Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 15:29
Richh schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 00:05:
[...]

[...]

Ik heb precies dezelfde switch gedaan en voor mij is het juist totaal anders. De enorme sprong in bouwkwaliteit en camerakwaliteit heeft me verrast. Mijn Nexus 5 hield er naar 2,5 uur schermtijd over de dag heen wel mee op, mijn S6 gaat vrij makkelijk over de 4 uur SOT heen. Wat betreft softwareissues heb ik ze ofwel niet meegemaakt, ofwel zijn ze per Android 5.1 verdwenen. Het blijft touchwiz, true, maar persoonlijk vind ik die toggles best handig (en ze nemen misschien 15% in lol). Notificaties kan je gewoon openen met 1 tap. Vingerafdrukscanner vereist inderdaad een complex back-up wachtwoord, maar wie boeit dat nou? En Chrome stuttert hier niet :P
Wat me tegenstaat aan de S6 is de soc, de Exynos 7. Heb nu een S3 en de Exynos zorgt daar voor een matige custom rom (CM12) ervaring. De camera, bouwkwaliteit, amoled scherm en inmiddels prijs zijn de pluspunten van de S6.

Draait er iemand CM12 op de S6, hoe gaat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:00
Arnout schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:15:
[...]

Wat me tegenstaat aan de S6 is de soc, de Exynos 7. Heb nu een S3 en de Exynos zorgt daar voor een matige custom rom (CM12) ervaring. De camera, bouwkwaliteit, amoled scherm en inmiddels prijs zijn de pluspunten van de S6.

Draait er iemand CM12 op de S6, hoe gaat dat?
Juist de Exynos chip is het voordeel van de S6. Boven SD810 performance zonder te oververhitten. Persoonlijk heb ik dan ook niet zo veel met Cyanogenmod, zeker niet als je kijkt wat de s6 nog meer te bieden heeft aan scherm, camera en bouwkwaliteit.

Het is maar net waar je het meeste aan weegt ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de 5x toch aan me voorbij laten gaan.
Als ik binnen afzienbare tijd een invite vast kan krijgen zal het de Oneplus Two worden, en ander wordt het kiezen tussen de X Play of Style.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:02
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:47:
Ik ga de 5x toch aan me voorbij laten gaan.
Als ik binnen afzienbare tijd een invite vast kan krijgen zal het de Oneplus Two worden, en ander wordt het kiezen tussen de X Play of Style.
Als je de Style overweegt kan je ook de 6P overwegen, al is 150 euro extra geen kattenpis.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:45
Interessant:
http://phandroid.com/2015...nexus-5x-32gb-for-349-99/

Wellicht dat dit in NL ook gaat gebeuren. Bij de Nexus 5 is de prijs vrij stabiel gelegen, maar dat toestel was dan ook heel scherp geprijst. Mijn gevoel zegt dat de 5X wel in prijs zal zakken en zelfs in de eerste zes maanden al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:58
Wat een gigantisch bedrag voor een midranger.. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit bedrag echt gaat neerleggen, alleen om Stock Android te hebben(want in hoeverre maken die snelle updates tegenwoordig nog uit, voorheen was Android minder stabiel en waren updates heerlijk, tegenwoordig draait het al goed in de basis).

Als dit dus echt de prijzen gaan worden, kan ik me niet voorstellen dat dit toestel echt veel verkocht gaat worden.. Leuk hoor, Nexus, maar voor dat geld -zoals meerdere keren hier genoemd- kun je veel meer krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Voor dit geld word wat mii betreft een LG G4 of HTC One M9 een interessante optie. En als budget optie een M8s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
pixels66 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 09:50:
want in hoeverre maken die snelle updates tegenwoordig nog uit, voorheen was Android minder stabiel en waren updates heerlijk, tegenwoordig draait het al goed in de basis.
Een telefoon zonder gapende beveiligingsgaten lijkt me toch wel prettig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Als er beveilingsupdates zijn(als dat al nodig is), maakt het geen ruk uit of je Nexus hebt of een ander toestel, beveiligingsupdates laten niet lang op zich wachten. Dus ook dat is geen USP voor de Nexus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tenzij je telefoon ouder dan een jaartje ofzo is, dan zeggen fabrikanten: "Dikke vinger met je 'oude' telefoon, geen security-updates voor jou!"

En bedankt HTC :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb gisteren even met een LG G3 gespeeld, en die vind ik eigenlijk al te groot.
Een 6P is nog een gigantisch stuk groter, dus die valt echt voor me af.

De Nexus 5X brengt op zich genoeg (interessant leesvoer: https://medium.com/@techn...the-nexus-5x-63e5742337c4) nieuws mee om een upgrade vanaf de Nexus 5 te rechtvaardigen, maar die prijs..... het is gewoon niet in lijn met wat andere fabrikanten op dit moment bieden. 16GB is voor mij geen optie (meer), dus ik zal de 32GB moeten bestellen. Dan praten we dus over €530. Dat is gewoon geld waarmee je van elk van de Android fabrikanten de laatste high-end telefoon koopt (LG G4, Samsung S6/Edge, etc). Niet in lijn met wat we gewend zijn van de Nexus-lijn, en niet in lijn met de hardware in de 5X.

Jammer dat hij geen stereo speakers heeft, maar 2GB RAM (hoewel ik met de huidige Nexus 5 nooit in RAM-problemen kom), maar front facing is vast al stukken beter dan we gewend zijn van de Nexus 5 2013. De camera zal gigantisch veel beter zijn dan wat we gewend waren. USB type C, vingerscanner (lijkt me echt geweldig + stukken veiliger dan ik gewend ben), Android Sensor Hub, etc, allemaal toffe toevoegingen!!

