Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel50506
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-09 11:44
FabianNL schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:41:

[...]

Ice Blue, zoals ie officieel heet, wordt volgens mij tot nu toe niet in Europa gelanceerd. Zie geen een aanbieder deze aanbieden (ook Amazon.co.uk bijvoorbeeld niet).
Op de Nederlandse productpagina van Google staat "IJsblauw" wel gewoon vermeld. (Klik 'alle functies en specificaties bekijken' > 'Kleuren'.) Ik ben wel benieuwd naar die variant. Op dit moment heb ik een witte Nexus5, dus een witte 5X is te veel van hetzelfde. De zwarte 5X vind ik iets te basic.

Bron: https://store.google.com/product/nexus_5x

[ Voor 4% gewijzigd door marcel50506 op 26-10-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricF
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-04 11:07
Natuurlijk wil ik ook graag de nexus 5x. Ik heb laatst gekeken op m'n werk (Coolblue groningen) in het systeem. De verwachte leverdatum was toen 23 oktober met accuracy van een week. Bij de nexus 6p stond de verwachte levertijd op vrijdag 30 oktober met een week accuracy.
Dus ik denk dat ongeveer ergens aankomend weekend geleverd word of maandag 2 november, maar ja kan ook zo zijn dat het word uitgesteld tot de volgende batch. Effe afwachten dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:36
marcel50506 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:25:
[...]

Op de Nederlandse productpagina van Google staat "IJsblauw" wel gewoon vermeld. (Klik 'alle functies en specificaties bekijken' > 'Kleuren'.) Ik ben wel benieuwd naar die variant. Op dit moment heb ik een witte Nexus5, dus een witte 5X is te veel van hetzelfde. De zwarte 5X vind ik iets te basic.

Bron: https://store.google.com/product/nexus_5x
Nice! Wil deze namelijk ook graag hebben, wat anders dan het "standaard" wit en zwart :)
Mogelijk dan alleen te koop via de Google Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:10
Ik vind die Ice Blue persoonlijk echt geen gezicht, typisch vrouwen kleurtje O-)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Even een schaamteloze crosspost Android Authority heeft zowel de 5X als de 6P gereviewd, beide hebben een Editors Choice award gekregen.

Damn GoT 0wned.. Crosspost beveiliging en tevens even gemist dat ik nog steeds de laatste poster was.. :X

[ Voor 16% gewijzigd door Laguna op 26-10-2015 22:13 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:09
Wellicht interessant:
http://www.androidincanad...units-with-yellow-screen/

Al zou dit probleem vast opgelost zijn op het moment dat de Nexus 5X hier verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:21

vhal

ಠ_ಠ

Katmi schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:04:
Aangezien ik veel muziek erop luister en deftige in-ears heb, maar die moeten dan ook wel aangestuurd worden.
toch maar aan de Fiio amp ? ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Laguna schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:10:
Even een schaamteloze crosspost Android Authority heeft zowel de 5X als de 6P gereviewd, beide hebben een Editors Choice award gekregen.
Pros: Affordable price tag

Lemme guess: VS? :P

Als 't Europees zou zijn, dan zou 't geen Editors Choice worden gok ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knobby
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 20:09
Door de hoge Europese prijs is het misschien wel interessant om hem gewoon uit America over te laten komen. Volgens mij ben je dan zelfs na inklaringskosten en btw nog goedkoper uit...
Weet iemand of de US versie anders is dan de NL/EU? Hoorde iets over dat je dan niet alle Europese LTE banden hebt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel50506
Knobby schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:30:
Door de hoge Europese prijs is het misschien wel interessant om hem gewoon uit America over te laten komen. Volgens mij ben je dan zelfs na inklaringskosten en btw nog goedkoper uit...
Weet iemand of de US versie anders is dan de NL/EU? Hoorde iets over dat je dan niet alle Europese LTE banden hebt ofzo?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, met name de LTE banden.

Wat in ieder geval een nadeel is: De US versie zal met US stekker geleverd worden. Je moet dus nog een EU stopcontact > USB-C adapter moeten kopen, of altijd met een US-EU verloopstekker moeten laden. Gezien USB-C nog zo nieuw is, zullen die USB-C stekkers niet heel goedkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knobby
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 20:09
marcel50506 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:40:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, met name de LTE banden.

Wat in ieder geval een nadeel is: De US versie zal met US stekker geleverd worden. Je moet dus nog een EU stopcontact > USB-C adapter moeten kopen, of altijd met een US-EU verloopstekker moeten laden. Gezien USB-C nog zo nieuw is, zullen die USB-C stekkers niet heel goedkoop zijn.
Das het probleem niet. Je hebt ongetwijfeld vele mini usb laders, koop gewoon een aantal van deze dingen, steek ze op het einde van je oude kabeltjes en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel50506
Knobby schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:59:
[...]

Das het probleem niet. Je hebt ongetwijfeld vele mini usb laders, koop gewoon een aantal van deze dingen, steek ze op het einde van je oude kabeltjes en klaar.
Je kan inderdaad Micro-USB > USB-C adapter gebruiken, maar ik geloof dat je dan niet snel kan laden. Voor zover ik weet ben je daar afhankelijk van de nieuwe 'stopcontact' adapter, omdat die een hogere output levert.

Maw: wil je snel kunnen laden, moet je bovenop de US import kosten ook een extra lader kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:06
Mijn broer zit nu in de VS, dus die kan er een voor me meenemen. Heb alleen totaal geen verstand van de frequenties en banden enzo, wellicht iemand die hier uitsluitsel over kan geven in begrijpelijke taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ligt aan je provider?

Kwestie van Wikipedia afstruinen (Wikipedia: List of LTE networks in Europe) en vergelijken met de banden die de US-5X heeft?

Vodafone doet carrier aggregation tussen band 3 en band 20 en die mogelijkheid geeft Google niet bij de Noord-Amerikaanse variant. Terwijl banden 3, 7 en 20 (Vodafone's LTE-banden) "separaat" wél mogelijk zijn. Geen idee of 't dan wel of niet werkt tho :+

[ Voor 36% gewijzigd door Osiris op 27-10-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Mijn god wat een abacadabra.... Daar kom ik echt geen wijs uit. Ik heb Telfort, KPN dus.. Maar die banden, daar snap ik niets van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
pixels66 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:41:
Mijn god wat een abacadabra.... Daar kom ik echt geen wijs uit. Ik heb Telfort, KPN dus.. Maar die banden, daar snap ik niets van..
Osiris schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:01:
Ligt aan je provider?

