Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:15

Welkom!

Ik heb nog nooit eerder een grote OP gemaakt, maar wil deze taak wel op me nemen. Tips, aanvullingen, etc. is welkom! Dit topic is bedoeld om het andere topic wat te ontlasten, zodat we daar het apparaat zelf te bespreken:
Bullet NL schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 18:28:
Om dit topic schoon te houden van garantie kwesties stel ik voor dat iemand een Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic aanmaakt. Dan houden we het hier bij de hoofdzaken betreffende de New Nexus 7

Andere topics

Google Nexus 7 (2013):
Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)
Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic
Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)

Algemene topics over garantie, e.d.:
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Garantie door ASUS

Mocht je niet via de winkel je apparaat willen/kunnen laten vervangen/repareren, kun je misschien ook bij ASUS terecht. Als je hem buiten Nederland hebben gekocht en je wilt (opnieuw) een lange rit besparen, kan dat uitkomst bieden.

Je kunt hier een RMA-verzoek indienen: https://eu-rma.asus.com/pick_eu/nl/. Je hebt dan je serienummer nodig, zodat je kunt zien of je inderdaad garantie hebt. Je kunt voor de zekerheid ook eerst even vragen wat het handigste is: http://vip.asus.com/VIP2/Services/TechQuery?lang=nl-nl of bellen met 0591-570290.

Je hoeft de patiënt niet zelf op te sturen, hij wordt kosteloos opgehaald. ASUS geeft voor de complete doorlooptijd een richtlijn van 7-10 werkdagen.

Als je een RMA hebt lopen, kun je de status inzien: http://support.asus.com/repair/repairstatus.aspx.

TS begint :(

Ik heb de LTE-variant gekocht in Duitsland, maar helaas valt mijn scherm regelmatig uit. Het probleem ontstond na minder dan een dag. Ook na een factory reset blijft het probleem bestaan, ook in de recovery mode (waarbij er dus nauwelijks software is geladen), dus het lijkt me een hardwareprobleem. Mijn dilemma:
  • Kan ik het beste terugrijden naar Duitsland om hem om te ruilen, of kan ik hem ergens anders heenbrengen/opsturen? Bij mijn Galaxy Nexus is ooit bij zo'n repair center ter plekke het moederbord vervangen.
  • Ik begreep dat de vorige Nexus 7 ook zo'n probleem had, waarbij mensen de achterkant los haalden en een stekkertje beter vast klikten. Een slechte assemblage lijkt me inderdaad aannemelijk, maar is dat wijsheid, of is het verbreken van de garantie een te groot risico?

[ Voor 44% gewijzigd door StephanVierkant op 19-09-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 01:35
Ik zou met een paar dagen oud apparaat niet zelf gaan kloten gezien je dan in een degelijke winkel normaal gesproken direct een nieuwe mee krijgt, paar maanden oud dan zou ik pas zelf kloten.

Een beetje degelijke winkel geeft je direct een nieuwe mee, dus als naar een filiaal rijden evt na belletje vooraf niet al te ver/duur is zou ik dat doen, anders kan je wss wel contact opnemen met ASUS gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:27

TommieW

Numa numa.

Ik denk dat je gewoon je garantie kan regelen via Asus Nederland. Als ik jou was, zal ik even contact opnemen met Asus Nederland.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
TommieW schreef op zondag 08 september 2013 @ 23:30:
Ik denk dat je gewoon je garantie kan regelen via Asus Nederland. Als ik jou was, zal ik even contact opnemen met Asus Nederland.
Heb vandaag gebeld. Of zij het apparaat ter reparatie/vervanging kunnen aannemen, hangt van het serienummer af; niet alle varianten hebben wereldwijde garantie.

Ben zo dom om mijn doosje te laten liggen op het station, dus eerst maar even langs de afdeling Gevonden Voorwerpen. Edit: doosje (met lader, garantieboekje e.d.) is weer terug, dank voor de anonieme vinder voor het langsbrengen bij het serviceloket.

[ Voor 12% gewijzigd door StephanVierkant op 09-09-2013 15:43 . Reden: Doosje weer terug :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:25
Is de serial niet te vinden bij Settings> About tablet of iets in die trend? Anders zou je de achterkant eraf moeten halen, daar staat het ook wel ergens vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Flapperbol schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:56:
Is de serial niet te vinden bij Settings> About tablet of iets in die trend? Anders zou je de achterkant eraf moeten halen, daar staat het ook wel ergens vermeld
Behalve dat het vrijwel onmogelijk was om zover te komen, stond het serienummer bij mij niet in de instellingen. De medewerker van ASUS zei ook al dat het er niet altijd staat. Heb niet gevraagd of hij meer wist daarover, maar misschien hangt het van je taalinstellingen af of je het ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th30
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 12:59
Ik heb op 5 augustus mijn Nexus 7 Wifi 32GB ontvangen van B&H uit de VS, bewust met wereldwijde garantie gekocht. Op 8 augustus wilde het apparaat niet meer booten. Ik heb gechat met B&H en die boden aan om hem om te ruilen, maar dan zou ik hem naar de VS moeten versturen en weer een nieuwe ontvangen.

Ik wilde eerst zeker weten dat hij kapot was dus heb ik Asus NL gebeld. Die raadden me aan om hem te versturen naar hun servicecenter in Tsjechië, dan zou ik hem binnen 1-2 weken terughebben en dat zou makkelijker zijn dan heen en weer naar de VS verzenden. Dat leek mij toen ook, maar helaas heb ik hem vandaag pas gerepareerd terug ontvangen.

De reden was volgens Asus dat ze nog geen reserveonderdelen hadden omdat het apparaat nog niet in Europa geleverd werd. Kan ik ook wel begrijpen. Samenloop van omstandigheden, maar achteraf gezien had ik hem beter naar de VS op kunnen sturen. Achteraf weet je alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Klinkt inderdaad als een logische reden, maar echt 'wereldwijd' kun je die garantie dus niet noemen.

Communiceren ze wel duidelijk omtrent de beschikbaarheid van onderdelen in landen waar de tablet (nog) niet te koop is? Dit probleem was duidelijk te voorzien lijkt me, dus raar dat Asus NL dat niet gelijk opmerkte.

Hoop dat de onderdelen inmiddels op voorraad zijn, mijn tablet wordt vandaag opgehaald door DHL.