Bottomline zie ik mezelf niet met een telefoon rondlopen waar geen stock Android op zit, en heb dus (doe ik mezelf aan, ik weet 't) geen andere keuze dan een Nexus telefoon. De 6P is te groot voor me (jammer genoeg, prijs/kwaliteit ligt hoger dan bij de 5X), dus het zal wel een 5X worden.
Hopelijk dat er retailers onder de prijs gaan zitten van Google, in UK zie je dat nu ook al gebeuren (http://www.androidauthority.com/nexus-5x-uk-price-645835/)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 14:01
Ik vind een keuze maken tussen de twee nexus modellen erg lastig. Een telefoon zonder stock android zie ik gewoon niet zitten. Maar bij de 5x voel ik mij genaaid door de specs/cash verhouding en de 6p te groot.
Ik denk dat ik toch voor de 6P ga. stereo speakers, amoled en niet het gevoel krijgen dat je genaaid wordt.
Misschien dat ik wacht tot dec-jan, dan heeft mediamarkt btw-weg-ermee dagen. En dan hopen dat ze hem in stock hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:00
Smultie schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:00:
Dan praten we dus over €530. Dat is gewoon geld waarmee je van elk van de Android fabrikanten de laatste high-end telefoon koopt (LG G4, Samsung S6/Edge, etc). Niet in lijn met wat we gewend zijn van de Nexus-lijn, en niet in lijn met de hardware in de 5X.
Niet een compleet eerlijke vergelijking, die toestellen die jij noemt hebben al meer dan een half jaar gehad om in prijs te dalen, ze begonnen echter bij 650/700 euro. Natuurlijk heeft de 5X vergelijkbare hardware met die toestellen (6 maanden oude hardware dus), maar het is imo een beetje een simpele manier van vergelijken, en op basis daarvan Google en LG te beschuldigen van een veel te hoge prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
De prijs an sich maakt mij persoonlijk nog niet eens zo heel veel uit.. De Amerikaanse dan.. Maar wél het feit dat we hier in Europa en/of andere delen van de wereld zo ernstig genaaid worden zonder een echt goede verklaring daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Osiris schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:54:
De prijs an sich maakt mij persoonlijk nog niet eens zo heel veel uit.. De Amerikaanse dan.. Maar wél het feit dat we hier in Europa en/of andere delen van de wereld zo ernstig genaaid worden zonder een echt goede verklaring daarvoor.
Dat heeft te maken met de distributie van de nieuwe Nexus devices. In de US worden ze alleen via de Google Store verkocht, waarbij Google besloten heeft om de apparaten tegenover kostprijs te verkopen.
In Europa hebben ze echter (nog) niet overal de Google Store uitgerold, waardoor ze besloten hebben om ze ook via retailers te verkopen. Retailers kunnen een apparaat echter niet tegen kostprijs verkopen, marges op elektronica zijn sowieso al laag. Google heeft besloten om dezelfde prijs als retailers te voeren, zodat de retailers geen onmogelijke concurrentie hebben.

Dan is een marge van bijna 20% nog gigantisch hoog in elektronica retail, maar ik weet niet welke kosten er nog allemaal bij komen, dus dat zal nog wel een behoorlijk stuk lager liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Tja, verkoop 'em dan niet via de retailers in landen waar je wél Google Store hebt...

Ze snijden zichzelf zo wel in de vingers natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Osiris schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:10:
Tja, verkoop 'em dan niet via de retailers in landen waar je wél Google Store hebt...

Ze snijden zichzelf zo wel in de vingers natuurlijk.
Maar wat houd mensen dan tegen om hem te importeren uit een ander EU land waar wel een Google Store is?
Dit is gewoon niet te realiseren binnen de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Kiwi schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:45:
[...]

Niet een compleet eerlijke vergelijking, die toestellen die jij noemt hebben al meer dan een half jaar gehad om in prijs te dalen, ze begonnen echter bij 650/700 euro. Natuurlijk heeft de 5X vergelijkbare hardware met die toestellen (6 maanden oude hardware dus), maar het is imo een beetje een simpele manier van vergelijken, en op basis daarvan Google en LG te beschuldigen van een veel te hoge prijs.
Heb je een punt. Ik ben echter van de Nexus 5 gewend dat deze niet of nauwelijks in prijs daalt. Mogelijk dat dat nu anders is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Laatst online: 20-09 10:21
Ik denk ook dat het niet zoveel een kwestie is dat de N5X te duur is maar dat de N5 destijds veel te goedkoop was. Voor ons leuk natuurlijk, maar LG maakt die fout niet nog een keer. De N5 werd eigenlijk destijds als concurrentievervalsing gezien door de branche zelf. En laten we wel wezen: De N5X is toch wel beter dan de N5? En "maar" € 80,- duurder, na 2 jaar en met een hele andere dollarkoers. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Prijsdaling van andere toestellen of niet, ook in die markt zul je mee moeten gaan, als je wilt dat consumenten voor jouw toestel kiezen met die mindere specs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
pixels66 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:32:
Als er beveilingsupdates zijn(als dat al nodig is), maakt het geen ruk uit of je Nexus hebt of een ander toestel, beveiligingsupdates laten niet lang op zich wachten. Dus ook dat is geen USP voor de Nexus...
Niet waar, volgens mij is 99% van de telefoons out there nog steeds vatbaar voor Stagefright 1.0..
Hoe kom je bij je uitspraak?
Kiwi schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:45:
[...]

Dat is toch totaal niet relevant? Het gaat om de huidige prijzen.

[ Voor 39% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-10-2015 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:43
In 2013 had je overigens al dat de N5 in de Play Store goedkoper was als de winkels.
Mijn N5 32GB uit DE playstore was 399, daar kreeg je toen bij Coolblue de 16GB versie voor.

Ik zit er over te twijfelen om m via een vriend die naar de US gaat te importeren.
USA 5X Specs: GSM/EDGE: 850/900/1800/1900MHz UMTS/WCDMA: B1/2/4/5/8 CDMA: BC0/1/10 LTE (FDD): B1/2/3/4/5/7/12/13/17/20/25/26/29 LTE (TDD): B41 LTE CA DL: B2-B2, B2-B4, B2-B5, B2-B12, B2-B13, B2-B17, B2-B29, B4-B4, B4-B5, B4-B7, B4-B12, B4-B13, B4-B17, B4-B29, B41-B41

UK 5X Specs: GSM/EDGE: 850/900/1800/1900MHz UMTS/WCDMA: B1/2/4/5/6/8/9/19 CDMA: not supported LTE (FDD): B1/2/3/4/5/7/8/9/17/18/19/20/26/28 LTE (TDD): B38/40/41 LTE CA DL: B1-B3, B1-B5, B1-B7, B1-B8, B1-B18, B1-B19, B1-B26, B3-B3, B3-B5, B3-B7, B3-B8, B3-B19, B3-B20, B3-B28, B5-B7, B7-B7, B7-B20, B7-B28, B40-B40, B41-B41.
Als ik zo kijk, dan mis ik als we een diff doen de volgende banden: https://www.diffchecker.com/ntmzlamj
(Warning: OCD mode engage; nadat ik Nederland had opgezocht vond ik het interresant om te zien in welke andere landen ik mogelijk problemen kan hebben O-) . Let op: mogelijk. Om de lijst behapbaar te maken, heb ik op 4G Europa na, alles op land ipv carrier niveau geschreven. In die landen zijn er vaak wel carriers waar je wel tenvolle 4G kan gebruiken.)