Kwestie van Wikipedia afstruinen (Wikipedia: List of LTE networks in Europe) en vergelijken met de banden die de US-5X heeft?

Vodafone doet carrier aggregation tussen band 3 en band 20 en die mogelijkheid geeft Google niet bij de Noord-Amerikaanse variant. Terwijl banden 3, 7 en 20 (Vodafone's LTE-banden) "separaat" wél mogelijk zijn. Geen idee of 't dan wel of niet werkt tho :+
In dit geval precies hetzelfde als bij Vodafone. Band 3, 7 en 20 werken los van elkaar wel gewoon, dus je hebt ondersteuning voor 4g in het gehele dekkingsgebied. De US versie mist echter de B3-B20 aggregation, waardoor je geen LTE advanced hebt (extra snel vanwege het gebruiken van 2 banden tegelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Bedankt voor je uitleg! Voor wat betreft die laatste, LTE advanced, dan heb je het dus over het missen van een bepaalde 4g snelheid wat je dan mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 15:32
Knobby schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:30:
Ik denk dat dat nog wel meevalt hoeveel goedkoper dat is. Omdat het boven de 150 euro is komt er ook nog 4.2% invoerrechten bij. Zie: http://invoercalculator.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:04
marcel50506 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:22:
[...]

Je kan inderdaad Micro-USB > USB-C adapter gebruiken, maar ik geloof dat je dan niet snel kan laden. Voor zover ik weet ben je daar afhankelijk van de nieuwe 'stopcontact' adapter, omdat die een hogere output levert.

Maw: wil je snel kunnen laden, moet je bovenop de US import kosten ook een extra lader kopen.
Nou je kunt voor 50 cent op bijvoorbeeld Dealextreme een heel simpel adaptertje kopen. Dat is slechts een stukje metaal in een plastic malletje waar je de US insteekt en twee NL pinnen hebt. Helemaal geen noodzaak voor een nieuwe adapter ;) hij wordt er ook niet echt groter van ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Ik dacht dat het de 5X zou worden, maar als je zo een beetje de ervaringen op XDA leest is het misschien toch maar beter om nog maar een jaar met de N5 te doen (ook al irriteer ik me aan de zwakke speaker => filmpjes laten zien in een rumoerige omgeving is niet te doen, de zwakke vibratie motor => regelmatig gemiste gesprekken, de autofocus die er vaak naast zit en alle haarscheurtjes rondom de behuizing).

Het lijkt wel of apps bij de 5X sneller uit het geheugen worden gegooid dan bij de N5 (waar ik eigenlijk zelden merk dat er iets uit het geheugen is gegooid). Dat men hier nu al tegenaan loopt maakt het toestel eigenlijk ongeschikt als keuze voor de komende 2 jaar. Had Google er 3GB RAM ingegooid en degelijke speakers aan de voorkant dan was het gewoon een prima upgrade geweest. Nu faalt Google gewoon 2 jaar achter elkaar, want de 6P heeft dit wel maar is gewoonweg te groot.
Personally I believe the 5X is awful, I am sending it back tomorrow. This is not an upgrade from my N5 at all.

Screen is much yellower than my N5.
Battery is no better.
Speaker is terrible - it sounds like an old polyphonic ringtone when my alarm goes off.
Worst of all is lag - i have had apps take 20 seconds to open, it happens daily. My 2 year old N5 knocks the spots off this thing. I cannot write a message without my typing being about 10 seconds ahead of the phone, and it cannot catch up - total disaster.

Major disappointment here. This costs £340 here in the UK ($520) - for a downgrade from the nexus 5 - not for me.

Google need to come out with 6P spec or close to it in a non phablet - and if that doesn't happen I will need to go find it elsewhere :(
I am generally happy but the fact that opening a game closes all the other running apps, and then the game closes if you re-open any of them, really makes me wish the phone had 3GB. My 2GB kitkat phone had 300-400MB more free memory than this thing, what happened to android going easy on memory in new versions? It's a total pig!? Maybe they'll plug some memory leaks (ie. android OS growing from 550 to 800MB over time) but come on why did they have to cripple it like this over $5-10 savings it's so sad.

[ Voor 11% gewijzigd door Laguna op 28-10-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 19:26

Klippy

Still Game

Beetje selectieve quotes volgens mij, op http://forum.xda-develope...ely-disappointed-t3230240 met een zeer negatieve titel zie ik over het algemeen positieve tot zeer positieve gebruikers. Ik zal ze niet quoten want dan ben ik ook selectief, maar over het algemeen kreeg ik geen slechte indruk.

Battery life topic is dan wel iets minder positief, 50% haalt een goed resultaat, de andere 50% niet.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Als ik naar de specs kijk (http://tweakers.net/price...re/listing/444025;461346/) vind ik de G4 toch echt een interessantere optie dan de 5X. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
StephanVierkant schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:42:
Als ik naar de specs kijk (http://tweakers.net/price...re/listing/444025;461346/) vind ik de G4 toch echt een interessantere optie dan de 5X. Of mis ik iets?
Geen kale Android ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Is dat echt het enige? Ik vind de specs nogal ver uiteen lopen en in dat geval vind ik een custom rom zeker te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-09 09:44
StephanVierkant schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:51:
Is dat echt het enige? Ik vind de specs nogal ver uiteen lopen en in dat geval vind ik een custom rom zeker te overwegen.
Qua specs zeker maar de Nexus 5X komt nu uit met Android 6 out of the box en zal ook nieuwe updates meteen krijgen. Dat heb je met de G4 niet. Bij de G4 mis ik ook de fingerprint scanner.

[ Voor 5% gewijzigd door springfield89 op 29-10-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor de LG G4 is toch een Android 6.0 ROM vrijgegeven door LG?
nieuws: Ontwikkelaar zet Android 6.0-rom voor LG G4 online

Dan is het een kleine stap naar een custom rom met de LG features verwijderd. Alle drivers zijn dan gewoon beschikbaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

De status is bij Coolblue weer aangepast.

