Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:39
Ja inderdaad, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet dan niet de naam van het topic ook aangepast worden naar: lofzang over tweak? Negatieve zaken worden hier collectief gebagitaliseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:27
Vandaag het besluit maar genomen en Tweak aangevraagd in Deventer , gaan voor het all in pakket dus internet , telefonie en sparql.

Heb voor 1 juni als ingangs datum gekozen , dan kan vanaf 1 mei ziggo opzegd worden. Dan heeft tweak 2 maanden de tijd :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:18:
Moet dan niet de naam van het topic ook aangepast worden naar: lofzang over tweak? Negatieve zaken worden hier collectief gebagitaliseerd!
Negatieve zaken worden hier wel degelijk ook besproken, maar blijkbaar wil jij gewoon zeuren omdat je in het verleden op je pik bent getrapt.

Ik heb zelf ook een paar keer problemen gehad met Tweak, zowel administratief als technisch en het is iedere keer snel en naar tevredenheid opgelost. Dat heb ik bij andere providers wel anders meegemaakt. Alleen over CompuServe was ik in de periode dat ik daar was vol lof, maar helaas werden ze overgenomen door Telfort, waar ik net zo'n twee jaar eerder gillend was weggerend.

Wat betreft je eerdere opmerking over dat een brief of mailtje niet zoveel tijd hoeft te kosten, zeurende klanten kosten wel veel tijd en dan spreek ik uit ervaring. Ik heb wel eens werk gedaan waar zoveel door klanten gezeurd werd (voornamelijk onterecht omdat er duidelijke regels en afspraken waren waar ze dan blijkbaar schijt aan hadden), dat ik de hele dag bezig was met het beantwoorden van zeurmailtjes waardoor ik niet meer toe kwam aan het oplossen van de vragen waar het allemaal om ging. Uiteindelijk werd ik gedwongen om radiostilte in acht te nemen, zodat ik nuttig werk kon gaan doen en de vragen en problemen kon oplossen in plaats van er alleen maar eindeloos over te mailen met mensen die het weigeren te begrijpen. Blijkbaar wordt Tweak af en toe ook tot die keuze gedwongen. Uiteindelijk is het een kleine provider, die geen heel callcenter bemand heeft voor klantencontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:38:
[...]

Ik bevestig alleen maar dat tweak slecht communiceert en blijkbaar al 2 jaar lang de moeite niet heeft genomen hier wat aan te doen! Als tweak net zo goed communiceert met zijn leveranciers als klanten wordt meteen duidelijk waarom ze geen overstap Service hebben want dan moet je opeens communiceren en afspraken maken met anderen.
Tweak heeft een prima werkende overstapservice!

Zowel mijn lijn bij Telfort (KPN ITNS) als mijn 036-nummer bij een losse VOIP provider werden zonder enige moeite, en perfect gecommuniceerd, over genomen door Tweak.

Het verschil tussen mensen hier die gewoon opbouwende kritiek uiten en ook constructief mee werken en jou, is dat er uit jou helemaal niets constructiefs komt. Het feit dat jij blijkbaar denkt dat je hier niet mag klagen, ligt dan ook gehaal aan de stijl (of het gebrek daaraan) waarin jij dat doet. :w

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 02-04-2016 23:04 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad alle mensen die vinden dat hier wel geklaagd mag worden de reacties op alle niet positieve berichten terug te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En mijn grootste probleem met tweak was en is dat ze de ps4 niet ondersteunen! Dat een ps4 plus abox voldoende was het internet verkeer op zijn gaat te gooien! Het derde apparaat was de laptop van de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:33

Quad

Doof

Ben hier verder ook vol lof over Tweak. De enige andere provider waar ik echt 0,0 problemen mee had was Concepts ICT. Was ook zo'n veelbelovende provider zonder poespas icm wachttijden van <30 seconden.

Mja, KPN.. :/

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:02

The_Worst

Unox

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 23:56:
En mijn grootste probleem met tweak was en is dat ze de ps4 niet ondersteunen! Dat een ps4 plus abox voldoende was het internet verkeer op zijn gaat te gooien! Het derde apparaat was de laptop van de monteur.
Hoe kan Tweak de PlayStation niet ondersteunen? Het is gewoon een apparaat dat aan het internet hangt. Hier werkt het met 8 andere apparaten feilloos.

Kritiek uiten mag, wat hier ook vaak gebeurt over onder andere de televisie wat niet feilloos werkt(e). Echter wordt het niet onderbouwd ranten niet geaccepteerd omdat niemand daar wat mee opschiet.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Quad schreef op zondag 03 april 2016 @ 00:47:
Ben hier verder ook vol lof over Tweak. De enige andere provider waar ik echt 0,0 problemen mee had was Concepts ICT. Was ook zo'n veelbelovende provider zonder poespas icm wachttijden van <30 seconden.

offtopic:
Dat heb ik nu bij Helden van Nu, 0,0 problemen. Erg fijne zakelijke provider die ook een tijdje consumenten heeft aangesloten, maar daar zijn ze volgens mij mee gestopt. Althans een collega van mij kon er geen abonnement meer afsluiten als particulier.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Quad schreef op zondag 03 april 2016 @ 00:47:

Daar zat ik sinds mei 2012 ook oorspronkelijk bij, later werd het ineens Telfort en nu zit ik bij Tweak. Concepts had tenminste niet van die vreselijke scripts zoals Ziggo dat heeft, anders was het aansluiten nooit goedgekomen |:( Ik moest ze de juiste richting op wijzen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 03-04-2016 11:06 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:37
Als het goed is wordt morgen de patch omgezet. Alleen jammer dat tweak mij niet gebeld heeft voor een afspraak :F

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
ik heb een archer c7 en is het daarmee mogelijk om de zyxel te vervangen?

Ik zie namelijk in de c7 om iets te doen met iptv en dan de mode te zetten op automatic , bridge of 802.1q tag?