3G
UMTS 6/9/19 (Alle drie voor Japan)

4G Europa*
8 T-Mobile (Nederland), Vodafone (Czech Republic), Telekom Sloveniej (...), Net4Mobility (Sweden)
38 Aero2 (Sferia) (Poland), RCS & RDS (Romania), MegaFon (Russia), MTS (Russia), COTA / Murcia4G (Spain), 3 (Sweden)
40 SilkNet (Georgia), Tele2 Russia (...), Vainakh Telecom (Russia)

4G Wereldwijd**
8 Taiwan
9 Japan
18-19 Japan
28 Japan, Taiwan, Australie, New Zealand
38 Ghana, Uganda, Dominican Republic, Canada, Sri Lanka, Saudi Arabia
40 Gambia, Ivory Coast, Nigeria, South Africa, Tanzarnia, Brazil, Colombia, China, Hong Kong, , India, Indonesia, Sri Lanka, Uzbekistan, Saudi Arabia, Oman, Australia, Vanuatu

LTE CA DL Europa*
3-7 Albania, Austria, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Italy, Lithuania, Netherlands (KPN***), Portugal, Romania, Russia, Slovenia, Spain, Switzerland, United Kingdom
3-20 Czech Republic, Vodafone, Lithuania, Netherlands (KPN & Vodafone), Romania, Slovenia
7-20 Austria, Denmark, France, Lithuania, Monaco, Netherlands (KPN***), Russia,

LTE CA DL Wereldwijd**
1-3 South Korea, Saudi Arabia
1-5 South Korea
1-18 Japan
3-5 South Korea, Australia
3-7 Hong Kong, Maldives, Singapore, Qatar, United Arab Emirates
3-8 Hong Kong, South Korea, Taiwan
3-19 Japan
3-20 Morocco, Kuwait, Qatar, United Arab Emirates
3-28 Taiwan, Australia,
5-7 South Korea
7-20 Qatar
7-28 Australia

*https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LTE_networks_in_Europe
**https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LTE_networks
*** De wiki zegt dat KPN een CA_3A_7A_20A aggregation heeft. Met mijn simpele hoofd ga ik er vanuit dat je hiervoor B3-B7 en B7-B20 voor nodig hebt, aangezien er geen B3-B7-B20 op de specsheet staat :P

Resumerend voor Nederland:
KPN: 3-7-20 worden ondersteund, mogelijk mis je wat snelheid met het simultaan gebruiken van banden 3-7 en 3-20.
Vodafone: Idem, zelfde banden, alleen CA op 3-20
T-Mobile: Alleen banden 3-7 worden ondersteund. 8 niet. Geen CA
Tele2: Allen 7, geen probleem
Ziggo: Alleen 7, geen probleem

De vraag is nu, ga je in het geval van T-Mobile band 8 missen (uitgerold in mei 2015, daarvoor niet gemerkt dat ik hem niet had) of in het geval van KPN en Vodafone de extra snelheid van de samengevoegde banden. En is dat de 529 - (429*1.08 USD = 414 EUR)= 115 euro minder waard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Olaf van der Spek schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 14:28:
[...]

Niet waar, volgens mij is 99% van de telefoons out there nog steeds vatbaar voor Stagefright 1.0..
Hoe kom je bij je uitspraak?
Wat ik bedoel te zeggen, is dat ALS er een beveiligingsupdate is, deze bij andere toestellen echt niet langer op zich laten wachten dan bij Nexus, afgezien van Stagefright dus... Normale Android updates wel, dat duurt bijvoorbeeld bij mijn S5 erg lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
pixels66 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:24:
[...]

Wat ik bedoel te zeggen, is dat ALS er een beveiligingsupdate is, deze bij andere toestellen echt niet langer op zich laten wachten dan bij Nexus, afgezien van Stagefright dus... Normale Android updates wel, dat duurt bijvoorbeeld bij mijn S5 erg lang..
Zoals eerder gezegd: en wat met alle telefoons die niet meer ondersteund worden door de fabrikant, zelfs niet voor security updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Daar gaat het hier niet om, het gaat hier toch om het onderscheid tussen nieuwe toestellen? Of blijven Nexus toestellen levenslang updates krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
pixels66 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:34:
Daar gaat het hier niet om, het gaat hier toch om het onderscheid tussen nieuwe toestellen? Of blijven Nexus toestellen levenslang updates krijgen?
Welliswaar niet levenslang, maar bijv. de Nexus 4 uit 2012 wel. Da's toch 3 jaar. Zo lang krijg je geen security-support bij HTC hoor :)

En ja, support voor je device kan een selling point voor je product zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 04-10-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07
pixels66 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:34:
Ik denk dat je je nog moet inlezen in de materie. De huidige Stagefright malware kan alleen verholpen worden door een firmware update. De bug zit namelijk zo diep dat alleen een play services update het probleem niet gaat verhelpen. Het voordeel van de Nexus toestellen is dat als Google een update of upgrade vrijgeeft deze met een paar weken op je toestel draait. Bij overige toestellen ben je afhankelijk van de fabrikant of telecom provider of je die update überhaupt krijgt. Toen de Stagefright bug vrijgegeven werd door Ziperium buitelden fabrikanten over elkaar heen dat ze met maandelijkse updates zouden komen. Je raadt het al dat het tot op heden maar weinig van die belofte is terecht gekomen.

