If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Of is toevallig je WAN IP adres gewijzigd.Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:12:
Ik heb een probleem waar hopelijk iemand me mee kan helpen. Ik heb al een paar maanden tweak en heb toen gelijk poorten geforward, dit werkte tot 2/3 dagen geleden.
Ik heb niets veranderd, alle settings staan er nog in. Maar als ik de poorten controleer dan zitten ze dicht, ik heb ze ook verwijderd en opnieuw ingevoerd.
Bedankt alvast!
Geef even aan hoe je test. Poort forwards zijn ook van binnen je netwerk te testen. FTP bijvoorbeeld naar je WAN ip .
Heb ik ooit ook eens gehad. Ik heb toen allerlei settings zitten proberen, vooral dingen uitzetten die imho niet nodig waren. Kwam er later achter dat die pagina niet laad als je in de tab 3g backup de backup op disabled hebt gezet. Leek me namelijk erg nutteloos zonder 3g dongle. Na weer terug aanzetten deed de pagina home networking het weer.The_Worst schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:26:Oude configuratie ingeladen, en jawel: Home Networking > LAN Setup werkt weer niet. Schijnbaar ergens in de configuratie toch iets niet goed.
Voor de rest werkt het. (Heb alleen internet)
Wie weet helpt dit. :-)
Verwijderd

3G backup enabled gezet toen ik dit las, en zowaar, dan laad de LAN setup
wel meteen als ik 'm aanklik. Mijn dank is groot.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2016 11:54 ]
Nog niet getest maar heb inderdaad niet gebruikte functies uitgezet waaronder 3G-backup uitgezet.hermanh schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:05:
[...]
Heb ik ooit ook eens gehad. Ik heb toen allerlei settings zitten proberen, vooral dingen uitzetten die imho niet nodig waren. Kwam er later achter dat die pagina niet laad als je in de tab 3g backup de backup op disabled hebt gezet. Leek me namelijk erg nutteloos zonder 3g dongle. Na weer terug aanzetten deed de pagina home networking het weer.
Wie weet helpt dit. :-)
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Verwijderd
3g backup staat en stond aan, geen idee wat t doet trouwens maar ik heb er nooit aangezeten.
Kijk even of Trend Micro dingen aanstaan in je router. Een paar maanden terug had ik ook op m'n RT-AC68 snelheidsproblemen en bleek dat door de ingebouwde virus scan en dergelijke hardware NAT alsnog geen effect had.HaTe schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:42:
[...]
Dat heb ik nu ook gedaan dankzij dit topic: https://www.sat4all.com/f...configureren-voor-sparql/
Maar zoals ik daar zeg haal ik maar 200/450Mbit up/down. Hardware NAT staat aan, QoS aan... geen idee waar het aan ligt.
Bedankt, inmiddels is het al opgelost na een 2e factory reset. Ik haal niet helemaal de snelheid van de Zyxel, maar kom er in de buurt. Haal zo'n 880/920 met de wind meeCenturius schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:00:
[...]
Kijk even of Trend Micro dingen aanstaan in je router. Een paar maanden terug had ik ook op m'n RT-AC68 snelheidsproblemen en bleek dat door de ingebouwde virus scan en dergelijke hardware NAT alsnog geen effect had.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
16 februari sluit Telfort mij af en zou als het goed is een monteur namens Tweak de boel moeten komen aansluiten
Ik blijf het ergens wel jammer vinden dat ik eigenlijk definitief vaarwel zeg tegen KPN ITNS en de CATV feed maar ja, de kans is toch groot dat die laatste er op termijn helemaal uit gaat.
En 1 Gbps voor omgerekend net 31 euro per maand is gewoon een goede deal!

Overigens, heeft iemand die ook alleen internet & bellen afneemt wel eens geprobeerd of je dan ook helemaal geen toegang tot de onversleutelde streams op VLAN 4 meer hebt? Ik ga ze wrs niet nodig hebben (Ziggoo + HDHomerun doen het ook prima) en strict genomen zou ik ze ook niet moeten gebruiken als ik niet voor TV betaal. Maar vraag me toch af of ze het actief blokkeren
[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 29-01-2016 09:09 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
eymey schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:07:
<KNIP>
Overigens, heeft iemand die ook alleen internet & bellen afneemt wel eens geprobeerd of je dan ook helemaal geen toegang tot de onversleutelde streams op VLAN 4 meer hebt? Ik ga ze wrs niet nodig hebben (Ziggoo + HDHomerun doen het ook prima) en strict genomen zou ik ze ook niet moeten gebruiken als ik niet voor TV betaal. Maar vraag me toch af of ze het actief blokkeren
Op de dag van aansluiting kreeg ik de tweede factuur. Staat geen datum op wanneer dit geïncasseerd gaat worden. Zal nog wel twee weken duren in verband met de verplichte aankondiging.eymey schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:07:
Gisteren heb ik de Zyxel en Genexis NT ontvangen.
16 februari sluit Telfort mij af en zou als het goed is een monteur namens Tweak de boel moeten komen aansluiten. Toch redelijk snel allemaal, ondanks dat er nog geen 14 dagen zijn verstreken sinds het ontvangen van het contract. Ben alleen wel benieuwd wanneer ze de 365 euro gaan incasseren, want tot nu toe heb ik alleen een incasso aankondiging voor de administratiekosten en de borg ontvangen.
http://www.hwupgrade.it/forum/showthread.php?t=2650580
Je doelt op het supervisor account neem ik aan. Ik heb echter sinds 12c0 dat het standaard wachtwoord daarvoor niet meer werkt. In de changelog van 12c0 staat namelijk ook het volgende:hermanh schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:42:
Voor de mensen die nog meer controle over hun zyxel willen hebben, check de gegevens op dit italiaanse forum. Ze bespreken op het moment de stabiliteit van 13C (op wat kleine UPNP unstabiliteit na lijkt ie goed) Maar vooral de startpost bevat interessant materiaal.. qua accounts.. (wink wink)
http://www.hwupgrade.it/forum/showthread.php?t=2650580
Supervisor password should be generated by serial number, a utility is also required
to generate password based on serial number
OK, dus zo te lezen hebben ze wel een mechanisme om toegang tot VLAN 4 (of iig de streams) te blocken als je helemaal geen TV afneemtGEi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:55:
Ik heb hier dezelfde situatie: Tweak voor internet (en telefoon) en Ziggo voor TV. Van Tweak krijg ik geen tv streams.
