Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Zr40 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:07:
Hmm, dan is er zeker iets bijzonders aan de hand. Byte-range requests worden ergens door tegengehouden. Heb je proxy instellingen of een invasieve firewall? Zet die eens uit?
Ik gebruik Comodo Firewall 8.4.0.5165, en die nu uitgezet. [edit] Daarna Firewall weer ingeschakeld, maar voor de test maakt dat weinig uit, resultaten zijn nagenoeg hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5953974537.png

Wel vreems als firewall uit staat staat dat dslreports weer die melding geeft? "Your proxy or firewall does not support byte-range requests. Test anyway, possibly with errors"

http://www.dslreports.com/speedtest/8673370

Ondanks gemiddelde laag is, piekt DSL wel gedurende de test naar 350+ Mb

[edit] intussen ook de driver voor Marvell bijgewerkt, maar dat maakt geen verschil

[ Voor 10% gewijzigd door chocka op 10-01-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dan is Comodo blijkbaar niet de oorzaak, of mogelijk is het problematische deel daarvan nog steeds actief. Er zit nog steeds iets tussen je browser en het internet dat iets doet met je verkeer waardoor byte-range requests mislukken, en ik denk dat datgene ook de oorzaak is van deze suboptimale performance. (Niet het mislukken van byte-range requests, maar dat wil je óók werkend hebben.)

De DSLReports FAQ zegt hierover:
Your connection is going via a proxy or firewall which is not capable of satisfying byte Range requests. Byte-range requests are used by the speed test. If you can disable the proxy then this error will not occur.

* It could also be an anti-virus product that is acting as a (buggy) proxy.

The technically curious can explore this problem by use of https://httpbin.org (in particular, exploring the Range example).
Gebruik je Chrome in Windows? Voor de proxy-instellingen daarvan, ga in Control Panel naar Internet options, Connections tab, LAN settings. Staat hier iets ingesteld? Zet alle vinkjes uit.

[ Voor 79% gewijzigd door Zr40 op 10-01-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Zr40 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:24:
Dan is Comodo blijkbaar niet de oorzaak, of mogelijk is het problematische deel daarvan nog steeds actief. Er zit nog steeds iets tussen je browser en het internet dat iets doet met je verkeer waardoor byte-range requests mislukken, en ik denk dat datgene ook de oorzaak is van deze suboptimale performance. (Niet het mislukken van byte-range requests, maar dat wil je óók werkend hebben.)
Tja, ik ga zoeken of ik daarvan iets kan vinden?
Zr40 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:24:
Gebruik je Chrome in Windows? Voor de proxy-instellingen daarvan, ga in Control Panel naar Internet options, Connections tab, LAN settings. Staat hier iets ingesteld? Zet alle vinkjes uit.
Daar stond alleen aangevinkt "Instellingen automatisch detecteren", die nu uitgezet.

Resultaat niet veel veranderd

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5954080555.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hmm nee, ik kan nu ook alleen maar raden naar de oorzaak. Gebruik je misschien SonicWall? OpenDNS? Heb je malware?

Als je een ander systeem hebt waarmee je kan testen dan kan je tenminste uitsluiten of het aan je pc ligt of aan je netwerk. Of misschien een Linux server/NAS?

[ Voor 20% gewijzigd door Zr40 op 10-01-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-08 10:48
chocka schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:22:
knipd

Verder gebruik ik een Netgear Prosafe GS105GE Gigabit switch, daar veronderstel ik geen probleem te hebben.
Heb je de meest recente versie van de firmware op de switch staan? De Netgear GS105E v2 had namelijk een issue met het op 100Mbit blijven hangen van een poort Dat is gefixed met een firmware upgrade. Dit staat daar over op de netgear website (http://kb.netgear.com/302...irmware-Version-1-4-0-6):

--

GS105Ev2 Firmware Version 1.4.0.6

New Features & Enhancements:

Added the option to disable/enable power saving mode.

Bug Fixes:

Changed the Flow Control (System > Status > Switch Status) default setting from enabled to disabled.
Fixed the problem where the port 1 will link at 100M instead of 1000M after upgrading the firmware to version v1.4.0.2.
Fixed the problem where the pixel errors are observed when watching video from internet through GS105Ev2.

Limitations:

Switch configuration will be kept after upgrading the firmware to v1.4.0.2, but the configuration file previously saved on the PC cannot be restored after the FW is upgraded to v1.4.0.2

--

Misschien kun je dat nog even checken op jouw switch.
Succes!

[ Voor 0% gewijzigd door Ruudmansky op 10-01-2017 14:28 . Reden: typootje ]

"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Zr40 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:03:
Hmm nee, ik kan nu ook alleen maar raden naar de oorzaak. Gebruik je misschien SonicWall? OpenDNS? Heb je malware?

Als je een ander systeem hebt waarmee je kan testen dan kan je tenminste uitsluiten of het aan je pc ligt of aan je netwerk. Of misschien een Linux server/NAS?
Mbam vindt niets. Gebruik geen OpenDNS en Sonicwall zegt mij niets, dus veronderstel dat niet heb.

Maar zal vanmiddag eens met de laptop van mijn huisgenoot gaan testen
Ruudmansky schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:27:
Heb je de meest recente versie van de firmware op de switch staan? De Netgear GS105E v2 [...]
105E is managed switch met een webinterface, ik heb de 105GE die is unmanaged zonder webinterface

[ Voor 55% gewijzigd door chocka op 10-01-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
chocka schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:36:
[...]

105E is unmanaged switch, ik heb de 105GE
De GS105E v2 is managed met web interface.
De GS105 is de standaard switch, zonder management.

(De GS105GE die jij hebt, ken ik niet...)