En wat betreft de prijzen, het geëmmer gaat niet over de prijs hier in Nederland maar het grote prijsverschil met Amerika. Naast dat je voor $379 dollar(ex belasting) een Nexus 5X kunt bemachtigen krijg je er ook nog eens $50 dollar Playstore te goed bij. Je wordt dus hier in Europa en de rest van de wereld enorm genaaid door Google. Ik vind het dan ook niet eens zo gek dat er een behoorlijke angry mob dolende is. Zelf verwacht ik dat Google over een aantal maanden de prijs in Europa zal gaan bijstellen, zodra ze merken dat de verkopen tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:55
Ik denk dat ik wacht tot het aanschaffen van de Nexus 5X tot de Mediamarkt BTW actie 2016.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Laatst online: 09-09 13:47
Denk dat ik hem toch maar haal als ie over 5 dagen beschikbaar is. Zit zo lang al met een klote telefoon te wachten op een leuke opvolger, dat ik het er misschien ook wel voor over heb om teveel voor de 5X te betalen. Alle alternatieven zijn te groot, of hebben weer andere minpunten. Grootse nadeel van de 5X is de prijs denk ik (als 'ie bijv. 400 euro zou kosten waren er wel meer geweest die 'm gaan kopen), dan moet ik maar even diep in de buidel tasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Joeneunited schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:47:
Denk dat ik hem toch maar haal als ie over 5 dagen beschikbaar is. Zit zo lang al met een klote telefoon te wachten op een leuke opvolger, dat ik het er misschien ook wel voor over heb om teveel voor de 5X te betalen. Alle alternatieven zijn te groot, of hebben weer andere minpunten. Grootse nadeel van de 5X is de prijs denk ik (als 'ie bijv. 400 euro zou kosten waren er wel meer geweest die 'm gaan kopen), dan moet ik maar even diep in de buidel tasten.
Beide Nexus toestellen zijn waarschijnlijk pas vanaf 9 november verkrijgbaar. Over 5 dagen gaat hem sowieso niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Joeneunited schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:47:
Afwachten.. adviesprijs voor Nexus 5 was bij release €459 en werd vervolgens door diverse winkels aangeboden voor €399.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Laatst online: 09-09 13:47
Ik meende dat ergens gelezen te hebben. Dacht ik eindelijk de knoop te hebben doorgehat, zit ik weer met een probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:27
KPN geeft aan dat zij op 09-11 de eerste levering ontvangen/uitleveren, vanaf 02-11 is pre-order mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
LearnDriver schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 14:51:
Resumerend voor Nederland:
KPN: 3-7-20 worden ondersteund, mogelijk mis je wat snelheid met het simultaan gebruiken van banden 3-7 en 3-20.
Vodafone: Idem, zelfde banden, alleen CA op 3-20
T-Mobile: Alleen banden 3-7 worden ondersteund. 8 niet. Geen CA
Tele2: Allen 7, geen probleem
Ziggo: Alleen 7, geen probleem
Voor Tele2 is de belangrijkste band: band 20 (de 800 Mhz), CA gebeurd/ zal gebeuren met beide banden (voor 225Mbit/s max). Zonder band 20 zou ik geen toestel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 23:08

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

Kiwi schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:50:
[...]

Beide Nexus toestellen zijn waarschijnlijk pas vanaf 9 november verkrijgbaar. Over 5 dagen gaat hem sowieso niet worden.
Coolblue heeft nu op de site " Verwacht: week van 19 - 23 oktober" staan bij de 5x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Groverp08 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:48:
[...]

Coolblue heeft nu op de site " Verwacht: week van 19 - 23 oktober" staan bij de 5x
Nu nog ~€50 van de prijs af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Groverp08 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:48:
[...]

In de UK wordt ook een verwachte leverdatum gemeld van 22 oktober, dus het zou goed kunnen dat Google eerder start. In de US worden sommige orders ook omgezet naar "in behandeling".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-09 09:44
Kiwi schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:06:
[...]

Dat heeft te maken met de distributie van de nieuwe Nexus devices. In de US worden ze alleen via de Google Store verkocht, waarbij Google besloten heeft om de apparaten tegenover kostprijs te verkopen.
In Europa hebben ze echter (nog) niet overal de Google Store uitgerold, waardoor ze besloten hebben om ze ook via retailers te verkopen. Retailers kunnen een apparaat echter niet tegen kostprijs verkopen, marges op elektronica zijn sowieso al laag. Google heeft besloten om dezelfde prijs als retailers te voeren, zodat de retailers geen onmogelijke concurrentie hebben.

Dan is een marge van bijna 20% nog gigantisch hoog in elektronica retail, maar ik weet niet welke kosten er nog allemaal bij komen, dus dat zal nog wel een behoorlijk stuk lager liggen.
Waarom was dit in het verleden dan wel mogelijk? Dan werd de Nexus ook verkocht in winkels en toch was het scherp geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
springfield89 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:54:
[...]

Waarom was dit in het verleden dan wel mogelijk? Dan werd de Nexus ook verkocht in winkels en toch was het scherp geprijsd.
Ik zou het niet weten. Wel kan ik begrijpen dat die winkels bij vorige Nexi niet erg blij was. De marges waren erg klein, en omdat (bijvoorbeeld de Nexus 5) zo ontzettend populair was werden andere telefoons minder verkocht. Dat heeft toch een behoorlijk grote impact op de winst. Misschien dat Google dit inzag en het daarom heeft aangepast. Het blijft echter allemaal giswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet nu ook op korte temijn een keuze maken. Mijn HTC wordt na ruim 3 jaar wel een beetje erg brak en bovengenoemde toestellen bekijk ik ook al enige tijd. Had mijn hoop gevestig op 5x. Deze wordt wel erg duur voor wat ze bieden. Andere merken vallen af vanwege de updates.
Aangezien er toch heel wat vertrouwelijke informatie op verzameld wordt (gewild of ongewild) en betalen ook meer ingeburgerd raakt zou het toch handig zijn van fabrikanten en Google om dit nu eens aan te pakken. Na ook dit forum een beetje doorgespit te hebben, kun je concluderen dat ze echt niet gaan doen. En nu?? Windows / Backberry / Appel??
Denk toch steeds meer aan een Appel 6. Enige serieuze alternatief. Haat het merk al jaren (veel te duur + imago), maar hebben updates en beveiliging wel voor elkaar. Zo lijkt het tenminste.
Nadeel? Als iedereen er zo over denkt wordt Appel wel erg machtig.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 13:13
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:53:
Aangezien er toch heel wat vertrouwelijke informatie op verzameld wordt (gewild of ongewild) en betalen ook meer ingeburgerd raakt zou het toch handig zijn van fabrikanten en Google om dit nu eens aan te pakken. Na ook dit forum een beetje doorgespit te hebben, kun je concluderen dat ze echt niet gaan doen. En nu?? Windows / Backberry / Appel??
Als je met 'normale' zaken niet op een Android kan vertrouwen, kun je alles met argusogen bekijken. Met een fingerprint sensor zit je redelijk veilig wat fysieke beveiliging betreft, en een Nexus biedt de updates het snelst dus ook dat wordt goed gepatcht. Toch? :)

Apple kan ook worden gehackt (fappening?)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 10:26
Dus je vindt een Nexus 5x te duur, maar een iPhone 6 is wel een optie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klink gek hé.
Hoop dat de prijs nog een beetje zakt, dan i.c.m. met een abbo bij Studentmobiel, kan dan weer 3 jaar vooruit. Enigste struikelblok voor updates op termijn is misschien het interne geheugen van 1G.