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 17:06

fulgore

goud

Flapperbol schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:56:
Instellingen > Over tablet > Status

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 20:22

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ha, fijn dat dit topic er is! :)

Ik heb last van wisselende rijen (groene) pixels die uitvallen met mijn Wifi variant (32 GB). Ik zal vanavond gelijk mijn serienummer controleren. Ik ben benieuwd of ik garantie heb, aangezien ik de Nexus 7 in Duitsland heb gekocht.

[ Voor 7% gewijzigd door Devster op 16-09-2013 11:27 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Devster schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:26:
Ha, fijn dat dit topic er is! :)

Ik heb last van wisselende rijen (groene) pixels die uitvallen met mijn Wifi variant (32 GB). Ik zal vanavond gelijk mijn serienummer controleren. Ik ben benieuwd of ik garantie heb, aangezien ik de Nexus 7 in Duitsland heb gekocht.
Mijn tablet (LTE-variant) had wel garantie. Gewoon even bellen met Asus (zie OP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ja, ga ik doen. Heb het serienummer nu niet bij de hand, anders had ik al gebeld ;)

Edit: Ik heb mijn Nexus net aangemeld via de RMA site. Ik had gewoon garantie, waarschijnlijk geen probleem voor europese modellen.

[ Voor 44% gewijzigd door Devster op 16-09-2013 14:46 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• StephanVierkant
Volgens de RMA-status zou hij vanochtend al klaar zijn. Na een belletje bleek dat ze nu echter wachten op een moederbord. Hoop dat het sneller gaat dan bij @Th30, maar de medewerker klonk redelijk hoopvol.

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Bij mij is het oppikken blijkbaar problematisch. Bij aanmelden op de site kreeg ik heel snel een mail dat DHL hem thuis zou komen ophalen. Via de mail geprobeerd om het ophaaladres te wijzigen, maar dat lukte helaas niet. Hij ligt nu op mijn werk te wachten totdat hij opgepikt wordt...Vanmiddag is hij opgehaald, dus nu onderweg naar Tsjechië!

[ Voor 10% gewijzigd door Devster op 18-09-2013 16:14 ]

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ondertussen is de Nexus 7 in Brno aangekomen volgens DHL.

@StephanVierkant: Wellicht is het handig om de link naar de RMA status (http://support.asus.com/repair/repairstatus.aspx) toe te voegen aan de OP?

• bouwput
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-06 02:20
Vorige week vrijdag een nexus 7 gekocht en na het weekend kwam het scherm al los.
Aan een tablet van 2 dagen oud ga ik niet zitten, dus maar terug gebracht naar de winkel.
Hun konden hem alleen voor me opsturen naar Asus..
Ben hem nu dus Voor zo'n 2 weken kwijt.

Verder een geweldige tablet met een super mooi scherm, was al erg gehecht!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
bouwput schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:05:
Vorige week vrijdag een nexus 7 gekocht en na het weekend kwam het scherm al los.
Aan een tablet van 2 dagen oud ga ik niet zitten, dus maar terug gebracht naar de winkel.
Hun konden hem alleen voor me opsturen naar Asus..
Ben hem nu dus Voor zo'n 2 weken kwijt.

Verder een geweldige tablet met een super mooi scherm, was al erg gehecht!
Kon je hem niet gewoon retour brengen onder het mom van consumentenrecht?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• StephanVierkant
Devster schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:47:
@StephanVierkant: Wellicht is het handig om de link naar de RMA status (http://support.asus.com/repair/repairstatus.aspx) toe te voegen aan de OP?
Done!
50Miles schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:13:
[...]
Kon je hem niet gewoon retour brengen onder het mom van consumentenrecht?
Klopt. Dat is inderdaad verstandiger. Zie daarover de FAQ van de collega's van het Shopping Forum: Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Weet iemand hoe het zit met het retourervaringen van Wehkamp? Viel mij op dat ze via Acceptgiro laten betalen namelijk. Vind het wel fijn om nog niet te hebben betaald als je de Nexus terug stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
50Miles schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:37:
Weet iemand hoe het zit met het retourervaringen van Wehkamp? Viel mij op dat ze via Acceptgiro laten betalen namelijk. Vind het wel fijn om nog niet te hebben betaald als je de Nexus terug stuurt.
Ik weet niet of het betalen via accept giro iets verandert aan je betaalverplichtingen achteraf als blijkt dat een apparaat niet functioneert. Dergelijke bedrijven zetten er gewoon een incasso bureau op en ben je nog duurder uit, ondanks je begrijpelijke principes op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
50Miles schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:37:
Volgens mij kun je de koop gewoon ontbinden op grond van de Wet Koop op Afstand óf het apparaat terugsturen i.v.m. non-conformiteit (oftewel ter reparatie/vervanging aanbieden). Ik zou gewoon even bellen met Wehkamp en dit bespreken. Ze zullen vast niet erg moeilijk doen bij zoiets.

Ik ben overigens geen jurist en volgens mij weten de mensen van het Shopping Forum hier meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
StephanVierkant schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:17:
[...]

Volgens mij kun je de koop gewoon ontbinden op grond van de Wet Koop op Afstand óf het apparaat terugsturen i.v.m. non-conformiteit (oftewel ter reparatie/vervanging aanbieden). Ik zou gewoon even bellen met Wehkamp en dit bespreken. Ze zullen vast niet erg moeilijk doen bij zoiets.

Ik ben overigens geen jurist en volgens mij weten de mensen van het Shopping Forum hier meer van.
Heb zojuist ook op de website van BCC gekeken. Daar mag je zonder opgaaf van reden retour sturen. Geen uitzondering voor Tablets vermeld. Denk dat ik morgen naar de BCC ga. Eventueel CC betalen zodat ook via de CC-maatschappij er nog een verzekering op rust. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Dit geldt dan toch alleen als de doos ongeopend is lijkt mij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Sheik schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:25:
Dit geldt dan toch alleen als de doos ongeopend is lijkt mij??
Op de website's wordt bij verzegeling alleen van software/games en telefoons gesproken. Geen laptops en tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Je moet echt even het Shopping Forum lezen. Bij een defect toestel wil je niet ruilen, maar retour zenden. Dat is echt iets anders.

Mocht je niet tevreden zijn omdat je toch een andere tablet wilt, dan hoort dat bovendien niet in dit (Garantie)topic thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
StephanVierkant schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:36:
Je moet echt even het Shopping Forum lezen. Bij een defect toestel wil je niet ruilen, maar retour zenden. Dat is echt iets anders.

