Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb afgelopen woensdag ook een mail gestuurd naar sparql maar nog niks gehoord behalve de standaard mail ondanks het opgelost is (live pauzeren) kan je ook een mail sturen dat het opgelost is ach we wachten wel af denk het niet maar je weet het niet he
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 08:24:
Sparql verleden de week een email gestuurd en gevraagd waarom de EPG bij BBC Entertainment (59) een uur achterloopt. Dit is niet zo bij Ziggo, daar staat het wel goed, dus lijkt me een fout bij Sparql toch?
Lastig als je een opname wilt programmeren...
Taal noch teken gehoord van Sparql, alleen een automatisch bericht.
Afijn komt misschien van de week nog wel.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
m.tewal schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:04:
Vanavond 4 proef opnames gemaakt. Bij drie is het niet eens mogelijk om op bekijken knop te klikken. En de vierde blijft zwart.😭 (Almere-Danswijk)
Ik heb deze problemen ook gehad.
Sinds zaterdag werkt het bij mij weer goed.

Ik moest van tweak de firmware opnieuw inladen.
Dit lijkt geholpen te hebben.

Gisteravond drie opnmes gedaan.
alle drie de opnames werken.

Ik woon ook in de Danswijk Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_nomercy
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Als ik het zo lees is sparql nog niet echt optimaal.
En dat de helpdesk zo slecht reageert weer houd me momenteel nog even van overstappen.
Ik wil gewoon als ik bel binnen 10 min geholpen worden (ben met huidige nog sneller gewent solcon)

Mensen uit dronten ok ervaring met tweak's complete pakket.
Wij zouden dan AIO abbo nemen, aangezien we nu ook alle in een hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Op de Grote Markt in Almere staat een stellage van Tweak, zit er een aanbieding aan te komen dat iemand weet? Tweak reageert niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj_nomercy schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:22:
En dat de helpdesk zo slecht reageert weer houd me momenteel nog even van overstappen.
Ik wil gewoon als ik bel binnen 10 min geholpen worden (ben met huidige nog sneller gewent solcon)

Nou, alleen als je veel opneemt.....Blijkbaar.
Gewoon live tv kijken gaat prima, en door de eigen aanvoer ook met een heel mooi beeld. :)
Live tv pauzeren (en dat verder kijken) gaat ook goed.
Een functie als Uitzending Gemist zit misschien wat onlogisch
in elkaar, maar werkt verder ook prima hier. (In Leeuwarden)
Wat mij betreft een prima 'All In One' product.
Maar opnemen heb ik er dan ook niet bij. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:32
Vanavond 4 proef opnames gemaakt. Bij drie is het niet eens mogelijk om op bekijken knop te klikken. En de vierde blijft zwart.😭 (Almere-Danswijk)
Heb je ook, net als ik, alle kastjes (box, Zyxell, Genexis), al van het stroomnet gehaald en daarna weer aangesloten? Bij mij werkte daarna weer alles goed (Zyxell versie 14).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
dj_nomercy schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:22:

Zo slecht??? Volgens mij gewoon snel. Wat via de mail best wel eens een dag kan zijn of iets meer, maar ik vind het snel.
Telefonisch gewoon rap.

Ik ga trouwens dat volledig herstarten ook maar eens testen. Moest van de week nog van ze de firmware van enkel de box terug zetten. Werkte niet afdoende. (Almere-Haven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:24
Het afspelen blijft slecht vaak zwart beeld echter vaak werk het de volgende dag wel. Het is een soort NS je kunt kijken wanneer je niet wilt, wanneer je wilt kijken kan het niet.

Opnemen blijft het grote min punt de rest is ondertussen prima. Als je geen waarde hecht aan opnemen. De haperingen zijn zeldzaam geworden maar herhaaldelijk opnemen of bepaalde programma's altijd opnemen is blijkbaar nog ver weg.. heb mij ooit opgegeven als bèta tester ivm de vele issues maar ik heb niet het idee dat er veel ontwikkeling is in sparql. Ook is de gids vaak traag of de eerste paar keer doorzichtig.

Het kan natuurlijk ook aan de abox liggen. Ik heb 2 aboxen 1 flash ik vaak opnieuw en de andere nooit wel de gepushde update. En zet ze elke avond uit ipv standby maar merk geen verschil.
Wel met gebruik de box die het meest wordt gebruikt moet ik vaker extra resetten of gui opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27
Kleine valse start hier met TweakGlas: Afgelopen dinsdag (19e) heeft een privé/afgeschermd nummer mij gebeld terwijl ik even onder de douche stond. Aanstaande donderdag (28e) wordt mijn TweakGlas aansluiting opgelevert. Aangezien ik nog niks had gehoord over hoe laat ik de monteur kan verwachten toch maar eens een mailtje gestuurd naar Tweak.
Hun reactie: "Wij hebben reeds op 19 april 2016 contact met u gezocht voor het maken van een afspraak, helaas kregen wij toen geen gehoor. "

Ja? Dus laat Tweak maar niks meer van zich horen? Niet de dag daarna proberen te bellen of op z'n minst een mailtje sturen? |:(

Donderdag gaat wel mijn huidige glasvezelleverancier van de lijn af, dus zou het wel fijn zijn als de monteur even langs komt.

Het is nu nog goed gekomen, omdat ik zelf contact heb gezocht met TweakGlas, maar ik vind dit toch wel slordig. In de brief van Tweak staat duidelijk dat Tweak contact met jou als klant opzoekt voor het maken van een afspraak. Als ik een oproep mis van een privé nummer ga ik er eerder vanuit dat ik een telemarketeer heb gemis dan Tweak voor het maken van een afspraak. Gewoon een 2e keer bellen of een mailtje sturen was voldoende geweest.

Hopelijk blijft het hierbij en verloopt het aansluiten donderdag soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scrappy.doo schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:43:
Kleine valse start hier met TweakGlas: Afgelopen dinsdag (19e) heeft een privé/afgeschermd nummer mij gebeld terwijl ik even onder de douche stond. Aanstaande donderdag (28e) wordt mijn TweakGlas aansluiting opgelevert. Aangezien ik nog niks had gehoord over hoe laat ik de monteur kan verwachten toch maar eens een mailtje gestuurd naar Tweak.
Hun reactie: "Wij hebben reeds op 19 april 2016 contact met u gezocht voor het maken van een afspraak, helaas kregen wij toen geen gehoor. "

Ja? Dus laat Tweak maar niks meer van zich horen? Niet de dag daarna proberen te bellen of op z'n minst een mailtje sturen? |:(

Donderdag gaat wel mijn huidige glasvezelleverancier van de lijn af, dus zou het wel fijn zijn als de monteur even langs komt.