Kan ik hiermee de zyxel vervangen

Afbeeldingslocatie: http://i405.photobucket.com/albums/pp134/dancis74/archer%20c7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
volgens mij moet dit wel lukken
iptv is vlan 4 en internet is 34
moet alleen nog een static route naar 185.6.48.0

zie http://tweak-sparql.mr-d.nl/netwerk-info/

en dan zou het moeten werken maar hoe doe je nu je telefoon??
Dancis schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:55:
ik heb een archer c7 en is het daarmee mogelijk om de zyxel te vervangen?

Ik zie namelijk in de c7 om iets te doen met iptv en dan de mode te zetten op automatic , bridge of 802.1q tag?

Kan ik hiermee de zyxel vervangen

[afbeelding]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:24

HaTe

haat niet

Telefoon zou je kunnen doen met een losse ATA (VoIP adapter)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Telefoon is niet belangrijk wordt hier dan toch niet gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:37
Hopsa, lekkere communicatie. Word ik net gebeld dat de patch is omgezet en dat er nu iemand klaar staat om voor 12 uur de bodemplaat te wisselen. Handig dat je vandaag even belt :F .

Anyway, nu maar de afspraak gemaakt dat ik zelf de FTU plaats en er geen bodemplaat wordt vervangen. Mocht het niet werken, dan kan in tweak contacteren voor een afspraak.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoehMan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-08 13:44
Op tweak.nl staat nieuwe firmware: V1.00(AAKL.14)C0.
Ik kan er verder hier niets over vinden. Iemand een changelog (dan wel meer informatie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 13:01

Ron

waar lees jij dat? dit is namenlijk tot revision 13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
Je hebt gelijk ik ben niet helemaal wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

Tweak 10.000 Mbit (10 Gigabit) wordt in de loop van 2016/2017 uitgerold in de gemeentes / plaatsen:
• Wolden

Laat ik daar nu net wonen :) dikke e-penis

[ Voor 5% gewijzigd door flipkipse op 05-04-2016 11:12 ]

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strepsil
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-07 21:18
Nou het is te merken dat Tweak niet echt om kan gaan met de aantallen nieuwe klanten. Had vorige week een brief gehad dat de oplevering van de lijn vandaag zou zijn. Maarja tot vandaag geen apparatuur en ook geen telefoontje van de monteur gehad. Dus maar zelf even gebeld met de servicedesk. Donderdag komt de monteur en als het goed is neemt hij de benodigde apparatuur mee... ik ben benieuwd. Hoop wel dat de kwaliteit van het internet (enige wat ik afneem) beter is dan de skills wat betreft communicatie, planning e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De kwaliteit van het internet zit wel goed, snelheid haal ik en uptime ook. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://sparql.nl/nieuwe-z...schede-en-leeuwarden.html

ik heb er niks mee maar dacht deel hem even :)

[ Voor 22% gewijzigd door Mr-D. op 05-04-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meer mensen waarbij iptv niet werkt??

probleem lag thuis zyxel wilde niet wat ik wilde :'(

[ Voor 46% gewijzigd door Mr-D. op 05-04-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikke niet heel veel, maar toch wel leuk. :)
Als ze die zenders nu ook nog even in het zenderoverzicht zetten daar?
'Bekijk ook ons zenderoverzicht voor de nieuwe nummering...'
Ze verwijzen er wel naar, maar de nieuwe zenders staan er daar nog niet tussen. :D

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2016 09:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03:35

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strepsil
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-07 21:18
Nou afgelopen donderdag was het zover, de monteur was gekomen en m'n internet werd opgeleverd! Had de avond ervoor de boel al aangesloten en haalde ~400mbps. Vroeg mij al een beetje af of m'n laptop wel geschikt genoeg was en nee dus. De volgende dag kwam de monteur langs (aller aardigste gast!) om de boel te checken, hij haalde netjes 850-950. Wordt tijd voor een kabeltje trekken naar de desktop, grotere kans dat die zal de 950 wel zal halen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:05
Ik ben vorige week woensdag aangesloten, vond het eigenlijk wel een verademing om een monteur te hebben die gewoon vanaf de switch van Tweak zelf kon constateren dat de demping te hoog was (en daarmee dus een goede reden had om de 1GB Genexis (OCG1012) te vervangen door een OCG1012 geleverd door Tweak (waarbij ik dus nu ook een reserve "nintendo voeding" heb liggen voor het geval deze kapot gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Via de WiFi van de Zyxel kan ik bijvoorbeeld niet intern op de NAS komen, als ik verbind met de Airport Express WiFi, die aangesloten is op de Zyxel, dan werkt het wel... Wat gaat er fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Hier af en toe hetzelfde. Via WiFi af en toe onmogelijk om andere apparaten intern te bereiken maar via draad geen problemen. Zyxel herstarten en het probleem is voor langere tijd opgelost.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-08 10:48
Iemand enig idee hoe het kan dat ik met een bekabelde verbinding (CAT5e) rechtstreeks op de ZyXEL op een desktop machine een maximale downloadsnelheid haal van ongeveer 550Mbps, terwijl de uploadsnelheid op diezelfde lijn ongeveer 950 Mbps is? Het gaat om relatief oude PC (2006), maar uiteraard wel met Gbps ethernet. Ik heb verschillende kabels geprobeerd, met verschillende lengtes en met alleen de betreffende PC op de ZyXEL (en geen wireless).
Ik draai Windows 10, met de meest actuele drivers. Ook een andere Gbit-NIC in dezelfde PC gaf dezelfde resultaten.
Bij installatie haalde de monteur over een kabeltje op zijn laptop namelijk wel keurig de 950Mbps grens download en upload, maar ik heb die download snelheid zelf nooit gehaald.

Niet dat ik klaag hoor, maar ik vraag me een beetje af waarom upload wel volle snelheid haalt, maar download niet.

"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
Probeer eens met virus scanner uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Ruudmansky schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:01:
Iemand enig idee hoe het kan dat ik met een bekabelde verbinding (CAT5e) rechtstreeks op de ZyXEL op een desktop machine een maximale downloadsnelheid haal van ongeveer 550Mbps, terwijl de uploadsnelheid op diezelfde lijn ongeveer 950 Mbps is? Het gaat om relatief oude PC (2006), maar uiteraard wel met Gbps ethernet. Ik heb verschillende kabels geprobeerd, met verschillende lengtes en met alleen de betreffende PC op de ZyXEL (en geen wireless).
Ik draai Windows 10, met de meest actuele drivers. Ook een andere Gbit-NIC in dezelfde PC gaf dezelfde resultaten.
Bij installatie haalde de monteur over een kabeltje op zijn laptop namelijk wel keurig de 950Mbps grens download en upload, maar ik heb die download snelheid zelf nooit gehaald.

Niet dat ik klaag hoor, maar ik vraag me een beetje af waarom upload wel volle snelheid haalt, maar download niet.
Hoe test je dit? Speedtest, download je een bestand?
Als ik Speedtest gebruik dan trekt deze mijn processor dicht waardoor de snelheid niet gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
arjan.n schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:22:
Probeer eens met virus scanner uitgeschakeld.
Dank je, maar die stond uit. Had ik ook al aan gedacht.

Ik test overigens via www.speedtest.net op een server die 1Gbps aankan. Dat ik niet precies 1Gbps download haal snap ik, maar de upload is wel gewoon in de buurt van de 1Gbps. Dat maakt het zo vreemd.

"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
The_Worst schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:30:
[...]
Hoe test je dit? Speedtest, download je een bestand?
Als ik Speedtest gebruik dan trekt deze mijn processor dicht waardoor de snelheid niet gehaald wordt.
Yep: www.speedtest.net. Zelfde server als de monteur, die wel ongeveer 1Gbps download haalde.
Zijn er betrouwbaardere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03:35
al eens een andere pc gebruikt? wellicht dat het gewoon aan je NIC ligt.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Je kan eens zien hoe snel je deze data binnen kan halen: http://speedtest.tweak.nl/
Evt usenet eens proberen?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
Csotranme schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:59:
al eens een andere pc gebruikt? wellicht dat het gewoon aan je NIC ligt.
Als ik een andere PC/Laptop in huis had met een 1Gbps verbinding zou dat het eerste zijn wat ik probeer. Helaas heb ik die luxe niet.

Mijn verdenkingen gaan ook steeds meer uit naar mijn PC/NIC-combinatie, zeker omdat de installateur op zijn laptop wel een mooie waarde liet zien. Maar dat gezegd hebbende: ook een andere NIC (intel kaartje in plaats van Marvell Yukon) in dezelfde PC gaf hetzelfde resultaat, waarmee die theorie toch niet helemaal overtuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
Quad schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:06:
Je kan eens zien hoe snel je deze data binnen kan halen: http://speedtest.tweak.nl/
Evt usenet eens proberen?
Ik ga daar vanavond eens mee aan de slag. Dank je voor je suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 12:30
Ruudmansky schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:09:
[...]

Als ik een andere PC/Laptop in huis had met een 1Gbps verbinding zou dat het eerste zijn wat ik probeer. Helaas heb ik die luxe niet.

Mijn verdenkingen gaan ook steeds meer uit naar mijn PC/NIC-combinatie, zeker omdat de installateur op zijn laptop wel een mooie waarde liet zien. Maar dat gezegd hebbende: ook een andere NIC (intel kaartje in plaats van Marvell Yukon) in dezelfde PC gaf hetzelfde resultaat, waarmee die theorie toch niet helemaal overtuigt.
Probeer anders een andere browser, of http://beta.speedtest.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de speedtest doet kijk dan even in taakbeheer wat je processor ,harde schijf, geheugen en netwerk doen weet je even wat meer ik vermoed nl je harde schijf pc 2006 met ide verbonden gok zomaar eens wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attrib
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik ben al een tijdje geinteresseerd in glasvezel en ik zit erover na te denken om mijn Ziggo abonnement op te zeggen en voor glasvezel van Tweak te gaan. Voordat het zover is heb ik nog een vraag hierover:

De glasvezel ligt bij mij tot aan de voorgevel en ik lees hier dat de levertijd dan ongeveer 6 weken is. Dat vind ik prima, maar zitten hier ook extra kosten aan verbonden om dit naar je meterkast te krijgen en gebruiksklaar te maken? Zo ja, hoeveel gaat dat kosten? En door wie wordt dit gedaan? Door Reggfiber of door een Tweak monteur?

En ohja stomme vraag misschien: is 1000Mbit waarmee Tweak adverteert met het 'Het snelste internet van Nederland' niet gewoon 100/100 Mbps? Dat is toch niet zo bijzonder?

Ik heb op dit moment 150 Mbps download en 15 Mbps upload bij Ziggo. Dus dan ga ik erop achteruit qua download maar erop vooruit qua upload. Of zit ik er nou compleet naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee je krijgt 1000/1000 ipv 150/15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hoe kom je bij de 100/100Mb beredenering als ik vragen mag? De hoeveelheid screenshots in dit topic niet gezien? ;)

1Gb moet wel leverbaar zijn in je gebied uiteraard, dus in een van de bekende steden wonen. (oa Almere, Enschede, Rijssen, Deventer en Leeuwarden)

[ Voor 39% gewijzigd door Quad op 12-04-2016 17:50 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attrib
Bedankt voor de snelle reacties hiero. :)

Hoe ik daarop kom? Voornamelijk door dit:
http://imgur.com/Rpy3qY5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Check eens de website van Tweak zelf, zie je gauw genoeg wat mogelijk is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attrib
Uiteraard heb ik dat gedaan, maar ik wou het even zeker weten allemaal. Vragen mag altijd toch? :)

Betreft mijn andere vraag, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Tweak zal Reggefiber aansturen. Zover ik weet zullen er geen kosten aan verbonden zijn.

Even een belletje en je weet het.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

attrib schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:04:

Da's wel apart, want daarboven staat wel 'Internet 1000 Mbit (Coanet)'. :D
Er is wel 1000 Mb mogelijk in jouw regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
Mr-D. schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:13:
Als je de speedtest doet kijk dan even in taakbeheer wat je processor ,harde schijf, geheugen en netwerk doen weet je even wat meer ik vermoed nl je harde schijf pc 2006 met ide verbonden gok zomaar eens wat
Harde schijf aangesloten op SATA, dus fout gegokt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04 16:53
Ruudmansky schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:01:

Controleer eens of je lanverbinding ingesteld is als 'home network' of 'public network', windows rommelt wat aan de tcp/ip parameters op basis daarvan en dat heeft impact op dit soort hoge snelheid tests. Mits dit in win10 niet anders is zou het op 'home network' moeten staan.
In een command window kun je met 'netsh interface tcp show global' en dergelijke ook zelf aan de slag maar daar wordt het naar mijn mening voor een allround verbinding niet beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
Net weer even gemeten op server van Solcon in Dronten (via speedtest.net)
Ping = 2ms
Down = 464.63
Up = 924.05

Geen meelopende virusscanner, 1Gbps NIC, geen overmatige activiteit op CPU, netwerk, Harddisks, etc.
Zal de leeftijd van het beestje wel zijn. Ik lig er niet echt wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
frelam schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:00:
[...]

Controleer eens of je lanverbinding ingesteld is als 'home network' of 'public network', windows rommelt wat aan de tcp/ip parameters op basis daarvan en dat heeft impact op dit soort hoge snelheid tests. Mits dit in win10 niet anders is zou het op 'home network' moeten staan.
In een command window kun je met 'netsh interface tcp show global' en dergelijke ook zelf aan de slag maar daar wordt het naar mijn mening voor een allround verbinding niet beter van.
PC is geconfigureerd met 'home network' LAN-verbinding.
Verder volledig geoptimaliseerd met de TCPOptimizer tool, maar ook geprobeerd met default instellingen. Maakt allemaal geen verschil.Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
attrib schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:04:

Domme fout in de keuzehulp op eindelijkglasvezel.nl
Ik zal het ze doorgeven.

Zoals al gezegd: Als je een Tweak 1000/1000 abonnement kan nemen (in bepaalde steden dus) krijg je 1000 Mbps. 6,6 keer zoveel als je nu hebt bij Ziggo. Of ze het nou MB,Mbps of Mbit noemen, in alle gevallen wordt dezelfde grootheid bedoeld (al doen sommigen het gewoon fout).

En inderdaad is het kosteloos om alsnog naar binnen aan te leggen indien je een abonnement neemt, zoals nu dus.
Er staan bij Reggefiber max 3 weken voor om je glasvezel alsnog naar binnen te brengen en af te werken maar het komt door Tweak zelf dat je daar 2 tot 3 weken bij op moet tellen. Tweak is de enige (die ik ken) die je 2 weken bedenktijd ook werkelijk in acht nemen zonder ook maar iets te doen. En die 2 weken gaan ook nog eens pas in nadat je het contract per mail hebt ontvangen en getekend retour hebt gestuurd (wat bij elkaar ook nog wel een week kan duren nadat je besteld hebt.

Dus het is even wachten zal ik maar zeggen...

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 12-04-2016 20:36 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als je voor de rest geen info hebt en alleen een jaartal is de kans erg groot dat je het mis hebt :)
maar in 2006 waren idd nog niet alle desktops geschikt voor 1G netwerken en ik denk dat het bij jouw een combi is van verschillende faktoren maar zoals je zelf al zegt je maakt er geen punt van
en anders upgraden :P
Ruudmansky schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:57:
[...]

Harde schijf aangesloten op SATA, dus fout gegokt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
Vandaag aangesloten op Tweak.
Moet de Genexis nog monteren maar de snelheden zijn prima. (gebruik nu nog de tp-link media converter)

De speedtest.net werkt overigens niet betrouwbaar.
Bij automatisch komt hij tot +/- 500 mbps.
Maar bij handmatig een andere server selecteren komt hij tot prima waarden van +/- 945 mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attrib
Barre73 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:34:
[...]

Domme fout in de keuzehulp op eindelijkglasvezel.nl
Ik zal het ze doorgeven.

Zoals al gezegd: Als je een Tweak 1000/1000 abonnement kan nemen (in bepaalde steden dus) krijg je 1000 Mbps. 6,6 keer zoveel als je nu hebt bij Ziggo. Of ze het nou MB,Mbps of Mbit noemen, in alle gevallen wordt dezelfde grootheid bedoeld (al doen sommigen het gewoon fout).

En inderdaad is het kosteloos om alsnog naar binnen aan te leggen indien je een abonnement neemt, zoals nu dus.
Er staan bij Reggefiber max 3 weken voor om je glasvezel alsnog naar binnen te brengen en af te werken maar het komt door Tweak zelf dat je daar 2 tot 3 weken bij op moet tellen. Tweak is de enige (die ik ken) die je 2 weken bedenktijd ook werkelijk in acht nemen zonder ook maar iets te doen. En die 2 weken gaan ook nog eens pas in nadat je het contract per mail hebt ontvangen en getekend retour hebt gestuurd (wat bij elkaar ook nog wel een week kan duren nadat je besteld hebt.

Dus het is even wachten zal ik maar zeggen...
Oké, ik ga glasvezel nemen bij Tweak. Dat is wat ik wou weten. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
arjan.n schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:19:
Vandaag aangesloten op Tweak.
Moet de Genexis nog monteren maar de snelheden zijn prima. (gebruik nu nog de tp-link media converter)

De speedtest.net werkt overigens niet betrouwbaar.
Bij automatisch komt hij tot +/- 500 mbps.
Maar bij handmatig een andere server selecteren komt hij tot prima waarden van +/- 945 mbps.
Niet alle testservers ondersteunen 1Gbps. Sommigen gaan zelfs niet verder dan 100 Mbps, anderen tot maximaal 500 Mbps. Daar moet je inderdaad wel even op letten.
De Solcon server in Dronten ondersteunt in elk geval wel snelheden tot 1Gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Ik merk dat servers in Duitsland wel een hogere snelheid aangeven. Blijven Nederlandse servers op 750mbit steken, haal ik in Duitsland 900+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Zo, net een pakket ontvangen van Tweak met een Zyxel router en een glasvezel modem van Genexis. Zo'n ding hangt bij mij al in de meterkast als nalatenschap van de vorige bewoner. Wat is de kans dat het allemaal al werkt ? In de brief van Tweak die ik vorige week heb ontvangen, geven ze een opleverdatum aan van 12 mei 2016.

Als ik de boel aansluit, ben ik wel benieuwd of alles al werkt. :)

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Laatst online: 14:29
Inpluggen en je weet het :-)

Maar de kans lijkt me klein. Ze moeten in de wijkcentrale wel iets aansluiten, dat doen ze volgens mij pas op de dag dat je de afspraak met de monteur hebt. Althans, zo ging het bij mij maar ik had tot die tijd Internet via een andere partij.

Ik zou het glasmodem niet vervangen overigens, niet dat het heel ingewikkeld is maar als je het niet goed doet, kun je de boel wel slopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de stekker van de NT erin stopt (die dus al erop zat van de vorige bewoner) zou het "glas" lampje na een tijdje moeten branden indien je al in de PoP zou zijn aangesloten.
Dan zou je kunnen proberen de rest aan te sluiten om te zien of de diensten ook al werken.
Gaat dat glaslamoje niet branden dan heeft het nog geen zin.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Wie o wie kan mij helpen met mijn Tweak-verbinding? Hij is vandaag (werkend) geleverd met de standaard Zyxel-router. Maar aangezien ik die er tussenuit wil hebben, ben ik dus gaan klooien met mijn firewall en switches.

Ik dacht de setup wel vrij eenvoudig te kunnen houden:
Genexis naar poort 1 van switch (Tagged VLAN 4 + 34)
Poort 2 van switch naar Sparql (Untagged VLAN 4
Poort 3 van switch naar firewall (Untagged VLAN 34)
Mijn lokale LAN zit voor een belangrijk deel in VLAN 2

Doe ik dit dan werkt internet als een zonnetje maar de TV weigert in alle talen. Ook het inschakelen van IGMP snooping verandert hier niets in.

De UTM9 heeft een (volgens mij) interessante optie, namelijk het configureren van Multicast Routing. Ik heb hier wat testjes mee gedaan door poort 2 in VLAN 2 te hangen en een interface van de UTM9 in VLAN 4 te hangen. Ik moet echter een RP router opgeven. Ik heb hier de default gateway opgegeven die de interface in VLAN 4 krijgt, samen met een aantal Multicast Group Prefixes. Maar helaas, nog steeds geen resultaat.

Vervolgens heb ik alles weer verbouwd en wilde ik testen met mijn andere switch (de Netgear), ik heb hier dezelfde poortconfiguratie gebruikt, IGMP snooping ingesteld in VLAN 4 en ook hier doet de Sparqlbox niks.

Ik zie ongetwijfeld iets knulligs over het hoofd maar aangezien ik er al "even" mee bezig ben, ben ik bang dat ik er gewoon overheen blijf kijken. Wie "kijkt" er met me mee?

Gebruikte apparatuur:
Switch 1: 3com 3Com Baseline 2952 SFP
Switch 2: Netgear GS108PEv2
Firewall: Astaro/Sophos UTM9 (home license (aanrader!), helemaal up2date)

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
tERRiON schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:26:
Wie o wie kan mij helpen met mijn Tweak-verbinding? Hij is vandaag (werkend) geleverd met de standaard Zyxel-router. Maar aangezien ik die er tussenuit wil hebben, ben ik dus gaan klooien met mijn firewall en switches.

Doe ik dit dan werkt internet als een zonnetje maar de TV weigert in alle talen. Ook het inschakelen van IGMP snooping verandert hier niets in.

De UTM9 heeft een (volgens mij) interessante optie, namelijk het configureren van Multicast Routing. Ik heb hier wat testjes mee gedaan door poort 2 in VLAN 2 te hangen en een interface van de UTM9 in VLAN 4 te hangen. Ik moet echter een RP router opgeven. Ik heb hier de default gateway opgegeven die de interface in VLAN 4 krijgt, samen met een aantal Multicast Group Prefixes. Maar helaas, nog steeds geen resultaat.

Vervolgens heb ik alles weer verbouwd en wilde ik testen met mijn andere switch (de Netgear), ik heb hier dezelfde poortconfiguratie gebruikt, IGMP snooping ingesteld in VLAN 4 en ook hier doet de Sparqlbox niks.

Ik zie ongetwijfeld iets knulligs over het hoofd maar aangezien ik er al "even" mee bezig ben, ben ik bang dat ik er gewoon overheen blijf kijken. Wie "kijkt" er met me mee?

Gebruikte apparatuur:
Je moet VLAN4 voor je TV een eigen (virtele) MAC adres geven, bijvoorbeeld een MAC adres pakken die achter op je Zyxel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Barre73 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 18:11:
Als je de stekker van de NT erin stopt (die dus al erop zat van de vorige bewoner) zou het "glas" lampje na een tijdje moeten branden indien je al in de PoP zou zijn aangesloten.
Dan zou je kunnen proberen de rest aan te sluiten om te zien of de diensten ook al werken.
Gaat dat glaslamoje niet branden dan heeft het nog geen zin.
Bleh...geprobeerd, maar stekker is anders en past dus niet.

Net maar de ZyXEL aangesloten en de instellingen mbt DHCP reserveringen en Port Redirection en DMZ ingesteld en opgeslagen zodat wanneer de verbinding is opgeleverd de ZyXEL aangesloten kan worden en ik direct de ASUS RT66u naar AP mode kan zetten. Heb de wifi maar uitgeschakeld, jammer dat het maar 2.4Ghz is. Heb zelf alles op de 5Ghz band zitten.