Mocht je niet tevreden zijn omdat je toch een andere tablet wilt, dan hoort dat bovendien niet in dit (Garantie)topic thuis.
Begrijp ik, maar het gaat mij erom dat als er iets met deze tablet is (gezien de vele kinderziekte's die er bekend zijn), dat ik hem retour stuur en eventueel bij een andere winkel een andere bestel (of bij dezelfde toko).

Ik ben er inmiddels wel uit dat ik de Nexus 7 wil.

[ Voor 4% gewijzigd door 50Miles op 20-09-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Ik begrijp je niet helemaal goed. Waarom denk je de verzekering nodig te hebben? Als je iets koopt dat niet werkt, heb je garantie. Als je iets koopt waar je spijt van hebt, dan heb je de Wet Koop op Afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
StephanVierkant schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:28:
Ik begrijp je niet helemaal goed. Waarom denk je de verzekering nodig te hebben? Als je iets koopt dat niet werkt, heb je garantie. Als je iets koopt waar je spijt van hebt, dan heb je de Wet Koop op Afstand.
Oke, even uitleg ;).

- Verzekering is gewoon bijkomstigheid. Stel dat ie pleurt als je naar de auto loopt 8)7 .
- Als het product niet werkt heb je garantie, maar daar zit ik niet op te wachten bij een nieuw product. Vandaar retourrecht aanspreken.
- Spijt, niet aan de orde. Wacht al maanden op de nieuwe Nexus. Anders had ik de eerste generatie wel gekocht.

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:22
Afgelopen dinsdagavond de Nexus 7 gekocht bij Saturn.
Plastic erom laten zitten, we zouden vandaag voor een case/cover gaan kijken.
Kregen we vanmorgen ineens spontane reboots. Safe reboot bleef met systeemmelding komen.
Ik had er geen vertrouwen meer in en vanmiddag het ding teruggebracht naar Saturn en geld terug gekregen.
Ik weet niet of het een hardware of softwareprobleem was, maar het totaalpakket moet gewoon werken.
Schijnbaar is goedkoop toch duurkoop?
p.s.
M'n vrouw krijgt de volgende iPad (mini).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Hmm, mijn Nexus is donderdagochtend aangekomen, maar de status is nog steeds:

"RMA service number has been successfully applied for, and we are waiting to receive the customers product."

Ligt hij onderop de stapel?

* Devster is ongeduldig! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Kan inderdaad even duren. Duurde bij mij ook een volle werkdag.

Ik heb weer even gebeld vandaag. Hij zou de 18e klaar zijn, maar daar staat hij nog steeds op. Vorige week hoorde ik dat het moederbord niet op voorraad was, maar nu zegt men 'Wait for internal advice'. Kan dus nog even duren.

Jammer dat die '5 tot 7 werkdagen' bij lange na niet gehaald wordt, maar dat je er zelf achteraan moet bellen. De RMA status online checken heeft dus geen zin.

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Net maar even gebeld. Hij staat nog niet in het systeem. Mijn indruk is dat het niet echt lekker loopt daar, "...op een of andere manier wordt onze database niet bijgewerkt. Voor hetzelfde geld is hij al klaar".

Ik wacht dus nog maar even af.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 08:37
Th30 schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:26:
Ik heb op 5 augustus mijn Nexus 7 Wifi 32GB ontvangen van B&H uit de VS, bewust met wereldwijde garantie gekocht. [...]

Ik wilde eerst zeker weten dat hij kapot was dus heb ik Asus NL gebeld. Die raadden me aan om hem te versturen naar hun servicecenter in Tsjechië, dan zou ik hem binnen 1-2 weken terughebben en dat zou makkelijker zijn dan heen en weer naar de VS verzenden. [...]
Hoe bedoel je, "bewust met wereldwijde garantie gekocht", is dat een optie bij B&H? Zo ja, is dat een service van B&H waar je voor betaalt, of is dat een service van Asus?

Jouw Nexus 7 uit de VS werd dus zonder problemen voor RMA geaccepteerd door Asus in Europa? Kwam die "wereldwijde" garantie daar nog bij ter sprake?

(Ik overweeg een Nexus 7 te kopen in de VS, maar als garantie een probleem is, is dat wel een beetje een dealbreaker...)

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Bellen heeft geholpen, de status is nu aangepast naar: Product has been received.

Update 26-9: Product repair in progress

[ Voor 22% gewijzigd door Devster op 26-09-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Ik heb maar weer gebeld. Ze geven nu aan dat het moederbord de 25e is besteld. Die mededeling kreeg ik echter vorige week ook al, maar werd later ontkend toen 'wait for internal advice' verscheen.

Het advies om vooral eerst naar de winkel te gaan lijkt dus inderdaad terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150104

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 150104 op 13-02-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Vandaag weer een reactie gehad op een statusaanvraag. De onderdelen (in casu het moederbord) zijn niet leverbaar in de EU en worden nu ingevlogen vanuit Taiwan:
Zoals mijn collega al heeft aangegeven is het onderdeel nog in bestelling.
Het is niet op voorraad in Europa en komt nu rechtstreeks uit Taiwan.
We kunnen helaas nog geen datum aangegven wanneer het onderdeel aankomt in het repaircenter.
We doen ons uiterste best om dit zo spoedig mogelijk af te handelen.

Richtlijn voor de duur van een reparatie is 7 tot 10 werkdagen.
Dit is natuurlijk wel onder voorbehoud of de te vervangen onderdelen op voorraad zijn.

In dit geval kunnen we dus niet voldoen aan deze doorlooptijd.

Als u verder nog vragen heeft, dan horen wij dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:29
Anoniem: 150104 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:42:
Op 11 september mijn Nexus retour gestuurd naar bol.com omdat het scherm last had van de flickering bug. Toentertijd stond er 3-4 weken levertijd maar de medewerker melde mij dat wanneer hij eerder binnen zou zijn hij verstuurd zou worden.

