Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
LED-Maniak schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:10:
Ja dat snap ik, alleen hangt de originele NT er dus al met fibers er aan. Bij vodafone hebben ze de bovenkant er af gehaald en een fiber doorgetrokken naar hun modem. Het zou mooi zijn als ze de oude van de muur trekken en vervangen door de nieuwe in plaats van de nieuwe er naast te plaatsen. Scheelt weer een kastje.

Ik had een dummy, hier is de bovenkant van afgehaald en vervangen voor een met elektronica, toen ben ik weer geswitcht en hebben ze het kastje open gelaten en er een fiber uit geleid.
Je zou van Tweak dezelfde NT (met electronica) moeten hebben gekregen als je had voordat je naar Vodafone ging. Misschien met 1 UTP poort in plaats van vier maar verder niet. Heb je een andere, dan heb je de verkeerde.
Tweak monteur zou de goede bij zich kunnen hebben als dat nodig is.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:41
Ik had origineel deze hangen met elektronica:
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/3/2691/4327160597_e209305bf0_b.jpg

Die is er uit gehaald door guideon en heb ik nog ergens liggen.

Via de post heb ik deze bovenkant gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTKlP5LAbNjNkL4U0ZY90hDZRIpdF0sEOvuSFtLx7scApUoghJU

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
LED-Maniak schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:09:
Ik had origineel deze hangen met elektronica:
[afbeelding]

Die is er uit gehaald door guideon en heb ik nog ergens liggen.

Via de post heb ik deze bovenkant gekregen:
[afbeelding]
Inderdaad de verkeerde. Jij hebt een Genexis NT voor een UFTU gekregen. En je had een Genexis NT voor een FXP100 moeten krijgen.
Voor de zekerheid even bellen zodat je de goede krijgt of de monteur de goede meeneemt.
Je grondplaat wordt niet vervangen door Reggefiber of Tweak. Dat gebeurt alleen bij nog oudere FTU's.

[ Voor 43% gewijzigd door Barre73 op 13-03-2016 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Vandaag weer dat de tv vast slaat en vervolgens een aantal zenders die het niet doet. Alleen een reset van de sparqlbox EN het modem verhelpen dit probleem? Meer mensen bekend mee ( RTL8 sloeg vast, kon doorzappen maar een aantal zenders deden het niet en anderen wel)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefxx schreef op zondag 13 maart 2016 @ 13:05:
[...]

Kun je wat precies zijn in de locatie? Ik weet dat deze er is: ftp://service.avm.de/Beta/FRITZ!Box_7490/english/, dat is 6.36 beta maar die kan nog geen hogere up/downstream aan. Op ftp://ftp.avm.de kan ik verder geen beta's vinden voor de 7490...
Die jij aanwijst bedoelde ik.

Maar ik zie nu inderdaad ook dat de velden voor up- en downstream gereset zijn naar 999999 |:( . Ik kan ze echter wel hoger invullen en submitten. Dat kon bij 6.30 zelfs niet. Vandaar dat ik dacht dat het was opgelost :')

Evengoed heb ik wel het idee dat alles nu net wat beter presteert, ook qua routing.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:53
eymey schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:51:
[...]Maar ik zie nu inderdaad ook dat de velden voor up- en downstream gereset zijn naar 999999 |:( . Ik kan ze echter wel hoger invullen en submitten. Dat kon bij 6.30 zelfs niet. Vandaar dat ik dacht dat het was opgelost :')

Evengoed heb ik wel het idee dat alles nu net wat beter presteert, ook qua routing.
ha, ja daar was ik ook een paar keer ingetrapt. Alles boven de 1000000 zet gewoon de vorige waardes terug.

Ik heb vanaf dat ik Tweak heb al deze versie, dus ik heb geen vergelijk met de vorige official release 6.30. Maar het werkt inderdaad best soepel, al mis ik de laatste paar tientallen Mbit/s. Verder heb ik geen enkele reden tot klagen, ben wel happy zoals het nu werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 09:42:
[...]

Drummie,

Heb de draytek ingesteld zoals jij het hebt gedaan , echter werkt bij mij hbo ondemand niet en opnames niet, wissel ik weer naar de zyxel werkt alles wel, waar kan dit aanliggen aangezien tv gewoon goed en snel werkt via de draytek 2925
Da's vreemd....ik heb tot nu toe alles werkend, inclusief on demand.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-09 14:42
nee dit herken ik niet geen probs in almere buiten
MetaFrame schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:42:
Vandaag weer dat de tv vast slaat en vervolgens een aantal zenders die het niet doet. Alleen een reset van de sparqlbox EN het modem verhelpen dit probleem? Meer mensen bekend mee ( RTL8 sloeg vast, kon doorzappen maar een aantal zenders deden het niet en anderen wel)

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:03:
[...]

Da's vreemd....ik heb tot nu toe alles werkend, inclusief on demand.....
Welke versie firmware draai jij op je draytek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MetaFrame schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:42:
Hier ook ff last van gehad rond 19:35, liep na een aantal minuten daarna weer gewoon door (RTL4 rest niet geprobeerd). (dus geen reset Zyxel, Almere stad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefxx schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:59:
[...]

ha, ja daar was ik ook een paar keer ingetrapt. Alles boven de 1000000 zet gewoon de vorige waardes terug.

Ik heb vanaf dat ik Tweak heb al deze versie, dus ik heb geen vergelijk met de vorige official release 6.30. Maar het werkt inderdaad best soepel, al mis ik de laatste paar tientallen Mbit/s. Verder heb ik geen enkele reden tot klagen, ben wel happy zoals het nu werkt :)
Ja, ik vind het voorlopig ook wel best zo. Hoewel ik wel een beetje teleurgesteld ben dat die nieuwe frisse interface van AVM niet veel meer lijkt in te houden dan wat stylesheet en html aanpassingen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hans_18T schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:13:
[...]