[...]
Ach, zoals ik al zei: Ik betaal er ook niet voor en het maakt straks mijn setup wel heel simpel. Als ik zie dat het met de ZyXEL werkt, dan gaat m'n Fritz!box direct aan de NT. VLAN 34 uitgaand instellen en gaan met die banaan
OK, goed om te wetenThe_Worst schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:38:
[...]
Op de dag van aansluiting kreeg ik de tweede factuur. Staat geen datum op wanneer dit geïncasseerd gaat worden. Zal nog wel twee weken duren in verband met de verplichte aankondiging.
[ Voor 47% gewijzigd door eymey op 29-01-2016 11:17 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Naast een "toegewezen" VLAN heb je ook nog een abonnementsnummer nodig, Dus ook voor je tablet e.d.eymey schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:15:
[...]
OK, dus zo te lezen hebben ze wel een mechanisme om toegang tot VLAN 4 (of iig de streams) te blocken als je helemaal geen TV afneemt
Zie ook Aaargh! in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 4"
[ Voor 11% gewijzigd door Hans_18T op 29-01-2016 11:35 . Reden: kleine toevoeging ]
Maar het ging mij vooral om de set vrij opvraagbare multicast streams op de eigen netwerken van Tweak. Natuurlijk heb je voor de tablet etc. een abonnementsnummer nodig. Maar voor de ruwe ongecodeerde streams niet, neem ik aan.
Dat weet ik niet, nooit geprobeerd. Maar goed ook voor de ongecodeerde streams heb je een werkende VLAN nodig. Uit eerdere posts begrijp ik dat je geen IP adres krijgt op VLAN 4.eymey schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:36:
Dat snap ik.
Maar het ging mij vooral om de set vrij opvraagbare multicast streams op de eigen netwerken van Tweak. Natuurlijk heb je voor de tablet etc. een abonnementsnummer nodig. Maar voor de ruwe ongecodeerde streams niet, neem ik aan.
Zullen ze vast heel simpel een trunk met allow VLAN 34 ipv 4 en 34 afvangen oidHans_18T schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:41:
[...]
Dat weet ik niet, nooit geprobeerd. Maar goed ook voor de ongecodeerde streams heb je een werkende VLAN nodig. Uit eerdere posts begrijp ik dat je geen IP adres krijgt op VLAN 4.
Maar goed, voorlopig gewoon basis TV van Ziggo
Ziggo is maandelijks opzegbaar, dus mocht ik nou drastische vooruitgang merken in de ontwikkeling van Sparql (betere pauzefunctie, betrouwbaarder opnemen, begin gemist), dan neem ik aan dat Tweak het niet erg vindt als ik m'n jaar-abbo internet+bellen alsnog upgrade met Sparql (dat je toch sowieso maandelijks moet betalen).
[ Voor 59% gewijzigd door eymey op 29-01-2016 12:45 ]
Verwijderd
Da's apart dan. Want ik test het net, en ik kan wel inloggen met die supervisor gegevens.hovemt schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:08:
[...]
Je doelt op het supervisor account neem ik aan. Ik heb echter sinds 12c0 dat het standaard wachtwoord daarvoor niet meer werkt.....
O ja, ik heb versie 11c0, ik weet niet of dat wat uitmaakt. Wel een stuk meer te bekijken op die manier.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2016 12:22 ]
Met 11c0 kon ik inderdaad ook nog als supervisor inloggen, met 12c0 niet meer. Je hebt niet bijster veel meer settings waarmee je kunt spelen als supervisor als je de Zyxel al naar factory hebt teruggebracht. Echter als je nog Tr-069 erin hebt zitten kun je een aantal zaken die nu afgeschermd zijn voor admin weer toegankelijk maken.Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:10:
[...]
Da's apart dan. Want ik test het net, en ik kan wel inloggen met die supervisor gegevens.
O ja, ik heb versie 11c0, ik weet niet of dat wat uitmaakt. Wel een stuk meer te bekijken op die manier.
Wat voor extra functies bied het? Ik wil wel weten of dat voor mij interessant is.Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:10:
[...]
Da's apart dan. Want ik test het net, en ik kan wel inloggen met die supervisor gegevens.
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Verwijderd
Ik heb 'm gewoon standaard draaien met 11c0. Mjah, dan zou ik misschien wel wat meer
zichtbaar kunnen maken voor het admin account.
Eerst maar eens kijken. Het is altijd leuk om even te grasduinen.
Ik las nu alleen die Italiaanse site en probeerde die inlog gegevens eens.
Of en wat ik er verder mee kan moet ik nog maar zien. Zo op het eerste
gezicht zijn er een aantal dingen extra zichtbaar, maar verder nog niet ingedoken.
Maar bij 12c0 en 13c0 werkt dat dus niet meer. Goed om te weten.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2016 13:04 ]
TR-069 client:

Als ik jou was, zou ik bellen. Werkt bij mij zeer goed. Soms met afspelen nog even een paar stotters. Maar niet lang.rob2011 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:32:
Dat Sparql opnemen blijft een drama. Snap niet dat dit niet gewoon normal te fixen is. Opnemen is een soort roulete bij tweak je weet nooit of het werkt. Of ze gebruiken dezelfe programeurs als bij de NS je kan kijken wanneer je niet wilt en wanneer je wilt kijken kan het niet. #fail
#prutsers
Soms werkt het goed, met heel af een toe een stottering in het beeld, en vaak is het een diashow.