Tot mijn verbazing zag ik eergisteren dat hij weer op voorraad, meteen contact opgenomen. Ze weigeren om hem eerder te versturen dan 12 november. Met diverse medewerkers contact gehad welke (volgens mij) niet direct in contact staat met de levering van bol.com zelf. Naderhand nogmaals gebeld door een medewerker welke tevens aangaf dat hij het een vreemde situatie vond. Artikel is dus (momenteel) op voorraad maar ze weigeren hem eerder te leveren. Onbegrijpelijk dit.
Ik heb mijn Nexus 7 op 23 september retour gestuurd omdat het touchscreen niet goed werkte. Op 1 oktober kreeg ik een mailtje dat ze m'n retour hadden ontvangen en dat ze mij informeren wanneer ze een nieuwe opsturen. Ik zag ook dat ze weer in voorraad waren sinds enkele dagen, ben benieuwd wanneer ze bij mij van plan zijn een nieuwe op te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 150104 op 13-02-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

StephanVierkant schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:13:
Vandaag weer een reactie gehad op een statusaanvraag. De onderdelen (in casu het moederbord) zijn niet leverbaar in de EU en worden nu ingevlogen vanuit Taiwan:

[...]
Bij mij hetzelfde verhaal, er wordt gewacht op een nieuw scherm en een nieuwe GPS-module. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Heb vandaag een mailtje gekregen dat ze in week 42/43 het moederbord verwachten. Ze gaven ook aan dat als de reparatie langer duurt dan 30 dagen, ze met een alternatief voorstel komen. In het meest positieve scenario (de eerste dag van week 42 komt het onderdeel binnen en het toestel wordt dezelfde dag nog verstuurd), duurt mijn reparatie al meer dan 30 dagen.

Ik snap echt niet hoe een bedrijf als Asus zo'n reparatietraject zo slecht kan uitvoeren. Als RMA-status staat er nog steeds 2013/09/18 09:30:40 als 'Estimated Complete Date'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Met wie mail jij? Ik heb tot nu toe alleen telefonisch contact gehad. Ik ben benieuwd wanneer ze de onderdelen voor mijn Nexus7 hebben.

Bij mij is de "Estimated Complete Date" overigens 2013/09/30 15:04:05. De manier waarop dit gaat is inderdaad frustrerend en onbevredigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Devster schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:55:
Met wie mail jij? Ik heb tot nu toe alleen telefonisch contact gehad. Ik ben benieuwd wanneer ze de onderdelen voor mijn Nexus7 hebben.

Bij mij is de "Estimated Complete Date" overigens 2013/09/30 15:04:05. De manier waarop dit gaat is inderdaad frustrerend en onbevredigend.
http://vip.asus.com/VIP2/Services/Complain?lang=nl-nl

[ Voor 5% gewijzigd door StephanVierkant op 09-10-2013 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Dank je, ik heb ook maar eens een klacht ingediend. Met name het feit dat je zelf steeds achter de status aan moet bellen vind ik slecht. De informatievoorziening vanuit Asus is ronduit bedroevend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Laatst online: 19:29
Anoniem: 150104 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:50:
[...]

Ze pakken de levertijd welke gehanteerd wordt zodra hij weer in ontvangst wordt genomen. Indien hij in de tussentijd weer leverbaar is maakt dat verder niets uit voor de levering. In mijn geval was dat 4 weken. Ik heb van alles geprobeerd om hem eerder geleverd te krijgen, tot het inschakelen van de thuiswinkel waarborg toe, maar niets mocht baten. Hij wordt bij mij op 12 oktober geleverd en als ik mijn verhaal op jou moet toepassen mag jij hem tussen 23 oktober en 1 november verwachten.
Heb maar even contact opgenomen met de klantenservice, die geven aan dat zij verwachten dat mijn "bestelling" op 19 oktober bezorgd wordt. En mocht dat niet zo zijn dan moet ik maar weer contact opnemen, beetje vaag maar goed. Want als ik er nu 1 bestel bij bol heb ik deze morgen binnen (er is dus gewoon voorraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Het is zeer spijtig om te horen dat uw Nexus na een korte periode al defect was.

Een indicatie van de datum wanneer u het systeem terug kan verwachten kan ik u op dit moment niet geven.

De Nexus is op dit moment gecontroleerd en het scherm zal worden vervangen.
Dit onderdeel is momenteel niet op voorraad en zal moeten worden besteld.
Ik heb maar gevraagd of ze tenminste een indicatie kunnen geven over de levertijd van het scherm.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 150104 op 13-02-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Update naar aanleiding van mijn vraag over de levertijd van de onderdelen: Er kan niet aangegeven worden wanneer deze binnen zijn. Als eind deze week de onderdelen nog niet binnen zijn, wordt er gekeken naar een andere oplossing, wellicht een omruiling of creditatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Devster schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:50:
Update naar aanleiding van mijn vraag over de levertijd van de onderdelen: Er kan niet aangegeven worden wanneer deze binnen zijn. Als eind deze week de onderdelen nog niet binnen zijn, wordt er gekeken naar een andere oplossing, wellicht een omruiling of creditatie.
Zouden de onderdelen tegelijk binnenkomen? Bij mij werd week 42/43 gegeven als ETA, maar ik heb nog niets gehoord. Als de reparatie pas begint in week 44 zou dat erg teleurstellend zijn.

Ik heb de LTE-variant, dus ik vrees dat omruilen een lange tijd zal duren omdat deze niet in NL wordt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Na stevig aandringen hebben ze bij Asus ook nagerekend dat de 30 dagen na reparatie niet gehaald gaat worden:
Inmiddels hebben wij gemerkt dat de verwachtte aankomstdatum van het onderdeel te ver vooruit ligt.
Wij zullen overgaan tot andere stappen.

Inmiddels is de bestelling van het onderdeel geannuleerd en bereiden wij een alternatief voorstel voor.
Dit voorstel zult u in de loop van volgende week ontvangen.

Onze excuses voor het ongemak.
Update maandag, ze gaan hem inderdaad crediteren:
Helaas moeten wij u mededelen dat uw notebook niet binnen de gestelde tijd gerepareerd kan worden.

Aangezien wij momenteel geen alternatieve notebook kunnen aanbieden krijgt u van ons de keuze om te kiezen voor een creditatie.

Het bedrag wat u terug kan krijgen ligt aan de leeftijd van uw notebook.

Leeftijd tegenover creditatiepercentage:

0-6 maand oud 100%
6-12 maand oud 80%
12-24 maand oud 60%
24-36 maand oud 40 % (alleen bij apparaten met 3 jaar garantie mogelijk)

**Een kopie van de factuur is vereist indien u voor creditatie kiest**

Mocht u akkoord gaan met deze optie dan krijgt u verdere instructies via email. U dient tevens rekening te houden met de verwerkingstijd van minimaal 4 weken.

Let op, uw reparatie is stop gezet en we wachten op uw antwoord.