Hier ook ff last van gehad rond 19:35, liep na een aantal minuten daarna weer gewoon door (RTL4 rest niet geprobeerd). (dus geen reset Zyxel, Almere stad)
Ah gelukkig, dan ligt het dus niet aan mijn config :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er gisteravond (in Leeuwarden) ook even last van. Tijdens Eredivisie kijken op NPO 1 stopte ie even.
En toen deden de eerste paar zenders het niet. De stream leek wel door te lopen als ik naar de Zyxel keek.
Toen ik zapte naar Discovery bleek die het wel gewoon te doen. Maar goed, duurde maar een paar minuten.
Toen deden alle zenders het weer. Niks hoeven herstarten deze keer. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04 16:53
Er was een wat bredere storing: http://www.totaaltv.nl/nieuws/22555/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aah, vandaar:
"Klanten van vrijwel alle tv-aanbieders in Nederland hebben het zondagavond korte tijd zonder veel tv-zenders moeten doen. Door de storing waren onder meer de NPO- en RTL-zenders niet te zien."...
..."Problemen met het aanvoersignaal vanuit de Mediagateway in Hilversum was de oorzaak van de tijdelijke uitval van tv-zenders bij aanbieders."
Het lag dus niet aan iets bij Tweak/ Sparql. :D

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, dit was dus rond 19:30 ?

We waren toen nog niet TV aan het kijken, dus qua TV hebben we het niet gemerkt.

Maar we hadden nog wel radio aan staan via FM en op de NPO radiozenders werd het ook tijdelijk 'stil'. Dus er was nog wel modulatie vanuit het FM headend van Ziggo, maar geen audio.

Moet dus echt flinke storing geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Barre73 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:33:
[...]

Inderdaad de verkeerde. Jij hebt een Genexis NT voor een UFTU gekregen. En je had een Genexis NT voor een FXP100 moeten krijgen.
Voor de zekerheid even bellen zodat je de goede krijgt of de monteur de goede meeneemt.
Je grondplaat wordt niet vervangen door Reggefiber of Tweak. Dat gebeurt alleen bij nog oudere FTU's.
Net al een reactie terug van tweak.

In de administratie van Reggefiber staat dat ik een UFTU aansluiting heb. Doet mij denken aan de ellende die ik in het verleden had om überhaupt glas te krijgen :') .

Ze gaan nu dus de grondplaat vervangen voor een UFTU... :F

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
LED-Maniak schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:23:
[...]

Net al een reactie terug van tweak.

In de administratie van Reggefiber staat dat ik een UFTU aansluiting heb. Doet mij denken aan de ellende die ik in het verleden had om überhaupt glas te krijgen :') .

Ze gaan nu dus de grondplaat vervangen voor een UFTU... :F
Dus wel een monteur van Reggefiber op bezoek. Maar dit is wel vreemd aangezien het logischer lijkt dat Reggefiber haar administratie aanpast. Jouw FTU is verder prima. Er zijn honderdduizenden huishoudens met die FTU.
Zou je je PC en huisnr eens willen PM-en? Dan ga ik eens kijken of Tweak dat goed heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03:35
Ik heb hier overigens ook een UFTU hangen hoor.. Heb ook geen FXP100

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Csotranme schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:57:
Ik heb hier overigens ook een UFTU hangen hoor.. Heb ook geen FXP100
Ik heb het probleem dus andersom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:48

Quad

Doof

Hier ligt het netwerk sinds vanochtend plat, ik verwacht dat dit zo straks wel wordt verholpen nu de monteur er is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ik had de sport van NPO1 opgenomen en toen ik het wilde afspelen had ik alleen maar zwart beeld.
Dat verklaard het dus :)
Heb de opname al verwijderd, de andere opnames zijn goed (op een andere tijd opgenomen)
Ik was al bang dat we hier ook de KPN problemen met opnames kregen.
Daar kon je geen opname bekijken in het weekend of 's avonds, als het druk was kreeg je de melding U dient te wachten tot het filmpje geladen is..... (je kon wachten tot je een ons weegde...)
Dat was dus ook de reden dat ik bij de KPN ben weggegaan (2 jaar geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou? Als het rond 19:30 begon zou dat kunnen. Maar het heeft alles met elkaar maar 5 tot 10 minuten
geduurd, dus de rest van de opname had nog wel afgespeeld moeten kunnen worden. :)
Je kunt eventueel de SD versie nog wel bij Uitzending Gemist terug kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Monteur heeft de Zyxel geval hier dus opgehangen helaas.. De Draytek 2820 kon hem voorlopig niet ff vervangen.
Ik heb dus een 2860 meegenomen van werk, daar werkte hij prima op als gateway alleen telefonie kwam niet op gang op de Zyxel.

De register knop werkt ook niet dus het ding is ook niet te registreren.
Voor enkel internet en telefonie vind ik dit wel een hoop gedonder.

Internet -> Draytek 2860 (voor internet op vlan 34) -> Zyxel (enkel telefonie)

Dat is situatie wat ik wil maar niet wil werken.

En dit is ook een leuke:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5167472264.png

Ik heb 50/50 voor nu nog.

Even wezen doorstoeien, ik heb nu de situatie werkend zoals ik graag wil hebben! De Draytek functioneert als router en de Zyxel als VoIP centrale.

Internet -> Draytek (routing) -> Zyxel (telefonie).
Lekker hoor!

Ook ff gebeld mbt mijn Gigabit verbinding, ik was niet overgezet vandaag, foutje monteur wss. Morgenochtend moet het dan gebeuren. :)

Upload met de Draytek is wel hoger als met de Zyxel. :+

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5167614920.png

[ Voor 43% gewijzigd door Quad op 14-03-2016 20:53 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delirium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 13:34
Zijn er hier nog meer mensen die wachten op hun aansluiting in Deventer?
Persoonlijk ben ik inmiddels behoorlijk geërgerd gezien:
1. Ze 2 weken na 1 maart nog geen verbinding opgeleverd hebben.
2. Ze mij niet kunnen aangeven wanneer ze wel kunnen opleveren.
3. Sinds december ik 5x contact met ze heb gehad om te vragen wanneer ze opleveren en telkens zeiden ze 1 maart, tot de laatste keer (5 maart).
4. Ze nog steeds niet van informatie voorzien over Deventer maar de marketing voor de uitrol in andere steden gewoon vrolijk doorgaat.
5. Ze me beloofd hebben contact met mij op te nemen en mij op de hoogte te houden en dat gebeurt ook niet.

