Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Heb ik voor band steering al een tijdje geleden ook gedaan... je krijgt dan keurig een mailje terug:
Dear Mr xx.
thank you very much for your inquiry.
Many thanks for your kind feedback and constructive suggestions, which I forwarded to our qualified product manager. Whether and when a reaction is carried out, is not determined yet.
But in general of course, our products "live" on the demand and the improvement proposals/wishes of our customers, so we already implemented numerous improvements (not rarely already directly in the next version).
With best regards
xx
AVM GmbH
Sales
Snap ik niet, connection attempt naar wat?
Oh stom, had ik er niet bij gezet. Ging om de verbinding naar usenet.
Werkte later op de avond weer wel.
Zo te zien vanmorgen tot een uur of 9:15 ook.
Maar nu kan hij wederom niet verbinden.
[ Voor 21% gewijzigd door Fonta op 05-05-2016 09:29 ]
Kreeg vandaag bericht ruim 2 weken later dat ze onlangs geen storing hebben gehad betreft pauzeren van opnames ?? Heb niet eens een opname pakket ach....
Dus een beller is in dit geval toch sneller gok ik zo
Kom hier (Almere) er ook weer achter dat pauzeren niet meer werktMr-D. schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 19:24:
Even terug in de tijd heb 20 april een mail gestuurd naar Sparql over dat pauzeren dat niet werkte
Kreeg vandaag bericht ruim 2 weken later dat ze onlangs geen storing hebben gehad betreft pauzeren van opnames ?? Heb niet eens een opname pakket ach....
Dus een beller is in dit geval toch sneller gok ik zo

https://onedrive.live.com...L8&v=3&ithint=photo%2cpng
en zelfs een compleet tr-069 menu met alles settings om e.a. uit te zetten. menu om vlans aan te maken.
Deze router bevat ook gewoon de tweak config en fw 13.

[ Voor 4% gewijzigd door rob2011 op 06-05-2016 20:59 ]
Verwijderd
Kan sowieso wel. Heb ik ook op een standaard config. Niet met het admin account, maar welrob2011 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:59:
heb nu weer wat leuks vergelijk ik 2 tweak routers met elkaar beide FW13 is het menu complete anders.
en zelfs een compleet tr-069 menu met alles settings om e.a. uit te zetten. menu om vlans aan te maken.
Deze router bevat ook gewoon de tweak config en fw 13.
als ik als supervisor met wachtwoord zyad1234 inlog.
Verwijderd
Er zit een usb-aansluiting op, zou die niet gebruikt kunnen worden om (na software aanpassing) live beelden terug te spoelen?
Is daar nog iets aan te doen? Voor mezelf vind ik het niet zo heel erg, want het probleem is gauw verholpen, maar ik hoef mijn vrouw dat niet te laten doen. De telefoon moet gewoon vanzelf weer "on register" gaan.
[edit] Even als extra informatie: ik heb de Zyxel helemaal schoongemaakt volgens de instructies van @hovemt en daaarna alleen het hoogst noodzakelijke erin gezet. Misschien ben ik wat vergeten?
[ Voor 14% gewijzigd door Alfie104 op 07-05-2016 21:45 ]
Beide zelfde ik heb zelfs mijn config gebruikt in fw 11 toen waren ze volgens mij gelijk. Het is me nooit eerder opgevallen.Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 23:19:
[...]
Kan sowieso wel. Heb ik ook op een standaard config. Niet met het admin account, maar wel
als ik als supervisor met wachtwoord zyad1234 inlog.Log je op beide op dezelfde manier in?
Ik merk ook dat op mijn zyxel alles direct werkt echter op de andere zyxel moet ik soms wel 3x dezelfde instelling doen. Of eerst wissen en dan opnieuw aanmaken .(dit is dan diegene met de uitgebreide functies.Alfie104 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 20:41:
[edit] Even als extra informatie: ik heb de Zyxel helemaal schoongemaakt volgens de instructies van @hovemt en daaarna alleen het hoogst noodzakelijke erin gezet. Misschien ben ik wat vergeten?
dan zou hij het niet moeilijk moeten hebben want idd van die telefoon wordt ik ook erg moe en ook die interne ping tijden die liggen ook erg hoog
dit weekend al weer div tel gemist
vandaag de fritzbox bij een medetweaker (nog bedankt zeer blij mee) opgehaald
nou telefoon en internet wordt nu door deze afgehandeld en de zyxel alleen nog tv
alleen internet zelf is nog wel wispelturig soms 8ms maar meestal de verwachte 2 ms
en resultaten bij de speedtests zijn ook wisselend maar 930 up heb ik al gezien
download is idd max 880 maar dat komt wel bij de fwupdate gok ik
tot nog toe zeer blij met dit apparaat volgend weekend ga ik denk ik live met deze eerst alles goed inregelen en kijken wat er allemaal me kan
[ Voor 45% gewijzigd door Mr-D. op 08-05-2016 21:55 ]
Echter de laatste dagen valt het mij weer op dat er weer kleine haperingen zijn.
Vandaag, vanaf 18:00 tot 19:15 heb ik er al zes geteld.
