Nou mooi mazzel dat jij geen baan hebt dat je in huis was en dat je niet in Deventer woont, de monteur hier is niet zo rap! Oké, gezien de vertraging zal hij ook wel een huishouden of 400.000 moeten opleveren, maar toch. Of werk je stiekem voor Tweak?RammY schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:50:
Afgelopen donderdag, migratie (vanaf Telfort naar Tweak) gepland in ochtend deel.
@9:30 Geen verbinding meer
@9:40 Monteur (van Tweak zelf omdat de planning niet kon plannen aldus de beste man) aan de deur
@9:55 Doei monteur en opgeleverd.
Een migratie uit het boekje dus
Alleen doet mn netwerkkabel vreemdhoger dan een krappe 300mbit komt er niet overheen terwijl op het modem wel netjes 900mbit+ gehaald word...
400.000?
Je overschat de penetratie van Tweak enigszins geloof ik :-)
Enkele honderden in Deventer die aangesloten moeten worden thuis schat ik in.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Vertienvoudiging van het klantenbestand? Zou een chaos worden! Ben wel blij dat er dit soort providers zijn, die zijn nodig om KPN en consorten wakker te houden (eigenlijk zou het management van KPN hier blij mee moeten zijn).Barre73 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:15:
400.000?
Wauw, dus omdat iemand een positieve ervaring meldt krijgt hij ineens de insinuatie, dat hij mogelijk wel voor de betreffende provider kon werken, naar z'n hoofd geslingerd? .....RVNetwork schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:45:
[...]
Nou mooi mazzel dat jij geen baan hebt dat je in huis was en dat je niet in Deventer woont, de monteur hier is niet zo rap! Oké, gezien de vertraging zal hij ook wel een huishouden of 400.000 moeten opleveren, maar toch. Of werk je stiekem voor Tweak?
Ik snap dat het frustrerend is om lang te moeten wachten, maar van dit soort posts gaan m'n haren toch altijd recht overeind staan.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Iemand nog meer die news.tweak.nl niet kan bereiken?
Afgelopen vrijdagavond wel wat issues gehad. NZBget pakte de download even later wel weer op, maar helemaal soepel ging het niet. Gisteren een nieuwe nzb voor download klaargezet, maar nog niet gekeken naar de status van deze download.
quote]markisoke schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:30:
[/quote]
[/quote]
Verwijderd
https://www.tweak.nl/aankondigingen.htmlGEi schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:48:
Afgelopen vrijdagavond wel wat issues gehad. NZBget pakte de download even later wel weer op, maar helemaal soepel ging het niet. Gisteren een nieuwe nzb voor download klaargezet, maar nog niet gekeken naar de status van deze download.
[/quote]
Top, nog niet eens gekeken.
Was de afgelopen dagen wel vaker down, dus verwachte eigenlijk een ander probleem.
Ze hebben de laatste tijd regelmatig last van stroomstoringen waardoor schijnbaar het Usenet-platform plat ligt voor Tweak-gebruikers.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Haha nou ik heb gelukkig gewoon een baanRVNetwork schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:45:
[...]
Nou mooi mazzel dat jij geen baan hebt dat je in huis was en dat je niet in Deventer woont, de monteur hier is niet zo rap! Oké, gezien de vertraging zal hij ook wel een huishouden of 400.000 moeten opleveren, maar toch. Of werk je stiekem voor Tweak?
Iets met wisselende diensten en toevallig een avonddienst hebben dus thuis zijn.
En nope, werk niet voor Tweak. Standplaats is me iets te ver weg
Deze advertentieplaats is te huur!
Verwijderd
Heb je daar ook beeldmateriaal van ?eymey schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:44:
[...]
<knip>.
Ik snap dat het frustrerend is om lang te moeten wachten, maar van dit soort posts gaan m'n haren toch altijd recht overeind staan.
Zonder gekheid, bij mij kwam de monteur precies op tijd en had het in no-time voor elkaar.
Dus is huistijger tevreden
Haha nee, hoogstens een foto met gel in m'n haar (maar ik heb meestal een kort kapsel
)
Mooi dat alles goed is gegaan!
Mooi dat alles goed is gegaan!
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Zo ook net Tweak besteld. Per 01-05-2016 opgegeven als ingangsdatum omdat mijn Ziggo abo nog een maand doorloopt. Heb alleen internet en bellen genomen voor 365 per jaar.
Nu maar hopen dat ik mijn interne netwerk zo 1:1 kan overzetten.
XBL: MRE Inc
Uiteindelijk de tv naar fabrieksinstellingen gezet en opnieuw geconfigureerd.Aaargh! schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:59:
[...]
Dan trek je een kabel. Kost geen drol, kleine moeite en 100% betrouwbaar i.t.t. wifi. In de tijd dat je bezig was met prutsen met wifi had je al 3 kabels kunnen trekken.
Nu zo te zien een stabiele verbinding.
En kabels trekken door solide betonnen muren /plafonds en vloeren levert niet echt een fraai resultaat op maar misschien denk jij daar anders over
Maar het werkt nu en daar ging het om
Helemaal happy met tweak
Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker
Verwijderd
En TV dan?MRE-Inc schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:40:
Zo ook net Tweak besteld. Per 01-05-2016 opgegeven als ingangsdatum omdat mijn Ziggo abo nog een maand doorloopt. Heb alleen internet en bellen genomen voor 365 per jaar.
Of hou je de analoge TV van Ziggo aan?
Ik moet er niet aan denken.....
Maar ja gelukkig zijn we niet allemaal gelijk
Klopt, het pakket van 18,95 euro wat ik eigenlijk nu ook al heb, behoud ik. We kijken nauwelijks tv, veel meer series via netflix of die ik download. Overigens is het gewoon digitale tv hoorVerwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 09:13:
[...]
En TV dan?
Of hou je de analoge TV van Ziggo aan?
Ik moet er niet aan denken.....
Maar ja gelukkig zijn we niet allemaal gelijk
Tevens hoef ik zo niet extra kabels, switches en vlans op te zetten, dus ik vind het wel best zo. Gaat mij er voornamelijk om dat ik een flinke upload heb, al is 1000mbit ook wat overkill, maar beter dan de 15mbit die we van ziggo hebben. Junior woont namelijk bij zijn moeder en kan remote de Xbox One aanzetten bij mij thuis via het internet en dan games streamen via Windows 10. Hij kan dan gewoon na school een uurtje op de Xbox One gamen op High Quality ipv de brakke kwaliteit nu omdat de upload het nauwelijks trekt.
XBL: MRE Inc
Verwijderd
MRE-inc schreef:
Klopt, het pakket van 18,95 euro wat ik eigenlijk nu ook al heb, behoud ik. We kijken nauwelijks tv, veel meer series via netflix of die ik download. Overigens is het gewoon digitale tv hoor
---
Maar bij Tweak kost het 14,95 en dan heb je meer zenders ook nog.
