Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Als tweak nou gewoon voor 3 tientjes meer een Wifi AC router levert.... Of gewoon op aanvraag..... Scheelt voor mij weer een extra AP ophangen. Momenteel hangt de AP ook in meterkast, dus qua signaal zou het niet zoveel uit moeten maken.

Iemand die hier al eens contact over gehad heeft met Tweak ?

http://tweakers.net/pricewatch/compare/448956;367342/

Volgens mij zou die VMG8924 best de VMG8324 kunnen vervangen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nope deze is niet stabiel in het Tweaknetwerk de huidige is helaas een stuk stabieler
maar bij mij is de wifi standaard uitgeschakeld en werk met losse AP's veel beter althans in mijn situatie
MRE-Inc schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:16:
Als tweak nou gewoon voor 3 tientjes meer een Wifi AC router levert.... Of gewoon op aanvraag..... Scheelt voor mij weer een extra AP ophangen. Momenteel hangt de AP ook in meterkast, dus qua signaal zou het niet zoveel uit moeten maken.

Iemand die hier al eens contact over gehad heeft met Tweak ?

http://tweakers.net/pricewatch/compare/448956;367342/

Volgens mij zou die VMG8924 best de VMG8324 kunnen vervangen.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-08 10:48
Mr-D. schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:38:
nope deze is niet stabiel in het Tweaknetwerk de huidige is helaas een stuk stabieler
maar bij mij is de wifi standaard uitgeschakeld en werk met losse AP's veel beter althans in mijn situatie

[...]
Die ervaring heb ik ook inderdaad. Nog los van het feit dat de 2.4G WiFi op de Zyxel wankel is, heb ik met separate AP's betere ervaringen. Zaken als plaatsing en spreiding zijn gewoon eenvoudiger te doen met een of meer separate AP's.

"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 17:36
zitten tERRiON met UTM IGMP testing en ivarga met dia show toevallig in de zelfde regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt mij in deze niet relevant
Dukejohn schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:29:
zitten tERRiON met UTM IGMP testing en ivarga met dia show toevallig in de zelfde regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.dorn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 17:22
Hoi! Zijn er ook mensen die de Sparql app gebruiken en/of een HBO Go account hebben aangemaakt? Beiden krijg ik op geen mogelijkheid voor elkaar. Bij de Sparql app blijft ie laden en krijg ik uiteindelijk een timeout melding. Bij hbogo.nl blijft het formulier ook maar laden als ik m'n gegevens submit.

Iets doet me vermoeden dat er ergens een storing is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 22:22
Vraagje, heeft iemand ervaring met het instellen op de zyxel van een tweede voip provider naast die van onze vrienden? Betekent dat sip 1 en 2 "ontkoppeld" worden in de setup van het modem en je gebruik maakt van de twee telefoon aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
p.dorn schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:49:
Hoi! Zijn er ook mensen die de Sparql app gebruiken en/of een HBO Go account hebben aangemaakt? Beiden krijg ik op geen mogelijkheid voor elkaar. Bij de Sparql app blijft ie laden en krijg ik uiteindelijk een timeout melding. Bij hbogo.nl blijft het formulier ook maar laden als ik m'n gegevens submit.

Iets doet me vermoeden dat er ergens een storing is...?
Bij HBO hoef je alleen maar je abonneenummer en pincode in te vullen. De rest hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.dorn
Arjantje72 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:02:
[...]

Bij HBO hoef je alleen maar je abonneenummer en pincode in te vullen. De rest hoeft niet.
Als ik bij hbogo.nl ga naar registreren moet ik bij stap 1 inderdaad abonneenummer en pincode invullen, maar bij stap 2 een aantal gegevens. Als ik deze submit, blijft ie hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Die stap 2 hoef je niet te doen. Die moet je ergens kunnen skippen.
Maar ook dan kan het zijn dat je het een paar keer moet proberen. Had er op mijn tablet ook last van.
Pas de 5de keer ofzo ging het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.dorn
Arjantje72 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:11:
Die stap 2 hoef je niet te doen. Die moet je ergens kunnen skippen.
Maar ook dan kan het zijn dat je het een paar keer moet proberen. Had er op mijn tablet ook last van.
Pas de 5de keer ofzo ging het goed.
Ik denk dat dit dan veranderd is want wat ik ook doe, ik moet altijd eerst registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Dat zou kunnen, maar een maandje geleden was dat niet zo.
P. S. Je pincode is je postcode, dat wist je al?

