• riberts
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:49
Yariva schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:29:
In het verleden en vandaag klapte mijn SmartEVSE installatie eruit. Gelukkig heb ik het vandaag kunnen terug herleiden naar de oorzaak:

Volgens de handleiding:
code:
1
2
3
ERROR HIGH TEMP The temperature inside the module has reached 65º
Celsius. Charging is stopped.
Once the temperature has dropped below 55ºC charging is started again.
[Afbeelding][Afbeelding]
Kortom die temperatuur loopt lekker hoog op in mijn inbouwkast :+ Gelijk de kap er maar even vanaf gehaald zodat ik in ieder geval verder kan met laden. Maar mijn vraag is: wat doen jullie om dit te voorkomen? De kast hangt binnen, niet buiten in de felle zon.

Zelf dacht ik aan 2 extra gaten boren. Eentje onder en boven voor wat natuurlijke airflow. Maar misschien is passieve koeling niet voldoende en raden jullie actieve koeling aan met bijvoorbeeld een ventilator die inschakelt boven de 50 graden.
dit klinkt alsof er iets erg warm word in je kast.
Zit de smartevse toevallig direct tegen het relais of een automaat aan?

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:45

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

riberts schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:33:
[...]

dit klinkt alsof er iets erg warm word in je kast.
Zit de smartevse toevallig direct tegen het relais of een automaat aan?
Ja ik schrok er zelf ook een beetje van. Ik heb de kap er ook meteen vanaf gehaald, ook om visueel te checken of er toch niet ergens iets van een kunstof mantel aan het smeulen is tussen een contact. Vooralsnog kon ik gelukkig niks vinden en is het vooral dat de doos helemaal dicht zit en hij inderdaad lekker vol zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLoDi1XTVkrLBSi6Z1ejPLqYCIA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A1jDh5QYhyrWGmFt39rNQaBq.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat nu weer zonder problemen 3x16A door heen.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• riberts
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:49
Yariva schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:42:
[...]

Ja ik schrok er zelf ook een beetje van. Ik heb de kap er ook meteen vanaf gehaald, ook om visueel te checken of er toch niet ergens iets van een kunstof mantel aan het smeulen is tussen een contact. Vooralsnog kon ik gelukkig niks vinden en is het vooral dat de doos helemaal dicht zit en hij inderdaad lekker vol zit.

[Afbeelding]

Gaat nu weer zonder problemen 3x16A door heen.
er zit aan beide kanten een component wat warm kan worden.
Ik zie dat je nog een heel klein beetje ruimte hebt om de relais iets naar rechts te verplaatsen.
Misschien helpt dat, dan heb je een klein beetje ruimte tussen de relais en de smartevse waardoor er wat hitte weg kan
Pagina: 1 ... 110 111 Laatste