Moet je niet de 365 aktie nemen want dan kost het je 24,95.
Klopt, het pakket van 18,95 euro wat ik eigenlijk nu ook al heb, behoud ik. We kijken nauwelijks tv, veel meer series via netflix of die ik download. Overigens is het gewoon digitale tv hoor
---
Maar bij Tweak kost het 14,95 en dan heb je meer zenders ook nog.
Moet je niet de 365 aktie nemen want dan kost het je 24,95.
Hebben meer mensen er last van dat bij de tv gids er linkse wat text wegvalt?
Bijvoorbeeld de V van Vandaag en het eerste zendernummer boven de 100.
nee geen last van heb je instellingen wel goed staan 16:9 bij breedbeeld of een zoomfunctie aanstaan ?
Arjantje72 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:52:
Overscan functie uitzetten op je TV?Arjantje72 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:52:
Welke Access Points gebruiken jullie in een Gbit netwerk?
Met de standaard Tweak router ben ik best tevreden. Bedraad is alles lekker snel. Alleen jammer dat de WiFi het niet bij kan benen, vooral niet in het gehele huis.
Daarom wil ik de Tweak router graag houden, en twee access points plaatsen. Een in de woonkamer en een op de eerste verdieping.
Er zijn twee Apple laptops als clients. Die snelheid wil ik zo dicht mogelijk tegen Gbit aan krijgen.
Van Ubiquiti UniFi ben ik altijd wel gecharmeerd. Dus ik kan gaan voor:
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)
of
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)
Maar ik las in benchmarks dat UniFi zicht richt op ondersteunen van veel cliënts. En minder op maximale snelheid voor een enkele cliënt. En dat ik misschien toch beter voor een Apple Airport Extreme kan gaan.
Het is echt de bedoeling dat ik straks niet meer naar een kabeltje hoef te zoeken als ik iets wil downloaden.
Met de standaard Tweak router ben ik best tevreden. Bedraad is alles lekker snel. Alleen jammer dat de WiFi het niet bij kan benen, vooral niet in het gehele huis.
Daarom wil ik de Tweak router graag houden, en twee access points plaatsen. Een in de woonkamer en een op de eerste verdieping.
Er zijn twee Apple laptops als clients. Die snelheid wil ik zo dicht mogelijk tegen Gbit aan krijgen.
Van Ubiquiti UniFi ben ik altijd wel gecharmeerd. Dus ik kan gaan voor:
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)
of
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)
Maar ik las in benchmarks dat UniFi zicht richt op ondersteunen van veel cliënts. En minder op maximale snelheid voor een enkele cliënt. En dat ik misschien toch beter voor een Apple Airport Extreme kan gaan.
Het is echt de bedoeling dat ik straks niet meer naar een kabeltje hoef te zoeken als ik iets wil downloaden.
Volgens mij bestaat er nog geen wifi waarmee je volledig je Gbit kunt dichttrekken.
Bijvoorbeeld AC1750 geeft aan dat je praat over 450 Mbit in de 2.4 Ghz band + 1300 Mbit in de 5 GHz band.
Daarbij moet je nog rekening houden met TX en RX, oftewel (5Ghz) heb je slechts 1300/2 = 650 Mbit voor RX en TX beschikbaar (overhead buiten beschouwing gelaten)
Daarnaast zijn er voor zover ik weet geen clients die over de 866 Mbit uitkomen (ook hier lees weer 866/2 per richting)
Dus als je snel wilt zou ik maar een kabeltje trekken.
Bijvoorbeeld AC1750 geeft aan dat je praat over 450 Mbit in de 2.4 Ghz band + 1300 Mbit in de 5 GHz band.
Daarbij moet je nog rekening houden met TX en RX, oftewel (5Ghz) heb je slechts 1300/2 = 650 Mbit voor RX en TX beschikbaar (overhead buiten beschouwing gelaten)
Daarnaast zijn er voor zover ik weet geen clients die over de 866 Mbit uitkomen (ook hier lees weer 866/2 per richting)
1 je hebt helemaal gelijk
2 laptop en een kabel gaat dan wel weer zijn doel voorbij
en 3 ff off topic vrolijk pasen iedereen
2 laptop en een kabel gaat dan wel weer zijn doel voorbij
en 3 ff off topic vrolijk pasen iedereen

Hans_18T schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 22:26:
Volgens mij bestaat er nog geen wifi waarmee je volledig je Gbit kunt dichttrekken.
Verwijderd
Waarom speciaal in Deventer?Dancis schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 22:53:
Zijn er mensen in Deventer die ook het opname pakket hebben?
Hoe gaat het opnemen? Zonder problemen
Opname pakket is overal gelijk hoor.
Maar het opname pakket werkt prima met een paar schoonheidsfoutjes.
Zo is serieopname nog niet mogelijk.
Kijken terwijl de opname nog bezig is gaat aan het begin nog niet, als de opname verder is wel.
Opname stoppen terwijl hij nog bezig is resulteert in een verwijderen van de opname.
Maar dat zijn dingen die vast nog wel verbeterd zullen worden.
Een live-uitzending stopzetten gaat prima, een live-uitzending terugspoelen gaat niet.
Toch moet het wel kunnen hoor. En dan nog: 866 Mbit via WiFi lijkt mij snel genoeg. Hou je tenminste nog wat bandbreedte over voor TV :-)Hans_18T schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 22:26:
Een kabel trekken en aansluiten om die laatste ca 100 Mbit erbij te halen zou voor mij al teveel moeite zijn eerlijk gezegd.
Citaat:
"In theorie is 802.11ac WiFi in staat om snelheden te halen tot ongeveer 7Gbps, verdeeld over acht 160MHz 256-QAM kanalen. Een dataoverdracht van 900 megabyte per seconde is waanzinnig snel, maar in de praktijk eigenlijk niet haalbaar. In plaats van de mogelijke acht kanalen, gebruikt u waarschijnlijk twee tot drie 160MHz kanalen, met als gevolg dat u maximale snelheden haalt tussen de 1.7Gbps en 2.5Gbps. Dit is nog altijd vele malen sneller dan de 802.11n standaard, die snelheden kan halen tot maximaal 600 Mbps"
Dat was het inderdaad, stom van mij zeg.Mr-D. schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 20:42:
nee geen last van heb je instellingen wel goed staan 16:9 bij breedbeeld of een zoomfunctie aanstaan ?
[...]

Ik begrijp dat je over WiFi nooit dezelfde latency en throughput als kabel gaat halen.
Maar als het om een benadering gaat, welke Access Point kan is dan het snelste?