[ Voor 30% gewijzigd door Arjantje72 op 19-04-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.dorn
Arjantje72 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:32:
Dat zou kunnen, maar een maandje geleden was dat niet zo.
P. S. Je pincode is je postcode, dat wist je al?
Ja dat was me ondertussen duidelijk. Nu is het ook zo dat ik een correspondentie adres heb en adres van mijn aansluiting. Ik heb al contact opgenomen met Tweak en die komen er ook niet uit zo te zien. Maar even afwachten waar ze verder mee komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaaz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 19:08
DanielAlm schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:55:
Vraagje, heeft iemand ervaring met het instellen op de zyxel van een tweede voip provider naast die van onze vrienden? Betekent dat sip 1 en 2 "ontkoppeld" worden in de setup van het modem en je gebruik maakt van de twee telefoon aansluitingen.
Ik heb wel ervaring;
Sip 1 moet Tweak blijven, die instellingen worden regelmatig gepushed vanuit Tweak. Je kunt sip 2 en 3 gebruiken voor andere SIP aanbieders. Vanuit de telefoon bel je dan met een ' voorloop code' om te kiezen via welke SIP je uit wilt bellen. Deze code vul je in bij de instellingen van de SIP. Zo gebruik ik #102# en dan het telefoonnummer om te bellen via SIP 2. Ik heb in totaal 3 sip accounts ingesteld (dus 2 eigen), dat is volgens mij ook het maximum.
Een nadeel is dat wanneer de router gereset moet worden, je handmatig de eigen SIP accounts moet heractiveren, anders zijn ze niet aangemeld en lukt het bellen niet. (Lastig aan de vrouw uit te leggen :Y) Mocht je nog vragen hebben, pm me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: Thomaaz
...Een nadeel is dat wanneer de router gereset moet worden, je handmatig de eigen SIP accounts moet heractiveren, anders zijn ze niet aangemeld en lukt het bellen niet. (Lastig aan de vrouw uit te leggen :Y)
:? Je kunt toch de config van de Zyxel opslaan op je computer?
Dan is het alleen die file laden en alles moet weer werken.
Dat moet nog wel uit te leggen zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja maar meestal als je een config terugplaatst waarvan meer regels instaan dan het standaard verhaal (telefoonregels portforwarding enz) dan werkt de wifi meestal niet meer (connect problemen)
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:36:
[...]
:? Je kunt toch de config van de Zyxel opslaan op je computer?
Dan is het alleen die file laden en alles moet weer werken.
Dat moet nog wel uit te leggen zijn. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11
Meer mensen (Almere) last dat pauzeren op de Sparqlbox niet (meer) werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 22:22
Thomaaz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:26:
[...]

Ik heb wel ervaring;
Sip 1 moet Tweak blijven, ...
Dank je wel en ik ga er mee aan de slag. Ik zat ook te denken over het terugplaatsen van de config. Wel bijzonder dat de Zyxel de configuratie niet vasthoudt, maar goed ik ga het allemaal uittesten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Jan Driebeen schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:52:
Ja. Al langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Leeuwarden werkt pauzeren op de Sparql box wel gewoon.
Er staat terwijl ik dit type een programma op pauze om te testen. :)

En dat gepauzeerde afspelen werkt ook goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
En het opnemen en direct weer kijken via bekijken?

En het opnemen en later weer kijken?

Die doen het beide niet meer bij mij.

Dank voor je acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaaz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 19:08
DanielAlm schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:59:
[...]

Dank je wel en ik ga er mee aan de slag. Ik zat ook te denken over het terugplaatsen van de config. Wel bijzonder dat de Zyxel de configuratie niet vasthoudt, maar goed ik ga het allemaal uittesten...
De configuratie wordt wel vastgehouden, maar de eigen SIP's worden na een reboot niet aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wdeb schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:58:

Dank voor je acties.
geen probleem bij alles wat je noemt in Leeuwarden.

Het enige vervelende is dat je de opname niet kunt bekijken zolang hij deze nog aan het opnemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier in buiten werkt het idd ook niet
kijk zelf weinig tot geen tv dus had het nog niet opgemerkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

quote: Wdeb
Opnemen kan ik verder sowieso niet, dat heb ik niet in mijn pakket.
Vond ik overkill, met Uitzendinggemist en wat er allemaal op internet te vinden is.
Ik kan alleen live tv pauzeren. En dat werkt hier wel goed. :)

Er lijken trouwens wel eens vaker problemen te zijn met opnemen, en opnames terugkijken.
Als iedereen die daar last van heeft dat ook maar wel actief aan Tweak/ Sparql meld,
dan zullen ze er (hopelijk) vast wel iets aan doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

Mr-D. schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:38:
Zal als eerste de firmware van Asus vergeten en dan de merlin installeren draait beter en iets meer opties en voor de rest volg de info bij mijn handtekening daar kan je het meeste wel vinden
Alleen telefoon gaat dan niet werken je hebt daar een standalone device voor nodig weet alleen niet zeker of de Asus krachtig genoeg is om alles af te handelen de ac66u in iedergeval niet

[...]
Merlin draai ik al, alleen kan ik niet alle benodigde opties vinden.
OpenWRT/DD-WRT is niet beschikbaar voor mijn router.
Kan je me misschien vertellen welke opties ik moet aflopen en wat waar ingesteld moet worden?
Snap namelijk geen hout van dat static routes instellen en al die andere dingen die je moet instellen.
Wil heel graag mijn eigen router gebruiken (ASUS RT-AC3200), aangezien die Zyxel geeneens een fatsoenlijk wachtwoord op de wifi accepteert (mag geen leestekens gebruiken????) en het arme beestje de 1Gbit amper kan bijbenen als ik een torrentje of 3 open smijt. CPU en RAM vliegt dan meteen door het dak heen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Vervelende is, dat het tot recent allemaal wel goed werkte.
Ik heb vanaf de eerste minuut Sparql, dus heb alles wel meegemaakt en uitgezeten en geleefd. En ik ben gebleven, want Tweak heeft mij nog nooit laten zitten.

Dus ook dit zal opgelost worden. Maar ik hoop sneller.
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:03:
[...]

Opnemen kan ik verder sowieso niet, dat heb ik niet in mijn pakket.
Vond ik overkill, met Uitzendinggemist en wat er allemaal op internet te vinden is.
Ik kan alleen live tv pauzeren. En dat werkt hier wel goed. :)

Er lijken trouwens wel eens vaker problemen te zijn met opnemen, en opnames terugkijken.
Als iedereen die daar last van heeft dat ook maar wel actief aan Tweak/ Sparql meld,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:03:
[...]