Overigens willen wij u er op attenderen dat als u met de bovenstaande optie akkoord gaat, u uw orginele product niet meer terugkrijgt. De gegevens die op dit product staan moet u helaas als verloren beschouwen.

[ Voor 53% gewijzigd door StephanVierkant op 21-10-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ah, ik heb net de vraag gesteld wat nu de opties gaan worden. Creditering vind ik prima, dan haal ik vanmiddag nog een nieuwe Nexus 7.

Ik vind dat Asus enorm reactief is, je moet overal zelf achteraan zitten en zaken continu navragen :-(

[ Voor 28% gewijzigd door Devster op 22-10-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Devster schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:57:
Ik vind dat Asus enorm reactief is, je moet overal zelf achteraan zitten en zaken continu navragen :-(
Klopt. Toen ze aangaven met een alternatief voorstel te komen, heb ik gelijk gemaild dat ik wilde crediteren (factuur en rekeningnummer meegezonden). Vervolgens krijg ik de vraag of ik wil crediteren (had ik al aangegeven) én daarna een separaat mailtje met het verzoek de factuur mee te sturen (had ik ook al gedaan).

Het proces bij Asus is duidelijk niet op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Sterker nog, ik moest de factuur ook nog eens meesturen in de doos van de Nexus 7.

Update: Het is een wonder! Hij is gerepareerd en aangemeld bij DHL 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Devster op 22-10-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:51
Ik neem aan dat ik in dit topic ook wel een vraag mbt garantie kan plaatsen voor een 'oude' nexus 7? (32GB met 3G).

Ik heb namelijk nog de oude nexus 7 met 32gb en 3G. Deze heb ik enkele maanden terug gekregen. Het apparaat deed het perfect, alleen is de accu ruim een week lang niet opgeladen geweest. Het ding heb ik sinds gisteravond aan de lader liggen, maar ik krijg er geen leven meer in. Alle tips en trucs die op Google staan werken ook niet, dus wil ik het ding laten opsturen voor reparatie.

Probleem is dat ik het ding enkele maanden terug (augustus) gekregen heb en er verder niks bij zat (geen bon met datum van aanschaf, enkel de doos met de tablet en voedingsadapter). Als ik de formulieren op de websites van Asus wil invullen wordt ik daar wel om een datum van aanschaf gevraagd. Ik heb al contact gehad met degene van wie ik de tablet heb gekregen, maar die heeft de bon ook niet meer.

Ik zal morgen eerst wel bellen met ASUS, want via de website kom ik niet verder zo. Asus geeft wel op de website aan dat als er geen bon bij zit er aan de hand van het serienummer bepaald wordt wanneer de garantieperiode is gestart. Ik gok dat die tablet nog niet een jaartje oud is, dus dan kan ik er toch vanuit gaan dat Asus wel even naar die tablet wil kijken?

Wat een drama als er geen bon meer is. Opzich ook wel begrijpelijk, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Gezien de ervaring van Devster en van mij, is iets terugsturen naar Asus een tijdrovende bezigheid, maar in dit geval heb je denk ik geen alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:51
Inmiddels heb ik telefonisch contact gehad met Asus. Het is mijn eerste ervaring met de helpdesk van Asus maar ik werd wel vriendelijk te woord gestaan en ze deden niet moeilijk. En ze konden met vertellen tot wanneer de garantie is (januari 2015, 24 maanden garantie), dus ik kan dat ding zo heensturen, als ik op de website maar aangeef dat er geen bon bij zit.

Ik kan best even zonder tablet leven, maar ik hoop dat het ding wel gemaakt kan worden (of een nieuwe?). Want de oude zijn haast niet meer leverbaar, en dan heb ik ook nog eentje met 32Gb en 3G..

Fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Aan de telefoon en in de mail zijn ze zeker vriendelijk en behulpzaam, maar het is meer het achterliggende proces wat beter kan.

Als de onderdelen op voorraad zijn, halen ze de gestelde termijn wel. StephanVierkant en ik hebben pech gehad, omdat de onderdelen nog niet op voorraad waren in het repair center. Een van de nadelen van early adopter... ;)

Mijne is netjes terug gekomen en prima gerepareerd. Op volle backlightsterkte heeft het nieuwe scherm wat bleeding, maar aangezien ik dan toch een zonnebril op moet heb ik daar in de praktijk geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Klopt, aan de vriendelijkheid van de medewerkers ligt het zeker niet. Asus heeft alleen de processen niet op orde, waardoor je steeds actief achter je status aanmoet. Zo gaven ze bij mij na behoorlijk aandringen aan na 30 dagen met een alternatief te komen, maar verzuimden zelf even na te rekenen dat die deadline inmiddels al onmogelijk haalbaar was geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 11:59
MadButcher schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:38:
Afgelopen dinsdagavond de Nexus 7 gekocht bij Saturn.
Plastic erom laten zitten, we zouden vandaag voor een case/cover gaan kijken.
Kregen we vanmorgen ineens spontane reboots. Safe reboot bleef met systeemmelding komen.
Ik had er geen vertrouwen meer in en vanmiddag het ding teruggebracht naar Saturn en geld terug gekregen.
Ik weet niet of het een hardware of softwareprobleem was, maar het totaalpakket moet gewoon werken.
Schijnbaar is goedkoop toch duurkoop?
p.s.
M'n vrouw krijgt de volgende iPad (mini).
Mijn nexus 7 vertoond ook kuren, het scherm flikkert af en toe en touchscreen reageer niet altijd goed, soms ook vastlopers. Jammer genoeg zit hij bij mij niet meer in het plastic, nu maar hopen dat ik geld terug kan krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Gisteren een e-mail gekregen dat mijn formulier voor de creditatie binnen is. Vandaag een vragenlijst gekregen voor de klanttevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
I'm f***ed,
Gekocht in de Best Buy....
Terug naar de VS ga ik wel, maar ik denk niet dat het lukt om daar gelijk een nieuwe mee te krijgen...
In dit geval heeft u een lokale garantie van 12 maanden.
Dit wil zeggen dat u dus alleen garantie heeft in het land van aankoop.

Mocht u het ter repartie aanbieden in Nederland dan zult u een prijs opgave ontvangen voorafgaand aan de reparatie.

wij rekenen dan tot 75 euro behandelingskosten + eventueel te vervangen onderdelen.

Als er kosten aan de reparatie verbonden zijn krijgt u voorafgaand aan de reparatie een exacte prijsopgave.
Zodra u deze heeft ontvang heeft u 3 keuzes.

