Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartboog
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-01-2024
Hoi,

Is er ook iemand die een Netgear R7000 heeft draaien op tweak.nl? Ik zou wel een configuratiebestand kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 15:16
Mr-D. schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:38:
nee ook een paar keer 2 wachtende voor mij
of het is nu erg druk de verbinding word nu verbroken
en gelukkig ook een paar keer direct
das wel effe schrikken sta je je meteen met een bek vol tanden :*)
[...]
Gotiniens schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:48:
Ik heb deze maand 3x gebeld, waarbij de eerste 2x gezegd werd dat ik maar beter kon ophangen want er was een lange rij. Ik belde voor een administratieve wijziging dus maar opgehangen. De 3e keer kwam ik er inderdaad wel snel doorheen.

Ik heb dus een iets andere ervaring ;)
Grappig, ik heb echt oprecht steeds 1 wachtende voor mij iedere keer dat ik bel. Of ik word direct geholpen. Is wel verdacht als je een half uur moet wachten. Tenzij er maar 1 medewerker is :)

Mr-D uiteindelijk heb ik een factory reset moeten doen om het probleem op te lossen btw.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:23
forum toch sneller dan helpdesk :)
Jeru schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 20:40:
[...]

[...]

Grappig, ik heb echt oprecht steeds 1 wachtende voor mij iedere keer dat ik bel. Of ik word direct geholpen. Is wel verdacht als je een half uur moet wachten. Tenzij er maar 1 medewerker is :)

Mr-D uiteindelijk heb ik een factory reset moeten doen om het probleem op te lossen btw.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:55:
[...]

Voor zover ik weet doet Tweak dat alleen in die woningen waar Reggefiber de nieuwe FTU heeft opgehangen (sinds 1 juli jl.). Bij alle vorige FTU's gaat er volgens mij gewoon weer een MC op en dan via een UTP kabel naar de WAN ingang van de Fritzbox.
In Almere wordt de Fritz!box ook uitgedeeld, ook in wijken waar nog de 'oude' FTU (nog van voor de 'universele' FTU) hangt ;-). Ze gebruiken dan de 'vodafone methode', met een patchkabel direct op de connector in de FTU en een blindkap met doorvoer.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:40:
[...]

In Almere wordt de Fritz!box ook uitgedeeld, ook in wijken waar nog de 'oude' FTU (nog van voor de 'universele' FTU) hangt ;-). Ze gebruiken dan de 'vodafone methode', met een patchkabel direct op de connector in de FTU en een blindkap met doorvoer.
Dank je voor die info. Dat wist ik niet en verrast me wel. Maar goed, is wel consequent.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:41
Barre73 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 08:21:
[...]
Dank je voor die info. Dat wist ik niet en verrast me wel. Maar goed, is wel consequent.
Hier ook (buiten Coanet): vrijdag een Fritz!Box aangesloten gekregen, met een glaskabeltje onder een afdekkapje rechtstreeks op de FTU ingeprikt.

Net nu ik eigenlijk over wilde stappen op een UniFi USG Enterprise, moet ik zelf een mediaconverter regelen (of de USG Pro kopen, maar die is me net weer even te duur en groot/aanwezig >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyImAllan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-07 09:36
Ik heb vanmiddag ook de fritzbox gekregen maar de voip instellingen lijken afwezig.. Volgens de servicedesk zou deze gepushed worden maar heb tot heden niks ontvangen..

Kan iemand screenshots van de config posten? Ik had wel even geklooid met de standaard settings maar blijf error 401 terugkrijgen van de sip server..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:36
Dat had ik ook. De volgende dag was alles ineens uit zichzelf toch opgelost.

Weird....
HeyImAllan schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:47:
Ik heb vanmiddag ook de fritzbox gekregen maar de voip instellingen lijken afwezig.. Volgens de servicedesk zou deze gepushed worden maar heb tot heden niks ontvangen..

Kan iemand screenshots van de config posten? Ik had wel even geklooid met de standaard settings maar blijf error 401 terugkrijgen van de sip server..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyImAllan
jaro431 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:03:
Dat had ik ook. De volgende dag was alles ineens uit zichzelf toch opgelost.

Weird....

[...]
Dan ga ik er nog maar een nachtje over slapen. Wellicht is de push alleen snachts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
dat is toch het eerste wat ik er uit zal halen de push van de provider is mijn verbinding toch
niet dat ik iets te verbergen heb maar ze hoeven van mij niet zo nodig in mijn router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyImAllan
Mr-D. schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:52:
dat is toch het eerste wat ik er uit zal halen de push van de provider is mijn verbinding toch
niet dat ik iets te verbergen heb maar ze hoeven van mij niet zo nodig in mijn router
Mee eens, maar ik heb toch wel graag dat mijn telefoon het gaat doen :>

Overigens werkt het nog steeds niet dus zo maar weer bellen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Ik kreeg toen een brief met alle gegevens erin zodat de tr-069 gewoon uitkon
HeyImAllan schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:26:
[...]

Mee eens, maar ik heb toch wel graag dat mijn telefoon het gaat doen :>

Overigens werkt het nog steeds niet dus zo maar weer bellen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyImAllan
Inmiddels heb "werkt" de telefoon, echter krijg ik bij inkomende caller id geen correcte weergave van de landcode. Er staat nu 31 36 123 4567 ipv +31 36 123 4567.

Weet iemand wat je moet instellen om dit goed werkend te krijgen? Op deze manier kan ik nog niet zien wie er belt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo hee da's handig
We kunnen nu 7 dagen terug progamma's bekijken.
Scrol in de gids terug in de tijd en de meeste programma's kun je terug kijken tot een week geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
dit bedoel je ??
fritzfoon
HeyImAllan schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:46:
Inmiddels heb "werkt" de telefoon, echter krijg ik bij inkomende caller id geen correcte weergave van de landcode. Er staat nu 31 36 123 4567 ipv +31 36 123 4567.

