Ik heb
"het" touchscreen probleem. Heel naar om "het" te hebben.
Komt er op neer dat ik soms 1 week geen reboot hoef te doen, maar soms 3x per dat moet rebooten, omdat anders mijn touchscreen totaal niet doen wat ik wil. Rebooten probeer ik softwarematig. Ik moet dan 5 keer vaker op de knop reboot drukken voor een juiste registratie. Daarnaast zijn er veel tussenschermen voordat hij gaat rebooten. Het rebooten zelf duurt ook 1 minuut.
Ik vindt dat ik meer dan genoeg heb gedaan om het softwarematig op te lossen(firmwarematig, zie bovenstaande link). Het werkt gewoon niet. Het probleem lijkt erger te worden. Van het weekend weg geweest van huis en heel intensief de tablet gebruikt. 4 keer moeten rebooten.
Ook als ik niet hoef te rebooten om mijn tablet te gebruiken is de registratie slecht. Ik ben iemand die vaak gebruikersfoutjes maakt, maar ik lijk op dit apparaat wel heel vaak dingen fout te doen. Op de 2012 versie had ik dit nooit. Mijn vertrouwen is weg. Haat-liefde verhouding.
Volgens bovenstaande link ligt het probleem doordat er veel permutaties zijn tussen deze elementen:
1. De combinatie van de fabrikanten van onderdelen. Kennelijk heb je de kans dat de "laagjes" van je display middels een exotische samenstelling van fabrikanten is samengesteld.
2. De eerste trap kalibratie in de fabriek.
3. De tweede trap kalibratie door firmware in te bakken.(aan te passen door bovenstaande link)
Ik sta op een punt een RMA aanvraag te doen. Gekocht in Duitsland, dus ik kies voor "Asus Direct".
Dat mag van Asus. Gecheckt op de link in de TS.
Er is een complicatie: Ik heb mijn tablet alleen gelaten bij een onstuimig neefje en er zit een barst in het glas. Na een reboot werkt mijn tablet perfect, maar misschien gaat Asus het op mij schuiven.
Kans: Als ze toch mijn digitalizer gaan vervangen(hopelijk mijn display niet, dat is perfect, en zo mooi), mogen ze ook nieuw glas plaatsen. Daar wil ik wel een beetje voor betalen. (€ 30,00).
Hoe pak ik dit aan?
Ik was van plan om de inhoud van deze post min of meer te kopiëren en te plakken ik het invul-scherm, maar of dat handig is?