-Akkoord geven, u betaald de prijsopgaven en wij gaan verder met de reparatie.
-Afkeuren en terug laten zenden, Het systeem word naar u terug gestuurd en u betaald alleen de behandelingskosten tot 75 euro.
-Afkeuren en niet terug laten zenden, wij verwerken het product milieu vriendelijk het product en u betaald verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Vandaag de nexus 7 binnen gekregen van BCC online. Heb helaas een felle dode pixel (zoals gewoonlijk bij mij als iets een scherm heeft |:( ).
Heeft iemand ervaring met afhandeling bij BCC? Zou liefst naar een vestiging gaan en daar gelijk de nieuwe testen tot ik één heb zonder dode pixel(s).

Edit: Heb gister de tablet geruilt bij de BCC, maar de nieuwe heeft wat lijkt op stof achter het scherm -.-

[ Voor 16% gewijzigd door Meessen op 04-12-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 16:49
Bij mij is gisteren ineens een 'stuck' pixel verschenen... Nauwelijks zichtbaar, maar nu ik weet dat hij er zit is hij storend. Als ik het hele scherm blauw maak blijft die ene pixel groen (niet zwart).

Heb al 'pixel fixer' apps geprobeerd, maar helaas hielpen die niet. Dat heeft me vroeger bij een laptop wel een keer geholpen.

...Nu heb ik al jaren geen schermpjes meer gehad waarbij een pixel kapot ging, dus hoe zit dat tegenwoordig? Valt dit onder garantie of moeten er meer kapot gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:11

Bolletje

Moderator Harde Waren
Zojuist mijn Nexus 7 2013 weer opgehaald van de Mediamarkt. Ik had hem ter reparatie aangeboden, omdat ik 1) een dode subpixel had, 2) rare blauwe vlekken in het scherm had en 3) multitouch niet goed werkte.

Reparatie wordt uitgevoerd door Comserve. Ze hebben er een nieuw scherm ingezet. Volgens mij is het nu verholpen.

Edit; dat touchscreen werkt alsnog slecht :/

[ Voor 7% gewijzigd door Bolletje op 10-12-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liev
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-06 23:52
Heb last van random reboot. Tot 2 x toe mijn tablet via DHL op laten halen en in tsjechie laten repareren. Volgens mij laten ze hem gewoon 3 dagen op de plank liggen en sturen ze hem daarna gewoon terug. Want ik heb nog steeds dezelfde problemen.

Na hoeveel keer repareren heb je recht op vervanging door Asus?
Heb mijn tab in de VS besteld, dus terug brengen gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Daar zijn geen standaard regels voor. Het lastige is dat (in NL althans, weet de specifieke regels in VS niet) de wetgever er vanuit gaat dat je met de winkelier van doen hebt, en rechten op reparatie van de fabrikant heb je dus eigenlijk niet echt.

Ik vrees dat je er op moet hopen dat ze na de zoveelste teruggave er ook geen zin meer hebben en je een nieuwe geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liev
Geachte Klant,

Onze technicus heeft uw aanvraag geweigerd omdat, wij geen alternatieve
oplossing kunnen bieden. Wij kunnen pas overgaan tot een alternatieve
oplossing als het toestel meermaals hardware matig is gerepareerd.

Dit betekend dat wij momenteel alleen een reparatie kunnen aanbieden.

Graag willen wij u verzoeken om het toestel opnieuw aan te melden wanneer
reparatie gewenst is.

Met vriendelijke groet,

ASUS Holland B.v.

Ik verzocht nog duidelijk om contact op te nemen over het probleem, omdat hij al 2 keer is gerepareerd... nee hoor ... gewoon een standaard mail de deur uit.

Wat een eikels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Liev schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:58:
Geachte Klant,

Onze technicus heeft uw aanvraag geweigerd omdat, wij geen alternatieve
oplossing kunnen bieden. Wij kunnen pas overgaan tot een alternatieve
oplossing als het toestel meermaals hardware matig is gerepareerd.

Dit betekend dat wij momenteel alleen een reparatie kunnen aanbieden.

Graag willen wij u verzoeken om het toestel opnieuw aan te melden wanneer
reparatie gewenst is.

Met vriendelijke groet,

ASUS Holland B.v.

Ik verzocht nog duidelijk om contact op te nemen over het probleem, omdat hij al 2 keer is gerepareerd... nee hoor ... gewoon een standaard mail de deur uit.

Wat een eikels.
En nog vol taalfouten ook. Gewoon mailtje terugsturen: de hardware is inderdaad meermaals matig gerepareerd.

Nabrander
Nu ik er langer over nadenk: is het niet gek dat ze zichzelf meerdere kansen geven om een reparatie uit te voeren? In hun ogen is het blijkbaar normaal dat ze iets niet goed repareren en pas als ze meerdere keren hun eigen reparatieproces verneuken, denken ze na over een alternatief.

[ Voor 15% gewijzigd door StephanVierkant op 13-12-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liev
Ze hebben natuurlijk het recht om meerdere malen te repareren. Ik verzocht alleen om even contact met mij op te nemen om het probleem te bespreken. Want ik had al eerder zo'n afwijzing gehad. Maar ik zal de servicedesk wel bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Weet iemand een duidelijke bron of het unlocke van de bootloader de garantie niet verpest? Ik kom alleen maar tegenspraak tegen overal; de één zegt ja de ander zegt nee.
Moet het doen om het touchescreen proberen te fixen.

[ Voor 17% gewijzigd door Meessen op 27-12-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx79
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb afgelopen vrijdag (3 januari) de asus nexus 2013 binnen gekregen via de NorroD webshop. Sinds gisteravond zie ik (4 januari) dat er 3 dode pixels op het scherm zitten. 1 in het midden en 2 meer aan de buitenkant. Kan ik hem het best retourneren en om een nieuwe vragen bij de NorroD webshop? Het lijkt mij dat het een fabricatiefout is, want ik heb er niet geks mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleXbox
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 22:30
M'n Nexus startte niet meer op. Zie dit bericht.

Dus op de 24e aangemeld op de Asus website.
25e een mail met het pickup label en een nummer van DHL wat ik moest bellen
27e gebeld en DHL kon het die middag al ophalen
Zojuist m'n tablet weer ontvangen en hij doet het weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16
Heb zelf een probleem met ASUS en een nieuwe Nexus 31-12-2013 aangekocht bij Best Buy in de States.
Het was een kado van de vrouw, ik was zelf niet in te USA.
Het ding werkt niet naar behoren (floept steeds terug naar het lockscreen) en wilde deze dus aanmelden bij ASUS NL.