Het leek me een leuke partij, beetje 'van techneuten voor techneuten' maar ik ben die romantische gedachte inmiddels aan het kwijt raken.

Omdat Tweak geen overstapservice bied heb ik zelf mijn internet opgezegd per 6 maart (waarom dubbel betalen, er was me 4x gezegd dat ik echt per 1 maart Tweak zou hebben). Nu zit ik een week zonder internet en TV en niemand die me kan vertellen wanneer het wel gefixt is.

Is hier toevallig iemand van Tweak die me wel meer info kan verschaffen?

[ Voor 3% gewijzigd door delirium op 14-03-2016 21:57 . Reden: taalfixes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Volgens mij hebben ze altijd gezegd dat ze erop mikken om 1 maart te proberen te halen maar geen garantie dat het haalbaar was.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strepsil
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-07 21:18
Nou ik kan mij wel een beetje vinden in het bericht van delirium. Ik woon ook in Deventer en heb ook al een paar keer contact gehad met de servicedesk en ook mij gaven ze aan 1 maart. Een keer later kreeg ik als reactie dat de postcode check op de website 1 maart aan gaf, dat vond ik ook wel een mooie reactie, gelukkig kon ik er wel om lachen.

Ik heb die romantische gedachte van delirium gelukkig nooit gehad, maar je kan wel merken dat communicatie niet het sterkste punt van Tweak is.

Gelukkig heb ik mijn Ziggo abo nog niet opgezegt, al is dat doffe ellende, ik heb nu nog een soort van werkende verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:06:
Nou? Als het rond 19:30 begon zou dat kunnen. Maar het heeft alles met elkaar maar 5 tot 10 minuten
geduurd, dus de rest van de opname had nog wel afgespeeld moeten kunnen worden. :)
Je kunt eventueel de SD versie nog wel bij Uitzending Gemist terug kijken.
Dankje jeroen
Dat had ik al gedaan.
Nog iets wat vreemd is:
Als je midden in een uitzending zit en je wilt die opnemen, dan neemt ie het op vanaf het begin
Dat deed Ziggo ook, kan handig zijn soms niet :)
Maar hier kun je dus niet alvast beginnen met kijken zolang de opname nog loopt, althans die mogelijkheid heb ik nog niet gevonden. Zelfs de opname stoppen als het programma al afgelopen is, maar hij nog de reclame erachteraan opneemt kan ook niet want dan ben je gelijk de hele opname kwijt.
Of ik ben onnozel (ik waarschuw je als je ja zegt ) :) Of het opname programma is nog niet dat wat het moet zijn.
Afijn, altijd nog beter dan Ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikke ook, maar alleen voor die gemiste minuten. Bleek dat ik weinig gemist had. :D

Ik zal maar geen 'ja' zeggen hè. 8)
Nee hoor, opnames weet ik niks van. Dat heb ik er niet bij in mijn pakket. Ik kan alleen
live tv pauzeren. Dus daar mag iemand anders die er iets over weet wat over zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 09:56
Hier net zo, Deventenaar die ook zit te wachten op zijn aansluiting...
"Helaas" voor mij is dat te samen gegaan met een verhuizing waardoor ik nu helemaal geen internet verbinding heb totdat Tweak de oplevering doet.
Ook bij mij is het een paar keer "mis" gegaan met de communicatie en werd er steeds een verkeerde datum genoemd wanneer ik belde wanneer er geleverd zou gaan worden.

Nu is het dus afwachten tot ze overgaan tot opleveren/aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strepsil
Natrixz, dat had ik ook, maar na onderzoek bleek Ziggo de enige aanbieder te zijn die maandelijks opzegbaar is vanaf dag 1. Natuurlijk moet je dan geen aanbieding nemen ofzo. Dan zit je aan een jaar vast natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
delirium schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:54:
Zijn er hier nog meer mensen die wachten op hun aansluiting in Deventer?
Ja zit hier ook op Tweak te wachten.
Mijn huidige abonnement bij Vodafone stopt op 4 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
Meer mensen die niks kunnen binnen halen met news.tweak.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:53
Zojuist antwoord ontvangen van de Reclame Code Commisie op mijn Ziggo klacht:
Geachte **********,

Wij ontvingen van u de klachten, bij u bekend onder het bovenvermeld dossiernummer naar aanleiding van onze reclamecampagne rondom Max Verstappen voor onze internetdiensten. De klachten hebben min of meer dezelfde strekking en ik zal deze daarom gezamenlijk behandelen.

In de campagne wordt gesproken van het snelste internet en internet dat 3 x sneller is. Zoals in uit de verschillende klachten wordt geconcludeerd richt deze campagne zich op internet via ADSL nog altijd het meest gebruikte internet naast kabel. In vergelijking met ADSL kloppen de claims van de Ziggo. Ziggo
biedt inmiddels internet snelheden tot 200 Mbit/s en dat is meer de drie maal sneller dan het snelste ADSL.

De kern van de klachten is dat deze bewering niet op gaat ten aanzien van sommige glasvezelaanbieders. Ziggo erkent dat voor bepaalde lokale glasvezelaanbieders deze vergelijking niet opgaat en heeft inmiddels al haar campagnes daarop aangepast zodat duidelijk wordt dat het om een vergelijking met ADSL gaat en in haar claims niet uitsluit dat er aanbieders zijn die sneller internet aanbieden. Ook is nogmaals aandacht besteed aan de duidelijkheid en leesbaarheid van de getoonde disclaimers.

Ziggo gaat ervan uit dat zij hiermee de bezwaren van de verschillende klagers heeft weggenomen.

Met vriendelijke groet,

Expert Legal Counsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
TweakNL: Wij hebben een stroomstoring op ons kantoor, er komt geen stroom meer binnen. Daarom zijn wij tijdelijk onbereikbaar. Excuses vh ongemak.
https://twitter.com/tweaknl/status/709692556934828032

TweakNL: Door de stroomstoring zijn ook nieuwsgroepen helaas tijdelijk onbereikbaar.
https://twitter.com/tweaknl/status/709701414243733504

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVNetwork
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-08 16:31
Natrixz schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:52:
Hier net zo, Deventenaar die ook zit te wachten op zijn aansluiting...
"Helaas" voor mij is dat te samen gegaan met een verhuizing waardoor ik nu helemaal geen internet verbinding heb totdat Tweak de oplevering doet.
Ook bij mij is het een paar keer "mis" gegaan met de communicatie en werd er steeds een verkeerde datum genoemd wanneer ik belde wanneer er geleverd zou gaan worden.