Dit is nu ruim al een half jaar zo, en hierover diverse keren contact met de helpdesk gehad
Ik heb vorige week weer gebeld en de helpdesk zei dat ze met deze problemen nog steeds bezig zijn om te fixen.
Ik heb daarop maar het opnemen pakket beeindigd.
Live kijken is nu trouwens perfect.
Geen enkele hapering meer in het beeld gehad.
Hopelijk is nu het opname pakket aan de beurt om dit goed te krijgen zoals het hoort
[ Voor 10% gewijzigd door goldvinger op 30-01-2016 11:57 ]
Verwijderd
Ja, die kan ik ook zien.Fonta schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 02:45:
Kan hier inderdaad als supervisor inloggen.
TR-069 client:
En dat heb ik niet gedaan. En bij jou staat die op enabled.
Alleen inform staat daar bij mij op enabled.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2016 20:25 ]
En internet dus ook supersnel en valt ook niet meer weg i.t.t. Solcon (en UPC, die we voor Solcon hadden, dat was nog erger).
Tot nu toe zijn we dik tevreden over Tweak!
Wat we hebben is:
-Tweak 1000 Mbit
-Telefonie (gewoon het standaardpakket wat je erbij krijgt van 0,07 cent per minuut ofzo)
-Sparql TV Basic+Premium
Wat nog wel eens kan helpen is om de Sparql box te resetten en de firmware opnieuw in te laden.goldvinger schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:55:
Bij mij is het opnemenn pakket ook een drama.
Soms werkt het goed, met heel af een toe een stottering in het beeld, en vaak is het een diashow.
Dit is nu ruim al een half jaar zo, en hierover diverse keren contact met de helpdesk gehad
Ik heb vorige week weer gebeld en de helpdesk zei dat ze met deze problemen nog steeds bezig zijn om te fixen.
Ik heb daarop maar het opnemen pakket beeindigd.
Live kijken is nu trouwens perfect.
Geen enkele hapering meer in het beeld gehad.
Hopelijk is nu het opname pakket aan de beurt om dit goed te krijgen zoals het hoort
en ook dat het beeld zwart blijft gaat wel naar sluimerstand vanaf het zwarte scherm maar kan alleen maar verholpen worden door de spanning er vanaf te halen
ook maar eens proberen om de firmware opnieuw te laden
Vorige bewoners hadden ook blijkbaar Tweak, hangt al een gigabit genexis in en de zyxel mount hangt nog in de meterkast..
Is dat zoveel werk voor ze om op de gewenste opleverdatum de verbinding al wel actief te maken? Zelf de Zyxel erachter is niet moeilijk.
Communicatie is enorm bagger, als het allemaal werkt is het prima. Maar ze doen niet echt hun best om nieuwe klanten positief te helpen.
Naja wat is 4 dagen op een mensenleven, Tweak heeft blijkbaar wel aangegeven dat het 04/02 zal worden, dus blijkbaar is er wel communicatie geweest.Dennischo schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:12:
Helaas geen actief signaal bij mn ouders nieuwe huis. Gewenste opleverdatum was vandaag, 2 maanden geleden besteld. Monteur zou 3/02 komen, kon blijkbaar toch niet eerder ondanks 2 maanden van te voren besteld. Is door Tweak later weer verzet naar 04/02 omdat de monteur niet kan.. Vaag. Wel jammer.
Vorige bewoners hadden ook blijkbaar Tweak, hangt al een gigabit genexis in en de zyxel mount hangt nog in de meterkast..
Is dat zoveel werk voor ze om op de gewenste opleverdatum de verbinding al wel actief te maken? Zelf de Zyxel erachter is niet moeilijk.
Communicatie is enorm bagger, als het allemaal werkt is het prima. Maar ze doen niet echt hun best om nieuwe klanten positief te helpen.
Zwart na sluimerstand kun je oplossen door naar de tvgids te gaan en vanuit daar naar een ander kanaal. Op de een of andere manier werkt het dan weer.Mr-D. schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:37:
laatste paar dagen ook veel last na het opstarten dat hij niet van kanaal wil wisselen (na een cold boot)
en ook dat het beeld zwart blijft gaat wel naar sluimerstand vanaf het zwarte scherm maar kan alleen maar verholpen worden door de spanning er vanaf te halen
ook maar eens proberen om de firmware opnieuw te laden
I am the great Cornholio!
Ze zijn altijd afhankelijk van een derde partij. Omdat die in de wijkcentrale je aansluiting moet ompatchen naar tweak switches.Dennischo schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:12:
Helaas geen actief signaal bij mn ouders nieuwe huis. Gewenste opleverdatum was vandaag, 2 maanden geleden besteld. Monteur zou 3/02 komen, kon blijkbaar toch niet eerder ondanks 2 maanden van te voren besteld. Is door Tweak later weer verzet naar 04/02 omdat de monteur niet kan.. Vaag. Wel jammer.
Overigens ben ik afgelopen vrijdag, nota bene in de (late) avond, nog door iemand van Tweak gebeld om de monteursafspraak te maken. Bij mij valt die op de dag dat door Telfort (KPN ITNS) de lijn wordt vrijgegeven en Reggefiber mijn lijn om-patched naar de spullen van Tweak
Klinkt in mijn oren positief genoeg
Ik weet dus ook in het geval van @Dennischo niet of de monteur werkelijk de reden is, of gewoon domweg iets administratiefs in het ODF van Reggefiber.
Verwijderd
programmagegevens en gids. Dus ik denk ik start 'm eens opnieuw op. Zegt ie 'geen netwerkverbinding'.
De tweede decoder in de slaapkamer stond op de diepe standby, en toen ik die aanzette gaf die ook
'geen netwerkverbinding' aan......Zou de Zyxel misschien een reboot moeten hebben?
Ik lees net dat er afgelopen nacht onderhoud is geweest, dus het zou kunnen dat dat wel helpt.