Het is nu nog goed gekomen, omdat ik zelf contact heb gezocht met TweakGlas, maar ik vind dit toch wel slordig. In de brief van Tweak staat duidelijk dat Tweak contact met jou als klant opzoekt voor het maken van een afspraak. Als ik een oproep mis van een privé nummer ga ik er eerder vanuit dat ik een telemarketeer heb gemis dan Tweak voor het maken van een afspraak. Gewoon een 2e keer bellen of een mailtje sturen was voldoende geweest.

Hopelijk blijft het hierbij en verloopt het aansluiten donderdag soepel.
Communiceren is niet tweak sterkste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:54
Is er eigenlijk (al) iemand die zijn/haar VOIP werkend heeft via Asterix?

Benieuwd omdat ik zelf van plan was het op die manier in te richten zodat meerdere telefoons een oproep kunnen ontvangen die gedaan wordt naar het huis nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 10-09 16:25
Bericht na mijn Banshee opname:
Bedankt voor je bericht. Vervelend om te horen dat het opnemen nog steeds niet naar behoren werkt, helemaal omdat je hiervoor inderdaad iedere maand extra betaalt. Onze technische dienst heeft aan ons doorgegeven dat de problemen rondom het opnemen vanaf afgelopen vrijdag 22 april verholpen zouden moeten zijn. Hierbij is helaas wel de kans groot dat opnames van voor vrijdag nog steeds niet afgespeeld kunnen worden of haperen, en hierdoor als verloren beschouwd moeten worden. Daarom wil ik je graag verzoeken om uit te proberen of je hetzelfde probleem ervaart als je nu een programma opneemt en vervolgens afspeelt. Wij horen graag van je wat je bevindingen zij
Gisternacht Game Of Thrones opgenomen en helaas hier ook vastlopers.

Video kan spoilers bevatten.

[YouTube: https://youtu.be/xrngeEl7O0U]

[ Voor 95% gewijzigd door WhySoSerious? op 25-04-2016 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Ook ik heb games of thrones opgenomen.
Ook ik heb last van haperingen. (Almere)
Helpdesk gebeld en de haperingen was niet bekend bij hun.
Ook de technische dienst wist niks af van dit probleem.
Tweak dacht dat nu alles opgelost zou zijn.
Dus voor diegene die hier ook last van hebben, laat het tweak weten.
Des te sneller wordt het opgelost
WhySoSerious? schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:48:
Bericht na mijn Banshee opname:

[...]

Gisternacht Game Of Thrones opgenomen en helaas hier ook vastlopers.

Video kan spoilers bevatten.

[video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Binnenkort onderhoud bij Sparql...
https://www.tweak.nl/aankondigingen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Je kan Game of Thrones ook terugkijken via de HBO on-demand functionaliteit van Sparql. Niet nodig om het op te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
of uit de nieuwsgroepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Koningsdag; de vrouw wil graag naar de uitzending kijken en Sparql doet het weer eens niet (Dronten). Niet op de Abox, niet op de iPad. Beiden melden dat geen verbinding met de server mogelijk is. Tweak heeft geen storingen te melden. Ik begin er serieus over te denken om Sparql eruit te gooien en TV van Ziggo te nemen.

Ze kijkt nu maar naar de livestream van NPO, werkt wel goed maar daar heb je alleen maar internet voor nodig en geen Sparql.

[ Voor 16% gewijzigd door Alfie104 op 27-04-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:21

HaterFrame

Well... Poo came out!

Reset je modem eens, vanmorgen wilde tv hier ook helemaal niets. Na een reset van het modem en daarna de Abox deed alles het weer.

* HaterFrame vind wel dat de storingen hals over kop toenemen weer :(

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Alfie104 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:15:
Koningsdag; de vrouw wil graag naar de uitzending kijken en Sparql doet het weer eens niet (Dronten). Niet op de Abox, niet op de iPad. Beiden melden dat geen verbinding met de server mogelijk is. Tweak heeft geen storingen te melden. Ik begin er serieus over te denken om Sparql eruit te gooien en TV van Ziggo te nemen.

Ze kijkt nu maar naar de livestream van NPO, werkt wel goed maar daar heb je alleen maar internet voor nodig en geen Sparql.
In 8921 zijn ze ook aan het klooien sparql :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook geen tv via Sparql in 8102. Gelukkig heb ik nog wel een werkende coax verbinding, anders werd het ook via een livestream.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Tv ook hier weer plat verdorie :@ Wederom reboot modem, na online komen sparql box roboot en het werkt weer.

[ Voor 53% gewijzigd door HaterFrame op 27-04-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
op welke firmware zit jij??
MetaFrame schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:46:
Tv ook hier weer plat verdorie :@ Wederom reboot modem, na online komen sparql box roboot en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mr-D. schreef op woensdag 27 april 2016 @ 16:47:
op welke firmware zit jij??

[...]
1.00(AAKL.13)C0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook versie 1.00(AAKL.13)C0 en net even de Zyxel een herstart gegeven en daarna kreeg ik ook weer beeld via Sparql.

Bij mij gaat wel elke avond voor het slapen de stroom eraf bij van de tv en alles wat daarbij staat via het stekkerblok, misschien dat dat een probleem kan zijn.
Al ga ik hierin niet veranderen. ;)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ga dadelijk wel ff updaten naar 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe maar niet ik vind 14 onstabieler dan 13 en had dan ook verwacht dat je op 14 zou zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de hele dag (en ik weet niet hoe lang eigenlijk, zou al dagen kunnen zijn)
problemen met de vaste telefonie. Een vreemde hoge toon (dubbele toon) en het
is niet mogelijk om te bellen. Als ik cijfers intoets blijft die toon terug komen.
Dus ik denk begin maar met Zyxel opnieuw starten. Hielp nul komma nul.

En als ik naar dat vaste nummer bel gaat wel de telefoon over maar als ik opneem krijg ik
weer alleen die rare toon en ik als beller naar dat nummer hoor ook alleen maar dat.
Misschien dan ook maar eens 14 proberen en kijken of dat het oplost.

Geen problemen met de tv gehad, maar misschien ook omdat ik de Zyxel
dus al een keer opnieuw had opgestart. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2016 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Laatst online: 18:15
14 draai ik zelf na volle tevredenheid, het zal mijn gevoel zijn maar het lijkt sneller te werken. Met 13 had ik wel problemen, de zyxell ging na een paar minuten steeds herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mr-D. schreef op woensdag 27 april 2016 @ 19:44:
Doe maar niet ik vind 14 onstabieler dan 13 en had dan ook verwacht dat je op 14 zou zitten
Toch ff proberen, de tv problemen zijn wel erg irritant. (niet direct voor mij maar wel mn gezin, die dan weer bij mij komen waardoor het eigenlijk wel irritant voor mij is :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
MetaFrame schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:09:
[...]