Nu is het dus afwachten tot ze overgaan tot opleveren/aansluiten...
Hier hetzelfde. Sinds 1 februari de sleutels van mijn nieuwe huis, na contact met de helpdesk die rustig lacherig vertelde dat ze 1 maart makkelijk gingen halen, besloten direct voor Tweak te kiezen. Een maandje (en als het aan de helpdesk lag, korter) zonder internet, nou dat moet toch lukken..

11 februari Wierden en Haaksbergen, leuk persberichtje nou prima, daarna, stilte. Show-off gedrag over 10gbit aansluitingen en een permanent aanbod van de 365 dagen actie.. Makkelijk beloven als je niet kunt leveren :)

Totaal geen reactie, nieuwsbericht, update of communicatie van welke soort dan ook. Ruim 2 weken na de opleverdatum geen enkel bericht. Ondertussen heb ik mijn TV geannuleerd en ben deze elders gaan afnemen.

Ben benieuwd of er één dezer dagen wellicht een bericht uitkomt dat ze toch afzien van een eigen aanbod in Deventer.

[ Voor 1% gewijzigd door RVNetwork op 15-03-2016 15:59 . Reden: Leesbaarheid - *dagen-wegen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03:35
Jimp schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:03:
TweakNL: Wij hebben een stroomstoring op ons kantoor, er komt geen stroom meer binnen. Daarom zijn wij tijdelijk onbereikbaar. Excuses vh ongemak.
https://twitter.com/tweaknl/status/709692556934828032

TweakNL: Door de stroomstoring zijn ook nieuwsgroepen helaas tijdelijk onbereikbaar.
https://twitter.com/tweaknl/status/709701414243733504
ehh juist? hebben ze serieus die news server bij hun zelf op kantoor ergens onder een bureau staan?
Lijkt me toch dat die ergens netjes in een datacenter staat met alle benodigde redundantie zoals je verwacht van een fatsoenlijke provider?

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Nieuwsgroepen zijn gratis onderdeel van al onze internetabonnementen en een deel van die infrastructuur draait in het datacentrum aan ons kantoor. Voor 1100 dagen retentie en een upload van meer dan 1000 Mbit per klant kun je niet af met een servertje onder je bureau... daar draait wel serieuzer spul ;).

Het is natuurlijk vervelend als je nieuwsgroepen het twee uur niet doen. De kosten om alles dat we hebben staan te verdubbelen wegen helaas niet op tegen de mogelijkheid van dergelijke storingen voor een dienst die niet missie-kritisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plus het feit dat de stroomstoring (volgens de Tweak website) niet op kantoor zelf is, maar op een belangrijke point of presence voor de infra buiten kantoor :).

De opmerking van @csotranme vind ik dus sowieso onnodig .

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 15-03-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strepsil
Jimp, kan jij ons Deventenaren niet iets meer vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
Is er iemand die combinatie TP-Link sg3210 werkend heeft met Tweak?
Mijn bedoeling is om poort 1 mijn eigen Asus router achter te zetten en de andere poorten op de switch te gebruiken voor IP-TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Strepsil schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:54:
Jimp, kan jij ons Deventenaren niet iets meer vertellen?
Ja hoor!

https://www.tweak.nl/nieu...venter-in-volle-gang.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Dus de planning is circa drie weken uitgelopen. Dat kan gebeuren, zeker met zoveel PoPs maar wat ik hier proef (ben zelf geen klant) is dat de irritatie ligt in het gebrek aan kennis of communicatie bij de helpdesk.
Backhaul problemen of lades die te laat geleverd worden zijn niet nu pas bekend. Dat had dus eerder bekend kunnen zijn en ook eerlijk verteld kunnen worden zodat aanstaande klanten hun huidige abonnementen nog niet hoeven op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

arjan.n schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:06:
Is er iemand die combinatie TP-Link sg3210 werkend heeft met Tweak?
Mijn bedoeling is om poort 1 mijn eigen Asus router achter te zetten en de andere poorten op de switch te gebruiken voor IP-TV.
3216 ook goed? :P

Werkt prima hier.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delirium
Barre73 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:54:
Dus de planning is circa drie weken uitgelopen. Dat kan gebeuren, zeker met zoveel PoPs maar wat ik hier proef (ben zelf geen klant) is dat de irritatie ligt in het gebrek aan kennis of communicatie bij de helpdesk.
Backhaul problemen of lades die te laat geleverd worden zijn niet nu pas bekend. Dat had dus eerder bekend kunnen zijn en ook eerlijk verteld kunnen worden zodat aanstaande klanten hun huidige abonnementen nog niet hoeven op te zeggen.
Exact! Deadlines die gemist worden kan iedereen gebeuren.
Maar maanden lang klanten vertellen dat 1 maart gehaald gaat worden terwijl intern al lang bekend had moeten zijn dat het niet gaat lukken is onprofessioneel.

@Jimp heel mooi dat er nu een nieuwbericht is, het voelt alleen bijna toevallig dat die er is gekomen na de berichten in deze topic.
Ik hoop dat jullie voorrang kunnen bieden aan de klanten die zonder internet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt wel of heel Deventer hier aanwezig is. :+

Is maar goed dat mijn oude contact nog tot eind april loopt, om die reden had ik namelijk een week voor beëndiging van het oude naar Tweak opgegeven als start datum i.p.v. 1 maart. Hopelijk is het tegen die tijd wel rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er toch nog slimme mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delirium
Hans_18T schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 17:33:
Zijn er toch nog slimme mensen :)
8)7 afgaan op de professionaliteit van een ISP is blijkbaar erg dom (een marge van een week leek me voldoende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naja, als een ISP potentieel veel nieuwe klanten werft dan mag je er als consument vanuitgaan dat er eventueel een back-log gaat ontstaan. Wil je dat risico lopen prima, maar verstandiger is om een ruime overlap te nemen, zeker als je "afhankelijk" bent van een aansluiting. (Buren als back-up gaat trouwens ook prima (muv TV))

[ Voor 0% gewijzigd door Hans_18T op 15-03-2016 17:40 . Reden: tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strepsil
Top goed om te lezen! Kijk uit naar het telefoontje!