Weet iemand wat je moet instellen om dit goed werkend te krijgen? Op deze manier kan ik nog niet zien wie er belt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:55:
Zo hee da's handig
Scrol in de gids terug in de tijd en de meeste programma's kun je terug kijken tot een week geleden
Heb net even gekeken maar ik kan niet verder terug dan zondag en niet alles werkt. Verder als zondag geeft ie aan geen progamma info :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:55:
Zo hee da's handig
Ik zie alleen maar "kanaal bekijken"

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die het opnamepakket er bij hebben of zo? Of buiten het eigen Tweak gebied met de streams
van KPN? Ik las wel dat het daar nu net mogelijk is tot een week terug. Dus zal daar wel zijn dan?
Bij mij in Leeuwarden is het in ieder geval niet mogelijk...
Misschien dat Tweak en Sparql daar later ook nog mee komen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyImAllan
Ik heb hetzelfde staan. Ik heb daar wel wat mee geëxperimenteerd maar krijg het niet goed werkend. Hij voegt 00 niet toe aan het nummer. En als hij het wel doet kan ik geen normale nummers meer bellen. (want dan krijg je 00061234567)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:36:
Voor mensen die het opnamepakket er bij hebben of zo? Of buiten het eigen Tweak gebied met de streams
van KPN? Ik las wel dat het daar nu net mogelijk is tot een week terug. Dus zal daar wel zijn dan?
Bij mij in Leeuwarden is het in ieder geval niet mogelijk...
Misschien dat Tweak en Sparql daar later ook nog mee komen?
Zoals je weet woon ik ook in Leeuwarden en het werkt hier prima.
Misschien heb je inderdaad het opnamepakket daarvoor nodig.

Even voor de duidelijkheid, niet alle programma's kun je terugkijken maar de meesten wel.
Dit zal wel weer met rechten te maken hebben.

En je kunt het niet opnemen, alleen bekijken.
Opnemen kun je alleen zolang het programma nog live is.

En @Dancis niet alle zenders zijn 1 week terug te kijken.
Er zijn er ook bij van 3 dagen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Hopelijk wordt het nog verder uitgebreid , want dat is wel interessant. Als je het vergeet op te nemen om het dan alsnog terug te kunnen kijken.

Valt me ook wel op dat films niet terug te kijken zijn helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:45:
Zoals je weet woon ik ook in Leeuwarden en het werkt hier prima.
Misschien heb je inderdaad het opnamepakket daarvoor nodig...
Jaaa dat meende ik ook al wel dat jij ook in Leeuwarden woonde maar ik wist het niet 100% zeker meer. :D

Oké, heel apart dan dat KPN daar ook net mee begint vandaag. Ik heb er bij Sparql ook naar gezocht,
maar qua nieuws was er niks over te vinden. Apart dat ze er helemaal nul komma niks over melden...
Maar dan zal het er dus wel mee te maken hebben dat je opname er bij hebt. Want dat heb ik niet. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2017 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:50:
[...]

Jaaa dat meende ik ook al wel dat jij ook in Leeuwarden woonde maar ik wist het niet 100% zeker meer. :D
Oké, heel apart dan dat KPN daar ook net mee begint vandaag. Ik heb er bij Sparql ook
naar gezocht, maar qua nieuws was er niks over te vinden. Apart dat ze er helemaal niks over melden...
Maar dan zal het er dus wel mee te maken hebben dat je opname er bij hebt. Want dat heb ik niet. :)
Ik denk dat het op één server wordt opgenomen waar de glasvezel providers gebruik van kunnen maken.
Dat verklaart dat Sparql het nu ook heeft.

Afijn ze moesten wel om de ReplayTV van Ziggo te be-concureren :)
('t is n.l. hetzelfde alleen de naam is anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:56:
[...]

Ik denk dat het op één server wordt opgenomen waar de glasvezel providers gebruik van kunnen maken.
Dat verklaart dat Sparql het nu ook heeft.

Afijn ze moesten wel om de ReplayTV van Ziggo te be-concureren :)
('t is n.l. hetzelfde alleen de naam is anders)
Noem mij (voor de test) een programma en zender wat bij jou werkt.
Ik zit in Almere (Tweak eigen gebied) met opname pakket maar heb geen enkel programma wat ik kan terugkijken vanuit de gids.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philos31 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:00:
[...]

Noem mij (voor de test) een programma en zender wat bij jou werkt.
Ik zit in Almere (Tweak eigen gebied) met opname pakket maar heb geen enkel programma wat ik kan terugkijken vanuit de gids.
Hoeveel wil je hebben?
NPO 1 2 3 RTL 7 RTL8 RTL Z en nog meer
Sommige zenders willen niet op de dag van gisteren, maar wel weer op verder terug

Gek dat de RTL 4 5 en 6 en SBS 6 niet er bij zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:15:
[...]

Hoeveel wil je hebben?
Sommige zenders willen niet op de dag van gisteren, maar wel weer op verder terug

Nou hier werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoeveel wil je hebben?

Hier(Almere buiten) werkt het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
heb mij zelf even gebeld en ik zie idd hetzelfde als jij zien 31600000000 maar aan het nummer zie ik wel wie het is en daarin tegen als je je telefoonboek even invult op de fritz zie je gewoon die naam in je display staan ik zeg problem solved :)
HeyImAllan schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:39:
[...]

Ik heb hetzelfde staan. Ik heb daar wel wat mee geëxperimenteerd maar krijg het niet goed werkend. Hij voegt 00 niet toe aan het nummer. En als hij het wel doet kan ik geen normale nummers meer bellen. (want dan krijg je 00061234567)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel wil je hebben?
NPO 1 2 3 RTL 7 RTL8 RTL Z en nog meer...
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:49:
Hier(Almere buiten) werkt het ook niet
En jullie hebben wel opnemen er bij? Ook de decoder eens vanuit een diepe standbye gestart?
Misschien dat ze eerst iets moeten laden? Maar ik heb toch het vermoeden dat het wel alleen voor de
KPN streams is. Is de vraag dan wat Huistijger met die streams moet? :D Of zie ik dit helemaal verkeerd?
Het is anders wel heel typisch dat KPN daar nu net vanaf vandaag mee komt.

Huistijger, nam jij misschien eerder een andere snelheid af toen ze nog geen gigabit in Leeuwarden deden?
Lijkt me nog niet logisch dat je dan nu die streams nog zou hebben, maar ik doe maar een gok. 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:50:
[...]

[...]

En jullie hebben wel opnemen er bij?
Ja, heb ik en werkt goed, maar terugkijken via de tv gids is niet mogelijk hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:50:
[...]

[...]

