Centurius schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 21:36:
[...]
Een enorm hoge snelheid met vele extra's zoals HBO voor het bedrag van een 50/50-100/100 pakket bij de meeste concurrenten lijkt me toch wel degelijk een groot voordeel. Het geld dat bespaard wordt kun je steken in een heel erg goede AC Dual-band router die ook nog eens heel gemakkelijk in te stellen zal zijn, zelfs voor niet-Tweakers.
Ik zal mijn voorbeeld iets verduidelijken.Hans_18T schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 00:05:
[...]
Als je Tweak beoordeeld op louter het wel of niet leveren van een 5GHz capabele router dan snap ik je reactie niet helemaal. Ook met een 5GHz AP haal je nooit de GB download snelheden, zeker niet op tablets of xPhones.
WiFi embedded in routers en snelheid gaan nooit samen, tenzij je een 50 Mbit/s abonnement hebt.
Ik woon in een groot flatgebouw. De 2,4 ghz band zit daar gewoon overvol. Op de 2,4ghz band internetten is niet te doen zonder lage snelheden en packet loss.
Toen ik een Tweak abonnement afsloot en ik alles had draaien, verbaasde ik me er over dat er in 2015 nog steeds routers geleverd worden zonder 5ghz door providers. Ik moest dus zelf aan de slag om dat te realiseren.
Ik merk dat veel niet-tweakers het internet beoordelen op wifi. Slecht wifi = slechte provider. Dit is een standpunt dat natuurlijk volkomen belachelijk is, maar krijg dat maar eens uit het hoofd van die mensen. Als iemand in mijn gebouw Tweak afsluit en gebruikt maakt van de standaard appartuur, dan heeft hij gewoon dramatisch internet via wifi. Terwijl hij dat bij andere providers niet zal hebben.
Afgelopen week vroeg een buurman aan mij welke internetprovider hij moet nemen. Hoe krijg ik uitgelegd aan iemand dat als hij bijvoorbeeld Ziggo neemt hij geen extra kastjes nodig heeft, maar als hij Tweak neemt hij wel een extra kastje los moet kopen. Dat krijg je misschien uitgelegd aan mensen die er een klein beetje verstand van hebben. Maar mensen die er niets van snappen? Die willen gewoon dat het werkt zonder dat ze er naar om hoeven te kijken.
Ik snap dat er geen Gigabit snelheid kan worden behaald met 5ghz, maar Gigabit is maar beschikbaar in een zeer klein deel van Nederland.
Als je als kleine provider probeert op te boksen tegen de grote providers, dan moeten dit soort dingen gewoon in orde zijn.