Maar het was maar een tip. Geen dank ;-)

[ Voor 27% gewijzigd door Ruudmansky op 10-01-2017 15:27 . Reden: GS105Ev2 / GS105 / GS105gE(?) ]

"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

GS105GE is het bestelnummer van de doos waarin een GS105 en een Europese voedingsadapter zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
webmasternick schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:47:
Kan zijn dat de router de IPTV streams open houdt, waardoor de Sparql box wordt bestookt met meer dan 100mbit verkeer. Kan je in de EdgeRouter op het dashboard tabblad kijken hoeveel verkeer er op ETH1 en ETH0 is? Voor 1 zender moet dit normaal gesproken ongeveer 15mbit zijn.

[...]
Het lijkt nu opgelost te zijn, na heel wat heen en weer bellen. Het feit dat ik de ERL gebruik helpt ook niet erg als je de helpdesk belt, iedere keer uitleggen dat het daar niet aan zou moeten liggen.
Maar goed uiteindelijk wel uitgevonden wat er fout ging.
Ten eerste gebruikte ik een lijst met favorieten, na de nieuwe zenderindeling werkte daardoor bij mij niet alle zenders meer. Na deze op alles gezet te hebben begon bijna alles het weer te doen, behalve ned 1, ned3, RTL4, SBS6 en nog een aantal.
Zojuist een DHCP release gedaan op eth1.4 (en wel weer het oude ip adres gekregen) en nu lijkt het allemaal weer te doen.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chocka
Zojuist getest met de laptop van mijn huisgenoot, eerst rechtstreeks op de router en daarna via de switch, en in beide gevallen zat die 350 down en 250 up.

Daarna mijn PC weer aangesloten en opnieuw getest, geen idee wat er is gebeurd, maar zie daar zo waar, alsof er ergens stof in stekker heeft gezeten, want verder totaal niets aangepast

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5955065527.png

[ Voor 8% gewijzigd door chocka op 10-01-2017 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:23
zou ook eens een andere server proberen want solcon doet het niet altijd zo lekker blijkt dus bij ipv6
zie hieronder
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5956560675.png
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5956565272.png
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5956567996.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0tS5hxZ91sutdedpi1ShSHrR/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3VHnhKrl5r0HLU3tBIXoUTdz/full.png

bij deze heb ik ipv6 uitgezet met zoals je ziet een veel beter resultaat

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5956579369.png
chocka schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:12:
Zojuist getest met de laptop van mijn huisgenoot, eerst rechtstreeks op de router en daarna via de switch, en in beide gevallen zat die 350 down en 250 up.

Daarna mijn PC weer aangesloten en opnieuw getest, geen idee wat er is gebeurd, maar zie daar zo waar, alsof er ergens stof in stekker heeft gezeten, want verder totaal niets aangepast

[afbeelding]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:56
Dat scheelt nogal zeg, waarom is dat zo met ipv6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
heb er geen verstand van maar waarschijnlijk of dat het geen native ipv6 is of mijn fritzbox gaat hier niet zo goed mee om
maar laat deze vraag graag over aan de andere :)
Arjantje72 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 07:24:
Dat scheelt nogal zeg, waarom is dat zo met ipv6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudmansky
Mr-D. schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 07:33:
...

[...]
Bij deze:
https://labs.ripe.net/Members/gih/examining-ipv6-performance
Interessant, maar vrij technisch, stuk in het Engels. Hierin wordt een mogelijke verklaring gegeven voor trager "voelende" performance (afhankelijk van wat je meet, stelt het stuk) van IPv6.

[ Voor 0% gewijzigd door Ruudmansky op 11-01-2017 07:42 . Reden: typootjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Mr-D. schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 07:33:
heb er geen verstand van maar waarschijnlijk of dat het geen native ipv6 is of mijn fritzbox gaat hier niet zo goed mee om

[...]
Het is inderdaad geen native IPv6 maar een 6rd tunnel. Maar ik durf niet te zeggen of dat het in bovenstaand geval aan de Fritzbox ligt of aan het feit dat het een tunnel is. Ik heb zelf eigen hardware, weliswaar op een 100 Mbit/sec lijn, maar hier is de IPv6 snelheid nagenoeg gelijk aan de IPv4 snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IPv6 is inderdaad via 6RD. Op zich is 6rd niet veel anders (voor zover ik het begrijp) als 6to4 (wat gebruik maakt van een 6to4 gateway, in dit geval van Tweak) en een manier om via DHCPv4 ook informatie over de IPv6 prefix mee te geven (en dus het adres van de gateway).

Dat het via een gateway werkt kan natuurlijk van die gateway een bottleneck maken. En zowel je eigen router als de gateway van Tweak moeten dus ook steeds een vertaalslag naar de ipv4 laag maken.

Dat gezegd hebbende, heb ik met mijn Fritz!box 7490 meestal behoorlijke performance, ook via ipv6. Speedtests van 600/600 heb ik al wel gehaald. Dat de verbinding 'stroperig' kan aanvoelen herken ik af en toe wel eens, maar dat kan aan van alles en nog wat liggen, bv. ook een minder optimale ipv6 configuratie aan de kant van de betreffende website.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Mr-D. schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 07:20:
zou ook eens een andere server proberen want solcon doet het niet altijd zo lekker blijkt dus bij ipv6
zie hieronder

bij deze heb ik ipv6 uitgezet met zoals je ziet een veel beter resultaat
Ik probeer ook idd die andere servers wel eens, maar per saldo verschilt het allemaal niet zoveel. Ik weet intussen dat het gewoon aan mijn PC ligt, dus wil vandaag eens kijken of met TCP optimizer iets kan veranderen ofzo. Is het overigens mogelijk van iemand zijn settings over te nemen, of is dat te persoonlijk per PC?

ipv6 is is nog niet mijn ding, beetje te ver van mijn bed. En zolang ipv4 het goed doet, maar ja een beetje wijzer worden kan soms ook geen kwaad. Dus maar eens zien wat ik daarvoor moet doen of mee kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bij speedtest.net kies ik altijd de KPN server in Amsterdam. Maar ik heb zelf de voorkeur voor de DSLReports test, die is namelijk niet afhankelijk van Flash en geeft veel uitgebreidere testinformatie.