Als je elk 1,5 jaar een andere android moet kopen (of korter bij geen Nexus), omdat ie niet meer veilig is.
Google garandeerd wel veiligheidsupdates tot 36 maanden, maar vind ik de 5x dan wel zijn geld waard, aangezien ie niet volledig geupdate wordt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:00
Wat wij Android gebruikers vergeten is dat er voor een 2e hands iPhone echt veel betaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
peptalk schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:27:
Wat wij Android gebruikers vergeten is dat er voor een 2e hands iPhone echt veel betaald wordt.
Ja omdat je daar nieuw ook veel meer voor betaald. Verhoudingsgewijs scheelt het niet veel hoor.
Voor een iPhone 5S 16GB betaalde je 2 jaar geleden 700 euro en krijg je nu nog zo'n 300 euro voor.
Voor een Nexus 5 betaalde je 2 jaar geleden 400 euro en krijg je nu nog zo'n 150 euro voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:18:

Als je elk 1,5 jaar een andere android moet kopen (of korter bij geen Nexus), omdat ie niet meer veilig is.
Google garandeerd wel veiligheidsupdates tot 36 maanden, maar vind ik de 5x dan wel zijn geld waard, aangezien ie niet volledig geupdate wordt??
Ik denk dat 1,5 jaar ondersteuning niet (meer) klopt. Bij de Galaxy Nexus werd inderdaad vroeg gestopt met updates. Maar daarna? Correct me if I'm wrong, maar volgens mij vallen de Nexus 4 en Nexus 7 2012 nu 3 jaar na release pas buiten de boot. De Nexus 5 en Nexus 7 2013 krijgen beide wel Marshmallow. 2 Jaar na release doen ze dus nog volop mee.

Ik vraag me ook weleens af of je langere ondersteuning wel moet willen. Mensen praten positief over Apple, namelijk dat ze pas na 4 jaar stoppen met updaten van iOS. Klinkt leuk! Maar toen ik een iPhone 4 (release 2010) in handen kreeg met iOS 7 (release 2013) werd ik van de performance echt niet vrolijk. Terwijl dat toen heerlijk draaide op de gloednieuwe 5S.

Kortom: moeten we wel willen dat apparaten na 3 jaar nog worden ge-update? Ik snap het goed dat ze stoppen 3 jaar na de release. En ik weet ook wel dat ze dat niet alleen maar doen om de gebruikers een slechte (trage) Google-ervaring te besparen. Commerciële overweging spelen natuurlijk een grote rol. Andere fabrikanten is natuurlijk een ander verhaal, aangezien die vaak de 2 jaar niet eens halen qua ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 12:39
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:11:
[...]

Ik denk dat 1,5 jaar ondersteuning niet (meer) klopt. Bij de Galaxy Nexus werd inderdaad vroeg gestopt met updates. Maar daarna? Correct me if I'm wrong, maar volgens mij vallen de Nexus 4 en Nexus 7 2012 nu 3 jaar na release pas buiten de boot. De Nexus 5 en Nexus 7 2013 krijgen beide wel Marshmallow. 2 Jaar na release doen ze dus nog volop mee.

Ik vraag me ook weleens af of je langere ondersteuning wel moet willen. Mensen praten positief over Apple, namelijk dat ze pas na 4 jaar stoppen met updaten van iOS. Klinkt leuk! Maar toen ik een iPhone 4 (release 2010) in handen kreeg met iOS 7 (release 2013) werd ik van de performance echt niet vrolijk. Terwijl dat toen heerlijk draaide op de gloednieuwe 5S.

Kortom: moeten we wel willen dat apparaten na 3 jaar nog worden ge-update? Ik snap het goed dat ze stoppen 3 jaar na de release. En ik weet ook wel dat ze dat niet alleen maar doen om de gebruikers een slechte (trage) Google-ervaring te besparen. Commerciële overweging spelen natuurlijk een grote rol. Andere fabrikanten is natuurlijk een ander verhaal, aangezien die vaak de 2 jaar niet eens halen qua ondersteuning.
Ben het aan de ene kant wel met je eens, maar aan de andere kant weet ik 100% zeker dat de Nexus 4 zonder problemen Android 6.0 kan draaien, en daarmee ook veel gebruikers erg blij maakt.

Laat staan toestellen van andere merken, welke soms net een jaar support krijgen. Sorry, maar ik koop ook alleen nog maar een Nexus, geen andere toestellen meer... Of inderdaad dan toch maar de overstap naar iOS of Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:32:
[...]

Ben het aan de ene kant wel met je eens, maar aan de andere kant weet ik 100% zeker dat de Nexus 4 zonder problemen Android 6.0 kan draaien, en daarmee ook veel gebruikers erg blij maakt.

Laat staan toestellen van andere merken, welke soms net een jaar support krijgen. Sorry, maar ik koop ook alleen nog maar een Nexus, geen andere toestellen meer... Of inderdaad dan toch maar de overstap naar iOS of Windows...
Ik heb geen ervaring met de Nexus 4, alleen met de Galaxy Nexus en Nexus 5. Maar ik neem direct van je aan dat de 4 Marshmallow prima zou kunnen draaien. Daar komen de commerciële gedachten denk ik ook nadrukkelijk om de hoek kijken. Als de Nexus 4 niet vervangen hoeft te worden, verkoopt Google minder Nexussen 5X en 6P. Nadeel voor de gebruikers kan daarbij zijn dat als men ergens minder van verkoopt, de prijs (nog) verder omhoog gaat. Ieder voordeel heeft een nadeel.

Overigens ben ik van de Galaxy Nexus naar de iPhone 5S gegaan. Heel mooi toestel toen. Na een half jaar weer terug gegaan naar Android... Teveel kleine irritaties over zaken die Apple voor z'n gebruikers wenst te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:11:
512 mb geheugen (iP4) was gewoon te weinig.
Mijn 2012 Nexus 7 is afgezien van trage flash nog best bruikbaar qua CPU, GPU en RAM (1GB).
Vergeet ook niet dat de ontwikkelingen ernstig stagneren, Apple en Samsung zitten nu op 14/16nm, Qualcomm kan nog een sprong maken naar 14nm maar het gaat steeds trager.
Koop je nu hardware met voldoende geheugen dan denk ik dat je over drie jaar nog heel aardig meekomt.