En jullie hebben wel opnemen er bij? Ook de decoder eens vanuit een diepe standbye gestart?
Misschien dat ze eerst iets moeten laden? Maar ik heb toch het vermoeden dat het wel alleen voor de
KPN streams is. Is de vraag dan wat Huistijger met die streams moet? :D Of zie ik dit helemaal verkeerd?
Het is anders wel heel typisch dat KPN daar nu net vanaf vandaag mee komt. Huistijger, nam jij misschien
eerder een andere snelheid af van toen ze nog geen gigabit in Leeuwarden deden?
Lijkt me nog niet logisch dat je dan nu die streams nog zou hebben, maar ik doe maar een gok. 8)
Ja ik heb ook opname pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ik denk dat ze er nog mee bezig zijn. Kreeg het gister ook bij sommige zenders wel voor elkaar maar nu niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooow is dat het. :) Tja, het is ook nog heel erg nieuw natuurlijk. Dan heb ik verder niks gezegd. 8)
KPN is ook nog druk bezig om het uit te rollen.
Klanten hoeven niets te doen om toegang tot de dienst te krijgen; KPN maakt deze vanaf 26 februari beschikbaar. Het gaat om een uitbreiding op Begin Gemist: tot zeven dagen in het verleden zijn programma's gratis terug te kijken.
Vanaf 26 februari dus officieel pas. Ik dacht al januari, dus morgen. Maar toen ik het nog eens na las
zag ik dat het pas februari word. Misschien dat KPN zelf ook nog aan het testen was of zoiets? :?

Edit: Daar stond het dus fout!. Het is wel januari. En bij de veelgestelde vragen staat bij KPN:
Moet ik zelf iets doen om deze nieuwe optie te kunnen gebruiken?
Nee, wij zetten het terugkijken van programma’s via de TV Gids automatisch voor je aan. Als het na 31 januari nog niet zichtbaar is in je TV Gids, dan kun je de tv-ontvanger even opnieuw opstarten door middel van het aan- en uitknopje op de achterkant.
Edit2: Bericht van 26 januari: 'Klanten van KPN en dochterbedrijven XS4All en Telfort die het tv-product
Interactieve TV gebruiken, kunnen vanaf vandaag gratis terugkijken vanuit de tv-gids.'

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyImAllan
Mr-D. schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:01:
heb mij zelf even gebeld en ik zie idd hetzelfde als jij zien 31600000000 maar aan het nummer zie ik wel wie het is en daarin tegen als je je telefoonboek even invult op de fritz zie je gewoon die naam in je display staan ik zeg problem solved :)

[...]
Het gaat mij erom dat als ik dat nummer terugbel dat dit niet gaat. Dan moet ik het nummer overtypen met 00 ervoor. Gaat dit bij jou wel goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 18:52

HaterFrame

Well... Poo came out!

Great, volgens mij is m'n Zyxel dood. Tv doet maar internet niet. Reboot gegeven, tv doet het weer internet niet. Interface is niet vooruit te branden! Factor reset gegeven, en nu maar proberen de laatste FW er op te krijgen... ben weer heel benieuwd.

Edit:
En opgelost... Wat een klote apparaat is het soms ook :+

[ Voor 11% gewijzigd door HaterFrame op 25-01-2017 21:38 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancis schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:09:
Ik denk dat ze er nog mee bezig zijn. Kreeg het gister ook bij sommige zenders wel voor elkaar maar nu niks meer.
Hier ook zo, opeens werkt het niet meer....

Maar goed, toch een teken dat er aan gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
hee dat werkt idd niet zal mij van de week even over buigen nu eerst ff werken :)
je kan zien dat wij de telefoon bijna niet gebruiken
HeyImAllan schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:01:
[...]

Het gaat mij erom dat als ik dat nummer terugbel dat dit niet gaat. Dan moet ik het nummer overtypen met 00 ervoor. Gaat dit bij jou wel goed?

[ Voor 7% gewijzigd door Mr-D. op 26-01-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyImAllan
Mr-D. schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:21:
hee dat werkt idd niet zal mij van de week even over buigen nu eerst ff werken :)
je kan zien dat wij de telefoon bijna niet gebruiken

[...]
Ik heb 2 dagen geleden dit probleem ook bij tweak gemeld :) Heb tot heden nog geen reactie gehad, maar als dit wat oplevert zal ik dat hier delen ;)

Ben blij dat ik niet de enige ben, heb gisteren de fritz!fon c5 aangesloten en die heeft het probleem ook. Het ligt dus niet specifiek aan de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
ik gebruik de app 2 siemens telefoons die ook netjes de firmware van de fritz wweergeven en een belgacom telefoon en een isdn unit
all te same problem
HeyImAllan schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:25:
[...]

Ik heb 2 dagen geleden dit probleem ook bij tweak gemeld :) Heb tot heden nog geen reactie gehad, maar als dit wat oplevert zal ik dat hier delen ;)

Ben blij dat ik niet de enige ben, heb gisteren de fritz!fon c5 aangesloten en die heeft het probleem ook. Het ligt dus niet specifiek aan de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:39

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

MetaFrame schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:24:
Edit:
En opgelost... Wat een klote apparaat is het soms ook :+
Dat ding is toch ook niet bedoelt om permanent gebruikt te worden, hooguit als overbrugging tot je je eigen router voor elkaar hebt.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Maanden lang geen problemen gehad met t kreng, doet ook zijn werk meer dan prima. Totdat ie weer ongesteld word en je een uur aan het klungelen bent, ach ja houd me van de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:54

Zorian

What the fox?

Aaargh! schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:45:
[...]

Dat ding is toch ook niet bedoelt om permanent gebruikt te worden, hooguit als overbrugging tot je je eigen router voor elkaar hebt.
Ik gebruik hem dus wel permanent helaas. Eigen apparatuur nooit fatsoenlijk werkend gekregen (EdgeRouter Lite + ASUS AC3200). Stabiliteit was toen ver te zoeken, verbinding haperde, TV deed niks en telefoon ook niet.
Nu met de Zyxel werkt alles wel maar de stabiliteit is nog steeds drama. Wifi ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Zorian schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:44:
[...]

Ik gebruik hem dus wel permanent helaas. Eigen apparatuur nooit fatsoenlijk werkend gekregen (EdgeRouter Lite + ASUS AC3200). Stabiliteit was toen ver te zoeken, verbinding haperde, TV deed niks en telefoon ook niet.
Ik gebruik een Linux (Debian) machine als router (Asus P9D-I, Celeron G1840, 4GB ECC RAM) en dat werkt probleemloos, geen omkijken naar.

TV werkt een stuk beter dan met de Zyxel (niet gemeten, maar zappen voelt een stuk sneller), telefoon werkt ook zonder issues.

Voor Wifi Gebruik ik een Ubiquiti UniFi AC LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Aaargh! schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:09:
[...]