Zo erg heb ik het de laatste dagen niet gehad.
Ik heb helemaal niks veranderd.
De box zit rechtstreeks op de Zyxel dmv. een cat 6 kabel aangesloten, zoals altijd het geval was.
Hebben jullie de laatste dagen ook vaker last van haperingen?
[ Voor 2% gewijzigd door Hans_18T op 09-05-2016 19:25 . Reden: quotes geplaatst ]
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2016 19:27 ]
Ik had gehoopt dat wij nu vergoed van de haperingen verlost waren.
Ik kijk het deze week maar weer even aan.
Mocht het zo blijven dan maar weer een mail sturen.
Het tv platform blijft toch een probleem kindje.
Zo draait het weer een aantal weken goed, om vervolgens weer terug te vallen in de oude problemen, net zoals het opname pakket.
Ik begin er nu toch wel weer van te balen.
Misschien dat tweak hier kan reageren wat nu weer de problemen zijn???
[ Voor 8% gewijzigd door goldvinger op 09-05-2016 19:32 ]
Ben ondertussen al een tijdje bij Ziggo voor TV. Hier wordt zeer veel gebruik gemaakt van opnames, dat was ook de hoofdreden om over te stappen. Deze overstap werd verder aangemoedigd door de jaardeal van Tweak.
Met name met zaken zoals begin gemist, serie-opname en replay TV merk je dat Sparql nog een lange weg te gaan heeft.
Wat ik wel mis is de quickzap omgeving die Sparql heeft, maakte daar veel gebruik van en dat vind ik bij de Horizonbox wel een gemis.
Verder heb ik nu de Zyxel omgewisseld in een Draytek 2132ac voor het internet en een Linksys PAP2T voor telefonie. De router hangt bij mij in de woonkamer, dus vandaar dat een ac-router net zo makkelijk is als een los AP. De Draytek haalt nog niet de volle upload, maar download trekt hij wel vol.
Is dit standaard of moet ik hier over gaan bellen ? Op de order zie ik het namelijk ook niet staan dat ik een telefoonaansluiting wilde.
Andere vraag, wanneer de Zyxel wordt aangesloten, wordt deze dan de eerste keer op afstand geconfigureerd ? Heb namelijk de Zyxel een keer aangesloten en alvast de DHCP range, portforwarding etc etc ingesteld, zodat ik mijn huidige router alleen maar hoef om te zetten naar AP en dan eigenlijk zonder downtime verder kan met de netwerkinstellingen zoals ik die nu ook heb (Configuratie poorten Xbox Live, Remote Play Playstation 4 en remote play Xbox One)
EDIT: Zie nu dat een telefoonnummer standaard is. Kan me niet herinneren dat dat zo was bij mijn aanvraag....

[ Voor 7% gewijzigd door MRE-Inc op 10-05-2016 07:29 ]
XBL: MRE Inc
Verwijderd
En sinds de laatste EPG storing van 3 mei wordt de EPG ook niet meer ververst.goldvinger schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:31:
Oke, balen weer.
Ik had gehoopt dat wij nu vergoed van de haperingen verlost waren.
Ik kijk het deze week maar weer even aan.
Mocht het zo blijven dan maar weer een mail sturen.
Het tv platform blijft toch een probleem kindje.
Zo draait het weer een aantal weken goed, om vervolgens weer terug te vallen in de oude problemen, net zoals het opname pakket.
Ik begin er nu toch wel weer van te balen.
Misschien dat tweak hier kan reageren wat nu weer de problemen zijn???
De laatste EPG datum staat al vanaf die 'verholpen' storing op 16 mei 06:45.
Ben bang dat we na 15 mei geen opnames meer kunnen inplannen.
Lastig...
Heb ze er al een mail over gestuurd, maar het vorige antwoord kwam 14 dagen later, dus dit zal ook wel weer niets geven...
Dit draait inmiddels al een behoorlijke tijd en de stabiliteit van de verbinding is in de latere firmware versies beter geworden. In het verleden verbrak de verbinding nog wel eens spontaan en dan werd deze ook niet meer hersteld zonder een restart van de Zyxel, dat heb ik inmiddels al geruime tijd niet meer hoeven doen.
rob2011 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:01:
nou das niet helemaal waar je kan een IPsec vpn site to site maken en of het stabile werkt dat moet ik nog even testen maar het kan wel
en ja tel krijg je er gratis bij
MRE-Inc schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 07:14:
Zaterdag een brief gekregen van Tweak mbt de telefonie gegevens. Bij de aanvraag heb ik toch echt opgegeven dat ik geen telefonie wilde afnemen. Toch een brief met daarin de melding dat ik nu een telefoonnummer heb bij hun.
Is dit standaard of moet ik hier over gaan bellen ? Op de order zie ik het namelijk ook niet staan dat ik een telefoonaansluiting wilde.