Een Samsung Galaxy S3 (quad-core, 1GB, 16GB) uit 2012 zou volgens mij prima Marshmallow kunnen draaien en is dan denk ik vergelijkbaar met een huidige Moto E / G.

http://tweakers.net/price...79/310210;456516/product/
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:18:
Klink gek hé.
Hoop dat de prijs nog een beetje zakt, dan i.c.m. met een abbo bij Studentmobiel, kan dan weer 3 jaar vooruit. Enigste struikelblok voor updates op termijn is misschien het interne geheugen van 1G.
De 6s heeft 2GB..
Misschien wordt Windows Phone toch nog interessant.

[ Voor 17% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-10-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Olaf: de 6s is me echt te prijzig.
Inderdaad vandaag de Bright bijlage op RTLZ gezien, Windows lijkt goed bezig, maar heeft (nog) te weinig support.
En het Android update beleid heb ik onlangs gevonden op de google website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Het prijsverschil tussen de 6 en 6s is 100 euro, voor dat bedrag zou ik niet voor de 6 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 13:04

Ttje

"We shall never surrender"

Ik vindt de Microsoft Lumia 950 (xl) nog wel een serieus alternatief.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 11:40
Ttje schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 07:21:
Ik vindt de Microsoft Lumia 950 (xl) nog wel een serieus alternatief.....
Ik had deze telefoon vooraf ook op mijn short list staan, maar vanwege de prijs, onhandige bediening ( geen helderheid slider, alleen one-drive ondersteuning qua clouddienst) en nog steeds onduidelijkheid of microsoft door gaat met telefoons heb ik besloten om toch voor een android danwel ios te kiezen. Ik heb nu android en ios, beide hebben voor- en nadelen. Vooral het stagefright debacle laat zien dat je bij Android heel erg afhankelijk bent van de hardware leverancier (wat dus pleit voor een Nexus telefoon).IOS werkt prima voor een gemiddelde gebruiker zoals ik (bellen/appen/mailen/browsen) en apps crashen vrijwel nooit (bij mijn android regelmatig), alleen is de initiële prijs zo hoog, vooral als je minimaal 32Gb wil hebben.

Keuzes, keuzes, keuzes ( al die releases ook zo dichtbij elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
duk3n schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:32:
[...]

Ik had deze telefoon vooraf ook op mijn short list staan, maar vanwege de prijs, onhandige bediening ( geen helderheid slider, alleen one-drive ondersteuning qua clouddienst) en nog steeds onduidelijkheid of microsoft door gaat met telefoons heb ik besloten om toch voor een android danwel ios te kiezen. Ik heb nu android en ios, beide hebben voor- en nadelen. Vooral het stagefright debacle laat zien dat je bij Android heel erg afhankelijk bent van de hardware leverancier (wat dus pleit voor een Nexus telefoon).IOS werkt prima voor een gemiddelde gebruiker zoals ik (bellen/appen/mailen/browsen) en apps crashen vrijwel nooit (bij mijn android regelmatig), alleen is de initiële prijs zo hoog, vooral als je minimaal 32Gb wil hebben.

Keuzes, keuzes, keuzes ( al die releases ook zo dichtbij elkaar)
Met de release van Windows Phone 10 hoef je echt niet bang te zijn dat Microsoft binnen nu en laten we zeggen 2 jaar de stekker eruit trekt hoor. Zeker niet omdat er zojuist ook nog een hoop nieuwe telefoons zijn aangekondigd door MS zelf.
Wel is natuurlijk de vraag in hoeverre andere developers applicaties gaan maken voor Windows 10, maar dat is sowieso altijd afwachten... Al zal het nu met de universal apps sowieso een stuk beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Heb nog even getwijfeld (en begrijp de kritiek die meeste van jullie hebben), maar ik ga toch bijna zeker de Nexus 5x kopen. Had op de avond van de aankondiging meteen een pre-order geplaatst bij Coolblue, met de gedachte dat ik die altijd nog zou kunnen annuleren.

Het enige waar ik nog wel erg benieuwd naar ben is review van de camera. Als ik het goed zie zijn er nog geen reviews, los van de first-impression/hands-on reviews. Hopelijk krijgt de pers snel een exemplaar om de telefoon echt te kunnen testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
De eerste webshop heeft 'm staan:
€522 voor de 32GB.

https://www.gsmweb.nl/ind...e&utm_campaign=lostoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Zet er wel ff de shopreviews van Tweakers bij: http://tweakers.net/shopr...mweb-punt-nl/shopreviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ah ja, zo was het niet bedoeld, maar inderdaad: het is niet de beste webshop (not even close...)
Overigens zie ik dat de shop ook niet één van de goedkoopste is, dit geeft hoop dat de grotere/betere webshops onder de €500 gaan leveren voor de 32GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Smultie schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:53:
Ah ja, zo was het niet bedoeld, maar inderdaad: het is niet de beste webshop (not even close...)
Overigens zie ik dat de shop ook niet één van de goedkoopste is, dit geeft hoop dat de grotere/betere webshops onder de €500 gaan leveren voor de 32GB.
Dit zijn toch nog steeds de adviesprijzen van Google? Op een paar euro na dan... Ik verwacht niet dat andere hem voor veel minder gaan aanbieden. Al hoop ik natuurlijk van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
FabianNL schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:55:
[...]

Ik verwacht niet dat andere hem voor veel minder gaan aanbieden.
Dat geldt voor andere courante telefoons (Samsung S6, Sony Z5) dus wel. Daar is gsmweb flink (€80+) duurder dan de goedkoopsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Een vraagje. Ik heb al jaren de Samsung Galaxy toestellen in gebruik, en ben daarbij enorm gewend geraakt aan de snelle WiFI, BT, data, en schermrotatie toggles bovenin het uitrolvenster. Heeft Nexus dit ook, of is hier een andere manier om deze functies snel in en uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 21:48
pixels66 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:30:
Een vraagje. Ik heb al jaren de Samsung Galaxy toestellen in gebruik, en ben daarbij enorm gewend geraakt aan de snelle WiFI, BT, data, en schermrotatie toggles bovenin het uitrolvenster. Heeft Nexus dit ook, of is hier een andere manier om deze functies snel in en uit te schakelen?
Dat heeft stock Android ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pixels66 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:30:
En ter aanvulling: bij stock Android Marshmallow op een Nexus-apparaat kun je in het quick settings menu ook zelf aangeven welke toggles je daar wil zien en welke je wil verbergen, en op welke plek je welke toggle precies wil hebben. Dit kan ook zonder root. Werkt heel prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 17:22
Ik heb net via OTA Android 6 erop gezet. Allemaal prima gegaan, maar daarna heb ik via instellingen terug naar fabrieks instellingen gekozen en dat duurt enorm lang. En op een gegeven moment zie je Android met een ! in het scherm en kan ik hem alleen weer uitzetten. Dan begint hij weer opnieuw met alles wissen.

