Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:28:
[...]

Wut..? Zijn ze omgekocht ofzo? :o
Waarom zou dat zo zijn? Omdat ze geen goede score mogen geven zonder SD810 of de 2GB geheugen? Als ik de eerste reviews zo lees zou hooguit de accuduur een "probleem" zijn, maar dat is met mijn huidige Nexus 5 ook geen groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zie ook reviews waar ze forse kritiek leveren op het design en waar ze helemaal niet "lovend" zijn. ;)

Oh en ze noemen hem "cheap", wat in Europa dus verre van het geval is :) Alle 'negatieve' items worden onder het motto van de prijs gemoffeld, wat dus niet echt geldt hiero.

[ Voor 47% gewijzigd door Osiris op 19-10-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Design lijkt mij een persoonlijk iets, daar kun je inderdaad lovend over zijn of niet. Ik vind het op het eerste gezicht wel een mooi en clean design. De 6P met bult op de achterkant lijkt op de plaatjes niet zo, maar in de video's is het weer wat beter. Wachten is op een irl kennismaking. Qua performance zijn beide toestellen meer dan prima, maar dat is de N5 zelf eigenlijk ook al.

En de prijs in NL is niet fantastisch nee, maar het wachten is hoe de prijsontwikkeling is na introductie.

[ Voor 12% gewijzigd door J0YR1D3R op 19-10-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Over 't design:

Cnet verwoordt wel aardig mooi wat ik ook wel verwacht:
But again, cheap is the word of the day. The power button and volume rocker, on the right edge, feel shallow when I press them. The two front-facing speaker grills look cheaply manufactured, and stick out awkwardly from the scratch-resistant Gorilla Glass display. The edges of the phone, while nicely bevelled towards the screen to add extra grip, are a rough plastic that digs into my skin. I find myself feeling a desire to take some fine-grit sandpaper to them.
TechCrunch:
The more time I held it in my hand, the cheaper it felt. I’ve tried out a boatload of devices and being light is a good thing…but feeling like cheap plastic totally turns me off. Google and LG calls it “premium injection molded polycarbonate,” but that’s not changing my mind.

I haven’t carried it enough to actually drop it, but I do feel like it’s going to fly out of my hand. The phone looks great, but everyone that I’ve asked to pick it up says the same damn thing. “It just doesn’t feel like a great phone.” That sucks, because Google wants this to be the phone that takes you away from iOS, Windows, Blackberry or whatever else phone you have.
Hun conclusie is overigens ook verre van lovend overigens ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Osiris op 19-10-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:28:
[...]

Wut..? Zijn ze omgekocht ofzo? :o
Had je een slechte telefoon verwacht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Smultie schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:00:
[...]

Had je een slechte telefoon verwacht dan?
"Slechte telefoon" is wel weer 't andere uiterste van "lovend" hè.. Iets genuanceerder mag wel.

Bij "lovend" zie ik me alleen reviews voor me die praktisch alleen maar positieve dingen aanstippen zonder enige kritiek met een "deze moet je kopen"-conclusie.. Die zie ik zelf nergens TBH.

Engadget:
For those who yearned for the days of budget- and pocket-friendly Nexus handsets, the 5X is for you. No, it's not quite as premium as its rivals and it doesn't have the higher-end specs of its bigger 6P brother, but it more than makes up for that with its affordable price. And you do get quite a lot of phone for the money: The display is sharp; the fingerprint sensor works as promised; the performance is smooth; and you get a decent camera too.
En ja, kom ik wederom terug bij de prijs. Het is nou eenmaal géén sublieme, prachtige premium en uitmuntende telefoon. Het heeft wat pluspunten (finger print scanner, altijd vooraan qua Android-updates en nog wat kleine dingetjes), maar ook een hele stapel minpunten, die eigenlijk alleen door de prijs gecompenseerd worden. En daar kan ik simpelweg geen "lovend" van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:40:
Over 't design:

Cnet verwoordt wel aardig mooi wat ik ook wel verwacht:

[...]
Uit diezelfde review van Cnet .....
Of course, the Nexus 5 didn't have a nice, crisp 1080p screen like the new Nexus 5X.
.....
Wat?

Ik wacht wel even op MKBHD en Anandtech

[ Voor 5% gewijzigd door Smultie op 19-10-2015 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Misschien was 'ie niet zo crisp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 20:49
De ppi was zelfs nog hoger ook :+

EDIT: Het is dat er dit jaar twee toestellen zijn, en dat de 6P mij veel meer aantrekt, maar als de Nexus 5X het enige Nexus toestel was dit jaar, dan had ik hem zeker gekocht.
De prijs is inderdaad vrij hoog buiten de US, maar imo niet te duur voor wat je er voor terug krijgt.
Een prima opvolger voor de Nexus 5, maar ben veel te veel gehecht aan de Nexus lijn om naar andere telefoons te kijken of die misschien meer bang for buck bieden.

Speaker is inderdaad een gemiste kans, maar had voor mij vrij weinig uit gemaakt.
Wireless charging is ook jammer, maar was ook geen dealbreaker geweest.
Het design is inderdaad minder dan de Nexus 5 (kan ook bijna niet anders <3 ) maar is zeker niet lelijk.

[ Voor 91% gewijzigd door Kiwi op 19-10-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Andere review:
http://www.zdnet.com/prod...nexus-5x/#ftag=RSSbaffb68
Impressive fit and finish
My first impression was that it was extremely light, the back plastic felt fantastic

[ Voor 29% gewijzigd door Smultie op 19-10-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 20:13
Smultie schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:12:
My first impression was that it was extremely light, the back plastic felt fantastic
[...]
"Light" + "Plastic =! fantastic.