16 GB: Verwacht: 06-11-2015
32 GB: week van 2 - 6 november

Jammer dat ze er de laatste keer zo naast zaten! Die pre-order heeft weinig zin gehad zo te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Tsurany schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:44:
Voor de LG G4 is toch een Android 6.0 ROM vrijgegeven door LG?
nieuws: Ontwikkelaar zet Android 6.0-rom voor LG G4 online

Dan is het een kleine stap naar een custom rom met de LG features verwijderd. Alle drivers zijn dan gewoon beschikbaar.
En hoe zal het gaan met 6.1, 6.2 of 7.0? Een Nexus koop je (momenteel) vooral voor de software. Qua hardware zijn er inderdaad betere telefoons te vinden, met een vergelijkbare of lagere prijs (in EU in ieder geval).

Kijk bijvoorbeeld naar de One Plus X, wat mij betreft een betere deal dan de Nexus 5X, maar ik weet nu al dat ik me over een tijdje ga irriteren aan de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is altijd de vraag. Maar de stap van 6.0 naar 6.x is, voor ontwikkelaars, vaak een stuk minder spannend dan de stap van 6.x naar 7.x. Echter garanties krijg je nooit, als je die wilt moet je inderdaad een Nexus telefoon nemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Laatst online: 09-09 13:47
Ik zit echt constant te twijfelen over de Nexus 5X. Eerst viel ie me zo tegen dat ik op zoek ben gegaan naar alternatieven. Daarna dacht ik: "Ach, ik betaal wel teveel, dan heb ik tenminste een nieuwe en goede Nexus". Maar nu ik lees dat hij weer tegenvalt qua prestaties (veel lag/vertraging) en accuduur, ga ik toch weer liever voor een Chinees alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Vandaag is ook de Oneplus X gelanceerd met 5 inch amoled scherm, Snapdragon 801, 3 GB geheugen en SD kaart slot. Prijs $ 249 wederom met invite systeem met verkrijgbaarheid vanaf begin november.

Officiële site
(p)review van the verge
Tweakers topic

Helaas geen vinger scanner maar verder lijkt het aardig veel waar voor je geld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En nu nog een invite bemachtigen en dan ben je voor Q4 2016 eigenaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
mrnn schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:50:
Vandaag is ook de Oneplus X gelanceerd met 5 inch amoled scherm, Snapdragon 801, 3 GB geheugen en SD kaart slot. Prijs $ 249 wederom met invite systeem met verkrijgbaarheid vanaf begin november.

Officiële site
(p)review van the verge
Tweakers topic

Helaas geen vinger scanner maar verder lijkt het aardig veel waar voor je geld!
Zeker mooie specs voor die prijs maar als je zoals velen van een Nexus 5 komt dan is dit geen upgrade. Dan kan je net zo goed een jaar wachten en hopen op een betere nexus volgend jaar. Die One plus X wordt ook geleverd met lollipop. Dat is eigenlijk een smartphone met hardware van 2 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Tsurany schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:37:
En nu nog een invite bemachtigen en dan ben je voor Q4 2016 eigenaar ;)
Valt ook wel mee hoor, heb voor de OP2 een verloren middag V&A beetje in de gaten gehouden en een vraag advertentie geplaatst. Had binnen 3 uur meerdere aanbiedingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
springfield89 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:00:
[...]

Zeker mooie specs voor die prijs maar als je zoals velen van een Nexus 5 komt dan is dit geen upgrade. Dan kan je net zo goed een jaar wachten en hopen op een betere nexus volgend jaar. Die One plus X wordt ook geleverd met lollipop. Dat is eigenlijk een smartphone met hardware van 2 jaar geleden.
Software neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Ik ben om, voor mij wordt het de Oneplus X.. Zit al dagen dit topic te volgen, samen met vele andere sites, maar de Nexus 5x valt mij zwaar tegen, ik kan er niet over uit dat Google zijn eigen spullen op deze manier ter wereld brengt, terwijl het exclusief had moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:31
Aangezien Lollipop nog maar 1 jaar uit is, neem ik aan dat hij wel degelijk hardware bedoelt, met name de Snapdragon 801 CPU.
Die is inderdaag al een kleine 2 jaar beschikbaar, maar is een CPU die zich zeker bewezen heeft en momenteel in deze prijsklasse een goede keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
Ik bedoel inderdaad hardware. Je hebt bijvoorbeeld ook geen NFC, draadloos opladen etc, geen enkele extra gimmick. Daarom dat die ook zo goedkoop kan aangeboden worden. De 801 is qua prestaties zeker goed maar dit is nog 32 bit terwijl de nieuwste allemaal 64 bit zijn. Ook minder energiezuinige dan de nieuwe chips. Je koopt dus echt een telefoon die in 2013 goed was maar nu niets speciaals is.

Leuke smartphone voor mensen die geen grote eisen hebben en nu met een low range toestel zitten. Maar mensen die nu al een Nexus 5 hebben zitten hier niet op te wachten. Een nieuwe smartphone koop je toch vooral voor de betere prestaties, de nieuwe snufjes zoals fingerprint scanner etc. Dat ontbreekt allemaal bij de One Plus X.

Gezien de UK prijzen verwacht ik hier ook wel snel een price drop van de 5X. Voor de advies prijs koop ik het toestel ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
De One Plus X is leuk voor je ouders die een smartphone willen ofzo, maar niet vergelijkbaar met de 5X mijns inziens. Heb er ook héél kort naar gekeken, maar behalve wat meer CPU-GHz-en en 1 GB RAM extra, is 'ie amper beter dan m'n huidige HTC van 3 jaar oud. Iig geen enkele reden om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
springfield89 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:40:
Ik bedoel inderdaad hardware. Je hebt bijvoorbeeld ook geen NFC, draadloos opladen etc, geen enkele extra gimmick. Daarom dat die ook zo goedkoop kan aangeboden worden. De 801 is qua prestaties zeker goed maar dit is nog 32 bit terwijl de nieuwste allemaal 64 bit zijn. Ook minder energiezuinige dan de nieuwe chips. Je koopt dus echt een telefoon die in 2013 goed was maar nu niets speciaals is.
Hmm ja, hier heb je inderdaad wel gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Laatst online: 28-08 15:31
springfield89 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:40:

Leuke smartphone voor mensen die geen grote eisen hebben en nu met een low range toestel zitten. Maar mensen die nu al een Nexus 5 hebben zitten hier niet op te wachten. Een nieuwe smartphone koop je toch vooral voor de betere prestaties, de nieuwe snufjes zoals fingerprint scanner etc. Dat ontbreekt allemaal bij de One Plus X.

Gezien de UK prijzen verwacht ik hier ook wel snel een price drop van de 5X. Voor de advies prijs koop ik het toestel ook niet.
Hier heb je inderdaad gelijk in. Maar je moet natuurlijk de kwaliteit tegenover zijn prijs zetten. Dan heb je in dit geval een echte topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toestel is via de Google Store te bestellen. Heb zojuist een witte 32GB besteld, verwachte levering is 11-12 nov. De 6P is nog niet te bestellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel50506
Ik zie 'm inderdaad in de Google Store ook staan, 'verwacht magazijn te verlaten voor 9 november'. Overigens staat CoolBlue nu ook op een verwachte datum van 9 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 08:31:
Toestel is via de Google Store te bestellen. Heb zojuist een witte 32GB besteld, verwachte levering is 11-12 nov. De 6P is nog niet te bestellen.
Beetje jammer dat er eerst staat "Verlaat vóór 9 november het magazijn" en daarna opeens 11-12 november als leverdatum wordt gezegd. Maar ook hier besteld (en een USB-kabeltje), ben benieuwd.
Ben toch voor ijsblauw gegaan, wat anders dan wit en zwart!
marcel50506 schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:00:
Ik zie 'm inderdaad in de Google Store ook staan, 'verwacht magazijn te verlaten voor 9 november'. Overigens staat CoolBlue nu ook op een verwachte datum van 9 november.
9-11 wordt genoemd en bij andere uitvoeringen 14-11. Zal elkaar dus allemaal niet meer dan een paar dagen ontlopen... Wellicht kan je hem straks nog bij de MediaMarkt het snelst krijgen, als zij hem daadwerkelijk de 9de in de winkels hebben liggen.

[ Voor 34% gewijzigd door FabianNL op 02-11-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
Volgens Coolblue: Gratis bezorgd op de releasedag: 14-11-2015
En de zwarte versie: Gratis bezorgd op de releasedag: 09-11-2015

[ Voor 34% gewijzigd door Joeneunited op 02-11-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-08 18:20
Update over prijzen in topic gepost: Nexus 6P / Nexus 5X - Levertijden & Prijzen

[ Voor 88% gewijzigd door ri0ta op 02-11-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:56
20 euries per maand is lekker, maar 2 jaar met een toestel vind ik toch best lang.
Hier heb je €347 eenmalig en €27 p/maand met éen jaar (wel 2GB ipv 6); https://www.studentmobiel...vider_id=5&retention=true

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
@hierboven: dat linkje was een subtiele hint om hier niet over prijzen te babbelen :)
springfield89 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:24:
[...]

Qua specs zeker maar de Nexus 5X komt nu uit met Android 6 out of the box en zal ook nieuwe updates meteen krijgen. Dat heb je met de G4 niet. Bij de G4 mis ik ook de fingerprint scanner.
Ik twijfel nu vooral nog tussen de 5X en de 6P. Alle nieuwe high-end toestellen hebben inmiddels 3GB RAM, maar de 5X blijft achter met 2GB. Ik zie echter overal wel dat de performance van de 5X goed is.

Is die 1 GB minder een opoffering, of zit de 5X op andere vlakken beter in elkaar dan bijv. de G4 of One M9 dat hij daarmee kan concurreren met 1 GB minder?

[ Voor 17% gewijzigd door StephanVierkant op 02-11-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
StephanVierkant schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:53:
@hierboven: dat linkje was een subtiele hint om hier niet over prijzen te babbelen :)

[...]

Ik twijfel nu vooral nog tussen de 5X en de 6P. Alle nieuwe high-end toestellen hebben inmiddels 3GB RAM, maar de 5X blijft achter met 2GB. Ik zie echter overal wel dat de performance van de 5X goed is.

Is die 1 GB minder een opoffering, of zit de 5X op andere vlakken beter in elkaar dan bijv. de G4 of One M9 dat hij daarmee kan concurreren met 1 GB minder?
Tja vooral een kwestie van prijs en formaat. Oftewel vind je het formaat van de iPhone 6 Plus een fijn formaat en wil je voor de premium specs van de 6P zo'n 650 euro neerleggen dan is het antwoord ja.
In alle andere gevallen is het antwoord de 5X.

Bij mij is het de keuze of nog een jaar met de N5 of de 5X. 2GB in de 5X is momenteel geen groot probleem, maar of dat de komende 2 jaar zo blijft is de vraag (ik doe altijd 2 jaar met een toestel).
Verder ben ik heel benieuwd naar de review van GSMArena. Ik wil eindelijk wel eens een telefoon die minimaal 60 uur haalt in hun endurance meting (bij Galaxy Nexus was dat 31 uur en bij de Nexus 5 40 uur) en waarbij de overal score van de speakertest average of good is (bij GN en N5 beide below average).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Laguna schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:45:
[...]

Tja vooral een kwestie van prijs en formaat. Oftewel vind je het formaat van de iPhone 6 Plus een fijn formaat en wil je voor de premium specs van de 6P zo'n 650 euro neerleggen dan is het antwoord ja.
In alle andere gevallen is het antwoord de 5X.
Je zegt: verschil is prijs en formaat, maar je geeft ook aan dat 6P premium specs heeft. Je vindt dus dat de 5X geen premium specs heeft? Is die 1 GB minder echt een opoffering?

[ Voor 6% gewijzigd door StephanVierkant op 02-11-2015 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Ter info, ik zag dat Google 90 dagen gratis Google Play Music kado doet bij de telefoon. Toen ik hier niets over zag op de site van Coolblue heb ik even contact gezocht, de actie geld niet via Coolblue!

Ik was toch al aan het kijken om van Spotify naar Google te gaan en dan is het toch weer 30 Euries gratis. Vreemd dat het dan direct via Google moet maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
StephanVierkant schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:39:
[...]

Je zegt: verschil is prijs en formaat, maar je geeft ook aan dat 6P premium specs heeft. Je vindt dus dat de 5X geen premium specs heeft? Is die 1 GB minder echt een opoffering?
Nee ik zou de 5X op dit moment meer als mid-range beschouwen, maar het is ook een kwestie van persoonlijke voorkeur. Over het algemeen wordt een aluminium build als premium ervaren, verder heeft de 1 voorkeur voor AMOLED en de ander voor IPS. Voor mij persoonlijk mis ik alleen de stereo speakers en die 1GB extra RAM in de 5X. Je zal met 1GB minder sneller merken dat apps uit het geheugen worden gegooid zodra je andere apps start die om geheugen vragen.
De 810 processor mag dan sneller zijn, maar vanwege de warmte problemen is er sprake van thermal throttling, dus die mis ik niet in de 5X. Al is wel het voordeel van de 810 dat die LPDDR4 (1600MHz) geheugen ondersteunt wat weer een stuk sneller is dan het LPDDR3 wat in de N5 (800MHz) en 5X (933MHz) zit.

Volgend jaar verschijnt de 820 die weer echt een stap voorwaarts zou moeten zijn, maar dan wordt het weer afwachten wat Google gaat doen. Als ze die bijvoorbeeld weer alleen in een phablet formaat stoppen dan haak ik weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Vandaag een mail van Tmobile gekregen met daarin de Nexus 5X 32GB.
Abo is bij hun zelf in elkaar te zetten en bij 2 jaar 17 euro p/m bijbetalen is hij gratis.

Het gebruikte materiaal en het werkgeheugen vind ik niet zo een groot punt. Het grote nadeel aan de 5X vind ik zelf het ontbreken van een slot voor een SD kaart waardoor de meeste mensen gedwongen zijn om minimaal de 32GB versie te nemen en voor mij is 32GB misschien nog te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, vandaag ook mijn bestelling geplaatst bij Coolblue; Nexus 5x 32 gb white. Wordt mijn eerste Android toestel (na alleen maar iPhones tot nu toe). Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Laatst online: 18-09 10:57
mrnn schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:48:
Ter info, ik zag dat Google 90 dagen gratis Google Play Music kado doet bij de telefoon. Toen ik hier niets over zag op de site van Coolblue heb ik even contact gezocht, de actie geld niet via Coolblue!

Ik was toch al aan het kijken om van Spotify naar Google te gaan en dan is het toch weer 30 Euries gratis. Vreemd dat het dan direct via Google moet maar ja...
Misschien is Google Play Music heel handig voor jou, maar ik vind van niet.

Ik heb liever iTunes dan GPM.

Met iTunes krijg je van Apple (.mp4) bestanden die de titel naam van het nummer bevatten.

Van Google krijg je via GPM (.mp3) bestanden zonder de titel van het nummer.

En ga dan maar eens makkelijk en snel die ene track kopiëren zodat je die op je andere devices kan beluisteren -O-

Even voor de duidelijk, ik baal verschrikkelijk van deze situatie. Ik ben echt niet pro Apple of zo. GPM ziet er goed uit, ik switch liever gisteren dan vandaag nog naar GPM, maar dit houdt het tegen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:36
toro36 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:12:
[...]

Misschien is Google Play Music heel handig voor jou, maar ik vind van niet.

Ik heb liever iTunes dan GPM.

Met iTunes krijg je van Apple (.mp4) bestanden die de titel naam van het nummer bevatten.

Van Google krijg je via GPM (.mp3) bestanden zonder de titel van het nummer.

En ga dan maar eens makkelijk en snel die ene track kopiëren zodat je die op je andere devices kan beluisteren -O-

Even voor de duidelijk, ik baal verschrikkelijk van deze situatie. Ik ben echt niet pro Apple of zo. GPM ziet er goed uit, ik switch liever gisteren dan vandaag nog naar GPM, maar dit houdt het tegen voor mij.
`
Met Music Tagger kan je de tracks omzetten naar je eigen format ;)

Voor mij heft zelfs met GPM de 5X een te hoog prijskaartje. Maar een Xiaomi MI4c gehaald :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Nog een interessante review:

http://www.technobuffalo....d-champ-retains-its-belt/

Komt erop neer dat de accu nauwelijks beter is dan de N5 (zie ook de screenshots) en dat ook zij met regelmaat haperingen merken tijdens gebruik, wat volgens hun te wijten is aan de encryptie (dit wordt ook door veel gebruikers op XDA bevestigd en zal een kwestie van tijd zijn, eer hier dezelfde ervaringen gemeld worden).

In de uiteindelijke conclusie wordt het toestel nog wel aanbevolen om te kopen, maar puur vanwege de scherpe prijs in de US. Ik verwacht dat het toestel tegen Europese prijzen die aanbeveling niet had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 17:40
Maandje of wat wachten en de prijzen zullen beter zijn. Zie ook de Nexus 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Laguna schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:06:
en dat ook zij met regelmaat haperingen merken tijdens gebruik, wat volgens hun te wijten is aan de encryptie (dit wordt ook door veel gebruikers op XDA bevestigd en zal een kwestie van tijd zijn, eer hier dezelfde ervaringen gemeld worden).
Precies hetzelfde probleem als ik heb op mijn Nexus9, die kan af en toe echt zo traag als stront zijn. En dat schijnt te komen door de encryptie. Mensen die de encryptie uitschakelen (kan niet standaard!) geven aan dat de tablet 10* zo snel aanvoelt. Is een punt waar Google nog een voorbeeld aan Apple kan nemen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Xanion schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:00:
[...]

Precies hetzelfde probleem als ik heb op mijn Nexus9, die kan af en toe echt zo traag als stront zijn. En dat schijnt te komen door de encryptie. Mensen die de encryptie uitschakelen (kan niet standaard!) geven aan dat de tablet 10* zo snel aanvoelt. Is een punt waar Google nog een voorbeeld aan Apple kan nemen.
Hmm op m'n Nexus 9 heb ik er geen last van maar dat is dan ook een beest. Krachtiger dan de 5X en doet ook niet onder voor de 6P.

Apple is hier inderdaad beter in maar zij zijn dan ook de grondleggers van het afstemmen van hardware op software en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vind je van de topic waarschuwing? ;-)

[ Voor 128% gewijzigd door 13art op 05-11-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Vandaag even met de 5x gespeeld. Wat me opvalt is dat ie erg lang is! (Voor een phone van 5.2 inch). En mijn hemel: de speaker is wel heel, heel erg matig. Zo'n beetje de slechste die ik de afgelopen 2 jaar ben tegengekomen. Ik doel in dit geval op de audiospeaker voor muziek etc (onderste dus).