Toch ff proberen, de tv problemen zijn wel erg irritant. (niet direct voor mij maar wel mn gezin, die dan weer bij mij komen waardoor het eigenlijk wel irritant voor mij is :D)
Haha, zoiets heb ik ook. Ik kijk zelf nooit TV, maar het is hoogst irritant als Sparql niet goed werkt, want mijn vrouw gebruikt het wel.
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:02:
Ik heb de hele dag (en ik weet niet hoe lang eigenlijk, zou al dagen kunnen zijn)
problemen met de vaste telefonie. Een vreemde hoge toon (dubbele toon) en het
is niet mogelijk om te bellen. Als ik cijfers intoets blijft die toon terug komen.
Dus ik denk begin maar met Zyxel opnieuw starten. Hielp nul komma nul.
Die dubbele toon (twee tonen door elkaar heen) is waarschijnlijk de Amerikaanse kiestoon. Dat betekent dat je modem op een verkeerde telefoonstandaard staat ingesteld. Eén oplossing kan zijn om de Tweak standaardconfiguratie die bij je firmware hoort, terug te zetten. Maar je kunt ook proberen het in de modeminstellingen te corrigeren, als dat tenminste het enige is wat veranderd is. Daarvoor moet je naar VOIP->Phone, Region settings moet op Nederlands staan en Call Service mode op Europe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben meteen even gaan kijken. Maar helaas.
Region settings staat op 'NLD - Netherlands'. En Call Service Mode staat op 'Europe Type'.
Later...Nu even niet, ben tv aan het kijken, maar eens kijken of versie 14 nog wat verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
staat hij ook op onregister ??
plaatje volgt nog
Afbeeldingslocatie: http://mr-d.nl/tweak/sip.PNG
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:11:
Ik ben meteen even gaan kijken. Maar helaas.
Region settings staat op 'NLD - Netherlands'. En Call Service Mode staat op 'Europe Type'.
Later...Nu even niet, ben tv aan het kijken, maar eens kijken of versie 14 nog wat verbetert.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr-D. op 27-04-2016 22:16 . Reden: plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, staat op OnRegister. Kan ook wel naar dat nummer toe bellen, en dan gaat ie ook wel over.
Maar zodra ik opneem krijgen de beller en gebelde die dubbele toon te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nou dat eerste zegt niks als nummer niet geregistreerd is gaat hij ook gewoon over hoor alleen thuis hoor je niks
maar idd een vaag verhaal

zitten op beide poorten telefoons aangesloten en zoja zit daar een siemensset tussen want die willen nog wel eens problemen geven op het tweaknetwerk

[ Voor 35% gewijzigd door Mr-D. op 27-04-2016 22:19 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar ik bedoel dat de telefoon thuis ook wel gewoon gaat. Echt wel vaag ja.
Kwam er toevallig achter omdat ik wilde bellen.

Nee, alleen op nummer 1. En een 'gewone' vaste telefoon, geen handset of zo.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm.....Gevonden wat het is. Het is de telefoon zelf die stuk is. Heeft het er altijd goed op gedaan,
maar hij is blijkbaar defect. Een andere telefoon was de oplossing dus. :D Had nog een oude om te testen.
En als ik de eerste telefoon in een andere vaste lijn steek, die ik ook nog via ADSL heb, dan piept ie precies
hetzelfde en doet ook niks. Straks maar effe kijken voor een andere telefoon dus.
Maar bedankt voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja dat kan natuurlijk ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Alfie104 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:55:
[...]

Haha, zoiets heb ik ook. Ik kijk zelf nooit TV, maar het is hoogst irritant als Sparql niet goed werkt, want mijn vrouw gebruikt het wel.
Problemen lijken verholpen met de laatste (14) firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Vandaag brief gekregen, verwachte activatie datum is 2 juni 2016. Nu nog wachten op het pakket met modem etc. en op een belletje van de monteur en dan kunnen we gaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Gisteren aangesloten op TweakGlas. Monteur heeft de Zyxel geupdate naar v14. We hebben echter gisteravond wel 3 haperingen gehad tijdens het TV kijken. (beeld wat even bevriest)
Ik dacht dat deze problemen waren opgelost met de introductie van retransmission. Zijn er nog meer mensen die op de laatste firmware nog problemen hebben of moet ik dit probleem toch in mijn eigen kabels zoeken die voor zover ik kan zien prima zijn. Een avondje filmpjes streamen vanaf m'n server gaat prima en de kabel is ook al eens doorgemeten. Het zou misschien nog intererferentie kunnen zijn, er ligt CAT6 UTP in huis, hoe valt het één en ander uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nee, dit is eigenlijk nog steeds wel een probleem. Echter niet meer zo groot als voorheen, ik hoor van de vrouw dat het idd wel eens wil haperen (1a2x per avond). Aankomende zondag gaat sparql onderhoud uitvoeren, dus met een beetje mazzel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even voor de zekerheid de Abox zit toch wel direct in de zyxel en niet via een switch zo ja via een switch haal die er even tussen uit en test dan verder
En ja ook ik kom het nog wel eens tegen dat er soms een hikje inzit
Maar dat is zeker wel te verwaarlozen als je ziet waar tweak/sparql vandaan komt
scrappy.doo schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:56:
Gisteren aangesloten op TweakGlas. Monteur heeft de Zyxel geupdate naar v14. We hebben echter gisteravond wel 3 haperingen gehad tijdens het TV kijken. (beeld wat even bevriest)
Ik dacht dat deze problemen waren opgelost met de introductie van retransmission. Zijn er nog meer mensen die op de laatste firmware nog problemen hebben of moet ik dit probleem toch in mijn eigen kabels zoeken die voor zover ik kan zien prima zijn. Een avondje filmpjes streamen vanaf m'n server gaat prima en de kabel is ook al eens doorgemeten. Het zou misschien nog intererferentie kunnen zijn, er ligt CAT6 UTP in huis, hoe valt het één en ander uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
MetaFrame schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:21:
[...]

Problemen lijken verholpen met de laatste (14) firmware :)
Okee, dan ga ik hem er straks ook maar eens opzetten. Dat had ik sowieso al eerder willen doen, maar het was er nog niet van gekomen (Internet of Sparql in gebruik door huisgenoten enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Mr-D. schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:03:
Even voor de zekerheid de Abox zit toch wel direct in de zyxel en niet via een switch zo ja via een switch haal die er even tussen uit en test dan verder
En ja ook ik kom het nog wel eens tegen dat er soms een hikje inzit
Maar dat is zeker wel te verwaarlozen als je ziet waar tweak/sparql vandaan komt

[...]
Abox zit inderdaad direct in de Zyxel. Of als je het helemaal correct will, de abox zit direct op de (CAT6) contactdoos welke direct op de Zyxel zit.
Deze kabels: https://netwerkproducten....-100-koper-p-4354800.html
lopen door mijn huis. Hun leveren ook shielded kabels: https://netwerkproducten....-100-koper-p-4167200.html maar geven zelf aan dat dit zwaar overkill is in een thuis situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfie104 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:32:
[...]