Wil wel toch de feedback geven dat bijtijds communiceren erg belangrijk is, juist voor de kleinere spelers op de markt zoals Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVNetwork
Wat de trigger ook is geweest, mooi dat Tweak is gaan communiceren :)
Goed om te lezen, keep it up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Nu online
In mei loopt het contract bij ziggo af en waarschijnlijk willen we overstappen naar tweak. Voor mij is dat opzich geen probleem , alleen het vrouwtje kan/wil niet zonder goede tv.

Dat wil zeggen hoofdzakelijk live tv en opnemen/afspelen.Kwaliteit schijnt bij tweak beter te zijn. Alleen ben nog een beetje huiverig voor het opnemen/afspelen, voor mij is dat geen groot probleem maar voor mijn vrouw een dooddoener :o

Is er in deventer een proef opstelling waar de boel draaiend te zien is en waar ik eventueel het opnemen/afspelen kan zien/testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Als TV zo belangrijk is, zou ik doen wat velen hier in dit forum al geadviseerd hebben: Neem het 365 euro abonnement van Tweak voor internet en het goedkoopste Ziggo abonnement voor TV. Weliswaar is de beeldkwaliteit van Ziggo minder dan van Tweak, maar het hele TV-gebeuren heeft nog last van kinderziektes en "nieuwigheid". Als je bereid bent wat meer moeite te doen voor je beeld, is Tweak prima, maar voor kritische echtgenotes is het geen optie.

Misschien is over een jaar de situatie wel veel beter, dan kun je altijd alsnog Ziggo eruit doen en Sparql nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dancis schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:33:
In mei loopt het contract bij ziggo af en waarschijnlijk willen we overstappen naar tweak. Voor mij is dat opzich geen probleem , alleen het vrouwtje kan/wil niet zonder goede tv.

Dat wil zeggen hoofdzakelijk live tv en opnemen/afspelen.Kwaliteit schijnt bij tweak beter te zijn. Alleen ben nog een beetje huiverig voor het opnemen/afspelen, voor mij is dat geen groot probleem maar voor mijn vrouw een dooddoener :o

Is er in deventer een proef opstelling waar de boel draaiend te zien is en waar ik eventueel het opnemen/afspelen kan zien/testen?
Bij mijn weten is er geen proefopstelling in Deventer die je kan zien als toekomstige klant. Vraag me af of ze die überhaupt wel ergens hebben in den lande (behalve bij echte klanten dan uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Alfie104 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:00:
Als TV zo belangrijk is, zou ik doen wat velen hier in dit forum al geadviseerd hebben: Neem het 365 euro abonnement van Tweak voor internet en het goedkoopste Ziggo abonnement voor TV. Weliswaar is de beeldkwaliteit van Ziggo minder dan van Tweak, maar het hele TV-gebeuren heeft nog last van kinderziektes en "nieuwigheid". Als je bereid bent wat meer moeite te doen voor je beeld, is Tweak prima, maar voor kritische echtgenotes is het geen optie.

Misschien is over een jaar de situatie wel veel beter, dan kun je altijd alsnog Ziggo eruit doen en Sparql nemen.
Ik zie dat advies over Ziggo ook regelmatig langskomen. Ik heb nog een alternatief: KPN Play. Is met 15 euro een stukje goedkoper, over een paar maanden alle 20 zenders in HD (en HBO), inclusief opnemen, uitzending gemist e.d.

Enig wat je dan moet regelen is streamen naar je TV als je daarop wil kijken. Maar dat kan voor een Tweaker niet te moeilijk zijn. Chromecast werkt sowieso al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 13:43
Barre73 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:38:
[...]

Ik zie dat advies over Ziggo ook regelmatig langskomen. Ik heb nog een alternatief: KPN Play. Is met 15 euro een stukje goedkoper, over een paar maanden alle 20 zenders in HD (en HBO), inclusief opnemen, uitzending gemist e.d.

Enig wat je dan moet regelen is streamen naar je TV als je daarop wil kijken. Maar dat kan voor een Tweaker niet te moeilijk zijn. Chromecast werkt sowieso al.
Die optie ga ik gebruiken, zit nu nog bij Telfort maar heb KPN play op proef. Past beter bij mij qua gebruik, ik heb ook maar 1 streaming nodig. Stabiliteit met Chromecast heeft nog wat issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook wel eens KPN Play overwogen als alternatief voor Ziggo.

Maar naast matige stabiliteit met Chromecast en geen HD (wat dus binnenkort als het goed is gaat veranderen), heb ik ook ervaren dat je het maar op 1 apparaat tegelijk kan gebruiken. Dat is dus ook onacceptabel.

Als er in de woonkamer op Chromecast TV wordt gekeken, dan wil ik het op een ander device in huis of eventueel onderweg ook gewoon kunnen gebruiken.

Dat lukt met Ziggo DVB-C, FM en een HDHomerun nu wel prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
eymey schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:38:
Ik heb ook wel eens KPN Play overwogen als alternatief voor Ziggo.

Maar naast matige stabiliteit met Chromecast en geen HD (wat dus binnenkort als het goed is gaat veranderen), heb ik ook ervaren dat je het maar op 1 apparaat tegelijk kan gebruiken. Dat is dus ook onacceptabel.

Als er in de woonkamer op Chromecast TV wordt gekeken, dan wil ik het op een ander device in huis of eventueel onderweg ook gewoon kunnen gebruiken.

Dat lukt met Ziggo DVB-C, FM en een HDHomerun nu wel prima :+
Tja.. ieder zijn eigen criteria. Ik wilde het toch even noemen omdat het nog niet heel bekend is. En weliswaar van KPN, maar je hebt er geen KPN abonnement bij nodig, dus voor sommigen misschien aantrekkelijk. En net als Ziggo ook maandelijks opzegbaar dus geen jaarcontract.
T-Mobile zou 1 deze maanden (voorjaar 2016) met z'n eigen versie ervan komen. Met de bijzondere naam Knippr....