Ik gebruik een Linux (Debian) machine als router (Asus P9D-I, Celeron G1840, 4GB ECC RAM) en dat werkt probleemloos, geen omkijken naar.

TV werkt een stuk beter dan met de Zyxel (niet gemeten, maar zappen voelt een stuk sneller), telefoon werkt ook zonder issues.

Voor Wifi Gebruik ik een Ubiquiti UniFi AC LR
Het is dat ik een beetje op het stroomverbruik wil letten, anders had ik ook wel een complete pc ingezet voor zoiets. :p
Alleen de telefoon zit overigens draadloos, de rest bedraad.

[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 26-01-2017 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Zorian schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:11:
[...]

Het is dat ik een beetje op het stroomverbruik wil letten, anders had ik ook wel een complete pc ingezet voor zoiets. :p
Hahaha, ik gebruik overal dedicated hardware voor: router, torrent bak, 2 NAS machines, mediaspeler (Intel NUC).

Volgens het jaaroverzicht van Essent verbruiken we met 2 pers. evenveel energie als een gemiddeld gezin van 5 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
zo had even een verloren kwartiertje thuis dus dacht kijk ff in de fritz
ik heb onderstaand aangepast en nu werkt gewoon goed :)
prefix
HeyImAllan schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:25:
[...]

[ Voor 7% gewijzigd door Mr-D. op 26-01-2017 20:27 . Reden: plaatje aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyImAllan
Mr-D. schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:25:
zo had even een verloren kwartiertje thuis dus dacht kijk ff in de fritz
ik heb onderstaand aangepast en nu werkt gewoon goed :)
[afbeelding]

[...]
Ik heb je settings overgenomen, maar als ik nu bel krijg ik het volgende:
Internet telephony with 31316xxxxxxxx@sip.tweakphone.nl via sip.tweakphone.nl failed. Cause: Wrong number format (404)

Zou het een bug zijn in de firmware (06.52)?

Ik heb even alle settings gepakt:
https://snag.gy/p53tyg.jpg
https://snag.gy/Mz2t3F.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door HeyImAllan op 27-01-2017 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ondertussen word ik niet goed van de administratie van Tweak. Ik heb gebruik gemaakt van de vriendenkorting-actie. Bij het afsluiten van een abonnement, krijgen jij en een vriend max 40 euro korting op het abonnement.
Nu heb ik al 3x gebeld om te vragen wat de status is van die actie. Uiteindelijk heb ik nu 2 weken geleden een creditfactuur ontvangen, maar nog steeds geen 40 euro op mijn rekening.

Ook bij de aanmelding destijds kreeg ik maar geen brief. Vervolgens had ik bij installatie door monteur geen signaal omdat er in de buurt'centrale' iets verkeerd was aangesloten, moest ik er 4x achteraan bellen voordat mijn nummer was geporteerd (2x misgegaan om onduidelijke redenen, moet je zelf achteraan)

Daarnaast krijg ik regelmatig wisselende antwoorden op vragen en krijg je soms helemaal niemand aan de lijn. Mail wordt ook laat of niet op gereageerd. Het is dat de prijs/kwaliteitverhouding nog altijd goed is....

Je moet overal meerdere keren achteraan en niets lijkt vanzelf te gaan. Zucht.... Het lijkt alsof hun hele administratie een puinhoop is.

Hebben jullie dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Persoonlijk heb ik niet de ervaring dat de administratie een puinhoop is. Overgang ging bij mij destijds ook heel soepel. Dus tot op heden geen klachten. (Heb geen tv :9 ).
Edit: typo's.

[ Voor 46% gewijzigd door GEi op 27-01-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf heb ik nog niet per se een negatieve ervaring met de administratie van Tweak.

Sommige dingen vind ik zelfs wel netjes (zoals dat ze incasso's eerst netjes aankondigen).

Voor mij ging vorig jaar het overstappen vanaf Telfort Glasvezel (en telefonie bij een 3e partij, dat ook naar Tweak toe gemigreerd werd) ook helemaal soepel en worden iedere maand netjes alleen de belkosten gefactureerd (en sinds kort dus ook Sparql Light erbij).

Wel gebeurde het vorige week dat ik ineens 2 keer een afgekeurde incasso van Cambrium in m'n internetbankieren van ABN AMRO had staan. Beide keren met als reden "geannuleerd door incassant". Daarna ging het bedrag er wél af :P

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 27-01-2017 14:59 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:56
En binnenkort weer heeeel lang nderhoud.... :S (ja er staat 31 feb 8)7 )

In de nacht van maandag 30 januari op dinsdag 31 februari voeren wij om 02:00 kort onderhoud uit aan ons netwerk. Alle verbindingen waar 1000 Mbit mogelijk is zullen ongeveer 5 tot 15 minuten niet te gebruiken zijn. Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 6% gewijzigd door Jan Driebeen op 27-01-2017 19:18 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

:) Damn.... Dat is wel heeeeel lang onderhoud ja. En een heel apart schrikkeljaar dan ook.
Ik wist van niks. ;) Het zal vast wel een beetje meevallen.....Een halve maand of zo? 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:38
HeyImAllan schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:46:

Bij mij werkt het al jaren goed met deze settings.

Fritz settings

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
nee ik zie het bij mij werkt tweak gewoon goed
heb ook nog voipbuster in de fritz geconfigureerd en die werkt ook met deze settings en ik krijg bij binnenkomst gewoon een 06 nummer tezien ipv een 316 nummer
zal ook ff de instellingen van rjhilbrink proberen als ik jouw was
nb enige instelling die anders bij mij is is displayname die heb ik gewoon leeggelaten
HeyImAllan schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:09:
[...]

Ik heb je settings overgenomen, maar als ik nu bel krijg ik het volgende:
Internet telephony with 31316xxxxxxxx@sip.tweakphone.nl via sip.tweakphone.nl failed. Cause: Wrong number format (404)

Zou het een bug zijn in de firmware (06.52)?

Ik heb even alle settings gepakt:
https://snag.gy/p53tyg.jpg
https://snag.gy/Mz2t3F.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Mr-D. op 27-01-2017 21:27 . Reden: foute info verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last van een klapperende verbinding?
Bij mij valt steeds de verbinding weg om daarna weer terug te keren.

Televisie blijft het normaal doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
nope geen last in almere buiten
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:31:
Meer mensen last van een klapperende verbinding?
Bij mij valt steeds de verbinding weg om daarna weer terug te keren.

