dingo35 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 23:34:
Als je OCPP aan zet en je autoriseert je eigen sessie niet, dan krijg je "available" op je LCD scherm (in geval van auto-authorize) of "please authorize" (met RFID reader op Rmt/OCPP of disabled) en OFF op je dashboard. Als je dan autoriseert krijg je de mode waar je in zat (dus VOORdat je autoriseert), zoals je gewend was het bekende Ready scherm, al dan niet met zonnetje.
Als je problemen hebt met je backendprovider, maak dan een gratis account bij Tap Electric aan, koppel daar aan, dan zie je hoe het behoort te werken, en kun je na die leerfase overstappen maar je favoriete backend, dan weet je (beter) hoe te configureren en welke acties/schermen je kunt verwachten.
Ik heb twee jaar geleden met veel OCPP providers getest op een jaarlijks test-event, en daar kwamen we glansrijk doorheen (niet mijn verdienste), alleen Joulo had een probleem met hun specifieke serverconfiguratie, verder zijn mij geen incompatibiliteiten bekend.
Denk dat ik net even een gedachtegang mis om dit te snappen..
Ik heb m'n SmartEVSE ingesteld met OCPP (naar SteVe), met auto authorize ingesteld op een tag die 'ocpp' heet. Deze tag is bekend in SteVe. Na een reboot van de SmartEVSE krijg ik 'please authorize' op het scherm te zien, en moet ik in SteVe een 'Remote Start Transaction' doen. Mijn SmartEVSE heeft de meegeleverde RFID lezer van Stegen, maar tot op heden heb ik 'm op Disabled staan in de config. Ik wil laden zonder dat ik een pas moet swipen.
Moet ik, om die 'please authorize' melding te voorkomen, de RFID configuratie op Rmt/OCPP zetten? Werkt het dan nog zo dat ik geen pas hoef te swipen om het laden te starten?