Of 'TCP optimizer' iets uit zal halen weet ik niet, maar ik haal zelf een prima resultaat zonder het gebruik van vage tooltjes of instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ipv6 gebruik je op dit moment waarschijnlijk al :) (grote kans dat de Fritz!box voor je internet IP ook een ipv6 adres geeft). In z'n standaard instellingen pikt hij 6rd namelijk op zodra daar velden voor in de dhcp response van Tweak zitten.

En speedtesten? Tsja, het blijven ondingen. Zeker de flash-gebaseerde (zoals die van speedtest.net ).

beta.speedtest.net is wat dat betreft alweer wat beter. Dat is een 'nieuwe' speedtest die geen flash meer nodig heeft.

Maar goed, gebruikte hardware blijft ook een grote rol spelen. Op een core i7 met fatsoenlijke Intel nics met allerlei offloading haal je waarschijnlijk ook weer betere resultaten dan op een AMD of Intel Pentium systeem met Atheros of Realtek.

Maar het kan oo kzijn dat de trafficshaper in de router aan 'throttling' door eerst op een rustig tempo pakketjes door te sturen en pas later, als hij ziet dat de verbinding nauwelijks wordt benut, de snelheid omhoog voert. Dit geldt voor de Fritz!box zeker ook. Het kan dus ook zijn dat door omstandigheden de FB later begint met opvoeren van de throughput en de speedtest dan al afgelopen is.

Ik maak me verder ook niet meer zo druk om behaalde snelheden (tenzij het echt ver onder de 300 komt) .NZBGet op m'n Synology DS916+ trekt van de Tweak usenet server rond de 500-600 Mbit/s. Dat vind ik goed genoeg. Nog ruim 300 over voor de rest van het huis :P.

[ Voor 70% gewijzigd door eymey op 11-01-2017 10:02 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

eymey schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:56:
ipv6 gebruik je op dit moment waarschijnlijk al :) (grote kans dat de Fritz!box voor je internet IP ook een ipv6 adres geeft). In z'n standaard instellingen pikt hij 6rd namelijk op zodra daar velden voor in de dhcp response van Tweak zitten.
Apart, ik had van Tweak begrepen dat 6rd alleen werkt met een vast IPv4 adres. Ik vroeg namelijk om de IPv6 instellingen en die konden ze alleen geven als ze een vast IPv4 adres toekennen. Dat is geen probleem natuurlijk :)

Gebruik http://test-ipv6.com om te kijken of je daadwerkelijk IPv6 toegang hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 11-01-2017 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zover ik mij kan herinneren had ik ook al 6rd vóór ik een vast IP had aangevraagd :). De grap van 6rd is namelijk ook dat je helemaal geen "IPv6 instellingen" nodig hebt. Op basis van het IPv4 adres dat je krijgt en de in DHCPv4 mee gegeven prefix length berekent je router namelijk zelf z'n IPv6 prefix.

6RD is bij uitstek dus geschikt voor IPv6 deployment (6 Rapid Deployment) in DHCP omgevingen.

Een vast IPv4 is wat dat betreft natuurlijk wel gunstiger, want dan hoeven ook je IPv6 gegevens niet te veranderen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 11-01-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik begrijp hoe 6rd werkt :) alleen bij mij werkte het dus echt niet zonder vast IPv4 adres. En dit heb ik vanuit de Tweak helpdesk bevestigd gekregen. Misschien is het een verschil tussen Coanet en KPN aansluitingen?

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 11-01-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou evt kunnen. Weet niet of jij op een coanet of een KPN aansluiting zit? Ik zit op een coanet aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik zit op een KPN aansluiting.

Heb de email er even bij gezocht. Ik vroeg waarom met gebruik van de 6rd instellingen zowel inkomend als uitgaand IPv6 verkeer niet aan kwam, het antwoord was:
Momenteel ontvangt u een IPv4-adres uit onze flexpool, hierbij is het niet mogelijk om IPv6 middels tunnel aan te bieden. Daarbij heeft u een relay nodig om hetgeen werkend te maken. Indien u IPv6 middels tunnel wenst vernemen wij het graag van u, waarbij wij een vast IPv4-adres aan uw MAC-adres zullen koppelen (deze wijzigt eenmalig) en vervolgens hierop IPv6 zullen berekenen.

[ Voor 103% gewijzigd door Zr40 op 11-01-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Laatst online: 23-10-2024
Zr40 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:09:

Heb de email er even bij gezocht. Ik vroeg waarom met gebruik van de 6rd instellingen zowel inkomend als uitgaand IPv6 verkeer niet aan kwam, het antwoord was:

[...]
Kijk als je dat in eerste instantie had verteld had dat je een KPN aansluiting had :) :) :)
Dan had de boel niet vertekend geweest.
De gros hier hebben een eigen tweak aansluiting.
En zo ver ik weet gaat KPN niet verder dan 500Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat leek mij wel duidelijk aangezien ik een 100 Mbit/sec abonnement heb en dat is niet beschikbaar via Coanet :) Maar inderdaad, ik had ook niet verwacht dat er op dit niveau een verschil zou zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door Zr40 op 11-01-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zr40 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:09:

[...]
Blijft wel een beetje een vaag antwoord van ze. Normaal zou er dus niets berekend hoeven te worden, want dat moet de dhcp-server en je eigen router al doen.

Misschien dat ze dat via KPN-aansluitingen niet kunnen, maar dat lijkt me ook weer vreemd, want de KPN Wholesale straat ondersteunt het wel. Ik heb namelijk ook jarenlang bij Telfort (ITNS propositie) IPV6 gehad middels 6rd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:02
Jammer, volgens de website krijg ik een Zyxel VMG8324-B10A. Nog maar even vragen of ik een Fritz!box mag :)

Hoe zit het trouwens met leverdatum? Bericht van Tweak zegt 18 januari en kreeg net een bericht van Reggefiber (afspraakverzetten.nl) en daar kan ik 13 januari selecteren. Zijn het twee verschillende afspraken?

