Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeTimo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 20:30
StephanVierkant schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 19:50:
[...]
Lees even de OP. Ik zou echt willen afraden direct contact met Asus te zoeken, tenzij je echt niet anders kan. De winkel is in eerste instantie verantwoordelijk voor de garantie.
Sommigen mensen hebben er slechte ervaring mee, maar ik deel eff mij ervaring, heb 2 weken geleden me tablet katern opsturen voor de accu kreeg 1 week later terug, ze hebben een moederbord een nieuw scherm nieuwe kabels een nieuwe accu er in gedaan en ik had voor de accu opgestuurt, als dat geen service is dan weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha! Ik ben dus niet de enige!
ook hier een ontevreden klant van Asus. Een laptop waarvan binnen het jaar het moederbord kapot is. En een Nexus7 waarvan binnen het jaar de batterij stuk is en in het tweede jaar drie keer het moederbord kapot gaat. De tablet is in het tweede jaar meer bij hun geweest dan bij mij en ik ben veel tijd kwijt geweest met het opnieuw instellen van mijn voorkeuren. En ik heb in die tijd niet met de tablet in de trein kunnen werken. Dit heeft mij heel veel uren gekost. Asus wil niet verder gaan dan het vergoeden van 60% van het aankoopbedrag of een nieuw apparaat zonder garantie (stel je voor, na dit alles een Nexus7 zonder garantie!). En verder zijn ze gewoon doodleuk niet bereikbaar om de zaak te bespreken. Ongelooflijk.

hdzr

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 11:01 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shit zeg! Dit wordt echt zo'n kasje-muur verhaal. Een bedrijf als Asus zou dit toch niet moeten willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, naar aanleiding van een andere reageerder hier, heb ik contact opgenomen met BCC. BCC zegt, breng het ding terug naar een filiaal en je mag bij ons een ander apparaat uitkiezen..........dat wordt dus een Ipad mini. Als het allemaal zo mooi loopt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Dike-Timo schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:32:
[...]

Sommigen mensen hebben er slechte ervaring mee, maar ik deel eff mij ervaring, heb 2 weken geleden me tablet katern opsturen voor de accu kreeg 1 week later terug, ze hebben een moederbord een nieuw scherm nieuwe kabels een nieuwe accu er in gedaan en ik had voor de accu opgestuurt, als dat geen service is dan weet ik het ook niet.
Het is echt meer dan 'sommige mensen'. Het is eerder andersom: sommige mensen hebben wel positieve ervaringen met rechtstreeks met de fabrikant contact opnemen. Mijn advies is nog steeds om het artikel terug te brengen naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeTimo
StephanVierkant schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:40:
[...]

Het is echt meer dan 'sommige mensen'. Het is eerder andersom: sommige mensen hebben wel positieve ervaringen met rechtstreeks met de fabrikant contact opnemen. Mijn advies is nog steeds om het artikel terug te brengen naar de winkel.
Oke wat jij wil, ik zie het probleem niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Dike-Timo schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:21:
[...]

Oke wat jij wil, ik zie het probleem niet :P
Het probleem is hier al vaak genoeg besproken. Die fabrikant heeft niets met jou te maken; als hij support levert is dat mooi meegenomen. De winkel is echter wel verplicht garantie te geven. En dat is niet alleen een juridische kwestie: alleen in dit topic zijn er al genoeg negatieve ervaringen met de fabrikant.

Dat jij wel een positieve ervaring hebt: count your blessings. Maar adviseer het niet aan anderen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeTimo
StephanVierkant schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:57:
[...]

Het probleem is hier al vaak genoeg besproken. Die fabrikant heeft niets met jou te maken; als hij support levert is dat mooi meegenomen. De winkel is echter wel verplicht garantie te geven. En dat is niet alleen een juridische kwestie: alleen in dit topic zijn er al genoeg negatieve ervaringen met de fabrikant.

Dat jij wel een positieve ervaring hebt: count your blessings. Maar adviseer het niet aan anderen ;-).
Beste Stephan

Als jij geen goede ervaring hebt met de fabrikant jammer voor jou, want ik heb dat namelijk wel. Als iemand vraagt wat hij moet doen of via de fabrikant of de winkel mag ik zeggen dat ik een goede ervaring ermee heb en dan moet je met niet zitten afkraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Dike-Timo schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:28:
[...]

Beste Stephan

Als jij geen goede ervaring hebt met de fabrikant jammer voor jou, want ik heb dat namelijk wel. Als iemand vraagt wat hij moet doen of via de fabrikant of de winkel mag ik zeggen dat ik een goede ervaring ermee heb en dan moet je met niet zitten afkraken.
Nogmaals: die fabrikant heeft niets met jou te maken. Dat die fabrikant jou toch helpt is mooi meegenomen, maar hij heeft geen enkele verplichting daartoe. De winkelier wel.

Je mag dus wel zeggen dat je een goede ervaring hebt, maar ga het niet adviseren omdat a) de fabrikant de verplichting niet heeft (winkelier wel) en b) omdat hier op GoT genoeg ervaringen te vinden zijn met gezeik tussen consument en fabrikant. Niet alleen in dit topic, maar ook daarbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het om klachten over de garantie van ASUS gaat, waarom dan een topic over enkel de 7 (2013)?
Ik heb 'm direct naar ASUS gestuurd, en kreeg hem twee weken later terug met een nieuw scherm. Gehaald en gebracht. Geen klachten zover.

Probleem dat ik ermee had was de BUREAUCRATIE.
Eerst moet je ál je gegevens invullen bij ASUS (terwijl ik liever zo min mogelijk gegevens aan bedrijven geef: wat moet ASUS met mijn telefoonnummer?) , daarna ál je gegevens bij het reparatiebedrijf, daarna ál je gegevens bij de vervoerder, daarna apart bellen over een ophaalafspraak en telefonisch weer al je gegevens opgeven, daarna een afhaalbon afdrukken in drievoud en kopieën van kassabonnen maken en alles in een neutrale doos zonder accessoires (volgens ASUS) en met accessoires (volgens reparateur), daarna gebeld worden door de ophaler of 'ie niet vier uur eerder langs kan komen - een ophaler die het pakje niet controleert en vergeet te tekenen (beide eis van ASUS of reparateur). Daarna is 'ie twee weken 'in reparatie' op de site, en staat de bezorger opeens onaangekondigd voor je deur...
Even terug langs de winkel is makkelijker. (Hoewel BCC ook al je gegevens wil hebben: ik vind de kassabon genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeTimo
StephanVierkant schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:54:
[...]

Nogmaals: die fabrikant heeft niets met jou te maken. Dat die fabrikant jou toch helpt is mooi meegenomen, maar hij heeft geen enkele verplichting daartoe. De winkelier wel.

Je mag dus wel zeggen dat je een goede ervaring hebt, maar ga het niet adviseren omdat a) de fabrikant de verplichting niet heeft (winkelier wel) en b) omdat hier op GoT genoeg ervaringen te vinden zijn met gezeik tussen consument en fabrikant. Niet alleen in dit topic, maar ook daarbuiten.
Beste Stephan

Ik had nog niet vertelt, dat ik de bon niet heb sorry daarvoor. Je hebt gelijk dat je eerst naar de winkel moet gaan voor garantie, ik snapte niet echt wat je bedoelde maar naar een paar keer lezen is het kwartje gevallen. Sorry hiervoor.

Groeten Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:30:
zojuist is mijn scherm spontaan gebarsten. hoorde een raar krakend geluid. de tablet lag op de kast. na wat research blijkt dat het geen incident is.

https://www.flickr.com/photos/eosfreak/15391928161/

de tablet heb ik 1 jaar en 1 week geleden gekocht.....op de asus site kan ik nergens iets vinden over de periode van garantie.

heeft iemand tips?
Een update
Na een vervelende mailwisseling met ASUS kreeg ik een prijsopgave van 228 euro voor reparatie. Nog meer dan de nieuwwaarde na 1 jaar afschrijving. Niet acceptabel dus. Heb daarna nog een paar keer contact gehad, maar prijsopgave hield stand. Ik kreeg dus alsnog een nota van 70 euro voor onderzoekskosten. Tussentijds een nieuw scherm en digitizer in china besteld voor 40 euro. De bestelling uit china kwam nog eerder terug dan m´n tablet. MAAR.....tot mijn verbazing blijkt dat mijn tablet geretourneerd is met een nieuw scherm 8)7 Mooie meevaller, want ik had me al voorbereid met een verfbrander om het scherm te verwijderen :) Kortom, onvoorspelbare klantenservice, waarbij ik een keer geluk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Binnen de EU moeten ze toch ook meer dan dat ene jaar garantie leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
StephanVierkant schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:54:
... Nogmaals: die fabrikant heeft niets met jou te maken. ...
Dat is niet altijd zo. Een fabrikant is wel gebonden aan de garantie die door hemzelf wordt aangeboden bij een product. Als een fabrikant ervoor kiest eindgebruikers garantie aan te bieden, moeten ze dat aanbod ook nakomen als de eindgebruiker het accepteert (een overeenkomst ontstaat). Het is wel zo dat een fabrikant vrij is dat aanbod in te vullen, omdat wettelijke regelingen (overwegend) allen tussen de directe voorschakel van de afnemer van toepassing zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 08-11-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Vandaag mijn Nexus 7 2013 32Gb opgestuurd naar Coolblue.
Micro-USB-aansluiting is brak en als hij oplaadt dan maar tot 56% of zoiets.
Net 1 jaar oud dus onder RMA terug.
Verder is tablet in uitmuntende staat vanwege gebruik van hardcover.
Maar even zien hoelang dit gaat duren en of ze over unlocked bootloader vallen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
snah001 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:07:
Vandaag mijn Nexus 7 2013 32Gb opgestuurd naar Coolblue.
Micro-USB-aansluiting is brak en als hij oplaadt dan maar tot 56% of zoiets.
Net 1 jaar oud dus onder RMA terug.
Verder is tablet in uitmuntende staat vanwege gebruik van hardcover.
Maar even zien hoelang dit gaat duren en of ze over unlocked bootloader vallen.
kon je geen fastboot verbinding maken om em opnieuw te locken?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Kreeg hem op gegeven moment niet meer geladen dus geen adb of wat dan ook meer mogelijk

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vandaag N7 weer gerepareerd teruggekregen in gelockte staat en met 4.4.2. erop.
Alle ota's gedaan en nu op 5.0.2. en alles ziet er weer goed uit.
Precies 2 weken weg geweest.
Via Coolblue zelf opgestuurd en dus binnen 2 weken onder garantie gerepareerd terug.
Kan dus echt niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopstra
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-07 13:44
Terwijl ik de N7 aan de laptop had hangen gaat ie opeens op het google logo en verder doet ie niets meer. Van alles geprobeerd om de tablet via de pc te benaderen. Een dag later lukte het wel om de N7 in Recovery mode te krijgen maar verder lukte er niets. Terug naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. Ook via de Nexus Repair Toolkit en andere dergelijke programma's lukte het niet om de juiste USB drivers te installeren om zodoende de tablet via de laptop de benaderen. Zojuist iemand van Asus gesproken, zie telefoon nummer aan begin van topic. Volgens hem valt het apparaat nog binnen de garantie en wordt dit probleem ook binnen de garantie opgelost. Ik heb de tablet dus bij RMA aangemeld.

• StephanVierkant
Ja hoor, het is weer zo ver. Nu zijn de sensoren kapot. Geen kompas (en daardoor erg trage GPS) en ook de tilt werkt niet. Het scherm gaat niet meer automatisch in landscape.

Na meerdere reparaties en vervangingen heb ik de ghost touch voor lief genomen, maar nu alweer problemen is echt verschrikkelijk.
Pagina: 1 2 Laatste