Antwoord van Tweak SD: Sparqlbox resetten naar fabrieksinstellingen en als dat niet werkt de Zyxell firmware naar versie V1.00(AAKL.14)C0 upgraden. Wordt vervolgd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Nou, internet werkt inmiddels via de eigen router.
Alleen IPTV weigert nog mee te werken. :/ Krijg die static route er niet in.
Heb dit als invoermogelijkheid in de router:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0ovAFYi.png

Alleen wat moet er ingevuld worden? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Destination IP Address: 185.6.48.0
IP Subnet Mask: 255.255.255.0
Use Gateway IP Address: Enable
Gateway IP Address: (kan leeg gelaten worden, deze vult hij automatisch in)

maar ik zie bij mij nergens de optie om op vlan 4 een eigen macadres in te vullen maar misschien dat dit wel vanzelf gaat en bij tab iptv moet uiteraard deze 2 opties ook aan staan Enable multicast routing (IGMP Proxy)
Enable efficient multicast forwarding (IGMP Snooping)

maar ik persoonlijk zou de con-current-wan optie aanzetten in de zyxel zodat de zyxel de de tv en en telefoon afhandeld en ja dan zonder vreemde instellingen in je asus die als internet router inzet dit heb ik nu ook en dan regelt de asus alles goed zonder enig probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Driebeen schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:31:
[...]

Antwoord van Tweak SD: Sparqlbox resetten naar fabrieksinstellingen en als dat niet werkt de Zyxell firmware naar versie V1.00(AAKL.14)C0 upgraden. Wordt vervolgd....
ook KPN sukkelt daarmee
Volgens een monteur van KPN komt het omdat de opnames 'In the Cloud' worden opgenomen.
Een eigen harde schijf is betrouwbaarder, maar om dan 6 programma's tegelijk op te nemen is wat teveel van het goede.
Ziggo heeft al veel moeilijkheden omdat ze 4 tegelijk kunnen opnemen op de Horizon harde schijf.
Zo heeft de een weer dit en de ander weer dat...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2016 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mr-D. schreef op donderdag 21 april 2016 @ 06:15:
Destination IP Address: 185.6.48.0
IP Subnet Mask: 255.255.255.0
Use Gateway IP Address: Enable
Gateway IP Address: (kan leeg gelaten worden, deze vult hij automatisch in)

maar ik zie bij mij nergens de optie om op vlan 4 een eigen macadres in te vullen maar misschien dat dit wel vanzelf gaat en bij tab iptv moet uiteraard deze 2 opties ook aan staan Enable multicast routing (IGMP Proxy)
Enable efficient multicast forwarding (IGMP Snooping)

maar ik persoonlijk zou de con-current-wan optie aanzetten in de zyxel zodat de zyxel de de tv en en telefoon afhandeld en ja dan zonder vreemde instellingen in je asus die als internet router inzet dit heb ik nu ook en dan regelt de asus alles goed zonder enig probleem
Gateway IP Address mag helaas niet leeg gelaten worden.
Verder heb ik de Concurrent WAN aangezet en ingesteld op LAN1 in de Zyxel. Vervolgens twijfelde ik over de manier van aansluiten. Vanaf de eigen router naar WAN-Zyxel resulteerde in nada en van de eigen router naar LAN1-Zyxel nog minder.

Wat me ook opvalt is dat het wereldbolletje op de Zyxel niet meer brand sinds ik Concurrent WAN heb ingesteld. Wel het bolletje met een pijl omhoog erin.

[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 21-04-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
in Almere krijg ik deze gateway terug 10.10.32.1

concurrentwan

alles loopt dan via de zyxel maar je netwerkkabel in jouw geval vanuit lan1 zyxel gaat naar je wan van je asus, dan instellingen asus geen alleen auto ip en geen vlans maw je krijgt dan 2 verschillende ip adressen
Afbeeldingslocatie: http://mr-d.nl/tweak/zyxx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mr-d.nl/tweak/asus.PNG
Zorian schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:24:
[...]

Gateway IP Address mag helaas niet leeg gelaten worden.
Verder heb ik de Concurrent WAN aangezet en ingesteld op LAN1 in de Zyxel. Vervolgens twijfelde ik over de manier van aansluiten. Vanaf de eigen router naar WAN-Zyxel resulteerde in nada en van de eigen router naar LAN1-Zyxel nog minder.

Wat me ook opvalt is dat het wereldbolletje op de Zyxel niet meer brand sinds ik Concurrent WAN heb ingesteld. Wel het bolletje met een pijl omhoog erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:27
Mr-D. schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:46:

concurrentwan

alles loopt dan via de zyxel maar je netwerkkabel in jouw geval vanuit lan1 zyxel gaat naar je wan van je asus, dan instellingen asus geen alleen auto ip en geen vlans maw je krijgt dan 2 verschillende ip adressen
[afbeelding]
[afbeelding]

[...]
Is dat dus ook mogelijk ?dus gewoon de zyxel aansluiten en dan daar achter mijn archer C7? En dan tv en telefoon via de zyxel en internet via de C7.

Maar krijg je dan geen problemen , door NAT achter NAT? of is dat niet met concurrent WAN? En Tweak vindt het ook geen probleem dat je 2x een ip adres krijgt ?

Als je het met concurrent WAN aansluit kun je dan 2 sparql boxen aansluiten op de zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04 16:53
Meer mensen wel epg maar geen tv-streams meer? (Enschede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mr-D. schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:46:

concurrentwan

[afbeelding]
[afbeelding]

[...]
Ik heb dit dus net gedaan, alleen werkt IPTV, telefonie en internet niet meer nu. :D
Bij ETHWAN selecteer ik Concurrent WAN, het opslaan hiervan duurt vervolgens rustig 3 minuten en vervolgens werkt geen 1 apparaat meer in het gehele netwerk.
Na een factory reset werkt IPTV en telefonie overigens nog steeds niet. :/ Internet wel, mits ik de laptop direct op een poort aansluit (welke maakt niet uit) waarbij ik een WAN IP krijg toegedeeld in plaats van een lokaal IP. De router kan echter nog steeds niks ermee.

