kan aanpassen met een foto en eigen tekst grappig

[ Voor 31% gewijzigd door Mr-D. op 04-02-2017 08:19 ]

• hjvg
kmichael schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:58:
Op dit moment heb ik nergens last van, ik doe wel vaker speedtests nog nooit gezien dat ze allemaal tegelijk traag zijn, in ieder geval nooit zo traag 400 Mbit is wel de bodem.

Net een speedtest gedaan om 16:45 (ben ondertussen wel een torrent aan het downloaden en versturen + Youtube)

Enschede

[afbeelding]
oke interessant. het is dus in ieder geval niet dat ze alle verbindingen knijpen van tweak. dan zal het aan de route of iets anders liggen.

gisteren half uur na dat jij dit gepost heb nog een geprobeerd en vanmorgen ook nog een paar keer maar ik blijf op de kpn en ziggo site maar tot max 60Mbit komen

edit: trouwens nog geen enkele stoterig gezien met tv kijken (ongeveer 5 uur tv gekeken intotaal). alleen naar hewt kanaal wijzigen hangt het beeld een paar seconden maar dat zie ik niet als probleem

[ Voor 11% gewijzigd door hjvg op 04-02-2017 11:32 ]

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-10 13:19
Ik word steeds meer geneigd om die AVM FRITZ!Box 7490 aan te schaffen. Niet dat ik veel problemen heb met de Zyxel, maar heb toch het gevoel dat hij beperkend is. Maar, is er nog verschil tussen die German Edition en de International? Die laatste wordt duidelijk goedkoper aangeboden, vandaar.

Alvast dank.

Wdeb

• kmichael
hjvg schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 09:49:
[...]

oke interessant. het is dus in ieder geval niet dat ze alle verbindingen knijpen van tweak. dan zal het aan de route of iets anders liggen.

gisteren half uur na dat jij dit gepost heb nog een geprobeerd en vanmorgen ook nog een paar keer maar ik blijf op de kpn en ziggo site maar tot max 60Mbit komen

edit: trouwens nog geen enkele stoterig gezien met tv kijken (ongeveer 5 uur tv gekeken intotaal). alleen naar hewt kanaal wijzigen hangt het beeld een paar seconden maar dat zie ik niet als probleem
Nu net weer een test gedaan 16:07 @ Enschede-oost (torrent programma loopt nog wel mee)

https://www.ziggo.nl/speedtest : 941.83 / 944.23 D/U
http://speedtest.operator.nl/kpn/ : 945.58 / 932.12 D/U

Ik stuur je even een DM

• Mr-D.
(jarig!)
ook hier nog steeds op verschillende pc's beide websites niet boven de 70 mbit
maar braband net gaat wel gewoon goed

• kmichael
Ik maak geen gebruik van een Tweak router ik gebruik een PC als router met ClearOS er op.
Maar lijkt mij dan sterk dat het door de router komt...

Schoot me net iets te binnen ik kan van iemand een PC overnemen met Teamviewer.

Tweak 1000/1000 Enschede-Zuid originele Zyxel router. (Door Teamviewer valt de snelheid wat lager uit het is meer om even een idee te krijgen...)
Hij heeft geloof ik Windows10 niet op een SSD staan...

testen gestart @16:34

https://www.ziggo.nl/speedtest : 674.42/939.09 D/U
https://speedtest.operator.nl/kpn/ : 765.22/931.46 D/U
http://speedtest.onsbrabantnet.nl/ 669:915 D/U

Edit:

Wij gebruiken beide Chrome browser op Windows 10 Pro x64

[ Voor 4% gewijzigd door kmichael op 04-02-2017 16:49 ]

• hjvg
net op hetzelfde moment als kmicheal even alle 3 speedtesten gedaan hij komt op allemaal tegen de max en dit waren mij resultaten (ja heb ze allemaal na elkaar gedaan)

speedtest tweak

wat mij veder vanmiddag opviel was toen ik even battlefield 1 aan het downloaden en een paar vrienden ook. waar een vriend van mij een kpn 500 mbit lijn heeft in ik een 1000mbit lijn was hij best wel wat sneller dan mij klaar met de zelfde patch downloaden via origin.