*edit: Dat hielp inderdaad. Het werkt weer. Dus ik heb blijkbaar toch iets van het onderhoud gemerkt.
'...Hier zou niemand als klant iets van moeten merken, maar het is mogelijk dat er een korte onderbreking merkbaar is in de verbinding. Mocht dat het geval blijken, dan bieden wij bij voorbaat onze excuses aan voor het ongemak.'
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2016 13:39 ]
Deze Truc kon ik al maar ook de werkte niet bij mij dus na het opnieuw in laden van de firmware nog geen klachten gehadMetaFrame schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:45:
[...]
Zwart na sluimerstand kun je oplossen door naar de tvgids te gaan en vanuit daar naar een ander kanaal. Op de een of andere manier werkt het dan weer.
ik heb geen problemen gehad met Sparql zelfs geen downtime gehad volgens mijn logs (internet)Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:57:
Is er misschien een storing bij Sparql?
Volgens mij heb je de minste kans op storingen in de Sparql box als je regelmatig die firmware opnieuw inlaadt. Op de een of andere manier loopt er volgens mij gewoon wat vol wat voor problemen op de lange termijn zorgt.Mr-D. schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:16:
[...]
Deze Truc kon ik al maar ook de werkte niet bij mij dus na het opnieuw in laden van de firmware nog geen klachten gehad
[...]
ik heb geen problemen gehad met Sparql zelfs geen downtime gehad volgens mijn logs (internet)
zal ze van de week ook eens wisselen
hovemt schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:06:
[...]
Volgens mij heb je de minste kans op storingen in de Sparql box als je regelmatig die firmware opnieuw inlaadt. Op de een of andere manier loopt er volgens mij gewoon wat vol wat voor problemen op de lange termijn zorgt.
Inmiddels mag ik weer een beetje rond gaan kijken voor een glasvezel abbotje. Ik zit nu bij Telfort op een 200/200 lijntje met TV en Telefonie. Het bevalt me allemaal prima maar vind het redelijk aan de dure kant. Nu kwam de provider Tweak voorbij. Een stuk goedkoper, wel weer terug naar 100/100 maar ach maakt ook niet uit.
Nu zit ik een beetje op hun site te neuzen en heb even een "pakket" samen gesteld en heb twee vragen;
Internet:
100Mbit
Televisie:
Sparql Light
Bellen:
Standaard
Als ik op de site van Sparql kijk wordt het me niet helemaal duidelijk of er in het Light pakket nou wel of geen HD zenders zitten?

Als tweede vraag;
Bij Telfort maak ik gebruik van een eigen router. (Netgear + Asus WRT Merlin firmware) Draait allemaal als een zonnetje, niks mis mee. Nu zag in de topic opener dat dit bij Tweak ook mogelijk is met enige aanpassingen. Alleen moet ik dan een bijna gelijke opstelling gaan bouwen als bij Telfort? Tenminste, als ik ook telefonie neem. Het ziet er nu als volgt uit (ongv);

Zoals het me nu duidelijk zou het beteken dat bijna het zelfde werkt alleen dan die verrekte xperiabox omwisselen voor Tweaks' Zyxel bakkie? Even kort door de bocht dan
Antwoord op vraag 2, dat zou moeten werken, maar waarom wil je vasthouden aan je Telfort setup, immers de Zyxel bied vermoedelijk net zoveel instellingsmogelijkheden als je Netgear. Een tweede "probleem" is dat je setup gebruik maakt van 2 publieke IP adressen, op dit moment werkt het, wellicht op de lange termijn niet meer.
Natuurlijk mag de setup ook anders zijn, maar ik begrijp dus dat er bij Tweak eigenlijk geen eigen router nodig is? Zoals bij andere glas aanbieders waaronder Telfort wel nodig is.(Wegens portforwarding en dergelijke) Ik heb namelijk geen idee hoe de Zyxel zich staande houd betreffende wifi bereik/snelheden. Ik weet dat deze router die ik nu gebruik mijn hele huis waar nodig dekt en snelheden prima zijn.Hans_18T schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:21:
Antwoord op vraag 1 zie http://sparql.nl/#anchor_pakketten
Antwoord op vraag 2, dat zou moeten werken, maar waarom wil je vasthouden aan je Telfort setup, immers de Zyxel bied vermoedelijk net zoveel instellingsmogelijkheden als je Netgear. Een tweede "probleem" is dat je setup gebruik maakt van 2 publieke IP adressen, op dit moment werkt het, wellicht op de lange termijn niet meer.
Maar wanneer ik telefonie neem in het pakket is de Zyxel nodig ofc. Dus dacht ik dat een bijna zelfde setup moest bouwen.
Je kan indien gewenst je Netgear ook als (extra) AP gebruiken (Bijvoorbeeld de Zyxel voor beneden en Netgear voor boven). Helaas ondersteund de Zyxel niet de 5GHz band!
Mijn boxen gaan bij geen gebruik helemaal van de stroom af. Ik heb er eigenlijk nooit geen problemen mee.hovemt schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:06:
[...]
Volgens mij heb je de minste kans op storingen in de Sparql box als je regelmatig die firmware opnieuw inlaadt. Op de een of andere manier loopt er volgens mij gewoon wat vol wat voor problemen op de lange termijn zorgt.
Verwijderd

Flauw, ik weet het. Kon het toch niet laten.
Mijn boxen komen normaal uit diepe of lichte stand-by. De problemen die ik hier af en toe lees over
dat ie niet normaal start heb ik in ieder geval nog nooit meegemaakt. En andere storingen heb ik er
eigenlijk nooit mee. Alleen nu na het onderhoud blijkbaar even. En dat kwam door de Zyxel,
niet door de Sparql boxen zelf.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2016 12:43 ]
https://www.tweak.nl/support/firmware.html
wie heeft hier al ervaring mee?
Wat zijn de verbeteringen?