Okee, dan ga ik hem er straks ook maar eens opzetten. Dat had ik sowieso al eerder willen doen, maar het was er nog niet van gekomen (Internet of Sparql in gebruik door huisgenoten enzo).
Was toch niet helemaal de oplossing blijkbaar. MetaFrame zegt later:

'Nee, dit is eigenlijk nog steeds wel een probleem. Echter niet meer zo groot als voorheen, ik hoor van de vrouw dat het idd wel eens wil haperen (1a2x per avond). Aankomende zondag gaat sparql onderhoud uitvoeren, dus met een beetje mazzel...'

Met een beetje mazzel is het dan opgelost. :) We zullen zien.
Bij mij doet de tv het trouwens gewoon goed op versie 13.

Nou ja, misschien dat 2 of 3 keer per week het beeld wel eens hapert,
maar het is te kort om me er druk over te maken. Was eerder nog wel eens iets langer.
Lijkt er nu soms op dat een re-transmitted beeldje er niet precies past eigenlijk.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Nog even iets compleet anders. Ik probeer port 8080 op m'n wan adres to routeren naar een andere interne port op m'n server om één of andere reden gaat dit niet. Ik kan wel port 8081 bijvoorbeeld routeren naar de interne port, maar niet 8080. TENZIJ ik lokaal op m'n WiFi zit.
Ik snap er weinig van. Daarnaasta heb ik ook port 80 en 443 (HTTP/HTTPS) naar m'n server gerouteerd (vandaar de noodzaak om 8080 op een andere port te mappen).
Duidelijk? Ik snap hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Hey allemaal, naar lang naar één gekeken te hebben heb ik uiteindelijk doorgepakt en toch een Edgerouter Lite gekocht voor de verbinding. Deze werkt op zich geweldig en was via de config van webmasternick en toevoegingen van NovapaX eenvoudig op te zetten echter zit ik wel met één probleem. Binnen seconden nadat er op VLAN 4 een ip verkregen wordt knalt het reguliere internet eruit en hoewel de streams nog steeds te benaderen zijn werken de andere functies ook niet meer. In eerste instantie had ik een setup waarbij de AP en m'n pc via eth0 werkten en de sparql direct op eth2 dit gaf deze problemen al maar hier leek het me een kwestie van gebrek aan IGMP snooping. Vandaag heb ik echter een Netgear GS105Ev2(Het kleine broertje van de 108Ev3 die in de tutorial gebruikt wordt) binnengekregen en in een setup waar de switch direct op de Edgerouter aangesloten is en m'n pc aan de switch blijft exact hetzelfde probleem zich vertonen. Zolang vlan 4 disabled is draait alles goed maar op het moment dat die een ip krijgt valt het internet weg.

http://imgur.com/cg9YNXb
Dit zijn de huidige instellingen van de switch, de kabel van de ERL gaat naar poort 1 van de Switch echter heb ik de configuratie ook al geprobeerd op dynamic, any en poort 2(me pc) en met Validate Header aan en uit zonder verschil.

Op de ERL zelf is de standaard configuratie in gebruik oftewel:
igmp-proxy {
interface eth0 {
role downstream
threshold 1
whitelist 239.0.0.0/16
whitelist 225.0.71.0/24
}
interface eth1 {
role disabled
threshold 1
}
interface eth1.4 {
alt-subnet 0.0.0.0/0
role upstream
threshold 1
}
interface eth1.34 {
role disabled
threshold 1
}
interface eth2 {
role disabled
threshold 1
}
}
Wat me wel opviel en wat ik dacht dat een probleem zou kunnen zijn is dat in de routing tabel de ERL static routes lijkt op te zetten over beide ip's naar 0.0.0.0/0( http://imgur.com/6EUn5D6 ) naast de reeds opgezette statische routes over eth1.34. Ik heb dit geprobeerd aan te pakken door zelf een route naar 0.0.0.0/0 te maken voor het vlan 4 ip en deze dan te disablen maar ook dit lijkt geen noemenswaardig effect te hebben.

Verder kan ik eigenlijk nergens een oplossing vinden dus vroeg ik me af of iemand hier misschien iets weet dat zou kunnen helpen of dat ik misschien iets heel doms over het hoofd heb gezien. Ten slotte nog een screenshot van het dashboard. http://imgur.com/qq574m4

Alle hulp zou enorm gewaardeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:51:
[...]

Was toch niet helemaal de oplossing blijkbaar. MetaFrame zegt later:
[...]
Dat had ik inderdaad al gelezen, maar ik zat nog op versie 12 en bovendien had ik helemaal geen Spartel meer. Een reboot van de modem zou het waarschijnlijk wel hebben opgelost, maar ik was toch al van plan om versie 14 erop te zetten dus dan maar in één keer.

Ik heb nu inderdaad weer TV. Hopelijk wordt het door de update én het geplande onderhoud van dit weekeind wat stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik had het het probleem dat mijn sparql boxje dagelijks vast liep en alleen een modem reset + box reset het verhielp. Dat is nu wel verholpen met de laatste FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja zeg, hier toch langzaamaan meer problemen met de Sparql boxen.
Gisteravond beweerde de 2e box geen netwerkverbinding te hebben. Moest weer de Zyxel
opnieuw voor opgestart worden. En de eerste box doet nu wat vreemd met het menu en de gids.
Wel apart, het heeft tijden zonder problemen gedraaid. Straks dan toch ook maar versie 14 er op zetten dan.

En dan maar zien of het onderhoudt morgen de eventuele laatste 'schoonheidsfoutjes' oplost. :)
Sparql mag na bijna 2 jaar toch wel eens zo'n beetje af zijn? :?

Ik kijk heel veel tv, heb 'm ook vaak op de achtergrond aanstaan. Werkt gewoonlijk prima .Dus procentueel
gezien stellen de kleine storingen/ glitches nog niks voor, maar het word zo langzaamaan wel wat irritant.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silexh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 14:29
Centurius schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:25:
Hey allemaal, naar lang naar één gekeken te hebben heb ik uiteindelijk doorgepakt en toch een Edgerouter Lite gekocht voor de verbinding. Deze werkt op zich geweldig en was via de config van webmasternick en toevoegingen van NovapaX eenvoudig op te zetten echter zit ik wel met één probleem. Binnen seconden nadat er op VLAN 4 een ip verkregen wordt knalt het reguliere internet eruit en hoewel de streams nog steeds te benaderen zijn werken de andere functies ook niet meer. In eerste instantie had ik een setup waarbij de AP en m'n pc via eth0 werkten en de sparql direct op eth2 dit gaf deze problemen al maar hier leek het me een kwestie van gebrek aan IGMP snooping. Vandaag heb ik echter een Netgear GS105Ev2(Het kleine broertje van de 108Ev3 die in de tutorial gebruikt wordt) binnengekregen en in een setup waar de switch direct op de Edgerouter aangesloten is en m'n pc aan de switch blijft exact hetzelfde probleem zich vertonen. Zolang vlan 4 disabled is draait alles goed maar op het moment dat die een ip krijgt valt het internet weg.

http://imgur.com/cg9YNXb
Dit zijn de huidige instellingen van de switch, de kabel van de ERL gaat naar poort 1 van de Switch echter heb ik de configuratie ook al geprobeerd op dynamic, any en poort 2(me pc) en met Validate Header aan en uit zonder verschil.