dus mischien moet ik toch maar eens een mail richting tweak sturen en vragen hoe het kan dat we deze verschillende waardes hebben op de speedtesten

heb de testen in eerste instantie uitgevoerd met edge maar nu even met chrome gedaan en resultaat blijft het zelfde

(regio de wolden koekange)

• kmichael
Speedtest van 16:52 nagenoeg gelijktijdig met hjvg

Het lijkt er ook op dat mijn grafiek ook iets stabieler is...

Afbeeldingslocatie: http://heisenberg.nu/tweakers/gigabit/speedtest20170204.png

[ Voor 19% gewijzigd door kmichael op 04-02-2017 17:04 ]

• Mr-D.
(jarig!)
Ik haal de zelfde waardes als hjvg

Het zijn alleen echt de speedtest van Ziggo en kpn die niet lekker gaan

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-11 09:25
Ik heb een Asus RT-AC5300. Ik zie niet in hoe ik hierop het IPTV vlan kan draaien.
Is het een idee om een Raspberry Pi te gebruiken en deze tagged in het LAN en VLAN 4 te hangen en daarop de IGMP proxy te draaien?

Iemand hier ervaring mee?

edit: ik gebruik managed switches dus ik kan sowieso VLAN 4 rechstreeks naar de PI leiden.

[ Voor 16% gewijzigd door proditaki op 04-02-2017 17:34 ]

PSN: proditaki specs

• Mr-D.
(jarig!)
Hm twijfel wel aan de rekenkracht van die Pi
Overigens geen ervaring mee

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-11 09:25
Mr-D. schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:46:
Hm twijfel wel aan de rekenkracht van die Pi
Overigens geen ervaring mee
Heb t dan over de RPi 2.
Denk dat de quadcore arm cpu wel zwaar genoeg is.

Edit: ga t wel proberen als ik er tijd voor krijg. Laat hier wel weten wat eruit komt.

[ Voor 14% gewijzigd door proditaki op 04-02-2017 17:49 ]

PSN: proditaki specs

Ben benieuwd :). Op zich denk ik dat de Pi2 het wel zou moeten kunnen. Het gaat ook weer niet om astronomische bitrates :P.

Edit: Wat de snelheden betreft:

Ik weet niet of het aan de update van de Fritz!box 7490 van gisteren ligt of aan iets anders, maar ik merk vooral dat verbindingen via IPv6 heel slecht gaan (en dat zijn tegenwoordig nog best veel sites, zoals alles van Google, Facebook maar ook Tweakers ).

Ook de speedtests van Ziggo en KPN/Operator gaan hier via IPv6 en laten down nog wel prima snelheden zien (rond de 500 Mbps) maar een uploadtest mislukt zelfs in het geheel (socket error).

Iets mis met de nieuwe update van de Fritz!box of de 6to4 gateway van Tweak?.... :?

[ Voor 70% gewijzigd door eymey op 04-02-2017 20:52 ]

• Mr-D.
(jarig!)
eymey schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 20:47:
Ben benieuwd :). Op zich denk ik dat de Pi2 het wel zou moeten kunnen. Het gaat ook weer niet om astronomische bitrates :P.

Edit: Wat de snelheden betreft:

Ik weet niet of het aan de update van de Fritz!box 7490 van gisteren ligt of aan iets anders, maar ik merk vooral dat verbindingen via IPv6 heel slecht gaan (en dat zijn tegenwoordig nog best veel sites, zoals alles van Google, Facebook maar ook Tweakers ).

Ook de speedtests van Ziggo en KPN/Operator gaan hier via IPv6 en laten down nog wel prima snelheden zien (rond de 500 Mbps) maar een uploadtest mislukt zelfs in het geheel (socket error).