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 16-03-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True, voor sommigen zal het zeker een alternatief zijn.

Ik zat in de eerste alpha-testgroep van KPN Play, toen er verder nauwelijks nog on demand content op stond (hopelijk is dat inmiddels wat beter). In potentie is het een heel goede dienst.

Overigens, volgens mij is mijn Ziggo basis abonnement wel maandelijks opzegbaar :). Alleen heb ik inmiddels al zo veel in het coax netwerk geinvesteerd (o.a. goede versterker) dat ik voorlopig sowieso maar ff bij Ziggo blijf :).

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 16-03-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
eymey schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:30:
True, voor sommigen zal het zeker een alternatief zijn.

Ik zat in de eerste alpha-testgroep van KPN Play, toen er verder nauwelijks nog on demand content op stond (hopelijk is dat inmiddels wat beter). In potentie is het een heel goede dienst.

Overigens, volgens mij is mijn Ziggo basis abonnement wel maandelijks opzegbaar :). Alleen heb ik inmiddels al zo veel in het coax netwerk geinvesteerd (o.a. goede versterker) dat ik voorlopig sowieso maar ff bij Ziggo blijf :).
Je hebt helemaal gelijk over maandelijkse opzegging Ziggo TV. Alle drie de vormen zijn maandelijks opzegbaar. Dus ook de Play en Complete versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfie104 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:00:

Leuk bedacht maar Dancis wil graag opnemen er bij en dat kan niet met het standaard pakket van Ziggo. ook niet met KPN stream.
Maar het opnemen gaat prima hoor bij Tweak, geen problemen mee.
Alleen live terugspoelen gaat (nog) niet bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 20:16

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:15:
[...]

Leuk bedacht maar Dancis wil graag opnemen er bij en dat kan niet met het standaard pakket van Ziggo. ook niet met KPN stream.
Maar het opnemen gaat prima hoor bij Tweak, geen problemen mee.
Alleen live terugspoelen gaat (nog) niet bij Tweak.
Opnemen kan toch altijd met Ziggo, ongeacht het pakket? Of bedoel je als je zo'n Horizon gebruikt? Dan lijkt mij de oplossing om die niet te gebruiken

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juist met een Horizon kan opnemen bij Ziggo bij uitstek perfect. Maar als je dat wil zonder internet af te nemen, dan ben je boven op de 18,50 per maand al snel meer dan 10 euro verder.

Of je met het basis (18,50) per maand abbo wel of niet kan opnemen, dat hangt natuurlijk geheel af van de apparatuur die je thuis wel hebt staan (of in dit geval: apparatuur die je thuis niet hebt staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Met Ziggo Basis KabelTV moet je zelf zorgen voor een DVB-C decoder met harde schijf als je wil opnemen.
Zijn er voldoende op MP te vinden voor rond de 100 euro (minder ook al gezien trouwens), zoals bijvoorbeeld een Humax 5200c met 500 Gb harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het standaard pakket is zonder opname mogelijkheid.
Kan alleen met de Horizon goedkoopste abonnement is 59 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 01:07
Onze tv kan programma's opnemen die via de kabeltv binnen komen.
Nu bij tweak heb ik daar niets meer helaas.
Maar werkte op zich prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwbokx schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:18:
Onze tv kan programma's opnemen die via de kabeltv binnen komen.
Nu bij tweak heb ik daar niets meer helaas.
Maar werkte op zich prima
Die kunnen meestal geen programma's van een extern signaal opnemen b.v. van af HDMI of van scart
Dit met het oog op rechten.
Wel van de eigen TV-tuner en/of van de ingebouwde satellietontvanger, maar niet van externe bronnen.
Dus denk ik dat je in de war bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of jij. :D Als diegene zegt: 'onze tv kan programma's opnemen die via de kabeltv binnen komen',
neem ik aan dat dat dus via de tuner van de tv kon. 'Nu bij Tweak heb ik daar niets meer helaas',
is inderdaad omdat dat van een HDMI bron komt waar je niet van kunt opnemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Nu online
Ik denk dat ik de vrouw maar ga proberen te overtuigen.

Want met het ziggo pakket erbij zoals we nu hebben dus 2x horizon, extra zender pakket wordt het wel heel duur.

Kijk nog wel even zitten tot mei nog aan ziggo vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:34:
Het standaard pakket is zonder opname mogelijkheid.
Kan alleen met de Horizon goedkoopste abonnement is 59 euro
Zoals hieronder ook al aangegeven staat, en wat Barre73 in feite ook aangeeft:

Het standaardpakket heeft prima opnamemogelijkheid. Alleen moet je zelf voor de apparatuur zorgen die kan opnemen.

Volgens mij kan bv. zo'n beetje iedere moderne TV met ingebouwde DVB-C tuner tegenwoordig ook opnemen op een USB-storage device (die van ons kan het helaas nog niet, maar is ook uit 2009) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

Iemand ook een gouden Tip?

heb sinds kort een gigabit abbo
alleen internet en telefoon
statisch netwerk
alle beveiligingen uit
en mac filtering
als ik met mijn lg smart tv connect met het draadloze netwerk wordt ie na een minuutje weer gekickt uit het netwerk.
op de tv is ie dan zijn ipadres kwijt
als ik een stream opzet vanaf een pc naar tv gaat dat niet werken
doe ik hetzelfde grapje bekabeld dan werkt het foutloos.

kom er ff niet uit

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

burnerchief schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:01:
alle beveiligingen uit
en mac filtering
:/ :X :/ :X :/
doe ik hetzelfde grapje bekabeld dan werkt het foutloos.
Dan lijkt het me probleem opgelost, toch ? Hoe vaak loop je met je TV rond terwijl je een stream afspeelt ? Nooit ? Dan heb je ook geen wireless nodig.