Televisie blijft het normaal doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mr-D. schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:37:
nope geen last in almere buiten

[...]
Thx.
Het ligt niet aan tweak.
Mijn zoon kwam er mee dat zijn playstation verbinding haperden.
Ik zie net dat de storing bij playstation network zit.

Sorry Tweak 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
eymey schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:44:
Zelf heb ik nog niet per se een negatieve ervaring met de administratie van Tweak.

Sommige dingen vind ik zelfs wel netjes (zoals dat ze incasso's eerst netjes aankondigen).

Voor mij ging vorig jaar het overstappen vanaf Telfort Glasvezel (en telefonie bij een 3e partij, dat ook naar Tweak toe gemigreerd werd) ook helemaal soepel en worden iedere maand netjes alleen de belkosten gefactureerd (en sinds kort dus ook Sparql Light erbij).

Wel gebeurde het vorige week dat ik ineens 2 keer een afgekeurde incasso van Cambrium in m'n internetbankieren van ABN AMRO had staan. Beide keren met als reden "geannuleerd door incassant". Daarna ging het bedrag er wél af :P
Ze wouden je geld niet meteen :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gisteren gebeld door Tweak of ik wil meewerken aan een test opstellingde van de haperende tv verbinding. Ze komen bij mij een "optimale verbinding" aanleggen. Hierbij wordt alle hardware vervangen. Ook de bekabeling gaat vervangen worden naar CAT6 bekabeling. Vervolgens willen ze dat ik feedback ga geven en/of de haperingen verleden tijd zijn. Ik ben benieuwd wat er voor apparatuur geïnstalleerd gaat worden bij mij! De afspraak staat voor 6 februari! Er staat een afspraak voor 3 uur ingepland.

Ik heb in het verleden geklaagd, maar de laatste weken heb ik het maar voor lief genomen. Ik heb toch het idee dat ze aan het zoeken zijn naar de oplossing van het probleem.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:43:
Ik ben gisteren gebeld door Tweak of ik wil meewerken aan een test opstellingde van de haperende tv verbinding. Ze komen bij mij een "optimale verbinding" aanleggen. Hierbij wordt alle hardware vervangen. Ook de bekabeling gaat vervangen worden naar CAT6 bekabeling. Vervolgens willen ze dat ik feedback ga geven en/of de haperingen verleden tijd zijn. Ik ben benieuwd wat er voor apparatuur geïnstalleerd gaat worden bij mij! De afspraak staat voor 6 februari! Er staat een afspraak voor 3 uur ingepland.

Ik heb in het verleden geklaagd, maar de laatste weken heb ik het maar voor lief genomen. Ik heb toch het idee dat ze aan het zoeken zijn naar de oplossing van het probleem.
Dit is wel een toffe actie zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Nou zeg dat. Ik ben benieuwd wat de testopstelling precies inhoudt. Misschien een vroege fase van een VIP oplevering?

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:22
Cool! Hoop dat het je problemen oplost.

Ik vermoed eerlijk gezegd dat het probleem in de wijkcentrale zit. Met eigen apparatuur houdt men ook de haperingen. Mogelijk sluiten ze je verbinding op een aparte switch in de wijkcentrale aan. Zou je tijdens de installatie misschien kunnen polsen of ze in de wijkcentrale ook iets voor jou aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar wel top dat div kabels voor je vervangen worden
Maar waarom cat 6 ??
Box heeft "maar" een 100Mbit aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Foutje :o

[ Voor 96% gewijzigd door Dancis op 28-01-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Laatst online: 23-10-2024

Ik geloof hier niks van even tweak gebeld en zeiden dat ze dit helemaal niet doen.
Als er problemen zijn sturen ze wel een monteur.
Maar als je het zelf gelooft heb ik daar ook wel vrede mee hoor.
Als je een discussie op wil starten doe het dan gemotiveerd met ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:16
Volgens mij doet Tweak wel vaker tests en zeggen ze dat ze dit niet doen.
Als ik mij niet vergis zijn er ook tests geweest met gigabit internet terwijl ze zeiden van niet.

Over 2 weken zullen wij misschien wel weten of het een 1 april grap is of niet... :+

[ Voor 20% gewijzigd door kmichael op 28-01-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pd5lwd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:45:
Ik geloof hier niks van even tweak gebeld en zeiden dat ze dit helemaal niet doen....
Waarom zou ie daar nou over liegen? De eerste de beste persoon aan de telefoon zal dat ook vast niet weten.
En trouwens, waarom zouden ze dat vervolgens aan een willekeurige klant aan de telefoon vertellen?
Ik wacht de ervaringen/ het verhaal van na 6 februari wel af. :)

Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat ze zijn verbinding een tijdje gemonitord hebben en zelf ook fouten
zijn tegen gekomen in het tv verkeer enzo. Toen ik nog maar net klant was ben ik ook nog wel eens
door Tweak gebeld omdat ze konden zien dat mijn snelheid laag was en of alles wel in orde was.
Dat was het wel, dat was mijn eigen hardware die niet sneller wilde. :D
kmichael schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:52:
Volgens mij doet Tweak wel vaker tests en zeggen ze dat ze dit niet doen...
...Over 2 weken zullen wij misschien wel weten of het een 1 april grap is of niet... :+
Ja precies. Ha. :) Voor een 1 aprilgrap lijkt het me nog wat vroeg. 8)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
Misschien heeft dit geholpen zie zijn vorige topics.

Flevoboy63 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:16:
[...]

Ik heb ook geen beste ervaringen met klantenservice. Ik heb al 2,5 maand slechte verbindingen met tv en elke avond weer een andere zender die niet bereikbaar is. Maar oplossen doen ze niks en zeggen dat de technische afdeling ermee bezig is. Ik heb er nu een jurist van de DAS rechtsbijstandverzekering opgezet. maar ik heb ook veel problemen met internet en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd

[...]

Ik heb ook geen beste ervaringen met klantenservice. Ik heb al 2,5 maand slechte verbindingen met tv en elke avond weer een andere zender die niet bereikbaar is. Maar oplossen doen ze niks en zeggen dat de technische afdeling ermee bezig is. Ik heb er nu een jurist van de DAS rechtsbijstandverzekering opgezet. maar ik heb ook veel problemen met internet en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1x Was overtuigend genoeg overgekomen hoor. ;)

Tja.....Als je daar vaak alleen de opties van snoertje opnieuw aansluiten of rebooten wat te vaak hebt gehoord
dan kan ik me dat wel een beetje voorstellen. Of dat het aan jouw netwerk ligt terwijl het ook zo is als het
als test direct is aangesloten. Heeft ook 3 of 4 decoders dacht ik. Of was dat weer iemand anders?
Maar we zullen zien of er iets aan gedaan word. :)

Misschien zelfs dat die jurist juist wel geholpen heeft. Weet ik veel. 8)
Ik weet ook niet of dat is doorgezet. Mensen roepen wel vaker iets als ze boos zijn.
En als er geen stoom meer uit de oren komt dan worden ze weer rustig en wachten af. :+

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:02
Meer mensen die vastlopers hebben met Sparql? Vooral Fox Sports is soms een drama.