Op de ERL zelf is de standaard configuratie in gebruik oftewel:

[...]

Wat me wel opviel en wat ik dacht dat een probleem zou kunnen zijn is dat in de routing tabel de ERL static routes lijkt op te zetten over beide ip's naar 0.0.0.0/0( http://imgur.com/6EUn5D6 ) naast de reeds opgezette statische routes over eth1.34. Ik heb dit geprobeerd aan te pakken door zelf een route naar 0.0.0.0/0 te maken voor het vlan 4 ip en deze dan te disablen maar ook dit lijkt geen noemenswaardig effect te hebben.

Verder kan ik eigenlijk nergens een oplossing vinden dus vroeg ik me af of iemand hier misschien iets weet dat zou kunnen helpen of dat ik misschien iets heel doms over het hoofd heb gezien. Ten slotte nog een screenshot van het dashboard. http://imgur.com/qq574m4

Alle hulp zou enorm gewaardeerd worden.
Dit klinkt een beetje als een probleem met DHCP op twee interfaces met hetzelfde MAC-adres. Heb je het script van Novapax wel ingesteld en getest? (MAC-adres voor Sparql instellen, methode 2, het restarten van de IGMP-proxy kun je vervangen door sleep 30; $run restart igmp-proxy). Je kunt de MAC-adressen controleren in de CLI met het commando ip link, die van eth1.34 en eth1.4 moeten dus anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Laatst online: 07-09 21:19
scrappy.doo schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:15:
Nog even iets compleet anders. Ik probeer port 8080 op m'n wan adres to routeren naar een andere interne port op m'n server om één of andere reden gaat dit niet. Ik kan wel port 8081 bijvoorbeeld routeren naar de interne port, maar niet 8080. TENZIJ ik lokaal op m'n WiFi zit.
Ik snap er weinig van. Daarnaasta heb ik ook port 80 en 443 (HTTP/HTTPS) naar m'n server gerouteerd (vandaar de noodzaak om 8080 op een andere port te mappen).
Duidelijk? Ik snap hem niet.
Staat de webinterface van je Zyxel niet op poort 8080? Dat zou wat problemen kunnen veroorzaken.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
silexh schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:28:
[...]

Dit klinkt een beetje als een probleem met DHCP op twee interfaces met hetzelfde MAC-adres. Heb je het script van Novapax wel ingesteld en getest? (MAC-adres voor Sparql instellen, methode 2, het restarten van de IGMP-proxy kun je vervangen door sleep 30; $run restart igmp-proxy). Je kunt de MAC-adressen controleren in de CLI met het commando ip link, die van eth1.34 en eth1.4 moeten dus anders zijn.
Bedankt, dat heeft inderdaad het probleem opgelost :) Had het script al draaien maar blijkbaar waren de originele herstart commands bij mij niet in staat om de proxy ook echt te herstarten. Nu met deze draait het allemaal naar behoren en kan vlan 4 actief blijven zonder internet eruit te halen.

Is er overigens misschien ook nog iets wat veranderd moet worden om de epg werkend te krijgen? Ik kan namelijk wel direct op de streams komen via VLC en nadat ik de Abox overgezet had van de zyxel naar de switch deed deze het ook meteen echter zonder de epg en met vrij traag zappen. Na een restart echter deed deze het helemaal niet meer dus ik heb het idee dat op één of andere manier hij niet alles kan benaderen. Tcpdump geeft echter ook aan dat hij wel gewoon verbinding legt met ip's via zowel vlan 4 als vlan 34(voornamelijk dns server, etc.)

Edit: Probleem is gefixed, door het andere mac adres had ik nu wel een ip in .28. ipv .32.

[ Voor 3% gewijzigd door Centurius op 30-04-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Oktopus schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:50:
[...]

Staat de webinterface van je Zyxel niet op poort 8080? Dat zou wat problemen kunnen veroorzaken.
Die staat nog op 80, ook al gaf hij wel aan dat hij naar 8080 zou gaan aangezien ik ook al port 80 voor m'n webserver aan heb staan.
De Zyxel wil ik alleen vanaf intern netwerk benaderen.

[ Voor 7% gewijzigd door scrappy.doo op 30-04-2016 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zoetjes aan begint de lol er een beetje af te gaan, met Sparql.
De eerste tv-box die ik had, vertoonde allerlei kuren. Vele malen per week liep-ie vast, bij het wisselen van een kanaal bleef het beeld zwart, dat soort dingen. Telkens weer het advies: resetten, stekker eruit, updaten. Telkens opnieuw uitgelegd dat de box op een eigen kabel is aangesloten.
Uiteindelijk een vervangend exemplaar gekregen. Helaas gebeuren er nog steeds foute dingen.

1) Een bepaalde opname afkijken lukt niet, want na ‘bekijken’ kiezen, wordt het beeld zwart en gebeurt er niets. Als ik dan op vooruitspoelen druk, blijft de teller die verschijnt, op 00:00 staan.
Bij de vorige box gebeurde dat ook. Als je dan bijvoorbeeld de volgende dag nog eens probeerde, werd de opname wèl afgespeeld. Sommige opnames kwamen echter nooit beschikbaar dus die zijn uiteindelijk verwijderd. Erg vervelend als je bijvoorbeeld een serie volgt!
De Helpdesk vroeg hoe oud deze opname was en meldde dat er in die periode een storing was en dat die opnames niet meer beschikbaar zijn.
Omdat ik 'm vergat te wissen, stond-ie nog in het overzicht en nu, weken later, deed-ie het plotseling wel!

2) Een kwartier vóór een programma afgelopen is, druk ik op REC. Er gebeurt niets. Ik herhaal dat een paar keer. Niets.
Ik kijk of GIDS in beeld verschijnt. Niets. Ik probeer of de MENU verschijnt. Niets. Maar dan verschijnt in brokjes in stukjes, het GIDS-beeld met onderaan daar dwars doorheen een stuk van het MENU-beeld.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/10x9iy1.jpg
Dit blijft zo staan. Er verscheen ook nog even de melding dat de opname was gestart.
Kortom: de box is traag, gooit alles door elkaar en... functioneert dus niet naar wens.

3) Een film zitten kijken. Film afgelopen, box mag uit. Echter: reageert totaal nergens meer op. Ik kan op de afstandsbediening elke knop indrukken: er gebeurt niets.
De stekker er voor de zoveelste keer maar weer uitgetrokken.

Al met al betaal ik nu al maanden voor een dienst die domweg niet naar behoren functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:49
Gelukkig zijn die problemen alleen maar met opnemen. Ik heb het opname pakket niet en nooit problemen, zelfs geen haperingen.
Maar als je betaalt voor een opnamepakket moet het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:18:
De eerste tv-box die ik had, vertoonde allerlei kuren. Vele malen per week liep-ie vast, bij het wisselen van een kanaal bleef het beeld zwart, dat soort dingen. Telkens weer het advies: resetten, stekker eruit, updaten. Telkens opnieuw uitgelegd dat de box op een eigen kabel is aangesloten.
Uiteindelijk een vervangend exemplaar gekregen. Helaas gebeuren er nog steeds foute dingen.

1) Een bepaalde opname afkijken lukt niet, want na ‘bekijken’ kiezen, wordt het beeld zwart en gebeurt er niets. Als ik dan op vooruitspoelen druk, blijft de teller die verschijnt, op 00:00 staan.
Bij de vorige box gebeurde dat ook. Als je dan bijvoorbeeld de volgende dag nog eens probeerde, werd de opname wèl afgespeeld. Sommige opnames kwamen echter nooit beschikbaar dus die zijn uiteindelijk verwijderd. Erg vervelend als je bijvoorbeeld een serie volgt!
De Helpdesk vroeg hoe oud deze opname was en meldde dat er in die periode een storing was en dat die opnames niet meer beschikbaar".......

.....Al met al betaal ik nu al maanden voor een dienst die domweg niet naar behoren functioneert.
Gebruik je de Zyxell, welke firmware? Welk gebied zit je?
Ik (gebied Almere) had ook problemen met opnames maar deze zijn verdwenen na upgrade naar fw14 op de Zyxell, drie Spaqlboxen naar fabrieksinstellingen en Genexis uit en aanzetten. Vannacht is er onderhoud bij Tweak/Sparql, misschien dat jouw opnameproblemen dan opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Is er iets bekend wat er afgelopen nacht aan onderhoud is gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scrappy.doo schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:36:
Is er iets bekend wat er afgelopen nacht aan onderhoud is gebeurd?
Zou ik je niet kunnen vertellen, wat ik wel weet wat er gebeurd is dat de EPG nu nog maar op alleen vandaag staat en dat alle andere dagen geen EPG meer heeft.
Erg lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 13-09 21:30

RammY

Dát!

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:18:

[verhaal]

Al met al betaal ik nu al maanden voor een dienst die domweg niet naar behoren functioneert.
Wat doen je poort statistieken op de Zyxel voor de poort waar de Sparql box op is aangesloten?
(System Monitor > Traffic status > LAN > More)
Heb je hier drops of errors in staan?

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat zegt helaas niet zo gek veel ik heb weinig tot geen last maar de errors en de drops zijn wel altijd aanwezigop de sparql poorten
RammY schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:41:
[...]

Wat doen je poort statistieken op de Zyxel voor de poort waar de Sparql box op is aangesloten?
(System Monitor > Traffic status > LAN > More)
Heb je hier drops of errors in staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

Zit nu bij de KPN maar kan sinds eind vorig jaar hier ook Gigabit krijgen. Wat zijn jullie ervaringen met overstap van KPN naar Tweak kan dat ook binnen één dag?

En hoe zijn de ervaringen met interactieve tv, is dat beter geworden? Ik lees namelijk redelijk vaak klachten hier nog over. En is het ook mogelijk om via een PC tv te kijken, zie namelijk alleen maar apps staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Zenix op 02-05-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Vannacht onderhoud aan eigen Tweak-netwerk:

Geen melding op de site van Sparql wat ze nu afgelopen nacht hebben gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zenix schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:12:
Zit nu bij de KPN maar kan sinds eind vorig jaar hier ook Gigabit krijgen. Wat zijn jullie ervaringen met overstap van KPN naar Tweak kan dat ook binnen één dag?

En hoe zijn de ervaringen met interactieve tv, is dat beter geworden? Ik lees namelijk redelijk vaak klachten hier nog over. En is het ook mogelijk om via een PC tv te kijken, zie namelijk alleen maar apps staan.
Overstap zou gewoon zonder lange downtime mogelijk moeten zijn.

Mijn overstap van Telfort naar Tweak was Telfort 11:00 down, Tweak 13:00 up.

Wat betreft TV: Zoals hierboven, een aantal posts terug:

Basisfunctionaliteit TV kijken en pauzeren is tegenwoordig redelijk tot goed. Opnemen is drama .

Geen TV kijk mogelijkheid via PC, behalve een aantal ongecodeerde kanalen via mediaplayers zoals VLC.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:16:
dat zegt helaas niet zo gek veel ik heb weinig tot geen last maar de errors en de drops zijn wel altijd aanwezigop de sparql poorten
[...]
Drops en errors moet toch echt 0 zijn, Gek genoeg zie ik op mijn Zyxel slechts drops op een niet aangesloten poort3. In mijn geval zelfs 1.2 miljoen, vermoedelijk tellen de tellers gewoon door en worden slechts gereset bij een koude start. (huidige uptime = 53 dagen)
Hebben mensen die problemen ondervinden toevallig poort 3 in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

eymey schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:57:
[...]

Overstap zou gewoon zonder lange downtime mogelijk moeten zijn.

Mijn overstap van Telfort naar Tweak was Telfort 11:00 down, Tweak 13:00 up.

Wat betreft TV: Zoals hierboven, een aantal posts terug:

Basisfunctionaliteit TV kijken en pauzeren is tegenwoordig redelijk tot goed. Opnemen is drama .

Geen TV kijk mogelijkheid via PC, behalve een aantal ongecodeerde kanalen via mediaplayers zoals VLC.
Ok mijn vorige glas overstapt duurde ook ongeveer zolang, prima dus! Wel jammer dat je geen TV online kan kijken, rest van de familie gebruikt dat graag. Ik zag inderdaad dat aantal zenders via VLC te bekijken waren, helaas geen commerciële, maar alsnog mooie toevoeging.

Hoe zijn trouwens je ervaringen qua latency? Sinds ik van Solcon naar KPN ben gegaan is mijn latency met een aantal ms omhoog gegaan bij dezelfde snelheid. Een stuk lagere latency is een groot pluspunt voor mij vanwege het hosten van gameservers. Ik gebruik overigens nu een virtuele PfSense als router met een i5 2400 en die zal wel geen problemen hebben met Gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alles is nul behalve lan 3 waar mijn sparqlbox op zit zal het zaakje eens resetten en dan lan 3 en 4 omdraaien

Afbeeldingslocatie: http://mr-d.nl/tweak/drop.PNG
Hans_18T schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:41:
[...]

Drops en errors moet toch echt 0 zijn, Gek genoeg zie ik op mijn Zyxel slechts drops op een niet aangesloten poort3. In mijn geval zelfs 1.2 miljoen, vermoedelijk tellen de tellers gewoon door en worden slechts gereset bij een koude start. (huidige uptime = 53 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Driebeen schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:19:
Vannacht onderhoud aan eigen Tweak-netwerk:

Geen melding op de site van Sparql wat ze nu afgelopen nacht hebben gedaan...
Ik denk dat ze vannacht niks gedaan hebben en het nu deze nacht gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is toch echt verschillend onderhoud volgens mij. Het eerste was aan Sparql, dit is aan het eigen netwerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:24
Ik herken de issues wel van @renevandenabeel opnemen is een erg basis pakket. Het enige dat top is is net voor het einde record gebruiken en de gehele zending neem je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:16:
[...]
Zou ik je niet kunnen vertellen, wat ik wel weet wat er gebeurd is dat de EPG nu nog maar op alleen vandaag staat en dat alle andere dagen geen EPG meer heeft.
Erg lastig
Hier ook vanaf 3-5-2016 een lege EPG... Morgen maar even de SD bellen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zenix schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:45:
[...]

Ok mijn vorige glas overstapt duurde ook ongeveer zolang, prima dus! Wel jammer dat je geen TV online kan kijken, rest van de familie gebruikt dat graag. Ik zag inderdaad dat aantal zenders via VLC te bekijken waren, helaas geen commerciële, maar alsnog mooie toevoeging.

Hoe zijn trouwens je ervaringen qua latency? Sinds ik van Solcon naar KPN ben gegaan is mijn latency met een aantal ms omhoog gegaan bij dezelfde snelheid. Een stuk lagere latency is een groot pluspunt voor mij vanwege het hosten van gameservers. Ik gebruik overigens nu een virtuele PfSense als router met een i5 2400 en die zal wel geen problemen hebben met Gigabit.
Latency is hier vanuit Almere bij een gemiddelde speedtest.net mirror zo'n 2 ms. (bv. Solcon Dronten). Een gewone ping naar bv. www.tweakers.net gemiddeld 1,7.

Een traceroute naar bv. www.tweakers.net gaat, inclusief eigen router, over 6 hops. Naar mijn VPS bij Transip zelfs maar 5.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Mr-D. schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:02:
alles is nul behalve lan 3 waar mijn sparqlbox op zit zal het zaakje eens resetten en dan lan 3 en 4 omdraaien

[afbeelding]

[...]
Toevallig toch iets meer tussen je Lan poortje en je Sparql box zitten dan alleen (mogelijk een brakke) kabel?
Ik heb een oud setje powerline adapters tussen de Zyxel en de Sparql box zitten en heb geen error in mn modem staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Driebeen schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:56:
[...]

Hier ook vanaf 3-5-2016 een lege EPG... Morgen maar even de SD bellen....
Ga ik ook doen, als nu meer mensen het doen dan is de druk op de ketel groter voor ze om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ehh nee direct erin en de kabel is nu een jaar oud (zegt natuurlijk niets) maar hoe verklaar je deze dan??
Hans_18T schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:41:
[...]

RammY schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 01:09:
[...]

Toevallig toch iets meer tussen je Lan poortje en je Sparql box zitten dan alleen (mogelijk een brakke) kabel?
Ik heb een oud setje powerline adapters tussen de Zyxel en de Sparql box zitten en heb geen error in mn modem staan.
maar we gaan overnieuw testen
Afbeeldingslocatie: http://mr-d.nl/tweak/drop2.PNG

[ Voor 5% gewijzigd door Mr-D. op 03-05-2016 08:39 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik neem maar aan dat het onderhoud aan het netwerk geslaagd is?
Of niet? Niks van gemerkt vannacht, tussen 1 en 2 was ik gewoon online.
En van het onderhoud aan Sparql de dag ervoor ook niet, maar dat was ook heel laat.
Maar de tv gids is nog wel leeg, zoals al door meer mensen werd opgemerkt.
Word dat vandaag ook nog opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je dat het beste aan Tweak zelf kan vragen wij hebben net zo veel info als jouw :)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:55:
En van het onderhoud aan Sparql de dag ervoor ook niet, maar dat was ook heel laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, dat zal ik ook zeker nog wel even doen. :)
Wel apart hoor. Onderhoud aan Sparql, een dag later onderhoud aan het netwerk.
Dan verwacht je toch een verbetering.. :? Of in ieder geval niet een verslechtering.

*Edit: Alleen er aan denken was blijkbaar al genoeg. De gids is er weer. d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij (almere) is er iig iets gebeurd. M'n Fritz!box stuurt altijd een mail als hij (opnieuw) een IP adres heeft verkegen. Dat gebeurde rond 1:20 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep vanaf half elf was er weer een TV-gids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: Huistijger
Yep vanaf half elf was er weer een Tv-gids
Ik had het ook gezien ja, en mijn bericht er na nog wat ge-edit. :D Beter!
quote: eymey
Bij mij (almere) is er iig iets gebeurd. M'n Fritz!box stuurt altijd een mail als hij (opnieuw) een IP adres heeft verkegen. Dat gebeurde rond 1:20 :)
Oowkeej. Toen zat ik nog druk op het internet en had ook de tv aan. In ieder geval tot 2 uur, toen ik
ging pitten, niks van gemerkt. :) Maar des te beter.

Ik ben benieuwd of dan nu de opnameproblemen ook zijn opgelost. We moeten er maar naar raden
wat voor onderhoud ze precies gedaan hebben. Wat dat betreft kon ik de openheid zoals met de Quickzap
2.0 update wel waarderen. Ook iets voor ander onderhoud? Een tweaker blijft nieuwsgierig, nietwaar? 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou inderdaad wel fijn zijn als er bij Tweak wat structureler ruimte zou zijn om wat meer op technisch niveau te communiceren.

Maar goed, ik ben bang dat Tweak voorlopig nog wel last zal houden van het "Veel te klein bedrijf met grote ambities" syndroom. Dan is er gewoonweg geen capaciteit om structureel iemand tijd te laten hebben voor mee lezen / discussieren op fora, behalve wat algemeen social media werk.

En tsja, laten we wel wezen: Ik heb hier wel een Gigabit verbinding voor omgerekend 32 euro per maand met een AMS-IX-connected datacenter achtige latency en goede peerings :9

Alleen qua Sparql blijft het een beetje gammel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:25
De merkbare impact/korte downtime van afgelopen nacht kwam door een geplande reboot van een router, wat niks te maken had met Sparql. Die routers hebben ook wel eens een configuratie wijziging of firmware upgrade nodig waardoor ze gereboot moeten worden.

De EPG die leeg was kwam door een verstoring bij de EPG-feed, maar dit was rond half 11 idd opgelost.

Verder zitten er (al jaren) techneuten van Tweak mee te lezen op irc.tweakers.net in #tweakdsl
Geen officieel support kanaal ofzo, maar meer enthousiaste nerds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Uh ik heb nog steeds geen epg, reboot van box lost dit op neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@4pp3l: Oh ja, het IRC kanaal was er natuurlijk idd wel.

Maar ik vraag me af hoe veel mensen hier daarvan af weten.