Ik heb hem er vanochtend op advies van de helpdesk ingezet omdat ik regelmatig uitval van internet heb (met versie 11). Hopelijk zijn die problemen nu opgelost, ik had minstens 1 x per week die uitval, waarbij ik telefonisch ook onbereikbaar was en geen TV kon kijken.... Als je in de foutsituatie naar de router kijkt zie je de beide telefoon icoontjes niet meer aan staan.... oplossing was steeds een reset, dan deed hij het weer (voor een tijdje). Over ca. een week zal ik kunnen nagaan of de problemen opgelost zijn, nu nog te kort dag.goldvinger schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:43:
Ik zie net dat firmware 13 voor de Zyxel uit is?
Heb deze sinds een week draaien. Werkt stabiel. Ben overigens nog maar een week lid en heb alleen internet.goldvinger schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:43:
Ik zie net dat firmware 13 voor de Zyxel uit is?
hoop dat 13 de juiste oplossing voor iedereen is
Tabdroid schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:57:
[...]
Ik heb hem er vanochtend op advies van de helpdesk ingezet omdat ik regelmatig uitval van internet heb (met versie 11). Hopelijk zijn die problemen nu opgelost, ik had minstens 1 x per week die uitval, waarbij ik telefonisch ook onbereikbaar was en geen TV kon kijken.... Als je in de foutsituatie naar de router kijkt zie je de beide telefoon icoontjes niet meer aan staan.... oplossing was steeds een reset, dan deed hij het weer (voor een tijdje). Over ca. een week zal ik kunnen nagaan of de problemen opgelost zijn, nu nog te kort dag.
[ Voor 1% gewijzigd door Mr-D. op 03-02-2016 17:21 . Reden: meer nederlands van gemaakt ]
dus opnieuw firmware inladen heeft soms toch echt wel zin
Arjantje72 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 07:22:
[...]
Mijn boxen gaan bij geen gebruik helemaal van de stroom af. Ik heb er eigenlijk nooit geen problemen mee.
Mijn eigen Linksys is vorige week overleden dus zit nu even vast aan de waardeloze Draytek van Vodafone. Ik ben voornemens over te stappen op Tweak maar het zou mooi zijn als er een WiFi AC modem/router meegeleverd wordt..
Naar mijn weten wordt de Zyxel nog steeds uitgeleverd, dus geen Wifi AC. Ik denk dat het verstandiger is om een loss access point aan te schaffen als je echt gebruik wil maken van Wifi AC. Je hebt dan tenminste ook meer vrijheid voor plaatsing van je access points.yorroy schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:45:
Wordt de veelbesproken Zyxel nu ook nog steeds uitgeleverd? Ik kan niet terugvinden welke de laatste tijd uitgeleverd is.
Mijn eigen Linksys is vorige week overleden dus zit nu even vast aan de waardeloze Draytek van Vodafone. Ik ben voornemens over te stappen op Tweak maar het zou mooi zijn als er een WiFi AC modem/router meegeleverd wordt..
In mei is pas mijn Vodafone abbo voorbij dus ik hoop dat ik nog van de 365 euro actie gebruik kan maken.
Ik ga overigens wel voor een los TV abbonement van Ziggo. Zo heel veel tv kijk ik niet dus kan ik wat tv betreft mooi gaan werken met een CI module.
Is ook mogelijk om later levermoment aan te geven toch? Sluit je hem nu al af, en ingangsdatum zet je op mei. Betaling is pas na activeren. Enige wat je al vooruit betaald is aansluitkosten + borg.yorroy schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:51:
Duidelijk, bedankt.
In mei is pas mijn Vodafone abbo voorbij dus ik hoop dat ik nog van de 365 euro actie gebruik kan maken.
Ik ga overigens wel voor een los TV abbonement van Ziggo. Zo heel veel tv kijk ik niet dus kan ik wat tv betreft mooi gaan werken met een CI module.
Zo heb ik het ook gedaan anderhalve maand terug.
[ Voor 12% gewijzigd door wienjo op 04-02-2016 07:58 . Reden: aansluitkosten + borg ]
ZyXEL gereboot, maar na reboot nog steeds geen WAN-connectie.
<edit>
Vanavond met Tweak HD gebeld. Na wat checks de ZyXEL factory gereset via pinnetje achterop. Toen die weer terug kwam werkte alles weer. Gelukkig.
[ Voor 37% gewijzigd door Haay op 04-02-2016 19:05 ]
Router uit- en weer aangezet: alles weer in orde... Houd het nog op een 'incidentje', maar mijn vertrouwen dat het echt opgelost is is nu al behoorlijk verminderd.

Maar heb gelukkig geen last van telefonie en IPTV dat niet eens aangesloten kan worden hier
[ Voor 71% gewijzigd door Raven op 04-02-2016 11:27 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik zit nog wel te kijken wat qua timing handig is voor de telefonie. Bij het bestellen heb ik aangegeven dat ik mijn telefoonnummer bij Callvoip vandaan wil porteren. Maar nu heb ik een tijdelijk nummer toegewezen gekregen.
Voor de mensen die telefonie hebben laten porteren: Werd dit inderdaad pas in gang gezet na het opleveren van de IP verbinding? Of moet ik dat eigenlijk alsnog via "Mijn Tweak" in gang gana zetten? En ik moet de HD dus ook nog vragen of ze mijn VOIP gegevens kunnen toesturen.
Alleen ook daar is het weer de vraag of die anders worden als het porteren van het nummer gereed is
Sinds kort ook over op Tweak (internet en telefonie). Mijn nummer wordt 2 dagen na einde contract oude aanbieder geporteerd naar Tweak. Heb alleen een probleem met het (tijdelijke) nummer. Zowel met de Zyxel als een gigaset n300a ip kan ik wel naar buiten bellen maar niet gebeld worden. Dan krijg ik de melding dat het nummer niet in gebruik is. Ligt dit probleem bij Tweak of bij mijzelf?eymey schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:37:
Ook hier gaat 17 feb., als ik alles via de ZyXEL werkend heb gezien, direct de Fritz!box aan de NT. Zeker omdat ik voorlopig geen Sparql afneem.
Ik zit nog wel te kijken wat qua timing handig is voor de telefonie. Bij het bestellen heb ik aangegeven dat ik mijn telefoonnummer bij Callvoip vandaan wil porteren. Maar nu heb ik een tijdelijk nummer toegewezen gekregen.
Voor de mensen die telefonie hebben laten porteren: Werd dit inderdaad pas in gang gezet na het opleveren van de IP verbinding? Of moet ik dat eigenlijk alsnog via "Mijn Tweak" in gang gana zetten? En ik moet de HD dus ook nog vragen of ze mijn VOIP gegevens kunnen toesturen.
Alleen ook daar is het weer de vraag of die anders worden als het porteren van het nummer gereed is
Update: het werkt, blijkbaar moesten ze nog iets omzetten.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Vrijdag niet in ieder geval.Compizfox schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:58:
Nog meer mensen problemen met Usenet de laatste paar dagen?
Compizfox schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:58:
Nog meer mensen problemen met Usenet de laatste paar dagen?
welke firmware heb je in de zyxel zitten ??
Tabdroid schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:14:
Gisteren avond toch weer uitval... zo rond 21:30 geen internet meer, en ook de beide telefoon indicatoren waren uit!![]()
![]()
Router uit- en weer aangezet: alles weer in orde... Houd het nog op een 'incidentje', maar mijn vertrouwen dat het echt opgelost is is nu al behoorlijk verminderd.
Verwijderd
al een versie 13c0 beschikbaar was bij Tweak. Maar die word niet gepushed.
Wat was er nou zo belangrijk aan versie 11c0 dan? Ik had eerder 8 draaien, die deed het
volgens mij ook goed. Zitten er trouwens echt verbeteringen in 13c0 waardoor die aan te raden is?
Is er ook een changelog van?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2016 13:34 ]
Hee dat is grappig. Woon ook in Almere, ook ik ga naar tweak.nl, twee dagen later dan jij (19 feb). Ook ik zonder Sparql, ook ik heb nu CallVoip, en ook ik wil mijn FritzBox 7490 inzetten (en wat mij betreft zonder die Zyxel ooit uit de doos te haleneymey schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:37:
Ook hier gaat 17 feb., als ik alles via de ZyXEL werkend heb gezien, direct de Fritz!box aan de NT. Zeker omdat ik voorlopig geen Sparql afneem.
Ik vind helaas maar weinig ervaringen mbt tweak.nl icm een FritzBox.
Het ging niet specifiek om 11c0 het ging er om om van de oorspronkelijke FW af te komen. Ik heb altijd prima op de "4"gedraaid, zie Jimp in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 4"Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:28:
Wel apart dat firmware versie 11c0 met alle geweld gepushed werd maar dat er vlak daarna
al een versie 13c0 beschikbaar was bij Tweak. Maar die word niet gepushed.
Wat was er nou zo belangrijk aan versie 11c0 dan? Ik had eerder 8 draaien, die deed het
volgens mij ook goed. Zitten er trouwens echt verbeteringen in 13c0 waardoor die aan te raden is?
Is er ook een changelog van?
Ik heb een Draytek 2820 in gebruik icm internet + telefonie. Nog wel op KPN netwerk, binnenkort Tweak maar dan helaas geen geschikte modem meer in gebruik ivm WAN-LAN doorvoersnelheid >100Mb.stefxx schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:20:
[...]
Hee dat is grappig. Woon ook in Almere, ook ik ga naar tweak.nl, twee dagen later dan jij (19 feb). Ook ik zonder Sparql, ook ik heb nu CallVoip, en ook ik wil mijn FritzBox 7490 inzetten (en wat mij betreft zonder die Zyxel ooit uit de doos te halenmisschien alleen voor het Mac address). Ben dus heel benieuwd naar je ervaringen en gebruikte instellingen zodat ik niet dezelfde fouten hoef te maken...
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
toch maar weer terug naar 10
Verwijderd
Ja oké, maar ik draaide op 8. In principe was die update voor mij dus niet nodig geweest.Hans_18T schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:06:
[...]
Het ging niet specifiek om 11c0 het ging er om om van de oorspronkelijke FW af te komen. Ik heb altijd prima op de "4"gedraaid, zie Jimp in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 4"
En zijn er in 13 nou echte verbeteringen waardoor die zo snel na 11 beschikbaar kwam?
Draadloze settings zijn nog standaard. Security uitgeschakeld en mac-whitelist aangezet. No-go. Terug naar standaard, geen verandering.
Iemand anders ook last mee?
Never Grow Up
Ik zit al bij Tweak Fiber vanaf het eerste moment dat dit beschikbaar kwam in Almere. En sinds minuut 5 met een Fritzbox. (Monteur was de deur nog niet uit :-)).stefxx schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:20:
[...]
Hee dat is grappig. Woon ook in Almere, ook ik ga naar tweak.nl, twee dagen later dan jij (19 feb). Ook ik zonder Sparql, ook ik heb nu CallVoip, en ook ik wil mijn FritzBox 7490 inzetten (en wat mij betreft zonder die Zyxel ooit uit de doos te halenmisschien alleen voor het Mac address). Ben dus heel benieuwd naar je ervaringen en gebruikte instellingen zodat ik niet dezelfde fouten hoef te maken...
Eerst alleen de Fritzbox omdat tv via het KPN netwerk iets eenvoudiger was ingericht toen. Tegenwoordig met Sparql de Fritzbox voor internet en de zyxel alleen voor vlan4 tbv TV.
Configuratie is zo simpel dat er niets over te vertellen valt. Nou ja instellen vlan 34 natuurlijk.
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
Dank, goed om te horen!Configuratie is zo simpel dat er niets over te vertellen valt. Nou ja instellen vlan 34 natuurlijk.