[ Voor 19% gewijzigd door WhySoSerious? op 11-01-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Toevallig net zelf vandaag ook Tweak gekregen (je krijgt trouwens gewoon Fritzbox ook al staat zyxel op je papier ) is trouwens 1 afspraak wellicht dat de monteur eerder kan vandaar 13 (Tweak patched zelf namelijk in de centrale en komen daarna bij jouw) hier trouwens zeer tevreden met de snelheid :-)

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/33dcbwn.png
WhySoSerious? schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:11:
Jammer, volgens de website krijg ik een Zyxel VMG8324-B10A. Nog maar even vragen of ik een Fritz!box mag :)

Hoe zit het trouwens met leverdatum? Bericht van Tweak zegt 18 januari en kreeg net een bericht van Reggefiber (afspraakverzetten.nl) en daar kan ik 13 januari selecteren. Zijn het twee verschillende afspraken?

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Laatst online: 13:08
Mmmm, ik was tevree maar blijk uit de speedtests maat een upload-snelheid te hebben van 100+MB/s. En dat terwijl download wel richting GB gaat.

Ideeen??

Kan ik trouwens ongestraft de FB updaten naar nieuwe Fritz!OS versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
dutchinteldude schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:37:
Toevallig net zelf vandaag ook Tweak gekregen (je krijgt trouwens gewoon Fritzbox ook al staat zyxel op je papier ) is trouwens 1 afspraak wellicht dat de monteur eerder kan vandaar 13 (Tweak patched zelf namelijk in de centrale en komen daarna bij jouw) hier trouwens zeer tevreden met de snelheid :-)

[afbeelding]

[...]
Oké bedankt, ik zie het wel vrijdag :) Volgens de servicedesk kreeg ik geen Fritzbox, omdat die nog in testfase is. Raar dat een aantal hier hem dan al hebben :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Na een herstart van de Sparql box (interface deed raar, wel gewoon tvbeeld) geeft de box de melding dat ie niet kan verbinden met het netwerk. Meer mensen last van? Omgeving enschede

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal de Zyxel wel zijn die een fout bitje heeft ingeslikt? Die (of welke je ook maar hebt)
ook eens herstarten misschien? In Leeuwarden in ieder geval niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Yep, was idd de zyxel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchinteldude schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:37:

[afbeelding]

[...]
Sorry maar geen enkele operator patcht zelf in de PoP. Dat is altijd Reggefiber.

@whysoserious: moet Reggefiber nog een aansluiting afmonteren in je woning omdat deze er nog niet hangt? Dat zou de enige reden zijn dat een Reggefiber aannemer een afspraak met je wil maken. Deze staat inderdaad los van de Tweak afspraak.

[ Voor 17% gewijzigd door Barre73 op 11-01-2017 20:59 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:26

Quad

Doof

Ik dacht dat Tweak in de PoP stations,, of wijkcentrales, zelf apparatuur plaatst.
Zie ook dit blog van Tweak; https://blog.tweak.nl/alg...ire-tocht-naar-1000-mbit/

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:42

vr6-only

Blub Blub

Dat klopt ook. Maar patchen doet enkel de aannemer in opdracht van Reggefiber.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Vanavond nog beetje proberen te klungelen, maar veel verschil maakt het allemaal niet. Blijf variabel een download houden van 270~350 Mb en een upload ~400 Mb. Veel meer pers ik er nog niet uit, suggesties welkom.

[edit] nieuwe site geprobeerd beta.speedtest.net WOW die doet opeens veel beter

[img]undefined%5Dhttp://beta.speedtest.net/result/5959015582.png[/IMG]

[ Voor 54% gewijzigd door chocka op 11-01-2017 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:54

Zorian

What the fox?

Aan de mensen die al een FritzBox hebben mogen ontvangen (wat ik raar blijf vinden want ook ik krijg te horen dat je ze niet kan krijgen omdat ze nog in de testfase zitten); Welk model is het? En is er 5Ghz wifi aanwezig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:43
Het is de fritz!box 5490. En ja 5Ghz WiFi
Ik de heb die van mij gekregen toen ik geen verbinding meer kon krijgen via de zyxel.
Na een uur bellen en van alles doornemen kwam de monteur de volgende dag langs met de fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Barre73 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:55:
[...]

Sorry maar geen enkele operator patcht zelf in de PoP. Dat is altijd Reggefiber.

@whysoserious: moet Reggefiber nog een aansluiting afmonteren in je woning omdat deze er nog niet hangt? Dat zou de enige reden zijn dat een Reggefiber aannemer een afspraak met je wil maken. Deze staat inderdaad los van de Tweak afspraak.
Dat kan ja, ik zie inderdaad geen aansluiting in de meterkast. Volgens mij weten ze het zelf niet over de routers, via de mail zeggen ze iets anders :+
Ik kan niet garanderen dat u een Fritzbox krijgt, maar ik verwacht dit wel. De nieuwe klanten die een Fritzbox krijgen, delen mee aan een testrun. Het kan zijn dat de monteur niet genoeg boxen heeft liggen, dan zal het wel een Zyxel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhySoSerious? schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:09:
[...]

Dat kan ja, ik zie inderdaad geen aansluiting in de meterkast. Volgens mij weten ze het zelf niet over de routers, via de mail zeggen ze iets anders :+

[...]
Stuur je PC en huisnr maar in een DM dan kijk ik wel even wat er in de database staat over wel of geen aansluiting in huis. Weet je dat ook weer zeker.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 12-01-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb een NTU van ZTE op het nieuwe model FTU. Groot ding, gaat glas in en komt ethernet uit. Ik wil die in de toekomst ooit gaan vervangen door een passieve waar een SC/PC kabel uit komt, zodat ik die rechtstreeks kan verbinden met de switch middels een SFP module. Ik weet dat er een FTU patch cover bestaat, die had ik tijdelijk een van de Guidion monteur gekregen omdat Tweak het verkeerde model NTU gestuurd had. Maar waar kan je die zelf kopen? Bij de fabrikant zie ik geen bestelformulier.

Dit zoek ik dus:
Afbeeldingslocatie: https://www.ace-fibreoptic.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/5/6/566045_0.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Zr40 op 12-01-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Zr40 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:32:
Ik heb een NTU van ZTE op het nieuwe model FTU. Groot ding, gaat glas in en komt ethernet uit. Ik wil die in de toekomst ooit gaan vervangen door een passieve waar een SC/PC kabel uit komt, zodat ik die rechtstreeks kan verbinden met de switch middels een SFP module. Ik weet dat er een FTU patch cover bestaat, die had ik tijdelijk een van de Guidion monteur gekregen omdat Tweak het verkeerde model NTU gestuurd had. Maar waar kan je die zelf kopen? Bij de fabrikant zie ik geen bestelformulier.

Dit zoek ik dus:
[afbeelding]
Waarom een NTU, want die SC/PC kan ook direct op de glasvezel worden aangesloten, want zo dit nu bij ons ook aangesloten met Fritz!box, alleen wil ik graag langere patchcord voor hebben, maar die is vooralsnog lastig te vinden en monteur sluit hem direct aan met maar een patchcord van 1 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

chocka schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:51:
[...]

Waarom een NTU, want die SC/PC kan ook direct op de glasvezel worden aangesloten
Dat gaat hier dus niet zonder de FTU te slopen. De glasvezel is afgeschermd door een mechanisme dat alleen opent wanneer er een NTU op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zr40 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:59:
[...]

Dat gaat hier dus niet zonder de FTU te slopen. De glasvezel is afgeschermd door een mechanisme dat alleen opent wanneer er een NTU op zit.
Niet helemaal. Dat blauwe klepje opent opent ook als je er een patchkapje overheen schuift. Alleen een stukje plastic met inkepingen op de juiste plaatsen. Dan doet ie hetzelfde als je huidige NT, namelijk de blauwe connector bloot leggen. Zodat er een patchkabel op geklikt kan worden.

Slechte nieuws: die kap kan je niet zelf krijgen. FTU en kap worden door TKF geproduceerd en die verkopen vast niet aan jou denk ik.

(De rest wist je zelf al zag ik net pas)

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 12-01-2017 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foutje...

[ Voor 98% gewijzigd door Barre73 op 12-01-2017 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chocka schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:51:
[...]

Waarom een NTU, want die SC/PC kan ook direct op de glasvezel worden aangesloten, want zo dit nu bij ons ook aangesloten met Fritz!box, alleen wil ik graag langere patchcord voor hebben, maar die is vooralsnog lastig te vinden en monteur sluit hem direct aan met maar een patchcord van 1 meter
https://www.fibersale.nl/...de-simplex-patchcord.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Laatst online: 07:16
Weet er iemand waarom alleen Fox sport 1 online te zien is en niet 3 & 5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Sparql plat? Ik krijg het met geen mogelijkheid meer aan de praat.... Enschede, 1gbit netwerk.

[ Voor 15% gewijzigd door HaterFrame op 13-01-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
MetaFrame schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:42:
Sparql plat? Ik krijg het met geen mogelijkheid meer aan de praat.... Enschede, 1gbit netwerk.
Sparql ligt niet plat in Almere (1311). Hier werkt Sparql TV gewoon (via de standaard ZyXEL, zeg ik er maar even bij), zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ugh.. geen idee wat er dan nu weer is... Eerst was heel mn internet traag maar tv werkte nog wel. Zyxel en decoder een reboot gegeven, internet werkt weer maar TV blijft dood... Snap er geen hol van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Barre73 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:18:
[...]
Slechte nieuws: die kap kan je niet zelf krijgen. FTU en kap worden door TKF geproduceerd en die verkopen vast niet aan jou denk ik.
Even navraag gedaan bij TKF; ze willen best aan mij verkopen, alleen is de minimale hoeveelheid 100 stuks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
MetaFrame schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:49:
Ugh.. geen idee wat er dan nu weer is... Eerst was heel mn internet traag maar tv werkte nog wel. Zyxel en decoder een reboot gegeven, internet werkt weer maar TV blijft dood... Snap er geen hol van
Frustrerend inderdaad.
Wat mij in het begin overkwam, was dat internet soms bevroor. TV stopte dan ook. Weken mee gestoeid, totdat ik er bijna agressief van werd.
Toen maar een (beschaafd...) mailtje gestuurd naar de Servicedesk van Tweak. Zij stelden een harde reset voor van de ZyXEL (na eerst een backup van je instellingen te hebben gemaakt). (Harde reset is terug naar fabrieksinstellingen!).
Daarna het hele zaakje weer starten en de backup van je instellingen terugzetten.
En wat denk je? Sindsdien geen enkel probleem meer gehad met de ZyXEL en Sparql en Internet.

Wellicht helpt dat jou ook?

[ Voor 0% gewijzigd door Ruudmansky op 13-01-2017 10:59 . Reden: typootje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Draait hier al maanden stabiel... er is niets veranderd... kan me niet voorstellen dat het nu dan ineens aan mijn kant zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
MetaFrame schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:59:
Draait hier al maanden stabiel... er is niets veranderd... kan me niet voorstellen dat het nu dan ineens aan mijn kant zit.
Dat dacht ik ook.
Maar je hoeft het niet te doen natuurlijk. Ik vertel alleen maar hoe het bij mij is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zr40 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:57:
[...]

Even navraag gedaan bij TKF; ze willen best aan mij verkopen, alleen is de minimale hoeveelheid 100 stuks...
Als jij die nieuwe NT hebt, mag ik dan concluderen dat daar een Zyxel van Tweak bijhoort?

Want misschien dat je Tweak zo gek kan krijgen om (net als alle andere aansluitingen met een nieuwe FTU) een fritzbox 5490 te leveren met de patchkap die jij zoekt. Dat is namelijk de oplossing die ik op alle andere plekken verneem vanuit Tweak (als er een nieuwe FTU hangt). Of je dan die nieuwe 5490 gaat gebruiken is natuurlijk aan jou :-) Maar de kap met patchkabel heb je dan vast.