Iemand ook gehad en is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Unknown Alien schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:44:
Ik heb net via OTA Android 6 erop gezet. Allemaal prima gegaan, maar daarna heb ik via instellingen terug naar fabrieks instellingen gekozen en dat duurt enorm lang. En op een gegeven moment zie je Android met een ! in het scherm en kan ik hem alleen weer uitzetten. Dan begint hij weer opnieuw met alles wissen.

Iemand ook gehad en is daar een oplossing voor?
Ik denk dat je beter hier terecht kan (indien je het over de Nexus 5 hebt).
[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 3

Dit toestel wordt standaard al met Android 6 geleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 21-09 17:22
ahh...al die verschillende topics...begin oud te worden :+

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een unboxing in India:

YouTube: Nexus 5X Unboxing And Hands On Review

Ik vind het toestel er wel goed uit zien, een echte Nexus zoals de 5 en de 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Persoonlijk vind ik 't design totaaaaaal niet boeiend. M'n nichtje van 7 had een mooiere telefoon kunnen ontwerpen. Zo vierkant.. Oogt enorm cheap mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Laatst online: 12:31
Ook wat camera samples gezien (video). Volgens mij zit dat wel goed dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Nog een vraag voor de Nexus/stock android kenners.
Ik gebruik bij de Samsung Galaxy een erg prettige agenda widget, de S planner. Een mooie 4 x 4 maand widget, die mijn agenda duidelijk weergeeft en nooit problemen heeft met syncen.

Is er ook hiervoor iets vergelijkbaars in de Stock Android? Is voor mij een belangrijk puntje wat ik veel gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07
pixels66 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:11:
Nog een vraag voor de Nexus/stock android kenners.
Ik gebruik bij de Samsung Galaxy een erg prettige agenda widget, de S planner. Een mooie 4 x 4 maand widget, die mijn agenda duidelijk weergeeft en nooit problemen heeft met syncen.

Is er ook hiervoor iets vergelijkbaars in de Stock Android? Is voor mij een belangrijk puntje wat ik veel gebruik..
S planner kun je zo ie zo vergeten want dat is een Samsung specifieke applicatie. Voor de Nexus kom je eigenlijk automatisch op de Google apps uit. De widget van de Google agenda app kun je nu ook al uittesten of dat wat voor je is en anders kun je gebruik maken van andere apps zoals Sunrise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
De Google Agenda is dan alleen de kleine 2x3 agenda, die een week weergeeft ipv een maand toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Laatst online: 12:31
Playstore staan meer dan voldoende agenda apps die ongetwijfeld dergelijke functionaliteit bieden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MAD-
  • Laatst online: 21-09 21:57
Ik gebruik deze agenda widget incl. key al 2 jaar ofzo. De widget is naar wens in te stellen en werkt bij mij zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
inclusief key, wat bedoel je daamee?

Heb wat apps lopen zoeken, maar veel is betaald, terwijl ik niet weet of ik het prettig vind, en veel is niet naar mijn wens. Jammer dat Google Calendar geen month view widget heeft, die jij gebruikt ziet er volgens mij netjes uit..

Edit: deze app uit jouw link heeft wel een month view widget, maar dan zie je de afspraken helaas weer niet, dus deze valt af.. Hoop echt op een goede vervanger voor de bijzonder goede S Planner, want dat is een must als ik naar een Nexus ga..

[ Voor 31% gewijzigd door pixels66 op 14-10-2015 17:23 . Reden: Edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MAD-
  • Laatst online: 21-09 21:57
De gratis versie heeft geloof ik een paar beperkingen, klik even op de naam van de ontwikkelaar in de Play Store, dan zie je hem staan met licentie voor € 1,85 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Even een edit toegevoegd want deze widget valt af..

Om overigens ook wat ontopic te gaan, wat is nu de exacte datum van beschikbaarheid van het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pixels66 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:24:
Even een edit toegevoegd want deze widget valt af..

Om overigens ook wat ontopic te gaan, wat is nu de exacte datum van beschikbaarheid van het toestel?
De geruchten zijn bestellen vanaf 2 nov, levering vanaf 9 nov. Maar ja, geruchten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burddie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:07
pixels66 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:24:
Coolblue meldt dat ze 'm volgende week (19-23 oktober) verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burddie schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:33:
[...]

Coolblue meldt dat ze 'm volgende week (19-23 oktober) verwachten.
Toch blijf ik het raar vinden dat in de specificaties bij Coolblue de hier zo relevante LTE band 20 niet genoemd wordt. Hoewel ik me van een webshop als Coolblue ook niet kan voorstellen dat ze het 'verkeerde' model gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsene
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-08 23:00
Zit toch erg te twijfelen tussen de Nexus 5x en de Oneplus 2. Ik neig toch meer naar de OPT vanwege de lagere prijs. Kan iemand mij toch overtuigen om de 5x the kopen ipv de OPT?

Hiervoor hebben we het MAA (aankoop advies forum)

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 16-10-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:02:
[...]

Toch blijf ik het raar vinden dat in de specificaties bij Coolblue de hier zo relevante LTE band 20 niet genoemd wordt. Hoewel ik me van een webshop als Coolblue ook niet kan voorstellen dat ze het 'verkeerde' model gaan leveren.
Bij de Nexus 6P staat ook een IPS-paneel vermeld en een accu van 350mAh 8)7
Dus de specificaties kloppen nog niet helemaal, ik heb het al wel gemeld de 29e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Voor de mensen die twijfelen tussen de 5X en 6P, hier nog een filmpje waarin ze met elkaar worden vergeleken. Al kan je het geluid net zo goed uitzetten, enige wat die Indiër eigenlijk doet is de specificaties oplezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pevas
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11-2022
Kiwi schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:46:
[...]