Voor zover ik weet kan de op de Zyxel FTP pagina slechts versie 10 downloaden. Via google kom ik uit op een UK site en deze gaat niet verder dan 7. Natuurlijk maakt ook Zyxel versies voor verschillende providers, die in beginsel niet zijn bedoeld/benodigd voor het algemene publiek.Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:05:
[...]
Ja oké, maar ik draaide op 8. In principe was die update voor mij dus niet nodig geweest.
En zijn er in 13 nou echte verbeteringen waardoor die zo snel na 11 beschikbaar kwam?
Als je tevreden bent met 11 upgrade niet naar 13.
stefxx schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:20:
[...]
Wilde net zeggen: Volgens mij had ik hier eerder één ander iemand gezien die al een Fritz!box gebruikt icm. Tweak Gigabit. Volgens mij was dat toen ik ook nog overwoog om Sparql erbij te nemen en me afvroeg of dat ook werkt icm. een Fritz!box (wat in theorie wel zou moeten kunnen, als Fritz!box de juiste instellingsmogelijkheden zou hebben of als men wat static routes op VLAN 4 via DHCP zou doorgeven).rjhilbrink schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:18:
[...]
Ik zit al bij Tweak Fiber vanaf het eerste moment dat dit beschikbaar kwam in Almere. En sinds minuut 5 met een Fritzbox. (Monteur was de deur nog niet uit :-)).
Eerst alleen de Fritzbox omdat tv via het KPN netwerk iets eenvoudiger was ingericht toen. Tegenwoordig met Sparql de Fritzbox voor internet en de zyxel alleen voor vlan4 tbv TV.
Configuratie is zo simpel dat er niets over te vertellen valt. Nou ja instellen vlan 34 natuurlijk.
Maar goed, nu (voorlopig) zonder Sparql verwacht ik inderdaad dat het niet veel meer zal zijn dan VLAN 34 instellen aan de WAN kant van Fritz!box (dat kan ie wel) en gaan met dat ding
Ik las ergens dat 500/500 van KPN geen probleem was op de 7490. Maar tweak is natuurlijk het dubbele dus we gaan het zien!Ben vooral benieuwd hoe hij zich houdt onder flinke load.
Echter, XS4ALL en KPN gebruiken wel nog steeds een PPPoE tunnel. En (vormen van) tunnels, waarbij hij pakketjes moet 'encapsulaten' in andere pakketjes, dat is voor de CPU van een gemiddelde router gewoon 'duur'.
Vorige week kon ik ineens niet meer via Tweak op internet.De Zyxel wilde geen contact meer maken. Inloggen thuis ging wel. Bleek ineens versie 13 erin te zitten zonder een opdracht van mijHans_18T schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:27:
[...]
Voor zover ik weet kan de op de Zyxel FTP pagina slechts versie 10 downloaden. Via google kom ik uit op een UK site en deze gaat niet verder dan 7. Natuurlijk maakt ook Zyxel versies voor verschillende providers, die in beginsel niet zijn bedoeld/benodigd voor het algemene publiek.
Als je tevreden bent met 11 upgrade niet naar 13.

Versie 11 terug gezet (had ik nog op de schijf staan
Tweak in "Sparql Quickzap 2.0 open beta voor Tweak en Breedband Arnhem"
Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)
Verwijderd
Drie puntjes in de hoek...En hij gaat meteen al verder met de nieuwe interface! Top!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2016 21:47 ]
Dat had ik vorige week ook. Ik heb toen gebeld en vanuit tweak hebben ze het de volgende dag 13 geinstalleerd. In eerste instantie melde hij zich wel met firmware 13 in het modem was 11 zichtbaar en later kwam ook bij tweak weer 11 binnen.Mr-D. schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:12:
heb nu van alles geprobeerd krijg 13 niet echt aan de gang bij config file terugladen bootloop na 30-30-30 en alles los opgebouwd werkt internet en concurrentwan goed maar beide Aboxen krijgen geen verbinding en bij elke reboot is de telefoon unregistered
toch maar weer terug naar 10
Met 13 heb je een betere telefoonverbinding
met 10 doet de telefoon het ook ok
TurboTon1973 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:16:
[...]
Dat had ik vorige week ook. Ik heb toen gebeld en vanuit tweak hebben ze het de volgende dag 13 geinstalleerd. In eerste instantie melde hij zich wel met firmware 13 in het modem was 11 zichtbaar en later kwam ook bij tweak weer 11 binnen.
Met 13 heb je een betere telefoonverbinding
Hier in Almere hetzelfde probleem. Geen tv blijkt de zyxel geüpgraded naar 13. Uiteindelijk config gereset en handmatig de juiste gegevens ingevuld. Blijft wel raar dat zelfs met een zelf gebouwde config Tweak de zyxel kan aanpassen (deel van de configuratie urls staan er weer in). Gelukkig staat deze optie nog wel uit. Wordt gek van die sip updates en het aanpassen van de sip ww ( met bijbehorende brief ). Ik gebruik de zyxel alleen voor TV!efa2008 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:27:
[...]
Vorige week kon ik ineens niet meer via Tweak op internet.De Zyxel wilde geen contact meer maken. Inloggen thuis ging wel. Bleek ineens versie 13 erin te zitten zonder een opdracht van mij. Het lijkt erop dat Tweak aan het pushen is geweest.
Versie 11 terug gezet (had ik nog op de schijf staan) en alles werkt weer.
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
Zonder ppoe haalt de fritz de 1gbits, als ik op de telefoon (fritzfon) kijk haal ik dan wel 80% cpu belasting. Maar verder geen problemen, en de interface reageert dan nog redelijk ( fritz interface is altijd traag )eymey schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:56:
500/500 is helaas wel een probleem. DWZ, dat lees ik in het XS4ALL topic. Zeker als mensen wat meer TCP verbindingen open hebben, bv. ivm torrents of usenet downloads, dan kan ie af en toe flink gaan zweten.