Andere vraag, wanneer de Zyxel wordt aangesloten, wordt deze dan de eerste keer op afstand geconfigureerd ? Heb namelijk de Zyxel een keer aangesloten en alvast de DHCP range, portforwarding etc etc ingesteld, zodat ik mijn huidige router alleen maar hoef om te zetten naar AP en dan eigenlijk zonder downtime verder kan met de netwerkinstellingen zoals ik die nu ook heb (Configuratie poorten Xbox Live, Remote Play Playstation 4 en remote play Xbox One)
EDIT: Zie nu dat een telefoonnummer standaard is. Kan me niet herinneren dat dat zo was bij mijn aanvraag....
Laatste tijd ook last van gehad ja, kan het zijn dat je de STB op standby zet ipv helemaal uit? Het was me namelijk opgevallen dat die af en toe wel erg heet wordt met de hogere temperaturen en dat wanneer ik hem volledig uitzet tot er tv gekeken wordt het geen probleem is.goldvinger schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:20:
Na de retransmissie heb ik geen last meer gehad van haperingen.
Echter de laatste dagen valt het mij weer op dat er weer kleine haperingen zijn.
Vandaag, vanaf 18:00 tot 19:15 heb ik er al zes geteld.
Zo erg heb ik het de laatste dagen niet gehad.
Ik heb helemaal niks veranderd.
De box zit rechtstreeks op de Zyxel dmv. een cat 6 kabel aangesloten, zoals altijd het geval was.
Hebben jullie de laatste dagen ook vaker last van haperingen?
Ze zijn lekker bezig bij Tweak.
Over de haperingen heb ik gebeld.
Er waren gisteren wat problemen, maar dat was gisterenmiddag allemaal opgelost.
Ze snapte dit niet en deze klacht is weer doorgegeven naar de td.
Ik denk toch dat tweak te grote sprongen maakt.
Korte tijd gaat het tv platform goed, om kort daarna weer te gaan haperen.
Op internet lees ik dat veel gebruikers dubbele facturen hebben gekregen.
Ik vind dit toch zorgwerkend.
http://sparql.nl/13th-street-en-syfy-stoppen-per-1-juli.html
Kunnen ze niet gewoon de amerikaanse SyFy er op zetten ?Jan Driebeen schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:24:
En weer 2 tv zenders minder....benieuwd welke Sparql hiervoor in de plaats gaat inkopen:
http://sparql.nl/13th-street-en-syfy-stoppen-per-1-juli.html
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Als die editie ook van Universal is, dan zal Universal dezelfde redenen hebben om die in Nederland (en ook Vlaanderen) niet meer door te geven, als wat ze nu aanvoeren voor het stoppen van de huidige SyFy en 13th Street.
Technisch kan alles, maar al het gekonkel omtrent rechten en deals van de contentproviders verpest het een beetje.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Sinds vorige maand zit ik bij Tweak met een 1Gbps verbinding. Met de internet verbinding ben ik helemaal blij en heb daar ook niks over te zeggen.
Ik heb wel een klein probleempje met de telefonie. Ik gebruik namelijk een eigen router met OpenWRT. Hier heb ik Asterisk PBX op gezet en ingesteld met de voip instellingen. Dit ging goed nadat ik het wachtwoord kreeg van Tweak. Met bijvoorbeeld Jitsi kan ik mijn router opgeven als Voip host en kan gewoon bellen en gebeld worden met alle toegevoegde features van Asterisk.
De meegeleverde router(Zyxel vmg8324-b10a) krijg ik niet aan de praat met mijn Asterisk. Hij geeft aan "not registered" in de web interface. Als ik er op de klop "Register" druk gebeurt er niks.(de muis verandert in een lijn wat je krijgt als je over tekst hovert, wat ik raar vind) Dit zou ik wel aan de praat willen krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee? Anders ben ik genoodzaakt om een ATA adapter te kopen wat jammer zou zijn.
In jouw situatie betekent dat dat je moet kiezen voor óf de Zyxel alles laten afhandelen (maar dan kun je Asterisk niet gebruiken), óf de OpenWRT router + Asterisk alles laten afhandelen (maar dan heb je dus die ATA nodig). Wat ook nog kan is met een VOIP-app op je mobieltje alles afhandelen, maar dan heb je dus geen huistelefoos meer.
Heb je toevallig concurrent WAN aanstaan op de Zyxel?Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:00:
Hallo mede-tweakers
De meegeleverde router(Zyxel vmg8324-b10a) krijg ik niet aan de praat met mijn Asterisk. Hij geeft aan "not registered" in de web interface. Als ik er op de klop "Register" druk gebeurt er niks.(de muis verandert in een lijn wat je krijgt als je over tekst hovert, wat ik raar vind) Dit zou ik wel aan de praat willen krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee? Anders ben ik genoodzaakt om een ATA adapter te kopen wat jammer zou zijn.
Zo ja dan word automatisch ETHWAN uitgeschakeld bij de voip instellingen.
Als je bij voip provider instellingen kijkt kun je deze hier weer aanvinken.
Bedraad haal ik ongeveer 60mb/s op een 4 jaar oude laptop met gloednieuwe Samsung 850 SSD.
Mijn Surface Pro 3 laptop, ook met SSD, blijft steken in Newsleecher op 24mb/s maar das ook op 5ghz wifi. Weet niet echt of dat nou goed is of dat het beter kan. Zit aangesloten op een Asus RT66u.
Valt dus nog wel wat te verbeteren.
Bedraad overigens via switches maar ook rechtstreeks op de Zyxel. Iemand nog tips ? Ben wel benieuwd wat voor tweaks er nog zijn om het omhoog te krikken qua snelheid.....
Overigens zei de monteur dat hij met Windows 8.1 hogere snelheiden haalde (900mbit) dan met Windows 10 (7-800mbit).
EDIT: Verschil in download snelheid per browser: Firefox bleef steken op de 60mb/s waar IE11 naar de 81mb/s gaat.
[ Voor 16% gewijzigd door MRE-Inc op 12-05-2016 13:28 ]
Verwijderd
Ik zal er vanavond even naar kijken. Ben er vrijwel zeker van dat ik de interface op ETHWAN zelf heb gezet en alle andere "broadband" connecties weg heb gehaald. ETHWAN staat trouwens op bridge modus. Moet dit geNAT worden?arjan.n schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:11:
[...]
Heb je toevallig concurrent WAN aanstaan op de Zyxel?
Zo ja dan word automatisch ETHWAN uitgeschakeld bij de voip instellingen.
Als je bij voip provider instellingen kijkt kun je deze hier weer aanvinken.
Het punt van Asterisk is dat alleen dat ding connectie maakt met Tweak. De bedoeling is dat de Zyxel ook een client word op Asterisk. Het is dus geen probleem tussen Tweak en mij maar een probleem tussen mijn router en de Zyxel.Alfie104 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:07:
Voor zover ik weet kun je bij Tweak je telefonie maar door 1 apparaat tegelijk laten afhandelen, meerdere connecties zijn niet gelijktijdig mogelijk.
In jouw situatie betekent dat dat je moet kiezen voor óf de Zyxel alles laten afhandelen (maar dan kun je Asterisk niet gebruiken), óf de OpenWRT router + Asterisk alles laten afhandelen (maar dan heb je dus die ATA nodig). Wat ook nog kan is met een VOIP-app op je mobieltje alles afhandelen, maar dan heb je dus geen huistelefoos meer.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2016 14:07 ]
Dus de optie concurrent WAN gebruiken.
Je hebt 1gbit? Dan haal je krap de helft van je snelheid.MRE-Inc schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:13:
Zo, monteur is geweest en heeft een werkende 1gbit glas verbinding opgeleverd.
Bedraad haal ik ongeveer 60mb/s op een 4 jaar oude laptop met gloednieuwe Samsung 850 SSD.
Mijn Surface Pro 3 laptop, ook met SSD, blijft steken in Newsleecher op 24mb/s maar das ook op 5ghz wifi. Weet niet echt of dat nou goed is of dat het beter kan. Zit aangesloten op een Asus RT66u.
Valt dus nog wel wat te verbeteren.
Bedraad overigens via switches maar ook rechtstreeks op de Zyxel. Iemand nog tips ? Ben wel benieuwd wat voor tweaks er nog zijn om het omhoog te krikken qua snelheid.....
Overigens zei de monteur dat hij met Windows 8.1 hogere snelheiden haalde (900mbit) dan met Windows 10 (7-800mbit).
EDIT: Verschil in download snelheid per browser: Firefox bleef steken op de 60mb/s waar IE11 naar de 81mb/s gaat.

Ook handig om even de juiste maatvoering te hanteren. MB of Mb. Met 1000Mb (dus 1 gigabit) hoor je circa 120MB/s (dus 120 megabyte per seconde) te halen. Waar test je mee?
Ja zal de juiste waarden hanteren.Zorian schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:41:
[...]
Je hebt 1gbit? Dan haal je krap de helft van je snelheid.
Ook handig om even de juiste maatvoering te hanteren. MB of Mb. Met 1000Mb (dus 1 gigabit) hoor je circa 120MB/s (dus 120 megabyte per seconde) te halen. Waar test je mee?
Ik haal dus in IE11 met downloaden 81MB/s (dus 81 megabyte per seconde)
Dat is op een laptop bekabeld met een CAT5e kabel (fabriekskabel, geen DIY) rechtstreeks op de Zyxel. Laptop is een HP4730s van mijn werk met Intel Core i5-2450m CPU @ 2.50Ghz en 8GB RAM, x64 op Windows 10 Pro met laatste updates en gloednieuwe Samsung 850 EVO SSD.
Of bedoel je dat niet met: waar test je mee ?
Overigens haalde ik op mijn werk met een gloed nieuwe Dell laptop met SSD en 8GB RAM bekabeld op een gigabit netwerk ook niet meer dan 80MB/s....en dat is dus op een intern netwerk van een server die ik alleen gebruikte.
[ Voor 12% gewijzigd door MRE-Inc op 12-05-2016 14:12 ]

Usenet moet je met initieel niet naar kijken. Pas als je via http of ftp oid. in de buurt komt van de gigabit (met heel veel mazzel als de server aan de andere kant die bandbreedte ook beschikbaar heeft), dan kan je nog eens naar tweaking voor usenet performance gaan kijken.
[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 12-05-2016 14:14 ]
http://mirror.widexs.nl/ftp/pub/speed/10000mb.bineymey schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:13:
Hardware specs kan handig zijn, zeker in het geval van de flash-based speedtest.net, maar ook welke server? Speedtest.net mirror? Protocol?
Usenet moet je met initieel niet naar kijken. Pas als je via http of ftp oid. in de buurt komt van de gigabit (met heel veel mazzel als de server aan de andere kant die bandbreedte ook beschikbaar heeft), dan kan je nog eens naar tweaking voor usenet performance gaan kijken.
Daar download ik van. Weet natuurlijk niet wat de specs en de bandbreedte is van die hosting partij....
EDIT: net Filezilla FTP client geinstalleerd en connectie gemaakt naar de volgende 2 ftp servers via FTP Procotol:
download.xs4all.nl
mirror.widexs.nl
Via FTP haal ik bij XS4all ongeveer 95MB/s
Via FTP haal ik bij WideXS ongeveer 85MB/s
Volgens mij is dat best netjes. Dit alles is via een CAT5e kabel en nu via een switch die weer met een DIY utp kabel aan de Zyxel hangt.
[ Voor 21% gewijzigd door MRE-Inc op 12-05-2016 14:22 ]
Je kan er ook nog voor kiezen om gelijktijdig ook zo'n file van bv. download.xs4all.nl te trekken, en dan naar de totale doorvoer van je systeem kijken.
edit: Zeker netjes! En als je het tegelijk doet?
[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 12-05-2016 14:24 ]
Verwijderd
Ik zat te denken om sparql tv weer te nemen, die ik 2 maanden geleden had opgezegt, maar heb een vraag, kan me iemand bevestigen of de zender, national geographic channel, nu wel of niet in hd was ? volgens de site van sparql zelf niet, maarja die leu opgraden nooit, zodoende dat ik twijfel, of ik die in hd had gezien, of niet ???
Dat 1.3Gbps, is dat dan up en down ? Of is dat Alleen Up ? Hoe moet ik dat zien ? Stel dat het gecombineerd 1.3Gbps is, dan zou de download 650Mbps moeten zijn. Dat zou omgerekend toch nog altijd een dikke 60MB/s moeten zijn toch ? De SSD in mijn SP3 kan dat wel aan qua schrijf snelheid.De ASUS RT-AC66U is een 5e generatie dual-band Wi-Fi-router met een totale snelheid van maximaal 1.75Gbps, momenteel de snelst beschikbare! Maakt gebruik van de Broadcom 802.11ac Wi-Fi-controller, die werkzaam zijn in zowel de 2,4 GHz als de 5GHz. De 5 GHz-band werkt op maximaal 1.3Gbps, wat de huidige bekabelde Gigabit transmissie overtreft en 3x zo snel is als 802.11ac.
EDIT: Tegelijk 10GB van zowel xs4all als WideXS: Dan zakt de snelheid van XS4all helemaal in naar 15MB/s en die van WideXS blijft rond de 55-60MB/s hangen. Totaal dus rond de 75MB/s grofweg.....
[ Voor 11% gewijzigd door MRE-Inc op 12-05-2016 14:35 ]
Ik bedoelde initieel de methode van testen (bestand downloaden, speedtest?) maar specs mogen ook.MRE-Inc schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:15:
[...]
http://mirror.widexs.nl/ftp/pub/speed/10000mb.bin
Daar download ik van. Weet natuurlijk niet wat de specs en de bandbreedte is van die hosting partij....
EDIT: net Filezilla FTP client geinstalleerd en connectie gemaakt naar de volgende 2 ftp servers via FTP Procotol:
download.xs4all.nl
mirror.widexs.nl
Via FTP haal ik bij XS4all ongeveer 95MB/s
Via FTP haal ik bij WideXS ongeveer 85MB/s
Volgens mij is dat best netjes. Dit alles is via een CAT5e kabel en nu via een switch die weer met een DIY utp kabel aan de Zyxel hangt.
Probeer eens www.speedtest.net op Dronten (Solcon). Ook Utrecht (Vodafone) is een goeie server.
Draadloos is altijd half-duplex. Dus die 1.3Gbps mag nog eens door de helft. Zoals je al zei 650Mbps.MRE-Inc schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:29:
Overigens mbt mijn Asus RT66u Access Point. Als ik op de site van Asus kijk, dan lees ik onderstaande:
[...]
Dat 1.3Gbps, is dat dan up en down ? Of is dat Alleen Up ? Hoe moet ik dat zien ? Stel dat het gecombineerd 1.3Gbps is, dan zou de download 650Mbps moeten zijn. Dat zou omgerekend toch nog altijd een dikke 60MB/s moeten zijn toch ? De SSD in mijn SP3 kan dat wel aan qua schrijf snelheid.
EDIT: Tegelijk 10GB van zowel xs4all als WideXS: Dan zakt de snelheid van XS4all helemaal in naar 15MB/s en die van WideXS blijft rond de 55-60MB/s hangen. Totaal dus rond de 75MB/s grofweg.....
