dingo35 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 06:42:
OPROEP:
Ik ben een custom component voor de SmartEVSE-3 voor Homeassistant aan het ontwikkelen.
Daartoe moet ik een universele benaderingswijze hebben die op ieders Lan werkt, onder ieder OS. Op mijn eigen lan heb ik mdns draaien, maar dat heeft niet iedereen.
Bij mij is de smartevse toegankelijk via:
ping smartevse-xxxxx.lan EN via
ping smartevse-xxxxx.local (waarbij xxxxxx het serienummer van mijn SmartEVSE is).
Is dit bij iedereen het geval, onder elk OS, of ligt dit aan mijn router/pi-hole combinatie?
Beiden werkt hier niet, ik maak dan ook gebruik van IP adres voor de verbinding.
niekvanprooijen schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:34:
[...]
Thanks.
Het idee was inderdaad om per laadaansluiting te kunnen zien hoeveel er geladen is, maar het zijn ook flinke extra kosten in de installatie.
Maar als ik het dus goed begrijp kan het als volgt aangesloten worden:
[Afbeelding]
De C6 is ter bescherming van de SmartEVSE's omdat ik die niet op 32A afgezekerd wil hebben. De C16 is om de kabel+lader van de nissan te beschermen.
EVSE1 stel ik in op 32A maximaal en EVSE op 16A. Onderling vechten ze dan wel uit wie op welk vermogen gaat laden. Klopt dat? Of gaan ze er beiden vanuit dat ze op 32A kunnen laden?
Met wat slim shoppen en hergebruiken kost me dit ongeveer 750 euro wat nog te overzien is.
Uhmmz ieder laadpaal dient zijn eigen ALS/ALAMAT te hebben, daarnaast zou ik die niet achter elkaar zetten.
Als er wat is met de 1ste dan kan je de 2de niet gebruiken.
Een Eastron MID kWh meter kost je rond de 75-150,-- afhankelijk van welk model. En dat dan inderdaad x2.
Check ook welk P1 meter je hebt, heb je een ouder model dan krijg je de data per 10 seconden en dat is afhankelijk van je thuis gebruik niet snel genoeg om te reageren en te voorkomen dat je hoofdzekering eruit gaat.
De nieuwere DSMR v5 meters geven data iedere seconden door, dan weet je zeker dat je laadpaal snel genoeg reageert...
En inderdaad B-kar is meer dan voldoende.
750,-- was ik alleen al kwijt voor 1 laadpaal. Laadkabel alleen al zit je op 200+

.