//Edit: Opeens krijgt de router het WAN IP die aan de laptop was toegedeeld nadat ik de laptop eruit trek, alleen werkt IPTV nog steeds niet ondanks dat die gewoon in de Zyxel zit (poort 3).

[ Voor 18% gewijzigd door Zorian op 21-04-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep dat kan weet alleen niet of dit ook met de configuratie van tweak kan want ik zelf heb deze nl niet
En ja het mag heb het telefonisch 2 maal nagevraagd ivm de 10 GB accounts want daar mag je nl ook 3 hebben en ik heb deze setup al meer dan 1,5 jaar zonder noemenswaardige problemen
Hoe haal je de tweakconfig eruit?? Zie mijn handtekening
Dancis schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:31:
[...]

Is dat dus ook mogelijk ?dus gewoon de zyxel aansluiten en dan daar achter mijn archer C7? En dan tv en telefoon via de zyxel en internet via de C7.

Maar krijg je dan geen problemen , door NAT achter NAT? of is dat niet met concurrent WAN? En Tweak vindt het ook geen probleem dat je 2x een ip adres krijgt ?

Als je het met concurrent WAN aansluit kun je dan 2 sparql boxen aansluiten op de zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit komt ook door de leasetijd van tweak duurt bij mij meestal een halfuur en ben altijd als eerste een ip op mijn asus dan komt de tv op de zyel erbij en dan als laatste internet op de zyxel
Zorian schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:49:
[...]

Ik heb dit dus net gedaan, alleen werkt IPTV, telefonie en internet niet meer nu. :D
Bij ETHWAN selecteer ik Concurrent WAN, het opslaan hiervan duurt vervolgens rustig 3 minuten en vervolgens werkt geen 1 apparaat meer in het gehele netwerk.
Na een factory reset werkt IPTV en telefonie overigens nog steeds niet. :/ Internet wel, mits ik de laptop direct op een poort aansluit (welke maakt niet uit) waarbij ik een WAN IP krijg toegedeeld in plaats van een lokaal IP. De router kan echter nog steeds niks ermee.

//Edit: Opeens krijgt de router het WAN IP die aan de laptop was toegedeeld nadat ik de laptop eruit trek, alleen werkt IPTV nog steeds niet ondanks dat die gewoon in de Zyxel zit (poort 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mr-D. schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:58:
Dit komt ook door de leasetijd van tweak duurt bij mij meestal een halfuur en ben altijd als eerste een ip op mijn asus dan komt de tv op de zyel erbij en dan als laatste internet op de zyxel

[...]
Hmm I see.
De Sparql start nu wel een soort van op, de interface komt in beeld, echter geen stream en hij zegt geen programma info beschikbaar.
Dus nu gewoon lekker de boel laten zitten en over een half uur moet de TV werken?

//Daar is de TV! Held! :D Bedankt voor de hulp. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 21-04-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarvoor is dit forum om elkaar te helpen niet dan
Ga ik nu weer ff in de zon leggen ff vitamine D scoren
Zorian schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:59:
[...]

Hmm I see.
De Sparql start nu wel een soort van op, de interface komt in beeld, echter geen stream en hij zegt geen programma info beschikbaar.
Dus nu gewoon lekker de boel laten zitten en over een half uur moet de TV werken?

//Daar is de TV! Held! :D Bedankt voor de hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:27
Mr-D. schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:55:
Yep dat kan weet alleen niet of dit ook met de configuratie van tweak kan want ik zelf heb deze nl niet
En ja het mag heb het telefonisch 2 maal nagevraagd ivm de 10 GB accounts want daar mag je nl ook 3 hebben en ik heb deze setup al meer dan 1,5 jaar zonder noemenswaardige problemen
Hoe haal je de tweakconfig eruit?? Zie mijn handtekening

[...]
Mooi dan gaan we dat proberen als we aangesloten zijn , moet helaas nog wachten tot 1 juni :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
frelam schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:35:
Meer mensen wel epg maar geen tv-streams meer? (Enschede)
Ter info: Lijkt toch wat meer aan de hand dan alleen geen tv streams. Rond 13:00 stond de tv gewoon aan op npo1 ofzo en klapte eruit, na een poosje toch maar eens gekeken en de zyxel bleek geen lease te hebben voor de tv interface.

Inmiddels de zyxel en de stb opnieuw gestart zonder succes en vervolgens een upgrade van 13 naar 14 gedaan ook zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier in Leeuwarden gewoon beeld en epg. Regio gebonden storing misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ook hier in almere-buiten gewoon tv
dus ff bellen met tweak helaas
frelam schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:38:
[...]

Ter info: Lijkt toch wat meer aan de hand dan alleen geen tv streams. Rond 13:00 stond de tv gewoon aan op npo1 ofzo en klapte eruit, na een poosje toch maar eens gekeken en de zyxel bleek geen lease te hebben voor de tv interface.