Je kunt het al wel bedenken, "ja meneer, dit serienummer heeft geen wereldwijde garantie."
Wat? wereldwijde garantie, dat was nieuw voor mij en vindt het na afloop van een onvruchtbaar gesprek nog steeds een wassen neus.

Ik kan dus fluiten naar garantie in Europa en dat ding moet terug naar Best Buy.
Ben redelijk woest over dit soort praktijken, heeft het nog zin om een klachtenbrief naar ASUS te sturen?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Bad Brains schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:32:
Heb zelf een probleem met ASUS en een nieuwe Nexus 31-12-2013 aangekocht bij Best Buy in de States.
Het was een kado van de vrouw, ik was zelf niet in te USA.
Het ding werkt niet naar behoren (floept steeds terug naar het lockscreen) en wilde deze dus aanmelden bij ASUS NL.

Je kunt het al wel bedenken, "ja meneer, dit serienummer heeft geen wereldwijde garantie."
Wat? wereldwijde garantie, dat was nieuw voor mij en vindt het na afloop van een onvruchtbaar gesprek nog steeds een wassen neus.

Ik kan dus fluiten naar garantie in Europa en dat ding moet terug naar Best Buy.
Ben redelijk woest over dit soort praktijken, heeft het nog zin om een klachtenbrief naar ASUS te sturen?
Same problem hier! Mijn iPad uit de states kon hier wel gewoon omgeruild worden. Mocht je boze brief helpen ga ik dat ook proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
fotografie999 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:38:
[...]

Same problem hier! Mijn iPad uit de states kon hier wel gewoon omgeruild worden. Mocht je boze brief helpen ga ik dat ook proberen!
Een vriend van mij gaat naar New York en zal daar naar een Best Buy gaan, maar die brief die ga ik wel schrijven, al is het maar om mijn gal te spuwen.
Zeer slechte zaak van ASUS.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Wil het boekje wel kopiëren, heb het hier voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:10
daar gaat het niet om, dat staat ook in dat andere topic:
StarC in "Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic"

mijn punt is dat asus dus wel claimed garantie te bieden, maar mogelijk met aangepaste voorwaarden. volgens de site moet je dus contact opnemen met +31-591570290 voor een internationale garantie claim.

mocht je datzelfde nummer al gebeld hebben, kan je nog een keer verwijzen naar de tekst op:
http://www.asus.com/Table..._7_2013/#support_Warranty
We not only offer you a complete nationwide service, but have also established numerous service sites around the world. So, when you are looking for service, you can always refer to the Service Center to receive our immediate support.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Lang verhaal kort;

Was bij de MM BTW dagen, en heb daar een 32 GB Nexus 7 gekocht.
Kwam in contact met een medewerker (naam weggelaten) en deze heeft mijn N7 aangemeld bij de RMA.

Ding komt vandaag terug, met dezelfde problemen.
Word er niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:31

jmk

Ik heb "het" touchscreen probleem. Heel naar om "het" te hebben.

Komt er op neer dat ik soms 1 week geen reboot hoef te doen, maar soms 3x per dat moet rebooten, omdat anders mijn touchscreen totaal niet doen wat ik wil. Rebooten probeer ik softwarematig. Ik moet dan 5 keer vaker op de knop reboot drukken voor een juiste registratie. Daarnaast zijn er veel tussenschermen voordat hij gaat rebooten. Het rebooten zelf duurt ook 1 minuut.

Ik vindt dat ik meer dan genoeg heb gedaan om het softwarematig op te lossen(firmwarematig, zie bovenstaande link). Het werkt gewoon niet. Het probleem lijkt erger te worden. Van het weekend weg geweest van huis en heel intensief de tablet gebruikt. 4 keer moeten rebooten.

Ook als ik niet hoef te rebooten om mijn tablet te gebruiken is de registratie slecht. Ik ben iemand die vaak gebruikersfoutjes maakt, maar ik lijk op dit apparaat wel heel vaak dingen fout te doen. Op de 2012 versie had ik dit nooit. Mijn vertrouwen is weg. Haat-liefde verhouding.

Volgens bovenstaande link ligt het probleem doordat er veel permutaties zijn tussen deze elementen:
1. De combinatie van de fabrikanten van onderdelen. Kennelijk heb je de kans dat de "laagjes" van je display middels een exotische samenstelling van fabrikanten is samengesteld.
2. De eerste trap kalibratie in de fabriek.
3. De tweede trap kalibratie door firmware in te bakken.(aan te passen door bovenstaande link)

Ik sta op een punt een RMA aanvraag te doen. Gekocht in Duitsland, dus ik kies voor "Asus Direct".
Dat mag van Asus. Gecheckt op de link in de TS.

Er is een complicatie: Ik heb mijn tablet alleen gelaten bij een onstuimig neefje en er zit een barst in het glas. Na een reboot werkt mijn tablet perfect, maar misschien gaat Asus het op mij schuiven.

Kans: Als ze toch mijn digitalizer gaan vervangen(hopelijk mijn display niet, dat is perfect, en zo mooi), mogen ze ook nieuw glas plaatsen. Daar wil ik wel een beetje voor betalen. (€ 30,00).

Hoe pak ik dit aan?

Ik was van plan om de inhoud van deze post min of meer te kopiëren en te plakken ik het invul-scherm, maar of dat handig is?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heeft het onstuimig neefje geen ouders ?
Dan kan je de WA verzekering inschakelen, en de kosten via de verzekering laten vergoeden.

Verder gebruik je heel veel moeilijke woorden om over te komen, alsof je er verstand van hebt, vaak zijn korte berichten naar een service meer doeltreffend, dan wikipedia-like verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik ga geen WA procedure starten. Geen optie.

En dat wikipedia verhaal heb ik niet van mezelf he? Ik blijf wel aanklooien met deze tablet totdat ik hem ziek ben.

In ieder geval bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Het gaat er niet over dat het van jezelf komt of niet, maar als ik op mijn afdeling zo'n verhaal binnenkrijg is het gevoel al heel anders, dan dat iemand in simpele uitingen het verhaal brengt.

Die WA verzekering is daarvoor, maar als je liever met jouw 30€ naar Asus stapt, be my guest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Denk je dat Asus zal repareren als ze die barst zien?