Wifi is ALLEEN voor mobiele apparaten.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag zou dan zijn 'waarom je het op wifi wilt als het bekabeld wel werkt?'
Maar misschien om iets vanaf een wifi apparaat te streamen? Geen idee.
En ik dacht dat het ook wel van wifi naar LAN werkte. Maar dat weet ik ook niet zeker.
Mocht het zo zijn dat je een UTP kabel in de tv hebt en dan een wifi verbinding wilt
opzetten, dan kan het zijn dat ie om die reden de wifi er af gooit. UTP kabel er uit wil
in dat geval wel helpen denk ik. Mijn laptop gooit de wifi van de Zyxel er na een tijdje
ook af als ie een LAN verbinding met datzelfde apparaat heeft. En die bleef volgens mij
met beide verbonden bij een eerdere firmware versie van de Zyxel.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:58:
[...]

Volgens mij kan bv. zo'n beetje iedere moderne TV met ingebouwde DVB-C tuner tegenwoordig ook opnemen op een USB-storage device (die van ons kan het helaas nog niet, maar is ook uit 2009) .
Opnemen via de DVB-tuner zal in de meeste gevallen niet gaan.
Althans op mijn Philips TV van 1 jaar oud kan dat niet, wel van de ingebouwde satelliet-tuner en de eigen tv tuner, maar zodra het extern binnenkomt en ook de DVB gaat dat niet lukken.
Maar sorry als ik het mis heb, ben ook maar een mens, het kan natuurlijk wel zo zijn dat er TV's zijn die het wel kunnen. Dus ga niet slaan 8)7 als er iemand een TV heeft die het wel kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Of je wel of niet kan opnemen via de TV is niet zo relevant. Dat ligt eerder aan de TV denk ik. Het ging erom dat Ziggo suggereert dat opnemen niet mogelijk is als je het KabelTV abonnement neemt. En dat is niet waar omdat je altijd nog een DVB tuner met harde schijf er bij kan zetten en daar een smartcard in steekt die bedoeld is voor je CI+ module.

[ Voor 29% gewijzigd door Barre73 op 16-03-2016 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

Aaargh! schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:00:
[...]

:/ :X :/ :X :/

[...]

Dan lijkt het me probleem opgelost, toch ? Hoe vaak loop je met je TV rond terwijl je een stream afspeelt ? Nooit ? Dan heb je ook geen wireless nodig.

Wifi is ALLEEN voor mobiele apparaten.
haha

de tv staat in de kamer heb ik geen kabel naartoe (ff losse kabel om te testen)
en de tv heeft gewoon standaard wifi aan boord
streamen van pc (kabel) naar tv (wifi )werkte voorheen prima met een asus wrt7n router.
sluit ik de oude asus aan als extra ap mikt ie m er ook af.
ergens gaat er in de zyxel iets fout alleen ik weet niet wat

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVNetwork
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:26:
[...]

Althans op mijn Philips TV van 1 jaar oud kan dat niet, wel van de ingebouwde satelliet-tuner en de eigen tv tuner, maar zodra het extern binnenkomt en ook de DVB gaat dat niet lukken.
Maar sorry als ik het mis heb, ben ook maar een mens, het kan natuurlijk wel zo zijn dat er TV's zijn die het wel kunnen. Dus ga niet slaan 8)7 als er iemand een TV heeft die het wel kan :)
Ik heb een Samsung uit +- 2012 (6530) en deze wilt wel opnemen naar USB mits het een USB HDD is (met externe power), een USB stick oid accepteert hij niet. Heb hier wel een CI module in van Smit/Ziggo red. Met een externe receiver nog nooit geprobeerd maar lijkt me niet te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:26:
[...]

Ik zeg ook duidelijk " -ingebouwde- DVB-C tuner" ;)

De ingebouwde sateliet tuner in jouw TV is ook gewoon "DVB" (alleen dan de -S variant). Als hij wel DVB-S heeft maar geen DVB-C, dan houdt het natuurlijk op.

Opnemen vanaf een HDMI of SCART ingang zal inderdaad niet bestaan (hoogstens op een illegale manier).

Overigens, heb volgens mij nog nooit in mijn leven iemand geslagen ;)
Barre73 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:21:
Of je wel of niet kan opnemen via de TV is niet zo relevant. Dat ligt eerder aan de TV denk ik. Het ging erom dat Ziggo suggereert dat opnemen niet mogelijk is als je het KabelTV abonnement neemt. En dat is niet waar omdat je altijd nog een DVB tuner met harde schijf er bij kan zetten en daar een smartcard in steekt die bedoeld is voor je CI+ module.
Inderdaad. Hoewel dat laatste alleen in oud-Ziggo gebied zal gaan. Maar goed, voor het standaard KabelTV abonnement (met NPO en Ziggo Sport in HD, rest SD) heb je in beide gebieden sowieso geen smartcard nodig :).

[ Voor 68% gewijzigd door eymey op 16-03-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
hee ik heb weer een hbo magazine van sparql gekregen zal de vrouw blij mee zijn
tijd niet gehad en als verassing nu weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik nog nooit eerder gehad. En nu twee keer. :D Op 9 februari eentje van Tele2, terwijl ik daar
helemaal nooit HBO heb gehad... :? Go figure. En vandaag, meer dan een maand verder,
precies dezelfde Inside HBO magazine van Tweak/ Sparql. Apart dat die zoveel later komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mr-D. schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:33:
hee ik heb weer een hbo magazine van sparql gekregen zal de vrouw blij mee zijn
tijd niet gehad en als verassing nu weer wel :)
Leest dat nou lekker, zo'n verbrand exemplaar? :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
och de kachel ging er goed mee aan :P
MegaTronics schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 07:18:
[...]

Leest dat nou lekker, zo'n verbrand exemplaar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

burnerchief schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:34:
[...]
de tv staat in de kamer heb ik geen kabel naartoe (ff losse kabel om te testen)
Dan trek je een kabel. Kost geen drol, kleine moeite en 100% betrouwbaar i.t.t. wifi. In de tijd dat je bezig was met prutsen met wifi had je al 3 kabels kunnen trekken.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
Zijn er al mensen uit Deventer gebeld voor een afspraak voor installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 01:07
RVNetwork schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:20:
[...]

Ik heb een Samsung uit +- 2012 (6530) en deze wilt wel opnemen naar USB mits het een USB HDD is (met externe power), een USB stick oid accepteert hij niet. Heb hier wel een CI module in van Smit/Ziggo red. Met een externe receiver nog nooit geprobeerd maar lijkt me niet te gaan werken.
Ik had gewoon een usb HDD van WD, zonder externe voeding en die deed het prima.
Met een stick kan inderdaad lastiger zijn, maar daar is een foefje voor.
Ik heb nog ergens een tooltje: Samsung-USB-Adjuster.exe
Dan kan je daarna wel opnemen op een usb stick, maar je kunt wel eens een hapering hebben als de snelheid van de stick echt te laag is natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Gekke vraag misschien, volgens Tweak is hun doorvoer van FOX niet in HD. Ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen, kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVNetwork
jwbokx schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:59:
[...]

Ik had gewoon een usb HDD van WD, zonder externe voeding en die deed het prima.
Met een stick kan inderdaad lastiger zijn, maar daar is een foefje voor.
Ik heb nog ergens een tooltje: Samsung-USB-Adjuster.exe
Dan kan je daarna wel opnemen op een usb stick, maar je kunt wel eens een hapering hebben als de snelheid van de stick echt te laag is natuurlijk
Bedankt voor de tip, kan wel eens van pas komen bij de familie met hun Samsungs zonder HDD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVNetwork
- Wifi double post -

[ Voor 97% gewijzigd door RVNetwork op 18-03-2016 15:43 . Reden: Dubbel post ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomaaz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 19:08
rik schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:15:
Gekke vraag misschien, volgens Tweak is hun doorvoer van FOX niet in HD. Ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen, kan iemand dit bevestigen?
Het klopt, ik heb nog even voor je gekeken en Fox is geen HD kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredjuh
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-04 21:32
arjan.n schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:13:
Zijn er al mensen uit Deventer gebeld voor een afspraak voor installatie?
Ik woon in Deventer en ben gisteren gebeld door Tweak. Er hangt bij mij al een gigabit-Genexis-modem dus een monteur langssturen is niet nodig. De medewerker gaf aan dat de verwachte upgrade-datum 31 maart is. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor jou is het alleen een upgrade? Nieuwe installaties worden eerst gedaan toch?
Dus bij mensen met een nieuwe verbinding zal het vermoedelijk daarvoor dan al aangesloten zijn. :)
Tenminste, op 15 maart werd er gezegd:
Vanaf vandaag kunnen ook klanten in Deventer gebeld worden voor een monteursafspraak. De monteur zal dan gemiddeld een week later de verbinding op komen leveren. Voor bestaande klanten die overstappen op 1000 Mbit duurt het omzetten nog ongeveer twee weken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredjuh
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-04 21:32
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:32:
Voor jou is het alleen een upgrade? Nieuwe installaties worden eerst gedaan toch?
Dus bij mensen met een nieuwe verbinding zal het vermoedelijk daarvoor dan al aangesloten zijn. :)
Tenminste, op 15 maart werd er gezegd:

[...]
Inderdaad. Hier alleen de upgrade. :) Allang blij mee: 10x sneller voor €10,- minder per maand (internet/telefoon/spaql).

Ik hoop voor de mensen met een nieuwe aansluiting inderdaad dat zij eerder aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik me voorstellen ja, dat je daar blij mee bent. :)
Ik ben benieuwd of je ook verschil gaat zien dan bij de HD zenders dan,
daar die op Tweaks eigen netwerk een hogere bitrate hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVNetwork
Alfredjuh schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:26:
[...]

Ik woon in Deventer en ben gisteren gebeld door Tweak. Er hangt bij mij al een gigabit-Genexis-modem dus een monteur langssturen is niet nodig. De medewerker gaf aan dat de verwachte upgrade-datum 31 maart is. We zullen zien!
Hangt hier ook al, alleen nog niet gebeld. Waarom dan nog 2 weken wachten tot eind maart?.. Stroom op een router zetten is niet zo'n kunst toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 13-09 21:30

RammY

Dát!

Afgelopen donderdag, migratie (vanaf Telfort naar Tweak) gepland in ochtend deel.

@9:30 Geen verbinding meer
@9:40 Monteur (van Tweak zelf omdat de planning niet kon plannen aldus de beste man :P ) aan de deur
@9:55 Doei monteur en opgeleverd.

Een migratie uit het boekje dus :)

Alleen doet mn netwerkkabel vreemd :( hoger dan een krappe 300mbit komt er niet overheen terwijl op het modem wel netjes 900mbit+ gehaald word...

[ Voor 3% gewijzigd door RammY op 20-03-2016 16:50 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je een goede kabel in gebruik? Zie Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels
Daarnaast kan je kijken of er veel "transmissie fouten optreden" Op de Zyxel kan je dat terugvinden onder System monitor -> traffic status -> LAN > more, er mogen in principe geen pakketten worden "gedropt" of "errorred" zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Hans_18T op 20-03-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 13-09 21:30

RammY

Dát!

Meh voor die poort zijn ze schoon (alleen waar een crappie switch achter zit had ik een paar honderd dropjes).

Echter... ik baseerde de snelheid aan het modem vanuit de testresults van de monteur.
Het lijkt aan mijn laptop te liggen, zojuist rechstreeks word het ook niet beter.
Ligt dus niet aan de kabel :)

Tijd voor een andere notebook!

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
11 mei gaat mijn verbinding live van Tweak. Met het huidige modem van Vodafone mag ik maar 2 lan aansluitingen gebruiken omdat er 2 ingesteld staan voor tv.
Nu neem ik bij Tweak geen TV af, valt het modem zo aan te passen dat ik alle 4 aansluitingen voor internet kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 13:43
yorroy schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:27:
11 mei gaat mijn verbinding live van Tweak. Met het huidige modem van Vodafone mag ik maar 2 lan aansluitingen gebruiken omdat er 2 ingesteld staan voor tv.
Nu neem ik bij Tweak geen TV af, valt het modem zo aan te passen dat ik alle 4 aansluitingen voor internet kan gebruiken?
Dat kan volgens mij sowieso, tv is routed bij Tweak en kan met wat kleine restricties in het normale netwerk waar ook de pc's in hangen.
Pagina: 1 ... 19 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.