YouTube: Fox Sport vastlopers

[ Voor 4% gewijzigd door WhySoSerious? op 28-01-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@flevoboy:

Ben benieuwd! Hoewel ik wel zeer sceptisch ben wat betreft die cat6 bekabeling en zo. Ik kijk nu sinds 2009 IPTV. Eerst bij KPN via ADSL, later glas en ook via andere glas providerszoals Lijbrandt, Vodafone, etc.

En ook een breed scala aan eigen netwerk apparatuur en zelfs een tijd powerline. Nog nooit heb ik zo veel haperingen ervaren als bij Tweak.

Dus als ze niet meteen ook bv. met een deugdelijke vervangende STB aankomen (die uiteindelijk dan hopelijk iedereen zal krijgen) of een ander soort test-vlan of zo in de PoP, dan heb ik er en hard hoofd in.

De aard van de haperingen kan gewoon bijna niet te maken hebben met bekabeling ofzo. Er deugt gewoon iets niet in de IGMP routing, QoS of capaciteit ofzo. De andere providers die ik hiervoor heb gehad verschillen qua techniek nauwelijks. Sterker nog, die gebruiken zelfs gewoon nog raw UDP (wat Tweak juist als eerste oorzaak zag voor haperen).

Maar goed, we will see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhySoSerious? schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:39:
Meer mensen die vastlopers hebben met Sparql? Vooral Fox Sports is soms een drama...
Nee. Tenminste...Wel heel af en toe dat het even stil stond vandaag. Ook met een live wedstrijd
dus daar gaf ik ze nog het voordeel van de twijfel. :) En dat was ook maar 2 keer heel kort.
Zeker niet zoals het er bij jou aan toe gaat. Niet echt leuk meer om zo een wedstrijd te zien lijkt me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Dit lijkt toch echt op een bufferprobleem op welke tijden is dit ?
Kan ik dit ook ff testen voor je
WhySoSerious? schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:39:
Meer mensen die vastlopers hebben met Sparql? Vooral Fox Sports is soms een drama.

YouTube: Fox Sport vastlopers

[ Voor 0% gewijzigd door Mr-D. op 29-01-2017 08:57 . Reden: zoals altijd een typo :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Mr-D. schreef op zondag 29 januari 2017 @ 08:41:

[...]
Bedankt, het filmpje was gisteravond om 21:22. Vrijdag was het ook erg bij GTST rond 20:15 (ik kijk er niet naar hoor :p).

[ Voor 11% gewijzigd door WhySoSerious? op 29-01-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Bij mij, in almere danswijk, vrijdagavond tijdens goede tijden, geen haperingen gehad.
Ik kijk er ook niet naar hoor, maar vrouw en dichter zijn de baas over de tv. :)

Gisteravond wel 4x een kleine hapering gehad tijdens een film.
Maar dit was een opname, dus waarschijnlijk niet relevant

[ Voor 28% gewijzigd door goldvinger op 29-01-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
zal dit dan verklaren waarom ik geen haperingen heb
ik kijk beide zenders nl niet :)
maar kan vanmiddag wel ff de sportzender aanzetten of ik enige haperingen tegenkom

loopt het geluid wel door of stopt dit ook ??
WhySoSerious? schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:36:
[...]

Bedankt, het filmpje was gisteravond om 21:22. Vrijdag was het ook erg bij GTST rond 20:15 (ik kijk er niet naar hoor :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyImAllan
rjhilbrink schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:57:
[...]

Bij mij werkt het al jaren goed met deze settings.

[afbeelding]
Ik heb inmiddels bevestigd gekregen dat het een firmware bug betreft. Tweak gaat het oplossen en brengt mij op de hoogte.

Met deze settings krijg ik:
Internet telephony with 036316xxxxxxxxx@sip.tweakphone.nl via sip.tweakphone.nl failed. Cause: Service Unavailable (500)

Ligt dus echt aan de 5490.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
HeyImAllan schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:08:
[...]

Ik heb inmiddels bevestigd gekregen dat het een firmware bug betreft. Tweak gaat het oplossen en brengt mij op de hoogte.

Internet telephony with 036316xxxxxxxxx@sip.tweakphone.nl via sip.tweakphone.nl failed. Cause: Service Unavailable (500)

apart
hier op de 7490 geen probleem wel benieuwd wat ze gaan/laten aanpassen
maar fritz is helaas niet zo snel voor de internationale markt kwa updates germany first :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op zondag 29 januari 2017 @ 08:41:

[...]
Bij een goede IPTV setup hoort er nauwelijks buffering nodig te zijn...

De QoS op het netwerk van bron tot aan jouw settopbox hoort zodanig ingeregeld te zijn dat, hoe hoog de belasting ook, multicast altijd de hoogste prioriteit krijgt.

De haperingen treden hier trouwens op zowel de NPO's als de RTL's en andere zenders op. Maakt niet uit welke. En ook kan het soms zo maar een hele avond goed gaan maar vaak gebeurt het in een uur wel 3 keer, vooral rond primetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyImAllan
Mr-D. schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:13:
[...]

apart
hier op de 7490 geen probleem wel benieuwd wat ze gaan/laten aanpassen
maar fritz is helaas niet zo snel voor de internationale markt kwa updates germany first :)
Ik kan er ook wel mee leven maar tweak legt deze router op aan gebruikers. Dan moet het dus gewoon werken vind ik. Kies ik zelf voor een ander type router dan is het mijn eigen probleem ;)

Dankzij een verhuizing heb ik de fritzbox gekregen. Daarvoor had ik een ac66u die niet eens VoIP had. Ik heb in ons nieuwe huis slecht bereik dus vandaar dat ik nu een vaste lijn wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
eymey schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:19:
[...]

Bij een goede IPTV setup hoort er nauwelijks buffering nodig te zijn...

De QoS op het netwerk van bron tot aan jouw settopbox hoort zodanig ingeregeld te zijn dat, hoe hoog de belasting ook, multicast altijd de hoogste prioriteit krijgt.