Dat een router wel eens ge-reboot moet worden voor een security upgrade oid., dus zonder enige merkbare veranderingen richting klanten, begrijp ik (als ICT'er) natuurlijk.

Echter, op dit moment ligt al het onderhoud bij Tweak of Sparql onder een vergrootglas omdat mensen zitten te springen om een TV-dienst die eindelijk gewoon eens goed werkt. Even los van evt. "wishlist features" zoals begin gemist, etc. die overigens bijna iedere concurrent al heeft, werkt ook bestaande functionaliteit (zoals opnemen) of uberaupt de STB zelf gewoon vaak niet .

Niets ten nadele van de huge effort die jullie op dit moment ongetwijfeld steken in het verbeteren van de Sparql dienst.

Maar ieder onderhoud of downtime is, hopen mensen, in potentie dé change die eindelijk alle problemen oplost.

;)

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 03-05-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zie hier dus er zit toch iets vreemds in het loggen wat hans_18T ook al aangeeft
Afbeeldingslocatie: http://mr-d.nl/tweak/drop3.PNG
RammY schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 01:09:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Nu online
ik heb nog even een vraagje wat betreft het aansluiten , van een router achter de zyxel.

Als ik een router achter de op de zyxel aansluit moet hiervan de DHCP dan uit zodat het een AP wordt? of kan DHCP gewoon aan blijven staan en gewoon instellen zoals ik 'm wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Ik zou de DHCP van de Zyxel dan aan laten, dan laat je 1 apparaat alles regelen. Dan krijg je ook geen IP conflicten. Je tweede router dan puur als AP.

Ik heb zelf de modem/router + switch in de meterkast, de wifi heb ik uitgezet.
Mijn AVM1750 staat op de eerste etage als AP ingesteld. Dat werkt perfect.

[ Voor 36% gewijzigd door yorroy op 03-05-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat ligt eraan hoe je hem wil aansluiten
als je direct erachter zet dan moet dhcp uiteraard uit voordeel alles is dan zichtbaar in je netwerk nadeel teveel op zyxel vind ie niet leuk
wil je een extra netwerk met je eigen ipadres (van tweak) dan moet je deze via de concurrent-wan optie aansluiten maar die zit niet standaard in de tweak config dus je moet de zyxel compleet wissen en zelf opnieuw opbouwen nadeel(maar ook weer een voordeel) alles wat je op je eigen router doet is niet zichtbaar in het zyxel netwerk en andersom en dus geen interfentie van de sparqlbox op bv je versterker die in het netwerk hangt
Dancis schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:11:
ik heb nog even een vraagje wat betreft het aansluiten , van een router achter de zyxel.

Als ik een router achter de op de zyxel aansluit moet hiervan de DHCP dan uit zodat het een AP wordt? of kan DHCP gewoon aan blijven staan en gewoon instellen zoals ik 'm wil?

[ Voor 4% gewijzigd door Mr-D. op 03-05-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Je kunt in theorie de DHCP van de tweede router aan laten staan. Je krijgt dan echter twee netwerken met een eigen IP-range, nl. de Zyxel met alles wat erop is aangesloten (inclusief de tweede router) en alles wat op de tweede router is aangesloten. Zonder bijzondere maatregelen kunnen die twee netwerken niet met elkaar communiceren (bv. een NAS aangesloten op de Zyxel is dan niet zichtbaar voor apparaten aan de tweede router).

Het is daarom inderdaad veel verstandiger om maar 1 router te gebruiken en de andere als AP in te stellen. Als je ook Sparql gebruikt, kun je het beste de Zyxel als router gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Mr-D. schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:03:
zie hier dus er zit toch iets vreemds in het loggen wat hans_18T ook al aangeeft
[afbeelding]

[...]
Strange... toch maar een keer factory defaulten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Nu online
Ik heb inderdaad 2 sparql boxen. Nu wilde ik dus de 2 sparql boxen aansluiten op de zyxel en de router (archer c7) voor internet ook achter de zyxel.

Wat raden jullie dan aan ? concurrent wan gebruiken of gewoon de archer c7 gebruiken als AP? Kun je dan eigenlijk de lan poorten van de c7 nog wel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als div keren gedaan dat brengt ook niks zal wel een bug zijn die firma zyxel niet interessant vind want dit is nl al vanaf dag 1
RammY schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:35:
[...]

Strange... toch maar een keer factory defaulten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als ap moet je uiteraard een lan verbinding opgeven want het wordt uiteraard een switch dus de wan blijft dan leeg
tja wat is het beste toch iets persoonlijks ik wil graag meerdere poorten 80 en 443 hebben dus heb ik voor de concurrent wan gekozen daarvoor had ik hem als ap wat ook wel redelijk werkte
Dancis schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:36:
Ik heb inderdaad 2 sparql boxen. Nu wilde ik dus de 2 sparql boxen aansluiten op de zyxel en de router (archer c7) voor internet ook achter de zyxel.

Wat raden jullie dan aan ? concurrent wan gebruiken of gewoon de archer c7 gebruiken als AP? Kun je dan eigenlijk de lan poorten van de c7 nog wel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Nu online
Oke dan moet ik maar even kijken wat fijner is tegen de tijd dat ik aangesloten ben :o

Maar dan zit ik met nog een vraagje , de ip range van de zyxel en de C7 zijn verschillend, 192.168.1.* voor de zyxel en 192.168.0.* voor de C7.

Moet ik dan de range van de C7 aanpassen/veranderen naar die van de zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het hoeft niet maar als je de webinterface van je C7 wil bereiken wel maar geeft hem dan bv 192.168.1.33 en maak hem fixed in de zyxel
Dancis schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:47:
Oke dan moet ik maar even kijken wat fijner is tegen de tijd dat ik aangesloten ben :o

Maar dan zit ik met nog een vraagje , de ip range van de zyxel en de C7 zijn verschillend, 192.168.1.* voor de zyxel en 192.168.0.* voor de C7.

Moet ik dan de range van de C7 aanpassen/veranderen naar die van de zyxel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:47

M-ThijZ

Riding on Rails

Op aanraden van mede-Tweakers, 2x pricewatch: AVM FRITZ! WLAN Repeater 1750E Edition International gekocht.

Had ik eerder moeten doen.

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5298192781.png

Na:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5298217995.png

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan heb je een aardige client, gezien het feit dat je zelfs de AVM bijna tot aan zijn maximum dichttrekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Dat is een flinke verbetering! Heb je de Fritzen dan bekabeld aan de Zyxel hangen of heb je een 5GHz router direct achter de Zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alfie104 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:16:
Dat is een flinke verbetering! Heb je de Fritzen dan bekabeld aan de Zyxel hangen of heb je een 5GHz router direct achter de Zyxel?
De AVM1750 wordt hier als AP gebruikt (Bridge Mode) en is dus bekabeld aangesloten.
Pagina: 1 ... 23 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.