Wat ik uit het geheel begrijp kan je per antenne ongeveer 433 Mbit/s halen (leest 433 / 2 -overhead) voor zover ik het zie is dat rond de 200 Mbit/s voor zowel TX als RX. Bij gebruik van meerdere antennes kan dit oplopen tot 433 x bijvoorbeeld 3 antennes, oftewel 1300 Mbit/s. Let wel dit werkt leuk op het platte land dus geen buren die eventueel gebruik maken van dezelfde frequentie. In de praktijk tref je eigenlijk geen of heel weinig clients aan die meer dan twee antennes ondersteunen. Daarbij komt nog dat veelal weinig "AP's" DFS ondersteunen. Oftewel de standaard is leuk maar in de praktijk beperkter dan je denkt.Barre73 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:18:
[...]
Citaat:
"In theorie is 802.11ac WiFi in staat om snelheden te halen tot ongeveer 7Gbps, verdeeld over acht 160MHz 256-QAM kanalen. Een dataoverdracht van 900 megabyte per seconde is waanzinnig snel, maar in de praktijk eigenlijk niet haalbaar. In plaats van de mogelijke acht kanalen, gebruikt u waarschijnlijk twee tot drie 160MHz kanalen, met als gevolg dat u maximale snelheden haalt tussen de 1.7Gbps en 2.5Gbps. Dit is nog altijd vele malen sneller dan de 802.11n standaard, die snelheden kan halen tot maximaal 600 Mbps"
Daar de meeste gebruikers blijven hangen in de 2.4 GHz band of in de lagere 5GHz band (lees geen DFS) zijn voor de tweakers onder ons nog "snelle" verbindingen haalbaar. Ik ben bang dat dit binnen een jaar of 3 zal veranderen.
Ik merk eigenlijk weinig verschil vwb latency hetzij draadloos hetzij via wifi. Zelf ben ik fan van de AVM1750.M-ThijZ schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:52:
Ik begrijp dat je over WiFi nooit dezelfde latency en throughput als kabel gaat halen.
Ook de 5 ghz. zal de komende jaren inderdaad vast wel drukker worden, naar mate de 'gewone' consumenten ook steeds meer apparatuur op 5 ghz. krijgen.
Echter, zelfs zonder de DFS kanalen zal 5 ghz nog altijd veel beter zijn dan de huidige 2,4 ghz. Voor zo ver ik weet, zeker bij Wireless AC, zijn er veel betere afspraken en algoritmen om bij gelijktijdig gebruik van hetzelfde kanaal meer effectieve throughput te behalen. En, hoe je het ook wendt of keert, 5 ghz. komt minder ver. Dat is in een huis met meerdere verdiepingen een nadeel, maar tegelijk is het ook een voordeel: Je hebt hoogstens nog interferentie van je directe buren. Maar veel minder van 2 huizen verder of over- of achterburen.
Maar verder: De door Hans aangeraden AVM Fritz!Repeater 1750e is inderdaad een heel goeie. Voor de duidelijkheid: Er staat 'repeater' in de naam, maar z'n UTP poort kan je ook prima als bedrade uplink richting een router of switch gebruiken en dan functioneert ie gewoon als een loss accesspoint. Eigenlijk zou hij helemaal perfect zijn geweest als ie ook technieken zoals "band steering" toe zou passen. Jammer genoeg doen nog te veel fabrikanten dat laatste alleen maar in 'enterprise-grade' spul. Grote uitzondering is een 'repeater' die KPN levert.
Echter, zelfs zonder de DFS kanalen zal 5 ghz nog altijd veel beter zijn dan de huidige 2,4 ghz. Voor zo ver ik weet, zeker bij Wireless AC, zijn er veel betere afspraken en algoritmen om bij gelijktijdig gebruik van hetzelfde kanaal meer effectieve throughput te behalen. En, hoe je het ook wendt of keert, 5 ghz. komt minder ver. Dat is in een huis met meerdere verdiepingen een nadeel, maar tegelijk is het ook een voordeel: Je hebt hoogstens nog interferentie van je directe buren. Maar veel minder van 2 huizen verder of over- of achterburen.
Maar verder: De door Hans aangeraden AVM Fritz!Repeater 1750e is inderdaad een heel goeie. Voor de duidelijkheid: Er staat 'repeater' in de naam, maar z'n UTP poort kan je ook prima als bedrade uplink richting een router of switch gebruiken en dan functioneert ie gewoon als een loss accesspoint. Eigenlijk zou hij helemaal perfect zijn geweest als ie ook technieken zoals "band steering" toe zou passen. Jammer genoeg doen nog te veel fabrikanten dat laatste alleen maar in 'enterprise-grade' spul. Grote uitzondering is een 'repeater' die KPN levert.
[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 29-03-2016 10:21 ]
Ik heb vanaf zaterdag tot en met vandaag geen internet gehad. Tweak heeft mij in een "Black hole" geplaatst omdat ik geddost werd.
Vrienden van mij gamen op een "server" die ik thuis host in Enschede (een Steam spelserver op mijn game pc). Zelf was ik in Amsterdam in het weekend. Zaterdag was een van mijn vrienden aan het streamen op Twitch en werd de spelserver geddost. Tweak heeft mij toen in een "black hole" geplaatst, om te zorgen dat ik geen overlast voor buren ben met mijn bandbreedte gebruik.
Ik had niet door dat dit gebeurde, omdat niemand thuis was tijdens het weekend en toen ik te horen kreeg dat de server er uit lag dacht dat het ergens anders aan zou kunnen liggen.
Maandag kwam een van mijn huisgenoten thuis en vertelde dat het internet er uit lag. Ik kwam later op de avond ook thuis en kreeg het ook niet werkend. Na het bellen met de Tweak helpdesk bleek dus dat we in een black hole waren geplaatst en de volgende dag terug moesten bellen om antwoord te krijgen van de technische staf, die ons weer uit de black hole moest halen.
Na vanmiddag gebeld te hebben, moest de technische staf beslissen wat er met mijn internet moest gebeuren. Na een aantal uur het internet weer aangezet. Wat ze hebben besloten is dat elke keer als ik geddost wordt, ik in de black hole wordt geplaatst en gaan kijken of ik er weer uit gehaald mag worden als ik de klantenservice bel, met als reden dat ik kennelijk een DDOS aanval uitlok elke keer als er gestreamd wordt. Mocht het vaker gebeuren dat ik geddost wordt, wordt mijn internetcontract met Tweak beëindigd. Momenteel zijn ze nog aan het bespreken hoe ze dit beleid in de toekomst gaan aanpakken.
Nu is mijn vraag: Wat vinden jullie hiervan? Mag Tweak mijn contract verbreken doordat andere mensen mij ddossen omdat ik een game server voor mij en mijn vrienden host?
Daarnaast worden de dagen zonder internet en tv niet vergoed.