De haperingen treden hier trouwens op zowel de NPO's als de RTL's en andere zenders op. Maakt niet uit welke. En ook kan het soms zo maar een hele avond goed gaan maar vaak gebeurt het in een uur wel 3 keer, vooral rond primetime.
tja ben het wel eens met je verhaal maar heb jij zijn filmpje gezien ?? dit zijn geen haperingen meer maar freezes dat heb ik nog nooit gehad (behalve bij het aanzetten van de andere box maar dat zal wel aan mijn switch liggen) dus lijkt toch meer op bufferen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zoals het in zijn filmpje gaat, gaat het hier thuis dus ook. Dikke freezes van soms wel 10-15 seconden...

Het maakt mij niet zo veel uit of dat door 'bufferen' komt of wat dan ook (verwacht overigens eerder een probleem ergens in de IGMP infra... bv. een IGMP router ergens die plotseling denkt dat een box een 'leave' heeft gedaan), het moet niet voor komen.

Als andere operators het kunnen, dan moet Tweak het gewoon ook kunnen.... het is niet meer alsof IPTV en multicast nog onbewezen technologieën zijn...

Het zou natuurlijk nog een ander verhaal zijn als alléén mensen met eigen (slecht geconfigureerde) apparatuur last zouden hebben van de haperingen, maar juist Tweak heeft (op eigen Coanet infra) de gehele keten in handen.

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 29-01-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Mr-D. schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:37:
zal dit dan verklaren waarom ik geen haperingen heb
ik kijk beide zenders nl niet :)
maar kan vanmiddag wel ff de sportzender aanzetten of ik enige haperingen tegenkom

loopt het geluid wel door of stopt dit ook ??

[...]
Het geluid stopt dan ook. Is het misschien de tv box? Op het oude adres met een abox42 m12 had ik dit niet. Op het nieuwe adres heb ik nu een abox42 m15. De afstandsbediening is trouwens wel 1000x beter dan die van abox42 m12. Lekker grote knoppen en beter bereik.

Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/qofas7jo7/IMG_20170129_133603.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door WhySoSerious? op 29-01-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
WhySoSerious? schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:24:
[...]

Het geluid stopt dan ook. Is het misschien de tv box? Op het oude adres met een abox42 m12 had ik dit niet. Op het nieuwe adres heb ik nu een abox42 m15. De afstandsbediening is trouwens wel 1000x beter dan die van abox42 m12. Lekker grote knoppen en beter bereik.

[afbeelding]
dat zou kunnen heb nl nog de oude box die ik al van het eerste begin heb
heb nu samen met mijn zoon ff een stukje voetbal zitten kijken een half uur of zo
geloof groningen
stukje nabeschouwing en daarna een stukje ajax geen enkele hapering gezien maar wel een ietwat strakker beeld dan de normale tv ziet er goed uit jammer dat ik dan niet van voetbal houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Mr-D. schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:43:
[...]

dat zou kunnen heb nl nog de oude box die ik al van het eerste begin heb
heb nu samen met mijn zoon ff een stukje voetbal zitten kijken een half uur of zo
geloof groningen
stukje nabeschouwing en daarna een stukje ajax geen enkele hapering gezien maar wel een ietwat strakker beeld dan de normale tv ziet er goed uit jammer dat ik dan niet van voetbal houdt
Dat is ook de abox42 m12? Las ergens dat die meer werkgeheugen heeft. Hier verkoopt iemand er 4.
http://mkh-electronics.co...2-m12-digitale-ontvanger/
Is zo'n tv box gekoppeld aan je account of ip?

[ Voor 12% gewijzigd door WhySoSerious? op 29-01-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja is aan je account gekoppeld. Je kunt er niet zelf zomaar meer aanhangen.

Ik snap nog steeds niet helemaal waarom ze niet toch de m20 (dacht ik) hebben genomen.
Want dat is puur een IP-tv speler. En met een wat betere/ snellere processor en meer (werk)geheugen.
Zou toch denken dat dat wel een verschil zou kunnen maken.......Die m15 zal bij Sparql ook wel alleen een
IP-tv speler zijn zonder de extra tuner(s) ingebouwd. Blijft het feit dat de m20 betere specificaties heeft.
Maar wie weet, misschien maakt dat ook niet veel uit....

Hoe komt die shop eigenlijk aan Sparql boxen? :? Die dingen worden alleen in bruikleen uitgegeven toch?
De tekst er bij lijkt ook zo van de Sparql site gekopieerd...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2017 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pd5lwd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:20:

[...]

Ik heb van tweak inderdaad de erkenning gekregen dat er problemen zijn en ik heb aangeboden gekregen dat ik direct mocht opzeggen. Echter toen kwamen zij met nieuwe pakketten en was ik ruim goedkoper uit dan bv vodafone en Ziggo. Toen heb ik samen met mijn partner besloten om de haperingen maar voor liuef te nemen. Misschien is dat wel de reden dat zij nu serieus aan een oplossing willen werken bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeyImAllan schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:08:
[...]

Ik heb ook een Fritz 5490 en geen telefoon problemen. Werkt hier zowel ingaand als uitgaand prima. Ook de nummerweergave werkt zoals het moet. Ben wel benieuwd welk firmware probleem er dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook de M15 box. Zou dan toch dáár iets structureel mis mee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
eymey schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:39:
Hier ook de M15 box. Zou dan toch dáár iets structureel mis mee zijn?
volgens mij zijn er ook div mensen met een M12 box die dit hebben
misschien dat deze dit hieronder even kunnen vermelden kunnen we een balans opmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb een m12 box.
Ik heb de laatste maanden geen last meer van haperingen.
Alleen een opname wilt wel eens kort haperen.
Film 1 en ziggo sport is bij een opname waardeloos en niet te bekijken ivm diashow.
Live kijken naar drze zenders levert geen problemen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Ik had het flmpje ook even naar Tweak gestuurd.
Bedankt voor uw bericht.

Uw meegestuurde link naar het Youtube filmpje helpt ons enorm. Wij zijn aan het onderzoeken waar dit exact aan ligt.
Zou u kunnen noteren om welke zenders het gaat en op welke tijdstippen u dit ervaart?

Aanvullend hierop. Hoe heeft u uw netwerk aangesloten? Op welke manier heeft u de Sparqlontvanger verbonden met de Zyxel? Maakt u bijvoorbeeld gebruik van een rechtstreekse internet kabel of bevinden er nog splitters / switches of andere eigen apparatuur in deze verbinding of in uw netwerk?