Iets mis met de nieuwe update van de Fritz!box of de 6to4 gateway van Tweak?.... :?
ik heb al een tijdje ipv6 uitstaan en dit "probleem"is al ruim voor de update
ga ipv6 weer eens aanzetten dan dan weer testen op die sites kijken of ik dan ook hoger kom dan 70Mbit

edit: ipv6 weer aangezet en ik kan op beide sites weer volle bandbreedte bereiken is dus een ip4 "probleem"

@kmichael gebruik jij ip4 of ipv6???
@ hjvg zelfde vraag

[ Voor 7% gewijzigd door Mr-D. op 04-02-2017 21:36 ]

• hjvg
Mr-D. schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:30:
[...]
ik heb al een tijdje ipv6 uitstaan en dit "probleem"is al ruim voor de update
ga ipv6 weer eens aanzetten dan dan weer testen op die sites kijken of ik dan ook hoger kom dan 70Mbit

edit: ipv6 weer aangezet en ik kan op beide sites weer volle bandbreedte bereiken is dus een ip4 "probleem"

@ hjvg zelfde vraag
eigenlijk geen idee als ip 6 aanstaat modem staat zo ik hem standaard heb gekregen.

ok net eens gekeken ipv6 support staat dus blijkbaar standaard uit. en als ik hem enable kan ik kiezen uit 3 opties:
Always use a native IPv4 connection (recommended)
Always use a native IPv6 connection
Always use a tunnel protocol for the IPv6 connection

(zal de bovenste wel aanmoeten neem ik aan)

• Mr-D.
(jarig!)
hjvg schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:14:
[...]

eigenlijk geen idee als ip 6 aanstaat modem staat zo ik hem standaard heb gekregen.

ok net eens gekeken ipv6 support staat dus blijkbaar standaard uit. en als ik hem enable kan ik kiezen uit 3 opties:
Always use a native IPv4 connection (recommended)
Always use a native IPv6 connection
Always use a tunnel protocol for the IPv6 connection

(zal de bovenste wel aanmoeten neem ik aan)
zie mijn handtekening voor ipv6

Yep, altijd native IPv4 connection. In het geval van de Fritz!box betekent dat, dat hij kijkt of er opties voor een 6RD-toewijzing mee gegeven worden in het DHCPv4 offer.

Het stomme is dus dat ik de afgelopen maanden echt 0 last gehad heb met IPv6 aan, was altijd erg stabiel. In het verleden is er wel een tijd geweest dat vooral een 7390 die ik hiervoor had een hele slechte performance gaf met 6RD.

Uitzettend heb ik ook niet zo veel zin in, ook niet omdat ik dan ook voor m'n Ripe Atlas probe moet gaan kijken hoe ik moet aangeven dat ik geen IPv6 meer heb. En uiteraard wil ik gewoon IPv6 :P

• hjvg
Mr-D. schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:16:
[...]

zie mijn handtekening voor ipv6
die instellingen kan ik nog niet echt kwijt in de FB 5490. dus denk dat hij zoals eymey zegt op de eerste optie moet staan en dan hoef ik niets in te vullen.

speed op de ziggo test is met Always use a native IPv4 connection (recommended) al een stuk hoger inderdaad

bij kpn is de download wel wat hoger en bij upload geeft hij een error. maar onder de kpn test download rond 600Mbit gaat mijn tv heel erg stoteren.

nou jah morgen maar eens veder kijken

• kmichael
Mr-D. schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:30:
[...]
.....

@ hjvg zelfde vraag
ik gebruikt IPv4.

Ik zou wel eens IPv6 willen proberen op 1 pc.
Kan dit ook met een windows 10 pc achter een router zodat andere apparatuur gewoon IPv4 blijven gebruiken ?

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik gebruik zelf zonder problemen IPv6 van Tweak (via 6rd). Weliswaar met eigen router.

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 04-02-2017 23:24 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.