Inmiddels de zyxel en de stb opnieuw gestart zonder succes en vervolgens een upgrade van 13 naar 14 gedaan ook zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas: Deventer ene Enschede storing.

https://www.tweak.nl/aankondigingen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Bedankt voor jullie feedback. Ik zie nu zowaar een storingsmelding staan bij tweak:

Storing Sparql Deventer en Enschede

Op dit moment kampen wij met een storing met Sparql in Deventer en Enschede. Onze excuses voor het ongemak, wij werken hard aan een spoedige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Hier in Dronten ook gewoon TV nu.
Wat me wel opvalt is dat mijn download geknepen lijkt te worden.
Upload is prima, echter download is altijd de helft.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5267893372.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5267895815.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
probeer eens solcon in dronten
Zorian schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:26:
Hier in Dronten ook gewoon TV nu.
Wat me wel opvalt is dat mijn download geknepen lijkt te worden.
Upload is prima, echter download is altijd de helft.

[afbeelding]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mr-D. schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:10:
probeer eens solcon in dronten

[...]
Ook die doet hetzelfde, ben alle Speedtest servers in NL afgegaan en ze laten allemaal exact hetzelfde resultaat zien.

//Als ik de eigen router bypass en de PC direct in de Zyxel prik krijg ik wel de volle mep up en down. Wat me ook opvalt is dat de router een 192.168.x.x IP heeft in plaats van een WAN IP.
Het WAN IP dat de PC krijgt is ook een andere als ik de PC in de Zyxel prik in plaats van de router.

[ Voor 35% gewijzigd door Zorian op 21-04-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat bedoel je met een "WAN IP" ? :?

En het is ook handig hoe je je eigen router hebt aangesloten ten opzichte van de Zyxel......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dan heb je toch iets niet goed gedaan
je kan eventueel beide configs delen zodat we kunnen kijken je moet echt een tweak ip op beide wan's krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

eymey schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:18:
Wat bedoel je met een "WAN IP" ? :?

En het is ook handig hoe je je eigen router hebt aangesloten ten opzichte van de Zyxel......
FTU -> Zyxel WAN. Zyxel LAN4 heeft Concurrent WAN aanstaan. Zyxel LAN4 -> ASUS WAN.
De ASUS krijgt afwisselend een 192.168.1.X adres of een 84.245.XXX.XXX adres.
Dit 84.245.XXX.XXX adres wijkt tevens af van het WAN IP adres die ik krijg als ik internet via de Zyxel.
Onafhankelijk van welk IP de ASUS krijgt, de download blijft strak de helft van de upload. Er staat geen QoS aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Zorian op 21-04-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
frelam schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:25:
Bedankt voor jullie feedback. Ik zie nu zowaar een storingsmelding staan bij tweak:

Storing Sparql Deventer en Enschede

Op dit moment kampen wij met een storing met Sparql in Deventer en Enschede. Onze excuses voor het ongemak, wij werken hard aan een spoedige oplossing.
Nogmaals ter info: Storingsmelding is weer verdwenen en tv lijkt weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vreemd hier heb ik geen last van net ff getest niet optimaal maar server stond op 45% te draaien zag ik net :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5268040629.png
en zyxel wan is bij mij 84.245.xxx.xxx en asus is bij mij ook 84.245.xxx.xxx maar die heeft ook wel eens in een andere range gezeten
Zorian schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:23:
[...]

FTU -> Zyxel WAN. Zyxel LAN4 heeft Concurrent WAN aanstaan. Zyxel LAN4 -> ASUS WAN.
Dit 84.245.XXX.XXX adres wijkt tevens af van het WAN IP adres die ik krijg als ik internet via de Zyxel.
Onafhankelijk van welk IP de ASUS krijgt, de download blijft strak de helft van de upload. Er staat geen QoS aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
top kan je weer lekker kijken hoewel ze met een klein team zijn lossen ze acute storingen toch wel redelijk snel op
frelam schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:25:
[...]

Nogmaals ter info: Storingsmelding is weer verdwenen en tv lijkt weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:23:
[...]

ah ok, je gebruikt de concurrent WAN optie. Dan is de context voor mij ook weer duidelijk.

Tsja, dat je twee verschillende IP's krijgt aan de WAN kant van de ZyXEL of via de concurrent WAN lijkt me niet zo gek .Of ik moet de "concurrent WAN" optie niet goed begrijpen, maar ik neem aan dat met die optie apparaten op je concurrent wan poort op L2 niveau worden gezien als een 'uniek' apparaat dat dus ook een eigen IP moet krijgen.....

Waarom je de snelheid niet haalt..... tsja, is de ASUS wel krachtig genoeg?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yep idd 2 ip's en die asus moet zeker wel krachtig genoeg zijn ik heb een paar types lager en doet dit op zijn sloffen
eymey schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:32:
[...]

ah ok, je gebruikt de concurrent WAN optie. Dan is de context voor mij ook weer duidelijk.

Tsja, dat je twee verschillende IP's krijgt aan de WAN kant van de ZyXEL of via de concurrent WAN lijkt me niet zo gek .Of ik moet de "concurrent WAN" optie niet goed begrijpen, maar ik neem aan dat met die optie apparaten op je concurrent wan poort op L2 niveau worden gezien als een 'uniek' apparaat dat dus ook een eigen IP moet krijgen.....

Waarom je de snelheid niet haalt..... tsja, is de ASUS wel krachtig genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Zojuist de ASUS nogmaals een factory reset gegeven, en nu krijgt ie opeens wel de volle mep.
In principe is er zo goed 0 verandert ten opzichte van voor de reset, maar goed. It seems to work now. :')

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5268082072.png

Kan alleen niet bij de interface van de Zyxel komen, maar dat valt eventueel te fixen door even een kabeltje uit te rollen naar de Zyxel en hem daar in te prikken.
De Zyxel heeft nu een lokaal IP van 192.168.129 met een DHCP pool die begint bij 192.168.1.130 en de ASUS heeft gewoon 192.168.1.1 met een DHCP pool die begint bij 192.168.1.2.

[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 21-04-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uiteraard kan je niet bij de zyxel komen want je hebt nu 2 verschillende netwerken
maar bij mij hebben ze beide de 192.168.1.x range
dus een kabeltje of aparte ap is dus de enige mogelijkheid maar je hebt nu geen last van de eventuele interventie van de setopboxen en daarom heb ik het gedaan mijn versterker kon nl al dat voor hem vreemde verkeer niet handelen
Zorian schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:38:
Zojuist de ASUS nogmaals een factory reset gegeven, en nu krijgt ie opeens wel de volle mep.
In principe is er zo goed 0 verandert ten opzichte van voor de reset, maar goed. It seems to work now. :')

[afbeelding]

Kan alleen niet bij de interface van de Zyxel komen, maar dat valt eventueel te fixen door even een kabeltje uit te rollen naar de Zyxel en hem daar in te prikken.
De Zyxel heeft nu een lokaal IP van 192.168.129 met een DHCP pool die begint bij 192.168.1.130 en de ASUS heeft gewoon 192.168.1.1 met een DHCP pool die begint bij 192.168.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mr-D. schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:44:
uiteraard kan je niet bij de zyxel komen want je hebt nu 2 verschillende netwerken
maar bij mij hebben ze beide de 192.168.1.x range
dus een kabeltje of aparte ap is dus de enige mogelijkheid maar je hebt nu geen last van de eventuele interventie van de setopboxen en daarom heb ik het gedaan mijn versterker kon nl al dat voor hem vreemde verkeer niet handelen
[...]
Te vroeg gejuicht. Hij is opeens toch weer traag zoals voorheen. Niks veranderd verder. Echt heel erg vreemd dit...

//MAC Clone stond opeens aan en die had een willeurig apparaat uit het netwerk gekozen om zijn MAC te clonen. Dit gewist en nu wel weer volle bak. Vaag ding die router. :p

[ Voor 12% gewijzigd door Zorian op 21-04-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_nomercy
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Hoe is anno 2016 de sparql tv.
de slechte ervaringen hielden/houden mij momenteel nog tegen.

wat is jullie ervaring met de stabiliteit van sparql

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

dj_nomercy schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 00:00:
Hoe is anno 2016 de sparql tv.
de slechte ervaringen hielden/houden mij momenteel nog tegen.

wat is jullie ervaring met de stabiliteit van sparql
Het was voor mij even stoeien om het werkend te krijgen maar dat was meer vanwege mijn persoonlijke eisen. Eenmaal werkend is het toppie. Snelle interface, goede kwaliteit streams. Helaas wel enkel stereo geluid en geen surround. Ook als je AC3 selecteert in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_nomercy
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zorian schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 01:01:
[...]

Het was voor mij even stoeien om het werkend te krijgen maar dat was meer vanwege mijn persoonlijke eisen. Eenmaal werkend is het toppie. Snelle interface, goede kwaliteit streams. Helaas wel enkel stereo geluid en geen surround. Ook als je AC3 selecteert in de instellingen.
Dus pauseren, voor- en achteruit spoelen gaat tegenwoordig goed.
evenals opnemen en terug kijken ?
kan je bij opnames ook doorspoelen (TIJDENS RECLAME)

is de traagheid qua zappen ook ondertussen verholpen.
Met andere woordwn is sparql al volwassen inmiddels :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
[...]

Volgens mij hebben sommige zenders wel degelijk surround, zal vanavond even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik had deze vraag uit staan bij sparql hoewel ze nog niet hebben gereageerd (op de automatische mail na) is het wel gerepareerd dus pauzeren werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

dj_nomercy schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 01:34:
[...]

Ik heb gisteren wel geprobeerd te pauzeren maar ik kon de knop niet zo snel vinden. :+ Ik zal vanavond nog eens kijken of het me lukt. Opnemen kan ik niet aangezien ik die optie niet heb gekozen bij het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj_nomercy schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 01:34:
[...]

Pauzeren gaat prima
Live achteruit-spoelen werkt niet
Opnames kun je doorspoelen in stappen of in een blok van 5 minuten
Opnames kun je wel voor en achteruit spoelen.
Zappen gaat niet zo snel, maar we hoeven de trein niet te halen toch? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat pauzeren inmiddels ook prima als, tijdens de pauze, het gepauzeerde programma afloopt en het volgende begint?

Dat was een poos terug ook nog een groot probleem, had ik gelezen.

Voor de context: Bij Telfort (ITNS) kon ik gewoon pauzeren (uiteraard alleen tot een bepaalde duur) en bij wijze van spreken de rest van de avond vanuit 'vertraagde' toestand naar dezelfde zender kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, dat gaat ook goed. :) Live pauzeren gebruikt geen tijden uit de gids of zo.
Hij neemt voor zover ik weet op vanaf de tijd dat je op pauze hebt gedrukt.
Geen idee hoe lang eigenlijk. Ik gebruik het meestal maar kort.

Mooie context trouwens. 8)
'Bij Telfort (ITNS) kon ik gewoon pauzeren...alleen tot een bepaalde duur'. :?
Jaa ja....En hoe lang was dat dan? Is bij Sparql ook maar de vraag hoe lang dat kan.
Maar als je maar kort pauzeert is er door reclames e.d. genoeg
gelegenheid om weer terug te schakelen naar live.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Telfort (de ITNS propositie maar volgens mij ook KPN ITV) gebeurt pauzeren gewoon lokaal op de harddisk (in geval van Amino's met harddisk) of flash.

Je kon tot maximaal iets van een uur of anderhalf uur pauzeren en daarna dus de hele avond met die betreffende vertraging verder kijken (uiteraard de reclames doorspoelend ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik niet erg actie ben op dit forum hoop ik dat iemand mijn vraag wil beantwoorden. Ik heb deze week ook Tweak aangevraagd en ga daarbij over van KPN glasvezel naar Tweak (Enschede).

Ik ben ook van plan om eigen apparatuur te gaan gebruiken en vroeg mij af of de volgende apparatuur alle benodigde functies heeft om de zyxel link te laten liggen. Telefonie is voor mij niet van groot belang.

Switch: Cisco SG200-08
Router: Draytek 2925ac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

IGMP en VLAN worden door de switch ondersteund, de router ondersteund 't ook, als je router daarnaast ook de mogelijkheid bied static routes in te voeren heb je de Zyxel niet nodig :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle en duidelijke reactie! Als ik je goed begrijp heb ik de switch dus eigenlijk niet nodig omdat IGMP en VLAN ook door de router worden ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ben je ook van plan om Sparql tv van Tweak te nemen?
Anders zijn een aantal functies sowieso niet zo belangrijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik Neem er ook TV van Sparql bij ja, in eerste instantie voor één TV, wellicht komt er later een bij. De Sparql ontvangers kan ik dus gewoon op de Draytek aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mits de Draytek static routes ondersteund, ja. Voor internet-only heb je iig de switch niet nodig.

[ Voor 36% gewijzigd door Raven op 22-04-2016 12:50 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:34

Quad

Doof

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:30:
Hoewel ik niet erg actie ben op dit forum hoop ik dat iemand mijn vraag wil beantwoorden. Ik heb deze week ook Tweak aangevraagd en ga daarbij over van KPN glasvezel naar Tweak (Enschede).

Ik ben ook van plan om eigen apparatuur te gaan gebruiken en vroeg mij af of de volgende apparatuur alle benodigde functies heeft om de zyxel link te laten liggen. Telefonie is voor mij niet van groot belang.

Switch: Cisco SG200-08
Router: Draytek 2925ac
Houdt er rekening mee dat de 2925ac geen gigabit over WAN haalt.
Dan moet je uitwijken naar de 2960.

Draytek ondersteund wel static routes iig.

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 22-04-2016 13:46 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:46:
[...]

Dan moet je uitwijken naar de 2960.

Is dit echt zo? Volgens specificaties heeft deze router twee gigabit WAN poorten: http://www.draytek.nl/pro...-routers/vigor-2925-serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dat klopt, maar hii is niet snel genoeg om gigabit af te handelen. Heeft te maken dat lan/wan en wan/lan nat wordt toegepast.

Momenteel kunnen alleen de 3900 en de 2960 gigabit aan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:14:
Dat klopt, maar hii is niet snel genoeg om gigabit af te handelen. Heeft te maken dat lan/wan en wan/lan nat wordt toegepast.

Goede tip! Dit wist ik niet, dan zal ik me op de 2960 gaan richten, of zijn er voordeligere alternatieven van een andere fabrikant die ook gigabit over de WAN halen?

Iedereen bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Een Fritzbox 7490 moet het ook kunnen.
Naja, tot 950Mb geloof ik.

[ Voor 26% gewijzigd door Quad op 22-04-2016 14:35 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:46:
[...]

??? ik gebruik zelf de 2925 (weliswaar router achter router) maar ik zie geen verschil tussen direct op de Zyxel of op de LAN van mijn 2925. Zie ook Verwijderd in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Quad schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:14:

Ik heb hier momenteel de Draytek 2132ac hangen (alleen internet). Daarmee haal ik ook gewoon 1Gbit down. Up blijft hij hangen op 350 Mbit, maar heb het idee dat ergens nog QoS aanstaat wat ik niet helemaal kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:34:
Een Fritzbox 7490 moet het ook kunnen.
Naja, tot 950Mb geloof ik.
De Fritz!box 7490 haalt het in de huidige situatie inderdaad nét niet. Of dit door een gebrek aan power komt of door een bug in de web interface, waardoor je de down- en uploadsnelheid net niet hoog genoeg kan instellen, dat is nog een beetje de vraag.

Hopelijk is die bug er in een volgende firmware versie uit......

Maar goed, ik kom meestal tot rond de 930 down en up (als de andere kant het ook aan kan). Goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Mr-D. schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 07:09:
ik had deze vraag uit staan bij sparql hoewel ze nog niet hebben gereageerd (op de automatische mail na) is het wel gerepareerd dus pauzeren werkt weer.

[...]
Net even getest op RTL4, werkt niet, op NPO3 weer wel. Gebruik jij de Zyxell en zo ja, met welke firmware? Morgen ga ik de Sparqlbox terug naar fabrieksinstellingen zetten conform mail van de SD Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:48:
[...]

??? ik gebruik zelf de 2925 (weliswaar router achter router) maar ik zie geen verschil tussen direct op de Zyxel of op de LAN van mijn 2925. Zie ook Verwijderd in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 4"
Ideale handleiding heb je gemaakt! Scheelt me een hoop werk, bedankt daarvoor. Wat voor WiFi snelheden haal je met de 2925?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik gebruik de zyxel voor sparql en telefoon en gisteren met firmware 13 en vandaag met 14 werkt bij beide firmware's en ik heb niet de tweakconfig erin zitten
Jan Driebeen schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:46:
[...]