Positief: vingerafdrukscanner is super! Net zo snel als je hebt kunnen lezen in de diverse reviews. Scherm is prima! Mooie kleuren, leek bijna even alsof het een amoled panel was.

Ook is hij heerlijk dun en licht. De achterkant is iets gladder dan ik had gehoopt, maar mee te leven. Ook de camera zag er indrukwekkend uit.

Verder valt op dat de schaling iets anders is: tekst etc. oogt wat subtieler en minder groot...bevalt me wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@ri0ta

Dat van de lengte verbaast me niet, misschien hebben ze dat gedaan zodat het verschil met de 6P kleiner is en dat het daardoor minder opvalt hoe groot de 6P wel niet is. Eigenlijk zit de Nexus 5 voor mij al op de max qua lengte. Van de speaker is inderdaad erg jammer dat ze daar geen fatsoenlijke stereo speakers voor gebruikt hebben of een fatsoenlijke mono speaker, maar als het goed is is ie wel luider dan de Nexus 5?

Dat van de schaling klopt inderdaad er past met alles net meer op het scherm oftewel de DPI staat hoger ingesteld. Daarom passen er nu ook 5x5 iconen naast elkaar op het homescreen ipv 4x4 zoals bij de Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 19:26

Klippy

Still Game

Over de grootte van het toestel: In deze review zie je de 5X naast de 5 en het viel me toen ook al op dat hij erg groot was tov de 5. En de 6P komt ook even in beeld, die is niet een heel veel groter inderdaad... De 5 kolommen valleen ook op inderdaad.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/x9FcFjCotomVS4jcWBdJMyeH/full.png

[ Voor 17% gewijzigd door Klippy op 06-11-2015 00:07 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op die laatste foto zijn ze ook wel ongelukkig gefotografeerd, in het nadeel van de 5X. Als je bijvoorbeeld op de site van phonearena de formaten gaat vergelijken van die 3, zien je dat het verschil tussen de 5 en de 5X kleiner is dan het verschil tussen de 5X en de 6P. Hoewel het verschil in scherm natuurlijk ook 0,25 inch ten opzichte van 0,5 inch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:36
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:53:
Op die laatste foto zijn ze ook wel ongelukkig gefotografeerd, in het nadeel van de 5X. Als je bijvoorbeeld op de site van phonearena de formaten gaat vergelijken van die 3, zien je dat het verschil tussen de 5 en de 5X kleiner is dan het verschil tussen de 5X en de 6P. Hoewel het verschil in scherm natuurlijk ook 0,25 inch ten opzichte van 0,5 inch is.
Inderdaad, zie onderstaande afbeelding via http://www.kimovil.com/en...exus-5x,lg-google-nexus-5

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RHDrsNt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
De Nexus 5 zit al aardig op de grens qua comfortabel gebruik met 1 hand. Dus ook al lijkt het op papier niet veel te schelen, in werkelijkheid maken die paar mm's een wereld van verschil. Ik heb dan ook al aardig wat reacties gelezen van eigenaren van de 5X die de Nexus 5 een fijner formaat vinden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel50506
Vandaag zag ik de 5X in de T-mobile winkel liggen, een heb hem even vergeleken met mijn Nexus 5. De breedte is zo ongeveer gelijk, het voelt echt als de opvolger van de 5. De 5x is inderdaad iets hoger, maar hij is niet zo reusachtig als bijvoorbeeld de Nexus 6 of een Moto X Style.

Overigens hadden ze alleen de zwarte versie, heb de blauwe nog niet in het echt kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volcurd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 08:02
mrnn schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:48:

Ik heb vandaag een 5X via belsimpel.nl binnen gekregen en daar zit wel 90 dagen gratis Play Music bij, dus het zal wel verschillen per verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
Volgens mij is dit gewoon standaard bij elke Nexus 5x want zoals eerder vermeld staat er in de play store bij de 5X: In de doos: Promotie-informatie voor Google Play Muziek.

Wel straf dat je de Nexus 5X al hebt want er is een embargo dat pas 9-11 opgeheven mag worden van LG.

[ Voor 23% gewijzigd door springfield89 op 07-11-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
springfield89 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 17:35:
Wel straf dat je de Nexus 5X al hebt want er is een embargo dat pas 9-11 opgeheven mag worden van LG.
Hoe kom je daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
Omdat enkele shops dit gezegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Vandaag waren de 5X'en ook op mijn werk binnengekomen, samen met de mededeling dat deze niet voor 9-11 verkocht mochten worden i.v.m. embargo. Maandag kan je dus bij de meeste winkels voorraad verwachten, en ook leveringen vanuit webshops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
Hopelijk hebben ze van de week het toestel ook ergens in een winkel liggen hier in de buurt, zodat ik kan kijken hoe ie in de hand ligt. Ik heb met mijn Nexus 5 zodra ik op m'n rug lig (bank/bed) regelmatig de gewoonte om het toestel tussen m'n duim en middelvinger te klemmen en met m'n wijsvinger te scrollen, ben bang dat dat met de 5X niet meer gaat lukken.

Voor geluid bij concerten hoef je 'm iig niet te kopen dat is net zo slecht als bij de Nexus 5:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=CSHaYO2bsu4]

En net als bij de Nexus 5 wordt het scherm zwart zodra je het scherm in horizontale positie bekijkt met een gepolariseerde zonnebril op, al schijnt dit bij alle schermen met LCD techniek zo te zijn. Vervelend in de zomer als je graag horizontaal navigeert en bij het maken van foto's.

[ Voor 39% gewijzigd door Laguna op 08-11-2015 09:27 . Reden: Addendum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
Mijn vrouw haar gsm is aan vervanging toe. En aangezien ik momenteel tevreden gebruiker ben van de Nexus 5 zal het voor haar een 5X worden.

Ik heb de LG Quick Cover voor de Nexus 5. Is enorm handig dat het scherm aanspringt wanneer je het hoesje opent. Is dit ook een functie die de 5X ondersteund en zijn er al zo'n covers beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:16
Inmiddels mijn 5x binnen. Eigenlijk had ik hem gisteren al kunnen hebben, maar er was een foutje gemaakt met mijn adres.

Omdat mijn Nexus 5 zo goed als gebroken is (lees: touch werkt niet meer) bij de welbekende scheurtjes was ik hard aan vervanging toe.