Vind een beetje gewicht wel als kwaliteit aanvoelen.
*Maar dit is heel persoonlijk.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Reaper.JA2 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:22:
[...]

"Light" + "Plastic =! fantastic.
Eeuhm, de reviewer vindt van wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:03
De review van Engadget: http://www.engadget.com/2015/10/19/nexus-5x-review/
For those who yearned for the days of budget- and pocket-friendly Nexus handsets, the 5X is for you. No, it's not quite as premium as its rivals and it doesn't have the higher-end specs of its bigger 6P brother, but it more than makes up for that with its affordable price. And you do get quite a lot of phone for the money: The display is sharp; the fingerprint sensor works as promised; the performance is smooth; and you get a decent camera too. Even though the OnePlus 2 and the Moto X Pure offer a better deal and slightly better specs, they lack that speedy fingerprint sensor and don't deliver a pure Android experience, which is important to those who want timelier upgrades. With its sub-$400 price and healthy feature set, the 5X is a more-than-worthy successor to the Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Alleen betalen wij 540 dollar voor het toestel. Denk dat Engadget dan toch een andere conclusie had opgeschreven als het om onze regio gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:59
Wat voor simkaart is er benodigd voor dit toestel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawtain
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 21:12
pixels66 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:14:
Wat voor simkaart is er benodigd voor dit toestel?
Nano SIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:27

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:04
Eigenlijk is het best logisch dat de telefoon over zee overall goed wordt beoordeeld, daar vergelijken ze hem ook met mid range toestellen. Hier is hij duurder dan de Galaxy S6, tsja dan wordt het heel moeilijk om het beter te doen.

Ik twijfel ondanks nog steeds; Nexus 5X, Moto Play (toch wel te groot misschien) of de S6.. Had alleen zo graag een Nexus, vind de software er toch ongeëvenaard op. Misschien dat ik wacht op een leuke aanbieding, of toch uit Amerika laten komen want ik heb toch 4G van KPN en stap toch niet over naar Tele2 of Telfort, net welke de Amerikaanse niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:57
Ik vraag me af wanneer deze Nexus 5X te bewonderen valt in de winkels. Ik weet nog dat heel veel telefoonwinkels de Nexus 5 toentertijd niet hadden.

Ik vind van alle Android toestellen de Nexus lijn het meest interessant. Alleen de grootte van de 5X en zeker de 6P vallen tegen, vind ik.

Overigens is de (lovende) review van Ars Technica ook up.

[ Voor 113% gewijzigd door Belecthor op 19-10-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Vraag me uberhaupt af wanneer hij nou exact komt en voor welke prijs. Vind het echt belachelijk dat dat zo onduidelijk blijft en er geen exacte datum bekend is. Als hij echt de genoemde prijs is sla ik 'm over. Dan maar geen stock android, maar ik laat me niet naaien door Google, door per se een Nexus te willen tegen zo'n prijs.

Dat neigt naar Apple praktijken, daar gaat de grote meute ook voor een Apple device, no matter the price.. Walgelijk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
Tuurlijk is het de genoemde prijs, kan wel zijn dat winkels maximum enkele tientjes langs de 479 en 529 prijs gaan zitten maar op meer moet je niet rekenen, en Nexus toestellen dalen ook nooit erg veel.

Al deze reviews houden geen steek imo als EU klant, ''The Nexus 5X marks the Nexus line's return to the value segment.'' en '' With the 5X, the Nexus line returns to the "bang-for-your-buck" value segment, too. ''
Momenteel krijg je een OPT voor 79/129 euro minder en een Galaxy S6 32gb voor 29/79 euro minder, een LG G4 rond dezelfde prijs als een 16gb Nexus 5x en een Moto X Style voor 499.

Ja de Nexus 5x is een geode telefoon, en ik zou geen probleem hebben met het plastic gehalte, moest de Euro prijs niet 100 boven de Dollar prijs liggen voor precies hetzelfde toestel.
Leuk dat het eindelijk een Nexus is met een goede camera, maar als ik zie wat ik kan krijgen voor 479 of 529 Euro dan is de ''Nexus ervaring'' het toch niet waard voor het aangeboden materiaal imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Ik geloof dat ik het niet beter had kunnen verwoorden Katmi, ik ben het compleet eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Goed om te lezen dat de twee laatste punten die me kunnen tegenhouden volgens deze review allebei prima meevallen: algemene buildquality en de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Katmi schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:19:
Tuurlijk is het de genoemde prijs, kan wel zijn dat winkels maximum enkele tientjes langs de 479 en 529 prijs gaan zitten maar op meer moet je niet rekenen, en Nexus toestellen dalen ook nooit erg veel.

Al deze reviews houden geen steek imo als EU klant, ''The Nexus 5X marks the Nexus line's return to the value segment.'' en '' With the 5X, the Nexus line returns to the "bang-for-your-buck" value segment, too. ''
Momenteel krijg je een OPT voor 79/129 euro minder en een Galaxy S6 32gb voor 29/79 euro minder, een LG G4 rond dezelfde prijs als een 16gb Nexus 5x en een Moto X Style voor 499.

Ja de Nexus 5x is een geode telefoon, en ik zou geen probleem hebben met het plastic gehalte, moest de Euro prijs niet 100 boven de Dollar prijs liggen voor precies hetzelfde toestel.
Leuk dat het eindelijk een Nexus is met een goede camera, maar als ik zie wat ik kan krijgen voor 479 of 529 Euro dan is de ''Nexus ervaring'' het toch niet waard voor het aangeboden materiaal imo.
Wat mij betreft ook echt een ongekend hoge prijs voor de specificaties die je krijgt. Ja je hebt een pure android experience met een door google 'getweakede" telefoon. Maar dit prijskaartje deed me toch even slikken 8)7 Keek er naar uit na de launch en de eerste prijzen die genoemd werden voor de US market.

Maar nu zoek ik verder naar alternatieven zoals de OnePlus 2, Xiaomi MI4c, Moto X, LG G3/4 etc |:(

(Verschillende providers die hem aanbieden bij abonnementen gaan ook niet lager in prijs om mensen te trekken denk ik, al heeft ongeveer iedereen wel een landing page ;( KPN, T-Mobile )

[ Voor 13% gewijzigd door tokko1 op 19-10-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik ben het eens met de reacties over de prijs maar wellicht is er nog hoop. In Engeland is de telefoon inmiddels verkrijgbaar en daar is hij bij een grote retailer goedkoper gelanceerd dan door Google zelf.

Carphone warehouse (waar onze Phone house ook onderdeel van is) biedt hem daar aan voor £ 299 (= € 408) en de 32GB voor £ 349 (= € 477).

Het valt me ook op dat GSM web, de enige die hem al in de pricewatch had staan, nu de prijs weer weg heeft gehaald. Kan toeval zijn maar wie weet...

Ik koop hem hoe dan ook, want wil graag stock + vinger scan en niet te groot scherm, maar een lagere verkoop prijs lijkt me wel reëel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:09

Fjeze

AllesPerfect!

mrnn schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:50:
Ik ben het eens met de reacties over de prijs maar wellicht is er nog hoop. In Engeland is de telefoon inmiddels verkrijgbaar en daar is hij bij een grote retailer goedkoper gelanceerd dan door Google zelf.

Carphone warehouse (waar onze Phone house ook onderdeel van is) biedt hem daar aan voor £ 299 (= € 408) en de 32GB voor £ 349 (= € 477).

Het valt me ook op dat GSM web, de enige die hem al in de pricewatch had staan, nu de prijs weer weg heeft gehaald. Kan toeval zijn maar wie weet...

Ik koop hem hoe dan ook, want wil graag stock + vinger scan en niet te groot scherm, maar een lagere verkoop prijs lijkt me wel reëel :/
De UK versie werkt volgens mij ook gewoon met onze 4G netwerken toch?

Nu ondersteund volgens mij de 5X uit Amerika ook de meeste 4G banden die hier gebruikt worden toch? (meer dan de 6P heb ik het idee?)

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Katmi schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:19:

Wat is dan de concurrrentie? Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn N5 en kan niets vinden dat kleiner is dan de n5x en toch courante high-end specs heeft tegen een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
De accu wordt nogal anders gerievewed, de één vind het fantastisch met 6u SOT, volgens de ander (Tweakers) presteert het matig met slechts X aantal uur stand-by.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 10:57
Reaper.JA2 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:08:
De accu wordt nogal anders gerievewed, de één vind het fantastisch met 6u SOT, volgens de ander (Tweakers) presteert het matig met slechts X aantal uur stand-by.

Wat denken jullie?
Tweakers hanteert een eigenaardige manier van accuduur testen die totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid hoe mensen echt telefoons gebruiken.

Ik kwam daar achter toen ik en andere tweakers hier op de gathering veel langere accuduur uit een phone (Microsoft Lumia 640) haalde dan wat Tweakers liet zien in hun review. En dan heb ik het niet over een uurtje of zo, maar minstens 24 uur tot dagen meer dan wat Tweakers liet zien :/

Veel phone batterijen bereiken pas hun optimale capaciteit na een paar laad/ontlaad cycles. Ik heb het idee dat de reviewers van Tweakers een out of the box batterij pakken die nog niet zijn optimale capaciteit heeft bereikt of pas naar 1x laden of zo.

Dat, plus de eigenaardige manier van testen van de accuduur door Tweakers heeft erbij mij voor gezorgd dat ik alle accuduur testen m.b.t. tot phones door Tweakers serieus met een korrelzout neem.

Ik kijk wel op andere sites voor goede meer real life scenario accuduur testen.

[ Voor 0% gewijzigd door toro op 20-10-2015 11:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
eL_Jay schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:04:
[...]

Wat is dan de concurrrentie? Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn N5 en kan niets vinden dat kleiner is dan de n5x en toch courante high-end specs heeft tegen een nette prijs.
Helaas gaan veel fabrikanten de phablet kant op voor hun high-end toestellen (o.a. Google, LG, Motorola, Huawei en Microsoft). Zowel de Samsung Galaxy S6, als de HTC One M9 zijn iets kleiner dan de 5X (modellen van eerder dit jaar, het wordt afwachten of ook zij volgend jaar meegaan in de huidige phablet trend). De enige fabrikant die onlangs nog een nieuw toestel heeft uitgebracht met high-end specs en een kleiner formaat is Sony met de Xperia Z5 Compact (al vind ik die persoonlijk weer te klein), de Xperia Z5 is dan weer hetzelfde formaat als de 5X. En eigenlijk is de Xperia Z5 Compact ook niet high-end te noemen met een 720P display en 2GB RAM ipv 3GB. Oftewel wat je zoekt bestaat momenteel niet.

Er zijn dus 3 opties:

- high-end specs en een iets groter formaat (S6 of M9, Z5 is veel te duur)
- kleiner formaat met mindere specs voor een te hoge prijs (Z5 Compact)
- genoegen nemen met mindere specs en een groter formaat voor een te hoge prijs (5X)
- genoegen nemen met mindere specs en een groter formaat (Moto X Play)

- vasthouden aan de N5 en hopen dat Google tot bezinning komt en volgend jaar met een 5P op de proppen komt (als ze daar nu mee waren gekomen was het sowieso een bestseller geworden, ook al zou de prijs iets hoger liggen dan die van de 5X)

It's kind of a bummer that the "cheap" and "premium" choice also comes with a size requirement attached. We'd jump at the chance to buy a "Nexus 5P"—a 5-ish-inch phone with a "premium" aluminum unibody and top-tier specs. -Ars Technica

[ Voor 36% gewijzigd door Laguna op 20-10-2015 14:25 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
toro36 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:30:
[...]

Tweakers hanteert een eigenaardige manier van accuduur testen die totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid hoe mensen echt telefoons gebruiken.

Ik kwam daar achter toen ik en andere tweakers hier op de gathering veel langere accuduur uit een phone (Microsoft Lumia 640) haalde dan wat Tweakers liet zien in hun review. En dan heb ik het niet over een uurtje of zo, maar minstens 24 uur tot dagen meer dan wat Tweakers liet zien :/

Veel phone batterijen bereiken pas hun optimale capaciteit na een paar laad/ontlaad cycles. Ik heb het idee dat de reviewers van Tweakers een out of the box batterij pakken die nog niet zijn optimale capaciteit heeft bereikt of pas naar 1x laden of zo.

Dat, plus de eigenaardige manier van testen van de accuduur door Tweakers heeft erbij mij voor gezorgd dat ik alle accuduur testen m.b.t. tot phones door Tweakers serieus met een korrelzout neem.

Ik kijk wel op andere sites voor goede meer real life scenario accuduur testen.
De testen die Tweakers doet zijn dan ook vooral om te kunnen vergelijken met een andere telefoon (waarvan je al weet of die goed genoeg voor jouw gebruik is of niet). Je kan vrijwel geen accu test doen die gelijk staat aan de accuduur bij normaal gebruik, want iedereen gebruik zijn telefoon op een andere manier.

Als je overigens kijkt in de BenchDB, dan zie je dat de 5X al 24 keer gebenchmarked is, dan is de accu toch echt wel op zijn optimale capaciteit (geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Fjeze schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:54:
[...]

De UK versie werkt volgens mij ook gewoon met onze 4G netwerken toch?

Nu ondersteund volgens mij de 5X uit Amerika ook de meeste 4G banden die hier gebruikt worden toch? (meer dan de 6P heb ik het idee?)
Volgens mij wel, maar hoe krijg je de UK versie hier? Carphone Warehouse verstuurt niet internationaal en als je met zo'n online tussenpersoon aan de slag moet heeft het per saldo weinig zin meer...

Wachten en hopen dat het meevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:09

Fjeze

AllesPerfect!

mrnn schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:12:
[...]

Volgens mij wel, maar hoe krijg je de UK versie hier? Carphone Warehouse verstuurt niet internationaal en als je met zo'n online tussenpersoon aan de slag moet heeft het per saldo weinig zin meer...

Wachten en hopen dat het meevalt...
Heeft Carphone Warehouse gewoon fysieke winkels? Wellicht iemand die ik ken in London mee laten nemen/op laten sturen.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
Fjeze schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:30:
[...]

Heeft Carphone Warehouse gewoon fysieke winkels? Wellicht iemand die ik ken in London mee laten nemen/op laten sturen.
Ja Carphone Warhouse is juist van oudsher een keten met heel veel fysieke winkels (net als The Phone House) hier. Maar goed die telefoons hier krijgen is niet zo'n probleem. Bij veel animo wil ik er best 10 stuks meenemen als ik daar weer ben of zelfs even op en neer gaan. Retourtje naar de UK heen/terug dezelfde dag kan al voor 50 euro.

En anders zullen ze ook wel voor een dergelijke prijs op Amazon.co.uk of andere online retailers verkrijgbaar zijn. :)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Davidshadow13 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:37:
Maar goed die telefoons hier krijgen is niet zo'n probleem. Bij veel animo wil ik er best 10 stuks meenemen als ik daar weer ben of zelfs even op en neer gaan. Retourtje naar de UK heen/terug dezelfde dag kan al voor 50 euro.
Douane?
Oh, wacht, binnen EU..

Misschien handig even te wachten tot ie hier ook beschikbaar komt, dan weet je de prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-10-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Toch wel een groot verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Niet echt een goede vergelijking want vanaf 1:48 zie je dat op de 5x hij Chrome behoorlijk lang open laat staan voordat hij daar verder gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
pixels66 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:27:
Niet echt een goede vergelijking want vanaf 1:48 zie je dat op de 5x hij Chrome behoorlijk lang open laat staan voordat hij daar verder gaat..
Op de 5x zie je wel de tekst verdwijnen op de website in Chrome direct na het correct laden, op de 6P is dit niet.
Denk dat hij gewoon wacht op beide toestellen tot alles geladen is, bij de Play store zie je hem hetzelfde doen op de 6P, even wachten tot de laatste afbeelding is geladen.

Zowiezo heeft deze vergelijking geen reflective op de real world dus geef er nooit veel aandacht aan, buiten dat tekst probleempje op Chrome zag ik niets mis met de 5x dus ga je in everyday life niet merken tenzij je beide toestellen bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:47:
[...]

Douane?
Oh, wacht, binnen EU..

Misschien handig even te wachten tot ie hier ook beschikbaar komt, dan weet je de prijs.
Inderdaad. Wacht ook nog even op wat de OnePlus X doet qua aankondiging de 29e. Maar als ik een 32GB 5X kan krijgen voor <450 euro ben ik om. Anders Is het gewoon te duur voor wat je krijgt. Dan kijk ik liever naar een S6 of HTC A9 eigenlijk.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Katmi schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:35:
[...]

Op de 5x zie je wel de tekst verdwijnen op de website in Chrome direct na het correct laden, op de 6P is dit niet.
Denk dat hij gewoon wacht op beide toestellen tot alles geladen is, bij de Play store zie je hem hetzelfde doen op de 6P, even wachten tot de laatste afbeelding is geladen.

Zowiezo heeft deze vergelijking geen reflective op de real world dus geef er nooit veel aandacht aan, buiten dat tekst probleempje op Chrome zag ik niets mis met de 5x dus ga je in everyday life niet merken tenzij je beide toestellen bezit.
Deze test geeft juist een goed beeld van real world performance in tegenstelling tot benchmarks. Je ziet dat apps gewoon aanzienlijk sneller openen en laden bij de 6P. De tweede keer dat hij de apps 1 voor 1 opent zie je dat de 6P veel meer in het geheugen vasthoudt waar de 5X regelmatig de informatie opnieuw laadt, oftewel een teken dat de 5X duidelijk baat zou hebben gehad bij 1GB extra RAM geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:40:
[...]

Deze test geeft juist een goed beeld van real world performance in tegenstelling tot benchmarks. Je ziet dat apps gewoon aanzienlijk sneller openen en laden bij de 6P. De tweede keer dat hij de apps 1 voor 1 opent zie je dat de 6P veel meer in het geheugen vasthoudt waar de 5X regelmatig de informatie opnieuw laadt, oftewel een teken dat de 5X duidelijk baat zou hebben gehad bij 1GB extra RAM geheugen.
Op zich niet onwaar, maar wanneer open jij 30 apps in 2 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Smultie schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 07:46:
[...]

Op zich niet onwaar, maar wanneer open jij 30 apps in 2 minuten?
Uhm 30? In het filmpje wordt er met 10 apps getest, dat is nog enigszins realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:24:
[...]

Uhm 30? In het filmpje wordt er met 10 apps getest, dat is nog enigszins realistisch.
10 apps 'open' wel, continu tussen 10 apps switchen lijkt me niet zo realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:49:
[...]

10 apps 'open' wel, continu tussen 10 apps switchen lijkt me niet zo realistisch.
Het gaat hem hier niet over hoe snel die 10 apps na elkaar weer open kunnen.. Als je een app open deed 10 minuten geleden en je wil daar naar terug zal die op de 6P doorgaan waar hij gebleven was. Op de 5X zal er moeten herladen worden.

Dus als je een tiental apps hebt openstaan maakt dat toch een serieus verschil om ertussen te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:53:
Het gaat hem hier niet over hoe snel die 10 apps na elkaar weer open kunnen.. Als je een app open deed 10 minuten geleden en je wil daar naar terug zal die op de 6P doorgaan waar hij gebleven was. Op de 5X zal er moeten herladen worden.
Alleen als je in de tussentijd X andere apps gebruikt hebt natuurlijk, want in 2GB geheugen kun je ook aardig wat apps kwijt.
De 6P heeft daar natuurlijk ook last van, maar dan voor een hogere X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Het gaat mij meer om toekomstbestendigheid. Ik heb mijn Nexus 5 met 2GB geheugen nu ~2 jaar en om dan een nieuw toestel te kopen met weer 2GB geheugen, ga je het daar dan nog een keer 2 jaar mee volhouden?

Hier nog een vergelijking tussen de N5 en de 5X, de encryptie is hier de vertragende factor.

[ Voor 27% gewijzigd door Laguna op 21-10-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik had begrepen dat, ondanks dat alle telefoons van Google tegenwoordig met encryptie geleverd worden, het wel handmatig uitgezet kon worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Net deel 2 gekeken van de speedtest tussen de 5X en de 6P, waarin ze duidelijk dichter bij elkaar liggen. Hierin wordt tevens gezegd dat de encryptie niet uitgezet kan worden (al zal het ongetwijfeld kunnen met root middels een andere kernel).

[ Voor 13% gewijzigd door Laguna op 21-10-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
De 5x komt best goed mee met die 6p. Natuurlijk hier en daar wat trager, maar dat is logisch gezien de spec verschillen.. Al met al netjes denk ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-09 09:44
[b][message=45113519,noline]
Dan is dat rare verhaaltje van de hoge nexus prijs ook ineens ontkracht. Want dat is een lagere prijs dan de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:47:
Net deel 2 gekeken van de speedtest tussen de 5X en de 6P, waarin ze duidelijk dichter bij elkaar liggen. Hierin wordt tevens gezegd dat de encryptie niet uitgezet kan worden (al zal het ongetwijfeld kunnen met root middels een andere kernel).
't Verschilt blijkbaar per Nexus-telefoon, waarbij wellicht de meest recente niet unencrypted kunnen zijn:
Important: On Nexus 6 and Nexus 9, encryption can't be turned off. On other Nexus devices, you can turn off encryption but will need to perform a factory data reset, which erases all your data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
springfield89 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:17:
[...]

Dan is dat rare verhaaltje van de hoge nexus prijs ook ineens ontkracht. Want dat is een lagere prijs dan de play store.
Nee, zeker geen lagere prijs dan de play store..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Overigens, waarom zou je encryptie dan uit willen schakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• springfield89
pixels66 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:22:
[...]

Nee, zeker geen lagere prijs dan de play store..
£299 en £349 lijkt mij toch lager dan de £339 en £379 in de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Was het niet 379 dollar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-09 09:27
In het filmpje wat er onder staat (Nexus 5 vs Nexus 5x) kun je zien dat de Nexus 5 veel sneller is. Conclusie: Google's encryptie faalt. Encryptie is leuk maar het moet niet zo zijn dat de performance hierdoor zodanig sterk beïnvloed wordt dat hierdoor een telefoon van 2 jaar(!) oud met hetzelfde OS sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

X2X2X schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:05:
[...]

In het filmpje wat er onder staat (Nexus 5 vs Nexus 5x) kun je zien dat de Nexus 5 veel sneller is. Conclusie: Google's encryptie faalt. Encryptie is leuk maar het moet niet zo zijn dat de performance hierdoor zodanig sterk beïnvloed wordt dat hierdoor een telefoon van 2 jaar(!) oud met hetzelfde OS sneller is.
Hij boot iets langer.

Voor de rest is het een extreem slechte speedtest. Soms klikt ie snel weg, soms langzaam, totaal geen conclusie aan te verbinden deze test.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Osiris schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:20:
[...]

't Verschilt blijkbaar per Nexus-telefoon, waarbij wellicht de meest recente niet unencrypted kunnen zijn:

[...]
Van Reddit:

There is no sense in turning off encryption on the 6P. Unlike the Nexus 6, there is support for hardware accelerated encryption on the new Nexus. It's called 'software accelerated', but in truth, there are cryptography extensions in ARMv8 that are faster than the dedicated crypto module included in Qualcomm SoCs. Look at the improvement in AES scores between the old and new Nexus.
X2X2X schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:05:
[...]

In het filmpje wat er onder staat (Nexus 5 vs Nexus 5x) kun je zien dat de Nexus 5 veel sneller is. Conclusie: Google's encryptie faalt. Encryptie is leuk maar het moet niet zo zijn dat de performance hierdoor zo sterk beïnvloed wordt dat hierdoor een telefoon van 2 jaar(!) oud met hetzelfde OS sneller is.
De encryptie zal vermoedelijk ook voor aanzienlijk langere laadtijden zorgen bij bijvoorbeeld grote games, gebaseerd op de laadtijden van de OpenGL benchmark in deze video.
Er is een verschil tussen dollars en pounds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Vanavond dat filmpje eens goed bekijken. 5X blijft toch een goede optie. Alleen de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Er is een verschil tussen dollars en pounds ;)
Precies, dus alsnog goedkoper in de VS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
pixels66 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 18:24:
[...]

Klopt maar de reden daarvoor is bekend (geen retail verkoop in de US).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 13:47
Lekker tegenstrijdig ook allemaal, die reviews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Over reviews gesproken hier de eerste Nederlandse "review":

http://www.rtlz.nl/tech/n...ijzige-android-van-google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
En die neemt meteen de prijs mee waardoor het geheel minder positief wordt, geen optie meer dit ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Daarnaast raden we absoluut de 32GB-versie van 529 euro aan, omdat het 16GB-model maar 7GB vrij heeft.

WTF: Neemt Android 9Gb van je geheugen in beslag???

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Nee dat klopt niet, misschien is dat na het terugzetten van apps of diverse backups.
Out-of-the-box heb je zo'n 10GB vrij, zie ook deze video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Op amazon.co.uk is de Nexus 5x 32GB nu te koop (leverbaar vanaf 10 nov) voor GBP 349. Tegen koers van vandaag: EUR 475. 50 euro goedkoper dus.

Zie: http://www.amazon.co.uk/g...tle_1&smid=A3P5ROKL5A1OLE

edit: er komen nog wel wat verzendkosten bij van ongeveer GBP 5. Ook wordt er door je credit card maatschappij in vreemde valuta nog rond de 1,5-2% bij opgeteld (kan hoger zijn afhankelijk van credit card provider).

Daarnaast ook natuurlijk een (lompe) UK usb-c plug. Hopelijk komt amazon.de met een vergelijkbare prijs.

[ Voor 38% gewijzigd door Nss op 22-10-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
pixels66 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 18:24:
[...]

Daar gaat het niet om. Er werd hier gezegd dat de hogere prijs in Europa komt doordat in de US de play store de enige verkoper is. In Europa wordt de Nexus ook verkocht door andere winkels en de prijs van de vorige Nexus 5 was te scherp met te weinig marge om interessant te zijn. Maar als je nu ziet dat de gewone winkels £40 en £30 onder introductie prijs verkopen al vanaf dag 1 dan moet er toch nog een ruime marge zitten op de prijs. En waarom doet de Play Store dit dan ook niet?

Trouwens, de prijs is net hetzelfde als de Nexus 5 bij release in UK. Toen was het 16 gb model ook £299.

[ Voor 7% gewijzigd door springfield89 op 22-10-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Wel balen weer van die zwakke euro.. 2 jaar geleden was 349 pond nog gelijk aan 412 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 19:26

Klippy

Still Game

Nss schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:58:
Op amazon.co.uk is de Nexus 5x 32GB nu te koop (leverbaar vanaf 10 nov) voor GBP 349. Tegen koers van vandaag: EUR 475. 50 euro goedkoper dus.

Zie: http://www.amazon.co.uk/g...tle_1&smid=A3P5ROKL5A1OLE

edit: er komen nog wel wat verzendkosten bij van ongeveer GBP 5. Ook wordt er door je credit card maatschappij in vreemde valuta nog rond de 1,5-2% bij opgeteld (kan hoger zijn afhankelijk van credit card provider).

Daarnaast ook natuurlijk een (lompe) UK usb-c plug. Hopelijk komt amazon.de met een vergelijkbare prijs.
Toen ik vorige week bij amazon.co.uk een bestelling had geplaatst was de Amazon koers converter net iets goedkoper (paar cent tov de actuele een ICS Gold Card koers met 1,5% opslag).

Als dan kies voor afrekenen in Euro's kom ik uit op:
Order Summary
Items: GBP 352.91
Postage & Packing: GBP 4.18

(Order Total: GBP 357.09)
Payment Total: EUR 505,07
Order Totals include VAT. See details.

Selected payment currency EUR

Applicable Exchange Rate
1 GBP = 1.4144024278 EUR

(includes all Amazon fees and charges)
Dus nog steeds goedkoper, maar geen heel groot verschil met CoolBlue die 529 zegt (en hem nog steeds deze week verwacht :? ) en voor mij geen reden om in de UK te bestellen en een andere USB C lader te kopen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

Klippy schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:04:
[...]
Dus nog steeds goedkoper, maar geen heel groot verschil met CoolBlue die 529 zegt (en hem nog steeds deze week verwacht :? ) en voor mij geen reden om in de UK te bestellen en een andere USB C lader te kopen.
Helemaal eens. Zeker met de cc koersopslag (en de koers is nu ook weer wat ongunstiger t.o.v. gisteren). Het stemt echter wel hoopvol dat er meerdere partijen in de UK onder adviesprijs verkopen... Ik heb overigens mijn pre-order bij Coolblue nog gewoon uitstaan, ik heb ze net gemaild wanneer geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 19:26

Klippy

Still Game

Hoe heb je daar een pre-order op gedaan? Ik kan alleen mijn e-mailadres en mobiel nummer achterlaten.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
Klippy schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:46:
Hoe heb je daar een pre-order op gedaan? Ik kan alleen mijn e-mailadres en mobiel nummer achterlaten.
Je kon daar even pre order doen, misshien was er een maximum aantal omdat ze een bepaalde batch verwachten als eerste levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Nss schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:54:
[...]

Helemaal eens. Zeker met de cc koersopslag (en de koers is nu ook weer wat ongunstiger t.o.v. gisteren). Het stemt echter wel hoopvol dat er meerdere partijen in de UK onder adviesprijs verkopen... Ik heb overigens mijn pre-order bij Coolblue nog gewoon uitstaan, ik heb ze net gemaild wanneer geleverd gaat worden.
Al reactie van Coolblue? Staat nog steeds op 'Deze week', maar dat zal hem niet meer gaan worden... Wordt waarschijnlijk ook gewoon 9/10 november, zoals de andere ketens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

Heb reactie gekregen (om 12.05u al):
Op dit moment verwachten we het toestel nog altijd deze week binnen te krijgen. Dit kan vandaag of morgen nog gebeuren. Uiteraard krijgt u direct een e-mail als we het toestel binnen hebben en het aan u wordt verstuurd.
Pre-order kon inderdaad voor korte periode, op de avond van de aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 16:30

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

FabianNL schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:17:
[...]

Al reactie van Coolblue? Staat nog steeds op 'Deze week', maar dat zal hem niet meer gaan worden... Wordt waarschijnlijk ook gewoon 9/10 november, zoals de andere ketens.
Ik heb Coolblue ook gevraagd en zaterdag is ook onderdeel van "deze week" volgens hun reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
Groverp08 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:06:
[...]

Ik heb Coolblue ook gevraagd en zaterdag is ook onderdeel van "deze week" volgens hun reactie :)
Geloof er niets van, als de producten door hun leverancier verzonden zijn dan moeten zij toch weten of dit morgen nog zou toekomen? En waarom zijn er geen andere shops die al verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
springfield89 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:19:
[...]

Geloof er niets van, als de producten door hun leverancier verzonden zijn dan moeten zij toch weten of dit morgen nog zou toekomen? En waarom zijn er geen andere shops die al verkopen?
Ze geven niet al te veel informatie naar buiten, het zou best kunnen dat ze deze week bij Coolblue zijn binnengekomen, en dat ze die dan morgen versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Ok ik ben om O+

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/12030545_420507441407330_8500218707206780410_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Heel stoer! Nog iets van de prijs af, de eerste accu benchmarks afwachten en ik ben ook om! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Waar komt dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Van dbrand, is een skin. Maar geen idee hoe dat verder kwalitatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:04
Ik heb een D brand (hout look) op mijn Nexus 5. Nu sinds anderhalf jaar en wisselend mijn telefoon in een hoesje gehad, maar 0 slijtage tot nu toe!

Ik ga ook voor de 5X, maar wacht tot kerst of januari voor de eerste korting! Ga er absoluut geen 500+ voor betalen (32gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een dbrand skin op mijn nexus 5 (black titanium) en heb ook totaal nog geen slijtage...ongeveer iets meer dan een jaartje erop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:05
Currry schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:38:
Ik heb een D brand (hout look) op mijn Nexus 5. Nu sinds anderhalf jaar en wisselend mijn telefoon in een hoesje gehad, maar 0 slijtage tot nu toe!

Ik ga ook voor de 5X, maar wacht tot kerst of januari voor de eerste korting! Ga er absoluut geen 500+ voor betalen (32gb)
Ik verwacht de eerste prijs verlagingen vroeg volgend jaar. Rond februari/maart is er de jaarlijkse MCW en dat is de periode dat ook de meeste fabrikanten hun nieuwe toestellen aankondigen voor 2016. Vaak zie je dan dat high-end naar mid-end verschuift om ruimte te maken. Als de Nexus lijn dan nog aantrekkelijk een serieus alternatief moet blijven zullen ze in prijs moeten zakken. Je ziet bijvoorbeeld nu al dat de Galaxy S6 een serieus alternatief aan het worden dus dat geeft te denken straks in die periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Ik verwacht de prijsverlagingen al veel sneller, vooral van de 5X. Die is gewoon te hoog geprijsd tov de concurrentie. Dit zie je ook al in de UK gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Review van Tweakers nu ook online: reviews: LG Nexus 5X Review - Goede allrounder en waardige opvolger

Over het algemeen wel positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

De site van Coolblue geeft nu een nieuwe leverdatum!
Verwacht: leverdatum onbekend
-O- :(

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Ik snap niet zo goed waarom Google de camera2 api maakt waarmee je best handige dingen kan doen(sluitertijd aanpassen, Manual focus, etc.), om vervolgens geen enkele van deze handige functies in hun eigen app te implementeren.

Wat is de logica hierachter?

https://developer.android...era2/package-summary.html

[ Voor 33% gewijzigd door ObiTewodros op 26-10-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Die API biedt andere apps de mogelijkheid er wel gebruik van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
ObiTewodros schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:13:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom Google de camera2 api maakt waarmee je best handige dingen kan doen(sluitertijd aanpassen, Manual focus, etc.), om vervolgens geen enkele van deze handige functies in hun eigen app te implementeren.

Wat is de logica hierachter?

https://developer.android...era2/package-summary.html
Dit is met opzet gedaan, omdat het gros van de mensen die de camera app wilt gebruiken, geen verstand heeft van al die functies, en gewoon snel een foto wilt maken. Ze willen het zo simpel en snel mogelijk houden. Voor de mensen die er wel meer uit willen halen hebben ze de Camera2 API ontwikkeld, waarmee ontwikkelaars geavanceerde camera apps kunnen maken.

Een gemiddelde gebruiker heeft echter totaal geen behoefte aan geavanceerde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Laatst online: 22-09 11:11
Ik ben door de tweakers review toch om. twijfelde nog door andere (negatievere) reviews die ik gelezen heb maar ik wil te graag weer terug naar een nexus toestel (vanwege stock android en snelle updates).

Na de galaxy nexus en een nexus 5 heb ik een uitstapje gemaakt naar de z3 compact omdat ik graag een kleiner toestel wou. Ik twijfelde nog tussen z5 compact en de 5x maar het gaat toch de 5x worden.. vanwege de genoemde stock android en goede camera.

Ik wacht denk ik wel nog even tot de kinderziektes eruit/bekend zijn. Ik kon nog geen levertijden topic vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Levertijden topic: Huawei Nexus 6 / LG Nexus 5 (2016) - Levertijden & Prijzen
Komt er een beetje op neer dat er nergens nog harde informatie is over wanneer de beide nexus telefoons geleverd worden. Verwachting van 6 november is het meest genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Bij coolblue zie ik enkel de witte en zwarte variant. Iemand enig idee of de muntgroene ook beschikbaar zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
urf schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:08:
Levertijden topic: Huawei Nexus 6 / LG Nexus 5 (2016) - Levertijden & Prijzen
Komt er een beetje op neer dat er nergens nog harde informatie is over wanneer de beide nexus telefoons geleverd worden. Verwachting van 6 november is het meest genoemd.
Coolblue was de enige welke harde informatie leverde, maar deze is nu verwijderd en staat op 'onbekend'. Alle andere informatie wijst op een pre-order op 2 november, leveren vanaf 9 november (zoals ook al in de Preview (bron: jip_86 in 'reviews: LG Nexus 5X: eindelijk weer een 'kleinere' Nexus') vermeld stond).
mngm schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:46:
Bij coolblue zie ik enkel de witte en zwarte variant. Iemand enig idee of de muntgroene ook beschikbaar zal zijn?
Ice Blue, zoals ie officieel heet, wordt volgens mij tot nu toe niet in Europa gelanceerd. Zie geen een aanbieder deze aanbieden (ook Amazon.co.uk bijvoorbeeld niet).

[ Voor 19% gewijzigd door FabianNL op 26-10-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Wou dat Tweakers ook geluidskwaliteit dieper test zoals bv Phonearena, gelukkig dat ik die review heb gelezen en heb gezien dat de headphone jack echt een zwakke output heeft vergeleken met andere Androids rond de prijs, dus een no go telefoon voor mij persoonlijk.
Aangezien ik veel muziek erop luister en deftige in-ears heb, maar die moeten dan ook wel aangestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Laatst online: 09-09 13:47
Ik zie bij de pricewatch een pre-order beschikbaar voor Algebeld.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Katmi schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:04:
Wou dat Tweakers ook geluidskwaliteit dieper test zoals bv Phonearena, gelukkig dat ik die review heb gelezen en heb gezien dat de headphone jack echt een zwakke output heeft vergeleken met andere Androids rond de prijs, dus een no go telefoon voor mij persoonlijk.
Aangezien ik veel muziek erop luister en deftige in-ears heb, maar die moeten dan ook wel aangestuurd worden.
Eens, dit heb ik ook in mijn reactie bij het artikel benoemd. Maar ik vind alleen de review van PhoneArena niet voldoende om hier een conclusie uit te trekken. Het is nog wachten op de reviews van GSMArena en Anandtech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Katmi schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:04:
Ach, scheelt je weer hoortoestellen zodra je 60+ bent moet je maar denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Hoe kan het toch dat vele andere landen hem al hebben en het hier zo enorm lang duurt?
Pagina: 1 ... 7 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires