Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Drwho1
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 09:25

Najaar 2015 is in zicht en de geruchten (en leaks) over een nieuw Nexus-toestel worden steeds tastbaarder.
De nieuwe Nexustoestellen worden voorgesteld op 29 september 2015.

Wat weten we zeker:

- Voor het eerst komen er 2 nieuwe toestellen uit:
  • - LG zal waarschijnlijk de echte opvolger van de geroemde Nexus 5 fabriceren in het schermformaat 5.2"
  • - Huawei zal een opvolger voor de Nexus 6 (Motorola) fabriceren in het schermformaat rond 5.5" of 5.7"
Huawei Nexus

Volgens bekende 'leaker' EVLeaks gaat het om een 5.7" Quad-HD display met volledig aluminium behuizing, een Snapdragon 820 soc en vingerafdrukscanner. Qualcomm heeft onlangs nochtans gezegd dat de 820 pas in het najaar productieklaar is en de eerste toestellen in 2016 te verwachten zijn.
Een 810 v2 of 808 soc is daarom niet uitgesloten. Het gebruik van de eigen Kirin 950 door Huawei is weinig waarschijnlijk in een Nexustoestel, als is dat zeker geen te onderschatten soc.
De vingerafdrukscanner is vrijwel zeker omdat Google M dit ook zal ondersteunen en Huawei hier veel ervaring mee heeft in haar Mate 7. Batterij ergens tussen de 3000 en 4000mAh.
Uitbreidbaar geheugen moet ook niet verwacht worden op een Nexus-toestel. USB type-C is ook vrijwel zeker.

De meest recente gelekte plaatjes van de Huawei Nexus beloven qua design -helaas- niet veel goeds, maar dat is smaak natuurlijk.
Het redelijk neutrale ontwerp (eigen aan Nexus) krijgt wel een heel merkwaardig ontworpen strook voorzien van camera en antennes. De vingerafdrukscanner is duidelijk zichtbaar midden op de rug.

Bron + meer afbeeldingen: Gizchina

LG Nexus 5X

Spec sheet van een prototype is opgedoken:

Snapdragon 808
3gb lpddr3
13mp Imx278 camerasensor met OIS en laser-autofocus
Vingerafdrukscanner

Zeker een 5.2" model, voorzien van een vingerafdrukscanner. Aangezien LG hem produceert krijgen we (hopelijk) een opvolger van de geprezen Nexus 5 uit 2013.
USB Type-C en een snapdragon 808 duiken op in de geruchten, evenals een full-HD display.
Ook hier is dezelfde vingerafdrukscanner van de Huawei Nexus duidelijk zichtbaar.
Het ontwerp lijkt minder controversieel te noemen dan dat van Huawei.

Bron: Gizchina

Prijzen

Wat prijzen betreft kan er enkel gespeculeerd worden.
De US prijs zou $400 bedragen bij lancering voor de Nexus 5X.
De Huawei komt hoger in de markt dan de LG, niets bekend over mogelijk prijzen maar in elk geval duurder.

Beschikbaarheid

Voorstelling op 29 september 2015. Mogelijk meteen te koop of te pre-orderen.

Ongetwijfeld meer info in de komende weken.

Lees- & kijkvoer

Nexus-rumours roundup door Android Authority
Hoe Google het Nexus-blazoen terug kan oppoetsen met LG & Huawei (column op Android Authority)

[Voor 10% gewijzigd door Drwho1 op 04-09-2015 15:48. Reden: Update volgens laatste info]

• Bo0bz
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09:24
Ben erg benieuwd naar de prijzen van deze toestellen. Dat is vaak samen met de 'vanilla' android een maker of kraker. Je zag dit ook terug komen in de verkoop cijfers van de Nexus 6. Nexus 5 2015 voor een prijs rond de €350 zal ik gelijk aanschaffen. Ben nog wel benieuwd of de vingerafdruk lezer aan de achterzijde van het toestel prettig werkt.

• Kypo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:47
Ik mag op het moment ook overstappen (contract van T-Mobile ontbonden omdat ze geen bereik op m'n thuislocatie konden garanderen). Ik heb wel m'n oude Note 3 terug moeten sturen, dus ik zit nu met een lumia 640 en ik mis na een dag gebruiken android al...

Ik twijfel op het moment dus ook over een nieuwe telefoon! Aan de ene kant wil ik altijd voor de beste/nieuwste gaan op de markt. In dit geval de Huawei, echter staat het ontwerp me totaal niet aan...

De nieuwe nexussen (spelling?) worden dus half oktober aangekondigd. Maar hoe lang duurt het voordat ze in de nederlandse winkels liggen? Is dat direct of duurt dat nog een paar maanden?

De nieuwe moto x pure edition lijkt me ook wel wat namelijk, alleen wanneer en of die op de NL markt verschijnt is nog dubieus :)

• Icedustbin2
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 29-05 16:29
quote:
Kypo schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:22:
Ik mag op het moment ook overstappen (contract van T-Mobile ontbonden omdat ze geen bereik op m'n thuislocatie konden garanderen). Ik heb wel m'n oude Note 3 terug moeten sturen, dus ik zit nu met een lumia 640 en ik mis na een dag gebruiken android al...

Ik twijfel op het moment dus ook over een nieuwe telefoon! Aan de ene kant wil ik altijd voor de beste/nieuwste gaan op de markt. In dit geval de Huawei, echter staat het ontwerp me totaal niet aan...

De nieuwe nexussen (spelling?) worden dus half oktober aangekondigd. Maar hoe lang duurt het voordat ze in de nederlandse winkels liggen? Is dat direct of duurt dat nog een paar maanden?

De nieuwe moto x pure edition lijkt me ook wel wat namelijk, alleen wanneer en of die op de NL markt verschijnt is nog dubieus :)
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij. Ook op zoek naar een nieuw toestel. Idealiter een OnePlus 2, maar met die invites enzo duurt me dat te lang. Nexus 5 2015 zou een andere gegadigde zijn, aangezien de M9 enigsinds tegenvalt (mijn One X kan écht niet meer mee). We wachten dus nog maar een maandje af.

Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95

• Drwho1
quote:
Bo0bz schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:16:
Ben erg benieuwd naar de prijzen van deze toestellen. Dat is vaak samen met de 'vanilla' android een maker of kraker. Je zag dit ook terug komen in de verkoop cijfers van de Nexus 6. Nexus 5 2015 voor een prijs rond de €350 zal ik gelijk aanschaffen. Ben nog wel benieuwd of de vingerafdruk lezer aan de achterzijde van het toestel prettig werkt.
Hopelijk hebben de boekhouders lessen getrokken uit de ervaringen met de Nexus 6. De concurrentie inzake high-end specs voor een mid-range prijs is ondertussen ook fel toegenomen.

Vingerafdrukscanner is op Mate 7 zeer positief onthaald, ligt ook gevoelsmatig goed voor de wijsvinger. Duim niet natuurlijk.
quote:
Kypo schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:22:

Nexus volgt vaak snel op de aankondiging, kwestie van weken. Eind oktober meestal in winkels. Coolblue had de Nexus 5 en 6 vanaf dag 1 in de rekken.

• Joystick
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 09-04 17:39
:o Waarom moet Huawai toch dat lelijk zwarte rondje bovenaan doen ? Maakt de telefoon gelijk zo... lelijk.

• Kypo
Net even verder gekeken dat m'n neus lang is :P Maar de motorola moto X style is bij coolblue vanaf 29-5 te leveren!

Mist die bijzondere sensor van de nieuwe nexus 6 en vingerafdrukscanner wel... Maar heeft ook de snapdragon 808 en 3 gb ram :P Voordeel is wel dat je daar een extra SD in kan proppen...

Daarnaast wil het oog ook wat en kan je bij de Moto X de backcover vervangen voor mooie materialen!

Dit:

Wint het wel van dit:

wellicht niet een heel erg eerlijke vergelijking, maar ik vind die knobbel bovenaan niet echt charmant!

• Icedustbin2
  • Laatst online: 29-05 16:29
quote:
Kypo schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:58:
Net even verder gekeken dat m'n neus lang is :P Maar de motorola moto X style is bij coolblue vanaf 29-5 te leveren!

Mist die bijzondere sensor van de nieuwe nexus 6 en vingerafdrukscanner wel... Maar heeft ook de snapdragon 808 en 3 gb ram :P Voordeel is wel dat je daar een extra SD in kan proppen...

Daarnaast wil het oog ook wat en kan je bij de Moto X de backcover vervangen voor mooie materialen!

Dit:

[afbeelding]

Wint het wel van dit:

[afbeelding]

wellicht niet een heel erg eerlijke vergelijking, maar ik vind die knobbel bovenaan niet echt charmant!
Dat huawei apparaat is inderdaad afzichtelijk. En die foto-sensor kan me ook gestolen worden. Maar een vingerafdrukscanner lijkt me toch wel leuk (hoe zit dat als je een hoesje om je telefoon doet btw?)
Moto X vs Nexus 5 2015... Of toch iets anders? Keuzestresssssss

Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95

• Kypo
quote:
Icedustbin2 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:06:
[...]

Dat huawei apparaat is inderdaad afzichtelijk. En die foto-sensor kan me ook gestolen worden. Maar een vingerafdrukscanner lijkt me toch wel leuk (hoe zit dat als je een hoesje om je telefoon doet btw?)
Moto X vs Nexus 5 2015... Of toch iets anders? Keuzestresssssss
Dat heb ik dus ook... Ik denk dat er een gat zit waar je je vinger moet houden ;)

Maar goed, ik heb tot op heden bijna nooit een password op m'n telefoon omdat me dat te lang duurt :P Ik denk dat ik voor de motorola ga :)

Ik ga verkassen van topic en loop even langs bij het moto topic ;)

• Paddo
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 12:23

Paddo

¿Ik hier?

Eerst waren er geruchten dat de Snapdragon 620 in de Nexus 5 (van LG) zou komen in plaats van de 808
Ook als is dat een midrange chip hij zou sneller zijn dan een 810.
Dus eigenlijk had ik liever een 620 gehad.

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 15:58
Die knobbel is inderdaad spuuglelijk.
Het interesseert me normaal weinig hoe een telefoon eruit ziet, bruikbaarheid staat voorop, maar dit is afzichtelijk.
Ik stel voor hem (for future reference) "de knobbelzwaan" te noemen.

• martyaintflying
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20-05 10:50
Als groot van van de Nexus 5 kijk ik vol verwachting uit naar de 2015 versie. Wel ben ik een beetje bang dat de telefoon niet helemaal stabiel op tafel ligt ivm de camera in het midden. Dat zie je ook bij de LG G4. Wat denken jullie?

Eigenlijk boeit het ook echt bijzonder weinig, hoe vaak bedien ik mijn telefoon uberhaupt op die manier? |:(

• Drwho1
quote:
martyaintflying schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:22:
Als groot van van de Nexus 5 kijk ik vol verwachting uit naar de 2015 versie. Wel ben ik een beetje bang dat de telefoon niet helemaal stabiel op tafel ligt ivm de camera in het midden. Dat zie je ook bij de LG G4. Wat denken jullie?

Eigenlijk boeit het ook echt bijzonder weinig, hoe vaak bedien ik mijn telefoon uberhaupt op die manier? |:(
Het prototype hier op foto te zien doet mij fel denken aan de HTC One X van enkele jaren geleden, ook zo'n camerabobbel in het midden.

Als je het toestel in een cover steekt, dan gaat de dikte van de cover dat verschil wel wat compenseren.

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
Drwho1 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:03:
[...]

Als je het toestel in een cover steekt, dan gaat de dikte van de cover dat verschil wel wat compenseren.
Precies! De camera van de huidige Nexus 5 steekt ook een klein stukje uit, met de LG hardshell is hij precies vlak.

Website

• Gerjanm
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 27-05 12:38
Wauw, zoveel prijsverschil (waarschijnlijk). Terwijl ik, niet eens op de prijs gelet, meer geïnteresseerd ben in de Nexus 5.

• Drwho1
quote:
Gerjanm schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:03:
Wauw, zoveel prijsverschil (waarschijnlijk). Terwijl ik, niet eens op de prijs gelet, meer geïnteresseerd ben in de Nexus 5.
Tja de prijs is echt speculatie dus met een grove korrel zout te nemen...

• stansfield
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 03-11-2019
Ik ga sowieso overstappen van windows phone naar android. Zit zwaar aan de nexus 5 te denken. Maar ik kan toch pas in januari verlengen dus maar even afwachten wat de reviews en prijzen worden als hij uitkomt.

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15:55

Richh

HODL

Ik hoop echt zo dat Google de Nexus 5 (5,2") uit gaat stellen naar 2016 en er gewoon een Snapdragon 820 in duwt...

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:02
quote:
Kypo schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:09:
[...]

Dat heb ik dus ook... Ik denk dat er een gat zit waar je je vinger moet houden ;)

Maar goed, ik heb tot op heden bijna nooit een password op m'n telefoon omdat me dat te lang duurt :P Ik denk dat ik voor de motorola ga :)

Ik ga verkassen van topic en loop even langs bij het moto topic ;)
Persoonlijk denk ik dat een vingerafdruk scanner belangrijk gaat worden voor de gsms. Vooral omdat ik vermoed!! dat betalen met je GSM erg snel gaat komen (lees, binnen een jaar). En dan is zo'n scanner wel belangrijk. Al vermoed ik ook dat er vanzelf een mogelijk komt waarbij je dat ook kan doen met een code.

Meer dan ik dacht...

• daveykulter
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 28-04 09:21
Leuk draadje! Bedankt voor de moeite.

Groot Nexus fan. Heb zelf nog een Nexus 4, welke nog steeds top werkt, al laat de accuduur aan de wensen over. Haal net een volle dag bij gemiddeld gebruik. Het beestje is ook al >2 jaar oud.

Erg veel interesse in de Nexus 5, als hij ook maar iets weg heeft van de originele Nexus 5 qua prijs/kwaliteit. Alleen de renders/leaks die de laatste tijd opduiken maken mij alles behalve gelukkig over de Nexus apparaten tot nu toe. Allebei uitstekende (letterlijk!) camera's en verder niet veel bijzonders. Vraag is natuurlijk hoe oud die ontwerpen zijn en wat gewijzigd is. Google kennende gaat er niks gepubliceerd worden en staat er in Oktober ergens opeens een nieuwe telefoon op de Google Store. Want f*ck marketing voor de Nexus serie.

Als de N5 2015 tegenvalt overweeg ik ten zeerste een Motorola Moto X Play. 5,5inch (dus eigenlijk wat te groot) maar leuke prijs en leuke specs. Helaas geen vingerafdrukscanner (wat ik wel verwacht in de N5), geen USB-C (idem), geen STEREO front facing speakers (balen!), maar wel NFC (jeej!).

Dit is altijd een spannende tijd voor de Nexus liefhebber. Google geeft niks uit aan marketing dus je weet nooit wanneer hij komt tot hij er opeens is.

[Voor 0% gewijzigd door daveykulter op 28-08-2015 09:12. Reden: Correctie!]

• J0YR1D3R
  • Niet online
quote:
Richh schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 02:47:
Ik hoop echt zo dat Google de Nexus 5 (5,2") uit gaat stellen naar 2016 en er gewoon een Snapdragon 820 in duwt...
Wat zijn daar de voordelen van?

Website

• Drwho1
quote:
J0YR1D3R schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:13:
[...]

Wat zijn daar de voordelen van?
Naast de snelheidswinsten (tja, in hoeverre merk je dat nog tegenwoordig buiten de benchmarktests) zou vooral het energieverbruik sterk dalen (tot 40% zelfs). Zou ook een nieuwe verwerkingswijze van beeldmateriaal op geïntegreerd zijn, wat moet zorgen voor opmerkelijk betere foto's en video's.

Hier meer:

http://www.androidauthori...agon-820-official-633258/
quote:
daveykulter schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:10:
Leuk draadje! Bedankt voor de moeite.

Groot Nexus fan. Heb zelf nog een Nexus 4, welke nog steeds top werkt, al laat de accuduur aan de wensen over. Haal net een volle dag bij gemiddeld gebruik. Het beestje is ook al >2 jaar oud.

Erg veel interesse in de Nexus 5, als hij ook maar iets weg heeft van de originele Nexus 5 qua prijs/kwaliteit. Alleen de renders/leaks die de laatste tijd opduiken maken mij alles behalve gelukkig over de Nexus apparaten tot nu toe. Allebei uitstekende (letterlijk!) camera's en verder niet veel bijzonders. Vraag is natuurlijk hoe oud die ontwerpen zijn en wat gewijzigd is. Google kennende gaat er niks gepubliceerd worden en staat er in Oktober ergens opeens een nieuwe telefoon op de Google Store. Want f*ck marketing voor de Nexus serie.

Als de N5 2015 tegenvalt overweeg ik ten zeerste een Motorola Moto X Play. 5,5inch (dus eigenlijk wat te groot) maar leuke prijs en leuke specs. Helaas geen vingerafdrukscanner (wat ik wel verwacht in de N5), geen USB-C (idem), geen STEREO front facing speakers (balen!), maar wel NFC (jeej!).

Dit is altijd een spannende tijd voor de Nexus liefhebber. Google geeft niks uit aan marketing dus je weet nooit wanneer hij komt tot hij er opeens is.
Ik ben van een Nexus 5 overgestapt naar een Oneplus. Daar heb ik het voorbije jaar een haat-liefde relatie mee gehad, dus ik laat de OPT passeren en kijk uit naar de nieuwe Nexussen.

Op mijn lijstje voor het nieuwe toestel staan 4 dingen:

- Scherm minimum 5.5" (eens je eraan gewend bent...)
- Band 20 LTE (800mhz)
- Vingerafdrukscanner (het is echt makkelijk, ben ik al gewoon van m'n ipad 2)

Deze 3 zijn potentiële dealbreakers, de band 20 is dat zeker.

- Batterij liefst min 3000mAh

Niet noodzakelijk een dealbreaker.

• J0YR1D3R
  • Niet online
quote:
Drwho1 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:26:
[...]

Naast de snelheidswinsten (tja, in hoeverre merk je dat nog tegenwoordig buiten de benchmarktests) zou vooral het energieverbruik sterk dalen (tot 40% zelfs). Zou ook een nieuwe verwerkingswijze van beeldmateriaal op geïntegreerd zijn, wat moet zorgen voor opmerkelijk betere foto's en video's.

Hier meer:

Mja, zijn allemaal leuke dingen op papier, zul je in de praktijk niet super veel van merken. 40% reductie in energieverbruik op iets wat maar een paar % van je normale energieverbruik is zet nou niet echt zoden aan de dijk. Bij mij is het scherm altijd de grootste verbruiker, daar zie ik liever een besparing van 40% in dan die paar minuten die ik win met een iets zuinigere processor.

Snelheid doet het leuk in de benchmarks maar merk je in de praktijk niets van, de Nexus 5 die ik nu heb is net zo snel als een Note 4 of S6 in heel veel dingen, ook al scoren die heel goed. De 808 is sowieso al een stuk sneller dan de 800, dus lijkt mij een prima vooruitgang.

Website

• beugeldop
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 08-04 10:44
Volgens nu.nl kunnen we de nieuwe nexus 5 al verwachten over ong. een maand (eind september).

• daveykulter
quote:
Drwho1 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:26:
[...]

Hier meer:

[...]

Ik ben van een Nexus 5 overgestapt naar een Oneplus. Daar heb ik het voorbije jaar een haat-liefde relatie mee gehad, dus ik laat de OPT passeren en kijk uit naar de nieuwe Nexussen.

Op mijn lijstje voor het nieuwe toestel staan 4 dingen:

- Scherm minimum 5.5" (eens je eraan gewend bent...)
- Band 20 LTE (800mhz)
- Vingerafdrukscanner (het is echt makkelijk, ben ik al gewoon van m'n ipad 2)

Deze 3 zijn potentiële dealbreakers, de band 20 is dat zeker.

- Batterij liefst min 3000mAh

Niet noodzakelijk een dealbreaker.
Kijk eens serieus naar de Moto X Play, die heeft alles wat je noemt muv de vingerafdrukscanner.

Scherm: 5,5inch
LTE-bands: 1, 3, 5, 7, 8, 19, 20, 28, 38, 41
Accu: 3.630mAh

€380 euro bij Coolblue vanaf September.

Voor mij maakt de CPU in mijn volgende telefoon niet veel uit. Ik heb zoals gezegd een Nexus 4 met een Snapdragon S4 Pro (volgens mij) en die trekt al mijn dagelijkse taken nog steeds top. Eigenlijk weet ik nog niet eens af ik de N4 wel weg wil doen, want buiten soms wat rare bugs en matige accuduur is het nog steeds een top (en heel mooi) toestel.

• Pabz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 24-05 10:45
quote:
beugeldop schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:16:
Volgens nu.nl kunnen we de nieuwe nexus 5 al verwachten over ong. een maand (eind september).
Dat las ik ook net! Ben erg benieuwd want mijn S4 begint het langzaam aan te begeven.... :P

• Kiwi
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14:13
quote:
beugeldop schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:16:
Ik vraag me toch echt af of dat wel klopt, eind oktober lijkt mij waarschijnlijker. Ook hoop ik dat beide toestellen samen worden aangekondigd, anders zit ik straks met de LG Nexus, en dan blijkt de Huawei versie ineens toch een betere keuze :)

Ik heb ook alvast het ervaringen/discussie topic voor de LG Nexus 5 (2015) gemaakt: [LG Nexus 5 (2015)] Ervaringen & Discussie

AllesOverCrypto.nl

• Drwho1
Eind sept/begin okt presentatie, verkoop eind okt zou overeenkomen met voorgaande jaren.

Sneller verwacht ik niet.

• beugeldop
  • Laatst online: 08-04 10:44
quote:
Kiwi schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:17:

Ik vraag me toch echt af of dat wel klopt, eind oktober lijkt mij waarschijnlijker. Ook hoop ik dat beide toestellen samen worden aangekondigd, anders zit ik straks met de LG Nexus, en dan blijkt de Huawei versie ineens toch een betere keuze :)
Ik ben ook sceptisch m.b.t. deze timing, maar het komt uit een bron die het in het verleden bij het juiste eind had!

• Malarky
  • Laatst online: 12:46

Malarky

Wils voor wat ieder

quote:
Kiwi schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:17:
[...]

Ik vraag me toch echt af of dat wel klopt, eind oktober lijkt mij waarschijnlijker.
Een anonieme tipgever voor MK Post, die ook de release date van de Nexus 5 (2013) goed voorspelde, houdt de Play Store release op 29 september.

[Voor 18% gewijzigd door Malarky op 28-08-2015 14:30]

• Drwho1
quote:
Malarky schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:29:
[...]

Een anonieme tipgever voor MK Post, die ook de release date van de Nexus 5 (2013) goed voorspelde, houdt de Play Store release op 29 september.
Ik heb het met plezier mis in dat geval. O-)

• Michel242186
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:33
kom maar op die release...de Nexus 5 2013 gaat vervangen worden!...eerste keer dat ik mijn telefoon twee jaar heb gehouden maar wil beslist weer een Nexus!!

• Zenety
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 29-05 14:00
Helaas dat het deze render niet is haha:

Die verscheen ook meerdere malen op G+ als een "leaked" render. Ben erg benieuwd hoe de LG Nexus eruit gaat zien, dan gaat mijn N6 waarschijnlijk weer de verkoop in.

• PeterTa
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 01-05 14:51
Iemand enig idee of beide toestellen (of één van beide) dual-sim zullen gaan worden?

• daveykulter
quote:
PeterTa schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:52:
Iemand enig idee of beide toestellen (of één van beide) dual-sim zullen gaan worden?
Ik verwacht niet dat de vraag in onze regio hiervoor groot genoeg is. Evengoed zijn veel smartphones uit China dat wel.

• ASW1
Ik zou een dual-sim variant eerder bij Huawei verwachten dan bij LG.
Maar op een nexus model, onwaarschijnlijk.

• Gerjanm
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 27-05 12:38
quote:
Drwho1 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:44:
[...]

Tja de prijs is echt speculatie dus met een grove korrel zout te nemen...
Jep, ik ga er zeker niet vanuit dat de Nexus 5 onder de 400 euro uitkomt. Maar ik vind het verschil van de vorige generatie Nexus 5 en 6 enorm en als dat nu weer het geval zou zijn, zou me dat zeer verbazen.

• Drwho1
quote:
Malarky schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:29:
[...]

Zou vreemd zijn dat men enkel met de Nexus 5 naar buiten komt, verwacht geen gesplitste presentatie/release. Gaat om 2 verschillende fabrikanten dus qua productie geen gedoe zoals Samsung met de s6/edge.

• Obiter dictum
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Wat houdt laser focus van de camera in?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• masterjorie
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 26-05 18:14
De laserautofocus van LG werkt ongeveer hetzelfde als de afstandsmeters die een laser gebruiken. Op het moment dat je een foto wilt maken zendt de module naast de camera meerdere infrarood signalen uit die op het te fotograferen object weerkaatsen. Dit is niet zichtbaar en van zo'n lage intensiteit dat het niet gevaarlijk is.

De telefoon meet de tijdsduur van het moment van zenden tot het moment dat de terug gekaatste stralen de telefoon weer bereiken om de afstand tot een object te meten. Hierdoor weet de telefoon waar het focuspunt van de camera moet liggen. Dit alles gebeurt allemaal in welgeteld 0,276 seconde voordat de locatie bepaald is (zenden, ontvangen en berekenen).

• StrawberrySwBla
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 27-10-2015
quote:
Michel242186 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:18:
kom maar op die release...de Nexus 5 2013 gaat vervangen worden!...eerste keer dat ik mijn telefoon twee jaar heb gehouden maar wil beslist weer een Nexus!!
Same here. Ook voor het eerst twee jaar met dezelfde telefoon. En ik zou ook weer een Nexus nemen.

• Jasikevicius3
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 29-05 09:01
http://www.androidpolice....h-battery-usb-c-and-more/

Ziet er naar uit dat ie een 2700 mAh accu krijgt met Full-HD scherm.
Ik verwacht dan ook in ieder geval een betere accuduur dan de huidige Nexus 5!

• kontheur
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 29-12-2017
Gisteren werd ik gebeld door Student Mobiel i.v.m. het verlengen van mijn contract. Ik vertelde dat ik geïnteresseerd was in de nieuwe 'Nexus 5' en dat deze hoogstwaarschijnlijk 29 september te verkrijgen is. De medewerker bevestigde deze datum naar mij en zei dat hij een week daarvoor al te pre-orderen was. Op basis van de gelekte informatie zetten zij het nieuwe model dus al eerder in hun webshop.

We zullen het zien... 8)

• Kiwi
quote:
kontheur schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:44:
Gisteren werd ik gebeld door Student Mobiel i.v.m. het verlengen van mijn contract. Ik vertelde dat ik geïnteresseerd was in de nieuwe 'Nexus 5' en dat deze hoogstwaarschijnlijk 29 september te verkrijgen is. De medewerker bevestigde deze datum naar mij en zei dat hij een week daarvoor al te pre-orderen was. Op basis van de gelekte informatie zetten zij het nieuwe model dus al eerder in hun webshop.

We zullen het zien... 8)
Dat lijkt me een gewaagde stap, zeker aangezien de geruchten elkaar allemaal zo tegenspreken. Overigens ga ik er ook wel vanuit dat hij vanaf 29 september te verkrijgen is, de meeste winkels zullen het al weten op dit moment, dus dat zal vast ook wel de bron zijn. Overigens zijn er ook geruchten dat de aankondiging al eerder (25 september) zou zijn.

AllesOverCrypto.nl

• martyaintflying
Prijs van €360 voor de LG variant? Nieuwsartikel van Tweakers

• Kiwi
quote:
Amerikaanse prijzen zijn altijd exclusief BTW, vaak is het $ = €.

AllesOverCrypto.nl

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 29-05 14:15
Zou ik ook voor 399 gaan idd :)

• Drwho1
Ik zit volop in twijfel. Heb nu een OP1 en ben tevreden over het schermformaat van 5.5", mag zelfs nog iets groter zijn. Het grote scherm is echt comfortabel.

Dus denk niet dat ik terugga naar een 5.2" van de Nexus 5X. Tenzij het zo'n sterk pakket is dat je er niet omheen kan...
Maar de Nexus 6X (?) zal dan waarschijnlijk weer ver boven mijn comfortzone gaan qua budget (+/-600€), ik hou het meestal rond de 400€.

Nu zie ik de prijs van de huidige Nexus 6 dan weer naar beneden tuimelen (stocks moeten de deur uit) of een jonge tweedehands ben ik ook niet vies van. Nou nou... :9

• Kiwi
quote:
Drwho1 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:48:
Ik zit volop in twijfel. Heb nu een OP1 en ben tevreden over het schermformaat van 5.5", mag zelfs nog iets groter zijn. Het grote scherm is echt comfortabel.

Dus denk niet dat ik terugga naar een 5.2" van de Nexus 5X. Tenzij het zo'n sterk pakket is dat je er niet omheen kan...
Maar de Nexus 6X (?) zal dan waarschijnlijk weer ver boven mijn comfortzone gaan qua budget (+/-600€), ik hou het meestal rond de 400€.

Nu zie ik de prijs van de huidige Nexus 6 dan weer naar beneden tuimelen (stocks moeten de deur uit) of een jonge tweedehands ben ik ook niet vies van. Nou nou... :9
De Nexus 6 is ook zeker een mooie telefoon, maar het ligt er aan waar Huawei mee gaat komen. Ik zou gewoon wachten tot de nieuwe Nexus devices er zijn, ik denk ook dat de prijs wel wat zal zakken dan. (huidige prijs kwam ongeveer 6 maanden na de release)

AllesOverCrypto.nl

• Drwho1
quote:
Kiwi schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:29:
[...]

De Nexus 6 is ook zeker een mooie telefoon, maar het ligt er aan waar Huawei mee gaat komen. Ik zou gewoon wachten tot de nieuwe Nexus devices er zijn, ik denk ook dat de prijs wel wat zal zakken dan. (huidige prijs kwam ongeveer 6 maanden na de release)
Ik kijk het nog even aan, maar ga me alvast wat verder inlezen/kijken over de huidige Nexus 6.
Zit je nog met de gelekte shots van het ontwerp ook natuurlijk, als dat bewaarheid wordt...spùùglelijk. :F

• JJ93
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 28-05 17:21

JJ93

Error 418

Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke specs en prijs. Mijn HTC One M7 is ondertussen wel bijna aan vervanging toe. Maar mogelijk stel ik dat nog even uit afhankelijk van de prijs : specs ratio :+ Toch wil ik wel graag Android M hebben i.v.m. testen nieuwe permissie systeem van m'n apps, maar hier kan ik ook mijn Nexus 9 voor gebruiken.

Verder is het even afwachten hoe de batterij zich houdt als ik m'n One koppel aan Huawei Watch. Al met al grote kans op kopen als de prijs zo'n 400 euro is voor de 32GB editie.

Van idee naar app? abra.nl

• Jasikevicius3
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 29-05 09:01

• Zenety
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 29-05 14:00
quote:
Aah, wat een lelijke bezels. Gaat dit dan toch het jaar worden waarin ik geen nieuwe nexus ga kopen? :(

• jip_86
Niet anders dan nu zo te zien. Denk dat een beetje door het hoesje komt.

• Kiwi
Ik vind hem inderdaad erg veel op de huidige Nexus 5 lijken. In [LG Nexus 5 (2015)] Ervaringen & Discussie staat nog een afbeelding die met deze afbeelding overeenkomt. Overigens beschikken Spigen en Ringke vaker over de juiste renders.

AllesOverCrypto.nl

• martyaintflying
Doet mij denken aan mijn oude LG Renoir :S

• Pusherman_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 29-05 09:21
Ik vind die speaker boven en onder in de bezel erg lelijk. Juist dat de speakers aan de onderkant van de 'oude' Nexus 5 zaten vond ik veel mooier.
Hij wordt nu onnodig lang...

• Erikz.nl
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 30-05 20:14

Erikz.nl

professioneel prutser

quote:
Zenety schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:18:
[...]

Aah, wat een lelijke bezels. Gaat dit dan toch het jaar worden waarin ik geen nieuwe nexus ga kopen? :(
Smaken verschillen, ik vind hem erg mooi :) Hier ga ik zeker mijn huidige N5 voor aan de kant zetten (die heb ik sinds release, dec 2013).

Erikz.nl - EOS 500D / EF 70-200mm f/4L / EF-S 17-55mm f/2.8 / EF 50mm f/1.8 mkI / 2x SDHC 8GB / 2x SDHC 16GB / 4x HOYA UV/CIRCPOLA / 2x B+W HDUV

• paulvk
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22-05 18:15
Is bekend of (en evt. waar) er een pre-release order beschikbaar is van de Nexus 5X?

• martyaintflying
quote:
paulvk schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:51:
Is bekend of (en evt. waar) er een pre-release order beschikbaar is van de Nexus 5X?
Volgens mij is dit nog niet mogelijk? Volgens geruchten worden de telefoons op 29 september officieel bekend gemaakt.

• Joene.
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 29-05 11:54
moet zeggen dat die 6p er wel erg nice uit ziet!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

• jip_86
Valt zeker niet tegen. Zo als hieronder goed te zien is valt die bult ook enorm mee:

http://www.androidpolice....ss-4-and-3450mah-battery/

• ocn
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 11:45
Ziet er netjes uit. De Graphite versie lijkt me prima, dan valt die zwarte balk bij de camera ook wat minder op.

• Obiter dictum
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Volgens mij is het daar juist slecht te zien... Je ziet de kromming in het wit niet, en hij kan dus alsnog een fors eind uitsteken. Kijk maar naar het zilveren accent op de zijkant, daar zie je het hoogteverschil beter

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• jip_86
quote:
kontheur schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:44:

We zullen het zien... 8)
Hier al wat van gehoord toevallig?

• stansfield
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 03-11-2019
http://androidworld.nl/ni...x-op-straat-afbeeldingen/

Zo te lezen is alles al bekend over de nexus 5x. De reacties eronder zijn niet super enthousiast.

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 08:59
quote:
stansfield schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:19:
http://androidworld.nl/ni...x-op-straat-afbeeldingen/

Zo te lezen is alles al bekend over de nexus 5x. De reacties eronder zijn niet super enthousiast.
Tov de N5 is alleen de camera beter geworden, hoewel dan weer geen OIS meer? Ook 1080p bij 2GB ram net als de N5. De soc is misschien iets beter dan de N5, hoewel dat wel van highend destijds naar midend nu gaat dus die stap is ook niet groot.

Het is niet bepaald een leap forward als ik het zo lees, destijds kon de N5 concurreren met de topmodellen maar dat kan de N5X niet. Tegenvaller. Voor hetzelfde geld als dat je verwacht voor de N5X koop je tegenwoordig ook een S6 die me aanzienlijk beter lijkt.

SW-0040-8191-9064

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 12:06
2GB vind ik toch wel jammer, natuurlijk kan je er nu mee uit de voeten, maar hoe is dat over een jaar? Als ik zie hoe sommige 1GB toestellen al moeite hebben met multitasking (al dan niet geholpen door memory leaks geintroduceerd in Android 5.X).

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14:12

IkWilbert

Het is mij!

De 5x vanaf 2 November?

"De prijzen van de Nexus 5X in Nederland liggen beduidend hoger dan we eerder zagen zo blijkt uit onze bron. De 16GB-versie zal voor € 479 verkocht worden, waar de 32GB-versie voor € 529 over de toonbank gaat. Dit versus een Amerikaanse beginnend bij $ 379 is een bijzonder groot verschil"

http://androidworld.nl/ni...mber-levering-9-november/

I intend to live forever. So far, so good.

• Kiwi
480 euro voor de 5X zoals we hem nu kennen vind ik toch echt veel te veel geld voor zo'n telefoon, dan ben je beter af met een gewone 5. Als de 6P ook 100 euro duurder is dan vind ik dat nog steeds geen rare prijs, 499 vond ik al lastig te geloven.

EDIT: Het artikel meldt een prijs van 649 euro voor de 6P, wat 150 euro duurder is. Ik geloof er helemaal niks van.

[Voor 20% gewijzigd door Kiwi op 29-09-2015 13:49]

AllesOverCrypto.nl

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 12:06
Ik geloof er ook weinig van, omgerekend $530 vragen voor een toestel wat je in een ander land voor $379 verkoopt? 40% duurder... Daar zetten ze flink kwaad bloed mee. Misschien een ouderwetse 'adviesprijs' en ligt hij al vrij snel voor <400 in de schappen...

Ze prijzen zich er ook mee uit de markt. Hij is gewoon met deze specs geen >400 waard.

• PieterAelse
  • Laatst online: 21-03 15:12
Heeft er iemand ervaring of een idee hoe ik de Nexus 6P (of misschien de 5X) zou kunnen scoren tussen 10 en 17 oktober als ik die week in New York ben?...

Zo te zien ligt hij (nog) niet in de winkels te koop, maar alleen online. Alle opties zijn welkom! :D

• EduardH
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09-04-2019
De Nexus 6P lijkt me een zeer geschikte opvolger voor m'n Galaxy S4 die ik al sinds mei 2013 heb. Zijn er mensen die ervaring hebben met het kopen van een telefoon in de VS (off-contract uiteraard, ook al is dat redelijk zeldzaam hier)? Werkt alles naar behoren na het invoeren van m'n Nederlandse SIM kaart? Ik zit namelijk de komende vier maanden in de VS voor m'n stage. Volgens Ars Technica wordt ie hier verkocht voor slechts $500, vergeleken met €650 in Nederland, een wereld van verschil dus.

http://arstechnica.com/ga...-quality-for-a-low-price/

• Kiwi
-

[Voor 100% gewijzigd door Kiwi op 01-10-2015 08:05. Reden: Dubbel]

AllesOverCrypto.nl

• Kiwi
quote:
EduardH schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 03:45:
De Nexus 6P lijkt me een zeer geschikte opvolger voor m'n Galaxy S4 die ik al sinds mei 2013 heb. Zijn er mensen die ervaring hebben met het kopen van een telefoon in de VS (off-contract uiteraard, ook al is dat redelijk zeldzaam hier)? Werkt alles naar behoren na het invoeren van m'n Nederlandse SIM kaart? Ik zit namelijk de komende vier maanden in de VS voor m'n stage. Volgens Ars Technica wordt ie hier verkocht voor slechts $500, vergeleken met €650 in Nederland, een wereld van verschil dus.

http://arstechnica.com/ga...-quality-for-a-low-price/
Kijk even in het Nexus 6P topic, daar staat wat meer informatie hierover. De US versie beschikt in ieder geval over andere frequenties voor 4G.

AllesOverCrypto.nl

• SeenD
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:12
Ik hoop dat de 6P snel te leveren is in NL. Mn huidige telefoon is wel aan vervanging toe. Ik ben benieuwd.

Something something

• ObiTewodros
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 26-04 18:36
Wat is nou de reden dat de prijzen hier zoveel hoger liggen? Gewoon omdat het kan? Of zijn er andere redenen?

Volgens mij is het wel zo dat mensen in VS massaal iPhone kopen terwijl in Europa Android toestellen populairder zijn. Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben? Ze denken dat de mensen in Europa het toch kopen dus waarom niet. In de VS willen ze hun marktaandeel misschien vergroten door de telefoons goedkoper aan te bieden.

[Voor 63% gewijzigd door ObiTewodros op 05-10-2015 09:12]

• Qwop
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18-11-2019
quote:
ObiTewodros schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:08:
Wat is nou de reden dat de prijzen hier zoveel hoger liggen? Gewoon omdat het kan? Of zijn er andere redenen?

Volgens mij is het wel zo dat mensen in VS massaal iPhone kopen terwijl in Europa Android toestellen populairder zijn. Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben? Ze denken dat de mensen in Europa het toch kopen dus waarom niet. In de VS willen ze hun marktaandeel misschien vergroten door de telefoons goedkoper aan te bieden.
Ik meende iets gelezen te hebben over de Google Play exclusiviteit in de US waardoor Google z'n eigen prijs kan aanhouden. In Europa wordt de 6P ook via retailers verkocht, en zou het voor de retailers niet te doen zijn om de 6P voor een zelfde (lage) prijs te verkopen, dan verdienen ze er niks aan. Doordat Google die nu zelf kunstmatig hooghoudt met een mooie marge, kunnen de retailers hier mooi op meedraaien.

• Inenting
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 23:21
Ik had op androidworld gelezen dat de 64 en 128gb versie niet beschikbaar zal zijn in Nederland, maar het artikel is al van 29 september dus ik weet niet of er al nieuw nieuws is over de 64gb+ opties.
Weet iemand er toevallig meer van?

En weet iemand ook waar ik de 64gb versie al kan pre-orderen of inschrijven voor mail wanneer het uitkomt?
Ik ben al ingeschreven bij tweakers maar die meld pas wanneer die prijzen heeft.

• Kiwi
quote:
Inenting schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 21:38:
Ik had op androidworld gelezen dat de 64 en 128gb versie niet beschikbaar zal zijn in Nederland, maar het artikel is al van 29 september dus ik weet niet of er al nieuw nieuws is over de 64gb+ opties.
Weet iemand er toevallig meer van?

En weet iemand ook waar ik de 64gb versie al kan pre-orderen of inschrijven voor mail wanneer het uitkomt?
Ik ben al ingeschreven bij tweakers maar die meld pas wanneer die prijzen heeft.
Op het moment is alleen de 32GB nog te bestellen, wie weet zal dit veranderen in de toekomst. Je kan eventueel ook nog subscriben voor de mail van de Google Store zelf, maar dan krijg je een mail zodra de 6P überhaupt via Google te bestellen is, dus ook voor de 32GB.

AllesOverCrypto.nl

• EEE-lover
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-05 15:02
De Media Markt gaat 'm ook leveren:
http://connect.mediamarkt.nl/nieuwe-nexus

• El_V
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 29-05 16:04

El_V

psn=el_v

wellicht handig om topictitel aan te passen naar 6p en 5x.

Ik was op zoek naar het 5x levertijden topic maar kon het niet vinden :)

• urf
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Staat er toch? Of is dat aangepast vandaag?

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15:21
Is inderdaad net aangepast :)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• urf
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Zie het inderdaad. Stond nexus 5 2016. Had ik toch het toch deels goed onthouden :P

[Voor 35% gewijzigd door urf op 26-10-2015 18:24]

• The Wizard
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 30-05 14:21

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, op verzoek is het aangepast :).

6760 kWp, 3 subsystemen (19x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• BannerFigurezZz
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Misschien een domme vraag, maar wat houdt mensen tegen om via bijvoorbeeld de V.S. een Nexus 5X aan te schaffen? Ik weet dat de 4G frequenties iets anders liggen daar en dat je daardoor beperkt kan zijn in je provider keuze hier, maar is dat alles?

Of is import om andere redenen misschien wel helemaal niet interessant?

Een verschil van omgerekend ruim 150 euro is heel wat.