Een gepolariseerde bril en lcd is altijd raak vanuit de juiste (verkeerde) hoek. Zo ook met deze.

Met betrekking tot de quick cover, dit is gewoon een sensor in de telefoon die reageert op magnetische velden. Getest met een magneetje en die functie is er gewoon.
Wel lijkt deze in plaats van in de linkerbovenhoek zoals bij de n5 alleen te reageren op een verticale beweging.

Edit: goed gepositioneerd (midden scherm) werkt omhoog/omlaag ook gewoon. Dus een quick cover zal ongetwijfeld wel komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Raymond P op 09-11-2015 11:44 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Net even de 5x van een collega gezien en mee kunnen spelen! Mooi spul, alleen vind ik de vingerafdruk sensor aan de achterkant toch maar vaag :P Beeld zag er wel erg netjes uit en hij is ook razend snel :) Mooi toestel!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 17:42

elw

Vandaag de Nexus 5X besteld via T-mobile. Ik vroeg me af of er nog een verschil is tussen retail en de T-mobile versie mbt de snelheid van de updates/otas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Zetten providers nog steeds meuk op toestellen? Ik dacht dat we die dagen achter ons hadden gelaten. Ooit ook de reden geweest dat ik over ben gestapt naar sim only met een los toestel erbij, sindsdien niet meer omgekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Laguna schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:11:
Zetten providers nog steeds meuk op toestellen? Ik dacht dat we die dagen achter ons hadden gelaten. Ooit ook de reden geweest dat ik over ben gestapt naar sim only met een los toestel erbij, sindsdien niet meer omgekeken.
Als je een abo met toestel afsluit via een 3rd party zoals Coolblue of Belsimpel krijg je gewoon een toestel zonder dergelijke meuk. En is vaak nog goedkoper ook.

Ik vind de 5x een zeer interessant toestel maar ik blijf maar tegen de beperkte opslag aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
  • Laatst online: 15:09
Ik was net bij de T-Mobile shop in Groningen en vroeg of de Nexus 5X ook branded software (meuk) had, maar de verkoper gaf aan dat dit bij Nexus toestellen niet het geval is, vanwege die kale Android _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Eindelijk de review van Anandtech.

Nu alleen nog die van GSMArena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
'' At $379 there's not much more you can realistically ask for than what the 5X's design and build quality offers.''

Voor 529 Euro ook niet :') , vind dat US reviews niet echt van toepassing zijn in EU in dit geval, zo haalt de Anandtech review vaak aan '' for this price point the display/camera/plastic is fine '', kan wel goed zijn voor 379 dollar maar niet voor 479/529 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickMetus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-06 14:57
Heb het toestel een uur of vier in mijn handen, het is werkelijk een prima smartphone!

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Katmi schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:15:
'' At $379 there's not much more you can realistically ask for than what the 5X's design and build quality offers.''

Voor 529 Euro ook niet :') , vind dat US reviews niet echt van toepassing zijn in EU in dit geval, zo haalt de Anandtech review vaak aan '' for this price point the display/camera/plastic is fine '', kan wel goed zijn voor 379 dollar maar niet voor 479/529 Euro.
Tja, het ligt er maar net aan welke verwachtingen, eisen, en indrukken een reviewer heeft! Ik heb het idee dat ze bij Anandtech erg focussen op benchmarks en dergelijke (ondanks het gegeven dat ze zeggen dit niet al 'te' letterlijk nemen).

Bij Engadget ligt de focus bijv. iets meer op user expierence. http://www.engadget.com/2015/10/19/nexus-5x-review/. Zo heeft ieder natuurlijk (logisch), zijn voorkeur.

Voor mij voldoet de nexus 5x voor mijn gebruik (hoop ik >:) ): veel surfen, diverse mail accounts, navigatie, muziek, social. Geen hardcore games oid.

[ Voor 10% gewijzigd door ri0ta op 09-11-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
NickMetus schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:20:
Heb het toestel een uur of vier in mijn handen, het is werkelijk een prima smartphone!

Wat vinden jullie ervan?
Leuk dat je hem al hebt! Wellicht kan je ons meer vertellen aan de hand van de volgende vragen:
- van welk toestel kom je?
- hoe bevalt het formaat je?
- wat vind je van het beeldscherm?
- hoe bevalt de snelheid tot zover? (na het herstellen van alle apps, instellen van accounts etc)
- eerste indruk van de camera? (voor, achterzijde)
- hoe vind je de speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickMetus
Deadsy schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:19:
[...]

Als je een abo met toestel afsluit via een 3rd party zoals Coolblue of Belsimpel krijg je gewoon een toestel zonder dergelijke meuk. En is vaak nog goedkoper ook.

Ik vind de 5x een zeer interessant toestel maar ik blijf maar tegen de beperkte opslag aanlopen.
Je kunt 15 GB gratis gebruiken via google drive en zelfs cloud GB's bij kopen tegen maandelijkse betalingen. Of alles uiteraard op n schijfje :) dan kun je na een back up je telefoon schoonmaken.

Ik heb hem reeds in gebruik genomen, de 32 GB versie. Wat een geweldig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
NickMetus schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:27:
[...]

Je kunt 15 GB gratis gebruiken via google drive en zelfs cloud GB's bij kopen tegen maandelijkse betalingen. Of alles uiteraard op n schijfje :) dan kun je na een back up je telefoon schoonmaken.

Ik heb hem reeds in gebruik genomen, de 32 GB versie. Wat een geweldig toestel.
Met google foto's heb je onbeperk cloud opslag (mits je ervoor kiest om in 'hoge kwaliteit' te uploaden i.p.v. 'orginele formaat'.

Vertel, wat maakt dat jij het toestel zo geweldig vind? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Hier btw een linkje waar wordt uitgelegd hoe je de batterijpercentage aan kan zeten, en toggles kan aanpassen! YouTube: Top 10 Nexus 5X Tips & Tricks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickMetus
ri0ta schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:25:
[...]

Leuk dat je hem al hebt! Wellicht kan je ons meer vertellen aan de hand van de volgende vragen:
- van welk toestel kom je?
Sony Xperia Z3 & Nexus 5

- hoe bevalt het formaat je?
Het formaat zorgt ervoor dat alles erg overzichtelijk is. Tevens stel ik de lettertypes in op klein. Waardoor het allemaal wat kleiner en ruimer oogt.

- wat vind je van het beeldscherm?
ik ben levendige kleuren gewend van de Z3, maar ik vind het beeldscherm erg rustig aan de ogen. Dit bevalt me prima!
- hoe bevalt de snelheid tot zover?
Het toestel werkt erg soepel doordat er amper apps opstaan. Heb alles geïnstalleerd en zit op ruim 50 apps. Veel synchroniseert automatisch voor google now enz. Gaat als een trein!

(na het herstellen van alle apps, instellen van accounts etc)
- eerste indruk van de camera? (voor, achterzijde)
beide camera's werken perfect, schieten mooie foto's!
- hoe vind je de speaker?
Hij kan harder dan de Sony, alleen is het jammer dat er niet twee speakers inzitten voor het stereo geluid. Maar goed ik gebruik oordopjes wanneer ik muziek luister dus dat is niet interessant voor mij.

Ik ben blij dat ik van de voor geïnstalleerde troep af ben die de producenten je er gratis bij geven!
Heb je vragen beantwoord, ik ben blij met mijn keuze! Zat te twijfelen om de Sony Z5 aan te schaffen..

Lang leve de Nexus!

Ik zal later nog een review schrijven!

Heb je zelf interesse in de Nexus 5x ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickMetus
ri0ta schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:31:
[...]

Met google foto's heb je onbeperk cloud opslag (mits je ervoor kiest om in 'hoge kwaliteit' te uploaden i.p.v. 'orginele formaat'.

Vertel, wat maakt dat jij het toestel zo geweldig vind? ;)
Ik heb 100 GB drive opslag tot mijn beschikking, werkt vrijwel hetzelfde als een SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Deadsy schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:19:
[...]

Zit er eigenlijk een simlock op de Nexus 5x als je die met een abonnement neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro

Komt daar nog niet tax bij? Die US prijzen zijn toch altijd zonder belasting omdat die per staat verschilt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Dat van die prijs was mij ook opgevallen, komt idd erg vaak terug in de review.

Google heeft toch aardig wat concessies gedaan bij de 5X. Vooral qua performance laat het toestel te wensen over. Qualcomm heeft geen best jaar gehad met de inferieure 808 en 810, die beide aan hevige throttling onderworpen zijn.

Qua performance is het dus een minimale upgrade tov in mijn geval de Nexus 5 (in sommige gevallen zal de 5X zelfs langzamer zijn dan de N5 door de encryptie). De 5X heeft wel een betere camera, betere accuduur en een vingerafdrukscanner, maar dat is me geen 500 euro waard. De komende maanden hou ik het iig nog even bij m'n N5.
toro36 schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:14:
[...]

Komt daar nog niet tax bij? Die US prijzen zijn toch altijd zonder belasting omdat die per staat verschilt toch?
Klopt al is dat niet in elke staat zo, zie ook: http://www.androidauthority.com/nexus-cost-uk-europe-646139/

[ Voor 13% gewijzigd door Laguna op 09-11-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens AT zijn display en camera een van de besten die er zijn, camera zelfs beter dan iP6s.
NickMetus schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:50:
Ik heb 100 GB drive opslag tot mijn beschikking, werkt vrijwel hetzelfde als een SD kaart.
Ook in de middle of nowhere zonder enige verbinding of in het buitenland met een zeer beperkte datalimiet? ;)
Laguna schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:44:
Vooral qua performance laat het toestel te wensen over.
Ten opzichte van wat?

[ Voor 35% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-11-2015 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Tov m'n Nexus 5. Hopelijk herpakt Qualcomm zich volgend jaar met de 820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 19:57
Laguna schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 00:30:
[...]

Moest even nadenken maar ik snap je punt volledig.

Android is mhz hongerig, je hebt meer aan een snellere CPU dan aan een efficiëntere CPU (in tegenstelling tot iOS)

Nexus 5X is 1,8Ghz, Nexus 5 is 2,2Ghz, ja de SD 808 is 64-bit maar zoals ik al zei heeft Android meer baat aan meer mhz.

Nexus 6P heeft een 2Ghz CPU, dus de verschil tussen 5 en 6P is qua performance minder merkbaar.

Ik zelf ga voor de Nexus 6 volgend jaar, die kan nog een lange tijd mee vooral qua rom's, daarnaast is deze nu al flink goedkoper en ook nog 2,7Ghz, waar Android meer baat aan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Mizgala28 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 00:37:
[...]

Android is mhz hongerig, je hebt meer aan een snellere CPU dan aan een efficiëntere CPU (in tegenstelling tot iOS)

Nexus 5X is 1,8Ghz, Nexus 5 is 2,2Ghz, ja de SD 808 is 64-bit maar zoals ik al zei heeft Android meer baat aan meer mhz.
Wel een beetje erg appels met peren vergelijken hè..

Je noemt nu de kloksnelheid per core.. De 5X heeft tweemaal een 1,8 GHz Cortex-A57-core plus viermaal een 1,44 GHz Cortex-A53-core.. Als we die eventjes 'simpelweg' bij elkaar optellen, kom je op 9,36 GHz. Laten we zeggen dat je daar 80 % van overhoudt i.v.m. multi-core-shizzle, dan kom je op ± 7,5 GHz.

De Nexus 5 heeft 2,26 GHz quad-core = 9,04 GHz in totaal. 80 % daarvan is ± 7,2 GHz.

Kortom, 5X > 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mizgala28 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 00:37:
[...]

Nexus 6P heeft een 2Ghz CPU, dus de verschil tussen 5 en 6P is qua performance minder merkbaar.

Ik zelf ga voor de Nexus 6 volgend jaar, die kan nog een lange tijd mee vooral qua rom's, daarnaast is deze nu al flink goedkoper en ook nog 2,7Ghz, waar Android meer baat aan heeft.
Je doet nogal wat aannames die ik nooit eerder heb gezien. Kun je ze ook staven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 00:30:
[...]

Komt niet zo vriendelijk overAnderen hebben toch weinig aan al dat commentaar van mensen die het ten opzichte van hun huidige telefoon / apparaaat geen upgrade vinden?
De 5X met de 808 heeft volgens mij de op één na 'hoogste' CPU van Qualcomm, volgens mij een prima keuze.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 12-11-2015 08:41 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires