• Driehoek
  • Registratie: September 2024
  • Niet online
Iemand een idee of er schade kan optreden als je enkel N L1 L2 verbindt (en dus L3 niet). De Tesla's kunnen hier mee om maar erg moeilijk om informatie te vinden voor andere modellen. Wou even testen om te kijken wat het geeft

Gebruikt er iemand de HomeBatteryCurrent? Bij mij blijft de batterij ontladen terwijl de wagen nog niet het maximale vermogen vraagt in Solar. Houdt deze rekening met de ingestelde startstroom? Bij mij -6A in de zonnige maanden.

• freshter
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:49
tukker999 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:42:
[...]

Geen problemen als je iedere minuut schakelt en dan ook een buffer er bij.
Bij mij ingesteld op 6A, 8A, 10A, 13A en 16A.

Inschakelen bij 8A
Wat bedoel je hier mee? Waar stel je deze buffer in? En met inschakelen bij 8A bedoel je de "Start Current" in solar mode?

• rene037
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:16

rene037

Homey, SmartEVSE, Sessy

Driehoek schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:04:
Iemand een idee of er schade kan optreden als je enkel N L1 L2 verbindt (en dus L3 niet). De Tesla's kunnen hier mee om maar erg moeilijk om informatie te vinden voor andere modellen. Wou even testen om te kijken wat het geeft

Gebruikt er iemand de HomeBatteryCurrent? Bij mij blijft de batterij ontladen terwijl de wagen nog niet het maximale vermogen vraagt in Solar. Houdt deze rekening met de ingestelde startstroom? Bij mij -6A in de zonnige maanden.
Ik kan alleen delen dat mijn Kona een keer 'spontaan' met 2 fasen laadde. Geen idee waarom, gestopt en opnieuw gestart en toen ging het over 3 fasen. Daar kun je geen algemene conclusie uit trekken, maar wel dat het voorkomt en dus niet onmogelijk is dat andere modellen dan de Tesla het ook kunnen.

• tukker999
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 14:07
freshter schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:12:
[...]

Wat bedoel je hier mee? Waar stel je deze buffer in? En met inschakelen bij 8A bedoel je de "Start Current" in solar mode?
Domoticz en MQTT

22,29 kWh/100km

Pagina: 1 ... 105 106 Laatste