Ik bedoel ik begrijp dat ik bij Asus niet met een lang verhaal aan moet komen, maar hoe kan ik het beste vertellen wat ik wil?

[ Voor 55% gewijzigd door jmk op 28-03-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Gaan ze niet repareren onder garantie en al helemaal niet voor 30€. Scherm gaat niet zomaar kapot en dat is in jou geval dus ook niet gebeurd.

Snap niet wat het probleem is van de WA verzekering die is daar tenslotte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Probleem met WA is dat het al vrij lang geleden is, niet te bewijzen is, neefje was toen 2 in oktober, en ik wil mn zus hier niet mee lastig vallen.

ik heb zelf ooit iets kapot gemaakt van mn zus toen ik klein was en hoefte dat ook niet te vergoeden.

edit: Asus net gebeld. Waarschijnlijk wordt het inusief behandelingskosten € 225,00. daar heb je bijna een nieuwe tablet voor. Dat is het niet waard. ik laat t wel zo.

[ Voor 25% gewijzigd door jmk op 28-03-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Argh, van de een op de andere dag wil m'n nexus 7 niet meer opstarten en er valt geen land mee te bezeilen. Het enige wat ik te zien krijg is het witte google logo op een zwart scherm. Gestart in fastboot modus, in recovery modus en daarna volume up + power button maar niets werkt. Bij alles krijg ik de volgende foutmeldingen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
E:Can't mount /cache/recovery/log
E:Can't open /cache/recovery/log
E:failed to mount /cache (Invalid argument)
E:Can't mount /cache/recovery/last_log
E:Can't open /cache/recovery/last_log
E:Can't mount /cache/recovery/last_install
E:Can't open /cache/recovery/last_install
E:Failed closing /dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/misc (I/O error)

en flashen o.d. lukt ook niet omdat ie met geen mogelijkheid valt te unlocken in deze staat. Dat wordt denk ik een RMA'tje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:36
Heb zoiets ook gehad, kreeg een nieuw moederbordje. RMA aanvragen gaat vlot net als afhandeling.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Loekie schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:38:
Heb zoiets ook gehad, kreeg een nieuw moederbordje. RMA aanvragen gaat vlot net als afhandeling.
Dat klinkt hoopvol! Ik zal m'n ervaring delen. Heb m'n Nexus wel bij Cyberport.de in Duitsland besteld, ben benieuwd of dat nog een probleem zou zijn. Als ik de ervaringen hier zie zou ik denken van niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Heb last van de touchscreen bug, waarbij allerlei ghost touches optreden. Heb hem vandaag naar de Saturn teruggebracht. Inmiddels is dit al het derde exemplaar dat ik in handen heb. Gaat lekker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauritsDe
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-03 13:35
Hallo,

Heeft er iemand anders ook last van wifi problemen sinds update naar 4.4.2?
Want bij mij valt het wifi namelijk na een lange periode standby tijd uit (optie om energie te besparen), maar daarna gaat hij ook niet meer aan! Ik moet hem dan herstarten voor het wifi het weer doet.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar er gebeurd steeds hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Heb mijn Nexus 7 inmiddels zo'n 1,5 maand weer terug na reparatie en het probleem is opnieuw ontstaan. Ik begin het vertrouwen in de Nexus 7 nu echt te verliezen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34
Net ook RMA aangevraagd.
Gisteren apparaat gereboot. Maar hij ging niet aan.
Ook na een nacht aan de originele lader en het ingedrukt houden van power+volume down geen teken van leven.

Benieuwd hoe het gaat.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Vandaag tablet weer opgehaald, maar probleem is er al weer. Probleem is erg eenvoudig te reproduceren (Nexus 7 test app), maar blijkbaar testen ze het niet of nauwelijks na reparatie bij Comserve. Prutsers.

Na mijn vakantie de tablet maar weer terugbrengen. Inmiddels de 5e!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Laatst online: 04-06 22:36
Nedra schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:15:
Argh, van de een op de andere dag wil m'n nexus 7 niet meer opstarten en er valt geen land mee te bezeilen. Het enige wat ik te zien krijg is het witte google logo op een zwart scherm. Gestart in fastboot modus, in recovery modus en daarna volume up + power button maar niets werkt. Bij alles krijg ik de volgende foutmeldingen
code:
1
2
E:Can't mount /cache/recovery/log
E:Can't open /cache/recovery/log
Ik kom sinds een paar dagen niet verder dan het witte google logo. Maar hoe ben je aan die logging gekomen? Waarschijnlijk heb ik er overheen gekeken.
En is het slimmer om via de winkel of via ASUS garantie te halen?

*en ik heb echt 2 weken geleden de verpakking weg gegooit...

-= Its dry in the dessert =- So what??

• MauritsDe
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-03 13:35
Hallo,
Ik heb sinds kort met mijn Nexus 7 2013 rode vlekken, als het scherm eigenlijk totaal zwart moet zijn? Heeft iemand ander dit ook en valt dit op te lossen of moet ik hem voor reparatie weg sturen?

Mvg, Maurits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442012

zojuist is mijn scherm spontaan gebarsten. hoorde een raar krakend geluid. de tablet lag op de kast. na wat research blijkt dat het geen incident is.

https://www.flickr.com/photos/eosfreak/15391928161/

de tablet heb ik 1 jaar en 1 week geleden gekocht.....op de asus site kan ik nergens iets vinden over de periode van garantie.

heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeTimo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 20:30
Anoniem: 442012 schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:30:
zojuist is mijn scherm spontaan gebarsten. hoorde een raar krakend geluid. de tablet lag op de kast. na wat research blijkt dat het geen incident is.

https://www.flickr.com/photos/eosfreak/15391928161/

de tablet heb ik 1 jaar en 1 week geleden gekocht.....op de asus site kan ik nergens iets vinden over de periode van garantie.

heeft iemand tips?
Als het goed is heb je gewoon 2 jaar gerantie je moet asus een rma aanvragen en de tablet wordt opgehaald echt een top survice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Dike-Timo schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 07:43:
[...]

Als het goed is heb je gewoon 2 jaar gerantie je moet asus een rma aanvragen en de tablet wordt opgehaald echt een top survice.
Lees even de OP. Ik zou echt willen afraden direct contact met Asus te zoeken, tenzij je echt niet anders kan. De winkel is in eerste instantie verantwoordelijk voor de garantie.
Pagina: 1 2 Laatste