Verwijderd
National Geographic Channel is in Gigabit gebied in ieder geval wel HD.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:24:
kan me iemand bevestigen of de zender, national geographic channel, nu wel of niet in hd was ? volgens de site van sparql zelf niet, maarja die leu opgraden nooit, zodoende dat ik twijfel, of ik die in hd had gezien, of niet ???
Geen idee of dat in de andere gebieden ook zo is.
Ooo, je weet het al lees ik later pas.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2016 16:43 ]
Dank voor je antwoord. Dus toch maar eens kijken waarom ik maar max 24MB/s haal via 5ghz wifi.Zorian schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:18:
[...]
Ik bedoelde initieel de methode van testen (bestand downloaden, speedtest?) maar specs mogen ook.
Probeer eens www.speedtest.net op Dronten (Solcon). Ook Utrecht (Vodafone) is een goeie server.
[...]
Draadloos is altijd half-duplex. Dus die 1.3Gbps mag nog eens door de helft. Zoals je al zei 650Mbps.
Vodafone was bagger, gewoon 500/500 afgerond.
Solcon Dronten was beter, schoot door de 910 heen mbt download. Uiteindelijk is dit het geworden:

Zie Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 4"MRE-Inc schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:29:
Overigens mbt mijn Asus RT66u Access Point. Als ik op de site van Asus kijk, dan lees ik onderstaande:
[...]
Dat 1.3Gbps, is dat dan up en down ? Of is dat Alleen Up ? Hoe moet ik dat zien ? Stel dat het gecombineerd 1.3Gbps is, dan zou de download 650Mbps moeten zijn. Dat zou omgerekend toch nog altijd een dikke 60MB/s moeten zijn toch ?
Hoe "snel" verbind je "laptop" met je Asus? (kijk eens naar de "wireless connection status" van je adapter)
Ik heb zelf al wat rondgekeken in de Zyxel maar kon zo niks bijzonders vinden.
Jullie hebben ook geen glazen bol, maar is er een veel voorkomend probleem dat ik zelf kan fixen?
Ik merk nu pas hoe afhankelijk je bent van internet
[ Voor 5% gewijzigd door yorroy op 12-05-2016 22:07 ]
yorroy schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:06:
Gisteren is de monteur geweest om alles aan te sluiten, helaas zonder resultaat. Morgenmiddag komt hij terug om de boel te fixen. In de Zyxel is te zien dat er gewoon geen internet signaal is.
Ik heb zelf al wat rondgekeken in de Zyxel maar kon zo niks bijzonders vinden.
Jullie hebben ook geen glazen bol, maar is er een veel voorkomend probleem dat ik zelf kan fixen?
Ik merk nu pas hoe afhankelijk je bent van internet
Patch niet op tijd gezet door Reggefiber..?Mr-D. schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:17:
lijkt er meer op dat het probleem buiten jouw huis zit omdat er geen signaal is
[...]
Klinkt als de meest logische optie. Zonder patch geen licht en dus geen verbinding.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Barre73 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:49:
[...]
Patch niet op tijd gezet door Reggefiber..?
Klinkt als de meest logische optie. Zonder patch geen licht en dus geen verbinding.
En met een computer rechtstreeks met een kabel naar de Genexis (ook nooit geprobeerd) moet je volgens mij ook kunnen zien of er signaal binnenkomt.
Edit: nou de monteur is geweest. Ik kon er zelf niks aan doen, er bleek iets in de wijkcentrale stuk te zijn. Na vervanging haal ik volgens speedtest.net 900 mbit
[ Voor 49% gewijzigd door yorroy op 13-05-2016 19:21 ]
wachten duurt zoooo lang

[ Voor 8% gewijzigd door Dancis op 13-05-2016 12:55 ]
Verwijderd
En dan is het nog alleen even een hapering van een halve seconde of zoiets.
En ik kijk behoorlijk veel tv. Dus wat mij betreft echt te verwaarlozen.
Amanoo schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:37:
Ik las dingen over haperingen op tv. Komt dat vaak voor? Ik zit op het punt mijn huisgenoot over te halen om over te stappen van KPN glasvezel baar Tweak glasvezel. Dit is in Enschede. Als dat regelmatig gebeurt hoeft het natuurlijk niet.
Nope.Maar ik had wel even geen TV meer.....ging na een seocnde of dertig weer verder. Was niet echt erg, want hebben Eurovision aan staan...OnTheMike schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:11:
Hier valt net ineens de verbinding helemaal weg (Amersfoort), meer mensen last van? Modem reset gaf geen soelaas, geen internet-verbinding mogelijk
Trouwens, aan het begin (uur of 21.00) begon het te stotteren. Dat is naar mijn idee wel vaker als veel huishoudens ineens dezelfde zender gaan kijken....Maar was maar heel even.
Hier ook tijdens Eurovision, geen ramp dusWdeb schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:48:
[...]
Nope.Maar ik had wel even geen TV meer.....ging na een seocnde of dertig weer verder. Was niet echt erg, want hebben Eurovision aan staan...