Net even getest op RTL4, werkt niet, op NPO3 weer wel. Gebruik jij de Zyxell en zo ja, met welke firmware? Morgen ga ik de Sparqlbox terug naar fabrieksinstellingen zetten conform mail van de SD Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Mr-D. schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 08:52:
ik gebruik de zyxel voor sparql en telefoon en gisteren met firmware 13 en vandaag met 14 werkt bij beide firmware's en ik heb niet de tweakconfig erin zitten
[...]
Bedankt, ik ga de SD weer lastigvallen want hier werkt het nog steeds niet (firmware 14)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Opname werkt bij mij ook nog steeds niet.
Volgens de helpdesk zouden de problemen sinds donderdag verholpen moeten zijn.
Gisteren hollands got tallent opgenomen maar deze kan ik nog steeds niet bekeken worden.

Maar weer een mail sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
goldvinger schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:25:
Opname werkt bij mij ook nog steeds niet.
Volgens de helpdesk zouden de problemen sinds donderdag verholpen moeten zijn.
Gisteren hollands got tallent opgenomen maar deze kan ik nog steeds niet bekeken worden.

Maar weer een mail sturen
Misschien een probleem bij ons in de wijk (Danswijk/Parkwijk Almere) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Jan Driebeen schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:37:
[...]

Misschien een probleem bij ons in de wijk (Danswijk/Parkwijk Almere) :?
De reactie via de maikl van de help desk:

Mijn advies voor nu zou zijn om de Sparql box even nogmaals een harde reset te geven en het daarna te proberen.

De harde reset wordt uitgevoerd op de volgende manier:

1. Haal de stekker van de Sparqlbox uit het stopcontact.
2. Houdt de aanknop van de Sparqlbox ingedrukt.
3. Stop de stekker van de Sparqlbox weer in het stopcontact en houdt de aanknop vast van de Sparqlbox.
4. Houdt de aanknop vast tot dat u in het welkomscherm komt en de taal kunt instellen.

Net even een proef opname gedaan en dat lijkt nu te werken.
Nu maar afwachten of het zo blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgvliet
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09-2020
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:42:
[...]

geen probleem bij alles wat je noemt in Leeuwarden.

Het enige vervelende is dat je de opname niet kunt bekijken zolang hij deze nog aan het opnemen is.
Werkt dit echt niet. Zolang als je opneemt, kun je dan niet vanaf het begin kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
goldvinger schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:51:
[...]
De reactie via de maikl van de help desk:

Mijn advies voor nu zou zijn om de Sparql box even nogmaals een harde reset te geven en het daarna te proberen.

De harde reset wordt uitgevoerd op de ....

Net even een proef opname gedaan en dat lijkt nu te werken.
Nu maar afwachten of het zo blijft :)
Had ik ook gedaan echter geen resultaat bij mij. Ik heb net alles losgekoppeld (Sparqlbox / Zyxell / Genexis), overal stroom eraf en toen weer alles aangesloten. Alles lijkt nu weer te werken op TV, ik wacht ook even af en hoop dat het inderdaad blijft werken :)

[ Voor 0% gewijzigd door Jan Driebeen op 23-04-2016 14:57 . Reden: spellinzfaut ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 23:12:
[...]

Ideale handleiding heb je gemaakt! Scheelt me een hoop werk, bedankt daarvoor. Wat voor WiFi snelheden haal je met de 2925?
Handleiding is niet van mij :)
Ik gebruik een kale 2925 achter de Zyxel (dus niet volgens de eerder gelinkte handleiding) en losse AP's (3x AVM1750 elke verdieping 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:13
hermanh schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:58:
Ik heb ditzelfde lange tijd geleden ook gehad, ik had erg ijverig allerlei zaken uitgezet die ik toch niet gebruikte. uiteindelijk was het uitzetten van de 3g backup de boosdoener (broadband > 3g backup). Toen ik die weer op enabled zette, deed de lan setup het ook weer. (toch een beetje stom aangezien er geen 3g dongle inzit.)

[...]
Hee dit werkt ! bedankt (late reactie :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 10-09 16:25
[...]

AC3 surround werkt bij mij ook niet. De receiver blijft op stereo, terwijl bijv. Banshee Dolby Digital 5.1 heeft op HBO.

[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSerious? op 23-04-2016 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.tewal
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-05 13:53
Vanavond 4 proef opnames gemaakt. Bij drie is het niet eens mogelijk om op bekijken knop te klikken. En de vierde blijft zwart.😭 (Almere-Danswijk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

jgvliet schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:07:
[...]

Werkt dit echt niet. Zolang als je opneemt, kun je dan niet vanaf het begin kijken!
Helaas niet nee, je krijgt de keuze tussen Kanaal bekijken (dan ga je naar de directe uitzending toe), of Opname bewerken een knop die je niet kunt indrukken.
En Verwijderen.
Pas als hij klaar is met opnemen krijg je de keuze Opname bekijken.

Maar nu ik dit schrijf heb ik wat nieuws ontdekt
Als je in het opname menu zit dan heb je links van alle opnames WEL de knop Bekijken en dan laat hij het programma vanaf het begin zien, ook al heb je de opname ergens in het midden gestart.
Maar je kunt hem wel snel doorspoelen tot aan het punt waar jij het wilt bekijken.

Conclusie Het kan dus wel !

Zo zie je maar weer, je leert elke dag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sparql verleden de week een email gestuurd en gevraagd waarom de EPG bij BBC Entertainment (59) een uur achterloopt. Dit is niet zo bij Ziggo, daar staat het wel goed, dus lijkt me een fout bij Sparql toch?
Lastig als je een opname wilt programmeren...
Taal noch teken gehoord van Sparql, alleen een automatisch bericht.
Afijn komt misschien van de week nog wel.
Pagina: 1 ... 22 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.