Vrienden van mij gamen op een "server" die ik thuis host in Enschede (een Steam spelserver op mijn game pc). Zelf was ik in Amsterdam in het weekend. Zaterdag was een van mijn vrienden aan het streamen op Twitch en werd de spelserver geddost. Tweak heeft mij toen in een "black hole" geplaatst, om te zorgen dat ik geen overlast voor buren ben met mijn bandbreedte gebruik.
Ik had niet door dat dit gebeurde, omdat niemand thuis was tijdens het weekend en toen ik te horen kreeg dat de server er uit lag dacht dat het ergens anders aan zou kunnen liggen.
Maandag kwam een van mijn huisgenoten thuis en vertelde dat het internet er uit lag. Ik kwam later op de avond ook thuis en kreeg het ook niet werkend. Na het bellen met de Tweak helpdesk bleek dus dat we in een black hole waren geplaatst en de volgende dag terug moesten bellen om antwoord te krijgen van de technische staf, die ons weer uit de black hole moest halen.
Na vanmiddag gebeld te hebben, moest de technische staf beslissen wat er met mijn internet moest gebeuren. Na een aantal uur het internet weer aangezet. Wat ze hebben besloten is dat elke keer als ik geddost wordt, ik in de black hole wordt geplaatst en gaan kijken of ik er weer uit gehaald mag worden als ik de klantenservice bel, met als reden dat ik kennelijk een DDOS aanval uitlok elke keer als er gestreamd wordt. Mocht het vaker gebeuren dat ik geddost wordt, wordt mijn internetcontract met Tweak beëindigd. Momenteel zijn ze nog aan het bespreken hoe ze dit beleid in de toekomst gaan aanpakken.
Nu is mijn vraag: Wat vinden jullie hiervan? Mag Tweak mijn contract verbreken doordat andere mensen mij ddossen omdat ik een game server voor mij en mijn vrienden host?
Daarnaast worden de dagen zonder internet en tv niet vergoed.
Of het mag, weet ik niet. Dus daar vind ik niks over.
Of ik het wijs vind? Ja. Met elkaar, voor elkaar. Als het inderdaad uitlokkend is als je dergelijke activiteiten ontplooit en daar niet anders effectief tegen kan worden opgetreden, dan vind ik het een goede maatregel. Het is en blijft een consumenten-verbinding die Tweak levert.
Als je nou een zakelijk abonnement zou hebben, dan vind ik het een ander verhaal. Dan neem je ook meer gegarandeerde diensten af (die volgens mij trouwens meer downtime hebben dan Tweak gemiddeld, dus ik zou weer begrijpen als je Tweak voor zakelijk gebruikt.....AAAHHHH. Die paradoxen ...).
Maar, als het mij aan zou gaan, zou ik het zeker niet plezierig vinden. Dus ik zou wel mijn mogelijkheden checken, als ik jou was.
Of ik het wijs vind? Ja. Met elkaar, voor elkaar. Als het inderdaad uitlokkend is als je dergelijke activiteiten ontplooit en daar niet anders effectief tegen kan worden opgetreden, dan vind ik het een goede maatregel. Het is en blijft een consumenten-verbinding die Tweak levert.
Als je nou een zakelijk abonnement zou hebben, dan vind ik het een ander verhaal. Dan neem je ook meer gegarandeerde diensten af (die volgens mij trouwens meer downtime hebben dan Tweak gemiddeld, dus ik zou weer begrijpen als je Tweak voor zakelijk gebruikt.....AAAHHHH. Die paradoxen ...).
Maar, als het mij aan zou gaan, zou ik het zeker niet plezierig vinden. Dus ik zou wel mijn mogelijkheden checken, als ik jou was.
Klopt en als aanvulling in de algemene voorwaarden staat duidelijk dat ze niets vergoeden door downtime
Maar ik vind het wel weer kort door de bocht om te zeggen dat je uitnodigt om geddost te worden
Maar ik vind het wel weer kort door de bocht om te zeggen dat je uitnodigt om geddost te worden
Ik vermoed dat tweak kijkt naar het aantal connectie verzoeken per seconde. Als je "googled" op "DDOS aanval uitlokking hosting server" zie je soortgelijke meldingen bij andere providers.
In het verleden heb ik via NAT een poort open gehad voor mijn zoon die ook een "Steam game server Hostte" wel paste ik IP filtering toe, zodat niet de hele wereld bij mijn zoon zijn server kon komen. Ik weet niet of dat wat uit maakte maar ik heb er nooit last van gehad.
In het verleden heb ik via NAT een poort open gehad voor mijn zoon die ook een "Steam game server Hostte" wel paste ik IP filtering toe, zodat niet de hele wereld bij mijn zoon zijn server kon komen. Ik weet niet of dat wat uit maakte maar ik heb er nooit last van gehad.
[ Voor 0% gewijzigd door Hans_18T op 29-03-2016 21:32 . Reden: kleine correctie ]
Nice. Moet dat ding perse een wandcontactdoos gebruiken? Zou liever met een netsnoer de access point uit het zicht halen.eymey schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:18:
Laat ik het zo zeggen: De AVM 1750e en de stekker zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. een wandcontactdoos is dus wel de meest logische plek.
Maar als jij met een verlengsnoer en 1 of andere 'bevestigingsconstructie' een veilige electrische verbinding te bewerkstelligen: waarom niet?
Maar als jij met een verlengsnoer en 1 of andere 'bevestigingsconstructie' een veilige electrische verbinding te bewerkstelligen: waarom niet?
Zelf heb ik een tweetal "profielen" laten maken op het werk met daarop een enkelvoudig stopcontact, deze is verbonden via een stekker naar een reguliere verdeeldoos. het geheel staat rechtop in de hoek van de woon/zolder kamer boven op de kast. Nauwelijks zichtbaar en een optimale stralingshoek.
Ik vindt de houding van Tweak een beetje vreemd. Ik snap dat ze de rest van de gebruikers willen beschermen, maar een DDOS kan op elk IP adres gedaan worden. Ook ik heb regelmatig een DDOS voorbij zien komen (meestal ronde 300 of 600 Mbits maar ook enkele van meer dan 980 Mbits)Sander L schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:20:
Ik heb vanaf zaterdag tot en met vandaag geen internet gehad. Tweak heeft mij in een "Black hole" geplaatst omdat ik geddost werd.
Dit geheel zonder uitlokking. Stel je voor dat de verzekering je uit de verzekering gooit omdat je een inbraak uitlokt door ergens te wonen/je woning te gebruiken.
Meeste DDOS attacks die ik zie zijn SUDP attacks en deze zijn door Tweak goed te filteren volgens mij. Ze doen er beter aan om uit te zoeken wie de DDOS uitvoerde en dit aan de autoriteiten over te dragen.