Trouwens, aan het begin (uur of 21.00) begon het te stotteren. Dat is naar mijn idee wel vaker als veel huishoudens ineens dezelfde zender gaan kijken....Maar was maar heel even.
Verwijderd
Klopt, in Leeuwarden weinig of geen problemen.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:53:
Ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar bij mij in Leeuwarden is dat zeeeeer zelden.
En dan is het nog alleen even een hapering van een halve seconde of zoiets.
En ik kijk behoorlijk veel tv. Dus wat mij betreft echt te verwaarlozen.
Internet draait probleemloos,
TV had wat moeilijkheden met de EPG doch na een bericht aan Tweak was het zo opgelost.
Hoe moeilijk kan het zijn om een TV kanaal aan te leveren over een gigabit lijn? 4k Netflix streamen gaat probleemloos, maar een 1080i TV kanaal moet zo'n beetje om de avond even haperen?
Het probleem wordt (zover ik weet) ook nergens erkend. Ik heb nog nergens een uitleg/reden kunnen vinden waarom de zenders soms haperen en wat men er aan probeert te doen.
Maar ja het moet allemaal goedkoper lees alles vanuit de cloud.
Er moet dus veel worden getweaked (edge), derhalve zie je dan ook dat sommigen geen last hebben en sommigen wat meer. (zie je zo nu en dan bij elke provider)
Ik snap dat het voor de eindgebruiker niets uit zou moeten maken, maar er is natuurlijk technisch wel een heel groot verschil tussen multicast IPTV over UDP en een unicast video over TCP (met een flinke buffer) zoals Netflix biedt.scrappy.doo schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:08:
Hoe moeilijk kan het zijn om een TV kanaal aan te leveren over een gigabit lijn? 4k Netflix streamen gaat probleemloos, maar een 1080i TV kanaal moet zo'n beetje om de avond even haperen?
Tuurlijk snap ik dat, maar ik hoef het mijn vriendin niet uit te leggen. Die baalt ervan als de TV weer eens hapert voor de zoveelste keer. Hiervoor zaten we bij Telfort en daar hadden we hetzelfde gedoe.Thralas schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:07:
[...]
Ik snap dat het voor de eindgebruiker niets uit zou moeten maken, maar er is natuurlijk technisch wel een heel groot verschil tussen multicast IPTV over UDP en een unicast video over TCP (met een flinke buffer) zoals Netflix biedt.
Ik ben zo te zien absoluut niet de enige die heer last van heeft en zou juist bij een provider als Tweak verwachten dat er meer technische details gedeeld werden. Wat gaat er nu mis? Ik heb 0,0% packet loss op m'n modem. Zit het probleem in backend? Zit het probleem in de Zyxel? In de ABox? Wat heeft retransmissie dan opgelost? Hoezo kan dit uberhaupt nog optreden nu er retransmissie is?
Het betreft hier multi-cast, maar de ABox houdt toch ook wel degelijk een buffer bij. Mocht een packet niet ontvangen zijn dan vind er retransmissie plaats. Dit kan het probleem niet meer zijn. Toch?
Ik heb sinds enige tijd ook internet en TV van Tweak. Wat mij opvalt is dat, wanneer m'n Sparql ontvanger is aangesloten op de TV, m'n Samsung TV niet via Anynet kan verbinden met m'n Raspberry Pi 2. Het is dan noodzakelijk om de HDMI-kabel van de Sparql-box los te trekken en de connectie opnieuw te leggen. Hebben meer mensen dit ervaren?
Verwijderd
the_scientist schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:07:
Hi all,
Ik heb sinds enige tijd ook internet en TV van Tweak. Wat mij opvalt is dat, wanneer m'n Sparql ontvanger is aangesloten op de TV, m'n Samsung TV niet via Anynet kan verbinden met m'n Raspberry Pi 2. Het is dan noodzakelijk om de HDMI-kabel van de Sparql-box los te trekken en de connectie opnieuw te leggen. Hebben meer mensen dit ervaren?
De Sparql box verkloot het CEC signaal, dus zou je pin 13 van je hdmi kabel moeten afschermen om dit te voorkomen.the_scientist schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:07:
Hi all,
the_scientist schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:23:
Yes, gewisseld met beide devices. Had voorheen nooit last met m'n Horizon-box op dezelfde poort als waar Sparql nu op zit.
the_scientist schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:07:
Hi all,
[ Voor 25% gewijzigd door RTB op 15-05-2016 22:35 ]
Verwijderd
die dat oplost. Er is eerder in dit topic wel beschreven hoe je eventueel een pinnetje kan afplakken.
Of anders een HDMI CEC killer of zoiets. Kost zo'n 7 a 8 auro.
Mmm....Er werd ook al meer gezegd. Ik heb weer niet goed gekeken wat de laatste reactie was.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2016 08:36 ]
Verwijderd
Ziggo voert op 1 juli wijzigingen in het tv-aanbod door. Het verdwijnen van 13th Street, Syfy en E! Entertainment wordt onder meer opgevangen door de komst van BBC First HD.
Zou mooi zijn als Tweak / Sparql ook BBC First toe zou voegen.
https://www.tweak.nl/aankondigingen.html
Ik heb zelf tweak internet thuis.(Deventer)
Eerst tijd netjes de snelheid gehaald op speedtest icm Dronten solcon.
Maar de afgelopen week met meerdere keren op verschillende tijden getest max 200.
Komt dit bij meer mensen voor?
fritzbox werkte weer automatisch maar de zyxel die zat vast geen tv en ook geen internet ff spanning van zyxel en is weer up en running
wel benieuwd wat ze precies hebben gedaan
Jan Driebeen schreef op maandag 16 mei 2016 @ 19:30:
Onderhoud door Tweak in Almere:
https://www.tweak.nl/aankondigingen.html
Niets gemerkt, werkte om 07:00 als vanouds (Zyxel)Mr-D. schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 07:34:
ze waren bij mij om 05:41 begonnentoen ging bij mij het internet eraf
fritzbox werkte weer automatisch maar de zyxel die zat vast geen tv en ook geen internet ff spanning van zyxel en is weer up en running
wel benieuwd wat ze precies hebben gedaan
[...]
Dat doet inderdaad niet ter zake omdat het anders kan werken. Je ziet het ook vaak bij powerline adapters. Een gewoon ethernet (internet) verbinding werkt er prima op, en HD films ook omdat die gewoon van computer/NAS naar TV of mediaspeler o.i.d. gaan. Maar TV, en in het bijzonder glasvezelstreams zijn multicast streams. En die kunnen heel slecht tegen packetloss. Waar een gewone computer of mediaspeler dat prima buffert en opvangt zodat jij het niet merkt is dat niet mogelijk bij multicaststtreams. Kleine haperingen in het signaal vertalen direct naar storing.TrailBlazer schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:41:
ben ik nou de enige bij wie live pauzeren nog steeds een drama is. Een grote diashow bij het hervatten. Als ik dan de helpdesk mail dan komt uiteraard het antwoord dat ik een directe kabel moet gebruiken of iets dergelijks. Dat zowel mijn TV als mediaplayer op dezelfde switch zit en geen enkel probleem heeft om HD te streamen van mijn NAS of netflix doe dat niet terzake.
Dus als jij inderdaad nog niet hebt geprobeerd om het met een gewone kabel direct vanaf de Zyxel te doen (ook al is het maar een kabel die even door het huis over de vloer loopt) dan lijkt me dat de eerste actie.
Eerst alle mogelijke oorzaken uitsluiten voordat je uiteindelijk bij de echte oorzaak kan komen...
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Op het moment dat je gepauzeerd hebt wordt het nou net een unicast stream. Een vergelijkbare stream dus zoals vanaf Netflix of mijn NAS. Reguliere TV via multcast ik nooit problemen mee en Tweak heeft enige tijd geleden juist een patch utigerold om daar packets loss in de multicast streams op te vangen.Barre73 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:16:
[...]
Dat doet inderdaad niet ter zake omdat het anders kan werken. Je ziet het ook vaak bij powerline adapters. Een gewoon ethernet (internet) verbinding werkt er prima op, en HD films ook omdat die gewoon van computer/NAS naar TV of mediaspeler o.i.d. gaan. Maar TV, en in het bijzonder glasvezelstreams zijn multicast streams. En die kunnen heel slecht tegen packetloss. Waar een gewone computer of mediaspeler dat prima buffert en opvangt zodat jij het niet merkt is dat niet mogelijk bij multicaststtreams. Kleine haperingen in het signaal vertalen direct naar storing.
Dus als jij inderdaad nog niet hebt geprobeerd om het met een gewone kabel direct vanaf de Zyxel te doen (ook al is het maar een kabel die even door het huis over de vloer loopt) dan lijkt me dat de eerste actie.
Eerst alle mogelijke oorzaken uitsluiten voordat je uiteindelijk bij de echte oorzaak kan komen...
glasvezel zegt ook niks over wel of niet Muticast hoor dat staat los van elkaar.
Verwijderd
mogelijk is. Als dat wel blijkt te werken dan kun je daarna op zoek naar een oplossing.
Misschien dat er iets anders geconfigureerd moet worden?
Bij mij zit de box rechtstreeks op de Zyxel. En ik heb zelf geen enkel probleem
met live tv pauzeren. En dat gepauzeerde weer verder kijken natuurlijk.
Verwijderd
Hier wat dat betreft ook geen problemen, alleen erg jammer dat je niet live kunt terugspoelen.Bij mij zit de box rechtstreeks op de Zyxel. En ik heb zelf geen enkel probleem
met live tv pauzeren. En dat gepauzeerde weer verder kijken natuurlijk.
Storing is ondertussen weer opgelost. Lijkt op onderhoud gezien het precies een uur duurde.speeder1988 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 01:15:
Storing hier in Dronten. Maar ook de 'mijn tweak' pagina geeft een 503 aan, dus zal wel niet de enige zijn.
mvegetto schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 02:01:
Hier in Amersfoort kan ik hetzelfde bevestigen, na een reboot sparql krijg ik geen verbinding meer.
Dit topic is gesloten.