Echter, XS4ALL en KPN gebruiken wel nog steeds een PPPoE tunnel. En (vormen van) tunnels, waarbij hij pakketjes moet 'encapsulaten' in andere pakketjes, dat is voor de CPU van een gemiddelde router gewoon 'duur'.
Werkt alweer
[ Voor 23% gewijzigd door netiul op 08-02-2016 20:37 ]
Verwijderd
Jaaa, zeker weten.

5 Berichten boven de jouwe werd het door Tweak zelf ook al aangekondigd.
maar ben idd nu wel eens klaar voor een update
Ik zou zeggen gewoon doen.Mr-D. schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:20:
ik wacht deze ronde een keer af ben nu al 2 jaar aan het testen
maar ben idd nu wel eens klaar voor een update

Ik gebruik al bijna 2 jaar de standaard Tweak configuratie, Heb mijn eigen router achter de Zyxel (forward de benodigde poorten, dus geen concurrent WAN) , doe verder niets met de Zyxel en het werkt nog steeds als een trein (Niet als de NS, Almere)
Klinkt goedrjhilbrink schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:31:
[...]
Zonder ppoe haalt de fritz de 1gbits, als ik op de telefoon (fritzfon) kijk haal ik dan wel 80% cpu belasting. Maar verder geen problemen, en de interface reageert dan nog redelijk ( fritz interface is altijd traag )
Lijkt te zijn opgelost in de "Beta versie"Csotranme schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:09:
Nog meer mensen die problemen hebben met de sparql box na de upgrade?
Bij mij blijft het beeld op zwart na het uit standby halen of een volledige reboot.
Pas als ik ga zappen krijg ik beeld. (standaard Zyxel infra)
Klopt! hier sinds de beta ook verholpenHans_18T schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 17:57:
[...]
Lijkt te zijn opgelost in de "Beta versie"
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Ik heb wel concurrent wan ideaal 2 IP-adressen ben ik echt blij mee zolang het nog kan dan he en als het niet meer kan zet ik die router gewoon als AP in
Hans_18T schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:21:
[...]
Ik zou zeggen gewoon doen.![]()
Ik gebruik al bijna 2 jaar de standaard Tweak configuratie, Heb mijn eigen router achter de Zyxel (forward de benodigde poorten, dus geen concurrent WAN) , doe verder niets met de Zyxel en het werkt nog steeds als een trein (Niet als de NS, Almere)
Voor TV neem ik Ziggo erbij zodat ik weer de CI modules kan gebruiken, de vrouw ook weer blij dat er een afstandbediening verdwijnt.
In de overeenkomst staat inderdaad nog steeds de Zyxel VMG8324. Wel jammer, dit modem biedt nog niet eens 5ghz terwijl de nieuwe modems van bijvoorbeeld Ziggo gewoon 5ghz AC wifi doen. Dan wordt dan helaas weer een extra acces point aansluiten.
Ik verbaas mij daar ook nog steeds over. Zeker een kleine provider zoals Tweak zou juist dit soort dingen standaard moeten leveren. Want wat is nu het voordeel om Tweak te nemen ten opzichte van een andere provider voor de niet tweakers? Ik heb al een meerdere mensen geen Tweak aangeraden vanwege het ontbreken van 5ghz en omdat zij totaal niet technisch onderlegd zijn. Zonde want ik ben zeer tevreden over Tweak.yorroy schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:52:
15 mei loopt mijn abbo op Vodafone af, maar ik heb zojuist alvast Tweak besteld (1000/1000). Nu kon ik tenminste nog gebruik maken van de 365 euro aanbieding.
Voor TV neem ik Ziggo erbij zodat ik weer de CI modules kan gebruiken, de vrouw ook weer blij dat er een afstandbediening verdwijnt.
In de overeenkomst staat inderdaad nog steeds de Zyxel VMG8324. Wel jammer, dit modem biedt nog niet eens 5ghz terwijl de nieuwe modems van bijvoorbeeld Ziggo gewoon 5ghz AC wifi doen. Dan wordt dan helaas weer een extra acces point aansluiten.
Een enorm hoge snelheid met vele extra's zoals HBO voor het bedrag van een 50/50-100/100 pakket bij de meeste concurrenten lijkt me toch wel degelijk een groot voordeel. Het geld dat bespaard wordt kun je steken in een heel erg goede AC Dual-band router die ook nog eens heel gemakkelijk in te stellen zal zijn, zelfs voor niet-Tweakers.Lennyz schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:02:
[...]
Ik verbaas mij daar ook nog steeds over. Zeker een kleine provider zoals Tweak zou juist dit soort dingen standaard moeten leveren. Want wat is nu het voordeel om Tweak te nemen ten opzichte van een andere provider voor de niet tweakers? Ik heb al een meerdere mensen geen Tweak aangeraden vanwege het ontbreken van 5ghz en omdat zij totaal niet technisch onderlegd zijn. Zonde want ik ben zeer tevreden over Tweak.
Als je Tweak beoordeeld op louter het wel of niet leveren van een 5GHz capabele router dan snap ik je reactie niet helemaal. Ook met een 5GHz AP haal je nooit de GB download snelheden, zeker niet op tablets of xPhones.Lennyz schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:02:
[...]
Ik verbaas mij daar ook nog steeds over. Zeker een kleine provider zoals Tweak zou juist dit soort dingen standaard moeten leveren. Want wat is nu het voordeel om Tweak te nemen ten opzichte van een andere provider voor de niet tweakers? Ik heb al een meerdere mensen geen Tweak aangeraden vanwege het ontbreken van 5ghz en omdat zij totaal niet technisch onderlegd zijn. Zonde want ik ben zeer tevreden over Tweak.
WiFi embedded in routers en snelheid gaan nooit samen, tenzij je een 50 Mbit/s abonnement hebt.
Dit topic is gesloten.