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
Doen die daar daadwerkelijk wat mee dan?rjhilbrink schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:03:
en dit aan de autoriteiten over te dragen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Tsja, er zijn maar weinig mensen die constant die 600mbit gebruiken en ik kan me goed voorstellen dat zo een DDOS drukt op de bandbreedte van de rest. Dus ja, dat Tweak de handel dan blokkeert vind ik niet heel vreemd om eerlijk te zijn.
I am the great Cornholio!
In plaats van je in een zwart gat te gooien kunnen ze ook je IP aanpassen of je verbinding dicht knijpen.
Net zo effectief en iets minder rigoureus.
Het probleem is dat een derde partij streamt en gebruik maakt van mijn gameserver waarbij het IP op te zoeken is in de Steam serverlist. En daardoor dus mijn contract kan worden beëindigd.
Ik had al gevraagd of ze mijn IP kunnen veranderen, wat volgens Tweak niet mogelijk is, maar dit lost het probleem eigenlijk niet op. Als ik een ander IP heb zal dit ook gewoon weer in de serverlijst van steam te zien zijn. Daarnaast kan je naar mijn weten alleen het IP veranderen door het MAC adres van de modem te veranderen. Wel kan ik naar een VPN dienst gaan, maar dan kan ik niet gebruik maken van mijn fijne 1000/1000mbit connectie, of dan zou ik de server niet op mijn primaire computer moeten hosten.Fonta schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:34:
In plaats van je in een zwart gat te gooien kunnen ze ook je IP aanpassen of je verbinding dicht knijpen.
Tweak vroeg wel of ik wist wie er achter de DDOS zat, maar dat kan iedereen die de stream kijkt geweest zijn. Dit kan ook anoniem gebeuren. Ik denk dat de politie hier inderdaad ook niet veel aan gaat doen aangezien het een veel te kleine case is en kan je, dacht ik, DDOS aanvallen bestellen op websites waardoor het achterhalen van de dader moeilijk is.rjhilbrink schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:03:
[...]
Ze doen er beter aan om uit te zoeken wie de DDOS uitvoerde en dit aan de autoriteiten over te dragen.
Is het niet mogelijk om alleen Steam over VPN te laten lopen?Sander L schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:19:
Wel kan ik naar een VPN dienst gaan, maar dan kan ik niet gebruik maken van mijn fijne 1000/1000mbit connectie, of dan zou ik de server niet op mijn primaire computer moeten hosten.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Mijn verbinding stopt begin april en ik ben zeker niet voor 15 april aan de beurt kom dus 2 weken zonder diensten te zitten.delirium schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 17:24:
[...]
Exact! Deadlines die gemist worden kan iedereen gebeuren.
Maar maanden lang klanten vertellen dat 1 maart gehaald gaat worden terwijl intern al lang bekend had moeten zijn dat het niet gaat lukken is onprofessioneel.
@Jimp heel mooi dat er nu een nieuwbericht is, het voelt alleen bijna toevallig dat die er is gekomen na de berichten in deze topic.
Ik hoop dat jullie voorrang kunnen bieden aan de klanten die zonder internet zitten.
Eerst zijn de pop locaties niet op tijd klaar en nu hebben ze geen monteurs genoeg beschikbaar.
Vorige week was de melding nog dat alles nog op 31 maart opgeleverd zou zijn in Deventer.
uiteindelijk dus ruim anderhalve maand later als de planning.
En communiceren hebben ze bij Tweak nog nooit van gehoord.
Volgens mij is het advies nog altijd om je huidige verbinding pas op te zeggen zodra je nieuwe is opgeleverd. Vooraf je huidige blijft een niet al te slimme bezigheid omdat je, zoals je dus ziet, van teveel factoren afhankelijk bent om je gewenste deadline te halen.
In mijn ogen ben je dus dom bezig en vind ik diegenen redelijk naïef om de schuld bij Tweak neer te leggen.
In mijn ogen ben je dus dom bezig en vind ik diegenen redelijk naïef om de schuld bij Tweak neer te leggen.
[ Voor 17% gewijzigd door Quad op 30-03-2016 18:17 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
De meeste providers kennen een overstap service en speelt dit probleem helemaal niet.Quad schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:16:
Volgens mij is het advies nog altijd om je huidige verbinding pas op te zeggen zodra je nieuwe is opgeleverd. Vooraf je huidige blijft een niet al te slimme bezigheid omdat je, zoals je dus ziet, van teveel factoren afhankelijk bent om je gewenste deadline te halen.
Als je een gezin hebt te onderhouden is dubbele kosten erg veel geld.
En daarboven op komen ook nog administratie kosten en borg.
En dan is even € 130 extra van je rekening veel geld.
Tweak moet gewoon communiceren met zijn klanten als vorige week nog alles op de nieuwe vetraagde schema zit kan 3 werkdagen later niet ineens 15 dagen later zijn.
Tenzij je enige monteur ziek is.
[ Voor 19% gewijzigd door arjan.n op 30-03-2016 18:54 ]
Ik vind het bijzonder dat iedereen hier het gebrek aan communicatie van Tweak verdedigt met dat wij maar rekening moeten houden met het feit dat zij hun afspraken niet nakomen.
Dat lijkt me een kromme wereld, in mijn geval is het wrange dat ik meermaals zelf contact op heb genomen en dan elke keer gerustgesteld werd met het feit dat ze wel op tijd zouden gaan leveren.
2 weken geleden heb ik te horen gekregen dat ik de 31e (morgen) internet zou hebben. Ik had ook al een doos met alle hardware gekregen. Toen ik zaterdag nog niets gehoord had over wanneer een monteur langs zou komen, heb ik weer gebeld:
'Ja meneer, u had inderdaad gebeld moeten worden voor een afspraak. De monteur kan 5 april langskomen'.
Toen brak mijn klomp en heb ik zo rustig mogelijk mijn hele verhaal nog afgedraaid, na 15 minuten uitleggen dat ze hier echt niet mee weg gingen komen, kreeg ik de toezegging dat er donderdag dan een monteur langs zou komen (niet dat ik dan kan maar goed dan moet ik maar iets regelen).
Inmiddels was ik er zo klaar mee dat ik zelf alles aangesloten heb en sinds gisteren heb ik dus een werkende verbinding (huh?).
Als de monteur morgen komt kan hij hopelijk wat doen aan het feit dat ik geen gbit haal maar eerder 250 mbit (via cat6 op de router met een thunderbolt gbit adapter op een 2015 Mac Book Pro, curl van speedtest.tweak.nl/1000mb.bin met output naar /dev/null).
En het feit dat ze de nummerportering ook niet goed hebben gedaan.
Dat lijkt me een kromme wereld, in mijn geval is het wrange dat ik meermaals zelf contact op heb genomen en dan elke keer gerustgesteld werd met het feit dat ze wel op tijd zouden gaan leveren.
2 weken geleden heb ik te horen gekregen dat ik de 31e (morgen) internet zou hebben. Ik had ook al een doos met alle hardware gekregen. Toen ik zaterdag nog niets gehoord had over wanneer een monteur langs zou komen, heb ik weer gebeld:
'Ja meneer, u had inderdaad gebeld moeten worden voor een afspraak. De monteur kan 5 april langskomen'.
Toen brak mijn klomp en heb ik zo rustig mogelijk mijn hele verhaal nog afgedraaid, na 15 minuten uitleggen dat ze hier echt niet mee weg gingen komen, kreeg ik de toezegging dat er donderdag dan een monteur langs zou komen (niet dat ik dan kan maar goed dan moet ik maar iets regelen).
Inmiddels was ik er zo klaar mee dat ik zelf alles aangesloten heb en sinds gisteren heb ik dus een werkende verbinding (huh?).
Als de monteur morgen komt kan hij hopelijk wat doen aan het feit dat ik geen gbit haal maar eerder 250 mbit (via cat6 op de router met een thunderbolt gbit adapter op een 2015 Mac Book Pro, curl van speedtest.tweak.nl/1000mb.bin met output naar /dev/null).
Tweak levert helaas geen overstap service, geen idee waarom niet trouwens. Maar dan moet je dus wel redelijk betrouwbaar communiceren. Natuurlijk kan er wat misgaan, natuurlijk kunnen dingen uitlopen maar als ik de verhalen zo lees kan Tweak inderdaad wel wat beter communiceren. Heeft allemaal niet zoveel met "schuld" of "dom" te maken...[b][message=46346425,noline]In mijn ogen ben je dus dom bezig en vind ik diegenen redelijk naïef om de schuld bij Tweak neer te leggen.
Mijn voorstel was ook dat ze de hardware zouden opsturen en dat ik zelf een installatie zou doen.
Maar ook hier willen ze niet aan meewerken.
Maar ook hier willen ze niet aan meewerken.
letop je hebt wel kans det Tweak nu niet komt opdagen omdat ze een actieve verbinding zien dus houd dit even in de gaten (bij mij moeten ze nog steeds langskomen
)
delirium schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:52:
Ik vind het bijzonder dat nu wel ghb iedereen hier het gebrek aan communicatie van Tweak verdedigt met dat wij maar rekening moeten houden met het feit dat zij hun afspraken niet nakomen.
Ik haal via de speedtest van Tweak zelf ook niet hoger dan 20-25MB/s. Ik gebruik gewoon Speedtest.net. Ook hier kan niet iedere server 1Gbps aan, maar ik haal zelf vaak wel goede resultaten met Solcon's server in Dronten.delirium schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:52:
(via cat6 op de router met een thunderbolt gbit adapter op een 2015 Mac Book Pro, curl van speedtest.tweak.nl/1000mb.bin met output naar /dev/null).
Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"delirium schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:52:
Dus zodra de officiële opleverdatum is gepasseerd zal het glasvezelmodem automatisch werken? Over twee dagen loopt Vodafone af en de week erna zou tweak officieel in moeten gaan.
Dat is handig om te weten
(Die "installatie" stelt geen drol voor).
Dat is handig om te weten
[ Voor 24% gewijzigd door LED-Maniak op 30-03-2016 22:56 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Iemand last van langzamer internet momenteel?(Almere) Ik kom momenteel niet boven de 90mbps via Wireless terwijl ik normaal altijd minstens boven de 600 uit kom. Router reboot bood geen uitkomst en verder niets veranderd aan de instellingen
Test eerst eens met kabel
, wireless (op 2.4GHz) is bagger gezien de drukte. Kan zo zijn dat het op het ene moment goed werkt en het andere moment niet...
Oscar Wilde
Alsof de duvel er mee speelt, nu gaat ie weer als de brandweer haha, laatste twee uur niet dus... Wireless voor de MacBook is via 5ghz en kan met kabel helaas niet testen aangezien ik mijn ethernet adapter voor de MacBook op kantoor heb laten liggen. Toch maar weer meenemenRaven schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:12:
Test eerst eens met kabel, wireless (op 2.4GHz) is bagger gezien de drukte. Kan zo zijn dat het op het ene moment goed werkt en het andere moment niet...
Goed punt, ik zal het morgen eens proberen!
Zowieso word nummerportering nu lastig omdat deze pas gedaan word nadat de lijn opgeleverd is en je deze in gebruik hebt. Aangezien je oude abonnement al opgezegd is vrees ik dat het heel moeilijk gaat worden om je oude nummer mee te nemen. Er staat niet voor niets op de site van Tweak:delirium schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:52:
Ik vind het bijzonder dat iedereen hier het gebrek aan communicatie van Tweak verdedigt met dat wij maar rekening moeten houden met het feit dat zij hun afspraken niet nakomen.
De huidige operator moet niet opgezegd worden alvorens het proces rond de Nummerportering afgerond is. Indien het contract/de nummers vooraf opgezegd worden kunnen deze niet meer geporteerd worden en zijn ze verloren gegaan. Deze zijn dan niet meer terug te halen bij de betreffende partij.
Ahhh geen paars met groene stipjes en gele vierkantjes, jammer!
Ík heb meteen m'n keuze doorgegeven! Wel wil ik graag dat het morgen al wordt opgeleverd
Sinds gisteren is mijn glasvezel actief, helaas nog geen hardware geleverd (dat moet nog komen....)
Gelukje is dat de vorige bewoner ook glasvezel had, welliswaar andere aanbieder maar er hing al een Gigabit Genexis.
Momenteel mijn eigen router er achter hangen en haal gewoon netjes 970+ Mbit op zowel Download als Upload.
Nu dus alleen nog wachten tot de Sparql-box geleverd wordt en ik dus hopelijk ook TV kan kijken
Gelukje is dat de vorige bewoner ook glasvezel had, welliswaar andere aanbieder maar er hing al een Gigabit Genexis.
Momenteel mijn eigen router er achter hangen en haal gewoon netjes 970+ Mbit op zowel Download als Upload.
Nu dus alleen nog wachten tot de Sparql-box geleverd wordt en ik dus hopelijk ook TV kan kijken
Lachen, er komt zelfs een reactie als je je favorieten Fiber Color doorgeeft
Ik moet nog besluiten welke glasprovider ik wil. Goeie 1 april grappen helpen daar misschien wel bij.
"Vroeger" had je alleen glas groen en glas blauw bij Tweak. Nu dus veel meer keuze.
Wat ik me wel afvraag, aangezien dat laserlicht normaal gesproken niet buiten de fiber komt, kun je dat dan zien aan de kleur van je powerledje ofzo? Hoe moet ik anders controleren of ik wel de kleur krijg die ik heb doorgegeven?
Wat ik me wel afvraag, aangezien dat laserlicht normaal gesproken niet buiten de fiber komt, kun je dat dan zien aan de kleur van je powerledje ofzo? Hoe moet ik anders controleren of ik wel de kleur krijg die ik heb doorgegeven?