Bij de Nexus 6P staat ook een IPS-paneel vermeld en een accu van 350mAh 8)7
Dus de specificaties kloppen nog niet helemaal, ik heb het al wel gemeld de 29e...
De Nexus 5X zou daar ook beschikken over FM-radio....dacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Een korte vraag mbt de Nexus 5X.
Ik ga binnenkort zelf naar de USA op vakantie. Zou ik daar zonder problemen een Nexus 5X kunnen kopen en hier gebruiken, of zitten hier beperkingen aan? (is het dan hetzelfde toestel als je hier zou kopen, alleen met een oplader met een Amerikaanse stekker?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Is al meerdere malen gemeld; in de USA hebben ze andere LTE-banden. Grote kans dat je daar gekochte telefoon hier verminderde/geen 4G functionaliteit zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Smultie schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:21:
Is al meerdere malen gemeld; in de USA hebben ze andere LTE-banden. Grote kans dat je daar gekochte telefoon hier verminderde/geen 4G functionaliteit zal hebben.
@TheTMC: Nu alleen nog uitvinden op welke band(en) jouw provider werkt!
North America:
GSM/EDGE: 850/900/1800/1900MHz
UMTS/WCDMA: B1/2/4/5/8
CDMA: BC0/1/10
LTE (FDD): B1/2/3/4/5/7/12/13/17/20/25/26/29
LTE (TDD): B41
LTE CA DL: B2-B2, B2-B4, B2-B5, B2-B12, B2-B13, B2-B17, B2-B29, B4-B4, B4-B5, B4-B7, B4-B12, B4-B13, B4-B17, B4-B29, B41-B41

Hong Kong:
UMTS/WCDMA: B1/2/5/8
LTE (FDD): B1/3/7/8/26
LTE (TDD): B38/40/41
LTE CA DL: B1-B3, B3-B3, B3-B7, B3-B8, B41-B41

Rest of world:
UMTS/WCDMA: B1/2/4/5/6/8/9/19
CDMA: not supported
LTE (FDD): B1/2 /3/ 4/5/7/8/9/17/18/19/20/26/28
LTE (TDD): B38/40/41
LTE CA DL: B1-B3, B1-B5, B1-B7, B1-B8, B1-B18, B1-B19, B1-B26, B3-B3, B3-B5, B3-B7, B3-B8, B3-B19, B3-B20, B3-B28, B5-B7, B7-B7, B7-B20, B7-B28, B40-B40, B41-B41

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Mijn 3-jaar oude SIM-only-abo van Vodafone heeft toch geen LTE dussuh :D Oh, maar ook grove verschillen in de WCDMA-banden -O-

edit:
Volgens Wikipedia: UMTS frequency bands gebruikt Europa alleen UMTS-band 1 en 8, welke ook in de Noord-Amerika-versie zit.. :)

M.b.t. LTE: Wikipedia: List of LTE networks in Europe

Eigenlijk alleen T-Mobile gebruikt LTE band 8, welke niet in de Noord-Amerikaanse versie zit. De overige in NL gebruikte banden (3, 7 en 20) zitten daar wél in.

Maarja, wel bron Wikipedia, dus zegt ook niet alles natuurlijk :P

[ Voor 110% gewijzigd door Osiris op 16-10-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
pixels66 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:21:
inclusief key, wat bedoel je daamee?

Heb wat apps lopen zoeken, maar veel is betaald, terwijl ik niet weet of ik het prettig vind, en veel is niet naar mijn wens. Jammer dat Google Calendar geen month view widget heeft, die jij gebruikt ziet er volgens mij netjes uit..

Edit: deze app uit jouw link heeft wel een month view widget, maar dan zie je de afspraken helaas weer niet, dus deze valt af.. Hoop echt op een goede vervanger voor de bijzonder goede S Planner, want dat is een must als ik naar een Nexus ga..
Business Calendar (Pro)

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
De eerste Nexus 5X is (per ongeluk) al verkocht, de koper doet een AMA op Reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Nice, prettig dat hij allerlei antwoorden geeft op de gestelde vragen ook! Ziet er wel goed uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
The single speaker is also pretty weak. It’s loud enough that you’ll hear notifications no problem, but listening to music is not a nice experience. Definitely pales in comparison to the dual speakers on the 6P. It's not even close. -Gizmodo

Zoveel klachten over de speaker van de N5 en nog vertikken ze het om er iets aan te doen met de 5X :|

[ Voor 22% gewijzigd door Laguna op 18-10-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste unboxing van een bekende reviewer is er ook
YouTube: Nexus 5X Unboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Nice, hopelijk komen de (goede) reviews snel. Anandtech, aan de bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Geen officiele bron, maar ik denk dat de embargo van het plaatsen van reviews aanstaande maandag wordt opgeheven. Bron: een willekeurige commenters (nvincent & nickm_27) op Reddit, https://www.reddit.com/r/...whatever_youd_like_about/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
Ik weet het haast wel zeker, en gezien deze pagina kunnen we ook wel een review van Tweakers verwachten binnenkort.

http://tweakers.net/benchdb/testcombo/4819

Accuduur laat overigens maar een minieme verbetering zien t.o.v. de 5

[ Voor 18% gewijzigd door Kiwi op 18-10-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Accuduur is bijzonder slecht te noemen als je het vergelijkt met de S6. Die haalt met een kleinere accu 2550mAh tov 2700mAh voor de 5X, een hogere resolutie 2560x1440 tov 1920x1080 voor de 5X, bij de browsertest 7u43m tov 5u51m en bij de videotest 12u31m tov 8u0m.

De oorspronkelijke N5 haalde 4u55m bij de browsertest en 5u54m bij de videotest (uit de benchdb, bij de review zelf staan vreemd genoeg andere cijfers, 7u53m bij de browsertest en 6u58m bij de videotest). Je kan dus spreken van verbetering, maar als je het gaat vergelijken met de concurrentie (Samsung, Motorola, Sony, HTC) dan is het echt dramatisch slecht. Aangezien de accuduur van de LG G4 niet veel beter is, valt dit LG zeker aan te rekenen.

[ Voor 11% gewijzigd door Laguna op 19-10-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
De reviews komen los!!!
Erg lovend vooralsnog, ben nog steeds erg aan het twijfelen tussen de 5X en de 6P, maar vooral de afmetingen en het gewicht staan me wat tegen bij de 6P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Smultie schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:11:
De reviews komen los!!!
Erg lovend vooralsnog (…)
Wut..? Zijn ze omgekocht ofzo? :o
Pagina: 1 ... 6 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires