Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabdroid
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-07 15:57
Arjantje72 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:11:
Ik zie dat meer mensen Film1 hebben, is dat gratis als vervanger voor HBO?
Klopt, maar is alleen niet gratis! Kost 5 Euro extra, maar verder geen korting meer op het basispakket zoals in het verleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:08
Ik heb ook IPV6 nu draaiend, maar als neveneffect is mijn server van buiten niet meer bereikbaar?

Config:

Tweak --> Fritz5490-->Fritz3490-->server

De port forwarding (IP4) in onveranderd, als ik van buitenaf verbinding maak via een ip4-adres moet ik toch gewoon dezelfde werking hebben als voorheen? Of mis ik hier iets...

Reden dat ik twee fritzen achter elkaar heb, is dat ik die ander al had. De sparql-boxen zijn direct verbonden met de tweak-fritz, evenals de IPMP-nic van mijn server. De tweede fritz is pas verbonden met de NICs van de server en verdere thuisnetwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:15
Van het weekend hier de knoop maar doorgehakt. Ik had de oude coax kabel al verwijderd, maar ben weer de kruipruimte ingedoken om een hagelnieuwe kabel te trekken. Gelukkig kon die nog naast de twee, eveneens nieuwe, CAT6 die ik had getrokken voor Tweak+Sparql. Sparql eruit en Ziggo erin. Kan niet wachten tot ik mijn CI+ module ontvang. Ben behoorlijk klaar met Sparql.

Ik vind het zelf altijd leuk om de underdog te ondersteunen en in dit geval Sparql in hun strijd met de giganten zoals Ziggo, maar 26 mei 2016 heb ik voor het eerst een klacht gestuurd naar Tweak over de kleine haperingen die ik ervaar tijdens het live TV kijken. Er zijn meerdere mails heen en weer gegaan en aardig wat minuten aan de telefoon gehangen, maar het breekpunt was toch wel dat ik 22 december een mail kreeg met de vraag "of ik de Sparql box eens zou willen resetten". Werkelijk waar. De definitieve druppel kwam 9 januari met de vraag wat nu precies het probleem was en of het bij Live TV, on demand of tijdens opnames voor kwam.

Ik heb echt alle hoop verloren dat mijn klacht ooit serieus opgepakt gaat worden door Tweak/Sparql. Wat een incompetente bende daar bij de helpdesk. Nu heb ik echt niet zozeer het idee dat de helpdesk/service bij Ziggo of waar dan ook beter zou zijn, maar ik geloof er niet meer in dat de haperingen ooit opgelost gaan worden en bij Ziggo speelt dit probleem simpelweg niet.

Het is al vaker in dit topic gezegd; het gigabit internet van Tweak is prima en ik blijf daar zelf ook graag gebruik van maken, maar blijf ver, heeeeel ver weg bij Sparql.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb begin december Sparql aangevraagd en ongeveer halverwege december de spullen voor Sparql ontvangen.

Ondertussen zijn we ook druk met allerlei dingen in huis dus mijn ervaring met Sparql is tot nu toe vooral het af en toe eens testen geweest. TV kijken hebben we gewoon nog met Ziggo gedaan, met het FTC dvb-c signaal.

Afgelopen weekend heb ik de boel eens goed aangesloten. Tot nu toe liep Sparql gewoon via 2 switches die allebei niet helemaal lekker zijn met IGMP snooping, met dus nogal veel IGMP flooding op het thuisnetwerk.

De Sparql box is zodoende nu vanuit de woonkamer via m'n patchpanel rechtstreeks met de Fritz!box in de meterkast verbonden, zodat de Fritz!box netjes het IGMP verkeer alleen naar de Sparql box stuurt. Gisteren heb ik ook ons Logitech Harmony systeem ge-herconfigureerd, zodat Sparql nu de leading methode voor TV kijken is.

Maar ook ik twijfel nu al of ik er wel zo goed aan heb gedaan om Sparql te nemen. Natuurlijk kende ik de verhalen en waarschuwingen, maar ik las ook genoeg mensen bij wie er amper problemen zijn. Well, de problemen heb ik hier dus helaas ook :(.

Tot nu toe gisteravond tijdens het kijken 3x een grote hapering gehad, waarbij het beeld echt even 10 seconden stil staat. Alsof de IGMP stream helemaal wordt gesloten en dus de multicast group weer opnieuw ge-joined moet worden. Maar dat moet ik nog eens beter onderzoeken. Het is alleen zo bewerkelijk om de hele avond een tcpdump te laten lopen, in de hoop zo'n hang moment te vangen 8)7

Het is dat onze TV nog geen CI+ heeft. Sparql Light leek dus de makkelijkste (en redelijk geprijsde) manier te zijn om toch iig wat meer zenders in HD te krijgen.

Maar als dit zo door gaat, worden zowel m'n vriendin als ik er niet blij van.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
Wat me zelf in het hele verhaal is tegengevallen is de houding van Tweak. Ik heb zelf dus eind mei 2016 al aangegeven dat ik wat problemen ervaar en ik heb zelf ook logs gemaakt van de haperende verbinding. Het enige wat Tweak echter keer op keer doet is wijzen naar mijn eigen netwerk. Nu zit mijn Sparql box rechtstreeks op de Zyxel dus zoveel kan daar niet mis gaan. De linux bak waar ik de logging mee heb gedaan zit op een andere port ook rechtstreeks op de Zyxel en hier log ik exact dezelfde problemen als ik ervaar met het TV kijken.

Ik was blijkbaar naïef om te denken dat Tweak actief met ons Tweakers/techneuten mee zou denken om deze problemen aan te pakken, maar niet dus. Zoals beschreven komen ze ruim een half jaar later nog met onzin reacties als: "reset je box of router eens". Zeer teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker.

Ik snap wel dat een servicedesk in een 'normale' situatie eerst met dergelijke tips komt, gewoon om de 'omgevallen bitjes', 'kromme volts' en andere simpel oplosbare zaken te filteren.

Maar bij Tweak op kantoor moet men inmiddels toch ook wel dondersgoed in de gaten hebben dat haperingen echt een reëel probleem zijn, waar nog steeds heel veel mensen mee kampen. Op Facebook zie je ook bijna niet anders dan klachten over Sparql (en ik haal het daar zelf ook geregeld aan).

Zo ontzettend jammer dat je dan door de servicedesk toch nog steeds wordt weggezet als domme gebruiker die de boel maar even moet herstarten (en dan hopelijk weer even een paar dagen niet belt).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:47
Ik ondervind helaas ook nog hapering, ook met eigen apparatuur. De laatste weken (na het laatste onderhoud) zitten de haperingen met name in het geluid dat even wegvalt, i.p.v. van het beeld. Hebben jullie dit ook opgemerkt? Ik ga binnenkort maar de helpdesk mailen over dit probleem.

Wat mij wel opvalt is dat sommige spreken over haperingen van 10s terwijl anderen weer spreken over 1s.

[ Voor 24% gewijzigd door webmasternick op 16-01-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draiden
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-08 20:19
Hoi Allen,

Ik heb een kort vraagje over het Tweak alleen internet abonnement en (basis) televisie. Hoe gaat dit bij Tweak in zijn werking? Uiteraard kun je NPO 1, 2 & 3 altijd ontvangen maar kan dit ook in HD?

Voor commerciële zenders gaan wij kijken naar iets als Knippr.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
eymey schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:25:
Zo ontzettend jammer dat je dan door de servicedesk toch nog steeds wordt weggezet als domme gebruiker die de boel maar even moet herstarten (en dan hopelijk weer even een paar dagen niet belt).
3 van mijn maildiscussies met Tweak zijn zelfs geëindigd zonder dat hun überhaupt reageren op mijn laatste mail (met vragen uiteraard). Daarnaast zou Tweak mij nog terugbellen over mijn laatste klacht over de haperingen, maar ik wacht inmiddels al 2 weken op dit telefoontje welke waarschijnlijk nooit gaat plaatsvinden.
webmasternick schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:36:
Ik ondervind helaas ook nog hapering, ook met eigen apparatuur. De laatste weken (na het laatste onderhoud) zitten de haperingen met name in het geluid dat even wegvalt, i.p.v. van het beeld. Hebben jullie dit ook opgemerkt? Ik ga binnenkort maar de helpdesk mailen over dit probleem.

Wat mij wel opvalt is dat sommige spreken over haperingen van 10s terwijl anderen weer spreken over 1s.
Het is me wel opgevallen dat het de laatste weken alleen maar erger is geworden met de haperingen. Waar het eerst enkel beeld was, valt tegenwoordig ook het geluid weg. Verder heb ik de laatste maand 3 vastlopers van de Sparql box gehad, waar ik daarvoor ook nooit laast van had.

Veel succes met de helpdesk mailen overigens. De wachttijd voor het reageren op een mailtje is inmiddels opgelopen naar ongeveer een week. Volgens de telefonische helpdesk komt dit door de vele vragen die mensen nog hebben over de wijzigingen met betrekking tot de zenders van 1 januari.

Verwacht ook sowieso maar niet dat de helpdesk je iets verder gaat helpen. Zoals eerder vermeld heb ik dit ook geruime tijd geprobeerd zonder veel succes, maar misschien heb je meer geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draiden schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:53:
Hoi Allen,

Ik heb een kort vraagje over het Tweak alleen internet abonnement en (basis) televisie. Hoe gaat dit bij Tweak in zijn werking? Uiteraard kun je NPO 1, 2 & 3 altijd ontvangen maar kan dit ook in HD?

Voor commerciële zenders gaan wij kijken naar iets als Knippr.

Alvast bedankt!
Als je televisie afneemt bij Tweak heb je altijd IPTV via Sparql. Het meest basis abonnement is 42 zenders en daarvan is het gros in HD.

Zie hier: http://sparql.nl/zenderoverzicht.html

De basis die jij bedoelt is niet mogelijk bij Tweak (trouwens bij geen enkele aanbieder) omdat er altijd een ander abonnement aan hangt. Zelfs bij Ziggo is dat zo. Je neemt het basisabonnement bij Ziggo voor 18 euro en dan heb je van alles in HD. En daarnaast krijg je "gratis" nog diezelfde zenders ongecodeerd met alleen 1, 2 en 3 in HD.
Zo'n constructie bestaat echter niet meer bij Tweak of andere glasvezelaanbieders

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Hallo allemaal

Ik heb persoonlijk meer vertrouwen in dit forum dan in de helpdesk van tweak.
Enkele personen uitgezonderd dan? maar die kun je enkel op een hand tellen.
Maar de gros van helpdesk die denken echt dat je er totaal geen verstand van hebt.
Dus als ik een klacht heb kijk ik HIER eerst.
Al enige tijd last van spaql box haperingen.
Al een paar keer gebeld naar de helpdesk en ze kunnen er beter een ouderwetse antwoord apparaat analoog :) neer zetten.
Met de mededeling reset je sparql box of aan en uit doen dan besparen ze ook nog loonkosten :z
Je kunt dit niet volhouden als tweak zijnde internet werkt vrijwel stabiel maar een bijproduct zoals spaql loopt vooralsnog nog niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Toch raar dat er verschillende ervaringen zijn met Sparql.
Ik heb gelukkig geen last meer van haperingen.
Ik heb de sparql box rechtstreeks op de zyxel aangesloten en heb verder geen eigen configuratie.
Alles is bij mij dus standaard.

Wel heb ik nog last van opnames bij film 1 en ziggo sport.
Ik hoop dat dat nog opgelost kan gaan worden.

Al met al ben ik een tevreden gebruiker van Sparql.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Laatst online: 16-09 18:23
Een voordeel is wel dat je minder tv gaat kijken
Nee onzin maar wat de helpdesk betreft
wat voor je zelf heel belangrijk is als je 2 vragen hebt stuur dan 2 aparte mails
want je krijgt standaard maar een antwoord terug
dus ze lezen niet goed en hoe langer je verhaal des de groter de kans dat zij het niet meer snappen
Waar ik zelf nu wel last van heb sinds mijn fritzbox compleet gebruik
als ik al zappend 20 zenders doorzap
Dan loopt hij voor 10 sec vast
Als de 2e sparqlkast wordt aangezet dan loopt de andere stream ook ff 5 sec vast
Dit zou ook kunnen door mijn super switch van 4,5 dollar usb powered
Voor de rest weinig tot geen problemen

[ Voor 33% gewijzigd door Mr-D. op 16-01-2017 13:13 ]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
goldvinger schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:01:
Ik heb de sparql box rechtstreeks op de zyxel aangesloten en heb verder geen eigen configuratie.
Alles is bij mij dus standaard.
Valt wel mee hoe raar als dat is. Ik denk zelf dat de vermoedens zoals die hier in dit topic zijn geuit redelijk kloppen. Er gaat 'iets' mis in de wijkcentrale waar de multicast streams verspreid worden. Dit is met name merkbaar als er veel van zender gewisseld wordt. Op een gemiddelde dinsdagochtend werkt het allemaal prima, maar op een zaterdagavond komt het probleem veel vaker voor. Om diezelfde reden zal het ook prima werken voor mensen die toevallig op een wijkcentrale zitten met weinig (actieve) aansluitingen.

Verder gok ik zelf dat Tweak het probleem nooit (of in ieder geval niet binnenkort) zal erkennen, omdat ze er simpelweg geen oplossing voor hebben. Het 'grappige' is dat als je het KPN Glasvezel topic er eens bijpakt dat er daar ook klachten zijn over haperingen. Daar waar volgens mij alle IPTV Glasvezel oplossingen dezelfde techniek gebruiken vrees ik dat het echt nog wel even gaat duren voordat dit opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-08 10:48
goldvinger schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:01:
>>knip<<
Al met al ben ik een tevreden gebruiker van Sparql.
+1

In mijn setup hangt de Sparql-box aan een Netgear GS105ev2 switch (samen met mijn BluRay speler en Receiver):
Glas -> Genexis OCG1012 -> ZyXEL VMG8324 -> NetGear GS105Ev2 -> Sparql

Na wat aanloopproblemen in het begin (december 2015) en wat experimenteren met instellingen op de switch en een eenmalige factory-restore van de ZyXEL, werkt het nu al sinds februari 2016 vlekkeloos.
Het kan dus wél...

"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Ruudmansky schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:31:
[...]
Na wat aanloopproblemen in het begin (december 2015) en wat experimenteren met instellingen op de switch en een eenmalige factory-restore van de ZyXEL, werkt het nu al sinds februari 2016 vlekkeloos.
Het kan dus wél...
We hebben het over TV kijken anno 2017. Dit mag toch werkelijk waar niet meer vereisen van de gebruiker dan: "de stekker in het kastje doen en aanzetten" ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draiden
Barre73 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:42:
[...]

Als je televisie afneemt bij Tweak heb je altijd IPTV via Sparql. Het meest basis abonnement is 42 zenders en daarvan is het gros in HD.

Zie hier: http://sparql.nl/zenderoverzicht.html

De basis die jij bedoelt is niet mogelijk bij Tweak (trouwens bij geen enkele aanbieder) omdat er altijd een ander abonnement aan hangt. Zelfs bij Ziggo is dat zo. Je neemt het basisabonnement bij Ziggo voor 18 euro en dan heb je van alles in HD. En daarnaast krijg je "gratis" nog diezelfde zenders ongecodeerd met alleen 1, 2 en 3 in HD.
Zo'n constructie bestaat echter niet meer bij Tweak of andere glasvezelaanbieders
Bedankt voor de reactie! Om het concreet te maken: zonder IPTV/Digitale televisie van Knippr is het niet (meer) mogelijk om NPO 1, 2 en 3 te kjken zonder de NPO app?

BIj nader in zien: met de NPO App behalen we hetzelfde resultaat dus is het mogelijke probleem hier ook mee afgedekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Draiden schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:37:
[...]

zonder IPTV/Digitale televisie van Knippr
Dat heeft toch niets met het TV aanbod van Tweak te maken? Je vorige post wekte de indruk dat je een TV abonnement bij Tweak had. Knippr is een dienst van T-Mobile.

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 16-01-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
scrappy.doo schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:35:
[...]

We hebben het over TV kijken anno 2017. Dit mag toch werkelijk waar niet meer vereisen van de gebruiker dan: "de stekker in het kastje doen en aanzetten" ???
In 2017 is dat ook zo. De hindernissen die ik noemde stammen uit 2015/2016 ;)

Maar je hebt een punt, zeker. Ik geef alleen aan dat het prima werkend te krijgen is, maar het zou inderdaad gewoon plug-and-play moeten kunnen.

"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Ruudmansky schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:40:
[...]

In 2017 is dat ook zo. De hindernissen die ik noemde stammen uit 2015/2016 ;)

Maar je hebt een punt, zeker. Ik geef alleen aan dat het prima werkend te krijgen is, maar het zou inderdaad gewoon plug-and-play moeten kunnen.
Wil ik graag nogmaals aangeven dat 'het prima werken te krijgen' zijn niet alleen afhankelijk is van wat er binnen het huis van de Tweak-gebruiker gebeurd. Als je pech hebt kun je aanklooien wat je wilt met hardware/switches/kabels/etc.: het zal nooit stabiel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
scrappy.doo schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:44:
[...]

Wil ik graag nogmaals aangeven dat 'het prima werken te krijgen' zijn niet alleen afhankelijk is van wat er binnen het huis van de Tweak-gebruiker gebeurd. Als je pech hebt kun je aanklooien wat je wilt met hardware/switches/kabels/etc.: het zal nooit stabiel werken.
Ik wil geen eindeloze welles/nietes discussie starten en continueren, maar in mijn geval is het wel degelijk stabiel. Zeg dus niet te generalistisch dat het "nooit" zo zal zijn.
En ik ben het, nogmaals, met je eens dat het eigenlijk niet nodig zou moeten zijn om zaken als switches te configureren, maar het heeft bij mij wel een stabiel draaiende situatie opgeleverd. En daar laat ik het voor nu even bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draiden
Zr40 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:38:
[...]

Dat heeft toch niets met het TV aanbod van Tweak te maken? Je vorige post wekte de indruk dat je een TV abonnement bij Tweak had. Knippr is een dienst van T-Mobile.
Hoi Zr40,

Nee dit ging om het abonnement zonder televisie. Alleen internet. Maar ik vermoed dat ik mijn antwoord al heb en alles via internet gaat lopen, op die manier heb je enorme flexibiliteit in keuze waarbij we wat selectiever kunnen kijken naar wanneer we (commerciële) TV afnemen en wanneer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
Ruudmansky schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:49:
[...]

Ik wil geen eindeloze welles/nietes discussie starten en continueren, maar in mijn geval is het wel degelijk stabiel. Zeg dus niet te generalistisch dat het "nooit" zo zal zijn.
En ik ben het, nogmaals, met je eens dat het eigenlijk niet nodig zou moeten zijn om zaken als switches te configureren, maar het heeft bij mij wel een stabiel draaiende situatie opgeleverd. En daar laat ik het voor nu even bij.
Oh ik zeg ook niet dat het niet stabiel kan werken.

Het zal "nooit" stabiel zijn voor mensen die pech hebben en op een drukke wijkcentrale zitten (wat iets anders is dan een drukke wijk).
Voor mensen die geluk hebben en op een rustige wijkcentrale zitten (wat iets anders is dan een rustige wijk) zal het prima werken en kan Sparql een goede oplossing zijn. De bitrate/kwaliteit van het beeld is immers dik in orde.

Ik zal het hier dan ook bij laten, lees vooral het stukje wat ik net schreef nog even over de problemen in de wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draiden schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:37:
Bedankt voor de reactie! Om het concreet te maken: zonder IPTV/Digitale televisie van Knippr is het niet (meer) mogelijk om NPO 1, 2 en 3 te kjken zonder de NPO app?

BIj nader in zien: met de NPO App behalen we hetzelfde resultaat dus is het mogelijke probleem hier ook mee afgedekt :)
De zenders van NPO zijn sowieso wel op internet te zien. (Ik heb dan mijn laptop met HDMI aan de tv dus zo
ook op groot beeld.) Maar mocht je een tv hebben met een DVB-T tuner, dan zou je de NPO zenders ook zo
van Digitenne uit de lucht kunnen plukken. Hoeft er alleen een korte antenne aan je tv. Dat is dan niet HD.

Zelf heb ik dat meer uit de gein ook aangesloten want ik heb wel een goed Sparql tv abo met HD.
En dan alleen maar met een antenne van een oude draagbare radio. :D
Maar zelfs dat werkt prima voor NPO 1, 2 en 3 en 1 regionale zender. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, in het aller-uiterste geval zouden wij in principe ook wel zonder Sparql of zonder Ziggo kunnen. Maar liever niet.

Want de NPO is zowel via internet als via DVB-T nog steeds verre van HD. En hier komen toch wel regelmatig programma's die de moeite waard zijn om in HD te kunnen zien.

De kwaliteit van Knippr en KPNPlay komt al aardig in de buurt van HD (hoewel het zeker nog geen 1080i is en ook nog niet op een erg hoge bitrate), maar je hebt dan wel enkele minuten vertraging op de stream zitten.

En waar de oorzaak van de Sparql problemen uiteindelijk ook ligt: Het begint onderhand best kwalijk te worden dat ze dit niet gewoon kunnen 'nailen'.

Dat het in het thuisnetwerk van de gebruiker ligt in de probleemgevallen lijkt me heel sterk, zeker omdat er hier dus genoeg mensen zijn die de Sparql box gewoon direct aan een eigen poort op ZyXEL of Fritz hangen en dan nog steeds haperingen ervaren. Dus ook ik vermoed dat het ergens in de area- of city-PoP fout moet zitten. Of in de ZyXEL of Fritz maar dan is het aan Tweak om voor de goede instellingen te zorgen.

Hoe dan ook: Ik heb naast mezelf ook met m'n vriendin te maken die er een grote hekel aan heeft als dingen steeds niet werken. Als iets net nieuw is kan ze dat nog accepteren, maar als iets maar niet stabiel wil worden, dan verzoekt ze me op een gegeven moment toch om naar een andere oplossing te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scrappy.doo schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:55:
Van het weekend hier de knoop maar doorgehakt. Ik had de oude coax kabel al verwijderd, maar ben weer de kruipruimte ingedoken om een hagelnieuwe kabel te trekken. Gelukkig kon die nog naast de twee, eveneens nieuwe, CAT6 die ik had getrokken voor Tweak+Sparql. Sparql eruit en Ziggo erin. Kan niet wachten tot ik mijn CI+ module ontvang. Ben behoorlijk klaar met Sparql.

Ik vind het zelf altijd leuk om de underdog te ondersteunen en in dit geval Sparql in hun strijd met de giganten zoals Ziggo, maar 26 mei 2016 heb ik voor het eerst een klacht gestuurd naar Tweak over de kleine haperingen die ik ervaar tijdens het live TV kijken. Er zijn meerdere mails heen en weer gegaan en aardig wat minuten aan de telefoon gehangen, maar het breekpunt was toch wel dat ik 22 december een mail kreeg met de vraag "of ik de Sparql box eens zou willen resetten". Werkelijk waar. De definitieve druppel kwam 9 januari met de vraag wat nu precies het probleem was en of het bij Live TV, on demand of tijdens opnames voor kwam.

Ik heb echt alle hoop verloren dat mijn klacht ooit serieus opgepakt gaat worden door Tweak/Sparql. Wat een incompetente bende daar bij de helpdesk. Nu heb ik echt niet zozeer het idee dat de helpdesk/service bij Ziggo of waar dan ook beter zou zijn, maar ik geloof er niet meer in dat de haperingen ooit opgelost gaan worden en bij Ziggo speelt dit probleem simpelweg niet.

Het is al vaker in dit topic gezegd; het gigabit internet van Tweak is prima en ik blijf daar zelf ook graag gebruik van maken, maar blijf ver, heeeeel ver weg bij Sparql.
Hallo,
Jouw verhaal en ervaringen met de helpdesk van Tweak zijn heel herkenbaar voor mij. Ik denk ook dat zij niet weten wat ze aan het doen zijn. de haperingen heb ik al sinds de aansluiting in augustus 2016. Ik ben ook wel klaar met de helpdesk en neem de haperingen maar voor lief. Ik heb namelijk een pakket met ziggo sport, filmnet en Foxsport, welke ik bij een andere provider niet zo goedkoop krijg als hier. Een vergelijkbaar pakket bij ziggo kost al snel rond de €140 en nu betaal ik €108.

Maar met Ziggo en geen haperingen ben ik het niet eens. Ik gebruik op 4 (slaap)kamers tv en boxen dus. Bij ziggo kun je hooguit de horizonbox en twee clients krijgen. Dus kom ik er eentje te kort. Maar ik heb ook veel ellende en vastlopers met de clients gehad van ziggo. Dus voor mij is er weinig veranderd. Ja ik ben minder gaan betalen en sneller internet. Maar ik moet wel toegeven dat Ziggo meer diensten aanbied dan Tweak.

Ik wacht het toch maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:09:
Ik heb begin december Sparql aangevraagd en ongeveer halverwege december de spullen voor Sparql ontvangen.

Ondertussen zijn we ook druk met allerlei dingen in huis dus mijn ervaring met Sparql is tot nu toe vooral het af en toe eens testen geweest. TV kijken hebben we gewoon nog met Ziggo gedaan, met het FTC dvb-c signaal.

Afgelopen weekend heb ik de boel eens goed aangesloten. Tot nu toe liep Sparql gewoon via 2 switches die allebei niet helemaal lekker zijn met IGMP snooping, met dus nogal veel IGMP flooding op het thuisnetwerk.

De Sparql box is zodoende nu vanuit de woonkamer via m'n patchpanel rechtstreeks met de Fritz!box in de meterkast verbonden, zodat de Fritz!box netjes het IGMP verkeer alleen naar de Sparql box stuurt. Gisteren heb ik ook ons Logitech Harmony systeem ge-herconfigureerd, zodat Sparql nu de leading methode voor TV kijken is.

Maar ook ik twijfel nu al of ik er wel zo goed aan heb gedaan om Sparql te nemen. Natuurlijk kende ik de verhalen en waarschuwingen, maar ik las ook genoeg mensen bij wie er amper problemen zijn. Well, de problemen heb ik hier dus helaas ook :(.

Tot nu toe gisteravond tijdens het kijken 3x een grote hapering gehad, waarbij het beeld echt even 10 seconden stil staat. Alsof de IGMP stream helemaal wordt gesloten en dus de multicast group weer opnieuw ge-joined moet worden. Maar dat moet ik nog eens beter onderzoeken. Het is alleen zo bewerkelijk om de hele avond een tcpdump te laten lopen, in de hoop zo'n hang moment te vangen 8)7

Het is dat onze TV nog geen CI+ heeft. Sparql Light leek dus de makkelijkste (en redelijk geprijsde) manier te zijn om toch iig wat meer zenders in HD te krijgen.

Maar als dit zo door gaat, worden zowel m'n vriendin als ik er niet blij van.
Hallo,
De haperingen heb ik ook. de ene avond geen eentje en de andere dag de hele avond en elk uur. Ik heb al van alles gedaan en gebruik 4 sparql boxen. Ik ben dus aangewezen op een switch. Ik gebruik nu de netgear GS105E switch en deze werkt het beste tot nu toe in vergelijking met andere switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scrappy.doo schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:05:
[...]

3 van mijn maildiscussies met Tweak zijn zelfs geëindigd zonder dat hun überhaupt reageren op mijn laatste mail (met vragen uiteraard). Daarnaast zou Tweak mij nog terugbellen over mijn laatste klacht over de haperingen, maar ik wacht inmiddels al 2 weken op dit telefoontje welke waarschijnlijk nooit gaat plaatsvinden.

[...]

Het is me wel opgevallen dat het de laatste weken alleen maar erger is geworden met de haperingen. Waar het eerst enkel beeld was, valt tegenwoordig ook het geluid weg. Verder heb ik de laatste maand 3 vastlopers van de Sparql box gehad, waar ik daarvoor ook nooit laast van had.

Veel succes met de helpdesk mailen overigens. De wachttijd voor het reageren op een mailtje is inmiddels opgelopen naar ongeveer een week. Volgens de telefonische helpdesk komt dit door de vele vragen die mensen nog hebben over de wijzigingen met betrekking tot de zenders van 1 januari.

Verwacht ook sowieso maar niet dat de helpdesk je iets verder gaat helpen. Zoals eerder vermeld heb ik dit ook geruime tijd geprobeerd zonder veel succes, maar misschien heb je meer geluk.
Hallo,
Dat was mij ook al opgevallen dat de haperingen de laatste weken zijn toegenomen. Ik ben gestopt met het mailen en bellen naar de helpdesk, want zij lossen het toch niet op. helaas het terug mailen en bellen heb ik dezelfde ervaring. Ik moet het eerste terugbel telefoontje nog krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Barre73 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:42:
Zelfs bij Ziggo is dat zo. Je neemt het basisabonnement bij Ziggo voor 18 euro en dan heb je van alles in HD. En daarnaast krijg je "gratis" nog diezelfde zenders ongecodeerd met alleen 1, 2 en 3 in HD.
Helaas is Ziggo standaard alleen NPO 1 2 3 en een eigen zender plus Ziggo Sport in HD, de rest is allemaal SD, althans via DVB-C iig en anders heb je analoog. Alleen via de Ziggo Go App, kan je de commerciële zenders in HD krijgen.
eymey schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:09:

[...]
Hoe dan ook: Ik heb naast mezelf ook met m'n vriendin te maken die er een grote hekel aan heeft als dingen steeds niet werken. Als iets net nieuw is kan ze dat nog accepteren, maar als iets maar niet stabiel wil worden, dan verzoekt ze me op een gegeven moment toch om naar een andere oplossing te zoeken.
Dan misschien toch maar Ziggo gaan houden? Want als ik het allemaal zo hoor en je hebt een probleem dan is het nog niet zo 123 opgelost.

[ Voor 30% gewijzigd door chocka op 16-01-2017 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
chocka schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:58:
[...]
Helaas is Ziggo standaard alleen NPO 1 2 3 en een eigen zender plus Ziggo Sport in HD, de rest is allemaal SD, althans via DVB-C iig en anders heb je analoog. Alleen via de Ziggo Go App, kan je de commerciële zenders in HD krijgen.
Met die 18 euro betaal je al wel de rechten voor de HD zenders. Die dienst zit gekoppeld aan het afnemen van het kabel internet abonnement.

Pas wanneer je apparatuur gaat huren heb je toegang tot de HD content. Lijkt ondertussen wat dat betreft dus erg op de IPTV aanbieders :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:35:
[...]

Met die 18 euro betaal je al wel de rechten voor de HD zenders. Die dienst zit gekoppeld aan het afnemen van het kabel internet abonnement.

Pas wanneer je apparatuur gaat huren heb je toegang tot de HD content. Lijkt ondertussen wat dat betreft dus erg op de IPTV aanbieders :>
Ik zie nu pas inderdaad dat er maar 4 zenders HD zijn. En hierboven staat dus welke. En zo jagen ze zoveel mogelijk mensen naar het 6 euro duurdere Start abonnement dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat @Androde en @Barre73 zeggen, dus.

Ziggo houden heeft zeker z'n voordelen. Voor 18 euro NPO 1, 2 en 3 in HD, commercielen SD en dat allemaal 'Free to Cable'. En ook nog FM.

Echter, zo langzamerhand begin ik er steeds meer een hekel aan te krijgen dat, anno 2017, de commerciële zenders niet ook gewoon in HD te krijgen zijn en je daarvoor naar het 6 euro duurdere Start abonnement toe moet. En je dan, doordat deze versleuteld zijn, direct verplicht aan een STB of CI+ module vast zit.

OK, bij Sparql kan ik de commerciële zenders helemáál niet op bv. KODI krijgen, ook niet in SD, maar in ieder geval heb ik voor een n.b. lager bedrag per maand wel veel meer HD op de hoofd TV.

Maar ja, met iedere avond dit soort haperingen wordt de vreugde van het lagere bedrag wel weer getemperd......

Het zou Ziggo sieren als óf de HD-versies van de belangrijkste commerciele zenders óók in het FTC pakket van 18 euro komen of, als dit rechten-technisch niet kan, men voor die 18 euro sowieso gewoon eens meer service zou gaan bieden (bv. een CI+ module leveren).

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 16-01-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:55:
[...]
Ik zie nu pas inderdaad dat er maar 4 zenders HD zijn. En hierboven staat dus welke. En zo jagen ze zoveel mogelijk mensen naar het 6 euro duurdere Start abonnement dus...
Ja…

En tot kort geleden bestond "Internet Start" niet en moest de klant verplicht de upgrade naar 150/15 nemen. Toen was "Connect & Play Start" goedkoper dan "Internet Complete"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonic1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-12-2023
Bij mij in Deventer ligt internet eruit. Eerst constant haperen op tv en na herstart zyxel geen internet meer. Begint wel heel storend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Tonic1 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:58:
Bij mij in Deventer ligt internet eruit. Eerst constant haperen op tv en na herstart zyxel geen internet meer. Begint wel heel storend te worden.
Hier gisteren wel wat haperingen gehad rond een uur of 21:00 (maar dat is niks nieuws). Internet heeft er geen moment uitgelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ( Almere buiten)lag gisteren om 20.30 Sparql eruit kortom lange hapering van een minuut op het hele zender pakket

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier (Almere Stad, wel handig om even te vermelden waar "hier" is) gisteravond 1x een 10 sec. hapering gehad op NPO 3. Later 1,5 uur RTL 4 gekeken en geen enkele keer hapering :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berer08
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-09 17:46
Sinds september 2016 zitten wij bij Tweak en Sparql. Sinds de eerste dag hebben wij ook problemen met Sparql TV. De tv blijft met enige regelmaat hangen. Dat duurt ca 8 sec. Gevolgd door een hikje en beeld loopt weer door. Dit gedrag zien wij willekeurig op alle zenders.
Mijn ervaring is dat tweak best snel en redelijk reageert op meldingen die wij maken. Echter wat mij wel verbaasd is dat ze blijven hangen dat het probleem bij mij in huis zit. Inmiddels is de monteur al een aantal keer geweest. Apparatuur wordt dan vervangen zonder inhoudelijk naar het probleem te kijken.
Sinds vorige week hebben we een fritzbox 5490 geleverd gekregen. De problemen zijn niet verholpen.
Toch is de fritzbox een uitkomst. Nu is het mogelijk om alle pakketten te traceren en controleren.
Op het moment dat het beeld bleef hangen liep de trace mee.
De trace heb ik wireshark naar MP2T geconverteerd en bekeken. Er ziet niet een echte foutmelding bij die verwijst naar een mogelijk probleem.
Wat mij wel opvalt dat ca 25% van de packages worden bestempeld als malformed. Waarvan 15% de fysieke beelden bevatten. Wat ik niet weet of dit percentage malformed packages gebruikelijk is voor UDP en IPTV. Iemand ervaring?
Zou dit op een server gebonden probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Wij krijgen zo nu en dan de melding op Fritz! "Radar detection (DFS wait time) triggered by channel assignments; 5-GHz temporarily unavailable." En dan dan zijn we het 5G signaal voor ongeveer 10 minuten kwijt.

Is er manier in de Fritz!box om dit te voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat gebeurt doordat een DFS kanaal geselecteerd is. Daarbij is het verplicht voor de AP om te kijken of er geen radaractiviteit plaatsvindt. En wanneer de AP opeens iets ontvangt dat lijkt op radar, of om een andere reden naar een ander DFS kanaal wil wisselen, dan stopt deze en herhaalt de procedure zich.

Je kan het voorkomen door een niet-DFS kanaal te kiezen, dat zijn 36, 40, 44 en 48.

[ Voor 27% gewijzigd door Zr40 op 17-01-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
berer08 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:23:
Sinds september 2016 zitten wij bij Tweak en Sparql. Sinds de eerste dag hebben wij ook problemen met Sparql TV. De tv blijft met enige regelmaat hangen. Dat duurt ca 8 sec. Gevolgd door een hikje en beeld loopt weer door. Dit gedrag zien wij willekeurig op alle zenders.
Mijn ervaring is dat tweak best snel en redelijk reageert op meldingen die wij maken. Echter wat mij wel verbaasd is dat ze blijven hangen dat het probleem bij mij in huis zit. Inmiddels is de monteur al een aantal keer geweest. Apparatuur wordt dan vervangen zonder inhoudelijk naar het probleem te kijken.
Sinds vorige week hebben we een fritzbox 5490 geleverd gekregen. De problemen zijn niet verholpen.
Toch is de fritzbox een uitkomst. Nu is het mogelijk om alle pakketten te traceren en controleren.
Op het moment dat het beeld bleef hangen liep de trace mee.
De trace heb ik wireshark naar MP2T geconverteerd en bekeken. Er ziet niet een echte foutmelding bij die verwijst naar een mogelijk probleem.
Wat mij wel opvalt dat ca 25% van de packages worden bestempeld als malformed. Waarvan 15% de fysieke beelden bevatten. Wat ik niet weet of dit percentage malformed packages gebruikelijk is voor UDP en IPTV. Iemand ervaring?
Zou dit op een server gebonden probleem kunnen zijn?
Interessant! Ik dacht er gisteravond toevallig ook nog aan om een trace aan te zetten op m'n 7490. Echter, dan moet je maar net 'mazzel' hebben dat de hapering optreedt terwijl de trace loopt :).

Wat betreft de inhoud van de trace: Wellicht hebben de techneuten bij Tweak er iets aan? (moet je alleen wel voorbij de servicedesk zien te komen). Ik weet inhoudelijk te weinig van multicast netwerken om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Echter, Sparql gebruikt al een poosje geen 'ruw' UDP meer maar RTP, juist zogenaamd om haperingen te voorkomen. Volgens henzelf is er bij RTP een vorm van foutcorrectie / retransmit mogelijk. Als ik zelf wat Google, dan lees ik echter dat dit bij multicast IPTV uberhaupt niet kan. But again, het is wel een interessegebied van me maar geen vakgebied :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
chocka schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:33:
Wij krijgen zo nu en dan de melding op Fritz! "Radar detection (DFS wait time) triggered by channel assignments; 5-GHz temporarily unavailable." En dan dan zijn we het 5G signaal voor ongeveer 10 minuten kwijt.

Is er manier in de Fritz!box om dit te voorkomen?
Dan moet je een 5ghz kanaal kiezen die niet in de DFS zone zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of de FB het lekker zelf laten kiezen. :)

In het geval dat hij toch een keer een kanaal kiest waar op de plek van de FB geen buur op lijkt te zitten maar aan de andere kant van je bereik wel, zal de impact daarvan sowieso al een stuk kleiner zijn dan bij 2,4 ghz.

[ Voor 80% gewijzigd door eymey op 17-01-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Zr40 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:37:
Dat gebeurt doordat een DFS kanaal geselecteerd is. Daarbij is het verplicht voor de AP om te kijken of er geen radaractiviteit plaatsvindt. En wanneer de AP opeens iets ontvangt dat lijkt op radar, of om een andere reden naar een ander DFS kanaal wil wisselen, dan stopt deze en herhaalt de procedure zich.

Je kan het voorkomen door een niet-DFS kanaal te kiezen, dat zijn 36, 40, 44 en 48.
Lennyz schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:06:
Dan moet je een 5ghz kanaal kiezen die niet in de DFS zone zit.
eymey schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:10:
Of de FB het lekker zelf laten kiezen. :)

In het geval dat hij toch een keer een kanaal kiest waar op de plek van de FB geen buur op lijkt te zitten maar aan de andere kant van je bereik wel, zal de impact daarvan sowieso al een stuk kleiner zijn dan bij 2,4 ghz.
Maar FB staat al op automatisch, wij hebben nimmer iets daarin aangepast en staat op: "Set radio channel settings automatically (recommended)"

Dus FB kiest zelf automatisch voor een DFS kanaal, maar schijnbaar moeten wij die dus handmatig aanpassen naar 36, 40, 44 of 48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Als je DFS wil vermijden dan kan je inderdaad niet voor automatische selectie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar in principe (tenminste, dat is mijn ervaring), zou de FB dan automatisch één van de 4 'vrije' kanalen moeten pakken zodra er radar gedetecteerd wordt. Of daar moet een verschil zitten tussen de 5490 en de 7490, maar dat lijkt me ook sterk.

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 17-01-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 01:02
Geen monteur vandaag, er waren twee ziek geworden ;( Nu wordt ik morgen aangesloten. Ondanks een dag later, toch nog beterschap aan de zieke monteurs.

[ Voor 46% gewijzigd door WhySoSerious? op 18-01-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 23:11
Gebruikt de zyxel poort 21 voor iets anders? ik heb op mijn NAS een ftp server ingesteld en krijg ik dus geen toegang van buitenaf , wel intern.

Maar als ik port forwarding wil doen voor de FTP server dus 21 , zegt ie dat die al in gebruik is en dan verandert hij de poort naar 2121. Geen probleem zou je zeggen dan verander ik de poort van de FTP server naar 2121 maar dan heb ik nog steeds geen toegang van buitenaf.

Heb alles al geprobeert , windows firewall uit , firewall in de zyxel op low maar op de een of andere manier blokkeert de zyxel de toegang. Iemand nog een idee wat ik verder nog kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 12:30
Dancis schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:51:
Gebruikt de zyxel poort 21 voor iets anders? ik heb op mijn NAS een ftp server ingesteld en krijg ik dus geen toegang van buitenaf , wel intern.

Maar als ik port forwarding wil doen voor de FTP server dus 21 , zegt ie dat die al in gebruik is en dan verandert hij de poort naar 2121. Geen probleem zou je zeggen dan verander ik de poort van de FTP server naar 2121 maar dan heb ik nog steeds geen toegang van buitenaf.

Heb alles al geprobeert , windows firewall uit , firewall in de zyxel op low maar op de een of andere manier blokkeert de zyxel de toegang. Iemand nog een idee wat ik verder nog kan doen ?
De zyxel gebruikt zelf poort 21 al, dus wanneer jij poort 21 forward gebruikt de zyxel poort 2121, en jouw eigen ftp server poort 21. Ben je niet vergeten ETHWAN te selecteren en hem op actief te zetten? Afbeeldingslocatie: https://t45.nl/2/c03d9.png Dit is hoe ik mijn FTP heb geforward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan het ook instellen via NAT -> Application -> Add Application (Selecteer dan ETHWAN - IP address - Server - FTP Server)

[ Voor 6% gewijzigd door Hans_18T op 18-01-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
goeie tips hierboven maar als je naar het plaatje kijkt van Bastiaan23 dan zie je dat het WAN IP leeg is en dat moet ook anders werkt het ook niet is dat bij jouw ook zo ?
maar wat de zyxel doet is zijn eigen ftp verplaatsen naar 2121 dus jij moet dan wel 21 gebruiken
Dancis schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:51:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
maie schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:16:
[...]

De zyxel gebruikt zelf poort 21 al, dus wanneer jij poort 21 forward gebruikt de zyxel poort 2121, en jouw eigen ftp server poort 21. Ben je niet vergeten ETHWAN te selecteren en hem op actief te zetten? [afbeelding] Dit is hoe ik mijn FTP heb geforward.
Moet beter leren lezen 8)7 dacht dat de port forward naar 2121 gezet zou worden maar dat is zijn eigen interne ftp server die naar 2121 wordt gezet en niet de port forward :+

Heb 'm nu zoals jou staan maar nu geeft ie aan login refused by server, dat zal dan waarschijnlijk een user accout setting zijn maar daar komen we dan ook wel weer uit.

Heb jij de firewall van de zyxel op middel of low staan? Of laat ie wel verkeer door van WAN naar LAN als ie op medium staat ?

[ Voor 48% gewijzigd door Dancis op 18-01-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:41:
goeie tips hierboven maar als je naar het plaatje kijkt van Bastiaan23 dan zie je dat het WAN IP leeg is en dat moet ook anders werkt het ook niet is dat bij jouw ook zo ?
[...]
WAN IP is normaal gesproken leeg.
Default GW ingevuld op de FTP server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
daarom geef ik het ook aan het is nl verleidelijk om hier iets in te vullen
Hans_18T schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:17:
[...]

WAN IP is normaal gesproken leeg.
Default GW ingevuld op de FTP server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foutje niet helemaal goed gelezen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Vandaag toch een Fritzbox gekregen :) Moet nu wachten op een verbinding :|

De router is niet dichtbij mijn apparaten (PS4 Pro/Xbox One enz..). Wat is de beste om die te verbinden? Een lan kabel er heen en dan met een splitter of een langere glasvezel kabel zodat de router er heen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:08
WhySoSerious? schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:02:
Vandaag toch een Fritzbox gekregen :) Moet nu wachten op een verbinding :|

De router is niet dichtbij mijn apparaten (PS4 Pro/Xbox One enz..). Wat is de beste om die te verbinden? Een lan kabel er heen en dan met een splitter of een langere glasvezel kabel zodat de router er heen kan?
Ik raad aan een LAN kabel :-) zelf ook ps4 op die manier aangesloten (met switch er tussen)

[ Voor 2% gewijzigd door TheRyzenDude op 19-01-2017 12:05 . Reden: switch ]

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
dutchinteldude schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:05:
[...]

Ik raad aan een LAN kabel :-) zelf ook ps4 op die manier aangesloten (met switch er tussen)
De aansluiting zit op een rare plek :p

http://i.imgur.com/45DZ5Pt.jpg

Ik wil de router daar eigenlijk niet hebben, dus dacht aan een langere patch kabel onder de deur naar de tv en daar de router plaatsen. Hoe lang duurt het verbinden trouwens ongeveer?

[ Voor 6% gewijzigd door WhySoSerious? op 19-01-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:08
WhySoSerious? schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:23:
[...]

De aansluiting zit op een rare plek :p

http://i.imgur.com/45DZ5Pt.jpg

Ik wil de router daar eigenlijk niet hebben, dus dacht aan een langere patch kabel onder de deur naar de tv en daar de router plaatsen. Hoe lang duurt het verbinden trouwens ongeveer?
Dat kan natuurlijk ook,..weet niet hoelang het verbinden duurt normaal doen ze dat op de dag zelf wat in de brief staat.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
De Sparql box is ook anders nu. Het model is een Abox42 M15 met grotere afstandbediening. De vorige die ik had was een Abox42 M12 met een kleine afstandbediening.

[ Voor 53% gewijzigd door WhySoSerious? op 19-01-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 21:46
WhySoSerious? schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:23:
De Sparql box is ook anders nu. De afstandbediening is nu groter :)
En kan je nu wel het toetsenbordje gebruiken in plaats van de cijfertoetsen 1, 2 of 3 keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
jwbokx schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:26:
[...]

En kan je nu wel het toetsenbordje gebruiken in plaats van de cijfertoetsen 1, 2 of 3 keer?
Deze heeft geen toestenbord op de achterkant. Die gebruikte ik toch nooit. Straks als alles werkt even kijken hoe het zappen gaat. Bij de kleine afstandbediening was dat niet zo goed. Grote knoppen is al een verbetering.

[ Voor 25% gewijzigd door WhySoSerious? op 19-01-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Sparql box is ook anders nu. Het model is een Abox42 M15 met grotere afstandbediening. De vorige die ik had was een Abox42 M12.
Deze box heb ik onlangs ook gekregen na het aanvragen van Sparql. Vond het al zo opvallend dat ik een AB zonder toetsenbordje op de achterkant kreeg :D. Maar goed, ik gebruik toch een Harmony systeem.

In ieder geval: Ik vind de infrarood gevoeligheid (of sterkte van de afstandsbediening) niet echt geweldig. Je moet hem behoorlijk goed richten. Maar met de Logitech Harmony (met hub die de ir-signalen stuurt) geen enkel probleem.

Zappen gaat met de box die ik heb in ieder geval snel. GUI (menu) vind ik wel ontzettend stroperig.

Pauzefunctie werkt zolang je pauzeert en daarna weer semi-lineair verder kijkt. Waag het niet om vooruit of terug te gaan spoelen. Ik had gisteren gepauzeerd op het begin van het 20:00 journaal. Toen ik na een pauze een item wilde doorspoelen kwam ik in DWDD terecht 8)7

Wel heel irritant: Ik moet geregeld (om de paar dagen) de box een powerflip geven. Op een gegeven moment lijkt ie gewoon 'dood' en reageert nergens meer op, meestal na het uit de 'blauwe standby' komen. Je krijgt nog wel TV te zien, maar je zit dus ook aan die zender vast.

En dus de haperingen van 8-15 seconden.... die zich overigens (wat sommigen hier ook opperen) behoorlijk rond 'primetime'/'zaptime' lijken te concentreren.

Als ik inderdaad dan ook al een andere box heb gekregen dan de meesten hier, dan weet ik overigens niet welke problemen (of symptomen van problemen) anders zijn dankzij de andere boxen......

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 19-01-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Net gebeld door CT Ned BV dat ze nog een monteur sturen vandaag, omdat er nog geen verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sparql box is ook anders nu. Het model is een Abox42 M15 met grotere afstandbediening....
Snap ik toch niet helemaal waarom ze nu die m15 van Abox42 hebben. Die is voor IP-TV en DVB-S -T en -C
bedoelt. De m20 is juist puur een IP-TV apparaat. En die heeft ook nog eens een wat snellere processor
en meer geheugen. Tegen het 'stroperige' lijkt me dat ook wel te kunnen helpen.
Die had mij in ieder geval logischer geleken. :)

Zal wel weer een geweldige deal voor ze geweest zijn of zoiets. 8)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja.... ik snap die ook niet, behalve dan (korte termijn) besparing voor Sparql zelf.... Overigens zie je aan de buitenkant van deze M15 niets dat aan DVB tuners doet denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Hans_18T schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:25:
Je kan het ook instellen via NAT -> Application -> Add Application (Selecteer dan ETHWAN - IP address - Server - FTP Server)
Ik heb het nu gedaan zoals je uitgelegd hebt , maar op de een of andere manier blokkeert de zyxel het inkomend verkeer voor de ftp.

Is daar nog wat aan te doen?

Krijg het volgende verhaal:

Status: Verbinden met *.*.*.*:*...
Status: Verbinding gemaakt, welkomstbericht afwachten...
Status: TLS initialiseren...
Status: Certificaat controleren....
Status: TLS-verbinding opgezet.
Status: Server ondersteunt geen niet-ASCII tekens.
Status: Ingelogd
Status: Mappenlijst ophalen...
Opdracht: PWD
Antwoord: 257 "/" is your current location
Opdracht: TYPE I
Antwoord: 200 TYPE is now 8-bit binary
Opdracht: PASV
Antwoord: 227 Entering Passive Mode (*.*.*.*.*)
Opdracht: MLSD
Fout: De gegevensverbinding kan niet tot stand worden gebracht: ECONNREFUSED - Verbinding geweigerd door server
Fout: Verbinding verlopen na 20 seconden inactiviteit
Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt

[ Voor 47% gewijzigd door Dancis op 19-01-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:01:
...Overigens zie je aan de buitenkant van deze M15 niets dat aan DVB tuners doet denken :)
Nee dat zal ook wel niet. Dat zal wel een losse ingebouwde module zijn die kan worden weggelaten.
En de iets mindere specificaties zullen 'm dan vast iets goedkoper maken dan de m20.

Op de site van Abox42 heeft ie namelijk wel antenneaansluitingen. :)
(Onderaan die pagina staan ze trouwens met alle specs naast elkaar.)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
eymey schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:57:
[...]

Deze box heb ik onlangs ook gekregen na het aanvragen van Sparql. Vond het al zo opvallend dat ik een AB zonder toetsenbordje op de achterkant kreeg :D. Maar goed, ik gebruik toch een Harmony systeem.

In ieder geval: Ik vind de infrarood gevoeligheid (of sterkte van de afstandsbediening) niet echt geweldig. Je moet hem behoorlijk goed richten. Maar met de Logitech Harmony (met hub die de ir-signalen stuurt) geen enkel probleem.

Zappen gaat met de box die ik heb in ieder geval snel. GUI (menu) vind ik wel ontzettend stroperig.

Pauzefunctie werkt zolang je pauzeert en daarna weer semi-lineair verder kijkt. Waag het niet om vooruit of terug te gaan spoelen. Ik had gisteren gepauzeerd op het begin van het 20:00 journaal. Toen ik na een pauze een item wilde doorspoelen kwam ik in DWDD terecht 8)7

Wel heel irritant: Ik moet geregeld (om de paar dagen) de box een powerflip geven. Op een gegeven moment lijkt ie gewoon 'dood' en reageert nergens meer op, meestal na het uit de 'blauwe standby' komen. Je krijgt nog wel TV te zien, maar je zit dus ook aan die zender vast.

En dus de haperingen van 8-15 seconden.... die zich overigens (wat sommigen hier ook opperen) behoorlijk rond 'primetime'/'zaptime' lijken te concentreren.

Als ik inderdaad dan ook al een andere box heb gekregen dan de meesten hier, dan weet ik overigens niet welke problemen (of symptomen van problemen) anders zijn dankzij de andere boxen......
Mijn box gaat snachts hard uit, klik aan, klik uit schakelaar. Misschien voorkomt dat ook veel problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
Dancis schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:17:
[...]

Ik heb het nu gedaan zoals je uitgelegd hebt , maar op de een of andere manier blokkeert de zyxel het inkomend verkeer voor de ftp.

Fout: De gegevensverbinding kan niet tot stand worden gebracht: ECONNREFUSED - Verbinding geweigerd door server
FTP Passive mode (anders dan de naam doet vermoeden) vereist meerdere portforwards. De Data verbinding met de FTP Server wordt actief door de Client geinitieerd op een afgesproken willekeurige poort. En dat gaat niet als je poort 21 alleen doorzet naar je FTP Server, want verkeer van de client komt niet op die willekeurige poort van de FTP server.

Om alleen poort 20/21 te gebruiken zul je de FTP Server alleen in Active mode moeten zetten.

(Passive en Active slaan in dit geval op het gedrag van de Server... Bij Passive doet de server niets en wacht op verbinding van de client kant, met Active initieerd de server zelf de verbinding met de client).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dancis schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:17:
[...]

Inloggen gaat zo te zien goed, Probeer eens de ingebakken client van bijvoorbeeld TotalCommander (met default instellingen. Verder zie ook TagForce in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 4"
Werkt bij mij feilloos op een oude Iomega Landisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westermeen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-07-2020
Ik zit te twijfelen om tweak te nemen, nu blijkt mijn lieve vriendin ineens veel belang te hechten aan het kunnen opnemen van programma's. Wat zijn de ervaringen hier bij het opnemen pakket dat Sparql aanbiedt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05:45
westermeen schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:40:
Ik zit te twijfelen om tweak te nemen, nu blijkt mijn lieve vriendin ineens veel belang te hechten aan het kunnen opnemen van programma's. Wat zijn de ervaringen hier bij het opnemen pakket dat Sparql aanbiedt?
Zoek in dit topic op opnames en je weet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:59:
[...]

Mijn box gaat snachts hard uit, klik aan, klik uit schakelaar. Misschien voorkomt dat ook veel problemen?
Dat helpt wellicht ja. Maar zou toch niet nodig moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
TagForce schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:18:
[...]

FTP Passive mode (anders dan de naam doet vermoeden) vereist meerdere portforwards. De Data verbinding met de FTP Server wordt actief door de Client geinitieerd op een afgesproken willekeurige poort. En dat gaat niet als je poort 21 alleen doorzet naar je FTP Server, want verkeer van de client komt niet op die willekeurige poort van de FTP server.

Om alleen poort 20/21 te gebruiken zul je de FTP Server alleen in Active mode moeten zetten.

(Passive en Active slaan in dit geval op het gedrag van de Server... Bij Passive doet de server niets en wacht op verbinding van de client kant, met Active initieerd de server zelf de verbinding met de client).
Heb filezilla op passief gezet (stond op standaard) en de poort range voor data transfer vast ingesteld op de NAS en nu werkt het wel :)

Iedereen bedankt voor de hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 20:35
Benieuwd wat dit onderhoud aan Sparql nu weer gaat opleveren:
https://www.tweak.nl/aankondigingen.html

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er wel serieus uit. Was nog niet eerder rood dacht ik. Of wel? Wel oranje gezien
met eerder onderhoud. Hier vooralsnog geen last van die tv storing.
TV storing
Tussen 02:00 en 05:00 vannacht vindt er noodonderhoud plaats aan het netwerk.
Wij rebooten dan een core router waardoor Sparql tot maximaal 10 minuten niet zal werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2017 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr-D.
is ook een nood onderhoud misschien een veiligheidslek dichten waardoor de router opnieuw opgestart moet worden want echt een storing is er niet [sarcasme] >:) of ze moeten die van afgelopen 2 jaar bedoelen [/sarcasme]
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:05:
Ziet er wel serieus uit. Was nog niet eerder rood dacht ik. Of wel? Wel oranje gezien
met eerder onderhoud. Hier vooralsnog geen last van die tv storing.

[...]

[ Voor 10% gewijzigd door Mr-D. op 19-01-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 20:04

The_Worst

Unox

Ze hebben waarschijnlijk de verkeerde router herstart, internet ligt helemaal plat hier in Enschede.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 16:18

Ron

In almere kom ik ook niet meer buiten mijn eigen netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Een core router van Sparql' hadden ze het toch over? Zou je toch denken dat dat dan
los staat van de rest en dat internet en telefoon wel gewoon zouden blijven werken.

Maar ik lag op bed nog wat te internetten, en dat ging op een gegeven moment steeds moeilijker.
Dus eerst maar eens een blik op de Zyxel werpen. Mmm....Jaaja? :? Tv onderhoud en dan ligt
de telefoonverbinding er ook af? 8)7 Beide lampjes daarvan waren uit. Nah oké, die Zyxel maar weer
eens opnieuw opstarten dan.....En daarna was alles er gewoon weer. :) Rond kwart over 2 of zoiets.

Tenminste...Internet en de telefoon. Ik kijk morgen wel of de tv het ook weer gewoon doet.
Zal vast wel.
En hopelijk met een verbetering voor de mensen die er wel problemen mee hadden.

Edit: Toch nog even gekeken. Tv doet het hier ook alweer/ nog steeds goed. 8)
Vroeg(e) onderhoud/ reboot blijkbaar? Tussen 2:00 en 5:00 zeiden ze.
Dit leek meteen rond 2:00 uur al te gebeuren, en vlak daarna ook alweer klaar te zijn.
Wel apart dat de andere diensten daardoor ook onderbroken werden...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2017 00:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Stelletje nachtbrakers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
yep bij mij was ook alles weer online om 2:09
nb 2:01 ging het bij mij plat

Almere-Buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
eymey schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:11:
[...]

Dat helpt wellicht ja. Maar zou toch niet nodig moeten zijn...
Daar heb je helemaal gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Hier ook een Tukker uit Enschede. Volgens de RIPE Atlas Probe zag vannacht er uit als andere nachten; geen downtime. had ook geen vooraankondiging van onderhoud ontvangen. Misschien een 'landelijk lokale' dip?
The_Worst schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 02:05:
Ze hebben waarschijnlijk de verkeerde router herstart, internet ligt helemaal plat hier in Enschede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Mijn probe zag ook geen downtime, met Tweak buiten Coanet-gebied.

[ Voor 50% gewijzigd door Zr40 op 20-01-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Almere Stad (coanet gebied) wél downtime gehad. Ik merkte het als eerste door een mailtje van de NAS bij m'n ouders, die kon geen verbinding met mijn NAS krijgen voor de backup.

Daarna zag ik mailtjes van de Fritz!box (die heb ik ingesteld om bij bepaalde events mail te versturen) over het weer kunnen verkrijgen van een IP adres.

Ik heb sinds een half jaartje ook een Ripe ATLAS Probe en die geeft ook een (korte) downtime aan.

[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 20-01-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
moest de Fritz toch ook een herstart geven :(
de telefoon lijnen wilde niet online komen zag net
dus de gene met een Fritz log even in en je ziet meteen een melding indien jij dit probleem ook hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, dat hoefde dan weer niet. In ieder geval internet en telefonie zijn gewoon automatisch weer op gekomen.

Televisie weet ik nog niet......

Edit: TV deed het prima toen ik thuis kwam, internet ook. Maar juist telefonie, zowel van Tweak als Cheapconnect, lag eruit en wilde met geen mogelijkheid meer registreren tot ik de Fritz!box een reboot gaf. Dat heb ik dus echt nog nooit mee gemaakt met Fritz, na een internet outage 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door eymey op 20-01-2017 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:54

Zorian

What the fox?

Iemand die weet of het zal gaan werken als ik zelf een FritzBox zou halen en die eraan knoop? En dan gewoon hetzelfde model als Tweak levert.
Begin de Zyxel zat te worden met die instabiliteit, brakke wifi en wegvallende verbindingen.
Heb nu al 2 Zyxels gehad en allebei hadden ze hetzelfde probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Zorian op 21-01-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Volgens mij wordt 't glasvezel rechtstreeks op de Fritzbox geknoopt nu.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
Anders neem je een 7490 goedkoper en werkt vooralsnog ook goed
Zorian schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 09:54:
Iemand die weet of het zal gaan werken als ik zelf een FritzBox zou halen en die eraan knoop? En dan gewoon hetzelfde model als Tweak levert.
Begin de Zyxel zat te worden met die instabiliteit, brakke wifi en wegvallende verbindingen.
Heb nu al 2 Zyxels gehad en allebei hadden ze hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:54

Zorian

What the fox?

Quad schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:41:
Ik heb nog speelgoed daarvoor. :p Glasvezel koppelstukken, glasvezel patchkabels, glasvezel naar RJ45 converter etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 15:16
Hier iemand een idee wat ik kan doen als ik een probleem heb met gebeld worden op mijn vaste lijn? Ik kan prima bellen naar buiten, maar binnenkomend gaat voor de beller over, maar hier komt niets binnen.
Heb de modem van de stroom gehad, telefoon ook. Heb voor de grap een keer unregister en register geklikt in de modem, hielp ook niet.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:41:
Voor zover ik weet doet Tweak dat alleen in die woningen waar Reggefiber de nieuwe FTU heeft opgehangen (sinds 1 juli jl.). Bij alle vorige FTU's gaat er volgens mij gewoon weer een MC op en dan via een UTP kabel naar de WAN ingang van de Fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 08:05
@Jeru heb ik ook gehad met de Zyxel, tweak gebeld en ze hebben toen wat aanpassingen aan het modem gedaan en sindsdien werkt het zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Een reset van de zyxel en daarna de config van Tweak opnieuw inladen wachtwoorden en telefoonnr weer terug plaatsen en eventuele portforwards weer met de hand aan zetten
Dan werkt alles weer
Jeru schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:32:
Hier iemand een idee wat ik kan doen als ik een probleem heb met gebeld worden op mijn vaste lijn? Ik kan prima bellen naar buiten, maar binnenkomend gaat voor de beller over, maar hier komt niets binnen.
Heb de modem van de stroom gehad, telefoon ook. Heb voor de grap een keer unregister en register geklikt in de modem, hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 15:16
jb044 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:19:
@Jeru heb ik ook gehad met de Zyxel, tweak gebeld en ze hebben toen wat aanpassingen aan het modem gedaan en sindsdien werkt het zonder problemen.
Probeer ze nu te bellen. Iemand anders ook wel eens opgevallen dat je altijd de eerst volgende wachtende bent? Ik ben nog nooit iets anders dan nummer 1 geweest, terwijl ik vaak genoeg lang moet wachten.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
nee ook een paar keer 2 wachtende voor mij
of het is nu erg druk de verbinding word nu verbroken
en gelukkig ook een paar keer direct
das wel effe schrikken sta je je meteen met een bek vol tanden :*)
Jeru schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:21:
[...]

Probeer ze nu te bellen. Iemand anders ook wel eens opgevallen dat je altijd de eerst volgende wachtende bent? Ik ben nog nooit iets anders dan nummer 1 geweest, terwijl ik vaak genoeg lang moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:49

Gotiniens

Fairly odd Tim

Ik heb deze maand 3x gebeld, waarbij de eerste 2x gezegd werd dat ik maar beter kon ophangen want er was een lange rij. Ik belde voor een administratieve wijziging dus maar opgehangen. De 3e keer kwam ik er inderdaad wel snel doorheen.

Ik heb dus een iets andere ervaring ;)
Pagina: 1 ... 45 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.