Vermoedelijk krijg je dan een mooi gekleurd hoesje om je fiber heen
Schijnt dat je een nieuw modem krijgt en hij in die kleur oplicht. Geruchten hoor!
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ik denk inderdaad dat je lampje ook die kleur oplicht. Hoe zou je het anders kunnen controleren?Alfie104 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:51:
"Vroeger" had je alleen glas groen en glas blauw bij Tweak. Nu dus veel meer keuze.
Verwijderd
Wil ik ook wel effe zien. Ik heb 'Indigo' besteld.eymey schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:43:
'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2016 16:35 ]
Mijn aansluiting wordt volgende week woensdag opgeleverd, ik ben alleen bang dat ik na morgen geen mogelijkheid meer heb om de kleur door te geveneymey schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:43:
Mijn aansluiting zou 15 april opgeleverd moeten worden, ben benieuwd!
Het is in mijn nieuwe woning, er is nog nooit een glasvezelverbinding geweest (huis is van 2006) dus ik zal de eerste zijn die het glazen kabeltje zal gebruiken.
zo ik heb ouderwets Groen besteld vond ik wel zo makkelijk
edit:
overigens wel hun postcode en huisnr ingevuld
edit:
overigens wel hun postcode en huisnr ingevuld

[ Voor 36% gewijzigd door Mr-D. op 31-03-2016 19:17 ]
Net het bericht gehad dat groen uitverkocht is, of ik een andere kleur op wil gevenMr-D. schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:04:
zo ik heb ouderwets Groen besteld vond ik wel zo makkelijk
edit:
overigens wel hun postcode en huisnr ingevuld![]()
Ik gok dat die ook uitverkocht is.Fonta schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:47:
Blauw is toch veel mooier.
Verwijderd
't Is een erg doorzichtige 1-april grap, maar je kunt zeggen wat je wilt, hij is wel geslaagd, gezien al de reacties 
oh ja, ik wil graag pimpelpaars met een donderwolkje.
oh ja, ik wil graag pimpelpaars met een donderwolkje.
De kleur Indigo was niet meer leverbaar dus voor de oranje kleur gekozen.
En alweer een reactie terug!Hoi Jay,
Dan ga ik voor de oranje optie! Zeker met de naderende koningsdag tegen het einde van april. Zo zijn we optimaal voorbereid om de hele dag het koningshuis te volgen, oranje getinte berichten te Twitteren en te posten op Facebook en hoef ik mijn kapsel niet te verven met die vervelende verf wat je er nauwelijks meer eruit krijgt..
Graag hoor ik of de levering mogelijk is voor koningsdag op 27 april aanstaande.
Koninklijke groeten, hoogachtend,
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw bericht, een goede tweede keuze! Met een oranje internetverbinding bent u inderdaad helemaal voorzien van de oranje tinten voor koningsdag, wat verloopt er immers tegenwoordig niet meer via internet? Wij zullen onze uiterste best doen om levering voor 27 april mogelijk te maken, het ziet er vooralsnog uit dat dit mogelijk is.
Met vriendelijke groet,
Bram
Tweak servicedesk

[ Voor 30% gewijzigd door Quad op 01-04-2016 10:23 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ha, de kleur "Indigo" had ik natuurlijk al ingepikt:
Antwoord was trouwens van gisteren.... "morgen" slaat dus op vandaagBeste Trouwe Klant,
Wat ontzettend leuk dat je meedoet aan onze nieuwe actie. En wat een leuke keuze, Indigo laat zien dat jij je niet zomaar gek laat maken. Dat blijkt ook uit je keuze om de wijziging al morgen in te laten gaan. We gaan voor je aan de slag!
Met dit antwoord hoop ik je voldoende van dienst te zijn. Heb je toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.
Met vriendelijke groet,
Randal
w: www.tweak.nl
t: 0900-tweakhd / 0900-8932543
e: info@tweak.nl
Verwijderd
Ha, niet alleen jij. Die heb ik ook gekozen.eymey schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:36:
Ha, de kleur "Indigo" had ik natuurlijk al ingepikt..
'Morgen' is ook hier vandaag.Bedankt voor uw interesse in ons Fiber color pakket. Wat leuk om te horen dat u interesse heeft in ons Fiber color pakker Indigo. Het kost natuurlijk wel even wat tijd voordat we dit allemaal in gang kunnen zetten. Morgen zullen wij naar alle klanten verdere informatie versturen omtrent de lazer aansluiting in uw wijkcentrale.
Wij zullen uw voorkeurskleur in ons systeem doorvoeren zodat u de juiste karakteristieke kleur spoedig in huis zult ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Kasper
Ook gewoon het hebben over een "lazer" aansluiting he
Verwijderd
Ja, dat zag ik ook meteen. Ik ben wel benieuwd naar die zogenaamde
"informatie omtrent de 'lazer' aansluiting in uw wijkcentrale" vandaag.
Als er nog iets komt. Iets van '1 april, gefopt' of zoiets misschien.
"informatie omtrent de 'lazer' aansluiting in uw wijkcentrale" vandaag.
Als er nog iets komt. Iets van '1 april, gefopt' of zoiets misschien.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2016 19:33 ]
Gisteravond door Tweak gebeld, met de vraag wanneer de monteur langs mocht komen.
Heb vriendelijk verzocht om hunzelf de moeite te besparen en dat ik het zelf wel aansluit.
Lijn zou gewoon aan gaan de 15e, dus dat is een beetje aansluitwerk en gaan.
Ben benieuwd!
Heb vriendelijk verzocht om hunzelf de moeite te besparen en dat ik het zelf wel aansluit.
Ben benieuwd!
Verwijderd
Ik zit volgens verschillende speedtesten in Almere met mijn Gigabit verbinding,
terwijl ik toch echt in Leeuwarden woon. Kan dit niet anders Tweak?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2016 18:50 ]
Het is inderdaad niet heel moeilijk aan te sluiten, maar kijk even hoe het zit met verantwoordelijkheid.Zorian schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:39:
Gisteravond door Tweak gebeld, met de vraag wanneer de monteur langs mocht komen.
Ben benieuwd!
Als ik een bepaald kabeltje of plugje hier zou slopen kon de Tweak-monteur het zelf ook niet oplossen omdat er dan zo'n cruciaal ding kapot was en de netwerkbeheerder (of bedrijfsding wat iig boven Tweak zit, etc) eerst weer de aansluiting zou moeten komen repareren...
Gelukkig was de monteur hier 2 uur na een telefoontje naar Tweak op vrijdagmiddag
Bambu Lab P1S Combo
Fiber Nederland heeft op haar YouTube kanaal hele duidelijke instructiefilmpjes staan over het hoe te plaatsen van de NT op de FTU. Voor elk type FTU.