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Mocht u nog vragen hebben dan horen wij deze graag.

[ Voor 89% gewijzigd door WhySoSerious? op 29-01-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabdroid
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-07 15:57
Ik heb ook nog steeds haperingen, en ga het ook noteren:

27/1 NPO1 10 sec. om 19:12
NPO1 10 sec. om 22:10
28/1 NPO2 10 sec. om 17:57
SBS6 10 sec. om 21:30

Die 10 sec. zijn ongeveer, heb er geen stopwatch bijgehouden... :)

Vorige week zijn door de Tweak servicedienst mijn router (de Zyxel) en de settop box omgewisseld (heb nu het nieuwe model).
Tevens is de Genexis glasvezel gateway omgewisseld.
LAN kabeltje zit (zoals altijd) rechtstreeks op 1 poort (ook omgewisseld door mijzelf).
Default settings gebruikt in de router, rest netwerk niet aangesloten.

Resultaat: haperingen bij de standaard zenders dus nog steeds aanwezig, Film1 zenders kunnen alleen via rechtstreekse stream bekeken worden, dus geen opnames (steeds korte haperingen) of kijken na pauze (eveneens steeds korte haperingen).
Ik kan (bij alle zenders) na een pauze niet meer een klein stukje 'vooruit spoelen' om bv. een reclameblok over te slaan, het programma gaat verder met de reguliere stream...

Alles heeft ca. een jaar probleemloos gewerkt tot eind december 2016.... Nu met dat Film1 pakket is de narigheid begonnen (kan toeval zijn)... :(

Ik houd Tweak op de hoogte, men erkent dat er met name met Film1 problemen zijn, maar niet zozeer met de haperingen van de gewone TV zenders...

Ben benieuwd, ik ben blijkbaar dus niet de enige (plaats Almere-Stad)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Ai das vervelend
Welke box heb je met de grote of kleine afstandsbediening??
Tabdroid schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:25:
Ik heb ook nog steeds haperingen, en ga het ook noteren:

27/1 NPO1 10 sec. om 19:12
NPO1 10 sec. om 22:10
28/1 NPO2 10 sec. om 17:57
SBS6 10 sec. om 21:30

Die 10 sec. zijn ongeveer, heb er geen stopwatch bijgehouden... :)

Vorige week zijn door de Tweak servicedienst mijn router (de Zyxel) en de settop box omgewisseld (heb nu het nieuwe model).
Tevens is de Genexis glasvezel gateway omgewisseld.
LAN kabeltje zit (zoals altijd) rechtstreeks op 1 poort (ook omgewisseld door mijzelf).
Default settings gebruikt in de router, rest netwerk niet aangesloten.

Resultaat: haperingen bij de standaard zenders dus nog steeds aanwezig, Film1 zenders kunnen alleen via rechtstreekse stream bekeken worden, dus geen opnames (steeds korte haperingen) of kijken na pauze (eveneens steeds korte haperingen).
Ik kan (bij alle zenders) na een pauze niet meer een klein stukje 'vooruit spoelen' om bv. een reclameblok over te slaan, het programma gaat verder met de reguliere stream...

Alles heeft ca. een jaar probleemloos gewerkt tot eind december 2016.... Nu met dat Film1 pakket is de narigheid begonnen (kan toeval zijn)... :(

Ik houd Tweak op de hoogte, men erkent dat er met name met Film1 problemen zijn, maar niet zozeer met de haperingen van de gewone TV zenders...

Ben benieuwd, ik ben blijkbaar dus niet de enige (plaats Almere-Stad)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik wil toch nog eens serieus gaan kijken naar het gebruik van eigen apparatuur ipv de Zyxel.
Wat raden jullie aan? Draadloos is niet zo spannend, daar zit enkel mijn mobiel op dus een simpel, stabiel accesspoint zou daar moeten volstaan. Wat ik wel wil is retestabiel internet met IPv6, werkende televisie en internet.
Ik heb de EdgeRouter Lite gehad, dit werkte an sich wel maar was niet altijd stabiel. Vaak issues met wegvallende verbindingen, IP's die niet klopten (1 apparaat kreeg een WAN IP (dus geen LAN maar daadwerkelijk een WAN) en de rest kon stikken etc) dat soort dingen. Of dat nou aan de config lag of wat anders weet ik niet. Iemand suggesties? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 29-01-2017 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm sparql decoder doet weer eens klote. Het begon met het niet tonen van de interface, tv deed het prima. Restart van de box: geen verbinding... wtf? Morgen maar eens een mailtje sturen, ik heb gelukkig een alternatieve iptv aanbieder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Ik gebruik alleen een fritzbox 7490 ik zeg een topding
Zorian schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:27:
Ik wil toch nog eens serieus gaan kijken naar het gebruik van eigen apparatuur ipv de Zyxel.
Wat raden jullie aan? Draadloos is niet zo spannend, daar zit enkel mijn mobiel op dus een simpel, stabiel accesspoint zou daar moeten volstaan. Wat ik wel wil is retestabiel internet met IPv6, werkende televisie en internet.
Ik heb de EdgeRouter Lite gehad, dit werkte an sich wel maar was niet altijd stabiel. Vaak issues met wegvallende verbindingen, IP's die niet klopten (1 apparaat kreeg een WAN IP (dus geen LAN maar daadwerkelijk een WAN) en de rest kon stikken etc) dat soort dingen. Of dat nou aan de config lag of wat anders weet ik niet. Iemand suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mr-D. schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:33:
Ik gebruik alleen een fritzbox 7490 ik zeg een topding

[...]
En die kan 1000Mbit zonder moeite doorpompen? :p
Zou ik waarschijnlijk enkel de instellingen voor de Fritz moeten opvragen bij Tweak denk ik. Want die leveren de Fritz ook tegenwoordig. Alleen niet aan mensen die erom vragen, zelfs niet als je bereid bent ervoor te betalen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetaFrame schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:32:
Hmmm sparql decoder doet weer eens klote. Het begon met het niet tonen van de interface, tv deed het prima. Restart van de box: geen verbinding... wtf? ....
Dan had de Zyxel waarschijnlijk weer geen gegevens staan voor het IP tv gedeelte.
Lijkt bij jou dan wat mis te gaan met de IP lease....met de renew daarvan misschien?
Al lijkt het wel vaker mis te gaan bij jou met die Zyxel. Brak geheugen in dat ding of zo?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2017 01:22 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.