Hoe hebben jullie overigens de schuifbalk staan van de firewall ? Ik heb alles zoveel mogelijk standaard gelaten, dus ook de firewall staat nog op de middelste setting.

Voornaamste wat we hier met de internet verbinding doen is wat browsen, downloaden van newsgroepen en vooral veel gamen via Xbox Live en PSN.

Verder wil ik zowel via de PS4 als de Xbox One op remote locaties kunnen gamen, dus games streamen via PS4 remote app en de Xbox App op Windows 10. Momenteel werkt dat allemaal door de Xbox One in de DMZ te zetten en UPNP aan te zetten op de ASUS. Games streamen is ook een van de redenen dat ik naar Tweak ben overgestapt, want met de 15mbit upload van Ziggo ging het soms niet echt soepel en werde de lijn volledig dicht getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
kmichael schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:54:
[...]

Je moet VLAN4 voor je TV een eigen (virtele) MAC adres geven, bijvoorbeeld een MAC adres pakken die achter op je Zyxel staat.
Je bedoelt dat ik een VLAN-interface op de switch moet aanmaken?

Edit: Ik heb een VLAN-interface (zonder IP-adres) aangemaakt in VLAN4. Situatie blijft hetzelfde. Links bovenin verschijnen 3 puntjes en na een paar minuten lijkt het alsof ie TV zou willen tonen maar er komt niks.

Zit er geen debug-mode in die Sparqlbox? Ik vind het bijzonder vervelend dat dat ding niet gewoon wat nuttige fouten uitspuugt. (om nog maar te zwijgen over het feit dat dat stomme ding bij elk wissewasje vastloopt en ik de stekker er weer uit kan trekken)

[ Voor 43% gewijzigd door tERRiON op 14-04-2016 22:36 ]

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 17:36
Ik heb vorig jaar Sophos UTM9 ook geprobeerd icm met IGMP en Sparql, maar het uiteindelijk nooit aan de praat gekregen. Sterker nog er zijn bepaalde instellingen in UTM9 die het Sparql platform toen onderuit haalde. Mulicast PIM-SM log van je UTM geeft veel info.

Laat even weten als het jou wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Laatst online: 13-09 09:25
tERRiON schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:19:
[...]

Je bedoelt dat ik een VLAN-interface op de switch moet aanmaken?

Edit: Ik heb een VLAN-interface (zonder IP-adres) aangemaakt in VLAN4. Situatie blijft hetzelfde. Links bovenin verschijnen 3 puntjes en na een paar minuten lijkt het alsof ie TV zou willen tonen maar er komt niks.

Zit er geen debug-mode in die Sparqlbox? Ik vind het bijzonder vervelend dat dat ding niet gewoon wat nuttige fouten uitspuugt. (om nog maar te zwijgen over het feit dat dat stomme ding bij elk wissewasje vastloopt en ik de stekker er weer uit kan trekken)
Quad in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

De verbinding is alive! En ik had even moeite met het vinden van een Speedtest server die de snelheid wel kon hebben. :+
Wil nu alleen mijn eigen router, een ASUS RT-AC3200, gebruiken. Het lukt met echter niet. :/
Ik had de VLAN nummers ingevoerd, maar dat was niet afdoende blijkbaar.
Nou staan er nog veel meer dingen op die ene pagina van Tweak over wat je moet doen, maar ik zou echt niet weten waar die opties ooit mogen uithangen.
Mocht het uitmaken: Ik kan SSH'en naar de router met root. :p

Iemand die me even kan helpen de router juist te configureren? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Levert Tweak ook een ZyXEL met 5Ghz wifi ? Gisteren even uitvoerig de ZyXEL router bekeken maar ik kan alleen 2.4Ghz aan of uitzetten. Maar als er geen 5Ghz ondersteuning in zit, dan is dat ook wel weer logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Laatst online: 13-09 20:43
Nee, alleen 2,4ghz helaas.
Wel jammer, ik had best wat extra willen betalen voor een goede 5ghz variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

yorroy schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:27:
Nee, alleen 2,4ghz helaas.
Wel jammer, ik had best wat extra willen betalen voor een goede 5ghz variant
Waarom koop je niet zelf een goed AP ? AP/Router combo's zijn sowieso poep.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Aaargh! schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:17:
[...]

Valt wel mee hoor. Ik heb nu nog Ziggo, maar het Ziggo Modem/Router met wifi staat in bridge mode, dus doet alleen modemen. Wifi en router functionaliteit wordt uitgevoerd door een Asus RT66u dualband router en die doet dat prima. Als die eruit zou kunnen en de ZyXEL zou 5ghz doen dan scheelt me dat een extra device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bent sowieso the bridge vergeten (meer voor ondemand)
Voor de rest ben je idd aardig op weg
Kijk anders ff voor meer info bij mijn handtekening
tERRiON schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:26:

Gebruikte apparatuur:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Laatst online: 13-09 20:43
Aaargh! schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:17:
[...]

Die heb ik wel, heb laatst een AVM 1750 gekocht en als AP ingesteld. Werkt als een tierelier, maar het zou mooier zijn als de Zyxel er helemaal tussenuit kan.
Overigens is mijn verbinding nog niet opgeleverd, dit wordt 12 mei. Dan zal pas echt blijken of de AVM lekkere snelheden haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zal als eerste de firmware van Asus vergeten en dan de merlin installeren draait beter en iets meer opties en voor de rest volg de info bij mijn handtekening daar kan je het meeste wel vinden
Alleen telefoon gaat dan niet werken je hebt daar een standalone device voor nodig weet alleen niet zeker of de Asus krachtig genoeg is om alles af te handelen de ac66u in iedergeval niet
Zorian schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 07:53:
De verbinding is alive! En ik had even moeite met het vinden van een Speedtest server die de snelheid wel kon hebben. :+
Wil nu alleen mijn eigen router, een ASUS RT-AC3200, gebruiken. Het lukt met echter niet. :/
Ik had de VLAN nummers ingevoerd, maar dat was niet afdoende blijkbaar.
Nou staan er nog veel meer dingen op die ene pagina van Tweak over wat je moet doen, maar ik zou echt niet weten waar die opties ooit mogen uithangen.
Mocht het uitmaken: Ik kan SSH'en naar de router met root. :p

Iemand die me even kan helpen de router juist te configureren? :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

MRE-Inc schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:31:
Wifi en router functionaliteit wordt uitgevoerd door een Asus RT66u dualband router en die doet dat prima.
Tja, waar ga je die laten dan ? Volgens mij zijn dit 2 apparaten die per definitie nooit gecombineerd horen te worden. Een router zet je in je server ruimte / meterkast. Ergens uit de weg en uit het oog. Een AP wil je juist zo centraal mogelijk plaatsen. Daarnaast heb je maar 1 router en vaak meerdere AP's, dus dan moet je al een router/AP combo hebben die integreert met de rest van je AP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Thnx. Volgens mij heb ik het zoals daar omschreven staat. Intussen heb ik de boel zover dat ik in elk geval zenderinformatie krijg, heb ik dus alleen nog het probleem dat er geen stream binnen komt. Een stapje vooruit dus. Blijft volgens mij alleen het punt m.b.t. IGMP snooping/proxying over. Hoe kan ik controleren of ik het goed heb staan?
Mr-D. schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:34:
Je bent sowieso the bridge vergeten (meer voor ondemand)
Voor de rest ben je idd aardig op weg
Kijk anders ff voor meer info bij mijn handtekening

[...]
Thnx. Ik heb je handtekening bekeken maar geen info gevonden die ik hier of elders nog niet gevonden had.

Kun je me wat meer vertellen over die bridge? Dat is wel nieuw voor mij (in relatie tot Tweak/Sparql)

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Vanmiddag nog eens gekeken in de meterkast. Er hangt nu zo'n Genexis ding, maar ik zie dat daar een verzegeling op zit. Tevens heeft er ook nooit een power adapter gezeten die het ding van stroom voorziet. Ik vraag me derhalve af de vorige bewoner überhaupt glasvezel heeft gehad.

Ik zal straks die filmpjes eens opzoeken die hier eerder gepost waren hoe je zo'n genexis aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
Als er geen stroom aansluiting en een ethernet poort op zit dan is het een dummy.

[ Voor 19% gewijzigd door arjan.n op 15-04-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Stroom aansluiting en ethernetpoort zitten er wel op, maar stroom is niet aangesloten. Ik zie ook niet in waarom je een dummy zou gaan verzegelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjan.n
Genexis word pas geplaatst op het moment dat je een abonnement neemt.
Dus de vorige bewoner heeft wel glasvezel gehad.

Dummy word verzegeld zodat je zelf niet aan de glasvezel connector/kabel gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je moet vanuit vlan 4, 185.6.48.0 koppelen aan vlan 34 zoadat je setopbox dit op kan vragen
tERRiON schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 17:47:
[...]

Thnx. Volgens mij heb ik het zoals daar omschreven staat. Intussen heb ik de boel zover dat ik in elk geval zenderinformatie krijg, heb ik dus alleen nog het probleem dat er geen stream binnen komt. Een stapje vooruit dus. Blijft volgens mij alleen het punt m.b.t. IGMP snooping/proxying over. Hoe kan ik controleren of ik het goed heb staan?

[...]

Thnx. Ik heb je handtekening bekeken maar geen info gevonden die ik hier of elders nog niet gevonden had.

Kun je me wat meer vertellen over die bridge? Dat is wel nieuw voor mij (in relatie tot Tweak/Sparql)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Mr-D. schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:18:
je moet vanuit vlan 4, 185.6.48.0 koppelen aan vlan 34 zoadat je setopbox dit op kan vragen

[...]
Je bedoelt routeerbaar maken over VLAN 4, neem ik aan? (feitelijk NAT'en over VLAN 4) Dat is reeds het geval. Netwerktechnisch gezien is alles nu zoals het volgens de openingspost zou moeten zijn:
Router dient een DHCP request uit op VLAN 4 (802.1q) - Check!
Default route mag niet over VLAN 4 gaan - Check!
Er moet NAT worden toegepast voor verkeer over VLAN 4 - Check!
Er moet een static route worden gezet naar 185.6.48.0/26 over het op VLAN 4 verkregen gateway IP - Check!
De Sparql Boxen kunnen ook communiceren over VLAN 34 - Check!

Blijft alleen het laatste puntje over:
IGMP snooping of proxying moet worden toegepast op VLAN 4 - Wel gecheckt maar ik kan de werking niet controleren

Ik hoop dit weekend of volgende week ergens een leuke Cisco op de kop te gaan tikken. Alleen al vanwege de CLI heb ik meer mogelijkheden om de boel beter in te stellen en ook om een betere analyse te doen. Mijn huidige switch heeft wel meer rariteiten dus zo heel erg vind ik het niet om hem te vervangen.

Ondertussen ben ik wel benieuwd of je enig idee hebt hoe ik het IGMP-gedeelte kan analyseren. Ik heb echt het sterke vermoeden dat de problemen daar zitten.

blah

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yep dit bedoelde ik idd

imgp
om dit te checken kan je proberen als je in het zelfde netwerk zit om met vlc een netwerk stream te openen bv deze rtp://@239.0.2.3:7000
ik had nl zelf een fout in mijn router zitten (niet gevonden overigens maar een harde reset gedaan en opnieuw opgebouwd) en kreeg de tv ook niet voor elkaar en kreeg toen ook geen beeld op mijn vlc
neem
krijg je wel een ipadres toegewezen op vlan 4 zit in de 10.x.x.x range
tERRiON schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:42:
[...]

Je bedoelt routeerbaar maken over VLAN 4, neem ik aan? (feitelijk NAT'en over VLAN 4) Dat is reeds het geval. Netwerktechnisch gezien is alles nu zoals het volgens de openingspost zou moeten zijn:
Router dient een DHCP request uit op VLAN 4 (802.1q) - Check!
Default route mag niet over VLAN 4 gaan - Check!
Er moet NAT worden toegepast voor verkeer over VLAN 4 - Check!
Er moet een static route worden gezet naar 185.6.48.0/26 over het op VLAN 4 verkregen gateway IP - Check!
De Sparql Boxen kunnen ook communiceren over VLAN 34 - Check!

Blijft alleen het laatste puntje over:
IGMP snooping of proxying moet worden toegepast op VLAN 4 - Wel gecheckt maar ik kan de werking niet controleren

Ik hoop dit weekend of volgende week ergens een leuke Cisco op de kop te gaan tikken. Alleen al vanwege de CLI heb ik meer mogelijkheden om de boel beter in te stellen en ook om een betere analyse te doen. Mijn huidige switch heeft wel meer rariteiten dus zo heel erg vind ik het niet om hem te vervangen.

Ondertussen ben ik wel benieuwd of je enig idee hebt hoe ik het IGMP-gedeelte kan analyseren. Ik heb echt het sterke vermoeden dat de problemen daar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Mr-D. schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:50:
imgp
om dit te checken kan je proberen als je in het zelfde netwerk zit om met vlc een netwerk stream te openen bv deze rtp://@239.0.2.3:7000
[...]
En inderdaad, dit lukt dus niet. Ik ben bang dat ik even geduld moet hebben tot de andere switch er is.

Ik krijg overigens wel gewoon een IP-adres in de 10-reeks op VLAN 4, dus daar zit het probleem niet.

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ok dan zit het echt in je eigen set-up
in afwachting van de andere switch zou ik toch eens van voor af aan beginnen
tERRiON schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:11:
[...]

En inderdaad, dit lukt dus niet. Ik ben bang dat ik even geduld moet hebben tot de andere switch er is.

Ik krijg overigens wel gewoon een IP-adres in de 10-reeks op VLAN 4, dus daar zit het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

tERRiON schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:42:
Welke IGMP proxy gebruik je ? De proxy die ik gebruik (mcproxy) kan je gewoon in foreground mode starten en dan krijg je in de console precies te zien welke IGMP events er langskomen. Laat je ook expliciet IGMP verkeer toe in je firewall configuratie ?

[ Voor 7% gewijzigd door Aaargh! op 16-04-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:35
Dia show op rtl4 hier Almere , nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope. Hier in Leeuwarden in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:35
Denk dat mn box niet meer lekker is , krijg al een nieuwe opgestuurd , moest m diverse malen een harde reset geven afgelopen week omdat ie vastgelopen was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.tewal
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-05 13:53
Weer rampzalig vanavond geen van de opnames werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivarga schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:54:
Denk dat mn box niet meer lekker is , krijg al een nieuwe opgestuurd , moest m diverse malen een harde reset geven afgelopen week omdat ie vastgelopen was
De Zyxel ook al eens opnieuw opgestart? Dat wil ook nog wel eens vage tv problemen verhelpen.
Anders zal het inderdaad de Sparql box zijn die niet helemaal goed meer is.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Mr-D. schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:02:
ok dan zit het echt in je eigen set-up
in afwachting van de andere switch zou ik toch eens van voor af aan beginnen

[...]
In afwachting van de switch pruts ik nog wel even verder ;-) Zo'n grote TV-kijker ben ik nou ook weer niet...
Aaargh! schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:31:
[...]

Welke IGMP proxy gebruik je ? De proxy die ik gebruik (mcproxy) kan je gewoon in foreground mode starten en dan krijg je in de console precies te zien welke IGMP events er langskomen. Laat je ook expliciet IGMP verkeer toe in je firewall configuratie ?
Ik gebruik geen IGMP-proxy en met mijn "Any-rule" geef ik mijn lokale LAN volledige toegang naar buiten. Ik heb niet een expliciete regel die IGMP regelt. Ik geprobeerd PIM-SM (Multicast Routing) op de firewall aan de gang te helpen maar ook dat heb ik niet aan de gang weten te krijgen.

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
m.tewal schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 23:50:
Weer rampzalig vanavond geen van de opnames werken :(
Opname van gisteravond werkte hier wel, maar was niet te kijken :( Het beeld hapert of blijft stil staan. Box resetten of opnieuw starten helpt ook niet.

Video kan spoilers bevatten.

[YouTube: https://youtu.be/C0ni8zqvzUY]

[ Voor 6% gewijzigd door WhySoSerious? op 25-04-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

tERRiON schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:26:
[...]

In afwachting van de switch pruts ik nog wel even verder ;-) Zo'n grote TV-kijker ben ik nou ook weer niet...

[...]

Ik gebruik geen IGMP-proxy en met mijn "Any-rule" geef ik mijn lokale LAN volledige toegang naar buiten.
Dat gaat niet werken. Je hebt echt een IGMP proxy nodig om multicast group-membership te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Ik heb ook al een week dat de opnames niet meer werken....AAAAHHHH. Want ik gebruik die vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Aaargh! schreef op zondag 17 april 2016 @ 14:39:
[...]

Dat gaat niet werken. Je hebt echt een IGMP proxy nodig om multicast group-membership te regelen.
Links en rechts wordt gezegd dat IGMP snooping voldoende zou moeten zijn. (o.a. op de Tweak blog) Zie openingspost:
IGMP snooping of proxying moet worden toegepast op VLAN 4
*klik*

Mijn firewall heeft geen mogelijkheid van een IGMP-proxy. Is dit op een andere manier te fixen behalve toch de Zyxel te gebruiken?

[ Voor 12% gewijzigd door tERRiON op 17-04-2016 20:50 . Reden: Te snel gepost ;) ]

blah

Pagina: 1 ... 21 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.