Check dat even zodat je zeker weet dat je niks vergeet. Laatste deel van de filmpjes is niet van toepassing voor Tweak abonnees uiteraard (aansluiten router etc)
Check dat even zodat je zeker weet dat je niks vergeet. Laatste deel van de filmpjes is niet van toepassing voor Tweak abonnees uiteraard (aansluiten router etc)
Nja, mijn huidige glasvezel heb ik ook geïnstalleerd en dat was inclusief plaatsen van de FTU.MacorgaZ schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:56:
[...]
Het is inderdaad niet heel moeilijk aan te sluiten, maar kijk even hoe het zit met verantwoordelijkheid.
Als ik een bepaald kabeltje of plugje hier zou slopen kon de Tweak-monteur het zelf ook niet oplossen omdat er dan zo'n cruciaal ding kapot was en de netwerkbeheerder (of bedrijfsding wat iig boven Tweak zit, etc) eerst weer de aansluiting zou moeten komen repareren...
Gelukkig was de monteur hier 2 uur na een telefoontje naar Tweak op vrijdagmiddag
Stelde allemaal niets voor, maar slopen = kopen lijkt me wel zo redelijk.
Ik doe al bijna 5 jaar een ICT/netwerkbeheer opleiding dus als dit me niet lukt mag ik me wel gaan schamen.
Verwijderd
Dus tweak heeft veel tijd om over een 1 april grap te communiceren maar vindt het dus niet nuttig die tijd te besteden om hun klanten goed en betrouwbaar te informeren over oplever data. Weer een van de vele tekenen van amateurisme van tweak die je hier op het Forum leest.
Check dit even in ripe:Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:49:
Ik zit volgens verschillende speedtesten in Almere met mijn Gigabit verbinding,
Zou je graag hierin graag je eigen huisadres willen zien? Van mij mag je.. maar denk niet dat Tweak dat voor je gaat regelenaddress: Cambrium B.V.
address: Stationsplein 5
address: 1315 KS Almere
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Ja, want even een paar snelle replies bij elkaar knutselen kost ook echt enorm veel tijd.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:53:
Dus tweak heeft veel tijd om over een 1 april grap te communiceren maar vindt het dus niet nuttig die tijd te besteden om hun klanten goed en betrouwbaar te informeren over oplever data. Weer een van de vele tekenen van amateurisme van tweak die je hier op het Forum leest.
[ Voor 5% gewijzigd door Centurius op 02-04-2016 02:09 ]
Beetje slordig dat er als adres nog stationsplein staat terwijl ze alweer een tijd op randstad 22-57 zitten.nescafe schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:57:
[...]
Check dit even in ripe:
https://apps.db.ripe.net/...searchtext=82.197.223.226
[...]
Zou je graag hierin graag je eigen huisadres willen zien? Van mij mag je.. maar denk niet dat Tweak dat voor je gaat regelen
Verwijderd
Een kopie van een brief sturen waarin een schriftelijke installatie afspraak wordt gewijzigd wordt kost ook enorm veel tijd!Centurius schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 02:01:
[...]
Ja, want even een paar snelle replies bij elkaar knutselen kost ook echt enorm veel tijd.
Tenzij je die wijzigingsbrief nooit gestuurd hebt!
Verwijderd
Nou nee, dat hoeft nou ook weer niet.nescafe schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:57:
[...]
Check dit even in ripe:
[...]
Zou je graag hierin graag je eigen huisadres willen zien? Van mij mag je.. maar denk niet dat Tweak dat voor je gaat regelen
die ik als back-up heb plaatst me wel in Leeuwarden als ik dan een speedtest doe.
Maakt verder ook niet heel veel uit. Viel me gewoon op tijdens het testen.
Als ik op de site die jij noemt trouwens mijn IP adres van Tweak op glasvezel op zoek staat daar o.a.:
'netname: NL-CAMBRIUM
remarks: INFRA-AW
descr: Cambrium BV
descr: BBNed ADSL lines'
Bij een reverse lookup heb ik ook al een 8*-***-**-82.dsl.cambrium.nl adres.
En verder op die site zit ik daar volgens Geolocation dan niet in Almere maar in Enschede.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2016 20:14 ]
Het verschilt echt heel erg waar websites je plaatsen. Het hangt er ook net van af waar ze hun database met geo-IP informatie vandaan halen, hoe vaak ze hem updaten en uit welke 'kolom' ze dan je plaatsnaam halen.
Ik zit ook in een IP blok dat in het verleden voor verbindingen via BBNED DSL verbindingen gebruikt is
.
Ik kan me wel voorstellen dat ze, door de explosieve groei van glasvezel aansluitingen, heel erg hebben moeten schuiven met de voor hun beschikbare IPV4 blokken. Het kan ook een kwestie van tijd zijn, tot de verdeling van de IPv4 blokken over de regio's wat gestabiliseerd is, dat ze alsnog de gegevens in RIPE en reverse DNS veranderingen doorvoeren
.
Overigens neem ik daarbij wel aan dat ze inderdaad blokken per regio/stad verdelen (en routeren). Bij KPN ITNS was dat in ieder geval zo.
Bij providers die met PPPoE of PPPoA verbindingen werken zie je overigens vaak dat alle IP adressen zich gewoon in de plaats lijken te bevinden waar de provider-kant van de tunnel zich bevindt.
Ik zit ook in een IP blok dat in het verleden voor verbindingen via BBNED DSL verbindingen gebruikt is
Ik kan me wel voorstellen dat ze, door de explosieve groei van glasvezel aansluitingen, heel erg hebben moeten schuiven met de voor hun beschikbare IPV4 blokken. Het kan ook een kwestie van tijd zijn, tot de verdeling van de IPv4 blokken over de regio's wat gestabiliseerd is, dat ze alsnog de gegevens in RIPE en reverse DNS veranderingen doorvoeren
Overigens neem ik daarbij wel aan dat ze inderdaad blokken per regio/stad verdelen (en routeren). Bij KPN ITNS was dat in ieder geval zo.
Bij providers die met PPPoE of PPPoA verbindingen werken zie je overigens vaak dat alle IP adressen zich gewoon in de plaats lijken te bevinden waar de provider-kant van de tunnel zich bevindt.
[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 02-04-2016 12:28 ]
Moet je weer zeuren, je was toch weg bij Tweak?Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:53:
Verwijderd
Ik bevestig alleen maar dat tweak slecht communiceert en blijkbaar al 2 jaar lang de moeite niet heeft genomen hier wat aan te doen! Als tweak net zo goed communiceert met zijn leveranciers als klanten wordt meteen duidelijk waarom ze geen overstap Service hebben want dan moet je opeens communiceren en afspraken maken met anderen.Arjantje72 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:26:
[...]
Moet je weer zeuren, je was toch weg bij Tweak?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Dit topic is gesloten.