Ben ook beetje verbaasd dat jij die nieuwe NT hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Barre73 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:01:
[...]

Als jij die nieuwe NT hebt, mag ik dan concluderen dat daar een Zyxel van Tweak bijhoort?

Want misschien dat je Tweak zo gek kan krijgen om (net als alle andere aansluitingen met een nieuwe FTU) een fritzbox 5490 te leveren met de patchkap die jij zoekt. Dat is namelijk de oplossing die ik op alle andere plekken verneem vanuit Tweak (als er een nieuwe FTU hangt). Of je dan die nieuwe 5490 gaat gebruiken is natuurlijk aan jou :-) Maar de kap met patchkabel heb je dan vast.

Ik heb inderdaad een Zyxel gekregen van Tweak, maar de huidige ZTE NT komt van de Guidion monteur. Die was toevallig overbodig bij een andere opdracht van hem. Tweak had in eerste instantie uberhaupt geen NT geleverd 8)7, en daarna de klassieke Genexis NT.

Dit alles gebeurde in augustus 2016.

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 13-01-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ruudmansky schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:01:
[...]

Dat dacht ik ook.
Maar je hoeft het niet te doen natuurlijk. Ik vertel alleen maar hoe het bij mij is gegaan.
Lijkt toch een probleem in het netwerk van Tweak, na nog een reboot zyxel en decoder werkt het weer...
Vaag weer, naja als het nu weer een paar maanden draait zonder gezeur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zr40 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:05:
[...]

Ik heb inderdaad een Zyxel gekregen van Tweak, maar de huidige ZTE NT komt van de Guidion monteur. Die was toevallig overbodig bij een andere opdracht van hem. Tweak had in eerste instantie uberhaupt geen NT geleverd 8)7, en daarna de klassieke Genexis NT.

Dit alles gebeurde in augustus 2016.
Ik snap wel een beetje waarom de verkeerde werd geleverd. Pas sinds 1 juli werd de nieuwe FTU massaal gemonteerd en niet alle providers waren daar al helemaal op voorbereid. Dan krijg je fouten.

Maar ik zou het toch wel proberen bij Tweak. Aangeven dat je een NT hebt die ze eigenlijk bijna nergens anders gebruiken en dat je liever de oplossing zou krijgen die andere klanten nu ook hebben. Dus een patchkap, patchkabel en een Fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
MetaFrame schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:13:
[...]

Lijkt toch een probleem in het netwerk van Tweak, na nog een reboot zyxel en decoder werkt het weer...
Precies dát had ik dus ook. Ik verdacht ook het netwek van Tweak, maar het was (wonderbaarlijk genoeg) slechts de ZyXEL die even een reset nodig had.
Maar nogmaals, en dan stop ik er mee, het is maar een tip gebaseerd op een positieve ervaring. Doe je er niks mee, even goede vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:30

Felyrion

goodgoan!

MetaFrame schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:13:
[...]

Wij hebben hier op de zaak ook Tweak, en vanochtend was het een uurtje oid erg instabiel. Veel timeout's etc.
Lijkt dus inderdaad een issue te zijn geweest aan de kant van Tweak.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik zie voor vanochtend geen bijzonderheden op mijn Atlas probe. Geen bijzondere packet loss, geen opvallend hogere pings.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 13-01-2017 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Felyrion schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:16:
[...]

Wij hebben hier op de zaak ook Tweak, en vanochtend was het een uurtje oid erg instabiel. Veel timeout's etc.
Dr schijnen wat stroomstoringen in en rond enschede te zijn geweest, misschien dat dat er mee te maken had. Daarnaast was de helpdesk totaal niet te bereiken, ik vermoed dus idd gewoon wat probleempjes bij tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Zojuist contact gehad, maar zij leveren alleen tegen betaling van 20 euro verwerkingskosten, dan wordt het een duur kabeltje, dus moet even verder zoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Ik kreeg ook een mailtje. Er waren wel wat issues in het Enschedese... Echt fantastisch apparaatje, die probe.
Felyrion schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:16:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:36:
[...]

Zojuist contact gehad, maar zij leveren alleen tegen betaling van 20 euro verwerkingskosten, dan wordt het een duur kabeltje, dus moet even verder zoeken
Dat wist ik niet. Maar je moet dus een SC/PC aan beide kanten hebben. Singlemode glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Barre73 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:48:
[...]

Dat wist ik niet. Maar je moet dus een SC/PC aan beide kanten hebben. Singlemode glasvezel.
Intussen gevonden en betaalbaar, en zij hebben ook het koppelstuk.

https://www.netwerkwinkel...hkabels/SC-SC-s_1373.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RTB
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

RTB

MetaFrame schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:25:
[...]

Dr schijnen wat stroomstoringen in en rond enschede te zijn geweest, misschien dat dat er mee te maken had. Daarnaast was de helpdesk totaal niet te bereiken, ik vermoed dus idd gewoon wat probleempjes bij tweak.
Ik had in Enschede vanochtend hetzelfde als jij. TV niet gecheckt maar Internet was of bijzonder langzaam of werkte helemaal niet.
Sinds dat moment vanochtend nog niet weer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgvliet
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09-2020
kmichael schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:09:
Weet er iemand waarom alleen Fox sport 1 online te zien is en niet 3 & 5 ?
Bij mij werkt het wel 1,3 en 5 op laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
jgvliet schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:30:
[...]

Ik denk dat ie via Sparql app bedoeld, en niet Fox Sports Go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
jgvliet schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:30:
[...]

TagForce schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:36:
[...]

Ik denk dat ie via Sparql app bedoeld, en niet Fox Sports Go
Ja ik bedoel de Sparql app, Wedstrijden die ik soms wil zien komen bijna nooit op Fox sport 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Barre73 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:01:
[...]

Wat is de nieuwe FTU? Die op de foto hieronder hebben ze vandaag bij mij geplaatst. :)
Jammer dat ik nog moet wachten tot woensdag, dan komt de monteur van Tweak. :'(

https://upload.wikimedia....ommons/d/db/FTU_TK-01.jpg

In mijn oude woning had ik deze:

https://upload.wikimedia....iber_termination_unit.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door WhySoSerious? op 13-01-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Op jouw foto staat de nieuwe FTU inderdaad. Die heb ik ook :) (met deze NT erop)

[ Voor 85% gewijzigd door Zr40 op 13-01-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:24

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kan iemand mij vertellen hoe het staat met IPv6 bij Tweak? Ik kan daar vrij weinig over vinden.

Ik heb nu een tunnel van SixXS en dat was prima, maar ik hoorde laatst ergens dat Tweak ook native IPv6 biedt. Het is me alleen niet duidelijk of dat overal in Nederland is, hoe ik dat dan zou gebruiken, wat voor een block je krijgt (/48, /64?) hoe ik dat configureer op m'n router.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Tweak biedt nog geen native IPv6. Wel bieden ze 6rd, en daarmee krijg je een /56. Dat werkt hier prima :)

Hoe je het configureert ligt aan welke router je hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Zr40 op 13-01-2017 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 17:15

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik deel graag mijn huidige ervaring over Tweak waar ik redelijk versteld van sta...

Wij gaan eind januari verhuizen. Ik heb daarom halverwege december de verhuizing aangevraagd via hun formulier. Deze week krijg ik meldingen van familie, vrienden en relaties dat men mij niet meer kan bereiken per e-mail.
Na wat testen blijkt dat er geen MX (uberhaupt DNS) records meer bekend zijn voor mijn NL-domein dat ik via Tweak geleverd krijg (product dat ze in 2010 nog aanboden, NL-domeinen). In het portaal van Tweak staat alles nog volledig correct.
Ik neem contact op met de Tweak helpdesk en ze vermoeden dat het in mijn mail client of een quota zit...
De SD medewerker meld me dat er tbv de verhuizing een nieuwe 'klantkaart'voor mij gemaakt is. Eigen onderzoek tijdens het wachten aan de telefoon verteld mij dat mijn NL-domein bij SIDN in quarantine staat!
Het domein blijkt opgeheven.....

De SD medewerker geeft aan dat hij het NL-domeinen product niet kent, dat voert Tweak niet, alleen sub-domeinen. Het product staat ook niet op de nieuwe klantkaart... na enig onderzoek, staat het nog wel op de oude/huidige kaart....

Er werd direct verwezen naar een bepaald artikel in de algemene voorwaarden dat Tweak het recht heeft om zaken te wijzigen, waarbij ze wel altijd de wensen/effecten van de klant in gedachten houden.

Nu gaat men maandag kijken wat ze voor mij kunnen betekenen... Ik hoop toch echt dat ze het NL-domein snel weer kunnen activeren en de DNS records kunnen herstellen....

Iemand ervaring met verhuizen bij Tweak met behoud van abonnement? en het mogelijk vervallen van producten?

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgvliet
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09-2020
kmichael schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:43:
[...]

[...]

Ja ik bedoel de Sparql app, Wedstrijden die ik soms wil zien komen bijna nooit op Fox sport 1...
Fox app installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 20:35
De App vraagt om een koppelcode....moet je die opvragen bij de SD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mailtje naar info@tweak.nl dan heb je daar morgen wel een koppelcode voor. :)

Misschien dat je je Sparql tv klantnummer daarbij moet meesturen.
Da's dus een andere dan je Tweak internet klantnummer. 8)
Maar dat weet ik verder niet. Het is wel al eerder een paar keer in dit topic aan de orde geweest.

Edit: O ja.....Het is vrijdagavond...Zou ook wel eens maandag kunnen worden dan die koppelcode.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2017 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:24

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zr40 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 17:32:
Tweak biedt nog geen native IPv6. Wel bieden ze 6rd, en daarmee krijg je een /56. Dat werkt hier prima :)

Hoe je het configureert ligt aan welke router je hebt.
Ah, OK. Dat biedt me geen voordeel boven m'n huidige (6in4) setup of wel?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Compizfox schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 02:05:
Ah, OK. Dat biedt me geen voordeel boven m'n huidige (6in4) setup of wel?
Jawel, je IPv6 route is dan (in theorie) korter en sneller dan wanneer je een andere tunnelbroker gebruikt.

6rd is in feite gewoon 6in4 met een tunnelserver van Tweak met optioneel automatische configuratie via DHCPv4.

[ Voor 24% gewijzigd door Zr40 op 14-01-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabdroid
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-07 15:57
Sinds ik het Film1 pakket heb (als vervanger van het HBO pakket) heb ik daar problemen mee:
Als ik een film wil pauzeren en weer wil vervolgen hapert het beeld regelmatig, en dat gaat de hele film door.
Dit gebeurt ook als ik een 'opgenomen' film acheraf ga bekijken.... onbruikbaar dus...
Als ik een film direct bekijk (zonder pauzes in te lassen) gaat het prima.
Het vreemde is dat ik dit verschijnsel ALLEEN op de Film1 kanalen heb.
Pauzes ingelast bij de andere zenders gaan probleemloos, evenals het bekijken van opnames.
Inmiddels na contact te hebben opgenomen met de servicedesk als mogelijke oplossing een vervangende router van Tweak gekregen (het bekende Zyxel model), maar helaas... geen oplossing.
Iemand een idee?? Ben benieuwd wie dit ook heeft. Ik woon in Almere-Stad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tabdroid schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:10:
Sinds ik het Film1 pakket heb (als vervanger van het HBO pakket) heb ik daar problemen mee:
Als ik een film wil pauzeren en weer wil vervolgen hapert het beeld regelmatig, en dat gaat de hele film door.
Dit gebeurt ook als ik een 'opgenomen' film acheraf ga bekijken.... onbruikbaar dus...
Pauzes ingelast bij de andere zenders gaan probleemloos, evenals het bekijken van opnames.
Inmiddels na contact te hebben opgenomen met de servicedesk als mogelijke oplossing een vervangende router van Tweak gekregen (het bekende Zyxel model), maar helaas... geen oplossing.
Ik heb hetzelfde pakket met Film 1 en heb voor je getest. Het probleem doet zich hier niet voor. Ik kan pauzeren en vervolgens probleemloos verder kijken. Ik woon in Almere Buiten en heb alleen de Fritz!box 5490. Misschien is dat het verschil.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05:45
klopt het dat de ntu word vervangen bij Tweak en als ik dan toch de bank verschuif voor de monteur prima zelf even de ntu van de muur kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 20:35
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:10:
Mailtje naar info@tweak.nl dan heb je daar morgen wel een koppelcode voor. :)

Misschien dat je je Sparql tv klantnummer daarbij moet meesturen.
Da's dus een andere dan je Tweak internet klantnummer. 8)
Maar dat weet ik verder niet. Het is wel al eerder een paar keer in dit topic aan de orde geweest.

Edit: O ja.....Het is vrijdagavond...Zou ook wel eens maandag kunnen worden dan die koppelcode.
Mail ontvangen met unieke koppelcode en het werkt meteen, bedankt voor de hulp jeroenmuzikant :)

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooh, toch wel ook op zaterdag. d:)b Mooi zo. Dan heb ik daar verder niks over gezegd. ;)
Graag gedaan. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2017 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tabdroid schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:10:
Ik heb hier ook last van. (Almere stad)
Opnemen gaat gewoon niet.
Hetzelfde heb ik als ik iets van Ziggo sport opneem.
Andere zenders hebben dit probleem niet. Het zit dus echt bij de extra betaal zenders
Vorige week per mail en telefonisch hierover contact met Tweak gehad.
Ze hebben deze klacht doorgezet naar de technische dienst.
Verder niks meer van Tweak vernomen :(

Ik had dit probleem trouwens ook met de Hbo zenders.
Ook hier kon ik niks van opnemen door de haperingen.
Maar bij Hbo kon je tenminste de films nog terug kijken via ondemand.
Film 1 heeft dit nog niet bij tweak)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Jan Driebeen schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:11:
[...]

Mail ontvangen met unieke koppelcode en het werkt meteen, bedankt voor de hulp jeroenmuzikant :)

Jan
Ik heb ook een koppelcode ontvangen vandaag!
Hier werkt het ook mooi, alleen jammer ik had gedacht dat het beeld iets beter zou zijn via de FOX Go app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
blijf het toch jammer vinden dat je zelf om zo'n koppelcode moet vragen
moeten ze misschien per code betalen ??
zou kunnen toch weet het anders ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Nu online
el flaco schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:45:
klopt het dat de ntu word vervangen bij Tweak en als ik dan toch de bank verschuif voor de monteur prima zelf even de ntu van de muur kan verwijderen?
Ze halen de kap van de NTU en zetten het glaskabeltje rechtstreeks in de Fritzbox modem. (was bij mij afgelopen woensdag in elk geval) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

dutchinteldude schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:50:
[...]

Ze halen de kap van de NTU en zetten het glaskabeltje rechtstreeks in de Fritzbox modem.
Ik denk dat je de FTU bedoelt. Zou je een foto hiervan willen delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:14
dutchinteldude schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:50:
[...]

Ze halen de kap van de NTU en zetten het glaskabeltje rechtstreeks in de Fritzbox modem. (was bij mij afgelopen woensdag in elk geval) ;)
Jups hier ook, heb meteen een 15 meter lange SC/PC - SC/APC fiber besteld. Ik heb toen ik mijn appartement kocht drie keer een 19mm hostaliet buis gestort in de vloer van het punt waar glas binnen komt naar de meterkast.

Fritz 5490 gaat dus weer netjes in de meterkast komen. Fiber gaat dedicated door de buis zonder te krappe bochten. Heb ruime marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Nu online
Zr40 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:22:
[...]

Ik denk dat je de FTU bedoelt. Zou je een foto hiervan willen delen?
Kabeltje zit nu gewoon los in de FTU (in de loze ruimte waar eerst de hardware van de ftu in zat)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/eurrcj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/1fha2b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft ook last van wegvallend beeld cq lange haperingen vanavond rond 20.50(Almere buiten) en in bezit van Frits 5490

Acties:
  • +1 Henk 'm!
el flaco schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:45:
Voor de zekerheid: je mag niks van de muur afhalen. De glasvezelaansluiting (die FTU heet) is van Reggefiber en niet van jou. Net als de gasmeter, daar kom je ook niet aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:14
Iemand een idee of IPV6 werkt op de Fritz5490 en hoe je dat moet instellen?

EDIT

En werkt! Vinkje gezet bij IPv6 support enabled en Always use a native IPv4 connection (recommended)

[ Voor 42% gewijzigd door boswandeling op 15-01-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabdroid
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-07 15:57
@Flevoboy63 en @gerard67: bedankt voor jullie reacties.
Ik ga maandag wel weer contact opnemen met de servicedesk.
Ik denk dat het niets te maken heeft met de router, waarom die omgewisseld is is mij niet duidelijk.
Wel vreemd dat het bij de een wel en bij de andere niet optreedt... zit toch te denken aan de beschikbare capaciteit om de verschillende streams van de Film1 kanalen te kunnen aanbieden.
Gisteren een film 'direct' bekeken, dat ging prima. Op het einde even een pauze ingelast, en meteen weer haperingen en confettie op de TV... maar het was toch het einde van de film... ;)
Hopelijk wordt dit gauw aangepakt, ik wil zelf bepalen wanneer ik een film bekijk, en tot voorheen ging dat prima (met HBO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:56
Ik zie dat meer mensen Film1 hebben, is dat gratis als vervanger voor HBO?
Pagina: 1 ... 44 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.