• StephanVierkant
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 30-05 22:39
quote:
BannerFigurezZz schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:32:
Misschien een domme vraag, maar wat houdt mensen tegen om via bijvoorbeeld de V.S. een Nexus 5X aan te schaffen? Ik weet dat de 4G frequenties iets anders liggen daar en dat je daardoor beperkt kan zijn in je provider keuze hier, maar is dat alles?

Of is import om andere redenen misschien wel helemaal niet interessant?

Een verschil van omgerekend ruim 150 euro is heel wat.
Gezien mijn ervaringen met de garantie van de Nexus 7, koop ik sowieso geen toestel buiten de EU. Denk dat dat voor veel mensen geldt.

• ASW1
Een paar tientjes koerierskosten en douaneafhandelingskosten, 21% btw, geen garantie en een oplader die niet in het stopcontact past.
Niet interessant dus.
Wanneer je zelf in de usa bent dan is het een ander verhaal, al blijf je natuurlijk met het garantieverhaal zitten.

• StephanVierkant
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 30-05 22:39
Wat zegt jullie glazen bol over de prijsontwikkeling van het toestel? Ik vind €483,- nogal aan de prijs, maar de Nexus 5 kwam volgens mij niet voor heel veel minder op de markt (nieuws: Nexus 5 komt woensdag in Nederland uit voor 459 euro - update). De grafiek van de prijsontwikkeling (pricewatch: LG Nexus 5 16GB Zwart) gaat helaas niet verder terug.

M'n huidige Nexus 5 heb ik gisteravond laten vallen, dus ik sta nu voor de keuze of ik het scherm nog laat repareren of dat ik nog even wacht op de lancering van de 5X. De vraag is even welke prijs je betaalt om een 'early adopter' te zijn. Als de prijs binnen enkele maanden flink daalt, kan ik nog wel even wachten met een gebroken scherm.

• Kiwi
quote:
StephanVierkant schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:50:
Wat zegt jullie glazen bol over de prijsontwikkeling van het toestel? Ik vind €483,- nogal aan de prijs, maar de Nexus 5 kwam volgens mij niet voor heel veel minder op de markt (nieuws: Nexus 5 komt woensdag in Nederland uit voor 459 euro - update). De grafiek van de prijsontwikkeling (pricewatch: LG Nexus 5 16GB Zwart) gaat helaas niet verder terug.

M'n huidige Nexus 5 heb ik gisteravond laten vallen, dus ik sta nu voor de keuze of ik het scherm nog laat repareren of dat ik nog even wacht op de lancering van de 5X. De vraag is even welke prijs je betaalt om een 'early adopter' te zijn. Als de prijs binnen enkele maanden flink daalt, kan ik nog wel even wachten met een gebroken scherm.
Gezien de US prijzen zit er veel meer marge op deze toestellen, dus het kan twee kanten op gaan. Of webshops gaan stunten met de prijzen, en hij zakt meteen de eerste dagen (niet bij pre-orders) een behoorlijk stuk, of het zal hetzelfde prijsverloop zijn als bij andere 'normale' toestellen. Het is natuurlijk allemaal giswerk, misschien gebeurt er wel helemaal niks met de prijs.

AllesOverCrypto.nl

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:00
quote:
StephanVierkant schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:50:

De mijne is een paar weken geleden ook gevallen (toestel nog goed bruikbaar maar niet representatief). Gelukkig is het toestel verder ook an het eind van zijn latijn (accu, stabiliteit). Ik ga hem dan ook niet meer repareren omdat ik dat weggegooid geld vind (a 120 euro). Ikzelf wacht tot de mediamarkt BTW-vrije week in januari. Scheelt al snel 17%

• Karel17
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 27-05 13:24
quote:
Kiwi schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:55:
[...]

Gezien de US prijzen zit er veel meer marge op deze toestellen, dus het kan twee kanten op gaan. Of webshops gaan stunten met de prijzen, en hij zakt meteen de eerste dagen (niet bij pre-orders) een behoorlijk stuk, of het zal hetzelfde prijsverloop zijn als bij andere 'normale' toestellen. Het is natuurlijk allemaal giswerk, misschien gebeurt er wel helemaal niks met de prijs.
Als het ongeveer zo gaat als met de Samsung Galaxy S6, in 3 maand ongeveer 30% gedaald, zou het natuurlijk mooi zijn hehe. Android toestellen zijn nooit echt prijsvast, en hopelijk is het met deze niet anders.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• rai_rob
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20-05 07:16

• Marbo
  • Laatst online: 16-05 19:31
Ja, helaas, bij Coolblue ook veranderd van 'deze week' naar 'binnenkort leverbaar. Ver wacht: leverdatum onbekend'.

• Kiwi
quote:
Dit betreft de 128GB modellen die bij de US Google Store besteld zijn. Zal op Nederland dus weinig effect hebben.
quote:
Marbo schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:42:
Ja, helaas, bij Coolblue ook veranderd van 'deze week' naar 'binnenkort leverbaar. Ver wacht: leverdatum onbekend'.
Dat is alleen voor de 64GB, die staat pas sinds gisteren op de site, en heeft altijd op onbekend gestaan.

[Voor 34% gewijzigd door Kiwi op 28-10-2015 13:01]

AllesOverCrypto.nl

• Marbo
  • Laatst online: 16-05 19:31
quote:
Kiwi schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:00:
[...]

Dat is alleen voor de 64GB, die staat pas sinds gisteren op de site, en heeft altijd op onbekend gestaan.
Oh ja, excuus, had niet gezien dat de 64GB erbij gekomen was.

• BannerFigurezZz
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
quote:
StephanVierkant schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:02:
[...]

Gezien mijn ervaringen met de garantie van de Nexus 7, koop ik sowieso geen toestel buiten de EU. Denk dat dat voor veel mensen geldt.
Duidelijk en bedankt. Zeker de garantie maakt het een stuk minder interessant. Immers komen (zeg ik even uit ervaring van omgeving) gebreken met een smartphone relatief vaak voor.

@reacties onder mij
Uiteraard hoop ik dat de prijs gaat schommelen in Nederland, maar ik ben bang dat ze voor Europa een andere strategie hebben gekozen. Mogelijk zelfs dat ze de telefoon bewust onaantrekkelijk geprijst maken om LG dit najaar niet in de weg te zitten. Het kan dus zomaar gebeuren dat de prijs neit gaat dalen.

Laten we natuurlijk hopen van wel. :)
Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True